(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26  دی  1391 - شماره 20406

حديث دشت عشق
تغييرات در سازمان ليگ؛ بهروان رفت، تاج برگشت
نقشه هاي كفاشيان براي كناره گيري از رياست فدراسيون فوتبال
اخبار كوتاه از فوتبال
يك شكست ديگر براي مس و بوناچيچ
صدرنشيني مجدد استقلال در روز بازگشت مجيدي
برگزاري مجمع عمومي در بهمن
اساسنامه كميته امروز به IOC ارسال مي شود
بازگشت بنا پس از رقابت هاي جام جهاني كشتي
پيروزي صنايع پتروشيمي و فولاد ماهان در ليگ بسكتبال
مشكلات مالي و دردسرهاي دوچرخه سواري
آيت الله نوري همداني در بوشهر:
وحدت شيعه و سني مورد تاكيد امامان معصوم است
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «جواد احمدي»
فارغ التحصيل با مدرك سرخ شهادت
شهيد «جواد احمدي» در تاريخ 27 خرداد 34 در فيروزكوه ديده به جهان گشود.
همزمان با تحصيل در دبيرستان و دانشگاه، در حوزه به آموزش علوم ديني پرداخت. براي فرار از سربازي در رژيم شاهنشاهي، به مدت 2 سال در رشته برق هنرستان بابل به تحصيل پرداخت. همزمان با تحصيل به فعاليت هاي سياسي عليه شاه مشغول بود. پس از شركت در كنكور سراسري در رشته دامپزشكي دانشگاه تهران پذيرفته شد. با شروع جنگ تحميلي بارها در ميدان نبرد حاضر شد و هرگز سنگر جنگ و جبهه را خالي نگذاشت. سرانجام در جبهه دارخوين در روز 17 ارديبهشت ماه 61 در يكي از كمين ها، در حالي كه چند تن از بعثيان عراقي را به هلاكت رسانده بود روح بلند پرواز او عاشقانه و مشتاقانه، بر شاخسار جنان جاي گرفت.

 


تغييرات در سازمان ليگ؛ بهروان رفت، تاج برگشت

 نقشه هاي كفاشيان براي كناره گيري از رياست فدراسيون فوتبال

سرويس ورزشي-
در حالي كه اهالي فوتبال تغييرات اساسي در فدراسيون فوتبال را منوط به كناره گيري كفاشيان مي دانند، قرعه به نام بهروان رئيس سازمان ليگ افتاد. اما آيا تغييرات تنها در رفتن بهروان خلاصه مي شود؟!
سرانجام تغييرات فدراسيون فوتبال كليد خورد؛ تغييراتي كه خبرهايش از مدتها پيش در محافل ورزشي منتشر شده بود. در نخستين ساعات كاري روز گذشته بود كه خبر آمد بهروان رئيس سازمان ليگ از رياست اين سازمان كناره گيري كرده تا جايش را مهدي تاج بگيرد؛ تاجي كه در چهار سال نخست رياست كفاشيان بر فدراسيون فوتبال نايب رئيس بود و به واسطه مشكلات عديده اي كه با كفاشيان داشت در انتخابات حامي عزيزمحمدي شد.
انصراف جاي استعفا را گرفت
علت انصراف بهروان از همكاري با فدراسيون فوتبال دوشغله بودنش عنوان شد در حالي كه صحبت هاي روز گذشته وي حكايت از اختلافات داخلي در فدراسيون فوتبال داشت تا جايي كه بهروان با دلخوري محل كار خود را ترك كرده است. وي در گفت وگويي با خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: من استعفا ندادم. در نامه اي كه به علي كفاشيان دادم، نوشته بودم از كارم انصراف مي دهم. معناي اين واژه در چنين موردي با استعفا متفاوت است. رئيس سازمان ليگ در پاسخ به اين سوال كه آيا بهتر نبود حداقل تا مجمع آتي فدراسيون در بهمن يا اسفندماه صبر مي كرديد، تصريح كرد: بالاخره اين آقاي كفاشيان بود كه بايد صبر مي كرد! بهروان همچنين در مورد اينكه اكثر باشگاه هاي ليگ برتري از عملكردتان راضي بودند و تنها مشكل قانوني بازنشسته بودن مخل ادامه فعاليت شما شده بود؛ از اينكه اينگونه كنار مي رويد ناراحت نيستيد؟ آهي كشيد و گفت: به هرحال فوتبال است ديگر! متاسفانه با آدم هايي كه سالم كار مي كنند، اينگونه رفتار مي كنند!
تاج سفارشي بود؟!
صحبت هاي بهروان براي اهالي فوتبال عجيب بود؛ اما عجيب تر از آن انتخاب مهدي تاج به عنوان جانشين وي بود. تاج كه از اعضاي هيات مديره پرسپوليس به حساب مي آيد تا چند ماه پيش رابطه مناسبي با علي كفاشيان نداشت اما اين اواخر با برگزاري مراسمي اختلافات اين دو برطرف شد اما با تمام اين تفاصيل كمتر كسي تصور مي كرد كه تاج مجددا در تيم كاري كفاشيان قرار گيرد. بر همين اساس بود كه عده اي موضوع تحميلي بودن حضور تاج در فدراسيون فوتبال را مطرح كردند.
كفاشيان: انتخاب خودم بود
علي كفاشيان در خصوص حضور تاج در فدراسيون فوتبال مي گويد: تاج به هيچ عنوان به ما سفارش نشده بود، بلكه انتخاب خودمان بود. او در فدراسيون قبل هم همكار ما بود و با فضاي فوتبال آشناست و تعامل خوبي هم با باشگاه ها دارد. بالاخره اختلاف سليقه در كار طبيعي است. تاج بايد از پرسپوليس جدا شود چون نمي تواند هم در فدراسيون باشد و هم در يك باشگاه. با نظر ما تاج در جلسات هيات رئيسه به عنوان عضو افتخاري شركت مي كند اما هنوز عضو هيات رئيسه نيست. مهمترين وظايف تاج تدوين آيين نامه سازمان ليگ و بازنگري در آيين نامه قبلي، تعيين زمان برگزاري مجمع و تشكيل هيات رئيسه براي سازمان ليگ است. اميدوارم او كارها را به خوبي پيش ببرد.
ادامه تغييرات در فدراسيون فوتبال
در حالي كه اهالي فوتبال تغييرات اساسي در فدراسيون فوتبال را منوط به كناره گيري كفاشيان مي دانند، قرعه به نام بهروان رئيس سازمان ليگ افتاد اما آيا تغييرات تنها در رفتن بهروان خلاصه مي شود؟! پاسخ اين پرسش منفي است، در آينده نه چندان دور شايد شاهد رفتن نبي از دبيركل فدراسيون فوتبال باشيم. انتقادات از دبير كم سروصداي فدراسيون فوتبال افزايش يافته و چه بسا كه كفاشيان وي را نيز از كار بركنار كند. از سوي ديگر اين خبر نيز به گوش مي رسد كه رئيس فدراسيون فوتبال مصر به برگزاري انتخابات زودرس است و بر تصميم خود نيز اصرار دارد. وي در آخرين اظهار نظر خود گفته: «به زودي جلساتي را هم با هيات هاي فوتبال و اعضاي مجمع خواهيم داشت كه هم درباره سازمان ليگ تبادل نظر و هم درباره انتخابات زودرس فدراسيون تصميم گيري كنيم.» اين يعني اينكه كفاشيان نيز در انديشه خداحافظي است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي: از فلسفه گاس هيدينگ پيروي مي كنم
سرمربي تيم فوتبال استقلال پس از پيروزي تيمش برابر مس كرمان و بازگشت به صدر جدول گفت:بازيكنان استقلال در ديدار برابر مس فوتبال زيبايي را به نمايش گذاشتند و باعث شدند من از عملكرد آنها لذت ببرم. در ادامه خبرنگاري از قلعه نويي پرسيد كه چه برنامه اي در تيمش پياده كرده است كه تعداد پاس هاي رد و بدل شده توسط بازيكنانش نسبت به قبل بيشتر شده است؟ وي در پاسخ گفت: گاس هيدينگ فلسفه اي دارد كه به هر تيمي مي رود آن را پياده مي كند و آن بحث مالكيت توپ است. من در هر تيمي كه بوده ام از استقلال اهواز گرفته تا برق تهران، مس، سپاهان و استقلال و حتي تيم ملي سعي كرده ام كه اين مسئله را رعايت كنم. البته در سپاهان بيش از جاهاي ديگر موفق بوديم.
بوناچيچ: هر گلي كه خورديم، روي بي دقتي خودمان بود
لوكا بوناچيچ در نشست پس از بازي تيمش برابر استقلال گفت: امروز مي خواستيم بهترين عملكردمان را نشان دهيم اما موفق نشديم. هر دو گلي كه خورديم، روي بي دقتي مان بود. البته هنوز وقت داريم كه اشتباه هايمان را جبران كنيم.
تشكيل ستاد حمايت از تيم ملي
ستاد حمايت از تيم ملي در فدراسيون فوتبال تشكيل شد. كفاشيان در اين باره گفت: در فدراسيون ستادي به عنوان ستاد حمايت از تيم ملي تشكيل مي دهيم و از كاشاني مديرعامل سابق پرسپوليس خواستيم كه در اين ستاد به ما كمك كند. اين اتفاقي است كه در همه جاي دنيا مي افتد. بايد همه دست به دست هم دهيم و هرگونه حمايتي را كه مي توانيم از تيم ملي انجام دهيم تا در بازي هاي پيش رو به ويژه مقدماتي جام جهاني موفق باشد.
برهاني، بهترين گلزن تاريخ استقلال
آرش برهاني كه چند سالي است به عنوان مهاجم در تيم فوتبال استقلال بازي مي كند، ديروز در ديدار اين تيم برابر مس كرمان 2 گل براي آبي پوشان به ثمر رساند تا عنوان بهترين گلزن تاريخ اين باشگاه معرفي شود. قبل از اين علي جباري با 89 گل زده عنوان بهترين گلزن تاريخ باشگاه استقلال را در اختيار داشت و فرهاد مجيدي با 84 گل در رده سوم قرار داشت كه برهاني با 2 گلي كه در ديدار برابر مس كرمان به ثمر رساند91 گله شد و جاي جباري را گرفت.
مهدوي كيا مقابل استقلال به ميدان مي رود
چشمه سري پزشك پرسپوليس در خصوص آخرين وضعيت مصدوميت مهدوي كيا گفت: مصدوميت مهدوي كيا، آسيب ديدگي از ناحيه مچ پاي راست است. در حال حاضر وي روند درمان خوبي را پشت سر مي گذارد. هرچند كه اين بازيكن به بازي مقابل تيم داماش نمي رسيد اما به احتمال بسيار زياد در هفتاد و ششمين دربي پايتخت مي تواند براي پرسپوليس بازي كند.
كشاورز نامزد بازيكن سال 2012 فوتسال جهان
محمد كشاورز كاپيتان تيم ملي فوتسال ايران در فهرست نامزدان برترين بازيكنان سال 2012 جهان قرار گرفت. سايت فوتسال پلنت اسامي 10 نامزد برترين بازيكن سال فوتسال جهان را اعلام كرده كه در اين ميان نام ملي پوش فوتسال ايران هم به چشم مي خورد.
كريمي مشكلي با پرسپوليس ندارد
روز گذشته خبري مبني بر اعتراض علي كريمي به مشكلات مالي باشگاه پرسپوليس و خروج او از تمرينات با حالت قهر منتشر شد. به دنبال انتشار اين خبر اين بازيكن در گفت و گويي اعلام كرد: هيچ مشكلي با سرپرست پرسپوليس و باشگاه ندارم و بهتر است در هفته هايي كه پرسپوليس خوب نتيجه مي گيرد، كسي اقدامي نكند كه تيم به حاشيه برود. هواداران هم مطمئن باشند همه تلاش ما اين است كه در بازي هاي آينده بهترين نتيجه را بگيريم.
مشكل تيم ملي و پرسپوليس هر دو پرتغالي است
رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس با اشاره اينكه شكايت پرسپوليس از كي روش به تعويق افتاد، گفت:چون در ايام سوگواري قرارداشتيم از موضع خود كوتاه آمديم اما او نبايد در بي بي سي فارسي صحبت مي كرد.البته صحبت هايش درباره پرسپوليس آنگونه كه رسانه هاي ما مطرح كردند، نبود. يكي از دلايل ضعف پرسپوليس كي روش بوده است،چون او پرتغالي است. در حال حاضر مشكل تيم ملي و پرسپوليس هر دو پرتغالي است.
محروميت نكونام از بازي با ملوان
هافبك تيم استقلال بازي با ملوان را از دست داد.جواد نكونام با كارت زردي كه در دقايق پاياني مسابقه با مس از داور گرفت سه اخطاره شد و در هفته بيست و دوم ليگ برتر نمي تواند تيمش را در بازي با ملوان همراهي كند. استقلال شنبه آينده در انزلي بايد به مصاف ملوان برود.
بازيكن تراكتورسازي دچار سانحه رانندگي شد
محمد ابراهيمي، بازيكن تيم تراكتورسازي تبريز شب گذشته در اثر سانحه تصادف به بيمارستان منتقل شد. مهدي ثابتي و قاسم دهنوي ديگر بازيكنان تراكتورسازي كه در ماشين ديگري حضور داشتند، اندكي بعد از تصادف به صحنه رسيده و در بردن ابراهيمي به بيمارستان نقش داشتند.
 


يك شكست ديگر براي مس و بوناچيچ

صدرنشيني مجدد استقلال در روز بازگشت مجيدي

هفته بيست و يكم دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر عصر دوشنبه در شرايطي به پايان رسيد كه تيم استقلال در روز بازگشت فرهاد مجيدي موفق شد برابر مس كرمان به پيروزي برسد و مجددا صدر جدول را از تراكتورسازي تبريز پس بگيرد.
آخرين ديدار اين هفته از رقابت ها عصر روز گذشته بين تيم هاي استقلال و مس كرمان به قضاوت محسن تركي در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد كه طي آن شاگردان اميرقلعه نويي موفق شدند با پيروزي 2 بر يك برابر شاگردان بوناچيچ، مجددا صدر جدول را از آن خود كنند. در اين ديدار كه در حضور نزديك به 8 هزار تماشاگر برگزار شد تيم فوتبال استقلال بازي را هجومي آغاز و چند موقعيت خطرناك را روي دروازه مس ايجاد كرد اما شاگردان بوناچيچ نيز فوتبال روان و با برنامه اي را به نمايش گذاشتند. البته در دقيقه 24 اين ديدار آرش برهاني از پاس خوب مجتبي جباري موفق شد با ضربه اي محكم دروازه حريف را بازكند و نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد. در شروع نيمه دوم شاگردان قلعه نويي تحت فشار بازي هماهنگ مسي ها قرار گرفتند و عقب نشيني ناخواسته اي داشتند كه ثمره آن گل دقيقه 56 مصطفي شجاعي بود. اين بازيكن پاس ايوان پتروويچ از جناح چپ را با ضربه سر وارد دروازه سيدمهدي رحمتي كرد تا همه چيز از نو شروع شود. اما اين پايان كار نبود و در حالي كه نيمكت نشينان مس به خاطر شادي پس از گل هنوز روي نيمكت مستقر نشده بودند آرش برهاني با حركتي خوب در محوطه جريمه و ضربه اي آرام و زميني براي دومين بار دروازه مس كرمان را باز كرد تا استقلال بازهم از حريف كرماني خود پيش بيفتد.
دقايقي بعد از اين گل فرهاد مجيدي با تشخيص امير قلعه نويي از دقيقه 62 به جاي فرزاد حاتمي وارد زمين شد و دو موقعيت خوب براي گلزني هم داشت اما ضربات او راه به جايي نبرد. در دقايق پاياني اين مس بود كه صاحب توپ و ميدان بود و مي توانست به گل تساوي برسد اما مهاجمان اين تيم در زدن ضربات پاياني بي دقت بودند تا شكست 2 بر يك براي كرماني ها رقم بخورد. اين شكست در حالي براي مسي ها به ثبت رسيد كه اين تيم از زمان حضور لوكا بوناچيچ نتايج خوبي نگرفته و پس از شكست خانگي برابر تراكتورسازي اين بار مقابل استقلال مغلوب شد.
 


برگزاري مجمع عمومي در بهمن

 اساسنامه كميته امروز به IOC ارسال مي شود

دبيركل كميته ملي المپيك با تأييد بر اينكه اساسنامه اين كميته براي ارسال به كميته بين المللي المپيك آماده شده است، گفت: امروز اساسنامه اصلاحي براي مقامات IOC ارسال خواهد شد.
بهرام افشارزاده با اشاره به نشست اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك كه ديروز برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به جلسات متوالي كه طي سه ماه گذشته داشتيم و با در نظر گرفتن جمع بندي هاي نشست برگزار شده با سجادي، نماينده تام الاختيار وزارت ورزش و جوانان كار اصلاح اساسنامه به پايان رسيد.
وي يادآور شد: بعد از اصلاح اساسنامه توسط اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك، اين اساسنامه جهت مطالعه و اعلام نظر در اختيار محمد عباسي قرار گرفت. البته بعد از آن قرار شد ادامه جلسات براي اعمال نظرات وزارت وزير ورزش و جوانان با حضور نماينده تام الاختيار اين وزارتخانه برگزار شود كه اين كار هم انجام شد.
دبيركل كميته ملي المپيك تأكيد كرد: در اين نشست با در نظر گرفتن مسائلي كه كميته بين المللي المپيك خواستار لحاظ شدن آنها در اساسنامه كميته ملي المپيك شده بود، كار اصلاح اساسنامه را به پايان رسانديم. اساسنامه امروز (ديروز) توسط اعضاي هيئت اجرايي تاييد و امضا شد.
افشارزاده با تأكيد براينكه وزارت ورزش هم با تمام موارد اصلاحي در اساسنامه كميته ملي المپيك موافقت كرده بود، خاطرنشان كرد: اساسنامه جامع كه تنظيم شده است فردا (امروز) براي مسئولان كميته بين المللي المپيك ارسال خواهد شد.
وي از برگزاري مجمع عمومي كميته ملي المپيك در اواخر بهمن ماه خبر داد و گفت: قصد داريم ظرف يك ماه آينده و احتمالاً اواخر بهمن ماه مجمع عمومي را تشكيل دهيم تا اساسنامه را در حضور اعضاي مجمع هم بررسي و نهايي كنيم. تا آن زمان قطعاً پاسخ مسئولان كميته بين المللي المپيك نسبت به اساسنامه ارسالي ايران، به دستمان رسيده است.
 


بازگشت بنا پس از رقابت هاي جام جهاني كشتي

متوليان ورزش و مسئولان فدراسيون كشتي با توجه به شرايط كنوني اين رشته، رسيدگي به وضعيت بازگشت احتمالي محمد بنا را به بعد از رقابت هاي جام جهاني 2013 تهران موكول كردند.
به گفته يكي از همكاران محمد بنا، پرونده رسيدگي به درخواست هاي بنا و مهيا كردن شرايط بازگشت او به راس امور تيم ملي كشتي فرنگي موقتا بسته و اين مساله فعلا به بعد از رقابت هاي جام جهاني موكول شده است.
از سويي ديگر نيز گفته مي شود متوليان فدراسيون كشتي همچنان به دنبال جذب تيم جديدي براي هدايت تيم هاي ملي كشتي فرنگي هستند تا در صورت كناره گيري قطعي محمد بنا با مشكل و بلاتكليفي مواجه نشوند.
گويا مسئولان فدراسيون كشتي به موازات سعي و تلاش براي بازگشت محمد بنا با برخي از اهالي كشتي فرنگي نيز وارد مذاكره شده و هم اكنون كادر فني ديگري را در ذهن دارند تا در صورت نياز به سرعت وارد عمل شود. كادري كه گفته مي شود متشكل از برخي مربيان جوان و با انگيزه و همچنين برخي مربيان قديمي و شناخته شده كشتي فرنگي ايران هستند.البته فعلا رسول جزيني مربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان هدايت فرنگي كاران تا جام جهاني را بر عهده گرفته كه وي نيز در صورت عدم بازگشت محمد بنا بلافاصله بعد از جام جهاني از سمت خود كناره گيري مي كند.
اين در حالي است كه فرنگي كاران ملي پوش كشورمان از روز شنبه با حضور در خانه كشتي تهران وارد چهارمين مرحله از تمرينات آماده سازي خود تا رقابت هاي جام جهاني شده اند و با توجه به وضعيت كنوني كادر فني اين تيم فعلا در حال تمرين هستند. رقابت هاي جام جهاني كشتي فرنگي 2013 تهران طي روزهاي 1 و 2 اسفندماه در سالن 12 هزار نفري مجموعه آزادي برگزار مي شود كه كادر فني تيم ملي همچنان در غياب محمد بنا در حال تمرين دادن فرنگي كاران هستند.
 


پيروزي صنايع پتروشيمي و فولاد ماهان در ليگ بسكتبال

هفته چهاردهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر با پيروزي تيم هاي صنايع پتروشيمي و فولاد ماهان در تهران و اصفهان پيگيري شد.
در ادامه ديدارهاي هفته چهاردهم رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ديروز تيم دانشگاه آزاد در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي و در مصاف با صنايع پتروشيمي متحمل شكست 76 بر 75 شد. اين در حالي است كه بازيكنان دو تيم در پايان وقت قانوني بازي به تساوي دست يافته بودند. در ديگر ديدار برگزار شده از هفته چهاردهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، فولاد ماهان در اصفهان و در ديداري يك طرفه برابر استقلال زرين قشم با 40 اختلاف امتياز و با نتيجه 93 بر 53 صاحب پيروزي شد. استقلالي ها در حالي نتيجه اين بازي را واگذار كردند كه دو روز پيش محمد كسايي پور، سرمربي آنها به دليل شكست هاي متوالي از سمت خود بركنار شد. اين هفته از رقابت ها با ديدار تيم هاي پتروشيمي بندرامام برابر همياري زنجان و مهرام تهران برابر البدر بندركنگ به پايان مي رسد.
 


مشكلات مالي و دردسرهاي دوچرخه سواري

سرپرست دبيري فدراسيون دوچرخه سواري با بيان اينكه فدراسيون با مشكلات مالي عديده اي روبه رو است، گفت: احتمال دارد به دليل مشكلات مالي با نفرات كمي راهي مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا شويم.
اصغر خالقي با بيان اينكه تيم هاي ملي دوچرخه سواري ايران در دو گروه سرعت و جاده به صورت مجزا در اردو هستند، اظهار داشت: به دليل مشكلات مالي است كه نفرات كمي در اردوي تيم ملي حضور دارند. ضمن اينكه هنوز جوانان و بانوان هم وارد اردو نشده اند. به واقع بزرگترين مشكل و دغدغه ما در فدراسيون مشكلات مالي است و احتمال دارد به دليل اين معضل با نفرات كمي راهي مسابقات شويم.
 


آيت الله نوري همداني در بوشهر:

وحدت شيعه و سني مورد تاكيد امامان معصوم است

بوشهر- خبرنگاركيهان:
آيت الله نوري همداني گفت: وحدت شيعه و سني دشمنان اسلام را مايوس مي كند.
اين مرجع تقليد در جمع روحانيان و طلاب شيعه و سني استان بوشهر افزود: وحدت شيعه و سني مورد تاكيد امامان معصوم(ع) و علماست. وي در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به شكست دشمنان در جنگ تحميلي عليه ايران تصريح كرد: آنان مي خواستند با جنگ تمام عيار نور اسلام را خاموش كنند اما نه تنها اين امر تحقق نيافت بلكه اكنون اين دنياي استكبار است كه در مقابل نور الهي انقلاب اسلامي به زانو درآمده است.
به گزارش خبرگزاري مهر از بوشهر، آيت الله نوري همداني اضافه كرد: هم اكنون اسلامي مانند صدر اسلام به وجود آمده است و همين انقلاب اسلامي ايران است كه بيداري اسلامي را در سطح كشورهاي عربي نيز توسعه داده است و از جبل الطارق هم گذشته و وارد اروپا شده و اقيانوس ها را طي كرده و وارد قاره آمريكا نيز شده است.
اين مرجع تقليد به سه ركن انقلاب اسلامي يعني اسلام و مردم و ولايت فقيه اشاره كرد و اظهار داشت: امام خميني همواره تاكيد داشتند كه بايد مردم را در صحنه نگه داريم.
آيت الله نوري همداني يكشنبه شب در ديدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران استان بوشهر گفت: حماسه آفريني شهدا، ايثارگران و جانبازان را هيچ گاه نبايد فراموش كنيم.
وي اضافه كرد: ايران اسلامي در ابعاد گوناگون از جمله سياست، صنايع نظامي، علمي، انرژي هسته اي و توليد سلول هاي بنيادي و ديگر خدمات پيشرفت هاي مهمي داشته است كه مرهون خون پاك شهداست. به گزارش ايرنا از بوشهر، آيت الله نوري همداني در جمع فرماندهان و يگان هاي نيروهاي مسلح بوشهر گفت: نيروهاي مسلح بازوي رهبر معظم انقلاب در دفاع از نظام و انقلاب اسلامي است.
وي اضافه كرد: قدرت صنايع دفاعي و نظامي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران دنيا را مبهوت كرده است. اين مرجع تقليد با بيان اين كه كار نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نيز جهاد در راه خداست، افزود: فرمانده كل قوا در جهاد، پيامبر(ص)، امام معصوم(ع) و يا نايب آن است و امروز نيز اين مهم به دست فردي شجاع، عارف، مدير و مدبر است كه كشتي انقلاب را در درياي خروشان به خوبي هدايت و رهبري كرده است.
آيت الله نوري همداني شنبه به دعوت نماينده ولي فقيه و امام جمعه بوشهر به اين استان سفر كرده است و تا روز چهارشنبه در استان بوشهر به سر خواهد برد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ مسابقات بين المللي كشتي فرنگي يادگار امام (ره) كه قرار بود بهمن ماه در قم برگزار شود، به سال آينده موكول شد. اين مسابقات به دليل درخواست مسئولان استان قم و همچنين در پيش بودن مسابقات جام جهاني كه اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد به تعويق افتاد.
¤هادي ساعي مديرفني تيم ملي تكواندو با اشاره به كناره گيري مقانلو از كادرفني تيم ملي گفت: دوست داشتيم و داريم كه از مقانلو در تيم ملي استفاده كنيم. او يكي از مربيان خيلي خوب تكواندوي ما است و اگر واقعا اين تصميم را داشته باشد كه كنار كريمي كار نكند، همه معادلات ما به هم مي ريزد.
¤ هفته دوم از دور برگشت سوپر ليگ كاراته در حالي روز پنجشنبه 28 دي ماه در سالن شهيد افراسيابي تهران پي گيري مي شود كه جدال تيمهاي مناطق نفت خيز جنوب و دانشگاه آزاد اسلامي تا حدود زيادي تكليف قهرمان اين فصل را مشخص مي كند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10