(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24  دی  1391 - شماره 20404

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر خبر داد
خدمت رساني به 10 هزار تن گرفتار در برف و كولاك
آلودگي هوا از امروز به تهران باز مي گردد
حوادث كوتاه از كشور
چمران خبر داد
بررسي مجدد جدايي ري از تهران در ديوان عدالت
انفجار گاز در چناران 3 كشته و 3 مجروح بر جا ي گذاشت
توفان شن محور فهرج- زاهدان- ايرانشهر را مسدود كرد
اتمام مرحله آزمايشگاهي 10 قلم داروي بيوتكنولوژي
دستگيري اعضاي باند خانوادگي سرقت از فرش فروشي ها
زلزله 2/5 ريشتري بلداجي را لرزاند
كشف 21 قطعه كتيبه 900 ساله مسروقه در قائمشهر
نجات 55 گردشگر سرگردان در كوير لوت
درخواست پليس مازندران براي شناسايي يك متهم
سريال تيراندازي هاي خونين در آمريكا
تماشاي برف كشته داد
رانش زمين در چين
80 سال زندان در انتظار پدر سنگدل


رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر خبر داد

خدمت رساني به 10 هزار تن گرفتار در برف و كولاك

برف و كولاك در روزهاي اخير سبب مسدود شدن تعدادي از راه هاي مواصلاتي كشور شد كه با تلاش نيروهاي راهداري و امدادي برخي از آنها بازگشايي شده است.
به گزارش ايرنا، مركز مديريت راه هاي كشور جمعه شب اعلام كرد، محور سردشت - مهاباد در استان آذربايجان غربي كه به دليل بارش برف و كولاك، مسدود اعلام شده بود، با تلاش همكاران اداره راه استان، بازگشايي شد.
محور ساري - كياسر - سمنان، در استان سمنان و مازندران نيز كه به دليل بارش شديد برف، مسدود اعلام شده بود، با تلاش ماموران اداره راه استان، بازگشايي شد.
به گزارش خبرگزاري مهر از سنندج، بارش شديد و برف و كولاك در چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته سبب مسدود شدن راه 700 روستاي كردستان شد كه با تلاش نيروهاي راهداري بيش از نيمي از راه هاي روستايي مورد بازگشايي قرار گرفت.
فرماندار شهرستان سقز با اشاره به بارش شديد برف در اين شهرستان گفت: اين بارش سبب قطع شدن برق و تلفن بيش از 200 روستاي اين شهرستان شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كردستان گفت: امدادگران اين جمعيت در سقز موفق شدند يك هزار و 500 مسافر گرفتار در برف و كولاك را نجات دهند.
وي از نجات جان يك مادر باردار در يكي از روستاهاي مرزي شهرستان بانه خبر داد و عنوان كرد: بعد از دريافت خبر گرفتار شدن يك مادر باردار در يكي از روستاهاي شهرستان بانه يك دستگاه بالگرد در اختيار جمعيت هلال احمر كردستان قرار گرفت كه بعد از دو بار پرواز در محل و علي رغم وضعيت نامناسب جوي اين مادر باردار از مرگ حتمي نجات پيدا كرد و به مراكز بهداشتي و درماني بانه انتقال داده شد.در همين حال فرماندار شهرستان مريوان نيز اعلام كرد: به علت مسدود شدن جاده منتهي به مرز رسمي باشماق مريوان بيش از سه هزار خودروي باري و سنگين در اين محور گرفتار شده بودند كه با حضور نيروهاي امدادي و راهداري سرنشينان اين خودروها نجات پيدا كردند.براساس اعلام فرماندهي انتظامي شهرستان مريوان روز جمعه ماموران انتظامي اين شهرستان راننده كاميوني را كه در داخل خودرو خود دچار گازگرفتگي شده بود از مرگ حتمي نجات دادند.از سوي ديگر مديرعامل جمعيت هلال احمر استان خوزستان گفت:« 54 تن از سرنشينان خودروهاي عبوري در منطقه تاراز واقع در استان چهار محال و بختياري كه گرفتار برف و كولاك شده بودند، توسط امدادگران هلال احمر از مرگ حتمي نجات يافتند.رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر خوزستان با اشاره به برف و كولاك در روزهاي اخير گفت: در اين مدت ماموران هلال احمر به حدود 10 هزار فرد گرفتار شده در برف و كولاك جاده ها خدمت رساني كردند و 5100 نفر آنها در مساجد و پايگاه هاي هلال احمر اسكان داده شدند.محمود مظفر ادامه داد: در اين مدت به حدود 260 مصدوم نيز خدمات رساني شد كه اغلب آنها در محل به صورت سرپايي درمان شدند و حدود 80 نفر آنها نيز به مراكز درماني منتقل شدند.
اين سازمان اعلام كرد برف و كولاك روزهاي اخير در استان هاي مختلف كشور، زندگي بيش از 6 هزار نفر را مختل كرد. براساس گزارش خبرگزاري مهر، بارش شديد برف در استان آذربايجان غربي سبب شد تا ارتفاع برف در برخي نقاط اين استان به بيش از 2 متر برسد و راه هاي ارتباطي 532 روستاي آذربايجان غربي قطع شود و دماي هوا در اين استان تا 10 درجه كاهش يابد به رغم سردي هوا و بارش سنگين برف در اين استان، ماموران راهداري تعدادي از راه هاي روستايي آذربايجان غربي را بازگشايي كردند و تلاش براي بازگشايي تمام راه هاي روستايي اين استان همچنان ادامه دارد. همين خبرگزاري از علي آباد كتول گزارش داد ارتفاع برف در منطقه كوهستاني علي آباد كتول به بيش از يك متر رسيد.

 


آلودگي هوا از امروز به تهران باز مي گردد

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از بازگشت آلودگي هوا به پايتخت از اواخر روز شنبه خبر داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در اين رابطه افزود: بررسي نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد كه طي روزهاي يكشنبه تا دوشنبه در نيمه شمالي كشور جوي پايدار در لايه هاي پايين حاكم است كه بر اين اساس پيش بيني مي شود كه تا روز دوشنبه آلاينده هاي جوي در كلانشهرهاي تهران، كرج، اصفهان، اراك، تبريز و مشهد افزايش يابد.به گفته وي افزايش غلظت آلاينده هاي هوا در اين استان ها سبب كاهش ديد افقي و كاهش كيفيت هوا در اين مناطق خواهد شد.مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اين كه طي چند روز گذشته به دليل وزش باد مناسب ميزان آلاينده هاي هواي تهران به حد شرايط سالم رسيد، گفت: در عين حال پيش بيني شده است اوج آلودگي هوا را در روز دوشنبه داشته باشيم.
وي با بيان اين كه فعلا تا پايان هفته بارشي در تهران بر روي نقشه ها مشاهده نمي شود تصريح كرد: در عين حال از اواخر روز شنبه روند افزايشي دما براي پايتخت پيش بيني مي شود به شكلي كه حداقل دما در روز يكشنبه به 3- مي رسد.
مهار آلودگي هواي منزل
با هودهاي آشپزخانه
وزارت بهداشت اعلام كرد: هودهاي آشپزخانه مي توانند در مهار كردن آلودگي هواي خانه نقش موثري داشته باشند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، محققان با انجام بررسي هاي خود در كشور آمريكا مشاهده كردند هودهاي آشپزخانه نيز مي توانند راهي براي مبارزه با آلودگي هواي داخل خانه باشند و به شدت در كاهش اين آلودگي موثرند.
براساس اين گزارش محققان ضمن بيان اينكه هودها قدرت هاي مختلفي دارند افزودند: اين روند كاهشي در ميزان آلودگي بستگي به نوع قدرت آنها داشته و تاثيرات مطلوب حاصل از آنها در كاهش آلودگي بين 70 تا 90 درصد متغير است.
به گفته محققان با توجه به اينكه افرادي كه در كشورهاي صنعتي زندگي مي كنند بيش از 80 درصد ساعات زندگي خود را در مكان هاي سرپوشيده سپري مي كنند لذا كاهش و مهار آلودگي اين فضاها از اقدامات مهم براي تقويت سلامت محسوب مي شود.
براساس اين گزارش گياهان نيز مي توانند باعث تميز كردن هواي خانه و كاهش علايم مرتبط با آلودگي هوا مانند استرس، سردرد، خواب آلودگي و غيره شوند.
 


حوادث كوتاه از كشور

انفجار در برازجان
برازجان- فارس: انفجار مهيب ناشي از نشت گاز در برازجان موجب تخريب طبقه فوقاني يك ساختمان دوطبقه شد. انفجار خسارت جاني در پي نداشت زيرا ساكنان منزل مذكور در مسافرت به سر مي بردند و ميزان خسارت مالي هنوز برآورد نشده است.
توفان شديد در مرند
مرند- خبرنگار كيهان: توفاني با سرعت 72 كيلومتر بر ساعت شهر مرند و روستاهاي اطراف آن را درنورديد. باد شديد با شكستن درختان و ريختن ديوار برخي منازل مسكوني خساراتي را به همراه داشت و قطع برق نقاطي از شهر از ديگر پيامدهاي آن بود.
مقابله با زورگيران در كرمانشاه
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: در اجراي طرح مقابله با زورگيران و سارقان فراري 31 نفر از اشرار و مخلان امنيت اجتماعي در كرمانشاه دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
انهدام باند سرقت
اصفهان- خبرنگار كيهان: سرشبكه اصلي باند سارقان خودروهاي مدل بالا كه بيش از 20 دستگاه خودرو را در تهران و اصفهان سرقت كرده اند، در اصفهان دستگير شد. تلاش براي شناسايي مالباختگان ادامه دارد.
انهدام باند زورگيري
زنجان-خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي استان زنجان از شناسايي و دستگيري اعضاي يك باند خشن كه با قمه و سلاح سرد زورگيري مي كردند خبر داد و گفت: اين متهمان به 12 فقره زورگيري در سطح شهرستان زنجان اعتراف كردند.
كشف سكه تقلبي
اليگودرز- مهر: در پي اعلام اينكه 4 نفر در ازاي فروش 3 هزار و 620 سكه تقلبي مبلغ 32 ميليون تومان از آنها كلاهبرداري كرده اند پيگيري موضوع به طور ويژه در دستور كار مأموران پليس آگاهي اليگودرز قرار گرفت و مأموران پليس آگاهي اين شهرستان با هماهنگي مقام قضايي طي يك عمليات ضربتي 2 نفر از كلاهبرداران را در سطح شهر شناسايي و دستگير كردند.
 


چمران خبر داد

بررسي مجدد جدايي ري از تهران در ديوان عدالت

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از بررسي مجدد جدايي شهرستان ري از پايتخت خبر داد.
مهندس مهدي چمران در گفت وگو با ايسنا ضمن ابراز اميدواري از توقف كامل اين جدايي گفت: دستور توقف موقت انتصاب شهرداري صادر شده و اين پرونده در آينده به يكي ديگر از شعب ديوان عدالت اداري خواهد رفت و اين رأي دائمي خواهد شد.
وي درباره زمان جلسه شوراي شهر نيز گفت: هنوز زماني براي اين جلسه مشخص نشده است.
چمران تأكيد كرد: تركيب اين جلسه هنوز مشخص نيست.
نبايد در تخلفات ساختماني هميشه مردم را مقصر بدانيم
مهندس چمران در اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها كه روز پنج شنبه در ساختمان مجلس قديم برگزار شد از ارايه قانون كميسيون ماده 100 شهرداري ها به مجلس در آينده نزديك خبر داد و گفت: منصفانه نيست كه در تخلفات ساخت و سازها هميشه مردم مقصر دانسته شوند.
رئيس شوراي عالي استان ها با بيان اينكه به دنبال آن هستيم تا قانون تهيه شده را به مجلس ارايه دهيم تأكيد كرد: پيش از اين نگاه شهرداري ها به كميسيون ماده 100 نگاه درآمد پايدار بود و دليل آن كمبود درآمد برخي از شهرداري ها بود اما خوشبختانه هر سال اين موضوع بهبود مي يابد و هم اكنون درآمد شهرداري ها از اين محل كاهش يافته است.
وي درباره تخلفات كميسيون ماده 100 شهرداري ها نيز گفت: در راستاي اين مسأله كلياتي درباره عملكرد كميسيون ماده 100 در شورا تهيه و تدوين شد تا به مجلس ارسال شود اما بنا به دلايلي اين قانون به مجلس ارايه نشد و همچنان باقي مانده است.
 


انفجار گاز در چناران 3 كشته و 3 مجروح بر جا ي گذاشت

چناران-خبرنگار كيهان:
بر اثر انفجار گاز و تخريب سه منزل مسكوني در خيابان 15خرداد شهرستان چناران چند تن كشته و مجروح شدند.
مسئول امداد و نجات آتش نشاني چناران گفت: حادثه ساعت 30/15چهارشنبه در اثر نشت و تجمع گاز در يك منزل مسكوني روي داد.
قدير نيك فرجام افزود: شدت انفجار به حدي بود كه دو منزل مجاور اين ساختمان نيز كاملا تخريب و منازل اطراف نيز خسارت وارد شد.
وي افزود: با حضور يگان امداد آتش نشاني و نيروهاي انتظامي جسد يك زن و دو كودك خردسال از زير آوار خارج شده است.
وي افزود: همچنين 3 مجروح اين حادثه كه از منازل اطراف بوده به بيمارستان اعزام شده اند.به گزارش خبرنگار ما كه در محل حادثه حضور يافته حاكي است از كمبود امكانات شهرستان براي امداد و نجات، امكان امدادرساني را به حداقل رسانيده بود.همچنين نيروهاي هلال احمر مشهد نيز به كمك خواسته شدند كه 40 دقيقه بعد به محل رسيدند.
انفجار در شهرداري
منطقه2 اهواز كشته نداشت
مدير كل حوادث غيرمترقبه استانداري خوزستان گفت: حادثه انفجار در شهرداري منطقه 2 اهواز كشته و تلفات جاني در بر نداشته است فقط چهار نفر زخمي شدند.به گزارش خبرگزاري فارس، محمدرضا املازاده اظهار داشت: در اثر حادثه انفجار در شهرداري منطقه دو اهواز چهارنفر به شدت مجروح شده اند.
وي افزود: اين افراد در دقايق نخستين حادثه به مراكز بهداشتي و بيمارستاني اعزام شده اند و تاكنون درباره تلفات جاني گزارش خاصي مخابره نشده است.
مديركل حوادث غيرمترقبه استانداري خوزستان تاكيد كرد: بررسي ها براي دلايل اين حادثه در حال انجام است ولي گاز مهم ترين دليلي است كه در شرايط كنوني مي توان براي احتمال اين واقعه نام برد.شايان ذكر است، انفجار در شهرداري منطقه دو اهواز باعث ايجاد وحشت و هراس ميان مردم منطقه كمپلوي اهواز شد.

 


توفان شن محور فهرج- زاهدان- ايرانشهر را مسدود كرد

توفان شن محورهاي فهرج- زاهدان و فهرج- ايرانشهر را مسدود كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از فهرج، فرمانده پليس راه فهرج- ايرانشهر جمعه شب اظهار داشت: توفان شن موجب كاهش شعاع ديد در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان به كمتر از 10متر شده است.
علي سلطاني نژاد افزود: راه هاي مواصلاتي فهرج- زاهدان و فهرج- ايرانشهر تا اطلاع ثانوي مسدود است و از رانندگان درخواست مي شود از مسافرت هاي غير ضروري خودداري كنند.
بر اساس همين گزارش، به دنبال وزش توفان شن در فهرج واقع در استان كرمان معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري اين شهرستان گفت: نيروي هاي امدادي اعضاي دو خانواده را كه با يك دستگاه پرايد در محور فهرج- زاهدان گرفتار توفان شن شده بودند نجات دادند. از سوي ديگر كارشناس پيش بيني هواشناسي سيستان وبلوچستان گفت: سرعت وزش باد در روز جمعه در زاهدان به 87 كيلومتر در ساعت رسيد اما به علت بارندگي كاهش ديد نداشته ايم. مرتضي فرجي افزود: وزش شديد باد در نصرت آباد اين استان سبب شد تا ديد افقي به هزار متر كاهش پيدا كند.
 


اتمام مرحله آزمايشگاهي 10 قلم داروي بيوتكنولوژي

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: مرحله آزمايشگاهي 10 قلم داروي بيوتكنولوژي به اتمام رسيده و فاز نيمه صنعتي و صنعتي آن طي 2 سال آينده انجام خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، «مصطفي قانعي» افزود: اين 10 قلم دارو شامل داروهاي درمان سرطان، نازايي، روماتوئيد آرتريت، پوكي استخوان، ام اس، بيماري كرون، نقرس، هموفيلي، زخم هاي ديابتي، بهبود زخم ها و سوختگي ها و داروهاي خون ساز است.
وي اضافه كرد: بعضي از داروهاي اعلام شده به عنوان داروهاي چندمنظوره براي درمان بيماري هايي همچون سرطان، مراحل شيمي درماني و هپاتيت C نيز كاربرد دارد.
قانعي ادامه داد: فاز صنعتي و نيمه صنعتي توليد داروهاي مذكور در ظرف زماني 2 تا 3 سال آينده به تدريج به اتمام خواهد رسيد.
برپايه اين گزارش، اين داروها شامل، فاكتور 9 انعقادي، پروتئين نو تركيب آسپاراژينار، لوتروپين آلفا، تاتا ليزومب، آنزيم دارويي اوريكاز، داروي آداليموماب(Adalimumab)، فرآورده جلدي فاكتور رشد اپيدرمال Epidermal Growth Factor))، دارپوئتين آلفا، پروتئين نو تركيب 11- ILو فرم بيوسيميلار منوكلونال آنتي بادي در درمان استئوپروزيس است.
 


دستگيري اعضاي باند خانوادگي سرقت از فرش فروشي ها

رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي كه تهران بزرگ از دستگيري باند خانوادگي خبر داد تخصصشان در سرقت تابلوفرش و قاليچه از مغازه هاي بزرگ فرش فروشي بود.
سرهنگ كارآگاه حسين خان بابايي با اشاره به اعتراف صريح متهمان به ده ها فقره سرقت مشابه در مناطق مختلف تهران و دستگيري خريدار اموال سرقتي در يكي از شهرستان هاي غرب كشور گفت: پرونده اين باند زماني در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت كه صاحب مغازه فرش فروشي در خيابان ولي عصر بالاتر از خيابان شهيد مطهري به كلانتري 104 عباس آباد مراجعه و از سرقت تابلو فرش ها و قاليچه هاي مغازه خود خبر داد. با ارجاع پرونده به پايگاه سوم پليس آگاهي و آغاز تحقيقات، كارآگاهان دريافتند كه سرقت هاي مشابه ديگري در ديگر مناطق تهران از جمله در عباس آباد، سهروردي، شريعتي، شميرانات و خيابان پيروزي به وقوع پيوسته است.
يكي از اين مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: سارقان در زمان سرقت مغازه ام واقع در خيابان شريعتي-سه راه زندان، با وجود حضور نگهبان در داخل مغازه ابتدا دست و پاي نگهبان را بسته و او را در گوشه اي از مغازه حبس كرده و پس از آن اقدام به سرقت دهها تخته فرش و تابلو فرش به ارزش تقريبي 150 ميليون تومان كرده اند.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با تجميع پرونده هاي مشابه، تصاوير به دست آمده از دوربين هاي مدار بسته پيش بيني شده در برخي از مغازه هاي فرش فروشي در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم قرار گرفت كه سارقان را در حين سرقت نشان مي داد. با به دست آمدن اين تصاوير و چهره نگاري انجام شده از تصاوير سارقان، كارآگاهان موفق به شناسايي دو برادر به نام رسول 32 ساله و جواد 35 ساله شدند.
با شناسايي «رسول» و «جواد» و در ادامه تحقيقات براي شناسايي ديگر اعضاي گروه، كارآگاهان دريافتند كه اين دو برادر با همدستي دو برادرزاده خود به اسامي «پوريا» 20 ساله و «پويان» 18 ساله و با تشكيل گروهي چهار نفره، با استفاده از دو دستگاه خودرو سواري زانتيا نوك مدادي و ماكسيما سفيد رنگ اقدام به سرقت از مغازه هاي فرش و تابلو فرش فروش مي كنند.
سرهنگ خان بابايي تاكيد كرد: با شناسايي تمام اعضاي اين گروه سارقان خانوادگي، كارآگاهان پايگاه سوم با شناسايي مخفيگاه هر چهار متهم در شهرستان كرج-شاهين ويلا، پس از اطمينان از حضور متهمان در مخفيگاه هاي خود، در ساعت هاي اوليه 17 دي ماه اقدام به دستگيري هر چهار نفر آنها كرده و در بازرسي از مخفيگاه آنها نيز موفق به كشف ده ها تخته فرش و ديگر اموال سرقت شده از قبيل لوازم خانگي، لب تاب، دوربين فيلمبرداري، دستگاه چاپگر، تعداد زيادي البسه سرقت شده از مغازه هاي لباس فروشي شدند.
 


زلزله 2/5 ريشتري بلداجي را لرزاند

شهركرد-خبرنگار كيهان:
زمين لرزه اي با قدرت 2/5 ريشتر ساعت 55:6 دقيقه بامداد ديروز بخش بلداجي از توابع شهرستان بروجن را به شدت تكان داد.
مديركل بحران استان چهارمحال و بختياري در گفت وگو با خبرنگار كيهان در شهركرد ضمن اعلام خبر فوق افزود: اين زمين لرزه خوشبختانه خسارات جاني در برنداشته اما به 180 واحد مسكوني در بخش بلداجي بين 30 تا 70 درصد خسارت وارد شده است.
ستار فرهادي اضافه كرد: بر اثر اين زمين لرزه به 50خانوار در بخش بلداجي كه واحدهاي مسكوني آنان بشدت آسيب رسيده و غيرقابل سكونت شده اند از سوي جمعيت هلال احمر استان اسكان موقت يافتند. وي ادامه داد: در جريان وقوع اين زمين لرزه آب و برق و گاز واحدهاي مسكوني و تجاري قطع شده بود كه با تلاش مسئولان ادارات و نهادهاي ذي ربط مجددا وصل شد.
فرهادي همچنين به خبرنگار ما گفت: بعد از زمين لرزه اول، دو زمين لرزه يكي با قدرت 6/3 ريشتر و ديگري با قدرت 2 ريشتر بخش بلداجي را تكان داد و موجب وحشت مردم شد.
وي اظهار داشت: شدت زمين لرزه ها در بخش بلداجي به حدي بود كه بخش گندمان و شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري را هم لرزاند.
شهر بلداجي در فاصله 64 كيلومتري شهركرد قرار دارد.
 


كشف 21 قطعه كتيبه 900 ساله مسروقه در قائمشهر

قائمشهر- خبرنگهار كيهان:
مأموران انتظامي شهرستان قائمشهر 21 قطعه كتيبه با ارزش قرآني را كه توسط سارقان حرفه اي به سرقت رفته بود كشف و ضبط كردند.
فرمانده انتظامي قائمشهر گفت اين كتيبه ها متعلق به يكي از امامزادگان اين شهرستان بود كه عاشوراي امسال توسط سارقان ميراث فرهنگي به سرقت رفت. وي افزود: در اثر پيگيري هاي مأموران نيروي انتظامي و اداره ميراث فرهنگي شهرستان سرانجام چهار نفر از سارقان اين كتيبه ها شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ قديمي گفت: در بازرسي از منازل سارقان همه كتيبه هاي مسروقه كشف و متهمان تحويل مرجع قضايي شدند. رئيس اداره ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري قائمشهر قدمت كتيبه هاي مزبور را 900 سال اعلام كرد.
 


نجات 55 گردشگر سرگردان در كوير لوت

55 گردشگر سرگردان كوير لوت كه براي بازديد از اين كوير به منطقه شهداد كرمان سفر كرده بودند پس از تلاش 5 ساعته گروه هاي واكنش سريع هلال احمر نجات يافتند.
بنابر گزارش سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر، با توجه به گزارش هاي ارسالي از تلفن همراه يكي از مفقودشدگان با شماره تلفن 147، مركز پاسخگويي اضطراري سازمان امداد و نجات مشخص شد كه آنان يك گروه 55 نفره از گردشگران هستند كه به منظور بازديد از كوير شهداد در استان كرمان به آنجا سفر كرده اند كه به سبب آشنا نبودن با مخاطرات كوير در كوير لوت مسير خود را گم كرده اند.
بنابراين گزارش با دريافت اطلاعات دريافتي پنج گروه از نيروهاي اعزام با در دست داشتن نقشه كامل منطقه كويري و با استفاده از خودروهاي عملياتي ويژه در كوير به مناطق مورد اشاره اعزام شدند و توانستند پس از يك عمليات پنج ساعته جست وجو و نجات در كوير، آنان را كه در يك منطقه مستقر شده بودند يافته و نجات دهند.
 


درخواست پليس مازندران براي شناسايي يك متهم

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي مازندران گفت: مردم در صورت شناسايي متهمي كه در سرقت مسلحانه و جرائم خشن استان هاي مازندران، گلستان، خراسان رضوي و شهرهاي ديگر شركت داشت جهت شكايت به فرماندهي نيروي انتظامي مازندران مراجعه كنند.
سرهنگ محمد عظيمي به خبرنگار كيهان گفت: در اجراي دستور بازپرس محترم شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان ساري، متهم «حميد فولادي» فرزند «حسن» كه به همراه ديگر متهمان به نامهاي «ابوطالب شوريابي» و «حسين حسن آبادي» به اتهام مشاركت در سرقت مسلحانه و جرايم خشن ديگر مقرون به آزار و صدمه و جرح عمدي در سطح استان هاي مازندران، گلستان، خراسان رضوي و شهرهاي ديگر متواري و تحت تعقيب بود كه در آذر ماه 91 دستگير و هم اكنون در زندان بسر مي برد.
وي افزود: به منظور آگاهي هموطنان عزيز عكس متهم حميد فولادي چاپ تا چنانچه افرادي شكايات مشابهي از متهم فوق دارند براي اقامه دعوي به شعبه اول بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان ساري واقع در بلوار ارتش، جنب فرماندهي نيروي انتظامي مراجعه كنند.
 


سريال تيراندازي هاي خونين در آمريكا

رسانه هاي داخلي آمريكا از وقوع يك مورد تيراندازي در يكي از مدارس اين كشور خبر دادند.
به گزارش ايسنا بنابر اعلام پليس محلي كاليفرنيا يك دانش آموز 16 ساله در حالي كه به سلاحي مجهز بود وارد ساختمان دبيرستاني شد و اقدام به تيراندازي كرد.
پليس كاليفرنيا با اعلام اينكه اين حادثه يك مجروح برجاي گذاشت، تصريح كرد: مجروح اين حادثه تحت درمان قرار دارد و وضعيت جسماني اش مساعد اعلام شده است.يكي از نيروهاي پليس كاليفرنيا گفت: ضارب پس از برداشتن اسلحه برادرش تصميم داشته است به دو تن از همكلاسي هايش شليك كند كه پس از شليك به يكي از آنان از تيراندازي به ديگري منصرف شد.پليس كاليفرنيا همچنين اعلام كرد: يكي از معلمان اين مدرسه پيش از آن كه ضارب دست به اقدام فجيع تري بزند، او را متقاعد كرده است تا از اين كار خود منصرف شود.
پليس كاليفرنيا پس از دستگيري ضارب از اين معلم فداكار به دليل شجاعتش در مقابله با متهم قدرداني كرد.
 


تماشاي برف كشته داد

هشت نفر از شهروندان عربستان سعودي كه براي تماشاي برف به منطقه تبوك واقع در شمال غربي اين كشور رفته بودند به دليل ترافيك شديد و تصادفات رانندگي كشته و 65 نفر ديگر زخمي شدند.
به نوشته پايگاه خبري «النشره» لبنان، «عطالله العمراني» سخنگوي رسمي وزارت بهداشت عربستان در تبوك گفت كه بيمارستان هاي اين منطقه در جريان تعطيلات اخر هفته كه با بارش برف همراه بود، پذيراي شمار زيادي از قربانيان حوادث رانندگي در جاده هاي منتهي به مناطق برف گير بودند.
وي افزود: 32 زخمي بر اثر تصادفات رانندگي به بيمارستان استان «حقل» منتقل شدند كه چهار نفر از آنها بر اثر شدت جراحات فوت كردند.به گفته مسئول عربستاني، بيمارستان تبوك نيز در تعطيلات آخر هفته شاهد مراجعه 40 زخمي بود كه چهار نفر از آنها فوت شدند.
از سوي ديگر «حسام الصالح» سخنگوي هلال احمر تبوك گفت: در دو روز گذشته بيش از 16 حادثه رانندگي ناشي از ترافيك سنگين كه براي ديدن برف در كوهستان «اللوز» ايجاد شده بود به وقوع پيوست.
تبوك از غرب به درياي سرخ و از شمال به كشور اردن و از شرق به دو منطقه جوف و حائل و از جنوب به منطقه مدينه محدود مي شود.
اين منطقه در فصل زمستان بيشتر شاهد بارش باران است و بارش برف در آن براي مردم غيرمنتظره است.
 


رانش زمين در چين

براساس اعلام مقامات استان «يونن» با كشف جسد سه تن ديگر از ميان گل ولاي، شمار كشته شدگان رانش زمين در جنوب غربي چين به 46 تن رسيد.
مقامات محلي در استان يونن چين در اين باره اعلام كردند: اجساد اين سه تن پس از تلاش هاي بي وقفه بيش از هزار نيروي امدادي براي يافتن مفقودشدگان در روستاي «گائوپو» سرانجام صبح ديروز از ميان گل ولاي بيرون كشيده شد.
از ميان 46 قرباني حادثه رانش زمين 27 تن بزرگسال و 19 تن كودك بودند.حادثه رانش زمين در روستاي كوهستاني گائوپو همچنين منجر به ويراني 16 خانه شد كه در پي آن ابري از خاكستر به هوا برخاست.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، نيروهاي امدادي، آتش نشاني و امدادگران معدن با استفاده از 20 دستگاه بيل مكانيكي و كاميون همچنان در حال انجام عمليات امدادرساني هستند.
 


80 سال زندان در انتظار پدر سنگدل

يك مرد آمريكايي به جرم ضرب و شتم وحشيانه پسربچه 13ساله اش و انداختن او داخل قفس سگ، به 80 سال زندان محكوم شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريكايي «شيكاگو تريبيون»، يك مرد 40ساله آمريكايي به اتهام نگهداري پسربچه 13ساله اش داخل قفس سگ و ضرب و شتم وي تا سرحد مرگ و سپس دفن وي در يك قبر كم عمق در نزديكي منزلش به 80 سال حبس محكوم شد.«ريلي چوت» با اقرار مصلحتي به جرم خود در برابر دادستان در ماه جاري توانسته است 40 سال از حبس 120ساله خود را كه به جرم رفتار بي رحمانه با پسرش «كريستين» و مرگ وي در سال 2009 ميلادي با آن روبرو شده بود را كم كند و نهايتا به 80 سال حبس محكوم شود.براساس اين خبر، كريستين هنگام مرگش كمتر از 27 كيلو وزن داشته است و دو سال آخر عمر خود را در قفس سگي كه تقريبا يك متر ارتفاع داشته، گذرانده است و مرتبا نيز از پدرش كتك مي خورده است.
پدر كريستين با حضور در دادگاه اينطور گفته است كه: من متوجه شدم كه چقدر اشتباه كردم. من تمام مسئوليت را برعهده مي گيرم و به خاطر كارهايم بسيار شرمنده و پشيمان هستم. من عاشق پسرم بودم!در اين خبر آمده است كه جنازه كريستين در سال 2011 ميلادي توسط كارآگاهان و بعد از آن كشف شد كه خواهر بزرگتر اين پسربچه به بستگانش گفت كه برادرش دو سال پيش به دليل مشت هاي پي درپي پدرش مرده است.براساس اين خبر، پدرومادر كريستين جنازه پسرشان را داخل كوله پشتي گذاشتند و سپس بدنش را سوزاندند.كريستين زجر كشيده در سال هاي اول داخل اتاق خواب و بعد حمام حبس مي شد و زماني كه توانست فرار كند پدرش او را داخل قفس سگ انداخت به طوري كه تا پايان عمرش در آن حبس بود!مادر كريستين نيز كه در سال 2011 داخل زندان از همسرش جدا شد، در مقابل دادستان ها اقرار مصلحتي به جرم كرد و قبول كرد كه در مرگ پسرش با همسرش همكاري داشته است. او قرار است در ماه فوريه به اتهام غفلت از فرزندش محاكمه شود.اين زن آمريكايي گفته است از ترس اينكه حضانت بچه هايش را از دست بدهد، سوء رفتارهاي همسرش با كريستين را گزارش نكرده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10