(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26  دی  1391 - شماره 20406

اعلام آمادگي پيونگ يانگ براي امضاي معاهده صلح با كره جنوبي
بي اعتمادي مردم تركيه به اردوغان افزايش يافت
فرزند و رئيس دستگاه اطلاعاتي قذافي به اعدام محكوم شدند
آمريكا از راه اردن سلاح تروريست ها در سوريه را تأمين مي كند
آلمان «قد» كشيد !
فرياد سرنگون باد آل خليفه در مراسم تشييع پيكر شهيد بحريني
چها رسوي پنج قاره
جنگ فرانسه در مالي با ورود نظاميان آفريقايي وارد مرحله تازه اي شد
اوج گيري اعتراض ها عليه كشتار شيعيان در پاكستان
عمرالبشير: دين اسلام مبناي قانون اساسي جديد سودان است
هزاران اسپانيايي بار ديگر عليه دولت به خيابان ها ريختند
مبارك براي مختومه شدن پرونده اش 3 ميليون دلار به دادگاه داد


اعلام آمادگي پيونگ يانگ براي امضاي معاهده صلح با كره جنوبي

وزارت خارجه كره شمالي با صدور بيانيه اي خواستار امضاي معاهده صلح با كره جنوبي شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، وزارت خارجه كره شمالي با صدور بيانيه اي خواستار انحلال «فرماندهي سازمان ملل» در كره جنوبي و امضاي پيمان صلح به جاي «توافقنامه آتش بس موقت» فعلي با اين كشور شد.
در اين بيانيه آمده است هر تصميمي كه آمريكا درباره انحلال «فرماندهي سازمان ملل» در كره جنوبي اتخاذ كند، به معناي تمايل واشنگتن براي پايان دادن به سياست خصمانه آن خواهد بود.در اين بيانيه تصريح شده است: آمريكا با امضاي پيمان صلح دائمي بين دو كره مخالف است چرا كه مي خواهد نيروهاي خود را در كره جنوبي به بهانه «فرماندهي سازمان ملل متحد» حفظ كند.
كره شمالي تاكيد كرده است تا زماني كه واشنگتن تصميم درستي اتخاذ نكند، پيونگ يانگ بازدارندگي نظامي خود را حفظ و تقويت خواهد كرد.
 


بي اعتمادي مردم تركيه به اردوغان افزايش يافت

براساس آخرين نظرسنجي در تركيه محبوبيت «رجب طيب اردوغان» به دليل سياست هاي غربگرايانه اش كاهش يافت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، موسسه نظرسنجي «متروپل» با انجام تحقيقات از مردم 31 استان تركيه، از كاهش محبوبيت اردوغان خبر داد. طبق اين گزارش، ميزان اعتماد عمومي از نحوه رهبري نخست وزير در سال 2011 ميلادي به 71 درصد مي رسيد، اما اين ميزان در اواخر سال 2012 (طي ماه هاي گذشته) به 59 درصد رسيده و به اين ترتيب 12 درصد كاهش داشته است. نظرسنجي مذكور همچنين مشخص كرد، محبوبيت «عبدالله گل» رئيس جمهور تركيه در مقايسه با سال 2011 پنج درصد كاهش يافته است. حزب حاكم «عدالت و توسعه» غربگرايي شديد را پيشه كرده است تا جايي كه اردوغان اكنون شريك جدي آمريكا است.
 


فرزند و رئيس دستگاه اطلاعاتي قذافي به اعدام محكوم شدند

دادگاه نظامي ليبي فرزند و رئيس دستگاه اطلاعاتي ديكتاتور سابق اين كشور را به اعدام محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، منابع ليبيايي اعلام كردند، «سيف الاسلام» پسر «معمر قذافي» و «عبدالله السنوسي» رئيس دستگاه اطلاعاتي وي ديروز توسط دادگاه نظامي ليبي به اعدام محكوم شدند. سيف الاسلام در سركوب مردم در سال 2011 نقش برجسته اي داشته است. السنوسي هم كه به جعبه سياه قذافي مشهور است، جنايات زيادي عليه مردم مرتكب شده است. به گفته منابع مطلع، ظاهراً محاكمه اين دو نفر كوتاه و غيابي برگزار شده است. حكم اعدام اين دو تن نيز روز هفده فوريه (26بهمن) همزمان با مراسم جشن سالگرد انقلاب عليه قذافي اجرا مي شود.
دادگاه جنايي بين المللي پيش از اين از مقامات ليبي خواسته بود تا اين دو نفر را به مسئولان دادگاه در لاهه تحويل دهند، اما دولت ليبي اعلام كرد كه آمادگي محاكمه عادلانه سران قذافي را دارد.
 


آمريكا از راه اردن سلاح تروريست ها در سوريه را تأمين مي كند

آمريكا سلاح هاي جديدي را با هواپيماهاي قطري به اردن انتقال داده تا به سوريه قاچاق شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، حبيب الله قندهاري يكي از 8 قاچاقچي افغاني كه مدتي از طرف آمريكايي ها مسئول خريد اسلحه از قبايل شرق افغانستان بوده اعتراف كرد كه نيروهاي آمريكايي در مدت 6 ماه بيش از 4000 قبضه اسلحه سنگين و نيمه سنگين از مردم افغانستان خريداري و به وسيله هواپيماهاي قطري از فرودگاه قندهار به مقصد اردن بارگيري كرده تا در اختيار شورشيان سوري قرار دهد.
وي اظهار داشت، آمريكايي ها در ظاهر اعلام كرده بودند كه نيروهاي آمريكايي و ناتو امنيت ندارند و بايد اسلحه ها جمع آوري شود ولي بعداً معلوم شد كه اين اسلحه ها به قصد مقابله با نظام بشار اسد به سوريه ارسال مي شوند.
اين قاچاقچي همچنين تصريح كرد، مسئولان نظامي آمريكا در پاسخ به مسئولان افغاني درباره علت بارگيري هواپيماهاي قطري در فرودگاه قندهار دائماً اعلام مي كردند كه براي پرواز هواپيماهاي نظامي و باربري خارجي در فرودگاه هاي افغانستان و به ويژه قندهار نيازي به هماهنگي با مقامات افغان نيست.
از سوي ديگر، شبكه خبري العالم اعلام كرد، قطر نشستي را به بهانه بررسي موضوع كردها برگزار كرد كه در راستاي اقدامات مداخله جويانه و مشكوك اين كشور طي سال هاي اخير براي خدمت به طرح آمريكايي، صهيونيستي، تجزيه برخي كشورهاي منطقه بوده است.
قطر طبق اذعان فعالان و ناظران منطقه اي همواره يكي از عوامل پشت پرده اختلافات و درگيري هاي طايفه اي در عراق و سوريه بوده است و آشكارا حمايت همه جانبه خود را از عناصر و گروه هاي مسلح در سوريه اعلام كرده است.
اين در حالي است كه انديشكده خاور نزديك واشنگتن اعلام كرد كه دسترسي شورشيان سوريه به سلاح هاي سنگين موجب شده تا ثبات در سوريه به شدت به خطر بيفتد.
در همين رابطه يك راديو تركيه گزارش داد كه هزاران شبه نظامي تركيه در حال جنگ با دولت بشار اسد هستند.
در اين گزارش آمده است، بسياري از تك تيراندازان تروريست در شهر حلب در شمال سوريه مليت تركي دارند و شبه نظاميان تركيه با افراد مسلح غيرعرب در شهرهاي مختلف همكاري مي كنند.
شبكه خبري العالم نيز اعلام كرد دولت تركيه در راستاي تحقق روياي خود براي احياي حكومت عثماني، فردي را به عنوان فرماندار مناطق مرزي خارج از كنترل نظام سوريه تعيين كرده است.
منابع نظامي سوريه اظهار داشتنند كه ارتش سوريه موفق شده است 5 تبعه تركيه را كه در قالب يك گروهك تروريستي فعاليت مي كردند دستگير كند.
از سوي ديگر شبكه الاخبار به سوريه اعلام كرد كشورهاي غربي و عربي تلاش زيادي براي به ناكامي كشاندن مذاكرات اخير ژنو بين نمايندگان آمريكا، روسيه با اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل انجام مي دهند.
به گزارش اين شبكه خبري، قطر، عربستان، تركيه و انگليس در پشت پرده از رسانه هاي وابسته به خود براي تبليغ شكست مذاكرات ژنو استفاده كردند.
اين در حالي است كه شبكه تلويزيوني روسيه اظهار داشت، به رغم تبليغاتي كه غرب به راه انداخته اكثر مناطق سوريه تحت كنترل ارتش و نيروهاي پليس است و شورشيان مسلح به مناطق روستايي و دورافتاده عقب نشيني كرده اند.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين خسارات سنگيني به عناصر تروريست در داريا وارد كردند و به عمليات پاكسازي اين منطقه از تروريست ها ادامه مي دهند. روزنامه الشروق آن لاين اظهار داشت، بشار اسد رئيس جمهور سوريه در جلسه اي كه با سران نظامي ارتش سوريه داشت تأكيد كرد، در صورتي كه در جنگ كشته شود ارتش اسرائيل و ناوهاي آمريكايي مستقر در منطقه را موشكباران كنند.
منابع آگاه سوري اظهار داشتند در اين جلسه محرمانه بشار اسد گفته كه محال است عمليات نظامي وسيعي عليه سوريه صورت گيرد چرا كه در اين صورت كشورهاي حمله كننده نابود خواهند شد.وي افزود، ممكن است كشورهاي چپاولگر با استفاده از موشك هاي آمريكايي و اسرائيلي بخواهند به مناطق خاصي از سوريه حمله كنند كه در اين صورت ارتش سوريه بايد آماده جوابگويي باشد و تمام موشك ها را به سمت اسرائيل و ناوهاي آمريكايي شليك كند.
ساير رويدادها
¤ تروريست ها در سوريه از لباس زنانه براي تردد در سطح شهرها استفاده مي كنند.
¤ يكي از افسران ارتش آزاد سوريه فاش كرد طرح حمله به فرودگاه هاي سوريه توسط فرانسه و آمريكا طراحي شده بود.
¤ يك مقام وزارت دفاع روسيه اعلام كرد رزمايش دريايي روسيه هشدار به غرب درباره سوريه است.
¤ رئيس جمهور مصر گفت، بحران سوريه راه حل نظامي ندارد و بايد از طريق سياسي حل و فصل گردد.
¤وزير خارجه روسيه تأكيد كرد، بركناري بشار اسد از قدرت به عنوان پيش شرط آغاز مذاكرات سياسي در سوريه قابل اجرا نيست.
 


آلمان «قد» كشيد !

آيا مي دانيد كه مساحت آلمان اين روزها حدود 10 كيلومتر مربع بيشتر شده و نقشه اين كشور را تغيير داده است؟!
در واقع، بيرون آمدن جزيره اي از زير آب هاي آلمان در «درياي شمال» - كه طي 25 سال گذشته بي سابقه بوده -، جامعه علمي اين كشور را واقعا متعجب و غافلگير كرده است! اين جزيره كه مساحتش به اندازه 25 زمين فوتبال، يعني به طور دقيق تر 4/9 كيلومتر مربع است و معلوم هم نيست به چه دليل اين طور سريع سر از آب بيرون آورده، در 15 كيلومتري سواحل «شلسويگ هولشتاين» آلمان قرار دارد و ارتفاعش فعلا به 5 متر مي رسد.
«دتلف هانسن»، از گروه دانشمنداني كه مدتي است تحولات اين قطعه زمين را زير آب تحت نظر دارند، در اين ارتباط ذوق زده مي گويد: «اين كه جزيره اي نو ظرف فقط چند سال تشكيل شود، واقعا شگفت انگيز است!» حالا، اگرچه براي مردم عادي اضافه شدن به مساحت كشورشان جالب و عجيب به نظر مي رسد، اما براي دانشمندان آلماني اين كه اين جزيره با چنين سرعتي از آب بيرون زده، عجيب تر است! به همين دليل هم، آنها سعي دارند با تكيه بر دو عامل، علت موضوع را پيدا كنند. عامل اول، موقعيت جزيره است كه تحت حفاظت جزيره هاي كوچك اطراف قرار دارد. عامل دوم هم آب و هوايي است، چرا كه طوفان هاي شديدي طي دهه اخير در اين منطقه از درياي شمال مشاهده شده است. به هر حال، مي گويند جزيره جديد كه حالا اسمش «نوردوگساند» است، هنوز سر و كله اش درست و حسابي پيدا نشده كلي مهمان پيدا كرده است. اين مهمان ها كه پرندگان، فك ها و حيوانات ديگرند، با توجه به اين كه هنوز هيچ آدميزادي سر و كله اش در آنجا پيدا نشده، زندگي آرام و راحتي را شروع كرده اند. ظاهرا، جزيره نو رسيده به لحاظ گونه هاي گياهي هم بسيار غني است، چرا كه تا حالا 49 نوع گياه در آن كشف شده است. اما، فقط حيوانات و گياهان نيستند كه به خاطر اين هديه مادر طبيعت خوشحالند، بلكه مطبوعات آلماني هم از اين موضوع كاملا ذوق زده اند و تيترهايي با احساس مي زنند.
حالا، بد نيست بدانيد كه درياي شمال با 300 كيلومتر ساحلش پر از جزيره است كه سرزمين فك ها هستند. ناگفته هم نماند كه مساحت آلمان تا پيش از تولد جزيره جديد 357026 كيلومتر مربع بوده است.
¤ سرويس خارجي كيهان
 


فرياد سرنگون باد آل خليفه در مراسم تشييع پيكر شهيد بحريني

مراسم تشييع پيكر شهيد بحريني با حمله نيروهاي آل خليفه و پرتاب گلوله هاي ساچمه اي و گازهاي سمي به درگيري و خشونت كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري ها، نيروهاي رژيم آل خليفه به مراسم تشييع پيكر شهيد حاج حبيب ابراهيم كه با حضور گسترده بحريني ها در شهر المالكيه برگزار شد حمله كردند و با شليك گازهاي سمي و گلوله هاي ساچمه اي چندين نفر را مجروح كردند.
اين شهيد بحريني بر اثر استنشاق گازهاي سمي به شهادت رسيد.
معترضان شركت كننده در اين مراسم با سر دادن شعار راه شهيد ادامه دارد، قاتلان بايد محاكمه شوند و آل خليفه بايد سرنگون شود بر ادامه راه انقلاب تا تحقق تمامي خواسته هاي انقلابيون تاكيد كردند.
تظاهركنندگان همچنين خواستار آزادي همه فعالان زنداني شدند و از حمدبن عيسي آل خليفه خواستند كه از قدرت كناره گيري كند.
از اواسط ماه فوريه 2011 هزاران نفر از معترضان طرفدار دموكراسي در بحرين تظاهرات متعددي در خيابان هاي بحرين برگزار كردند و از خاندان سلطنتي آل خليفه خواستند كه قدرت را واگذار كند.
آل خليفه با همدستي نيروهاي آل سعود به سركوب تظاهركنندگان پرداخت كه تعداد زيادي از مردم بحرين در اين درگيري ها كشته و زخمي و صدها نفر نيز بازداشت شدند.
 


چها رسوي پنج قاره

آزادي مبارز ضدصهيونيستي
«جرج ابراهيم عبدالله» اهل لبنان پس از تحمل 28 سال حبس ديروز از زندان فرانسه آزاد شد. عبدالله كه عليه رژيم صهيونيستي دست به عمليات مسلحانه زده بود، در فرانسه بازداشت و زنداني شد. وي هيچگاه حاضر نشد موضع ضدصهيونيستي خود را رها كند.
افزايش برد موشك هاي حماس
گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي حماس در حال آزمايش موشك هاي دوربرد خود در جنوب نوار غزه است. رژيم صهيونيستي كه از اين مسئله وحشت دارد، در مورد اين آزمايشات به مصر شكايت كرده است. مصر پس از جنگ هشت روزه اخير، نقش ميانجيگري را ميان حماس و رژيم صهيونيستي بازي مي كند.
خطر تجزيه يمن
جدايي طالبان يمن با برگزاري تظاهرات در جنوب اين كشور، خواستار جدايي جنوب از شمال شدند. يمن در دوران جنگ سرد به بخش شمالي و جنوبي تقسيم شده بود. اين دو بخش در سال 1990 به هم پيوستند.
مسئله مصونيت قضايي آمريكايي ها
«حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان اعلام كرد «لويه جرگه» (مجلس سنتي متشكل از سران قبايل و اقوام) بايد درباره اعطاي مصونيت قضايي به نظاميان آمريكايي تصميم بگيرد.
يكي از بندهاي جنجالي پيمان امنيتي كابل- واشنگتن، اعطاي مصونيت به آمريكايي ها پس از 2014 است.
ترور نافرجام مقام عراقي
«رافع العيساوي» وزير دارايي عراق از يك عمليات ترور جان سالم به در برد. ظاهراً بمبي در مسير حركت خودروي العيساوي در غرب بغداد منفجر شد ولي به او آسيبي نرسيد. به نظر مي رسد دست هاي پنهان با ترور اين وزير سني مذهب قصد دارند غائله جديدي در عراق راه بيندازند.
 


جنگ فرانسه در مالي با ورود نظاميان آفريقايي وارد مرحله تازه اي شد

جنگ در مالي با ورود نيروهاي زميني فرانسه و برخي كشورهاي آفريقايي و دخالت آمريكا و انگليس ابعاد گسترده اي به خود گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، دولت فرانسه كه با تكيه به حمايت هاي سياسي و لجستيكي غرب دامنه دخالت خود را گسترش داده است، روز دوشنبه تحركات زميني خود را عليه شورشيان آغاز كرد.
براساس اين گزارش دريادار «ادوار گييو» رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح فرانسه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عمليات نظامي فرانسه تحت عنوان «گربه وحشي» ادامه دارد و ستاد فرماندهي تاكتيكي عمليات در مالي مستقر است، اما راهبرد ماموريت در پاريس و از سوي رئيس جمهور و وزير دفاع تعيين مي شود.
وي مدعي شد: مداخله نظامي ما در مالي با قوانين بين المللي منافاتي ندارد و با سران اين كشور هماهنگ شده است.
اين در حالي است كه اقدامات پاريس در مالي حاكي از آن است كه از نقطه نظر مقامات فرانسوي، اوضاع مالي نسبت به گذشته وخيم تر شده است.
در همين حال نيروهاي زميني كشورهاي جامعه اقتصادي غرب آفريقا موسوم به (اكواس) روز دوشنبه وارد خاك مالي شدند تا در كنار نظاميان فرانسوي به جنگ عليه شورشيان بپردازند. به گفته وزير امور همگرايي آفريقايي ساحل عاج، هدف از اعزام اين نيروها، كنترل مجدد شمال مالي و عقب راندن نيروهاي شورشي در مالي است. كشورهاي آفريقايي بنين، بوركينافاسو، نيجر، نيجريه و سنگال (همسايگان مالي) روز دوشنبه 2300 تن از نظاميان خود را به شهر باماكو (پايتخت مالي) اعزام كردند. از سوي ديگر آمريكا و اتحاديه اروپا احتمال مداخله در مناقشه مالي را منتفي ندانسته و مقامات آمريكايي اعلام كرده اند از عمليات نظامي حمايت مي كنند.
به گزارش مهر، «توماس دي مايتزر» وزير دفاع آلمان در گفت وگو با روزنامه «فرانكفورتر الگماينه»، مداخله نظامي فرانسه در مالي را مسئولانه و درست ارزيابي كرد و مدعي شد كه ارتش مالي توانايي توقف نفوذ شورشيان از شمال به جنوب اين كشور را نداشت.
در زمينه تحولات نظامي در خاك مالي، يك مسئول ارتش اين كشور، روز دوشنبه مدعي شد كه صدها تن از شورشيان بر اثر حملات هوايي و تهاجم زميني به هلاكت رسيدند و در مقابل فقط 11 تن از نظاميان مالي كشته و 60 تن ديگر زخمي شده اند.
دولت انگليس هم گفته است كه دو هواپيماي غول پيكر نظامي در اختيار فرانسه قرار داده است تا سربازان و تجهيزات نظامي مورد نياز خود را با آن به مالي ارسال كند. «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس گفت كه كمك اين كشور به فرانسه فقط شامل تجهيزات نظامي خواهد بود.
«ژان ايولدريان» وزير دفاع فرانسه نيز گفت: حملات هوايي ارتش اين كشور عليه مواضع شورشيان همچنان ادامه دارد و انبارهاي سلاح شورشيان يكي از اهداف اصلي اين حملات است.
ساكنان محلي نيز اعلام كردند كه جنگنده هاي فرانسوي با پروازهاي شناسايي و بمباران نقاط مشكوك، شورشيان را از شهر استراتژيك «كونا» در نزديكي پايتخت عقب رانده اند.
شورشيان مالي كه شامل سه گروه اصلي «الطوارق»، جنبش وحدت و جهاد در غرب آفريقا و القاعده هستند، بسياري از سلاح و تجهيزات و نفرات خود را از كشورهاي اطراف تامين مي كنند و روز دوشنبه عمليات جديد خود را براي تصرف شهر «كونا» آغاز كردند.
خبرگزاري ها نيز روز دوشنبه از برگزاري نشست اضطراري شوراي امنيت براي بررسي اوضاع مالي كه به درخواست فرانسه برگزار شد خبر دادند و نماينده فرانسه گزارشي از عمليات نظامي در مالي را ارائه كرد.
اين در حالي است كه به نظر نمي رسد حمايت هاي بين المللي و منطقه اي از عمليات نظامي عليه شورشيان در شمال مالي بتواند صداي منتقدان و معترضان به دخالت فرانسه در آفريقا را ساكت كند.
جنبش جامعه آرام «(المجتمع السلم)» شاخه اخوان المسلمين در الجزاير در بيانيه اي دخالت نظامي فرانسه در مالي را به شدت محكوم كرد.
در بيانيه اين جنبش آمده است: دخالت نظامي فرانسه، مانعي در مقابل تلاش هاي سياسي براي حل بحران مالي است و چالش هاي فراواني را در منطقه ايجاد خواهد كرد.
«عبدالباري عطوان» سردبير روزنامه «القدس العربي» نيز در سرمقاله اي با اشاره به دخالت نظامي فرانسه در مالي، تسلط دوباره بر ذخاير غني اورانيوم و طلا اين كشور را هدف اصلي پاريس عنوان كرد. همچنين گروه هاي مسلح مالي روز دوشنبه تهديد كردند براي گسترش جنگ، عمق فرانسه را هدف قرار خواهند داد. كه اين تهديد مردم فرانسه را دچار وحشت كرده است.
 


اوج گيري اعتراض ها عليه كشتار شيعيان در پاكستان


هزاران زن در كراچي پاكستان در اعتراض به شرايط ناامن در اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، شهر بندري كراچي پاكستان يكشنبه شاهد تظاهرات هزاران زن مسلمان و شيعه بود. تظاهركنندگان با سردادن شعار «لبيك يا حسين» اعتراض خود را به كشتار شيعيان نشان دادند. آنها خواستار محاكمه عوامل بمب گذاري اخير شدند. انفجارهاي تروريستي در كويته پاكستان كه پنجشنبه گذشته روي داده است، 100 شهيد و 350 مجروح در ميان شيعيان برجاي گذاشت.
«راجا پرويز اشرف» نخست وزير پاكستان كه يكشنبه وارد كويته شده بود، براي آرام كردن اوضاع، با شماري از رهبران شيعه ديدار و گفت وگو كرد.
نخست وزير پاكستان همچنين، دولت محلي ايالت بلوچستان را منحل كرد. انحلال اين دولت، يكي از خواسته هاي اصلي معترضان بود. پليس و نيروهاي امنيتي نتوانستند جلوي حملات تروريستي را بگيرند.
طي روزهاي اخير مردم شهرهاي كراچي، اسلام آباد، لاهور، كويته، پيشاور و سكردو بارها دست به تظاهرات زدند. اين معترضان نيز دولت را به كوتاهي در برخورد با تروريست ها متهم مي كنند.
از افغانستان نيز خبرگزاري جمهوري اسلامي گزارش داد، صدها تن از مردم كابل ديروز به خيابان ها آمدند و كشتار شيعيان پاكستان را محكوم كردند. گروه تروريستي «لشكر جهنگوي» كه تحت حمايت عربستان است مسئوليت حملات روز پنجشنبه پاكستان را برعهده گرفته است.
 


عمرالبشير: دين اسلام مبناي قانون اساسي جديد سودان است

رئيس جمهور سودان تاكيد كرد كه دولتش اصول اسلامي را هرگز رها نمي كند و قانون اساسي جديد در سودان بر اساس اصول دين اسلام تدوين خواهد شد.
به گزارش فارس، عمر البشير رئيس جمهور سودان يكشنبه شب در مراسم اختتاميه مسابقات بين المللي قرآن كريم در خارطوم تاكيد كرد كه دولت سودان هرگز اصول اسلامي خود را رها نمي كند.
رئيس جمهور سودان مخالفان سياسي كشورش را كه با شورشيان توافقنامه امضا كرده اند توطئه گر و خائن خواند و گفت:ما براي تدوين قانون اساسي جديد سودان دين و دولت را از هم جدا نمي دانيم اگرچه معارضان اين را نمي خواهند و قانون اساسي آتي كشور قانون قرآن و دين اسلام است.
عمر البشير تاكيد كرد: بحران ها و مشكلاتي كه ملت ها با آن روبه رو هستند تنها با رجوع به كتاب پروردگار حل مي شود زيرا قرآن راه روشن براي هر فرد و جامعه اي است و با قرآن است كه حال و روز ملت ها درست شده و با آن به توسعه و پيشرفت دست مي يابند.
رئيس جمهور سودان بارديگر بر اهتمام دولتش به قرآن كريم و حفظ آن در جامعه تاكيد كرد و گفت از امسال سيزدهم ژانويه هر سال روز گراميداشت جشن جايزه بين المللي قرآن كريم در خارطوم نامگذاري مي شود.
 


هزاران اسپانيايي بار ديگر عليه دولت به خيابان ها ريختند

هزاران اسپانيايي در اعتراض به تصميم دولت براي خصوصي سازي بيمارستان ها و مراكز درماني بار ديگر تظاهرات كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني «پرس تي وي»، هزاران نفر از قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي دولت اسپانيا روز يكشنبه در خيابان هاي «مادريد» عليه طرح خصوصي سازي بيمارستان ها و مراكز درماني به خيابان ها ريختند.
معترضان اسپانيايي در اين تظاهرات اعلام كردند هرگز اجازه نخواهند داد بخش بيمارستاني و درماني اين كشور به نفع بخش خصوصي قرباني شود.
اين تظاهرات بنا به دعوت «اتحاديه كاركنان بيمارستاني اسپانيا» برگزار شد.
كاركنان بيمارستان هاي اسپانيا در طول چند ماه گذشته بارها اقدام به برپايي تظاهرات ضددولتي با هدف جلوگيري از خصوصي سازي بيمارستان ها كرده اند اما با وجود اين دولت اين كشور بر اجراي چنين سياست هايي تاكيد مي كند.
دولت اين كشور ضعيف اروپايي از آغاز بحران كم سابقه مالي (2008) به اين سو، براي جبران بخشي از بدهي هاي سر به فلك كشيده خود و بنا به دستور «تروئيكاي اروپا» سياست هاي سنگين رياضتي در بخش هاي مختلف را در دستور كار قرار داده است. همزمان با اجراي چنين سياست هايي مردم اين كشور نيز به كرات دست به اعتصاب، تظاهرات و حتي شورش هاي خياباني زده اند. تروئيكاي اروپا دادن وام به اينگونه كشورها را مشروط به اجراي چنين سياست هاي رياضتي كرده است!
 


مبارك براي مختومه شدن پرونده اش 3 ميليون دلار به دادگاه داد

ديكتاتور مصر براي مختومه شدن پرونده فساد خود و خانواده اش، حاضر به پرداخت سه ميليون دلار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «حسني مبارك» رئيس جمهور سابق مصر، اعلام آمادگي كرد تا در قبال مختومه شدن پرونده فسادي كه اخيرا براي او و اعضاي خانواده اش گشوده شده است مبلغ سه ميليون دلار بپردازد.
براساس اين گزارش به نقل از شبكه خبري «نيل»، حسني مبارك در پرونده موسوم به «هداياي الاهرام» پذيرفت كه حدود 20 ميليون ليره (سه ميليون دلار) پرداخت كند تا ادامه رسيدگي به اين پرونده متوقف شود. اين گزارش حاكي است، دادستاني مصر نيز مصالحه با مبارك براي مختومه كردن پرونده مالي وي را پذيرفته است. به موجب اين پرونده، موسسه مطبوعاتي «الاهرام» در سه دهه حكومت مبارك، به روش هاي مختلف و از راه هاي غيرقانوني ميليون ها «لير» (واحد پول مصر) به خاندان مبارك پرداخت كرده است. پرونده هاي ديگر مبارك درباره قتل عام مردم مصر هنوز مختومه نشده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10