(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27  دی  1391 - شماره 20407

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بدبين هستند يا نمي خواهند ببينند ! (يادداشت روز)
سفر مريخ (گفت و شنود)
مهمانپرست:
ايران نمي پذيرد كه آژانس هر روز ادعاي تازه اي مطرح كند
نخست وزير سوريه
با استقبال رسمي معاون اول رئيس جمهور وارد تهران شد
سفر محمود احمدي نژاد به مصر قطعي شد
مظفر رئيس ستاد انتخابات ائتلاف 1+2 اصولگرايان شد
كيهان و خوانندگان
نويسندگان نامه جام زهر در مجلس ششم دنده عقب گرفتند (خبر ويژه)
خودكشي در ارتش آمريكا بيش از تلفات جنگي در سال گذشته بود (خبر ويژه)
پاسكاري خبرجعلي پارازيت! (خبر ويژه)
اپوزيسيون هستيم يا گداي دربار ملك عبدالله؟! (خبر ويژه)
نشست ژنو بي نتيجه بود؛ كليد بحران سوريه دست ايران است (خبر ويژه)


بدبين هستند يا نمي خواهند ببينند ! (يادداشت روز)

تحولات منطقه اگرچه از وضوح و شفافيت فراواني برخوردار است ولي كساني كه اين تحولات را به نفع خود نمي بيند، آن را «مبهم» و «ناپذيرفتني» ارزيابي مي كنند! اين ها حتي حاضر نيستند فاصله سقوط مبارك و پيروزي اسلام گراها در مصر را يك تحول مهم ارزيابي نمايند كما اينكه قادر نيستند پيروزي شگرف مردم سوريه بر جبهه مشترك غرب و رژيم هاي وابسته عربي و غيرعربي كه روزي در اوج هماهنگي و انسجام بودند- و امروز به دليل مقاومت همين مردم دچار يأس و پراكندگي شده اند- را به درستي ببينند. اين «بدبينان» غلبه اسلام بركفار را توطئه اي مي بينند كه آمده تا مانع تحقق كلمات مبهم اين مدعيان شود.
طيفي كم شمار از جريانات ورشكسته داخلي و برخي از منحرفان نفوذي در داخل كشور نيز، از جمله همانهايي هستند كه «بد» مي بينند اين تازه آن وقتي است كه بخواهند ببينند از اين رو ادعا مي كنند كه مثلاً مردم بحرين در مبارزه دو ساله خود دستاوردي نداشته اند يا مصريان به جايي نرسيده اند و يا غرب كماكان بر تونس غلبه دارد و يا ليبي در معرض و چند قدمي سيطره غرب قرار دارد و يا خواه ناخواه اسد در سوريه سقوط مي كند و اساساً موضوعي به نام بيداري اسلامي و يا انقلاب اسلامي از بن اشتباه بوده است. اين طيف براي اينكه بد ديدن خود را بپوشاند به مشكلات كنوني و بهم ريختگي نسبي كه در اين كشورها پديد آمده، اشاره مي كند و مي گويد «ديديد گفتيم اين توطئه است» و بدون آنكه در انتظار پاسخي بماند ادامه مي دهد «ما از اول گفته بوديم و نزد تاريخ رو سفيديم» و حال آنكه بايد از اينكه از آغاز با اسرائيل و آمريكا در بد ديدن و بد گفتن از خيزش بيداري اسلامي مردم مظلوم منطقه همراهي و جدول دشمن را تكميل كرده اند شرمنده باشند و از خدا و خلق مغفرت بطلبند. اما واقعيت با آنچه اين ها مي گويند تفاوت بنياديني دارد:
1- تحولات منطقه رابطه روشني با دين دارد. فهم اين مسئله بسيار آسانتر از آن است كه تصور شود. مردم با شعارهاي ديني به ميدان آمده اند، از مكان هاي ديني شروع كرده اند و در نهايت هر جا پاي انتخابات به ميان آمده به كساني رأي داده اند كه «اسلامي» ديده مي شوند. با اين وصف مقصد حركت هم كاملاً معلوم است و مي توان با قاطعيت گفت هر چند با افت و خيز و تفاوت، مردم به مقصد مي رسند و همانطور كه تاكنون غرب نتوانسته خود را از عواقب اين تحولات برهاند، در آينده نيز نخواهند توانست البته از آنجا كه دشمن اين تحولات را فاجعه اي بزرگ براي خود مي داند، حداكثر فشار خود را براي به شكست كشاندن حركت مردم به كار مي برد اما از آنجا كه به تجربه ديده ايم دشمن طي 30 سال گذشته و در پي وقوع انقلاب اسلامي در ايران همواره ضعيف تر و مسلمانان همواره قوي تر شده اند، امكان تحقق توطئه دشمن كمتر شده است.
2- مردم مظلوم بحرين در اين ميان دستاورد بزرگي داشته اند وقتي يك ملت دو سال در برابر فشار مشترك داخلي و خارجي مي ايستد و عليرغم دادن دهها قرباني از پاي نمي نشيند خود اين پيروزي بزرگي است چرا كه از سرزندگي و اميد مردم خبر مي دهد چنين مردمي حتماً به نتيجه مي رسند و همه هدف خود را كه بدست آوردن استقلال و آزادي و برپايي نظامي ديني است مي رسند و دير نيست زماني كه دستان آل خليفه و آل سعود و آمريكا و رژيم صهيونيستي در برابر آنان بالا برود. مردم بحرين امروز توانسته اند انسجام و توانمندي خود را به اثبات برسانند همانطور كه شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين هم اعلام كرد بحرين قطعاً به عقب يعني به زماني كه آل خليفه و آمريكابدون دغدغه بر منابع و جان و مال مردم مسلط بودند، باز نمي گردد. در اين بين ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي به اين مظلومين بعنوان پاره تن اسلام و تشيع نگاه كرده و خود را در كنار آنان مي بيند اما يك جريان انحرافي كه نه معرف دين نه معرف انقلاب نه معرف نظام و نه معرف تمدن ايرانيان است خود را به آن درجه از حقارت رسانده كه كنار آمدن با آل خليفه و آل سعود را «راه حل مردم بحرين» معرفي مي نمايد اما همين روزها كه بحريني ها آماده برگزاري مراسم آغاز انقلاب هستند، نظر خود را كه حضور در ميدان تا سرنگوني نظام وابسته به كفار است، فرياد زدند.
3- در مصر، مردم دستاورد بزرگي داشته اند، مصري كه در سخت ترين شرايط مانند خنجري بر قلب مقاومت فلسطين عمل مي كرد و هم پيمان استراتژيك رژيم صهيونيستي بود، دگرگون شده است. امروز رژيم صهيونيستي روزانه در شمال صحراي سينا تلفات مي دهد و دو لشكر از ارتش اين رژيم راهي مرزهاي جنوب غربي- مرز مشترك با مصر - شده است و در وحشت كامل از آنچه در متن مصر مي گذرد، مي باشد. همه مي دانند كه اظهارنظر يك يا چند شخصيت سياسي چندان اهميتي ندارد، مهم اين است كه مصر به مرحله بيداري اسلامي رسيده و امكان بازگرداندن آن به عقب وجود ندارد. مصر حتي اگر بعضي از سياستمداران آن نخواهند، در آغوش امت اسلامي قرار مي گيرد و جز با ايفاي نقش در «بين الملل اسلامي» آرام نخواهد گرفت. البته مصري ها به دلايل مختلف در شرايطي نيستند كه «حرف آخر» را بزنند كما اينكه در ايران نيز مباحث مرتبط با سياست خارجي عمدتا به زماني موكول گرديد كه انقلاب مستقر شده بود. اگر نگاهي به متن تحولات مصر بياندازيم درمي يابيم كه مردم اين كشور از يك سو خود را صاحب تمدن و مدعي آن مي دانند و از سوي ديگر در اين كه حدود 40 سال سيطره غرب حاصلي جز عقب ماندگي براي آنان نداشته، متفق القولند. مصر امروز احساس مي كند حداقل 40 سال عقب مانده و عاملان آن را آمريكا و... مي داند. آنان به طور طبيعي به تجربه اي با اين همه خاطرات تلخ بازنمي گردند هر چند مصريان نتوانند «ته خط» را فعلا به زبان آورند. اين مصر با تجربه سعودي و يا تركيه هم نمي تواند كار كند چرا كه مصر نه نفت و گاز سعودي را دارد و نه ساختار خاص اقتصادي كشوري با مختصات صنعتي -كشاورزي تركيه را دارد، مصر مصر است و ترديدي هم نداريم كه غرب به اين مصر كمك نخواهد كرد چرا كه اگر قرار بر كمك بود كه مبارك در اولويت بود. عربستان و تركيه هم كمك نمي كنند چرا كه بخصوص عربستان امروز به دردسر قاهره تبديل شده و بخشي از جريان فتنه انگيز عليه اخوان المسلمين به حساب مي آيد بنابراين در روابط خارجي مصر با انواعي از درهاي بسته مواجه خواهد بود و ما مي توانيم با سامان دادن به تجارت خارجي خود وارد بازار مصر شويم تا از اين رهگذر هم به مصر كمك كنيم و هم بستر شكوفايي بيشتر اقتصادي خود را فراهم نماييم. اما طيف ورشكسته كه حلقه انحرافي نيز بخشي از آن است و از ابتدا دنبال روابط با مبارك بود و يكي از آنان با صراحت گفته بود اگر مصر آمادگي داشته باشد همين امروز براي بازگشايي سفارت خود به قاهره مي رويم، به جمله اي از اين يا آن شخصيت مصري استناد كرده و وانمود مي كند كه اتفاقي نيفتاده است و حال آن كه امروز وقت آن است كه راه هاي ورود به مصر بخصوص ورود بخش خصوصي در حوزه صنعت، تجارت و كشاورزي را دنبال نمائيم.
4- درباره سوريه هم ماجرا به همين منوال است. سوريه امروز اگرچه مجروح است ولي از مقاومت آن در برابر دشمن كاسته نشده است. همين هفته پيش بشار اسد در سخنراني در دانشگاه با صراحت اعلام كرد كه كماكان از مقاومت حمايت كرده و كشورش را در اين جبهه تعريف مي كند. حكومت سوريه عليرغم آن كه دو سال است در معرض يك فتنه بزرگ و به تعبير رئيس جمهور آن در معرض جنگي جهاني قرار دارد ولي در بخش هاي مختلف انسجام خود را حفظ كرده است. ارتش 300هزار نفري سوريه با حفظ يكپارچگي خود در ميدان ايستاده و تلاش هاي شبانه روزي دشمن نتوانسته به آن آسيب جدي وارد كند. اركان و اجزاء دولت سوريه اتحاد خود را حفظ كرده و بر وفاداري نسبت به حاكميت ملي، سرزميني و نظام سياسي سوريه تاكيد دارند در كنار ارتش و دولت مردم سوريه وفاداري خود را نسبت به نظام حفظ كرده اند نشانه اين همبستگي دولت و مردم در سوريه اين است كه در طول اين دو سال دولت و ارتش از سوي مردم احساس تهديد نكرده و آنان را در كنار خود ديده است. اين در حالي است كه از ميليون ها نفر مخالف كه ساخته و پرداخته غرب و رژيم هاي عربستان، قطر و تركيه است در خيابان ها هيچ خبري نيست. سوريه با يك جريان تروريستي جهاني منطقه اي و داخلي مواجه است نه با مردمي بپاخاسته كه مطالبه اي مدني دارند. خط انقلاب اسلامي در مواجهه با اين فتنه كاملا معلوم بود. رهبري انقلاب و مردم از همان ابتدا متوجه شدند كه توطئه اي عظيم براي شكستن كمر مقاومت از طريق حذف سوريه از محور مقاومت دنبال مي شود و تكليف خود را با آن معلوم ديدند. از اين روي، ايران هيچگاه با نغمه «تغيير اسد» همراه نشد و حالا هم همراه نمي شود و از قضا امروز كه تا حد زيادي غبارها فرو نشسته است همان كساني كه جوگير شده بودند هم مي گويند حكومت اسد با اين برنامه ها تغيير نمي كند حالا حتي عربستان سعودي هم از رويكرد سياسي و كنار گذاشتن رويكرد امنيتي حرف مي زند و به وضوح درك كرده اند كه دولت دمشق را با هياهو و دروغ نمايي نمي توان ساقط كرد.
سعدالله زارعي
 


سفر مريخ (گفت و شنود)

گفت: شركت هلندي «مارس وان» از هزار نفر براي سفر به مريخ ثبت نام كرده و مبالغ هنگفتي از آنها گرفته است.
گفتم: هنوز كه سفر انسان به كره مريخ انجام نشده است. اين شركت با چه اطميناني از آنان پول گرفته و قول سفر داده است؟!
گفت: اعلام كرده فقط از كساني ثبت نام مي كند كه قصد بازگشت از مريخ را نداشته و باقي عمر خود را آنجا بگذرانند!
گفتم: پادشاهي قصد حمله به يك كشور را داشت ولي همه منجم ها اعلام كردند كه در اين حمله شكست خواهد خورد. در اين ميان يك آدم قالتاق شارلاتان خودش را منجم معرفي كرده و به پادشاه اطمينان داد كه پيروز مي شود و از قضا پيروز هم شد و به يارو پاداش فراواني داد. منجم باشي دربار از طرف پرسيد؛ اين پيش بيني چگونه بود و يارو گفت؛ خيلي ساده! اگر پيروز مي شد پاداش مي داد كه داد و اگر شكست مي خورد ديگر زنده نبود كه از من بازخواست كند!
 


مهمانپرست:

ايران نمي پذيرد كه آژانس هر روز ادعاي تازه اي مطرح كند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به مذاكرات چهارشنبه (امروز) ايران و نمايندگان آژانس در تهران تاكيد كرد كه پارچين منطقه اي نظامي است و هيچ ارتباطي با فعاليت هاي هسته اي ندارد.
«رامين مهمان پرست» در نشست هفتگي با خبرنگاران با وي درباره مذاكرات ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي كه قرار است امروز در تهران برگزار شود، گفت: اين مذاكرات بايد چارچوب حقوقي و فني داشته باشد و بر همين اساس تاكنون نشست هاي مختلفي برگزار شده است. آن چيزي كه از آژانس انتظار داريم اين است كه به حقوق ما به شكل كامل احترام گذاشته و آن را به رسميت بشناسد.
مهمان پرست ادامه داد: اگر ابهام و نگراني داشته باشند ما آمادگي داريم آن را برطرف كنيم ولي در يك مجموعه كامل قابل انجام است. ما قبلا نيز توافقي با آژانس انجام داديم و در آن زمان اعلام كرديم كه به همه سوالات و ابهامات آژانس پاسخ مي دهيم و در ازاي رفع اين ابهامات بايستي پرونده ما روال طبيعي خود را دنبال كند و بحث ها راجع به پرونده هسته اي ما كنار گذاشته شود.
وي اضافه كرد: علي رغم اينكه زودتر از موعد مورد توافق، همه 6 دسته سوالات آژانس درخصوص فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ما پاسخ داده شد و آژانس نسبت به برطرف شدن ابهامات رسما تاكيد كرد ولي به توافق انجام شده عمل نكردو پرونده روال طبيعي خود را دنبال نكرد و بهانه آژانس ادعاهاي غيرمستند مقامات آمريكايي بود كه مطالب جديدي را مطرح و حاضر نشدند اسناد آن را ارائه كنند.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: اين تجربه اي بود كه اگر قرار باشد به يك توافق كلي برسيم و ابهامات ادعايي را برطرف كنيم بايد تكليف طرف مقابل و تعهداتش مشخص شود. اگر قرار باشد هر روز راجع به يك نقطه اي از ايران ادعاهايي صورت گيرد و به بهانه اين ادعاها بخواهند همه مراكز نظامي ما را مورد بازديد قرار دهند و نهايتا هيچ تعهدي نسبت به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ما نداشته باشند، اين قضيه انتها نخواهد داشت.
مهمان پرست تصريح كرد: پارچين منطقه اي نظامي است و به فعاليت هاي خود ادامه مي دهد و هيچ ارتباطي به فعاليت هاي هسته اي ندارد.
زمان مذاكرات ايران و 1+5 نهايي شده است
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي دراين باره كه اعلام شده مذاكرات ايران و 1+5 اواخر ژانويه در استانبول خواهد بود، گفت: هفته گذشته ايران پيشنهادات خود را در رابطه با زمان و مكان مذاكرات آتي اعلام كرد.
وي ادامه داد: شب گذشته نيز خانم اشميد با آقاي باقري تماس داشت و در اين گفتگو در زمينه زمان مذاكرات به نتيجه رسيدند و قرار شد خانم اشتون پاسخ كشورهاي 1+5 در رابطه با محل مذاكرات را نيز ارائه دهد تا بتوانيم مذاكرات را ادامه دهيم.
مهمان پرست تصريح كرد ما در مذاكرات مسكو نيز پيشنهادات خود را اعلام كرديم و آنها فرصت خواستند كه پاسخ دهند. شش ماه از آن تاريخ مي گذرد و تاكنون آمادگي شان را اعلام نكرده اند.
درباره سفر احمدي نژاد
و صالحي به مصر
مهمان پرست همچنين درباره سفر اخير وزير امور خارجه كشورمان و سفر آتي احمدي نژاد به مصر گفت؛ سفر وزيرامور خارجه كشورمان به قاهره به دعوت همتاي وي به صورت رسمي و دو جانبه صورت گرفت و در اين سفر ضمن پرداختن به مسايل دو جانبه، در رابطه با تحولات منطقه و مساله سوريه بحث و تبادل نظر شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه اضافه كرد: همچنين در اين سفر، دعوت دكتر احمدي نژاد از «محمد مرسي» رئيس جمهوري اين كشور ابلاغ شد تا در آينده نزديك سفري به ايران داشته باشد.
مهمان پرست تصريح كرد: رايزني هاي مستمر بين كشورهاي موثر منطقه از جمله ايران و مصر هم در جهت توسعه روابط دو كشور و هم در جهت حل بحران هاي منطقه اي مي تواند مفيد و موثر باشد.
مواضع خود را درباره حوادث مالي اعلام خواهيم كرد
سخنگوي وزارت امور خارجه درباره حوادث كشور مالي و اقدامات مسلحانه در اين كشور آفريقايي اظهار داشت: دولت جمهوري اسلامي ايران در آينده نزديك مواضعش را به شكل دقيق درباره كشور مالي اعلام خواهد كرد.
مهمانپرست با تاكيد بر اينكه اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، احترام به تماميت ارضي كشورها است، افزود: گروه هاي مسلح كه با حمايت كشورهاي خارجي، ثبات و امنيت را در كشورها به خطر مي اندازند، نبايد مورد حمايت قرار گيرند و حركت اينها نبايد تاييد شود؛ همان مشكلي كه در منطقه خاورميانه با آن روبرو هستيم و در سوريه، گروه هاي مسلحي مشغول بي ثباتي و ناامني در اين كشور هستند و متاسفانه برخي از كشورهاي غربي از آن حمايت مي كنند.
پاسخ به ادعاهاي
سفير آمريكا در يمن
خبرنگاري نظر مهمان پرست را درباره اظهارات سفير آمريكا در يمن مبني بر اينكه جمهوري اسلامي اقدام به بي ثبات كردن يمن مي كند جويا شد كه وي گفت: اين اظهارات تازگي ندارد و بي پايه و اساس و در جهت اتهام زدن به ايران و اختلاف افكني بين كشورهاي منطقه است.
مهمان پرست افزود: بايد به جناب سفير آمريكا در يمن يادآوري كنيم كه حركت مردم در منطقه و موج بيداري اسلامي به خاطر حمايت هاي طولاني آمريكايي ها از ديكتاتورهاي منطقه بوده و باعث تنفر مردم منطقه از سياست هاي مقامات آمريكايي شده است.
سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: اگر مقامات آمريكايي با هوشمندي كافي و دقت مسائل منطقه را دنبال كنند، متوجه مي شوند كه شعارهاي مردم و احساسات آنها در جهت ابراز تنفر نسبت به سياست هاي آمريكا و هم پيمانان آنهاست.
راهكار بحران سوريه
داخلي است
مهمانپرست در بخش ديگري از اين نشست درباره تحولات سوريه با بيان اينكه كشورهاي موثر به سمت اتخاذ رويكردي مسالمت آميز براي حل بحران اين كشور حركت خواهند كرد، افزود: مردم سوريه خواستار توقف درگيري ها هستند و اينكه در شرايط مناسب بتوانند نظرات خود را راجع به آينده كشورشان بيان كنند. اينكه برخي از كشورها مخالفت كرده و پيشنهاداتي در جهت مخالف داده و برخي از مجموعه هاي منطقه اي و بين المللي خلاف آن حركت كنند بدين معناست كه به دنبال ثبات و امنيت در منطقه نيستند يا به دنبال زمينه سازي براي مداخلات خارجي در منطقه مي باشند.
وي در خصوص اقدام تركيه در تعيين حاكمي براي شمال سوريه كه سوال همان خبرنگار بود نيز اظهار داشت: مردم سوريه بايد براي آينده خود تصميم بگيرند و هيچ كشوري و هيچ جرياني نمي تواند به جاي مردم سوريه تصميم بگيرد و پيش شرط بگذارد. مهمان پرست با اشاره به گروه هاي مسلحي كه با دولت مخالفند كه تعداد آنها در مقايسه با مردم سوريه اندك است، ادامه داد: چرا برخي نگرانند كه انتخابات در سوريه، برگزار شود؟!
 


نخست وزير سوريه

با استقبال رسمي معاون اول رئيس جمهور وارد تهران شد

نخست وزير سوريه كه در صدر يك هيئت بلندپايه اقتصادي سياسي بعدازظهر سه شنبه وارد تهران شد، در پاستور مورد استقبال رسمي معاون اول رئيس جمهوري قرار گرفت.
پس از مراسم استقبال رسمي در نهاد رياست جمهوري، مذاكرات خصوصي «وائل نادر الحلقي» نخست وزير سوريه با محمدرضا رحيمي آغاز شد.
معاون اول رئيس جمهوري در اين ديدار، روابط دو كشور را عميق و ريشه دار خواند و افزود: روابط دوستانه و صميمانه دو ملت از نخستين روزهاي پس از انقلاب اسلامي شكل گرفته و استحكام اين روابط در مقاطع و عرصه هاي مختلف، بر همگان به اثبات رسيده است.
وي با بيان اينكه سوريه يكي از كشورهاي متفاوت و برجسته در ميان كشورهاي عرب است، خاطرنشان كرد: ملت ايران هرگز حمايت ها و مواضع سوريه را در دوران دفاع مقدس فراموش نخواهد كرد.
رحيمي با بيان اينكه ايران و سوريه آرمانها و دشمنان مشترك دارند، گفت: دشمنان ما امروز براي ضربه زدن به هر دو كشور برنامه ريزي و هماهنگي كرده اند، اما اراده و اعتقاد راسخ دو ملت، توطئه هاي نظام استكبار را خنثي خواهد كرد.
وي با اشاره به طرح رئيس جمهور سوريه براي پايان يافتن خشونتها در اين كشور، افزود:جمهوري اسلامي ايران از هر طرحي كه موجب پايان يافتن درگيريها و حفظ يكپارچگي سوريه شود و بر اساس خواست ملت سوريه باشد، حمايت خواهد كرد.
معاون اول رئيس جمهور گفت: به فضل الهي سوريه پس از پشت سر گذاشتن مشكلات و بحران ها، كشوري قدرتمند و مستحكم تر از گذشته خواهد شد و روزهاي پرثمري در پيش روي خواهد داشت.
رحيمي بر لزوم تلاش مسئولان دو كشور براي توسعه روابط و همكاري هاي تهران-دمشق در زمينه هاي مختلف ازجمله كشاورزي و نفت تأكيد كرد و افزود: ارتقاي سطح روابط و همكاري ها تضمين كننده رفاه و آسايش دو ملت است.
وائل حلقي نخست وزير سوريه نيز در اين ديدار با تقدير از تلاش ها و حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از روزهاي نخستين بحران در سوريه، اظهار اميدواري كرد اين سفر فصل جديدي در روابط دو كشور ايجاد كند.
وي با بيان اينكه روابط و سطح همكاري هاي تهران-دمشق در زمينه هاي تجاري، اقتصادي و فرهنگي مي تواند همانند روابط راهبردي و سياسي دو كشور ارتقا پيدا كند، گسترش سطح مناسبات و همكاري هاي دو كشور را در بخش هاي مختلف خواستار شد.
نخست وزير سوريه با اشاره به تلاش هاي دولت اين كشور براي مهار كردن بحران ها، تصريح كرد: ملت سوريه اطمينان دارد كه بر اين مشكلات فايق خواهد آمد و روزهاي سخت را سپري خواهد كرد
بنابراين گزارش «وائل نادر الحلقي» نخست وزير سوريه كه به دعوت رحيمي از طريق فرودگاه بين المللي مهرآباد وارد تهران شد، در بدو ورود مورد استقبال علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي، سفراي سوريه و فلسطين در جمهوري اسلامي ايران و جمعي از مسئولان وزارت امور خارجه قرار گرفته بود.
گفتني است ، نادر الحلقي در اين سفر رسمي دو روزه قرار است با جمعي از مقامات ايراني در خصوص مسائل سياسي و اقتصادي و مسايل منطقه اي و بين المللي مذاكره كند.
به نظر مي رسد كه تحولات منطقه و طرح 3 ماده اي « بشار اسد » رئيس جمهوري از محورهاي گفت و گوي نخست وزير سوريه با مقامات كشورمان باشد. بنابر اين گزارش ، نخست وزير سوريه را در اين سفر هيئتي بلندپايه شامل 10 مقام دولتي از جمله وزاري دارايي، نفت و نيرو اين كشور همراهي مي كنند.
 


سفر محمود احمدي نژاد به مصر قطعي شد

معاون امور بين الملل رئيس جمهور از قطعي شدن سفر احمدي نژاد به مصر براي شركت در اجلاس سران كشورهاي اسلامي خبر داد.
علي سعيدلو معاون امور بين الملل رئيس جمهور در گفت وگو با تسنيم ، از حضور جمهوري اسلامي ايران در سطح عالي در اجلاس سران سازمان كشورهاي اسلامي در قاهره خبر داد و گفت: طبق توافق هاي انجام شده، محمود احمدي نژاد در اين اجلاس شركت خواهد كرد.
وي افزود: دعوتنامه رسمي اين سفر، در جريان سفر وزير امور خارجه به قاهره، تحويل دولت ايران شده بود. اجلاس سران سازمان همكاري هاي اسلامي هفتم فوريه مصادف با 19 بهمن در قاهره برگزار مي شود. پيشتر، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه از دعوت محمد مرسي رئيس جمهوري مصر از آقاي احمدي نژاد براي حضور در اين اجلاس خبر داده بود.
 


مظفر رئيس ستاد انتخابات ائتلاف 1+2 اصولگرايان شد

ائتلاف انتخاباتي اصولگرايان موسوم به 1+2، حسين مظفر را به عنوان رئيس ستاد انتخابات خود برگزيد.
در جلسه ائتلاف سه نفره اصولگرايان حسين مظفر به عنوان رئيس ستاد انتخاباتي اين ائتلاف انتخاب شد.
گفتني است علي اكبر ولايتي، غلامعلي حداد عادل و محمدباقر قاليباف اعضاي ائتلاف سه گانه اصولگرايان موسوم به 1+2 هستند.
به گزارش خبرگزاري ها، مظفر كه هم اكنون نماينده تهران و معاون رئيس مجلس است و سابقه تصدي وزارت آموزش و پرورش را نيز دارد، به احتمال زياد رياست ستاد انتخاباتي نامزد نهايي اين ائتلاف را نيز بر عهده خواهد داشت.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ صفر تمام شد اما سفر ادامه دارد دعا مي كنم خداوند محبت به خود و اطاعت از آل الله را اسباب عاقبت به خيري همه ما قرار بدهد. ان شاء الله . حلول ماه ربيع بر همه مبارك باد.
0142---0913
¤ بايد هر كمكي كه از دستمان برمي آيد براي شيعيان پاكستان انجام دهيم تشيع در پاكستان ريشه كهني دارد. اما شيعيان آن كشور امروز وضعيتي مشابه مسلماناني كه در ميانمار بيگانه تلقي مي شوند و قتل عام مي شوند دارند. شيعيان مثل غريب ها كشته مي شوند و همه چيز به سادگي و فراموشي سپري مي شود. دولت پاكستان و دستگاه حكومتي آن متأثر از وهابي ها است و كاري از دست آن برنمي آيد و شيعيان پاكستان هم تشكل و قدرت محكمي ندارند، لذا بايد به آنها كمك كرده و در جهت تقويت شيعيان گام هايي برداشته شود.
حميد مؤيدي
¤ آن كساني كه هر از چندگاه صحبت از انتخابات آزاد مي كنند دانسته يا ندانسته نظام را زير سؤال مي برند چرا كه تمام انتخابات نظام در 33 سال گذشته از جمله انتخاب هايي كه همين آقايان پيروز شده و راي آورده اند آزاد برگزار شده و خدشه اي به آنها وارد نيست. حال چه شده است كه در زمين دشمن بازي مي كنند؟ كساني كه در اين بازي وارد شده اند بدانند جز اينكه آبروي گذشته خودشان را به باد بدهند كاري از پيش نمي برند و ملت از آنها عبور خواهد كرد. چنانچه از فتنه عميق و بزرگ 88 عبور كرد.
بختياري
¤ زماني حضرت امام فرمود هر صدايي از هر حلقومي بيرون آيد و بوي تفرقه از آن به مشام برسد اين صدا صداي خيانت است، كساني كه ساز واژه انتخابات آزاد را براي خود كوك مي كنند مطمئن باشند هر كسي در هر پست و مقامي صحبت از انتخابات آزاد كند- طبق فرمايش حضرت امام اين صدا، صداي خيانت است مگر طي اين 33 سال انتخاباتي كه در جمهوري اسلامي برگزار شده غير آزاد بوده است.
عليمرداني
¤ سخنان آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران آب پاكي را روي دستان ناپاك فتنه گران و ساكتين فتنه ريخت. با موضع گيري هايي كه فتنه گران و بلندگوهاي خارجي آنان پس از اين سخنان داشتند آب در داخل لانه آنان افتاده است.
8447---0910
¤ يوكيو آمانو پيش از مذاكرات هسته اي آينده ادعا كرده كه گفت و گو با ايران خطي پيش نمي رود، يك قدم به جلو و دو قدم به عقب دارد و نمي توان گفت چشم انداز خوش بينانه اي دارد. و همچنين خبرگزاري آسوشيتدپرس امكان توافق را مبهم دانسته است. چرا آنها پيش از آنكه گفت و گو انجام شود مثبت بودن گفت وگوها را بعيد مي دانند؟ واقعيت اين است يوكيو آمانو همان چيزهايي را بر زبان مي آورد كه نتانياهو مي گويد چون آنها روحيه ايستادگي ملت ايران را در برابر استكبار ديده اند و مي دانند شيعه زير بار زور نمي رود. از سوي ديگر علي رغم ظاهرسازي آنها در پشت پرده هدفي جز محروم كردن ما از دانش هاي راهبردي ندارند. و اين اظهارات براي وارد كردن فشار بر ايران است چون هميشه دانسته و مي دانند كه ما كوتاه نخواهيم آمد. آنها مي خواهند جلوي قدرتمند شدن ما را بگيرند.
محمدرضا كيوان پناه
¤ در سالگرد شهادت دانشمند هسته اي شهيد احمدي روشن يك نكته مي گويم، دانش هسته اي ما درختي است كه خون عزيزترين جوانان ما به پاي آن ريخته شده و جاي كوچك ترين چانه زني و سازش با اهريمن باقي نمي ماند دولت نهم و دهم برخلاف رويه منفعلانه اصلاح طلبان و كارگزاران در موضوع هسته اي برخورد تهاجمي و رويكرد انقلابي داشت و در چند سال اول كارهاي خوبي انجام داد. با اين حال جريان انحرافي لانه كرده در دولت دهم اهداف ديگري دارد. آنها عملاً مي گويند اگر جريان انحرافي بتواند نيروهاي متمايل به خود را براي انتخابات بعدي روي كار آورد راه سازش با غرب را در پيش مي گيرد.
رضا كيايي
¤ كلكسيون جنايات حقوق بشري و تجاوزگري غرب در حمله به كشور سومالي از جانب فرانسه بحران زده وگرفتار در اقتصاد ورشكسته كامل و كامل تر شد و شكست در اين حمله شرمساري برايشان باقي نهاد. ديري نيست كه شاخ اين گاوهاي وحشي براي هميشه شكسته شود تا ديگر به خود اجازه ندهند به هر بهانه اي براي حفظ منافع اقتصادي به باج خواهي بپردازند. به راستي سازمان ملل و تشكيلات خودساخته از اين دست چرا سكوت كرده اند.
نراقي
¤ 22 ماه است كه صهيونيسم بين الملل در سوريه يعني خط مقدم مقاومت شمشير دو لبه مي چرخاند به اين صورت كه نيروهاي جهادي القاعده را از كشورهاي منطقه جمع آوري و از طريق مرز تركيه وارد كشور سوريه كرده تا عليه بشار اسد اقدام مسلحانه كنند. در اين بازي از هر طرف كشته بشود به نفع صهيونيست هاست. متأسفانه بوي همين توطئه شرم آور در كشور مسلمان عراق نيز استشمام مي شود بايد هوشيار بود و نگذاشت دشمن در اين بازي خطرناك پيروز شود.
علي خداكرمي
¤ از مسئولان شبكه 3 سيما تقاضا داريم برنامه بسيار پربيننده «سمت خدا» را يك ساعت زودتر پخش كنند تا تداخلي با برنامه خبر سراسري ساعت 14نداشته باشد.
يك بيننده سيما
¤ حدفاصل ميدان نبوت (هفت حوض) به سمت بزرگراه جانبازان شرقي به حياط خلوت امن زورگيران و كيف قاپ ها و زورگيران حرفه اي تبديل شده است (بويژه در خيابانهاي دردشت، شهيد يعقوبي، خاقاني...) از فرماندهي محترم نيروي انتظامي تقاضاي برخورد قاطعانه با اشرار خياباني را داريم زيرا از مراجعه به كلانتري خسته شده ايم.
از طرف اهالي محل حاج حجت الله شاهين
¤ چند سالي است كه قرار است طلب هزاران نفر خريداران هووي چيني را بپردازند ولي فقط در حد يك حرف باقي مانده است و هيچ اقدام عملي از سوي مسئولين مربوطه ديده نمي شود و كسي نيز پاسخگو نيست. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
5562---0913
¤ چرا كارمندان دولت بايد از عيدي 350 هزار توماني برخوردار گردند ولي كارگران از پاداش 750 تا يك ميليون و يكصد و پنجاه هزار توماني؟! مگر كارمندان اجناس ارزان تري مي خرند و يا بازار جداگانه اي دارند؟
2066---0911
پاسخ مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 11/10/91 با عنوان «سه ماه است كه سرانه مدارس و دبيرستانهاي شبانه روزي خراسان رضوي پرداخت نشده است» به اطلاع مي رساند، اخيراً مبلغ يازده ميليارد و ششصد و سي و شش ميليون (000/000/636/11) ريال از محل اعتبار فصل چهارم رديف 7-520000 تحت عنوان «يارانه غذاي دانش آموزان مدارس شبانه روزي» طي نامه شماره 198542/760 مورخ 20/9/91 به اداره كل امور مالي و ذيحسابي اين وزارتخانه اعلام شده تا به اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان رضوي ابلاغ اعتبار نمايند.
پاسخ سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح
در پاسخ به مطلب سركار خانم الهه خالصي مندرج در مورخه 12/9/1391 به آگاهي مي رساند: با استناد به ماده 972 قانون مدني مبني بر اينكه: احكام صادره از محاكم خارجه و همچنين اسناد رسمي لازم الاجراء تنظيم شده در خارجه را نمي توان اجراء نمود، مگر اينكه مطابق قوانين ايران امر به اجراي آنها صادر شده باشد. و از آنجا كه بانوي ياد شده در خارج از كشور مطلقه گرديده است لذا رسيدگي به تقاضاي ايشان (برقراري حقوق مستمري از بابت پدر متوفي خود) هنگامي امكان پذير است كه متقاضي دادخواست تنفيذ حكم صادره را از مرجع قضائي ذي صلاح (دادگاه خانواده) ارائه نمايد.
 


نويسندگان نامه جام زهر در مجلس ششم دنده عقب گرفتند (خبر ويژه)

نامه چند عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم حاكي از قدرت فزاينده جمهوري اسلامي و در عين حال خائنانه بودن موضع قبلي آنها مبني بر ضرورت سر كشيدن جام تسليم در چالش هسته اي است.
رجب مزروعي، علي اكبر موسوي خوئيني، فاطمه حقيقت جو از اعضاي فراكسيون اصلاح طلبان و مشاركت در مجلس ششم بودند كه پس از ارتكاب خيانت هايي از كشور خارج شدند. آنها نامه اي خطاب به مقامات ارشد ايران و آمريكا و اروپا نوشته اند كه در آن خواسته شده با برگزاري مذاكره برد- برد و طبق مقررات پذيرفته شده بين المللي، حق غني سازي اورانيوم در ايران صريحا به رسميت شناخته شود و موضوع غني سازي 20 درصد نيز متوقف به تامين سوخت نيروگاه هاي مربوط باشد.
اين نوشته را نورالدين پيرمؤذن (عضو فراكسيون اصلاحات در مجلس) و اسماعيل گرامي مقدم (نماينده اصلاح طلب مجلس هفتم كه در خارج كشور به سر مي برد) به همراه يك سمپات گروهك منافقين (احمد سلامتيان) و يكي از حاميان گروهك ملي- مذهبي (يوسفي اشكوري) امضا كرده اند. اين عده البته خواستار پذيرفتن پروتكل الحاقي از سوي ايران و لغو تحريم هاي غرب نيز شده اند.
نكته قابل تامل در مضمون اين نوشته، اعتراف به مهمل بودن نامه منسوب به 127 نماينده مجلس ششم است كه ضمن آن خواسته شده بود ايران جام زهر تسليم در چالش هسته اي را سر بكشد و فعاليت هاي خود را تعطيل كند. آنها در آن زمان اصرار داشتند روي فشارهاي غرب با حاكميت چانه زني و باج خواهي كنند و از سوي ديگر براي ادعاهاي فاقد سند غرب سند بتراشند چنان كه يكي از دوستان همين حضرات در فراكسيون مشاركت (احمد شيرزاد) پشت تريبون رسمي مجلس ششم ادعا كرد ايران 19 سال درباره برنامه هسته اي خود دروغ گفته و اكنون دم خروس بيرون افتاده است! به اعتبار همين مواضع هم بود كه ديپلمات هاي ارشد غربي در مذاكرات با تيم ايراني همواره به مواضع عناصر خائن در مجلس ششم استناد كرده و آن را به عنوان برگ برنده روي ميز مي گذاشتند.
موضوع ديگري كه نوشته چند نماينده مشاركت مجلس ششم به آن اذعان دارد اقتدار فزاينده جمهوري اسلامي در برابر فشارهاي غرب است، حال آن كه جريان مرعوب و تسليم طلب مدعي بودند كمترين مقاومت باعث حمله نظامي و اشغال كشور و شكست ايران خواهد شد.
معناي ديگر نوشته رجب مزروعي و دوستان سفيل و سرگردان وي نوعي ابراز ندامت ضمني نسبت به خبط هاي گذشته است.

 


خودكشي در ارتش آمريكا بيش از تلفات جنگي در سال گذشته بود (خبر ويژه)

ميزان خودكشي نظاميان آمريكايي در سال ميلادي گذشته ركورد شكست.
وزارت دفاع آمريكا در گزارشي اعلام كرد: 349 نفر از نظاميان آمريكا در سال 2012 ميلادي خودكشي كرده اند كه اين رقم بي سابقه و بيش از تعداد سربازان كشته شده در جنگ است.
صداي آمريكا با اشاره به اين خبر گفت: 301 نظامي در سال 2011 ميلادي دست به خودكشي زده بودند. برخي از كارشناسان پيش بيني مي كنند كه اين تعداد حتي در سال جاري ميلادي بالاتر رود.
به گزارش VOA «لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا، خودكشي در نيروهاي مسلح را يك بيماري همه گير ناميده است، روندي كه وزارت دفاع آمريكا به طور كامل آنرا درك نمي كند و به نظر مي رسد كه قادر به كنترل آن نيست.»
پنتاگون با اشاره به اينكه اين ميزان، از تلفات جنگي نيروهاي آمريكايي در افغانستان نيز بيشتر بوده، اعلام كرد بررسي علل و همچنين راه هاي پيشگيري از خودكشي سربازان آمريكايي، در اولويت برنامه هاي اين وزارتخانه است.
جان روكو، سرگرد نيروي دريايي آمريكا كه سرپرست برنامه پيشگيري از خودكشي سربازان آمريكايي مستقر در عراق بود، خود نيز در سال 2005 ميلادي (هشت سال پيش) دست به خودكشي زده بود(!)
به گزارش صداي آمريكا «كارشناسان تا حدودي فشار و استفاده از الكل را عامل خودكشي مي دانند. همچنين گفته مي شود كه بسياري از سربازان، ملوانان و تفنگداران دريايي با آينده نامشخصي پس از پايان جنگ عراق و خروج از افغانستان در سال آينده روبرو هستند.»
همزمان با انتشار اين خبر يك روزنامه آمريكايي در گزارشي نوشت: تصميم اوباما براي پايان دادن جنگ افغانستان بعد از آن صورت گرفت كه وي با وجود چند سال تعلل فهميد اين جنگ بي فايده است روزنامه هافينگتون پست در مطلبي انتقادي خاطرنشان كرد: چه تعداد از سربازان آمريكايي بايد زخمي يا كشته مي شدند تا باراك اوباما رئيس جمهور متوجه مي شد ديگر ادامه جنگ افغانستان فايده اي ندارد؟ در بهار سال 2009 اوباما تصميم خود براي اعزام 33 هزار نيروي بيشتر به افغانستان را اعلام كرد. به عبارت ديگر اوباما پس از روي كار آمدن، تعداد نيروهاي مستقر در افغانستان را تا 50 درصد افزايش داد. در اين زمان بود كه تعداد تلفات نيروهاي آمريكا در افغانستان افزايش يافت.
به نوشته اين روزنامه «ژوئن سال 2011 - يك سال و نيم قبل - بود كه اوباما متوجه شد ديگر ادامه جنگ افغانستان فايده اي ندارد. در واقع سخنراني هاي تبليغاتي جنگ طلبانه اوباما درباره افغانستان توطئه اي سياسي بيش نبوده است. با اين حال اوباما در اواسط سال 2011 به همان نتيجه اي درباره جنگ افغان دست يافت كه از مدت ها قبل اكثر كارشناسان سياسي به آن رسيده بودند؛ ديگر ادامه جنگ افغانستان فايده اي ندارد.»
هافينگتون پست افزود: چرا اوباما دو سال صبر كرد تا ديدگاهش را درباره افغانستان تغيير دهد؟ از تابستان 2009 تاكنون بيش از 1300 نيروي نظامي آمريكا در افغانستان كشته شده اند. اين تعداد تقريبا نيمي از كشته شدگان نظاميان آمريكايي در طول جنگ 11 ساله افغانستان است.
اوباما به تازگي اعلام كرده نقش نظاميان آمريكايي در افغانستان از بهار آينده تغيير مي كند و آنها آماده خارج كردن و محدودسازي نيروهاي خود خواهند شد.
 


پاسكاري خبرجعلي پارازيت! (خبر ويژه)

روزنامه حمايت در اقدامي نسنجيده و پرسش برانگيز پس از چند هفته با استناد به گزارشي مخدوش دست به انتشار مطلبي زد كه موجبات سوءاستفاده ضدانقلاب را فراهم كرد.
در حالي كه مدت مديدي است رسانه هاي ضدانقلاب و اپوزيسيون در تلاش هستند افسانه هاي عجيب و غريبي را درباره تاثير پارازيت هاي ماهواره اي بر سلامت رواج دهند، چند هفته پيش يكي از خبرگزاري هاي داخلي در بخشي از گزارش خود مدعي شد پارازيت بر سلامت انسان ها تاثير منفي مي گذارد. اگرچه اين خبرگزاري ساعتي بعد به اصلاح گزارش خود پرداخت اما نكته قابل تامل تر آن كه پس از چندين هفته روزنامه حمايت ارگان سازمان زندانها همان ادعا را بار ديگر منتشر كرده و مدعي شد پارازيت خطر تولد نوزاد معلول و عقب مانده ذهني را 30 برابر افزايش مي دهد!
اين موضوع در حالي از سوي يك كارشناس مجهول الهويه مطرح مي شود كه چندي پيش بي بي سي نيز مدعي شده بود موش ها و سوسك هاي تهران به دليل پارازيت نابود و محو شده اند!
چنين ادعاهاي مضحكي در حالي مطرح مي شود كه از هيچ پايگاه علمي و آكادميكي چه در داخل و چه در خارج از ايران برخوردار نيست و سازمان بهداشت جهاني نيز چندي پيش اعلام كرد پارازيت تاثيري بر سلامت انسان ها ندارد.
گفتني است كه توهم تاثير پارازيت بر سلامت انسان ها، از چند سال قبل به عنوان دستاويزي براي تبليغ عليه جمهوري اسلامي ايران مورد سو ءاستفاده رسانه هاي غربي و برخي روزنامه ها و سايت هاي بدنام داخلي بود. اين توهم پراكني با اعلام بي خطر بودن پارازيت از سوي سازمان بهداشت جهاني، با شكست روبرو شد و تعجب آور است كه يك روزنامه وابسته به دستگاه قضايي كشور به اين خبر جعلي كه تاريخ مصرف آن نيز گذشته است استناد مي كند؟!
 


اپوزيسيون هستيم يا گداي دربار ملك عبدالله؟! (خبر ويژه)

همكار نشريات زنجيره اي در دوره اصلاحات معتقد است: رژيم پهلوي از يك اپوزيسيون آبرومند برخوردار بود اما جمهوري اسلامي با اپوزيسيوني مضحك و كاريكاتورگونه طرف است.
داريوش سجادي (مدير يكي از شبكه هاي ماهواره اي تعطيل شده) در وبلاگ خود، اظهارات چند هفته پيش وزير خارجه رژيم بحرين را مورد توجه قرار داد كه گفته بود بايد مانند سوريه، كنفرانس دوستانه مردم ايران را با كمك گروه هاي مخالف برگزار كنيم. سجادي مي نويسد: بعد از برگزاري آخرين دور از كنفرانس هاي ادواري مسمي به «دوستان مردم سوريه» در تونس با مشاركت و هدايت و سرمايه گذاري عربستان و قطر و بحرين و تركيه و به منظور ايجاد هماهنگي بين نيروهاي وحشي سلفي و تروريست «حامي ايجاد دمكراسي در سوريه از طريق كشتار درماني»! اظهارات «شيخ خالدبن حمد آل خليفه» وزير خارجه بحرين در حاشيه اين اجلاس اسباب انبساط خاطر شد! ايشان بعد از رتق و فتق امور دمكراسي در سوريه(!!!) و لابد و ايضاً در كشور متبوعه شان با اشاره به ايران ابراز لحيه فرموده اند. گاه آن رسيده كه شاهد كنفرانس «دوستان مردم ايران» باشيم(!) تصورش خالي از لطف نيست كه شاهد كنفرانسي به منظور حمايت از ايجاد دمكراسي در ايران(!) باشيم كه در آن رياست اجلاس با امير بحرين و پادشاه عربستان «دمكراتيك تر» (!) باشد در حالي كه نيش اش تا بنا گوش باز است براي اظهارات سخنرانان اپوزيسيون ايراني كف مي زند و اشرفي پخش مي كند.
وي مي افزايد: تصورش را بكنيد آنگاه محسن سازگارا و عليرضا نوري زاده و رضا پهلوي و پرويز ثابتي و مجتبي واحدي و محسن مخملباف و شيرين عبادي و فاطمه حقيقت جو و نيك آهنگ كوثر و اردشير اميرارجمند و عطاالله مهاجراني و مسعود رجوي و مسعود بهنود و ضيا آتاباي و شهرام همايون و «هخا» و ابراهيم نبوي و گوگوش و شاهين نجفي و محسن نامجو و شنبه زاده(!) و «من وتو» و «صداي آمريكا» و راديو فردا و بقيه «تجار اپوزيسيون» در رقابتي نفس گير براي كسب اشرفي بيشتر به منظور «لابد» تلاش بيشتر براي سرنگوني جمهوري اسلامي و استقرار دموكراسي مطمح نظر آقاشون «ملك عبدالله» با يكديگر به منظور كسب نظر لطف بيشتر اميران دمكرات خليج فارس به رقابت بپردازند.
سجادي نوشت: رژيم پهلوي هر ايرادي داشت اما برخوردار از يك مزيت هم بود و آن برخورداري اش از اپوزيسيوني «آبرومند و صاحب صلاحيت» نظير (امام) خميني و ديگران بود كه جملگي سرشان به تنشان مي ارزيد اما اكنون جمهوري اسلامي برخوردار از اپوزيسيوني چنين مضحك و كاريكاتورگونه است كه يك طرفش امير بحرين و ملك عبدالله و آل خليفه و باراك اوباما و نتانياهو و آن طرفش مسعود رجوي و رضا پهلوي و سازگارا و نوري زاده و عبادي و... بقيه تجار مسما به اپوزيسيون است! اين اسباب شرمندگي است.
 


نشست ژنو بي نتيجه بود؛ كليد بحران سوريه دست ايران است (خبر ويژه)

يك روزنامه سعودي در گزارشي نوشت: غرب اگر مي خواهد بحران سوريه حل شود بايد طرح ايران را مد نظر داشته باشد.
روزنامه الحيات كه همزمان در لندن و رياض منتشر مي شود، در تحليل خود خاطرنشان كرد: طرح 3 مرحله اي كه بشار اسد در سخنراني اخير خود مطرح كرد، با ايران هماهنگ شده بود؛ با اين تفاوت كه در طرح ايران بر نظارت سازمان ملل تأكيد شده بود در حالي كه اسد حرفي از نظارت سازمان ملل نزد. ايران به روشني نشان داد هر راه حلي براي سوريه منوط به توجه به نظر ايران است. همان طور كه در عراق و لبنان هيچ راه حلي بدون توجه به منافع ايران ممكن نيست پيش برود، در سوريه نيز امكان ندارد طرحي مطرح شود و ديدگاه ايران در آن لحاظ نشود.
الحيات افزود: ايران ثابت كرد تصميم هاي جلسه ژنو كه در 30 ژوئن سال گذشته ميلادي برگزار شد و در آن ايران را كاملاً حذف كردند، به هيچ وجه نمي تواند پيش رود و جامعه جهاني ناگزير است براي حل بحران سوريه بر روي نقش ايران نيز حساب كند. به عبارت ديگر اگر غرب مي خواهد بحران سوريه حل شود بايد طرح ايران، را مد نظر داشته باشد.
روزنامه سعودي اذعان كرده كه «غرب ترجيح مي داد مدلي شبيه مدل ليبي يا يمن را در سوريه پياده كند اما در ماجراي سوريه وضع فرق مي كند و سوريه حاميان قدرتمندي مانند ايران و روسيه داشت».
الحيات با اشاره به طرح يا ماده هاي پيشنهادي ايران مي نويسد: در اين طرح بر نظارت سازمان ملل بر توقف خشونت ها و عمليات نظامي در سوريه تأكيد شده است و اين كه بايد به موازات طرح اخضر ابراهيمي براي دولت انتقالي كه شامل اعزام نيروهاي حافظ صلح به سوريه براي تضمين امنيت و انتقال مسالمت آميز قدرت مي شود، اين طرح نيز پيش رود. اما اين مسأله نيز تأكيد شده كه ايران با هر چيزي كه استقلال سوريه را زير سؤال ببرد، مخالف است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10