(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 1  بهمن  1391 - شماره 20410

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
«كميسيون نظارت»
در مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل مي شود
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
امير پوردستان :
ناتواني آمريكا در برابر ايران باعث هجمه به سوريه شد
كارشناسان روس:
فتواي رهبر ايران سندي معتبر بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي تهران است
هديه به خوانندگان
رهبر معظم انقلاب
درگذشت حاج محمدعلي اوحدي پيشكسوت قرآن را تسليت گفتند
مراسم تشييع بيگلري پور ، رهبر سمفوني صدا و سيما برگزار شد
وداع با آهنگساز نخستين سرود ملي ايران
اسامي پذيرفته شدگان تكميل ظرفيت كنكور ارشد امروز اعلام مي شود
سخنگوي كميسيون امنيت ملي:
ايران از حقوق خود در درياي خزر عقب نشيني نمي كند
قدرداني شيعيان ميانمار از مواضع رهبر انقلاب
سرلشكر فيروزآبادي:
تدابير رهبر انقلاب چراغ راه دستگاه هاي فرهنگي باشد
سخنگوي اخوان المسلمين مصر:
آمريكا و اسرائيل از نزديكي تهران و قاهره نگرانند
جانشين فرمانده نيروي قدس:
سربلندي ملت ايران در مقابل تحريم ها معاندان را مأيوس كرد
در نيم قرن اخير
 6 ميليون هكتار از عرصه هاي جنگلي كشور كاهش يافت
امام جمعه موقت كردكوي دارفاني را وداع گفت
نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري كيش به كار خود پايان داد
كنگره ملي امام محمد باقر(ع) در بيرجند برگزار شد
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور:
اعتقاد، اعتماد و اميد 3 رمز اساسي در انتخابات است
درگذشت خادم برگزيده مشهدي در حوزه قرآن كريم
دبيركل جمعيت فداييان اسلام:
طرفداران رابطه با آمريكا تاريخ را به دقت مطالعه كنند
نماينده مردم مباركه در مجلس:
علت افزايش قيمت برنج دخالت وزارت صنعت است
گلستان به استقبال جشن هاي هفته وحدت رفت
وجود 5 هزار موقوفه آموزشي در كشور
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي:
تاخير دولت در ارائه بودجه عمدي است
پايان دهمين جشنواره تئاتر بسيج كشور
با معرفي گروه هاي برتر نمايشي


«كميسيون نظارت»

در مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل مي شود

در جلسه بازنگري و اصلاح آئين نامه داخلي مجمع تشخيص مصلحت نظام مقرر شد، كميسيون نظارت در مجمع تشكيل شود.
در اين جلسه كه با حضور اكثريت اعضا و روساي قواي مقننه و قضائيه برگزار شد، بازنگري و اصلاح آئين نامه داخلي مجمع تشخيص مصلحت نظام بر اساس رهنمودهاي اخير رهبري معظم انقلاب براي دوره جديد اين مجمع مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
براين اساس، بندهايي از اين آئين نامه بدين شرح اصلاح شد:
به انتهاي ماده 5 علاوه بر آئين نامه خاص، عبارت «كميسيون نظارت» اضافه شد.
ماده5: كميسيون هاي تخصصي دائمي عبارتند از:
1- كميسيون علمي، فرهنگي و اجتماعي
2- كميسيون سياسي، دفاعي و امنيتي
3- كميسيون زيربنايي و توليدي
4- كميسيون اقتصاد كلان، بازرگاني و اداري
5- كميسيون حقوقي و قضايي
6-كميسيون نظارت
در ماده 10 بعد از عبارت « به طور مستمر»، كلمه «و فعال» اضافه مي شود.
ماده 10: در جلسات كميسيون هاي تخصصي، دائمي و كميسيون هاي خاص، اعضاي كميسيون هاي دائمي يا كميسيون هاي خاص بايد به طور مستمر و فعال شركت كنند.
در انتهاي ماده 19 آيين نامه داخلي مجمع نيز اين اصلاح صورت گرفت:
جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور حداقل دو سوم كل اعضاي مجمع رسميت مي يابد و تصميمات مربوط به تشخيص مصلحت در امور شرعي با اكثريت دو سوم عده حاضر اعتبار دارد.
براساس اين گزارش، ادامه موضوع بازنگري و اصلاح آئين نامه داخلي مجمع به جلسات آينده موكول شد.
 


پاي درس علي (ع)

بر مردم آسان بگير !
اميرالمؤمنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
مهرباني با مردم را پوشش دل خويش قرار بده و با همه دوست و مهربان باش!
مباد هرگز مثل حيوان شكاري باشي كه خوردن آنها را غنيمت بداني!
كه مردم دو گروهند:
گروهي برادران ديني تواند
و عده ديگر مثل تو در آفرينش(انسان) مي باشند.
اگر گناهي از آنها سر مي زند يا علت هايي بر آنها عارض مي شود يا خواسته و ناخواسته اشتباهي مي كنند، آنها را ببخشا و به آنها آسان بگير همان طور كه دوست داري خدا تو را ببخشد و بر تو آسان بگيرد.
نهج البلاغه
نامه 53
 


اخبار ادبي و هنري

سانسور ناشيانه بي بي سي
براي حفظ آبروي ديكتاتور سقوط كرده
شبكه بي بي سي فارسي وابسته به سلطنت انگليس به تازگي اقدام به پخش يك فيلم مستند درباره محمدرضا پهلوي نموده، اما از نكات قابل توجه اين اثر سانسورهاي ناشيانه بي بي سي براي حفظ آبروي نداشته ديكتاتور سقوط كرده ايران است.
اين مستند به كارگرداني مازيار بهاري، ضدانقلاب فراري پناهنده به لندن ساخته شده است. براساس گزارش سايت سينماي پايه، سانسور در اين مستند به وضوح در دو صحنه قابل مشاهده است. نخست صحنه اي كه رجال دربار و لشگر به دستبوسي شاه صف كشيده اند و صحنه دستبوسي به طرز مضحكي سانسور مي شود و در بخش ديگري وقتي راوي درباره نفت توضيح مي دهد، گويا ادامه متن چندان به مذاق مسئولين بي بي سي خوش نيامده و از ميانه، متن بريده مي شود.
اينكه در اين مستند سانسور شده و سفارشي چگونه با يوسف صانعي و عباس عبدي در ايران گفتگو گرفته شده از نكات حائز اهميت آن است.
فضاسازي منفي عليه فيلم هاي انقلابي جشنواره فجر
برخي از رسانه هاي زنجيره اي در حال فضاسازي منفي عليه فيلم هاي ارزشي جشنواره فيلم فجر هستند.
به گزارش خبرنگار كيهان، در شرايطي كه هنوز 10 روز تا آغاز سي و يكمين جشنواره فيلم فجر باقي است، برخي از سايت ها، روزنامه ها و نشريات زنجيره اي به خبرسازي عليه فيلم هاي كارگردان هاي متعهد رو آورده اند. سايت هاي مذكور در اقدامي كه بيشتر به انتقام جويي شباهت دارد، هر فيلمي كه موضوعي دفاع مقدسي، انقلابي و ضداستكباري دارد را با نسبت هايي چون سفارشي، دولتي و ... نواخته اند. نكته جالب اين است كه با وجودي كه اين فيلم ها هنوز اكران نشده اند اما رسانه هاي زنجيره اي از هم اكنون درباره نظر منتقدان و ميزان استقبال مردم نيز گزارش مي دهند! اين رسانه ها همچنين به شدت در پي القاي اين موضوع هستند كه چنانچه فيلم هاي دفاع مقدسي و انقلابي در جشنواره فجر برنده جايزه اي شدند به خاطر فشار بر داوران خواهد بود!
آنچه نشريات و سايت هاي وابسته به جريان هاي سياسي ورشكسته را به چنين فضاسازي هايي وادار كرده، برتري فيلم هاي ارزشي نسبت به فيلم هاي سخيف و شبه روشنفكري در دوره قبلي جشنواره فجر بود. گويا رسانه هاي زنجيره اي از الان در حال توجيه شكست دوباره اين جريان ها هستند.
منتقد آمريكايي:
«آرگو» دروغي براي كمرنگ كردن شكست در برابر ايران است
يك منتقد آمريكايي، در گزارشي تحت عنوان «لعنت به آرگو»، اين فيلم را در ادامه ديگر دروغ پردازي هاي هاليوود، تنها تلاشي براي در حاشيه قرار دادن شكست آمريكايي ها در عمليات طبس دانست.
براساس گزارش فارس، «كوين بي .لي»، منتقد، فيلمساز و تهيه كننده هاليوود و يكي از نويسندگان روزنامه «شيكاگو سان تايمز»، در رابطه با فيلم ضد ايراني «آرگو»، گزارشي تحت عنوان «لعنت به تو...آرگو» (نامزد بدترين فيلم سال) نوشت: فيلم «آرگو» يك كلاهبرداري به تمام معناست... در اين فيلم به جاي آنكه نگاه بر تصوير بزرگ انقلاب ايران متمركز شود، وارد سير قهقرايي اين خط داستاني مي شود كه «آمريكايي هاي سفيد پوست در خطرند.»
منتقد سينماي آمريكا در ادامه اين گزارش مي افزايد: «آرگو» با استفاده از بحران گروگان گيري ايران (واقعه تسخير لانه جاسوسي)، يكي از بزرگترين وقايع در امور خارجي آمريكا طي 50 سال گذشته، سعي كرده تا شكست در عمليات «پنجه عقاب» (عمليات طبس) كه تاريخ آمريكا را دگرگون ساخت را بي اهميت جلوه دهد... البته انتظار ساخت يك فيلم بي طرفانه درباره ايران از سوي هاليوود، كمي دور از انتظار است ولي اين فيلم به طور كلي، قدرت هاليوود را در تباه كردن هر چيزي، نشان مي دهد.
گفتني است، فيلم «آرگو» به كارگرداني بن افلك و تهيه كنندگي شركت صهيونيستي برادران وارنر، تصويري تحريف آميز از حماسه فتح لانه جاسوسي آمريكا در ايران را نشان مي دهد. اين فيلم در عين ناباوري بسياري از منتقدان و رسانه ها، برنده بهترين فيلم جايزه گلدن گلوب و نامزد هفت جايزه اسكار شده است.
استقبال از يك فيلم ايراني در لبنان
فيلم «قلاده هاي طلا» با موضوع وقايع قبل و پس از انتخابات سال 88 طي دو روز در پايتخت كشور لبنان به نمايش درآمد و با استقبال گسترده مردم اين كشور مواجه شد.
فيلم سينمايي «قلاده هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي طي روزهاي 28 و 29 دي ماه به مدت دو روز با حضور تهيه كننده و كارگردان فيلم در مجموعه فرهنگي و سينمايي «رسالات» شهر بيروت اكران شد. بر پايه اين خبر، استقبال از اكران فيلم قلاده هاي طلا به حدي بود كه ظرفيت سالن سينمايي رسالات گنجايش تماشاگران را نداشت.
همچنين مراسم قدرداني از عوامل فيلم با حضور سفير ايران در لبنان- رايزن فرهنگي- مسئولان حزب الله لبنان و مردم علاقمند به سينما و فرهنگ مقاومت و نمايندگان رسانه هاي گروهي برگزار شد.
برنامه راديويي «سلام ياسين»
با حضور رئيس مجلس رونمايي شد
برنامه راديويي «سلام ياسين» در دهمين همايش بين المللي «بانوان قرآن پژوه» روز پنجشنبه 28 دي با حضور علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي شد.
برنامه راديويي «سلام ياسين» قرار است كه پنجشنبه هاي هر هفته ساعت هفت با محوريت سوره ياسين در بخش هاي اطلاع رساني، هنر تلاوت، تفسير، پيام ها و نكته ها، فضيلت و اهميت سوره ياسين روي آنتن شبكه راديويي قرآن برود.
 


امير پوردستان :

ناتواني آمريكا در برابر ايران باعث هجمه به سوريه شد

فرمانده نيروي زميني ارتش تأكيد كرد رهبري حكيمانه و اتحاد ملت ايران، باعث ناتواني آمريكا در برابر جمهوري اسلامي شد و پس از آن بود كه پيكان هجمه هاي خود را به سوي سوريه نشانه گرفتند.
امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در اولين همايش تقدير از خادمان هيئت حضرت ابوالفضل(ع) كوي سازماني پاسداران آموزشگاه نظامي جوادالائمه(ع) نزاجا با اشاره به ديدگاه يكي از مؤسسه هاي پژوهشي آمريكايي درباره شكل گيري، قدرت هاي ديگر بعد از فروپاشي شوروي سابق، اظهار كرد: اولين قدرت هاي نوظهور، دين اسلام و وحدت شيعه و سني بود كه زمينه ساز انقلاب هاي اسلامي شد.
وي افزود: آمريكايي ها به اين نتيجه رسيدند كه سياست هاي ژئوپلوتيكي به كار نمي آيد، بنابراين بايد با سياست ژئواكونوميكي، بر انرژي دنيا مسلط شوند كه 60 درصد آن در خاورميانه وجود دارد.
اميرپوردستان با بيان اينكه آمريكايي ها به دنبال بهانه براي حمله به خاورميانه، حادثه 11 سپتامبر را طراحي كرده و انگشت اتهام را به سمت كشورهاي مسلمان گرفتند، خاطرنشان كرد: در اين راستا عمليات پيش دستانه را پيش كشيدند و ابتدا افغانستان و سپس عراق را اشغال كردند و هدف بعدي آنها هم جمهوري اسلامي ايران بود كه به علت رهبري بسيار حكيمانه حضرت آيت الله خامنه اي و اتحاد ملت ايران موفق به عملي كردن هدف خود نشده و پيكان هجمه هاي خود را به كشور حامي مقاومت، يعني سوريه نشانه گرفتند.
وي با بيان اين كه زيباترين، رساترين و كاملترين نظريه را فرماندهي معظم كل قوا بيان كردند كه، «امروز دنيا در پيچ عظيم تاريخي قرار گرفته است»، اظهار داشت: البته در سه دهه اخير پيچ هاي تاريخي زيادي داشته ايم كه مهم ترين آنها وقوع انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل(ره) بود كه موازنه قوا در منطقه را بهم زد.
وي پيچ دوم را فروپاشي شوروي و سومين آن را بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه دانست و گفت: امروز اسلام به عنوان محور نظم نوين جهاني است كه شكست هژموني استكبار جهاني را در پي داشته است.
امير پوردستان خاطرنشان كرد: به رغم اين كه آمريكايي ها داراي ظرفيتها و تجهيزات زيادي هستند، اما اين همه امكانات و تجهيزات در كنار هم هيچگونه خروجي نداشته و نشان مي دهد كه اين نيروي عظيم، فاقد كارايي و سرعت لازم است. به همين دليل تهديدهاي خود را كه از جنس سخت بود، به تهديد نرم، عمليات رواني و تهديد نيمه سخت و يا به اصطلاح آنها، تحريم اقتصادي فلج كننده تبديل كرده اند.
 


كارشناسان روس:

فتواي رهبر ايران سندي معتبر بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي تهران است

كارشناسان روس در نشستي پيرامون بررسي مذاكرات اخير ايران و آژانس كه 27 و 28 دي در تهران برگزار شد، تاكيد كردند كه فتواي رهبري ايران سندي معتبر و قابل اعتماد بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي اين كشور است.
به گزارش واحد مركزي خبر، در اين نشست كارشناسان امور سياسي، نظامي و خاورميانه بر حقوق هسته اي ايران تاكيد كردند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران، كشور پيشگام در ايده خاورميانه عاري از سلاح كشتار جمعي محسوب مي شود.
«ولاديمير يوسييف» رئيس مركز مطالعات سياسي روسيه با انتقاد از مواضع مغرضانه آژانس بين المللي انرژي اتمي در قبال فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران گفت: متاسفانه آژانس همكاري هاي مستمر ايران را ناديده مي گيرد.
وي افزود: تنها راه دستيابي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي به توافق نهايي، پرهيز آژانس از درخواست هاي غيرفني و بازگشت به مسايل فني و غيرسياسي است.
رئيس مركز مطالعات سياسي روسيه درباره مذاكرات آتي ايران و گروه 1+5 هم گفت: ايران آمادگي خود را براي مذاكرات اعلام كرده است اما طرف هاي غربي به دلايلي از جمله فرآيند تغيير دولت در آمريكا آماده مذاكرات نيستند.
«بوريس دالگوف» كارشناس ارشد موسسه شرق شناسي روسيه هم با سياسي خواندن درخواست هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي از ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل استقلال خود دشمن غرب محسوب مي شود.
وي با انتقاد از تحريم هاي يكجانبه آمريكا و اروپا عليه ايران افزود: جمهوري اسلامي ايران بر خلاف تلاش هاي دشمنانش با گذشت 34 سال از انقلاب اسلامي پيشرفت هاي چشمگير علمي، فني و زيربنايي داشته و به نيروي بزرگ منطقه تبديل شده است.
اين كارشناس روس تصريح كرد: رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها و تاثير انقلاب اسلامي ايران بر انقلاب كشورهاي عربي در دو سال گذشته دليل محكمي بر قدرت منطقه اي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران است.
كارشناس ارشد موسسه شرق شناسي روسيه همچنين حمايت ايران از جنبش هاي آزاديخواهانه بويژه مقاومت ملت فلسطين و حزب الله لبنان و همچنين سوريه را دلايل ديگر فشارهاي غرب به ايران دانست.
سخنگوي وزارت خارجه چين نيز دو روز پيش از ثبت بين المللي فتواي رهبر معظم انقلاب درباره حرمت توليد و استفاده از سلاح هاي هسته اي استقبال كرد.
 


هديه به خوانندگان

حضرت آيت الله بهجت(ره): كسي كه عرضه اداره خانواده را ندارد، حالا عليه اين سيد بزرگوار - رهبر معظم انقلاب- كه جهان اسلام را اداره مي كند حرف مي زند.
 


رهبر معظم انقلاب

درگذشت حاج محمدعلي اوحدي پيشكسوت قرآن را تسليت گفتند

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي طي پيامي درگذشت پيشكسوت قرآن و پدر شهيد، آقاي حاج محمدعلي اوحدي را تسليت گفتند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، با صدور پيامي، درگذشت پيشكسوت قرآن و ابوالشهيد، آقاي حاج محمدعلي اوحدي را تسليت گفتند.
گفتني است، «محمدعلي اوحدي» از داوران و اساتيد برجسته تلاوت قرآن كريم شب گذشته در سن حدود 80 سالگي به دليل بيماري كليوي، در مشهد مقدس دار فاني را وداع گفت و به فرزند شهيدش پيوست.
محمدعلي اوحدي در سن 11 سالگي خواندن قرآن را شروع كرد. اين قاري برجسته قرآن كريم سال 1354 حدود 6 ماه در كشور مصر نزد اساتيدي چون؛ «مصطفي اسماعيل»، «محمدصديق منشاوي»، «شحات محمدانور»، «ابوالعينين شعيشع»، «عبدالباسط محمد عبدالصمد»، «بدر حسين» و «محمد طوخي»تعليم ديد و تلاوت هاي زيادي نزد اين اساتيد اجرا كرد.
او در سال هاي آغازين جنگ تحميلي دو تن از فرزندان خود را راهي جنگ حق عليه باطل كرد و سرانجام يكي از آنها به مقام رفيع شهادت نائل آمد و ديگري هم جانباز شد.
در چهاردهمين همايش تجليل از خادمان قرآني كشور در سال 1388 از محمدعلي اوحدي به عنوان خادم برگزيده قرآن كشور توسط رئيس جمهور تجليل شد.
مراسم تشييع استاد محمدعلي اوحدي ساعت 12 ظهر ديروز در صحن آزادي حرم مطهر امام علي بن موسي الرضا(ع) با حضور تعدادي از شاگردان، دوستداران و فعالان قرآني كشور برگزار شد.
 


مراسم تشييع بيگلري پور ، رهبر سمفوني صدا و سيما برگزار شد

وداع با آهنگساز نخستين سرود ملي ايران

گروه ادب و هنر-
مراسم تشييع پيكر مرحوم بيگلري پور، از نواسازهاي سرودهاي انقلابي، صبح ديروز با حضور جمعي از هنرمندان و پيام هاي رئيس جمهور و رئيس مجلس از مقابل مسجد بلال برگزار شد.
در اين مراسم پيام تسليت رئيس جمهور براي درگذشت بيگلري پور قرائت شد. محمود احمدي نژاد در بخشي از اين پيام تصريح كرد: فوت بيگلري پور باعث تاثر خاطر گرديد. بي شك طنين دلنشين سرود پاينده باد ايران، به عنوان اولين سرود جمهوري اسلامي ايران تا هميشه در ياد و خاطره ملت ايران باقي خواهد ماند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز با ارسال پيامي درگذشت رهبر اركستر سمفونيك صدا و سيما را تسليت گفت.
علي لاريجاني در اين پيام نوشته: درگذشت بيگلري پور موجب تاسف شد او آواها و نواهاي ماندگاري از جمله اولين سرود جمهوري اسلامي ايران را به جاي گذاشت كه در گنجينه فرهنگي و هنري اين كشور باقي خواهد ماند.
حسين تقي پور رئيس مركز موسيقي و سرود سازمان صدا و سيما در اين مراسم سخنراني كرد و گفت: استاد دكتر محمد بيگلري پور هنرمندي متدين، متعهد و مردمي بود.
وي افزود: مرحوم بيگلري پور در عرصه انقلاب و دفاع مقدس آثار بسيار ارزشمند و ماندگاري را خلق كرد و با اين گونه آثار حضوري موثر در دوران دفاع مقدس در كشور داشت.
رئيس مركز موسيقي و سرود سازمان صدا و سيما اضافه كرد: بيگلري پور با خلق آثار ارزشمند مردمي در ميان مردم كاملا پذيرفته و محبوب شده بود و حضور ايشان در مركز موسيقي و سرود موجب افتخار و سربلندي ما بود و ما امروز مديري لايق و هنرمندي توانمند را از دست داده ايم.
تقي پور گفت: مرحوم بيگلري پور با تكيه بر اعتقادات مذهبي تمامي آثار خود را ساخته است و اثرگذاري آنها نيز براساس همين اعتقادات بوده است.
مراسم تشييع پيكر مرحوم بيگلري پور پس از تشييع در قطعه 16 بهشت زهرا كنار مزار مادرش آرام گرفت.
گفتني است، مرحوم دكتر محمد بيگلري پور، رهبر اركستر سمفونيك صدا و سيما و خالق نخستين سرود ملي ايران پس از انقلاب اسلامي و سمفوني هاي انقلاب، حضرت محمد(ص)، انرژي هسته اي و... بود كه چهارشنبه شب در اثر عارضه ريوي درگذشت.
كيهان فرهنگي در شماره خرداد سال 86 گفت و گوي مفصلي با هنرمند برجسته موسيقي كشورمان انجام داده بود.
 


اسامي پذيرفته شدگان تكميل ظرفيت كنكور ارشد امروز اعلام مي شود

سخنگوي سازمان سنجش گفت: اسامي پذيرفته شدگان نهايي تكميل ظرفيت رشته هاي تحصيلي بورسيه، داراي شرايط خاص، مجازي و بين المللي، آزمون ورودي كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 91 امروز اعلام مي شود.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با مهر گفت: فهرست اسامي 900 نفر از پذيرفته شدگان نهايي تكميل ظرفيت رشته هاي تحصيلي بورسيه، داراي شرايط خاص، مجازي و بين الملل آزمون ورودي كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 91، ساعت 16 امروز اول بهمن سال 91 بر روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: تمام پذيرفته شدگان مذكور ضرورت دارد با در دست داشتن مدارك لازم ثبت نام كه در اطلاعيه همراه فهرست اسامي پذيرفته شدگان بر روي سايت سازمان قرار مي گيرد، در يكي از روزهاي شنبه و يكشنبه 7 و 8 بهمن ماه براي ثبت نام مراجعه كنند.
 


سخنگوي كميسيون امنيت ملي:

ايران از حقوق خود در درياي خزر عقب نشيني نمي كند

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد جمهوري اسلامي هرگز از حقوق خود در درياي خزر عقب نشيني نخواهد كرد.
سيدحسين نقوي حسيني ضمن ارائه گزارشي از برگزاري دومين اجلاس ملي درياي خزر كه از سوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در شهر ساري برگزار شد، افزود: تهران به تمامي كنوانسيون ها و توافقات بين المللي با حفظ منافع ملي خود در درياي خزر پايبند است.
وي با بيان اينكه ايران به شدت به اصول ديني و تكاليف و آموزه هاي اسلامي پايبند است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران تمام تلاش خود را به كار خواهد گرفت تا صميمانه ترين و دوستانه ترين روابط را با 15 كشور همسايه خود برقرار كرده و از هرگونه تنش كه اغلب آنها نيز از سوي دشمنان همه كشورهاي منطقه مديريت مي شود، پرهيز كند.
به گزارش ايرنا، نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي همچنين به نقل از علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان كه يكي از سخنرانان اين اجلاس بود، گفت: كشورهاي حوزه خزر به تمامي توافقات نشست سال 1389 كشورهاي همجوار اين دريا پايبند هستند.
 


قدرداني شيعيان ميانمار از مواضع رهبر انقلاب

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در سفر سه روزه هيئت پارلماني ايران به ميانمار شيعيان اين كشور از مواضع رهبر انقلاب قدرداني كردند.
احمد بخشايش اردستاني در گفت وگو با تسنيم گفت: هيئت اعزامي از كشورمان، متشكل از نمايندگاني از مجلس شوراي اسلامي، وزارت امور خارجه، جمعيت هلال احمر و كميته امداد امام خميني كه به ميانمار سفر كرده است، ظهر روز سه شنبه وارد شهر «سيت وي» در مركز استان راخين شده و نخستين مرحله از كمك هاي انسان دوستانه جمهوري اسلامي ايران به آوارگان استان راخين در اردوگاه هاي شهر سيت وي در ميانمار را اهدا كرد.
وي ادامه داد: اعضاي هيئت پارلماني اعزامي كشورمان به ميانمار، در ديدار با گروه هاي مختلف آوارگان، ضمن ابلاغ سلام هاي مقام معظم رهبري، دولت، مجلس و مردم ايران به آوارگان اين منطقه، با مسئولين اردوگاه ها و مقامات محلي، در خصوص ارتقاي شرايط زندگي در اين اردوگاه ها به تبادل نظر پرداختند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: حسين كماليان سفير آكرديته جمهوري اسلامي ايران در ميانمار نيز در سخناني خطاب به آوارگان مسلمان ساكن اردوگاه هاي اين كشور با بيان اين كه ملت مسلمان ايران نگران شرايط نابسامان برادران و خواهران خود در اين اردوگاه ها هستند، ابراز اميدواري كرد كه موضوع بهبود شرايط زيستي آنان و بازگشت آوارگان به خانه و كاشانه خود، با تلاش هاي دولت ميانمار از طريق راه هاي مسالمت آميز و عادلانه، حل و فصل شود.
وي تصريح كرد: در اين سفر سه روزه ديدارهايي با علماي حوزه علميه شيعيان در شهر يانگوم داشتيم و آن ها از توجه مقام معظم رهبري و مقامات كشورمان به وضعيت مسلمانان و شيعيان ميانمار ابراز خشنودي و رضايت كردند.
 


سرلشكر فيروزآبادي:

تدابير رهبر انقلاب چراغ راه دستگاه هاي فرهنگي باشد

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس ريشه در باور عمومي ملت ايران دارد، گفت: دستگاه هاي فرهنگي و نيروهاي مسلح كشور بايد تدابير رهبر معظم انقلاب را چراغ راه خود قرار دهند.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي در نخستين جلسه هيئت امناي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس اظهار كرد: در انقلاب اسلامي كه بناي آن بر تفكر بسيجي استوار است، بايستي فرهنگ دفاع مقدس در سطح جامعه برجسته شود و در فعاليت هاي فرهنگي و هنري دفاع مقدس، اسلامي بودن و ايراني بودن اين آثار به خوبي احساس شود.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح رهنمود هاي حضرت امام خميني(ره) و تدابير رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) را چراغ راه و چارچوب كاري دستگاه هاي فرهنگي و نيروهاي مسلح برشمرد و گفت: چون به تاكيد آن بزرگواران، شهدا ولي نعمت ما هستند، لذا بايستي در معرفي شهدا به نسل جوان به خصوص دانشجويان و دانش آموزان تلاش وافري داشته باشيم.
به گزارش سپاه نيوز، فيروزآبادي به عنوان عالي ترين مقام نيروهاي مسلح زنده نگه داشتن ياد شهدا در ايام الله به ويژه در روزهاي سوم خرداد و هفته دفاع مقدس را از جمله كارهاي خوب و اساسي بنياد حفظ آثار توصيف كرد.
 


سخنگوي اخوان المسلمين مصر:

 آمريكا و اسرائيل از نزديكي تهران و قاهره نگرانند

سخنگوي رسانه اي جماعت اخوان المسلمين مصر با تاكيد بر لزوم از سرگيري روابط قوي بين دو كشور ايران و مصر تاكيد كرد آمريكا و رژيم صهيونيستي از نزديكي بين قاهره و تهران احساس نگراني دارند.
«ياسر محرز»، سخنگوي رسانه اي جماعت اخوان المسلمين مصر با اشاره به حمايت خارجي براي عدم برقراري ثبات سياسي و اقتصادي در مصر اظهار كرد: شكي در اين مسئله وجود ندارد، بويژه اينكه مصر كشور قدرتمند و محوري است و اگر مصر به پا خيزد در آن صورت خطرات زيادي در كمين قدرت هاي متخاصم خواهد بود همچنانكه برخي قدرت ها هستند كه بي ثباتي سياسي و اقتصادي در مصر را مي خواهند و تمايل ندارند كه مصر به دوره رهبري خود بازگشته و يك قدرت ديگر به قدرت هاي ملت هاي عربي و اسلامي افزوده شود.
سخنگوي رسانه اي اخوان المسلمين در گفت وگو با فارس درباره نگراني هاي آمريكا و اسرائيل درباره از سرگيري روابط بين قاهره و تهران نيز خاطر نشان كرد: از سرگيري روابط بين اين دو كشور كه داراي وزنه سياسي و تمدني هستند، تاثير قدرتمندي در منطقه خاورميانه خواهد داشت و شكي نيست كه اين مسئله و نزديكي بين اين دو براي آمريكا و اسرائيل نگران كننده است.
 


جانشين فرمانده نيروي قدس:

سربلندي ملت ايران در مقابل تحريم ها معاندان را مأيوس كرد

جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه با بيان اينكه ملت ايران مسير عزت را با اقتدار سپري مي كند، گفت: جمهوري اسلامي با رشادت خستگي ناپذير در مقابل تحريم ها، سربلند بيرون آمد و معاندان را مأيوس كرد.
سردار اسماعيل قاآني جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه در يادواره سرداران شهيد شريفي و ابراهيمي از فرماندهان خراسان در دفاع مقدس اظهار داشت: شهيدان با اين روحيه از هيچ مشكلي هراس نداشتند، با توكل بر خدا و با تأسي از اهل بيت(ع) براي رفع تنگناها سعي فراواني داشتند. وي افزود: نظام جمهوري اسلامي بعد از پيروزي انقلاب تاكنون با الهام از فرهنگ شهادت و رشادت خستگي ناپذير در مقابل تحريم ها و مشكلاتي كه دشمنان براي ما ايجاد كردند، سربلند بيرون آمده و معاندان را مأيوس كرده است. سردار قاآني تصريح كرد: كشور ما تحت فشارها و دشمني دشمنان به اين جايگاه ممتاز در زمينه هاي گوناگون در دنيا دست يافته و مسير عزت را با اقتدار سپري مي كند.
به گزارش تسنيم، جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه خاطرنشان كرد: ملت ايران اين مسئله را به خوبي درك مي كند كه دشمنان براي ضربه زدن به اين نظام همه تلاش خود را صرف تهاجم فرهنگي و جنگ اقتصادي و تشديد تحريم ها عليه كشورمان كرده و تنها راه برون رفت از مشكلات تأسي به روحيه ايثار و از خودگذشتگي است.
 


در نيم قرن اخير

 6 ميليون هكتار از عرصه هاي جنگلي كشور كاهش يافت

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
در نيم قرن اخير 6 ميليون هكتار از عرصه جنگلي كشور كاهش پيدا كرده كه اين يك فاجعه زيست محيطي است.
مديركل حفاظت از محيط زيست مازندران با بيان اين مطلب افزود: عرصه هاي جنگلي 18 ميليون هكتار بوده كه هم اكنون به 12 ميليون هكتار كاهش پيدا كرده است.
هرمز محمودي راد كه به مناسبت هفته هواي پاك سخن مي گفت اظهار داشت: براساس آموزه هاي ديني حفظ محيط زيست يك وظيفه همگاني است. همچنين طبق اصل 50 قانون اساسي تمام مسئولان و افراد جامعه در حفظ و صيانت از منابع خدادادي بايد بكوشند. وي با تاكيد بر گسترش صنايع و توليد در جامعه تصريح كرد: بايد در توسعه همه جانبه كشور و استقرار صنايع از فناوري پاك استفاده شود.
 


امام جمعه موقت كردكوي دارفاني را وداع گفت

امام جمعه موقت شهرستان كردكوي در استان گلستان، دارفاني را وداع گفت.
به گزارش ايرنا،حجت الاسلام والمسلمين «محمدباقر شريعتي» امام جمعه موقت شهرستان كردكوي و امام جماعت مسجد ولي عصر (عج) روستاي «سركلاته خرابشهر» روزجمعه هم زمان با نمازمغرب و عشا، در بيمارستان 5 آذر گرگان به ديدار حق شتافت.
وي پدر شهيد «علي رضا شريعتي» و يكي از علماي گرانقدر و پرآوازه استان گلستان و شهرستان كردكوي بود كه در تاريخ 1318 در روستاي سركلاته خرابشهر (تميشه) چشم به جهان گشود و پس از سال ها درد و رنج بيماري در سن 73 سالگي به فرزند شهيدش پيوست.
مراسم وداع با پيكرپاك اين عالم بزرگوار روز گذشته همراه با نمازمغرب و عشاء در مسجد ولي عصر(عج) روستاي سركلاته خرابشهر و مراسم تشييع ساعت 8 صبح امروز در شهرستان كردكوي و بعد از آن در روستاي سركلاته خرابشهر برگزار مي شود.
 


نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري كيش به كار خود پايان داد

كيش-خبرنگار كيهان:
ششمين نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري، هتلداري و فرصت هاي سرمايه گذاري در جزيره كيش به كار خود پايان داد.
در اين نمايشگاه 4 روزه كه جمعه به كار خود پايان داد 120 شركت فعال در صنعت گردشگري و هتلداري و سرمايه گذاران داخلي و خارجي حضور داشتند كه در پايان توافقنامه همكاري ميان تعدادي از شركت كنندگان به امضا رسيد.
به گزارش خبرنگار ما ششمين نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري امسال كيش با استقبال سرمايه گذاران داخلي و خارجي مواجه شد. بيشتر آنها مايل بودند در مناطق آزاد استان هاي گيلان، مازندران و چهار محال و بختياري سرمايه گذاري كنند.
 


كنگره ملي امام محمد باقر(ع) در بيرجند برگزار شد

بيرجند- خبرنگار كيهان:
كنگره ملي امام محمد باقر با معرفي آثار برتر به كار خود پايان داد.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي ضمن اعلام اين خبر گفت: ترويج و گسترش فضائل و مناقب اهل بيت(ع) در جامعه اسلامي و گسترش و تقويت تفكر ولايي، تبديل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگي، تقويت بنيه هاي ديني و مذهبي آحاد مردم بويژه نوجوانان و جوانان نسبت به اهل بيت طاهرين(ع) از جمله اهداف اين كنگره است.
حجت الاسلام والمسلمين گرائيلي افزود: علم بي بديل معصومين بويژه امام محمد باقر(ع) الگويي ارزشمند براي طي طريق در راه كسب علم و معرفت است.
لازم به ذكر است، از مجموع 100 مقاله ارسالي از سراسر كشور به دبيرخانه كنگره ملي امام محمد باقر(ع) از آثار سه تن از پژوهشگران تقدير شد.
 


مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور:

اعتقاد، اعتماد و اميد 3 رمز اساسي در انتخابات است

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور گفت: انتخابات فرصت مغتنمي براي قدرت نمايي مردم و كشور است كه دشمنان در پي آن هستند كه اين فرصت را به تهديد تبديل كنند.
حسنعلي نوري در افتتاحيه همايش توجيهي-آموزشي مجريان و دست اندركاران يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، كه با مشاركت وزارت كشور و استانداري هاي خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد كه به مدت 2 روز در اهواز در حال برگزاري است اظهار داشت: پس از 22بهمن 57 توطئه هاي دشمنان آغاز و فراز و نشيب هاي بسياري پشت سر گذاشته شد؛ روزهاي سختي كه هر يك از آن ها به تنهايي مي توانست هر نظام سياسي را ساقط و طومار حاكميتش را در هم بپيچد اما جمهوري اسلامي ايران به مدد ولايت و رهبري، توكل و توسل و پيوند با قرآن و عترت اين گذرگاه ها را با قدرت سپري كرد.
وي تصريح كرد: اين بار نه نظام ايران بلكه ملت ايران هدف اين هجمه است؛ زيرا آن ها دريافته اند كه رمز بقاي اين نظام حضور و همراهي مردم و پيوند آن ها باولايت و ريشه دوانيدن عميق جايگاه ولايت در قلوب اين مردم است؛ آن ها اين ترجمان را تاب نمي آورند.
نوري افزود: برگزاري يك انتخابات پرشور، سالم و پرشكوه مي تواند بار ديگر قدرت اين ملت را به همه مردم دنيا نشان دهد؛ چرا كه امروز انتخابات جمهوري اسلامي ايران تنها متعلق به خود او نيست و اثربخشي اين انتخابات در ساير مناسبات جهان ثابت شده است.
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور با بيان اين كه اگر ما از فتنه 88، تجربه كسب كرديم، آن ها نيز هوشيار شدند، اظهار داشت: بايد دقيق باشيم و هر كس در عرصه برگزاري انتخابات مسئوليتي دارد، كار خود را به بهترين نحو انجام دهد. اگر مي خواهيم شعارها در عرصه انتخابات محقق يابد بايد وقت بگذاريم، دقيق باشيم، تمركز كنيم و مطالعه كنيم و تنها به تجربيات گذشته بسنده نكنيم.
وي در پايان تاكيد كرد: در عرصه برگزاري انتخابات شناخت كار و سرلوحه قرار دادن سه اصل اعتقاد، اعتماد و اميد، لازمه تحقق قانون مداري، عدالت محوري و امانت داري است.
 


درگذشت خادم برگزيده مشهدي در حوزه قرآن كريم

محمدعلي اوحدي خادم برگزيده قرآن كريم در حوزه آموزش عمومي و تخصصي قرآن كريم در چهاردهمين دوره تجليل از خادمان قرآن كريم درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس محمدعلي اوحدي خادم برگزيده در حوزه آموزش عمومي و تخصصي قرآن كريم در چهاردهمين دوره تجليل از خادمان قرآن، سال 1315 در كربلا متولد شد و آموزش روخواني و روان خواني قرآن را نزد استاد شيخ عبدالرحمن دروي گذراند سپس در محضر استاداني چون عبدالفتاح شعشاعي و ابوالعينين شعيشع در كربلا به ويژه استاد شعشاعي به تلمذ پرداخت كه آن زمان اوحدي حدود 11 سال سن داشت.
وي در سن 19 سالگي به اصرار پدرش كه مجتهد و عالمي مذهبي بود و چندي قبل به منظور اقامت در ايران و حضور در ركاب آيت الله سيد يونس اردبيلي مرجع مسلمانان آن زمان، سفر كرده بود با انبوهي از تجارب عالي قرآني در زمينه قرائت و نوار كاستي از صداي استاد عبدالباسط به ايران آمد و از همان زمان مشغول تدريس و آموزش سبك هاي مختلف قرائت قرآن شد و در مسابقات سراسري و بين المللي بسياري موفق به كسب مقام برتر شد و به دنبال آن در مسابقات فراواني به امر داوري پرداخت.
اين خادم برگزيده قرآني و دارنده گواهينامه بين المللي داوري از كشور ليبي از سال 1348 افتخار خادمي حرم مطهر امام رضا(ع) و قاري رسمي تشريفات آستان قدس رضوي را دارا است.
اين پيشكسوت قرآني پدر شهيد و يك جانباز شيميايي از جنگ تحميلي ايران و عراق مي باشد. اين قاري برجسته قرآن كريم سال 1354 حدود شش ماه در كشور مصر نزد استاداني چون؛ مصطفي اسماعيل، منشاوي، شحات انور، ابوالعينين شعيشع، عبدالباسط و... تعليم ديد.
همچنين در سفرهاي بسياري به كشورهاي مختلف از جمله آرژانتين، برزيل، مالزي و مصر به اجراي برنامه و تلاوت تبليغي قرآن پرداخته است.
پيكر اين پيشكسوت قرآني و پدر شهيد روز گذشته از صحن آزادي حرم مطهر رضوي تشييع شد.
 


دبيركل جمعيت فداييان اسلام:

طرفداران رابطه با آمريكا تاريخ را به دقت مطالعه كنند

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
دبيركل جمعيت فداييان اسلام با انتقاد از برخي طرفداران رابطه با آمريكا در كشور خاطر نشان كرد: اين افراد براي آشنا شدن با اهداف شوم آمريكا بهتر است تاريخ را به دقت مطالعه كنند و ببينند اين شيطان بزرگ با چه اهدافي وارد كشور مي شود.
مهدي عبدخدايي در آيين بزرگداشت شهيد نواب صفوي كه در مسجد قائميه گنبدكاووس، و با حضور برخي مسئولان و اقشار مختلف مردم اين شهرستان برگزار شد ضمن اعلام مطلب فوق افزود: ساده زيستي اين روحاني شهيد سبب شده تا مردم پس از 57 سال از شهادت وي، هر ساله آيين هاي بزرگداشت اين شهيد والامقام را برگزار كنند. وي همچنين گفت: آن شهيد بزرگوار و همرزمانش براي اينكه ايران در قالب پيمان بغداد (سنتو) تحت سيطره اردوگاه غرب و شرق قرار نگيرد، جان خود را نثار كردند. دبيركل جمعيت فدائيان اسلام با بيان اينكه شهيد نواب صفوي و همرزمانش خواهان ايران مستقل خارج از سيطره آمريكا، شوروي سابق و انگليس بودند، ابراز داشت: اين شهيد بزرگوار به اهداف شوم اين قدرت ها در تسلط بر كشورها واقف بود و به همين علت مخالف وارد شدن ايران به اردوگاه هاي شرق و غرب بود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين سبحاني امام جمعه گنبدكاووس نيز در ابتداي اين آيين گفت: شهيد نواب صفوي و همرزمانش با مبارزات و شهادت خود، جو خفقان و استبدادي رژيم پهلوي را شكستند. شهادت شهيد نواب صفوي و همرزمانش به ملت ايران روحيه مبارزه با استبداد و استكبار داد.
 


نماينده مردم مباركه در مجلس:

علت افزايش قيمت برنج دخالت وزارت صنعت است

نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در توزيع برنج به نرخ دولتي گفت: دخالت اين وزارتخانه سبب تشديد احتكار برنج و افزايش قيمت آن در بازار شده است.
علي ايرانپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در مباركه اظهار كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از چند هفته گذشته اقدام به توزيع برنج به نرخ دولتي كرد كه اين موضوع به دليل كمبود نظارت موجب تشديد احتكار برنج خارجي و داخلي و افزايش قيمت آن شده است.
وي با بيان اين كه وزارت صنعت، معدن و تجارت هر كيسه برنج را به قيمت 23 هزار و 500 تومان به فروشندگان عرضه مي كند، افزود: به دليل نبود نظارت بخشي از اين برنج ها در بازار آزاد به قيمت كيسه اي 45 هزار تومان به فروش مي رسد كه گزارش هاي متعددي در اين باره به كميسيون رسيده است.
عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس اضافه كرد: به طور حتم اگر نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر بازار برنج صحيح و حساب شده بود، شاهد احتكار و افزايش قيمت برنج داخلي و خارجي نبوديم.
ايرانپور گفت: نزديك شدن به ايام پاياني سال سبب شده كه دلالان اقدام به احتكار برنج كنند و در شرايطي كه رستوران داران حاضرند به نرخ آزاد اين محصول را خريداري كنند، برنجي براي خريد وجود ندارد.
وي با تاكيد بر اينكه عدم چاره انديشي وزارت صنعت، معدن و تجارت در روزهاي آينده بازار برنج را با مشكلات جدي تري مواجه مي كند، تصريح كرد: در اين هفته از وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد نابساماني و آشفتگي هاي بازار برنج سؤال مي كنيم و مهدي غضنفري بايد پاسخگوي مشكلات به وجود آمده باشد.
نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اغلب واردكنندگان برنج از ارز مرجع استفاده مي كنند، گفت: به طور حتم آشفتگي بازار برنج اثر رواني منفي در جامعه دارد و تداوم اين وضعيت به ضرر مردم است.

 


گلستان به استقبال جشن هاي هفته وحدت رفت

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
ائمه جمعه شيعه و اهل سنت شهرستان گنبد كاووس در آيين جشن ميلاد پيامبر و هفته وحدت كه در مسجد آخوند طلابي گنبدكاووس و با حضور حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، بر لزوم حفظ هرچه بيشتر وحدت تاكيد كردند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين سبحاني امام جمعه گنبدكاووس با تبريك ميلاد با سعادت نبي مكرم اسلام و حضرت امام صادق(ع) و نيز هفته وحدت، گفت: مردم اين شهرستان در سايه تمسك به ريسمان الهي، زندگي مشترك و مسالمت آميزي با هم دارند. وي افزود: به بركت عنايات و الطاف الهي، انقلاب اسلامي و منويات امام راحل و منويات رهبر انقلاب وحدت و صميميت مردم اين منطقه در كشور نمونه و الگو است.
امام جمعه گنبدكاووس با اشاره به برخي حوادث و اختلافات پس از فتنه 88، گفت: مردم اين منطقه هرگز وارد بازي هاي جناحي و سياسي نشدند و فقط پشتيبان نظام اسلامي و ولايت و رهبري آن بوده و هستند.
آخوند عبدالباسط نوريزاد امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس نيز در اين آيين گفت: مردم اين منطقه در پرتوي عنايات الهي و منويات مقام معظم رهبري در كمال امنيت و آرامش با يكديگر زندگي مي كنند.
آخوند نوريزاد افزود: مسئولان دولت جمهوري اسلامي نيز در پيشبرد اهداف عاليه اسلام و نظام و در جهت خدمت به مردم از هيچ كوششي دريغ نمي كنند. وي، تحقق حكومت الهي و ديني را خواسته ديرينه مردم منطقه گنبدكاووس دانست و گفت: خداوند را شاكريم كه اين خواسته مردم در سايه عنايات الهي و با رهبري امام راحل و سكانداري جانشين خلف ايشان به تحقق پيوست.
شايان ذكر است، در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسن ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با قدرداني از دست اندركاران برگزاري آيين جشن بزرگ هفته وحدت در منطقه گنبدكاووس نيز گفت: مردم اين منطقه در سايه ايمان به پيامبر(ص) و تمسك به قرآن كريم و دلباختگي به اهل بيت پيامبر(ص)، از نعمت اسلام، ايمان و معرفت به اولياي حق برخوردار شده اند.
 


وجود 5 هزار موقوفه آموزشي در كشور

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
بيش از 5 هزار موقوفه آموزشي و 50 دانشگاه و 400 بيمارستان و درمانگاه وقفي در كشور موجود است.
حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در مراسم معارفه مديركل اوقاف كرمانشاه با اعلام اين خبر تصريح كرد: در گذشته سالانه 200 موقوفه جديد در كشور ثبت مي شد كه طبق آمار موجود در سال 89 اين رقم به هزار مورد رسيده يعني حدوداً پنج برابر شده است.
وي افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي امام خميني(ره) با صدور دستورالعملي شجاعانه تمامي اسناد اراضي واگذار شده در جريان اصلاحات ارضي را ابطال و دستور صدور اسناد وقفي را صادر كرد. سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در بخشي از سخنانش با تاكيد بر اهميت زنده نگه داشتن فرهنگ وقف گفت: سنت حسنه وقف مختص دين مبين اسلام نبوده بلكه تمامي اديان الهي توجه ويژه اي به فرهنگ وقف دارند. حجت الاسلام محمدي در ادامه با اشاره به اين كه فرهنگ وقف سبب ماندگاري نام انسان ها مي شود، قدمت سنت حسنه وقف را در كشورمان بيش از هزار سال دانست.
 


عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي:

 تاخير دولت در ارائه بودجه عمدي است

عضو كميته برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از تاخير سال هاي اخير دولت در ارائه لايحه بودجه گفت: اميدواريم رئيس جمهور بعدي در اين زمينه قانونمندي را رعايت كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، عزت الله يوسفيان ملا ظهر ديروز در جلسه شوراي اداري شهرستان آمل با بيان اينكه شرايط و عملكرد همه مسئولان بايد منطبق بر قانون اساسي باشد، گفت: هر ساله دولت بر اساس قانون موظف است 15 آذرماه لايحه بودجه را به مجلس ارائه كند و اگر اين امر صورت نگيرد، بايد لايحه چند دوازدهم را ارائه كند.
وي با اشاره به اينكه لايحه چند دوازدهم كاري از امور كشور پيش نمي برد، گفت: چند دوازدهم يعني هزينه جاري و حقوق كارمندان و اين امر به پروژه هاي عمراني كشور لطمه وارد مي كند.
يوسفيان ملا با اعلام اينكه دولت هايي كه 15 آذرماه لايحه را تحويل مي دادند به زحمت كار بررسي بودجه تا پايان سال به اتمام مي رسيد، افزود: حالا كه در سال هاي اخير دولت لايحه بودجه را با تاخير چندين ماهه ارائه مي كند، نمي شود كاري براي پيشرفت كشور كرد.
وي با اشاره به اينكه بودجه ارائه شده به 13 قسمت تقسيم شده و به 13 كميسيون مي رود، يادآور شد: كار بررسي بودجه زمان بر است اما به نظر مي رسد دولت عمدي ارائه آن را به تاخير مي اندازد.
اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه قيمت نفت و دلار در بودجه هيچ گاه به صورت قطعي بيان نمي شود، گفت: اگر دليل دولت مشخص نبودن و يا ثبات نداشتن قيمت دلار و نفت است، همواره در بودجه حداقل قيمت نفت و يا نرخ شناور مديريت شده دلار را بيان مي كنيم تا اگر محقق نشد در اصلاح و متمم بودجه ارائه شود.
وي با بيان اينكه عدم ارائه بودجه به زيان مردم تمام مي شود، اظهار داشت: ما از طرف ملت مسئوليم كه بگوييم كه بودجه چند دوازدهم يعني هيچ پروژه اي دركشور صورت نمي گيرد.
يوسفيان ملا با اعلام اينكه تاخير در ارائه بودجه هزينه هاي عمراني را افزايش مي دهد، تصريح كرد: اگر مسئولان با هم دعوا كنند زيانش را مردم مي بينند.
وي با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور در مجلس تاكيد كرد: سخنان رئيس جمهور به جا بود اما اين برنامه ها بايد در اول دوره گفته مي شد ولي درباره قانونمندي اميدواريم رئيس جمهور بعدي به اين برنامه ها و قوانين عمل كند.
 


پايان دهمين جشنواره تئاتر بسيج كشور

با معرفي گروه هاي برتر نمايشي

سمنان- خبرنگار كيهان:
دهمين جشنواره تئاتر بسيج كشور با معرفي برترين گروه هاي نمايشي در سمنان به كار خود پايان داد.
در مراسم اختتاميه اين جشنواره كه 33 گروه نمايش در چهار بخش صحنه اي، خياباني، كودك و نوجوان و عروسكي حضور داشتند جانشين سازمان بسيج مستضعفين گفت: هنر وقتي با قرآن و عترت همراه باشد هيچ وقت از اذهان پاك نخواهد شد.
سرتيپ فضلي هنرمندي رزمندگان اسلام در دفاع از كيان و امنيت جمهوري اسلامي را بي نظير و زمينه ساز آرامش و امنيت امروز هنرمندان عرصه تئاتر و سينما دانست.
وي از هنرمندان خواست در كارهايشان به شهدا توسل و تمسك جويند و از ارزش هاي دفاع مقدس، بسيج و آرمان هاي ملت ايران پاسداري كنند.
به گزارش فارس رئيس بسيج هنرمندان كشور نيز در حاشيه اين جشنواره گفت: تعالي انديشه و فرهنگ از اهداف تئاتر بسيج است و هنر نمايش بايد براساس نيازهاي زمان و دغدغه هاي مردم برنامه ريزي شود. حسين قناديان افزود: تئاتر بسيج از لحاظ شكل با ساير جشنواره ها تفاوتي ندارد اما آنچه باعث تمايز جشنواره بسيج با ساير جشنواره ها مي شود سمت و سوي بسيج است و بايد تمام فعاليت هاي هنري آميخته با محتواي دين باشد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10