(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 28  دی  1391 - شماره 20408

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار مسئولان و كاركنان حفاظت اطلاعات نيروهاي مسلح:
ملت بر دهان دشمنان بين المللي زد
مزدوران داخلي كه به حساب نمي آيند
چشم به راه سپيده
آيت الله يزدي در نشست مشترك هيئت رئيسه خبرگان با كميسيون هاي تخصصي:
كسي كه عليه مذهب حرف زده تاييد صلاحيت نمي شود
اخبار ادبي و هنري
هشدار ايران در جلسه شوراي امنيت
اجازه ندهيم تروريست ها از راه پولشويي منابع مالي خود را تأمين كنند
هديه به خوانندگان
خزاعي در نيويورك تايمز تشريح كرد
نيروگاه بوشهر از بالاترين استانداردهاي ايمني هسته اي برخوردار است
نماينده سابق دوماي روسيه:
غرب به زياده خواهي در مذاكره با ايران پايان دهد
بيست و ششمين يادواره شهداي عمليات كربلاي 5
گزارش خبري
آغاز ثبت نام پذيرفته شدگان ارشد علوم پزشكي از شنبه
مشخص شدن جودوكاران اعزامي به گرجستان
تركيب تيم ملي جودو براي حضور در رقابت هاي بين المللي گرجستان اعلام شد.
رقابت بسكتبالي ها براي حضور در مرحله پلي آف
يخ زدن درياچه آزادي همزمان با اردوي تيم ملي قايقراني!
اخبار كوتاه از فوتبال
رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي خبرداد
برگزاري650 برنامه فرهنگي ويژه دهه فجر در هر استان
دانش آموزان نيشابور هر روز با يك شهيد آشنا مي شوند
با حضور 120 شركت داخلي و خارجي
نمايشگاه صنعت گردشگري در كيش گشايش يافت
آبگيري 65 درصد سد سفيدرود
پيشرفت 98درصدي پروژه هاي سفر رهبر انقلاب به استان يزد
دانش آموزان سمناني رتبه دوم كنكور رشته هاي فني را كسب كردند
وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد
انصراف متقاضيان مسكن ويژه تهران به علت عدم تكميل اطلاعات
اشتغال به تحصيل 288 دانش آموز خارجي در ايران
نخستين گروه زائران ايراني عمره مفرده عازم سرزمين وحي شدند
استاندار سيونيك ارمنستان:
روابط تهران- ايروان روند رو به رشد داشته باشد
دهمين جشنواره سراسري تئاتر بسيج كشور در سمنان آغاز به كار كرد
تجليل از پروفسور سميعي در رشت
امدادرساني و كمك به زلزله زدگان خراسان جنوبي ادامه دارد


رهبر انقلاب در ديدار مسئولان و كاركنان حفاظت اطلاعات نيروهاي مسلح:

ملت بر دهان دشمنان بين المللي زد
مزدوران داخلي كه به حساب نمي آيند

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به حوادث سال 88 فرمودند؛ ملت ايران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بين المللي زد، چه برسد به مزدوران داخلي آنها كه در مقابل عظمت ملت ايران به حساب نمي آيند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز در ديدار مسئولان و كاركنان حفاظت اطلاعات نيروهاي مسلح، با اشاره به قطعي بودن وعده الهي در ياري صابران و متوكلين و ياري كنندگان دين خدا، تاكيد كردند: مصداق عيني تحقق وعده الهي، نظام جمهوري اسلامي است كه به رغم همه فشارها و طراحي هاي دشمن، بعد از گذشت 34 سال اكنون يك نظام محترم، مقتدر، اثرگذار در مسائل منطقه اي و جهاني، داراي ملتي بزرگ، فهيم، دشمن شناس و لحظه شناس، و داراي پيشرفتهاي بزرگ علمي است.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه بايد به خداوند متعال توكل كرد و به ياري خداوند نيز خوشبين بود، افزود: جبهه استكبار تمام تلاش و توان خود را بكار گرفته است تا از طريق تحريم ها و فشارها، ملت ايران را وادار به تسليم كند اما اين ملت سختي ها را تحمل مي كند زيرا نقشه و تاكتيك دشمن و هدف راهبردي او را متوجه شده و براساس فهم و تشخيص صحيح، عمل مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: همانگونه كه پيروزي انقلاب اسلامي در شرايط ناباورانه سال 57، مصداق تحقق وعده الهي بود، ادامه انقلاب اسلامي و توانمندي و قدرتمندي و پيشرفت افزايش يابنده آن نيز، به رغم همه تندبادها و فشارها سنگين و دشمني عميق دنياي استكبار، مصداق عملي شدن وعده الهي است.
ايشان فهم، دشمن شناسي و لحظه شناسي ملت ايران را يكي از مسائل اعجاب انگيز خواندند و افزودند: در قضاياي سال 88 كه دشمن تصور مي كرد، طراحي ده ساله او بر ضد جمهوري اسلامي به نتيجه رسيده است، ملت ايران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بين المللي زد، چه برسد به مزدوران داخلي آنها كه در مقابل عظمت ملت ايران به حساب نمي آيند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ملت ايران بار ديگر در روز 22 بهمن، قدرت، شادابي و فهم خود را در مقابل جهانيان، به رخ خواهد كشيد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود، حفاظت اطلاعات را ايمني بخش نيروهاي مسلح و مسئوليت آن را سنگين، افتخار آميز و همراه با شرف و منزلت دانستند و تاكيد كردند: از ديدگاه اسلام، نيروهاي مسلح، مجموعه اي مكانيكي و همچون يك ماشين بي اراده نيستند بلكه سازماني انساني و داراي مجموعه اي از عقل و خرد، عزم و اراده و تصميم و ايمان و عواطف است.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

نقاشي بهار
از بس كه انتظار كشيديم
نقاشي بهار كشيديم
در چشم خالي از تو شب و روز
تنديسي از سوار كشيديم
هر جا طناب تفرقه ديديم
منصور را به دار كشيديم
گفتند: ناله را اثري نيست
فرياد بي شمار كشيديم
بر دوشمان جنازه خود را
عمري به سان بار كشيديم
ما را ببخش عشق! ز مردي
خود را اگر كنار كشيديم
با اين همه امير! خوشا ما!
دور هوس حصار كشيديم
اما دريغ هيچ نمانديم
از بس كه انتظار كشيديم
امير عاملي

زلال چشمه ساران
شكوه سبزه زاران است، در او
زلال چشمه ساران است، در او
تمام آيه هاي سرخ اشراق
عيان گويم بهاران است، در او
كامران شرفشاهي
¤ ¤ ¤
تقديم به 5 گنبد جمكران
در كادر من پنج نقطه است
و من سومي را،
آبي را
عاشق ترم
من كه گفتم اشتباه نشود
تمامي پابرهنگان عاشق ترند، اين نقطه را
و من هر وقت خيره مي شوم، نگاهم تار مي شود
باور كنيد! تقصير من نيست.
اين نقطه طلايي است
زينب معصوم خاني
كاش مي شد
آدينه آدينه،
خودم را مرور مي كنم
و
به اميد ديدن نگاهت،
آدينه ها را مي شمارم.
من،
تمام آينه ها را،
و
تمام گل سرخ هاي محمدي را،
براي؛
آمدنت چيده ام.
¤ ¤
كاش مي شد،
آمدنت را حس كرد و ديد!
و،
نبض كلام؛ و تبسمت را گرفت.
كاش،
مي شد؛ هنگام آمدنت را فهميد
و،
زودتر از تمام شقايق ها و پرندگان دشت،
به مشتاقان خبر داد.
كاش...
محمدباقر نجف زاده بارفروش
 


آيت الله يزدي در نشست مشترك هيئت رئيسه خبرگان با كميسيون هاي تخصصي:

 كسي كه عليه مذهب حرف زده تاييد صلاحيت نمي شود

نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري صدق رجل سياسي و مذهبي بودن نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري را شرط بررسي صلاحيت آنها دانست و گفت: كسي كه عليه مذهب صحبت كرده رجل مذهبي نيست و تأييد صلاحيت نمي شود.
آيت الله محمد يزدي در پنجمين نشست مشترك هيئت رئيسه خبرگان رهبري با كميسيون هاي تخصصي اين مجلس كه عصر چهارشنبه در محل خبرگان رهبري برگزار شد، درباره علت عدم حضور آيت الله مهدوي كني گفت: پزشكان به دليل آلودگي هوا حضور آيت الله مهدوي كني را در اين جلسه منع كرده بودند و بر اين اساس بنده مصدع شدم. يزدي با بيان اينكه مقام معظم رهبري بر حفظ آرامش جامعه تاكيد و مسئولان را از هر بحث هايي كه اختلاف انگيز است نهي كرده اند، افزود: حل مشكلات اقتصادي و معيشت مردم در حالي در اولويت كشور است كه برخي با بي توجهي، اولويت ها را در نظر نمي گيرند.
وي خطاب به اعضاي خبرگان رهبري گفت: وابستگي من و شما به ولايت بيش از ديگران است. ما بايد دستورات ولايت را رعايت كنيم و بدانيم كه حفظ آرامش يك وظيفه است كه بايد آن را رعايت كنيم.
نائب رئيس مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات ملاحظه احدي جز خدا را نخواهد كرد و اين توصيه رهبر معظم انقلاب به شوراي نگهبان، نيز گفت: اصل 115 قانون اساسي وظيفه قانوني شوراي نگهبان را تشريح كرده است گرچه برخي در فتنه 88 بحث صيانت از آراء را مدعي شده اند اما در نهايت مشخص شد كه منظور اينها از صيانت آراء فتنه بوده است.
وي با بيان اينكه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري پيش از آنكه شرايط ذكر شده در قانون اساسي را داشته باشند بايد شرايط رجل سياسي مذهبي در آنها صدق كند گفت: اگر افراد رجل سياسي مذهبي نباشند صلاحيت آنها در انتخابات تاييد نخواهد شد چراكه بررسي شرايط نامزدهاي انتخابات مشروط به تصديق رجل سياسي و رجل مذهبي بودن آنهاست.
يزدي گفت: كسي كه در فعاليت هاي خود بارها عليه مذهب صحبت كرده و در نوشته ها و گفتار خود عليه مذهب حرف زده است نمي تواند ادعا كند كه رجل مذهبي است، اين افراد كه رجل مذهبي نيستند توسط شورا نگهبان تاييد نخواهند شد. آيت الله يزدي از بررسي و تدوين آئين نامه اصل 115 قانون اساسي در شوراي نگهبان خبر داد و گفت: شرايط صدق رجل سياسي و مذهبي در نامزدهاي انتخابات در انتخابات آتي لحاظ خواهد شد.
وي با بيان اينكه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بايد مباني جمهوري اسلامي كه در اصول قانون اساسي ذكر شده را قبول كنند،گفت: در سوگند نامه رئيس جمهور، رئيس جمهور سوگند مي خورد كه پاسدار مذهب رسمي كشور، نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي باشد، لذا پاسداري از مذهب رسمي كشور بحث مهمي است كه نبايد فراموش شود.
نائب رئيس مجلس خبرگان رهبري در پايان با بيان اينكه دين بدون دنيا و دنياي بدون دين بدرد نمي خورد گفت: در شرايط كنوني لازم است مسئولان كشور با اتحاد و رعايت مسئله و اصول، دشمنان را مأيوس كرده و اهداف انقلاب اسلامي را به پيش ببرند.
 


اخبار ادبي و هنري

انتشار مصاحبه ساختگي از يك كارگردان
در شبكه هاي غربي
يك كارگردان سينما با تكذيب اظهارات جنجالي اخير منسوب به وي گفت: شبكه هاي اجتماعي غربي براي ايجاد تنش در كشور خبر كذبي از سوي من منتشر كرده اند.
پوران درخشنده، كارگردان سينما در خصوص انتشار مصاحبه اش در يكي از شبكه هاي اجتماعي غربي به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: من چنين مصاحبه اي نكردم و چنين صحبت هايي از سوي من كذب محض است. وي افزود: انتشار چنين صحبت هايي از سوي شبكه هاي غربي تنها جوسازي و ايجاد تنش از سوي آنها بوده است.
درخشنده اظهار داشت: اين اولين باري نيست كه چنين مصاحبه هايي را از سوي فعالان عرصه هنر در شبكه ها و سايت هاي غربي منتشر مي كنند، واقعاً براي آنان متأسفم و تنها مي توانم بگويم؛ شنونده بايد عاقل باشد.
وي در ادامه در خصوص جشنواره فيلم فجر عنوان كرد: جشنواره بين المللي فيلم فجر مهمترين رويداد سينمايي ايران است و امسال آثار خوبي از سوي فيلمسازان براي نمايش در جشنواره توليد شده است.
وي ادامه داد: سينماي متعهد سينمايي است كه علاوه بر سرگرمي پيامي را به مخاطبانش منتقل كند.
اميرحسين فردي رمان ضد آمريكايي نوشت
اميرحسين فردي مدير مسئول كيهان بچه ها كه به تازگي رمان «گرگ سالي» را آماده انتشار كرده گفت: اين رمان يكي از رمان هاي ضد آمريكايي است كه اميدوارم توانسته باشم تا حدودي ماهيت آمريكايي ها را به مردم نشان دهم. وي افزود: رمان «گرگ سالي» در واقع جلد دوم رمان «اسماعيل» است و جغرافياي اين رمان برعكس اسماعيل كه در تهران و پايتخت مي گذشت، در دامنه هاي سبلان مي گذرد.
مدير مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري ادامه داد: در پايان جلد اول رمان اسماعيل، براي اين شخصيت انقلابي شرايطي بوجود مي آيد كه ناگزير مي شود براي امنيت بيشتر پايتخت را ترك كند و به روستايي در دامنه سبلان نزد مادربزرگش برود كه با مشكلاتي روبرو مي شود.
فردي در خصوص اتفاقات شخصيت داستانش گفت: مهمترين اتفاقي كه براي اسماعيل در آنجا پيش مي آيد اين است كه از اهالي آن منطقه مي شنود كه آمريكايي ها كه در آن زمان كشت و صنعت مغان را در دست داشتند و مي خواهند اقدام به اصلاح نژاد گرگ هاي دامنه سبلان كنند و گرگ هايي با مدل آمريكايي داشته باشند.
وي ادامه داد: البته آمريكايي ها اصلاح نژاد گرگ ها را با هدف هاي خاصي مي خواستند در منطقه به اجرا بگذارند و بنا داشتند با اصلاح نژاد گرگ ها آنان را به گرگ هاي آدم خوار تبديل كنند و افراد انقلابي و كساني را كه به نوعي با سياست هاي آمريكا در تضاد بودند از بين ببرند و در واقع گرگ هاي آدم خوار تربيت كنند. به گفته اين نويسنده، اسماعيل كه شخصيت اصلي رمانش است در جلد اول از دست گرگ هاي ساواك به دامنه هاي سبلان مي رود و اين شخصيت انقلابي در منطقه سبلان با گرگ هاي آدم خوار آمريكايي روبرو مي شود.
مردم قطر: با گوجه و تخم مرغ گنديده
به استقبال خواننده صهيونيست مي رويم
قرار است در هفته جاري يك پيانيست اسرائيلي در قطر حاضر شده و برنامه اجرا كند اما مردم قطر ضمن مخالفت شديد با آن اعلام كرده اند: با گوجه و تخم مرغ گنديده از او استقبال مي كنيم.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، قرار است در هفته جاري «دانيل بارنبوييم» مشهور به «سوناتا» پيانيست و رهبر اركستر اسرائيلي در «جشنواره موسيقي و گفت وگوي دوحه» كه تا مارس (نيمه اسفند) در پايتخت قطر برگزار مي شود، حاضر شود. اما حضور اين پيانيست صهيونيست موجب انتقاد شديد قطري ها و مردم در كشورهاي جنوبي خليج فارس شده است و از همگان خواسته اند تا با گوجه و تخم مرغ گنديده از او استقبال كنند.
بنابر اين گزارش، بيشتر كساني كه از حضور اين موزيسين اسرائيلي در قطر عصباني هستند مردم قطر و همچنين اندكي از مردم كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس هستند كه آن را ننگ و موسيقي او را موسيقي ننگ و موسيقي تطبيع (همزيستي) مي خوانند. يكي از اين افراد ماجدالانصاري پژوهشگر اجتماعي و اقتصادي دانشگاه قطر است كه مي گويد: دولت قطر با مواضعش درباره فلسطين و غزه نزد ما عزيز شد اما امروز اين ننگ را براي ما به بار آورده است.
همچنين يك جريان سايبري گسترده نيز عليه اين موزيسين اسرائيلي به راه افتاده است و بسياري با انتقاد از دعوت دولت قطر براي حضور او در دوحه با بيان سخناني چون «او بر زخم هاي ما مي نوازد»، «از او با تخم مرغ و گوجه استقبال كنيد» نوشته اند: او در حالي به قطر مي آيد كه هنوز نمايشگاه ناجي العلي هنرمند فلسطيني كه به دست اسرائيلي ها كشته شد در دوحه برپاست.
«پايي كه جاماند» و «نورالدين پسر ايران»
به انگليسي و اسپانيولي ترجمه مي شود
دو كتاب دفاع مقدسي «نورالدين پسر ايران» و «پايي كه جا ماند» به زبان هاي انگليسي و اسپانيولي ترجمه مي شود.
براساس گزارش تسنيم، ترجمه اسپانيولي اين دو اثر آغاز شده و براي برگردان انگليسي «نورالدين پسر ايران» با مترجم گفت و گوهايي انجام شده كه بعداً اعلام خواهد شد. اين دو كتاب همچنين در آينده به زبان هاي ديگر نيز ترجمه و منتشر خواهند شد.
800 عنوان كتاب به مناطق محروم اهدا شد
800 عنوان كتاب از سوي انجمن قلم ايران به مناطق محروم اهدا شد.
اين اقدام در راستاي اهداف فرهنگي انجمن قلم ايران مبني بر حمايت از كتابخواني و تقويت كتابخانه هاي مدارس مناطق محروم صورت گرفت.
در ماه گذشته هم انجمن قلم ايران، هزار و 195مجلد كتاب ادبي در اختيار سازمان بسيج هنرمندان كشور قرار داد تا براي تجهيز كتابخانه هاي مناطق محروم كشور به ويژه استان سيستان و بلوچستان ارسال شود.
«قلاده هاي طلا» در بيروت اكران مي شود
فيلم سينمايي «قلاده هاي طلا» به مدت دو روز در شهر بيروت اكران مي شود.
به گزارش سينماپرس، فيلم سينمايي «قلاده هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي و تهيه كنندگي محمد خزائي امروز و فردا 28 و 29 دي با حضور تهيه كننده و كارگردان اين فيلم در سينما «رسالات» شهر بيروت اكران مي شود. اين فيلم سينمايي كه اكران موفقي در داخل كشور داشت و بيش از 70 دانشگاه كشور براي اكران آن درخواست داده بودند با حضور دانشجويان اكران مي شود و پس از اكران جلسه پرسش و پاسخ اين فيلم با حضور عوامل برگزار مي شود. همچنين در روزهاي اكران «قلاده هاي طلا» نشست رسانه اي با حضور جمعي از رسانه هاي مستقر و حاضر در اين شهر برگزار مي شود كه عوامل فيلم به سؤالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ خواهند گفت.
 


هشدار ايران در جلسه شوراي امنيت

اجازه ندهيم تروريست ها از راه پولشويي منابع مالي خود را تأمين كنند

سفير و معاون نماينده دائم ايران در سازمان ملل در نيويوريك پيشنهاد برگزاري كنفرانس بين المللي با حضور سران كشورها براي مقابله با تروريسم را مطرح كرد.
«غلامحسين دهقاني» سفير و معاون نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در جلسه شوراي امنيت اين سازمان كه براي بررسي «رويكرد جامع مقابله با تروريسم» برگزار شده بود، به نمايندگي از جنبش عدم تعهد اظهار داشت: جنبش عدم تعهد اقدامات كنوني براي مقابله با تروريسم در عرصه بين المللي را ناكافي مي داند و خواستار تحرك بيشتر جامعه بين المللي در اين رابطه است.
سفير و معاون نماينده دائم كشورمان تصريح كرد: افزايش همكاري هاي چندجانبه كشورها تحت نظارت سازمان ملل مي تواند به عنوان موثرترين ابزار براي مقابله با تروريسم بين المللي عمل كند و در اين چارچوب جنبش عدم تعهد برگزاري كنفرانس بين المللي سران كشورها تحت نظارت سازمان ملل براي بررسي و اجراي پاسخ مشترك به تروريسم و اشكال مختلف آن را پيشنهاد مي كند.
دهقاني، سياسي كاري و برخورد دوگانه در امر مقابله با تروريسم را از جمله آفت هاي مبارزه قاطعانه با تروريسم عنوان كرد و افزود: اسناد مصوب مجمع عمومي و شوراي امنيت سازمان ملل زمينه هاي لازم را براي همكاري بين المللي در امر مقابله با تروريسم فراهم مي كند.
سفير و معاون نماينده دائم كشورمان افزود: هيچگاه تروريسم نبايد با تلاش هاي مردم تحت استعمار، حاكميت بيگانه و يا اشغال خارجي كه در جهت تعيين حق سرنوشت و كسب آزادي هاي ملي خود فعاليت مي كنند، يكسان قلمداد شود. جنبش عدم تعهد استفاده از زور عليه مردمي كه براي رهايي از اشغال خارجي تلاش مي كنند را به عنوان بدترين نوع تروريسم محكوم مي كند.
دهقاني، توجهات را به ارتباط بين جرائم سازمان يافته بين المللي از جمله پولشويي و تامين مالي تروريسم جلب و بر مقابله هماهنگ با اينگونه تهديدات تأكيد كرد.
سفير و معاون نماينده دائم كشورمان، لزوم تلاش در جهت مقابله با تروريسم در چارچوب اصول و اهداف منشور ملل متحد و احترام كامل به استقلال، حاكميت و تماميت ارضي كشورها را خاطر نشان كرد و گفت: جنبش عدم تعهد از تلاش هاي ملي، منطقه اي و بين المللي در جهت مقابله با تروريسم حمايت مي كند.
 


هديه به خوانندگان

آيت الله جوادي آملي: زاهدان و عابداني كه پيوندي با جهاد و شهادت و مبارزه ندارند، خواسته يا ناخواسته دوستدار امام غايب اند نه امام قائم(عج). مطلوب اينان غايب آل محمد(ص) است نه قائم آل محمد(ص).
 


خزاعي در نيويورك تايمز تشريح كرد

نيروگاه بوشهر از بالاترين استانداردهاي ايمني هسته اي برخوردار است

نماينده دائم ايران نزد سازمان ملل تاكيد كرد نيروگاه بوشهر از بالاترين استانداردهاي ايمني هسته اي برخوردار است.
محمد خزاعي در يادداشتي كه در روزنامه نيويورك تايمز منتشر شد، در پاسخ به برخي جوسازي ها از سوي برخي كشورهاي غربي و رسانه هاي غربي درباره تشكيك در ايمني نيروگاه اتمي بوشهر، با استناد به گزارش رسمي بازرسان ايمني هسته اي آژانس بين المللي انرژي اتمي، نيروگاه بوشهر را داراي بالاترين استانداردهاي روز در اين زمينه دانست.
وي تصريح كرد: با توجه به برقراري مقررات سخت گيرانه امنيت هسته اي در ايران، كليه تأسيسات اتمي با بالاترين استانداردها و فناوري هاي روز طراحي مي گردند و در كليه مراحل ساخت، راه اندازي، بهره برداري و غيرفعال سازي تاسيسات هسته اي ايران، تلاش مي گردد خطري سلامت و امنيت كاركنان اين تاسيسات، مردم عادي، نسل آينده و يا محيط زيست را تهديد ننمايد.
خزاعي با بيان اين كه بر همين اساس و به عنوان مهمترين اولويت، بالاترين استانداردهاي ايمني هسته اي در كليه مراحل طراحي، ساخت و بهره برداري از نيروگاه هسته اي بوشهر برقرار بوده و هست، افزود: در سال هاي گذشته آژانس بين المللي انرژي اتمي، چندين هيأت را براي بررسي جنبه هاي ايمني نيروگاه بوشهر به ايران اعزام نموده است. از جمله، قبل از شروع به كار اين نيروگاه، يك تيم بين المللي متشكل از متخصصان ايمني هسته اي تحت هدايت آژانس، ضمن بازديد از اين نيروگاه، جنبه هاي ايمني آن را بر اساس مقررات ايمني آژانس بررسي نمودند. نتيجه اين بررسي هاي وسيع، اين بود كه نيروگاه هسته اي بوشهر، همچون ساير نيروگاه هاي هسته اي مدرن و پيشرفته در سراسر جهان، از بالاترين استانداردهاي ايمني هسته يي برخوردار است. اين گزارش در سايت رسمي آژانس نيز منتشر گرديده و قابل بهره برداري است.
نماينده دائم ايران در سازمان ملل خاطرنشان كرد: علاوه بر اين و با توجه به اين واقعيت كه كشورها خود مسوول تأمين امنيت تأسيسات هسته اي شان مي باشند، ايران خود را به اعمال كليه مقررات ايمني هسته اي آژانس بين المللي انرژي اتمي بر تمامي تاسيسات هسته اي اش و از جمله نيروگاه اتمي بوشهر متعهد مي داند. در همين راستا، ايران مراحل قانوني پيوستن به كنوانسيون امنيت هسته اي را در داخل كشور آغاز نموده است.
 


نماينده سابق دوماي روسيه:

غرب به زياده خواهي در مذاكره با ايران پايان دهد

نماينده سابق دوماي روسيه با بيان اينكه ايران بيش از حقوق هسته اي خود چيزي نمي خواهد، گفت: غرب بايد از رويكردهاي زياده خواهانه در مذاكرات هسته اي با جمهوري اسلامي ايران چشمپوشي كند.
«شاميل سلطانف»، رئيس مركز مطالعات خاورميانه و نماينده سابق دوماي روسيه با اشاره به روند مذاكرات ايران با گروه 1+5 اظهار كرد: جمهوري اسلامي بارها اعلام كرده است كه بيش از حقوق خود تصريح شده در چارچوب معيارهاي موجود آژانس بين المللي انرژي اتمي و قرارداد ان.پي.تي نمي خواهد و گروه 1+5 نيز بايد به اين واقعيت توجه كند.
نماينده سابق دوماي روسيه گفت: امروز آمريكا و چند متحد آن قانون جنگل را در جهان پياده مي كنند و هر كشوري را كه مخالف سياست هاي خود مي بينند، تحريم مي كنند يا مورد غضب خود قرار مي دهند.
وي افزود: از گروه اول مي توان كشورهاي مانند ايران، بلاروس و كوبا را نام برد و نمونه بارز كشورهاي مغضوب هم سوريه است كه تروريست هاي مورد حمايت غرب و رژيم هاي دست نشانده، اين كشور را مورد حمله قرار داده اند.
كارشناس روس با بيان اين كه غرب از تحريم ايران نتيجه اي نخواهد گرفت، اظهار داشت: تهران راه تبديل تحريم و فشار به فرصت براي پيشرفت را فرا گرفته است و چنين ملتي را نمي توان از راه اعمال محدوديت به زانو درآورد.
سلطانف گفت: در شرايط كنوني گروه 1+5 بايد در رويكردهاي خود درباره مسايل ايران نگاه جامع تري داشته باشد، زيرا اگر غربي ها مواضع قبلي خود را در مذاكرات پيش رو تكرار كنند، موفقيتي حاصل نخواهد شد.
وي با بيان اين كه مواضع غرب درباره ايران بر هيچ معيار بين المللي استوار نيست، اظهار داشت: هيچ عقل سليمي قبول نمي كند كه مجموعه اي از اصول براي يك كشور يا گروهي از كشورها و اصول جداگانه براي كشورهاي خاص اعمال شود. رئيس مركز خاورميانه روسيه افزود: در زمان حاضر ايران و گروه 1+5 براي دور جديدي از مذاكرات آماده مي شود و انتظار مي رود در اين گفت و گوها بسته هاي پيشنهادي دو طرف مورد مذاكره قرار گيرد.
وي با اشاره به رياست ايران در اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها تصريح كرد: ايران امروز دست كم با 120كشور عضو جنبش عدم تعهد رابطه دوستي دارد و در عرصه هاي مختلف با آنها همكاري مي كند.
سلطانف گفت: جمهوري اسلامي ايران در زمان حاضر رياست بزرگترين تشكل جهاني پس از سازمان ملل را بر عهده دارد و در اوج اقتدار، سياست هاي منطقه اي و بين المللي را با محور تحكيم صلح و ثبات پيش مي برد.
رئيس مركز مطالعات خاورميانه روسيه افزود: توسعه روابط با ايران به نفع كشورهاي اروپايي خواهد بود و اتحاديه اروپا نبايد با دنباله روي كوركورانه از سياست هاي آمريكا روابط كشورهاي عضو مجموعه را با تهران محدود كند.
 


بيست و ششمين يادواره شهداي عمليات كربلاي 5

مراسم بزرگداشت شهداي عمليات غرورآفرين كربلاي پنج با شركت خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، بسيجيان، شخصيت هاي سياسي، مذهبي و جمعي از سرداران و فرماندهان سپاه و نيروهاي مسلح، امروز (پنجشنبه) براي بيست و ششمين سال متوالي در غرب تهران برگزار مي شود.
حسين اكرادصدري دبير ستاد برگزاري مراسم با بيان اين مطلب هدف از برگزاري اين مراسم را تجليل از حماسه آفريني هاي دلاور مردان دفاع مقدس و به خصوص عمليات غرورآفرين كربلاي پنج و زنده نگه داشتن ياد و خاطر شهيدان در فضاي جامعه عنوان كرد.
وي افزود: اين مراسم همه ساله از سوي پايگاه مقاومت بسيج روح الله تحت پوشش حوزه 213فتح- ناحيه مقداد برگزار مي شود.
دبير ستاد برگزاري اين مراسم با دعوت از عموم هموطنان و دلاور مردان دفاع مقدس جهت شركت در اين مراسم كه در حسينيه خامنه اي ها در خيابان قصرالدشت برگزار مي شود، اظهار داشت: مردم قهرمان تهران با شركت در اين مراسم علاوه بر تجديد ميثاق با آرمان هاي والاي امام(ره) و شهيدان انقلاب اسلامي بر پايداري و حمايت از ارزش هاي دفاع مقدس و تبعيت از رهبر معظم انقلاب تأكيد خواهند كرد.
 


گزارش خبري

وحشت صهيونيست ها از نزديكي روابط ايران و مصر
در پي تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي و پيروزي اسلام گرايان در انتخابات هاي اخير، توسعه روابط روزافزون اين كشورها با جمهوري اسلامي ايران، نگراني جبهه غربي-عبري را به دنبال داشته و بخصوص در روزهاي اخير تقويت مناسبات ميان ايران و مصر وحشت صهيونيست ها را نمايان كرده است.
در همين رابطه، سايت صهيونيستي «دبكا» نوشت: مصري ها با برقراري تماس هاي مستقيم ميان كاخ رياست جمهوري مصر و سيستم هاي امنيتي اسرائيل در تل آويو آنطور كه در دوره حسني مبارك بود، مخالفت كرده اند. اين سايت صهيونيستي، سياست هاي جديد دولت مصر در مواجهه با اسرائيل را با سفر مسئولان ايران به قاهره مرتبط دانست. «دبكا» از نگراني واشنگتن و تل آويو نسبت به روابط مصر و ايران پرده برداشت و از توسعه روابط سياسي تهران و قاهره به عنوان تقويت كننده حماس و حزب الله در منطقه نام برد.
در همين حال، كارشناسان و مقامات سياسي كشور مصر بر گسترش روابط قاهره و تهران تاكيد دارند.
«جمال حشمت» يكي از رهبران اخوان المسلمين با بيان اينكه ايران كشور بزرگ و مهمي در منطقه است، خواستار همكاري بيشتر ميان مصر و ايران شد.
اين عضو كميسيون عربي مجلس شوراي مصر ديدار چند روز اخير دكتر صالحي و حضور رئيس جمهور ايران در مصر تا طي روزهاي آينده را عجيب ندانست و افزود: روابط تجاري و منافع مشترك بين مصر و ايران وجود دارد كه هنوز به همكاري هاي امنيتي نرسيده است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه محمد مرسي خواهان روابط با كشورهاي منطقه بدون استثناء است، تصريح كرد: ايران كشور بزرگ و مهمي در منطقه به شمار مي رود كه بايد با اين كشور همكاري كرده و از ظرفيت هايش استفاده كرد.
جمال حشمت اظهار داشت: مرسي تاكنون چندين بار بر گسترش روابط قاهره و تهران تاكيد كرده و از روابط با ايران استقبال كرده است.
همچنين «دمرداش عقالي» وكيل مشهور مصري با تاكيد بر توانمندي هاي ايران، مانع تراشان در برابر جمهوري اسلامي را انسان هاي عاجزي دانست.
وي با اشاره به كنفرانس جدايي طلبانه اي كه چند روز پيش در قاهره توسط گروهك هاي ضد ايراني بر پا شده بود افزود: در ايران شيعه و سني برابرند و اهل تسنن از تمام حقوق مدني و اعتقادي برخوردارند آنان در انتخاب رياست جمهوري داراي نقش موثر بوده، داراي جنبش هاي سياسي و همچنين داراي نمايندگان پارلماني هستند و در شوراي اسلامي ايران نيز اهل تسنن صاحب راي و نفوذند پس برگزاري يك چنين نشست هايي دليل عقلاني ندارد.
رئيس سابق دادگاه تجديدنظر قاهره تاكيد كرد: يك چنين اتهاماتي بر ايران اسلامي وارد نيست چرا كه اگر اين سخنان بي پايه و اساس ذره اي صحت داشت ما شاهد اين همه پيشرفت در ايران نبوديم، اگر ايران از يكپارچگي داخلي برخوردار نبود نمي توانست يك تنه در مقابل استكبار بايستد و به پيشرفت هاي علمي دست بيابد كه مصر و تركيه و امثال اين دو حتي فكر آن پيشرفت هم به ذهنشان خطور نكرده است.
دمرداش با بيان اينكه نقش مهم ايران در حال و آينده سياسي دنيا و حمايت هميشگي جمهوري اسلامي از مصالح كشورهاي منطقه انكارشدني نيست افزود:روي آوردن تركيه و كشورهاي حوزه خليج فارس به كشورهاي اروپايي و كمك گرفتن از ناتو و مانع تراشي براي دولت و ملت مسلمان ايران يك تلاش كوركورانه و احمقانه از سوي انسان هاي عاجز براي رويارويي با ايران توانمند است.
يكي ديگر از كارشناسان مصري كه از وحشت صهيونيستها نسبت به نزديكي روابط مصر و ايران پرده برداشته است، «محمد حسان» مديردفتر اطلاع رساني حزب «سازندگي و توسعه» مصر است.
وي در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: برخي از كشورها از نزديكي روابط مصر و ايران نگران هستند و آمريكا و اسرائيل نيز به دليل منافع منطقه اي خود از روابط مزبور بيم دارند.
 


آغاز ثبت نام پذيرفته شدگان ارشد علوم پزشكي از شنبه

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با اشاره به اعلام نتايج آزمون ورودي كارشناسي ارشد رشته هاي علوم پزشكي شهريه اي، گفت: ثبت نام پذيرفته شدگان از شنبه آغاز مي شود.
جبرائيل نسل سراجي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به شركت 5 هزار داوطلب در دوره كارشناسي ارشد رشته هاي علوم پزشكي شهريه اي، گفت: اسامي 850 نفر در ظرفيت اصلي و ذخيره اعلام شده است.
وي با بيان اينكه ثبت نام پذيرفته شدگان براساس رشته و دانشگاه محل قبولي، طي روزهاي 30 دي ماه تا دوم بهمن ماه انجام مي شود، اظهار داشت: اعلام اسامي پذيرفته شدگان فقط براساس گزينش علمي بوده و مراحل گزينش عمومي پذيرفته شدگان به صورت مستقل توسط دانشگاه ها انجام مي شود.
وي با تأكيد بر اينكه هرگونه انتقال، تغيير رشته يا جابجايي محل تحصيل در دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته ممنوع است، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه محل پذيرش را خود فرد زمان انتخاب محل تحصيل با آگاهي كامل تعيين كرده است، گفت: بنابراين هيچگونه تغيير در محل پذيرش انجام نخواهد گرفت.
سراجي با بيان اينكه عدم مراجعه و ثبت نام هر يك از پذيرفته شدگان در زمان هاي مقرر به منزله انصراف است و هيچگونه اعتراضي در اين مورد پذيرفته نيست، اظهار داشت: افرادي كه در اين مرحله پذيرفته شده اند مشمول محروميت يكساله از شركت در آزمون سال 92 نخواهند بود.
وي با اشاره به شروع به تحصيل پذيرفته شدگان اين مرحله از نيمه دوم سال تحصيلي 92-91، گفت: براساس اعلام دانشگاه هاي علوم پزشكي اراك، زنجان، سبزوار و دو رشته ميكروبشناسي و ويروس شناسي دانشگاه علوم پزشكي گلستان، پذيرفته شدگان اين دانشگاه ها از نيمه اول مهرماه سال 92 شروع به تحصيل مي كنند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي افزود: افرادي كه به عنوان ذخيره مشخص شده اند، جزء افراد قبولي نهايي نيستند، بنابراين در صورتي كه پذيرفته شدگان اصلي براي ثبت نام مراجعه نكنند، دانشگاه حداكثر تا نهم بهمن ماه با افراد ذخيره به ترتيب اولويت نمره و سهميه تماس خواهد گرفت.
 


مشخص شدن جودوكاران اعزامي به گرجستان

تركيب تيم ملي جودو براي حضور در رقابت هاي بين المللي گرجستان اعلام شد.

رقابت هاي بين المللي گرجستان 14 و 15 بهمن ماه در تفليس برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران با هشت جودوكار در اين رقابت ها به روي تاتامي خواهد رفت. بهزاد وحداني در وزن 60-كيلوگرم، قاسم نوري زاده در وزن 66-كيلوگرم، الياس علي اكبري و سعيد مولايي در وزن 73-كيلوگرم، امير قاسمي نژاد در وزن 81-كيلوگرم، محمد جمالي و علي محمدنيا در وزن 90-كيلوگرم و جواد محجوب در وزن 100-كيلوگرم جودوكاران اعزامي به اين مسابقات هستند. مسعود حاجي آخوندزاده به عنوان مربي و آرش ميراسماعيلي به عنوان سرپرست تيم اعزامي را همراهي خواهند كرد. تيم ملي كشورمان جمعه 13بهمن ماه راهي تفليس خواهد شد. مسابقات براساس قوانين جديد انجام مي شود.
 


رقابت بسكتبالي ها براي حضور در مرحله پلي آف

هفته پانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي امروز برگزار مي شود كه هر دوازده تيم براي حفظ موقعيت خود براي حضور در مرحله پلي آف يا اميدوار شدن براي صعود به اين مرحله نيازمند برد هستند.
مهرام تيم دوم جدول و يكي از مدعيان قهرماني به زنجان سفر مي كند تا رو در روي همياري اين شهر قرار بگيرد. همياري هفته چهاردهم را به پتروشيمي بندر امام باخته است و در سوي ديگر مهرام در يك بازي راحت البدر را از پيش رو برداشت. جدال 2 تيم در دور رفت با برتري مهرام همراه بوده است و زنجاني ها با حمايت پرشور تماشاگران خود به دنبال جبران آن شكست هستند. برنامه ديدارهاي هفته پانزدهم به اين شرح است:¤ شهرداري گرگان - فولاد ماهان، ¤صنايع پتروشيمي - استقلال زرين قشم، ¤ پتروشيمي بندر امام - نفت سپاهان، ¤ همياري زنجان - مهرام تهران، ¤ البدر بندر كنگ - دانشگاه آزاد.
 


يخ زدن درياچه آزادي همزمان با اردوي تيم ملي قايقراني!

در حالي كه اعضاي تيم هاي ملي آب هاي آرام در درياچه آزادي تهران مشغول تمرين هستند، اين درياچه به دليل سرماي بيش از حد يخ زد.
سيد محمد شروين اسبقيان ضمن تاييد خبر فوق، تصريح كرد: به دليل سرماي هواي تهران قسمتي از درياچه آزادي دچار يخ زدگي شده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به يخ زدگي درياچه آزادي تمرينات تيم ملي قايقراني چگونه پيگيري مي شود؟ اظهار داشت: نشستي با اعضاي كادر فني تيم هاي ملي آب هاي آرام در اين خصوص داشتم. آنها در اين جلسه خاطرنشان كردند كه در حال حاضر برنامه هاي تمريني اين ماه تيم ملي، بدنسازي است و مشكل خاصي در اين خصوص وجود ندارد.

 


اخبار كوتاه از فوتبال

رد ادعاي علي آبادي توسط كفاشيان
روز گذشته كفاشيان با رد ادعاي علي آبادي مبني بر اينكه نقشي در آوردن كفاشيان به فدراسيون فوتبال نداشته، گفت:من در كميته ملي المپيك بودم كه ايشان به من گفت كانديدا شوم.من ناچار شدم تا كانديدا شوم و فوتبال از تعليق درآيد. لازم به يادآوري است پيش از اين علي آبادي مدعي شده بود كه نقشي در بركناري دادكان و آوردن كفاشيان نداشته است.
خبرهاي تازه فوتبالي از زبان رئيس سازمان ليگ
رئيس جديد سازمان ليگ روز گذشته در نشست خبري خود با خبرنگاران به مطالب مهمي اشاره كرد كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد: ¤ اهل لابي نيستم، اگر بودم كه از نايب رئيسي اول نمي آمدم نايب رئيس دوم شوم. ¤ به كفاشيان گفته ام از دربان سازمان ليگ تا ساير اعضا بايد با من هماهنگ باشند. ¤ زلف هيچ يك از كارمندان سازمان ليگ نبايد به جاي ديگري گره خورده باشد.¤ از اين پس بازيهاي خانگي سايپا حتي با استقلال و پرسپوليس در كرج برگزار خواهد شد. ¤ از عضويت در هيات مديره باشگاه پرسپوليس استعفا داده ام. ¤ يكي از كساني كه فشار مي آورد من اين مسئوليت را بپذيرم عزيز محمدي بود. قطعا از او استفاده مي كنم.
پولي كه گم شد!
كميته انضباطي فيفا باشگاه استقلال را به دليل طلب رينالدو به كسر 6 امتياز تهديد كرد. اين درحالي است كه باشگاه استقلال چندي قبل اعلام كرد طلب رينالدو بازيكن اهل پرو را پرداخت كرده اما گويا اين پول به رينالدو نرسيده و وي با شكايت دوباره از استقلال به كميته انضباطي فيفا اين باشگاه را در معرض كسر امتياز قرار داده است. روز گذشته مديرعامل باشگاه استقلال مدعي شده صرافي كه قرار بود پول اين باشگاه را به رينالدو برساند، متواري شده است!
آقاي دكتر، بهترين داور قرن فوتبال
دكتر ماركوس مرك از آلمان بهترين داور قرن كنوني فوتبال جهان شد درحاليكه هيچ نماينده اي از ايران در بين برترين ها جاي نگرفت. فدراسيون آمار و تاريخ اعلام كرد «مرك» در رده بندي بهترين داوران جهان از سال 2001 تا پايان سال 2012 با كسب 135 امتياز اول شد. پس از او خورخه لوئيس لاريندا از اروگوئه با 108 امتياز دوم شد.
شانس قهرماني از ديدگاه مديرعامل تراكتورسازي
جعفري مديرعامل باشگاه تراكتورسازي در تازه ترين صحبت هاي خود با اشاره به شانس قهرماني تيمش در ليگ گفت: اگر بتوانيم مشكلات مالي را مديريت كنيم تيم از نظر مهره و روحي خوب است و اين اميد را داريم. البته بايد بگويم اگر در اين راه دچار حادثه فوتبالي نشويم و الطاف خطيه در حق رقبا اعمال نشود مي توانيم يكي از مدعيان قهرماني باشيم.
مخالفت رسمي با استعفاي رويانيان
هيات مديره باشگاه پرسپوليس با استعفاي محمد رويانيان مخالف است. اين را محمد حسين نژاد فلاح مي گويد و ادامه مي دهد كارهاي زيادي مانده كه بايد انجام شود.
گوارديولا از آرزوي خود پرده برداشت
سرمربي پيشين تيم فوتبال بارسلونا از آرزوي خود براي مربيگري در ليگ برتر انگلستان پرده برداشت. پپ گوارديولا اعلام كرده كه تابستان به عرصه مربيگري بازخواهد گشت و برخي رسانه هاي انگليسي از مذاكره رسمي بايرن مونيخ با اين مربي خبر دادند. اين در حالي است كه تيم هاي منچسترسيتي، چلسي و منچستريونايتد پيش تر علاقمندي خود را براي جذب اين مربي اعلام كرده اند.پپ گوارديولا اظهار داشت: به عنوان بازيكن نتوانستم روياي بازي در انگلستان را محقق كنم اما اميدوارم در آينده بتوانم براي مربيگري در آنجا مبارزه كنم و تجربه همه مربيان و بازيكناني كه آنجا بوده اند را حس كنم.
مورينيو گزينه مربيگري ميلان
در حاليكه خوزه مورينيو نسبت به بازگشت به فوتبال انگلستان ابراز علاقه كرده بود، باشگاه ميلان در نظر دارد اين مربي را به خدمت بگيرد. ميلاني ها مي خواهند آقاي خاص را به سن سيرو بياورند تا افتخاراتي كه اين مربي با اينتر تجربه كرده را تجربه كنند.
نتايج هفته شانزدهم ليگ دسته اول
14 ديدار هفته شانزدهم ليگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) روز گذشته برگزار شد كه در پايان اين نتايج به دست آمد: ¤ ماشين سازي تبريز صفر - نساجي مازندران صفر ¤ گل گهر سيرجان صفر - اتكاي گرگان صفر¤ الوند همدان 2 - سنگ آهن بافق يك ¤ ابومسلم 2 - نفت مسجد سليمان 2 ¤ پارسه ايرانيان صفر - شهرداري اراك صفر ¤ شاهين بوشهر 2 - گسترش فولاد 2 ¤ استقلال اهواز صفر - مس سرچشمه صفر ¤سايپاي شمال صفر - پاس همدان يك ¤ شهرداري بندرعباس صفر - ايران جوان بوشهر صفر ¤ فولاد يزد يك - شهرداري تبريز 2 ¤ شهرداري ياسوج 2 - برق شيراز يك ¤ مس رفسنجان صفر - استقلال خوزستان صفر ¤ نيروي زميني صفر - يادآوران شلمچه صفر ¤ حفاري اهواز 2 - راهيان كرمانشاه يك.
 


رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي خبرداد

 برگزاري650 برنامه فرهنگي ويژه دهه فجر در هر استان

رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي از برگزاري 650 برنامه فرهنگي ويژه دهه فجر در هر استان كشور خبرداد.
به گزارش ايرنا، محمد حسين زارع در جمع خبرنگاران با تشريح كليات برنامه هاي دهه فجر سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اظهارداشت: اين برنامه هاي فرهنگي ويژه اقشار مختلف در كانون هاي مردمي از جمله مساجد، مدارس و محلات 12 تا 22 بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.
وي از برگزاري نشست هايي با عنوان كرسي هاي آزاد انديشي در ايام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: سلسله نشست هاي گفتمان بين نسلي انقلاب درباره مسايل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي و ديني ويژه دانش آموزان ودانشجويان برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه امسال 10 هزار برنامه به مناسبت گراميداشت پنجاهمين سال آغاز نهضت امام خميني (ره) در سراسر كشور برگزار مي شود، گفت: در مراسم امسال، انديشه هاي امام خميني(ره) در كنار ارزش هاي انقلاب اسلامي، محور برگزاري همه برنامه ها قرار خواهد گرفت.
وي افزود: بخشي از برنامه ها در قالب جشن دهه فجر، جنگ هنري، جشنواره فيلم و شعر، موسيقي سنتي، قصه گويي، برگزاري نمايشگاه ها و مسابقات اجرا مي شود.
زارع گفت: برگزاري سلسله نشست هاي بصيرتي و معرفتي، محافل قرآني و مسابقات قرآن، اذان و برگزاري جشن وحدت و ميلاد نبي (ص)، شب هاي خاطره، نمايش هاي عروسكي و تجليل و تكريم از شهدا و غبارروبي مزار شهدا، رونمايي از نرم افزارهاي انقلاب اسلامي و فعاليت هاي فرهنگي و ورزشي ويژه اقليت هاي ديني از جمله برنامه هاي امسال است.
وي ادامه داد: در حوزه خارج از كشور نيز معــرفي ايران امروز و دستاوردهاي انقلاب و نهضت امام خميني (ره) به صورت نشست، اجــــلاس، نمايشگاه و مقاله و فيلم با رويكرد تبييني برگزار مي شود.
زارع بااشاره به برگزاري 26 همايش در اين ايام افزود: برگزاري همايش وحدت اسلامي در تاريخ 8 و 9 بهمن توسط مجمع تقريب مذاهب اسلامي و گردهمايي حقوق زن در اسلام در تاريخ 16 تا 19 بهمن و همچنين برپايي جشنواره اختراعات از ديگر برنامه هاي امسال است.
زارع بااشاره به برنامه هاي بخش داخلي ايام دهه فجر امسال گفت: در اين بخش در روزهاي 14 و 15 بهمن ماه براي نخستين بار گردهمايي انديشه هاي دفاعي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
وي افزود: تجمع بزرگ آزادگان با حضور 4 هزار آزاده در 19 بهمن از برنامه هاي ويژه امسال است.
وي با اشاره به برنامه هاي گراميداشت لحظه ورود تاريخي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به ميهن، افزود: اين برنامه ها در ساعت 33 / 9 دقيقه صبح روز دوازدهم بهمن ماه، با اجراي برنامه گلبانگ انقلاب در مدارس و مراكز آموزشي كشور آغاز خواهد شد.
زارع افزود: در شب22بهمن نيز مراسم نورافشاني در تهران و 300 شهرستان همزمان با سردادن بانگ تكبير برگزار مي شود.
رييس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: امسال گروه سرود 1357نفري در استان ها و گروه سرود 22 هزار نفري در تهران نيز برنامه اجرا خواهند كرد. رييس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي درباره شعار سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: نهضت امام خميني(ره) الگوي وحدت، مقاومت و پيروزي، شعار ايام دهه فجر امسال است.
 


دانش آموزان نيشابور هر روز با يك شهيد آشنا مي شوند


نيشابور- خبرنگار كيهان:
با اجراي طرحي در نيشابور، دانش آموزان هر روز با يك شهيد آشنا مي شوند و از همان دوران ابتدائي ياد و خاطره شهداء را به ذهن خود مي سپارند.
ابراهيم شبان مدير اجرايي اين طرح در نيشابور با اعلام اين خبر گفت: نيشابور بيش از 2هزار و 300شهيد و 6هزار جانباز و آزاده و 40هزار رزمنده دوران دفاع مقدس را تقديم انقلاب اسلامي نموده و وظيفه داريم ياد شهداء را در فضاي جامعه زنده نگه داريم.
وي افزود: يكي از مهمترين آثار باقيمانده از جنگ دست نوشته هاي شهداء است و بسياري از اين دست نوشته هاي شهدا و ايثارگران شهرستان نيشابور آنقدر زيبا جنگ و تاريخ زندگي در جنگ را به نگارش درآورده اندكه به يقين مي توان براي نگارش تاريخ دفاع مقدس به آنها استناد كرد.
شبان درباره طرح ابتكاري اظهار داشت: با همكاري سازمان بنياد شهيد و آموزش و پرورش شهرستان نيشابور طرح اوليه مورد موافقت قرار گرفت و براي اولين بار در مدرسه سردار شهيد احمد عابدي به اجرا گذاشته شد و مورد استقبال مديران، معلمان و دانش آموزان قرار گرفت.
شبان اذعان داشت: در اين طرح هر روز قبل از شروع كلاس درس، يكي از دانش آموزان آثار يكي از شهدا را براي همكلاسي ها قرائت مي كند و درباره خصوصيات ويژه شهدا گفت وگوي مختصري انجام مي شود.
 


با حضور 120 شركت داخلي و خارجي

نمايشگاه صنعت گردشگري در كيش گشايش يافت

جزيره كيش - خبرنگار كيهان:
طي مراسمي با حضور 120 شركت داخلي و خارجي ششمين نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري، هتلداري و فرصت هاي سرمايه گذاري در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي كيش گشايش يافت.
در اين نمايشگاه شركت هايي از تركيه، سنگاپور، مالزي، چين و تايلند ... در كنار شركت هاي ايراني حضور دارند تا جديدترين دستاورد خود را در صنعت گردشگري، هتلداري و صنايع وابسته را به نمايش بگذارند.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين نمايشگاه از26 دي فعاليت خود را آغاز و تا 29 دي ماه ادامه خواهد داد. نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري كيش نمايندگاني از دفاتر گردشگري 31 استان كشور حضور دارند تا ظرفيت سرمايه گذاري در صنعت گردشگري استان خود را در معرض ديد عموم قرار دهند در اين نمايشگاه بخشي نيز به كودكان اختصاص يافته كه در آن ماكت كشورها و شهرهاي مختلف ايران و جهان به نمايش گذاشته شده است.
 


آبگيري 65 درصد سد سفيدرود

رشت- خبرنگاركيهان:
65 درصد گنجايش سد مخزني سفيدرود آبگيري شد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي گيلان با اعلام اين خبر گفت: درحاليكه تا آغاز فصل كشت برنج 3ماه مانده، 690 ميليون متر مكعب معادل 65 درصد گنجايش سد سفيدرود آبگيري شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 12درصد افزايش داشته است.
سيف الله آقابيگي با اشاره به اينكه اين سد آب مورد نياز 180هزار از 283 هزار هكتار شاليزار استان را تأمين مي كند از افزود: درحال حاضر دبي ورودي آب به درياچه پشت سد سفيدرود 75 متر مكعب بر ثانيه و دبي خروجي آن 5 متر مكعب بر ثانيه مي باشد.
وي در ادامه يادآور شد: گنجايش اسمي سد سفيدرود يك ميليارد و 800 ميليون متر مكعب است كه بعلت جمع شدن رسوب، اين گنجايش به يك ميليارد و 150 ميليون متر مكعب كاهش يافته است.
 


پيشرفت 98درصدي پروژه هاي سفر رهبر انقلاب به استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استاندار يزد با اشاره به تصويب 721پروژه در سفر رهبر انقلاب به استان يزد، گفت: پروژه هاي سفر رهبري به اين استان بيش از 98درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
حيدر نوروزي با بيان اينكه اكثر پروژه هاي سفر رهبري به استان يزد به بهره برداري رسيده خاطرنشان كرد: در سفر رهبر انقلاب به استان يزد 721مصوبه با اعتباري بالغ بر 2هزار و 620ميليارد ريال به تصويب رسيده است.
به گفته وي، از مجموع 721پروژه سفر رهبر انقلاب تعداد 44پروژه مربوط به استانداري، 27پروژه مربوط به اوقاف و امور خيريه، 47پروژه مربوط به بهزيستي، 24پروژه مربوط به شهرداري هاي استان، 19پروژه مربوط به منابع طبيعي، 23پروژه مربوط به ورزش و جوانان، 41پروژه مربوط به نوسازي مدارس، 50 پروژه مربوط به بنياد مسكن، 107پروژه مربوط به جهاد كشاورزي، 165پروژه مربوط به كميته امداد، 49پروژه مربوط به سازمان تبليغات اسلامي و 49پروژه مربوط به دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي است و مابقي پروژه ها متعلق به ديگر دستگاه هاي استان است.
 


دانش آموزان سمناني رتبه دوم كنكور رشته هاي فني را كسب كردند

سمنان-خبرنگاركيهان:
دانش آموزان سمناني رتبه دوم كنكور رشته هاي فني ورتبه سوم كنكور سراسري را از آن خود كردند.
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان با اعلام اين خبر افزود: براساس آمارهاي رتبه بندي كنكور سراسري سال 91 دانش آموزان استان سمنان پس از دانش آموزان مازندران و يزد رتبه سوم را بدست آوردند و در كنكور آموزشكده هاي فني و حرفه اي در سال جاري نيز رتبه دوم را پس از مازندران بدست آوردند.
حسين فولاديان افزود: در ميان دانش آموزان استان نيز دانش آموزان فني و حرفه اي گرمسار در كنكور آموزشكده هاي فني موفق به كسب رتبه اول در سطح استان شدند.
وي اظهار داشت: در كنكور آموزشكده هاي فني در سال گذشته دانش آموزان سمناني رتبه سوم را دارا بودند كه امسال يك پله ارتقاء يافتند.

 


وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد

انصراف متقاضيان مسكن ويژه تهران به علت عدم تكميل اطلاعات

وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: متقاضياني كه تا تاريخ 24 دي اطلاعات خود را در سيستم ثبت نام مسكن ويژه تهران با ارسال خلاصه اطلاعات كامل نكرده اند و كد رهگيري دريافت نكرده اند، به منزله انصراف قطعي تلقي خواهد شد.
وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: كليه افرادي كه براي مسكن ويژه شهر تهران افتتاح حساب كرده اند اما تا تاريخ 24/10/91 اطلاعات خود را در سيستم با ارسال خلاصه اطلاعات كامل نكرده و كد رهگيري نيز دريافت نكرده اند به منزله انصراف قطعي تلقي خواهد شد.
بر اين اساس، افتتاح حساب مسكن ويژه شهر تهران همچنان در شعب بانك مسكن انجام مي شود و متقاضيان مي توانند با واريز مبلغ 200 ميليون ريال در حساب مربوطه، در سامانه ثبت نام كنند.
شرايط واريز پول و ثبت نام به اين شرح است:
پرداخت اول: 200 ميليون ريال به هنگام افتتاح حساب در بانك مسكن پرداخت دوم: 200 ميليون ريال حدود 3 ماه پس از پرداخت اول پرداخت سوم: 200 ميليون ريال حدود 3 ماه پس از پرداخت دوم پرداخت چهارم: 200 ميليون ريال حدود 3 ماه پس از پرداخت سوم و پرداخت پنجم: الباقي سهم نقدي قبل از تحويل واحد.
سهم اقساطي: 70 درصد بهاي كارشناسي قدرالسهم عرصه بصورت اقساط ماهيانه طولاني مدت (حداكثر 10 ساله) پرداخت خواهد شد به نحوي كه اقساط ماهيانه سال اول حداكثر 10 ميليون ريال باشد.
 


اشتغال به تحصيل 288 دانش آموز خارجي در ايران

مسئول مدارس خارج از كشور آموزش و پرورش گفت: 288 هزار دانش آموز تبعه كشورهاي خارجي در ايران مشغول تحصيل هستند.
به گزارش ايرنا، احمدشاه مرداني سه شنبه در مراسم اجراي طرح تكريم و حمايت از دانش آموزان پناهنده و اتباع خارجي ساكن اردكان يزد افزود: از اين تعداد حدود 275 هزار نفر تبعه افغانستان هستند و آموزش و پرورش هزينه اي بالغ بر 600 تا 700 ميليارد تومان براي ادامه تحصيل آنها پرداخت مي كند.
وي افزود: مبلغ بسيار كمي از سوي كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان براي اين دانش آموزان پرداخت مي شود.
شاه مرداني از مصوبه اي براي ساخت فضاهاي آموزشي جديد و مجهز براي اين دانش آموزان خبر داد و گفت: در طرح تكريم حدود 3 هزار كارت هديه تكريم در نظر گرفته شده كه از اين ميزان 700 كارت مربوط به استان يزد است.
مسئول اتباع خارجي مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: طرح تكريم و حمايت از دانش آموزان پناهنده با هدف كمك هاي مالي و تهيه نوشت افزار در 4 استان تهران، فارس، خراسان رضوي و يزد در حال اجراست.
طرح تكريم دانش آموزان خارجي با حضور مسئولان وزارت آمورش و پرورش و نمايندگان كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان در دبستان هاي «خاتم الانبياء» و «افخمي» اردكان يزد اجرا شد.
اردكان 938 دانش آموز پناهنده دارد كه در مقطع مختلف مشغول تحصيل هستند.
 


نخستين گروه زائران ايراني عمره مفرده عازم سرزمين وحي شدند


نخستين گروه زائران ايراني عمره مفرده متشكل از 300 نفر و مربوط به دو كاروان از زائران تهراني، بامداد چهار شنبه عازم سرزمين وحي شدند .
به گزارش ايرنا، اين اعزام از ترمينال شماره يك فرودگاه مهرآباد و توسط شركت هواپيمايي سعودي به مقصد مدينه منوره انجام شد .
براين اساس، روزانه حدود دو تا سه پرواز از 17 ايستگاه پروازي كشور به عربستان سعودي اعزام مي شوند .
به گفته معاون سازمان حج و زيارت، طبق برنامه ريزي صورت گرفته، نيمي از اعزام عمره گزاران در دوره جديد توسط شركت هاي سعودي و نيمي ديگر توسط شركت هاي ايراني شامل شركت هواپيمايي ماهان و ايران اير انجام مي شود .
مدير يكي از اين كاروان ها كه اعزام 170 نفر را به عهده داشت، در گفت وگويي اظهار داشت: پروازهاي ايراني از نظر سرويس دهي و احترام به زائران بهتر از پرواز سعودي است .
همچنين بر پايه برنامه اعلام شده از سوي مسئولان سازمان حج و زيارت، حدود شش تا هفت هزار نفر از عمره گزاران ايراني در هفته به سرزمين وحي عزيمت خواهند كرد .
نام نويسي در كاروان هاي مرحله نخست عمره مفرده سال جاري از 30 آذرماه گذشته آغاز شد و دارندگان اولويت هاي يك تا 300 بانك ملت مي توانستند در دو هزار كاروان ثبت نام كنند.
طبق اعلام سازمان حج و زيارت، اولويت هاي مرحله دوم عمره امسال نيز از نيمه بهمن ماه فراخوان مي شوند و اعزام هاي مرحله دوم از نيمه ارديبهشت تا 16 تيرماه سال آينده صورت مي گيرد .
 


استاندار سيونيك ارمنستان:

روابط تهران- ايروان روند رو به رشد داشته باشد

تبريز- خبرنگاركيهان:
خليفه كل ارامنه آذربايجان خواستار صميميت و ارتقاي سطح مناسبات بين ايران و ارمنستان شد.
«گريگور چيتچيان» ديروز در ديدار استانداران آذربايجان شرقي و سيونيك ارمنستان با وي در تبريز گفت: همكاري ايران و ارمنستان مايه بركت براي هر دو ملت بوده و گسترش روابط سياسي، اقتصادي و فرهنگي، نشانه دوستي ديرينه دو كشور است.
خليفه كل ارامنه آذربايجان با تصريح اينكه ايروان و تهران بايد از تغييرات جهان به سود روابط خود استفاده كنند افزود: ارامنه آذربايجان و تبريز داراي مناسبات صميمانه با برادران مسلمان خود هستند.
در ادامه صحبت هاي وي «سورن خاچاطوريان» استاندار سيونيك با اشاره به اينكه صدها هزار ارمني در كمال آسايش و آرامش در ايران زندگي مي كنند افزود: برغم تلاش هايي كه صورت مي گيرد سطح روابط ايران و ارمنستان بايد هميشه حفظ شود و روند رو به توسعه داشته باشد.
«احمدعلي رضا بيگي» استاندار آذربايجان شرقي نيز حضور پررنگ ارامنه در دفاع مقدس را مورد تاكيد قرار داد و افزود: دشمنان چشم ديدن وحدت ايران و ايراني را ندارند.
 


دهمين جشنواره سراسري تئاتر بسيج كشور در سمنان آغاز به كار كرد

سمنان- خبرنگار كيهان:
دهمين جشنواره سراسري تئاتر بسيج كشور با شركت 33 گروه نمايشي از 20 استان كشور صبح ديروز كار خود را آغاز كرد.
مسئول بسيج هنرمندان استان سمنان در حاشيه آئين افتتاحيه اين جشنواره در جوار حرم امامزاده يحيي ابن موسي(ع) و گلزار شهداي سمنان گفت: اين جشنواره روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در سطح استان برگزار شد و طي آن گروه هاي نمايشي راه يافته به اين مرحله آثار خود را در شهرهاي مختلف استان به نمايش عمومي گذاشته اند.
محمد نوروزيان اظهار كرد: 23 گروه نمايشي آثار خود را در شهرهاي سمنان و مهديشهر به نمايش گذاشته و 10 گروه ديگر نيز در شهرستان شاهرود اقدام به نمايش آثار خودكرده اند.
وي افزود: از نمايش هاي برتر دهمين جشنواره تئاتر بسيج كشور تقدير شده و به آنها مجوز اجرا در استانهاي گلستان، فارس، البرز، كهگيلويه و بويراحمد و سمنان داده خواهد شد.
مسئول بسيج هنرمندان گفت: از استان سمنان نيز دو نمايش با عناوين «لالالاگل لاله» به كارگرداني مصطفي باقرآبادي و «روي ني بندي» اثر مهدي باني به اين جشنواره راه يافته اند.
نوروزيان افزود: همزمان با برگزاري اين جشنواره آثار برگزيده تئاتر فجر كشور نيز در سمنان به نمايش عمومي گذاشته شده است.
 


تجليل از پروفسور سميعي در رشت

رشت - خبرنگاركيهان:
مراسم تجليل از پروفسور »مجيد سميعي« جراح برجسته جهان و از چهره هاي ماندگار كشور در زادگاهش رشت برگزار شد.
در اين مراسم كه جمعي از مسئولان، استادان دانشگاه، پزشكان و دانشگاهيان حضور داشتند پروفسور سميعي طي سخناني با بيان اينكه بدون داشتن دانش و ايمان نمي توان به انسانها خدمت كرد گفت: اگر مي خواهيم به مردم خدمت كنيم و مردم به ما علاقه مند باشند بايد اعتقاد و دانشمان را افزايش دهيم.
وي با تاكيد بر توجه ويژه به طرح هاي تحقيقاتي افزود: همه بايد تلاش كنيم براي ارتقا علم راه صحيح را به نسل آينده نشان دهيم و از هيچ كوششي دراين زمينه فروگذاري نكنيم.
در ادامه اين مراسم كيهان هاشم نيا استاندار گيلان نيز اذعان داشت: امروز نه تنها ايران بلكه جهان به وجود پروفسور سميعي افتخار مي كند.
برپايه همين گزارش در همايش تجليل از پروفسور سميعي علاوه بر اعطاي حكم استاد ممتازي دانشگاه علوم پزشكي گيلان به وي، از تمبر يادبود اين جراح برجسته هم رونمايي شد.
 


امدادرساني و كمك به زلزله زدگان خراسان جنوبي ادامه دارد

بيرجند- خبرنگار كيهان:
امدادرساني و كمك به آسيب ديدگان زلزله در استان خراسان جنوبي ادامه دارد و گروه هاي مختلف اعم از هلال احمر، بسيج و سپاه، بهزيستي و ساير ارگانهاي ذي ربط با اعزام اكيپ هاي متعدد امور جاري آسيب ديدگان را پي گيري و به ساماندهي وضعيت اسكان دائمي زلزله زدگان مي پردازند.
از نكات قابل توجه در امدادرساني خدمات پزشكي است كه به گفته معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر استان با استقرار يك تيم درماني متشكل از پزشك، پرستار و تكنسين اتاق عمل، 1800 نفر ويزيت شده و داروهاي مورد نياز در اختيار اين بيماران قرار گرفته است. دكتر لطيفي همچنين از اعزام 2 تيم بهداشت باروري متشكل از 2 ماما، 2 پرستار و تيم هاي مشاوره روانشناسي به اين مناطق خبر داد.
شهرياري مديرعامل جمعيت هلال احمر استان نيز به اقدامات اساسي انجام شده اشاره كرده و توزيع 10 تن مواد غذايي، 50 كپسول آتش نشاني، 5500 تخته پتو، 2200 تخته چادر، 330 كرسي برقي را بخشي از كمكهاي ارسالي به مناطق زلزله زده دانست. وي همچنين ضمن قدرداني از كمكهاي مردم خير استان، ميزان اين كمكها را 170 ميليون تومان اعلام كرد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10