(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26  دی  1391 - شماره 20406

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه تضميني هست ؟! (يادداشت روز)
اسب شطرنج (گفت و شنود)
نمايندگان در گفت وگو با كيهان:
 2 شغله ها تصميم بگيرند راه فرار بسته است
سفير كشورمان در آنكارا خبر داد
روابط تجاري 21 ميليارد دلاري ايران و تركيه
باهنر: ادعاي آزاد نبودن انتخابات ايران بوي توطئه مي دهد
مهمان پرست بر همبستگي دولت و ملت ايران و ونزوئلا تاكيد كرد
قاضي سراج:
تا نيمه بهمن ماه آراي تجديدنظر پرونده فساد بزرگ بانكي صادر مي شود
كيهان و خوانندگان
متهم رديف اول تقلب براي انتخابات آزاد قمپز در كرد! (خبر ويژه)
آوارگان پادگان اشرف نفوذي هاي تازه در ميان اپوزيسيون؟! (خبر ويژه)
مشاور بوش:
هرچه مي كشيم از دست سپاه پاسداران ايران است (خبر ويژه)
نقش بندر بن سلطان در تجهيز گروهك تروريستي النصره (خبر ويژه)
اولش اتاق فكر بوديم بعدا كارمان زوزه كشيدن شد! (خبر ويژه)


چه تضميني هست ؟! (يادداشت روز)

اوايل تابستان سال 1365 بود. جنگ تحميلي نه فقط در مرزهاي آبي، خاكي و هوايي ميهن اسلامي با بيشترين حجم تبادل آتش ادامه داشت، بلكه دامنه جنگ به شهرهاي دور از جبهه هاي نبرد نيز كشيده شده بود. رژيم بعثي عراق علاوه بر استفاده از بمب هاي شيميايي و مدرن ترين ادوات و تجهيزات جنگي در جبهه ها، به بمباران مناطق مسكوني و موشك پراني به شهرها نيز روي آورده بود و همه روزه افزون بر تعداد زيادي مجروح جنگي كه براي مداوا به پشت جبهه ها منتقل مي شدند، مجروحان ناشي از بمباران و موشك باران شهرها نيز به شمار آنها اضافه شده بود. هر دو ابرقدرت آن روز شرق و غرب، كشورهاي اروپايي و شيوخ عياش و ديكتاتور عرب، به طور رسمي و اعلام شده از صدام حمايت مي كردند و آخرين و مدرن ترين تسليحات روز را در اختيارش قرار داده بودند.
اكنون كساني كه آن روزها را نديده اند- نسل هاي سوم و چهارم انقلاب- حال و هوا و شرايط آن روز ميهن اسلامي را در ذهن خود به تصوير بكشند. كشوري برخاسته از يك انقلاب پيروز و درگير جنگي تمام عيار كه به قول «جيمز ولسلي» رئيس اسبق سازمان سيا؛ «جنگ ايران با همه قدرت هاي بزرگ دنيا بود». كشوري در محاصره- تقريبا- كامل اقتصادي. كارخانه ها و پالايشگاه هاي ويران شده، سرمايه هاي بلوكه شده در بانك هاي خارجي، تاسيسات بمباران شده و در همان حال فشارهاي بي وقفه سياسي و تبليغاتي عليه كشورمان در اوج بود، آمريكا سكوهاي نفتي ما را در خليج فارس بمباران مي كرد. عراق با هواپيماهاي سوپر اتاندارد فرانسوي و موشك هاي هدايت شونده ليزري «اگزوسه» كشتي هاي نفتي ما را منهدم مي كرد. هواپيماهاي آواكس و موشك هاي «سايد بايندر» آمريكايي، ميگ هاي پيشرفته و موشك هاي اسكادبي شوروي، بمب هاي شيميايي و تانك هاي لئوپارد آلماني، دلارهاي سعودي و كويتي و... همه براي از ميان برداشتن نه فقط ايران اسلامي، بلكه به قول «واين برگر» وزير جنگ وقت آمريكا، «براي نابودي ملتي به نام ملت ايران» به ميدان آمده بودند و... بديهي است كه يكي از ناگوارترين پي آمدهاي آن دوران، شمار فراوان رزمندگان مجروح شده اسلام- يعني برترين بندگان خدا و خيل عظيم اولياءالله- بود كه به مداوا و مراقبت هاي پزشكي نياز مبرم داشتند و اين، افزون بر نياز ساير بيماران به مداوا بود كه همگي پاره هاي تن ملت و پايگاه اقتدار مردمي نظام اسلامي بودند.
حالا و در اين حال و هوا، اگر جمعي از پزشكان كشور با سوءاستفاده از سلطه غيرقانوني خود بر سازمان نظام پزشكي و به بهانه هاي واهي و يا هر علت ديگر، دست به اعتصاب بزنند و بيماران و مجروحان نيازمند به درمان را در بيمارستان ها و مراكز بهداشتي به حال خود رها كنند، چه واژه اي جز خيانت، وطن فروشي، همكاري با دشمن و ده ها واژه پلشت ديگر مي تواند عمق جنايتي را كه مرتكب شده اند بازگو كند؟!...
روز 23 تيرماه 1365 و در شرايطي كه به آن اشاره شد، سازمان نظام پزشكي ايران از همه پزشكان، داروسازان و پيراپزشكان و پرستاران خواسته بود كه دست از كار كشيده و اعتصاب كنند. اين حركت سازمان نظام پزشكي كه خبر آن از چند روز قبل با آب و تاب و ذوق زدگي از رسانه هاي بيگانه اعلام شده بود، بعد از وقوع نيز بازتاب گسترده اي در رسانه هاي مورد اشاره داشت كه با تقدير و تشكر از گردانندگان وقت سازمان نظام پزشكي همراه بود. آن روزها تعداد پزشكان كشورمان بسيار كمتر از شمار مورد نياز بود تا آنجا كه در بسياري از مناطق، پزشكان خارجي- عمدتا هندي و بنگلادشي- به كار گرفته شده بودند. گفتني است يكي از بركات! آن ماجراي پلشت، تصميم نظام به گسترش كيفي و كمي دانشگاه هاي پزشكي بود تا آنجا كه امروزه به لطف خداي مهربان نه فقط به لحاظ كيفي در دنياي پزشكي امروز، يكي از مطرح ترين ها هستيم بلكه از نظر تعداد فراوان پزشكان نيز در رده هاي بالايي قرار داريم و در برخي از موارد نياز ساير كشورها را نيز تامين مي كنيم.
پزشكان و پرستاران و ساير كادرهاي درماني متعهد و پاكباخته كشورمان اما، با حضور يكپارچه و تلاش بي وقفه خود در مراكز درماني تودهني محكمي به مسئولان وقت نظام پزشكي زدند و شماري از كادرهاي همراهي كننده با گردانندگان بي صفت آن روز سازمان نظام پزشكي را خجالت زده كرده و به پشيماني كشاندند.
آن روزها، سازمان نظام پزشكي كه ساختار آن از دوران طاغوت دست نخورده باقي مانده بود امتياز صدور كارت نظام پزشكي، رسيدگي به تخلفات پزشكان و... را در دست داشت بي آن كه در مقابل مردم و نظام پاسخگو باشد از اين روي با سوءاستفاده از در اختيار داشتن امتيازات ياد شده، مي كوشيد كادرهاي پزشكي را وادار به اطاعت كند! مديريت بر اين سازمان در زمان طاغوت با گماردن نيروهاي مورد تاييد ساواك اعمال مي شد.
امروزه اگرچه ساختار سازمان نظام پزشكي تغيير يافته و با نمونه هاي مشابه در دنيا انطباق پيدا كرده است ولي اين سازمان كماكان از امتيازات و اختيارات فراوان و تعيين كننده اي برخوردار است كه براي تضمين و اطمينان از جهت گيري اين سازمان به نفع مردم، بايستي مديريت سازمان به افراد با صلاحيت، مردم دوست و مومن و متعهد سپرده شود كه خوشبختانه اين ساز و كار در سازمان نظام پزشكي پيش بيني و به صورت قانون درآمده است.
و اما، آنچه نگارش اين يادداشت را ضروري كرده است، تلاش سازمان يافته و ديكته شده عوامل وطن فروش فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 براي در اختيار گرفتن رياست و مديريت اين سازمان است. در اين پروژه تعداد اندكي از پزشكان كه مطابق اسناد موجود، در جريان فتنه 88، آشكارا از سوي مديريت بيروني فتنه به كار گرفته شده و كارنامه سياه و ثبت شده اي از خيانت به مردم وطن خويش دارند براي تصدي رياست سازمان نظام پزشكي در ششمين دوره انتخابات اين سازمان خيز برداشته اند. بي ترديد هيئت نظارت و بررسي كننده صلاحيت نامزدها كه از افراد مؤمن و انقلابي تشكيل شده است، با توجه به اسناد خيانت آشكار اين عده، صلاحيت نامزدهاي آنان براي تصدي رياست سازمان نظام پزشكي را رد مي كند و به چند نفري كه ده ها خيانت و جنايت عليه مردم وطن خويش مرتكب شده اند اجازه نفوذ در سازمان نظام پزشكي و در دست گرفتن بخش عمده اي از چرخه بهداشت و درمان كشور را نمي دهد. چرا كه خيانت آنان در جريان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 بارها از خيانتي كه سردمداران نظام پزشكي در اعتصاب تيرماه سال 1365 مرتكب شدند، زشت تر و نفرت انگيزتر بوده است. خودتان قضاوت كنيد. آيا كساني كه براي مقابله با نظام اسلامي و عليه هموطنان خود با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و كومه له و گروه عبدالمالك ريگي ائتلاف مي كنند، بيشتر آمادگي خيانت دارند يا فلان گروه پزشكان طاغوتي حاكم بر نظام پزشكي در سال 1365؟! آنها در سال 1365 دست از كار كشيدند و اينان با تروريست هاي منفوري نظير منافقين عليه مردم وطن خود همكاسه شدند. نتانياهو از آنان با عنوان «بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران» ياد كرد و اين چند نفر كه نام و امضاي آنها پاي چند بيانيه به حمايت از فتنه آمده است، نه فقط به رگ غيرتشان برنخورد، بلكه در بيانيه هاي مورد اشاره از فتنه رسما آمريكايي و اسرائيلي حمايت و به حمايت خود افتخار!! هم كردند. به نفع اسرائيل و آمريكا شعار دادند، به ساحت عاشورا اهانت كردند، مسجد آتش زدند، تصوير حضرت امام(ره) را پاره كردند، آدم كشتند و... اين موارد كه فقط اندكي از بسيارهاست كه قابل انكار نيست! هست؟! بنابراين سؤال اين است كه چگونه و با كدام توجيه منطقي و مردم دوستانه مي توان صلاحيت آنان - كه خوشبختانه در جامعه شريف پزشكي كشورمان تعدادي بسيار اندك هستند- را براي تصدي رياست سازمان نظام پزشكي كشورمان تاييد كرد؟! و چه تضميني هست كه اين چند نفر در بزنگاه هاي حساس به نفع دشمنان بيروني در چرخه سلامت و درمان كشور دست به اخلال نزنند؟! مگر در جريان فتنه 88 خيانتي بارها نفرت انگيزتر از آن مرتكب نشدند؟!
گفتني است كه قرار است ابتدا دو تن از اين چند نفر كه مي دانند صلاحيتشان رد خواهد شد، اعلام نامزدي كنند و بعد از رد صلاحيت با مظلوم نمايي! روي نفر سوم سرمايه گذاري كنند! قرار است نفر سوم به ظاهر از فتنه اعلام برائت كند ولي تا آنجا كه كيهان باخبر است اين نفر سوم نيز يكي ديگر از همين فتنه گران است كه نام و امضاي او پاي بيانيه هاي حمايت از سران و عوامل فتنه ديده مي شود.

حسين شريعتمداري
 


اسب شطرنج (گفت و شنود)

گفت: يكي از عوامل بازداشت شده فتنه آمريكايي- اسرائيلي، در نامه اي كه به بيرون از زندان ارسال كرده، نوشته است، انتخابات 92 نشان مي دهد كه در انتخابات 88 تقلب شده بود يا نه!
گفتم: ولي همين شخص در يك كليپ ويديويي كه خودش هم آن را تاييد كرده بود، با صراحت گفته بود تقلب در انتخابات جمهوري اسلامي ايران امكان پذير نيست.
گفت: چه عرض كنم؟! در خبرها آمده بود يكي از عوامل بيروني فتنه بعد از اعتراف اين شخص به ناممكن بودن تقلب در انتخابات گفته بود؛ «مشكل اصلي ما اين بود كه چندتا آدمي كه فقط «يك قل دوقل» بلدند را پشت ميز شطرنج نشانده بوديم»!
گفتم: اي ول! مي گويند دو تا خنگ داشتند شطرنج بازي مي كردند، شاه شطرنج از غصه دق كرد، وزير شطرنج با عصبانيت از وزارت استعفا داد و اسب هاي شطرنج هم بدجوري رم كردند!
 


نمايندگان در گفت وگو با كيهان:

 2 شغله ها تصميم بگيرند راه فرار بسته است

سرويس سياسي-
مشكل اشتغال يكي از مسائلي است كه بسياري از مردم با آن روبرو هستند و با وجودي كه بسياري از نعمت يك شغل و محل درآمدي براي ادامه زندگي خود محرومند بسياري در نهادهاي اجرايي و تقنيني كشور داراي مشاغل متعددي هستند و از اين رو است كه قانونگذار همواره در پي آن بوده كه با دو شغله ها و يا به گفته مردم و رسانه ها ابوالمشاغل ها برخورد كند.
نمايندگان ملت اين روزها جزئيات طرحي را در دستور كار دارند كه براساس آن دو شغله ها از ادارات و نهادهاي كشور تصفيه شده و براي مراكزي كه احكام استخدام اين افراد را صادر مي كنند و نيز خود اين اشخاص مجازات هايي در نظر گرفته مي شود.
مردم مي پرسند آيا اين قانون ضمانت اجرا دارد؟ و يا اين طرح نيز به سرنوشت قوانيني مبتلا مي شود كه ساليان پيش تصويب شده و چندين روز در صفحه اول روزنامه ها خودنمايي كرده و در نهايت امر به فراموشي سپرده شده اند؟ در اين زمينه با تعدادي از نمايندگان ملت كه بخشي از قانون شامل حال خود آنان نيز مي شود گفت و گو كرديم تا سؤال مردم را از آنان بپرسيم.
نمايندگان مجلس با اشاره به اينكه راههاي فرار از قانون در طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل مسدود شده است گفتند: اين قانون روز سه شنبه (امروز) نهايي مي شود.
اميرحسين قاضي زاده عضو كميسيون اجتماعي مجلس در گفت وگو با كيهان اظهار داشت: در طرح جديد تلاش شده راههاي فرار از قانون مسدود شود.
وي ادامه داد: در قانون جديد عناوين و مجازات ها تغيير و اضافه شده و براي مجموعه عواملي كه دست اندركار استخدام افراد هستند از وزيران تا صادر كنندگان احكام استخدام و مديران مالي در صورت تخطي مجازات هاي لازم پيش بيني شده است.
عضو كميسيون اجتماعي ادامه داد: براساس تفسير شوراي نگهبان از اصل 141 قانون اساسي در صورتي كه نماينده اي شغل دوم بپذيرد به منزله استعفا از نمايندگي تلقي شده و اين استعفا تنها به رأي نمايندگان مجلس گذاشته مي شود.
وي همچنين اظهار داشت: روز سه شنبه بررسي جزئيات طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل نهايي شده و به شوراي نگهبان ارسال مي شود. محمد علي اسفناني سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نيز در گفت وگو با كيهان گفت: قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل تاكنون دوبار اصلاح شده و در قانون جديد با پيش بيني ضمانت هاي لازم و كافي تلاش شده است تا معايب قانون گذشته رفع شود.
دكتر جواد جهانگيرزاده نماينده تبريز نيز در گفت وگو با كيهان تأكيد كرد: اين قانون كليه كارگزاران نظام را شامل مي شود و طبيعتاً نمايندگان مجلس كه عمده وظيفه شان قانونگذاري است نيز بايستي از اين مصوبه تبعيت كنند.
وي ادامه داد: وظيفه قانونگذاري وظيفه مهمي است، آشنايي با روش هاي قانونگذاري نيازمند دقت و مطالعه جدي است و بديهي است نماينده اي كه اشتغالات متعددي دارد نمي تواند به نحو احسن به وظيفه خود برسد.
جهانگيرزاده اظهار داشت: از سوي ديگر يك نماينده بايستي با اقشار مختلف مردم ارتباط داشته و مشكلات آنان را رصد كند و مردم مي پرسند نماينده اي كه مشاغل متعدد دارد چگونه هم به وظايف نمايندگي خود در مجلس رسيدگي مي كند و هم از مشكلات مردم حوزه انتخابيه خود مطلع مي شود. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وظيفه نظارتي نمايندگان گفت: نماينده اي كه وارد حوزه اجرا شود تيغ نظارتي او كند مي شود و از سوي ديگر با ايجاد سايش بين اجرا و قانونگذاري مشكلات متعددي پيش مي آيد.
جهانگيرزاده همچنين در پاسخ به اين سؤال كه تكليف نمايندگان دو شغله چه خواهد شد گفت: هيئت نظارت بر نمايندگان به اين موضوع رسيدگي خواهد كرد. دكتر عليرضا زاكاني نماينده تهران در مجلس نيز در گفت و گو با كيهان اظهار داشت: اگر مجلس دو شغله بودن براي سايرين را نادرست مي داند به طريق اولي بايستي براي نمايندگان نيز همينگونه باشد.
وي ادامه داد: اين طرح، طرح مناسبي بود از اين رو اكثريت قاطع نمايندگان به آن رأي مثبت دادند.
زاكاني درباره ضمانت اجراي قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل نيز گفت: وقتي قانوني تصويب مي شود اولين كساني كه ضمانت اجراي قانون برعهده آنها است خود نمايندگان هستند، اگر كسي قانون را رعايت نكند اين عدم التزام دوام نخواهد داشت و از طريق سيستم هاي نظارتي آگاهي ايجاد خواهد شد.
 


سفير كشورمان در آنكارا خبر داد

روابط تجاري 21 ميليارد دلاري ايران و تركيه

سفير جمهوري اسلامي ايران در تركيه با بيان اينكه روابط تجاري دو كشور در سال 91 به حجمي بالغ بر 21 ميليارد دلار رسيده است، گفت: حجم اين روابط در آينده مي تواند به 100 ميليارد دلار نيز برسد.
بهمن حسين پور، سفير جمهوري اسلامي ايران در تركيه درباره تاثير تحريم هاي غرب بر عليه ايران بر روابط ايران و تركيه، اظهار كرد: در اينكه دولت هاي غربي به ويژه آمريكا براي كاهش روابط تجاري با ايران به تركيه فشار مي آورند هيچ شكي وجود ندارد و اين فشارها همچنان نيز ادامه دارد.
وي با اشاره به ارتباطات و گفتمان هاي موجود بين دو كشور و زمينه هاي ساختاري روابط، افزود: روابط تجاري ايران و تركيه براي اولين بار امسال به بالاي 21 ميليارد دلار مي رسد كه همين امر گوياي حجم بالاي روابط است اما بيان جزئيات آن دشمن را بيدار مي كند.
وي با اشاره به اينكه روابط ايران و تركيه در سال 1387، 5 ميليارد دلار بود، ادامه داد: حجم روابط در سال 88، 9 ميليارد، 89، 5/12 ميليارد، در سال 90، 17 ميليارد و در سال 91 به بالاي 21 ميليارد دلار رسيده است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در آنكارا خاطرنشان كرد: به جرئت مي توانم بگويم كه هيچ اتفاقي در آينده نمي تواند روابط ايران و تركيه را به عقب بازگرداند. ممكن است قطار حجم روابط دو كشور كند شود اما هرگز به عقب باز نخواهد گشت.
وي در گفت وگو با «مهر» با بيان اينكه زمينه همكاري بين دو كشور بسيار زياد است، ادامه داد: اين زمينه ها در گذشته مورد توجه قرار نگرفته است و با شناسايي زمينه ها حجم روابط را در آينده مي توان به 100 ميليارد دلار نيز رساند.
 


باهنر: ادعاي آزاد نبودن انتخابات ايران بوي توطئه مي دهد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه ادعاي عدم سلامت انتخابات ايران ادعاي نخ نما شده دشمنان انقلاب اسلامي است، گفت: اين بحث ها كه انتخابات آزاد نيست بوي توطئه و فتنه مي دهد.
محمدرضا باهنر نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره ادعاي آزاد نبودن انتخابات توسط برخي خواص، گفت: رهبر معظم انقلاب لب كلام را فرمودند؛ برخي از خارج نشين ها هستند كه مخالف نظام اند و حرف هايي درباره عدم سلامت انتخابات مي زنند اما هشدار رهبر معظم انقلاب به كساني بود كه در داخل با بي توجهي از واژه انتخابات آزاد استفاده مي كنند.
وي با تاكيد بر اين كه ادعاي عدم سلامت انتخابات ايران ادعاي نخ نما شده دشمنان انقلاب اسلامي است، تصريح كرد: اين بحث ها كه انتخابات آزاد نيست بوي توطئه و فتنه مي دهد لذا بهتر است حواس مسئولين جمع باشد.
باهنر در گفت و گو با فارس درباره تاكيد هاشمي رفسنجاني بر كليدواژه انتخابات آزاد، خاطرنشان كرد: هم آقاي هاشمي بايد دقت كنند و از اين واژه استفاده نكنند و هم مسئولان اجرايي سطح بالا كه از اين واژه استفاده مي كنند بايد دقت كنند كه آب به آسياب دشمن نريزند.
 


مهمان پرست بر همبستگي دولت و ملت ايران و ونزوئلا تاكيد كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اين كه «هوگو چاوز» همواره مورد احترام جمهوري اسلامي ايران بوده است بر همبستگي ملت و دولت ايران با ملت و دولت انقلابي ونزوئلا در شرايط كنوني اين كشور تاكيد كرد.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در خصوص وضعيت جاري در ونزوئلا، ضمن آرزوي سلامتي براي هوگو چاوز اظهار داشت: آقاي چاوز از رهبران مردمي و انقلابي آمريكاي لاتين است كه همواره مورد احترام جمهوري اسلامي ايران بوده و در شرايط كنوني نيز بر همبستگي ملت و دولت ايران با ملت و دولت انقلابي ونزوئلا تاكيد داريم.
مهمان پرست افزود: اميدواريم كه با اراده به وجود آمده بين رهبران دو دولت شاهد پيشبرد و توسعه هر چه بيشتر روابط و همكاري هاي سازنده و متقابل بين دو كشور باشيم.
گفتني است، هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا كه مبتلا به سرطان است، در كشور كوبا تحت عمل جراحي قرار گرفته و در حال طي كردن مراحل درمان خود است.
 


قاضي سراج:

تا نيمه بهمن ماه آراي تجديدنظر پرونده فساد بزرگ بانكي صادر مي شود

قاضي شعبه اول دادگاه انقلاب با بيان اين كه هنوز آراي دادگاه تجديدنظر پرونده فساد بزرگ بانكي صادر نشده است، اظهار كرد: تا نيمه اول بهمن به طور حتم اين اتفاق خواهد افتاد.
ناصر سراج قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ بانكي در پاسخ به سؤالي كه سخنگوي قوه قضاييه پيش از اين اعلام كرده بود كه آراي دادگاه تجديدنظر اين پرونده تا پايان اين ماه احتمالا صادر خواهد شد، گفت: ايشان از واژه «احتمالاً» استفاده كرده اند.
سراج در گفت و گو با فارس خاطرنشان كرد: تا نيمه اول بهمن به طور حتم اين اتفاق خواهد افتاد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ به راستي در اين سه دهه كه از انقلاب اسلامي سپري شده و وارد دهه چهارم شده ايم و با اين توطئه هاي رنگارنگ اگر «ولايت فقيه» نبود انقلاب در كدام نقطه قرار داشت؟ و آيا از نهضت امام راحل(ره) چيزي باقي مانده بود؟! بايد شكر خداوند را بجا بياوريم كه چنين نعمتي به انقلاب ارزاني نمود.
8847---0919
¤ به عنوان يك هم ميهن از نمايندگاني كه ممنوعيت اشتغال بيش از يك سمت را تصويب كردند تشكر مي كنم. مجلس در كل دوره چهار ساله خود با تصويب اين قانون كار بزرگي انجام داد. تصويب اين قانون گام مهمي براي برقراري عدالت در جامعه خواهد بود. ان شاءا...
رضا سعيدي پور
¤ اميدوارم كساني كه مدتي است دم از انتخابات آزاد مي زنند پس از شنيدن رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب دست از اين جنجال بازي ها بردارند و براي رضاي خدا مردم را راحت بگذارند و هزينه براي مردم نتراشند.
0785---0913
¤ با بصيرتي كه ملت ايران پيدا كرده اند اجازه نخواهند داد جريان هاي انحرافي و مدعي دروغين اصلاحات بر كرسي قوه مجريه تكيه زنند.
1752---0911
¤ گراني، تورم ناشي از تحريم هاي دشمنان و سوءمديريت برخي از مسئولين همه جاي خود ولي آمريكايي ها بدانند در حمايت و دفاع از انقلاب لحظه اي ترديد به خود راه نخواهيم داد.
يك پيام
¤ برخي مواقع ديده مي شود كه در روزنامه هاي زنجيره اي از برخورد با زورگيران انتقاد مي كنند و اين كار را حمل بر كارهاي ضدحقوق بشري قلمداد مي كنند، نبايد به اين اعتراضات توجه شود چرا كه چنين مطبوعاتي در خدمت استعمارگران و منافقين قرار دارند.
يك شهروند
¤ يكي از سران فتنه كه جزو سرمايه هاي اسرائيل است، در سخني تكراري گفته است خطري ايران را تهديد مي كند، اما خوشبختانه ايران تنها كشوري در منطقه است كه از صلح و ثبات برخوردار است. لابد فتنه ديگري را براي انتخابات آينده تدارك ديده اند ولي باز هم به ياري خدا و با حضور پرشور ملت شهيدپرور ايران در صحنه رسواتر خواهند شد. وجود سران فتنه در ايران هميشه مشكل ساز است نه مشكل گشا.
رضا سرابي
¤ توجه داشته باشيم كه بي بصيرتي امثال ابوموسي اشعري آن شكست را بر حضرت علي(ع) در جنگ صفين تحميل كرد و موجب به شهادت رساندن آن حضرت شد.
8847---0919
¤ وزير نيرو پيشنهاد افزايش قيمت ها به نصف قيمت تمام شده را كرده است. حال اين قيمت تمام شده بايد تعريف و مرز آن مشخص شود. بايد صرفه جويي شود تا قيمت ها به يك نرخ ثابت برسد.
ميرزاخاني
¤ از سازمان بازنشستگي كشوري درخواست مي شود نسبت به پرداخت معوقه بازنشستگان 86 به بعد كه 4-3 ميليون تومان طلب دارند اقدام نمايند تا مرهمي بر زخم هايشان باشد متاسفانه برخي از اين بازنشستگان طي اين مدت هر چه انتظار كشيدند نتيجه اي حاصل نشد و با اين دنياي فاني وداع كردند.
يك بازنشسته
¤ سرقت احشام شبها در شيروان ايلام مردم را كلافه كرده است و متأسفانه پاسگاه شيروان نيز اقدام درخور توجهي نتوانسته است بكند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
8617---0912
¤ چرا ماموران راهنمايي و رانندگي بعد ازظهرها در منطقه ناصرخسرو خيابان 15خرداد تا چهارراه شهيد مصطفي خميني بر ترافيك و تخلف موتورسواران نظارتي ندارند. ما كسبه محل از اين همه ترافيك و زيرپا گذاشتن قوانين به ستوه آمده ايم.
يكي از كسبه محل
¤ ميدان آفريقا در محدوده طرح زوج و فرد ترافيك قرار دارد ولي راهنمايي و رانندگي هيچ نظارتي بر اجراي اين طرح در اين ميدان نمي كند در نتيجه قانون رعايت نمي شود و هر روز شاهد تخلف تعداد زيادي راننده هستيم.
4552---0912
¤ شهرداري منطقه راه كوچه كيهان واقع در ستارخان- خ شهيد دكتر حبيب اللهي را از طرف بزرگراه شيخ فضل ا... نوري باز كرده و اين مسئله باعث سلب آسايش ساكنين شده است چرا كه روزانه هزاران خودرو از اين كوچه عبور مي كنند. از مسئولين امر درخواست مي شود اين كوچه را به حال قبل برگردانند.
يكي از اهالي كوچه كيهان
¤ در تيرماه براي خريد پارس تندر ثبت نام نمودم قرار شد در مهر ماه تحويل نمايند با گذشت بيش از 3 ماه از موعد تحويل هيچ خبري نيست؟ چه كسي پاسخگوست؟ چه كسي نظارت مي كند؟
حسن شفيعي از استان مركزي- نراق
¤ چرا در اكثر شهرها به ويژه شهر مقدس مشهد كه اقدام به ساخت هتل مي نمايند تمام سرويس هاي بهداشتي آنها فرنگي است اين سرويس ها به جز در موارد بيماري مسافران فقط باعث زحمت آنان است.
3908---0912
¤ روستاي جمال الدين كلا در ساري براساس مصوبه دور اول سفر رئيس جمهور به مازندران جزو منطقه نمونه گردشگري كياسر معرفي شد با اينكه هر منطقه نمونه گردشگري براي سرمايه گذاري نيازمند اجراي زيرساخت هاي خدماتي- رفاهي مثل آبرساني و احداث جاده ... است تاكنون در اين جهت و در زمينه آب، برق، راه و اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري با مراجع ذي صلاح مكاتبه شده است، اما اعتبار آن هنوز تصويب نشده است. از استانداري مازندران تقاضاي مساعدت داريم.
يكي از اهالي جمال الدين كلا
¤ خوب است مسئولان آموزش و پرورش در مورد وضعيت ما حق التدريس هاي شاغل در اين وزارتخانه اقدام عاجل انجام دهند.
فاطمه خام فروش
¤ كوچه سينا واقع در 20 متري گلها در شهرك مارليك متأسفانه از نظر بهداشتي و جمع آوري زباله ها وضعيت نامناسبي دارد. از شهرداري تقاضا داريم نسبت به رفع اين مشكل اقدام كند.
محمود بي غم
¤ بلوار مهر ايران خودرو در شهر جديد هشتگرد فاقد روشنايي است و اين امر باعث ايجاد خطراتي براي اهالي منطقه شده است. تقاضاي پيگيري داريم.
اميد روحاني
 


متهم رديف اول تقلب براي انتخابات آزاد قمپز در كرد! (خبر ويژه)

مصطفي تاج زاده مي گويد اگر بيرون زندان بود كمپين دفاع از انتخابات آزاد راه مي انداخت.
او در ادامه نوشته هاي خود كه از زندان به گردانندگان سايت هاي كلمه و جرس و نوروز ارسال مي شود، نوشته است: من باز هم بر اين اصل اصرار مي ورزم كه راه نجات كشور انتخابات آزاد است و اگر بيرون زندان بودم بزرگترين كمپين را براي دفاع از انتخابات آزاد كه امري قانوني و مشروع است، برپا مي كردم. در واقع انتخابات آزاد، استراتژي اصلاح طلبان ايران است و هم چنان كه جنبش سبز با انتخابات شكل گرفته، پيروزي آن هم در گرو برپايي انتخابات آزاد است و در آن صورت هركس كه راي بياورد مورد احترام همه است. در هياهوي اخير نبايد ترسيد و بايد قاطع و همه جانبه از انتخابات آزاد دفاع كرد. به گونه اي كه در ايران يا انتخابات آزاد برگزار شود يا خداي ناكرده انتخابات رسوا.
تاج زاده همچنين نوشته است: وقتي كه با بازجوها در مورد انتخابات 88 بحث مي كرديم، مي گفتم كه انتخابات 92 تكليف را روشن مي كند كه آيا انتخابات را آزاد برگزار مي كنيد يا فرمايشي و مهندسي شده. اگر آزاد برگزار كنيد، معلوم است واقعا اعتقاد داريد در انتخابات 88 تخلف و تقلب نشده و راي اكثريت مردم با شماست اما اگر فرمايشي يا مهندسي شده برگزار كرديد و مانند بار قبل كودتاي انتخاباتي كرديد، روشن مي شود كه نه تنها در اقليت هستيد و مورد اعتماد مردم نيستيد بلكه خود نيز به اين حقيقت واقفيد و به آن اشراف داريد.
عضو حزب مشاركت با انتقاد از انزواي خود و طيف متبوع وي مي نويسد: اصولگرايان حاضرند با همه گفتگو كنند و در قبال شان كوتاه بيايند الا در برابر اصلاح طلب ها و سبزها. آنها مطرح مي كنند «انتخابات آزاد رمز فتنه است». معناي اين حرف اين است كه انتخابات فرمايشي و شاهنشاهي از نظر اصولگراها انتخابي درست است!
خاطرنشان مي شود تاج زاده در ويدئويي كه از وي منتشر شده و هم اكنون در اينترنت موجود است، تصريح مي كند من با توجه به تجربه برگزاري انتخابات كه دارم، مي دانم كه 11ميليون تقلب در انتخابات امكان ندارد. آنچه درباره تجربه ويژه تاج زاده قابل توجه است، اظهارات چند هفته پيش محسن هاشمي پسر ارشد آيت الله هاشمي رفسنجاني- كسي كه اصلاح طلبان سر او قسم ياد مي كنند- مي باشد. محسن هاشمي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي بهار مشخصا مجريان اصلاح طلب انتخابات مجلس ششم (تاج زاده و تيم زير نظر وي در معاونت سياسي و ستاد انتخابات وزارت كشور) را متهم به تقلب عليه آقاي هاشمي و نخواندن آراي وي كرد. بنابراين تاج زاده به عنوان «آقاي تقلب» و شخصيت نشاندار و منحصر به فرد اين عرصه، به جاي پرگويي هايي نظير عبارات بالا بايد درباره آن رسوايي منحصر به فرد توضيح بدهد. با اين وصف، ترجمه عبارت «اگر بيرون زندان بودم، كمپين دفاع از انتخابات آزاد را برپا مي كردم» به زبان صريح و سليس مي شود «كمپين تقلب و كلاهبرداري برپا مي كردم».
درباره مدعاي تن دادن به نتيجه انتخابات آزاد نيز شايان ذكر است كه به تصريح آقاي هاشمي، موسوي به وي گفته بود كه اگر تمام دنيا هم بگويند انتخابات [سال 88] سالم است، من مي گويم تقلب شده است! به همين دليل هم موسوي در حالي كه هنوز زمان اخذ راي تمام نشده بود مصاحبه كرد و خود را پيروز انتخابات دانست و با وجود ادعاي اينكه «براساس آراي ريخته شده در صندوق من پيروز شده ام»، حاضر به بازشماري رندومي برخي صندوق ها نشد چرا كه هدف از آوردن وي ايجاد آشوب و به هم زدن بازي دموكراسي به هر بهانه اي بود و نه حضور قانونمند در انتخابات. با اين وصف تصور كنيد سران فتنه و آشوب را به انتخابات آتي راه مي دادند و از خيانت هاي آنها مي گذشتند، آن وقت آدم جرزن فاقد اختيار و مقيد به تمهيد فضا براي گروهك ها چرا بايد خيانت خود را تكرار نكند و تن به لوازم انتخابات آزاد بدهد؟
برخي محافل ضد انقلاب به غلط درباره سلسله مكاتبات تاج زاده با سايت هاي اينترنتي كه از پاريس و لندن به روزرساني مي شوند معتقدند كه تسهيل اين ارتباط از سوي مقامات امنيتي، اقدامي تعمدي براي بي اعتبار كردن اپوزيسيون توسط كسي است كه حتي برخي همراهان طيف هاي مخالف نظام نيز از او به عنوان مرد تقلب ياد مي كنند.


 


آوارگان پادگان اشرف نفوذي هاي تازه در ميان اپوزيسيون؟! (خبر ويژه)

پس از گزارش پنتاگون درباره فعاليت نيروهاي اطلاعاتي ايران، سرويس هاي جاسوسي اروپا نگران شبكه مأموران جمهوري اسلامي هستند كه در ميان اپوزيسيون نفوذ كرده اند.
يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون خارج نشين ضمن انتشار اين خبر مدعي شد شماري از اعضاي سازمان منافقين پس از خروج از پادگان اشرف به ايران رفته و از آنجا پس از توجيه توسط نهادهاي اطلاعاتي براي نفوذ در ميان اپوزيسيون به اروپا فرستاده شده اند.
وب سايت راديو كوچه با ذكر برخي اسامي اپوزيسيون و نفوذي خطاب كردن آنها نوشت: سازمان هاي اطلاعاتي كشورهاي اروپايي بايد با شبكه تازه اي از مأموران ايران دست و پنجه نرم كنند. اين شبكه از بخشي از عوامل جدا شده از سازمان مجاهدين خلق تشكيل شده است. با سازماندهي و گسترش اين شبكه اطلاعاتي- عملياتي در اروپا، جمهوري اسلامي قادر است كه نه تنها در برابر سازمان مجاهدين، نيرويي كارآمد در اختيار داشته باشد، بلكه مي تواند از اين پس امنيت گروه هاي ديگر اپوزيسيون را بطور جدي به خطر بياندازد.
اين گزارش مي افزايد: نگراني از اين شبكه جديد رژيم در خارج كاملاً موجه به نظر مي رسد. بيشتر اعضاي پيشين سازمان مجاهدين در درازاي سال هاي گذشته در عراق، از آموزش هاي نظامي، چريكي، اطلاعاتي و امنيتي برخوردار بوده اند، اين جداشدگان پس از استخدام توسط جمهوري اسلامي بي ترديد مي توانند دردسرآفرين باشند.
گزارشگر اين وب سايت در ادامه با مرور برخي اسامي اپوزيسيون و متهم كردن آنها به اينكه مأمور وزارت اطلاعات هستند، نوشت: اين گروه در تجمعات مخالفان در خارج كشور به صورت كاملاً طبيعي اقدام به تهيه تصوير و گزارش و ارسال آن به ايران مي كنند. آنها گروه هايي را هم در پوشش كمك به پناهندگان درست كرده اند. شماري از اين افراد نيز ندانسته به خدمت وزارت اطلاعات درآمده اند. اين گروه داراي سايت و نشريه و شبكه و انجمن و گروه هستند.
راديو كوچه در پايان هشدار داده كه «برپايي اپوزيسيون جعلي مي تواند كلاف سردرگم اپوزيسيون را بيشتر سردرگم كند».
 


مشاور بوش:

هرچه مي كشيم از دست سپاه پاسداران ايران است (خبر ويژه)

يك مشاور سرخورده دولت آمريكا در دوره بوش از مقامات كاخ سفيد خواست فعاليت هاي خود عليه سپاه پاسداران را شدت بخشند.
دانيل پايپس از نومحافظه كاران آمريكايي است كه به هنگام اشغال عراق هشدار داده بود برگزاري انتخابات در عراق موجب روي كار آمدن متحدان ايران خواهد شد، بنابراين آمريكا بايد حكومت نظاميان را در بغداد ايجاد كند. با اين حال كابوسي كه وي و شمار ديگري از سياستمداران آمريكايي از آن مي ترسيدند، بر سر شان آمد و دوستان ايران با رأي ملت مسلمان عراق روي كار آمدند. آمريكايي ها در همان سالها گفتند كه علت اصلي همدلي ميان گروه هاي شيعه و كرد و جريان هاي معتدل سني را نقش آفريني نيروي قدس سپاه پاسداران مي دانند.
دانيل پايپس با اين سابقه ذهني، ضمن مقاله اي كه در واشنگتن تايمز نوشته، از دولت آمريكا خواست از تاكتيك هاي جنگ سرد عليه ايران به ويژه سپاه پاسداران استفاده كند. وي با اشاره به كتابي از آبراهام موفائر (عضو مؤسسه نومحافظه كار هوور و مشاور حقوقي وزارت خارجه آمريكا) نوشت: واشنگتن از زمان سقوط شاه در دوره كارتر تاكنون، واشنگتن در واكنش به اقدامات تهاجمي ايران، تحريم هاي بي تأثير، انتقادها و هشدارهاي توخالي ارائه كرده است و از سال 1988 تاكنون دولت آمريكا هيچ توجهي به يك نيروي نظامي ايران كه بگونه ويژه اي از نظام اسلامي اين كشور حمايت مي كند و غالباً حملاتي را عليه اهداف خارج از ايران اجرا مي كند، نداشته است. اين نيرو در فارسي به نام «پاسداران» يا «سپاه» خوانده مي شود، و در انگليسي از آن سپاه پاسداران انقلاب ايران يا «آي آر جي سي» ياد مي شود. اين نيروي متشكل از نخبگان نظامي كه حدود 125 هزار عضو دارد، نقش بزرگي در حيات سياسي ايران ايفا مي كند. پايپس در اين تحليل تصريح مي كند: سپاه پاسداران از نيروي زميني، دريايي و هوايي برخوردار است و برنامه هاي موشكي بالستيك را اداره مي كند. اداره «بسيج» كه اعمال اصول سختگيرانه اسلامي را برعهده دارد نيز به دست سپاه صورت مي گيرد. روزنامه آمريكايي در ادامه نوشته است: حدود 15 هزار نيروي «قدس» سپاه نيز وظيفه گسترش انقلاب (امام) خميني به خارج ايران را برعهده دارد.
در ادامه تحليل واشنگتن تايمز آمده است: اين نيرو نقش مهمي در حمله به آمريكايي ها، متحدان واشنگتن و منافع آنها بويژه با همكاري شركايي مانند حزب الله، حماس و جنبش مقتدا صدر ايفا كرده است. دستاوردهاي سپاه شامل انفجار قرارگاه نيروي دريايي آمريكا در لبنان در سال 1983 و تأمين موشك حماس در جنگ سال 2012 با اسرائيل است كه تسليح مجدد آن همچنان ادامه دارد.
دانيل پايپس مي نويسد: به طور كلي، حملات سپاه باعث مرگ بيش از يك هزار نفر از نظاميان آمريكايي شده است.
واشنگتن تايمز به نقل از جيمز دابينز فرستاده ويژه آمريكا در افغانستان مي نويسد: بايد در ارتباط با ايران از سياست هايي كه در جنگ سرد مؤثر و منجر به انحلال پيمان ورشو و اتحاد مجدد اروپا شد استفاده شود كه شامل تنش زدايي و تحديد نفوذ، مذاكره در صورت امكان، و مواجهه به هنگام ضرورت است. ما با شوروي و چين نيز به مذاكره نشستيم و در هر دو مورد، مذاكرات دوجانبه در روسيه و چين نظام اين كشورها را تغيير داد و نظام ما تغيير نكرد. اكنون زمان آن رسيده كه با ايران نيز بدون قيد و شرط و البته جامع مذاكره كنيم.
واشنگتن تايمز در اين تحليل خاطرنشان مي كند: سوفائر نيز مانند «چستر كروكر» ديپلمات سابق آمريكا، ديپلماسي را «موتوري كه مواد خام و قدرت هاي ملموس را به نتايج معنادار سياسي تبديل مي كند» مي داند. او انتظار دارد كه مواجهه و مذاكره همزمان فشار بيشتري بر تهران وارد كرده و به تغيير رفتار وادار كند و احتمالاً منجر به تعطيل شدن برنامه هسته اي ايران مي شود.
 


نقش بندر بن سلطان در تجهيز گروهك تروريستي النصره (خبر ويژه)

يك نشريه تخصصي در امور استراتژيك دخالت شاهزاده سعودي در تاسيس گروهك تروريستي النصره را فاش كرد.
به گزارش العالم، نشريه «اينتلجنس آنلاين» كه معمولا اطلاعات خود را از منابع اطلاعاتي غرب به دست مي آورد، نوشت: سازمان اطلاعات عربستان سعودي به رياست بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود در تاسيس گروه «النصره» نقش آفريني مي كند.
در ادامه اين گزارش آمده است: با حمايت هاي مالي سازمان اطلاعات عربستان و پشتيباني هم پيمانان اين سازمان در لبنان، گروه النصره به سرعت مسلح شد و توانست به نيروهاي ارتش سوريه حمله كند. عناصر اين گروه در عمليات انفجاري و انتحاري در عراق تجربه داشتند. آنها در 16دسامبر به اردوگاه پناهندگان فلسطيني در اليرموك حمله كردند.
پيش از اين چندين پايگاه اينترنتي در اطلاعاتي كه آنها را «اسناد محرمانه فاش شده» از وزارت كشور عربستان توصيف كرده بودند، از فعاليت يك مسئول نظامي سعودي خبر دادند كه عهده دار رساندن پول و سلاح به گروه هاي مسلح در سوريه است. يكي ديگر از سايت ها نيز از عفو و بخشش صدها تن از مجرمان محكوم به اعدام در عربستان به سبب ارتكاب جنايت هايي از قبيل قاچاق مواد مخدر و قتل و تجاوز خبر دادند كه از آنها خواسته شده در قبال آزادي، در چارچوب ارتش آزاد سوريه با دولت اين كشور بجنگند.
منابع رسانه اي بندر بن سلطان را گرداننده گروه النصره معرفي كرده است.
 


اولش اتاق فكر بوديم بعدا كارمان زوزه كشيدن شد! (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن معتقد است فتنه گران «زوزه مي كشند اما كاري نمي كنند.»
جرس در مطلبي خطاب به يكي از بازيگران ميدان فتنه نوشت: واقعا فقط كار ما شده حسرت از دست داده ها. نه جرئت داريم قدم برداريم و محكم و با سينه اي ستبر فرياد بزنيم و نه ساكت جايي مي نشينيم.
نويسنده جرس مي افزايد: براي اينكه نگويند ساكت بوديم چند خط سياه مي كنيم و دوباره مي خزيم و در گوشه خودمان گم مي شويم. ديگر خسته شده ام. هي زوزه كشيدن و كاري نكردن آدم را كسل مي كند و از هيجان مي اندازد.
جرس توسط تيمي مركب از مهاجراني، سروش، كديور، عبدالعلي بازرگان و... در بحبوحه فتنه سبز راه اندازي شد تا به خيال خود اتاق فكر آشوب در خارج كشور باشد اما به مرور با آشكار شدن انهدام سازمان فتنه، مهاجراني و سروش كنار كشيدند و كديور با چند تن از عناصر سرخورده وابسته به حزب مشاركت و نهضت آزادي تنها ماند. جرس مدتي نيز مطالب دروغي را جعل و تحت عنوان سند عليه جمهوري اسلامي منتشر مي كرد كه آن هم راه به جايي نبرد تا... اينكه اكنون اذعان مي كنند مشغول زوزه كشيدن هستند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10