(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 28  دی  1391 - شماره 20408

تويسركاني خبر داد
حذف اوراق بهادار نيم برگي و يك برگي در دفاتر اسناد رسمي
رئيس راهور تهران خبر داد
توقيف و جريمه 8500 خودروي داراي نقص روشنايي
جنگ تحميلي در آبادان
محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته در جاده ها
شمشك به ديزين همچنان بسته است
برف 2 استان كويري را سفيد پوش كرد
رئيس پليس استان بوشهر خبر داد
كشف 6 انبار سوخت قاچاق در ديلم
واژگوني 12 خودرو در جاده مهريز-يزد
رئيس سازمان محيط زيست:
پيش بيني من كاهش آلودگي هواست
به بهانه خريد دستگاه آنژيوگرافي
پوشاك فروش 6 ميليارد ريال از هيئت مديره بيمارستان اصفهان كلاهبرداري كرد
ريزش ساختمان در مشهد قرباني گرفت
گودبرداري غيراصولي جان يك كارگر را گرفت
فرمانده نيروي انتظامي:
يگان پهپاد در نواحي مرزي جنوب شرق فعال مي شود
انتقاد از شهرداري به خاطر بدقولي در حفظ اراضي باغ قشقايي
حوادث كوتاه از كشور
سرقت قطار كار دست دزد داد!
پيچيده ترين خط راه آهن دنيا
سقوط بالگرد در مركز لندن
حديث پيامبراكرم (ص) روي بطري هاي آب
سايه مرگ در پنتاگون


تويسركاني خبر داد

حذف اوراق بهادار نيم برگي و يك برگي در دفاتر اسناد رسمي

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از حذف اوراق بهادار نيم برگي و يك برگي در دفاتر اسناد رسمي در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، احمد تويسركاني در جلسه شوراي توسعه فن آوري سازمان با اشاره به ديدارهاي انجام شده با رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس مركز پژوهش هاي مجلس و رئيس و اعضاي كميسيون حقوقي قضايي مجلس گفت: نقطه مشترك تمامي اين ديدارها، تاكيد و حمايت مجلس بر اجراي سياست ها و برنامه هاي تكليفي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور است.
معاون قوه قضاييه افزود: تبيين برنامه ها و سياست هاي در دست اقدام و طرح مسايل و مشكلات اعتباري سازمان براي نمايندگان، از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و به زعم آنها، سازمان ثبت اسناد كشور با عنايت به سطح درآمدزايي بالايي كه در مقايسه با ساير دستگاه هاي اجرايي دارد، نبايد در اين راستا با مشكلات خاصي مواجه شود.
تويسركاني تصريح كرد: به رغم تمامي مشكلات و كمبودها، توفيقات خوبي در عرصه اجراي تكاليف قانوني و اعمال تغيير در فرآيندهاي ثبتي حاصل شده كه آثار آن در همين مدت كوتاه به خوبي نمايان است.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: رفع بعضي از مشكلات سازمان ثبت نيازمند حمايت مجلس شوراي اسلامي است تا مجلس نيز با لحاظ درآمدزايي سازمان و نقش حاكميتي آن و اهميت تثبيت مالكيت و حق و حقوق جامعه، حمايت قانوني خود را معمول دارد.
وي تاكيد كرد: به زودي دفاتر مي توانند از طريق فضاي مجازي نسبت به دريافت فرم هاي مورد نياز جهت تنظيم اسناد رسمي از طريق سيستم نرم افزاري متمركز سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اقدام كنند.
 


رئيس راهور تهران خبر داد

توقيف و جريمه 8500 خودروي داراي نقص روشنايي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اجراي طرح ضربتي برخورد با تخلفات نقص فني سيستم روشنايي خودروها گفت: بر اين اساس حدود 8000 خودرو اعمال قانون و 500 دستگاه توقيف شدند.
سردار حسين رحيمي ديروز در گفت وگو با ايسنا از نقص در سيستم روشنايي به عنوان يكي از عوامل تصادفات رانندگي در پايتخت، ياد كرد و گفت: برخي رانندگان به رغم اطلاع از اينكه نبايد تغييري در چراغ هاي خودرو خود دهند، به اشكال مختلف نسبت به تغيير رنگ يا نوع چراغ خودرو اقدام مي كنند.
وي با اشاره به اينكه براساس قانون، هرگونه تغيير رنگ در چراغ هاي جلو، عقب، دنده عقب و راهنماي خودروها ممنوع است، افزود: در عين حال برخي رانندگان نسبت به نصب چراغ هاي زنون بر روي خودروهاي خود اقدام مي كنند كه اين امر به دليل استاندارد نبودن اين چراغ ها، موجب بروز مشكلات جدي از جمله كور كردن چند ثانيه اي رانندگان جلويي مي شود. از سوي ديگر برخي رانندگان كاميون نيز در معابر پايتخت نسبت به روشن كردن نورافكن هاي عقب خود اقدام مي كنند كه اين امر نيز موجب بروز مشكلات جدي براي رانندگان پشت سر مي شود.
رحيمي با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: بر اين اساس نقص فني موثر يا نقص در سيستم روشنايي در شب 500 هزار ريال و نداشتن يا نقص چراغ هاي جلو، عقب، ترمز يا راهنماي وسيله نقليه و يا تغيير رنگ چراغ ها علاوه بر برخورد پليس 300 هزار ريال نيز جريمه در پي دارد و رانندگان اين دسته از وسايط نقليه براي اصلاح چراغ هاي خود به تعميرگاه اعزام مي شوند.
وي با تاكيد بر اينكه بديهي است رانندگاني كه در ساعات شب و تاريكي هوا به هر شكلي از چراغ هاي اصلي خودرو خود استفاده نكنند نيز مورد برخورد پليس قرار مي گيرند، به آغاز طرح ضربتي برخورد با تخلفات نقص فني سيستم روشنايي خودروها از هفته گذشته اشاره كرد و گفت: بر اين اساس تاكنون حدود 8 هزار خودرو و موتورسيكلت داراي نقص در سيستم روشنايي اعمال قانون و 500 دستگاه نيز به دليل نقص فني سيستم روشنايي غيرقابل رفع و يا همراه نداشتن مدارك، توقيف و روانه پاركينگ شدند كه اجراي اين طرح همچنان به طور جد ادامه دارد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: در سال جاري متاسفانه چهار فقره تصادف فوتي، 67 فقره تصادف جرحي و 93 فقره تصادف خسارتي به دليل نقص سيستم روشنايي رخ داده است كه اين امر مي طلبد تا پليس توجه ويژه اي به موضوع چراغ خودروها داشته باشد.

 


جنگ تحميلي در آبادان

انفجار گلوله بر جاي مانده از دوران جنگ تحميلي در آبادان، موجب دلهره مردم شد.
به گزارش ايرنا، انفجار اين گلوله كه در ساعت 6 بامداد ديروز رو به روي فروشگاه فرهنگيان واقع در كوي گلستان (كفيشه)، رخ داد، تلفاتي در پي نداشت اما موجب شكستن شيشه برخي منازل و مغازه هاي اطراف شد و آثار تركش بر روي ديوار برخي از ساختمان ها و منازل منطقه و نيز تكه هاي تركش در اطراف محل انفجار به وضوح قابل مشاهده بود.
ساكنان محل، علت وقوع اين انفجار را روشن كردن آتش در زمين خالي اطراف، توسط عده اي در اثر شدت سرما عنوان كردند كه گلوله برجاي مانده از جنگ تحميلي در زير خاك، با حرارت بقاياي آتش منفجر و رعب و وحشت ساكنان را به دنبال داشت.
نوع گلوله و انفجار مزبور از سوي كارشناسان انتظامي در حال بررسي است.
آبادان در دوران سال دفاع مقدس آماج حملات توپخانه و خمپاره هاي دشمن بعثي بود كه هنوز در برخي از مناطق مسكوني و كشاورزي اين شهرستان آثار و مواد منفجر نشده مشاهده مي شود.
 


محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته در جاده ها

 شمشك به ديزين همچنان بسته است

پليس راه ديروز محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته و با توجه به وضعيت بارندگي ها در جاده هاي كشور را اعلام كرد.
بنابراين گزارش به منظور افزايش ايمني، ايجاد كشش و تسهيل در امر عبور و مرور وسايل نقليه مرور وسايط نقليه، ممنوعيت ها و محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كشور در روزهاي پنجشنبه و جمعه را اعلام كرد. تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر روز پنج شنبه تا ساعت 22 روز جمعه از محورهاي كرج-چالوس، هراز، فيروزكوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعكس ممنوع است.
محور كرج-چالوس
تردد انواع تريلر و كاميون از محور كرج-چالوس كماكان ممنوع مي باشد. تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 13 الي 21 روزجمعه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 16 تا 21 از 15 كيلومتر بالاي مرزن آباد(دزبن) به سمت كرج به صورت يك طرفه است.
محور هراز
تردد كليه تريلرها از محور هراز كماكان ممنوع است. تردد كاميون ها به استثناي حاملين موادسوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا 21 روز پنج شنبه و ساعت 6 تا 21 روز جمعه از محور هراز ممنوع است.
محور دماوند
تردد تريلرها به استثناي حاملان موادسوختي و فاسدشدني از ساعت 6 تا 21 روز جمعه از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.
محور زاهدان-زابل
تردد تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملين موادسوختي و فاسدشدني از ساعت 15 تا 20 روزهاي پنجشنبه و جمعه از محور زاهدان-زابل و بالعكس ممنوع است.
گفتني است، مركز كنترل ترافيك پليس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (ده خط) به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و امدادرساني احتمالي به هموطنان است.
شمشك به ديزين مسدود است
در همين حال به گزارش رئيس مركز كنترل و فرماندهي پليس راهنمايي و رانندگي ناجا وضعيت ترافيكي محورهاي مواصلاتي كشور را تشريح كرد.
سرهنگ رضا سلبي، رئيس مركز كنترل و فرماندهي پليس راهور ناجا در گفت وگو با فارس گفت: صبح امروز (ديروز) در اكثر محورهاي مواصلاتي استان هاي اصفهان و كرمان و همچنين محور گردنه علي آباد در استان يزد و محورهاي فريمان و باغچه در استان خراسان رضوي بارش برف و باران گزارش شده است.
وي همچنين درباره وضعيت ترافيكي جاده هاي كشور گفت:در حال حاضر اكثر محورهاي مواصلاتي كشور باز و تردد به صورت روان در جاده ها انجام مي گيرد و فقط محور تونل به خلخال و شمشك به ديزين به علت بارش برف و وجود كولاك همچنان تا اطلاع ثانوي مسدود است.
تلاش هلال احمر براي نجات 800نفر از برف و كولاك
مديركنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طي 24 ساعت گذشته به دليل بارش شديد برف و كولاك در 5 استان كشور 810 نفر در جاده ها و گردنه هاي صعب العبور گرفتار شدند كه با كمك نيروهاي امدادي نجات يافتند.
مرتضي مرادي پور در گفت وگو با فارس گفت: جاده هاي 5 استان اصفهان، فارس، سمنان، مازندران و گلستان به دليل بارش برف لغزنده شده و امكان تردد به ويژه در گردنه ها امكانپذير نبود.وي اضافه كرد: 24 تيم عمليات امداد و نجات هلال احمر در اين استانها 250 خودرويي كه در برف گير كرده بودند را رهاسازي كردند.به گفته مرادي پور 810 نفر از هموطنانمان كه در راه مانده بودند نجات يافتند كه 239 نفر آنها در مدارس، پايگاه ها و مساجد اطراف منطقه اسكان اضطراري شدند و 105 بسته غذايي بين آنها توزيع شد.مديركنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات در پاسخ به اين سوال كه آيا مصدوم احتمالي هم در بين نجات يافتگان وجود دارد گفت: فقط يك نفر دچار سرمازدگي شده بود كه به طور سرپايي مداوا شد.

 


برف 2 استان كويري را سفيد پوش كرد

بارش برف در دو استان كويري كرمان و يزد مدارس را تعطيل و سبب قطع ارتباط روستاها با شهر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، آموزش و پرورش استان كرمان به دليل سردي هوا و بارش برف مدارس مقاطع تحصيلي پيش دبستاني و ابتدايي نوبت صبح و عصر روز چهارشنبه را در شهرستان هاي بردسير، انار و بخش ماهان و كوهساران راور تعطيل اعلام كرد.
همچنين مدارس تمام مقاطع تحصيلي در نوبت صبح و عصر شهرستان رفسنجان و بخش كوهساران راور به دليل بارش سنگين برف و برودت هوا ديروز تعطيل شد.
بارش برف و باران از بامداد چهارشنبه بيشتر مناطق استان كرمان را فرا گرفت. تمامي محورها و گردنه هاي برف گير استان كرمان باز است و عبور و مرور در آنها انجام مي شود.
گزارش خبرگزاري مهر از يزد نيز حاكي است، مردم اين شهر روز چهارشنبه پس از پنج سال خشكسالي بارش برف را به چشم ديدند و به دنبال آن نخستين برف زمستاني كم بارش ترين شهر ايران را سفيدپوش كرد.
آخرين برف در زمستان سال 86 در يزد باريده بود.
طي سال هاي 87 تا 89 حتي بارش باران نيز در زمستان در يزد ديده نشده بود و امسال به لطف الهي، اين شهر پاييز پرباراني را پشت سر گذاشت و ديروز نيز شاهد بارش برف بود.
برف در برخي گردنه هاي كوهستاني يزد سبب قطع ارتباط روستاها شد به نحوي كه جاده منشاد را مسدود كرد.
كلاردشت نيز با بارش 50 سانتي متري برف رخت سفيد بر تن كرد و برف وضعيت تردد در جاده كلاردشت به مرزن آباد را سخت و دشوار ساخت.
بخشدار كلاردشت با گلايه از عدم سرويس دهي مناسب و به موقع راهداري چالوس در پاكسازي اين محور پرتردد خواستار توجه بيشتر به اين محور كوهستاني شد.
محمد سنايي اظهار داشت: با وجود سختي تردد بخشي از مسير توسط امكانات شهرداري كلاردشت بازگشايي شده است.
وي درباره محور عباس آباد به كلاردشت نيز كه چندي پيش به دليل رانش مسدود شده بود اما به صورت موقت بازگشايي شده است، عنوان كرد: برخي از برنامه هاي راهداري به ويژه در اين مسير فقط به اعتبار نياز ندارد بلكه با امكانات موجود نيز مي توان نسبت به رفع برخي از مشكلات اقدام كرد.
وي خواستار توجه بيشتر راه و شهرسازي چالوس و عباس آباد به اين دو شريان حياتي شد و بر لزوم استانداردسازي محور مرزن آباد- كلاردشت نيز تاكيد كرد.گفتني است، بارش برف در كلاردشت موجب بسته شدن مدارس در نوبت عصر سه شنبه و صبح و عصر چهارشنبه در اين بخش شد.
 


رئيس پليس استان بوشهر خبر داد

كشف 6 انبار سوخت قاچاق در ديلم

فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: پليس ديلم در يك عمليات گسترده پليسي در اين شهرستان، 6 انبار سوخت قاچاق را شناسايي و بيش از 12 هزار ليتر سوخت غيرمجاز كشف و ضبط كرد.
حيدر عباس زاده ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان ديلم در اين عمليات 6 ساعته با استفاده از تدابير فرمانده انتظامي اين شهرستان 7 نفر را دستگير و 5 دستگاه خودرو مجهز به مخزن حمل سوخت را نيز توقيف كرد.
وي افزود: پليس ديلم در اين عمليات گسترده 2 پمپ تخليه گازوئيل را توقيف كرد و 15 مخزن نگهداري گازوئيل به پايگاه انتظامي انتقال داده شد.
رئيس پليس استان بوشهر از عزم جدي پليس استان براي مبارزه با قاچاق خبر داد و تصريح كرد: در 10 ماه گذشته بيش از 268 هزار ليتر سوخت قاچاق در شهرستان ديلم كشف و 120 دستگاه خودرو نيز توقيف شد.
 


واژگوني 12 خودرو در جاده مهريز-يزد

بارش برف و لغزندگي جاده موجب انحراف از مسير و واژگوني 16 خودرو در جاده يزد-مهريز معروف به جاده سنتو شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مهريز، بر اثر بارش برف در جاده ترانزيت يزد-مهريز، 2 دستگاه اتوبوس، 2 تريلي، 3 كاميون و چندين خودروي سواري، واژگون يا از مسير خارج شدنداين حوادث كشته اي نداشته اما حال يكي از مصدومان وخيم بوده و به بيمارستان يزد اعزام شده است.جراحت مسافران اتوبوس سرپايي درمان شده و 6 نفر از مصدومان به بيمارستان مهريز اعزام شده اند كه حال پنج نفر آنها مساعد اعلام شده است.بخشدار مركزي مهريز نيز از مسدود شدن جاده منشاد بر اثر بارش برف خبر داد.به گزارش فارس، بارش برف از سه شنبه شب در بسياري از نقاط استان يزد آغاز شده و شهر يزد نيز امروز نخستين بارش برف را تجربه كرد.دماي هوا در مناطق مختلف استان بشدت كاهش يافته و بسياري از جاده ها و خيابان ها در اثر يخ زدگي آب حاصل از بارش دچار لغزندگي شديد شده اند.
 


رئيس سازمان محيط زيست:

 پيش بيني من كاهش آلودگي هواست

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در تازه ترين اظهارات خود درباره آلودگي هواي تهران گفت: پيش بيني مي كنم كه وارونگي هوا در تهران نسبت به سال گذشته كاهش پيدا خواهد كرد.
محمدجواد محمدي زاده در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: آلودگي در شهر تهران از نظر گازهاي مخرب به جز گردوغبار 30 درصد كاهش داشته است.
وي گفت: در سال هاي 90 و 91 در شهري مانند اراك 71 درصد و در شهر اصفهان 28 درصد و در ساير شهرهاي مختلف از نظر گازهاي مخرب يعني ازن، گازكربنيك و غيره شاهد 30 درصد بهبود كيفيت هستيم.
معاون رئيس جمهور درباره دليل بهبود كيفيت هواي تهران افزود: بهبود كيفيت هوا در تهران به اين دليل است كه فرآيند صنعت خودروسازي ما بهتر شده است، بنزين با استاندارد يورو 4 توليد مي شود و حمل و نقل عمومي و همچنين ايجاد فضاي سبز در تهران نيز بهبود پيدا كرده است.
محمدي زاده تصريح كرد: اجراي برنامه طرح جامع كاهش آلودگي هوا در تهران موجب بهبودي هواي تهران شده است، اما آنچه جاي نگراني دارد وارونگي هوا در تهران است.
به گفته معاون رئيس جمهور در فصل سرما پديده وارونگي هوا را داريم و به دليل پيش بيني سازمان هواشناسي وضع بارندگي در فصل زمستان از سال گذشته رو به بهبود است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: پيش بيني مي كنم كه وارونگي هوا در تهران نسبت به سال گذشته كاهش پيدا كند.
در همين حال مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران با انتشار گزارشي به كاشت و پرورش دو گونه گياهي چنار و توت در خيابان ها و باغچه منازل براي كنترل آلودگي هوا خبر داد و تاكيد كرد: فقط درختان چنار و توت طاقت آلودگي هواي تهران را دارند پوشش گياهي در كاهش آلودگي هوا بسيار موثر است.
در اين گزارش تاكيد شده است آلودگي هواي تهران به نقطه اي رسيده كه به جز ساكنان اين كلان شهر تنها معدودي از گونه هاي جانوري و گياهي طاقت اين آلودگي را دارند كه البته توت و چنار از جمله اين گونه هاي زيستي به شمار مي آيند.
 


به بهانه خريد دستگاه آنژيوگرافي

پوشاك فروش 6 ميليارد ريال از هيئت مديره بيمارستان اصفهان كلاهبرداري كرد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فردي كه به بهانه خريد دستگاه آنژيوگرافي از هيئت مديره يكي از بيمارستان هاي اصفهان مبلغي بالغ بر 6 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده و متواري شده بود دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت نماينده حقوقي يكي از بيمارستان هاي استان اصفهان مبني بر كلاهبرداري 6 ميلياردي از آن بيمارستان موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
«سرهنگ حسين حسين زاده» افزود: يك سال پيش وجوهي بالغ بر 6 ميليارد ريال براي خريد يك دستگاه آنژيوگرافي عروق قلبي به منظور استفاده در بخش قلب بيمارستان اصفهان توسط انجمن خيرين جمع آوري و طي تصميمات هيئت مديره مقرر شد اين دستگاه خريداري شود.
وي اضافه كرد: در اين ميان فردي واسطه كه در شغل پوشاك مشغول به فعاليت بوده با سوءاستفاده از شرايط ايجاد شده و قول همكاري براي تبديل مبلغ مذكور به دلار و عودت دلارها به هيئت مديره بيمارستان مبلغ 6 ميليارد ريال از آنان اخذ و سپس متواري شد.
حسين زاده گفت: كارآگاهان اداره عمليات ويژه پليس آگاهي استان موفق شدند كلاهبردار فراري را در حالي كه در حاشيه استان مخفي شده بود شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير كنند.
متهم در بازجويي هاي فني و پليسي به بزه ارتكابي اقرار كرد و روانه زندان شد.
 


ريزش ساختمان در مشهد قرباني گرفت

مشهد-خبرنگار كيهان:
ريزش ساختمان پنج طبقه در مشهد يك نفر را به كام مرگ فرو برد.
اين حادثه شامگاه سه شنبه (شب) در محل بلوار شهيد فرامرز عباسي مشهد رخ داد و طي آن يك كارگر ساختماني كه مشغول كار در اين ساختمان نيمه تمام بود بر اثر ريزش مصالح جان سپرد و دو تن ديگر نيز مجروح شدند كه توسط مأموران اورژانس به بيمارستان منتقل شدند.
تاكنون علت ريزش اين ساختمان اعلام نشده است.
 


گودبرداري غيراصولي جان يك كارگر را گرفت

سخنگوي سازمان آتش نشاني گفت كه ريزش آوار در نياوران باعث فوت يك كارگر ساختماني شد.
جلال ملكي در گفت وگو با فارس با اشاره به گودبرداري غيراصولي در نياوران خيابان صادقيه قمي گفت: اين حادثه در يك قطعه زمين بزرگ هنگام گودبرداري به عمق 8 متر رخ داده است.وي گفت: كارگران مشغول كار بودند كه به يكباره ديواره تخريب و 4 نفر زير آوار گرفتار شدند.به گفته سخنگوي سازمان آتش نشاني ماموران هر 4 كارگر گرفتار در زير آوار را خارج كرده اند اما يك نفر در اين حادثه فوت كرد.
 


فرمانده نيروي انتظامي:

يگان پهپاد در نواحي مرزي جنوب شرق فعال مي شود

فرمانده نيروي انتظامي گفت: براي مراقبت و كنترل هوايي، يگان هاي پهپاد در نواحي مرزي جنوب شرق كشور بزودي فعال مي شوند.
اسماعيل احمدي مقدم ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: براي كنترل مرزهاي سيستان وبلوچستان دولت 103ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته كه ميزاني كه تاكنون واگذار شده بسيار كم بوده است.
وي ادامه داد: هم اكنون روند كارهاي عملياتي در مرزها كند شده اما متوقف نشده است كه اميدواريم تا پايان سال با اختصاص مابقي اعتبارات، روند كارها شتاب بگيرند.فرمانده ناجا افزود: براي دريا نيز تجهيزات متناسب خريداري شده كه اميدواريم تا پايان سال 92 اقدامات ناجا در مرزهاي دريايي نيز به نتيجه برسد.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه شاخصه هاي امنيتي در سيستان وبلوچستان در مقايسه با دو سال گذشته ارتقا يافته است، گفت: جرائم جنايي و امنيتي در سيستان وبلوچستان به صفر رسيده است. احمدي مقدم امروز در صبحگاه يگان هاي نيروهاي نظامي و انتظامي در فرماندهي انتظامي سيستان وبلوچستان افزود: اگر چه در اين استان وحدت در بين مردم شيعه و سني بسيار خوب است به طوري كه دشمن آن را هدف قرار داده و بارها و بارها با انجام حركات تروريستي سعي كرده بذر نفاق و تفرقه را بين شيعه و سني، فارس و بلوچ بكارد اما با هوشياري علما و ريش سفيدان و مردم و مسئولان تاكنون در هيچ يك از دسيسه هاي خود موفق نبوده اند.
وي با بيان اينكه در سيستان وبلوچستان با هوشياري مأموران امنيتي انتظامي استان گروهك هاي تروريستي تحت تعقيب قرار گرفته، دستگير و مجازات شده اند افزود: ساير اعضاي گروهك ها و مخلان امنيت نيز تحت تعقيب قرار دارند.
فرمانده ناجا در بخش ديگري از سخنانش گفت: دشمن تلاش مي كند ملت ايران را از حركت به سوي پيشرفت و توسعه باز دارد اما امروز تهديدات دشمنان سبب شكوفايي ظرفيت هاي خفته و پنهان شده و امروز تمام اين ظرفيت ها در حال شكوفايي است.
 


انتقاد از شهرداري به خاطر بدقولي در حفظ اراضي باغ قشقايي

رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران از بدقولي شهرداري تهران در حفظ اراضي باغ قشقايي و تبديل آن به بوستان عمومي انتقاد كرد.
در پي انتشار گزارشي از صدور مجوز ساخت و ساز در بخشي از اراضي باغ قشقايي منطقه يك و تهديد 22 اصله درخت كهنسال واقع شده در اين زمين، رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران اعلام كرد: شهردار منطقه يك قول داده است كه بخش باقيمانده از باغ قشقايي را تملك و به بوستان عمومي تبديل كند.
حمزه شكيب در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه كميسيون عمران شوراي شهر تهران موضوع ساخت و ساز در بخشي از اراضي باغ قشقايي واقع در محله نخجوان منطقه يك را پيگيري كرده است، افزود: شهرداري مطابق تعهدي كه از قبل در قبال اين اراضي داشته، بايد آن را حفظ و به بوستان عمومي تبديل كند.
وي خاطرنشان كرد: شهردار منطقه يك در مكالمه تلفني قول داد كه براي تملك اين زمين، در اسرع وقت وارد مذاكره شود و درختان اين زمين را حفظ كند. طبعا كار گودبرداري در مدت انجام مذاكره تملك، بايد متوقف باشد.
عمليات ساخت و ساز در بخشي از اراضي باغ قشقايي واقع در محله نخجوان امامزاده قاسم(ع) با وجود دستكم 22اصله درخت كهنسال، به استناد صدور پروانه ساختماني برج 15طبقه، اخير آغاز و مالك موظف شده است كه اين درختان را جابه جا كند تا مانعي براي ساخت و ساز نداشته باشد.
الزام ملك براي جابه جايي درختان مذكور در حالي از سوي شهرداري تهران عنوان شده كه جابه جايي درختان با سن بيش از 20 سال عملا غيرممكن است و مشخص نيست كه ساخت و ساز در باغ قشقايي با وجود اين درختان كهن چگونه ممكن خواهد بود.
باغ قشقايي 3070 مترمربع وسعت داشته كه 2070 مترمربع آن پيش از اين به بوستان عمومي تحت عنوان «باغ انجيري» تبديل شده است اما مالك 1000 متر باقي مانده چندي پيش گودبرداري را آغاز كرد كه اين خلف وعده موجب نگراني اهالي محل شده بود.
 


حوادث كوتاه از كشور

جاسازي موادمخدر در كاميون
اصفهان-خبرنگار كيهان: ماموران ايست و بازرسي شهيد امامي اين شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون مشكوك و آن را متوقف كردند.
در بازرسي از اين خودرو مقدار 70 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود، كشف و ضبط شد. در همين ارتباط راننده خودرو دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد همچنين كاميون وي به پاركينگ انتقال يافت.
حكم اعدام براي مأمور قلابي
اردبيل-فارس: فردي كه در اردبيل با جعل عنوان مامور آب و با اطمينان از نبود مرد خانواده در ساعت هاي مشخص، وارد منازل شده، مرتكب زناي به عنف مي شد برابر حكم شعبه يك دادگاه كيفري استان به قتل از طريق دار آويختگي (اعدام) محكوم شد. حكم صادره قابل تجديدنظرخواهي در ديوان عالي كشور است.
دستگيري كلاهبردار
مهاباد-فارس: فردي كه با طعمه قرار دادن صرافان و طلافروشان مهاباد و صدور چك بي محل و يا وعده هاي پوچ مبني بر استفاده از نوسانات بازار ارز و طلا و سوددهي به فروشندگان، اقدام به اخاذي از آنان مي كرد، هنگام كلاهبرداري توسط مأموران انتظامي دستگير و با قرار قانوني راهي زندان شد.
تعزير خلافكار
با اجراي قاطعانه احكام توسط حوزه قضايي ايوانكي، مجازات شلاق 2 تن كه به اتهام عمل منافي عفت محكوم شده بودند، در ملاءعام اجرا شد.
اين افراد به ترتيب به اجراي 99 ضربه و 50 ضربه شلاق تعزيري محكوم شده بودند.
 


سرقت قطار كار دست دزد داد!

زني كه قطاري را در استكهلم ربوده بود، از اتاق نشيمن يك خانه سه طبقه سر درآورد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري شبكه العالم، اين خانم خدمتكار پس از سرقت قطار با يك خانه تصادف كرد كه در نتيجه آن يك نفر مجروح شد. به گفته پليس، اين قطار پس از طي مسافت حدود 2 كيلومتر بيرون از شهر استكهلم و قبل از رسيدن به ايستگاه، از ريل خارج شد.
 


پيچيده ترين خط راه آهن دنيا

شگفت انگيزترين و پيچيده ترين خط راه آهن جهان در فرانكفورت آلمان قرار دارد.
به گزارش مشرق، تصويري كه مشاهده مي كنيد در واقع به عنوان پيچيده ترين خط راه آهن دنيا شناخته مي شود.علي رغم چنين شبكه پيچيده اي، تا به حال حادثه يا تصادفي در اين شبكه خط آهن گزارش نشده است.اين خطوط كاملا خودكار و با جديدترين فناوري روز تغيير موقعيت مي دهند.البته به خاطر وجود گذرگاه هاي سطحي در اين خط آهن نيازي به توقف اين قطارها كه با سرعتي مثل گلوله در حركت هستند، وجود ندارد.مردم فرانكفورت و حومه اين شهر اين خط آهن را به ديگر وسايل نقليه ترجيح مي دهند.
 


سقوط بالگرد در مركز لندن

پليس مترو پليتن لندن اعلام كرد: حداقل دو نفر بر اثر سقوط بالگرد در مركز شهر لندن كشته شده اند.
به گزارش ايرنا، اين بالگرد حدود ساعت هشت صبح به وقت محلي پس از برخورد با يك جرثقيل ساختماني كه بر فراز برجي در حال ساخت قرار داشت، در منطقه «واكسال» لندن سقوط كرد و آتش گرفت.
پليس لندن در اطلاعيه اي تاييد كرد كه در اين حادثه حداقل دو نفر كشته و دو نفر ديگر مجروح شده اند.هنگام وقوع حادثه هواي لندن كاملا مه گرفته بود و احتمال مي رود كه شرايط جوي و ديد كم خلبان از جمله عوامل اصلي حادثه باشد.اين جرثقيل در كنار برج در حال ساخت «سنت جورج» قرار دارد كه در 54 طبقه در حال ساخت است.
ساختمان جديد و در حال ساخت سفارت آمريكا و همچنين ستاد مركزي سازمان امنيتي «ام آي 6» انگليس نيز در نزديكي محل حادثه واقع شده اند.به گفته پليس در جريان اين حادثه حداقل دو دستگاه خودرو كه در محل سقوط بالگرد پارك بودند نيز آتش گرفتند.
برخي منابع خبري اين بالگرد را از نوع «گاستا 109» اعلام كرده اند كه در هنگام وقوع حادثه احتمالا فقط يك خلبان داشته است.

 


حديث پيامبراكرم (ص) روي بطري هاي آب

يك شركت تهيه آب آشاميدني در استراليا روي تمام بطري هايش حديث حضرت محمد(ص) را نوشته است كه مي فرمايد: «در مصرف آب صرفه جويي كنيد حتي اگر در كنار رودخانه باشيد.»

 


سايه مرگ در پنتاگون

ناكامي تمامي برنامه هاي مشاوره اي براي نيروهاي نظامي آمريكا در گزارش وزارت دفاع اين كشور (پنتاگون)، تاييد شده كه در برگيرنده افزايش شمار اقدام به خودكشي بين نيروهاي آمريكايي است.
به گزارش ايرنا، شبكه خبري سي.ان.ان روز چهارشنبه توسط «باربارا استار» خبرنگار بخش پنتاگون خود گزارش داد: سال گذشته ميلادي 349 نظامي آمريكايي در رسته هاي مختلف دست به خودكشي زدند كه بالاترين ميزان از سال 2001 تاكنون است. گزارش پنتاگون حاكي است 239 مورد اقدام به خودكشي در سال 2012 به تاييد رسيده است كه 110 مورد مشكوك به خودكشي نيز در حال تحقيق است.براساس اين اطلاعات، شمار خودكشي ها در سال 2011 به 301 مورد رسيد در حالي كه سال پيش از آن 298 مورد بود.
براساس بررسي ها، آمار افرادي كه در ارتش آمريكا دست به خودكشي زده اند، بيشتر بين اعزام شدگان به مناطق جنگي است و موارد زيادي نيز نيروهاي ذخيره هستند.بنابراين گزارش، شاخص خودكشي در تمامي رسته هاي نظامي آمريكا با افزايش روبرو شده است.
رسته پياده نظام بالاترين آمار خودكشي با 182 واقعه در اختيار دارد كه اين آمار در سال 2011 حدود 166 مورد ثبت شده است.
نيروي دريايي آمريكا با 60 مورد اقدام به خودكشي در سال 2012 در مقايسه با سال پيش از آن 52 مورد خودكشي با افزايش اين شاخص روبرو شده است.نيروي هوايي آمريكا نيز شاهد 59 مورد اقدام به خودكشي و در رسته تفنگداران نيز از 32 مورد خودكشي در سال گذشته به 48 مورد رسيده است.اين گزارش مي افزايد: پنتاگون سال ها است تلاش مي كند، نظاميان در معرض خطر اقدام به خودكشي را شناسايي كند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10