(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 1  بهمن  1391 - شماره 20410

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جوجه جغدها با نقاب عقاب ! (يادداشت روز)
پارساترين (به جاي گفت و شنود)
سخنگوي هيئت رئيسه:
ديدار نمايندگان با رئيس جمهور به هفته سوم بهمن موكول شد
واكنش مغرضانه آمريكا به مذاكرات اخير ايران و آژانس
لاريجاني قانون منع ادغام وزارتخانه ها را ابلاغ كرد
سلطانيه: ايران هرگز غني سازي را متوقف نخواهد كرد
كيهان و خوانندگان
مخالفت دبيركل كارگزاران با شرط گذاري موسوي خوئيني ها (خبر ويژه)
سرمايه داري در غرب دموكراسي را به بردگي گرفته است (خبر ويژه)
چكش اصلاح طلبان هيچ اسبي را نعل نمي كند! (خبر ويژه)
پيرزن برده فروش به آخر خط رسيده است! (خبر ويژه)
نامه پزشك مدعي اصلاحات و پاسخ كيهان


جوجه جغدها با نقاب عقاب ! (يادداشت روز)

«اوباما، تيم جديد امنيت ملي و سياست خارجي دوره دوم را به گونه اي انتخاب كرده تا پاسخگوي «در اولويت بودن ايران» باشد. اين چينش، يك ساختار ايده آل براي افكارعمومي آمريكا هم به شمار مي رود.»
اين بخشي از تحليل چند روز پيش «نيويورك تايمز» بود و البته در همين چند روز پيش «واشنگتن پست» نيز تحليل مشابهي را منتشر كرده و معطوف به روي كار آمدن «جان كري» بعنوان وزير امور خارجه، «چاك هگل» بعنوان وزير دفاع و «جان برنان» بعنوان رئيس سازمان سيا در آمريكا مي باشد و به گونه اي تنظيم گرديده است كه مخاطب از آن فضاي جديدي را در ارتباط با مناسبات آمريكا و ايران برداشت نمايد. در اين خصوص نكات قابل تاملي وجود دارد:
1- حدود 4 سال پيش باراك اوباما با شعار «تغيير» (change) روي كار آمد و در همه جاي اين كلمه بر روي تراكت ها و جلوي تريبون هاي وي نقش بسته بود. اين شعار در آن زمان عمدتاً «تغيير در سياست خارجي آمريكا بويژه سياست هاي خارجي مرتبط با جهان اسلام» را تداعي مي كرد و خود او هم در سفر به تركيه و مصر - در ماههاي اول رياست جمهوري خود- بر بهبود مناسبات آمريكا و جهان اسلام و بخصوص بهبود روابط بين آمريكا و ايران تاكيد كرد و بخصوص در ارتباط با ايران گفت «رابطه با ايران براساس صميميت و صداقت خواهد بود» در پي اين اظهارات البته نامه اي خطاب به رهبرمعظم انقلاب اسلامي ارسال شد. در آن نامه، اوباما آمادگي آمريكا را براي گشايش فصل جديدي از مناسبات مبتني بر رفع خصومت اعلام كرد ولي اين موضوع به درازا نكشيد و كمتر از دو ماه بعد، هيات حاكمه آمريكا و بخصوص شخص رئيس جمهور فتنه 88 را با كمك برخي كشورهاي اروپايي، شماري از كشورهاي عربي و چند گروه بدنام در داخل ايران كليد زدند و از براندازي سخن گفتند.
2- انتخاب كري، هگل و برنان قبل از هر چيز مسئله داخلي آمريكا به حساب مي آيد و عليرغم تبليغاتي كه صورت مي گيرد، هيچ ربطي به ايران ندارد. اين سه، وزير و مسئولان دستگاه هاي سياسي و امنيتي در آمريكا هستند و براساس يك قواره معين و چارچوب عمل مي نمايند و از قضا اين سه از نظر شخصيتي و فردي تفاوت هايي نيز با يكديگر دارند. اگر هگل يك سناتور آرام تلقي گرديده، كري بعنوان يك متعهد سرسخت اسرائيل شناخته شده و برنان بخش عمده اي از دوران خدمتش را در تل آويو سپري كرده و يك سمپات جدي رژيم غاصب شناخته مي شود. اين سه البته در يك موضوع بهم مي رسند؛ «آنان عمده دوران خدمت خود را در منطقه اسلامي سپري كرده اند.» با اين وصف اگر گفته شود انتخاب سه نفر كارشناس منطقه اسلامي از تمركز بيشتر آمريكا بر روي اين منطقه در دوره دوم رياست جمهوري اوباما خبر مي دهد، گزاف نخواهد بود. در اين ميان آمريكا براي سيطره بر اين منطقه عزم خود را جزم كرده ولي در نماي تبليغاتي وانمود مي كند كه براي ايران و ساير كشورهاي اين منطقه اين «بهترين مثلث» خواهد بود. دو روز پيش نيويورك تايمز در يادداشت خود نوشت: پيام ارسالي به ايران اين خواهد بود «هر آنچه از سوي اين گروه به شما پيشنهاد شود، بهترين توافقي خواهد بود كه مي توانيد بدست آوريد.» و در ادامه با لحني تهديدآميز نوشت: «جنگي كه فاخته هاي قوي تصميم گيري آن را كرده باشند، بهتر از جنگي است كه توسط جوجه شاهين ها انجام شود.» البته آنچه نيويورك تايمز نوشته يك شعار حماسي بيشتر نيست و سابقه آمريكا نشان مي دهد كه مشكل غرب در مواجهه با جهان اسلام بخصوص در مواجهه با ايران جدي تر از آن است كه از آن به مواجهه فاخته ها تعبير شود.
3- هگل، كري و برنان در رابطه با ايران نه قادر به جنگند و نه توانايي سامان دادن به ميز گفت و گو با ايران را دارند و البته اين سه تا نقشي در «مشكل» و يا «راه حل» ندارند آمريكا با ايران نمي تواند بجنگد نه فقط به اين دليل كه از ايران مي ترسد بلكه عمدتا به اين دليل كه ايران كنوني را بدرستي نمي شناسد. آمريكا همين قدر مي داند كه اين ايران، آن ايران شاهنشاهي نيست اما در اينكه اين ايران چه دارد، چگونه واكنش نشان مي دهد، جنگ را چگونه مديريت مي كند و... تقريبا هيچ اطلاعي ندارد. آمريكا مي داند كه سپاه پاسداران يك نيروي قوي جامع و كارآمد است اما در اين كه انگيزه ها در سپاه چگونه شكل مي گيرند و سازمان آن در روز حادثه چگونه و تا كجا گسترش مي يابد، تقريبا هيچ نمي داند. تحريم بعضي از عناصر سپاه و تحريم بعضي از شركت هاي وابسته به سپاه نشان مي دهد سپاه را يك شركت معمولي و اعضاي آن را مثل اعضاي يك ارتش يا يك سازمان اطلاعاتي مي داند و اين از ضعف شديد اطلاعاتي آن حكايت مي نمايد. با اين وصف آمريكا قادر نيست جنگي را عليه ايران شروع كند كما اينكه قادر به صلح با ايران هم نيست چرا كه صلح با ايران وضع هيات حاكمه آمريكا را به مراتب وخيم تر مي كند. دليل آن اين است كه مردم مي پرسند 30 سال هزينه كرديد و حالا به صلح رسيديد.
4- آمريكا در مواجهه با ايران يك راه را بيشتر نمي شناسد و آن هم «افزودن بر سطح تحريم ها»ست اين كار را با كري و هگل و يا با كلينتون و... انجام مي دهد. همين چند روز پيش مديران ارشد «انديشكده علوم و امنيت بين المللي» شامل ديويد آلبرايت، مارك روبوتيز، لئوناردو اسپكتور و مايكل ياف در گزارش مشتركي توصيه كردند: «آمريكا و متحدانش بايد پيش از دستيابي ايران به «قابليت حياتي» فشارها و تحريم ها عليه اين كشور را به حداكثر برسانند. از نظر اعضاي اين گروه، ايران تا اوايل تابستان 2014 به قابليت توليد اولين بمب مي رسد و آمريكا بايد حداقل شش ماه پيش از آن با افزودن بر فشار اقتصادي ايران را از ادامه راه هسته اي خود منصرف گرداند. اين ها همان هايي هستند كه در برخي رسانه هاي آمريكايي از آنها با عنوان «ميانه روها» ياد مي شود. البته اينكه زمان - نيمه 2014- تعيين مي كنند نشان مي دهد كه آمريكايي ها هم در داخل براي همراه كردن ماليات دهندگان و هم در خارج براي همراه كردن شركاي غربي خود مشكل جدي دارند كما اينكه اوباما در آغاز سال 2012 به شركاي اروپايي خود گفته بود همين سال 2012 با من همراه شويد من پرونده ايران را براي هميشه مي بندم اما اينگونه نشد. با اين وصف آمريكا با وجود تبليغاتي كه به راه انداخته است با محوريت مثلث كري، هگل و برنان سياست افزايش فشار اقتصادي بر ايران و شركت هاي خارجي طرف قراردادهاي تجاري با ايران دنبال خواهد كرد ولي البته همانطور كه اشاره شد دلايل زيادي به نسبت دلايل سال 2012 براي شكست سياست ضدايراني اوباما در سال 2013 وجود دارد از جمله اينكه دوپارچگي جامعه بين المللي در اين سال تشديد مي شود و از آن طرف از ضربه پذيري ايران پس از عبور از فشارهاي شديد 2012 كاسته شده است.
5- محافل مختلف آمريكايي اين روزها از «بازگشت به شوراي امنيت» سخن مي گويند و در اين راه از ادبيات متفاوتي استفاده مي نمايند. تيم آلبرايت با ژست امنيتي نوشته است «دو دهه برنامه هسته اي ايران... تهديدي براي امنيت و صلح بين المللي و تضعيف معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي و... در منطقه محسوب مي شود» و روزنامه نيويورك تايمز چند روز پيش نوشت: «آمريكا به همراه ساير اعضاي دائم شوراي امنيت از ايران خواهند خواست تا فعاليت هسته اي خود را محدود نمايد.» در واقع بازگشت به شوراي امنيت به اين معناست كه اقدامات آمريكا براي راه اندازي زنجيره تحريم هاي توافقي چندان موفق نبوده اند و از سوي ديگر اين نحو اقدامات به سقف خود رسيده اند و اين در حالي است كه مراجعه به شوراي امنيت به معناي تن دادن آمريكا به حد و اندازه اي از فشارهاست كه قطعا كمتر از فشارهاي خارج از شوراي امنيت خواهد بود. اين يك سردرگمي مطلق براي آمريكا به حساب مي آيد از اين رو آمريكا مانند لشكري عمل مي كند كه وقتي به يك قسمت خط حمله مي كند و عبور از آن را صعب مي بيند به قسمت ديگري از خط كه عبور از آن دشوارتر است مي زند تا بلكه روحيه سربازان خود را حفظ كند و مشكل را موقتي و گذرا جلوه دهد.
6- انتخاب مثلث كري، هگل، برنان البته يك انتخاب داخلي و براي اداره شرايط داخلي آمريكا صورت گرفته است و از اين رو چندان ربطي به ما ندارد ولي از آنجا كه بدون ترديد ايران برجسته ترين مشكل آمريكاست و از اين سو آمريكا بزرگترين دشمن جمهوري اسلامي است، انتخاب اين مثلث بدون توجه به ايران و مسائل مرتبط با ايران صورت نگرفته است. برنان طي دوره 20 ساله خدمتي خود در سيا همواره با پرونده «فلسطين» درگير بوده و بيش از آن كه آمريكايي باشد، اسرائيلي شناخته شده است، كري در دوره 40 ساله خدمتي خود عمدتا در منطقه خاورميانه درگير بوده و يك چهره سياست خارجي شناخته مي شده است، هگل نيز در طول دوره خدمتي خود اگرچه عمدتا يك سناتور ديده شده ولي فعاليت در حوزه امنيت ملي مهمترين برگ هاي پرونده او را به خود اختصاص داده اند با اين وصف كاملا پيداست كه فلسطين يكي از فلش هاي اصلي سياست خارجي دوره دوم اوباما خواهد بود اين پرونده در خاورميانه با ايران گره خورده چرا كه در سطح جهان اسلام، ايران مهمترين حامي فلسطيني ها و بانفوذترين كشور در ميان گروه هاي فلسطيني به حساب مي آيد اين در حالي است كه خود ايران هم جداگانه مهمترين مسئله سياست خارجي آمريكا به حساب مي آيد. به نظر مي آيد تركيب اين سه نفر كه نيويورك تايمز سعي كرده آنان را «فاخته هاي مهاجم» معرفي كند، بيش از همه يك تدارك امنيتي براي مشكلات پيچيده امنيتي آمريكا در منطقه غرب آسيا باشد اما مسلما اينها براي برپا كردن جنگ نيامده اند چرا كه پرونده جنگ آمريكا عليه كشورهاي منطقه به جايي نرسيده و اسباب سرزنش دولتمردان دوره بوش شده است. اين ها علي الظاهر قرار است با ژست جنگ، پرونده هاي عميقا امنيتي منطقه را به سرانجام برسانند. البته اين تلاشي است كه در دهه هاي گذشته به جايي نرسيده و دولت اوباما هم به اين دليل كه از بقيه دولت هاي آمريكا ضعيف تر است، قادر به پايان دادن به موضوعات به شدت پيچيده نخواهد بود.
سعدالله زارعي
 


پارساترين (به جاي گفت و شنود)

در سالروز شهادت امام حسن عسكري عليه السلام، همنوا با پيروان آن امام همام به سوگ مي نشينيم و اين ستون را به دو حديث از آن بزرگوار اختصاص مي دهيم؛
¤ هيچ عزيزي حق را وا نمي نهد جز آن كه خوار مي شود و هيچ خواري به سوي حق نمي رود، مگر آن كه عزيز مي شود. تحف العقول ص 520
¤ پارساترين مردم كسي است كه به هنگام شبهه، توقف كند. عابدترين مردم كسي است كه واجبات را به جاي آورد. زاهدترين مردم آن است كه حرام را ترك كند. كوشنده ترين مردم كسي است كه گناهان را رها سازد.
تحف العقول ص 519
 


سخنگوي هيئت رئيسه:

ديدار نمايندگان با رئيس جمهور به هفته سوم بهمن موكول شد

در حالي كه معاون امور مجلس رئيس جمهور از ديدار روز سه شنبه سوم بهمن نمايندگان با رئيس جمهور خبر داده بود عبدالرضا مصري سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفت: اين ديدار به هفته سوم بهمن موكول شد.
لطف الله فروزنده معاون امور مجلس رئيس جمهور روز جمعه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: احمدي نژاد روز چهارشنبه براي استماع سخنان نمايندگان زمان كافي نداشت از اين رو براي شنيدن ديدگاه هاي آنان دعوت به عمل آورد.
در حالي كه فروزنده زمان اين جلسه را سه شنبه -سوم بهمن ماه- اين هفته اعلام كرده بود عبدالرضا مصري سخنگوي هيئت رئيسه مجلس اعلام كرد: به دليل سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به سودان براي شركت در اجلاس بين المجالس اين جلسه به تعويق افتاد و از طرفي هفته دوم بهمن نيز فرصت سركشي دوره اي نمايندگان به حوزه انتخابيه خود است و عملا امكان اين ديدار به هفته سوم موكول شد.
نشست مشترك دولت
و مجلس پس از سفر لاريجاني
از سوي ديگر گزارش هاي رسيده حاكي است جلسات مشترك مابين مقامات مجلس و دولت به صورت مستمر از سه شنبه شب هفته گذشته در حال برگزاري است تا همفكري ها و اقدامات لازم درخصوص ساماندهي وضعيت اقتصادي كشور و معيشت مردم صورت گيرد.
در جلسات مشترك دولت و مجلس كه با هدف بهبود مشكلات معيشتي مردم و تدوين راهكار جديد براي ادامه اجراي هدفمندي يارانه ها تشكيل شده است، از دولت و مجلس در عالي ترين سطح و با حضور محمود احمدي نژاد و علي لاريجاني روساي دو قوه، معاونين، وزراي وزارتخانه هاي اقتصادي و روساي كميسيون هاي مرتبط با هدفمندي يارانه ها و برخي از اقتصاددانان شاخص مجلس حضور دارند.
در اين جلسات كه از سه شنبه هفته گذشته در حال برگزاري است، مقرر شده است تا با همدلي و تعامل سازنده دو قوه، راهكارهاي مناسب و موثري در خصوص وضعيت اقتصادي انديشيده شده و به سرعت اجرايي شود. همچنين براساس توصيه هاي موكد دولت و مجلس از اختلافات علني در اين خصوص نهي شده اند.
از سوي ديگر لطف الله فروزنده با يادآوري نشست هاي مشترك بين دولت و مجلس توضيح داد: نشست مشترك قبلي در محل نهاد رياست جمهوري برگزار شد و اين بار نوبت مجلس است كه ميزان دولت باشد.
مصري سخنگوي هيئت رئيسه مجلس نيز گفت: بر حسب قاعده گردشي اين بار مجلس ميزبان دولت خواهد بود، و حضور رئيس جمهور در مجلس نيز يك ارائه گزارشي از طرح هاي دولت و مسائل كشور بوده است و ارتباطي به ديدارهاي گردشي بين دولت و مجلس ندارد.
از سوي ديگر گزارش هاي رسيده حاكي است نشست مشترك دولت و مجلس براي بررسي مسائل اقتصادي به خصوص تصميم گيري درخصوص اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها شنبه شب برگزار شد.
 


واكنش مغرضانه آمريكا به مذاكرات اخير ايران و آژانس

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در حالي از اجازه نيافتن بازرسان آژانس به بازديد از سايت پارچين ابراز نگراني كرد كه جمهوري اسلامي ايران اين اجازه را منوط به تدوين چارچوب جديدي براي همكاري ها ميان تهران و آژانس كرده است.
خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: «ويكتوريا نولاند»، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا با اشاره به مذاكرات اخير ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت كه آمريكا از اينكه بار ديگر ايران و آژانس نتوانستند به بازرسان اجازه بازديد از پارچين را بدهند، دلسرد شد.
وي مدعي شد: ايران بار ديگر فرصت همكاري با آژانس و نشان دادن شفافيتي در برابر جامعه بين المللي را كه ما براي رفع نگراني هاي مان درباره برنامه هسته اي ايران به دنبال آن هستيم، از دست داد.
در همين رابطه، وزارت خارجه چين با بيان اينكه تنها راه حل مناسب مسأله هسته اي ايران گفت وگو و همكاري است از ايران و آژانس خواست همكاري هاي خود را تقويت كنند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، «هونگ لي» سخنگوي وزارت خارجه چين گفت: پكن اميدوار است ايران و گروه 1+5 طي روزهاي آينده با يكديگر گفت وگو و مذاكره كنند. لي گفت: چين همواره معتقد است كه تنها راه مناسب حل مسأله هسته اي ايران پيشبرد مذاكره و همكاري است.
 


لاريجاني قانون منع ادغام وزارتخانه ها را ابلاغ كرد

رئيس مجلس به دليل تأخير رئيس جمهور قانون منع هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه هاي موجود و انتزاع و جابجايي و انحلال موسسات و سازمانها را براي اجرا ابلاغ كرد.
در نامه علي لاريجاني به جاسبي رئيس هيئت مديره و مديرعامل روزنامه رسمي كشور آمده است: با توجه به انقضاي مهلت مقرر در ماده «1» قانون مدني و در اجراي مفاد تبصره ماده «1» قانون مذكور، يك نسخه تصوير «قانون اصلاح ماده(53) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران» براي درج در روزنامه رسمي ارسال مي شود.
گفتني است از تاريخ تصويب اين قانون، هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه هاي موجود و انتزاع و جابه جايي و انحلال موسسات و سازمان ها و واحدهاي زيرمجموعه وزارتخانه ها كه به موجب قانون، تأسيس آنها تصريح شده، متوقف مي شود.

 


سلطانيه: ايران هرگز غني سازي را متوقف نخواهد كرد

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي تأكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران حتي يك لحظه هم غني سازي را متوقف نكرده و نخواهد كرد.
«علي اصغر سلطانيه» در گفت و گو با العالم با بيان اين مطلب افزود: مذاكرات با آژانس در زمينه نزديك سازي ديدگاه ها و رفع برخي اختلافات موفقيت آميز بود، اما طرح كاري پس از رفع همه اختلافات دو جانبه امضا خواهد شد.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به اينكه موضوع بازديد هيئت آژانس از پارچين پس از توافق درباره طرح كاري بررسي خواهد شد، ادامه داد: درباره برخي موضوعات با آژانس توافق حاصل شد، اما هنوز سندي امضا نشده است.
وي تصريح كرد: مذاكرات با آژانس درباره حل اختلافات ادامه خواهد يافت و دو طرف براي دور آتي مذاكرات به توافق دست يافتند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
روزي هزار بار خدا را شكر بايد كرد كه سايه «ولي امر خدا» امام خامنه اي بر سر ماست و الحمدا... كه جوانان و پيران از سراسر دنيا پروانه وار و بي پروا بر گرد شمع وجود ولي فقيه فرزانه ما حلقه مي زنند تا بهشت دنيا و آخرت را باهم بسازند ان شاءا....
9005---0913
¤ دولت استعمارگر فرانسه نه به خاطر مبارزه با تروريسم، بلكه به منظور چپاول منابع آفريقا پس از بمباران هوايي مالي اينك درصدد است برادران مسلمان ديگر كشورهاي آفريقايي را به جنگ مردم مسلمان كشور مالي بفرستد تا مثل آمريكاي جنايتكار در فضاحت افغانستان و عراق گير نكند.
سعيدي
¤ به نظرم آنچه كه كشورهاي اروپايي و آمريكا و اسرائيل مي خورند و از آن ارتزاق مي كنند خون مظلومان ديگر كشورهاست كه نمونه اش در مالي- افغانستان- سوريه- بحرين و يمن ديده مي شود و حتماً بايد روزي تقاص پس بدهند.
8575---0937
¤ شاهد طرح ضد ايراني دولت اوباما در آمريكاي لاتين در مورد نفوذ جمهوري اسلامي ايران هستيم و ما هم بايد طراحي با عنوان ضد طرح بدهيم. اينكه ما در آنجا فعاليت هايمان را بيشتر كنيم و روزنامه چاپ كنيم وقت آن رسيده كه جهان پيام مكتب قرآن و عترت را عميق تر درك كند. بايد در آنجا حوزه علميه احداث كنيم تا اين اهداف تحقق يابد.
يك شهروند
¤ آمريكا بايد بداند ملت ايران نه به مذاكره آنان نياز دارد و نه از تحريم هايشان هراسي به دل راه ميدهد، لذا بهتر است كاري به ما نداشته باشند.
يك ايراني
¤ برخي از آقايان كه به واسطه عملكرد منفي خود از چشم مردم افتاده اند براي خود كلاس گذاشته و مي گويند مردم بخواهند تا ما در انتخابات كانديدا شويم و اين مصداق همان ضرب المثل است كه گفته اند طرف را به ده راه نمي دادند، سراغ خانه كدخدا را مي گرفت.
يك پيام
¤ اخباري مثل خبري كه در كيهان ديدم (سوريه موشكهاي خود را به سمت اسرائيل نشانه رفته است و در حال آماده باش است) نويدبخش است. چون تمام اين مصيبت ها از جانب اسرائيل است كه به ملت سوريه تحميل شده است. هرگز نهراسند زيرا علاوه بر مسلمانان جهان تمامي آزاديخواهان پشت سر آنان حركت خواهند كرد.
غلامرضا عوني
¤ بايد در برابر آزادي 48 زائر ايراني كه در بند تروريست ها به دستور تركيه و قطر گرفتار شده بودند از آقاي بشار اسد تشكر كنيم كه در مقابلش مجبور شد به خاطر ما تعداد دو هزار و 130نفر از مزدوران تركيه و قطري را آزاد كند نه از مسلح كنندگان تروريست ها.
يك شهروند
¤ هرگز نبايد در كشورهاي انقلاب شده جاي پايمان را كم رنگ كنيم اين خواسته آمريكا و اسرائيل است و همه به پا خاسته ها چشم انتظار كمك هاي فكري و نظري ايرانيان هستند.
يك شهروند
¤ يكي از بزرگان فرموده اند: «حضور نامرتب و غيرمفيد در جلسات مجلس و كميسيون ها از جمله گرفتاريهاست كه محلس نهم سعي كند آن را واقعاً برطرف كند.» هيئت رئيسه محترم مجلس پاسخ بدهند اولاً براي رفع اين مشكل تا حال چه كار كرده اند ثانياً اين جمله و نصيحت خيرخواهانه را در ساختمان مجلس در معرض ديد نمايندگان قرار بدهند.
1648---0915
¤ مي توان ادعا كرد طرح ممنوعيت دو يا چند شغله بودن مديران از مصوبه هاي انقلابي مجلس شوراي اسلامي مي باشد چقدر خوب بود سالها قبل چنين مصوبه اي از تصويب مجلس مي گذشت و امروز شاهد آثار و فوايد آن مي بوديم. اگر چه باز هم دير نشده و جلوي ضرر را هر كجا بگيريم سود كرده ايم.
0028---0914
¤ در برنامه راديو فرهنگ خانم بازيگر حامي فتنه [ ف.م الف] را به عنوان چهره ماندگار معرفي كردند جاي تاسف است در دهه فجر كه به مناسبت انقلاب اسلامي برگزار مي شود،از اينگونه افراد تقدير مي شود. مگر كسي نيست كه نظارت دقيق تري بر اين نوع انتخابها داشته باشد؟
رسولي
¤ آب شرب اهواز بسيار آلوده است، آب براي استحمام و منابع آب و تانكرها واقعاً اسفبار است ما مردم و خانواده هاي ما همه در خطر بيماري هاي روده اي هستيم. تا كي بايد اين وضعيت را تحمل كنيم؟
3041---0916
¤ در جلسه تقدير از پژوهشگران جامعه پزشكي كه با حضور رئيس جمهور محترم برگزار شد مبالغي كه به عنوان هديه به نفرات برتر برگزيده شده دادند در شأن اين بزرگان نبود. چيزي در حد يك سوم مبلغ هديه داده شده به فوتباليست ها در بازي با كره جنوبي بود.
2202---0910
¤ در بعضي از سريال هايي كه از سيماي جمهوري اسلامي براي خانواده ها پخش مي شود بازيگران در مشاجره بين يكديگر از واژه هاي خيلي زشت و خلاف شأن استفاده مي كنند كه لزومي ندارد تا اين حد بي حيايي صورت بگيرد و اثر سوء در تربيت فرزندان به جا بگذارد.
1935---0918
¤ ورودي جاده از لردگان به گندمان (بروجن) و بر عكس نياز به روكش و بازسازي آسفالت دارد. در ضمن چرا 3 بانده كردن بروجن اهواز اين همه با تأخير پيش مي رود؟
8938---0913
¤ بيش از 300 نفر از بازنشستگان نيروگاه رامين اهواز هستيم كه هر ساله سخنان رئيس كانون بازنشستگان تأمين اجتماعي درباره افزايش 20 تا 30 درصدي حقوق را گوش مي كنيم در صورتي كه در عمل چنين مطلبي به وقوع نمي پيوندد. طبق ماده 96 قانون حقوق بازنشستگان و مصوبه مجلس شوراي اسلامي در سال 90 افزايش حقوق ها بايد براساس نرخ تورم صورت گيرد با توجه به اينكه در سال 90 تورم 25% بوده ولي حقوق ما تنها 5/18% افزايش يافت. انتظار مي رود هم نمايندگان مجلس و هم كانون بازنشستگان تأمين اجتماعي نسبت به دغدغه بازنشستگان در سال 92 اهتمام ويژه اي نمايند.
دزفولي از اهواز
¤ تا كي ما معلولين با داشتن مدارك عالي از اشتغال محروم باشيم؟ ما چه گناهي كرده ايم؟ از مسئولين قواي مقننه و مجريه درخواست مي شود از ما گره گشايي نمايند.
7429---0939
¤ جاده شهرستان خرمبيد فارس با اينكه از جاده هاي اصلي محسوب مي شود ولي از جهت آسفالت وضع خوبي ندارد و مي توان گفت درحد صفر است.
2278---0917
¤ در دبستان شيخ الاسلام منطقه 4 مشهد مقدس به خاطر ناتمام بودن بناي مدرسه و وجود حفره اي بزرگ در حياط آن خطر هر لحظه جان دانش آموزان را تهديد مي كند. حتماً بايد فاجعه اي رخ بدهد تا مسئولين اقدامي بكنند؟
6090---0915
¤ جاده حسن آباد قم به جاده مالرو تبديل شده است به علت پستي و بلندي زيادي كه دارد. خودروهاي سبك بايد دائم در تعميرگاه باشند از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل اقدام نمايند.
6043---0919
پاسخ سازمان پارك ها و فضاي سبز تهران
با عنايت به مطلب مندرج در تاريخ 9/10/91 با عنوان «فضاي سبز را با نصب مجسمه هاي پلاستيكي شلوغ مي كنند» به اطلاع مي رساند: احداث فضاي سبز با رعايت اصول و ضوابط طراحي انجام و ترجيحاً ميزان حداقل چمن كاري در طرح ها پيش بيني مي گردد، ضمناً نصب مجسمه و تنديس و ديگر موارد مشابه، توسط سازمان زيباسازي شهر تهران انجام مي پذيرد.
 


مخالفت دبيركل كارگزاران با شرط گذاري موسوي خوئيني ها (خبر ويژه)

دبيركل حزب كارگزاران با شرط گذاري اصلاحات براي حضور در انتخابات مخالفت كرد.
پيش از اين كساني چون موسوي خوئيني ها و خاتمي و برخي اعضاي حزب مشاركت مدعي شده بودند تا هنگامي كه برخي اصلاح طلبان در بازداشت و موسوي و كروبي در حصر هستند امكان شركت در انتخابات وجود ندارد و اين در حالي است كه امثال موسوي خوئيني ها و خاتمي به خاطر سوابق خيانتشان، مجرمان فتنه سال 88 هستند و طاقچه بالا گذاشتن آنها مطلقاً محلي از اعراب ندارند.
با اين حال همان موضع شبه طلبكارانه نيز با واكنش منفي غلامحسين كرباسچي دبيركل كارگزاران مواجه شده بود كه در مصاحبه با يكي از نشريات زنجيره اي مي گويد: نبايد دنبال رفع حصر موسوي و كروبي باشيم. وي مي افزايد: با همه نگراني و تأثري كه از زندان و حصر دوستانمان داريم ولي به ياد بياوريم كه اينگونه مشكلات در اوج قدرت اجرايي اصلاح طلبان كم نبوده است... آن روزها حتي به فكر كسي هم خطور نمي كرد كه به خاطر وقوع آنچه نمي پسنديم از قدرت كناره گيري كنيم و در امور حكومت دخالت نكنيم.
كرباسچي كه به خاطر عدم حمايت از وي به هنگام زنداني شدنش به خاتمي اعتراض كرده بود، حالا مي گويد: در اولين هفته زندان در سال 78 كه ناباورانه به زندان عادت مي كردم وقتي تلفني از آقاي عطريان شنيدم كه آقاي خاتمي آنقدر گرفتاري دارد كه مسئله زندان رفتن ها در بين آنها گم است در عين اينكه آب سردي بود روي آن همه احساس و هيجان ولي معقول كه فكر كردم پيش خودم گفتم اين هزينه اي است كه بايد داد و به ايشان حق دادم كه چنين روالي در پيش گيرد.
كرباسچي اين را هم گفته كه «اگر قرار بود زندانيان سياسي آزاد شوند، آقايان كروبي و موسوي از حصر بيرون آيند، وضعيت اقتصاد و فرهنگ و سياست داخلي و خارجي رو به بهبود رود پس اصلاح طلبان براي چه بايد به قدرت برسند؟».
 


سرمايه داري در غرب دموكراسي را به بردگي گرفته است (خبر ويژه)

يك فيلسوف آلماني اعلام كرد دموكراسي در سيستم سرمايه داري ممكن نيست و اين دو در تضاد يكديگر قرار دارند.
به گزارش دويچه وله «پروفسور اكسل هونث فيلسوف نام آشناي آلماني در نشست جهاني راه دموكراسي در مونيخ درباره چگونگي تحقق دموكراسي پذيري در يك سيستم گفت: بازار بايد خود را با موازين دموكراسي تطبيق دهد، نه برعكس.»
بخش دوم نشست جهاني «راه دموكراسي» در سالن تئاتر شهر مونيخ برپا شد. در اين نشست كه به ابتكار انستيتو گوته در 4 بخش تنظيم شده است، دانشمندان، نويسندگان و پژوهشگران ديگر كشورها نيز از طريق ماهواره شركت داشتند و در باره چگونگي تحقق پذيري دموكراسي در يك سيستم كاپيتاليستي (سرمايه داري) در كشورهاي گوناگون به بحث نشستند. ابتدا گفته اي از گوته، شاعر و نويسنده پرآوازه آلماني، نقل شد: «هيچ كس برده تر از آني نيست كه بپندارد آزاد است و آزاد نباشد.»
پروفسور اكسل هونث، فيلسوف آلماني، از جمله در اين نشست گفت: روابط دموكراتيك حاكم در غرب ظاهري است. در اين كشورها انتخابات آزاد وجود دارد، ولي تصميمات اصلي از سوي صاحبان صنايع و بخش اقتصادي جامعه اتخاذ مي شود. بخش بزرگي از جامعه به درستي در اين كه آيا نظر مردم در تصميم گيري هاي سياسي تأثير دارد يا نه، ترديد دارد.
استاد فلسفه كه در دانشگاه فرانكفورت تدريس مي كند، مي افزايد: مردم در حال حاضر معتقدند كه گستره قدرت و حوزه عمل سياستمداران و پارلمان، به طور كلي بسيار محدود است و اينكه شهروندان درباره مسائل گوناگون چه فكر مي كنند، به طور كلي اهميتي ندارد. دليل محدوديت دامنه نفوذ و اراده سياست در «لجام گسيختگي» بخش اقتصادي است.
اين فيلسوف در گفت وگو با دويچه وله مي گويد: «بسياري از اهداف سياسي اصولاً به اجرا در نمي آيند، چون حكومت هايي كه قصد پياده كردن اين تصميم ها را دارند، با سدهاي بخش اقتصادي روبرو مي شوند.»
به نظر اكسل هونث، در سيستم حكومتي كاپيتاليستي اصولاً انسان و نيازهاي او به مثابه عاملي تعيين كننده به حساب نمي آيند. از اين رو ضرورتي هم براي برآوردن خواست هاي اين شهروندان احساس نمي شود؛ «در حال حاضر همه راهكارها در اين نسخه خلاصه مي شود كه دموكراسي بايد خود را با بازار و اقتصاد هماهنگ كند.»
وي مي گويد: اين نسخه به عنوان راهكاري كارا در مقابله با بحران مالي اروپا بارها و بارها پيچيده و مورد استعمال قرار گرفته است. ولي اين روند به معناي از دست رفتن دستاوردهاي دموكراسي است. بازار بايد خود را با موازين دموكراسي تطبيق دهد، نه برعكس.
دور بعدي سري بحث هاي «راه دموكراسي» با عنوان «ناكجاآباد و بازسازي» در 24 فوريه در مونيخ، آتن و واشنگتن دي سي برگزار خواهد شد.
 


چكش اصلاح طلبان هيچ اسبي را نعل نمي كند! (خبر ويژه)

عضو مستعفي حزب مشاركت تصريح كرد: اصلاح طلبان با ادامه سياست سال 88 امكان بازگشت به عرصه انتخابات را ندارند.
عباس عبدي در عين حال تاكيد كرد اين طيف يكي به نعل و يكي به ميخ مي زنند. وي در هفته نامه آسمان خواستار شفافيت و صراحت اصلاح طلبان شد و نوشت: اين روزها بيش از گذشته مباحث مربوط به سياست انتخاباتي اصلاح طلبان مطرح مي شود، ولي هرچه جلوتر مي رويم، به جاي آنكه چشم انداز موضع آنان درباره انتخابات روشن تر و يكدست تر شود، گوناگون تر مي شود. ريشه اين تشتت در چيست؟ چرا هرازگاهي يكي به ميخ زده مي شود و يكي به نعل؟ و البته در نهايت هم اين چكش سرگردان بر دستان نعل بند فرود خواهد آمد و هيچ اسبي را نعل نخواهد كرد. واقعيت اين است كه مسئله و مشكل اصلاح طلبان، انتخابات و شركت يا عدم شركت در آن نيست. همچنان كه سال گذشته هم كه نتوانستند در اين مورد تصميم موثري بگيرند، نه تنها هيچ مشكلي حل نشد، كه بر اختلافات افزوده گشت. تا وقتي كه تناقضات موجود در ذهنيت و رفتار كليت اصلاح طلبان حل نشود، قابل تصور نخواهد بود كه شاهد شكل گيري راهبردي عملي و معقول از سوي آنان باشيم.
وي سخنان چندي پيش عبدالله نوري را نمونه اين تناقض و تشتت ها توصيف كرده و مي نويسد: اولين نكته اي كه در سخنان ايشان به چشم مي آيد تاكيد بر اين موضوع است كه تعريف روشني از اصلاح طلبان و جنبش سبز ارائه نشده است. آيا واقعا چنين است؟ اگر اين گزاره درست باشد، آيا ديگران حق ندارند از اصلاح طلبان بپرسند كه شما تاكنون براساس چه چارچوب تعريف شده اي رفتار كرده ايد و يا در ادامه رفتار خواهيد كرد؟
عباس عبدي اضافه كرد: اگر اين گمان ايجاد شده كه تعريف روشني از اصلاحات وجود ندارد، از آنجا ناشي مي شود كه در چهار سال گذشته نوعي تغيير خط مشي (آگاهانه يا ناآگاهانه) در اين مجموعه بوجود آمده، كه آنان را در حالت برزخ سياسي و تعليق نگه داشته، و به قول معروف يك دل آنان در گرو يك رفتار و راهبرد قهرمان بازي و قهرمان سازي است و يك دل در گرو نشان دادن يك كنش خردورزانه و عقلايي و مبتني بر اصول اصلاحات است.
عبدي تصريح كرد: واقعيت اين است كه با ادامه سياست سال 1388، امكان بازگشت به عرصه انتخابات وجود ندارد. يا حداقل در شرايط حاضر چنين امكاني قابل تصور نيست، و نه تنها نشان ندادن اقدامي از سوي حكومت براي حضور اصلاح طلبان، غيرمنتظره نيست، بلكه حالت عكس آن غير قابل انتظار است. شايد اصلاح طلبان راي دادن آقاي خاتمي [در انتخابات مجلس] را نشانه اي مثبت از جانب اصلاح طلبان بدانند، در حالي كه اين كار هيچ اهميتي نداشت، اگر آقاي خاتمي خود را در مقام رهبر اصلاحات مي شناسد، مي بايست اين كار را با اعلام قبلي و درخواست از طرفدارانش براي حضور در پاي صندوق ها، آن هم جلوي خبرنگاران و در تهران انجام مي داد، و در ادامه هم به هيچ وجه از آن كوتاه نمي آمد، نه آنكه در دماوند و يك صندوق دور افتاده و به دور از چشم ديگران و در بعدازظهر روز راي گيري و بدون اعلام قبلي راي دهد. و جالب اينكه انتظار داشته اند، حكومت در برابر اين اقدام احتمالا انتحاري! واكنشي درخور نشان دهد، در حالي كه بجز مشكلاتي كه گفته شد، اين اقدام نشان داد كه طرف اصلاحات، فاقد رهبري و اراده و حتي تحليل درست از شرايط سياسي است و هيچ كس حاضر نيست روي چنين نيرويي حساب كند. نيرويي كه قادر به رهبري و هدايت طرفدارانش نيست، بيش از آنكه، آنان را رهبري كنند، تابع نظرات احساسي و شعاري آنان است. راي دادن آقاي خاتمي نشانه بارزي از عمل بدون پشتوانه تحليلي بود.
عضو مستعفي مشاركت درباره سرخوردگي اصلاح طلبان نوشت: نكته ديگري كه به درستي در سخنان آقاي نوري مطرح شده، فراگير شدن حالت يأس و نااميدي و انفعال در ميان اصلاح طلبان است.
وي در ادامه با تعريض به عبدالله نوري نوشت: آقاي نوري به درستي اشاره مي كند كه ميان اصلاح طلبان نظرات گوناگوني درباره انتخابات وجود دارد، ولي چرا اين نظرات گوناگون در سال 1376 نبود؟ و چرا اكنون پس از گذشت 4 سال، باز هم از گوناگوني ها كاسته نشده است؟
عبدي با بيان اينكه «نحوه رفتار اصلاح طلبان در سال هاي اخير، نه از منطق استوار سياسي برخوردار است و نه اينكه مي تواند با مردم و مسائل جامعه تعامل كند، حداكثر كارايي آن در برخي شبكه هاي اينترنتي و براي لقلقه زباني غيرمسئولانه، كارآيي دارد» خاطرنشان كرد: اگر اصلاح طلبان گمان مي كنند كه با وجود فضاي بي اعتمادي متقابل كنوني گام موثري نمي توان برداشت، در اين صورت چاره اي ندارند جز اينكه وارد يك بازي برد - برد شوند، و با برداشتن گام هاي معنادار و ضمن نقد گذشته، خود را براي انتخاباتي آماده كنند كه موضوعيت دارد. براي انجام اين كار زمان از دست رفته است. اينكه آقاي نوري گفته اند «اين بحث ها فعلا در مرحله مقدماتي است»، اين سوال را پيش مي آورد كه مگر امروز معلوم شده كه انتخابات در راه است كه بحث هاي آن در مرحله مقدماتي است؟ قضيه چندان پيچيده نيست، برخي از جناح هاي اصلاحات علاقه اي به ورود به اين بحث ندارند، و آن را كش مي دهند كه نظر خودشان را به عنوان تنها گزينه مطرح كنند. و به احتمال فراوان مي توان گفت كه اين بحث ها همواره در مرحله مقدماتي باقي خواهد ماند.
 


پيرزن برده فروش به آخر خط رسيده است! (خبر ويژه)

يكي از عناصر سلطنت طلب فراري اعلام كرد سازمان منافقين براي ايجاد جو عدم اعتماد در اپوزيسيون، اعضاي جدا شده اين سازمان را نفوذي وزارت اطلاعات جلوه مي دهد.
«داريوش-م» در پايگاه اينترنتي موسوم به «جبهه متحد جنبش سبز» مي نويسد: مدتي سازمان مجاهدين خلق اقدام به ايجاد جو شك و ترديد و بي اعتمادي در درون اپوزيسيون دموكرات ولي بسيار از هم پاشيده مي كند. آنها خوب درك كرده اند كه حنايشان بيش از هر جا در نزد مجاهدين سابق [جداشده] بسيار بيرنگ شده و آنها به اين آساني و راحتي از ظلم و جنايت فاحشي كه نسبت به آنها روا شده دست برنمي دارند و قصابان سابق خود را كه آنها را دست بسته تحويل استخبارات صدام، مي دادند به حال خود نمي گذارند. چه خانواده ها كه به دست اين جانيان از هم پاشيده شد و چه فرزندان و والديني كه در اثر مغزشوئي اين پولپوت ها براي هميشه از ديدار همديگر محروم گشته اند. به زعم عده اي بعد از حمايت آمريكائيها از مجاهدين تغيير چشمگيري در رفتار مجاهدين بوجود آمده، ولي اين تغيير به علت تغيير افكارو عقايد سازمان نسبت به جنايات گذشته شان نيست وگرنه خانم مريم رجوي به خود اجازه نمي داد كه با كمال وقاحت خود را تنها آلترناتيو معرفي كند و توقع داشته باشد كه همانند حمايت از گروه هاي مسلح سوري از اينها هم حمايت كنند. البته مقايسه مريم خانم بين مجاهدين و بخشي از معارضان سوري كه گرايشهاي تروريستي شديد دارند زياد هم قياس مع الفارق نيست.
وي ادامه مي دهد: سازمان مجاهدين [منافقين] روش هاي تروريستي را تبديل به هوچي گري و ترور شخصيت كرده اند. پيش از اين از سوي پنتاگون اعلام شد كه جمهوري اسلامي حدود سي هزار تروريست در خارج كشور دارد كه بخشي در گروههاي اپوزيسيون و به ظاهر به صورت مخالف رژيم ايران فعاليت مي كنند ولي فورا به تنها گروهي كه هم پنتاگون و هم خود سازمان اشاره مي كنند اعضاي سابق و جدا شده هستند. سازماني ها به درستي تشخيص داده اند كه بزرگترين افشاكننده دروغ هاي آنان همين اعضاي سابق مي باشند كه با دست خالي و با وجود تمام حملات فيزيكي و ترور شخصيت از طرف مجاهدين كمر به افشاي چهره واقعي و كريه اين دار و دسته متعلق به مريم خانم بسته اند. حدس قريب به يقين من اين است كه سر و صدا درباره جاسوسان رژيم با هدف سركوب و بدنام كردن اعضاي سابق مي باشد وگرنه همه ما به اين واقعيت واقف هستيم كه عوامل رژيم در ميان اپوزيسيون ايران رخنه كرده و با ايجاد جو عدم اعتماد به توليد اختلاف و جلوگيري از اتحادها مي پردازند.
اين سلطنت طلب فراري مي افزايد: اگر سران سازمان واقعا تغيير روش داده اند پس چرا چندي پيش بخشي از اعضاي سابق را كه به طرزي مسالمت آميز به تظاهرات بر عليه آنها در پاريس مشغول بودند مورد حمله فيزيكي قرار دادند تغيير رفتار بايد نشان دهنده ترك اين رفتارهاي كثيف، ترور شخصيت و عدم تكرار صحنه هاي خيمه شب بازي با شركت ساكنين اروپاي شرقي و جا زدن آنها به جاي ايرانيان باشد.
گفتني است سركردگان سازمان منافقين در ميان گروه هاي اپوزيسيون به «دلال برده» شهرت دارند كه هواداران را با فريب و شستشوي مغزي به عنوان برده در اختيار ديكتاتورهايي نظير صدام و رژيم صهيونيستي قرار مي دهند. چندي قبل يك هوادار گريخته از پادگان اشرف در صفحه فيس بوك خود نوشته بود؛ مريم رجوي پيرزني كه با برده فروشي ارتزاق مي كند امروزه بر اثر پيري به ازكارافتادگي نزديك شده است.
 


نامه پزشك مدعي اصلاحات و پاسخ كيهان

در واكنش به يادداشت روز كيهان سه شنبه 26/10/91 با عنوان «چه تضميني هست؟!» كه هشداري جدي و مستند درباره نفوذ احتمالي چند پزشك وابسته به فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 در انتخابات ششمين دوره نظام پزشكي و برنامه ريزي آنها براي اخلال در سيستم بهداشت و درمان كشور بود. يكي از پزشكان مدعي اصلاحات و نماينده مجلس ششم نامه اي به كيهان ارسال داشته است كه اگرچه كيهان به دلايل مختلف قانوني و اخلاقي كمترين الزامي براي چاپ آن ندارد ولي از آن روي كه اين نامه مي تواند سند ديگري بر درستي هشدار كيهان باشد به بخش هاي اصلي آن اشاره مي كنيم و از آنجا كه در يادداشت نامي از هيچكس به ميان نيامده بود، از ذكر نام نويسنده نامه ياد شده نيز خودداري مي كنيم و البته اين توضيح را ضروري مي دانيم كه نويسنده نامه جزو چند پزشكي كه در كيهان بدون ذكر نام به آنها اشاره شده بود، نمي باشد و با توجه به آنچه دوستان هم حزبي وي درباره او مطرح مي كنند بعيد نيست كه نامه نگاري ايشان نيز با هدف مطرح شدن صورت گرفته باشد.
گفتني است نامه اين نماينده مجلس ششم، قبل از كيهان در سايت صهيونيستي «بالاترين» كه تحت مديريت منوشه امير، مدير بخش فارسي راديو اسرائيل اداره مي شود، منتشر شده است و معلوم نيست نامه اي كه خطاب به كيهان نوشته شده چگونه قبل از كيهان از سايت اسرائيلي بالاترين سردرمي آورد؟!
نماينده مدعي اصلاحات مجلس ششم در ابتداي نامه خود مدير مسئول كيهان را به «فرعون» و خود را به حضرت موسي(ع) تشبيه كرده و درباره علت نگارش نامه خويش آورده است؛
«علي رغم اكراه شديد با خود گفتم خداوند به حضرت موسي مي گويد «اذهب الي فرعون انه طغي». نه او از فرعون پست تر و نه من از موسي برترم. چرا به او تلفن نزنم- و الآن هم مي گويم نامه ننويسم- مگر خدا نمي دانست كه كلام موسي در دل سنگ فرعون اثر ندارد و مگر سرانجام داستان موسي و فرعون را نمي دانست. آن شب تلفن من را جواب نداديد و وعده منشي شما كه پس از در جريان گذاشتن شما به من گفت وقتي كار روزنامه تمام شد با من تماس خواهيد گرفت، تحقق نيافت. ناگزير اكنون برايتان مي نويسم.»
وي در ادامه نامه خويش بدون آن كه وارد موضوع اصلي يادداشت كيهان و مستندات آن شود، شريعتمداري را به بي اطلاعي از سابقه سازمان نظام پزشكي متهم كرده و مي نويسد؛
«جنابعالي در سرمقاله خود اين سازمان را به يك پايگاه سياسي كه بايد در خدمت منافع صاحبان قدرت باشد تقليل داده ايد و به گونه اي صحبت كرده ايد كه گويا جامعه پزشكي تركيبي از صغار و فاقد قدرت تشخيص هستند بطوري كه ديگران بايد براي آنها تصميم بگيرند. واژه هاي وطن فروش، فتنه، آمريكا، اسرائيل، خيانت، منافقين، بهائي ها، سلطنت طلبها، كومه له، گروه عبدالمالك ريگي، تروريست، اهانت به ساحت عاشورا، آتش زدن مسجد، پاره كردن تصوير امام(ره)، آدم كشي چه ربطي به موضوع ساده انتخابات نظام پزشكي دارد كه در آن قرار است پزشكان شريف كشور از بين خود كساني را برگزينند تا سازماني را كه آنها را نمايندگي مي كند اداره كنند.»
وي در بخش بعدي نامه خود، آشكارا به مردم و رأي آنها اهانت كرده و آورده است؛
«چرا نگران هستيد؟ پزشكان عوام الناس نيستند كه در روستاها و بي خبر از همه جا كسي با گذاشتن پول در جيبشان رأي شان را بخرد. انسان هاي تحصيل كرده اي هستند كه مي خواهند براي تشكيلات صنفي خود نمايندگاني را انتخاب كنند. خير و صلاح خود را مي فهمند. آنها قيم نمي خواهند.»
اين نماينده مجلس ششم مي نويسد:
«اما در سراسر مقاله خود يك چيز را راست گفته ايد و آن اينكه: «مديريت بر اين سازمان در زمان طاغوت با گماردن نيروهاي مورد تأييد ساواك اعمال مي شد». اگر اكنون ثابت شود كه تلاش مي شود و يادداشت شما نيز جزئي از اين تلاش است كه مديريت بر اين سازمان با گماردن نيروهاي مورد تأييد وزارت اطلاعات اعمال گردد چه نتيجه منطقي از آن بدست مي آيد. آيا آن را مي پذيريد؟»
وي نامه خود را با جمله زير خطاب به مدير مسئول كيهان خاتمه داده و نوشته است؛
«خود را بيش از اين تصديع نمي دهم و خوب مي دانم كه «نرود ميخ آهنين بر سنگ». آنگاه چه انتظار است از كلام نرم!»
كيهان:
1- برخورد بيرون از ادب و نزاكت نويسنده را دور از انتظار ندانسته و نمي دانيم زيرا فحاشي و ناسزاگويي، حربه تمامي كساني است كه ناتوان از ارائه دليل هستند و از آن ميان تنها به نمونه زير اشاره مي كنيم؛
2- ايشان مدير مسئول كيهان را به «فرعون» تشبيه كرده اند كه پاسخي نمي دهيم اما خودشان را با حضرت موسي(ع) شبيه دانسته اند كه وجه تشابه آن را نمي دانيم، ولي حدس مي زنيم با توجه به اينكه حضرت موسي(ع) پيامبر بني اسرائيل بوده است، به غلط تصور كرده اند كه رژيم جعلي «اسرائيل» ادامه رسالت حضرت موسي(ع) است! و از آنجا كه «اسرائيل» يكي از سه ضلع مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس در مديريت فتنه 88 بوده است، تصور فرموده اند كه نزديكي فتنه گران به اسرائيل مي تواند نشانه نزديكي آنها به حضرت موسي(ع) باشد! كه صد البته قياس مع الفارق فرموده اند وگرنه هيچ شباهتي ميان عوامل فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 با پيامبر اولوالعزم و بزرگواري نظير حضرت موسي «علي نبينا و عليه السلام» قابل تصور نيست!
3- همه جا از موضوع اصلي يادداشت كيهان طفره رفته اند كه علت آن را درك مي كنيم . و فرموده اند سازمان نظام پزشكي «يك پايگاه سياسي و درخدمت منافع صاحبان قدرت نيست» كه سخن درستي است با اين توضيح كه در يادداشت كيهان آمده بود سازمان نظام پزشكي بايد در خدمت منافع مردم باشد و نه در اختيار يك جريان آلوده سياسي كه در فتنه 88 آشكارا دست به وطن فروشي و خيانت زده است. بنابراين، آيا مراقبت از اين سازمان و پيشگيري از ورود عوامل خود فروخته به آن، ضروري نيست؟
4- نوشته اند واژه هاي وطن فروش، فتنه، آمريكا و اسرائيل، خيانت، منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها اهانت به ساحت عاشورا و آتش زدن مسجد چه ربطي به موضوع انتخابات نظام پزشكي دارد؟ كه بايد گفت؛ اين سخن ايشان نيز كاملا بجا و صحيح است و به همين جهت است كه وطن فروشان و آدمكشان و عوامل اسرائيل و آمريكا و متحدان منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها نبايد در اين سازمان جايي داشته باشند. آيا ايشان و دوستانشان فرمول ديكته شده آمريكا و اسرائيل و انگليس را دنبال نكرده اند؟ آيا با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و عبدالمالك ريگي ائتلاف نداشتيد؟ آيا مسجد را آتش نزديد؟ آدم نكشتيد؟ و... البته جاي تشكر از اين نماينده مشاركتي مجلس ششم باقي است كه درصدد انكار وطن فروشي و جنايت فتنه گران بر نيامده اند! و متوجه بوده اند كه اينهمه سند مكتوب و مضبوط قابل انكار نيست.
5- نماينده مجلس ششم توده هاي عظيم و ميليوني مردم را متهم كرده است كه با دريافت پول رأي داده اند! يعني دقيقاً همان اتهامي كه مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس به مردم ايران مي زنند. البته فتنه گران حق دارند از مردم عصباني باشند، چرا كه فتنه همه جانبه آمريكايي- اسرائيلي 88 را همين مردم خنثي و فتنه گران را رسوا كرده اند... و آرزوي نتانياهو را بر باد داده اند كه با صراحت اعلام كرده بود «اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند».
6- نويسنده نامه، وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران را با ساواك مقايسه كرده است كه بايد گفت؛ اولاً؛ مگر عوامل فراري ساواك و ساير سلطنت طلب ها در فتنه 88 با شما ائتلاف نكرده بودند؟ و مگر كارشناسان آمريكايي و اسرائيلي كه ساواك را آموزش مي دادند نزديك به 10 سال قبل از فتنه 88 براي شما مدعيان اصلاحات كارگاه آموزشي تشكيل نداده بودند؟ آيا مي توانيد اين اسناد را انكار كنيد؟! بنابراين قبول بفرمائيد كساني كه از سوي كارشناسان رژيم كودك كش اسرائيل آموزش ديده اند ننگ جامعه شريف پزشكي ايران هستند و نبايد در سازمان نظام پزشكي حضور داشته باشند. و اما، اگر همين مأموران اطلاعاتي نبودند چه كسي بايد دست هاي آلوده به وطن فروشي و خيانت فتنه گران را براي ملت برملا مي كرد؟ و از جمله مردم از كجا مي دانستند كه تعدادي از شما با ارسال نامه به بشار اسد از طرح رسما اعلام شده اسرائيل عليه سوريه حمايت كرده ايد و به خيال خودتان با تردستي از تروريست هاي القاعده به خاطر مقابله با دشمنان اسرائيل تقدير كرده ايد؟ آيا وجود اين نامه را انكار مي كنيد؟ و آيا مي توانيد امضاي خود را كه پاي آن سند خيانت نقش بسته است پاك كنيد؟! و بالاخره اگرچه گفتني هاي ديگري نيز هست ولي به همين اندازه بسنده مي كنيم و هشدار مي دهيم كه بيهوده تلاش داريد كارنامه سياه خود را پشت سر جامعه شريف پزشكي ايران پنهان كنيد و...
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10