(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27  دی  1391 - شماره 20407

برف راه ارتباطي 60 روستاي مشكين شهر را مسدود كرد
بهره برداري از بزرگترين مركز خريد و فروش خودرو در كشور
جانشين فرمانده ناجا خبر داد
ارزاني سوخت عامل اصلي قاچاق آن است
شوراي شهر ديروز تصويب كرد
مهلت دو هفته اي به شهردار تهران براي رفع مغايرت 9ميلياردي بودجه سال 88
حوادث كوتاه از كشور
هزار اصله نهال در پارك پرديسان كاشته شد
محكوميت سارقان سيم برق به 10سال زندان و 5 سال تبعيد
تاكيد ديوان عدالت اداري؛
جلوگيري از عرضه قليان در قهوه خانه ها نياز به ابلاغ ديوان ندارد
كشف 90 هزار ليتر سوخت قاچاق در خوزستان
هواشناسي هشدار داد
افزايش آلودگي هواي تهران از امروز تا هفته آينده
وقوع تصادف زنجيره اي در جاده انديشه
دستگيري كلاهبرداران يك ميليارد ريالي فروش خودرو در ماسال
زمين يك كلاس را بلعيد
قتل شهردار گواتمالا در آرايشگاه!
كلاهي از 300 متر پارچه!
رياضيدان ايراني برنده جايزه جهاني انجمن رياضي
كاشتن نهال هاي زيتون به ياد فلسطين


برف راه ارتباطي 60 روستاي مشكين شهر را مسدود كرد

سرويس شهرستانها-
رئيس اداره راه و شهرسازي مشكين شهر گفت: بارس برف سنگين راه ارتباطي 60 روستاي اين شهرستان را مسدود كرد.
محمد فتاحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مأموران راهداري براي بازگشايي راه ارتباطي محورهاي مسدود شده تلاش مي كنند.
وي گفت: هم اكنون در جاده مشكين شهر و هريس بيش از يك متر برف به زمين نشسته است.
وي افزود: به دليل كوهستاني و صعب العبور بودن اين محور، همه ساله با شروع فصل سرما توسط ادارات راه و ترابري جاده مشكين شهر- هريس مسدود اعلام مي شود.به دليل بارش برف و سردي هوا، دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشكين شهر امتحانات پايان ترم را لغو و مديريت آموزش و پرورش نيز مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي را روز سه شنبه تعطيل اعلام كرد.به گزارش خبرگزاري فارس، بارش برف در استان هاي گيلان و زنجان، ارتفاعات و راه هاي مواصلاتي اين دو استان را سفيدپوش كرد.
برف ارتفاعات گيلان از جمله گردنه الماس در اسالم به خلخال را نيز در بر گرفت و فرمانده پليس راه استان رانندگان اين مسير را ملزم به استفاده از زنجير چرخ و تجهيزات ايمني كرده است.
جانشين رئيس پليس راه استان زنجان اعلام كرد با وجود بارش برف در محورهاي استان، جاده ها باز است و تردد در آن ادامه دارد. اما رانندگان بايد از تجهيزات زمستاني استفاده كنند.
گزارش خبرنگار كيهان از بابل نيز حاكي است پس از پنج سال برف شهر بابل را سفيدپوش كرد و موجب خوشحالي كشاورزان شد.
برف در روستاي بلده واقع در شهرستان نور مازندران سبب مسدود شدن راه ارتباطي 20 روستاي اين منطقه شد. ارتفاع برف در شهر بلده به 35 سانتي متر و در ارتفاعات به بيش از 70 سانتي متر رسيد و محور اصلي دو آب به پل زنگوله را مسدود كرد.
تمامي راه ها و محورهاي اين منطقه يخبندان و لغزنده است و تردد در محورهايي كه باز است فقط با زنجير چرخ امكان دارد.
سرماي شديد موجب يخ زدن لوله هاي آب در شهر بلده و قطع شدن آب اين شهر شد. بارش برف در زنجان نيز پرواز زنجان- مشهد را در روز گذشته لغو كرد. همچنين پرواز مشهد- زنجان نيز كه قرار بود ديروز مسافران زنجاني را به زنجان بياورد به دليل شرايط نامساعد جوي مجبور شد در فرودگاه مهرآباد تهران به زمين بنشيند. برف محورهاي لاويچ، وازوخرتا برود در منطقه چمستان مازندران را مسدود كرد. اين راه ها به دليل نبود تجهيزات و امكانات راهداري توسط اهالي محل و با امكانات محلي بازگشايي و تنها دستگاه گريدر اداره راه و شهرسازي شهرستان نور به بازگشايي محور گلندرود مشغول شد.
 


بهره برداري از بزرگترين مركز خريد و فروش خودرو در كشور

معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت كه بهره برداري از بزرگترين مركز خريد و فروش خودرو در كشور بزودي آغاز مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، مجتبي عبدالهي گفت: در كلانشهر تهران، سه مركز جديد در مناطق 13، 15 و 21 به زودي آماده بهره برداري مي شود.وي با اشاره به اينكه عمليات اجرايي اين پروژه ها از آبان سال 1391 آغاز شده است، گفت: طي 2 ماه فعاليت اين پروژه ها در حال حاضر به مرحله بهره برداري رسيده و قرار است طي همين هفته افتتاح شود.عبدالهي تصريح كرد: مركز خريد و فروش خودرو شهيد دوران با مساحت 2/5 هكتار و با گنجايش تعداد 1400دستگاه خودرو، مركز خريد و فروش خاوران با مساحت 6 هكتار و گنجايش تعداد 1700 خودرو و همچنين مركز خريد و فروش چيتگر با مساحت 17 هكتار و گنجايش تعداد 8000 خودرو، از روز جمعه 29 ديماه آماده بهره برداري مي شود.
وي با بيان اين كه مركز شهيد دوران مخصوص خريد و فروش انواع خودرو پژو خواهد بود، گفت: همه علاقه مندان مي توانند براي خريد و فروش انواع خودروي پژو به اين مركز مراجعه كنند.عبدالهي افزود: همچون دو مركز ديگر در مناطق 15 و 21 ويژه تمام خودروهاي سواري است و شهروندان مي توانند براي خريد و فروش خودرو به اين مراكز مراجعه كنند.
 


جانشين فرمانده ناجا خبر داد

ارزاني سوخت عامل اصلي قاچاق آن است

جانشين فرمانده نيروي انتظامي ضمن تشريح اهداف جديد پليس در امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: پليس به شدت به دنبال تصويب قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز است چرا كه قانون 72 سال پيش تنها به كام قاچاقچيان خوش مي آيد .
سردار احمدرضا رادان در همايش معاونين مبارزه با قاچاق كالا و ارز با بيان اينكه آينده مبارزه با قاچاق كالا و ارز روشن است، گفت: با اينكه امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز زمان بر است، اما چشم انداز و آينده اميدوار كننده اي براي مبارزه موثر با اين پديده شوم مي بينيم .
وي با بيان اينكه امروز وقتي ارز را تحويل يك فردي مي دهيم، چرخه تحويل ارز تا آوردن كالا و توزيع آن در دايره كنترل قرار مي گيرد، گفت: اگر اين پروسه موفقيت آميز شود خود به خود از قاچاق كالا جلوگيري مي شود .
وي افزود: يكي از راه هاي ضربه زدن دشمنان قاچاق كالا است و اينكه با قاچاق مي توان تحريم ها را دور زد كاملا مردود است .
رادان با بيان اينكه در مبارزه با قاچاق اقلام ممنوعه و ضد فرهنگي بايد به عنوان يك تهديد نگاه شود، گفت: يكي از مسيرهاي به نتيجه رسيدن تحريم ها از سوي دشمنان، قاچاق كالا است .
رادان با تاكيد بر افزايش تعاملات پليس هاي تخصصي با يگان مرزباني در استان هاي مرزي گفت: نبايد تنها از كشفيات كالاي قاچاق توسط مرزباني خوشحال شويم بلكه بايد مسير ورود، مقصد و عناصر وارد كننده و گردانندگان اصلي اين نوع باندها توسط معاونت مبارزه با قاچاق كالا و ارز شناسايي شود .
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نوسانات ارز گفت: هنوز هم در موضوع ارز اصرار داريم كه نبايد كار امنيتي شود چرا كه اين موضوع امنيتي نيست.
وي در مورد نقش برخي تخلفات سازمان ها و ادارات در موضوع قاچاق كالا و ارز گفت: بايد بر روي تخلفات سازمان ها و ادارات كه مي تواند قاچاق را ايجاد و يا تشديد كند هدفگذاري كنيم .
وي با بيان اينكه در بحث قاچاق سوخت سوال اصلي اين است كه چطور ممكن است سوختي كه توليد داخل است قاچاق شود، گفت: تنها جواب اين سوال آن است كه كنترل و نظارت يك سازمان بر روي عرضه سوخت خارج از شبكه دچار مشكل است . پليس نمي تواند براي كج كاري ساير سازمان ها مسئول باشد.وي با بيان اينكه با انجام اقدامات صورت گرفته بحث قاچاق سوخت كنترل شده بود، گفت: امامجددا با ايجاد نوسانات ارزي و گراني دلار و افزايش تفاوت سوخت ميان ايران و همسايگان اين مساله تشديد شد .
رادان با بيان اينكه جاي سوال است كه قاچاقچيان سوخت را از كجا مي آورند،گفت: هنوز هم به برخي از سازمان ها و مشاغلي كه سوختشان تغيير كرده است، سهميه سوخت داده مي شود و اين خود موجب افزايش قاچاق مي شود .
وي با بيان اينكه به دليل ارزان بودن سوخت در كشور حتي برخي افراد مايل به كار كردن نيستند، گفت: يكي از هدفگذاري هاي پليس در امر مبارزه با قاچاق سوخت، هدفگذاري بر روي سهميه بگيران عمده است .
رادان كنترل قاچاقچيان حرفه اي و سابقه دار را يكي ديگر از موضوعات مورد بحث عنوان كرد و گفت: كنترل قاچاقچيان حرفه اي و سابقه دار نيازمند كار اطلاعاتي است و بايد برنامه ريزي هايي را نيز در راستاي توانمندي پرسنل انجام داد . رادان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه به شدت به دنبال تصويب قانون معطل مانده مبارزه با قاچاق كالا و ارز هستيم، گفت: در حال حاضر اين قانون كه متعلق به 72 سال پيش است تنها راه را براي قاچاقچيان هموار كرده و نمي توان با قاچاقچيان مدرن امروزي با قانون 72 سال پيش برخورد كرد .
وي با بيان اينكه كهنگي قانون به شدت به كام قاچاقچيان خوش مي آيد گفت: ما به شدت دنبال آن هستيم كه موضوع قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصويب و ابلاغ شود .

 


شوراي شهر ديروز تصويب كرد

مهلت دو هفته اي به شهردار تهران براي رفع مغايرت 9ميلياردي بودجه سال 88

مغايرت 9 ميليارد توماني در بودجه سال 88 شهرداري تهران اعضاي شوراي شهر را بر آن داشت تا براي رفع اين مغايرت يك مهلت دو هفته اي را تصويب كند.
به گزارش خبرنگار كيهان در جلسه علني ديروز شوراي شهر حسابرس ويژه اين شورا تفريغ بودجه سال 88 شهرداري تهران را قرائت كرد.در اين گزارش با اشاره به مغايرت هاي موجود در بودجه شهرداري تاكيد شده است كه هيچ مستنداتي براي رفع اين مغايرت ها از سوي شهرداري دريافت نشده است.
دكتر خالقي حسابرس ويژه شوراي شهر تهران از مغايرت 9ميليارد توماني در بودجه سال 88 شهرداري خبر داد.مهندس مهدي چمران در ادامه اين جلسه با اشاره به مبلغ بالاي مغايرت ها گفت: به نظر مي رسد قبل از تصويب اين گزارش بايد از سوي شهرداري مستندات رفع مغايرت ارسال شود.
در همين حال خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر درخواست مهلت يك هفته اي براي رفع مغايرت ها شد اما مهندس چمران مجددا با اشاره به بالا بودن ميزان مغايرت ها درخواست مهلت دو هفته اي را كرد كه اعضاي شورا نيز به اتفاق اين پيشنهاد را تصويب كردند.
شكيب: شهرداري
50 كيلومتر از طرح جامع ترافيك عقب است
دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر ديروز در ادامه اين جلسه در گزارش تحليلي از توسعه مترو در تهران از عقب ماندگي 50 كيلومتري مترو پايتخت از طرح جامع ترافيك خبر داد.
وي با اشاره به اينكه قرار بود 12كيلومتر بخش جنوبي خط سه تا پايان امسال به بهره برداري برسد گفت: برابر گزارش هاي مترو اين موضوع به تعويق افتاده و بهره برداري از اين 12كيلومتر در بهار سال آينده صورت مي گيرد.
شكيب با اشاره به توسعه خطوط يك، دو و چهار مترو و تكميل آنها نشان داد كه اراده، مديريت و برنامه ريزي در شهرسازي نتيجه بخش است. وي تاكيد كرد: مترو مي تواند با يك برنامه ريزي مدون و با استفاده از اعتبارات فاينانسي كه اخيرا به دستش رسيده خط سه را نيز به همين ترتيب تكميل كند.
وي با اشاره به آغاز عمليات عمراني در خط 6 مترو در حد فاصل دولت تا ميدان سپاه و خط 7 مترو در حد فاصل محلاتي تا بوستان گفت وگو گفت: عمليات حفاري حدود 24كيلومتر از اين دو خط انجام شده است. شكيب در ادامه با اشاره مجدد به عقب ماندگي مترو از طرح جامع ترافيك تاكيد كرد: براي جبران اين عقب ماندگي بايد طي سه سال آينده سالانه 22 كيلومتر مترو به شبكه خطوط اضافه شود.
وي تاكيد كرد: اعتبار مورد نياز براي تحقق اين امر 1840ميليارد تومان است .
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر در ادامه اين نتيجه را گرفت كه شهرداري در سه سال آينده بايد ضمن دوري از ساخت بزرگراه و تونل سازي به توسعه مترو و برطرف كردن عقب ماندگي خود كند.
شكيب در ادامه گزارش خود كل كمك دولت به مترو از سال 86 تاكنون را معادل 1122ميليارد تومان عنوان كرد و سپس به بيان پيشنهاداتي براي مديريت بهتر مترو پرداخت و گفت: شهرداري بايد اعتبارات مصوب را مستقيما در اختيار مترو قرار دهد.شكيب همچنين از انجام عمليات عمراني در 140 كيلومتر خط مترو به صورت همزمان انتقاد كرد و گفت: صحيح تر اين بود كه ساخت 60كيلومتر خط مترو را آغاز مي كرديم و تا به سرانجام نمي رسيد، عمليات عمراني در خطوط ديگر آغاز نمي شد.مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران هم ضمن تاييد اظهارات شكيب گفت: علاوه بر اين بايد نسبت به تصويب نهايي ساير خطوط پيشنهادي مترو در طرح جامع جديد حمل ونقل و ترافيك اقدام كنيم.
چمران استفاده قانونمند از منابع صندوق توسعه ملي مطابق با مصوبه مجلس شوراي اسلامي را هم يك ضرورت دانست و گفت: علاوه بر اين بايد از هم اكنون به فكر تامين واگن براي سال هاي پيش رو باشيم، چرا كه تامين واگن چند سال به طول مي انجامد.
تناقض آمار شوراي شهر و شهرداري درباره پرداخت هاي دولت به مترو
گزارش خبرنگار ما حاكي است كه بحث دو طرفه تشكري هاشمي و دكتر شكيب در خصوص ميزان پرداخت هاي دولت به مترو باعث شد جلسه لحظاتي به چالش ميان معاون شهرداري و برخي از اعضاي شوراي شهر كشيده شود.
بنابراين گزارش در حالي كه رئيس كميسيون عمران شوراي شهر ميزان كمك شهرداري به مترو را در سال جاري معادل 168 ميليارد تومان عنوان كرده بود، تشكري هاشمي مدعي شد كه شهرداري امسال 694 ميليارد تومان اعتبار به مترو تخصيص داده است و دولت هنوز رقمي از اعتبارات عمراني را پرداخت نكرده كه اميدواريم ظرف روزهاي پيش رو اين پرداخت انجام شود.در ادامه جلسه معصومه آباد عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران هم با بيان اينكه اعداد و ارقام ذكر شده در گزارش كميسيون عمران با ارقامي كه معاون شهردار اعلام كرد منطبق نيست، گفت: از معاون مالي و اداري شهردار در اين باره سوال كرده ام كه به گفته وي ارقام گزارش شورا بعضا صحيح نيست.پورزرندي معاون مالي و اداري شوراي شهر تهران هم در پاسخ به اين موضوع اعلام كرد كه مي تواند مستندات پرداختي هاي دولت و شهرداري به مترو را به شوراي شهر ارائه كند.چمران هم براي اينكه جلسه را مديريت كند خطاب به پورزرندي گفت: شما نگران نباشيد، به وقتش مستندات را هم از شما مي گيريم.
 


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري قاچاقچيان سابقه دار
بابل- خبرنگار كيهان: 2 نفر از عوامل تهيه و توزيع مواد مخدر به هويت «الف.ق» و «د.ج» از متهمان باسابقه در بابل دستگير شدند و مقاديري ماده مخدر صنعتي شيشه از آنان كشف شد. متهمان با پيشنهاد رشوه به ماموران قصد فرار داشتند.
شرور معروف دستگير شد
زاهدان- خبرنگار كيهان: با تلاش پرسنل نيروي انتظامي نيك شهر «اسلم.ب» يكي از اشرار معروف منطقه ساربوك در اين شهرستان دستگير شد.
وي سوابق مختلفي را در ايجاد ناامني، راهبندي، قتل و زورگيري در منطقه دارد.
كشف چوب قاچاق
دامغان- خبرگزاري فارس: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري دامغان از كشف 10 تن چوب قاچاق در اين شهرستان خبر داد. چوب هاي قاچاق كشف شده از نوع تاغ، ارس و ذغال چوب گونه هاي جنگلي بلوط، راش و كچف بوده است.
ارزش اين مقدار چوب قاچاق 200 ميليون ريال برآورد شده و 8 نفر در ارتباط با قاچاق چوب دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
كشف محموله سوخت قاچاق
فسا- خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي فسا از كشف 8 هزار و 500 ليتر گازوئيل قاچاق در اين شهرستان خبر داد. ماموران پس از انجام يك سري اقدامات اطلاعاتي و پليسي از انتقال يك محموله قاچاق توسط اعضاي يك باند مطلع شدند. در اين ارتباط يك كاميون به رانندگي فردي به نام «غ-الف» و يك خودرو زانتيا و يك پژو كه كاميون را محافظت مي كردند شناسايي و متوقف شد.
دستگيري سارق
بيله سوار- خبرگزاري فارس: با تلاش ماموران هنگ مرزي بيله سوار 3 سارق كه اقدام به سرقت وسايل و تجهيزات خودرو مي كردند دستگير شدند.
سارقان اقدام به سرقت تابلوهاي راهنمايي و رانندگي، لاستيك و تجهيزات خودرو، كابل برق و مخابرات و همچنين آهن آلات مختلف از سطح شهر مي كردند.

 


هزار اصله نهال در پارك پرديسان كاشته شد

همزمان با دومين روز از هفته هواي پاك هزار اصله نهال به صورت نمادين با حضور رئيس سازمان محيط زيست در پارك پرديسان كاشته شد.
به گزارش مهر، اين نهال ها در مساحتي معادل دوهكتار در پارك پرديسان كاشته شد.در اين مراسم كه با حضور رئيس سازمان محيط زيست، معاونان و كاركنان اين سازمان برگزار شد، اولين نهال به دست محمدي زاده رييس سازمان محيط زيست غرس شد.
همچنين ساير كاركنان اين سازمان هركدام يك نهال را با نام خود غرس كردند و قرار شد در نگهداري و آبياري آن سهيم باشند.
با توجه به اهميت فضاي سبز در كاهش آلودگي هوا دومين روز اين هفته »فضاي سبز و هواي سالم« ناميده شده است.

 


محكوميت سارقان سيم برق به 10سال زندان و 5 سال تبعيد

متهمان پرونده سرقت سيم و ترانس و تخريب اموال عمومي و اخلال در شبكه انتقال نيرو در اقليد به 10سال حبس تعزيري و پنج سال تبعيد محكوم شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادگستري استان فارس، اين سارقان كه داراي سابقه كيفري و سرقت هاي متعدد بودند پس از دستگيري و صدور كيفرخواست در دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان اقليد در شعبه 101 دادگاه جزايي اين شهرستان محاكمه و با استناد به ماده 687 قانون مجازات اسلامي به 10سال حبس و پنج سال تبعيد محكوم شدند.
محكومان اين پرونده هركدام به لحاظ سرقت به پنج سال حبس و از باب تخريب اموال عمومي و اخلال در شبكه انتقال نيرو نيز به پنج سال حبس و تبعيد محكوم شدند.به گزارش فارس، چندي پيش دادگاه عمومي بخش زرقان نيز يكي از متهمان پرونده سرقت كابل هاي برق و تخريب خطوط نيرو را به 10سال حبس محكوم كرد.تشديد آراي صادر شده در مورد سارقان كابل هاي برق، تخريب خطوط انتقال نيرو و خطوط ارتباطات مخابرات در پي تاكيدات مسئولان قضايي اين استان و در راستاي برخورد قاطع با اين سارقان صورت مي گيرد.
 


تاكيد ديوان عدالت اداري؛

جلوگيري از عرضه قليان در قهوه خانه ها نياز به ابلاغ ديوان ندارد

مدير كل حوزه رياست ديوان عدالت اداري تاكيد كرد: وزارت بهداشت براي برخورد با قهوه خانه هاي متخلف نيازي به ابلاغ ديوان عدالت اداري ندارد.
علي اكبر بختياري در گفت وگو با فارس درباره ابلاغ آراي ديوان عدالت اداري گفت: آراي صادر شده از هيات عمومي ديوان عدالت در روزنامه رسمي به چاپ مي رسد.
وي افزود: پس از چاپ در روزنامه رسمي اين آرا به منزله ابلاغ قلمداد مي شود و از سوي سازمان هاي طرف لازم الاجرا خواهد بود.
بختياري درباره برخورد با عرضه قليان و ممنوعيت آن در قهوه خانه ها نيز گفت: ديوان عدالت اداري در اين مورد مصوبه كارگروه ويژه دولت مبني بر عمومي نبودن قهوه خانه ها را ابطال كرد.
وي تصريح كرد؛ حال كه مصوبه كارگروه ويژه دولت ابطال شده است به اين ترتيب همچنان قهوه خانه ها مكان عمومي قلمداد مي شوند و استعمال دخانيات در آنها ممنوع است.
بختياري گفت: با اين توصيف وزارت بهداشت براي جلوگيري از عرضه قليان نياز به ابلاغ ديوان عدالت اداري ندارد.
پيش از اين كاظم ندافي رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت اعلام كرده بود در صورت ابلاغ حكم ديوان عدالت اداري مبني بر ممنوعيت عرضه قليان در قهوه خانه ها و اماكن عمومي به صورت پلكاني با اماكن توزيع قليان برخورد خواهد كرد.
 


كشف 90 هزار ليتر سوخت قاچاق در خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
جانشين فرمانده مرزباني استان خوزستان از كشف 90 هزار ليتر سوخت قاچاق در چند روز اخير به ارزش يك ميليارد و 700 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ سيد مسعود شجاعي نژاد گفت: ماموران پايگاه هاي درياباني آبادان در راستاي تشديد اقدامات كنترلي و آمادگي لازم براي انسداد مرز و مقابله با هرگونه قاچاق سوخت با ايجاد گشت هاي مستمر مرزي و دريايي و كمين هاي هدفمند، موفق به كشف اين محموله شدند.
وي افزود: مرزبانان پايگاه درياباني آبادان پس از مظنون شدن به يك لنج تجاري و بررسي مدارك آن، دريافتند كه كليه مدارك ارائه شده جعلي بوده و در بازديد از مخازن آن توسط ماموران، مقدار 90 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف شد.سرهنگ شجاعي نژاد عنوان كرد: اين لنج به همراه سوخت مكشوفه و متهمان براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
 


هواشناسي هشدار داد

افزايش آلودگي هواي تهران از امروز تا هفته آينده

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي نسبت به افزايش غلظت آلاينده ها در تهران و 4 كلانشهر كشور هشدار داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا، گفت: بر اين اساس از پنجشنبه تا يكشنبه به دليل افزايش پايداري در لايه هاي پايين جو شرايط انباشت آلاينده هاي جوي در كلانشهرهاي تهران، كرج، اراك، اصفهان و تبريز فراهم است كه اين شرايط سبب كاهش كيفيت هوا و ديد افقي مي شود.
وي افزود: از اواخر امروز و طي روزهاي پنجشنبه و جمعه دماي هوا در سواحل درياي خزر بين 6 تا 12درجه افزايش مي يابد كه اين شرايط با وزش باد گرم در اين مناطق همراه بوده و در دامنه هاي البرز و استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران و گلستان سبب ذوب برف ها مي شود. از سوي ديگر، در ساير استان هاي نيمه شمالي نيز دماي هوا روندي افزايشي خواهد داشت.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اينكه امروز در نيمه شرقي كشور كاهش محسوس دما و وزش باد رخ مي دهد، تصريح كرد: در جنوب شرق كشور وزش باد نسبتا شديد است و درياي خزر، خليج فارس، تنگه هرمز و درياي عمان را مواج خواهد كرد.
وي به وضع هواي تهران طي امروز و فردا اشاره كرد و گفت: آسمان تهران صاف و در پاره اي نقاط با غبار صبحگاهي پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 4- و 4درجه سانتيگراد مي رسد. همچنين پنجشنبه آسمان پايتخت صاف در پاره اي نقاط غبارآلود خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 1- و 8 درجه سانتيگراد مي رسد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اينكه در روز چهارشنبه استان هرمزگان با حداكثر دماي 22 درجه سانتيگراد بالاي صفر و چهارمحال و بختياري با حداقل دماي 13درجه سانتيگراد زير صفر گرم ترين و سردترين استان هاي كشور خواهند بود، تصريح كرد: در اين مدت دماي هواي 24استان كشور به زير صفر خواهند رسيد.

 


وقوع تصادف زنجيره اي در جاده انديشه

سرويس شهرستانها-
تصادف زنجيره اي در محور شهر جديد انديشه- تهران يك كشته و دست كم چهار مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرنگاركيهان، حدود ساعت 8و30دقيقه صبح ديروز در محور انديشه نرسيده به پل جاده قديم كرج آزادراه فتح- روبه روي سايپا ديزل چند دستگاه خودرو به دليل نامعلومي با يكديگر برخورد كردند.
در اثر اين سانحه يك دستگاه كاميون واژگون، يك دستگاه پرايد به آهن قراضه تبديل و يك دستگاه پژو 206 و يك دستگاه سمند نيز دچار خسارت شديد شد.
يك شاهد عيني به خبرنگار ما گفت: تصادف هنگامي رخ داد كه كاميون قصد داشت از محل دوربرگردان به طرف ديگر جاده برود. وي افزود: به دنبال اين تصادف ماموران آتش نشاني و نيروهاي امدادي بسرعت به كمك مصدومان شتافتند و موفق شدند 5 نفر از مجروحان اين حادثه را از درون خودروهاي تصادفي نجات دهند و به بيمارستان منتقل سازند.
وي تاكيد كرد: وضعيت جسماني اين مصدومان وخيم بود.از سوي ديگر سخنگوي سازمان آتش نشاني در ارتباط با تصادف زنجيره اي در جاده انديشه به خبرگزاري فارس گفت: در اين حادثه 5 نفر درون خودروهاي تصادفي گرفتار شدند كه ماموران آتش نشاني آنان را از خودروها خارج كردند و تحويل اورژانس دادند اما يك نفر از سرنشينان خودروهاي تصادفي به علت شدت جراحت هاي وارده فوت كرد.گفتني است در اثر اين تصادف بار ترافيكي سنگيني بر جاده انديشه- تهران تحميل شد و ساعت ها عبور و مرور از اين محور با كندي صورت گرفت.
 


دستگيري كلاهبرداران يك ميليارد ريالي فروش خودرو در ماسال

رشت-خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ماسال از دستگيري كلاهبرداران حرفه اي يك ميليارد ريالي فروش خودرو در اين شهرستان خبر داد.
وي افزود: كارآگاهان آگاهي اين فرماندهي در پي دريافت گزارشهايي مبني بر اينكه 2 نفر در شهرستان ماسال و شهرستانهاي همجوار آن با نشان دادن خودروهايي به خريداران و دريافت مبالغي توافقي از تحويل خودروها به مالباختگان امتناع مي كنند موضوع را مورد بررسي قرار دادند كه طي ان با به دست آوردن اطلاعات اوليه از مالباختگان محل اختفاي اين 2 متهم را شناسايي و به صورت نامحسوس زيرنظر گرفتند.
رحيم مهدي زاده اضافه كرد: تيم بررسي كننده اين پرونده سرانجام پس از اطمينان از حضور افراد كلاهبردار محل، با هماهنگي با مقامات قضايي در اقدامي غافلگيرانه متهمان را در مخفيگاهشان دستگير كردند.
وي گفت: اين 2كلاهبردار اعتراف كردند كه 6 دستگاه خودرو را به صورت صوري به مالباختگان فروخته و يك ميليارد ريال كلاهبرداري كرده اند.بر پايه همين گزارش متهمان با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي و با قرار وثيقه مناسب روانه زندان شدند.
 


زمين يك كلاس را بلعيد

نشست زمين در شرق اسپانيا، يك كلاس درس را با 19دانش آموز مقطع ابتدايي و آموزگار آنها به كام خود كشيد اما آتش نشانان موفق شدند جان آنها را نجات دهند.
به گزارش ايرنا، هنگامي كه دانش آموزان و آموزگار آنان در كلاس درس خود در روستاي «سانتا پولا» واقع در ايالت والنسيا در شرق اسپانيا نشسته بودند، ناگهان زمين بيش از يك متر فرو رفت و همه آنها را به درون خود كشيد.مسئولان مدرسه بلافاصله متوجه موضوع شده و با همكاري منابع امدادي و آتش نشاني موفق شدند نيمي از آنها را سالم نجات دهند، اما 9 دانش آموز ديگر و معلم آنان كه دچار جراحت يا شكستگي دست و پا شده بودند، به بيمارستان منتقل كردند.
 


قتل شهردار گواتمالا در آرايشگاه!

شهردار ناحيه «جوتياپا» در غرب گواتمالا زماني كه در آرايشگاه منتظر بود تا نوبت اصلاحش برسد، به ضرب گلوله كشته شد!
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، شاهدان عيني اظهار داشته اند كه «كارلوس انريكه كاستيلو مدرانو» شهردار 39 ساله آن منطقه به ضرب گلوله دو ضارب ناشناس سوار بر موتورسيكلت به قتل رسيده است.
«مانوئل عيسي كاستيلو مدرانو» برادر مقتول نيز در سال 2007 به جرم به قتل رساندن سه سياستمدار السالوادوري به 203 سال حبس محكوم شده بود.
 


كلاهي از 300 متر پارچه!

اعضاي گروه «نيانگ» كه از «سيك»هاي هند هستند، به داشتن كلاه هاي عجيب مشهورند، اما يكي از اعضاي اين گروه براي رقابت با ديگر اعضا كلاهي را به سرگذاشت كه با 300 متر پارچه درست شده است.
به گزارش مشرق به نقل از العالم، يكي از اعضاي گروه «نيانگ» در جشنواره «ارميستار» كه در معبد طلا برگزار مي شود، كلاهي را به سر گذاشت كه 300 متر پارچه در ساخت آن به كار رفته است.
جنگجويان نيانگ كه گروه مسلح سيك ها هستند، اكنون در جامعه خود فقط نقشي تشريفاتي دارند.لباس اين جنگجويان تشريفاتي به رنگ آبي است، و آنها سلاح و خنجرهاي فلزي خود را در كلاه هاي بزرگشان مخفي مي كنند.كلاه عجيب اين جنگجويان (dumaala) ناميده مي شود و آنها براي پوشيدن كلاه بزرگتر با يكديگر رقابت مي كنند.يكي از اعضاي نيانگ در سال 2010 با پوشيدن كلاهي كه در آن 400 متر پارچه به كار رفته بود و 35 كيلوگرم وزن داشت، توانست نام خود را در ركوردهاي «گينس» ثبت كند.
 


رياضيدان ايراني برنده جايزه جهاني انجمن رياضي

مريم ميرزاخاني، استاد دانشگاه استنفورد آمريكا به عنوان برنده جايزه ستر (Satter Prize) انجمن رياضي آمريكا در سال 2013 معرفي شد.
به گزارش ايسنا، اين جايزه را انجمن رياضي آمريكا هر دو سال يك بار به زناني كه دستاورد رياضي مهمي داشته باشند اهدا مي كند.ميرزاخاني - كه تحصيلات كارشناسي ارشد و دكتري را در دانشگاه هاروارد پشت سر گذاشته - از دانش آموزان نخبه المپيادي كشور بوده است كه سال 74 در المپياد جهاني رياضي، علاوه بر دريافت مدال طلا با كسب بالاترين امتياز به عنوان نفر اول جهان شناخته شد.
اين دانش آموز نخبه رياضي، تحصيلات دانشگاهي اش را در رشته رياضي در دانشگاه صنعتي شريف ادامه داد. وي از بازماندگان سانحه غمبار سقوط اتوبوس حامل نخبگان رياضي دانشگاه صنعتي شريف به دره در اسفندماه 76 است كه در اين حادثه، جامعه رياضي كشور جمعي از استعدادهاي برتر خود را - كه از سوي دانشگاه شريف براي شركت در مسابقه دانشجويي رياضي عازم جنوب كشور شده بودند - از دست داد.ميرزاخاني در سال 2005 زماني كه با كمتر از 30 سال سن در دانشگاه پرينستون آمريكا تدريس مي كرد از سوي نشريه علمي Popular Science به عنوان يكي از 10 مغز برتر آمريكاي شمالي معرفي شد.دليل انتخاب مريم ميرزاخاني، فعاليت هاي وي در زمينه محاسبه حجم هاي فضايي منحني هندسي بود.
جيمز كارلسون از انستيتو رياضيات كلي (Clay Mathematics Institute) در توصيف وي گفته است ميرزاخاني در يافتن ارتباطات جديد، عالي است. وي مي تواند به سرعت از يك مثال ساده به دليل كاملي از يك نظريه ژرف و عميق برسد.
 


كاشتن نهال هاي زيتون به ياد فلسطين

گروهي از فلسطينيان در «سوسيا» واقع در جنوب الخليل، اقدام به كاشت 112 نهال درخت زيتون به نام روستاهاي تخريب شده، كردند.
به گزارش فارس از رام الله، كميته مردمي مقاومت در برابر ديوار حايل و اتحاديه كشاورزان فلسطيني با مشاركت هيئتي از كميته تحريم صندوق قوم يهود و نيز ساكنان روستاي الطويل و شهرك عقربا در شمال كرانه باختري، فعاليت هاي خود را به منظور پايداري اهالي اين روستا كه در معرض مهاجرت اجباري قرار دارند، آغاز كردند.
براساس اين گزارش مشاركت كميته تحريم صندوق قوم يهود در اسكاتلند، انگليس و آمريكا همزمان با يكصد و دوازدهمين سالروز تاسيس اين صندوق صورت گرفت كه يكي از نخستين و مهم ترين موسسات صهيونيستي است كه در طرد فلسطينيان در سال 1948 و تخريب بيش از 530 روستاي فلسطيني و نيز جمع آوري كمك هاي مالي براي رژيم صهيونيستي نقش زيادي داشته است.
شركت كنندگان در اين طرح 112 درخت زيتون را به نام روستاهاي تخريب شده فلسطيني كه آخرين آن روستاي «باب الشمس» در نزديكي قدس بود، كاشتند.اين طرح هر ساله برگزار مي شود و سال گذشته نيز در قطعه زمين در طولكرم كه در معرض احداث ايست نظامي اسرائيل قرار داشت، اجرا شد و امسال نيز در سوسيا واقع در جنوب الخليل كه در معرض تخريب و مهاجرت اجباري ساكنان قرار دارد، به اجرا درآمد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10