(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26  دی  1391 - شماره 20406

سازمان هواشناسي هشدار داد
تهران 4 درجه ديگر سردتر مي شود
تلفات برف و سرما در استان هاي غربي كشور
با راي ديوان عدالت اداري
حكم مديرعاملي مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي ابطال شد
از اول فروردين
خودروهاي توليدي با استاندارد غير از يورو4 شماره گذاري نمي شوند
رويداد هاي خارجي
تظاهرات 300 هزار فرانسوي در اعتراض به ازدواج همجنس گرايان
كوچه بن بست كيف قاپ را به دام انداخت
برف بازي در بروجرد يك كشته و 8 مجروح برجاي گذاشت
پايش راداري و الكترونيكي سواحل جنوبي
رئيس انجمن علمي مامايي ايران هشدار داد
خطر حذف وسايل پيشگيري از بارداري در شبكه بهداشت
كشف بيش از 2 ميليون قرص شيشه از قاچاقچيان در زنجان
3نفر ديگر قرباني گازگرفتگي شدند
شركت مانا مهرنوين اصفهان كلاهبرداري مي كرد
دستگيري 7 تن از اراذل و اوباش منطقه فرحزاد
توقيف پژو 206 با خلافي 61 ميليون ريال
سفر بي بازگشت به مريخ
رستوران روبات ها!
مسن ترين زن افغانستان درگذشت


سازمان هواشناسي هشدار داد

تهران 4 درجه ديگر سردتر مي شود

سازمان هواشناسي كشور نسبت به بارش شديد برف و باران و همچنين كاهش 4 درجه اي دماي پايتخت طي 24 ساعت آينده خبر داد.
عبدالرضا اميدوار با اشاره به اينكه از سه شنبه پايداري جوي در تهران كاهش خواهد يافت، افزود: بر اين اساس پيش بيني مي شود از غلظت آلاينده هاي جوي به طور موقت در پايتخت تا پايان روز سه شنبه كاسته شود .
وي با اشاره به اينكه در روز سه شنبه، بارش ها در سواحل شمالي كشور به ويژه در غرب و مركز دريا تشديد مي شود، افزود: از بعدازظهر سه شنبه در برخي مناطق دامنه هاي جنوبي البرز و مركز كشور نيز افزايش ابر و بارش پراكنده انتظار مي رود و در شمال غرب، دامنه هاي البرز و سواحل شمالي كشور كاهش محسوس دما رخ خواهد داد .
اميدوار به وضع هواي تهران اشاره كرد و گفت: بر اين اساس امروز آسمان تهران ابري با بارش پراكنده در اوايل شب، كاهش ابر، گاهي وزش باد پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دماي تهران در اين روز با 4 درجه كاهش به 3- و 3 مي رسد. همچنين در روز چهارشنبه، آسمان پايتخت صاف تا كمي ابري در اواخر وقت غبارآلود پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر هوا در اين روزبه 5- و 4 خواهد رسيد . مديركل پيش بيني هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: امروز استان هاي آذربايجان شرقي و همدان با حداقل دماي 14 درجه سانتيگراد زير صفر سردترين و هرمزگان با حداكثر دماي 21 درجه سانتي گراد بالاي صفر، گرم ترين استان هاي كشور خواهند بود. همچنين در اين مدت حداقل دماي 27 استان كشور به زير صفر خواهد رفت .
 


تلفات برف و سرما در استان هاي غربي كشور

سرويس شهرستان ها-
برف و سرما در استان هاي غربي كشور همچنان ادامه داشته، و زندگي روزانه مردم اين نواحي را مختل كرده است.
به گزارش مهر، با توجه به بارش شديد برف و كولاك شديد طي چهارشنبه تا جمعه هفته قبل يك نفر كشته شد.
براساس گزارش فرمانداري شهرستان سقز سرباز وظيفه مرحوم صفري اهل اراك بر اثر كولاك شديد مفقود و جنازه وي با تلاش نيروهاي امدادي بعد از يك روز پيدا شد.
در جريان بارش هاي صورت گرفته علاوه بر فوت اين سرباز وظيفه كه در پاسگاه «هرميدول» سقز مشغول به خدمت بود، شمار زيادي از مسافران در جاده هاي منتهي به اين شهرستان توسط نيروهاي امدادي اسكان داده شدند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از خرم آباد، به نقل از مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه لرستان 50 نفر از رانندگان تريلر و كاميون هاي سنگين كه تجهيزات موردنياز سد رودبار واقع در 95 كيلومتري اليگودرز را از نقاط مختلف كشور به محل سد حمل مي كردند در محور اليگودرز به رودبار در منطقه قالي كوه پس از 24 ساعت با تلاش يگان هاي امدادي هلال احمر و ساير دستگاه ها از محاصره برف خارج شدند.
مهندس رضا آريايي افزود:اين خودروها بر اثر لغزندگي ناشي از بارش برف و يخبندان در سطح جاده و انسداد مسير توسط يكي از تريلرها در ميان برف و يخبندان محاصره شدند كه پس از 24 ساعت تلاش نجات يافتند.
براساس گزارش خبرنگار كيهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس لرستان يك جوان در روستاي ونايي از توابع شهرستان بروجرد هنگام برف بازي با استفاده از تيوپ به داخل جوي آب سقوط كرد و در دم جان سپرد.
بر پايه همين گزارش در شهرستان دلفان نيز راننده يك دستگاه وانت كه بر اثر شدت سرما مبادرت به روشن كردن گاز پيك نيك در داخل وانت كرده بود در اثر گازگرفتگي فوت شد و در خيابان دره گرم خرم آباد يك دستگاه اتومبيل پژو با عابر برخورد كرد و موجب مرگ وي شد.
همچنين به گزارش ايرنا رئيس اداره راه و شهرسازي پيرانشهر گفت: با تلاش شبانه روزي راهداران بيش از 100 روستاي اين شهرستان از محاصره برف خارج و ارتباط آنها با مركز شهر برقرار شد.
عبدالعلي يارمحمدي ديروز در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: بارش سنگين و كم سابقه برف و كولاك شديد در اين شهرستان موجب شد تا تمامي 145 روستاي اين شهرستان در محاصره برف قرار گرفته و ارتباطشان با مركز شهر مسدود شود.
وي با اعلام اينكه هم اكنون تنها ارتباط 45 روستاي ديگر با مركز شهر مسدود است كه تلاش راهداران براي بازگشايي آنها به صورت شبانه روزي ادامه دارد، اظهار اميدواري كرد كه راه هاي روستايي مسدود اين شهرستان تا پايان هفته جاري بازگشايي شود.
يارمحمدي ارتفاع برف در مناطق روستايي و كوهستاني اين شهرستان را 2 تا 3 متر اعلام و اضافه كرد: محور مرزي «تمرچين» نيز با تلاش راهداران اين شهرستان پس از 4 روز مجددا بازگشايي و تردد در آن آغاز شده است.
رئيس اداره راه و شهرسازي پيرانشهر خاطرنشان كرد: هم اينك 6 دستگاه ماشين آلات سنگين برف روبي در حال پاكسازي محورهاي روستايي اين شهرستان هستند.
بارش سنگين برف همچنين موجب بروز خسارات زيادي به شبكه برق رساني اين شهرستان شده و زندگي روزمره مردم اين منطقه را مختل كرد.

 


با راي ديوان عدالت اداري

حكم مديرعاملي مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي ابطال شد

هيئت عمومي ديوان عدالت اداري حكم وزير كار مبني بر انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان مديرعامل سازمان تامين اجتماعي را باطل و آن را غيرقانوني .
علي اكبر بختياري مديركل حوزه رياست و روابط عمومي ديوان عدالت اداري در گفت وگو با مهر با اعلام اين مطلب افزود: براساس مصوبه هيئت وزيران در تاريخ 15 مرداد امسال صندوق تامين اجتماعي به سازمان تامين اجتماعي تغيير يافت. در ادامه نيز وزير كار با پيشنهاد هيئت امنا، سعيد مرتضوي را به عنوان مديرعامل سازمان تامين اجتماعي انتخاب كردند.
وي تاكيد كرد: در جلسه امروز (ديروز) هيئت عمومي ديوان اين مصوبه هيئت وزيران را مغاير با قانون تشخيص داد و حكم وزير براي مديرعاملي سعيد مرتضوي بر سازمان تامين اجتماعي لغو شد.
بختياري خاطرنشان كرد: رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز پيش از اين مصوبه را مغاير قانون اعلام كرده بود اما در مهلت قانوني اعلام شده در اين خصوص ترتيب اثر داده نشد.
 


از اول فروردين

خودروهاي توليدي با استاندارد غير از يورو4 شماره گذاري نمي شوند

سرويس اجتماعي -
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از ممنوعيت شماره گذاري خودروهاي توليدي با استاندارد غير از يورو4 در سال 92 خبر داد.
سردار اسكندر مومني ديروز صبح در جمع خبرنگاران گفت: آمارها نشان مي دهد در 9 ماهه امسال 113 هزار خودروي فرسوده از رده خارج شده است.
وي در ادامه با اشاره به اجراي طرح سراسري زوج و فرد به دليل آلودگي هوا در تهران گفت: اجراي اين طرح راه حلي پايدار نيست اما مي تواند در شرايط اضطراري كمك موثري به كاهش آلودگي هوا كند.
سردار مومني افزود: با توجه به اينكه تعدادي از شهروندان در نخستين روز اجراي سراسري طرح زوج و فرد در سال جاري يعني 12 دي ماه از اجراي اين طرح مطلع نشدند برابر موافقت فرمانده ناجا كليه جريمه هاي طرح سراسري زوج و فرد در تاريخ 12 دي ماه در تهران مورد بخشودگي قرار گرفته و به طور اتوماتيك از قبوض جرايم حذف مي شود.
رئيس پليس راهور ناجا گفت: ماموران پليس راهنمايي و رانندگي براي اجراي طرح سراسري زوج و فرد در تهران علاوه بر حضور در چهارراه ها و ميادين در750 نقطه پايتخت نيز براي كنترل اين طرح مستقر مي شوند.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده گفت: خودروهاي فرسوده براساس قانون بايد تا پايان برنامه چهارم از رده خارج مي شدند، اين امر محقق نشد اما براساس مصوبه جديد دولت، راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تنها طي چند روزي كه هواي تهران در شرايط اضطرار قرار گرفت بالغ بر 3000 خودرو فرسوده را به پاركينگ منتقل كرد.
رئيس پليس راهور ناجا با انتقاد از برخي اظهارنظرهاي اعضاي كميته اضطرار آلودگي هواي تهران در خصوص اجراي سراسري طرح زوج و فرد يا ساير طرح هاي ترافيكي گفت: شايد هر يك از دستگاه هاي ذيربط عضو كميته اضطرار باشند اما نمي توانند بدون تشكيل جلسه تصميم خود را اعلام كنند چرا كه اين امر موجب سردرگمي مردم مي شود.
وي در ادامه در خصوص استاندارد آلايندگي خودروها گفت: دولت در سال 84 جدول زمانبندي را براي ارتقاي استانداردهاي آلايندگي خودروها و سوخت اعلام كرد كه بر اين اساس قرار بود در سال 84 خودرو با استاندارد يورو2، سال 89 يورو 3 و از سال 91 يورو4 شود و قطعا هم خودروسازان و هم وزارت نفت فرصت لازم را در اين خصوص داشتند اما در عين حال در سالهاي 89 و 90 نيز هيئت دولت مهلت هاي ديگري را در اين خصوص داد اما از اول سال 92 بايد تمامي خودروهاي توليدي با استاندارد يورو4 توليد شوند.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به نامه سازمان حفاظت محيط زيست به پليس در خصوص استاندارد يورو4 گفت: بر اين اساس از اول فروردين سال 92 شماره گذاري خودروهاي توليدي با استاندارد غير از يورو4 ممنوع بوده و پليس از شماره گذاري اين خودروها جلوگيري مي كند.
به گفته وي از سال 84 تاكنون خودروسازان هيچگونه ارتقايي در خصوص استانداردهاي آلايندگي خودروها نداده و خودروهاي خود را همچنان با استاندارد يورو2 عرضه مي كنند.رئيس پليس راهور ناجا تاكيد كرد: اميدواريم اين بار مجددا قانون به نفع خودروسازان دور زده نشده و اجرايي شود و قطعا پليس راهنمايي و رانندگي نيز در اين خصوص هيچگونه اغماضي در اجراي قانون نمي كند در عين حال خوشبين هستيم كه اين بار عقب نشيني براي اجراي قانون انجام نمي شود.
وي در ادامه به تجهيز جاده چالوس به سيستم كنترل هوشمند ترافيك و تخلفات اشاره كرد و افزود: هم اكنون مراحل نصب اين سيستم در اين جاده پرتردد در حال انجام است كه اميدواريم تا پيش از آغاز طرح نوروزي اين سيستم راه اندازي شود.رئيس پليس راهور ناجا همچنين در خصوص خودروهاي ناوگان بار گفت: برنامه ريزي هاي خوبي براي كاهش تخلفات و تصادفات اين خودروها انجام شده است كه بر اين اساس در نظر داريم اين خودروها را به سيستم آنلاين رهياب ماهواره اي (Online GPS) مجهز خواهد شد كه بدين ترتيب كنترل و نظارت بر اين خودروها افزايش قابل توجهي خواهد داشت.وي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص نظر پليس در زمينه ممنوعيت ورود خودروهاي بيش از 2500 سي سي حجم موتور گفت: پليس تابع قوانين و مقررات است و آنها را اعمال مي كند لذا در خصوص خودروهاي وارداتي بالاي 2500 سي سي نيز ممنوعيت ابلاغ شده اجرا مي شود.
 


رويداد هاي خارجي

تظاهرات 300 هزار فرانسوي در اعتراض به ازدواج همجنس گرايان

300 هزار فرانسوي مخالفت خود را با برنامه ريزي دولت اولاند براي قانوني كردن ازدواج زوج هاي همجنس گرا به تصوير كشيدند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني «الجزيره»، تظاهرات گسترده مردم فرانسه در اعتراض به برنامه ريزي دولت اين كشور براي قانوني كردن ازدواج زوج هاي همجنس گرا، با حضور 300 هزار معترض در خيابان هاي «پاريس» انجام شد.
براساس اين خبر، تظاهرات فرانسوي هاي معترض به ازدواج همجنس گرايان، يكي از اولين تظاهرات گسترده و توده اي در اين كشور از زمان آغاز رياست «فرانسوا اولاند» رئيس جمهوري فرانسه است.
در اين خبر آمده است كه فعالان غير كشيش در فرانسه ائتلافي تركيبي از خانواده هاي مذهبي، محافظه كاران سياسي، مسلمانان، انجيلي ها وحتي همجنس گرايان مخالف ازدواج همجنس بازان را براي نشان دادن قدرت مهارشان تشكيل داده اند كه تحت حمايت سران كاتوليك قرار دارد.
اين در حالي است كه رئيس جمهوري فرانسه وعده قانوني كردن ازدواج زوج هاي همجنس گرا و فرزند خواندگي را در طول رقابت هاي انتخاباتي سال گذشته خود داده است و همانطور كه برنامه ريزي شده است، بيشتر پارلمان اين كشور نيز موافق تصويب اين قانون تا ژوئن سال 2013 هستند.
اما نتايج نظرسنجي هاي اخير نشان مي دهد كه 61 درصد فرانسوي ها مخالف قانوني شدن ازدواج همجنس گرايان و 53 درصد ديگر مخالف به رسميت شناخته شدن فرزند خواندگي براي اين زوج ها هستند.
مديريت ضعيف اولاند در تحقق ساير وعده هاي انتخاباتي اش، مانند بستن ماليات 75 درصدي براي ثروتمندان كه خلاف قانون اساسي اعلام شد يا مبارزه متزلزل وي با بيكاري رو به رشد در فرانسه، منجر به خشم مردم اين كشور شده است و وجود تظاهرات گسترده ديروز پاريس نيز به سختي مي تواند به بهبود ذهنيت مردم از رياست اولاند كمكي كند.
براساس اين خبر، ازدواج زوج هاي همجنس گرا در حال حاضر در 11 كشور از جمله بلژيك، پرتغال، هلند، اسپانيا، سوئد، نروژ و آفريقاي جنوبي و همچنين 9 ايالت آمريكا قانوني اعلام شده است.

 


كوچه بن بست كيف قاپ را به دام انداخت

پس از يك تعقيب و گريز پليسي يك كيف قاپ سابقه دار در يكي از كوچه هاي بن بست خيابان شهيد مطهري تهران در دام پليس افتاد.
به گزارش پايگاه خبري پليس سرهنگ عزت الله معاني رئيس كلانتري 104عباس آباد در اين باره گفت: عصر روز يكشنبه گذشته ماموران هنگام گشت زني در خيابان شهيد مطهري به فردي كه در حال پرسه زدن بود مشكوك شده و با توجه به سرقت هاي اخير در اين محدوده به وي دستور ايست دادند اما مظنون به محض مشاهده واحد گشت متواري شد.رئيس كلانتري 104عباس آباد افزود: با فرار متهم عمليات تعقيب و گريز پليسي آغاز شد كه طي مسير كوتاهي مأموران موفق شدند، او را در يكي از كوچه هاي فرعي بن بست دستگير كنند، در بازرسي از متهم كه مجيد نام دارد يك قبضه چاقو و تعدادي تلفن همراه كشف شد.وي خاطرنشان كرد: مأموران متهم را به همراه اموال مكشوفه براي تحقيقات بيشتر به كلانتري انتقال دادند كه طي بازجويي هاي انجام شده مشخص شد متهم سابقه دار است و چندين مرتبه به اتهام كيف قاپي بازداشت شده است.
 


برف بازي در بروجرد يك كشته و 8 مجروح برجاي گذاشت

رئيس شبكه بهداشت و درمان بروجرد گفت: انجام بازي هاي خطرناك برفي در مناطق برف گير با شيب زياد و طولاني در اين شهرستان، يك كشته و هشت مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا محسن صيرفي افزود: با بارش سنگين برف در شهرستان بروجرد، جمعي از جوانان و نوجوانان با حضور در مناطق كوهستاني و شيب دار اين شهرستان، اقدام به بازي هاي خطرناكي از جمله ليز خوردن با استفاده از تيوپ باد شده خودرو كردند.وي گفت: اين حوادث در 48 ساعت گذشته و در مناطق برف گير و ارتفاعات حاشيه روستاي ونايي در اطراف شهرستان بروجرد روي داد.
رئيس شبكه بهداشت و درمان بروجرد اظهار كرد: يك نفر به دليل ضربه مغزي ناشي از سقوط از سطح شيب دار با تيوپ باد شده، جان خود را از دست داد.
به گفته وي، افراد مجروح شده بيشتر از ناحيه دست و پا دچار شكستگي جزيي و كلي شده اند.
 


پايش راداري و الكترونيكي سواحل جنوبي

فرمانده مرزباني ناجا از اختصاص شناورهاي جديد و تقويت پايش راداري و الكترونيكي سواحل جنوب كشور خبر داد.
سردار حسين ذوالفقاري با اعلام اين خبر گفت: با اختصاص شناورهايي كه داراي توان گشت زني بالا و اعمال حاكميت در آب هاي سرزميني هستند، انحصار اقتصادي ناوگان دريايي مرزباني نيروي انتظامي تقويت مي شود.
فرمانده مرزباني ناجا، افزود: به زودي يك شناور پيشرفته به پايگاه درياباني چابهار اختصاص مي يابد.
ذوالفقاري همچنين يكي ديگر از اهداف مهم درياباني ناجا را بحث ساماندهي شناورهاي صيادي و تجاري از طريق فعاليت در چارچوب قوانين و مقررات و نيز تردد در مسيرهاي قانوني اعلام كرد و گفت: قطعا نيروهاي درياباني با فعاليت شناورهاي غيرمجاز مقتدرانه برخورد خواهند كرد.

 


رئيس انجمن علمي مامايي ايران هشدار داد

خطر حذف وسايل پيشگيري از بارداري در شبكه بهداشت

رئيس انجمن علمي مامايي ايران گفت: سياست افزايش جمعيت بايد كارشناسانه باشد و ارائه نشدن وسايل پيشگيري از بارداري در مراكز بهداشتي در نهايت آمار مرگ و مير مادران و نوزادان را در بارداري هاي پرخطر بالا مي برد.
ناهيد خداكرمي اظهار داشت: با اينكه ماماها آماده ارائه مشورت براي ارائه خدمات سلامت باروري در جمعيت كشور است، ولي معلوم نيست چه برنامه اي در حال اجراست.
وي تصريح كرد: نهادهاي سياستي كشور، قانونگذاران و مجريان كلان بايد از ظرفيت جامعه مامايي و انجمن مامايي براي مشاوره استفاده كنند.
خداكرمي با اشاره به اينكه مامايي از معدود حرفه هايي است كه بايد در مكان هاي مختلف حضور داشته باشد گفت: ماماها چه در خانه هاي سلامت يا زايشگاه ها و حتي در مدارس مي توانند براي ارائه خدمات مشاوره و درماني به زنان و دختران حضور داشته باشند و اين قشر در زمينه سلامت خودشان اولين فردي را كه ملاقات مي كنند «ماما» است.
وي در پاسخ به اينكه ظاهرا ارائه رايگان وسايل پيشگيري از بارداري در خانه هاي بهداشت و مراكز درماني دولتي با تغيير سياست جمعيتي قطع شده به فارس گفت: وزارت بهداشت مي گويد اين وسايل را جمع آوري نكرديم و فقط ديگر اين وسايل رايگان در اختيار مردم قرار نمي گيرد كه شايد اين كار يك اشتباه استراتژيك باشد.
وي افزود: برخي مادران پرخطر و مبتلا به ديابت و فشار خون هستند. از طرفي سن ازدواج بالا رفته و بارداري در سنين بالا آسيب هاي خاص خودش را دارد كه حتما بايد در كنار سياست هوشمندانه اي كه براي افزايش جمعيت اتخاذ مي كنيم حواسمان باشد كه با اين كار مرگ و مير مادر و نوزاد افزايش نيابد.
رئيس انجمن علمي مامايي ايران گفت: بايد سياست افزايش جمعيت را هوشمندانه پيش ببريم و مراكز بهداشتي- درماني و خانه هاي بهداشت همچنان وسايل پيشگيري از بارداري را رايگان در اختيار مردم قرار دهند.
وي تاكيد كرد: ما سالها هشدار داده ايم كه هرم جمعيتي ما حركت متناسبي ندارد و آسيب زا شده اما حالا نبايد با برنامه هاي عجولانه كارشناسي نشده آسيب بيشتري به جامعه وارد كنيم.
خداكرمي راه حل حفظ مناسب تركيب جمعيتي را فراهم كردن زمينه هاي مختلف زندگي عنوان كرد و گفت: زنان ما بايد حمايت بيشتري شوند و بايد زمينه اي فراهم كنيم تا جوانان بتوانند به موقع ازدواج كنند و به موقع بچه دار شوند.
رئيس انجمن علمي مامايي ايران تصريح كرد: با حذف وسايل پيشگيري از بارداري و در اختيار ندادن اين وسايل براي خانواده هاي آسيب پذير، در نهايت كودكاني متولد مي شوند كه والدين از عهده تربيت و تغذيه آنها برنمي آيند و در اين راستا ماماها مي توانند با كارهاي كارشناسي برنامه هاي افزايش صحيح جمعيت را تدوين و ترويج كنند.
 


كشف بيش از 2 ميليون قرص شيشه از قاچاقچيان در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي زنجان از كشف بيش از 2 ميليون و 19 هزار و 600 قرص شيشه از 2 نفر قاچاقچي در اين استان خبر داد.
سرهنگ «عليرضا صالحي» افزود: امسال پليس با برنامه ريزي طرح هاي مختلف و همكاري خوب مردمي توانسته ضربات متعددي به سوداگران مرگ در استان زنجان وارد آورد.
وي ادامه داد: در پي اطلاع پليس آگاهي مبني بر ترانزيت قرص هاي روان گردان در خودروهاي شاسي بلند و سواري هاي تيزرو از شهرهاي مرزي به مركزيت كشور، با كار اطلاعاتي گسترده صورت گرفته مشخص شد 2 تن از قاچاقچيان قصد دارند مقدار قابل توجهي قرص شيشه را از محورهاي مواصلاتي استان زنجان به مركزيت كشور منتقل كنند.
صالحي خاطرنشان كرد: با تعقيب و مراقبت هاي انجام شده، متهمان حين تردد با يك دستگاه خودروي كاپرا شناسائي و در يك عمليات ضربتي دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان تصريح كرد: پليس در بازرسي دقيق از داخل خودرو موفق شد 2 ميليون 19 هزار و 600 قرص شيشه كشف كند.
وي همچنين از كشف 7 كيلوگرم ترياك از يك سوداگر البرزي كه با جاسازي آن در كيسه اي قصد داشت به يكي از قاچاقچيان سابقه دار مواد مخدر در زنجان بفروشد خبر داد و افزود: مأموران متهمان را زير نظر قرار داده و حين معامله مواد مخدر هر 2 متهم را دستگير كردند.
 


3نفر ديگر قرباني گازگرفتگي شدند

سخنگوي مركز فوريت هاي پزشكي 115 خراسان شمالي گفت: دو برادر و عروس خانواده بر اثر استنشاق گاز منواكسيد كربن در يك منزل مسكوني در شهرك فرهنگيان بجنورد جان خود را از دست دادند.
حسن وحيد عبدل آبادي در گفت وگو با خبرگزاري فارس با بيان اينكه دو برادر و عروس خانواده بر اثر استنشاق گاز منواكسيد كربن در يك منزل مسكوني در شهرك فرهنگيان بجنورد جان خود را از دست دادند، اظهار كرد: علاوه بر اين، مادر خانواده نيز بر اثر نشت گاز منواكسيدكربن در اين منزل در كما به سر مي برد.
 


شركت مانا مهرنوين اصفهان كلاهبرداري مي كرد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
باند 4 نفره كلاهبرداري كه با تأسيس شركت كاغذي و جعلي 9 ميليارد ريال از وجوه مردمي را به بهانه سرمايه گذاري اخذ كرده بود در استان اصفهان منهدم شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي وصول خبري مبني بر اينكه افرادي به بهانه سرمايه گذاري اقدام به تأسيس شركت كاغذي تحت پوشش «شركت مانا مهرنوين» و تبليغ گسترده در شبكه هاي ماهواره اي و سايت هاي اينترنتي وجوهات ميلياردي مردم را اخذ و سپس متواري شده اند، تيمي رسيدگي به اين پرونده را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار داد.
«سرهنگ حسين حسين زاده» افزود: «پ-ك» سرگرده اين باند با اخذ مبالغ كلان در چندين مرحله و وعده پرداخت سودهاي كلان اقدام به فريب مردم مي كرد.
وي اظهار داشت: اعضاي اين باند فعاليت خود را به صورت يك شركت هرمي و شاخه اي ادامه داده و پس از چندين سال فعاليت پس از اخذ وجوه نقد، خود را از ديد سرمايه گذاران مخفي و سرمايه هاي مردمي را خرج خريد خودروهاي گران قيمت، ويلاهايي در شمال كشور و سفرهاي خارجي كرده بودند.
وي افزود: كارآگاهان موفق به شناسايي مخفيگاه سركرده باند در يكي از محلات استان اصفهان شده و با طرح ريزي يك عمليات گسترده توانستند 4 تن از اعضاي اين باند را كه قصد فرار از پشت بام و درهاي خروجي منزل ديگر داشتند را شناسايي و دستگير كنند.
حسين زاده اضافه كرد: در بازرسي از مخفيگاه اعضاي اين باند كلاهبردار چندين دستگاه از انواع گوشي هاي تلفن همراه، اسناد و مدارك مربوط به شركت كاغذي و كارت هاي تبليغي كشف شد.
وي اظهار داشت: در بازجويي هاي پليسي بيش از 50 نفر از شاكيان پرونده شناسايي شدند بطوري كه تنها يكي از مالباختگان بيش از 9 ميليارد ريال وجه نقد از سرمايه خود را به اين شركت جعلي واريز كرده بود.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اينكه با دستگيري اين 4 نفر باند كلاهبرداري در اصفهان منهدم شد، ادامه داد: مالباختگان اين شركت جعلي مي توانند به منظور احقاق حقوق خود به پليس آگاهي استان اصفهان مراجعه كنند.
تحقيقات براي شناسايي ديگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.
 


دستگيري 7 تن از اراذل و اوباش منطقه فرحزاد

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري هفت تن از اراذل و اوباشي كه در يك نزاع، امنيت منطقه فرحزاد را برهم زده بودند، خبر داد.
سرهنگ عليرضا محرابي در تشريح خبر دستگيري هفت تن از اراذل و اوباشي كه در منطقه فرحزاد، نزاع دسته جمعي ايجاد كرده بودند، گفت: ماموران كلانتري 163 ولنجك از طريق دريافت پيام از مركز فوريت هاي پليسي 110، در جريان وقوع نزاع دسته جمعي در منطقه فرحزاد قرار گرفتند.
وي با بيان اينكه با حضور ماموران در صحنه حادثه، مشخص شد كه فردي به نام «كيانوش» به شدت مجروح شده است، گفت: هماهنگي هاي لازم براي حضور عوامل اورژانس براي مداواي اين فرد انجام شده و همزمان تيمي از پايگاه يكم پليس امنيت عمومي براي پيگيري اين وضعيت، به محل حادثه اعزام شد.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ با بيان اينكه «كيانوش» در اظهارات خود عنوان كرد كه براي تفريح به همراه دوستانش به منطقه فرحزاد مراجعه كرده است، گفت: اين فرد عنوان كرد كه پس از مدتي با دوستانش دچار درگيري لفظي و پس از آن درگيري فيزيكي شده و دوستانش او را با استفاده از چاقو مجروح كرده اند.
محرابي با بيان اينكه ماموران پايگاه يكم پليس امنيت و ماموران كلانتري 163 ولنجك، كليه مناطق فرحزاد را مورد بازرسي قرار دادند، گفت: در بررسي از شاهدان، مشخصات متهمان كشف و هفت اوباشگر كه در مغازه هاي مختلف پنهان شده بودند، دستگير شدند.
 


توقيف پژو 206 با خلافي 61 ميليون ريال

رئيس پليس مركز كنترل ترافيك راهور تهران از توقيف يك دستگاه خودروي 206 با خلافي بيش از 61 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي در تشريح خبر فوق گفت: پليس راهور با همكاري و يكپارچگي يكديگر در صدد هر چه بالاتر بودن سطح فرهنگي ترافيكي شهر هستند تا در آينده نه چندان دور شاهد كاهش بسيار شديد تلفات رانندگي باشيم.
اين مقام مسئول در پايان خاطرنشان كرد: گشت خودروي پليس راهور طي گشت زني در محدوده راههاي منطقه 6 توانستند يك دستگاه خودروي سواري پژو 206 را كه در حال تخطي از سرعت مطمئنه در ساعت 16 روز گذشته بود توقيف نمايند كه پس از استعلام از سامانه اجرائيات متوجه خلافي 61 ميليون و 320 هزار ريالي خودرو شدند، لذا خودرو به همراه صورتجلسه به پاركينگ انتقال داده شد.
 


سفر بي بازگشت به مريخ

شركت هلندي «مارس وان» ثبت نام اوليه از داوطلبان حضور در سفر بي بازگشت به مريخ را آغاز كرده است.
به گزارش ايسنا، براساس اعلام مسئولان اين شركت پيش از شروع رسمي برنامه انتخاب داوطلبان، بيش از يك هزار درخواست براي حضور در اين سفر دريافت شده است.
پذيرش اوليه داوطلبان از هشتم ژانويه (19دي) آغاز شده است و فرآيند انتخاب جهاني داوطلبان از طريق برنامه هاي تلويزيوني نيز سال آينده ميلادي انجام خواهد شد.
اين طرح تنها مختص دانشمندان يا خلبانان سابق جت هاي جنگي نيست و تمامي افراد علاقه مند با حداقل 18 سال سن مي توانند داوطلب حضور در جمع پيشگامان مستعمره مريخ (Mars Colony pioneer) باشند.
بهره هوشي مناسب و سلامت كامل جسمي و روحي از جمله شروط اصلي براي ثبت نام اوليه در اين طرح عنوان شده است و پس از انتخاب اعضاي نهايي، دوره هشت ساله تمرين و آماده سازي براي سفر به مريخ آغاز مي شود؛ اين گروه در مدت حضور در تمرينات بر روي زمين و زندگي بر سطح سياره سرخ در استخدام شركت مارس وان خواهند بود.
نخستين تجهيزات مورد نياز براي احداث كلوني طي سال هاي 2016 تا 2021 ميلادي به مريخ ارسال خواهند شد و در سال 2018 نيز يك مريخ نورد براي انجام تحقيقات تكميلي راهي سياره سرخ مي شود.
«لانس دورپ» بنيانگذار شركت «مارس وان» تأكيد مي كند: نخستين گروه مسافران در سال 2023 راهي مريخ خواهند شد و باقي عمر خود را در كلوني هاي احداث شده بر روي سياره سرخ سپري خواهند كرد.
«نوربرت كرافت» از محققان سابق ناسا و مدير پزشكي پروژه، اصلي ترين چالش پيش رو براي عملي شدن اين طرح را نحوه تعامل و همكاري اعضا در طول سفر بسيار طولاني از زمين تا مريخ و پس از آن زندگي تا آخر عمر بر سطح سياره سرخ عنوان مي كند.
دكتر «جرارد هوفت» برنده جايزه نوبل و «برايان انكه» مفسر مؤسسه تحقيقاتي ساوث وست، از مشاوران برجسته اين پروژه هستند.
 


رستوران روبات ها!

بتازگي در چين رستوراني افتتاح شده است كه آشپزها و خدمتكاران آن روبات هستند.
به گزارش مهر، در رستوراني با نام «رستوران روبات» در چين 20 روبات غذا را براي مشتريان سرميزها مي آورند، پودينگ و نودل درست مي كنند، مشتريان را راهنمايي كرده و آنها را سرگرم مي كنند.
وقتي كه يكي از مشتريان وارد رستوران مي شود، روبات راهنما دست مكانيكي خود را دراز كرده و مي گويد سلام آدم زميني به رستوران روبات خوش آمدي!
پس از آنكه مشتريان غذاي خود را سفارش دادند، روباتها در آشپزخانه كار پخت غذاي آنها را انجام مي دهند. وقتي كه غذا حاضر شد، روبات پيش خدمت آنها را از آشپزخانه تحويل گرفته و براي مشتري سرو مي كند.
غذاهاي آماده شده روي يك نوار نقاله در حال حركت قرار مي گيرد و وقتي كه بشقاب به ميز مورد نظر رسيد بازوي مكانيكي آن را بلند كرده و روي ميز مي گذارد.
در حالي كه مشتريان مشغول غذا خوردن هستند، يك روبات آوازخوان آنها را سرگرم مي كند.
اين رستوران از شهرت بين المللي برخوردار است و محبوبيت آن هر روز بيشتر مي شود.
«ليوهاشنگ» سرآشپز و مهندس اين رستوران گفت كه بيش از 800 هزار دلار براي ايجاد اين رستوران سرمايه گذاري كرده است و هر روبات بيش از 30 هزار دلار ارزش دارد.
اين روباتها مي توانند 5 ساعت تمام بي وقفه كار كنند و پس از آن به شارژ دو ساعته نياز دارند.
قد اين روباتها بين 130 تا 160 سانتيمتر است و مي توانند بيش از 10 حالت چهره را نشان دهند.
در سال 2010 يك رستوران روباتي ديگر نيز در شهر جيان در شمال استان شاندونگ چين راه اندازي شد كه روباتهاي آن شبيه شخصيت هاي فيلم علمي تخيلي جنگ ستارگان بودند و اين روباتها تنها مي توانستند غذا را به مشتري تحويل بدهند و اين سيستم چيزي شبيه نوار نقاله بود.
 


مسن ترين زن افغانستان درگذشت

مسن ترين زن افغانستان و جهان با گذاشتن 465 نوه و نتيجه، در 136 سالگي دارفاني را وداع كرد.
به گزارش فارس، بانو «حسنو» مسن ترين زن افغانستان و دنيا در 136 سالگي در 23 دي ماه در ولايت «ننگرهار» افغانستان درگذشت.اين بانوي افغان صاحب هفت فرزند دختر بوده كه 2 دختر وي در سنين 68 و 70 سالگي درگذشته اند.
به گفته «حاج گل ولي» رئيس پليس ولايت ننگرهار كه از نتيجه هاي اين زن است، مسن ترين زن جهان 465 نوه و نتيجه دارد.
رسانه هاي افغانستان در سال 1389 نيز از درگذشت مسن ترين زن افغانستان و جهان خبر دادند.
اين زن كه «ليلا پنجشيري» نام داشت، هنگام مرگ 140 ساله بود.
با وجود آن كه اين 2 زن افغان مسن ترين زنان جهان بودند اما اسم آنان در كتاب ركودهاي گينس ثبت نشده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10