(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24  دی  1391 - شماره 20404

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تا كجا حرمت دارند ؟ (يادداشت روز)
دهقان فداكار! (گفت و شنود)
وزارت خزانه داري آمريكا:
ايران فرمول بي اثر كردن تحريم ها را كشف كرده است
معاون وزير خارجه تشريح كرد
اقدامات انجام شده براي آزادي 48 زائر ايراني
كيهان و خوانندگان
نوشابه هايي كه سايت ها براي ولي نعمت هاي خود باز مي كنند (خبر ويژه)
سلطنت سعودي با آينده اي پرچالش مواجه است (خبر ويژه)
اسرائيل: دالايي لاما كه انتخاب نمي شود اميدي به انتخابات ايران نداريم (خبر ويژه)
شكار ريگي فقط يكي از هنرهاي قوي ترين سرويس اطلاعاتي منطقه بود (خبر ويژه)
مردم ايران جريمه خودكفايي و آزادي را مي پردازند (خبر ويژه)
نگراني ناتو از اطلاعات دقيق ايران در باره مراكز نظامي منطقه (خبر ويژه)


تا كجا حرمت دارند ؟ (يادداشت روز)

1-خوش گماني و خوش بيني، ويژگي مردان الهي است. به وعده الهي حسن ظن دارند كه «كان حقاً علينا نصرالمومنين». در حق مردمان نيز اهل خوش گماني اند هم خوبي هاي آنها را بيش از عيب ها مي بينند و هم درباره رفتارهاي سوءظن برانگيز تا بتوانند حمل بر صحت مي كنند. پيامبر اعظم(ص) آن قدر خوش بينانه برخورد مي كرد كه برخي از منافقان احمق در خلوت خود مي گفتند او ساده دل است و دعاوي ما را مي شنود و مي پذيرد. آيه نازل شد كه «قل اذن خير لكم. اي پيامبر بگو اين به نفع شماست». پيامبري با اين بزرگواري و شكيبايي در عين حال مشفقانه هشدار داد و فرمود «اتقوا فراسه المومن فانّه ينظر بنور الله. از فراست و زيركي مومن بپرهيزيد كه او با نور الهي مي نگرد». شبيه همين تعبير بلند از اميرمومنان(ع) روايت شده كه فرمود «اتقوا ظنون المومنين فانّ الله تعالي جعل الحق علي السنتهم. از گمان مومنان بپرهيزيد كه خداوند بلند مرتبه حق را بر زبان آنان قرار داده است». يعني اينكه حسن ظن و خوش گماني مومن، بي حد و مرز نيست. تا بتواند حمل بر صحت مي كند اما نه اينكه نبيند و نفهمد و تحليل عميق از رويدادها نداشته باشد. تا بتواند غمض عين مي كند و مي پوشاند اما اگر به حرف آمد و هشدار داد و نهي از منكر نمود و به معروف فرا خواند، كلمات حق است كه از فراست برمي خيزد و بر زبان او جاري مي شود. اينجاست كه مخاطب هشدار مومنان- به ويژه در درون جبهه خودي- بايد نگران شوند. نگران كه چه كرده اند موجب بدگماني و زنهار و هشدار مومنان شده اند. مي توان هم دنده پهني- لجاجت- كرد و به مسير ادامه داد تا نهايت سقوط.
2- كلمات متعددي از پيامبر اعظم(ص) و امير مومنان(ع) درباره حدشناسي و نگاه داشتن اندازه روايت شده، از جمله: «رحمت خدا بر كسي كه قدر و اندازه خود را بشناسد و از حد خويش تعدي نكند»، «رحمت خدا بر كسي كه قدر خود را بشناسد و در حد خود توقف كند» و «عالم كسي است كه قدر و اندازه خويش بشناسد و در ناداني انسان همين بس كه قدر و اندازه خود را نشناسد». برخي از رجالي كه در جبهه حق جانبازي و خدمت كرده و سابقه اي اندوخته اند به مرور دچار اين سوء تفاهم مي شوند كه به اعتبار آن خدمات و خوبي ها مجازند تخطي از حق، زياده خواهي و امتيازطلبي كنند. تصور مي كنند چون حرمت و احترامي دارند، بنابراين مجازند از محدوده قانون و حق و مصلحت عبور كنند و چون مواخذه شدند، ابرو درهم بكشند و با ترش رويي بگويند مثل اينكه ما را به جا نياورديد؟!
آنها با بدفهمي نسبت به حرمتي كه دارند، از يك سو به جانب استبداد راي و تكبر مي غلتند و از جانب ديگر با غفلت هاي پياپي، براي اغيار و نامحرمان حاشيه امن مي سازند. بدين ترتيب حرمت اين عده تبديل به منطقه الفراغ قانون مي شود تا در سايه اين حاشيه امنيت قرق شده، جريان هاي نفاق جرئت و مجال خيانت پيدا كنند. اين در حالي است كه حرمت آنها صرفا به اعتبار حضور در جبهه حق و همراهي و خدمتگزاري است. به بيان استاد شهيد مرتضي مطهري(ره) كه از منطق صحابي اصولي و اصول شناس پيامبر(ص) اخذ شده، به اين عده بايد گفت «صحابي شما محترميد اما حق محترم تر است». امير مومنان ماه ها فتنه انگيزي صحابي پيمان شكن را صبورانه تحمل كردند اما آنجا كه كار به گردن فرازي و شورش كشيد از شكستن گردن فتنه گران ابا نكردند و فرمودند چون در برابر حق گردن كشيدند، گردن هاي آنها شكست. حضرت خطاب به همان ها فرمود «همواره منتظر عواقب خيانت شما بودم و آثار فريب خوردگي را در سيماي شما مي ديدم. جامه دين شما را از من مي پوشاند اما صدق باطنم حقيقت شما را بر من آشكار مي كرد». بد فهميدند و بد محاسبه كردند كه مهرباني و خوش بيني و شكيبايي و اتمام حجت از سوي امير مومنان(ع) را «فرصت» و «مجال» عهدشكني و خيانت ارزيابي كردند. آنها تحمل امام را حمل بر ضعف تحليل يا ضعف قدرت كردند اما بزرگواري و كرامت امام، تبديل به مكر خودخواسته براي آن جماعت شد.
3-مهربان تر و خوش گمان تر از مقتداي بصير و صبور انقلاب نمي شد با جماعتي حرف زد كه مدت هاست دانسته و ندانسته هيزم كش فتنه دشمن شده اند. ايشان در ديدار جمعي از علما و مردم قم ضمن مرور نقشه هاي ناكام دشمن و دعوت به تقواي جمعي فرمودند «ذهن دشمن متوجه انتخابات ماست. انتخاباتي كه در خرداد آينده در پيش داريم، از نظر ما مهم است، از نظر دشمن هم مهم است؛ حواسش به آن انتخابات است. اگر مي توانستند كاري مي كردند كه اصلا انتخابات انجام نگيرد... يكي از راه ها اين است كه كاري كنند كه انتخابات بدون حضور پرشور و همگاني مردم برگزار شود. اين را از حالا همه بدانند. آن كساني كه ممكن است از سر دلسوزي راجع به انتخابات يك توصيه هاي عمومي بكنند كه آقا انتخابات اين جوري باشد، آن جوري نباشد، حواسشان باشد به اين مقصود دشمن كمك نكنند؛ مردم را از انتخابات مايوس نكنند، هي نگويند انتخابات آزاد باشد. خب معلوم است كه انتخابات بايد آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سي و چند تا انتخابات داشته ايم، كدامش آزاد نبوده است؟... هي تكيه بكنند، هي بگويند، هي تكرار بكنند و يواش يواش اين ذهنيت را به خيال خودشان در مردم به وجود بياورند كه خب، اين انتخابات فايده اي ندارد. اين يكي از خواسته هاي دشمن است. آن كساني كه در داخل اين حرف ها را مي زنند، ممكن است غفلت كنند. من مي گويم غفلت نكنيد، حواستان باشد كار شما جدول مورد نظر دشمن را پر نكند، مقصود او را تكميل نكند. اين يكي از راه هاي از شور و هيجان انداختن انتخابات است».
مقتداي انقلاب تعبير «غفلت» و «از سر دلسوزي» را براي برخي از مدعيان انتخابات آزاد به كار بردند كه نشانه نهايت سعه صدر، صبوري و حسن ظن است. در عين حال ايشان حجت را بر جريان ها تمام كرده و در واقع مرز جبهه خودي و دشمن را پررنگ كردند. نمي شود در جبهه دشمن ايستاد و حرف او را زد و خودي قلمداد شد. با اصرار بر تكرار ادبيات جهت دار دشمن نمي توان حرمت و احترام گذشته را حفظ كرد. اگر همين بزرگواري مقتداي انقلاب نبود ملت غيوري كه روز نهم دي در كف خيابان ها جاري شدند و فرياد برائت از منافقان و محاربان سردادند، در كمتر از ساعتي تكليف اصحاب فتنه 88 را يكسره مي كردند. كساني كه در دوره هايي به تواتر از صندوق انتخابات به منصب و مسند رسيده اند و حالا با ادعاي انتخابات آزاد دانسته يا ندانسته در سلامت اين روند ترديد و تشكيك مي كنند، فارغ از اينكه چه مي خواهند يا به چه چيزي برسند و نرسند، حكم بر عليه خويش صادر مي كنند.
آيا اين گروه عارشان نمي آيد از اينكه به صف خيمه شب بازان آمريكايي و انگليسي بپيوندند كه براي دهه ها در ايران ديكتاتوري را غلبه دادند و انتخابات را تعطيل كردند اما پس از انقلاب علي الدوام مدعي شدند انتخابات در ايران آزاد نيست؟ از نگاه مستكبران انتخابات ايران آزاد نيست چون سلطنت طلب هاي حافظ ديكتاتوري و جريان نفاق داراي اسناد نوكري در لانه جاسوسي و اعقاب آنها نمي توانند انتخابات را تبديل به ضد خود كنند. عقده تاريخ گذشته آنها همان است كه با ريختن شعبان بي مخ ها به خيابان و كودتا، كمترين اثري از نقش ملت ايران در سياست و حكومت باقي نماند يا اين كه با مدل كودتاهاي مخملين و به اسم انتخابات يا اعتراض به تقلب، مهره هاي غرب روي كار آيد. با اين تلقي، انتخابات ايران آزاد نيست اولا به اين خاطر كه برگزاري انتخابات خارج از مدار سيطره ابرقدرت ها، ذاتا جرم بزرگي است و ثانيا به اين علت كه به مرور دست نفوذي ها و خائنين از عرصه جشن ملي كوتاه شده است. اين علت اصلي به خود پيچيدن آمريكا و انگليس در برابر انتخابات ملت الهام بخش ايران است. با اين وصف آنچه جاي تعجب دارد هم زباني و هم سخني برخي رجال و طوايف سياسي داخلي با دشمن است.
اين طيف در واقع حربه كند شده دشمن را تيز و عليه ملت خود دلالت مي كنند. «و آن كس كه شمشير دشمن را به قوم خود دلالت و راهنمايي كند، سزاوار است كه نزديكان با او عداوت ورزند و ديگران از او ايمن نباشند» (خطبه 91 نهج البلاغه). اصرار بر غفلت و خطا، تبديل به خط خيانت مي شود و اين گونه كه شد عملا فرد «گراي» جبهه خودي را به دست دشمن مي سپارد. بدون كمترين ترديد مي توان گفت گراي بخش مهمي از عمليات رواني، تبليغاتي، سياسي و اقتصادي دشمن از ميان همين غفلت ها (به انضمام مشورت خائنانه برخي حلقه هاي اطراف رجال خودشگفت و خودمدار) به دست آمده است. اين جفا، جفاي بسيار بزرگ و جبران ناپذيري در حق ملت است.
4- انتخابات ولنگار، نسخه اي است كه شياطين جبهه استكبار فقط براي ما مي پيچند اگرنه در آمريكا و انگليس و فرانسه و آلمان يك سياستمدار منتخب پيدا نمي كنيد كه ادا و اطوار اپوزيسيون حاكميت دربياورد و در همين حال مانند انتخابات سال هاي 67، 87، 08، 48 و 88 ما نامزد انتخابات رياست جمهوري يا پارلمان باشد. اصلا در اين كشورها اپوزيسيون حاكميت پيدا نمي كنيد تا چه رسد به اين كه وارد گود انتخابات شوند. حتي در اين كشورها سياستمداري جرئت ندارد درباره مدعاي صهيونيستي هولوكاست ترديد كند. ماهيت نفاق بسياري از كساني كه در انتخابات مورد اشاره مجال نامزدي يا حضور در قدرت را پيدا كردند، براي نظام روشن بود اما با اين حال تحمل شدند. انتخابات آزاد بالاتر از اين؟ ماهيت نفاق امثال خاتمي و موسوي و برخي زعماي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) اظهر من الشمس بود اما تحمل شدند و اين تحمل را به بدترين احتمال حمل كردند و تا نهايت سقوط پيش رفتند. آنها به اصرار و برخلاف زنهار دلسوزان از پرتگاه پريدند و سرشان شكست. خيانت هايي از جنس آشوب افكني سال 88 و هم داستاني با جرياني كه همين روزها علنا مي گويد «انتخابات آزاد يعني امكان سرنگوني حاكميت و حالا كه چنين نيست پس انتخابات آزاد منتفي است»، چيزي نيست كه مشمول مرور زمان شود. آنها كوپن هاي خود را سوزاندند و باطل كردند.
5- از نگاه دشمن و طيف هاي فتنه گر، انتخابات آزاد اسم رمز و كنايه از چند چيز است: الف؛ امكان نامزدي افراد فاقد صلاحيت و داراي سوء سابقه از جمله خيانت در امانت. ب؛ الزام پيروزي نامزدهاي موردنظر آنان كه اگر چنين نشد به طور اتوماتيك نشانه تقلب است! ج؛ امكان ايجاد بلوا و به هم ريختن قاعده حاكميت رأي اكثريت (جمهوريت) در صورت ناكامي. در چنين فرآيندي به شهادت حوادث گذشته، نقشه دشمن با نقشه جريان هاي نفاق و حلقه هاي امتيازطلب منطبق مي شود يا هم پوشاني پيدا مي كند. تمكين در برابر قانون و موازين مردم سالاري و مكانيزم حقوقي انتخابات يا ترديدافكني و مقابله با اين روند پذيرفته شده در همه جاي دنيا، مرز روشن اعتقاد به مردم سالاري با ساختارشكني و همراهي نقشه دشمن است. بدين ترتيب حرمت سياستمداران تنها تا آنجا معتبر و محترم است كه در طول قانون باشد و معارضه با اين مسير نكند.
6- بخشي از هزينه هاي سياسي كه طي چند سال اخير به كشور و ملت تحميل شده حاصل تعارض هاي دو رجل سياسي است كه هم در عداوت با يكديگر افراط كردند و هم -اينك- به اعتبار نفوذ برخي اطرافيان آلوده، نقشي مشترك را در پركردن خانه هاي جدول دشمن ايفا مي كنند. خيرخواهانه بايد از آنان خواست اولا رشته اعتبار و حيثيت خود را پنبه نكنند، ثانياً دعواهاي ناحق خود را به بيرون از حريم منافع ملي ببرند و ثالثاً طعمه قلاب دشمن نباشند. سواري دادن و دوشيده شدن و بهانه فتنه قرار گرفتن، عار نخبگي است.
محمد ايماني
 


دهقان فداكار! (گفت و شنود)

گفت: يكي از عوامل فتنه 88 گفته است «ما، دلبسته به اصل انقلاب و نظام هستيم و فقط به برخي از مواضع و عملكردها انتقاد داريم، نه اينكه برانداز باشيم»!
گفتم: اهانت به ساحت عاشورا، سنگباران نمازگزاران، شعار به نفع اسرائيل و آمريكا، ائتلاف با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها، پاره كردن عكس حضرت امام(ره)، حذف قيد اسلام از جمهوري اسلامي ايران، دريافت كمك مالي از ملك عبدالله براي ايجاد آشوب هاي خياباني، قتل مردم بي گناه، و... فقط يك اعتراض ساده بوده است؟!
گفت: حالا كه مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس نتوانسته اند هيچ غلطي بكنند، سران و عوامل فتنه دنده عقب گرفته اند و خيال مي كنند مردم يادشان رفته كه چه جنايت بزرگي مرتكب شده بودند.
گفتم: چه عرض كنم؟! چوپان دروغگو رفته بود براي نمايندگي ثبت نام كنه، ازش پرسيدند اسمت چيه؟ گفت؛ دهقان فداكار!
 


وزارت خزانه داري آمريكا:

ايران فرمول بي اثر كردن تحريم ها را كشف كرده است

وزارت خزانه داري آمريكا در گزارشي اعتراف كرد كه جمهوري اسلامي ايران فرمول لازم براي دور زدن و بي اثر كردن تحريم ها را كشف كرده است.
به گزارش روزنامه نيويورك تايمز، وزارت خزانه داري آمريكا در اين گزارش هشدار داد كه به رغم تحريم هاي گسترده و متعدد براي خارج كردن ايران از سيستم مالي بين المللي اين كشور راه هاي مختلفي براي دور زدن تحريم ها كشف كرده است.
خزانه داري آمريكا اين اقدامات را تهديدات در حال ظهور براي تحت تاثير قرار دادن اثر تحريم ها خواند.
براساس اين گزارش «آدام زوبين» مدير اداره كنترل و ارزيابي خارجي وزارت خزانه داري آمريكا كه مسئول اجراي تحريم هاي اين كشور عليه ايران نيز هست، در اين باره گفت: ايراني ها از واحدهاي مبادله خصوصي و شركت هاي مختلف در ديگر كشورها براي انجام دادن مبادلات مالي خود استفاده مي كنند.
وي مدعي شد: اين معاملات با پوشش هاي جعلي و با اتكا به مبادلات بدون كاغذ كه به مبادلات حواله اي معروف هستند و در بخش هايي از خاورميانه و آسيا بسيار رايج است، انجام مي شود. اين مبادلات به صورت غيررسمي و با پول غيررايج و با استفاده از پيك ها و واسطه هاي قابل اعتماد انجام و جابجا مي شود.
اداره ارزيابي خارجي وزارت خزانه داري آمريكا روز پنجشنبه نهادها و موسسات مالي آمريكا را از آنچه كه مدير آن تكنيك هاي مبادلاتي ايران براي دور زدن تحريم ها خوانده آگاه كرده است.
نيويورك تايمز در ادامه گزارش خود افزود: اين تحريم ها كه گفته مي شود براي كنترل برنامه هسته اي ايران اعمال شده است، بسياري از بانك هاي ايراني را در ليست سياه خود قرار داده و آنها را از انجام مبادله در سيستم مالي بين المللي منع كرده است تا از اين طريق انجام معاملات نفتي ايران را مختل كند.
آدام زوبين همچنين در كنفرانس خبري در مقابل خبرنگاران بزرگترين دستاورد تحريم ها را مقابله با دسترسي ايران به سيستم مالي بين المللي و كانال هاي بانكي خواند اما همزمان تاكيد كرد كه ايران در حال تطابق دادن خود با اين تحريم ها است.
گزارش وزارت خزانه داري آمريكا درباره توانايي ايران در دور زدن تحريم ها در حالي منتشر شده است كه پيش از اين نيز رسانه هاي غربي در گزارش هاي متعددي به ناكارآمدي اين تحريم ها اذعان كرده اند. اعتراف وزارت خزانه داري آمريكا از آن جهت بسيار حائز اهميت است كه از سوي نهادي كه مسئوليت مستقيم اجرا و نظارت بر تحريم ها عليه ايران را برعهده دارد، اعلام مي شود.
مقامات اين وزارت خانه پيش از اين ادعا كرده بودند كه تحريم هاي اول ژوئيه (تير91) با خاصيت فلج كنندگي و گزنده بودن ايران را مجبور به تغيير محاسبه و رفتار خواهد كرد.
فريد زكريا: ايران تسليم آمريكا نخواهد شد
در همين رابطه نظريه پرداز و تحليل گر ارشد مسائل سياست خارجي آمريكا، گفت: از آنجا كه ايران تسليم آمريكا نخواهد شد، آمريكا مجبور است در قبال ايران به دنبال راه حلي مبتني بر مذاكره باشد.
فريد زكريا طي مقاله اي در مجله تايم بحث هايي كه در پي نامزدي چاك هيگل براي تصدي پست وزارت دفاع آمريكا در رسانه هاي آمريكايي مطرح شده بود را مورد بررسي قرار داد.
به گزارش فارس، اين ويراستار نشريه تايم نوشت: «مخالفان معرفي چاك هيگل به عنوان وزير دفاع بعدي آمريكا ادعا مي كنند كه ديدگاه هاي او درباره اسرائيل از چارچوب هاي جريان اصلي سياست آمريكا خارج است.»
وي مي افزايد: اما، ديدگاه هاي واقعي چاك هيگل اين را انعكاس نمي دهند زيرا وي در بسياري از مقوله ها تا اندازه زيادي شبيه شيمون پرز (رئيس رژيم صهيونيستي) است.
اين استاد سياست خارجي آمريكا مي نويسد: «با اين حال، ديدگاه هاي هيگل درخصوص اسرائيل نامربوط هستند زيرا اين كاخ سفيد و كنگره هستند كه سياست هاي آمريكا را در اين خصوص تعيين مي كنند.»
فريد زكريا، علي رغم اين، ديدگاه هاي هيگل درباره ايران را خارج از چارچوب هاي جريان اصلي سياست خارجي آمريكا مي داند و آن را پديده مباركي ارزيابي مي كند زيرا به زعم وي، واشنگتن در اين موضوع به «تفكراتي تازه» نياز دارد.
به نوشته فريد زكريا، دولت اوباما در سال 2013 و شايد در طي ماه هاي آينده با بحراني در ارتباط با ايران مواجه خواهد بود.
اين تحليل گر ارشد مسائل سياسي در ادامه مي افزايد: از آنجا كه ايران تسليم آمريكا نخواهد شد و جنگ آمريكا با ايران هم گزينه اي نيست كه براي آمريكا جذاب باشد، دولت آمريكا مجبور خواهد بود به دنبال راه حلي مبتني بر مذاكره باشد، يعني استفاده از سياست چماق و هويج كه اغلب از آن به ديپلماسي مبتني بر زور ياد مي شود.
به گفته وي، آمريكا تاكنون استفاده از چماق را زيركانه در دستور كار قرار داده است، اما تاكنون هويج ها را نشان نداده است: «آمريكا قادر نبوده است براي خودش يا دنيا توافق قابل قبول را تعريف كند و مهم تر از همه اينكه نتوانسته نشان دهد اگر با ايران به توافق برسد، مايل است چه كند؟ آيا تحريم ها برداشته مي شوند؟ كدام تحريم ها لغو مي شوند؟ آيا آمريكا از تلاش براي سرنگون كردن رژيم ايران دست بر خواهد داشت؟ آيا آمريكا مايل خواهد بود روابطش با ايران را به حالت عادي بازگرداند؟»
زكريا با اشاره به موانعي كه آمريكا براي رسيدن به راه حل در موضوع هسته اي ايران با آنها روبرو است مي نويسد: واشنگتن براي اينكه به ايران مشوق هايي ارائه دهد تا بتواند با اين كشور به توافق هايي پيرامون برنامه هسته اي اش برسد به ابتكار و خلاقيت نياز دارد.
اين نظريه پرداز مسائل سياسي معتقد است؛ چاك هيگل همان گزينه اي است كه مي تواند با پيشنهاد دادن رويكردي كه در آن مزايايي براي تهران در نظر گرفته شده باشد، ديدگاهي را در درون دولت آمريكا به وجود آورد كه با حصول اطمينان از اينكه ايران به بمب دست نمي يابد با اين كشور به توافق برسد.
 


معاون وزير خارجه تشريح كرد

اقدامات انجام شده براي آزادي 48 زائر ايراني

معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه در اظهاراتي به تشريح اقدامات هوشمندانه جمهوري اسلامي در آزادي 48 زائر ايراني و همچنين 2 هزار و 123 زنداني سوري پرداخت.
حسين امير عبداللهيان در گفت وگويي ضمن تبريك مجدد آزادي زائران ايراني به مردم ايران و همچنين زندانيان سوريه به مردم اين كشور، افزود: با الطاف الهي توانستيم با اعلام طرح سياسي بشار اسد و آمادگي حكومت سوريه براي تحقق بندهاي اين طرح از جمله آزادي زندانيان، شاهد بازگشت زندانيان اين كشور به آغوش خانواده هايشان باشيم.
به گفته وي، در كنار اين اقدام با پيشرفت ميداني شرايط امنيتي در سوريه، تلاش هاي همه جانبه به عمل آمده از سوي وزارت امور خارجه و همچنين ساير بخش هاي ذي ربط در كشور، آزادي 48 زائر ايراني ربوده شده نيز محقق شد.
امير عبداللهيان، تلاش هاي يك سازمان غيردولتي تركيه به نام «بنياد كمك هاي انساندوستانه» و همچنين اقدامات دولت قطر را در اين رابطه موثر دانست و از مسئولان اين بنياد انساندوستانه تقدير كرد.
به گزارش ايرنا، معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه، اقدام مثبت رئيس جمهوري سوريه در آزادي زندانيان سياسي را شروعي مناسب براي تحقق ساير بندهاي طرح سياسي سوريه به منظور برون رفت از بحران كنوني در اين كشور خواند.
اتخاذ راهكار مشابه سوريه
براي حل بحران بحرين
امير عبداللهيان در عين حال بر ضرورت اتخاذ راهكاري مشابه براي برون رفت از بحران سياسي و امنيتي موجود در بحرين تاكيد كرد و گفت: حكومت بحرين با راهكار سياسي به ويژه آزادي زندانيان و بازداشت شدگاني كه طي دو سال اخير با روش هاي مسالمت آميز و دموكراتيك مطالبات مشروعي را پيگيري مي كنند، مي تواند گام مثبتي در حل بحران موجود در اين كشور بردارد.
وي همچنين بر اهميت گفت وگوي ملي موثر ميان مخالفان و حكومت بحرين تاكيد كرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ رهبر معظم انقلاب هر موردي را كه در جهت خير و صلاح مردم و كشور باشد از نظر خويش دور نمي كنند و به موقع به همه اقشار از مسئولين گرفته تا مردم تذكر مي دهند. واقعاً بايد به داشتن چنين رهبر هوشيار و دلسوزي به درگاه خداوند شكرگزار باشيم. در ضمن بنويسيد هر كس كه بخواهد برخلاف مصالح كشور كه رهبري مشخص مي كنند كاري و حركتي بكند قطعاً خائن است و ندانسته آب به آسياب دشمن مي ريزد.
عليمرداني
¤ آقاي هاشمي كه اين روزها مرتب صحبت از انتخابات آزاد مي كند و اين عبارت از زبانش نمي افتد جواب بدهد كه در دو دوره انتخابات رياست جمهوري ايشان انتخابات آزاد بود يا خير؟ چرا هر موقع از رأي نياوردن افراد مورد نظر خود نگران است صحبت از انتخابات آزاد مي كند.
0950---0919 و 4587---0912
¤ آقاي هاشمي رفسنجاني اعتمادسوزي را از بزرگترين گناهان خوانده است كه فرمايش درستي است اما چراجريان سياسي مورد حمايت ايشان هزاران نفر از معتمدين نظام را متهم به تقلب كردند.
گل محمد نوراني
¤ سران فتنه در جواب اين سؤال كه تعداد طرفداران خود را در ميان جمعيت شركت كننده در راهپيمايي روز قدس سال 88 با چه شاخص و نشانه اي تخمين زده و برآورد كرديد بايستي مي گفتند از روي بطري هاي آب كه در روز ماه رمضان سر مي كشيدند و تعداد كساني كه با كفش نماز جمعه خواندند.
1781---0912
¤ لازم است مسئولين صدا و سيما نسبت به بكارگيري جواناني كه رهبر معظم انقلاب از آنان به عنوان افسران جنگ نرم ياد كردند، در اين مجموعه براي مقابله با دشمن تا دندان مسلح با توجه به انتخابات پيش روي اقدام نمايند.
1468---0938
¤ آيا جنايت هايي كه فتنه گران فتنه 88 در خيابان هاي تهران كردند و شهر را به آتش كشيدند و به بيت المال و مغازه هاي مردم خسارت زدند كمتر از زورگيران خياباني بود. مردم هنوز هم منتظر برخورد قوه قضائيه با فتنه گران و سران فتنه هستند.
0754---0917
¤ يادداشت روز اخير مدير مسئول محترم كيهان با عنوان «كه عنقا را بلند است آشيانه» پديده نفاق را در جبهه فتنه گران بيشتر نمايان كرد. مثل هميشه دست اخلالگران و معاندان بدانديش را بيشتر براي مردم رو كنيد.
6639---0936
¤ وقت آن رسيده كه براي انتقال مقر سازمان ملل از كشور آمريكا به يك كشور ديگر كه خوي درندگي چون آمريكا نداشته باشد همه سران كشورها دست به كار شوند چرا كه آمريكا لياقت ميزباني سازمان ملل را ندارد.
باقري از اروميه
¤ از پليس راهور پايانه هاي مرزي درخواست مي شود به وضعيت خودروهاي مسافري كه زائران انفرادي را از مرزها به شهرستانها منتقل مي نمايند و 30 تا 60 درصد نيز به افزايش قيمت مبادرت مي ورزند كنترل داشته باشد. در تاريخ 17/10/91 كه از مرز مهران عازم قم بوديم راننده به جاي كرايه 15 هزار توماني اقدام به اخذ كرايه 25 هزار توماني نمود و مي گفت برخي رانندگان تقاضاي 40 هزار توماني كرده اند؟! بدتر اينكه مسافران اين سفر نوراني را در ابتداي ورود به كشور به گفتن دروغ نيز كه فعل حرامي است تشويق مي كنند كه اگر پليس از كرايه پرسيد كرايه واقعي را نگوييد؟!
2846---0935
¤ مدت 2 سال است كه زيرگذر اميركبير حدفاصل سه راه امين حضور تا 17 شهريور از مسير غرب به شرق مسدود است. با توجه به اينكه اين معبر اصلي و مهم براي كساني است كه از خيابان ري قصد ورود به خيابان 17 شهريور را دارند، لازم است شهرداري منطقه 12 درباره علت تداوم انسداد آن به شهروندان گزارش نمايند.
شفيعي
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود تبديل وضعيت نيروهاي شركتي را دنبال كنند. ما در حراست نفت و گاز كارون اهواز هنوز هم زير نظر پيمانكار هستيم.
4570---0916
¤ از اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري و بنياد مسكن استان اصفهان درخواست مي شود نسبت به تعمير، مرمت و بازگشايي حمام محله پايين روستاي ابيانه كه چند سالي است به مكاني متروك تبديل شده است اقدام نمايند.
يك پيام
¤ كارت خوان هاي به كار گرفته شده در مسير دولت الكترونيك خدمت خوبي به مردم است ولي مدتي است كه در بعضي از دستگاه ها و سازمان ها با اخلال مواجه شده است. در حال حاضر شاهديم كه اين كارت خوان ها در اداره ماليات جمع شده و مردم مجبور به صف ايستادن در بانك ها شده اند. از سوي ديگر هرج و مرج در قيمت اقلام به ويژه اقلام دارويي و نابساماني در مراكز درماني و بيمارستان ها واقعاً مردم را رنج مي دهد. هر كدام از اين نارسايي ها در خدمت رساني مي تواند به يك مشغله اي تبديل شود و خداي ناكرده موجب سردي و دلخوري گردد.
محمودي
¤ آن كساني كه از برخورد قاطع قوه قضائيه با زورگيران خياباني انتقاد مي كنند خدا وكيلي جواب بدهند اگر خودشان يا ناموسشان توسط يكي از اين اشرار در خيابان مورد ضرب و شتم قرار گيرد آيا واقعاً خواستار مجازات اشرار از سوي دستگاه قضايي مي شوند يا نمي شوند؟ فلسفه بافي نكنند جواب، يك كلمه بيشتر نيست.
3109---0935
¤ به عنوان يك فرهنگي از شهرستان رشت تماس گرفته ام. از قول بنده از وزير محترم آموزش و پرورش سوال بكنيد چرا و روي چه معياري بايد تعداد دانش آموزان دبيرستاني يك دبيرستان در مركز استان گيلان از 40 نفر بيشتر باشد. در ضمن چرا در خصوص پرداخت حق الزحمه برگزاري آزمون در ماههاي خرداد و شهريور تاكنون خلف وعده شده و مي شود.
صابري
¤ اداره بهداشت و درمان شهرستان قائن با آنكه قدمت طولاني دارد ولي هنوز دبيرستان بهياري آن اجاره اي است و كمبود مراكز بهداشتي آن در سطح شهر كاملا محسوس است. به نظر مي رسد مسئولين بهداشت استان توجه خويش را بيشتر به مركز استان متمركز كرده و از توجه به شهرستان هاي تابعه غافل هستند.
5255---0915
¤ چرا نظارتي بر كارتون هاي خارجي كه از شبكه پويا پخش مي شود نيست. براي برخي اين كارتون ها فرهنگ خوك داني را ترويج مي دهد. در برخي از كارتون ها، فرهنگ شراب خواري نشان داده مي شود، چرا اين صحنه ها از كارتون ها حذف نمي شود چندين بار با صدا و سيما تماس گرفته و مراتب اعتراض خود را بيان كردم اما كسي پاسخگو نيست. مجبور شدم كنار بچه 3 ساله ام بنشينم و صحنه هاي نامناسب را سانسور كنم.
يك شهروند
¤ به ايران خودرو اعتماد كرديم و سرمايه گذاري بلندمدت 6 ماهه كرديم كه خودرو را تحويل بگيريم اما متاسفانه الان كه موعد تحويل فرار رسيده است قيمتها را افزايش داده اند؟ آيا اين امر باعث بروز بي اعتمادي به شركتهاي خودروسازي بخصوص ايران خودرو نمي شود. چند ميليون اضافه مبلغ را چگونه تهيه كنم؟
يك شهروند
پيكان وانتي را كه 6 ماه قبل از شركت ايران خودرو خريده ام جعبه فرمان آن مشكل دارد با اينكه يك بار آن را تعويض كرده اند ولي باز همان عيب سابق را دارد. مسئولين شركت با بيان اينكه همه جعبه فرمان هاي به كار رفته همين مشكل را دارند خودشان را راحت كرده اند و خدمات ارائه نمي دهند. مردم چه گناهي كرده اند كه بايد هم پول بدهند و هم اتومبيل عيب و اشكال دار تحويل بگيرند و اعتراض هم نتوانند بكنند.
1882---0913
¤ اعلام شد براي كساني كه در دوران دفاع مقدس خدمت سربازي را گذرانده باشند كارت ايثارگري صادر مي گردد ولي بعد از گذشت يك سال و پرداخت وجه مربوط و همچنين ارسال مدارك، كارت بنده صادر و تحويل نشده است و كسي هم جوابگو نيست چرا؟
8748---0913
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه يك
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مردمي كيهان مورخ 25/9/91 با موضوع «پل پله برقي مقابل شهرك شهيد محلاتي به آگاهي مي رساند: طبق گزارش معاونت حمل ونقل و ترافيك منطقه طي بازديد به عمل آمده مشخص گرديد كنتور برق پل عابر مذكور مفقود شده و درخواست خريد كنتور برق مفقود شده اعلام گرديده است و پيگيري هاي لازم در دستور كار اين معاونت قرار دارد.
 


نوشابه هايي كه سايت ها براي ولي نعمت هاي خود باز مي كنند (خبر ويژه)

پايگاه اينترنتي آقاي هاشمي نوشت «هاشمي در انتخابات نمي آيد مگر به اجماع؛ به اجماع مردم و سران نظام و تشخيص نظام»!
نويسنده اين پايگاه اينترنتي كه مدتي است بعضاً مطالبي مبالغه آميز منتشر مي كند با اشاره به يكي از ملاقات هاي هاشمي در تاريخ 12 دي مي نويسد: من در فكر ديدن چهره امروز ايشانم، چهره اي كه با آزادي مشروط فرزندشان بايد خوشحال باشد، منتظر ديدنشان مي مانم. آيت الله به رسم هميشه وارد مي شوند. خيلي معمول و بي تشريفات. به صورت آيت الله نگاه مي كنم، اثري از خوشحالي ندارد. انگار نه انگار كه مهدي به خانه بازگشته. غم صورتشان حتي بيش از روزهاي ديگر است. شايد مغموم ديدن تصاوير نوگلان سوخته در «شين آباد»ند يا شايد مغموم غم مردمي كه اخبار مشكلاتشان امروز بيش از هميشه است. اخبار صدا و سيما هم كه نگويد. مردم در ملاقات ها به آيت الله مي گويند(!)
نويسنده در ادامه با ادبياتي قابل تأمل مي نويسد: شايد هيچ شخصيتي معادل ايشان نداشته باشيم كه به دفعات و مكرر خود را به معرض رأي مردم گذاشته باشد. شيريني رأي مردم بر آيت الله حكم حلاوت احكام امام را دارد. شكست و پيروزي هم ندارد. در پيروزي مي شود يار مردم. در شكست مي شود غمخوار مردم(!)
در ادامه اين مطلب با طرح اين ادعاي عجيب كه «آيت الله به هيچ انتخاباتي پاي نگذاشته مگر به تكليف نظام و مأموريت»، مي افزايد: مأموريت هاي دشوار معمولاً به او رسيده است...» مأموريت حضور در انتخابات مجلس ششم، براي تعديل افراطي گري ها. مأموريت حضور در انتخابات 84، براي ناكام نماندن توسعه كشور... او پاي هيچ انتخاباتي نيامده مگر به ضرورت. به ضرورت تشخيص نظام. بالاترين مصلحت آيت الله. مصلحت نظام است. مصلحت آبرو، خانواده، مال و جان جملگي به كنارند. نگاه آيت الله به انتخابات آتي نيز چنين است. قطار عمر سياسي آيت الله توقف و خستگي ندارد. ترس از آبرو دادن ندارد. شكست و پيروزي هم ندارد. قطار عمر سياسي آيت الله معيار دارد. معياري به نام مصلحت. بايد ديد مصلحت نظام در انتخابات 92 چيست؟
نويسنده مجهول الهويه در ادامه اين نوشته آورده است: جلسه كه تمام مي شود، خوش و بش ها هم به پايان مي رسد. در محل خروج از راهروهاي مجمع دوستي به همكارش مي گويد آقاي هاشمي نمي آيند مگر به اجماع. به اجماع مردم عادي و سران نظام. آقاي هاشمي نمي آيد مگر به تشخيص نظام. به تكليف نظام. دشواري مأموريتش مهم نيست. مهم تشخيص يكپارچه مردم و نظام است.
نكته قابل تأمل در اين ميان اقدام مشابهي است كه اخيراً سايت شبكه ايران انجام داده و از قول يكي از مشاوران مشايي نوشته بود مهندس مطالبه گر قدرت با عرضه كننده خود نيست بلكه بايد شما حاميان سراغ او برويد و از او تقاضا كنيد تا حجت تمام شود و او بيايد! او مدعي شده بود «مبناي فكري مهندس اصلاً مطالبه قدرت نيست. اگر روزي تكليف شود، از اجابت ابايي ندارند. من مي گويم هرگز از دهان او نخواهيد شنيد كه من مي آيم. مبناي او پرهيز است و در عين حال احترام به خواست مردم»(!)


 


سلطنت سعودي با آينده اي پرچالش مواجه است (خبر ويژه)

آينده پادشاهي سعودي با چالش هاي جدي روبرو شده است.
پايگاه آمريكايي المانيتور اين تحليل را از قول كاريل مورفي نويسنده كتاب «آينده يك سلطنت: عربستان سعودي» نوشت: عربستان با داشتن بيش از 64 درصد جوان جوياي كار و عدالت اقتصادي راهي ناهموار و پرچالش را پيش رو دارد.
المانيتور با بيان اينكه عربستان دوران قبل از طوفان را مي گذراند، نوشت: حكومت عربستان بعد از اين با فشارهاي اجتماعي براي تفاسير جديد و متفاوت از اسلام وهابي در كنار مطالبه عدالت اقتصادي روبرو خواهد شد.
مورفي گفت، چالش اقتصادي و اجتماعي، بزرگترين چالش پيش روي عربستان است و اين كشور بايد تا سال 2015 براي 3 ميليون و تا سال 2030براي 6 ميليون جوان سعودي ايجاد اشتغال كند. با وجود فشار دولت بر شركت ها براي جذب نيروي كار داخلي، 90درصد كارمندان بخش خصوصي در اين كشور در سال 2009، خارجي بودند. نرخ بيكاري در اين كشور بالاست و حدود 40درصد افراد جوياي كار در عربستان سعودي 20 تا 24 ساله و 27درصد آنان زير 30سال هستند.
 


اسرائيل: دالايي لاما كه انتخاب نمي شود اميدي به انتخابات ايران نداريم (خبر ويژه)

يك مقام صهيونيستي گفت، اميدي به نتيجه انتخابات ايران براي تغيير مسير سياست خارجي و تسليم در برابر فشارهاي غرب نيست.
مجله تايم به نقل از يووال استينيتز وزير دارايي رژيم صهيونيستي كه به آمريكا رفته بود، نوشت: زمان دادن اولتيماتوم به ايران رسيده است. بايد تدبيري فراتر از تحريم ها و بيانيه هاي صادره از سوي اوباما عليه ايران انديشيد. آنها اين تهديدها و بيانيه ها را جدي نمي گيرند.
استينيتز طبق معمول اظهارات گزافه مقامات صهيونيستي در چند سال اخير گفت، صبر تل آويو لبريز شده و اضافه كرد: البته، ما يك راه حل ديپلماتيك را ترجيح مي دهيم اما، به نظر مي رسد تحريم ها و مذاكرات كارآمد نبوده است. ايراني ها به فكر صرف نظر كردن از برنامه هسته اي شان نيستند و تاكنون، از مذاكرات براي خريدن زمان بهره برداري كرده اند.
وزير دارايي اسرائيل در پاسخ به اين سوال خبرنگاران كه با توجه به نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري ايران، آيا اميدي به حل مسئله ديده مي شود، گفت، «قرار نيست كه دالايي لاما نامزد انتخابات شود. برنامه هسته اي ايران قبل از رياست جمهوري محمود احمدي نژاد هم وجود داشت. مهم نيست كه چه كسي رئيس جمهوري مي شود بلكه اين عزم و تعهد سران حاكميت و [آيت الله] خامنه اي رهبر عالي ايران است كه اهميت دارد.
 


شكار ريگي فقط يكي از هنرهاي قوي ترين سرويس اطلاعاتي منطقه بود (خبر ويژه)

شناسايي و دستگيري عبدالمالك ريگي يكي از مأموريت هاي قدرتمندترين سرويس اطلاعاتي خاورميانه بود.
اين مطلب را رابرت بكوزن تحليلگر مجله آمريكايي وايرد ضمن ارزيابي گزارش تحقيقاتي اخير پنتاگون عنوان كرد.
پنتاگون ضمن گزارشي تصريح كرده كه سرويس اطلاعاتي ايران، قدرتمندترين سرويس اطلاعاتي خاورميانه است و بالغ بر 30هزار نفر از جمله اتباع انگليس و اسرائيل در استخدام آن هستند. وايرد در گزارش خود با عنوان «شكار مخالفان با 000/30 جاسوس» مي نويسد: در فوريه سال 2009 (بهمن 1388) نيروهاي اطلاعاتي ايران سوژه تحت تعقيب را زير نظر داشتند. عبدالمالك ريگي، از سران گروه هاي مسلح، متهم به انجام يك سري حملات تروريستي در مرز پاكستان بود. بعد از اينكه ريگي با پروازي از دوبي به مقصد قرقيزستان از مرز هوايي ايران گذر كرد، ماموران اطلاعات ايران ظاهر شده و به هواپيما دستور فرود دادند و ريگي را دستگير كردند. او چندي بعد اعدام شد.
ماهنامه آمريكايي نوشت: اين تنها يك نمونه از ماموريت هايي است كه طي چند سال اخير توسط وزارت حفاظت طلاعات ايران به انجام رسيده است. پنتاگون از وجود ارتش قدرتمند 30 هزار نفري اطلاعاتي، يعني قوي ترين عامل اطلاعاتي و جاسوسي در خاورميانه، خبر مي دهد.
اين گزارش مي افزايد: گروه هاي اپوزيسيون از جمله سازمان مجاهدين [منافقين] تحت رصد و اشراف سرويس اطلاعاتي ايران قرار دارند. اين گروه داراي هوادار كمي در داخل است.
يادآور مي شود ريگي و گروهك متبوع وي در جريان فتنه سال 88 مكررا از آشوبگران به طور علني حمايت كردند.
در همين حال سايت اينترنتي اپوزيسيون با اشاره به گزارش پنتاگون نوشت: هفته گذشته گزارشي از سوي وزارت دفاع آمريكا منتشر شد كه طي آن به فعاليت وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي در درون و بيرون از ايران پرداخته و نكات مهمي در رابطه با عملكرد امنيتي اين وزارت را برملا ساخته است. حتي بدون انتشار اين گزارش، آنهايي كه به هر حال، با رويدادهاي ايران رو در رو بوده اند به سادگي مي توانسته اند، و مي توانند حضور پررنگ جمهوري اسلامي را در متن اپوزيسيون ملاحظه و مشاهده كنند.
خودنويس از قول شهرام همايون (از مديران شبكه هاي ماهواره اي اپوزيسيون) نوشت: براي روشن شدن نشانه هاي اين حضور لازم به كنكاش بسيار و تحقيق گسترده اي هم نيست حتي در سطح نيز اين حضور چنان پررنگ است كه تلألو نور آن كافي است تا چشم انسان را از تماشاي سياهي پيرامون، آنچنان از كار بياندازند كه جز نوري آزاردهنده، هيچ نبيند. براي مثال جريان ها يا اشخاص را كه در تقابل با جمهوري اسلامي هستند در نظر بگيريد. اين گروه ها، يا افراد بيش از آن كه از سوي جمهوري اسلامي تحت فشار قرار بگيرند، از سوي ساير نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي به ستيز كشانده مي شوند. در حقيقت تز وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي را مي توان در اين جمله خلاصه كرد: «سركوب نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي به دست مخالفين جمهوري اسلامي»! اين كه جمهوري اسلامي چگونه توانسته به اين موفقيت دست يابد در گزارش پنتاگون به خوبي پاسخ داده شده است. «وزارت اطلاعات بيش از 30هزار پرسنل دارد كه بسياري از آنها در عمليات مخفي شركت دارند كه در جاي جاي جهان انجام مي گيرد».
داريوش همايون مي افزايد: پنتاگون در گزارش خود مي گويد كه از حساسيت اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي نگران است. چرا؟ گزارش پنتاگون مي گويد «وزارت اطلاعات ايران مأموران مخفي بسياري دارد و در حيطه جاسوسي به شدت فعال است و اين كار را از راه نفوذ سازمان دهي شده به مجامع مخالفان ساكن خارج از كشور انجام مي دهد، همچنين از طريق ايجاد نهادهايي كه مدعي كمك به پناهندگان ايراني تبار است!»
همايون حمله كنندگان به رضا ربع پهلوي و سازمان منافقين را از جمله نفوذي هاي وزارت اطلاعات معرفي كرد.
شبكه بالاترين نيز در گزارش مشابهي ضمن نام بردن از برخي افراد فعال اپوزيسيون به عنوان نفوذي وزارت اطلاعات نوشت: به گزارش مشترك پنتاگون و چند آژانس ديگر دولت آمريكا، وزارت اطلاعات يكي از بزرگترين و فعال ترين سرويس هاي اطلاعاتي جهان معرفي شده و ضمن بررسي فعاليت هاي برون مرزي اين وزارتخانه، شيوه هاي يارگيري و نفوذ در ميان اپوزيسيون و جاسوسي در ميان آنها نيز مورد بررسي قرار گرفته است. اين گزارش 64 صفحه اي در نشريات انگليسي و فارسي انعكاس وسيعي يافته است.
 


مردم ايران جريمه خودكفايي و آزادي را مي پردازند (خبر ويژه)

«قدرت ايران در خاورميانه همچنان رو به افزايش است. مردم ايران خشم پدر خوانده هاي آمريكايي را درآورده اند. آنها در تحريم ها جريمه خودكفايي ملي و آزادي را مي پردازند.»
اين مطلب را بن شرينر تحليلگر آمريكايي در پايگاه پژوهشي گلوبال ريسرچ عنوان كرد. او با بيان اينكه «تحريم هاي آمريكا براي به زانو درآوردن مردم ايران است»، نوشت: سياست هاي تحريم براي حمله سيستماتيك به ستون هاي اصلي مالي ايران است. آمريكا و حاميانش تجارت بين المللي ايران را هدف گرفته اند. اين در واقع يك جنگ است نه آن گونه كه بعضي ها مي گويند راهي براي نرفتن به سوي جنگ.
تحليلگر گلوبال ريسريچ با بيان اينكه برخلاف ادعاي غرب مبني بر هوشمند بودن تحريم ها، در واقع مردم و زندگي و سلامت آنان مورد هدف قرار گرفته، نوشت: مارك كيرك، سناتور آمريكايي كه از تحريم هاي اخير آمريكا حمايت مي كند يك بار گفته بود «اشكالي ندارد اگر غذا را از دهان ايرانيان بي گناه بيرون بكشيم.» كيرك همه تلاشش را مي كند تا راه مادلين آلبرايت را برود كه چند سال پيش گفته بود «من فكر مي كنم اين يك انتخاب دشوار است اما ارزشش را دارد.» اين مثال ها نمونه افكار نخبگان آمريكايي است كه شاهدي است بر آنچه نوام چامسكي آنها را «اصول مافيايي» سياست خارجي آمريكا مي نامد.
گلوبال ريسرچ خاطرنشان كرد: گناه اصلي مردم ايران اين است كه شاه را كه عروسك خيمه شب بازي مورد علاقه آمريكا بود، سرنگون كردند. قدرت ايران در خاورميانه همچنان رو به افزايش است و خشم پدرخوانده مافيا [آمريكا] هم به همان نسبت بيشتر مي شود. هيچ راهي مطمئن تر از تحريم اقتصادي براي پدرخوانده وجود ندارد كه گريبان مردم عادي ايران را مي گيرد. اين تنبيهي است براي جنايت مردم ايران كه همان خودكفايي ملي است. من به عنوان يك آمريكايي دوست دارم بگويم كه آزادي به رايگان بدست نمي آيد؛ بخصوص براي غيرآمريكايي ها.
 


نگراني ناتو از اطلاعات دقيق ايران در باره مراكز نظامي منطقه (خبر ويژه)

پايگاه اينترنتي «المنار» فلسطين از هشدار جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي عربستان، قطر، كويت و تركيه خبر داد.
پايگاه «المنار» به نقل از منابع ديپلماتيك نوشت، اخيرا يك مقام امنيتي ايران در سفر به كشورهاي ياد شده، نسبت به استقرار موشك هاي «پاتريوت» در تركيه هشدار داده است. منابع ديپلماتيك به «المنار» گفته اند، اطلاعات دقيق مقام امنيتي ايران از محل استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه و برخي از جزئيات مربوط به تماس ها و رفت و آمدهاي كارشناسان نظامي آمريكا و اسرائيل به اين پايگاه ها تعجب همراه با نگراني عميق مسئولان «ناتو» را در پي داشته است. مقام امنيتي ايران با اشاره به محل دقيق استقرار موشك هاي پاتريوت در اطراف چند پايگاه راداري متعلق به سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) در تركيه كه در پروازهاي هواپيماهاي جنگي ناتو و اسرائيل بر فراز منطقه مورد استفاده قرار مي گيرد، به مقامات ارشد كشورهاي تركيه، عربستان، قطر و كويت هشدار داده است كه اين تحركات از نگاه ايران پنهان نيست و اقدامي خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران تلقي مي شود. منابع ديپلماتيك كه نخواسته اند نامشان فاش شود به نقل از شركت كنندگان در ديدارهاي مقام امنيتي ايران با مقامات ارشد كشورهاي مورد اشاره گفته اند، ايران با اشاره به اطلاعات دقيقي كه از تحركات انجام گرفته در پايگاه هاي نظامي آمريكا در اين كشورها داشته است نسبت به عواقب اين اقدامات به آنان هشداري شديداللحن داده است.
مقامات ارشد تركيه اعلام كرده اند كه با ايران روابط دوستانه عميق و استراتژيك دارند و استقرار موشك هاي پاتريوت در خاك تركيه، بخشي از همكاري يك عضو ناتو با سازمان پيمان آتلانتيك شمالي است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10