(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24  دی  1391 - شماره 20404

حديث دشت عشق
آغاز هفته بيست و يكم ليگ برتر فوتبال؛ از سفر دايي به تبريز تا برگزاري دربي اصفهان
تلاش پرسپوليس براي رسيدن به نيمه بالاي جدول
تراكتورسازي صدرنشين مي شود؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
ارسال اساسنامه كميته المپيك به IOC و OCA
پيروزي مدعيان در ليگ برتر بسكتبال
امضاي قرارداد 2 ساله ولاسكو
مي خواهند سفر نمايندگان شوراي المپيك آسيا را به نام خود كنند
وزير ورزش: كميته ملي المپيك دوست دارد انتخابات با تأخير برگزار شود
ابراهيم زاده صد و هفتادمين مربي قرن فوتبال جهان
واكنش غلام محمدي به محروميت يك ساله از كشتي
حكم را مي پذيرم، اعتراضي هم ندارم
دعوت از محمد بنا، سرمربيگري جزيني


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «حسنعلي يوسف زاده»
شادم از اين دلدادگي!
شهيد «حسنعلي يوسف زاده» در خانواده اي مذهبي و انقلابي چشم به جهان گشود. در سال 1355 در رشته حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران پذيرفته شد. عليرغم خفقان شديد، لحظه اي از مبارزه دست نكشيد و با حضور در جلسات مذهبي در دانشگاه و شركت در راهپيمائي ها، مخالفت خود با رژيم را به صورت علني اعلام مي كرد. بارها توسط ساواك دستگير و روانه زندان شد.
با شروع جنگ تحميلي، با وجود داشتن همسر و سه فرزند، هرگز جبهه نبرد را خالي نگذاشت.
او سرانجام سال 1362، در اثر اصابت تركش به ناحيه سر، جام شهادت نوشيد و به ملكوت اعلا پيوست.
 


آغاز هفته بيست و يكم ليگ برتر فوتبال؛ از سفر دايي به تبريز تا برگزاري دربي اصفهان

تلاش پرسپوليس براي رسيدن به نيمه بالاي جدول
تراكتورسازي صدرنشين مي شود؟!

سرويس ورزشي-
هفته بيست و يكم رقابت هاي ليگ برتر در شرايطي آغاز مي شود كه در حساس ترين بازي هاي امروز پرسپوليس با صباي قم ديدار مي كند و جدال سنتي سپاهان و ذوب آهن نيز در اصفهان برگزار مي شود.
هفته بيست و يكم رقابت هاي ليگ برتر از امروز با برگزاري 8 ديدار آغاز مي شود. امروز در قم تيم صبا از پرسپوليس تهران ميزباني خواهد كرد؛ پرسپوليسي كه پس از بركناري ژوزه و سرمربيگري يحيي گل محمدي شرايط خوبي پيدا كرده و در بازي امروز نيز به دنبال كسب 3 امتياز است. در ديگر مهم اين هفته تيم هاي سپاهان و ذوب آهن در اصفهان با يكديگر ديدار مي كنند؛ در اين بازي تقابل سپاهان با فرهاد كاظمي كه روزگاري سرمربي اين تيم بود، ديدني است. در ادامه اشاره اي گذرا به برخي ديدارهاي اين هفته خواهيم داشت:
تقابل يحيي با شاگردان سابق
اين بازي براي پرسپوليس از اهميت بالايي برخوردار است چرا كه پيروزي در اين بازي مي تواند ادامه اي باشد بر روند رو به رشد اين تيم با سرمربي جديد. اگرچه تساوي هم نتيجه بدي براي سرخپوشان نيست اما اين تيم در نيم فصل نخست امتيازات بسياري را از دست داده و به همين دليل در ديدارهاي نيم فصل دوم بايد به فكر جبران امتيازات باشد.
جدال بحران زده ها
اين دو تيم كه از لحاظ گل خورده به ترتيب با دريافت 28 و 37 گل رتبه هاي سوم و اول را در دريافت گل دارند در ورزشگاه گهر به مصاف يكديگر مي روند. پيكان كه با وجود حمايت قاطع مديرعامل باشگاه از عبدالله ويسي روزهاي خوشي را سپري نمي كند، در حالي به دورود خواهد رفت كه با 20 امتياز در منطقه سقوط قرار دارد و نياز مبرمي به برد در اين ديدار دارد.
دربي نفتي ها در پايتخت
نفتي ها در هفته بيست و يكم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران يك وجه اشتراك دارند. هر دو تيم هفته قبل از رقابت هاي جام حذفي فوتبال ايران حذف شده اند. البته وضعيت نفت آبادان از همتاي تهراني خود بدتر است چون اين تيم براي ماندن در ليگ برتر مي جنگد حال آنكه نفت تهران چندان خطر سقوط را احساس نمي كند.
حضور دايي در تبريز
حضور علي دايي همواره در تبريز خبرساز بوده است. تراكتورسازي كه در هفته قبل با برد روحيه بخشي در كرمان در روز يكشنبه ميزبان شاگردان دايي خواهند بود، براي تداوم حضورشان در كورس قهرماني بايد از سد راه آهن بگذرند و شكست نخوردن تراكتورسازي در تبريز در طول فصل اخير نيز هواداران اين تيم را خوشبين به نتيجه اين بازي خواهد كرد. تبريزي ها در صورت پيروزي در اين بازي صدرنشين ليگ مي شوند.
دربي اصفهان
دربي نيم فصل دوم اصفهان در فولادشهر از راه رسيد. ذوب آهن در بازي با استقلال نشان داد با آن تيم بحران زده نيم فصل اول فاصله دارد و سپاهان هم كه همواره مدعي قهرماني بوده و هست براي برد گام به ميدان مي گذارد. سپاهان شروع خوبي در نيم فصل دوم ليگ برتر نداشته و بايد ببرد تا به جمع مدعيان بازگردد اما به شرطي كه بتواند از سد حريف سرسخت همشهري خود بگذرد.
يكشنبه -24/10/1391
¤ گهر دورود- پيكان تهران (ساعت 15:14)
¤ صباي قم- پرسپوليس (ساعت 15:15)
¤ نفت تهران- صنعت نفت آبادان (ساعت 30:15)
¤ فولاد خوزستان- آلومينيوم هرمزگان (ساعت 30:15)
¤ داماش گيلان- سايپا البرز (ساعت 30:15)
¤ تراكتورسازي تبريز- راه آهن تهران (ساعت 30:15)
¤ فجرسپاسي شيراز- ملوان بندرانزلي (ساعت 30:15)
¤ سپاهان اصفهان- ذوب آهن اصفهان (ساعت 30:15)
دوشنبه- 25/10/1391
¤ استقلال تهران- مس كرمان (ساعت 15).
 


اخبار كوتاه از فوتبال

گل محمدي: دلايل جدايي ام از صبا را تا به حال نگفته ام
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در پي ازدحام جمعيت مقابل هتل محل اقامت بازيكنان تيمش از حضور در نشست خبري بازي با صباي قم خودداري و از خبرنگاران قمي به خاطر اين تصميم عذرخواهي كرد. گل محمدي درباره اظهارات برخي از تجمع كنندگان برابر هتل گفت: به نظر مي رسد آنها بابت جدايي من از صباي قم ناراحت هستند و حالا شعارهايي سر مي دهند كه در آن من را متهم به «پول و ماديات» مي كنند ولي نمي دانند دلايل واقعي جدايي من از صبا چه بود. طبيعي است كه وقتي حقايق را ندانند، قضاوت هاي گوناگوني صورت بگيرد و هر كس درباره جدايي من اظهارنظر كند. من دلايل جدايي خودم از صبا را اعلام نكردم؛ چرا كه نخواستم براي باشگاه خوب صباي قم مشكل درست كنم. با گفتن دلايل جدايي از صبا حاشيه هايي به وجود مي آمد و مي آيد. اين حاشيه ها مي تواند به تيم لطمه بزند اما در صورتي كه براي روشن شدن افكار عمومي ضرورت داشته باشد و چاره ديگري باقي نماند، علت جدايي را با ذكر دلايل و مستندات تشريح خواهم كرد.
دستياران كي روش در تمرين استقلال
تيم فوتبال استقلال كه خود را براي بازي با مس كرمان در چارچوب هفته بيست و يكم ليگ برتر آماده مي كند، ديروز تمرين خود را در كمپ اختصاصي استقلال برگزار كرد. ماركار آقاجانيان، سيموئز و دن گاسپار، دستياران كي روش در تيم ملي فوتبال، تمرين استقلال را از نزديك تماشا كردند. دن گاسپار پنجشنبه در تمرين سايپا حاضر شده بود.
غيبت مهدوي كيا در بازي با صبا
مهدي مهدوي كيا به دليل مصدوميت از ناحيه مچ پا، از همراهي تيم به قم محروم شد. كاپيتان قرمزها روز جمعه در تمرينات اين تيم از ناحيه مچ پا مصدوم شد و شدت درد از اين ناحيه به حدي بود كه امكان معاينه را نمي داد.
مجيدي در ليست 18 بازيكن استقلا ل
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: در ديدار مقابل مس كرمان، نام فرهاد مجيدي در ليست 18 نفره تيم ما قرار مي گيرد. استقلال در چارچوب بازي هاي هفته بيست و يكم روز دوشنبه برابر مس كرمان صف آرايي مي كند.
محبوب ترين بازيكن فوتبال آسيا
بر اساس اعلام فدراسيون آمار و تاريخ، هافبك پرسپوليس در صدر فهرست بازيكنان محبوب در آسيا قرار گرفت. مهدي مهدوي كيا با 103 هزار و 703 راي در صدر فهرست محبوب ترين بازيكن آسيا قرار گرفته است. در اين رده بندي، سيدمهدي رحمتي با 79 هزار و 533 راي در مكان دوم قرار گرفته است.
مصاف نوجوانان با اسلووني
تيم فوتبال نوجوانان ايران در جام جهاني كوچك روسيه پس از آنكه با كسب 6 امتياز به عنوان تيم دوم از گروه خود به مرحله بعد صعود كرد روز جمعه براي كسب عنوان پنجمي به مصاف ايتاليا رفت كه در اين ديدار با نتيجه 2 بر صفر شكست خوردند. در همين راستا شاگردان علي دوستي امروز در آخرين بازي خود در اين مسابقات بايد با تيم ملي اسلووني براي كسب عنوان هفتمي روبرو شوند.
غافلگيري كرانچار از باخت هاي اخير سپاهان
سرمربي تيم فولاد مباركه سپاهان معتقد است، نتايجي كه تيمش در چند بازي اخير كسب كرده، بايد فراموش شود و هم اكنون بازي با تيم ذوب آهن اهميت دارد. كرانچار درباره نارضايتي برخي از هواداران سپاهان از اين تيم گفت: به هرحال توانستيم قهرمان نيم فصل شويم اما باخت هاي اخير ما را غافلگير كرد و اندكي از صدر جدول فاصله گرفتيم ولي بايد بگويم، سپاهان هدفش نه فقط براي رسيدن به صدر جدول كه درخشش در ليگ قهرمانان آسياست.
هدف زايد، برگشتن به پرسپوليس است
مهاجم جديد آلومينيوم هرمزگان مي گويد هدف اصلي اش از آمدن به ليگ ايران بازگشت به پرسپوليس است. ايون زايد در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: مي دانم كه آلومينيوم در شرايط سختي است اما من مي خواهم بهترين بازي هايم را براي آلومينيوم انجام دهم و فكر مي كنم با چند بازي خوب و كسب چند امتياز پياپي وضعيت تيم در جدول بهتر مي شود. آلومينيوم الان 20 امتياز دارد و پرسپوليس 25 امتياز بنابراين وضعيت تيم ما خيلي هم بد نيست. در هر صورت حضور من در آلومينيوم كه الان در رتبه هاي پاييني جدول است يك چالش خوب براي من است تا بتوانم توانايي هايم را نشان دهم و مجددا به پرسپوليس بازگردم.
 


ارسال اساسنامه كميته المپيك به IOC و OCA

نمايندگان وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك ديروز و در نشستي 5 ساعته به اصلاح نهايي و اعمال نقطه نظرات وزير ورزش بر روي پيش نويس اساسنامه كميته المپيك پرداختند.
حميد سجادي معاون وزارت ورزش و جوانان، بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك، مهدي قدمي و محمود خسروي وفا نواب رئيس كميته المپيك طي نشستي 5 ساعته آخرين هماهنگي ها را در خصوص اصلاح پيش نويس اساسنامه كميته ملي المپيك انجام داده و نقطه نظرات وزير ورزش و جوانان را نيز اعمال كردند. در اين نشست كه در دفتر دبير كل كميته ملي المپيك برگزار شد طرفين ديدگاههاي خود را بيان داشته و آخرين تغييرات مورد نظر دو نهاد ورزشي كشور را در اساسنامه كميته ملي المپيك اعمال داشتند تا پيش نويس آن در اسرع وقت براي تائيد به كميته بين المللي و شوراي المپيك آسيا ارسال شود.
 


پيروزي مدعيان در ليگ برتر بسكتبال

هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال با شكست تيم پر از مصدوم دانشگاه آزاد برابر ماهان و ادامه صدرنشيني پتروشيمي بندرامام به پايان رسيد.
هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال با ديدار تيمهاي ماهان اصفهان و دانشگاه آزاد تهران آغاز شد كه اصفهاني ها در خانه 66 بر 50 تيم دانشگاه آزاد را شكست دادند. در ديگر مسابقه مهرام مدافع عنوان قهرماني در ماهشهر به مصاف صنايع اين شهر رفت و 81 و 60 به پيروزي رسيد و در رده دوم جدول باقي ماند. نتايج كامل هفته سيزدهم به اين شرح است: ¤ استقلال 57 - شهرداري گرگان 59 ¤ صنايع ماهشهر 60 - مهرام تهران 81 ¤ماهان اصفهان 66 - دانشگاه آزاد 50 ¤ همياري زنجان 73 - نفت تهران 60
¤ بندركنگ 68 - پتروشيمي .78
 


امضاي قرارداد 2 ساله ولاسكو

دبير فدراسيون واليبال از امضاي قراردادي دو ساله با «ولاسكو» خبر داد.
محمود افشاردوست، در اين باره گفت: در روز پنجشنبه جلسه چندين ساعته اي را با آقاي ولاسكو برگزار كرديم و در آن پيرامون تمام موارد به طور شسته و رفته صحبت و توافقات نهايي انجام شد. پس از آن پيش نويس قرارداد به امضا رسيد و ان شاءالله امروز (يكشنبه) قرارداد اصلي را پيرو صحبت و توافقات قبلي امضاء خواهيم كرد و بدون هيچ مشكلي به همكاري مان به مدت دو سال و تا پايان سال 2014 ادامه مي دهيم. وي ادامه داد: همچنين در روز دوشنبه نيز ولاسكو براي برگزاري چندين سمينار به ايتاليا سفر خواهد كرد و در مرحله پلي آف ليگ برتر به ايران باز مي گردد. پس از آن وي كارش را با تيم ملي آغاز مي كند.

 


مي خواهند سفر نمايندگان شوراي المپيك آسيا را به نام خود كنند

وزير ورزش: كميته ملي المپيك دوست دارد انتخابات با تأخير برگزار شود

وزير ورزش و جوانان مي گويد: من نمايندگان شوراي المپيك آسيا را به ايران دعوت كردم اما نمي دانم چرا آقايان مي خواهند حضور نمايندگان شوراي المپيك آسيا در ايران را به نام خود تمام كنند!
محمد عباسي در حاشيه مراسم افتتاح دستگاه برف ساز و برف كوب در پيست بين المللي دربندسر با اشاره به موضوع لغو سفر نمايندگان شوراي المپيك آسيا به ايران گفت: من خودم آنها را به ايران دعوت كردم كه متأسفانه شرايط مهيا نبود و آنها در زمان ديگري به ايران سفر خواهند كرد. از سوي ديگر نمي دانم چرا برخي آقايان مي خواهند حضور نمايندگان شوراي المپيك آسيا در ايران را به نام خود تمام كنند! هر چند وزير ورزش و جوانان در صحبت هايش به صورت مشخص از مخاطب خود نام نبرد اما ترديدي وجود ندارد كه اشاره وي به كميته ملي المپيك است. طي روزهاي گذشته خبرهاي زيادي در خصوص سفر نمايندگان شوراي المپيك آسيا از سوي كميته ملي المپيك ايران مخابره شده بود اما در نهايت روز چهارشنبه اعلام شد كه اين هيأت سفر خود را به تهران لغو كرده است. عباسي در ادامه صحبت هايش و در پاسخ به اين پرسش كه آيا لغو اين سفر به دليل عدم اصلاح اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي است؟ اظهار داشت: نمي دانم اين مسائل چرا و به چه دلايلي مطرح مي شود؟! اساسنامه كميته ملي المپيك براساس منشور المپيك است و هيچ مشكلي وجود ندارد و اميدوارم هر چه زودتر انتخابات برگزار شود. ما به دنبال تأخير در برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك نيستيم اما در كميته ملي المپيك بعضي ها دوست دارند كه اين انتخابات با تأخير برگزار شود.
نگراني وزير از برگزار نشدن انتخابات
وزير ورزش و جوانان پيش از اين نيز از تمايل خود براي برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك سخن گفته بود. وي اواخر آبان ماه در مصاحبه اي كه در روزنامه كيهان نيز به چاپ رسيد با تأكيد به برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك گفته بود: آنچه كه در وزارت ورزش و جوانان نگران كننده است، انتخابات كميته ملي المپيك است، چون دو سال از آن گذشته است و قانوناً افراد نمي توانند بيش از اين حضور داشته باشند و بايد انتخابات به زودي برگزار شود.
چرا انتخابات برگزار نمي شود!؟
وزارت ورزش و جوانان در حالي تأكيد به برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك دارد كه علي آبادي و همكارانش در كميته ملي المپيك چنين نظري را ندارند. محمد علي آبادي در آخرين صحبت هاي خود با اشاره به چرايي برگزار نشدن انتخابات كميته ملي المپيك، گفت: ابتدا بايد اساسنامه اصلاح شده كميته ملي المپيك ايران به كميته بين الملللي المپيك ارسال شود و پس از تأييد و در صورتي كه نياز به بازنگري نداشته باشد، برگزاري مجمع و انتخابات در دستور كار قرار گيرد. در اين ميان برخي گمانه زني حكايت از آن دارد كه شايد انتخابات كميته ملي المپيك به بعد از انتخابات رياست جمهوري سال آينده موكول شود؛ موضوعي كه وزارت ورزش و جوانان مخالف جدي آن است.
 


ابراهيم زاده صد و هفتادمين مربي قرن فوتبال جهان

طبق اعلام سايت فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار، «سرآلكس فرگوسن» به عنوان برترين مربي فوتبال جهان در قرن بيست و يكم انتخاب شد.
سرمربي منچستريونايتد بالاتر از مربيان بنامي چون «خوزه مورينيو» و «آرسن ونگر» با 180 امتياز به عنوان برترين مربي قرن بيست و يكم انتخاب شد. در اين فهرست از فوتبال ايران فقط يك نام به چشم مي خورد و آن هم نام منصور ابراهيم زاده، مربي پيشين ذوب آهن و حال حاضر نفت تهران است كه در رده يكصد و هفتادم قرار دارد. نام 10 مربي برتر قرن بيست و يك از نگاه سايت فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار به اين شرح است: 1-سر آلكس فرگوسن (اسكاتلند) 180 امتياز 2- خوزه مورينيو (پرتغال) 174 امتياز، 3- آرسن ونگر (فرانسه) 165 امتياز، 4- فابيو كاپلو (ايتاليا) 147امتياز، 5- ويسنته دل بوسكه(اسپانيا) 124 امتياز، 6-مارچلو بيلسا (آرژانتين) 113 امتياز، 7- گاس هيدينك (هلند) 112امتياز، 8- كارلو آنچلوتي (ايتاليا) 108امتياز، 9-لوييز فليپه اسكولاري (برزيل) 101 امتياز، 10- رافائل بنيتز (اسپانيا) 97امتياز.
 


واكنش غلام محمدي به محروميت يك ساله از كشتي

حكم را مي پذيرم، اعتراضي هم ندارم

سرمربي محروم شده تيم كشتي آزاد پرسپوليس جويبار تاكيد كرد كه به راي كميته انضباطي فدراسيون كشتي احترام مي گذارد.
كميته انضباطي فدراسيون كشتي هفته گذشته، غلامرضا محمدي را به سبب حوادث فينال ليگ برتر كشتي آزاد به لحاظ رفتارهاي غيرورزشي و غيراصولي به يكسال محروميت از فعاليت در ليگ تحت عنوان سرپرست، سرمربي، مربي و كليه مسئوليت ها و مبلغ 100 ميليون ريال معادل جريمه نقدي محكوم كرد. غلام محمدي دراين باره گفت: به راي كميته انضباطي فدراسيون كشتي احترام مي گذارم و آن را مي پذيرم.
 


دعوت از محمد بنا، سرمربيگري جزيني

مرحله چهارم اردوي تيم ملي كشتي بزرگسالان براي شركت در جام جهاني از روز 23 دي ماه در خانه كشتي تهران برگزار مي شود كه فدراسيون كشتي در فهرست اعلام شده از محمد بنا دعوت كرده تا در اردوها حضور داشته باشد اما جالب اين كه رسول جزيني را به عنوان سرمربي معرفي كرده است. اين در حالي است كه محمد بنا كناره گيري رسمي خود از مديريت تيمهاي ملي و سرمربي گري تيم ملي بزرگسالان را اعلام كرده است. لازم به يادآوري است كه در بين ملي پوشان نيز نام حميد سوريان و اميد نوروزي به چشم مي خورد كه بعيد است آنها تيم ملي را در مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي همراهي كنند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10