(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27  دی  1391 - شماره 20407

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اخبار ادبي و هنري
رئيس جمهور در جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي :
توليد انبوه 30 داروي نوتركيب تا پايان بهمن ماه
درپرتو وحي
آملي لاريجاني خواستار شد
توجه ويژه دولت و مجلس در تخصيص بودجه مناسب براي قوه قضائيه
فجر ايراني وارد رستوران هاي غزه شد
هديه به خوانندگان
رئيس صندوق رفاه:
دانشجويان با 6 هزار تومان بيمه تكميلي مي شوند
هاشم زهي خبرداد
رد صلاحيت 100تا 150نفر در انتخابات نظام پزشكي
مرتضوي از هفته آينده سمتي در تامين اجتماعي ندارد
سلطان خواه خبر داد
بزودي اسامي 10 داروي نوتركيب جديد اعلام مي شود
فريد زكريا:
آمريكا چاره اي جز توافق با ايران از طريق مذاكره ندارد
گسترش روابط ايران و بلاروس
صديقي در جمع خبرنگاران:
تكرار واژه «انتخابات آزاد» پيروي از فتنه 88 است
كارشناس لبناني مطرح كرد
 ضرورت همكاري رسانه اي ايران و لبنان در چارچوب جبهه مقاومت
دبير شوراي عالي امنيت ملي:
پيروزي گروه هاي مقاومت در جنگ 8 روزه نشان دهنده ضعف دشمن است
ماه آينده انجام مي شود
بهره برداري از طرح توسعه توليد بنزين پالايشگاه امام اراك
اجراي 2 طرح انتقال آب به درياچه اروميه
معاون رئيس جمهور:
اجراي طرح مهرآفرين ، پياده كردن سياست هاي ابلاغي رهبر انقلاب است
معاون اول قوه قضائيه:
طرح «انتخابات آزاد» سخن گزافي است
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در همايش ياوران وقف:
وقف در قالب هنر فاخر به جامعه معرفي شود
60 درصد موقوفات در كشور مختص به امام حسين (ع) است
مديركل محيط زيست خوزستان:
فعاليت هسته زيست محيطي در تالاب هورالعظيم الزامي است
ساخت بنياد علم و دانش پروفسور سميعي در رشت آغاز شد
انتصاب اولين فرماندار قرچك
همزمان با هفته وقف انجام شد
رونمايي از سند وقف نامه 510 ساله در قائمشهر
بيانيه آيت الله نوري همداني درباره تروريست هاي تكفيري


اخبار ادبي و هنري

شارلاتانيسم تبليغاتي
براي فروش بيشتر !
سازندگان يك فيلم ضعيف و ضدارزشي تلاش مي كنند با تبليغات منفي و فريب مخاطب، فروش فيلم خود را بالا ببرند.
به گزارش خبرنگار كيهان توليدكنندگان يكي از فيلم هايي كه توسط حوزه هنري مناسب اكران ديده نشده است با آوردن عبارت «فيلم تحريمي حوزه هنري» در آگهي هاي تبليغاتي خود سعي مي كند با برانگيختن حس كنجكاوي، مخاطبان را فريب دهد و به سينماها بكشاند.اين فيلم كه كارگردان او مدتي پيش مدعي روشنفكري شده بود و در اقدامي جالب از مردم هم خواسته بودند روشنفكر شوند از وجه غيرارزشي و غيرمردمي بودن فيلم براي تبليغات و كسب درآمد بيشتر استفاده كرده است.
دارابي: هيچ كس «خانواده محترم» را
تائيد نمي كند
معاون سيما گفت: فيلم سينمايي «يك خانواده محترم» بسيار تلخ و انتقادپذير است و مديران ذي ربط در توليد اين فيلم توبيخ شده اند.
«علي دارابي» در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه چرا استعفاي آقاي رحيم زاده مدير گروه انقلاب و دفاع مقدس سيمافيلم در رابطه با توليد فيلم «يك خانواده محترم» پذيرفته نشد و ايشان دوباره به سر كار خود برگشتند؟ گفت: عزل و نصب هاي داخل سيمافيلم برعهده مدير سيمافيلم است، يعني زيرمجموعه آنجا را ما عزل و نصب نمي كنيم و خود رئيس سيمافيلم اين كار را انجام مي دهند.
وي ادامه داد: البته آقاي رحيم زاده با خبرگزاري فارس هم گفت وگو كرده و دلايل را توضيح داده بودند، آقاي ضرغامي هم در كميسيون فرهنگي مجلس توضيحاتي را ارائه دادند. اشكالي كه من به همكاران خود در سيمافيلم در اين حوزه داشتم اين بود كه اعتماد زياد به يك مدير با سابقه فرهنگي مثل آقاي آفريده كردند كه سال ها جزو مديران فرهنگي اين كشور بوده است. اعتماد زيادي كه به ايشان شد و بعد هم نظارت خوبي كه بر اين پروژه نشد، منجر به توليد اين فيلم شد.دارابي همچنين گفت كه سيمافيلم براي 9 دي سال آينده قصد دارد يك سريال بسازد.
پيوند مسترهاي «عرفان حلقه»
با يك شبكه بهايي
مسترهاي «عرفان حلقه» با شبكه بهايي «من و تو» در انگليس، كانون فرقه سازي عليه كشورهاي مسلمان پيوند برقرار كردند.
به گزارش «نداي انقلاب»، به تازگي مسترهاي «عرفان حلقه» كه از چندي پيش در لندن، كانون فرقه سازي عليه كشورهاي مسلمان رحل اقامت گزيده اند با انتشار اخباري واهي در سايت هاي خبري خود مدعي شده اند كه محمد علي طاهري، بنيانگذار فرقه انحرافي متبوعشان از نيمه آذر ماه در اعتصاب غذا به سر مي برد و در اثر ضعف و ناتواني جسمي، وضعيت نگران كننده اي دارد.
در همين راستا شبكه بهايي «من و تو» كه با مسترهاي منحرف «عرفان حلقه» در لندن پيوند و ارتباط برقرار كرده است، طي گزارشي در برنامه «اتاق خبر» خود ضمن حمايت آشكار از نامبرده و انعكاس عين ادعاي مطرح شده توسط مسترهاي مذكور، عنوان داشت« «يكي از دوستان! خبر داده كه محمد علي طاهري، بنيانگذار طب مكمل فرادرماني و سايمنتوتراپي كه از 14 ارديبهشت ماه 90 بازداشت شده و 19 ماه است كه بدون مرخصي در زندان اوين است از نيمه آذر ماه در اعتصاب غذا به سر مي برد و در اثر ضعف و ناتواني جسمي، وضعيت نگران كننده اي دارد. وي هيچ فعاليت سياسي نداشته و فقط به خاطر اين طبي كه مردم از آن استقبال كرده اند، بازداشت شده است.»
اين ادعاها در حالي مطرح مي شود كه طاهري از اواسط دهه هفتاد مدعي فرادرماني شده و فعاليت رسمي وي از سال 83 در قالب يك موسسه آغاز گرديد و در سال 85 نيز موفق به دريافت مجوز تاسيس يك سازمان مردم نهاد گرديد كه به دليل تخلفات گسترده در سال هاي بعد اين مجوز تمديد نگرديد. با اين وجود نامبرده و همفكرانش با اغفال جوانان و برخي از خانواده ها بصورت گسترده اقدام به برگزاري كلاس هايي در سطح تهران و چند شهر ديگر كردند و از اين طريق ميليون ها تومان ثروت نامشروع و غيرقانوني كسب كردند، تا اينكه وي در 14 ارديبهشت ماه 90 بازداشت و پس از محاكمه به 7 سال زندان محكوم شد.
از مهم ترين انحرافات اين فرقه مي توان به مواردي مانند: تفسير به راي آيات قرآن، توهين به مقام الوهيت، رد شفاعت و توسل به ائمه معصومين(ع)، تعبير از دين به خرافه، برگزاري كلاس هاي خلاف شرع و مختلط براي زنان و مردان بدون پوشش اسلامي، طرح مسائلي درخصوص احضار ارواح و رابطه با جنيان، درمانگري با استفاده از روش هاي شيطاني و اشاره كرد.
دبير كارگاه قصه و رمان حوزه هنري:
آثار فاخر داستاني
در زمينه انقلاب اسلامي نداريم
محمدناصري گفت: ما اثر فاخر زيادي در زمينه انقلاب اسلامي، اثري كه معطوف به ارزش هاي انقلاب اسلامي باشد و در ميان مخاطبان خود از ارزش و جايگاه بالايي برخوردار باشد، نداريم.
به گزارش فارس، محمد ناصري با اشاره به ويژگي هاي يك داستان موفق انقلابي گفت: هر داستان موفق داراي ويژگي هاي خاصي از جمله جذابيت، شخصيت پردازي، صحنه سازي و تئوري پردازي است كه داستان انقلاب نيز از اين قاعده مستثني نبوده و تنها تفاوت آن در درون مايه اين گونه ادبي است.
وي با اشاره به اينكه درون مايه داستان انقلاب مرتبط با ارزش هاي انقلاب اسلامي است، اظهار داشت: به هر داستاني كه خاستگاه انقلابي داشته باشد و محدوده آن زمان را پوشش دهد، داستان انقلاب مي گويند. ناصري با اشاره به ضرورت توليد آثار ماندگار و فاخر در زمينه انقلاب اسلامي گفت: بدون هيچ گونه افراط و تفريطي بايد بگوييم ما آثار فاخر زيادي در زمينه انقلاب اسلامي، اثري كه معطوف به ارزش هاي انقلاب اسلامي باشد و در ميان مخاطبان خود از ارزش و جايگاه بالايي برخوردار باشد، نداريم.
 


رئيس جمهور در جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي :

توليد انبوه 30 داروي نوتركيب تا پايان بهمن ماه

هجدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي صبح ديروز با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري در مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي آغاز به كار كرد.
در اين مراسم كه «محمدحسن طريقت» سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مديران نظام سلامت كشور نيز حضور داشتند صاحبان چهار مقاله علمي پژوهشي، يك مركز رشد، هشت مركز تحقيقاتي، سه دانشگاه علوم پزشكي و 34 برگزيده در رشته هاي مختلف مورد تقدير احمدي نژاد قرار گرفتند.
برگزيدگان فوق از رشته هاي علوم باليني علوم پايه، علوم دارويي، ابداعات و اختراعات، علوم بهداشتي و تغذيه، علوم باليني داخلي، علوم باليني جراحي، علوم دندانپزشكي و علوم توانبخشي و پيراپزشكي انتخاب شدند.
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ديروز در اين جشنواره تاكيد كرد؛ در حاضر سرعت رشد علمي كشور در دنيا اول است و بايد تلاش كنيم اين جايگاه را حفظ كنيم.
رئيس جمهوري با بيان اينكه در عرصه توليد نيازهاي كشور در دو بخش دارو و تجهيزات پزشكي مورد توجه هستند، تصريح كرد: حتي اگر تحريم هاي امروز به كشور تحميل نشده بود باز هم بايد با سرمايه گذاري و با استفاده از دانشمندان براي توليد داخلي در اين بخش ها تلاش مي كرديم.
احمدي نژاد افزود: تا پايان بهمن 30 داروي نوتركيب در كشور توليد خواهد شد و اين در حالي است كه كل داروهاي نوتركيب موجود در دنيا 170 دارو است و بايد به سمت توليد اين داروها گام برداريم.
رئيس جمهوري با تأكيد بر اينكه توليد تجهيزات پزشكي در داخل كشور نيازمند تركيب علم پزشكي و مهندسي است افزود: با توجه به سابقه افتخارآميز اين رشته ها در كشور با پيوند اين دو شاخه مي توانيم در توليد تجهيزات پزشكي نيز موفق باشيم.
احمدي نژاد طب سنتي را يكي از راه هاي رسيدن به قله هاي پيشرفت در حوزه درمان دانست و گفت: تجربه نشان مي دهد كه اين روش جزء بهترين راه هاست چرا كه با طبيعت انسان سازگاري بيشتري دارد و از سرمايه هاي كل كشور محسوب مي شود.
رئيس جمهوري اضافه كرد در حال حاضر 8 دانشگاه طب سنتي در كشور وجود دارد و بايد اين دانشكده ها در تمام دانشگاه هاي علوم پزشكي راه اندازي شود چرا كه با توجه به ريشه دار بودن طب سنتي در ايران سرعت رشد اين علم بيشتر از طب مدرن است.
رئيس جمهوري تاكيد كرد: بايد بيمارستاني براي دانشكده طب سنتي اختصاص دهيم كه ما نيز از اين اقدام حمايت مي كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه هاي علوم پزشكي فيلتر و دروازه بان خوراكي هاي مردم هستند ادامه داد: خوردن بيش از حد گوشت گاو براي مردم مضر است اما اگر اين مسئله را من بگويم، مي گويند كمبود گوشت در كشور است اما اين مسئله اگر از طرف دانشگاه هاي علوم پزشكي و كارشناسان مربوطه مطرح شود مردم بهتر مي پذيرند.
احمدي نژاد با بيان اينكه در حال حاضر كار پزشكي در دنيا نوعي تجارت است گفت: من اطلاع دارم كه برخي از بيماري ها در كشورها منتشر مي شود براي اين كه برخي از داروها فروخته شود و اين افرادي كه اقدام به چنين كارهايي مي كنند از نظر اخلاقي و انساني سقوط كرده اند.
وي اضافه كرد: كسي كه بمب اتمي و ميكروبي براي تسلط بر كشورها و منابع اقتصادي آنها مي سازد آيا اهل اين نيستند كه براي كسب پول بيماري به كشورهاي ديگر صادر كند. در زمان جنگ تحميلي داروي اهدايي مي فرستادند كه در برخي از آنها عامل هپاتيت بود.
احمدي نژاد اضافه كرد: 40 سال روغن با ترانس بالا در كشور تبليغ شد تا در نهايت اين روغن ها جايگزين روغن طبيعي شدند و پس از پي بردن به آثار مضر اين روغن ها توسط كارشناسان با تلاش هاي فراوان و برنامه ريزي ها در سال هاي اخير مصرف اين روغن از بين رفت.
احمدي نژاد با تاكيد بر ميزان افزايش مراقبت ها و دروازه باني ها در مسئله سلامت گفت: در اين رابطه بايد بسيار قاطع باشيم و اگر كالايي مضر است حتي اگر رئيس جمهور، قاضي يا هر شخصيت ديگري هم گفت: نبايد به مردم عرضه شود.
بايد با توليد بهتر از ورود
داروهاي پيش ساخته جلوگيري شود
محمدحسن طريقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت هم در اين جشنواره ضمن هشدار نسبت به ورود برخي داروهاي پيش ساخته به كشور گفت: بايد در ساخت داروهاي جديد و تجهيزات پزشكي بيشتر تلاش كنيم زيرا اكنون سه درصد داروهاي مورد نياز كشور 50درصد از ارز تخصيصي را به خود اختصاص مي دهد.
سرپرست وزارت بهداشت خطاب به محققان گفت: بايد تلاش كنيد كه آنچه سر سفر مردم مي رود عاري از سموم و مواد آسيب رسان باشد چرا كه خسارات ناشي از توليد، نگهداري و فناوري غذاها كمتر از بيماري هاي قلبي و عروقي و سرطان ها نيست.
طريقت منفرد افزود: پيشگيري بر درمان اولويت دارد براين اساس تحقيقات اين بخش نيز بر تحقيقات بخش درمان مقدم است.
سرپرست وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به تحقيقات صورت گرفته در زمينه طب سنتي و سبك زندگي مردم گفت: طب نوين ديگر پاسخگوي نيازهاي بشر نيست و امروزه مبتكرين طب نوين 90 درصد از طب مكمل استفاده مي كنند.
 


درپرتو وحي

خداوند مي خواهد شما در دنيا و آخرت
خوشبخت باشيد
قرآن كريم:
خداوند مي خواهد (با دستورهايي كه به شما مي دهد، راههاي خوشبختي و سعادت را) برايتان روشن و آشكار سازد و (شما را) به روش هاي (درست) گذشتگان رهبري كند و توبه شما را (هم بخاطر گناهانتان) بپذيرد.
و خداوند دانا (به مصالح شما) و حكيم است.
سوره نساء
آيه 26
 


آملي لاريجاني خواستار شد

توجه ويژه دولت و مجلس در تخصيص بودجه مناسب براي قوه قضائيه

رئيس قوه قضائيه در ديدار اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس تاكيد كرد دستگاه قضايي در بحث بودجه به دنبال امتيازخواهي ويژه نيست.
آيت الله آملي لاريجاني ، ركن اصلي اطاله دادرسي را كمبود نيروي انساني اعلام كرد و با تاكيد بر ضرورت همكاري جدي دولت و مجلس در رفع كمبود بودجه و نيروي انساني دستگاه قضايي گفت: قوه قضائيه در صف اول مقابله با فساد و برقراري عدالت و امنيت قرار دارد و تحقق وظايف سنگين و بسيار حياتي اين قوه نيازمند نيروي انساني و بودجه مناسب است.
به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه،وي با تاكيد بر اين كه به موجب قانون اساسي وظايف دستگاه قضايي فراتر از وظايف قضات است و سازمان هاي تابعه اين قوه همچون سازمان بازرسي كل كشور و سازمان ثبت هركدام بخش هاي بسيار مهمي از وظايف را برعهده دارند، گفت: اهميت و حساسيت پاره اي از وظايف دستگاه قضايي و سازمان هاي تابعه آن از جمله سازمان ثبت اسناد و املاك چنان است كه چه بسا بدون امكان انجام صحيح وظايف آنها، زندگي روزمره مردم دچار اختلال شود.
آملي لاريجاني تاكيد كرد: انجام اين وظايف سنگين نيازمند مقدماتي است كه اين مقدمات و نيازمندي ها بايد با كمك جدي همه دستگاه هاي تقنيني و اجرايي برطرف شود تا خداي نكرده امور مرتبط با تظلم خواهي و احقاق حقوق مردم مختل نشود.
رئيس قوه قضاييه با تقدير از همكاري مجلس شوراي اسلامي و كميسيون برنامه و بودجه با دستگاه قضايي، به سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري به دستگاه قضايي اشاره كرد و افزود: افزايش سطح آموزش و توسعه منابع انساني متناسب با نيازهاي روز، بهره مندي از فناوري هاي نوين، تشكيل دادگاه هاي تخصصي، پيشگيري از وقوع جرم، ارتقا و بهبودي وضعيت زندان ها و ساماندهي و به روز كردن امكانات سازمان ثبت اسناد و املاك از جمله محورهاي اساسي ابلاغ شده مقام معظم رهبري است كه قطعا توجه به هركدام از آنها مطابق با منويات مقام معظم رهبري، نيازمند بودجه، امكانات و نيروي انساني است.
آملي لاريجاني با تاكيد بر اين كه دستگاه قضايي در بحث بودجه به دنبال امتيازخواهي ويژه نيست و نيز شرايط حساس كنوني و مشكلات دولت را درك مي كند، گفت: اميدواريم دولت و مجلس نيز شرايط دستگاه قضايي و ضرورت هاي آن را مورد عنايت قرار دهند و با رفع كمبودهاي قوه قضاييه شرايط را براي برآورده كردن توقعات و انتظارات به جاي مردم در رسيدگي هاي قضايي فراهم آورند.
وي با گلايه از اختصاص نيافتن كامل بودجه هاي مصوب قوه قضائيه اظهار كرد: در حالي كه برخي سازمان هاي قوه قضائيه از جمله سازمان ثبت با مشكلات فراوان روبه رو هستند و به واسطه نبود بودجه امكان ثبت و ضبط نوين اسناد و مدارك املاك مردم به سختي فراهم است، مشاهده شده كه بودجه هاي ضروري اين قوه به نهادها و سازمان هاي دولتي كه چه بسا اولويت هاي نخست در مديريت اجرايي نيست، اختصاص يافته است.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اين كه تبعات برخي برنامه هاي اجرايي از جمله اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها گريبان قوه قضائيه را نيز مي گيرد، گفت: اجراي با درايت و منظم برنامه هاي توسعه مي تواند مشكلات اجرايي را كاهش داده و آثار و تبعات آن را كه در بسياري موارد گريبان قوه قضاييه را مي گيرد، كمتر كند.
در ابتداي اين ديدار نمايندگان عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، به بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات خود درباره وضعيت بودجه و نيز مشكلات حوزه هاي انتخابي خود پرداختند و با تقدير از اقدامات قوه قضائيه در برخورد با مفاسد اقتصادي و نيز اراذل و اوباش بر آمادگي مجلس شوراي اسلامي در همكاري با قوه قضاييه به منظور پيشبرد سياست ها و برنامه هاي اين دستگاه تاكيد كردند.
 


فجر ايراني وارد رستوران هاي غزه شد

پايگاه خبري روسيا اليوم از گذاردن نام «فجر» بر روي غذاي رستوران هاي باريكه غزه خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روسيا اليوم، اين پايگاه خبري با اعلام اين خبر افزود: پس از تهيه عطر به نام «ام 75» در باريكه غزه و استقبال گسترده مردم، هم اكنون رستوران هاي اين منطقه وعده هاي غذايي به نام موشك «فجر» كه سازنده آن ايران است در رستوران هاي خود عرضه مي كنند.
روسيا اليوم در ادامه گزارش خود از باريكه غزه مي افزايد: گروه هاي فلسطيني براي مقابله با حملات اسرائيل در جنگ هشت روزه از اين نوع موشك استفاده مي كردند كه اين روزها به نام وعده هاي غذايي رستوران هاي اين منطقه مبدل شده است.
 


هديه به خوانندگان

آيت الله العظمي خامنه اي: بسيج بايد در وسط ميدان باشد تا فضيلت هاي اصلي انقلاب زنده بماند.
 


رئيس صندوق رفاه:

دانشجويان با 6 هزار تومان بيمه تكميلي مي شوند

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دانشجويان و خانواده هاي آنان با پرداخت ماهانه 6 هزار تومان مي توانند تحت پوشش بيمه تكميلي قرار گيرند.
براساس اعلام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم «كيوان مراديان» افزود: خدمات تحت پوشش بيمه تكميلي شامل جراحي هاي عمومي، تأمين هزينه هاي بيمارستاني، خدمات پاراكلينيكي، جبران هزينه هاي آزمايشگاهي، جبران هزينه هاي زايمان طبيعي و سزارين، تأمين هزينه هاي آمبولانس در خارج و داخل شهر، دندانپزشكي و عينك است.
وي درباره خدمات شركت هاي بيمه اي به دانشجويان در هر دوره يكساله گفت: بر اين اساس شركت هاي بيمه اي براي جراحي هاي عمومي تا سه ميليون تومان، براي جراحي هاي خاص تا پنج ميليون تومان، براي جبران هزينه هاي آزمايشگاهي 200 هزار تومان، براي دندانپزشكي تا سقف 200 هزار تومان و براي عينك نيز 100هزار تومان در سال هزينه مي كنند.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم اظهار داشت: دانشجويان ماهانه 6 هزار تومان براي بيمه تكميلي پرداخت خواهند كرد كه چهار هزار تومان آن مربوط به خدمات عمومي و دو هزار تومان مربوط به خدمت ويژه (عينك و دندانپزشكي) است.
وي افزود: دانشجوياني كه تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي گيرند، در سال هزينه اي كه پرداخت مي كنند، 72 هزار تومان است و دانشجوياني كه به هر دليلي امكان پرداخت اين مبلغ را ندارند، مي توانند صددرصد اين رقم را به عنوان وام دريافت كنند و 9 ماه پس از فارغ التحصيلي به مدت 60 ماه آن را بازپرداخت نمايند.
مراديان با بيان اينكه 10درصد سرجمع بيمه تكميلي در اختيار صندوق رفاه قرار مي گيرد، تا دانشجوياني كه هزينه آنها بيش از رقم هاي ذكر شده باشد، بتواند به صندوق رفاه مراجعه كنند و هزينه بيشتري را دريافت كنند، خاطرنشان كرد: بر اين اساس دانشجويان در صورت تمايل مي توانند خود و خانواده خود را تحت پوشش بيمه تكميلي قرار دهند.
 


هاشم زهي خبرداد

رد صلاحيت 100تا 150نفر در انتخابات نظام پزشكي

رييس هيات نظارت انتخابات سازمان نظام پزشكي از رد صلاحيت 100تا 150نفر در انتخابات نظام پزشكي خبر داد.
رييس هيات نظارت مركزي ششمين دوره انتخابات سازمان نظام پزشكي گفت: حدس مي زنيم بين 100تا 150نفر از نامزدهاي انتخابات نظام پزشكي رد صلاحيت شوند.
ميرمراد هاشم زهي در گفت وگو با ايلنا بااعلام اين مطلب گفت: اعلام اسامي داوطلبان واجد شرايط نامزدي انتخابات نظام پزشكي تا چهارشنبه 28 دي ماه اعلام مي شود و اسامي رد صلاحيت شده ها نيز از تاريخ 29 تا 30 دي ماه به اطلاع داوطلبان مربوطه خواهدرسيد.
وي خاطرنشان كرد: پيشنهاداتي شده است كه نحوه اطلاع رساني به رد صلاحيت شده ها به گونه اي باشد كه حيثيتشان خدشه دار نشود و درحال تبادل نظر با ارگان هاي نظارتي ومسئول دراين زمينه هستيم.
هاشم زهي درادامه درمورد نتايج احراز صلاحيت كانديداها گفت: هيات هاي نظارت درشهرستان ها همچنان درحال بررسي صلاحيت كانديدا ها هستند و اطلاعات دراين زمينه هنوزبه هيات نظارت مركزي داده نشده است.
وي باتاكيدبراينكه سعي مي شود، تعداد عدم صلاحيت شده ها خيلي كم باشند، تصريح كرد: حدس مي زنيم از4921 نفري كه درششمين دوره انتخابات سازمان نظام پزشكي ثبت نام كرده اند، بين 100تا150نفر ردصلاحيت شوند .
ششمين دوره انتخابات نظام پزشكي در چهارم اسفند ماه برگزار خواهد شد كه تبليغات كانديدا ها از 23 بهمن ماه آغاز و به مدت 10 روز ادامه دارد.
 


مرتضوي از هفته آينده سمتي در تامين اجتماعي ندارد

رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اين كه حكم اين ديوان در خصوص سعيد مرتضوي لازم الاجراست، گفت: وي از هفته آينده هيچ سمت قانوني و رسمي در سازمان تامين اجتماعي ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري با اشاره به راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري مبني بر لغو رياست «سعيد مرتضوي» بر سازمان تامين اجتماعي، اظهار داشت: حكم قطعي لغو رياست مديرعامل سازمان تامين اجتماعي طي روزهاي گذشته در روزنامه هاي رسمي كشور منتشر شده و همين امر به منزله ابلاغ به شخص وي است.
رئيس ديوان عدالت اداري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: ابطال رياست سعيد مرتضوي بر سازمان تامين اجتماعي از هفته آينده لازم الاجراست.
گفتني است، با وارد تشخيص داده شدن شكايت نمايندگان مجلس، مصوبه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي مبني بر انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعي، غيرقانوني اعلام شد و ديوان عدالت اداري نيز طي روزهاي گذشته حكم ابطال مديرعاملي وي را صادر كرد.

 


سلطان خواه خبر داد

بزودي اسامي 10 داروي نوتركيب جديد اعلام مي شود

معاونت علمي رئيس جمهور از رونمايي 10 داروي نوتركيب در حوزه زيست فناوري خبر داد و گفت: اسامي اين داروها به زودي پس از هماهنگي با وزارت بهداشت اعلام مي شود .
نسرين سلطان خواه معاونت علمي رئيس جمهور صبح ديروز در مراسم افتتاحيه دومين جشنواره ملي زيست فناوري در نمايشگاه بين المللي تهران، گفت: 10 داروي نوتركيب در حوزه زيست فناوري به زودي رونمايي مي شود كه با ورود اين 10 قلم دارو 146 ميليون دلار صرفه جويي ارزي خواهيم داشت .
وي افزود: در حال حاضر كشور چين 14 قلم، كشور هند 16 قلم و ايران 19 قلم داروي نوتركيب در حوزه زيست فناوري توليد مي كند كه با اضافه شدن اين ده قلم دارو تعداد داروهاي ايران به 29 قلم مي رسد .
سلطان خواه ادامه داد: در چند سال اخير بيش از 35 ميليارد تومان حمايت بلاعوض و تسهيلاتي در حوزه داروها داشته ايم .
معاونت علمي رياست جمهوري با بيان اينكه امروز كشور در توسعه علم و فناوري وارد مرحله جديدي شده است گفت: يك دوره بيست ساله سرمايه گذاري هاي عظيمي در حوزه زيرساخت ها شد و امروز زمان تكامل توسعه علم و فناوري در كشور است تا فقط علم و فناوري در مراكز علمي و دانشگاهي نباشد .
وي افزود: حوزه زيست فناوري نيز يكي از محورهاي مورد توجه در عرصه علم و فناوري است كه توفيق در اين حوزه سبب پيشرفت علم در كشور مي شود .
وي با اشاره به اين كه كشور ما از سال 75 وارد عرصه توسعه زيست فناوري شده است، گفت: در توليد علم زيست فناوري در يازده سال اخير رشد 25درصد داشتيم .
مقام سيزدهم ايران
در توليد مقاله زيست فناوري در دنيا
معاونت علمي رئيس جمهور گفت: ايران در حال حاضر مقام سيزدهم دنيا را در توليد مقالات زيست فناوري دارد. همچنين ما مقام اول منطقه را نيز دارا هستيم .
سلطان خواه گفت: هم اكنون در كشور 19 محصول دارويي بر پايه تكنولوژي زيستي توليد مي شود كه اگر ميانگين واردات هر يك از اين داروها 150 دلار هزينه داشته باشد با توليد داروها در كشور 375ميليون دلار ذخيره ارزي خواهيم داشت .
 


فريد زكريا:

آمريكا چاره اي جز توافق با ايران از طريق مذاكره ندارد

تحليلگر ارشد شوراي روابط خارجي آمريكا در مقاله اي تاكيد كرد كه كاخ سفيد چاره اي جز رسيدن به توافقي معقول با ايران از طريق مذاكره ندارد.
«فريد زكريا» در اين مقاله كه در مجله تايم منتشر شده آورده است: مخالفان نامزدي «چاك هيگل» براي تصدي رياست وزارت دفاع آمريكا مدعي هستند كه ديدگاه هاي او درباره اسرائيل خارج از جريان اصلي قرار دارد اما مواضع واقعي هيگل در زمينه سياست ها مويد اين حرف نيست. او در مورد بسياري از مسائل شباهت زيادي به شيمون پرز رئيس جمهوري اسرائيل (رئيس رژيم صهيونيستي) دارد كه در گفت وگويي با نيويورك تايمز كه روز 9 ژانويه منتشر شد، از اينكه اسرائيل اقدام كافي براي صلح انجام نمي دهد ابراز تاسف كرد. در هر صورت، ديدگاه هاي هيگل درباره اسرائيل ربطي به بحث ندارد زيرا سياست آمريكا درباره اسرائيل را كاخ سفيد و كنگره تعيين مي كنند. جايي كه هيگل خارج از جريان اصلي به نظر مي رسد، در مورد ايران است كه اين هم خوب است زيرا واشنگتن درباره موضوع ايران به تفكر تازه اي نياز دارد.
در ادامه اين مقاله آمده است: در سال 2013 و شايد در ماه هاي آينده، اوباما با بحراني در ارتباط با ايران رو به رو خواهد شد. او كنار آمدن با يك ايران مسلح به سلاح هسته اي را براساس الگوي مهار جنگ سرد قاطعانه رد كرده است. معناي اين حرف اين است كه يا ايران در برابر خواسته هاي آمريكا كوتاه مي آيد يا آمريكا با ايران وارد جنگ مي شود. از آنجا كه گزينه اول بسيار بعيد و گزينه دوم نيز بسيار غيرجذاب است، دولت اوباما بايد به راه حلي از طريق مذاكره دست يابد. اين به معناي كاربرد چماق و هويج (تنبيه و تشويق) است كه اغلب از آن به عنوان ديپلماسي قهرآميز ياد مي شود تا از اين طريق به توافقي مرضي الطرفين براي واشنگتن و تهران برسيم.
زكريا مي افزايد: «رابرت جرويس» ( Robert Jervis) محقق دانشگاه كلمبيا در مقاله اي در شماره جديد نشريه «فارن افرز» خاطرنشان كرده كه ديپلماسي قهرآميز آمريكا تقريبا هيچگاه موثر نبوده است. او يادآور مي شود كه اگر دولت آمريكا مي خواهد اين بار موفق باشد بايد شيوه بازي را ناگهاني و بطور غيرمترقبه تغيير دهد و رويكردي هوشمندانه و شجاعانه در قبال مذاكره اتخاذ كند.
زكريا افزوده است: آمريكا قادر نبوده كه براي خود و جهان تعريف كند كه يك توافق قابل قبول چه شرايطي دارد و مهم تر اين كه اگر تهران با چنين توافقي موافقت كند، آمريكا تمايل به انجام چه اقداماتي دارد؟ آيا تحريم ها برداشته مي شود؟ آيا آمريكا تلاش هاي خود را براي ايجاد بي ثباتي در ايران متوقف مي كند؟ آيا تمايل به عادي سازي روابط با ايران خواهد داشت؟
به گزارش ايرنا فريد زكريا در پايان مطلب خود بااشاره به مقاله «رضا مرعشي» از مقامات سابق وزارت امور خارجه آمريكا در نشريه «گلوبال افرز» مي نويسد: توافقي بر اساس خطوط مورد نظر او - اينكه غني سازي فراتر از 5/3 درصد صورت نگيرد، بازرسي هاي شديدي انجام شود و ذخاير موجود اورانيوم غني شده تحت نظام بازرسي هاي دقيق باشد- در ازاي كاهش و يا لغو تحريم ها منطقي است، اما واشنگتن براي ارائه مشوقي به ايران كه آن را قبول كند بايد خلاقيت داشته باشد.

 


گسترش روابط ايران و بلاروس

رئيس گروه پارلماني ايران و بلاروس در مجلس شوراي اسلامي در ديدار با سفير بلاروس در تهران از توسعه و گسترش روابط دو كشور خبر داد.
علي كائيدي رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و بلاروس در مجلس شوراي اسلامي در ديدار با «ويكتور ريباك» سفير جمهوري بلاروس در تهران با اشاره به سطح مطلوب مناسبات دوستانه دو كشور گفت: اميدوارم گروه هاي دوستي پارلماني ايران و بلاروس بتوانند با كمك يكديگر فصل جديدي را در مناسبات رو به گسترش دو كشور آغاز كنند و در همين زمينه مجلس شوراي اسلامي از توسعه ارتباطات پارلماني فيمابين حمايت مي كند.
سفير بلاروس در تهران نيز در اين ديدار با تبريك تشكيل گروه دوستي پارلماني ايران و بلاروس در مجلس شوراي اسلامي بر علاقمندي كشورش براي توسعه هر چه بيشتر مناسبات با ايران تاكيد و اظهار كرد: فعاليت گروه هاي دوستي پارلماني نقش مهمي در تقويت مناسبات دوستانه دو كشور خواهد داشت.
ويكتور ريباك در پايان اين ديدار نسبت به گسترش مناسبات دوستانه مينسك- تهران ابراز اميدواري كرد.
 


صديقي در جمع خبرنگاران:

 تكرار واژه «انتخابات آزاد» پيروي از فتنه 88 است

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: هر كس واژه »انتخابات آزاد« را تكرار كند از فتنه 88 پيروي كرده و مردم نيز خودشان سرنوشت او را مانند فتنه گران گذشته ترسيم مي كنند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم ، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در حاشيه همايش نهضت روشنگري و بصيرت افزايي در موزه شهدا با اشاره به تكرار واژه »انتخابات آزاد« از سوي برخي اشخاص، اظهار داشت: انتخابات آزاد براي اولين بار از سوي خارج نشين ها و اپوزيسيون مطرح شد و اشخاصي كه اين واژه را تكرار كرده و بر طبل آن مي كوبند بايد بدانند كه اين مسير راهي جز دور شدن از آرمانهاي انقلاب و شهدا ندارد. وي افزود: تكرار واژه »انتخابات آزاد« از سوي برخي اشخاص و گروه ها در داخل كشور توطئه دشمنان در خارج از مرزها بوده كه مسئولان نبايد از آن غفلت كنند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: كساني كه از واژه انتخابات آزاد استفاده مي كنند بايد بدانند كه دچار غفلت شده و در دام دشمن افتاده اند كه به آنها توصيه مي كنم از تكرار اين واژه خودداري كنند.
حجت الاسلام صديقي اظهار داشت: پس از فرمايشات رهبر معظم انقلاب و روشنگري هاي معظم له در مورد توطئه هاي دشمنان و نيز دست اندازي هاي آنان در انتخابات رياست جمهوري سال آينده، همه بايد از فرمايشات ايشان درس گرفته و مسئولان هم در رفتار و سخنان خود توجه به دستورات ايشان را مدنظر قرار دهند.
حجت الاسلام صديقي افزود: هر كس واژه »انتخابات آزاد« را تكرار كند از فتنه 88 پيروي كرده و مردم نيز خودشان سرنوشت او را مانند فتنه گران گذشته ترسيم مي كنند و كساني كه با آرمانهاي مردم مقابله كنند، لشكر دشمن محسوب شده و بايد به اين موضوع توجه داشته باشند. وي با اشاره به طرح ريزي جنگ نرم از سوي دشمنان و خارج نشين ها عليه ملت ايران گفت: دشمنان و خارج نشين ها بايد بدانند كه ملت ايران همواره هوشيار بوده و پاسخ قاطعي به اين توطئه ها داده است.
 


كارشناس لبناني مطرح كرد

ضرورت همكاري رسانه اي ايران و لبنان در چارچوب جبهه مقاومت

يك كارشناس لبناني در مسائل استراتژيك با اشاره به هجمه رسانه هاي استعماري براي فريب ملت هاي منطقه، تاكيد كرد كه مقاومت براي رويارويي با امپراتوري رسانه اي بايد شبكه رسانه اي يكپارچه در منطقه ايجاد كند.
«غالب قنديل» در گفت و گو با فارس ايران را كشوري پيشرفته و توسعه يافته دانست و افزود: ايران در همه زمينه ها از جمله تكنولوژيك، علمي، اقتصادي، تمدني و سياسي پيشرفته است. لبنان نيز نيازمند روابطي پويا با كشوري پيشرفته و توسعه يافته و موثر در منطقه است. لبنان نياز به ارتباط با كشوري مستقل، آزاد و حامي آزادي در جهان نظير ايران دارد.
وي افزود: بي ترديد مسائل و دغدغه هاي مشترك بسيار زياد و گسترده هستند و همكاري رسانه اي ميان دو كشور يكي از محورهاي اساسي براي رويارويي با استعمار و استكبار جهاني به شمار مي رود. اين كارشناس لبناني گفت: تجاوزي كه دشمنان استعمارگر و صهيونيستي عليه ملت هاي ما مي كنند بخشي از آن از طريق رسانه انجام مي شود و مقاومت رسانه اي يكي از محورهاي اصلي رويارويي ما با پروژه هاي استعماري است قنديل گفت: همكاري ايران و لبنان در عرصه رسانه اي بايد در چارچوب مقاومت در منطقه متحول شود و گسترده تر گردد، تا بتوانند در برابر امپراتوري هاي رسانه اي استعماري بايستند.
كارشناس مسائل استراتژيك با اشاره به راه هاي رويارويي رسانه هاي مقاومت با امپراتوري هاي استعماري تاكيد كرد: براي رسيدن به چنين هدفي ما نياز به اتحاد در صفوف خود داريم و نيز بايد از همه امكانات خود استفاده كرده و كار مشترك انجام دهيم تا بتوانيم تحركات رسانه اي استعمار را زيرنظر گرفته و با آنها مقابله كنيم. وي افزود: ما بايد چه در زمينه تبليغ براي سناريوها و چه در زمينه استفاده از عبارت ها و اصطلاح هاي خاص براي فريب مردم و اشاعه دروغ هايي كه در خدمت قدرت ها و هيمنه استعماري است، مقابله كنيم. فعاليت و همكاري در اين زمينه مي تواند تاثير مثبت و آزادي بخش داشته باشد. رويارويي با طرح هاي رسانه اي و پس از آن انتقال به هجوم براي تاثيرپذيري رسانه هاي مقاومت نياز به استفاده از همه توان ها و امكاناتي است كه در اختيار داريم.
 


دبير شوراي عالي امنيت ملي:

 پيروزي گروه هاي مقاومت در جنگ 8 روزه نشان دهنده ضعف دشمن است

دبير شوراي عالي امنيت ملي، گفت: پيروزي گروه هاي مقاومت در نبرد هشت روزه غزه نشان دهنده ضعف دشمن و اقتدار امت اسلامي است.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي،سعيد جليلي اين مطلب را روز سه شنبه در ديدار با «عماد العلمي» عضو شوراي رهبري حماس در تهران بيان كرد.
جليلي اظهارداشت: پيروزي گروه هاي مقاومت همچنين نشان داد، مقاومت تنها گزينه پيش رو براي آزادسازي فلسطين است.
عضو شوراي رهبري حماس نيز در اين ديدار ضمن ارايه گزارشي از آخرين تحولات صحنه فلسطين، بر حفظ روحيه مقاومت و ايستادگي سران حماس، مردم فلسطين و بازسازي غزه تاكيد كرد.
العلمي حمايت هاي مادي و معنوي جمهوري اسلامي ايران از مقاومت فلسطين را زمينه ساز پيروزي در جنگ هشت روزه دانست.
وي افزود: اين پيروزي به قدري مهم بود كه رژيم صهيونيستي را مجبور به تن دادن به تمام خواسته هاي مقاومت فلسطين كرد.
 


ماه آينده انجام مي شود

بهره برداري از طرح توسعه توليد بنزين پالايشگاه امام اراك

مجري طرح افزايش ظرفيت و بهبود كيفيت فرآورده هاي پالايشگاه امام خميني(ره) شازند اراك از راه اندازي طرح توسعه اين پالايشگاه در بهمن ماه سال جاري خبر داد.
رشيد سيديان توليد كنوني بنزين پالايشگاه شازند را حدود 8 ميليون ليتر در روز عنوان كرد و گفت: با راه اندازي كامل طرح توسعه پالايشگاه امام خميني(ره) شازند، توليد بنزين در اين مجتمع به 16 ميليون ليتر در روز افزايش خواهد يافت.
مجري طرح افزايش ظرفيت و بهبود كيفيت فرآورده هاي پالايشگاه امام خميني(ره) افزود: روزانه 3/8 ميليون ليتر بنزين به توليد پالايشگاه امام خميني(ره) شازند اضافه مي شود و توليد بنزين پالايشگاه امام خميني(ره) شازند به ظرفيت نهايي يعني روزانه 16 ميليون ليتر مي رسد.
در اين مرحله از راه اندازي، واحد تصفيه نفت گاز نيز كه به دليل عدم همكاري سازنده كمپرسورهاي رفت و برگشتي با مشكلاتي در راه اندازي مواجه شده بود، به همت متخصصان داخلي با ظرفيت 8 ميليون ليتر در روز به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.
 


اجراي 2 طرح انتقال آب به درياچه اروميه

سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو از اجراي 2 طرح انتقال آب به درياچه اروميه از حوزه رودخانه ارس خبر داد و گفت: در قالب يكي از طرحها 250 ميليون مترمكعب آب به درياچه منتقل خواهد شد.
عليرضا دائمي در گفتگو با مهر از برنامه ريزي براي اجراي 2 طرح انتقال آب به درياچه اروميه براي جلوگيري از ادامه خشكي اين درياچه خبر داد و گفت: 2 طرح انتقال آب از حوزه رودخانه ارس به حوزه درياچه اروميه در دست اقدام است.
سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو اظهار داشت: يك طرح از ناحيه جلفا به صوفيان، شبستر و تبريز اجرا مي شود كه مناقصه آن از 2 ماه قبل فراخوان شد و فراخوان سوم آن نيز منتشر شده كه پيش بيني مي شود تا ماه آينده بتوانيم فرآيند انتخاب پيمانكار را نهايي كنيم.
دائمي ادامه داد: يك طرح ديگر نيز به صورت انتقال آب از حوزه رودخانه ارس به درياچه اروميه است كه اجراي آن را برنامه ريزي كرديم. تفاوت انتقال آب از ارس و انتقال از ناحيه جلفا اين است كه در مورد ارس همه آب منتقل شده به درياچه اروميه خواهد رفت ولي در مورد خط اول بخشي براي درياچه اختصاص مي يابد.
اين مقام مسئول در وزارت نيرو با تاكيد بر طي مراحل مطالعاتي و كارشناسي طرح هاي ياد شده، افزود: در قالب طرح اول 250 ميليون مترمكعب آب براساس توافقاتي كه با كشورهاي همسايه داريم برداشت انجام خواهيم داد. وي با بيان اينكه در مورد طرح دوم هنوز ميزان انتقال آب قطعي نشده گفت: در اين رابطه مطالعه و هماهنگي هايي لازم است كه پس از نهايي شدن مي توان آن را اعلام كرد.
 


معاون رئيس جمهور:

اجراي طرح مهرآفرين ، پياده كردن سياست هاي ابلاغي رهبر انقلاب است

رشت- خبرنگاركيهان:
اجراي طرح مهرآفرين، بستر اجرايي شدن 9 بند از سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در نظام اداري را فراهم مي كند.
معاون راهبردي منابع انساني مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با اعلام اين خبر در رشت گفت: نهادينه سازي فرهنگ كار و تلاش، زمينه سازي جذب نيروي متخصص در مناطق محروم، چابك سازي نظام اداري، توسعه نظام اداري الكترونيك و شفاف سازي حقوق متقابل اداري و مردم از ويژگي هاي طرح مهرآفرين است كه با اجراي آن بستر اجرايي شدن 9 بند از سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در نظام اداري فراهم مي شود.
هاجر تحريري نيك صفت اضافه كرد: در راستاي اجراي اين طرح كه به دنبال رفع موانع استخدامي و تبديل وضعيت نيروي انساني شاغل در نظام اداري كشور است، مجوز استخدام نيروي انساني در هر استان به استانداران تفويض شده است.
وي در ادامه خاطرنشان ساخت: رئيس جمهور براي اجراي هرچه بهتر احكام قانون مديريت خدمات كشوري و قانون 5 ساله توسعه جمهوري اسلامي ايران، تمركززدايي و حل و فصل سريع برداشتن موانع تبديل وضعيت نيروهاي انساني در استانها اين اختيارات را تفويض كرده است كه براساس اعلام نيازي كه از سوي استانها جهت جذب نيروي انساني انجام گرفته تعداد سهميه هر استان مشخص شده است.


 


معاون اول قوه قضائيه:

طرح «انتخابات آزاد» سخن گزافي است

معاون اول قوه قضاييه گفت: طرح بحث «انتخابات آزاد» در نظام جمهوري اسلامي كه مبناي آن بر انتخابات آزاد گذاشته شده سخن گزافي است.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي در گفت وگو با خبرگزاري فارس در مشهد در پاسخ به سوالي مبني بر طرح بحث «انتخابات آزاد» گفت: ساز و كاري كه قانون اساسي در كشور ايران در نظر گرفته، ساز و كاري است كه راي ملت تضمين شده است و اين سازوكار را ملت ايران بيش از 30 بار با موفقيت تجربه كردند كه خوب هم براي مجريان و هم براي ناظران نقش قائل است.
معاون اول قوه قضاييه ادامه داد: بارها ديديم كه مجريان برگزاري انتخابات از يك جريان بودند در حالي كه نتيجه صندوق ها جريان مخالف بوده است بنابراين به اين سازوكار مردم اعتماد دارند.
وي يادآور شد: بعد از فتنه 88 دشمن سعي داشت اين سازوكار را در ذهن مردم نامطمئن جلوه دهد در حالي كه موفق نشد؛ قطعا اين ساز و كاري را كه قانون اساسي در نظر گرفته بسيار مطمئن و تجربه شده است.
رئيسي ادامه داد: جاي اين سوال باقي است كه انتخابات آزاد يعني چه؟ مگر قبلا انتخابات در جمهوري اسلامي انتخابات آزاد نبوده است؛ تاكنون به كدام يك از آحاد مردم اجبار شده كه به زور راي دهيد. اين در حالي مطرح مي شود كه تاكنون در تمام انتخابات ها شاهد بوديم كانديداها ثبت نام كرده و مردم آزادانه راي دادند.
معاون اول قوه قضاييه در ادامه سخنان خود با اشاره به پرونده «مهدي هاشمي» خاطرنشان كرد: نسبت به پرونده مهدي هاشمي همان طور كه سخنگوي قوه قضاييه و دادستان تهران اعلام كردند، كيفر خواست صادر شده و ان شاءالله پرونده آماده دادگاه است و به زودي دادگاه برگزار مي شود و مردم در جريان سيركار دادگاه قرار خواهند گرفت.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا دادگاه مهدي هاشمي به صورت علني است يا خير، گفت: اينكه علني باشد يا خير را دادگاه اعلام مي كند و در حال حاضر نمي توان نظري ارائه داد ولي در عين حال كيفرخواست صادر شده و آماده دادگاه است.
 


نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در همايش ياوران وقف:

 وقف در قالب هنر فاخر به جامعه معرفي شود

همايش ياوران وقف ديشب با حضور واقفان، متوليان و مديران بقاع متبركه و جمعي از مسئولان سازمان اوقاف و امور خيريه در سالن اجتماعات مسجد اميرالمومنين(ع) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در سخناني در اين مراسم با تاكيد بر اينكه وقف يك نهاد ممتاز ديني است و جايگاه رفيع و شاخصي در جامعه دارد گفت: «وقف در اديان قبل وجود داشته و يك سنت و نعمت الهي است از اين رو وظيفه ما و همه كساني كه توان تبليغ و مطرح كردن فرهنگ وقف را برعهده دارند است كه كاري مناسب و در شأن وقف جهت تبليغ و ترويج اين سنت حسنه انجام دهند و چهره مخدوشي كه از وقف در جامعه رايج شده را اصلاح كنند.»
وي تاكيد كرد: فرهنگ وقف بايد مدبرانه، هنرمندانه، عالمانه و با تدبيرمناسب دوباره در جامعه احياء گردد و طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب بايد سعي كنيم وقف را زنده نگه داريم.
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه گفت: هنرمندان و اصحاب رسانه بهترين مروجان فرهنگ وقف در جامعه هستند چرا كه در قالب هنر بسياري از كارهاي ديني به خوبي تبيين و ترويج مي شود و وقف در قالب هنر فاخر بايد به جامعه معرفي گردد.
براساس اين گزارش حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده مديركل اوقاف و اميرخيريه استان تهران در اين مراسم با اشاره به اينكه 92 درصد بازار تهران وقف است گفت: «بازار يكي از پايه هاي اقتصادي كشور است و افرادي كه در بازار مشغول خدمت هستند در صحنه هاي مختلف نقش آفريني مي كنند اما در زمينه وقف اعتراف مي كنند كه در مورد حق و حقوق موقوفات و براي حفظ وقفيات و موقوفات جديد تلاش نشده است و با توجه به اينكه ما بر سر سفره اي نشسته ايم كه گذشتگان آن را براي امور خير قرار داده اند بنابراين وظيفه تبليغ و ترويج و احياي اين سنت برعهده همگان مي باشد.»
حجت الاسلام محمدزاده گفت: «يكي از پايه هاي توليد علم در كشور موقوفات است بنابراين كاركرد وقف را براي كساني كه بر سر سفره آن نشسته اند بايد به رخ بكشيم و همگان را از دستاوردهاي عظيم وقف آشنا سازيم و موقوفات جديد را به سمت كارهاي تحقيقي، پژوهشي و توليد علم سوق دهيم و همه واقف باشيم.»
در پايان اين مراسم از فعالان عرصه مطبوعات در زمينه وقف و امور خيريه به عنوان ياوران وقف تجليل به عمل آمد و صديقه توانا گزارشگر روزنامه كيهان هم به عنوان يكي از ياوران وقف در زمينه اطلاع رساني اين سنت حسنه مورد تجليل قرار گرفت.
 


60 درصد موقوفات در كشور مختص به امام حسين (ع) است

يزد - خبرنگار كيهان:
60 درصد موقوفات در كشور مختص به امام حسين(ع) است و اين ميزان موقوفات در يزد به 80 درصد مي رسد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد با اعلام اين خبر گفت: تعداد موقوفات يزد جزء 5 استان اول كشور است و اين در حالي است كه از نظر درآمد جزء 5 استان آخر قرار گرفته ايم.
وي با اشاره به آثار و بركات وقف در بخش هاي مختلف جامعه افزود: در يزد حدود 12 هزار موقوفه شامل 42 هزار رقبه وجود دارند كه از حيث تعداد در رديف 5 استان اول كشور است. عادل از رشد تعداد موقوفات جديد يزد در طي 5 سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاري 22 مورد وقف شامل ساختمان هاي مسكوني، تجاري و زمين توسط واقفين صورت گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا عادل اظهار داشت: ميزان درآمد موقوفات يزد بسيار پايين است زيرا بخش عمده اي از اين موقوفات زمين هاي كشاورزي است كه به دليل خشكسالي هاي متمادي در ساليان گذشته درآمد چنداني نداشته اند.
به گفته وي، بخش ديگري از موقوفات استان يزد شامل آب انبارها و حمام هاست كه درآمد آنان صفر است و بيشتر متروكه هستند و تغيير كاربري آنان نيز نيازمند رعايت دستورات فقهي است.
مديركل اوقاف استان يزد با اشاره به آغاز ساخت 47 مسجد جديد در سال گذشته، گفت: بيش از 15 ميليارد ريال نيز براي تعمير و بهسازي مساجد اختصاص داده شده است.
 


مديركل محيط زيست خوزستان:

فعاليت هسته زيست محيطي در تالاب هورالعظيم الزامي است

اهواز-خبرنگار كيهان:
مديركل محيط زيست خوزستان در نشست مشترك مسئولان محيط زيست خوزستان و مديران طرح نفتي آزادگان، بر لزوم ارايه برنامه زمان بندي پروژه اي زيست محيطي و فعال شدن هسته زيست محيطي در منطقه تاكيد كرد.
احمدرضا لاهيجان زاده، در اين نشست با بيان اين كه تالاب هورالعظيم يك تالاب جهاني و بين المللي است و از نظر زيست محيطي ثروتي ملي محسوب مي شود، اظهار كرد: در اين تالاب 19گونه در خطر انقراض جهاني زيست مي كنند.
وي افزود: اين تالاب در معيشت مردم منطقه اهميت زيادي دارد و همچنين به عنوان يك مانع از گسترش گرد و غبار در منطقه عمل مي كند كه براي كشور بسيار با اهميت است.
لاهيجان زاده گفت: امروز شاهد فعاليت هاي زيست محيطي در منطقه در راستاي بهبود وضعيت محيط زيست تالاب هستيم كه بايد اين گونه فعاليت ها با جديت بيشتري پيگيري شود.
وي ادامه داد: احداث جاده ها موجب جزيره شدن تالاب مي شود كه بايد براي پيشگيري از اين اتفاق، احداث جاده بر اساس مطالعات زيست محيطي انجام شود و از ساخت جاده بدون هماهنگي و پيش بيني كالبرت و بدون در نظر گرفتن اصول و مطالعات خودداري شود.
مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان تصريح كرد: همچنين بايد در خصوص كالبرت هاي احداث شده كار مطالعاتي شود تا با افزايش تعداد كالبرت ها در مناطق، تبادل آبي بخوبي انجام شود.
 


ساخت بنياد علم و دانش پروفسور سميعي در رشت آغاز شد

رشت-خبرنگار كيهان:
ساخت بنياد علم و دانش «پروفسور سميعي» در سايت دانشگاهي علوم پزشكي گيلان در لاكان رشت آغاز شد.
«پروفسور سميعي» در مراسم ساخت اين بنياد كه استاندار گيلان، معاون وزير راه و شهرسازي و جمعي از مسئولان حضور داشتند گفت: اين مركز تحقيقاتي كه هزينه ساخت آن 15 ميليارد ريال برآورد شده است و ساخت آن يك سال و نيم طول مي كشد محلي براي آموزش و تحقيقات نخبگان علمي استان در حوزه هاي علوم پزشكي و علوم پايه از طريق ارتباط با مراكز علمي معتبر دنيا خواهد بود.
پروفسور سميعي در ادامه از راه اندازي مركز مشاوره بيماريهاي مغز و اعصاب به سرپرستي وي در كلينيك امام رضا(ع) پورسيناي رشت خبر داد و افزود: بنا به درخواست جمعي از شهروندان رشت مبني بر معاينه بيمارانشان، اين مركز مشاوره راه اندازي شد و قرار است در آن متخصصان جراحي مغز و اعصاب گيلان زير نظر من بيماران را مداوا كنند.
برپايه همين گزارش «پروفسور سميعي» همچنين 200 هزار يورو از هزينه اعزام 3 نفر از نخبگان علمي گيلان را براي تحصيل در اروپا اهدا كرد.
لازم به ذكر است اين پروفسور رشتي در حال حاضر رئيس مركز علوم اعصاب آلمان، مشاور صدراعظم آلمان، مشاور رئيس جمهور چين و رئيس انجمن جهاني جراحي قاعده مغز است.
به گزارش خبرنگار كيهان تابلوي چهره «پروفسور سميعي» مشهورترين جراح مغز و اعصاب دنيا در رشت رونمايي شد.
به منظور ارج نهادن به مقام والاي چهره هاي برجسته گيلاني، تابلويي از چهره «پروفسور مجيد سميعي» در جاده لاكان رشت، بعد از شهداي پل طالشان نصب و مراسم رونمايي از اين تابلو با حضور وي در اين مكان انجام شد.
پروفسور مجيد سميعي در مرداد 1316 در شهرستان رشت در خانواده اي فرهنگي چشم به جهان گشود.
وي پايه گذار و مبدع روش نوين «جراحي جمجمه» در جهان و مشهورترين جراح مغز و اعصاب دنيا است.
 


انتصاب اولين فرماندار قرچك

ورامين- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي با حضور مرتضي تمدن استاندار تهران، اولين فرماندار قرچك كار خود را آغاز كرد.
در اين مراسم كه امام جمعه، نماينده مردم و مسئولان محلي ورامين حضور داشتند، پدر شهيدان كامراني، حكم فرمانداري «رضا رياحي» را تقديم وي كرد.
شهرستان قرچك در طول دوران دفاع مقدس، 220 شهيد تقديم كرده است.
 


همزمان با هفته وقف انجام شد

رونمايي از سند وقف نامه 510 ساله در قائمشهر

قائمشهر-خبرنگار كيهان:
در نمايشگاه وقف نامه هاي واقفين شهرستان قائمشهر از وقف نامه كهن و شجره نامه 510 ساله امامزاده يوسف رضا(ع) قائمشهر رونمايي شد.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان هاي قائمشهر و جويبار گفت: اين وقف نامه در سال 924 هجري قمري به صورت نسخه خطي تحرير شده و واقفش آقا رستم روزافزون حاكم و والي وقت مازندران بوده است كه 300 هكتار ملك فوري جا واقع در حاشيه رودخانه تلار قائمشهر را وقف امامزاده يوسف رضا كرده تا عوايد حاصل از اين اراضي صرف امور امامزاده شود كه 2 هكتار و 700 متر مربع اين ملك عرصه و آستان مقدس امامزاده يوسف رضا بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين فتاح سوادكوهي افزود: بقعه و بارگاه امامزاده يوسف رضا در زمان پهلوي اول و به دستور رضا شاه به بهانه احداث بيمارستان تخريب و آثار آن محو شد.
وي تصريح كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي به حكم ديوان عالي كشور 6 هزار متر مربع از زمين متصرفي دوران ستم شاهي خلع يد شد و براي احياي بارگاه امامزاده يوسف رضا(ع) در اختيار سازمان اوقاف قرار گرفت. البته پرونده مابقي دو هكتار و 700 متر مربع زمين مزبور در ديوان عالي كشور در حال رسيدگي است.
وقف نامه فوق بر روي پوست آهو نوشته شده است و بر اين نكته صراحت دارد كه امامزاده يوسف رضا(ع) فرزند بي واسطه امام موسي كاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) است.
 


بيانيه آيت الله نوري همداني درباره تروريست هاي تكفيري

آيت الله نوري همداني در بيانيه اي كشتار مردم مظلوم پاكستان را محكوم كرد و خواستار اقدام قاطع نهادهاي بين المللي براي مقابله با تروريست هاي تكفيري شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در بيانيه آيت الله نوري همداني آمده است: مدت مديدي است كه مردم پاكستان آماج حملات و كشتارهاي فردي و دسته جمعي كينه توزانه و بي رحمانه تكفيري هاي جنايتكار شده اند و اين بار حدود 400 نفر در حملات انفجاري و انتحاري به خاك و خون كشيده شدند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: سوگمندانه بايد گفت زنجير جنايت، كشتار، ارعاب، ترور، آدم كشي و سلب امنيت انسان هاي بي گناه پايان ندارد. بي شك اين تروريسم سازمان يافته برنامه آمريكا و صهيونيست بين الملل است و با حمايت آنان توسط تكفيري هاي جنايت كار اجرا شده است.
در اين بيانيه اضافه شده است: هدف دشمنان اسلام و مسلمين تشديد فتنه، جنگ و درگيري هاي شيعه و سني و تضعيف امت اسلامي و رسيدن به منافع استكبار در منطقه است. اينجانب به وضوح اعلام مي كنم گروه هاي تروريستي تكفيري در حكم محارب با خدا، رسول و اسلام و مسلمين هستند و اين عمل مجرمانه تروريستي مصداق روشن عنوان «محارب و افساد در زمين و نيز عنوان بغي و فتنه» در قرآن كريم و سنت پيامبر اكرم و اهل بيت بر پايه فقه اسلامي و اجماع مسلمين و همه مذاهب اسلامي است. اين جانيان بي رحم علاوه بر كشتار شيعيان مظلوم و اهل سنت به همه آحاد جامعه و امت اسلام ظلم كردند.
در بخش ديگري از اين بيانيه تصريح شده است: ما از جامعه بين المللي، سازمان كنفرانس اسلامي، رؤساي كشورهاي اسلامي و همه مسئولان به ويژه دولت پاكستان خواهان عمل به مسئوليت انساني، بين المللي و اسلامي خود با اقدامات سريع و فوري در تأمين امنيت و مبارزه قاطع با گروه هاي تروريستي تكفيري هستيم. حفظ وحدت و برادري اسلامي ميان همه آحاد امت اسلامي و پرهيز از فتنه و اختلاف و صبر پيشه كردن نشانه بصيرت و عمل به وظيفه شرعي است.
در اين بيانيه آمده است: در اين ميان وظيفه علماي اسلامي در سراسر جهان بويژه اصحاب فتوا در تقويت وحدت، پرهيز از اختلاف و آگاهي بخشي به امت اسلامي بيشتر و مضاعف است. همه بايد عليه تكفيري هاي جنايتكار و حاميان استكباري آنها آمريكا و صهيونيست متحد شويم و مواضع آشكار بگيريم.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10