(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24  دی  1391 - شماره 20404

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پاسخ نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل
 به فضاسازي اخير رسانه هاي آمريكايي
گمانه زني ها درباره زمان و مكان دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5
در مكتب امام
اظهارات خصمانه آمانو در آستانه مذاكرات ايران و آژانس
اولمرت : ماجراجويي هاي نتانياهو عليه ايران احمقانه است
مسلمان راستين و مسلمان شناسنامه اي
محمدي گلپايگاني بااشاره به هدف دشمنان در انتخابات:
مردم ايران پشتيبان نظام و رهبر خود هستند
اعتراضات گسترده خودجوش عليه نظاميان آمريكايي مستقر در تركيه
باهنر خبر داد
مهلت يك هفته اي به رئيس جمهور براي معرفي سرپرست وزارت ارتباطات
سناتور پاكستاني: تنها ايران مي تواند توازن قدرت در منطقه را حفظ كند
ايران انفجارهاي تروريستي پاكستان را محكوم كرد
سردار سليماني: عيار انقلاب ايران در هيچ كجاي جهان يافت نمي شود
ميرمحمدي خبر داد
بررسي 3 پرونده در جلسه هيئت نظارت بر نمايندگان
عضو هيئت عالي حزب آزادي و عدالت:
هيچ دليلي براي قطع روابط بين مصر و ايران اسلامي وجود ندارد
سفير ايران در تونس: بشار اسد برگ هاي بازي غرب را سوزاند
تكذيب شايعه ترور سفير ايران در دمشق


پاسخ نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل

به فضاسازي اخير رسانه هاي آمريكايي

نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل در واكنش به فضاسازي رسانه هاي آمريكايي مبني بر مفقود شدن مامور اف بي آي در يكي از مناطق آزاد ايران، خواستار توضيحاتي از سوي دولت آمريكا درباره ماموريت وي در ايران شد.
در پي جوسازي رسانه هاي آمريكايي مبني بر دخالت ايران در ناپديد شدن يك مامور سابق اف بي آي، خبرگزاري آسوشيتدپرس اقدام به درج پاسخ نمايندگي دائم كشورمان نزد سازمان ملل متحد در اين رابطه كرد.
به گزارش فارس، در اين پاسخ كه در بخشي از خبر مربوط اين خبرگزاري منعكس شده، آمده است: دولت ايران حتي المقدور به خانواده مامور سابق اف بي آي، آقاي «لوينسون»، براي يافتن وي مساعدت كرده است. بر همين راستا، امكان سفر و اقامت خانواده وي به ايران فراهم شد. نتيجه تحقيقات به عمل آمده اين بود كه وي در ايران نيست و كوچكترين مدرك يا قرينه اي كه مويد حضور وي در ايران باشد، يافت نشده است. يافتن مامور اف بي آي كه به يك منطقه آزاد ايران سفر كرده بود، از نظر دولت ايران نيز داراي اهميت بسياري است؛ چرا كه در اين صورت، دولت آمريكا بايد توضيح دهد كه چرا مامور مذكور اف بي آي را به ايران اعزام كرده و هدف از ماموريت وي چه بوده است؟
گفتني است، رسانه هاي آمريكايي اخيرا مجددا اقدام به جوسازي درباره مامور سابق اف بي آي كرده اند كه ادعا مي شود در سال 2007 پس از سفر به جزيره كيش ناپديد شده است.
تهران هر نوع
حملات سايبري را محكوم مي كند
همچنين در پي جوسازي رسانه هاي آمريكايي درباره حمله هكرهاي ايراني به موسسات مالي آمريكايي، نمايندگي دائم كشورمان نزد سازمان ملل متحد، در 2 پاسخ جداگانه به روزنامه نيويورك تايمز و شبكه جهاني سي ان ان، اين ادعاها را رد كرد.
در بخشي از پاسخ نمايندگي دائم كشورمان به روزنامه نيويورك تايمز كه در مقاله اين روزنامه نيز منعكس شده، آمده است: ايران قاطعانه هرگونه دخالتي را در حملات اخير به موسسات مالي آمريكا را تكذيب مي كند. ايران با وجودي كه خود قرباني چنين حملاتي بوده است، با احترام به حق حاكميت ساير كشورها از چنين اقداماتي خودداري كرده و از ديگر كشورها نيز انتظار دارد چنين عمل كنند.
برخلاف آمريكا، كه گزارش هاي رسانه اي بر نقش دولت اين كشور در اقدامات سايبري خرابكارانه بر عليه ايران دلالت دارد، ايران تا به امروز، با احترام به حقوق بين الملل، از اقدامات متقابل عليه موسسات مالي و اقتصادي ساير كشورها خودداري كرده است.
همچنين در بخشي از پاسخ نمايندگي دائم ايران به شبكه سي ان ان نيز آمده است: اتهامات بي پايه جديد درباره دخالت ايران در حملات سايبري به موسسات مالي آمريكا، زماني مطرح مي شود كه شاهد تلاش هايي براي برگزاري دور جديدي از مذاكرات ايران و 1+5 هستيم و هدف از دامن زدن به چنين شايعاتي، مسموم كردن فضاي قبل از مذاكرات است.
 


گمانه زني ها درباره زمان و مكان دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5

سرويس سياسي-
همزمان با رايزني هاي نمايندگان جليلي و اشتون براي از سرگيري مذاكرات ميان ايران و 1+5، گمانه زني هايي درباره زمان و مكان اين مذاكرات نيز مطرح شده است.
خبرگزاري رويترز در اين باره گزارش داد: سرگئي ريابكوف، معاون وزير امور خارجه روسيه روز جمعه گفت كه هيچ توافق نهايي درخصوص زمان و مكان بعدي مذاكرات با ايران انجام نگرفته است.
اينترفكس به نقل از وي افزود: اين ما را نگران مي كند زيرا وقفه (در مذاكرات) به درازا كشيده شده است.
ريابكوف كه مذاكره كننده روسيه در گروه 1+5 است افزود: ما به عنوان يك كشور و يك عضو «گروه شش» فعالانه براي يافتن يك راه حل تلاش مي كنيم.
اتحاديه اروپا كه نماينده 1+5 در مذاكرات با ايران است اعلام كرد كه تاريخي را به ايران پيشنهاد كرده است اما منابع ديپلماتيك غربي روز جمعه گفتند كه ايران هنوز پاسخي نداده است.
يك منبع گفت: اتحاديه اروپا سه شنبه را براي مذاكرات پيشنهاد داده بود اما اكنون چنين چيزي بعيد به نظر مي رسد.
وي افزود: برداشت ما اين است كه ايران به پيشنهاد تاريخ 15 ژانويه پاسخي نداده است؛ بنابراين گروه شش نيز براي آن برنامه ريزي نكرده است.
ريابكوف ابراز اميدواري كرد كه اين مذاكرات در ماه ژانويه انجام شود.
اينترفكس به نقل از او نوشت: وقتي مذاكرات مسكو را در ماه ژوئن ترك كرديم، توافق كرديم اين روند بايد بدون وقفه اساسي ادامه يابد.
صداي روسيه نيز گزارش داد كه مايكل مان، سخنگوي كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گزارشاتي را كه مي گويند 1+5 و تهران با برگزاري مذاكرات در اواخر ژانويه و در استانبول موافقت كرده اند، تاييد نكرد.
وي در بروكسل به خبرنگاران گفت: 1+5 تعدادي از زمان و مكان هاي احتمالي را پيشنهاد كرده و ما اكنون در انتظار پاسخ ايران هستيم. روزنامه واشنگتن پست آمريكا نيز به نقل از منابع نزديك به اتحاديه اروپا گزارش داد كه 6 كشور عضو گروه 1+5 و ايران اواخر ژانويه 2013 دور ميز مذاكرات مي نشينند.
براساس اين گزارش، گروه 1+5 و ايران پيش از اين 14 آوريل در استانبول، 23 و 24 مه در بغداد و همچنين 18 و 19 ژوئن با يكديگر مذاكره كردند اما به نتيجه قابل توجهي دست نيافتند.
واشنگتن پست افزود: پيش تر «سعيد جليلي» مذاكره كننده ارشد ايران نيز در خلال سفر خود به هند از برگزاري مذاكرات در اواخر ژانويه خبر داده بود.
منابع آگاه در تهران پاسخ ايران به زمان هاي پيشنهادي نماينده 1+5 را منوط به دريافت پاسخي روشن از سوي اين گروه به پيشنهادات خود براي جلوگيري از تكرار رويكرد غيرمنطقي «مذاكره براي مذاكره» غرب كرده است.
سناريوي جديد غرب
همزمان با تلاش ها براي نهايي شدن زمان و مكان مذاكرات ايران و 1+5 محافل و رسانه هاي غربي همچون روال گذشته، به جوسازي و پرداختن به سناريوهاي دروغين براي تاثيرگذاري بر اين مذاكرات پرداختند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از مقامات اسپانيا از دستگيري دو تن توسط پليس اسپانيا با ادعاي تلاش براي ارسال غيرقانوني تجهيزاتي به ايران خبر داد.
آسوشيتدپرس در بيانيه وزارت كشور اسپانيا آورده است كه مقامات پليس روز چهارشنبه يك تريلي را كه در بزرگراهي واقع در شمال شهر دورانگو در حال حركت بود متوقف و بعد از بررسي محموله آن، دو سرنشين را بازداشت كرده اند.
وزارت كشور اسپانيا مدعي است كه پليس اين كشور يك شبكه قاچاق تجهيزات براي توسعه برنامه هسته اي ايران را مختل كرده است.
 


در مكتب امام

راهكار علاج مفاسد اخلاقي
بهترين علاج ها كه علماي اخلاق و اهل سلوك از براي اين مفاسد اخلاقي فرموده اند اين است كه هر يك از اين ملكات زشت را كه در خود مي بيني در نظر بگيري و برخلاف آن تا چندي مردانه قيام و اقدام كني و همت بگماري برخلاف نفس تا مدتي، و بر ضد خواهش آن رذيله رفتار كني و از خداي تعالي در هر حال توفيق طلب كني كه با تو اعانت كند در اين مجاهده، مسلما بعد از مدت قليلي، آن خلق زشت رفع شده و شيطان و جندش از اين سنگر فرار كرده، جنود رحماني به جاي آنها برقرار مي شود.
چهل حديث، حديث اول، ص 23
 


اظهارات خصمانه آمانو در آستانه مذاكرات ايران و آژانس

در حالي كه قرار است روز چهارشنبه (27 دي) دور ديگري از گفت وگوها ميان مقامات ايران و آژانس برگزار شود، مدير كل آژانس همانند دور قبلي به ادامه ترديدافكني درباره نتيجه اين مذاكرات پرداخت.
رويترز گزارش داد: يوكيا آمانو، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي، روز جمعه گفت كه درباره گفت وگوها با ايران كه قرار است در روزهاي آينده برگزار شود، خوشبين نيست.
براساس اين گزارش اظهارات وي مغاير با ارزيابي خوشبينانه اي است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي ماه گذشته بعد از ديدار با مقامات ايراني ابراز كرد.
آمانو كه در توكيو به سر مي برد، گفت: به اين مذاكرات كه درباره امكان دسترسي بازرسان آژانس انرژي اتمي به تأسيسات نظامي پارچين خواهد بود، خوش بين نيست.
به گزارش رويترز، مذاكرات ايران و آژانس جدا از مذاكرات ايران با گروه موسوم به 1+5 است اما به آن مرتبط است در حالي كه آمانو ارتباط اين دو را با همديگر رد كرده است.
در پايان مذاكرات دسامبر (23 آذر) ميان مقامات ايران و آژانس هر دو طرف اعلام پيشرفت كردند اما به جزئياتي اشاره نكردند.
در هر حال آمانو در ژاپن در اظهاراتي كه به زبان انگليسي ترجمه مي شد، ادعا كرد: گفت وگوها با ايران به صورت خطي پيش نمي رود. يك قدم پيش مي رود، اما بعد دو يا سه قدم به عقب باز مي گردد. بنابراين ما نمي توانيم بگوييم كه (براي نشست 16 ژانويه) چشم اندازي خوشبينانه داريم.
همچنين براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، آمانو در كنفرانسي خبري در توكيو گفت: مذاكرات با ايران بسيار دشوار است.
وي در عين حال گفت: آژانس اميدوار است مشكل هسته اي ايران را از طريق گفت وگو و ابزارهاي ديپلماتيك حل كند.
آمانو گفت: با اين حال اگر از من درباره اين كه آيا خوشبين هستم تا خير بپرسيد، (بايد بگويم) ما نمي توانيم هيچ چيز مطمئني را درباره اين چشم انداز بگوييم.
خبرگزاري آسوشيتد پرس نيز در گزارشي درباره اظهارات آمانو نوشت كه احتمال يك توافق در نشست پيش رو همچنان نامشخص است.
مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در آستانه دور قبلي مذاكرات ميان ايران و آژانس كه 23 آذر در تهران برگزار شد نيز چندين بار نسبت به نتيجه آن مذاكرات ابراز ترديد كرده بود، در حالي كه دو طرف در پايان مذاكرات نسبت به تداوم و نتيجه بخش بودن آن ابراز اميدواري كردند.
 


اولمرت : ماجراجويي هاي نتانياهو عليه ايران احمقانه است

نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي، نتانياهو را به دليل هزينه هاي سرسام آور و بي نتيجه عليه ايران به شدت سرزنش كرد و اين اقدام بي ثمر نخست وزير كنوني اسرائيل را ماجراجويي هاي احمقانه خواند.
«ايهود اولمرت» نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي، در گفت وگو با كانال 2 تلويزيون اسرائيل با بيان اينكه هزينه هايي كه نتانياهو انجام داده از بودجه چند سال اسرائيل هم بيشتر بوده، گفت: به نظر او پروژه هايي كه اسرائيل براي جنگ با ايران آغاز كرده، به سرانجام نمي رسد، چرا كه سال 2012 سال تعيين كننده اي در اين زمينه بود.
وي در ادامه اين مصاحبه «بنيامين نتانياهو» را به هزينه هاي بي مورد در قبال ايران متهم كرد و افزود: نخست وزير كنوني يازده ميليون شكل (حدود 4 ميليون دلار) را براي ماجراجويي هاي احمقانه عليه ايران هدر داد، در حالي كه اين اقدام ثمري نداشته و نخواهد داشت.
اولمرت با اشاره به اظهارات و ادعاهاي سال 2012، نخست وزير رژيم صهيونيستي كه از حمله قريب الوقوع به ايران سخن مي گفت تصريح كرد: آن ها يكسال دنيا را ترساندند و سر آخر هم هيچ كاري نكردند.
به گزارش پايگاه صهيونيستي تايمز اسرائيل، وي در صحبت هاي خود از اظهارات اخير «يوال ديسكين» رئيس سابق شين بت (آژانس امنيت داخلي اسرائيل) نيز حمايت كرد. اولمرت افزود: اسرائيلي ها بايد بدانند رهبران آن ها با چه وضعيتي در مورد سرنوشت آن ها تصميم گيري مي كنند. ديسكين هفته قبل گفته بود كه نتانياهو و «ايهود باراك» وزير جنگ اسرائيل موضوع ايران را در جلساتي كه از مصرف مداوم سيگار و الكل پر بود، بررسي مي كردند.
 


مسلمان راستين و مسلمان شناسنامه اي

گرچه درباره رسول گرامي (ص) ، وجود مبارك امير المؤمنين (ع) فرمود : لقد ا نقطع ب موت ك ما لم ينقط ع ب موت احد (1)، يعني با ارتحال شما حادثه اي پيش آمد كه با ارتحال هيچ پيامبري يك چنين حادثه تلخي پيش نيآمده بود ؛ لكن حقيقت قرآن بيانگر سيره و سنّت آن ذات مقدّس است . چون اخلاق و آداب آن حضرت مطابق با قرآن كريم بود و قرآن كريم براي هميشه زنده است و مصون از تحريف بود و هست ؛ بنابراين ما اگر خواستيم سيره آن حضرت ، سنّت آن حضرت، احكام و ح كم آن حضرت را ارزيابي كنيم ؛ بهترين راه همين قرآن كريم است .
تبيين علمي و عملي قرآن كريم توسط پيامبر اكرم (ص)
وجود مبارك رسول گرامي كه به عنوان مبيّن و مفسّر قرآن معرفي شده است :انزلنا ا ليك الذكر ل تبيّ ن ل لنّاس ما نزّ ل ا ل يه م (2)؛ رسالتي كه خداي سبحان به آن حضرت داد اين بود كه آيات الهي را تبيين كند ، وجود مبارك آن حضرت آيات قرآن را چند جور تبيين مي كرد؛ يكي تبيين علمي بود كه آيات را تفسير مي كرد ، تحليل مي كرد ، تجزيه مي كرد ، متشابهات را به محكمات ارجاع مي داد ، منسوخ را با ناسخ و مطلق را با مقيّد و عام را با خاص ، مجمل را با مبيّن ، قرينه را با ذي القرينه هماهنگ مي كرد و از نظر علمي معاني و مفاهيم قرآن را به خوبي تبيين مي كرد كه اين ،كار يك مفسّر است .
رسالت ديگري كه آن حضرت در تبيين و تفسير قرآن كريم داشتند همان تفسير و تبيين عيني و عملي بود ، كه عملاً نشان مي داد ما چگونه اين آيات را عمل بكنيم و چگونه پياده بكنيم . اگر يك سلسله مسائلي در قرآن كريم مطرح است كه فرمود اگر شما اين كارها را انجام بدهيد ، اسراري براي شما روشن مي شود ؛ اين پرده ها كنار مي رود ، باطن خيلي از چيزها را مي بينيد ، يا باطن دنيا براي شما روشن مي شود ؛ وجود مبارك حضرت عملاً نشان مي داد كه اين راه عملي است و خودش هم عمل مي كرد و آنها هم مي ديدند و به مقصدهاي فراواني بار مي يافتند ؛ اين بهترين راه تبيين آيات قرآن است .
در ذيل اين آيه كه خداي سبحان فرمود : هذا بياأ ل لنّاس(3)، يعني اين كتاب ، تبيين است براي مردم ؛ روشش اينچنين بازگو شد كه وجود مبارك حضرت يك دستوراتي كه از خداي سبحان مي آمد، اينها را در مسجد براي مردم تلاوت مي كرد ، به مردم منتقل مي كرد؛ بعد اعمال مردم را هم كنترل مي كرد ، اعمال مردم را با اين آيات تطبيق مي كرد ؛ آن افزايش و كاهش ، افراط و تفريطي كه احياناً در اعمال مردم مشهود بود ، آن را يادداشت مي كرد ؛ دوباره آنها را به مسجد دعوت مي كرد ، مي فرمود : آياتي كه خوانده شد اين است ، راه عملش هم اين است ؛ آنچه را كه شما عمل كرديد يا تند بود ، يا كند ؛ سعي كنيد خودتان را با اين منطبق بكنيد .لذا حضرت اينها را محققانه بار مي آورد .
« تحقيق » و « تدقيق » در زندگاني رسول اكرم (ص)
يك فرقي است بين « تحقيق » و « تدقيق » كه به كي مي گويند محقق ، به كي مي گويند مدقّق . « تحقيق » آن است كه انسان بتواند كثير را واحد كند ، يعني پراكنده ها را جمع بكند ، به يك اصل واحدي برگرداند ؛ اين كار تحقيق است . « تدقيق » آن است كه يك امر واحد را موشكافي كند ، باز كند ، تحليل كند ، به چند قسم منقسم بكند . اگر توحيد كثير بود به اصطلاح ، يعني چند شيء را جمع كردند ، يك واحد تشكيل دادند ؛ اين مي شود تحقيق . اگر يك امر را منحل كردند به اجزاء و شرائطش ، مي شود تدقيق . وجود مبارك حضرت هم كارش توحيد كثير بود ، ( تحقيق ) ؛ هم تكثير واحد بود، ( تدقيق ) . هم براي مردم راه تحقيق را نشان مي داد ، هم براي مردم راه تدقيق را نشان مي داد . در ساده ترين مسائل تا مسائل رياضي، به مردم راه دقّت را نشان مي داد.
به عنوان نمونه براي حضرت يك فرزندي بود به نام ابراهيم و اين قصّه درباره بعضي از صحابه ديگر هم نقل شده است . فرزند حضرت، ابراهيم كه رحلت كرده بود ؛ وجود مبارك آن حضرت در مراسم دفن پسرشان حضور داشتند . به آن گوركن دستور مي دادند قبر را اينچنين بكنيد ، لحد را اينچنين بچينيد تا محكم باشد . اينها فكر مي كردند چرا پيامبر اين همه سفارش مي كند ، بالأخره مرده را ما در زير اين 1 متر و نيم خاك مثلاً دفن مي كنيم ؛ اين ديگر نيازي ندارد كه لحد را اينقدر محكم بچينيم ، يا قبر را اينقدر محكم حفّاري كنيم ! حضرت به آنها فرمود: بناي ما بر اين است كه چيزي كه براي كسي مي سازيم ، ولو خانه اي براي مرده بخواهيم بسازيم ، بايد محكم باشد . اين استحكام كار ، اين دقّت در عمل، وظيفه ماست . ما موظّفيم كه هر كاري داشته باشيم ، بنيان مرصوص باشد . حالا لازم نيست كه مرصوص لغوي باشد ، يعني ما با سرب خانه بسازيم ؛ ولي اينقدر هست كه اگر يك زلزله اي آمده ، اين هم تلفات نداشته باشيم؛ بايد برنامه تان اين باشد !
ضرورت تحصيل محققانه و مدقّقانه در حوزه ودانشگاه
درسي كه مي خوانيد ؛ حالا چه درس حوزوي ، چه درس دانشگاهي ، آنقدر محققانه و مدقّقانه بخوانيد كه وقتي از اين كتاب فارغ شديد ، كاملاً بتوانيد اين را درس بگوئيد . اگر براي مدرك و نمره بود و بعد از يك مدّتي از يادتان رفت ، عمرتان را رايگان از دست داديد ! چون انساني كه خسارت مي بيند ، كلّ سرمايه را مي بازد ؛ راهي براي بازگشت كسب جديد نيست ! درس اگر طوري باشد كه آدم نتواند خوانده خود را به ديگري منتقل كند ، معلوم مي شود كه اهل تحقيق و تدقيق نبود و عمرش را هدر داد ! هرگز يك طلبه يا يك دانشجو وقت فارغ خود را بيجا مصرف نمي كند ،مگر اينكه به نصاب تحصيل رسيده باشد ؛ يعني اين كتاب را بقدري خوب خوانده باشد كه بتواند به ديگري منتقل كند . اين كه مي بينيد در بعضي از كشورها صنعتشان و سائر مسائل فني شان ترقّي مي كند، براي همين جهت است ؛ يعني آنها محقّقانه و مدقّقانه درس بخوانند.
جناب محمّد عبده كه اهل مصر بود گفت : من كه سفر كردم به غرب، از مصر رفتم به مغرب زمين ؛ ديدم آنجا اسلام هست ، ولي مسلمان وجود ندارد ؛ در مصر ما مسلمان زياد هست ، ولي اسلام وجود ندارد ! اين تفاوت هست ؛ هر جا دستورات انبياء باشد ، آن دستورات اسلامي است ؛ هر جا كسي شناسنامه اي مسلمان باشد ، اسلام آنجا حضور ندارد .پس اين يك كاري بود كه وجود مبارك حضرت عملاً به همه تفهيم كرد كه اگر شما بخواهيد مسلمان راستين باشيد ، قبري كه براي مرده مي سازيد ، خانه اي كه براي مرده ها مي سازيد ؛ اين بايد محكم باشد . حالا اگر كسي مهندس شد ، معمار شد ، بنّا شد ، كارگر شد ؛ اين برنامه رسول گرامي (ص) را كاملاً در نظر مي گيرد ، مي گويد : وقتي دين به من مي گويد خانه مرده ها را محكم بساز ، خانه زنده ها را به طريق اولي بايد محكم ساخت ؛ اين يك نمونه درباره ساده ترين كارهاست !
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در ديدار با جمعي از طلاب ، دانشجويان ، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم به مناسبت سالروز ميلاد پيامبر اكرم (ص) و هفته وحدت ،قم؛
ارديبهشت 1383
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نهج البلاغه / خ 235 (2) نحل / 44
(3) آل عمران / 138
خوان حكمت روزهاي يك شنبه منتشر مي شود.
 


محمدي گلپايگاني بااشاره به هدف دشمنان در انتخابات:

مردم ايران پشتيبان نظام و رهبر خود هستند

رييس دفتر مقام معظم رهبري گفت: مردم با حضور پرشور و گسترده خود در انتخابات رياست جمهوري و گوش دادن به فرامين مقام معظم رهبري، توطئه هاي دشمنان را خنثي مي كنند.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام محمدي گلپايگاني با بيان اين كه «دشمنان ايران اسلامي با بسيج امكانات سعي دارند بر انتخابات رياست جمهوري تاثير بگذارند»، افزود: دشمنان به انتخابات رياست جمهوري اميد بسته اند و سعي دارند در اين مقطع، با شبهه افكني مردم را نسبت به انتخابات دلسرد كنند، اما مردم ايران اسلامي نشان داده اند پشتيبان نظام و رهبر خود هستند.
وي خاطرنشان كرد: دشمنان از هر كوششي براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي دريغ نكرده اند، اما با حمايت همه جانبه مردم از ولايت، كشتي انقلاب اسلامي با هدايت مقام معظم رهبري از طوفان هاي حوادث به سلامت عبور كرده است.
وي يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را احياء ارزش هاي فراموش شده عنوان كرد و گفت: برپايي نمازجمعه يكي از دستاوردهاي نظام است به طوري كه در حال حاضر 700 نماز جمعه در سراسر كشور برگزار مي شود كه خاري بر چشم دشمنان انقلاب اسلامي ايران است.
رييس دفتر مقام معظم رهبري از خانواده ها خواست با تشويق فرزندان خود به شركت در نمازجمعه، حسينيه ها و مجالس مذهبي آنان را از انحرافات اجتماعي نجات دهند.
وي با برشمردن ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي گفت: با توجه به تحريم هاي گسترده، پيشرفت هاي علمي ايران در عرصه هسته اي، جهانيان را به تحسين وا داشته، هرچند كه دشمن در پي تبليغ اين نكته است كه مكتب اسلام توان مديريت جامعه را ندارد.
وي كه در جمع نمازگزاران جزيره كيش سخن مي گفت از شركت گسترده و باشكوه مردم كيش در نمازجمعه ابراز خرسندي كرد و با مقايسه وضعيت جزيره كيش در قبل و بعد از انقلاب گفت: براستي وعده خداوند كه در قرآن فرموده: «كره زمين در پايان از آن صالحان است»، محقق مي شود.
 


اعتراضات گسترده خودجوش عليه نظاميان آمريكايي مستقر در تركيه

اعتراضات گسترده خودجوش مردم در شهرهاي مختلف تركيه عليه نظاميان آمريكايي مستقر در تركيه اين كشور را فرا گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي اقدام نظاميان آمريكايي به پاره كردن قرآن كريم و همچنين آتش زدن منبر يك مسجد در منطقه اينجرليك واقع در استان آداناي تركيه موجب بروز اعتراضات گسترده خودجوش در محافل و مناطق مختلف اين كشور شد.
براساس اين گزارش، رهبر حزب حركت ملي گراي تركيه در بيانيه اي با محكوم كردن اقدام نظاميان آمريكايي در اهانت به مقدسات اسلامي، خواهان بررسي هرچه سريعتر اين موضوع شد.
«دولت باغچه لي» در اين بيانيه تأكيد كرده است كه در صورت اثبات اين بي احترامي عليه مقدسات ديني مردم، بايد اقدامات حقوقي لازم براي مجازات عاملان آن فوراً آغاز شود.
همچنين جوانان اسلامگراي تركيه با محكوم كردن اقدامات نظاميان آمريكايي خواستار تعطيلي پايگاه آمريكايي اينجرليك در خاك كشورشان شدند.
گروهي از جوانان مسلمان عضو «اتحاديه جوانان آناتولي» با برگزاري تظاهرات مقابل پايگاه آمريكايي اينجرليك، عليه آمريكا و ناتو شعار دادند.
بنابراين گزارش، رئيس اين اتحاديه نيز با سخنراني در شهر آدانا، با محكوم كردن اهانت سربازان و نظاميان آمريكايي به مقدسات اسلامي، تعطيلي پايگاه اينجرليك را خواستار شد.
در همين حال خبرگزاري ها از ورود 400 نظامي آمريكايي به تركيه خبر دادند. خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه آمريكايي «ورلد تريبيون» گزارش كرد 400 نظامي ديگر آمريكايي به منظور عملياتي كردن و حفظ سامانه هاي دفاع موشكي بالستيك كه هدف از استقرار آنها مقابله با سوريه عنوان شده وارد تركيه شده اند.
از سوي ديگر منابع خبري تركيه از انفجار دو بمب در اين كشور خبر دادند. اين دو بمب روز جمعه در حوالي مركز نشر يكي از روزنامه ها با نام «يني آكيت» منفجر شد.
 


باهنر خبر داد

مهلت يك هفته اي به رئيس جمهور براي معرفي سرپرست وزارت ارتباطات

نايب رئيس مجلس تصريح كرد كه احمدي نژاد بايد در اسرع وقت سرپرست جديد وزارت ارتباطات را تعيين كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجلس شوراي اسلامي، محمدرضا باهنر با بيان اينكه وقتي رئيس جمهور، تقي پور را از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات عزل و نيكزاد وزير فعلي راه و شهرسازي را به سرپرستي وزارت ارتباطات منصوب كرد، مجلس حساسيت نشان داد، گفت: در پي اين ادغام، مجلس طرحي را تصويب كرد كه در اثر آن اولا ادغام وزارت خانه ها بايد از اين پس با نظارت و تصويب مجلس باشد و ثانيا وزراي ديگر نمي توانند هم زمان سرپرستي وزارت خانه ديگري را در دست بگيرند.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: پس از آنكه اين مصوبه مجلس به تاييد شوراي نگهبان رسيد، قانون فوق از سوي رئيس مجلس به رئيس جمهور ابلاغ شد كه در پي آن رئيس جمهور بايد در اسرع وقت دو كار را انجام دهد؛ يكي اينكه سرپرستي غير از نيكزاد براي وزارت ارتباطات تعيين كند و ديگر آنكه با توجه به اينكه فرصت سرپرست براي مديريت بر وزارت خانه، حداكثر سه ماه است، در فكر معرفي وزير پيشنهادي خود براي اخذ راي اعتماد به مجلس باشد.
وي با بيان اينكه قانون منع ادغام وزارت خانه ها و منع سرپرستي يك وزارت خانه از سوي وزيري ديگر، پنج شش روز است كه ابلاغ شده، گفت: رئيس جمهور وقت بسيار كمي دارد تا فردي را براي سرپرستي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات معرفي كند.
وي با بيان اينكه طي چند روز آينده بايد اين اتفاق رخ دهد، گفت: رئيس جمهور يك هفته وقت دارد تا سرپرست جديد را مشخص كند و كمتر از دو ماه نيز فرصت دارد تا فرد پيشنهادي را براي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به مجلس معرفي كند.
 


سناتور پاكستاني: تنها ايران مي تواند توازن قدرت در منطقه را حفظ كند

سيد ظفر علي شاه عضو مجلس سناي پاكستان، تحريم ها عليه ايران را نتيجه تعصب و رفتار مغرضانه غرب در قبال كشورمان ارزيابي كرد و گفت: ايران مقتدر در امور دفاعي تنها كشوري است كه مي تواند توازن قدرت را در منطقه حفظ كند.
عضو ارشد حزب مسلم پاكستان شاخه نواز روزشنبه در گفت وگو با ايرنا، ايران را كشوري مقتدر درمنطقه دانست و گفت: قدرت هاي غربي هرگز قادر به تحت فشار قرار دادن ايران در زمينه هاي مختلف نيستند.
سياستمدار ارشد پاكستان ضمن تاكيد بر قدرت و توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران جهت مقابله و رويارويي با توطئه هاي غرب افزود: راهبرد دفاعي ايران در شرايط كنوني براي مقابله با فشارها و تهديدهاي غرب بسيار گسترده و ستودني است و از جهت ديگر آمريكا و متحدانش نبايد بدون هيچ توجيهي جمهوري اسلامي را مورد هدف قرار دهند.
نماينده مجلس سناي پاكستان با بيان اينكه توان دفاعي و نظامي ايران در منطقه مي تواند صلح و ثبات را حفظ كند، افزود : به همين دليل رژيم نامشروع صهيونيستي از پيشرفتهاي گسترده جمهوري اسلامي در بخش دفاعي و نظامي وحشت دارد.
كارشناس مسائل امور دفاعي در پاكستان ادامه داد: من به عنوان يك پاكستاني به دستاورد هاي بزرگ ايران در حوزه دفاعي افتخار مي كنم و معتقدم افزايش توانايي و قدرت در بخش دفاعي و نظامي حق واقعي و قانوني جمهوري اسلامي ايران است.
عضو مجلس سناي پاكستان گفت: ايران داراي موقعيت حائزاهميتي درمنطقه بوده و كشور هاي خاورميانه با تشكيل بلوك اسلامي در كنار ايران بايد با طرح هاي شيطاني رژيم غاصب اسراييل مقابله كنند.
وي بر اين باور است كه كشورهاي حوزه خليج فارس و خاورميانه بايد در برابر نيروهاي امپرياليستي از سياست هاي ايران پيروي كنند، به علاوه اين كشورها بايد خود را از نفوذ آمريكا در سياست هاي اجرايي كشور خود رها سازند.
اين سياستمدار ارشد پاكستاني خطاب به دولتمردان آمريكايي گفت: واشنگتن بايد درك كند كه اين كشور ديگر ابرقدرت در جهان امروز نيست.
 


ايران انفجارهاي تروريستي پاكستان را محكوم كرد

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان انفجارهاي تروريستي اخير در پاكستان كه منجر به كشته و زخمي شدن تعداد زيادي از شهروندان آن كشور شد را به شدت محكوم كرد.
رامين مهمان پرست با اشاره به افزايش كشتار هدفمند شهروندان پاكستاني در هفته هاي اخير و در نقاط مختلف پاكستان اظهار كرد: ترديدي نيست كه هدف اصلي اين فتنه سازمان يافته و صهيونيستي شعله ور كردن اختلافات عقيدتي و مذهبي ميان مردم پاكستان و به خصوص شهروندان شيعه و سني در اين كشور است.
وي با ابراز همدردي با خانواده هاي قربانيان و مجروحان اين حادثه تروريستي، خواستار محكوميت جهاني اين گونه اقدامات جنايتكارانه شد و بر مشاركت همه كشورها و سازمان هاي بين المللي در جهت ريشه كن كردن پديده شوم تروريسم تاكيد كرد.
 


سردار سليماني: عيار انقلاب ايران در هيچ كجاي جهان يافت نمي شود

فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: بايد بدانيم خلوص و عياري كه زمان انقلاب در ايران بود در هيچ كجاي جهان يافت نمي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس ، سرلشكر پاسدار حاج قاسم سليماني عصر ديروز در دومين يادواره شهداي شهرستان «رابر» در منطقه قنات ملك ضمن افتتاح مسجد اين روستا اظهار داشت: ساخت مساجد يك اتفاق بسيار مهم است.
وي با بيان اينكه عشاير شهداي بسياري را تقديم اسلام و انقلاب كردند، بيان داشت: مردم شهرستان «رابر» با وجود مشكلات فراوان براي دفاع از كشور پا پيش گذاشته و چندين شهيد دادند.
سليماني با اشاره به اينكه تا ابد مديون اهل بيت هستيم، خاطرنشان كرد: اين لطف خدا بود كه انساني مانند امام خميني(ره) را براي ما مبعوث كرد تا بتوانيم با آن ارتباط برقرار كرده و با شيوه هاي پيغمبرگونه آشنا شويم.
فرمانده نيروي قدس سپاه اذعان داشت: هيچ بياني از امام نيست مگر اينكه زيربنايي براي اسلام باشد، ما مديون امام خميني(ره) هستيم، فداكاري هاي زمان جنگ بي دليل به وجود نيامد و ما مديون اين فرهنگ هستيم.
سليماني با بيان اينكه ما نبايد سطحي نگر باشيم، يادآور شد: ديدن سرمنشأ يك رود بسيار زيباتر از ديدن رود است، اگر انقلاب ما نبود ديگر كشورها از ما الگو نمي گرفتند.
فرمانده نيروي قدس سپاه در ادامه خاطرنشان كرد: بايد بدانيم خلوص و عياري كه زمان انقلاب در ايران بود در هيچ كجا يافت نمي شود.
وي شهدا را مانند مدار مغناطيسي دانست كه به مدار اصلي متصل هستند و در ارتباط با شهيد احمد سليماني (شهيد شاخص عشايري سال 91 ) گفت: شهيد احمد سليماني يك استاد اخلاق براي همه رزمندگان بود.


 


ميرمحمدي خبر داد

 بررسي 3 پرونده در جلسه هيئت نظارت بر نمايندگان

عضو هيئت نظارت بر عملكرد نمايندگان گفت: هيئت نظارت در جلسه اخير خود 3 پرونده را بررسي و در يك مورد حق را به نماينده داد.
سيدمحمد حسين ميرمحمدي با اشاره به جلسه هيئت نظارت بر عملكرد نمايندگان گفت: در اين جلسه سه پرونده مورد رسيدگي قرار گرفت كه در يك مورد كه موضوع مربوط به شكايت يكي از مسئولان از نماينده مجلس به واسطه طرز رفتار وي بود بنا شد توضيحات لازم از نماينده مورد نظر خواسته شود.
وي به فارس گفت: در ادامه هيئت به آسيب شناسي مجلس پرداخت و بنا شد تا در جهت حضور فعال تر نمايندگان و ارتقاء جايگاه مجلس، تذكرات لازم به نمايندگان داده شود.
نماينده مردم گلپايگان و خوانسار در مجلس اظهار داشت: همچنين در اين جلسه پرونده شكايت از يكي از نمايندگان مطرح شد كه در يكي از شهرستان ها به دنبال معترض شدن شخص نماينده به طرح كارآفريني طرح شكايت شده بود و در بررسي هاي اوليه هيئت حق را به نماينده مجلس داد كه البته اين موضوع نيازمند بررسي بيشتر در هيئت است.
ميرمحمدي ادامه داد: علاوه بر اين گزارش مربوط به بودجه جاري مجلس در جلسه هيئت خوانده شد كه هيئت مستندات ارائه شده را كافي ندانست و قرار شد تا ساير اسناد در اين باره به كميسيون ارائه شود.

 


عضو هيئت عالي حزب آزادي و عدالت:

هيچ دليلي براي قطع روابط بين مصر و ايران اسلامي وجود ندارد


عضو هيئت عالي حزب آزادي و عدالت و عضو سابق مجلس الشعب (پارلمان) مصر تاكيد كرد كه هيچ دليل و توجيهي براي قطع روابط بين مصر با ايران اسلامي وجود ندارد.
«محسن راضي» در گفت وگو با فارس گفت تاكيد كرد كه هيچ دليل و توجيهي براي قطع روابط بين مصر و ايران وجود ندارد و اين دو كشور منافع مشترك با يكديگر دارند؛ ايران يك كشور اسلامي است و بايد در زمينه هاي مختلف با آن همكاري كرد.
وضعيت حزبي در مصر در حال توسعه است بويژه اينكه با وجود كثرت احزاب، تجربه آنها كم است و نيازمند چندين سال است.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش تصريح كرد كه رئيس جمهور و دولت در تلاش براي رشد اقتصادي از طريق ايجاد تسهيلات در زمينه سرمايه گذاري هستند و در اين زمينه گروه هاي سياسي و احزاب نيز مشاركت دارند و ضروري است كه به قوه مجريه براي مديريت طرح هاي توليدي و صادرات آن به خارج و نيز سرمايه گذاري در بانك ها فرصت دهيم تا چرخه توليد را بگرداند.
 


سفير ايران در تونس: بشار اسد برگ هاي بازي غرب را سوزاند

سفير ايران در تونس در گفت وگوي تفصيلي با روزنامه الشروق اين كشور تاكيد كرد رئيس جمهور سوريه با ارائه طرح مثبت خود براي برون رفت كشورش از مناقشه كنوني همه برگ هاي بازي غرب را سوزاند.
«پيمان جبلي» در اين گفت وگو درباره موضع ايران در قبال طرح رئيس جمهور سوريه براي خروج اين كشور از مناقشه كنوني گفت: ايران از زمان آغاز درگيري هاي مسلحانه در سوريه معتقد بود كه نظامي شدن صحنه سوريه هرگز به نفع ملت سوريه نخواهد بود و اين كشور و منطقه را به پرتگاه خطرناكي سوق مي دهد بنابراين خواستار حل مسالمت آميز بحران در چارچوب گفت وگو بين طيف هاي مختلف سوريه شد به گونه اي كه خواسته هاي ملت سوريه از طريق ايجاد اصلاحات واقعي و برگزاري انتخابات شفاف تحت نظارت بين المللي محقق شود.
وي تصريح كرد: ما همچنين معتقديم تنها راه حل خروج سوريه از بحران كنوني و توقف خونريزي ها آتش بس دوجانبه اي است كه به دنبال آن گفت وگوي ملي براي تشكيل دولت انتقالي مركب از معارضان و موافقان برگزار شود و دولت انتقالي تشكيل يافته نيز زمينه را براي برگزاري انتخابات و تشكيل مجلس موسسان براي تدوين قانون اساسي كه ساختار نظام مطلوب در اين كشور را تعيين كند فراهم سازد.
وي افزود: بر همين اساس ايران اخيرا طرحي شش ماده اي براي پايان دادن به درگيري ها ارائه داد كه تنها راه حل خروج از بحران كنوني است اگرچه ما از هر راه حل مسالمت آميزي كه براي مبناي گفت وگوي سوري-سوري و به دور از دخالت ها و ديكته هاي خارجي ها باشد و خواسته هاي ملت سوريه را محقق كند استقبال مي كنيم.
سفير ايران گفت: در همين راستا سخنراني اسد با توجه به مفاد مثبت آن مبتني بر گفت وگوي ملي و برگزاري انتخابات و قانون اساسي جديد راه خروج از بن بست كنوني شمرده مي شود و بشار اسد با سخنراني خود برگ هاي بازي غرب را سوزاند و بر همين اساس آن را فرصتي جديد مي دانيم كه بايد از آن استفاده كرد.
 


تكذيب شايعه ترور سفير ايران در دمشق

محمد رضا شيباني سفير ايران در سوريه، خبر ترور خود به همراه گروهي از مسئولان حزب الله و نظاميان روس را كه در برخي شبكه هاي خبري عربي منتشر شده بود، تكذيب كرد.
سفير كشورمان روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري الميادين گفت: اين شايعات دروغ و عاري از صحت است و تنها براي تحت شعاع قرار دادن دستاورد مهم آزادي 48 گروگان ايراني در سوريه از سوي بدخواهان شايع شده است.
گفتني است ؛ شبكه خبري العربيه وابسته به عربستان با پخش خبري مدعي شده بود كه محمدرضا شيباني همراه برخي مسئولاني از حزب الله و افسران روسيه در ورودي كاخ رياست جمهوري سوريه مورد هدف قرار گرفته و كشته شده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10