(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 28  دی  1391 - شماره 20408

حديث دشت عشق
هفته بيست و دوم ليگ برتر؛ از تقابل راه آهن و آلومينيوم تا جدال سايپا و سپاهان
اميد پرسپوليس به كسب 3 امتياز بازي با داماش
نبرد دشوار تراكتورسازي در آبادان
بودجه يك ميليارد و پانصد ميليوني براي جام جهاني كشتي
ميزباني استقلال و ميهماني پرسپوليس در جام حذفي
حدادي برترين پرتابگر آسيا
آغاز ليگ كشتي فرنگي فقط با انجام يك مسابقه!
پايان همكاري عسگري با تيم ملي تكواندو
پيروزي پيكان، كاله و شهرداري اروميه در ليگ برتر واليبال
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «سيد مهدي اكرمي»
برادر با برادر شوق پرواز
شهيد سيد مهدي اكرمي تنها 19 سال در اين جهان زيست. او در آستانه شكفتگي به نداي الهي لبيك گفت. وي بسيار زيبا، خوش چهره، خوش بيان و با استعداد بود. سيد مهدي، در سمنان متولد شد و در خانواده اي مقيد به آداب و سنن اسلامي رشد يافت. در اواخر سال 1362 در سن 15سالگي در پايگاه شهيد بهشتي و پادگان امام خميني آموزش نظامي را فرا گرفت و در آغاز سال 1363 به كردستان رفت. آنقدر از خود كفايت و لياقت نشان داد كه تا مرحله فرماندهي محورهاي عمليات رشد نمود. در عيد غدير سال 1365 با محمد جلال دهرويه، پسرخاله رزمنده خود عقد اخوت بست و پس از مفقودالاثر گشتن آن عزيز، در كربلاي 5، گويي گمشده اي داشت كه هميشه در پي آن مي گشت و در نهايت در تاريخ 20/1/1366 همانند وي شهيد و مفقودالاثر گشت.
 


هفته بيست و دوم ليگ برتر؛ از تقابل راه آهن و آلومينيوم تا جدال سايپا و سپاهان

اميد پرسپوليس به كسب 3 امتياز بازي با داماش
نبرد دشوار تراكتورسازي در آبادان

هفته بيست و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي فردا با برگزاري 7 مسابقه آغاز مي شود كه در تهران شاگردان گل محمدي در بازي پيش دربي به مصاف تيمي مي رود كه مربي و سرمربي آن پرسپوليسي هستند.
هفته بيست و دوم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور طي روزهاي جمعه هفته جاري و شنبه هفته آينده با برگزاري 9 ديدار پيگيري مي شود كه در زير به بازي هاي مهم روز نخست هفته كه جمعه برگزار خواهد شد، اشاره مي شود:
پرسپوليس- داماش
سرخپوشان كه در اين هفته فرصت رسيدن به نيمه بالاي جدول را دارند، نبايد 3 امتياز بازي با داماش را به راحتي از دست دهند. اين 3 امتياز مي تواند روحيه و انگيزه سرخپوشان را هم براي موفقيت در دربي افزايش دهد. حريف پرسپوليس تيم داماش است كه امير عابديني مديرعامل و حميد درخشان سرمربي اين تيم، مدير و مربي پرسپوليسي هستند، ضمن اينكه درخشان تا چندي پيش عضو كميته فني پرسپوليس بود و شناخت كاملي از اين تيم تهراني دارد. داماشي ها كه همانند پرسپوليس يك بازي معوقه دارند، پس از پيروز نشدن در 4 بازي اخير، در خطر سقوط به رده هاي پايين تر جدول هستند.
نفت آبادان- تراكتورسازي تبريز
آباداني ها كه در 6 هفته گذشته، طعم پيروزي را نچشيده اند و هفته پيش با شكست برابر نفت تهران به قعر جدول تبعيد شدند، براي جبران ناكامي ها به 3 امتياز اين ديدار نياز دارند. البته رقيب آنها تراكتوري است كه در رقابت قهرماني با استقلال قرار دارد و براي رسيدن به صدر نمي خواهد در هيچ ديداري امتياز از دست بدهد.
سايپا البرز- سپاهان اصفهان
پيروزي در دربي اصفهان، سپاهاني ها را از بحران ناكامي در نيم فصل دوم نجات داد و آنها را به آرامش نسبي رساند. مدافع عنوان قهرماني كه به خاطر ناكامي هاي اخير، به رده چهارم جدول سقوط كرده است، براي نزديك شدن به صدر، ديگر نبايد امتيازي را از دست بدهد. اما سايپايي ها كه در هفته هاي اخير به خاطر اشتباهات داوري امتيازات مهمي را از دست داده اند، مي خواهند پس از 6 هفته، در اين بازي طعم پيروزي را چشيده و به شرايط خود در جدول ليگ برتر سر و سامان دهند. برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست و دوم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
جمعه: 29/10/91
¤ راه آهن تهران- آلومينيوم هرمزگان
¤ فجر سپاسي شيراز- صباي قم
¤ ذوب آهن اصفهان- گهر دورود
¤ نفت آبادان- تراكتورسازي تبريز
¤ پيكان تهران- نفت تهران
¤ سايپا البرز- سپاهان اصفهان
¤ پرسپوليس - داماش گيلان
شنبه: 30:10/91
¤ مس كرمان- فولاد خوزستان
¤ ملوان- استقلال
- تمام ديدارهاي فوق ساعت 30:15 برگزار مي شود.
 


بودجه يك ميليارد و پانصد ميليوني براي جام جهاني كشتي

وزير ورزش و جوانان با پرداخت جوايز 400 هزار دلاري مسابقات جام جهاني تهران موافقت كرده است.
مسئول مالي فدراسيون كشتي با اعلام اين خبر اظهار داشت: پيش بيني هزينه هاي برگزاري جام جهاني را با مستندات به وزارت ورزش و جوانان ارائه داده ايم و كليات آن تصويب شده است. در جلساتي كه در وزارت ورزش و جوانان داشته ايم تامين بودجه صورت گرفته و وزير ورزش و جوانان با پرداخت يك ميليارد و 500 ميليون تومان براي مسابقات جام جهاني موافقت كرده است. وي با اشاره به حمايت هاي مالي خوب صورت گرفته توسط وزارت ورزش و جوانان از فدراسيون كشتي، گفت: فدراسيون كشتي به دنبال اين است تا براي جام جهاني حاميان مالي مناسبي پيدا كند تا علاوه بر كمك هاي وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك بتواند از پس هزينه ها بربيايد.
 


ميزباني استقلال و ميهماني پرسپوليس در جام حذفي

قرعه كشي ديدارهاي استقلال و پرسپوليس در جام حذفي انجام شد كه طبق قرعه استقلال در تهران ميزبان سپاهان است و پرسپوليس در اصفهان به مصاف ذوب آهن مي رود.
مراسم قرعه كشي مراحل يك چهارم و نيمه نهايي رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور عصر چهارشنبه در محل سازمان ليگ برتر برگزار شد كه تيم هاي استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان به ترتيب ميزبان تيم هاي سپاهان اصفهان و پرسپوليس شدند. در اين مراسم، ابتدا قرعه كشي تعيين ميزبان ديدار تيم هاي پرسپوليس و ذوب آهن اصفهان برگزار شد كه تيم ذوب آهن به عنوان ميزبان اين مسابقه انتخاب شد، انتخابي كه با اعتراض سعيد شيريني سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس همراه شد. برنده اين بازي در نيمه نهايي به مصاف تيم داماش مي رود. سپس مراسم قرعه كشي تعيين ميزبان ديدار تيم هاي استقلال و سپاهان اصفهان انجام شد كه در نهايت استقلال تهران مدافع عنوان قهرماني اين رقابتها، به عنوان ميزبان اين ديدار انتخاب شد. زمان برگزاري اين ديدارها متعاقبا اعلام مي شود اما آنچه مسلم است اين بازي ها بعد از هفته بيست و هفتم برگزار مي شود.
 


حدادي برترين پرتابگر آسيا

موسسه بين المللي رده بندي دووميداني كاران دنيا، احسان حدادي را به عنوان برترين پرتابگر آسيا در سال 2012 معرفي كرد.
موسسه بين المللي رده بندي دووميداني كاران دنيا در تازه ترين رده بندي خود، برترين پرتابگران دنيا در قاره هاي مختلف را معرفي كرد كه در اين ميان احسان حدادي به عنوان برترين پرتابگر مرد آسيا در سال 2012 انتخاب شده است. در كنار احسان حدادي نيز «ژانگ ونسيو» از چين قرار گرفته كه او در بازيهاي المپيك لندن و در ماده پرتاب چكش زنان در مكان چهارم قرار گرفت.
 


آغاز ليگ كشتي فرنگي فقط با انجام يك مسابقه!

پس از سه سال وقفه، هفته اول ليگ برتر كشتي فرنگي ايران امروز با برگزاري يك مسابقه آغاز مي شود.
اين مسابقات كه قرار بود بعد از وقفه اي سه ساله با عنوان جام خليج هميشه فارس با حضور شش تيم برگزار شود، امروز با تك مسابقه تيم هاي فولاد ماهان اصفهان و هيئت كشتي فارس پس از اذان مغرب و در سالن 17 شهريور اصفهان آغاز شود.
به نظر مي رسد مسئولان كميته ليگ هم براي برگزاري اين مسابقات سردرگم شده اند. پيش از اين كميته ليگ اعلام كرده بود كه ليگ كشتي فرنگي با حضور تيم هاي فولاد ماهان اصفهان، هيئت كشتي فارس، هيئت كشتي خوزستان، صباي قم، ثامن الحجج سبزوار و پرسپوليس تهران آغاز خواهد شد، اما هنوز وضعيت تيم هاي قم، سبزوار و تهران مشخص نيست. البته برنامه اي كه كميته ليگ براي اين مسابقات اعلام كرده جالب توجه است. در اين برنامه تيم هاي ماهان و هيئت خوزستان سه بار با هم مسابقه مي دهند! در حالي كه از مسابقه ماهان با ثامن، پرسپوليس و صبا خبري نيست.
 


پايان همكاري عسگري با تيم ملي تكواندو

سرمربي تيم ملي تكواندو در بازي هاي المپيك لندن هدايت تيم ملي تكواندو را در بازي هاي كشورهاي اسلامي نپذيرفت.
به دنبال انتخاب مرتضي كريمي به عنوان سرمربي جديد و اصلي تيم ملي تكواندو براي رقابت هاي جهاني سال آينده و مذاكره فدراسيون تكواندو با فريبرز عسكري، وي هدايت تيم ملي در بازي هاي كشورهاي اسلامي را نپذيرفت.فدراسيون تكواندو با عسكري مذاكراتي در مورد هدايت تيم ملي دوم داشت كه با عدم پذيرش وي مواجه شد. عسكري كه در بازي هاي المپيك لندن و جام جهاني آروبا سرمربي تيم ملي تكواندو بود اين بار با توجه به گزينش كريمي براي تيم ملي اصلي، سرمربيگري تيم ملي دوم را قبول نكرد در حالي كه پيش از اين از وي به عنوان سرمربي اصلي نام برده مي شد.
 


پيروزي پيكان، كاله و شهرداري اروميه در ليگ برتر واليبال

هفته هفدهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با شكست سايپا و پيروزي پيكان، كاله و شهرداري اروميه به پايان رسيد.
در يكي از حساس ترين ديدارهاي هفته هفدهم ليگ واليبال ، شب گذشته شهرداري اروميه در ديداري خانگي موفق به شكست 3 بر يك سايپا شد. شاگردان فرهاد نفرزاده در حالي در اين ديدار متحمل شكست شدند كه در نيم فصل نخست نيز رقابتي نزديك با شهرداري اروميه داشتند اما در پايان پنج گيم رقابت صاحب برتري شده بودند. در ديگر ديدار اين هفته شهرداري تبريز در كاشان تن به شكست 3 بر يك مقابل باريج اسانس داد. در بندرعباس تيم متين ورامين با نتيجه 3 بر صفر آلومينيوم اين شهر را شكست داد. در گنبد پيكان با نتيجه 3 بر يك برابر جواهري اين شهر به پيروزي رسيد و درآخرين ديدار هفته هم كاله آمل توانست با نتيجه 3 بر يك پيشگامان كوير يزد را شكست دهد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ قرعه كشي مسابقات بسكتبال جوانان جهان اعلام شد و تيم جوانان كشورمان در گروه B با ليتواني، آرژانتين و جمهوري چك همراه شد.
¤ هفته دوازدهم ليگ برتر هندبال امروز با برگزاري شهرآورد كرماني ها و مصاف تيم هاي بالا و پايين جدول رده بندي برگزار خواهد شد.
¤ ايگور پاكلين كه پيش از المپيك هدايت محمد ارزنده در پرش طول، كيوان قنبرزاده و محمد حسين زاده رهبر در پرش ارتفاع را برعهده داشت، براي از سرگيري كار خود به ايران آمد تا در صورت توافق با مسئولان فدراسيون كار خود را شروع كند.
¤ جعفري سرپرست تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان در حاشيه اردوي آماده سازي اين تيم گفت: فرنگي كاران ملي پوش تيم شركت كننده در رقابتهاي جام جهاني 2013 تهران بعد از اردوي كنوني و تا روز 5 بهمن ماه مشخص و معرفي خواهند شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10