(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24  دی  1391 - شماره 20404

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) صورت گرفت
سفر رئيس جمهوري به مشهد
در سالروز رحلت رسول خدا (ص)، شهادت امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع)
ايران يكپارچه به سوگ و ماتم نشست
پاي درس علي (ع)
آيت الله جنتي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
انتخابات آزاد كليد واژه فتنه آينده است
جامعه روحانيت مبارز: مجال دست اندازي به فتنه گران داده نشود
هديه به خوانندگان
اخبار ادبي و هنري
همزيستي مسالمت آميز اديان در جامعه ايران
طرف سوم ايده مشترك صالحي و ابراهيمي
ديدار صالحي با شيخ الازهر
ايران و مصر مي توانند مكمل يكديگر باشند
مرسي در ديدار با صالحي:
مصر و ايران يك روح در دو جسم هستند
امام جمعه قم:
كساني كه سران فتنه را تطهير مي كنند بصيرت ندارند
وزير كشور در ديدار با كميسر عالي سازمان ملل:
 ايران بهترين ميزباني را از پناهندگان داشته است
اسفناني خبر داد
كميسيون قضايي به دنبال طرحي براي احقاق حقوق شهداي هسته اي
اظهارات معاون وزير آموزش و پرورش
درباره شيوه استخدام و رتبه بندي معلمان
دكتر حداد عادل:
دشمن ، ولايت فقيه را هدف گرفته است
معاون اول قوه قضائيه:
ناامني را در هيچ جاي كشور تحمل نمي كنيم
وزير آموزش و پرورش خبر داد
بازگشت كانون هاي زبان و پرورش فكري به مدارس
تدوين برنامه سلامت دهان و دندان سالمندان
اعلام وضعيت مجوزخروج از كشور دانشجويان مشمول
سفير چين از بلندترين برج آجري جهان در گنبدكاووس بازديد كرد
بركناري تامل برانگيز فرمانداران بيرجند و بشرويه
درگذشت خبرنگار فعال كردستاني
از 23 بهمن آغاز مي شود
ثبت نام كارشناسي ارشد علوم پزشكي
دبيرخانه هيئت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد آغاز به كار كرد


همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) صورت گرفت

 سفر رئيس جمهوري به مشهد

محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان به منظور زيارت بارگاه رضوي و حضور در مراسم عزاداري شهادت امام رضا(ع) وارد مشهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان همزمان با رحلت رسول اكرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) وارد مشهد شد و براي زيارت به بارگاه ملكوتي ثامن الحجج حضرت علي بن موسي الرضا(ع) رفت.
مراسم عزاداري باشكوهي با حضور صدها هزار نفر از مردم سراسر ايران اسلامي و شهر مقدس مشهد و زائراني كه با پاي پياده به مشهد و بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) آمدند، برپا شد.
رئيس جمهور كشورمان نيز همراه با عزاداران رضوي در مراسم سوگواري امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوي شركت كرد.
همچنين محمود احمدي نژاد پس از اتمام آئين عزاداري در بارگاه امام رضا(ع) در مراسم عزاداري شب شهادت حضرت رضا(ع) در بيت آيت الله شاهرودي حضور يافت.
همچنين گزارش ديگري به نقل از خبرگزاري مهر حاكي است، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر پنجشنبه شب به طور غيرمنتظره به قم سفر كرد و با حضور در محل استانداري اين شهر با كرم رضا پيريايي استاندار قم ديدار و گفتگو كرد.
رئيس جمهور پس از گفتگو با استاندار قم كه به شكل محرمانه برگزار شد در حرم حضرت معصومه(س) حضور يافت و پس از زيارت بارگاه ملكوتي حرم حضرت معصومه(ع) قم را ترك كرد.
احمدي نژاد روز شنبه هفته جاري نيز در سفري به قم پروژه ميدان ذخيره سازي گاز در منطقه سراجه را افتتاح كرد.
هنوز اطلاعات دقيقي از دلايل سفر غيرمنتظره رئيس جمهور به قم و گفتگو با استاندار اين استان منتشر نشده است.
 


در سالروز رحلت رسول خدا (ص)، شهادت امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع)

 ايران يكپارچه به سوگ و ماتم نشست

آيين خطبه خواني شب شهادت امام رضا(ع) جمعه شب در ميان حزن و اندوه زائران و مجاوران با شكوه و معنويت خاصي در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از مشهد، در اين آيين كه متولي آستان قدس رضوي، امام جمعه مشهد، امام جمعه موقت تهران و جمعي از مسئولان كشوري، استاني و خدام بارگاه منور رضوي حضور داشتند، بعد از تلاوت آياتي از قرآن كريم، خطبه ويژه شب شهادت حضرت ثامن الحجج حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) قرائت شد.
در ابتداي اين آيين، خدام حرم مطهر امام رضا(ع) در حالي كه لاله شمع هاي فروزان در دست داشتند، وارد رواق دارالحجه شدند و در ادامه يكي از مداحان اهل بيت در رثاي شهادت حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) مرثيه سرايي كرد.
اين خطبه ابتدا با شهادت به يگانگي ذات اقدس الهي و درود و رحمت بر پيامبر اكرم(ص) آغاز و در ادامه آن نامهاي مبارك حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) به ترتيب قرائت و بر روان پاك و مقدس آن بزرگواران سلام و صلوات فرستاده شد.
خطبه شب شهادت امام رضا(ع) با سلام و صلوات به روان بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) ادامه يافت و از پروردگار متعال براي رهبر معظم انقلاب، سلامت و طول عمر مسئلت شد.
آيين خطبه خواني سالي دو مرتبه در شب عاشورا و شب شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر رضوي برگزار مي شود.
گزارش ديگر ايرنا از مشهد حاكي است در سالروز شهادت ثامن الحجج(ع) خيل عظيم عزاداران امام هشتم از سراسر كشور و برخي كشورهاي مسلمان و همجوار، با حضور در حرم منور رضوي، صحنه هايي از عشق و دلدادگي به آن امام همام را به نمايش گذاشتند.
مراسم عزاداري سالگرد شهادت هشتمين پيشواي شيعيان جهان كه صبح شنبه با حركت هيئتهاي عزاداري از گوشه گوشه شهر مقدس مشهد به سوي حرم مطهر آغاز شد، عزاداران در طول مسير با سينه زني، زنجيرزني، نوحه خواني و مداحي در غم شهادت امام رئوف حضرت علي بن موسي الرضا(ع) به سوگواري پرداختند.
اين هيئتها با نظمي خاص از وروديهاي مختلف حرم مطهر وارد اين مكان قدسي شدند و بارگاه ملكوتي ثامن الائمه عالم آل محمد را همچون نگيني در بر گرفتند.
حضور هيئتهاي عزاداري در اين مكان قدسي به حدي بود كه تمام رواقها و صحنهاي حرم مطهر امام رضا(ع) مملو از جمعيت شد و اين هيئتها فقط براي مدت كوتاهي مي توانستند در حرم مطهر توقف كنند.
حضور 150 هزار زائر پياده كه از استانهاي همجوار خود را به مشهدالرضا(ع) رسانده بودند نيز جلوه هاي وصف ناپذير عشق و ارادت به هشتمين خورشيد تابناك آسمان امامت و ولايت را به نمايش گذاشت.
همچنين ديروز برخي جوانان در سطح شهر مشهد با برپايي ايستگاههاي صلواتي در معابر منتهي به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و توزيع نذور، از زائران و مجاوران پذيرايي كردند.
براساس همين گزارش، ظهر ديروز زيارت ويژه امام رضا(ع) در حرم منور رضوي با حضور خيل عظيم عزاداران آن حضرت نيز قرائت شد و شركت كنندگان با دلهاي مالامال از غم و اندوه در سوگ شهادت مظلومانه غريب طوس اشك ماتم ريختند.
به گزارش خبرگزاري فارس، از 150 هزار زائر پياده اي كه به مشهد مشرف شدند، 60 هزار نفر آنها در امامزاده هاي شهرهاي كاشمر، نيشابور، تربت حيدريه، قوچان، سبزوار و حومه مشهد پذيرايي و اسكان شدند كه 70درصد اين تعداد را مردان و 30 درصدشان را زنان تشكيل مي دادند.
همچنين به گزارش ايرنا، همزمان با سالروز شهادت شمس الشموس امام علي بن موسي الرضا(ع) ، جمعي از بانوان مشهد، ياد و خاطره زنان روستاي نوغان را در تشييع پيكر پاك آن امام مهربان در سال 203 هجري قمري گرامي داشتند.
اين بانوان كه روز شنبه در محل مسجد الرضا(ع) محله نوغان مشهد گرد آمده بودند پس از عزاداري بر امام غريبان با حمل نمادين تابوت حضرت به سوي حرم مطهر رضوي به حركت درآمده و در طول مسير با ابراز خالصانه ارادت خويش، اشك ديدگان زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) را جاري كردند.
بانوان مشهدي در حالي كه شاخه هاي گل به همراه داشتند همراه با هياتهاي عزاداري، در بارگاه منور رضوي گرد هم آمده و آيين عزاداري شهادت غريبانه ثامن الحجج حضرت علي بن موسي الرضا(ع) را برپا كردند.
زنان روستاي تاريخي نوغان كه امروز محله اي است در ضلع شمال شرقي حرم مطهر، در سال 203 هجري و در روز شهادت حضرت امام رضا(ع) با بخشيدن مهريه هاي خود به همسرانشان، از آنها اجازه خواستند تا در تشييع پيكر آن امام همام شركت كنند و بر مظلوميت غريب طوس اشك ماتم بريزند.

 


پاي درس علي (ع)

يقين به راه خدا و نگراني از حكومت فاسقان
به خدا سوگند! اگر تنها با دشمنان روبرو شوم، در حالي كه آنان تمام روي زمين را پر كرده باشند، نه باكي داشته و نه مي هراسم. من به گمراهي آنان و هدايت خود كه بر آن استوارم، آگاهم و از طرف پروردگارم به يقين رسيده ام و همانا من براي ملاقات پروردگار مشتاق و به پاداش او اميدوارم. لكن از اين اندوهناكم كه بيخردان و تبهكاران اين امت، حكومت را به دست آورند.آنگاه مال خدا را دست به دست بگردانند و بندگان او را به بردگي كشند، با نيكوكاران در جنگ و با فاسقان همراه باشند.
نهج البلاغه، نامه 62
 


آيت الله جنتي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:

انتخابات آزاد كليد واژه فتنه آينده است

خطيب موقت نماز جمعه تهران، واژه «انتخابات آزاد» را همانند واژه «تقلب» در انتخابات كه در سال 88 از سوي كانديداي مغلوب مطرح شد، كليد واژه فتنه آينده دانست.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي در خطبه هاي نماز عبادي- سياسي جمعه تهران با تسليت رحلت آيت الله العظمي حاج آقا مجتبي تهراني و تبريك آزادي گروگان هاي ايراني در سوريه به حادثه 19 دي قم اشاره و تصريح كرد: در آن زمان كه رژيم پهلوي فكر مي كرد هيچ قدرتي نمي تواند در برابر آن كاري كند و رهبر كبير انقلاب را تبعيد و مردم را هم سركوب كرده بود با درج مطلبي در روزنامه اطلاعات خشم مردم را يكباره برانگيخت.
وي افزود: خروش طلاب و مردم قم در روز 19دي انقلاب را زنده و حركت را تجديد كرد.
خطيب موقت جمعه تهران با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي ايران براي همه كشورهاي اسلامي درس است، گفت: مردم ايران رژيمي را ساقط كردند كه تمام قدرت هاي منطقه اي و فرامنطقه اي از آن حمايت مي كردند. بايد توجه داشت كه رژيم پهلوي به دست مردمي كه در فضايي آرام تظاهرات مي كردند ساقط شد نه عده اي كه تروريست و مسلح باشند.
آيت الله جنتي در ادامه به يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اشاره و تصريح كرد: انتخاباتي كه هر سال در كشورمان برگزار شده همواره سالم بوده است و شاهد آن تمام مردم كشورمان هستند.
وي ادامه داد: چه زماني انتخابات ما آزاد نبوده؟! چه كسي را به زور وادار كرده اند كه راي به كسي بدهد و به كسي راي ندهد؟ به چه كسي زور گفته اند كه ثبت نام بكن يا ثبت نام نكن؟ در مركز ثبت نام باز بوده، قانون اساسي هم شرايط را معين كرده و با اين شرايط هركسي مي تواند بيايد، و اگر كسي واجد شرايط باشد امكان رد شدن ندارد و اگر هم واجد شرايط قانوني نباشد، توقع نداشته باشد صلاحيتش تاييد شود.
خطيب موقت نماز جمعه تهران واژه «انتخابات آزاد» را همانند واژه «تقلب» در انتخابات سال 88 كه از سوي كانديداي مغلوب مطرح شد، كليد واژه فتنه آينده دانست و گفت: من نمي توانم افرادي را كه واژه «انتخابات آزاد» را مطرح مي كنند نام ببرم اما اين افراد شكست خورده هاي سياسي هستند.
آيت الله جنتي اضافه كرد: ديگر كساني كه انتخابات آزاد را مطرح مي كنند، سلطنت طلبان، آمريكا و اسرائيل هستند و يكي از آنها مي گفت كه راه براندازي انقلاب و حكومت اسلامي در ايران همين حربه تبليغاتي «انتخابات آزاد» است.
وي تصريح كرد: اين افرادي كه ادعاي سياست مي كنند و در يك زماني نيز كارها دست آنها بود و نقش والايي در حكومت داشتند، امروز چرا همراستا با دشمنان حرف از انتخابات آزاد مي زنند؟
خطيب موقت جمعه تهران با تاكيد بر اينكه ملت ايران بصيرت بالايي دارد و فتنه سال 88 را نيز به خوبي تجربه كرده است، خطاب به مطرح كنندگان انتخابات آزاد گفت: حالا ديگر اين حرف ها را نزنيد، خجالت بكشيد، چرا كه مردم هم ليدرهاي فتنه و هم ساكنين فتنه را كه از پشت سر چراغ سبز نشان مي دادند، شناخته اند.
آيت الله جنتي با بيان اينكه آن افرادي كه در فتنه سال 88 دخيل بودند امروز طلبكار شده اند، گفت: اين افراد بعد از اينكه در فتنه بلوا برپا و هزينه سنگيني بر مردم و مملكت وارد كردند امروز حرف از انتخابات آزار مي زنند. آري پس از اينكه مردم را به فتنه و آتش كشيدند، كرسي رياست جمهوري نيز حالا منتظر شماست!!
خطيب نماز جمعه تهران به انقلاب مردم مظلوم بحرين اشاره و تصريح كرد: مردم بحرين مظلومند اما هيهات مناالذله پشت سرآنان است.
وي با تاكيد بر اينكه آمريكا و صهيونيست ها در عراق به دنبال شعله ور كردن آتش فتنه هستند هشدار داد: مستكبران به دنبال ايجاد جنگ داخلي در عراق هستند و ايران اسلامي نيز هركاري كه در توان دارد براي دفاع از عراق انجام خواهد داد اما مردم عراق بايد هوشيار باشند.
آيت الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه تهران نيز با اشاره به رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص) گفت: يكي از مواردي كه ايشان بسيار بر آن تاكيد كرده اند راه انداختن كار مردم بوده است.
وي افزود: پيامبر اعظم(ص) در حديثي كساني كه مديريتي را برعهده دارند و كار را بر مردم سخت مي گيرند نفرين كرده اند. كساني كه امروز در داخل كشور به جاي گره گشايي گره ايجاد مي كنند را نيز به توجه به اين مسئله فرامي خوانم.
خطيب جمعه تهران همچنين با انتقاد از بانك هاي كشور و بهره هاي سنگين گفت: پيامبر گرامي اسلام مي فرمايند اگر حتي يك درهم ربايي اخذ شود، معادل 36 بار عمل شنيع زنا است.
آيت الله جنتي در ادامه سخنان خود همچنين با اشاره به تاكيد پيامبر گرامي اسلام(ص) بر پاكدستي در مامورين حكومتي گفت: ايشان براين مسئله تاكيد كردند كه اگر حتي دختر من فاطمه(س) نيز دزدي كند من دست او را مي برم و ما چنين قاطعيتي را در مقابله با فساد سراغ نداريم.
 


جامعه روحانيت مبارز: مجال دست اندازي به فتنه گران داده نشود

جامعه روحانيت مبارز در بيانيه اي از مسئولان كشور خواست با هماهنگي و رعايت قوانين و مصالح عاليه كشور، همت كنند تا فضاي همدلي و وحدت تقويت شود و مجال دست اندازي به فتنه گران ندهند.
نشست اخير شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با حضور اعضا و به رياست آيت الله مهدوي كني در حالي برگزار شد كه در اين جلسه ضمن استماع و بررسي آخرين اخبار داخلي و خارجي مباحث روز مورد تأكيد قرار گرفت.
در پايان اين نشست بيانيه اي 6 ماده اي صادر شد كه در بخشي از آن آمده است:
بيانات روشنگرانه و تذكرات راهگشاي مقام معظم رهبري در ديدار با علما و مردم شريف قم به مناسبت سالروز تاريخي و ماندگار 19 دي بايد نصب العين همه شهروندان و فعالان سياسي و مسئولين محترم قرار گيرد.
در اين بيانيه تأكيد شده است: مسئولين و دست اندركاران قواي مختلف با هماهنگي و رعايت قوانين و مصالح عاليه كشور همت كنند تا فضاي همدلي و وحدت تقويت شود و از صحبت ها، تصميمات و اقدامات تشنج آفرين و اختلاف انگيز بپرهيزند و مجال دست اندازي به فتنه گران و دشمنان قسم خورده ملت مسلمان ندهند.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: در عالم ملكوت، علما و بزرگان و زهاد و عباد با حسرت به جايگاه شهداء نگاه مي كنند.
 


اخبار ادبي و هنري

اسكار باز هم به استقبال كاخ سفيد رفت!
يك فيلم ضد ايراني هاليوود، باز هم با استقبال جشنواره هاي رسمي آمريكا مواجه شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، فيلم «آرگو» كه با هدف تحريف در واقعيات انقلاب اسلامي ايران و تاثيرگذاري بر قيام هاي بيداري اسلامي، با سرمايه گذاري صهيونيست ها و به كارگرداني بن افلك ساخته شده، علاوه بر كسب اكثريت جوايز جشنواره منتقدان آمريكا، در جايزه اسكار سال 2013 نيز در هفت بخش نامزد كسب جايزه شد. اين در حالي است كه خبرگزاري ايسنا، گزارش داده كه اعلام اسامي نامزدهاي اين جايزه موجب شگفت زدگي رسانه هاي غربي شده است، چون بسياري از فيلم هايي كه انتظار مي رفت نامشان در اين ليست قرار بگيرد غايب هستند، اما فيلم هاي سياسي همچون «آرگو» در بخش هاي متعددي نامزد شده اند.
براساس اين گزارش، ساير فيلم هاي نامزد شده در اين دوره از مراسم اسكار نيز داراي رويكرد ايدئولوژيك و مدافع سياست هاي آمريكا هستند. از جمله فيلم «لينكلن» به كارگرداني اسپيلبرگ يهودي كه به زندگي آبراهام لينكلن رئيس جمهور آمريكا در دوران جنگ داخلي اين كشور مي پردازد. همچنين فيلم «30دقيقه بامداد» به كارگرداني كاترين بيگلو با دستمايه قرار دادن ماجراي قتل بن لادن توسط ارتش آمريكا از ديگر آثاري است كه حائز نامزدي در اسكار شده است.
فيلم «جانگوي آزاد شده» كه به خاطر رويكرد نژادپرستانه اش با اعتراض برخي از سياهپوستان مواجه شده نيز از ديگر نامزدهاي دريافت جايزه اسكار 2013 است.
ساخت فيلم «آرگو» يكي از واكنش هاي آمريكا در مواجهه با حماسه فتح لانه جاسوسي ايالات متحده در تهران، جهت سرد كردن داغ اين شكست است. اما اين فيلم و جوايز پي درپي به آن هم به تغيير تاريخ نخواهد انجاميد.
فيلمساز مجرم
همچنان فيلم غيرقانوني مي سازد!
كارگرداني كه به دليل فعاليت ضد امنيتي از فيلمسازي محروم شده، همچنان به طور غيرقانوني فيلم مي سازد و اين در حالي است كه از سوي نهادهاي مربوطه هيچ ممانعتي براي اين اقدامات صورت نمي گيرد.
جعفر پناهي اگرچه به دليل فعاليت عليه منافع ملي به 20 سال محروميت از فيلمسازي و شش سال حبس تعزيري محكوم شده است اما خبرگزاري فارس گزارش داده كه وي بعد از مستند «اين فيلم نيست» كه در جشنواره كن و اسكار شركت كرد، اين بار نيز فيلم مشتركي را با كامبوزيا پرتوي ساخته و در بخش مسابقه جشنواره برلين انتخاب شده است. پناهي عليرغم عدم صدور مجوز براي ساخت فيلم و محكوميتش هنوز به فيلمسازي مشغول است و جالب اينكه در آن واحد دو كار غيرقانوني را با هم انجام مي دهد.
رسوايي ديگر براي هاليوود
دختر يكي از هنرپيشه هاي سابق هاليوود به تازگي افشا كرده است كه پدرش 14سال به وي تجاوز كرده است.
به گزارش فارس، «پولاكينسكي» دختر بزرگ كينسكي هنرپيشه آلماني الاصل، كه اكنون 60 ساله است گفته او سال ها از اين هراس داشته كه اگر در اين باره صحبتي بكند، كسي حرف هايش را باور نخواهد كرد، اما در نهايت تصميم گرفته سكوتش را بشكند.
پولا كينسكي مي گويد: پدرم از 5 سالگي تا 19سالگي با زور به من تجاوز مي كرد.
وي كه در آلمان هنرپيشه است مي گويد پدرش همواره به او اين طور تلقين مي كرده كه رفتارهايش طبيعي است و تمامي پدرها با دخترهايشان همين كارها را انجام مي دهند.
معرفي فيلم هاي ذخيره جشنواره فجر
پنج فيلم سينمايي به عنوان فيلم هاي ذخيره دو بخش سوداي سيمرغ و نگاه نو اعلام شد.
در صورتي كه نسخه نهايي فيلم هاي بخش مسابقه سينماي ايران (سوداي سيمرغ) به هر دليلي در زمان مقرر به دفتر جشنواره فجر تحويل نشود، فيلم هاي زير بر اساس اولويت جايگزين خواهند شد: 1- عقاب صحرا (مهرداد خوشبخت)، 2- آسمان زرد كم عمق (بهرام توكلي)، 3- فرزند چهارم (وحيد موساييان)، 4- ترنج (مجتبي راعي).
همچنين در بخش فيلم هاي اول (نگاه نو)، فيلم «تاج محل» به كارگرداني دانش اقباشاوي به عنوان فيلم ذخيره انتخاب شده است كه در صورت عدم ارائه نسخه نهايي يكي از فيلم هاي اين بخش، «تاج محل» به جمع فيلم هاي بخش نگاه نو اضافه مي شود.
ثبت لحظه شهادت 13 شهيد دفاع مقدس با انيميشن
مركز بسيج سازمان صدا و سيما لحظه شهادت 13 شهيد دفاع مقدس را در قالب يك انيميشن 13 قسمتي براي گروه سني نوجوان به تصوير مي كشد.
به گزارش ايسنا، اين انيميشن ها با عنوان «آن ها زنده اند» توليد مي شوند و تا به حال توليد يك قسمت از آن كه درباره زندگي شهيد مهدي خندان، شهيدي كه در روز عاشورا به دنيا آمد و در روز اربعين شهيد شد، به پايان رسيده است؛ اين انيميشن به تهيه كنندگي حسنعلي اربابي در جشنواره عمار، عنوان بهترين انيميشن دفاع مقدس را به دست آورد. ساير قسمت هاي انيميشن «آن ها زنده اند» هم در مرحله تحقيقي و نگارش قراردارد تا لحظه شهادت برخي از شهداي دفاع مقدس را كه قابليت نمايشي شدن دارد به ثبت برسانند.
بسيج سازمان صدا و سيما ليستي از شهداي دفاع مقدس را آماده كرده تا از اين طريق، نوجوانان را با مقوله دفاع مقدس كه بخشي از تاريخ كشورمان است آشنا كند.
پلمب استوديو زيرزميني ضبط موسيقي شبكه هاي ماهواره اي
در راستاي پيگيري فعاليت استوديوهاي زيرزميني ضبط موسيقي، يكي از استوديوهاي غيرمجاز ضبط آثار غيرمجاز فرهنگي شناسايي و پلمب شد.
دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري، در اين ارتباط به خبرنگار مهر گفت: در راستاي پيگيري و نظارت بر استوديوهاي زيرزميني ضبط موسيقي، با همكاري پليس اطلاعات و امنيت عمومي فاتب و مركز بازرسي ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي، هنري يكي از استوديوهاي غيرمجاز ضبط آثار غيرمجاز فرهنگي شناسايي و پلمپ و به مراجع ذيصلاح ارجاع داده شد.
وي افزود: آنچه مسلم است اين قبيل استوديوها اقدام به اخذ تست صدا و بعد توليد آثاري براي پخش در شبكه هاي معاند ماهواره اي از قبيل موسيقي، ترانه و غيره مي كنند.
وي در پايان گفت: استوديوهاي مجاز كشور نيز مي بايست پيش از ضبط هر اثر به كسب مجوز مربوطه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام كنند. بستر امنيت سرمايه گذاري با نظارت هاي مستمر تامين خواهد شد و اميدواريم توليد آثار فاخر با حذف عوامل غيرمجاز بيش از پيش رونق پيدا كند.
 


همزيستي مسالمت آميز اديان در جامعه ايران

وزير امور خارجه كشورمان همچنين در ديدار با رئيس طايفه قبطيان مصر با تشريح وضعيت مسيحيان در ايران همزيستي مسالمت آميز اديان در جامعه ايران را مورد تاكيد قرار داد.
علي اكبر صالحي در سفر به قاهره پنجشنبه شب با پاپ تواضروس رئيس طايفه قبطيان مصر ملاقات كرد.
وي با تشريح وضعيت مسيحيان در ايران، همزيستي مسالمت آميز اديان در جامعه را مورد تاكيد قرار داد.
وزير امور خارجه ضمن تبريك ميلاد حضرت مسيح و سال نو ميلادي از رئيس طايفه قبطيان براي سفر به ايران دعوت كرد.
رئيس طايفه قبطيان نيز در اين ديدار از تاريخ و تمدن ديرينه ايران و نقش تاريخي كشورمان در تمدن هاي اديان الهي تمجيد كرد.
پاپ تواضروس همچنين براي سفر به ايران ابراز علاقه كرد.
صالحي بامداد روز جمعه در پايان سفر يك هفته اي به كشورهاي بنين، غنا، بوركينافاسو و مصر به تهران بازگشت.
 


طرف سوم ايده مشترك صالحي و ابراهيمي

منابع خبري همچنين گزارش دادند وزير امور خارجه كشورمان در سفر به قاهره با نماينده سازمان ملل در سوريه درباره انتخاب يك ميانجي توافق كردند.
شبكه الميادين در گزارشي از سفر علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان به قاهره تاكيد كرد كه سوريه محور رايزني ها در اين سفر بود.
اين شبكه گزارش داد كه «محمد كامل عمرو» وزير خارجه مصر در ديدار با همتاي ايراني حل سوري- عربي را خواستار شده و صالحي نيز با اشاره به حمايت تهران از گفت وگوهاي چهارجانبه، طايفه گرايي را به ضرر منطقه دانسته است.
همچنين يك منبع آگاه به الميادين گفت: صالحي و اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه كه در قاهره به سر مي برد، توافق كردند كه طرف سومي كه مورد قبول مخالفان و دولت دمشق باشد به مذاكرات ورود پيدا كند تا نقش ميانجي را ايفا كند.
بنابراين طرح، «طرف سوم» نبايد حامي هيچ يك از طرفين درگيري باشد و خبرگزاري آناتولي به نقل از يك منبع كه نخواسته نامش فاش شود، خبر داده كه گزينه مورد نظر از ميان يكي از كشورهاي اسلامي انتخاب خواهد شد.
 


ديدار صالحي با شيخ الازهر

وزير امور خارجه كشورمان همچنين در ديدار با شيخ الازهر با تبريك پيروزي انقلاب مردم مصر آمادگي ايران براي در اختيار قرار دادن تجربيات خود به ملت و كشور مصر را اعلام داشت.
تلاش در جهت وحدت اسلامي و پرهيز از تفرقه در ديدار «علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه و «احمد طيب» شيخ الازهر مورد تاكيد قرار گرفت.
در اين ملاقات كه عصر پنجشنبه در قاهره صورت گرفت، صالحي سلام علماي كشورمان را به شيخ الازهر ابلاغ كرد.
صالحي بحث اختلاف شيعه و سني را فتنه و توطئه دشمنان اسلام خواند و ضرورت تكيه بر مشتركات و پرهيز از اختلافات را خاطرنشان كرد.
شيخ الازهر نيز در اين ديدار به تلاش هاي الازهر براي تقريب مذاهب اشاره كرد و توجه ويژه به اين مسئله را مورد تاكيد قرار داد.
وي مهمترين هدف الازهر را وحدت اسلامي و ايجاد اتحاد بين مسلمين توصيف كرد.
 


ايران و مصر مي توانند مكمل يكديگر باشند

صالحي نيز در اين ديدار با اشاره به امكانات و ظرفيت هاي فراوان در كليه زمينه ها در جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: ايران و مصر مي توانند مكمل يكديگر باشند.
وي همچنين اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آماده است تجربيات بيش از سي سال خود را در اختيار مردم و كشور مصر قرار دهد.
وزير خارجه كشورمان در ادامه با اشاره به مسئله سوريه، گروه تماس چهارجانبه را مكانيسم مناسبي براي كمك به حل اين مسئله خواند و ابراز اميدواري كرد: در اين چارچوب اقدامات سازنده اي انجام شود.
وي تاكيد كرد: حل مسئله سوريه تنها از طريق گفت وگو ممكن است و در غير اينصورت كل منطقه تحت تاثيرات منفي آن قرار خواهد گرفت.
 


مرسي در ديدار با صالحي:

مصر و ايران يك روح در دو جسم هستند

علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در سفر به مصر با مقامات سياسي و ديني اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
محمد مرسي رئيس جمهور مصر در ديدار با صالحي ضمن تشكر از تبريك دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران به مناسبت تصويب قانون اساسي جديد اين كشور اظهار داشت: در پاسخ به دعوت احمدي نژاد در فرصت مناسب به ايران سفر خواهم كرد.
وي با اشاره به اينكه همواره از ديدار ايراني ها خرسند مي شود، گفت: همكاري دوجانبه با كشور ايران و نيز همكاري در چارچوب جهان اسلام را مهم مي دانيم.
وي تصريح كرد: ما و ايران يك روح در دو جسم هستيم.
رئيس جمهور مصر در ارتباط با سوريه تصريح كرد: ما به عنوان كشورهاي اسلامي بايد براي توقف خشونت در سوريه تلاش كنيم.
مرسي افزود: ايران كشور بزرگي در منطقه است و نقش مهمي در ايجاد الفت و دوستي بين ملتها دارد و ما از تلاش هاي ايران براي كاهش آلام مردم سوريه تقدير مي كنيم.
وي تاكيد كرد: ما قويا مخالف دخالت نظامي در سوريه هستيم.
مرسي با ابراز اميدواري نسبت به شكوفايي و عزت بيشتر ملت و كشور ايران از احمدي نژاد براي سفر به قاهره جهت شركت در اجلاس سران سازمان همكاري اسلامي دعوت كرد.
 


امام جمعه قم:

كساني كه سران فتنه را تطهير مي كنند بصيرت ندارند

امام جمعه قم گفت: كليدواژه انتخابات آزاد، رمز ايجاد آشوب در انتخابات پيش رو بوده و دشمنان نشست هاي گوناگوني را به منظور تعيين تكليف براي افراد و جريان هاي مختلف برگزار كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي در خطبه نخست نماز جمعه اخير قم در حرم حضرت معصومه(س)، ضمن تسليت ايام رحلت و شهادت پيامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع)، به قيام 19 دي قمي ها اشاره كرد و گفت: اگر اين قيام مردمي در طليعه انقلاب به ثبت نمي رسيد دشمنان هويت اسلامي نهضت را انكار مي كردند و اين در حالي بود كه حوزه هاي علميه توان خود را در به حركت واداشتن مردم نشان داده و ملت ايران و مردم قم نيز پايبندي خود به اسلام را به رخ جهانيان كشيدند و 19 دي را مي توان جلوه اي از تحقق وعده الهي دانست.
وي در عين حال اين قيام را از مذهبي ترين شهر كشور، ابطالي بر ادعاي مخالفان دين و كمونيستها دانست كه شعار مي دادند: دين افيون و مخدر توده هاست.
خطيب نماز جمعه قم انتخابات سال آينده در ايران را مورد توجه قرار داد و افزود: انتخابات مطلوب مد نظر رهبر انقلاب داراي چند ويژگي است كه نخستين مورد آن قانوني بودن است و علاوه بر اين بايد سلامت، آرامش و آزادي هميشگي بر آن حاكم بوده و انتخابات در موعد مقرر بدون تأخير انجام شود زيرا اين امر علاوه بر اينكه حقي براي مردم است تكليفي نيز هست كه بر دوش آن ها گذاشته شده است بنابراين ملت ايران بايد هوشيار باشند.
وي با اشاره به فعاليت شديد دشمنان براي برهم زدن انتخابات ايران و به آشوب كشيدن آن گفت: كليدواژه انتخابات آزاد رمز ايجاد آشوب در انتخابات پيش رو بوده و دشمنان نشست گوناگوني را در كشورهاي مختلف به منظور تعيين تكليف براي افراد و جريان هاي مختلف برگزار كرده اند ولي ما با قاطعيت اعلام مي كنيم مردم ايران با تجربه هاي گذشته بويژه تجربه فتنه 88 اجازه ايجاد آشوب در انتخابات را به دشمنان و فتنه گران نخواهند داد.
سعيدي تصريح كرد: واقعيت اين است كه انتخابات ايران آنچنان آزاد است كه برخي افراد مسئله دار و ورشكسته تلاش مي كنند وارد اين انتخابات شوند و كانديدا معرفي كنند؛ دشمنان به همراه برخي عوامل داخلي خود در صدد القاي آزاد نبودن انتخابات ايران و ايجاد ترديد در ميان مردم هستند تا حضور ملت در اين عرصه كم رنگ شود و پس از آن عناصر خود را در انتخابات پيروز كند و آن ها كشور را تقديم بيگانگان سازند و در اين راستا در آستانه انتخابات يك سري بحران هايي را نيز ايجاد مي كنند اما مردم ايران دست دشمنان را كه توسط رهبر به خوبي معرفي شده است مي بينند.
متولي آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بيان اينكه هيچ كس نبايد با تكرار رمز آشوب به هدف دشمنان كمك كند يادآور شد: عده اي نيز ولو از سر دلسوزي نبايد در صدد تطهير چهره كساني برآيند كه در سال 88 از سران فتنه بودند، زيرا رهبر معظم انقلاب آنان را عاملان ضرر و ايجاد سرشكستگي مردم ايران معرفي كرده اند؛ بصيرت اين افراد كجا رفته است؟
 


وزير كشور در ديدار با كميسر عالي سازمان ملل:

ايران بهترين ميزباني را از پناهندگان داشته است

«مصطفي محمد نجار» در ديدار با كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: ملت ايران به دليل پايبندي به مسايل انساني و اسلامي تاكنون بهترين ميزباني را از پناهندگان داشته است.
وزير كشور كه به ژنو سفر كرده است در ديدار با «آنتونيو گوترس» معاون دبير كل سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: ايران به عنوان كشوري در حال توسعه با پذيرش خيل عظيم پناهندگان و آوارگان كشورهاي همسايه به تنهايي سهم بزرگي از اين مشكل جهاني را بر عهده گرفته است.
وي تصريح كرد: ملت ايران سه دهه است كه پذيراي پناهندگان شده است. محمد نجار ادامه داد: جامعه جهاني بايد به وظايف و تعهدات خود در قبال آوارگان و پناهندگان عمل و در بهبود وضعيت و شرايط بازگشت پناهندگان به كشورهاي خود كمك كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، «آنتونيو گوترس» معاون دبير كل سازمان ملل متحد و كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نيز در اين ديدار ضمن تشريح عملكرد اين كميساريا و ارائه برنامه هاي آتي از نقش انسان دوستانه و حمايت هاي بي دريغ جمهوري اسلامي ايران در امور پناهندگان تقدير و تشكر كرد.
 


اسفناني خبر داد

كميسيون قضايي به دنبال طرحي براي احقاق حقوق شهداي هسته اي

سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: اين كميسيون در تكاپوي طرحي براي احقاق حقوق شهداي هسته اي كشورمان است.
محمدعلي اسفناني نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با اقدام كميسيون حقوقي قضايي پيرامون مطالبات شهداي هسته اي كشورمان گفت: اين مهم بايد در قوه قضائيه مورد پيگيري قرار گيرد ولي به تازگي طرحي به كميسيون حقوقي ورود پيدا كرده كه مي توانيم عليه كشورهايي كه اقدام غير بشر دوستانه نسبت به ايران داشته اند اقامه دعوي كنيم.
وي در ادامه تصريح كرد: كميته حقوق بين الملل كميسيون حقوقي قضايي در حال فراهم كردن سازوكارهايي براي احقاق اين طرح است تا براساس آن بتوانيم در مجامع بين المللي از حقوق شهداي هسته اي كشورمان دفاع كنيم.
سخنگوي كميسيون حقوقي قضايي مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران ادامه داد: اين فرآيند احتمالا تا اوايل سال آينده به طول خواهد انجاميد و خانواده هاي شهداي هسته اي خواهند توانست حقوق تضعيف شده خود را بدست آورند.
 


اظهارات معاون وزير آموزش و پرورش

درباره شيوه استخدام و رتبه بندي معلمان

همدان-خبرنگار كيهان:
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اجراي نظام رتبه بندي معلمان، استخدام نيروي انساني در آموزش و پرورش را ساماندهي مي كند.
ابراهيم سحرخيز با حضور در همايش «نقش انجمن هاي علمي آموزشي معلمان براي اجراي سند تحول بنيادين» در همدان،افزود: در سند تحول آموزش و پرورش، كليدي ترين عنصر تحول، معلم است كه نجات بخش بوده و ساير تغييرات از جمله كتاب ها، فضاي آموزشي، هوشمند سازي و نظام ارزشيابي، در كنار آن روبنايي محسوب مي شود.
وي ادامه داد: بر همين اساس توجه به اجراي طرح سنجش صلاحيت و نظام رتبه بندي معلمان در اولويت برنامه هاي سند تحول قرار دارد تا مهندسي نيروي انساني در آموزش و پرورش محقق شود.
وي يادآور شد: توزيع منابع انساني در آموزش و پرورش نه تنها عادلانه نيست بلكه مطابق نيازهاي جامعه نيز انجام نمي گيرد و بيشتر نتيجه فشارهاي گاه و بي گاه است كه ضرورت هاي سياسي و اجتماعي و... ايجاب مي كند.
وي اظهار داشت: روال مذكور باعث شده تا در برخي مناطق تهران 80 درصد نيروي انساني آموزش و پرورش را زنان و 20 درصد بقيه را مردان تشكيل بدهند. در حالي كه زماني معلمان مرد را به مدارس دخترانه مي فرستاديم و امروز اين نسبت برعكس شده اما نمي توانيم دبيران خانم را به مدارس پسرانه بفرستيم.
سحرخيز تصريح كرد: در مجموع نياز به نيروي انساني در سه دوره ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان با وضعيت موجود همخواني ندارد و اگر وزراي قبلي و وزير فعلي معتقد به مهندسي نيروي انساني و استخدام نيرو بر اساس تشخيص و نيازهاي خود وزارتخانه و نه طبق دستورالعمل هاي سازمانهاي استخدامي كشور، بوده و هستند، براي پيشگيري از چنين وضعيتي بوده است.
وي خاطر نشان ساخت: براي پيشگيري از استخدام فله اي 60-50 هزار نفري كه جوابگوي نيازهاي آموزش و پرورش نيست و امروز ما را با تنگنا مواجه ساخته است، دو راهكار شامل تأسيس دانشگاه ويژه فرهنگيان و برگزاري آزمونهاي استخدامي مخصوص آموزش و پرورش در دست اجرا قرار دارد.
معاون وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: طبق سند تحول بنيادين و نيز برنامه جامع علمي كشور، معلم كارمند دولت محسوب نمي شود بلكه كنار اساتيد دانشگاه، پژوهشگران و فناوران جايگاه او تعريف شده و لذا در طول خدمت خود، همواره نياز به ارتقاي توانمنديهاي علمي و افزايش سطح دانش و آگاهي خود دارد.
وي جدي گرفتن طرح رتبه بندي معلمان را عامل اصلي براي رسيدن به اهداف فوق دانست و گفت: در همين راستا، هر چهار سال يك بار، معلمان در يك آزمون همگاني شركت مي كنند تا با كسب حداقل نمره لازم، براي فرآيندهاي بعدي معرفي شوند و البته در اين زمينه نيازمند مشاركت فرهنگيان به عنوان مميز هستيم.
وي افزود: در اين طرح، دوره هاي ضمن خدمت و تشويق هاي كيلويي و نمره هاي غيرواقعي ارزشيابي مديرمدرسه كه هيچوقت به زير 100 نمي رسد. ملاك ارزيابي و ارتقا نخواهد بود و لذا نقش و جايگاه انجمن هاي علمي آموزشي معلمان در رصد توان آنها، بسيار فاخر و تاثيرگذار خواهد بود. وي يادآور شد: اجراي نظام رتبه بندي معلمان همچنين نتايجي مانند رتبه بندي واقعي مدارس، جدي گرفتن پژوهش و مطالعه توسط معلمان، دگرگوني نظام ارزشيابي، اصلاح حقوق فرهنگيان را در پي خواهد داشت.
سحرخيز به آغاز فرآيند حذف كنكور نيز اشاره كرد و اظهار داشت: سوابق تحصيلي دانش آموزان بايد اين اعتبار را پيدا كند كه جاي كنكور بنشيند و نبايد اجازه بدهيم كه كتابهاي زرد و قرمز تجاري جاي معلم را بگيرد و نقش او را از حيز انتفاع ساقط كند.
وي تاكيد كرد: حذف كنكور، احتمالا در سال 1395 محقق خواهد شد و در حال حاضر طرح هايي مانند برگزاري سه امتحان نهايي براي سال هاي اول، دوم، سوم دبيرستان، استاندارد كردن سوالات و نمرات در مدارس، بازنگري ارزشيابي دوره راهنمايي، آزمون ورودي از ابتدايي به راهنمايي، آزمون جامع براي جبران سوابق تحصيلي دانش آموزان ضعيف جهت ورود به دانشگاه به عنوان مقدمات حذف كنكور در دست تدوين و يا بررسي است.
 


دكتر حداد عادل:

دشمن ، ولايت فقيه را هدف گرفته است

كاشان- خبرنگار كيهان:
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با تاكيد بر توطئه هاي دشمنان براي جلوگيري از حضور پرشور مردم ايران در انتخابات گفت:مردم با هوشياري و حضور يكپارچه خود اين توطئه را يك بار ديگر خنثي مي كنند.
دكتر غلامعلي حداد عادل در جمع مردم مشهد اردهال كاشان اظهار داشت: دشمن حضور حماسي و 85 درصدي ملت ايران را در دهمين انتخابات رياست جمهوردي تاب نياورد و با ايجاد التهاب و با طرح ادعاي تقلب، لذت و شيريني حماسه ميليوني مردم را به تلخي مبدل كرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: همان گونه كه ملت ايران بارها نشان داده اند با حضور خود نمي گذارند ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب، آرمان هاي معمار كبير انقلاب اسلامي و خون پاك شهدا از دست برود.
حداد عادل در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم قم و بيان كليات انتخابات از سوي ايشان اظهار داشت: به طور يقين معظم له در سخنراني هاي آينده خود نيز مطالب مهمي را در رابطه با انتخابات ابراز مي كنند.
وي با تاكيد بر زنده نگه داشتن حماسه 9 دي براي عبور از پيچ هاي سخت آينده اظهار داشت: حماسه 9 دي نيز به مانند روزهاي 15خرداد، 22 بهمن و روزهاي بزرگ تاريخ ايران اسلامي بايد در يادها زنده بماند.
وي ولايت فقيه را ستون نظام و انقلاب اسلامي خواند و خاطرنشان كرد: دشمن براي رسيدن به اهداف خود رهبري نظام كه ستون انقلاب اسلامي است را نشانه گرفته است.
 


معاون اول قوه قضائيه:

ناامني را در هيچ جاي كشور تحمل نمي كنيم

كرمانشاه-خبرنگار كيهان:
قوه قضائيه در برخورد با ناامني جدي است زيرا هرگونه پيشرفتي در سايه امنيت حاصل مي شود.
معاون اول قوه قضائيه با اعلام اين مطلب در جمع قضات استان كرمانشاه تصريح كرد: عزم قوه قضائيه در برخورد با مخلان امنيت جامعه جدي است لذا با صدور و اجراي به موقع و مناسب احكام بايد امنيت را در جامعه و مردم به وجود آوريم.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به تاكيد مسئولان بر قانون و قانونمداري اظهار داشت: امروز رهبر معظم انقلاب و تمامي مسئولان عالي نظام بويژه دستگاه قضايي بر قانون و قانونمداري و همچنين پيروي از قانون در همه شئون تاكيد دارند و هيچ چيز نمي تواند ما را از اين مسير منصرف كند.
وي به نظام وكالت و كارشناسي اشاره كرد و گفت: نظام وكالت و كارشناسي يكي از راه هاي رسيدن به عدالت است لذا نظام قضايي نمي تواند به تنهايي عدالت را در جامعه برقرار كند بلكه در اين راستا نظام وكالت و كارشناسي نيز بايد اصلاح شود تا وكيل حقيقت جو بتواند در شناسايي حقيقت هم به موكل خود و هم به قاضي كمك كند.
 


وزير آموزش و پرورش خبر داد

بازگشت كانون هاي زبان و پرورش فكري به مدارس

وزير آموزش و پرورش از جذب 25هزار دانشجو در كنكور امسال و ورود كانون هاي زبان و پرورش فكري كودكان و نوجوانان به داخل مدارس خبر داد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه اختتاميه ششمين همايش نوگلان حسيني در خصوص ورود فعاليت هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به مدارس گفت: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان يك جايگاه بي بديل در بحث توليد كتاب و نرم افزارهاي تربيتي براي دانش آموزان، نوجوانان و جوانان دارد اما يك مقدار جدا از مدرسه كار مي كرد البته كارش هم موفق بود، ولي موفقيت عظيم آن در حالتي است كه وارد مدرسه شود.
حاجي بابايي با بيان اين كه كانون بايد فعاليت هايش مانند نمايشگاه هاي كتاب، انيميشن و فيلم هاي كوتاه را در مدارس عرضه كند، افزود: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بايد در مدارس نمايشگاه هاي دائمي داشته باشد و دانش آموزان هر كتابي را كه مي خواهند از كانون خريداري كنند، از مدرسه تهيه كنند.
وي تاكيد كرد: اين تصميم شايد درآمدي هم براي مدارس داشته باشد اما مقصود ما اين نيست.
وي درباره كانون هاي زبان نيز گفت: كانون هاي زبان تاكنون موفق عمل كرده اند اما شايد خيلي ها در كشور ندانند كه كانون زبان نيز متعلق به آموزش و پرورش است.
حاجي بابايي افزود: در حال حاضر نوع آموزش زبان در مدارس اشكالاتي دارد كه بايد با ورود اين كانون ها به مدارس اين مشكل نيز برطرف شود.
وي تاكيد كرد: ورود كانون هاي زبان به مدارس باعث مي شود كه نوع كاري كه انجام مي پذيرد، استاندارد شود؛ ضمن اين كه زبان در مدارس از يك موفقيت برتر برخوردار خواهد شد و تقويت مي شود؛ از سويي تلفيق بين كلاس هاي كانون زبان و نوع آموزش كه در مدارس انجام مي پذيرد، موجب مي شود خيلي از معايب هم برطرف شود.
وزير آموزش و پرورش بار ديگر تاكيد كرد: در سال جاري هيچ استخدامي در آموزش و پرورش صورت نخواهد گرفت اما تبديل وضعيت براساس قانون به اجرا درخواهد آمد.
وي افزود: هر سال ممكن است 20 تا 25 هزار نفر بازنشسته داشته باشيم و 20 تا 25 هزار نفر را نيز در دانشگاه فرهنگيان جذب مي كنيم؛ البته اين موضوع به معناي اين نيست كه نيروي جديد در آموزش و پرورش جذب نكنيم و براي سال بعد بايد فكر كنيم تا با روش هاي خاص و نيازسنجي، جذب نيرو صورت بگيرد.
حاجي بابايي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا استخدام جديد كه دولت اعلام كرده است، مشمول آموزش و پرورش مي شود؟»، گفت: امسال چيزي در اين رابطه نخواهيم داشت.


 


تدوين برنامه سلامت دهان و دندان سالمندان

رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از برنامه ريزي اين اداره براي جمع آوري اطلاعات و آمار سالمندان جهت تدوين برنامه سلامت دهان و دندان سالمندان خبر داد.
«محمد حسين خوشنويسان» به ايرنا گفت: اجراي اين برنامه امسال نيز در اولويت هاي وزارت بهداشت قرار گرفته بود اما به دليل اختصاص نيافتن اعتبارات، اجراي آن به فروردين ماه سال 92 موكول شده است.
وي تصريح كرد: بايد خدمات موردنياز سالمندان، اولويت بندي شود تا براساس آن، برنامه هاي لازم اجرا شود.
رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، اظهار داشت: كمبود دندان هاي طبيعي، پوسيدگي تاج و ريشه دندان و مشكلات ناشي از استفاده از دندان هاي مصنوعي از شايع ترين مشكلات سالمندان دركشور به شمار مي رود.
خوشنويسان افزود: سالمندان به علت استفاده از داروهاي مختلف، مشكلات متعدد دهان و دندان از جمله خشكي دهان دارند. بنابراين بايد آموزش هاي لازم را فراگيرند تا اين مشكلات را برطرف كنند.
 


اعلام وضعيت مجوزخروج از كشور دانشجويان مشمول

معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از پيگيري هاي ستاد در خصوص صدور مجوز خروج از كشور مشمولين دانشجو خبر داد و گفت: مشمولين دانشجو مي توانند از روز شنبه 30 دي از صدور مجوز خود اطلاع حاصل كنند.
محمد زارع در اين رابطه گفت: مدارك زائرين دانشجو پس از تحويل به رابطان عمره در دانشگاه ها به شوراهاي استاني ستاد عمره تحويل مي گردد و بعد از بررسي جهت اخذ مجوز خروج به اداره گذرنامه اعلام مي شود.
وي اظهار داشت: پس از بررسي مدارك در شوراهاي استاني و ثبت آن در سيستم، پيامكي با مضمون صادر شدن مجوز خروج از كشور از طرف ستاد عمره براي زائرين دانشجو ارسال مي شود و متقاضي مي تواند با مراجعه به سامانه ثبت نام عمره دانشگاهيان در سايت لبيك، وضعيت صدور مجوز خود را مشاهده كند.
زارع افزود: مشمولين دانشجو مي توانند از روز شنبه 30 دي ماه با مراجعه به سايت لبيك از صدور مجوز خود اطلاع حاصل كنند.
وي اظهار داشت: همه مجوزهاي خروج از كشور به صورت يكجا در همان روز در سامانه نشان داده نخواهد شد و متقاضيان بايد به مرور زمان، بعد از تاريخ ذكر شده در پيامك ارسالي از طرف ستاد به سايت مراجعه كنند.
 


سفير چين از بلندترين برج آجري جهان در گنبدكاووس بازديد كرد

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
سفير چين به همراه گروهي از تجار و بازرگانان اين كشور از بلندترين برج آجري جهان در شهرستان گنبدكاووس بازديد كردند.
در اين بازديد كه، هيئت چيني علاوه بر بازديد از برج قابوس از آثار بازمانده دوره آل زيار در يك هزار سال قبل، از بقاياي شهر باستاني جرجان اين شهرستان نيز بازديد كردند.
در اين بازديد 2 ساعته كه معاون عمراني استاندار گلستان و فرماندار گنبدكاووس هيئت چيني را همراهي مي كردند، كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين استان توضيحات لازم پيرامون برج قابوس و شهر باستاني جرجان ارائه دادند.
همچنين در پايان اين بازديد از سوي فرماندار گنبدكاووس، يك كلاه تركمني به سفير چين و يك روسري تركمني نيز به همسر وي اهدا كرد.
شايان ذكر است در اين بازديد سفير چين گفت: استان گلستان در حوزه اقتصادي و صنعت ظرفيت هاي بسيار بالايي براي تجار و صنعتگران چيني دارد كه با توجه به بازديد ها و صحبت هاي انجام شده با مقامات اين استان، نتايج آن در آينده به ثمر خواهد نشست.
يانگ، افزود: در دو ماه آينده نيز تجار و بازرگانان چيني سفر مجددي به ايران خواهند داشت و مذاكرات مفصلي در اتاق بازرگاني ايران و در موضوعات مختلف خواهند داشت.
 


بركناري تامل برانگيز فرمانداران بيرجند و بشرويه

بيرجند - خبرنگار كيهان:
در آخرين روز از هفته گذشته فرماندار بيرجند طي جلسه اي و بدون حضور خبرنگاران از سمتش بركنار شد.
زمزمه استعفاي فرماندار كه بارها در جلسات مختلف انتقاداتي به جريان انحرافي داشته است از هفته گذشته اذهان عمومي و رسانه ها را به خود جلب كرده بود و اين شايعه به حدي قوت گرفت كه وي در يك جلسه رسمي يك روز قبل از بركناريش اظهار داشت: به هيچ وجه استعفا نخواهم داد و اين امر را نشان ضعف مديريتي مي دانم.
وي ضمن دفاع از عملكرد چند ساله خود در سمت فرمانداري بيرجند خدمت به مردم را در هر لباسي مايه افتخار دانست. در دوران فرمانداري قاسم زاده نداف اقدامات ارزنده اي در راستاي پيشرفت شهرستان و همچنين در حوزه سياسي و امنيتي و اجتماعي انجام شد كه مهمترين آن برگزاري يكي از آرامترين انتخابات مجلس در سطح كشور است.
تناكي رئيس سابق سازمان جهاد و كشاورزي استان به عنوان فرماندار جديد بيرجند معرفي شده است.
شايان ذكر است پورسلطان نيز ضمن تاييد خبر بركناريش از فرمانداري بشرويه از انتخابش به عنوان مشاور استاندار خبر داد اما نگفت كه در چه حوزه اي به عنوان مشاور انتخاب شده است.
 


درگذشت خبرنگار فعال كردستاني

سنندج-خبرنگار كيهان:
ناصر حسني چهره قابل احترام و متعهد جامعه مطبوعاتي استان كردستان در اثر ايست قلبي درگذشت.
مرحوم حسني در مطبوعات كردستان و به ويژه ادبيات كردي حضور اثرگذاري داشت و نقش مهمي در راستاي توسعه زبان و ادبيات كردي از خود بروز داد.
در پي درگذشت اين همكار مطبوعاتي استاندار كردستان با انتشار پيامي فقدان وي را به خانواده و اصحاب رسانه كردستان تسليت گفت.
در پيام شهبازي آمده است: دريافت خبر درگذشت خبرنگار و نويسنده شايسته، متعهد و تلاشگر مرحوم ناصر حسني كه توانايي و شايستگي و تعهد ايشان در كسوت نويسندگي و تحليل مسائل روز در سطح ملي و استاني و بالاخص اشراف وي به ادبيات كردي، بر صاحب نظران، اهالي قلم و عموم مردم و فرهنگ دوستان كردستان پوشيده نيست.
همچنين معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با صدور پيامي اين ضايعه را به جامعه مطبوعاتي كردستان تسليت گفت. در پيام محمدزاده گفته شده: درگذشت روزنامه نگار سخت كوش و تلاش گر عرصه مطبوعات كردستان مرحوم ناصر حسني باعث تالم و تاثر شديد خاطر شد. حسني با بيش از 15 سال سابقه در عرصه خبر در 10 سال اخير به عنوان سردبير بخش كردي هفته نامه سيروان فعاليت مي كرد و مدتي نيز از همكاران در بخش كردي شبكه جهاني سحر بود.
سرپرستي كيهان كردستان درگذشت اين خبرنگار پرتلاش را به خانواده داغدارش و جامعه مطبوعات استان تسليت مي گويد.
 


از 23 بهمن آغاز مي شود

ثبت نام كارشناسي ارشد علوم پزشكي

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام كارشناسي ارشد علوم پزشكي از 23 بهمن خبر داد.
جبرائيل نسل سراجي افزود: ارسال مدارك براي شركت در آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي از 24 بهمن تا 12اسفند فقط به صورت اينترنتي از طريق سايت سنجش آموزش پزشكي انجام مي شود.
همچنين داوطلبان از تاريخ 23 تا 25 بهمن مي توانند نسبت به تصحيح و ويرايش اطلاعات و مدارك ارسالي خود اقدام كنند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي گفت:مهلت ثبت نام داوطلبان تا 12اسفند ادامه دارد و فارغ التحصيلان دانشگاه هاي علوم پزشكي كه تاكنون معدل يا دانشنامه خود را به صورت رسمي دريافت نكردند از يكم بهمن تا 24 اسفند فرصت دارند به دانشگاه محل تحصيل خود مراجعه كرده و از طريق دانشگاه خود نسبت به ارسال مدارك خود اقدام كنند. سراجي با بيان اينكه دفترچه راهنماي ثبت نام 14 بهمن منتشر مي شود، گفت: آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي از 23 بهمن از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي انجام مي شود.
 


دبيرخانه هيئت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد آغاز به كار كرد

سخنگوي هيئت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اعلام كرد دبيرخانه اين هيئت راه اندازي و مقدمات اوليه كار انجام شده است.
رضا صابري نماينده مردم آزادشهر و سخنگوي هيئت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اولين جلسه هيئت رئيسه كميته تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد با حضور فرهاد دانشجو رئيس اين دانشگاه برگزار شد. وي به فارس گفت: در اين جلسه محورهاي اصلي تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد مطرح و نيازهاي پشتيباني و همكاري هيئت تفحص از اين دانشگاه مطرح شد.
سخنگوي هيئت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد در ادامه يادآور شد: از طرف ديگر در اين جلسه، آقاي دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اعلام كرد كه دانشگاه آزاد با رويه مثبتي نسبت به تحقيق و تفحص برخورد مي كند و آن را يك امر قانوني مي داند، در اين جلسه همچنين آقاي دانشجو اعلام كرد كه دانشگاه آزاد آنچه را كه مجلس قانونا بخواهد كوتاهي نمي كند و در چارچوب قانون به خواسته ها عمل مي كند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10