(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 25  دی  1391 - شماره 20405

سازمان امداد و نجات اعلام كرد
مرگ 239 نفر در حوادث زمستانه
شوراي شهر تصويب كرد
اختصاص 2درصد از كل عوارض ساخت و سازها به سازمان آتش نشاني
رويداد هاي خارجي
اجراي طرح زوج و فرد خودروها از در منازل تا پايان هفته
8 نفر در خوزستان بر اثر گازگرفتگي جان باختند
پس از گذشت 4 روز از بارش برف سنگين
برق روستاهاي پيرانشهر قطع و جاده هاي فريدون شهر همچنان مسدود است
رئيس سازمان هواپيمايي: آزادسازي نرخ بليت هواپيما منتفي است
حضور ماموران زن در يگان ويژه
شهرداري بيماران بيمارستان آزادي را آواره كرد
سقوط پژو 206 به دره 5 كشته بر جاي گذاشت
حوادث كوتاه از كشور
اقامه نماز جماعت در زندان هاي اينديانا
انفجار در ون
مرگ مشكوك فعال اينترنتي
بحران آنفلوآنزا گريبانگير نيويوركي ها
اولين فرماندار زن در افغانستان


سازمان امداد و نجات اعلام كرد

مرگ 239 نفر در حوادث زمستانه

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر از نجات 54 هزار نفر در حوادث زمستانه خبر داد.
محمود مظفر در مورد عمليات هاي امدادي هلال احمر كه طي 4 روز اخير انجام شده گفت: نيروهاي امدادي هلال احمر طي 4 روز اخير در 2 هزار و 457 عمليات جان 54 هزار نفر را در 18 استان كشور نجات دهند.
وي با اشاره به اينكه برف و كولاك جاده ها را لغزنده و مناطق كوهستاني را براي ريزش بهمن مستعد كرده افزود: بيشترين عمليات امداد و نجات در گردنه هاي استان خراسان رضوي انجام شد كه در راه ماندگان در راهداري ها، مساجد و مدارس اطراف از چند ساعت تا يك روز اسكان اضطراري شدند.
مظفر تصريح كرد: همچنين استان هاي لرستان، كردستان، آذربايجان غربي، خراسان شمالي و گلستان و محور شمشك- ديزين، كرج- چالوس در نزديك استان تهران بيشترين حوادث زمستانه را داشتند.
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر تأكيد كرد: 6 هزار و 151 نفر در حوادث جاده اي و برف و كولاك كوهستان مصدوم شده بودندكه از اين تعداد 1456نفر براي درمان هاي تخصصي به مراكز درماني انتقال داده شدند.
وي سازمان پزشكي قانوني را متولي ارائه و تاييد آمار فوت شدگان حوادث زمستانه عنوان كرد اما گفت: 239نفر در عمليات هاي امدادي نجات نيافتند ( و در واقع فوت كردند).
خبرنگار فارس براي تأييد آمار فوت شدگان ناشي از برف و كولاك در جاده ها و كوهستان با يكي از مسئولان پزشكي قانوني تماس گرفت اما بنا بر اعلام اين مسئول، سازمان پزشكي قانوني آمارهاي فوت حوادث را با تأخيري 2 ماهه اعلام مي كند و فعلاً نمي تواند اين آمار را تأييد كند.
 


شوراي شهر تصويب كرد

اختصاص 2درصد از كل عوارض ساخت و سازها به سازمان آتش نشاني

اعضاي شوراي شهر ديروز با تصويب لايحه تغيير مبناي محاسبه عوارض ايمني ساختمان ها مقرر كردند كه اين مبلغ در اختيار سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران قرار گيرد.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهرتهران مهندس خسرو دانشجو سخنگوي اين شورا در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: اين عوارض قبلا 1/3درصد عوارض ساختمان بود كه معادل 28 ميليارد تومان است و اكنون با افزايش هفت دهم درصدي اين رقم به 40 ميلياردتومان مي رسد كه صرفا براي تجهيز و توسعه ايستگاه هاي آتش نشاني و پروژه هاي سرمايه اي اين سازمان اختصاص مي يابد. بنابراين گزارش شهرداري موظف است كل اعتبار موضوع اين مصوبه را هر ماه محاسبه و به سازمان آتش نشاني تخصيص دهد.
تا زماني كه شهرسازي دغدغه درآمد دارد زندگي در تهران بهتر نمي شود
دانشجو همچنين به لايحه «ارزش بهينه ناشي از اجراي طرح جامع و تفصيلي جديد شهر تهران» اشاره كرد و افزود: اين لايحه به صورت يك فوريت به شوراي شهر ارسال شد كه براساس آن شهرداري پيشنهاد داده بود تا عوارض ساختمان مطابق فرمول هايي از شهروندان اخذ شود كه به دليل نياز به وقت بيشتر فوريت آن رد شد و به صورت عادي به تصويب رسيد.بنابر همين گزارش در جلسه غيرعلني ديروز در جريان بررسي يك فوريت همين لايحه خسرو دانشجو سخنگوي شورا با اشاره به اينكه معاونت شهرسازي تبديل به معاونت درآمد شده است، تاكيد كرد: تا زماني كه معاونت شهرسازي شهرداري دغدغه كسب درآمد دارد و به مسائل شهرسازي و معماري توجه كمتري مي كند وضعيت زندگي در شهر بهتر از اين نخواهد شد.
وي در پاسخ به معاونت شهرسازي كه اين لايحه را جزء تكاليف طرح جامع تفصيلي دانسته است، عنوان كرد: طرح جامع و تفصيلي شهر تهران تكاليف زيادي دارد كه از جمله آنها كسب درآمدهاي پايدار است چگونه است كه براي اين تكليف طرح جامع و تفصيلي قدمي برداشته نمي شود؟
وي در پايان افزود: اين لايحه نياز به بررسي و دقت بيشتري در كميسيون هاي شوراي شهر دارد و بنابراين پيشنهاد عادي شدن آن را دارم.
محمدعلي نجفي عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيز با اشاره به اينكه اين عوارض از تكاليف طرح جامع و تفصيلي شهر تهران است، خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه شهرداري از ابتداي سال اين عوارض را دريافت مي كند بهتر است آن را تصويب كنيم تا به صورت قانونمند اجرا شود هر چند دريافت اين عوارض از ابتداي سال تاكنون بدون مجوز شوراي شهر خلاف بوده است.حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران هم پيشنهاد داد: شوراي شهر طي يك نامه اي از شهرداري تهران بخواهد تا كليه عوارض و دريافتي ها بنابر مصوبات شوراي شهر باشد و دريافت عوارض بدون مجوز شورا خلاف است و در صورتي كه بحث موردي پيش آمد براي بررسي به شورا ارائه شود.
براساس اين گزارش در صورت تصويب نهايي اين لايحه به شهرداري تهران اجازه داده مي شود تا تعرفه خاص تغيير كاربري هاي خدماتي طرح قبلي، به كاربري هاي طرح جديد تفصيلي مصوب شهر را به نحو مناسب و عادلانه از مالكان مربوط به نفع شهر و توسعه عمران آن دريافت و در جهت تامين زمين مورد نياز فضاها و طرح هاي خدماتي شهر و اجراي طرح هاي عمران شهري به مصرف رساند.
چمران: همشهري حق چاپ نشريات ممنوع را ندارد
در ادامه اين جلسه حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهرتهران با اشاره به ممنوعيت چاپ و تكثير، نشريات وابسته به سازمان ها و شركت هاي وابسته به شهرداري تهران نسبت به انتشار نشريه ويژه تاكسيرانان تذكري را يادآور شد و افزود: با توجه به مصوبه شوراي شهر تهران در دوره دوم و سوم در خصوص ممنوعيت انتشار، هرگونه نشريه از سوي سازمانهاي وابسته به شهرداري تهران، آيا ضرورت دارد بخشي از اعتبارات سازمان تاكسيراني براي چاپ نشريه اي هزينه شود كه هيچ گونه بازتاب اطلاع رساني تخصصي ندارد و تنها نكته اهميت در اين نشريه چاپ عكس است.مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با تاييد اظهارات شكيب خاطر نشان كرد: نشر مجلات با تصميمي كه شوراي شهر تهران در دوره دوم گرفته و آن را براي دوره سوم هم تمديد كرده است ممنوع مي باشد ولي نمي دانيم مجوز انتشار و هزينه اين تعداد مجلات رنگارنگ از كجا تأمين مي شود.
وي افزود: شوراي شهر تهران اجازه چاپ دو نشريه تخصصي را به شهرداري تهران داده است، ولي مجلاتي كه در گذشته از سوي سازمان ها و شركت هاي وابسته به شهرداري به چاپ مي رسيده و انتشار آنها ممنوع شده است چگونه از سوي موسسه همشهري توليد و چاپ مي شود.
رئيس شوراي شهر تهران افزود: بايد ضرورت انتشار اين نشريات براي شوراي شهر مشخص شود، اگر به منظور درآمدزايي چاپ مي شوند كه جاي بحث دارد و در غير اين صورت بايد دليل چاپ نشرياتي مربوط به تاكسيراني، اتوبوسراني و غيره در شوراي شهر مشخص شود.


 


رويداد هاي خارجي

آلودگي هواي پكن 32 برابر حد مجاز
آلودگي هوا در پكن پايتخت چين از مرز هشدار عبور كرده و اكنون هواي داخل ساختمان ها نيز در اين شهر ناسالم است.
به گزارش فارس به نقل از شبكه راشاتودي، آلودگي هوا در «پكن» چين از مرز هشدار عبور كرده است.
ايستگاه هاي هواشناسي رسمي و غيررسمي نشان مي دهند كه آلودگي هوا در پايتخت چين از سطوحي كه توسط سازمان بهداشت جهاني ترسيم شده، عبور كرده است.
گرد و غبار ذغال سنگ و دود ماشين ها دو عامل اصلي آلودگي هواي پايتخت چين عنوان شده است.
براساس گزارش ها، دود غليظ ناشي از دود ماشين ها چندين روز است كه پكن را فرا گرفته است اما اين آلودگي روز شنبه به ميزاني رسيد كه تنها چند صد متر جلوتر قابل رويت بوده است و حتي هوا در داخل منازل نيز مه آلود و ناسالم است.
براساس گزارش سازمان بهداشت جهاني ميزان ذرات معلق در هوا نبايد بيشتر از 25 ميكروگرم در هر متر مكعب باشد.
در صورتي كه ميزان ذرات معلق در هوا از 100 ميكروگرم بيشتر باشد هوا ناسالم است.
در صورتي كه از 300 ميكروگرم بيشتر باشد كودكان و سالمندان نبايد از منزل بيرون بيايند، اين در حالي است كه ميزان ذرات معلق در هوا در پكن 400 ميكروگرم اعلام شده است از سوي ديگر سفارت آ مريكا در پكن اين ميزان را 800 اعلام كرده است، كه اين ميزان 32 برابر بيش از حد مجاز است.
سال گذشته، دولت چين به سفارت آمريكا درباره انتشار داده هاي خود از آلودگي هوا در پكن هشدار داد اما سفارت اعلام كرد كه سنجش ميزان آلودگي هوا توسط اين سفارت، براي كارمندان سفارت است.
 


اجراي طرح زوج و فرد خودروها از در منازل تا پايان هفته

طرح زوج و فرد خودروها از در منازل از امروز تا پايان هفته اجرا مي شود.
محمدرضا محمودي، معاون عمراني استاندار تهران با اشاره به تشكيل جلسه كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران درپي افزايش غلظت آلاينده ها در پايتخت و پيش بيني پايداري جوي افزود: براساس مصوبات اين جلسه از امروز تا پايان هفته جاري طرح زوج و فرد خودروها از در منازل اجرا مي شود. همچنين فروش آرم هاي طرح ترافيك روزانه نيز تا پايان هفته ممنوع اعلام شد.وي افزود: غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون براساس اطلاعات ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا در اوايل صبح يكشنبه 101 بوده كه با روند افزايشي در ظهر ديروز به 112 و هم اكنون به 140 PSI رسيده است.معاون عمراني استاندار تهران همچنين به نظارت بر كارخانجاتي كه آلودگي بالاتر از حد استاندارد دارند تاكيد كرد و به ايسنا گفت: فعلا برنامه اي براي تعطيلي تهران نداريم.
 


8 نفر در خوزستان بر اثر گازگرفتگي جان باختند

اهواز-خبرنگار كيهان:
در طي چند روز اخير 8 نفر از شهروندان خوزستاني بر اثر گازگرفتگي جان خود را از دست دادند اين در صورتي است كه 4 نفر از جان باختگان همگي از پزشكان فوق تخصص بوده اند.
به گزارش خبرنگار ما، چهار پزشك به علت گازگرفتگي در يكي از شهرك هاي دزفول جان خود را از دست دادند.
دكتر سيد امير ميرباقري، فوق تخصص گوارش و عضو هيئت علمي بيمارستان امير اعلم تهران، دكتر سيدنادر ميرباقري مدير آزمايشگاه بيمارستان فيروزگر، دكتر اميد ميرباقري و دكتر نظام الدين پزشكي بر اثر استنشاق گاز منواكسيدكربن در منزل مسكوني جان خود را از دست دادند.
اين در صورتي است كه 5 جوان اهوازي نيز بر اثر استنشاق گاز مونواكسيدكربن دچار مسموميت شديد شدند كه 4 نفر از اين افراد به نام هاي محمدرضا جلالي 30 ساله، علي رضا بهركاني 27 ساله، مجتبي خدادادنژاد 23ساله و مصطفي حيدري 22 ساله جان باخته و يك نفر به نام اصغر فرخي 23 ساله به علت مسموميت شديد در بيمارستان امدادي مشهد بستري و در حالت كما قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمين امين ذوالفقاري، امام جماعت مسجد موسي بن جعفر(ع) اهواز از دوستان اين 4 جوان اهوازي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برادران مذكور از نيروهاي نخبه و فعال بسيجي مسجد موسي بن جعفر(ع) و حضرت رسول(ص) اهواز بودند كه در طول چند سال گذشته جهت زيارت و شركت در مراسم سالروز شهادت امام علي بن موسي الرضا(ع) به مشهد مقدس عزيمت كردند و امسال نيز مي خواستند همچون سال هاي گذشته با حضور در مشهد مقدس ارادت خود را به امام هشتم(ع) ثابت كنند.
وي افزود: اين دوستان در يك هتل آپارتمان كه ظاهراً در حال بازسازي بود اقامت گزيدند اما شب شهادت امام رضا(ع) گازگرفتگي شديد منجر به فوت آنان شد.
 


پس از گذشت 4 روز از بارش برف سنگين

برق روستاهاي پيرانشهر قطع و جاده هاي فريدون شهر همچنان مسدود است

بارش برف سنگين و كم سابقه به ارتفاع بيش از 2متر موجب قطع آب و برق در شهرستان پيرانشهر شد.
به گزارش مهر، در حال حاضر آب و برق مناطق شهري برقرار شده ولي با گذشت 4 روز از آغاز بارش سنگين برف، جريان برق در تمامي 145 روستاي اين شهرستان همچنان قطع است.
قطع برق در اثر تخريب دكل ها و شبكه هاي انتقال برق همچنين موجب شده است مردم با مشكلات اساسي از جمله قطع آب، تعطيلي نانوايي ها و... نيز مواجه شوند.
مديركل مديريت بحران آذربايجان غربي ديروز در مورد آخرين وضعيت در پيرانشهر اظهار داشت: هم اكنون تمامي محورهاي اصلي شهري در اين شهرستان بازگشايي شده است.
محبوب زارع ادامه داد: همچنين 60 درصد راه هاي روستايي اين شهرستان بازگشايي شده و با توجه به ادامه روند فعاليت نيروهاي راهداري تا اواخر روز يكشنبه بازگشايي مي شوند.
وي ادامه داد: از اولين دقايق بروز مشكلات در اين شهرستان ستاد بحران در اين منطقه تشكيل و با تلاش تمامي نيروهاي راهداري، امدادي و... در حال رفع مشكلات قطعي برق و آب هستند.مديركل مديريت بحران آذربايجان غربي تاكنون براساس اعلام شركت توزيع برق منطقه اي آذربايجان غربي بيش از 60 دكل انتقال برق آسيب ديده است گفت: نيروهاي فني با اعزام بالگرد به مناطق برف گير در حال شناسايي و تعمير اين دكل ها هستند.هم اكنون براي رفع مشكل برق منطقه نيروهاي فني و رفع خرابي شركت برق آذربايجان غربي در منطقه حضور داشته و تجهيزات مورد نياز براي وصل مجدد برق 145 روستاي فاقد برق توسط بالگرد به اين منطقه اعزام شده تا جريان برق را كه نيمه شب پنجشنبه در پيرانشهر برقرار و بعدازظهر جمعه دوباره به دليل مشكلات فني قطع شده، دوباره به خانه هاي مردم روستاها برسانند.
با وجود اعزام نيروهاي فني وزارت نيرو توسط بالگرد به پيرانشهر براي رفع خرابي خطوط، 10 اكيپ عملياتي از شهرهاي نقده، اشنويه، مياندوآب و اروميه به اين شهرستان اعزام و در حال تعمير خطوط آسيب ديده بوده و براي تامين برق اماكن و مراكز حساس 9 دستگاه ژنراتور از شهرهاي قزوين، تبريز و زنجان ارسال و راه اندازي شده است.
بارش سنگين و كم سابقه برف در شهرستان مرزي پيرانشهر موجب خسارات سنگيني به تاسيسات برق و خطوط انتقال اين شهرستان شده است.همچنين گزارش ديگري در اين زمينه حاكي است فرماندار فريدون شهر خواستار مساعدت دستگاه هاي اجرايي استان براي باز كردن راه هاي مواصلاتي هفت روستاي مسدود شده اين شهر بر اثر برف گرفتگي شديد شد.
مهدي سليمي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بارش هاي اخير در شهرستان فريدون شهر اظهار كرد: چهار روز است كه راه هاي مواصلاتي هفت روستاي پشتكوه فريدون شهر به دليل بارش برف مسدود شده است.
وي با بيان اينكه راه ارتباطي تلفن در اين روستاها نيز قطع و مدارس تعطيل شده است، افزود: تنها راه ارتباطي به اين هفت روستا گردنه كلوسه بود كه اين گردنه نيز دچار بهمن و برف شده است.
فرماندار فريدون شهر تصريح كرد: در اين گردنه هفت متر ارتفاع و 60 متر طول بهمن داريم در حالي كه براي باز كردن اين مسير بايد 10 متر عرض مسير باز شود.
وي ادامه داد: اكنون مردم اين هفت روستا وضعيت نامناسبي دارند، و به دليل قطع راه هاي ارتباطي امدادرساني به كندي پيش مي رود.
سليمي گفت: اكنون عوامل راه و شهرسازي در حال باز كردن مسير گردنه كلوسه هستند اما امكانات كم و داشتن فقط يك بولدوزر و حوادث ناشي از مسدود شدن مسير كار را به تعويق مي اندازد.
وي با تاكيد به اينكه نيازمند بسيج همگاني براي باز كردن راه اين هفت روستا هستيم، افزود: نزديك 2 هزار نفر در اين هفت روستاي كلوسه، وستگان، گاهگان عليا و سفلي، كاگونك، وزوه و دورك زندگي مي كنند.
فرماندار فريدون شهر گفت: براي چنين روستاهايي كه شش ماه از سال دچار بحران برق گرفتگي مي شوند بايد بودجه بيشتري اختصاص پيدا كند.
سرما، مدارس كرمانشاه را تعطيل كرد
به گزارش خبرنگاركيهان ازكرمانشاه
همچنين برودت هوا تمامي مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي استان كرمانشاه به جز شهرستانهاي قصر شيرين، گيلانغرب و سرپل ذهاب را به تعطيلي كشاند.
آموزش و پرورش كرمانشاه در اطلاعيه اي اعلام كرد به علت بارش برف طي روزهاي گذشته در استان كرمانشاه و برودت هوا تمامي مدارس ابتدايي و راهنمايي نوبت صبح روز يكشنبه تعطيل شدند.
 


رئيس سازمان هواپيمايي: آزادسازي نرخ بليت هواپيما منتفي است

پهلواني اعلام كرد فضا براي آزادسازي نرخ بليت هواپيما مهيا نيست و افزايش قيمت نخواهيم داشت.
كاپيتان حميدرضا پهلواني در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تغيير نرخ سوخت پروازهاي خارجي ايرلاينهاي داخلي گفت: طبق نامه ستاد هدفمندسازي يارانه ها نرخ هر ليتر سوخت پروازهاي فوق به 2125 تومان تغيير يافت. بنابراين شركت هاي داخلي و خارجي موظف به پرداخت آن هستند.
وي با اشاره به اينكه بايد تغيير نرخ بليت پروازها صورت بگيرد، گفت: هنوز فضا براي آزادسازي نرخ بليت وجود ندارد، بنابراين با آزادسازي نرخ ها ممكن است از 18 شركت هواپيمايي فعال برخي از آنها زمينگير شوند.
رئيس سازمان هواپيمايي تصريح كرد: صنعت هوايي بايد به سمتي پيش برود كه همه شركت ها داراي ناوگان جديد باشند.
پهلواني اضافه كرد: سازمان هواپيمايي هماهنگي بين دستگاه هاي دولتي را ايجاد كرده كه پروسه تغيير قيمت سوخت و هم چنين تغيير نرخ بليت صورت بگيرد.
وي خاطرنشان كرد: عرضه رقابت بايد براي شركت هاي داخلي با شركت هاي خارجي ايجاد شود و همچنين سياست هاي ما آن است كه زمينه براي استفاده از هواپيماهاي نو با مصرف سوخت كم فراهم شود.
لازم به ذكر است: نرخ سوخت و عوارض فرودگاهي براي همه شركتهاي هواپيمايي يكسان است.
توقف پروازهاي خارجي به ايران
هواپيمايي اتريش پروازهاي خود را به ايران متوقف مي كند.
اين شركت اعلام كرده است آخرين پرواز به تهران در سيزدهم ماه جاري ميلادي (ژانويه) خواهد بود.
بنابه اين گزارش، خطوط هواپيمايي هلند نيز اعلام كرد به دلايل اقتصادي، پروازهايش را از ماه آوريل به ايران لغو خواهد كرد، قبلا نيز شماري از شركت هاي غربي از جمله ايرفرانس و بي اي (انگليس) پروازهاي خود را به دليل كاهش مسافر قطع كرده بودند.
به اين ترتيب هواپيمايي لوفت هانزاي آلمان تنها خط هواپيمايي اروپايي است كه به ايران پرواز خواهد داشت.
 


حضور ماموران زن در يگان ويژه

فرمانده يگان هاي ويژه پاسداران ناجا از به كارگيري اولين واحد ماموران زن در يگان ويژه تا سال 92 خبر داد.
سردار حسن كرمي افزود: طرح به كارگيري ماموران زن در يگان ويژه در سال جاري پيشنهاد شد، تا اين يگان واحدي از ماموران زن را در اختيار داشته باشد و در مواقع بحران به گرداني عملياتي تبديل شوند.
وي با اشاره به اينكه كليات ساختار اصلي اين واحد تصويب و مورد موافقت فرمانده نيروي انتظامي قرار گرفته است، افزود: ماموريت هاي واحد زنان در يگان ويژه متناسب با عمليات ها، در بخش هاي شناسايي، حين عمليات، دستگيري، انتقال و بازجويي ها تعريف شده است.
فرمانده يگان هاي ويژه پاسداران ناجا تصريح كرد: اگر تا پايان امسال موفق به فعال كردن واحد ماموران زن نشويم به طور قطع در سال 92 اولين واحد پليس زن در يگان ويژه آغاز به كار مي كند.
وي با اشاره به اينكه خصوصيات و آموزش هاي اين ماموران در يگان ويژه متفاوت است، گفت: ماموران زن در يگان هاي ويژه پاسداران ناجا بايد از نظر قدرت جسماني و بدني افرادي ورزيده و چابك باشند.
فرمانده يگان هاي ويژه پاسداران ناجا به ديگر واحدهاي موجود در اين يگان نيز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر واحدهاي «اسواران يا اسب سواران» كه واحد ويژه اي در برخورد با اغتشاشات و واحد «چترباز» كه داراي پيشرفته ترين و ورزيده ترين چتربازان در سطح نيروهاي مسلح است، در يگان ويژه فعال است.
وي ادامه داد: واحد رهايي گروگان با زبده ترين نيروها در كل كشور، واحد سپكا (واحد سگ هاي پليس كارآگاهان ايران و سگ هاي پليس كنترل اجتماعات) و واحد دريايي از ديگر زيرمجموعه هاي فعال در يگان ويژه هستند.

 


شهرداري بيماران بيمارستان آزادي را آواره كرد

مديركل سلامت روان وزارت بهداشت از تخريب بيمارستان روانپزشكي آزادي توسط شهرداري و آواره شدن بيماران خبر داد.
عباسعلي ناصحي افزود: در سطح كشور با كمبود شديد تخت روانپزشكي مواجه هستيم. بسياري از بيماران نياز مبرم به بستري دارند اما به دليل نبود تخت خالي در بيمارستان ها نمي توانند بستري شوند و روند درمان آنها با مشكل مواجه مي شود.
وي با بيان اين كه اين كمبودها در تهران شديدتر است گفت: بيمارستان هاي متعدد دولتي و خصوصي در اين زمينه فعاليت مي كنند كه بيمارستان خصوصي روانپزشكي آزادي يكي از اين بيمارستان هاست كه از سال 64 تاسيس شده و با وجود 123 بيمار رواني در محدوده توسعه پل شيخ فضل الله قرار گرفته و توسط شهرداري تهران تخريب شده است.
ناصحي به فارس گفت: اين در حالي است كه اغلب بيماران خانواده هايشان را از دست داده اند و در صورت داشتن خانواده نيز، خانواده هايشان قادر به نگهداري آنها در منزل نيستند و عمدتا به خدمات درماني و بستري احتياج دارند.
وي افزود: متاسفانه قبل از اين كه محل مناسبي براي بستري اين بيماران در نظر گرفته شود تخريب صورت گرفته و بيماران آواره بيمارستان هاي ديگر شده اند و برخي از آنها نيز به خانواده هايشان تحويل داده شده اند.
مديركل سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت گفت: شهرداري تهران محل ديگري را در خيابان كاشاني كه احتياج به تعميرات و ساخت تجهيزات جديد داشته به ازاي تخريب بيمارستان آزادي به اين بيماران اختصاص داده و براي توسعه و بازسازي آن مجوز صادر كرده است.
ناصحي افزود: اما متاسفانه مسئولان شهرداري منطقه پشيمان شده اند و مي خواهند بيمارستان جديد را پس بگيرند در حالي كه براساس قانون، واگذاري ساختمان انجام شده و مجوز صادر شده است.
وي افزود: به نظر مي رسد تجمع اهالي اين منطقه در جلوي شوراي شهر تهران و اعتراض به ايجاد اين بيمارستان كاملا بي اساس بوده و اين اقدام را مردم انجام نداده اند اگر هم اهالي معترض شده اند حتما توسط مسئولان شهرداري تحريك شده اند.
 


سقوط پژو 206 به دره 5 كشته بر جاي گذاشت

بر اثر سقوط خودروي پژو 206 به دره در جاده كوهستاني آب پري شهرستان نور تمام پنج سرنشين خودرو كه اعضاي يك خانواده بودند، جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي مازندران در تشريح اين خبر گفت: ساعت 18 و 54 دقيقه شنبه شب تماسي با مركز پيام اورژانس 115 مازندران گرفته شد كه حكايت از سقوط يك دستگاه خودروي 206 به دره داشت. فرزاد بزرگي افزود: بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند اما به دليل بارش برف و لغزندگي جاده، خودروهاي مزبور نتوانستند تا محل حادثه بروند و به همين خاطر از هلال احمر كمك گرفته شد.
وي با بيان اينكه آمبولانس و تجهيزات هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان كرد: ابتدا دو كودك پنج و هشت ساله زنده از دره به بيرون كشيده شدند.رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي مازندران با اشاره به اينكه يكي از دو كودك، قبل از رسيدن به آمبولانس اورژانس 115 جان باخت، تصريح كرد: كودك ديگر نيز علي رغم اين كه زنده به اورژانس رسيد، اما با توجه به نبض ضعيفي كه داشت جان خود را از دست داد.بزرگي ادامه داد: سه سرنشين ديگر خودرو كه در هنگام سقوط، به دره پرت شدند، پدر و مادر و احتمالا عموي اين كودكان بودند كه آن ها نيز جان خود را از دست دادند.
 


حوادث كوتاه از كشور

زمين لرزه در تربت جام
مشهد- ايرنا: ساعت 1 و 42دقيقه و 3 ثانيه بامداد ديروز (يكشنبه) زلزله اي به بزرگي 4 ريشتر حوالي شهرستان تربت جام در 161 كيلومتري جنوب شرقي مشهد مقدس را لرزاند.
تاكنون گزارشي از خسارت جاني و مالي ناشي از زلزله در اين شهرستان اعلام نشده است.
طغيان رود قرباني گرفت
هرمزگان- خبرگزاري فارس: رئيس سازمان امداد و نجات گفت: با شدت گرفتن بارندگي در استان هرمزگان سطح آب رودها در اين استان بالا آمده و 2 نفر در رودخانه زيارتعلي بخش رودان غرق شدند.
همچنين يك زوج جوان موتورسوار به داخل رود زيار تعلي در بخش رودان پرتاب شدند و براساس آخرين اطلاعات نيروهاي امدادگر هلال احمر پس از 20 روز جست و جو موفق به يافتن جسد مرد موتورسوار شده اند.
تصادف در محور هنديجان
هنديجان- خبرگزاري فارس: حوالي ساعت 6 و 30 دقيقه صبح ديروز حادثه تصادف در جاده هنديجان- ديلم 3 كشته و يك مجروح برجاي گذاشت.
اين حادثه بر اثر برخورد 2 دستگاه خودروي پرايد و پژو آردي رخ داد.
كشف محموله قاچاق
اصفهان- خبرنگار كيهان: مأموران ايست و بازرسي شهيد شرافت نايين استان اصفهان در راستاي اجراي طرح مبارزه با اخلالگران اقتصادي، محموله 650 ميليون ريالي كالاي قاچاق را در اين شهرستان متوقف كردند. در همين ارتباط 5 نفر متهم بازداشت، و به مراجع قضايي معرفي شدند و كالاهاي مكشوفه تحويل اداره گمرك شد.
برخورد با اشرار
ايلام-خبرگزاري فارس: 6 شرور در ايلام دستگير شدند. خبرگزاري فارس: رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان ايلام با اعلام دستگيري 6 نفر شرور در شهرستان ايلام گفت: اين افراد طي 24ساعت گذشته توسط پليس شناسايي و دستگير شدند.
از مخفيگاه اشرار تعدادي سلاح جنگي و شكاري، قمه، چاقو، موادمخدر، مشروبات الكلي و... كشف و ضبط شد.
دستگيري سارقان موتورسيكلت
بابل- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي شهرستان بابل 4 متهم به سرقت را با موتورسيكلت هاي مسروقه شناسايي و دستگير كردند.
متهمان به بزه انتسابي اعتراف كردند و موتورهاي مسروقه تحويل مقامات قضايي شد.
مسموميت بر اثر گازگرفتگي
بهشهر-خبرگزاري فارس: بر اثر حادثه گاز گرفتگي در بهشهر مازندران 5 نفر دچار مسموميت شدند. اين حادثه در جاده كنت قنبرآباد اين شهرستان رخ داد.
علت حادثه استفاده از چراغ گاز به عنوان وسيله گرمايشي اعلام شده است.
 


اقامه نماز جماعت در زندان هاي اينديانا

يك قاضي آمريكايي، جلوگيري مقامات يك زندان در ايالت اينديانا از اقامه نماز جماعت توسط زندانيان مسلمان و مجازات اعمال شده در اين زمينه را بي اعتبار اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، «جين ماجنوس-ستينسون» قاضي فدرال ايالتي پس از رسيدگي شكايت «جان وولكر ليند» 31 ساله از ممنوعيت برپايي نماز جماعت روزانه با مشاركت ديگر زندانيان مسلمان در زندان اينديانا، خواسته وي را براساس قانون آزادي ديني تاييد كرد.خبرگزاري رويترز روز يكشنبه به نقل از راي قاضي ايالتي گزارش داد: حكم مسئولان زندان «تيري هوت» درباره ممنوعيت برگزاري نماز جماعت روزانه توسط مسلمانان، با قانون حمايت از آزادي ديني مصوب سال 1993، تناقض دارد.زنداني پيگير اين پرونده كه به اتهام همكاري با طالبان به تحمل 20 سال زندان محكوم شده است، از ممنوعيت برپايي نماز جماعت در زندان، به دادگاه فدرال ايالتي شكايت كرده بود.مقامات زندان در ايالت اينديانا، مدتي پيش و در پوشش بهانه هاي امنيتي، برپايي نماز جماعت در زندان هاي اين ايالت را ممنوع اعلام كردند.
 


انفجار در ون

پليس چين از وقوع انفجار داخل يك دستگاه خودرو ون و كشته شدن 11 تن خبر داد.
پليس چين پس از وقوع اين حادثه اعلام كرد: سرنشينان اين خودرو ون كه از كاركنان يك معدن بودند، اقدام به انتقال مواد منفجره به داخل اتومبيل كرده بودند كه اين حادثه اتفاق افتاد.
در اين حادثه 11 تن جان خود را از دست دادند و 36 تن ديگر نيز به دليل جراحت تحت درمان قرار گرفتند.
بنابر اعلام پليس چين، منفجر شدن اين مواد آتش زا باعث شد تا يك دستگاه اتوبوس مسافري نيز كه در مسير مقابل در حال حركت بود، دچار آتش سوزي شود.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، بررسي جزئيات براي تعيين علت وقوع اين حادثه ادامه دارد.
 


مرگ مشكوك فعال اينترنتي

يك فعال اينترنتي آمريكا و از مخالفان حملات سايبري به ايران به طرز مشكوكي فوت كرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون پرس تي وي، پليس جسد «آرون سوارتز» جوان 26 ساله را در آپارتمانش در شهر نيويورك پيدا كرده است. يك مقام مسئول علت مرگ او را خودكشي عنوان كرد. اما جزئيات ديگري درباره مرگ مشكوك اين جوان فاش نشده است.اين جوان سال گذشته آشكارا از اسرائيل و آمريكا به علت حمله سايبري به ايران انتقاد كرده بود. وي همچنين از منتقدان دولت اوباما و سياست هايش بود.
 


بحران آنفلوآنزا گريبانگير نيويوركي ها

ابتلاي 19 هزار نفر از مردم نيويورك به بيماري آنفلوآنزا، فرماندار اين شهر را بر آن داشت تا وضعيت فوق العاده شيوع بيماري آنفلوآنزا را اعلام كند.
فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه گزارش داد: با شيوع بيماري آنفلوآنزا و ابتلاي بيش از 19 هزار نفر از شهروندان نيويورك به اين بيماري و كشته شدن 20 كودك «اندرو كومو« فرماندار نيويورك اعلام وضعيت فوق العاده بيماري آنفلوانزا كرد.
اين اقدام فرماندار نيويورك پس از آن صورت مي گيرد كه در چندين هفته گذشته بيماري آنفلوانزا در سراسر ايالات اين كشور شيوع پيدا كرده است.
آخرين گزارش هاي مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري (CDC)، حاكي از آن است كه دستكم 28 هزار و 747 مورد فرد مبتلا به اين بيماري در سراسر آمريكا گزارش شده است و 20 كودك نيز بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده اند كه البته تعداد مبتلايان بسيار بيش از اين آماري است كه اعلام شده زيرا بسياري از افراد مبتلا هنوز براي انجام آزمايشات به پزشك مراجعه نكرده اند.
فرماندار نيويورك در بيانيه اي اعلام كرد: ما در حال تجربه كردن بدترين فصل آنفلوانزا از سال 2009 تاكنون هستيم و ويروس آنفلوانزا در نيويورك در حال گسترش است به طوري كه در تمامي 57 شهر حومه و 5 حوزه نمايندگي شهر نيويورك شيوع بيماري آنفلوانزا گزارش شده است.
براساس اين گزارش، تا ديروز 19 هزار و 128 مورد ابتلا به آنفلوانزا گزارش شده است.
بيماري آنفلوانزا سالانه تعداد زيادي از آمريكايي ها را هدف مي گيرد و طبق گزارش CDC، شمار تلفات سالانه ناشي از ابتلا به اين بيماري از 3 هزار نفر تا 49 هزار نفر از سال 1976 تاكنون متغير است.
 


اولين فرماندار زن در افغانستان


براي نخستين بار يك زن افغان از طريق رقابت آزاد به عنوان فرماندار يكي از مناطق ولايت «جوزجان» افغانستان انتخاب شد.
به گزارش فارس «سايره شكيب سادات» كه به تازگي به عنوان فرمانداري منطقه «فيض آباد» ولايت جوزجان در شمال افغانستان تعيين شده مي گويد كه تنها آرزوي وي تامين امنيت در اين منطقه است.
وي در گفت وگو با رسانه ها بيان داشت: از اين كه توانسته است به آرزوي خود برسد تا بتواند از اين طريق به مردم خدمت كند، خرسند است.
پيش از سايره شكيب سادات، «حبيبه سرابي» والي «باميان» و «عذرا جعفري» شهردار «دايكندي» تنها زناني بودند كه براي اولين بار به پست هاي مهم دولتي راه يافتند.
در حال حاضر 25 درصد اعضاي پارلمان افغانستان را نيز زنان تشكيل مي دهند كه تعداد آنان به بيش از 60 تن مي رسد.
همچنين در حال حاضر وزارتخانه هاي زنان و بهداشت افغانستان نيز توسط 2 زن اداره مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10