(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 28  دی  1391 - شماره 20408

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
معلوم و مجهول يك معادله پيچيده (يادداشت روز)
داشبورد (گفت و شنود)
رايزني نخست وزير سوريه با مقامات ارشد جمهوري اسلامي ايران
نادر الحلقي: ملت سوريه با تمام توان مقابل استكبار مي ايستد
هفتمين دور مذاكرات ايران و آژانس انجام شد
كيهان و خوانندگان
سرخورده ايم، شرمنده ايم درمانده ايم و اصلاح طلبيم! (خبر ويژه)
ماجراي عاطفي مهاجراني با گرگ ها (خبر ويژه)
آش شور اصلاحات به روايت سردبير روزنامه حجاريان (خبر ويژه)
آقاي تاج زاده ما به شما شك داريم! (خبر ويژه)
اسرائيل: قدرت حماس از ايران است (خبر ويژه)
روايت واشنگتن پست از روابط شكرآب مسكو- واشنگتن (خبر ويژه)


معلوم و مجهول يك معادله پيچيده (يادداشت روز)

كشور ما در شرايط پيچيده اي به سر مي برد. «پيچيدگي شرايط» عبارت كشدار و پرتعليقي است كه بايد تبيين شود. پيچيدگي سكه اي است كه دو طرف دارد. يك سوي آن بشارت بلوغ و بالندگي و پيشرفت است و سوي ديگر آن تداعي چالش و زحمت را مي كند. معادله رياضي چند مجهولي كه پيش روي يك رياضيدان برجسته مي گذارند تا حل كند، هزار برابر پيچيده تر از مسئله رياضي ساده اي است كه به دانش آموز كلاس اول مي دهند و از او مي خواهند پاسخ دهد. يا آزموني كه براي داوطلب دوره دكترا برگزار مي كنند بارها بغرنج تر و سخت تر از تست هاي كنكور ورودي دانشگاه است. چه بايد كرد؟ آيا به اعتبار اين پيچيدگي مي توان از خير آزمون دكترا يا حل معادله هاي سخت كه راهگشاي پيشرفت است، گذشت؟
بخشي از پيچيدگي شرايط ما با شرايط پيچيده جهان گره خورده است. جهان با زلزله فراگير سياسي، اقتصادي و فرهنگي روبرو است. اين رويداد همان گونه كه در حال تغيير سيماي غرب آسيا (خاورميانه) است، به سمت اتحاديه اروپا و آمريكا كشيده شده مي شود. سقوط 4 دولت اروپايي در كمتر از يك سال نشان داد كه ديگ سياست در اين اتحاديه روي آتش قرار گرفته است. از آن سو بزرگترين كشور سرمايه داري و مدعي ابرقدرتي، با 16 هزار و400 ميليارد دلار بدهي تبديل به بدهكارترين كشور دنيا شده و به تعبير خود آمريكايي ها بر لبه پرتگاه قرار گرفته است. با اين وصف و به عنوان مثال، رنج هاي اقتصادي ما با گرفتاري هاي اقتصادي آنها مطلقا قابل مقايسه نيست. آنجا اجراي كامل نسخه سرمايه داري به حد اشباع رسيده و بحران فزاينده، كاملا بومي و درون زاست حال آن كه اگر بخشي از چالش ما، سوءمديريت است، بخش ديگر برون زا و متاثر از فشارها و اخلال هاي خارجي است. بخش اخير خاستگاه روشني دارد.
غرب به درستي مي فهمد كه در سقف توانايي هاي خود ايستاده و فواره قدرت او در حال سقوط است اما در مقابل، قلمرو قدرت و نفوذ ايران در حال گسترش است. بدبين ترين تحليلگران اگر هم در ميزان تاثير انقلاب اسلامي در دو مقوله «بيداري اسلامي» و «مقاومت اسلامي» اما و اگر داشته باشند در اصل اين تاثير ترديد ندارند. جبهه استكبار بر مبناي اين قضاوت خدشه ناپذير مترصد است اگر هم نمي تواند موتور اين حركت را در ايران خاموش كند لااقل از حجم و سرعت فعاليت آن بكاهد و اصطلاحا اين روند را مهار كند. تحريم هاي به اصطلاح خودشان گزنده و فلج كننده براي همين منظور طراحي شده كه «پيشرفت» و «پيش روندگي» انقلاب اسلامي را دچار دست انداز كند. اين هم بخشي از دلايل پيچيدگي شرايط است يعني دشمن با فرض اينكه ايران در جهات مختلف علمي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و ديپلماتيك در حال پيشرفت است، اقدام به مسئله سازي و عمليات ايذايي مي كند.
اما آيا فقط دشمن متهم است و دوستان هيچ سهمي از عوامل ايجاد سختي ها و دشواري ها و چالش ها براي كشور ندارند؟ بي ترديد سهم كوتاهي ها و خيانت ها (قصور و تقصير و تعمد) در اين ميان تعيين كننده است درست مانند چاشني كوچكي كه بمب هاي بزرگ را منفجر مي كند. كوتاهي هاي دوستان، چاشني اصلي براي عمل كردن و فعال شدن پروژه هاي دشمن است، همچنان كه اسباب ناكامي در موقعيت هاي پيروزي است. خداوند 2 چيز را بر خود واجب كرده، ياري و نجات مومنان. «كان حقاً علينا نصرالمومنين» (روم/ 47) و «كذلك حقاً علينا ننج المومنين» (يونس/103). خداوند مي فرمايد ياري و نجات مومنان برعهده - و سزاوار پروردگاري- ماست. اما اين مهم قاعده مند است. به تصريح آيه 152 سوره آل عمران كه به ماجراي جنگ احد بازمي گردد، 3 اتفاق انساني موجب توقف وعده نصرت الهي مي شود. «همانا خداوند به وعده خود عمل كرد آن هنگام كه به اذن او دشمنان را به هلاكت مي رسانديد تا اينكه سست و فشل شديد و به منازعه در كار پرداختيد و نافرماني و عصيان كرديد به خاطر غنايم دوست داشتني كه ديديد... خدا هم (قدرت) شما را از آنها بازگرداند تا بيازمايد و همانا از شما درگذشت و او داراي فضل براي مومنان است». تاريخ پرفراز و نشيب ما همانند تاريخ صدر اسلام حاوي برخي از اين سستي ها، منازعات و اختلافات ناحق، و عدم اطاعت از مولا به هنگام امر يا زنهار است. در مقابل هر جا كه جديت جهادي، همدلي معطوف به اولويت ها و تبعيت از مقتدا، بر فضاي تعاملات حاكم شد، پيروزي هاي باورناپذير و فتوحات بزرگ رخ عيان كرد.
هنر بزرگ انقلاب ما در طول اين 34 سال پرماجرا، مديريت و غلبه بر چالش هاي مهيبي بوده كه هركدام از كمترين آنها مي توانست كمر يك كشور و ملت را بشكند. ملت و نظام ما در ماجراي شگفت جنگ تحميلي مظلوم واقع شد. هيچ چالش ديگري به بزرگي آن جنگ چند لايه نظامي، سياسي، اقتصادي، اطلاعاتي و رواني نمي رسد. اما كشور ما از اين ميدان سربلند بيرون آمد به اعتبار اين فهم عمومي كه كشور دستخوش يك جنگ خانمان برانداز است و نبايد اجازه داد هيچ حاشيه ديگري ما را از هجوم دشمن غافل كند. با اين وجود آيا در آن روزگار، ديگر هيچ سياستمدار و خطيب و بازاري و روزنامه نگار و صاحب حزب و گروهي خيانت نكرد؟ پس ماجراي بني صدر و سازمان مجاهدين خلق و نهضت آزادي و آقاي منتظري و زالوصفتان اقتصادي و انبوه تروريست هاي سياسي و رسانه اي و فرهنگي و يا دعواهاي پايان ناپذير جناح هاي موسوم به چپ و راست چه مي شود؟ همان روزگار كه كشور در ميانه آتش و خون بود، جفاكاران مشغول كار خود بودند. سيدنورالدين عافي راوي كتاب پرفروش نورالدين پسر ايران در بخش آخر همين كتاب روايت مي كند كه چگونه در پايان جنگ و پس از 77 ماه حضور در جبهه و انواع جانبازي ها كه باعث 22 بار جراحي و انواع ماجراهاي تلخ و شيرين شده، براي حل مسئله سربازي و كارت پايان خدمت خود مراجعه مي كند اما فرد مسئول- ملبس به لباس روحاني- براي وي جريمه و حبس به خاطر تاخير در سربازي صادر مي كند! و جنگيدن او را نيز مورد تخطئه قرار مي دهد و... اما اصل دفاع پيروز و شرافتمندانه از عزت و استقلال و سيادت كشور و غلبه بر چالش هاي بزرگ كه با اين حاشيه هاي تلخ و گزنده نمي تواند فراموش شود.
به روز شده ترين برنامه دشمن در ماه هاي آينده، الحاق محور فشار اقتصادي به فشار سياسي- امنيتي و بازسازي پروژه «بي ثبات سازي» و «سرگرم سازي» است. اگر زماني سازمان منافقين به ارتش صدام «گرا» مي دادند كه كدام نقاط حساس را در جبهه يا پشت جبهه هدف قرار دهند، مع الاسف امروز هم حلقه هايي هستند كه به دشمن گرا مي دهند كدام نقاط آسيب پذير يا استراتژيك را هدف بگيرد. اين طيف به حرام خوري سياسي آلوده شده و ننگ دوپينگ با فشار خصمانه دشمن عليه جبهه خودي را به جان خريده اند. آنها براي دشمن و دشمن براي آنها فضاسازي و بازي سازي مي كنند تا ملت و حاكميت در برابر زياده خواهان خارجي و داخلي كوتاه بيايند. انتخابات براي جبهه احزاب، ايستگاه مهمي است اما نه اينكه قبل و بعد از آن را مهم نشمارند. از نگاه آنها اين جنگ يك روند است و نه يك اتفاق نقطه اي. در مقابل آنها جبهه بزرگ دوستان انقلاب نيز ضمن مهم تلقي كردن انتخابات، بايد نگاه جبهه اي و روندي- و نه ايستگاهي- به ميدان داشته باشند. نبايد اجازه داد فرصت مهم 7-6 ماه پيش رو تا انتخابات و تشكيل دولت جديد، هدر برود. مخاطب اين سخن دولت و مجلس و دستگاه قضايي و همه گروه ها و جريان هاي حاضر در زير چتر انقلاب و جمهوري اسلامي است. اگر با هر چالشي كه دشمن عليه ما ايجاد مي كند درست مواجه شويم، يقينا باعث شكوفايي استعدادها و فعليت يافتن ظرفيت هاي بزرگ انساني و علمي و فني و اقتصادي و سياسي و فرهنگي ما خواهد شد. تحريم هاي دشمن در روزگار جنگ، مرزهاي دور خودكفايي و خلاقيت هاي معجزه آسا را زير پاي ما آورد و براي بسيج ملي انگيزه دوباره پديد آورد. اكنون نيز چالش اقتصادي دشمن مي تواند افق هاي تازه را پيش روي ما بگشايد. اما شرط مهم، اصلاح برخي روش هاي غلط در تعاملات مديريتي سياسي، رسانه اي و بين قوه اي است.
خنده دار خواهد بود اگر در ميدان جنگ، اعضاي يك جبهه هر كدام براي خود بلندگويي تعبيه كنند و هم رزم خود را با آتش كلمات بكوبند و ديالوگ ناشنوايان راه بيندازند كه در آن هركس حرف خود را مي زند. طراحي شيوه هاي تك يا پاتك در مقابل دشمن كه بلندگو نمي خواهد. رزم آوران كاربلد در اين مواقع مي روند در خلوتي مي نشينند و همفكري مي كنند و به خاطر اهداف بزرگتر از دعاوي خود تنازل مي كنند تا كار پيش برود. چنين ميداني، موقعيت ايثار و فداكاري و هم پشتي و ايجاد پوشش دفاعي براي يكديگر و ريختن آتش تهيه بر سر دشمن است نه شرايط استئثار و خودخواهي و خودپسندي و خودشگفتي و خودكامگي و تكاثر. مستي و منگي همه جا براي انسان خردمند ناپسند است و در بحبوحه رزم، زشت تر. «آن زمان مست مي شويد اما نه از شراب بلكه از نعمت و بهره مندي... آن هنگام است كه بلا شما را چنان بگزد كه جهاز، پشت شتر را» (خطبه 187 نهج البلاغه). بخشي از تلخي هايي كه اصحاب حزب و رسانه و سياست و قدرت و مديريت در كام جامعه مي ريزند، اتفاقا از نعمت اقتدار و امنيت و عزت كشور است كه به جاي شكر باعث مستي جماعتي مي شود و خوشي زيادي زير دلشان مي زند! برخي نخبگان در كشور ما دچار «سكر نعمت» هستند اگر كه حاشيه ساز و حاشيه پردازند و غفلت آفرين شده اند. آنچه بعضا دور اين چرخه معيوب را تند مي كند فرافكني مسئوليت در كنار خودبسندگي و تمايزطلبي است. فرق است ميان صادقانه عذرآوردن و بهانه تراشيدن. «بل الانسان علي نفسه بصيره ولو القي معاذيره». انسان مجاهد در متن سختي ها و فشارها نيز تن به بهانه تراشي و فرافكني مسئوليت نمي دهد.
به گردن هم انداختن مسئوليت ها و خوار و خفيف كردن يكديگر، يك مرض پرهزينه است. «الا واني قد دعوتكم الي قتال هؤلاء القوم ليلاً و نهاراً... فتواكلتم و تخاذلتم حتي شنت عليكم الغارات. بدانيد من شما را شب و روز و پنهان و آشكار به جنگ با دشمن فرا خواندم... اما شما كار را به گردن هم انداختيد و يكديگر را خوار ساختيد تا دشمن براي غارت به شما تاخت» (خطبه 27نهج البلاغه). منازعه به تصريح آيات الهي فشلي جمعي مي آورد، فارغ از اينكه حق به جانب كدام يك از طرفين منازعه باشد. اختلاف البته طبيعي حيات بشر است اما تنظيم امور در چهارراه اختلاف ها مكانيزم روشني دارد. قانون اساسي فصل الخطاب اختلافات سياسي و حقوقي در همه نظام هاي سياسي است و در كشور ما نقطه ثقل اين قانون، ولايت و رهبري است. در عين حال در منطق ديني اطاعت از ولي امر و بردن اختلاف و حكميت نزد وي، ملاك متمايز ايمان است. «فلا و ربك لايومنون حتي يحكّموك فيما شجر بينهم ثم لايجدوا في انفسهم حرجاً ممّا قضيت و يسلّموا تسليما. اي پيامبر به پروردگارت سوگند ايمان نمي آورند مگر اينكه در مشاجرات خود حكميت نزد تو آورند سپس در جان خود به خاطر قضاوتي كه تو مي كني، دچار حرج و ناراحتي نشوند و تسليم كامل باشند» (نساء/65).
براي هر كدام ما ديروز گذشت و رفت، و فردا معلوم نيست كه روزي ما باشد يا نه. همين امروز را بايد غنيمت شمرد تا دچار ندامت بزرگ روز واپسين نشد. اگر به مقرّ و مدار حق برگشتيم و دل هامان بر مدار تبعيت از مولا مجتمع شد در همين ماه هاي پيش رو تا انتخابات مي توان چالش هاي اقتصادي و سياسي متعددي را تبديل به فرصت ظفرمندي كرد؛ اگر كه نگاه ما از نوك دماغمان بگذرد و افق هاي دورتر را ببينيم و اتاق جنگ دشمن را زير نظر داشته باشيم. اعرالله جمجمتك... ارم ببصرك اقصي القوم. سرت را به خدا بسپار و... نهايت سپاه دشمن را بنگر!
محمد ايماني
 


داشبورد (گفت و شنود)

گفت: نامه نگاري برخي از عوامل زنداني فتنه 88 و انتشار آن در بيرون زندان، بدجوري شك و ترديد گروه هاي اپوزيسيون را نسبت به آنها برانگيخته است.
گفتم: چه شك و ترديدي؟!
گفت: خطاب به آنها مي گويند «اگر در زندان تحت فشار هستيد، چگونه مي توانيد آزادانه نامه بنويسيد و به مسئولان رژيم ناسزا بگوئيد و اگر تحت فشار نيستيد چرا مي گوييد كه در زندان اختناق و فشار هست»؟!
گفتم: خب! حرف حساب مي زنند... حالا جواب آنهايي كه از زندان عليه نظام بيانيه صادر مي كنند چه بوده است؟!
گفت: چه جوابي دارند كه بدهند. فعلا دارند قضيه را ماست مالي مي كنند
گفتم: افسر راهنمايي به يارو گفت؛ گواهينامه داري؟ يارو گفت؛ بذار توي داشبورد رو بگردم. شانست بزنه، داشته باشم كه كارت راه بيفته!!
 


رايزني نخست وزير سوريه با مقامات ارشد جمهوري اسلامي ايران

نادر الحلقي: ملت سوريه با تمام توان مقابل استكبار مي ايستد

نخست وزير سوريه كه در صدر هياتي بلند پايه به ايران سفر كرده بود، پس از ديدار و گفت و گو با مقامات ارشد ايراني، تهران را به مقصد دمشق ترك كرد.
«وائل نادر الحلقي» نخست وزير سوريه، در سفر دو روزه خود به تهران با رئيس جمهور و معاون اول وي، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت و گو كرد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي كشورمان در ديدار نخست وزير سوريه با تاكيد بر اينكه بي ترديد ملت سوريه شرايط سخت كنوني را با سلامت و پيروزي پشت سر خواهد گذاشت، اظهار داشت: هيچ راه درستي جز توقف درگيري، تفاهم ملي و برگزاري انتخابات در سوريه وجود ندارد و دعا مي كنيم شرايط نابساماني كه عده اي قصد دارند بر سوريه تحميل كنند، با روحيه اميد، نشاط و همدلي ملت سوريه هر چه زودتر به پايان برسد.
رئيس جمهور همچنين بر گسترش روابط تهران - دمشق در عرصه هاي مختلف تأكيد كرد و گفت: همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي مختلف ، به نفع دو ملت و ملت هاي منطقه است و ايران و سوريه از ظرفيت هاي اقتصادي شان مي توانند به نفع ملت هاي خود استفاده كنند.
وائل الحلقي نخست وزير سوريه نيز در اين ديدار گزارشي از آخرين وضعيت كشورش ارائه كرد و با بيان اينكه دشمنان ملت سوريه پس از ناكامي هاي مختلف، تأسيسات اقتصادي و زيربنايي سوريه را مورد هدف قرار داده اند، گفت: استكبار و نيروهاي تاريك صفت جهان به تكاپو افتاده اند تا از نظر اقتصادي ملت سوريه را تحت فشار قرار دهند، اما ملت سوريه با تمام توان در مقابل آنان ايستادگي خواهد كرد.
نخست وزير سوريه دستاوردهاي ملت ايران را در عرصه هاي مختلف موجب افتخار تمامي ملت هاي مستقل و آزاديخواه جهان دانست و گفت: ملت سوريه از پيشرفت و موفقيت هاي روزافزون جمهوري اسلامي ايران خوشحال است و به آن افتخار مي كند.
امضاي تفاهمنامه همكاري
همچنين نخست وزير سوريه و محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور در نهاد رياست جمهوري دو تفاهمنامه همكاري مشترك اقتصادي امضا كردند و سپس در يك كنفرانس خبري مشترك حاضر شدند.
معاون اول رئيس جمهور ضمن اينكه رابطه بين ايران و سوريه را بسيار دوستانه و صميمي دانست، افزود: ما اميدوار هستيم كه هرچه زودتر مناقشات گرفتاري و كشتاري كه دشمنان سوريه در اين كشور به راه انداخته اند، به اتمام برسد.
وي تاكيد كرد: پايان آنچه كه در سوريه رخ داده، فقط راه حل سياسي دارد و در اين مسير جمهوري اسلامي ايران پيوسته به مذاكره و برخورد مسالمت آميز دعوت داشته و دارد.
رحيمي گفت: آن چيزي كه ملت سوريه را به رنج و زحمت انداخته، موجب تاسف و تاثر جمهوري اسلامي و نطق و بياني كه جناب آقاي بشار اسد به عنوان مواضع اخير دولت سوريه اعلام كرده اند، مورد حمايت جمهوري اسلامي است. و اگر دشمنان صلح و آشتي و آرامش و رفاه مردم سوريه اجازه دهند، مردم سوريه و كساني كه در كسوت تعارض هستند، از اين طريق مي توانند به نتيجه برسند.
در ادامه وائل نادر الحلقي نخست وزير سوريه نيز ضمن تشكر از ملت و دولت ايران گفت: ما از همان فشارها و چالش هايي رنج مي بريم كه دشمنان مشترك ما از جمله ايالات متحده آمريكا و دشمن صهيونيستي آن را عليه ما تحميل كرده اند. همانطور كه مستحضريد، سوريه در شرايط فعلي در تحميل همه جانبه اي در جنگ است، اما كشور من توانسته است طي دو سال گذشته در برابر چنين توفان هاي سختي مقاومت كند.
وي گفت: بايد به برادرانمان در ايران اطمينان دهم كه ما گسترش امنيت و ثبات را در سرتاسر سرزمين خودمان دنبال مي كنيم و همين طور در راستاي بحث آشتي ملي كه همه طبقات كشور هم از آن حمايت مي كنند، گام برداريم. ما حتي با گروه هاي مسلح كه تمايل دارند، سلاح خود را بر زمين بگذارند هم گفت وگو خواهيم كرد، چراكه اينها از فرزندان ملت سوريه هستند كه در نتيجه توطئه هاي دشمنان گمراه شده اند و تلاش ما در جهت بازگرداندن آنها به جامعه ملي خودمان است.
وي همچنين با تشكر از حمايت ها و پشتيباني هاي ايران، اظهار كرد: به نظر ما تمام اين توافقنامه هايي كه امروز مورد توجه قرار گرفت، قابل اجرا خواهد بود، تا اينكه آرزوها و درخواست هاي كشور برادر خود را محقق كنيم.
وي با ابراز اميدواري از اينكه ايران بتواند ايفاگر نقش اساسي در جامعه بين الملل باشد، گفت: همچنين لازم است از رهبري معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي و آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور كشور ايران و همين طور از همه كساني كه براي اجراي اين اهداف تلاش كرده اند، تشكر كنم.
گفتني است شامگاه ديروز، نخست وزير سوريه با بدرقه رسمي رحيمي تهران را به مقصد دمشق ترك كرد.
 


هفتمين دور مذاكرات ايران و آژانس انجام شد

مذاكرات هيات هاي فني و كارشناسي ايران و آژانس براي گفت وگو بر سر حل و فصل ابهامات و سوالات آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران انجام شد.
هيات آژانس بين المللي انرژي اتمي به رياست هرمان ناكارتس، معاون يوكيا آمانو در امور پادمان ها بامداد روز چهارشنبه با استقبال علي اصغر سلطانيه وارد كشور شد.
آخرين دور از مذاكرات ايران و آژانس براي رسيدن به مداليته همكاري 23 آذر ماه در تهران برگزار شد.
در پايان مذاكرات آذر ماه توافق شد كه دو طرف بار ديگر در 27 دي ماه در تهران گفت وگو كنند.
اين مذاكرات در محل سازمان انرژي اتمي برگزار شد و علي اصغر سلطانيه نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي رياست هيات فني مذاكره كننده ايران را بر عهده داشت.
خبرگزاري رويترز گزارش داد: هرمان ناكارتس عصر سه شنبه در فروردگاه وين پيش از ترك اتريش به مقصد تهران اظهار كرد كه آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفت وگوهاي روز چهارشنبه در تهران به دنبال دست يافتن به توافقي با ايران است كه اين سازمان را قادر به از سرگيري تحقيقاتش سازد.
وي گفت: ما با روحيه اي سازنده وارد اين مذاكرات مي شويم و اطمينان داريم كه ايران نيز با همين روحيه با ما كار خواهد كرد.
آژانس در پايان دوره قبلي مذاكرات با ايران در نيمه دسامبر 2012 اعلام كرد كه پيشرفت حاصل شده و انتظار مي رود در گفت وگوهاي ژانويه توافقي منعقد شود.
ناكارتس اظهار كرد: ما قصد داريم اين رويكرد ساختاري براي حل مسائل باقي مانده درباره ابعاد نظامي احتمالي در برنامه هسته اي ايران را نهايي كنيم.
اين اظهارات در حالي است كه ايران همواره تاكيد دارد انرژي هسته اي را براي اهداف صلح آميز دنبال مي كند و سلاح هسته اي در دكترين دفاعي ايران جايگاهي ندارد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤از نمايندگان مجلس به خاطر تصويب طرح ممنوعيت داشتن بيش از يك شغل براي كاركنان دولت تشكر مي كنم. اين طرح بسيار ارزشمند و مردمي و به موقع بود. هرچنداين طرح هم مثل طرحهاي ديگر مخالفاني دارد، اما كل طرح مثبت مي باشد و 95 درصد آن حسن و مزيت است. با تصويب اين قانون كساني كه در كشور مديريت دولتي دارند و از طريق آن در چندين زيرمجموعه مسئوليت داشتند و علاوه بر حقوق اصلي از هر يك از زيرمجموعه ها حقوق و مزاياي جداگانه اي دريافت مي كردند ديگر از اين رانت برخوردار نيستند.
كاظم مصطفوي و سليمان بلغار
¤ يادداشت روز سه شنبه مديرمسئول محترم كيهان درباره نقشه نفوذ فتنه گران در نظام پزشكي مثل هميشه يك هشدار جدي است كه بايد مورد توجه هيئت نظارت سازمان نظام پزشكي قرار گيرد و نبايد جان و سلامت مردم به دست عوامل فتنه كه از هيچ جنايت و خيانتي روي گردان نيستند، سپرده شود.
دكتر احمد حريري
¤ من به عنوان يك پرستار با 27 سال سابقه خدمت وقتي يادداشت آقاي شريعتمداري را خواندم و از تلاش افراد وابسته به فتنه 88 براي ورود به مديريت سازمان نظام پزشكي مطلع شدم، قلبم درد گرفت خواهش مي كنم بنويسيد اگر به اين وطن فروشان قاتل و آشوبگر اجازه ورود به سازمان نظام پزشكي داده شود بايد فاتحه سلامت و درمان كشور خوانده شود. اين را هم بنويسيد كه مگر مردم 9 دي مرده اند كه كساني بتوانند عوامل اسرائيل را به نظام پزشكي راه بدهند.
نسرين محمدزاده
¤بدون شك اگر قانون لغو عضويت كارمندان در هيئت مديره ها زودتر انجام مي شد و دوشغله ها و چندشغله ها موظف به داشتن يك شغل مي شدند خيلي از مشكلات مربوط به اشتغال وجود نداشت. اما به هر حال اكنون چنانچه قوه قضائيه و سازمان بازرسي به شدت پيگير شود به جرأت مي توان مدعي شد كه مشكل عده زيادي از جوانان و تحصيل كرده جوياي كار حل خواهد شد.
توكلي
¤سالروز شهادت شهيد علي محمدي دانشمند هسته اي كشور را تسليت عرض مي كنم. او استادي بود كه همواره به دانشجويان تاكيد مي كرد كه درسشان را در ايران ادامه دهند و به كشور خدمت كنند و به خارج نروند و در خدمت بيگانگان نباشند. اين خونهاي پاكي كه به پاي نهال دانش اتمي ريخته شده اين نهال را به درخت تناوري تبديل مي كند هرچند ما اين عزيزان را از دست داديم اما بايد در برابر قدرتهاي شيطاني غربي سرسختانه تر از قبل حاضر شويم و با آنها بسيار ترش روتر رو به رو شويم و كوچك ترين روزنه اي در نرمش و توافق و سازش با آنها را مسدود كنيم. چون آنها گرگ درنده اي هستند كه اگر در كشور يك آشفتگي و حفره اي كوتاه ببينند، دندان تيز مي كنند تا بهترين جوانان را طعمه خود كنند. نبايد گول بخوريم.
مرتضي علي يار
¤آن كساني كه عبارت انتخابات آزاد را مطرح مي كنند همان كساني هستند كه يا از عاملين برگزاركننده انتخابات گذشته بوده اند و يا روي كار آمده از طريق همين انتخابات هستند. حال از چه نگران هستند كه در زمين دشمن بازي مي كنند؟ ولي خوب بدانند مردم ايران هوشيارتر از گذشته به موقع جواب همه اين دسيسه ها و پلشتي هاي آنان را يكجا خواهند داد.
محمودي
¤در چند روز گذشته شبكه هاي استعماري مثل بي بي سي در برنامه اي همسو با وهابيون اقدام به تحريك مردم عرب زبان كشورمان كرده اند. اگرچه عرب زبانان ما در اين 34 سال ولايتمداري خود را ثابت كرده اند اما از قرار معلوم دشمنان در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراها در خرداد ماه سال 92 قصد بر هم زدن ثبات و آرامش كشور را دارند بايد مردم و مسئولين امنيتي كشور بيش از پيش هوشيار باشند.
6148---0918
¤ضمن تشكر از جناب آقاي عسگراولادي به خاطر تذكراتي كه به جناب آقاي هاشمي داده اند كه اميد است مورد توجه ايشان قرار بگيرد، ذكر يك نكته لازم است كه سوابق جناب زبير بسيار درخشان تر از جناب هاشمي است اما متاسفانه زبير قدر آن سوابق را ندانست. البته ما دعا مي كنيم كه چنان سرنوشتي در انتظار هيچ يك از پيشكسوتان انقلاب نباشد.
نيكنام از قم
¤در جرايد خبر مرگ 239 ايراني در حوادث زمستاني و پاييزي را خواندم. چرا مردم در جاده لغزنده و پر از برف اقدام به مسافرتهاي غير ضروري مي كنند؟ به هموطنان توصيه مي كنم حتي الامكان با وسايل نقليه عمومي سفر كنند. شنيدن اين اخبار هر ايراني را متأثر مي كند.
يك هموطن
¤پيامك هاي تبليغاتي را چگونه مي توان حذف كرد شماره 9990 هم چاره سازي نمي كند. و متوجه شديم كه بابت اين پيامكها از ما پول هم كسر مي شود از مسئولان مخابرات تقاضا داريم در مورد حل اين مشكلات پيامكي كه براي مردم درست كرده اند، چاره انديشي كنند.
يك شهروند
¤يكي از كارگران قطعات فولادي ايران هستم يك سال است كه كارخانه ما پلمب شده و هنوز مديران آن حقوق معوقه ما را نداده اند. مديران با يك سال سنوات همه ما كارگران را اخراج كرده اند، اما هنوز نتوانسته ايم با اين سن و سال كاري پيدا كنيم و آبرويمان پيش همه رفته است. از مسئولان تقاضا دارم نسبت به پرداخت معوقات ما توجه لازم مبذول دارند.
يك كارگر
¤مدت 4 سال است كه عمليات عمراني از ميدان سپاه شهرستان شهريار تا كمربندي قلعه حسن خان شروع شده كه اين امر باعث ترافيك سنگين گرديده ولي از اتمام آن خبري نيست از مسئولين امر درخواست تسريع در اتمام پروژه را دارم.
9318---0912
¤رها بودن متكديان در سطح شهر مشهد با توجه به اينكه مركز پايتخت معنوي ام القراي اسلامي است و زوار از كشورهاي مختلف هر روزه در اين شهر تردد مي نمايند شايسته استان خراسان رضوي نيست. انتظار مي رود با همفكري كميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي نسبت به رفع مشكل ياد شده اقدام شود.
2986---0915
¤از وزارت ارشاد انتظار مي رود با نشرياتي كه همچون قارچ در كيوسك هاي مطبوعاتي به سياه نمايي، تبليغ و ترويج اباحه گري، گرايش به اعتياد و سيگار، خريد و فروشهاي ميلياردي و بي هويتي و مشغولند برخورد نمايد. اگر سري به دكه هاي مطبوعاتي بزنيد خود قضاوت خواهيد كرد.
يك هموطن
¤چرا مسكن مهر 12 هزار واحدي ماهدشت استان البرز كه از 6 سال پيش شروع شده پيشرفتي ندارد؟ از وزير راه و شهرسازي درخواست رسيدگي دارم.
4423---0912
¤بخشي از آلودگي هواي تهران به خودروهاي سنگين از رده خارج مربوط مي شود كه شبها بدون هيچ نظارتي اقدام به جابه جايي بار و مصالح ساختماني مي نمايند و بخشي نيز اتوبوس هاي شركت واحد كه نظارتي بر آنها نمي شود كه هر روز در خيابان ها شاهد دود آنها هستيم.
2130---0918
¤سال 91 دارد به پايان مي رسد ولي از ديجيتالي شدن شبكه هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در شهرستان نورآباد لرستان خبري نشد. اميدواريم در اين چند ماه باقي مانده تا پايان سال در اين مورد اقدامي بشود. ان شاءا
3830---6091
¤براي دريافت وام ازدواج به هر بانكي مراجعه مي كنيم وعده سال بعد را مي دهند. اگر واقعا بودجه براي اين كار اختصاص نداده اند چرا اعلام نمي كنند و بي جهت توقع ايجاد كرده اند.
احمدي
پاسخ شركت راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 4/01/19 با مضمون «پرداخت حق و حقوق»، به اطلاع مي رساند، با توجه به استعلام به عمل آمده از شركت مذكور، تسويه حساب كارگران شركت پيمانكار مربوط با انجام تشريفات اداري بوده و اخذ برگه هاي تسويه حساب نهايي منوط به پرداخت كامل مطالبات و جلب رضايت آنان بوده است.
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 3/01/19 با عنوان «دبير آموزش و پرورش با 9 سال سابقه تدريس و ليسانس با كسر بيمه و ماليات حقوق 069 هزار تومان، چگونه زندگي شرافت مندانه اي داشته باشيم» به اطلاع مي رساند، حقوق و مزاياي كليه كاركنان دولت مشمول قانون مديريت خدمات كشوري از جمله كاركنان وزارت آموزش و پرورش از تاريخ 1/1/88 به بعد براساس بخشنامه شماره 31459/020 مورخ 12/2/88 معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و اصلاحات بعدي آن تعيين و برقرار مي گردد و بديهي است هرگونه افزايش يا تغيير در دريافتي فرهنگيان مستلزم تدوين و تصويب آيين نامه هاي مربوط از طريق مراجع ذي ربط مي باشد.
 


سرخورده ايم، شرمنده ايم درمانده ايم و اصلاح طلبيم! (خبر ويژه)

همكار سابق اصلاح طلبان در نشريات زنجيره اي، دوستان سابق خود را به «اصلاح طلبان رام شده، مأيوس و شرمنده» تقسيم بندي كرد.
مجيد محمدي از اعضاي ثابت حلقه كيان بود، حلقه اي كه در انتخابات 76 خاتمي را پشتيباني مي كردند. او پس از چند سال همكاري در نشريات زنجيره اي روزگار اصلاحات به آمريكا گريخت و هم اينك با راديو فردا (ارگان سازمان سيا) همكاري مي كند. وي در نوشته اي تحت عنوان «اصلاح طلبي رام شده» مي نويسد: در آستانه انتخابات سال 92 اصلاح طلبان داخل (گروهي كه بخش عمده قوه مجريه در دولت خاتمي و اكثريت مجلس ششم را در اختيار داشتند) به دو گروه مشخص تقسيم شده اند؛ كساني كه براي مشاركت سياسي شرط و شروطي دارند (مثل آزادي زندانيان سياسي، آزادي گردهمايي هاي حزبي و آزادي رسانه هاي خود) و كساني كه بدون قيد و شرط آماده مشاركت سياسي و رقابت در انتخابات آينده هستند و حتي شروط سه گانه وزارت كشور يعني ابراز برائت از فتنه، عدم دعوت احزاب و گروه هاي منحله (حزب مشاركت و مجاهدين انقلاب) و عدم دعوت از افراد محكوم در دوره پس از 88 را براي تشكيل گردهمايي خود مي پذيرند.
وي مي افزايد: برخي از اصلاح طلبان كه پيش از اين شرط و شروطي براي مشاركت در فرايند رسمي سياسي داشتند اخيراً به دسته دوم پيوسته اند تا از يأس سياسي موجود بگريزند؛ «اصلاح طلبان و جنبش سبز بايد با عمل سياسي و فعاليت مستمر و مداوم خود در عرصه هاي گوناگون، معادلات كساني كه حضور خود در عرصه هاي مختلف را، در بي عملي، نا اميدي و يأس از اصلاحات مي دانند، برهم بزنند. در حال حاضر مهم است كه تلاش كنيم تا آقايان كروبي، ميرحسين موسوي و خانم رهنورد و زندانيان سياسي آزاد شوند، با وجود اين تأكيد بر اين موضوع به گونه اي نباشد كه فرصت هاي موجود براي فعاليت سياسي را از بين ببرد.» (عبدالله نوري، نداي سبز آزادي، 17 دي 1391)
همكار دون پايه سازمان سيا كه در نوشته هاي خود تا مرز شرافتمندانه خواندن فروش اطلاعات به آمريكايي ها و دريافت پول پيش رفت، با تأكيد بر اينكه حاميان اصلاح طلبان در سال 88 عليه حاكميت موضع گرفته و از خط قرمزهاي اصلاح طلبان گذشتند، نوشت: بسياري از اصلاح طلبان بدون اين كه بخواهند براي اين فريادها هزينه پرداختند و امروز بخشي از آنها دارند به صداي بلند مي گويند كه آنها همان اصلاح طلبان ماقبل 88 هستند تا به كسب و كار سياسي خود در ماقبل 88 بازگردند.
وي ضمن ابراز محبت! به دوستان سابق خود مي نويسد: اگر به نقشه جغرافياي اصلاح طلبان در داخل و خارج كشور نگاهي از دور بيندازيم سه گروه مي بينيم. 1. «رام شدگان» يعني اصلاح طلباني كه بالاخص پس از سركوب ها از مطالبات غيرقابل تحقق خود خسته شده و با واقع بيني حكومت جمهوري اسلامي را به عنوان واقعيتي غيرقابل تغيير پذيرا شده و مي خواهند در همان چارچوب كار كنند. آنها از همين جهت بدون هيچ قيد و شرطي آماده ورود به رقابت سياسي هستند؛ 2. «مأيوس شدگان» از اصلاحات كه اكثراً به خارج آمده اند و به خيل كساني كه اگر امروز قدرت براندازي ندارند اما به اميد آن روز نشسته اند پيوسته اند؛ 3. «شرمندگان» كه به غير قابل اصلاح بودن رژيم باور كرده ولي به خاطر فشار حكومت يا به دليل منافع درآميخته خود با وضعيت موجود از بيان نظر خويش در اين باب و راه حلي كه در نظر دارند (مثل تحريم انتخابات) احساس شرم مي كنند. اين سه گروه امروز هزاران فرسنگ با يكديگر فاصله دارند و به همين دليل جنبش چنداني از سوي اصلاح طلبان نه در داخل و نه در خارج با تحرك آنها به چشم مي آيد. آنها در هر مقطع سياسي نمي توانند به تصميم گيري برسند.
اين مدعي حمايت از جنبش سبز در آشوب هاي سال 88 كه سپس اعلام كرد «اصل مسئله جنبش سبز اسلام گرايي است» با حمله به موسوي نوشت: اكثر اصلاح طلباني كه امروز در زندانند هنوز كلمه اي در باب نقض حقوق بشر توسط دولت موسوي و خود آنها در سه دهه درگير بودن در قدرت نگفته اند.
وي با بيان اينكه مشكل بنيادين اصلاح طلبان در مشاركت در فرايند انتخابات در هم ريختگي رأي دهندگان است، نوشت: رأي دهندگاني كه در دهه هاي هفتاد و هشتاد به اصلاح طلبان رأي مي دادند امروز متفرق و پراكنده و معلق هستند.
وي اشاره اي به نقش امثال خود در سقوط اجتماعي اصلاح طلبان و افتادن آنها از چشم ملت متدين ايران نكرد.


 


ماجراي عاطفي مهاجراني با گرگ ها (خبر ويژه)

وزير ارشاد دولت اصلاحات در نوشته اي داستان مانند مدعي شد از سال 56 مي دانست انقلاب فرزندخور است.
عطاءالله مهاجراني در نوشته اي با عنوان «گرگ بچه هاي خود را نمي خورد» مي نويسد: زمستان 56 قرار بود از بروجن تا ايذه برويم. از دامنه كوه ها و كرانه رودخانه ها. 11 نفر بوديم. همگي دانشجويان دانشگاه پهلوي شيراز، علي جمال آبادي هم بود، مهمان من بود و از اراك آمده بود، با همان حس قوي طنز و ملاحت كم نظيرش! از آن جمع، پس از پيروزي انقلاب حسين تفرشي و رضا رضواني و ناصر روزي طلب اعدام شدند و دهقان شهيد و محسن نوري مدتي پريش احوال... نمي دانم چرا ياد آن سفر در ذهنم زنده شده است... 11 شبانه روز از بروجن تا ايذه پياده رفتيم.
وي مي افزايد: «مثل ايلي بوديم كه در زمستان به جست وجو و استقبال بهار مي رود. شب نخست در دامنه كوه چادر زديم. بچه ها كيسه خواب ها را آماده كرده بودند. نوبت نگهباني با من بود. آتش افروخته بوديم. شعله هايي بلند و سركش... كدري را كنار آتش گذاشته بودم و در نور آتش گيتا مي خواندم و گاه رباعيات خيام. همه ما گرم انقلابي بوديم كه ريشه هاش در خاك محكم مي شد و مي باليد و مي پرورد... گيتا از گاو كامادوك سخن مي گفت! گاوي كه مي توان شير آرمان ها و آرزوها را از او دوشيد و نوشيد. گاو ايزد اندرا... در فكر گاو آرزوها بودم كه ناگاه ديدم در دامنه كوه گرگي مستقيم رو به چادر ما و آتش ايستاده، به ما چشم دوخته بود. مي خواستم با فريادي بچه ها را بيدار كنم. با خود گفتم اگر نزديكتر آمد، آنها را خبر مي كنم. اما حسين را بيدار كردم.»
مهاجراني ادامه مي دهد: «با حسين كنار آتش نشستيم و گرگ را نگاه كرديم. گرگ آرام و مطمئن به نظر مي رسيد. گفتم ببين حسين من در گيتا رسيده بودم به گاو آرزوها كه يكهو سر و كله گرگ پيدا شد! براي حسين و خودم چاي ريختم. حسين با چشمان فراخش كه تابي تركمني داشت به گرگ نگاه مي كرد... گرگ تكان خورد و بازگشت. حسين گفت؛ اين گرگ ماده و حامله است. ببين با چه لنگري مي رود. گرگ حتي اگر سخت گرسنه شود، گرگ بچه هاي خود را نمي خورد، آزارش به بچه هايش نمي رسد اما انقلاب بچه هاي خود را مي خورد.»
يادآور مي شود مهاجراني به اعتبار شكايت يكي از همسران خود مبني بر كلاهبرداري و عدم پرداخت مهريه گزاف وعده داده شده از كشور گريخت و در لندن اقامت گزيد. او در فتنه انگيزي سرويس هاي جاسوسي آمريكايي و اسرائيل و انگليس سودايي شده و بلافاصله اتاق فكر جنبش سبز در خارج كشور را راه اندازي كرد بي آن كه توضيح دهد چرا در كنار گرگ هاي خيز برداشته عليه انقلاب اسلامي ايستاده و تبديل به كارمند دون پايه شبكه دولتي انگليس در هيزم كشي آشوب شده است.
رسوايي هاي زنجيره اي مهاجراني پس از شكست در فتنه سبز و ماجراي اسب ترواي كذايي، به شركت در نشست الجنادريه رژيم سعودي (در كنار عناصر بدنامي چون عليرضا نوري زاده) و سپس استخدام در مركز گفت وگوي اديان راه اندازي شده از سوي ملك عبدالله در وين انجاميد. مهاجراني همچنين حضور مخفيانه در انستيتو واشنگتن در كنار شماري از عناصر صهيونيست داشت كه بعدها از سوي برخي رسانه ها لو رفت اما در تمام مراحل اين سقوط بي انتها حتي يك بار از خود نپرسيد كه تو با دشمنان جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي چه صنمي داري كه رفيق گرمابه و گلستان آنها شده اي؟! و البته انقلاب اسلامي لقمه اي نبود كه از گلوي گرگ هاي عالم پايين برود.
او سالها پيش در دوره اصلاحات و پس از كناره گيري از وزارت ارشاد مدعي شده بود حضورش در دنياي سياست به خاطر خوردن شير درازگوش در دنياي كودكي بوده و ديگر به اين عرصه پا نخواهد گذاشت! اما به وعده خود وفا نكرد.
 


آش شور اصلاحات به روايت سردبير روزنامه حجاريان (خبر ويژه)

سردبير روزنامه توقيف شده حجاريان مي گويد مرز اصلاح طلبي با تندروي روشن نبود و آنها به مطالبات اقشار پايين جامعه توجه نداشتند.
علوي تبار سردبير روزنامه صبح امروز در دوره اصلاحات بود. اين روزنامه يكي از عوامل تشديد تندروي و ساختارشكني در روزگار حاكميت اصلاح طلبان بود اما نامبرده اكنون با كتمان نقش خود در رفتارهاي ساختارشكنانه و بدگماني مردم به اصلاح طلبان مي گويد يكي از ايرادهاي اصلاح طلبان عدم حذف تندروها بوده است.
وي در مصاحبه با روزنامه شرق و درباره اينكه چرا اصلاح طلبان با وجود پيروزي هاي گذشته به نقطه فعلي رسيده اند و چه انتقاداتي به عملكرد آنها وارد است، گفت: اگر بخواهم فهرستي از انتقادات وارد به اصلاح طلبان را در دوران موفقيت و حضور در قدرت ارايه كنم به چند مورد مي توان اشاره كرد: 1- شكل نگرفتن يك مديريت جمعي كه داراي اقتدار كافي براي مهار و در صورت لزوم حذف افراد و جمع هاي «تندرو» و «كندرو» باشد. 2- وجود ابهام در ديدگاه ها به طوري كه گاه مرز «اصلاح طلبي» با «انقلابي گري» و «محافظه كاري» مخدوش مي شد. 3- وجود نوعي تقليل گرايي سياسي كه موجب بي توجهي اصلاح طلبان به اقدامات اجتماعي و مواجهه با مشكلات اجتماعي مردم مي شد. 4- جهت گيري براي برآوردن مطالبات اقشار متوسط و بالاي جامعه و بي توجهي به مطالبات ساير اقشار.
وي درباره اينكه خروج اصلاح طلبان از شرايط فعلي چه الزاماتي را مي طلبد؟، گفت: مهم ترين الزام مديريت جمعي است. مجموعه اي از تشكل هاي اصلاح طلب وجود دارند كه در عمل پايبندي خود را به ويژگي هاي اصلاح طلبي ثابت كرده اند. نمايندگان آنها به علاوه برخي از جريان هاي سياسي داراي اعتبار و اصلاح طلب ديگر در كنار رفتار برخي شخصيت ها مي توانند يك شوراي تصميم گيري براي اصلاح طلبان را شكل دهند. اين شورا نيز مي تواند راهبر تاكتيك هاي اصلاح طلبان در مقاطع مختلف را مشخص كند و با تك روي مقابله كند.
 


آقاي تاج زاده ما به شما شك داريم! (خبر ويژه)

ارگان طيفي از عناصر ضد انقلاب اعلام كرد نسبت به مواضع تاج زاده و طيف متبوع وي بدگمان است و تناقضات حرف هاي آنان را متوجه نمي شود.
پايگاه اينترنتي خودنويس با بيان اينكه «آقاي تاج زاده تكليف ما با شما مشخص نيست، شما شربت نشان داده و شرنگ در كام ما مي ريزيد و به اسم آزادي، از اجراي بدون تنازل قانون اساسي سخن مي گوييد»، نوشت: فارغ از اينكه ما از سال 1376 و بر سر كار آمدن خاتمي تا چه اندازه سر كار رفته ايم و در نظر نگرفتن اين نكته كه اكثر زندانيان گمنام و بي نام و نشان هزاران بلا در زندان ها بر سرشان آمده و باز با غمض عين بر اين نكته كه اين چه نوع زنداني است كه شما از داخل آن دستورالعمل براي انتخابات آزاد صادر مي كنيد، لطف بفرماييد و به اين چند سوال جواب دهيد. اطمينان دارم شخصي كه در زندان توانايي ارسال پيام در بزنگاه هاي اضطراري را دارد، توان پاسخگويي به اين سوالات را نيز خواهد داشت.»
نويسنده آنگاه پرسيده است: آقاي تاج زاده! با توجه به صراحت قانون اساسي مبني بر نظارت و تعيين صلاحيت كانديداها توسط شوراي نگهبان لطف فرموده و منظور خود را از انتخابات آزاد بيان كنيد. براي مثال آيا هنوز شوراي نگهبان بايد صلاحيت ها را تاييد كند يا نه؟ ديگر اينكه در 8 سال دوره اصلاحات خاتمي تداركاتچي بود و عده اي به نام اصلاحات در راس قرار گرفتند و بار خود را بستند. با اين وصف به فرض كه دوباره روي كار آمديد، با قانون اساسي چه خواهيد كرد؟ معناي بازگشت به دوران طلايي امام و اجراي بدون تنازل قانون اساسي را طوري توضيح دهيد كه خودتان هم متوجه شويد. آيا با حكم حكومتي مخالفت مي كنيد يا نه؟ ولايت فقيه ركن قانون اساسي است. از نظر ما امثال مصباح يزدي يك مزيت بر شما دارند و آن اينكه صريح حرف مي زنند و تكليف ما هم با آنها مشخص است ولي تكليف شما مشخص نيست. شما اگر راست مي گوييد اول بايد از گذشته خود در حاكميت طلب عفو كنيد(!)
 


اسرائيل: قدرت حماس از ايران است (خبر ويژه)

مقامات صهيونيستي با انتشار گزارشي ضمن اعتراف به نقش ويژه ايران در حمايت از غزه اعلام كردند روابط ايران با گروه هاي مقاومت به ويژه حماس در سطح بسيار بالايي قرار دارد و تهران حمايت هاي زيادي به ويژه به هنگام جنگ 8 روزه از گروه هاي مقاومت در غزه كرده است.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از پايگاه خبري عكا، اين گزارش كه از سوي مؤسسه صهيونيستي «مركز آگاهي هاي اطلاعاتي» منتشر شده، تأكيد كرد: توان نظامي بالاي حماس در جنگ 8 روزه تنها با كمك هاي ايران ميسر شده است.
در ادامه اين گزارش آمده كه نيروهاي مقاومت در انبارهاي خود انباشته از هزاران موشك كه توسط ايران ارسال و يا به واسطه كمك هاي اين كشور در داخل فلسطين توليد شده است، مي باشد.
اين گزارش مي افزايد: گروه هاي مقاومت با حمايت هاي ايران، موفق شده اند بسياري از نيازهاي موشكي خود را با استفاده از فن آوري ايراني، در داخل غزه توليد كنند. بيشتر موشك هايي كه اكنون گروه هاي مقاومت در انبارهاي خود دارند از نوع موشك هاي فجر 5 ايران و موشك هاي محلي M75 كه در جنگ 8 روزه شهرهاي اسرائيل را هدف قرار دادند، مي باشد.
در همين حال روزنامه آمريكايي «ورلدتريبون» به نقل از مقام هاي دولتي گزارش داده ايران متعهد شده است موشك هاي دوربرد جديد در اختيار گروه فلسطيني حماس قرار دهد.
«ورلد تريبون» نوشته: مقامات آمريكايي گفته اند ايران قصد دارد موشك هايي با برد صدها كيلومتر در اختيار حماس در منطقه غزه قرار بدهد. اين موشك ها مي توانند به هر جايي در اسرائيل برسند و هر منطقه اي در اسرائيل را مورد هدف قرار بدهند.
«ورلد تريبون» اضافه كرده است: «در جنگ اخير اسرائيل عليه نوار غزه معروف به جنگ 8 روزه، گروه هاي حماس و جهاد اسلامي در غزه، موشك هاي دو مرحله اي از نوع «فجر5» را به سمت اسرائيل شليك كردند. برد اين موشك ها 75 كيلومتر است و گروه هاي فلسطيني توانستند با استفاده از آنها، تل آويو را مورد هدف قرار بدهند.
 


روايت واشنگتن پست از روابط شكرآب مسكو- واشنگتن (خبر ويژه)

روزنامه واشنگتن پست نوشت «اختلاف هاي آمريكا و روسيه، پايه هاي سياست خارجي اوباما، از جمله در مورد ايران را مي لرزاند» اين روزنامه آمريكايي در تحليلي نوشت: دولت پرزيدنت اوباما امروز بيش از هميشه به همراهي دولت روسيه براي حل بحران هاي جهاني مانند بحران اتمي ايران، جنگ داخلي سوريه و جنگ افغانستان نياز دارد. اين ها در حالي است كه پوتين رئيس جمهور روسيه، آشكارا به گونه اي عمل مي كند كه نشانگر عدم تمايل وي براي پشتيباني از اقدامات اوباما در اين بحران هاي جهاني است. واشنگتن پست افزود: عدم هماهنگي و اختلاف هاي موجود ميان آمريكا و روسيه، مي رود كه پايه هاي سياست خارجي پرزيدنت اوباما را در خطر فروپاشي قرار دهد، دولت مسكو به ويژه در رابطه با واكنش هاي پرزيدنت اوباما در مورد انقلاب هاي خاورميانه و سياست هاي واشنگتن در مورد تهديد موشكي رژيم ايران و سيستم دفاع ضد موشكي ارتش آمريكا، نگران و آزرده خاطر است.
واشنگتن پست افزود: در هر حال، دور دوم رياست جمهوري پرزيدنت اوباما آغشته از امكان سردي روابط با مسكو خواهد بود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10