(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 1  بهمن  1391 - شماره 20410

حديث دشت عشق
فولاد به رده سوم صعود كرد
تساوي استقلال برابر ملوان بازگشت به صدر جدول
اخبار كوتاه از فوتبال
حضور قطعي پرسپوليس در ليگ كشتي فرنگي
تيم ملي كشتي آزاد چهارشنبه در روسيه
نمي دانم شاخص هاي كفاشيان براي حمايت چيست
عباسي: پس از كشتي بيشترين پول را به فوتبال داده ايم
حضور باقري معتمد در مسابقات جهاني تكواندو
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي ايزدي»
شاعر شهيد
بي روح تو اي روح خدا، روح به تن نيست
من عاشقم و سالك حق، عهد شكن نيست
... شعرهايي كه مي سرود عميق بود و از دل و جانش برمي خاست و راستي كه هرگز عهد عشق را نشكست.
آري! «علي ايزدي» طلبه فاضل مدرسه حجتيه قم، علم و تقوا و جهاد را به هم آميخت. دبيرستان را در رشته رياضي فيزيك گذراند و همان روزهاي اولي كه با دوستانش- كه بيشتر آنها زينت بخش گلستان شهدا شدند- به قم رفتند، به طور جمعي روزها، روزه و شب ها به تهجد شبانه مي پرداختند. به شدت درس مي خواند، به ادب فارسي و حفظ شعر شاعران عارف علاقه مند بود. فهم سياسي خوبي هم داشت و از همان دوران دبيرستان جلسات مخفي برگزار مي كرد و به مباحث سياسي مي پرداخت.
شهيد ايزدي مسئوليت تبليغات جبهه و جنگ را در مقر جهاد نجف آباد به عهده داشت. اين طلبه مجاهد ضمن فعاليت در آبادان در سال 60 در عمليات بيت المقدس نيز شركت و سرانجام در راه خدمت به آرمان هاي امام(ره) و انقلاب اسلامي، قبل از عمليات محرم در جاده دهلران بر اثر تصادف با خودرو، به لقاي حق رسيد. ابيات زير از اشعار اوست:
ز عشق حضرتش طوقي به گردن بسته با شوقي
چو طفلان مي كنم ذوقي كه آن را نيست مافوقي
طلبه بسيجي شهيد «علي ايزدي»، سال 1341 در نجف آباد متولد شد و در 20/7/1361 در جاده دهلران بر اثر تصادف به شهادت رسيد.
 


فولاد به رده سوم صعود كرد

تساوي استقلال برابر ملوان بازگشت به صدر جدول

سرويس ورزشي-
ديدار تيم هاي فوتبال ملوان بندرانزلي و استقلال در حالي با تساوي بدون گل همراه شد كه شاگردان امير قلعه نويي با كسب يك امتياز اين بازي، پيش از برگزاري دربي پايتخت، مجددا به صدرجدول بازگشتند.
روز دوم از هفته بيست و دوم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 30:15 دقيقه ديروز با برگزاري ديدار تيم هاي ملوان بندرانزلي و استقلال پيگيري شد كه در اين مسابقه دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند. در اين بازي كه با قضاوت يدالله جهانبازي در ورزشگاه تختي بندرانزلي برگزار شد، سعيد عزت اللهي و سيدجلال رافخايي از ملوان و فرزاد حاتمي، سياوش اكبرپور و جي لويد ساموئل از استقلال از داور بازي كارت زرد گرفتند. با اين تساوي استقلال 41 امتيازي شد و پيش از برگزاري دربي پايتخت، بار ديگر به صدر جدول بازگشت اما ملوان هم با 32 امتياز و به خاطر گل زده بيشتر نسبت به راه آهن به رده ششم صعود كرد. شاگردان امير قلعه نويي در حالي برابر ملوان به تساوي بدون گل رضايت دادند كه نمايشي ضعيف و دور از انتظار داشتند و تنها يك موقعيت خطرناك روي دروازه حريف ايجاد كردند. پرسپوليس هم در ديدار برابر داماش نمايش هميشگي را نداشت اما بهتر از استقلال بازي كرد. ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس در هفته بيست و سوم رقابت هاي ليگ برتر روز جمعه 6 بهمن ماه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.
تساوي فولاد و مس در كرمان
اما در ديگر ديدار ديروز فولاد برابر مس كرمان به يك تساوي رسيد تا در رده سوم جدول رده بندي قرار گيرد. در اين مسابقه كه با قضاوت سيدمهدي سيدعلي در ورزشگاه امام علي(ع) كرمان برگزار شد، دو تيم در پايان 90 دقيقه تلاش به تساوي بدون گل رسيدند. با اين تساوي تيم فولاد خوزستان با 38 امتياز به رده سوم بازگشت و مس كرمان هم با 29 امتياز و به خاطر تفاضل گل كمتر نسبت به تيم هاي پرسپوليس، فجرسپاسي و سايپا در رده دوازدهم باقي ماند . لازم به يادآوري است لوكا بوناچيچ از زمان حضور در مس كرمان موفق به كسب يك پيروزي هم نشده است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي: بي دقتي يك مهاجم پيروزي را از استقلال گرفت
سرمربي استقلال اعتقاد دارد بي دقتي ايمان موسوي سه امتياز اين ديدار را از چنگ استقلال درآورد. امير قلعه نويي پس از تساوي استقلال برابر ملوان گفت: ايمان موسوي دو موقعيت خوب را در اين ديدار از دست داد كه اگر دقت بيشتري مي كرد، نتيجه بازي چيزي جز اين مي شد. سرمربي استقلال ادامه داد: از بازي ملوان هم تعجب مي كنم. اگر اين تيم در مقابل همه تيم ها اين گونه باشد، مطمئنا جايگاه خوبي را در جدول به دست مي آورد. وقتي سرمربي تيم ملوان به بازيكن 16 ساله اي به نام عزت اللهي اعتماد مي كند اين نشان مي دهد كه اين تيم از جسارت خوبي برخوردار است. در هر حال اين يك امتياز بيشتر به درد ما مي خورد تا به كار ملوان بيايد. چرا كه تيم ما هم صدر جدول را از دست نداد و هم نشان داد در بازي هايي كه تحت فشار قرار بگيرد مي تواند عملكرد خوبي داشته باشد.
احمدزاده: مستحق سه امتياز بوديم
سرمربي تيم ملوان معتقد است استقلال با تمام پتانسيل و قدرتش برابر اين تيم بازي مي كرد و گرفتن يك امتياز نيز اتفاق خوبي برايشان بود. محمد احمدزاده پس از توقف تيمش برابر استقلال گفت: ما امروز مستحق سه امتياز بوديم و بايد پيروزي را به هواداران مان هديه مي داديم. اما ضمن استحقاق پيروزي به آن نرسيديم. اميدوارم در هفته هاي آينده ضمن ارائه بازي خوب، نتايج بد هفته هاي اخير را فراموش و هواداران را براي آينده بهتر اميدوار كنيم.
نااميدي بوناچيچ از مس
سرمربي تيم فوتبال مس گفت، تساوي بدون گل تيمش برابر فولاد وي را نااميد كرده است. لوكا بوناچيچ پس از تساوي خانگي تيمش برابر فولاد در نشست خبري اين بازي حاضر شد و گفت: نتيجه امروز من را نااميد كرد. ما در طول هفته بسيار تلاش كرديم كه سه امتياز بازي را بگيريم اما مشكل ما هماني است كه در بازي هاي قبل هم وجود داشت. خط مياني ما نمي تواند براي مهاجمان ما موقعيت هاي خوبي خلق كند.
فركي: به فولاد افتخار مي كنم
حسين فركي سرمربي فولاد در نشست خبري پس از ديدار تيمش برابر مس كه با تساوي بدون گل خاتمه يافت، گفت: از ابتداي فصل به تيمم افتخار مي كردم و بازي اي كه امروز از تيمم ديدم باعث شد بيشتر به آن افتخار كنم. بازيكنان ما با وجود سن كمي كه داشتند و با وجود غيبت شش بازيكن اصلي فوق العاده خوب بازي كردند و برابر بازيكنان باتجربه حريف بازي پرحرارتي را به نمايش گذاشتند.
6 گزينه داوري دربي 76 مشخص شدند
حسين عسگري رئيس دپارتمان داوري اعلام كرد كه 6 گزينه براي قضاوت دربي مد نظر دپارتمان داوري است اما اسمي از اين شش داور نبرد.
مشكل رحيمي و تاج حل شد
مديرعامل باشگاه سپاهان گفت: به دليل اتفاقي كه چند روز پيش افتاده بود جوش آورده بودم.عليرضا رحيمي كه روز جمعه ناراحتي خود از مهدي تاج سرپرست سازمان ليگ اعلام كرده بود در مورد جلسه خود با مهدي تاج اظهار داشت: من و تاج با هم جلسه اي را برگزار كرديم و همه مشكلات خود را حل كرديم.وي در پاسخ به اين سؤال كه اين مشكلات چه بود كه او ناراحت بود، عنوان كرد: دو سه روز قبل از باشگاه ما براي درخواستي پيش تاج رفته بودند كه من چون رفاقت 20،30 ساله با تاج داشتم انتظار نداشتم با درخواست ما مخالفت شود و همين مسئله باعث شد جوش بياورم اما امروز(ديروز) مشكلاتمان را حل كرديم.
هافبك پرسپوليس دربي را از دست داد
عادل كلاه كج به دليل مصدوميت از ناحيه ترقوه دست بازي مقابل استقلال را از دست داد. كلاه كج هافبك تيم پرسپوليس در ديدار مقابل داماش در دقيقه 63 از ناحيه ترقوه دست دچار مصدوميت شد و جاي خود را به نقي زاده داد.پس از مصدوميت اين بازيكن راهي بيمارستان شد و MRI گرفت و سرانجام مشخص شد كلاه كج بازي مقابل استقلال را از دست داده است.
سرمربي استقلال، مشاور فني پاس همدان
سرمربي تيم استقلال تهران مشاور فني مدير عامل باشگاه پاس همدان شد.امير قلعه نويي پيشنهاد رمضاني، مدير عامل باشگاه پاس را مبني بر پذيرفتن سمت » مشاور فني مدير عامل« را پذيرفت و به اين سمت منصوب شد.طبق هماهنگي هاي به عمل آمده قرار است قلعه نويي در صورت امكان از برخي جلسات تمريني و همچنين اغلب بازي هاي پاس ديدن كرده و نكات فني لازم را به مدير عامل انتقال دهد.
كاسيميرو اخراج شد، فيروزي آمد!
با بركناري كاسيميرو، فيروزي سرمربي تيم نفت آبادان شد. آلفردو كاسيميرو كه بعد از ناكامي كاستا ديگر سرمربي پرتغالي نفت آبادان سكان هدايت اين تيم را بر عهده گرفته بود، امروز با نظر هيات مديره صنعت نفت آبادان به علت كسب نتايج ضعيف بركنار شد و دستيار وي، عليرضا فيروزي كه از مربيان بومي آبادان محسوب مي شود هدايت اين تيم را در ادامه مسابقات ليگ برتر بر عهده گرفت.
 


حضور قطعي پرسپوليس در ليگ كشتي فرنگي

سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي پس از برگزاري تنها ديدار هفته نخست ليگ كشتي فرنگي گفت: مطمئنا پرسپوليسي ها هم تا آخر هفته به اين رقابتها مي رسند.
عباس نمازيان ضمن اعلام اين مطلب تصريح كرد: نخستين هفته از رقابتهاي ليگ كشتي فرنگي عصر روز پنجشنبه بين تيم هاي فولاد ماهان سپاهان و هيات كشتي فارس برگزار شد و ما همچنان در انتظار تيم پرسپوليس هستيم تا براي ديدار آخر هفته به اين پيكارها اضافه شود. مراحل ثبت قراردادهاي پرسپوليس همچنان در حال پيگيري است و مسئولان اين باشگاه تا پايان هفته و قبل از ديدار آخر هفته برابر صباي قم، تمامي نفرات و كادر فني خود را رسما معرفي خواهند كرد. سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي در خصوص دليل كناره گيري تيم ثامن الحجج سبزوار از ليگ كشتي فرنگي گفت: مسئولان اين باشگاه به دليل عدم جمع و جور كردن يك تيم مدعي و توانمند از حضور در اين پيكارها انصراف دادند. اين باشگاه در رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد قهرمان شد و متوليان باشگاه ثامن بر اين باور بودند تا در ليگ فرنگي هم قهرمان شوند كه عدم مهيا شدن تيمي توانمند و مدعي باعث شد تا از ليگ كنار بكشند. وي در خاتمه خاطر نشان كرد: ما به هر شكل ممكن در حال تلاش هستيم تا چرخ رقابتهاي ليگ كشتي فرنگي هم مثل آزاد در گردش باشد و فرنگي كاران نيز با برخورداري از ليگي منظم و منسجم بتوانند به بازده مثبت و مطلوبي دست يابند.
 


تيم ملي كشتي آزاد چهارشنبه در روسيه

اعضاي تيم ملي كشتي آزاد براي شركت در جام جايزه بزرگ ايوان ياريگين چهارشنبه راهي روسيه مي شوند.
اين رقابتها روزهاي 6 تا 8 بهمن ما با شركت تيمهاي مطرح دنيا در شهر كراسنويارسك برگزار مي شود و نمايندگان كشورمان از طريق مسكو راهي اين شهر مي شوند. آزادكاران كشورمان پايان اين مسابقات روز 11 بهمن ماه به كشور باز مي گردند.
لغو تور «ميلاد دو نور» به دليل مشكل مالي
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از برگزاري مسابقات دوچرخه سواري تور ميلاد دو نور در سال آينده خبر داد.
خسرو قمري در رابطه با دليل برگزاري تور ميلاد دونور، گفت: به دليل مشكلات مالي و كمبود اعتبارات موجود، با ارسال درخواستي به فدراسيون جهاني دوچرخه سواري خواستار تعويق يكساله اين مسابقات شديم.
وي افزود: با موافقت فدراسيون جهاني اين مسابقات امسال لغو شد. با برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين مسابقات به مانند سال هاي قبل در استان مركزي برگزار خواهد شد.
10 بهمن ماه مرحله پاياني تمرينات فرنگي كاران
تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان مرحله چهارم تمرينات خود براي شركت در رقابت هاي جام جهاني تهران را در محل خانه كشتي تهران دنبال مي كنند.
اين مرحله از تمرينات فرنگي كاران كه از روز 23 دي ماه زير نظر كادر فني تيم ملي آغاز شده است تا روز 5 بهمن ماه در محل خانه كشتي تهران ادامه پيدا مي كند. در اين روزها فرنگي كاران تمرينات متنوعي شامل تمرين كشتي، مرور فن، پرتاب آدمك و تمرينات بدنسازي را پشت سر مي گذارند.
مرحله پاياني تمرينات فرنگي كاران براي شركت در رقابت هاي جام جهاني تهران از روز 10 بهمن ماه در محل خانه كشتي تهران آغاز مي شود و تركيب تيم ملي ايران در اين مرحله مشخص مي شود.
رقابت هاي جام جهاني كشتي فرنگي روزهاي 1 و 2 اسفندماه در سالن 12 هزار نفري مجموعه آزادي تهران برگزار مي شود.
 


نمي دانم شاخص هاي كفاشيان براي حمايت چيست

عباسي: پس از كشتي بيشترين پول را به فوتبال داده ايم

وزير ورزش و جوانان مي گويد: اختلافي با رئيس فدراسيون فوتبال ندارد و پس از كشتي بيشترين حمايت را از فدراسيون فوتبال داشته است
محمد عباسي درتازه ترين مصاحبه خود به تشريح آخرين شرايط ورزش كشورمان پرداخته كه گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ از زماني كه من مسئوليت گرفتم توجه خاصي به كشتي داشتم و خوشبختانه نتيجه آن را هم در مسابقات المپيك ديديم. بايد اعلام كنم بين تمام فدراسيون ها بيشترين كمك مالي را كه تقريبا بيش از 10 ميليارد تومان بود به فدراسيون كشتي كرديم، چرا كه به خوبي تشخيص داده بوديم ورزش اول كشور كشتي است.
¤ من براي بنا احترام خاصي قائل هستم و خوشحالم كه در جلسه با رئيس جمهور تجليل خوبي از وي انجام شد. بايد قدر امثال بنا را بدانيم، اما وي هم نبايد فراموش كند كه چه ديني به مردم دارد.
¤ فدراسيون فوتبال معتقد است كه از سوي وزارت ورزش حمايت نمي شود. اين در حالي است كه هزينه هاي زيادي وارد فوتبال شده؛ امسال به دليل تحريم هاي موجود بودجه تمام فدراسيون ها كم شده است. با اين حال پس از فدراسيون كشتي بيشترين حمايت از فوتبال شده است. در شرايط كنوني بايد از مديران فوتبال و تيم ملي حمايت كنيم كه حتي شخص آقاي رئيس جمهور به اين موضوع تاكيد داشت. در وزارت ورزش بي مهري نسبت به كسي وجود ندارد. فوتبال نياز به تحول دارد، اما اين جمله بدان معني نيست كه ما از آنها حمايت نمي كنيم. مجمع بايد تصميم گيري كند و ما هم بر حسب وظيفه از رئيس حمايت مي كنيم.
¤ وي در مورد اينكه كفاشيان گفته بود از من حمايت كافي انجام نمي شود، تاكيد كرد: نمي دانم شاخص هاي كفاشيان براي بيان اين جمله چيست، امكانات خوبي در اختيار فوتبال قرار دارد كه مسئولان بايد به خوبي از آن بهره ببرند. اميدوارم با تصميمي كه گرفته مي شود فوتبال وارد فضاي خوبي شود.
¤ به نظر من نيازي به تغيير اساسنامه نبود و اگر هم بود بايد قبلا انجام مي شد نه در آستانه انتخابات كميته ملي المپيك. در نامه مسئولان بين المللي آمده بود كه آيا مي خواهيد اساسنامه خود را به روز كنيد يا خير، و زمان آن را مشخص كنيد. گاهي از صحبت هايي كه مطرح مي شود نگران مي شوم، چرا كه برخي ها از اختلافات صحبت مي كنند. به هر حال اميدوارم مجمع زودتر برگزار شود.
 


حضور باقري معتمد در مسابقات جهاني تكواندو

دارنده مدال نقره بازيهاي المپيك 2012 لندن گفت: طبق گفته پزشكان شرايطم طوري است كه به مسابقات قهرماني جهان مي رسم.
محمد باقري معتمد در مورد جراحي كه سه ماه قبل انجام داد اظهار كرد: اكنون نزديك به 3 ماه است كه جراحي كرده ام و شرايطم رو به بهبودي است. پزشكم و گروه پزشكي كه در فدراسيون پزشكي ورزشي كارهاي برنامه ريزي و رسيدگي به مصدوميت من را برعهده دارند، گفته اند كه از فروردين ماه 92 مي توانم تمرينات تخصصي ام را شروع كنم. اين نظر پزشكي آنها است و فكر نمي كنم كسي بهتر از آنها بتواند چيزي بگويد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با شرايطي كه دارد به مسابقات قهرماني جهان (خرداد ماه 92 در مكزيك) مي رسد؟ ادامه داد: باز هم مي گويم طبق اعلام پزشكان مي توانم تمرينات تخصصي تكواندو را از فروردين 92 شروع كنم و آرام آرام به شرايط آرماني برسم. براي اين كه بقيه هم به طور دقيق از شرايط من مطلع شوند مي توانند با پزشكان صحبت كنند. اكنون غير از تمرينات تخصصي تكواندو بقيه كارهاي آماده سازي را انجام مي دهم و مشكلي ندارم. ضمن آنكه بايد بگويم من مبتدي نيستم و اگر 3 يا 4 هفته به صورت فشرده تمرين كنم مي توانم به شرايطي كه مي خواهم برسم. ان شاءالله اگر مشكلي پيش نيايد به مسابقات جهاني مي رسم.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ كميته انضباطي فدراسيون تنيس روي ميز افشين نوروزي عضو تيم ملي ايران را به مدت يكسال از حضور در ميادين محروم كرد.
¤ اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون بسكتبال در نشستي اضطراري ديدارهاي تيم هاي همياري زنجان و مهرام تهران را بررسي و در مورد حاشيه هاي آن تصميم گيري مي كنند.
¤ رئيس كميته رويئنگ فدراسيون قايقراني از سمت خود استعفا كرد. پس از اين كناره گيري رئيس فدراسيون قايقراني بهزاد اتابكي را به جاي شادمان منصوب كرد.
¤ رئيس فدراسيون واليبال با اشاره به تمديد قرارداد با ولاسكو تا پاييز سال 1393 گفت: از تجربه ولاسكو براي تيم ملي زير23 سال و مربي سازي بهره مي بريم.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10