(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 25  دی  1391 - شماره 20405

حديث دشت عشق
پيروزي پر گل سپاهان در دربي اصفهان و شكست سنگين راه آهن در ليگ برتر فوتبال
توقف پرسپوليس وصدرنشيني تراكتورسازي
اخبار كوتاه از فوتبال
ايران نامزد برگزاري مسابقات جهاني كشتي 2015 شد
علامت سوال بزرگ پيش روي ميزباني تهران!
وعده اي ديگر براي خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس
شعاري كه تاكنون رنگ واقعيت به خود نگرفته است
برگزاري ليگ كشتي فرنگي با 3 تيم!
مقانلو حاضر به همكاري با فدراسيون نشد
يار غار ساعي، سرمربي جديد تيم ملي تكواندو
هفته دوازدهم ليگ برتر بسكتبال كار آسان مدعيان مقابل تيم هاي قعرنشين
صحبت هاي تازه ولاسكو پس از تمديد قراردادش با تيم ملي واليبال ايران
بهترين پيشنهادم بود


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدباقر حبيب اللهي»
محمد مين ياب!
شهيد شاهد حبيب اللهي در سن 16 سالگي به فراگيري علوم ديني پرداخت. ابتدا در مدرسه الحجه نجف آباد و سپس در مدرسه ذوالفقار اصفهان از استادان فرزانه علم و عمل آموخت. در همين اوقات بود كه فعاليت هاي سياسي و مبارزاتي خود را عليه رژيم سفاك پهلوي شكل مي داد و با پخش و نشر اعلاميه ها و نوارهاي امام خميني(ره) مجاهدت مي نمود. در روز كشتار نجف آباد كه مزدوران شاه، مردم را به رگبار بستند، او يك بمب دستي را كه ساخت خودش بود، برداشت و خود را به پشت بام شهرباني رسانيده، آن را در لوله بخاري انداخت و منفجر كرد.
او آموزش نظامي و چريكي را فرا گرفت و يك ماه از جنگ تحميلي مي گذشت كه با عده اي از دوستانش به جبهه عزيمت نمود و پس از رزمي بي امان در ميدان تير آبادان بر اثر گلوله اي كه به شانه و سر او اصابت كرد به شهادت رسيد.اين طلبه مجاهد در سنگرسازي، يافتن مين و ديده باني استعدادي شگفت داشت كه بچه ها او را محمد مين ياب لقب داده اند.
طلبه بسيجي شهيد «محمدباقر حبيب اللهي»، سال 1341 در نجف آباد متولد شد و در 23/12/1359 در جبهه ذوالفقاريه به شهادت رسيد.
 


پيروزي پر گل سپاهان در دربي اصفهان و شكست سنگين راه آهن در ليگ برتر فوتبال

توقف پرسپوليس وصدرنشيني تراكتورسازي

سرويس ورزشي-توقف پرسپوليس برابر صباي قم ، صدر نشيني تيم تراكتورسازي به لطف برتري پرگل برابر تيم علي دايي ، پيروزي پرگل تيم سپاهان در دربي اصفهان ، شكست سنگين نفت آبادان مقابل تيم هم نام تهراني اش از جمله نتايج مهمي بود كه در روز نخست بازي هاي هفته بيست و يكم ليگ برتر رقم خورد.
هفته بيست و يكم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر عصر ديروز با برگزار 8 ديدارآغاز شدو با نتايجي كه به دست آمد جدول رده بندي رقابت ها دستخوش تغييراتي شد.
گهر 2- پيكان صفر
نخستين ديدار هفته بيست و يكم درحالي ديروز بين تيم هاي گهر دورود و پيكان برگزار شد كه وضعيت پيكان با شكست برابر قعرنشين ليگ بدتر از گذشته شد. در اين ديدار شاگردان محمد مايلي كهن با پيروزي 2 بر صفر ضمن صعود يك پله اي در جدول رده بندي ليگ، موقعيت پيكان را هم در بين فانوس بدستان به خطر انداختند.مجيد باجلان (43 و 48) گل هاي تيم گهر را به ثمر رساند.
نفت تهران 4 -نفت آبادان1
نفتي هاي تهران موفق شدند با نتيجه 4 بر يك از سد هم نام آباداني خود بگذرند. در اين بازي مصطفي سيفي (42)، امين منوچهري (60و 74) و يعقوب كريمي (76) براي نفت تهران گل زني كردند تا اين تيم روند رو به رشد خود را كماكان در ليگ حفظ كرده باشد. براي نفت آبادان هم بهنام برزاي (72) گل زني كرد.
فولاد 2 -آلومينيوم1
شاگردان حسين فركي موفق شدند با نتيجه 2 بر يك از سد نماينده هرمزگان بگذرند. گل هاي فولاد را در اين بازي لوسيانو پريرا (6) و اسماعيل شريفات (74) به ثمر رساندند.فولاد با اين برد 37 امتيازي شد و آلومينيوم با اين شكست همچنان 21 امتيازي باقي ماند.
داماش 1 -سايپا1
داماش از بازي خانگي اش در اين هفته يك امتياز كسب كرد تا خطر تيم هاي پايين تر از خود را پشت گوشش احساس كند. شاگردان مجتبي تقوي در اين بازي با تك گل سعيد دقيقي (7) ميزبان خود را متوقف كردند. گل داماش را هم محمد مختاري (76) به ثمر رساند.
تراكتورسازي 3 -راه آهن صفر
تراكتورسازان در خانه بازي خوبي از خود به نمايش گذاشته و راه آهن را با سه گل شكست دادند. شاگردان علي دايي در اين بازي بسيار اميدوار بودند كه با پيروزي برابر حريف، به رده چهارم جدول برسند. گل هاي تراكتورسازي را در اين بازي فلاويو لوپز (46) و مهدي سيدصالحي (48 و 61) به ثمر رساندند.
فجرسپاسي 2 -ملوان1
نماينده شيراز در ليگ برتر كه در هفته هاي قبل نتوانسته بود نتايج درخور توجهي كسب كند در خانه برابر ملوان به برتري 2 بر يك رسيد. گل هاي فجرسپاسي را در اين بازي جابر انصاري (13) و مجتبي ترشيز (85) به ثمر رساندند. گل ملوان را هم جلال رافخايي (73) براي ملوان به ثمر رساند.
سپاهان 4 -ذوب آهن3
دربي سنتي اصفهان، بسيار پرگل و زيبا از آب درآمد. شاگردان كرانچار در اين ديدار موفق شدند با ارائه يك بازي خوب، از حريف 3 بر يك پيش بيفتند، اما در ادامه ذوب آهن با زدن دو گل ديگر بازي را به تساوي كشاند. اما اين پايان كار نبود چون نويدكيا موفق شد گل چهارم تيمش را بزند تا هر سه امتياز بازي به حساب زردپوشان واريز شود.گل هاي سپاهان را در اين بازي جواهير سوكاي (6 و 14)، اميد ابراهيمي (32) و محرم نويدكيا (77) به ثمر رساندند و گل هاي ذوب آهن را مهدي رجب زاده (28 و 56) و احسان پهلوان (76) وارد دروازه سپاهان كردند.
صبا صفر - پرسپوليس صفر
ديدار تيم هاي پرسپوليس با صباي قم با نتيجه تساوي به پايان رسيد تا روند موفقيت هاي يحيي گل محمدي با سرخپوشان متوقف شود. سرخپوشان تهراني با هدايت سرمربي جديد خود تنها در رقابت هاي جام حذفي عملكرد خوبي دارند. سرخ پوشان در اين مسابقه هم بازي هجومي از خود ارايه كردند اما از موقعيت هاي گلزني خود نتوانستند استفاده كنند. حتي در نيمه اول كريم انصاري فرد دروازه خالي را باز نكرد تا پرسپوليس از قم فقط يك امتياز سوغات بياورد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

گل محمدي: 3 امتياز را با بي دقتي مهاجمان ازدست داديم
يحيي گل محمدي معتقد است پرسپوليس مي توانست حداقل دو، سه گل به صبا بزند و اين تيم را شكست دهد. سرمربي تيم فوتبال پر سپوليس در نشست خبري پس از بازي با صباي قم اظهار كرد: در اين بازي موقعيت هاي صددرصد خوبي از دست داديم و مي توانستيم دو، سه گل بزنيم. هر دو تيم با اين حال بازي جانداري انجام دادند و صبا هم با انگيزه ظاهر شد، هرچند كه حق تيم ما امروز برد بود و سه امتياز را با بي دقتي مهاجمان از دست داديم اما كسب يك امتياز هم در اين زمين در برابر تيم سخت كوش قم براي ما بد نبود.
مايلي كهن: مردانه بازي كرديم و پيروز شديم
مايلي كهن سرمربي گهر پس از پيروزي دو بر صفر تيمش برابر پيكان در نشست خبري پايان بازي گفت: با آن كه به بازيكنانم گفته بودم، بازي شش امتيازي است اما برخلاف بازي با راه آهن خوب شروع نكرديم. رفته رفته بازيكنانم بهتر و بهتر شدند و با وجود از دست دادن موقعيت هاي مختلف توانستيم، دو گل بزنيم و پيروز شويم. به نظرم گهر مردانه بازي كرد و مزدش را نيز گرفت.
پيروزي منچستر برابر ليورپول
منچستريونايتد در يكي از ديدارهاي حساس هفته بيست و دوم رقابت هاي ليگ برتر انگليس با نتيجه 2 بر يك از سد رقيب سنتي خود ليورپول گذشت تا با 55 امتياز به يكه تازي خود در صدر جدول رده بندي ادامه دهند. گل هاي منچستر را در اين بازي فن پرسي و ويديچ به ثمر رساندند و تك گل ليورپول نيز توسط استاريچ زده شد. در آخرين بازي اين هفته هم آرسنال در ورزشگاه امارات از منچسترسيتي پذيرايي كرد.
فركي: از روي نقطه قوت خودمان به پيروزي رسيديم
حسين فركي پس از برتري 2 بر يك تيمش مقابل آلومينيوم هرمزگان گفت: خوشحالم كه در يك شرايط بسيار سخت يكي از حساس ترين بازي هاي ليگ را برديم زيرا آلومينيوم تيم خوبي است. آنها در نيمه دوم خطرناك ظاهر شدند ولي ما توانستيم بازي را كنترل كنيم. خوشحالم كه روي نقطه قوت خودمان كه همان سرعت دادن به بازي است به گل رسيديم.
درخشان: به داماش افتخار مي كنم
حميد درخشان پس از تساوي تيمش مقابل سايپاي البرز در نشست خبري اظهار داشت: بازي بسيار سختي را پشت سر گذاشتيم، به طوري كه فشار زيادي روي تيم ما بود، اين در حالي است كه تيم سايپا 12 روز استراحت كرده بود، اما با اين حال من به تيم خودم مي بالم و به تيم داماش افتخار مي كنم.
اميدواري كاسميرو به بقاي نفت
سرمربي تيم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: ماندنمان در ليگ برتر هنوز دست خودمان است و شانس بقا داريم. كاسميرو پس از شكست تيمش برابر نفت تهران اظهار داشت: 13 بازي ديگر در ليگ برتر داريم و ميانگين دو امتياز در هر بازي 26 امتياز مي شود. هفت بازي در آبادان داريم و شش بازي ميهمان خواهيم بود. رقابت در انتهاي جدول نزديك است، هنوز ماندن مان در ليگ برتر بستگي به خودمان دارد، ما با تيم هاي انتهاي جدولي بازي داريم كه مي توانيم با برتري مقابل آنها جايگاه خود را ارتقاء دهيم.
اخراج رايكارد 13 ميليون دلار آب مي خورد
رسانه هاي عربستان از اخراج فرانك رايكارد خبر مي دهند. تيم ملي فوتبال عربستان در سومين بازي خود در مرحله گروهي جام كشورهاي خليج فارس با يك گل مقابل كويت تن به شكست داد و نتوانست جواز صعود به مرحله بعد را كسب كند.شبكه ورزشي «الرياضيه» عربستان به نقل از يك منبع آگاه خبر داد، فدراسيون فوتبال عربستان تصميم خود را درباره رايكارد گرفته است و او تا 48 ساعت ديگر رسما از هدايت سبزپوشان بركنار خواهد شد.فدراسيون فوتبال عربستان در سال 2011 با قراردادي سه ساله رايكارد را به خدمت گرفت. هر چند فدراسيون فوتبال عربستان رقم قرارداد رايكارد را اعلام نكرد اما رسانه هاي اين كشور خبر دادند كه رقم قرارداد اين مربي 9 ميليون دلار است. البته در قرارداد او بندي وجود دارد كه در آن آمده است چنانچه فدراسيون رايكارد را اخراج كند، بايد 13 ميليون دلار غرامت به او پرداخت كند.
7 بازيكن پرسپوليس در آستانه از دست دادن دربي
پس از ديدار پرسپوليس و صبا 7 بازيكن اين تيم 2 اخطاره و در آستانه از دست دادن دربي هفتاد و پنجم قرار گرفتند. پس از اين ديدار 7 بازيكن پرسپوليس 2 كارته شدند و در صورتي كه در بازي مقابل داماش در چارچوب هفته بيست و دوم ليگ برتر كارت زرد بگيرند دربي هفتاد و پنجم را از دست خواهند داد.بازيكنان 2 كارته شامل عليرضا نورمحمدي، حسين ماهيني، علي كريمي، محمد نوري، رضا حقيقي، مهدي مهدوي كيا، غلامرضا رضايي هستند.همچنين بعد از بازي ديروز پرسپوليس مقابل صبا دكتر چشمه سري درباره مصدوميت علي كريمي و غلامرضا رضايي گفت: پس از بررسي هاي به عمل آمده خوشبختانه اين 2 بازيكن فقط ضربه معمولي به پايشان خورده و آسيب ديدگي آنها جدي نيست. البته در صورتي كه مشكلي باشد فردا اين 2 نفر را تست خواهيم كرد.
مقام هشتمي نوجوانان ايران در جام جهاني كوچك
تيم فوتبال نوجوانان (زير 17 سال) ايران با شكست برابر جوانان اسلووني به عنوان هشتمي تورنمنت فوتبال جام جهاني كوچك روسيه دست يافت. تيم هاي فوتبال نوجوانان ايران و جوانان اسلووني عصر ديروز در ديدار براي كسب عنوان هفتمي مسابقات فوتبال جام جهاني كوچك روسيه برابر هم به ميدان رفتند كه ايران با شكست 3 بر يك در اين بازي به عنوان هشتمي اين تورنمنت دست يافت.همچنين كميته فني رقابتهاي جام جهاني كوچك روسيه محمد بازاج بازيكن شماره 8 تيم فوتبال نوجوانان ايران را به همراه بازيكن شماره 10 تيم اسلووني، به عنوان بهترين بازيكنان اين مسابقه انتخاب و جوايزي را هم به آنها پرداخت كرد.
 


ايران نامزد برگزاري مسابقات جهاني كشتي 2015 شد

علامت سوال بزرگ پيش روي ميزباني تهران!

در حالي كه ايران نمي تواند ميزبان مسابقات كشتي زنان باشد، فدراسيون كشتي ايران براي ميزباني مسابقات جهاني 2015 كانديدا شده است.
مسابقات جهاني كشتي هر ساله در سه رشته آزاد، فرنگي و زنان به ميزباني يك كشور به طور همزمان برگزار مي شود كه فدراسيون جهاني كشتي شهر تهران را به عنوان يكي از پنج كانديداي برگزاري مسابقات جهاني كشتي در سال 2015 معرفي كرد.
اين در حالي است كه از سال 2005 مسابقات جهاني آزاد، فرنگي و زنان هر سه در يك كشور و به طور همزمان برگزار مي شود، حال بايد ديد فدراسيون كشتي ايران كه كانديداي ميزباني شده است، شرايط خاصي براي برگزاري مسابقات زنان دارد يا قصد دارد مسابقات زنان را در صورت موافقت فيلا به كشور ديگر واگذار كند. البته ايران در ابتدا بايد ميزباني را به دست آورد و سپس به فكر حل مشكل كشتي زنان باشد.به جز تهران، شهرهاي لاس وگاس (آمريكا)، پاناما سيتي (پاناما)، دهلي نو (هند) و سوچي (روسيه) كانديداهاي مسابقات جهاني 2015 هستند.
ايران براي آخرين بار در سال 2002 ميزبان مسابقات جهاني كشتي بوده است. البته مسابقات جهاني با جام جهاني متفاوت است. در مسابقات جهاني تمام كشورهاي جهان حضور دارند ولي در جام جهاني تنها 10 تيم برتر دنيا به صورت تيم به تيم با هم مسابقه مي دهند كه ارزش و اعتبار اين پيكارها كمتر از مسابقات جهاني است.
تهران در اسفندماه امسال جام جهاني 2013 در هر دو رشته آزاد و فرنگي را ميزباني مي كند. مسابقات جهاني (آزاد، فرنگي و زنان) 2013 هم در مجارستان برگزار مي شود.
ربطي: رايزني مي كنيم
دبير فدراسيون كشتي در اين خصوص گفت: در صورت موافقت فيلا، مسابقات جهاني كشتي 2015 تنها در بخش مردان در ايران برگزار خواهد شد. عارف ربطي اظهار كرد: با مسئولان فيلا رايزني كرده ايم كه اگر بتوانيم مسابقات كشتي زنان 2015 در يكي از كشورهاي همسايه ايران برگزار شود و ايران تنها ميزبان مسابقات مردان باشد.
وي افزود: البته در صورت موافقت نكردن فيلا با اين پيشنهاد و پيدا نشدن كشور همسايه براي برگزاري مسابقات زنان، درخواست ميزباني ايران براي مسابقات جهاني 2015 منتفي خواهد بود.
 


وعده اي ديگر براي خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس

شعاري كه تاكنون رنگ واقعيت به خود نگرفته است

در شرايطي كه بحث واگذاري استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي طي يك دهه اخير به وسيله اي براي تبليغات مسئولان تبديل شده معاون سازمان خصوصي سازي يك بار ديگر از برطرف شدن موانع واگذاري باشگاه هاي سرخابي پايتخت و پذيرش آنها تا پايان بهمن در فرابورس خبر داد.
اوج اين وعده و وعيدها طي 2 سال اخير بوده است و مسئولان مختلف زمان هاي متعددي را براي اين واگذاري اعلام مي كنند تا جايي كه حتي يك بار واگذاري سرخابي ها تا سطح قيمت گذاري پيش رفت و قيمت آنها از سوي سازمان خصوصي سازي اعلام شد اما مخالفت هاي متعدد از سوي مقامات مختلف اين واگذاري را به تعويق انداخت.
در اين ميان شمس معاون سازمان خصوصي سازي ديروز در تازه ترين اظهارنظر خود از پذيرش سهام استقلال و پرسپوليس تا پايان بهمن خبر داد و گفت: مقدمات پذيرش سهام استقلال و پرسپوليس در فرابورس فراهم شده است و سهام اين دو باشگاه ورزشي تا پايان بهمن در فرابورس پذيرش مي شود.
وي افزود: باشگاه هاي ورزشي استقلال و پرسپوليس جزو گروه دو واگذاري ها هستند كه بايد 20 درصد از سهام آنها نزد دولت باقي مانده و 80 درصد آن واگذار شود. به گفته اين مسئول سازمان خصوصي سازي، بعد از انجام اقدامات پذيرش قطعاً سهام استقلال و پرسپوليس قبل از پايان سال در فرابورس عرضه مي شود.
در تير ماه امسال نيز اساسنامه اين دو باشگاه اصلاح شد اما ساختار زيان ده بودن آن همچنان پابرجاست كه با واگذاري دو دارايي به اين دو باشگاه و بهبود ساختار مالي بايد ديد آيا اين بار طلسم واگذاري استقلال و پرسپوليس مي شكند و فرابورس «سرخابي» مي شود يا اينكه اين وعده هم به سان سال هاي گذشته در حد يك شعار باقي مي ماند؟
 


برگزاري ليگ كشتي فرنگي با 3 تيم!

در حاليكه تنها چهار روز به آغاز به رقابت هاي ليگ كشتي فرنگي باقي مانده، حضور تيم ثامن الحجج سبزوار در اين مسابقات نيز در هاله اي از ابهام قرار گرفت.
محسن كاوه سرمربي تيم كشتي آزاد ثامن الحجج سبزوار بعد از كسب دومين عنوان قهرماني در ليگ برتر صراحتا اعلام كرد: مسئولان باشگاه ثامن الحجج با توجه به وضعيت كنوني فدراسيون كشتي و مشكلات عديده اين رشته، تمايل چنداني براي حضور در ليگ فرنگي ندارند!
اين در حالي است كه پيش از اين اعلام شده بود رقابتهاي ليگ كشتي فرنگي امسال بصورت گروهي و با حضور 6 تيم از روز پنجشنبه 28 دي ماه آغاز خواهد شد كه خبر انصراف شفاهي ثامني ها، برگزاري اين رقابتها را در هاله اي ابهام فرو برد. پيش از اين متوليان باشگاه فولاد سپاهان اصفهان و همچنين پرسپوليس جويبار نيز با توجه به اتفاقات فينال ليگ برتر كشتي آزاد اعلام كرده بودند تمايلي به حضور در رقابتهاي ليگ كشتي فرنگي ندارند.
اگر تهديد به عدم حضور اين سه تيم از رقابتهاي ليگ كشتي فرنگي عملي شود، تنها سه تيم هيات كشتي فارس، هيات كشتي خوزستان و صباي قم باقي خواهند ماند كه طبيعتا برگزاري ليگ، تنها با سه تيم، ناممكن و غيرمنطقي است!
 


مقانلو حاضر به همكاري با فدراسيون نشد

 يار غار ساعي، سرمربي جديد تيم ملي تكواندو

فدراسيون تكواندو مرتضي كريمي و مريم آذرمهر را به عنوان سرمربي تيم هاي ملي مردان و بانوان ايران براي حضور در مسابقات قهرماني جهان انتخاب و معرفي كرد.
پس از رايزني هاي فراوان و گفت و گو با گزينه هاي مختلف سرانجام مرتضي كريمي به عنوان سرمربي تيم ملي براي حضور در مسابقات قهرماني جهان انتخاب و معرفي شد. هر چند در خصوص همكاران كريمي در كادر فني هنوز خبري از سوي فدراسيون اعلام نشده است اما وي ديروز در مورد مربيان تيم ملي كه در كنار او قرار است كار كنند، افزود: خودم بيژن مقانلو و هادي افشار را انتخاب كرده ام، ولي براي اين كه همه چيز قطعي شود بايد اين مسئله را با مسئولان فدراسيون هماهنگ كنيم. پيشنهاد همفكري با اين دوستان را به صورت ضمني به آنها داده ام.
مقانلو هم كه يكي از گزينه هاي اصلي مربيگري ملي تكواندو در كنار كريمي است در اولين واكنش خود به اين موضوع مي گويد به عنوان مربي در كنار كريمي كار نخواهد كرد. سرمربي اسبق تيم ملي تكواندو كه هدايت اين تيم را براي مسابقات قهرماني آسيا در ويتنام بر عهده داشت اظهار كرد: از عوامل محترم فدراسيون تكواندو با من در مورد حضور در كار فني در كنار كريمي به عنوان مربي صحبت كردند، اما به آنها گفتم كه مثل گذشته تنها به عنوان نفر اول كار مي كنم و يا اصلا در كادر فني نخواهم بود. در مورد اين پيشنهاد كريمي هم گفتم كه به عنوان مربي كار نمي كنم.
كريمي كه در حال حاضر به عنوان سرمربي تيم استيل البرز در ليگ برتر فعاليت مي كند و هادي ساعي را به عنوان مدير فني بالاي سر خود مي بيند گويا با حمايت وي توانسته به اين سمت برسد. ساعي در حال حاضر به عنوان مديرفني تيم ملي تكواندو هم مشغول به كار است.
 


هفته دوازدهم ليگ برتر بسكتبال كار آسان مدعيان مقابل تيم هاي قعرنشين

هفته چهاردهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر امروز با برگزاري چهار ديدار دنبال مي شود؛ ديدارهايي كه در آنها تيم هاي مدعي با حريفاني از جمع رقيبان يا تيم هاي ته جدولي روبرو مي شوند و اينگونه شرايط خود و بازيكنانش را محك مي زنند.
در حساس ترين مسابقه پتروشيمي بندرامام و همياري زنجان برابر هم قرار مي گيرند. پتروشيمي همچنان به فكر تداوم صدرنشيني اش است همياري هم مي خواهد در خارج از خانه نتيجه خوبي را كسب كند.
مهرام در خانه ميزبان البدري است كه مقابل مدعيان به خوبي عرض اندام كرده است. شاگردان مهمد بچيروويچ در مهرام كار سختي را در اين هفته مقابل تيم جوان محمدرضا اسلامي خواهند داشت.
استقلال زرين قشم كه ديگر محمد كسايي پور را بر روي نيمكتش ندارد به اصفهان مي رود تا مقابل تيم مدعي فولاد ماهان قرار بگيرد و دانشگاه آزاد هم كه مانند هفته گذشته 2 ملي پوش خود را در اختيار ندارد، ميزبان صنايع پتروشيمي قعرنشين است.
جدول رده بندي ليگ برتر بسكتبال: 1- پتروشيمي بندرامام (25 امتياز)، 2- مهرام تهران (24 امتياز)، 3- فولاد ماهان سپاهان (23 امتياز)، 4- همياري زنجان (21 امتياز)، 5- دانشگاه آزاد (20 امتياز) و ...
 


صحبت هاي تازه ولاسكو پس از تمديد قراردادش با تيم ملي واليبال ايران

بهترين پيشنهادم بود

خوليو ولاسكو كه پس از غيبت چند ماهه و مراسم ازدواج و همچنين عمل جراحي سرانجام به ايران بازگشته است، پس از امضاي قرارداد همكاري دو ساله با فدراسيون واليبال در نشست خبري حاضر شد و از دلتنگي براي ايران و برنامه هاي تيم ملي واليبال براي حضور در ليگ جهاني سخن گفت.
گزيده اي از صحبت هاي سرمربي تيم ملي واليبال در ادامه مي آيد:
¤ شايد بخواهيد بدانيد كه چرا مدت غيبت من طولاني شد. بايد بگويم كه قبلا هم با رييس فدراسيون ايران صحبت كرده بودم كه براي تمديد قرارداد با تيم ملي ايران نياز به وقت و فكر دارم. من در ماه اكتبر مراسم ازدواج داشتم و اين موضوع خيلي مشغولم كرد. در ماه نوامبر هم يك عمل جراحي داشتم و پس از آن 40 روز دوران نقاهت را پشت سر گذاشتم. بعد هم كه متوجه شدم در ايران مشكلاتي از نظر ارزي به وجود آمده و بسياري از مربيان خارجي حاضر در اين كشور اخراج شده اند.
¤ صادقانه مي گويم تيم هايي كه به من پيشنهاد همكاري داده اند سطح پايين تري نسبت به ايران داشتند. همچنين چند تيم باشگاهي از كشورهاي تركيه و ايتاليا از من درخواست همكاري كردند كه من هيچ كدام از آن ها را نپذيرفتم.
¤ خوان سيچلو امسال هم با ما خواهد بود. در مورد مربي بدنساز هم مطمئن هستم فدراسيون تمام تلاش خود را انجام خواهد داد. ما خوشحاليم كه در ايران كوروش باقري را داريم كه 4 مدال المپيك را به ارمغان آورده و قطعا از تجربه و دانش او و برادرش استفاده مي كنيم تا در وزنه برداري و بدنسازي به بازيكنان واليبال كمك كند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10