(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 2 بهمن  1391 - شماره 20411

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش خبري - تحليلي واشنگتن پست :
 دود تحريم هاي ايران به چشم تحريم كنندگان رفت
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
نخستين جشنواره دانشجويي حركت هاي جهادي
تمديد مهلت ثبت نام در رشته هاي بدون آزمون دانشگاه آزاد تا شنبه
هديه به خوانندگان
اعلام نتايج 3 آزمون فراگير در8 بهمن ماه
توكلي خبر داد
اعلام نتايج تكميل ظرفيت دكتري از پس فردا
صدر، معين و ظفرقندي رد صلاحيت شدند
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور:
برخي مسئولان در فتنه 88 تجديد و برخي مردود شدند
واكنش سردار اسدي به اظهارات چاك هيگل
استقبال قاهره از ميزباني مذاكرات ايران و گروه 1+5
رضايي:
مديريت اقتصادي نيازمند 3 بسته مهم مالي تجاري و اقتصادي است
حضور 150 سوادآموز نهضت در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري
حاجي بابايي:
تاخير در پرداخت پاداش خدمت فرهنگيان خجالت زده ام كرده است
از سراسر كشور
700 اثر به دبيرخانه جشنواره ملي شعر فارسي قرآني ارسال شد
تكثير فيل ماهي پرورشي خارج از فصل در رشت آغاز شد
مديرعامل شركت توانير:
ايران بزرگترين تبادل انرژي برق را در خاورميانه دارد
2 محقق ايراني به جمع برترين دانشمندان جهان پيوستند
نماينده مردم شهرضا در مجلس:
دخالت نمايندگان در جا به جايي مسئولان غيرقابل قبول است
نماينده مردم تهران در مجلس:
 مردم در مورد فتنه آينده هوشيار باشند
مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور:
وزارت كشور با تمام توان آماده برگزاري انتخابات رياست جمهوري است
بودجه سال 92 شهرداري اصفهان به شوراي اين شهر رفت
مديرعامل ستاد ديه كشور:
رسانه ها اعضاي شوراي فرهنگ عمومي را به چالش بكشند
با رفع مشكلات موجود صادرات كالا از مرز پرويزخان بار ديگر آغاز شد
فرمانده سپاه اميرالمؤمين(ع) ايلام:
سپاه مردم را تشويق به حضور حداكثري در انتخابات مي كند
در زلزله تابستان امسال
بيش از 39 هزار واحد مسكوني در آذربايجان شرقي آسيب ديدند


گزارش خبري - تحليلي واشنگتن پست :

دود تحريم هاي ايران به چشم تحريم كنندگان رفت

تحريم عليه جمهوري اسلامي عمري تقريباً به اندازه خود آن دارد! اما طي چند سال و به خصوص ماه هاي اخير آمريكا كوشيده است چنان چماقي از تحريم بر فراز جمهوري اسلامي به نمايش بگذارد كه به قول خودشان رژيم را مجبور به عقب نشيني و تغيير رفتار كند.
شايد از همين روست كه هر از گاهي عبارت جديدي را در بوق و كرنا مي كنند. يك روز از تحريم هاي فلج كننده مي گويند كه قرار است ايران را به زانودر آورد، يك روز از تحريم هاي هوشمند دم مي زنند كه هدفش حكومت است و نه مردم و يك روز از تحريم هاي فراگير كه قرار است جلوي دور زدن تحريم ها توسط جمهوري اسلامي ايران را بگيرد.
همين تغيير عناوين به خوبي نشانگر ميزان موفقيت پروژه تحريم است. بزرگ ترين و جنجالي ترين پروژه اي كه مانور زيادي روي آن انجام شد، تحريم نفتي ايران بود. تحريمي كه قرار بود اين بار ديگر ايران را به زانو درآورد و وادار به تسليم كند اما آمريكا طي دو نوبت بزرگ ترين واردكنندگان نفت ايران را از اين تحريم معاف كرده و صادرات نفت كماكان ادامه دارد.
تحليلگران و كارشناسان غربي نيز بارها و بارها بر اين موضوع تاكيد كرده اند كه كوچه تحريم براي غرب بن بست است و آنها را به جايي نخواهد رساند. برخي پا را از اين نيز فراتر گذاشته و تحريم را بومرنگي مي دانند كه حالا برگشته و صورت پرتاب كننده اش را هدف گرفته است.
در آخرين اظهار نظر اين روزنامه واشنگتن پست بود كه به اين موضوع اذعان كرد.
«جابي واريك» خبرنگار امور ايران روزنامه «واشنگتن پست» در مقاله ديروز خود در مورد «تحريم هاي ضد ايراني» اذعان نموده كه تحريم هاي وضع شده عليه ايران سبب وارد آمدن فشار اقتصادي بر خود كشورهاي تحريم كننده شده است.
واريك در ابتداي مقاله خود به بي تاثير بودن تحريم هاي غرب عليه ايران اشاره مي كند و مي گويد :زماني كه اروپائيان بنادر خود را در تابستان سال گذشته ميلادي بسوي تانكرهاي نفتكش ايراني بستند، جمهوري اسلامي ايران روابط تجاري و نفتي خود با شرق را گسترش داد. كشورهايي چون چين، هند و كره جنوبي عليرغم انتقاد كشورهاي غربي تحريم كننده ايران بازار مطمئن خود با ايران را حفظ نمودند.»
وي اشاره مي كند كه اوباما در تقلاست تا «ائتلاف كشورهاي همراهي كننده با تحريم هاي عليه ايران را در كنار خود نگه دارد.»
نويسنده در ادامه مقاله اذعان دارد كه كشورهاي همسايه ايران و كشورهاي آسيايي كماكان به مبادلات نفتي خود با جمهوري اسلامي ايران ادامه مي دهند و اشاره مي كنند «كشورهاي حامي آمريكا در اعمال تحريم ها در مورد اين مسئله متزلزل هستند. كره جنوبي تا اواخر سال گذشته ميلادي مبادلات تجاري و نفتي خود با ايران را افزايش داد. تركيه كشور همسايه ايران نيز شريك تجاري جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود و بصورت مبادله نفت در برابر طلا به خريد نفت از ايران ادامه مي دهد.»
اين در حاليست كه از سوي ديگر روزنامه مشهور هندي«تايمز آو اينديا»با تاكيدبرمشتركات تاريخي و فرهنگي ايران و هند و نپيوستن هند به تحريمهاي ضد ايراني، تصريح كرد دهلي نو نسبت به واشنگتن بي اعتمادي تاريخي عميقي دارد.
تايمز آو اينديا كه به اصلي ترين روزنامه هند مشهور است،روز شنبه نوشت فشار ها به هند براي كاهش معاملات با تهران وزارت امور خارجه اين كشور را برآن داشته است تا طرحي را آماده سازد كه براساس آن به شركت هاي هندي درمورد «شيوه هاي خلاقانه» تجارت با ايران براي دور زدن تحريم هاي سازمان ملل و آمريكا توصيه هايي شده است.
اين روزنامه در تحليلي ادامه دادتاكنون اين «شفاف ترين» نشانه اي بوده كه در آن دولت هند با وجود تحريم هاي بين المللي فراگير عليه ايران،از علاقه خود براي ارتباط تجاري با ايران در زمينه هاي مختلف از جمله در حوزه انرژي خبر داده است.
يكي از اين راهها را وارد شدن شركت هاي هندي دركنسرسيوم هايي با شركت هايي از روسيه، چين و كويت عنوان كرده است تا از اين طريق كار آمريكا و كشورهاي اتحاديه اروپا درمتهم كردن كشور يا شركت خاصي به ارتباط با نقض تحريم ها عليه ايران دشوارتر شود.
اين روزنامه،تمايل حياتي و ضروري هند به حفظ روابط تجاري با ايران را ناشي ازنياز صنايع اين كشوربه نفت خام و گاز ايران دانست و خروج شركت هاي بين المللي را ازحوزه هاي نفت و گاز ايران را از سال 2007 موقعيتي براي ورود شركت هاي هندي به اين حوزه ها خواند.
تايمز آو اينديا نوشت:چين نيز پس از سخت تر شدن تحريم ها عليه ايران در سال 2007، آگاهانه تصميم گرفت كه حضور خود را در حوزه هاي نفت و گاز اين كشور افزايش دهد.
اين روزنامه هندي در بخش ديگري از تحليل خود اضافه كردبي اعتمادي به برنامه هاي ايالات متحده و اتحاديه اروپا بيش از پيش خود را در كنگره هندوستان نشان مي دهد .
اين روزنامه درادامه مي افزايدكه روابط عميق تهران بادهلي نو باتوجه به روابط تاريخي،فرهنگي و اقتصادي بين دو كشور بسيار روشن به نظر مي رسد. اين روزنامه مي افزايد هند و ايران مشتركات فرهنگي، اقتصادي و تاريخي بسيار دارند.
اين روزنامه نوشت كه چاه عميق بي اعتمادي هند به آمريكا،دهلي نو را به سازماندهي گروهي تحقيقاتي مستقل درهر دو حزب سياسي اين كشور به نام تحقيقات كنگره (CRS) براي بررسي آخرين گزارش هاي آمريكا عليه ايران واداشته است.
تظاهرات عليه تحريم هاي ضدايراني در ايتاليا
همچنين آخرين خبرها حاكي است يك جنبش ضد امپرياليستي ايتاليايي خواستار برپايي تظاهرات عليه تحريم هاي بين المللي ايران شد.
«استفانو بوني لائوري» رهبر جنبش ضدامپرياليستي و نشريه اينترنتي «دولت و قدرت» در مصاحبه اي با ايرنا در رم گفت: روز دوم فوريه (14 بهمن ماه) تظاهراتي عليه تحريم بين المللي جمهوري اسلامي ايران در مركز شهر رم برگزار مي كنيم.
وي افزود: جنبش ما يك سال است كه در سراسر ايتاليا عليه امپرياليسم ناتو و تجاوزكشورهاي غربي به ايران و سوريه تظاهرات برگزار مي كند.
وي گفت: تحريم هاي سنگين اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران بيشترين ضربه را به اقتصاد همان كشورهاي اروپايي كه از سال ها است با ايران رابطه اقتصادي دارند، وارد كرده است.
وي افزود: اين كشورها تنها بخاطر اطاعت كردن از دستورات واشنگتن و تل آويو اقدام به تحريم ايران كرده اند كه دود اين تحريم ها بيشتر به چشم خودشان مي رود و بيشترين زيان را متحمل مي شوند.
وي گفت: ما بدين منظور روز دوم فوريه تظاهراتي در پايتخت ايتاليا به نفع جمهوري اسلامي ايران برگزار مي كنيم و سپس روز نهم فوريه (21 بهمن) نيز در سالن شهرداري شهر «برشا» كنفرانسي تحت عنوان «ايران و خاور جديد نزديك» برگزار خواهيم كرد كه در آن «اوعدي رمضان» از كميته ايتاليا- سوريه، «علي رضا جلالي» از انجمن امام مهدي (ع)، «علي منصور» مولف كتاب «در قلب حزب الله» و «ارنستو فرانته» از روزنامه «ريناشيتا» شركت مي كنند.
وي گفت: اعمال تحريم بين المللي عليه جمهوري اسلامي ايران نيز نشان بارز آن است و به عقيده ما اعمال تحريم عليه ايران تنها به اين دليل كه قصد توسعه برنامه هسته اي مشروع و غير نظامي دارد، شرم آور است.
 


درپرتو وحي

خداوند راه راست را
نشان مي دهد
قرآن كريم:
و بر خداوند است كه راه راست را (به بندگانش) نشان دهد.
اما بعضي از راهها(يي كه جز راه خداست) بيراهه است.
و اگر خدا بخواهد، همه شما را ( به اجبار) هدايت مي كند (ولي هدايت اجباري سودي ندارد).
سوره نحل
آيه9
 


اخبار ادبي و هنري

معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
اعطاي مجوز دوباره به نشر چشمه
كذب محض است!
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد كه اعطاي مجوز دوباره به نشر چشمه كذب محض است.
علي اسماعيلي اين مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگار كيهان و در رد اخبار برخي رسانه هاي معاند عنوان كرد.
وي گفت: پرونده تخلفات نشر چشمه در دادگاه تجديدنظر در حال رسيدگي است و بالطبع هيچ گونه خدماتي تا صدور راي دادگاه به اين موسسه ارائه نخواهد شد.
نشر چشمه به دليل چاپ كتاب هاي ظاله توقيف شد.
اين موسسه قصد داشت كتابي نوشته محمد رحمانيان و در توهين به حضرت امام حسين(ع) به چاپ برساند.
استقبال روزنامه ايران
از آهنگساز ضدايراني
روزنامه دولتي ايران با يك آهنگساز ضدايراني مصاحبه مفصلي انجام داد.
اين روزنامه در شماره ديروز خود، به سراغ نادر مشايخي رفت.
آهنگسازي كه پس از فتنه 88، موسيقي ضعيف «ندا آقاسلطان» را در اروپا اجرا كرد تا افكار جهاني را عليه نظام ديني كشورمان برانگيخته كند.
مشايخي گويا در بطن جشنواره تئاتر فجر هم ظاهر شده است كه انگيزه وي از اين نوع حضور مي تواند قابل تامل باشد!
راديو زمانه متعلق به منحرفين جنسي و نيز صداي آمريكا از كارهاي نادر مشايخي استقبال گسترده اي كرده اند.
فراستي:
فيلم مخدوش كننده امنيت ملي و اصول اخلاقي نبايد اجازه ساخت بگيرد
يك منتقد تصريح كرد: فيلمي كه تماميت ارضي ايران را زير سؤال ببرد و امنيت ملي ما را مخدوش كند، نبايد ساخته شود و اين اصلي است كه همه كشورها دارند.
مسعود فراستي در گفت و گو با فارس همچنين گفت: فيلم «بي خود و بي جهت» خيلي فيلم آشغالي است و به مخاطب توهين مي كند. من نمي گويم حذف شود و بايد اكران بگيرد اما به درستي آن را نقد مي كنم.
اين منتقد در بخش ديگري از گفت وگوي خود گفت: به فيلم «جدايي نادر از سيمين» اول فجر جايزه داد و چه خوب دوستان را فريب داد.
نشست فيلمسازان
با رئيس بسيج
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در نشستي با فيلمسازان و هنرمندان سينما ديدار و گفت وگو كرد.
محمدرضا نقدي در اين ديدار گفت: در فيلمي كه جهت آن سازنده باشد مي توان انتقاد كرد و حتي نقطه ضعف يك فرمانده را نشان داد ولي زير سؤال بردن اصل دفاع مقدس درست نيست و اگر در سينما خوب كار شود بي شك مردم هم استقبال خواهند كرد.
وي اظهار داشت: در كل جنگ سرد فقط يك رسانه وجود داشت و آن راديو آزادي بود كه توسط آمريكا به زبان روسي پخش مي شد كه الان به راديو فردا تبديل شده است، اما امروز حداقل 300 شبكه ماهواره اي فارسي زبان عليه ايران فعاليت مي كنند.
نقدي به تهاجم هاي اقتصادي، سياسي، نظامي، فرهنگي و... دشمن عليه ايران اشاره كرد و افزود: حماسه اي كه ملت ايران امروز بر پا كرده است كمتر از دفاع مقدس نيست و چند سال بعد به عنوان افتخار و حماسه هاي جاودان موجب تحسين همگان خواهد بود كه ملت ايران با صبر و آرامش در مقابل تهاجم چند جانبه دشمن، مقاومت و ايستادگي مي كنند.
گفتني است در ابتداي اين نشست صميمي سه ساعته، پيشكسوتان و فعالان سينمايي كشور از جمله محمدرضا عرب، سيداحمد ميرعلايي، حبيب الله كاسه ساز، ناصر شفق، علي شاه حاتمي، جابر قاسمعلي، مسعود اطيابي، نقي نعمتي، مهدي فيوضي، دكتر شجاعي و محمد خزايي به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.
كارگردان فيلم ضدايراني از ترس برملا شدن گذشته اش در انتخابات شركت نمي كند
كمي پيش شايعاتي مبني بر احتمال كانديداتوري «بن افلك»، سازنده فيلم «آرگو» در رسانه هاي غربي منتشر شد، هم اكنون اما اين رسانه ها ضمن تكذيب اين خبر تاكيد مي كنند افلك از ترس برملا شدن گذشته اش در انتخابات شركت نمي كند.
روزنامه آمريكايي «نشنال اينكوآيرر» به نقل از منابع آگاه نوشت: بن افلك با آنكه به فعاليت در عرصه سياست علاقمند است ولي مي ترسد كه سياستمدارهاي كثيف، گذشته كثيف او را رو كنند.
اين روزنامه در ادامه افزود: «افلك» به شدت علاقمند است كه جاي «جان كري» را براي سناتوري ايالت ماساچوست بگيرد ولي خيلي مي ترسد كه گذشته او در ارتباط با اعتياد به مواد مخدر، قماربازي هاي زيرزميني، اعتياد به مشروبات الكلي كه مجبور به گذراندن دوره هاي مراقبتي شد و انحرافات جنسي اش همه و همه رو شود و او در مقابل ديدگان بچه هايش، از حمام لجن سر در آورد.
فيلم «آرگو» روايتي هاليوودي از واقعه تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان ايراني است كه به سفارش كمپاني صهيونيستي «برادران وارنر»، سازنده فيلم «300» و به تهيه كنندگي «جورج كلوني»، يكي از سازندگان و بازيگران فيلم ضد اسلامي «سريانا»، ساخته شده است.
نگراني مراكز صهيونيستي
از حضور بين المللي ادبيات دفاع مقدس
يك ناشر گفت: مراكز صهيونيستي از حضور بين المللي ناشران دفاع مقدس نگرانند.
امير شهريار امينيان مسئول بخش بين الملل مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت وگويي پيرامون حضور اين مجمع در نمايشگاه كتاب فرانكفورت به فارس بيان كرد: در گزارشي كه درباره ايران در ويزنتال (يك مركز صهيونيستي كه به نهادهاي صهيونيستي درباره وضعيت فرهنگي گزارش عملكرد مي دهد) آمده تقريبا 50 درصد مربوط به غرفه دفاع مقدس است. در متن گزارش ابتدا مي گويد نگران كننده ترين چيز براي ما حضور مجمع ناشران دفاع مقدس است. بعد نام چند تا كتاب هم اعلام كرده از جمله يك كتاب از انتشارات قدر ولايت، كتاب تبادل از نشر ساقي و دقيقا درباره محتواي اين كتاب توضيح داده است. يعني آمده، ديده و بررسي كرده است.
وي افزود: دومين نكته اي كه در ادامه گزارش نسبت به آن ابراز نگراني شده برگزاري دومين دوره جايزه جهاني مقاومت به نام شهيد آويني است. چون ما در غرفه روايت فتح بنر جايزه جهاني شهيد آويني را هم با نحوه شركت در آن با زبان عربي و فارسي نصب كرده بوديم.
جشنواره تئاتر فجر استاني
به كار خود پايان داد
جشنواره تئاتر فجر استاني، كه از 26 دي در پنج استان فارس، البرز، كهكيلويه و بويراحمد، گلستان و سمنان آغاز شده بود، شامگاه 30 دي، به كار خود پايان داد.
وحيد لك، مدير بخش فجر استاني سي ويكمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، گفت: جشنواره امسال، با رويكرد تئاتر براي همه، و با هدف روزآمدي نمايش هاي ايراني و ارائه الگوهاي شايسته مضموني و ساختاري برگزار و با استقبال خوب استان هاي ميزبان و گروه هاي شهرستاني برگزار شد. اين استان ها علاوه بر اجراي آثار منتخب و راه يافته به جشنواره، برنامه هاي جنبي ديگري را نيز در اين ايام داشته اند.
 


نخستين جشنواره دانشجويي حركت هاي جهادي

مديركل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم گفت: نخستين جشنواره دانشجويي حركت هاي دانشجويي موسوم به اردوهاي جهادي در دانشگاه ها برگزار مي شود.
دكتر جليل دارا با اعلام اين خبر افزود: اين جشنواره براي نخستين بار و با هدف حمايت و تقويت گروه هاي دانشجويي جهادي برگزار خواهد شد.
وي گفت: نخستين جشنواره دانشجويي حركت هاي جهادي با موضوعاتي از قبيل تعويق حركت هاي جهادي با شاخص هاي دانشجويي، مطالبه گري جهادي، سبك زندگي در فرهنگ جهادي، نقش حركت هاي جهادي در تحقق اقتصاد مقاومتي و در قالب هاي متفاوت مقاله، پايان نامه، عكس، مستند، فيلم كوتاه، شعر، كاريكاتور، وب سايت و... برگزار مي شود.
مديركل دفترامور فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه حركت هاي دانشجويي سبك نو و بديعي از خدمت رساني به مناطق محروم مي باشد، تاكيد كرد: اهميت اين حركت هاي دانشجويي علاوه بر بعد عمراني و ساخت و ساز در مناطق محروم بعد مهم فرهنگي- اعتقادي است كه اثرگذاري مطلوبي را به دنبال داشته است، چنانچه بعضا در مناطقي كه از نظر تبليغ ديني خلأهايي ديده مي شد با اعزام گروه هاي دانشجويي اين خلأ پر شده است.
دكتر دارا تصريح كرد: علاقمندان مي توانند جهت شركت در جشنواره مذكور آثار خود را تا نيمه اول اسفندماه سال جاري به دبيرخانه جشنواره يا وب سايت www.iusfestivals.org ارسال كنند.
 


تمديد مهلت ثبت نام در رشته هاي بدون آزمون دانشگاه آزاد تا شنبه

مهلت ثبت نام در رشته هاي بدون آزمون دوره كارشناسي دانشگاه آزاد تا 7 بهمن ماه تمديد شد.
ناصر اقبالي رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد گفت: داوطلبان مي توانند تا روز شنبه 7 بهمن ماه نسبت به ثبت نام خود در مقطع كارشناسي بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با ورود به سايت آزمون اقدام كنند.
وي افزود: پذيرش در اين مرحله براساس معدل كتبي داوطلبان است و هيچ آزموني در 5000 رشته محل هاي اعلام شده بدون آزمون برگزار نمي شود و براي ساير رشته محل هاي باقي مانده متقاضيان بايد در آزمون سازمان سنجش شركت كنند.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد درباره مدارك مورد نياز براي ثبت نام تاكيد كرد: داشتن ديپلم كامل نظام قديم متوسطه يا گواهي پايان دوره پيش دانشگاهي نظام جديد متوسطه براي ثبت نام الزامي است و داوطلباني كه موفق شوند تا 30 بهمن گواهي پيش دانشگاهي خود را دريافت كنند، ادامه تحصيل آنها بلامانع است.
اقبالي خاطرنشان كرد: هر داوطلب مي تواند 4 رشته از يك مجموعه انتخاب كند و انتخاب هاي مجدد از ساير مجموعه ها نيز بلامانع است. لذا با اين روش هر داوطلب امكان انتخاب هاي فراواني را دارد كه ورود به دانشگاه را براي او تسهيل مي كند.
وي تاكيد كرد: نتايج پذيرش بدون آزمون بهمن اعلام مي شود و پذيرفته شدگان مي توانند در همين نيم سال تحصيلي (بهمن ماه) در واحدهاي دانشگاهي موردنظر ادامه تحصيل دهند.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: خاطره شهدا را بايد در مقابل طوفان تبليغات دشمن زنده نگهداشت.
 


اعلام نتايج 3 آزمون فراگير در8 بهمن ماه

 مشاور عالي سازمان سنجش، از اعلام نتايج 3 آزمون فراگير سال 91 دانشگاه پيام نور در روز يكشنبه 8 بهمن ماه خبر داد.
حسين توكلي در گفت وگو با مهر، اضافه كرد براساس برنامه زماني پيش بيني شده، فهرست اسامي قبولي هاي نهايي آزمون دوره هاي فراگير كارشناسي، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور از ساعت 20 يكشنبه 8 بهمن ماه به همراه كارنامه نتيجه آزمون دوره هاي مذكور روي سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: تمام پذيرفته شدگان ضرورت دارد براساس مفاد اطلاعيه اي كه به همراه فهرست اسامي آنها بر روي سايت سازمان قرار داده مي شود، براي ثبت نام به دانشگاه هاي محل پذيرش اقدام كنند.
 


توكلي خبر داد

اعلام نتايج تكميل ظرفيت دكتري از پس فردا

مشاور عالي سازمان سنجش از اعلام نتايج تكميل ظرفيت آزمون نيمه متمركز دكتري 91 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي از ساعت 20 چهارشنبه هفته جاري خبر داد.
حسين توكلي در گفت وگو با مهر، اضافه كرد: براساس اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور، براي ظرفيت هاي جديد و تكميل ظرفيت برخي از كد رشته هاي آزمون ورودي دكتري امسال، 20 هزار و 795 نفر فرم انتخاب رشته الكترونيكي مربوط به تكميل ظرفيت و ظرفيت هاي جديد آزمون مذكور را تكميل كردند.
وي ادامه داد: هر يك از داوطلبان در آزمون دوره دكتري نيمه متمركز 91 كه در رديف پذيرفته شدگان آزمون مذكور قرار نداشتند، مي توانستند حداكثر 5 كد رشته محل از رشته امتحاني خود را براي شركت در مرحله تكميل ظرفيت انتخاب كنند.
به گفته توكلي از تعداد اعلام شده، فهرست اسامي تعداد 5 هزار و 24 نفر به عنوان معرفي شدگان براي مصاحبه به دانشگاه ها معرفي شد.
مشاور عالي سازمان سنجش، در ادامه با اشاره به زمان اعلام نتايج نهايي تكميل ظرفيت دكتري 91، گفت: فهرست اسامي قبولي هاي مربوط به تكميل ظرفيت آزمون دكتري نيمه متمركز از ساعت 20 پس فردا چهارشنبه 4 بهمن ماه روي سايت سنجش قرار مي گيرد.
بنابر همين گزارش اسامي پذيرفته شدگان تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد از عصر ديروز روي سايت سازمان سنجش قرار داده شده است.
دكتر توكلي در اين باره گفت: در اين مرحله 900 نفر پذيرفته شدند و اين افراد بايد با در دست داشتن مدارك ثبت نام در يكي از روزهاي 7 و يا 8 بهمن ماه با مراجعه به مؤسسه محل قبولي نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
توكلي تصريح كرد: با توجه به اينكه اين رشته ها داراي شرايط خاص است پذيرفته شدگان چنانچه براي ثبت نام مراجعه نكنند نمي توانند در آزمون سال بعد شركت كنند حتي با دادن انصراف از تحصيل هم از ثبت نام در آزمون سال بعد محروم مي شوند.

 


صدر، معين و ظفرقندي رد صلاحيت شدند

سيدشهاب الدين صدر، محمدرضا ظفرقندي، مصطفي معين و محمدرضا نوروزي در انتخابات نظام پزشكي رد صلاحيت شده اند.
يك منبع آگاه در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر افزود: شهاب الدين صدر، رئيس فعلي سازمان نظام پزشكي، محمدرضا ظفرقندي، رئيس اسبق اين سازمان، محمدرضا نوروزي، قائم مقام اين سازمان و رئيس صندوق رفاه سازمان نظام پزشكي، تقي نوربخش، عضو شوراي عالي نظام پزشكي و مصطفي معين از جمله افرادي هستند كه صلاحيت آنها تاكنون تأييد و احراز نشده است.
شنيده ها حاكي است برخي از اين افراد رد صلاحيت شده مشغول تلاش براي رايزني با مسئولان عالي رتبه كشور هستند تا صلاحيتشان تأييد شود.
 


جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور:

برخي مسئولان در فتنه 88 تجديد و برخي مردود شدند

چناران-خبرنگار كيهان:
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: در فتنه 88 برخي مسئولان تجديد و برخي مردود شدند ولي مردم با تبعيت و سرلوحه قرار دادن فرامين رهبر انقلاب پيروز ميدان بودند.
سرتيپ علي فضلي صبح ديروز در همايش يادواره شهداي حماسه كربلاي 5 در شهر چناران اظهار كرد: هشت ماه فتنه بعد از انتخابات رياست جمهوري نهم، به اندازه 8 سال دفاع مقدس هزينه داديم و ملت در اين فتنه پيروز ميدان بودند.
وي افزود: در فتنه 88 برخي مسئولان تجديد و برخي مردود شدند ولي مردم با تبعيت و سرلوحه قرار دادن فرامين مقام معظم رهبري پيروز ميدان بودند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور ادامه داد: كسي كه به تكليف خود عمل مي كند، در اين تكليف چه شكست بخورد و چه پيروز شود به تكليف عمل كرده و دوران دفاع مقدس و در زمان فتنه مردم به تكليف خود عمل كردند.
وي بيان داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس دوراني بي بديل و بي نظير بود و بايد آن دوران را حفظ و قدر بدانيم.
در ادامه به گزارش خبرگزاري فارس، سرتيپ فضلي به سخني از رهبر انقلاب در ارتباط با كربلاي 5 اشاره كرد و اظهار داشت: كربلاي 5 از شب هاي قدر اين انقلاب براي امت است و هر كس آن را حفظ نكند و فراموش كند از اردوگاه ما خط مي خورد.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور افزود: كربلاي 5 آزمايشي بود كه در حدود 53 هزار شهيد، مجروح و مصدوم تقديم به اسلام شد و توانستيم با موفقيت و سربلندي از اين آزمون سخت خارج شويم.
فضلي خاطرنشان كرد: جبهه هشت سال دفاع مقدس جبهه عشق و داوطلبي بود و 85 درصد از رزمندگان عمليات كربلاي 4 و 5 را دريادلان بسيجي عهده دار بودند.
وي به راهيان نور اشاره كرد و گفت: امروزه مردم ايران به كربلاي ايران به ميهماني شهدا مي روند و سال گذشته قريب به 4 ميليون نفر از كربلاي ايران بازديد كرده كه 88 درصد آنان نخستين بار بود كه از اين مكان بازديد مي كردند.
گفتني است، در اين مراسم فرماندار شهرستان، ائمه جمعه شهر گلبهار و گلمكان و ديگر مسئولان حضور داشتند و از خانواده هاي شهدا تجليل و خاطراتي توسط فرمانده گردان يدالله سردار فتوحي بيان شد.
 


واكنش سردار اسدي به اظهارات چاك هيگل

معاون بازرسي قرارگاه خاتم الانبيا(ص) ستاد كل نيروهاي مسلح در واكنش به اظهارات وزير دفاع پيشنهادي اوباما گفت: ما نمي توانيم به كساني كه 34 سال است به ما دروغ مي گويند، اعتماد كنيم.
سرتيپ پاسدار محمدجعفر اسدي در گفت وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخير «چاك هيگل» وزير دفاع پيشنهادي دولت آمريكا درخصوص مخالفت با تحريم ايران، اظهار داشت: آنچه مسلم است، يا ما بايد دست از دينمان برداريم يا آنها بايد دست از دين ستيزي شان بردارند.
اسدي تاكيد كرد: ما در آنها نمي بينيم كه دين ستيز نباشند، آنها به دنبال منافع خودشان هستند و در راستاي منافعشان اين حرف ها را مي زنند.
معاون بازرسي قرارگاه خا تم الانبيا(ص) ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: به اين دليل است كه ما نمي توانيم به كساني كه 34 سال است به ما دروغ مي گويند، اعتماد كنيم.
 


استقبال قاهره از ميزباني مذاكرات ايران و گروه 1+5

رئيس دفتر حافظ منافع مصر در تهران تصريح كرد در صورتي كه ايران و كشورهاي عضو گروه 1+5 تمايل به ادامه مذاكرات خود در قاهره داشته باشند، دولت مصر از ميزباني اين مذاكرات استقبال مي كنند.
«خالد ابراهيم عماره» در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در صورتي كه ايران و كشورهاي عضو گروه 1+5 تمايل به ادامه مذاكرات خود در قاهره داشته باشند، دولت مصر از ميزباني اين مذاكرات استقبال مي كند.
عماره افزود: مصر از حق ايران براي دستيابي و استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي حمايت مي كند و معتقد به حل موضوع هسته اي ايران از طريق مذاكره است.
نماينده ارشد دولت مصر با يادآوري نقش مهم قاهره در تحولات منطقه اي و بين المللي تأكيد كرد: دولت مصر از اين ميزباني استقبال مي كند و تمام ظرفيت خود را براي به نتيجه رساندن مذاكرات و كمك به حل موضوع هاي مورد مذاكره به كار خواهد گرفت.
«خالد ابراهيم عماره» همچنين درباره سفر احمدي نژاد به مصر اظهار داشت: رئيس جمهوري اسلامي ايران به دعوت رسمي «محمد مرسي» همتاي مصري خود براي شركت در اجلاس سران سازمان همكاري هاي اسلامي روزهاي 18 و 19بهمن ماه جاري به قاهره سفر مي كند.
وي افزود: آقاي احمدي نژاد در اين سفر دو روزه، علاوه بر شركت در اجلاس ياد شده، با همتاي مصري خود نيز ديدار و گفت و گو خواهد كرد.
به گفته وي، رؤساي جمهوري دو كشور قدرتمند و تأثيرگذار جهان اسلام و خاورميانه علاوه بر موضوعات مربوط به روابط دو جانبه، مهم ترين مسائل منطقه اي و بين المللي را نيز مورد بررسي و گفت و گو قرار خواهند داد.
عماره تصريح كرد: رفت و آمدهاي متقابل مقامات ايران و مصر موجب تعميق و گسترش مناسبات بيش از پيش تهران- قاهره مي شود.
 


رضايي:

مديريت اقتصادي نيازمند 3 بسته مهم مالي تجاري و اقتصادي است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اداره اقتصاد كشور به سه بسته مهم مالي، تجاري و اقتصادي نيازمند است تاكيد كرد بايد اين بسته ها را به صورت هم زمان اجرا كرد.
محسن رضايي در حاشيه همايش بررسي نقش رسانه و روابط عمومي در مقابله با تحريم و اقتصاد مقاومتي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره اقتصاد كشور نيازمند سه بسته مهم مالي و تجاري و اقتصادي است و بايد اين بسته ها به صورت همزمان اجرا شود تا بتوانيم بهتر از يارانه استفاده كنيم.
وي با اشاره به اينكه اقتصاد ايران را نمي شود به صورت جزيره اي اداره كرد، افزود: اينكه به صورت تكه تكه يا بخش كمي از اقتصاد دستكاري شود، فقط اوضاع را بدتر مي كند و موجب وارد آمدن فشار بيشتر به مردم مي شود كه بايد اين فشارها برطرف شود.
 


حضور 150 سوادآموز نهضت در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور گفت: تاكنون 150 نفر از چهره هاي موفقي كه از طريق نهضت، سوادآموزي را آغاز كرده و اكنون دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد و دكتري و يا فارغ التحصيل اين مقاطع هستند، شناسايي شده اند.
علي باقرزاده افزود: عليرغم اينكه تعداد بسيار زيادي از سوادآموزان در مقطع كارداني و كارشناسي نيز موفق به اخذ مدرك شده اند، اما تاكنون آمار دقيقي از آنها به دست سازمان نرسيده است.
وي با اشاره به تعداد كساني كه از طريق سوادآموزي تحصيلات خود را آغاز كرده و به دانشگاه هاي كشور راه يافته اند، گفت: تعداد اين افراد بسيار زياد است كه اميدواريم بتوانيم آمار اين چهره هاي موفق را به عنوان بخشي از مهم ترين خروجي و عملكرد سازمان نهضت سوادآموزي طي 33 سال گذشته، احصا و اعلام كنيم.
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي كشور با اشاره به اينكه پنج ميليون لازم التعليم با هدف انسداد مبادي بيسوادي تحت پوشش نهضت سوادآموزي قرار گرفته اند، ادامه داد: سازمان نهضت سوادآموزي به عنوان تنها نهاد كشور كه بعد از انقلاب تشكيل شده، مورد تقدير مجامع بين المللي قرار گرفته است.
وي به شاخص هاي باسوادي از نظر سازمان نهضت سوادآموزي اشاره و اظهار كرد: فردي كه داراي مهارتهاي خواندن و نوشتن، حساب كردن در حد چهار عمل اصلي و روخواني قرآن باشد، از نظر اين سازمان باسواد تلقي مي شود.
باقرزاده با اشاره به پالايش اسمي كه توسط سازمان به اجرا درآمده است، خاطرنشان كرد: از بين 2 ميليون و 700 هزار بي سواد، يك ميليون و 560 هزار نفر مراجعه كرده اند.
وي تاكيد كرد: تمام تشكيلات و ظرفيت آموزش و پرورش براي حل معضل بي سوادي به كار گرفته شده است.
 


حاجي بابايي:

تاخير در پرداخت پاداش خدمت فرهنگيان خجالت زده ام كرده است

وزير آموزش و پرورش وعده داد كه با پي گيري دولت مشكل پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته به زودي حل شود.
دكتر حميد رضا حاجي بابايي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد: فرهنگي كه پس از گذشت 30 سال از فعاليت خود بعد از چند ماه پاداش پايان خدمت دريافت كند مرا خجالت زده كرده است.
وي ادامه داد: از اول فروردين مقرر شد تا هفته اول پاداش پايان خدمت فرهنگيان پرداخت شود.
حاجي بابايي گفت: به دليل تغييرات شرايط اقتصادي بودجه در ارديبهشت ماه عده اي از فرهنگيان كه منتظر بودند ابتدا احكام زده شود و بعد بازنشسته شوند پاداش پايان خدمت خود را دريافت نكردند.
وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: طي صحبت هايي كه با رئيس جمهور داشتيم و پيگيري هاي دولت مشكل پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته به زودي حل خواهد شد.
پرداخت حق الزحمه مربيان سازمان دانش آموزي در قالب حق التدريس
وزير آموزش و پرورش در جلسه هيئت امناي سازمان دانش آموزي هم با تاكيد بر نقش محوري معاونت پرورشي و فرهنگي گفت: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و سازمان دانش آموزي مي توانند كارهاي مشترك خوبي را اجرا كنند؛ به عنوان مثال سازمان دانش آموزي ظرفيت مناسبي براي برگزاري نمايشگاه هاي سراسري كتاب هاي كانون دارد. بايد براي توسعه كتابخواني و ترويج كتاب هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با محوريت معاونت پرورشي و همكاري سازمان دانش آموزي گام جدي برداشته شود.
رئيس هيات امناي سازمان دانش آموزي افزود: مربيان تشكيلات پيشتازان و فرزانگان افراد دلسوز و پرتلاش هستند و موضوع پرداخت حق الزحمه آنان در قالب حق التدريس از محل اعتبارات معاونت پرورشي و فرهنگي بصورت استاني ساماندهي و پرداخت خواهد شد.
 


از سراسر كشور

700 اثر به دبيرخانه جشنواره ملي شعر فارسي قرآني ارسال شد

مسئول هماهنگي جشنواره ملي شعر فارسي قرآني از ارسال بيش از 700 اثر شعر از سراسر كشور به دبيرخانه جشنواره ملي شعر فارسي قرآني خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مليحه امير حكيمي با بيان اينكه داوري اين آثار توسط داوران ملي انجام مي گيرد افزود: داوري آثار پنجم بهمن ماه جاري توسط چهار داور ملي در شيراز انجام مي شود.
وي تصريح كرد: اين داوران زير نظر معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به داوري آثار ارسالي مي پردازند.
براساس اين گزارش همچنين مدير اجرايي جشنواره شعر فارسي قرآني از ارسال 600 اثر از 25 استان كشور در روزهاي پاياني اين جشنواره خبر داد.
هيوا قنبري عنوان كرد: استان هاي تهران، اصفهان، خراسان و فارس از بالاترين آمار ارسال آثار برخوردار بوده اند.
وي گفت: مراسم اختتاميه اين جشنواره بدون تغيير در 13 بهمن ماه جاري در شيراز برگزار مي شود و ما ميزبان مسئولان كشوري، شاعران برگزيده و همچنين علاقه مندان به عرصه ادبيات قرآني هستيم.
به گزارش فارس، جشنواره شعر فارسي قرآني توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس با همكاري معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و موسسه فرهنگي قرآن و عترت عروه الوثقي هدايت برگزار مي شود.
 


تكثير فيل ماهي پرورشي خارج از فصل در رشت آغاز شد

رشت-خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور تكثير مصنوعي فيل ماهي پرورشي در خارج از فصل تكثير در انيستيتو تحقيقات بين المللي ماهيان خاوياري در رشت انجام شد.
در اين تكثير به روش ميكروسزارين از 2 فيل ماهي 11 ساله در مجموع 15 كيلو و 450 گرم تخمك استحصال شد و اين در حالي است كه فصل تكثير فيل ماهيان خاوياري اوايل فصل بهار است.
در همين رابطه دكتر محمود بهمني رئيس انيستيتو تحقيقات خاوياري كشور در سخناني اظهار داشت: مولدسازي دوباره و فراهم كردن بچه فيل ماهيان خاوياري مورد نياز پرورش دهندگان بخش خصوصي از مهمترين مزاياي تخمك گيري فيل ماهي خاوياري به روش ميكرو سزارين است.
وي در ادامه يادآور شد: فيل ماهيان همانند ديگر ماهيان خاوياري درياي خزر در معرض خطر انقراض قرار دارند كه براساس تصميم كنوانسيون جهاني حمايت از گونه هاي جانوري در خطر انقراض (سايتيس)، صيد تجاري ماهيان خاوياري درياي خزر از سال 1389 به مدت 5 سال ممنوع شده است.
 


مديرعامل شركت توانير:

ايران بزرگترين تبادل انرژي برق را در خاورميانه دارد

تبريز-خبرنگار كيهان:
ايران بزرگترين تبادل انرژي برق را به خاورميانه دارد و به رغم تحريم هاي خارجي، موفقيت هاي بزرگي حاصل شده است.
مديرعامل شركت توانير ايران، در مراسم معارفه «افشين روشن ميلاني» مديرعامل جديد توزيع برق تبريز گفت: به زودي ظرفيت منصوب نيروگاهي كشور به 70 هزار مگاوات مي رسد.
همايون حايري قدرت سرانه برق كشور را 900 وات به نفر اعلام كرد و ميانگين آن را در آسيا 120 وات دانست.
وي تصريح كرد: بسياري از تجهيزات برق ايران، در دوره تحريم ها و در داخل كشور ساخته شده و ايران در توليد، انتقال و توزيع برق، كاملاً خودكفا است.
حايري گفت: ما داراي زيرساخت هاي ديجيتال هستيم و براي همين حتي يك چشمك خاموشي هم، پذيرفته نيست. ضمن آن كه شركت هاي توزيع برق همواره بايد در رفتار با مردم، مطرح و نمونه باشند.
 


2 محقق ايراني به جمع برترين دانشمندان جهان پيوستند

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرين نتايج منتشر شده در پايگاه اطلاعات علمي
Essential Science Indicators با پيوستن دكتر شكوفه نيكفر و دكتر فريدون عزيزي تعداد دانشمندان يك درصد برتر دانشگاه هاي علوم پزشكي به 11 نفر افزايش يافت.
دكتر مصطفي قانعي با اعلام اين خبر افزود: معيار ورود به فهرست دانشمندان يك درصد برتر در هر گرايش علمي، كسب تعداد معين ارجاع به مقالات منتشر شده در پايگاه اطلاعات علمي
Web of Science براساس آستانه هاي مشخص شده براي هر گرايش علمي است و افراد پس از ورود به فهرست دانشمندان يك درصد برتر به تفكيك 21 گرايش اصلي علم و نيز در كليه گرايش هاي علوم رتبه بندي مي شوند.
وي افزود: تعداد دانشمندان يك درصد برتر دانشگاه هاي علوم پزشكي در سال 2011 ميلادي 3 نفر بود كه در سال 2012 به 9 نفر افزايش يافت و اكنون در آستانه سال 2013 شاهد افزايش اين تعداد به 11 نفر هستيم.
 


نماينده مردم شهرضا در مجلس:

دخالت نمايندگان در جا به جايي مسئولان غيرقابل قبول است

نماينده مردم شهرضا گفت: هرگونه اظهارنظر در زمينه دخالت نمايندگان در جابه جايي مسئولان و مديران امري غيرقابل قبول است.
عوض حيدرپور در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار كرد: بركناري مديران و مسئولان سياسي و اجرايي بر عهده دستگاه هاي اجرايي است و بدون شك هرگونه اظهار نظر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين حوزه مورد پذيرش نيست.
وي ادامه داد: از ابتداي مهر ماه سال جاري رئيس جمهور طي ابلاغي به استانداري ها خواستار در نظر نگرفتن نقطه نظرات نمايندگان مجلس در زمينه هاي مختلف از سوي دستگاه ها شده است و بر اين اساس هرگونه اظهارنظر در زمينه دخالت نمايندگان در جابه جايي مسئولان و مديران امري غيرقابل قبول است.
 


نماينده مردم تهران در مجلس:

مردم در مورد فتنه آينده هوشيار باشند

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم متدين جمهوري اسلامي در مورد فتنه آينده هوشيار باشند، بنابراين بايد بصيرت افزايي صورت گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام والمسلمين حميد رسايي طي سخناني در همايش بزرگ بصيرت در حسينيه نصرت در مشهد به بررسي زواياي فتنه جديد پرداخت و اظهار كرد: مردم مشهد سابقه ولايي و بصيرت دارند زيرا از همان ابتداي انقلاب در تمام عرصه هاي جمهوري اسلامي ايران حضور چشم گير و پررنگ داشته اند.
رسايي ادامه داد: با بصيرتي كه در قرن هاي مختلف صورت گرفته، انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و حضرت امام خميني(ره) توانست قدرت هاي بزرگ دنيا را با اتكا به شعارهاي اسلام ناب محمدي به چالش بكشد.
وي تصريح كرد: اگر در امتحاني قبول شويم امتحان بعدي سخت تر است اين يك قاعده عقلي است و انقلاب اسلامي ايران نيز فارغ از اين قاعده نيست، ما در گذشته شاهد فتنه هايي بوده ايم و در آينده نيز فتنه هايي در پيش داريم.
رسايي تأكيد كرد: اينكه شخصي يار امام بوده، بسيار خوب است؛ اما مهم تر آن است كه اكنون نيز يار امام راحل باقي مانده باشد.
وي اظهار كرد: امروز تهديد، تحريم و مشكلاتي وجود دارد، دنياي كفر و استكبار عليه يك منطقه و رهبر متحد شده اند اما نبايد وعده الهي و قرآن را فراموش كنيم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: بايد بصيرت افزايي به صورت جدي انجام شود تا دچار اشتباه نشويم.
وي يادآور شد: در كنار تمام فتنه ها تمام دنيا عليه ايران بسيج شدند و جنگ فرسايشي 8 ساله صورت گرفت كه از سال 57 تا 67 تمام بحران هاي جمهوري اسلامي ايران از بيرون است و از سال 67 به بعد بحران ها از درون شروع مي شود زيرا بحران از بيرون و جنگ سخت اهداف دشمن را برآورده نساخت.
 


مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور:

وزارت كشور با تمام توان آماده برگزاري انتخابات رياست جمهوري است

اهواز- خبرنگار كيهان:
دفتر انتخابات وزارت كشور از زمان پايان انتخابات مجلس شوراي اسلامي، برنامه ريزي و كار و تلاش براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال 92 را در دستور كار خود قرار داده است و تمهيدات لازم براي برگزاري اين حماسه بزرگ را فراهم كرده است.
مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق تقويم زمان بندي شده، در تاريخ 17/1/92 زمان ثبت نام اوليه انتخابات ميان دوره اي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خواهد بود و همچنين 26/1/92 انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا برگزار مي شود.
حسنعلي نوري همچنين خاطرنشان كرد: ثبت نام انتخابات رياست جمهوري در تاريخ
17/2/92 با آمادگي و تلاش وزارت كشور برگزار خواهد شد.
وي افزود: ما در 2 استان نيز انتخابات ميان دوره اي مجلس خبرگان رهبري را خواهيم داشت، كه زمان ثبت نام آن 15/1/92 خواهد بود.
نوري در خصوص تغييرات قانون انتخابات گفت: براساس قانون جديد انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاهاي زير هزار و 500 نفر سه نفر عضو شورا و روستاهاي بالاي هزار و 500 نفر پنج نفر عضو شورا خواهند شد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: درباره اعضاي شوراهاي اسلامي شهر، شهرهاي تا 20 هزار نفر جمعيت پنج عضو اصلي و 2 عضو علي البدل، تا 50هزار نفر جمعيت هفت عضو اصلي و سه علي البدل، تا 100 هزار نفر جمعيت 9 عضو اصلي و 4 علي البدل، تا 200 هزار نفر جمعيت 11 عضو اصلي و پنج عضو علي البدل، تا 500 هزار نفر جمعيت 13 عضو اصلي و 6 عضو علي البدل، تا يك ميليون نفر جمعيت 15 عضو اصلي و هفت عضو علي البدل، تا 2 ميليون نفر جمعيت 21 عضو اصلي و هشت عضو علي البدل و شهرهاي بيش از 2 ميليون نفر جمعيت 25 عضو اصلي و 10 عضو علي البدل خواهند داشت. همچنين شوراهاي اسلامي شهر تهران شامل 31 عضو اصلي و 11 عضو علي البدل خواهند بود.
 


بودجه سال 92 شهرداري اصفهان به شوراي اين شهر رفت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
شهردار اصفهان لايحه بودجه سال 92 را تقديم رئيس شوراي اسلامي شهر كرد.
شهردار اصفهان سرانه درآمد نقدي بودجه سال آينده را 576 هزار تومان عنوان كرد و گفت: سرانه عمراني ناخالص به ازاء هر شهروند از 219 هزار تومان در سال 91 به 463 هزار تومان در سال 92 رسيده است.
«سيد مرتضي سقائيان نژاد» افزود: بودجه سال آينده يك هزار و414 ميليارد تومان به صورت نقدي و غيرنقدي در نظر گرفته شده كه نسبت به بودجه سال جاري 41درصد رشد داشته است.
وي گفت: يك هزار و 74 ميليارد تومان از بودجه سال آينده نقدي و 340 ميليارد تومان آن غيرنقدي است.
شهردار اصفهان افزود: اين بودجه غير از بودجه 15 سازمان شهرداري و پروژه هاي مشاركتي درنظر گرفته شده و با احتساب اعتبارات پيش بيني شده در اين بخش ها، بودجه سال آينده افزايش مي يابد.
وي خاطرنشان كرد: يك هزار و 200 ميليون تومان از بودجه سال آينده به فعاليت هاي عمراني و 313 ميليارد و 822 ميليون تومان به هزينه هاي جاري اختصاص دارد.
وي همچنين با اعلام اينكه هزار پروژه در سال 92 در سطح شهر اصفهان اجرايي مي شود، گفت: درسال آينده احداث 53 خيابان و 20 مجموعه ورزشي و فرهنگي پيش بيني شده است.
 


مديرعامل ستاد ديه كشور:

رسانه ها اعضاي شوراي فرهنگ عمومي را به چالش بكشند

بيرجند-خبرنگار كيهان:
از ابتداي سال جاري 7000 زنداني جرائم غيرعمد در سطح كشور با پرداخت مبلغي بالغ بر 700 ميليارد تومان آزاد شده كه نيمي از آن توسط شاكيان و مابقي توسط كمك هاي مردمي و ساير مبالغ تامين شده است.
مديرعامل ستاد ديه كشور در مراسم جشن آزادي زندانيان جرائم غيرعمد در خراسان جنوبي ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: همه افراد جامعه به ويژه دستگاه هاي ذي ربط منجمله آموزش و پرورش، صداو سيما و رسانه ها موظفند در راستاي فرهنگ سازي قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي در جامعه تلاش كرده و در اين خصوص اعضاي شوراي فرهنگ عمومي را به چالش بكشانند.
سيد اسدالله جولايي با بيان اينكه 9500 زنداني جرائم غيرعمد در سطح كشور وجود دارد گفت: از اين تعداد 2000 نفر به خاطر ديه، 1500 نفر به خاطر مهريه، 500 نفر به خاطر نفقه و 5500 نفر به دليل جرائم مالي در زندان به سر مي برند.
وي ضمن درخواست از هيئت هاي مذهبي به جهت ترويج رعايت قوانين از سوي مردم خواستار همكاري به موقع صندوق و شركت هاي بيمه شد. جولايي ضمن اشاره به آمار بالاي زندانيان مهريه از خانواده ها خواست در انتخاب مهريه براي جوانان دقت كافي و لازم را داشته باشند.
 


با رفع مشكلات موجود صادرات كالا از مرز پرويزخان بار ديگر آغاز شد

فرماندار قصرشيرين از بازگشايي مرز رسمي پرويزخان براي صادرات كالا به كشور عراق خبر داد و گفت: صادرات ميوه و تره بار از اين مرز بايد با توجه به ظرفيت پذيرش طرف عراقي انجام شود.
به گزارش ايرنا، صادرات كالا از مرز پرويزخان از بامداد روز شنبه پس از آنكه ظرفيت پذيرش طرف عراقي جوابگوي حجم بالاي صادرات ميوه و تره بار از سوي تجار ايراني نبود، متوقف شد و بيش از دو هزار كاميون حامل كالاي ايراني در اين مرز موفق به تخليه و صدور محموله هاي خود نشدند.
فرماندار قصر شيرين در اين باره گفت: با توجه به وضعيت آب و هواي مناسب قصرشيرين و ظرفيت هاي لازم براي تسهيل و تسريع در سهولت صادرات كالا به عراق از مرز پرويزخان، در روزهاي اخير حجم ترانزيت و صادرات كالاهاي ايراني از اين مرز افزايش يافته بود كه مشكلاتي را در اين خصوص بوجود آورد.
حسين پروين با اشاره به متوقف شدن صادرات كالا به كشور عراق از ابتداي روز شنبه تصريح كرد: مقرر شد با افزايش نيروهاي مستقر در گمرك پرويزخان و افزايش ساعات كاري براي ترخيص و صدور مجوز صادرات كالا، فعاليت هاي گسترده اي براي روان سازي امر صادرات در اين مرز رسمي از ساعت هفت صبح هر روز آغاز شود.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه تجار و پيله وران ايراني بايد حداكثر 300 كاميون حامل ميوه و تره بار وارد اين مرز رسمي كنند گفت: اين تصميم پس از بررسي وضعيت طرف عراقي و شرايطي كه در ميان آنها براي پذيرش كالاهاي ايراني بخصوص تره بار وجود دارد، اتخاذ شد.
وي جلوگيري از ورود افراد متفرقه به داخل بازارچه مرزي پرويزخان، عدم بكارگيري كارگران غيرساماندهي شده در امر تخليه ميوه و تره بار و برخورد با پيله وران و تجار متخلف در اين خصوص، بازنگري در رابطه با نوبت دهي كالا، پذيرش كالاهاي ايراني بخصوص تره بار وجود دارد، اتخاذ شد.
وي از جلوگيري از ورود افراد متفرقه به داخل بازارچه مرزي پرويزخان، عدم بكارگيري كارگران غيرساماندهي شده در امر تخليه ميوه و تره بار و برخورد با پيله وران و تجار متخلف در اين خصوص، بازنگري در رابطه با نوبت دهي كالا، پذيرش كاميون ها بعد از ميدان ورودي شهر قصرشيرين براي نوبت دهي براي ترخيص كالا به منظور جلوگيري از ايجاد ترافيك و بي نظمي در بازارچه و مسير جاده كمربندي خبر داد.
فرماندار قصر شيرين همچنين از خريد دو دستگاه ايكس ري دستي و گسترش فضاي پاركينگ براي هدايت كاميون ها و همچنين حفاظت از كالاهاي صادراتي در اين مرز خبر داد و گفت: با اجراي تصميمات اتخاذ شده شرايط صادرات كالا از اين مرز رسمي به كشور عراق به سرعت به روال عادي برخواهد گشت.
 


فرمانده سپاه اميرالمؤمين(ع) ايلام:

سپاه مردم را تشويق به حضور حداكثري در انتخابات مي كند

ايلام-خبرنگار كيهان:
سپاه در انتخابات دخالت نمي كند اما تشويق مردم براي حضور پرشور و حداكثري در انتخابات وظيفه سپاه است.
فرمانده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام در نشست بررسي آسيب هاي شبكه هاي ماهواره اي با بيان اين مطلب افزود: همزماني انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا تنوع سليقه ها، تعدد كانديداها، تاثير متقابل انتخابات و جريان بيداري اسلامي در منطقه از ويژگي هاي انتخابات پيش رو است.
سرتيپ پاسدار سيدصادق كاكي دفاع از نظام و ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي را وظيفه سپاه دانست و گفت: سپاه سرباز ولايت، يار صديق مردم و خاري در چشم دشمنان است.
وي با بيان اينكه كرامت ملت و پيشرفت جامعه از قبل ايمان، مقاومت، صبر و اطاعت پذيري مردم از ولايت حاصل مي شود، تاكيد كرد: نتيجه خط مقاومت، پيروزي است و نبايد اجازه داد كه آن را از ما بگيرند.
فرمانده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام با بيان اينكه جامعه بايد متوجه آسيب هاي ماهواره باشد، گفت: شبكه هاي ماهواره اي ارزش هاي ديني، سياسي و فرهنگي جامعه را هدف گرفته اند.
سرتيپ كاكي علت دشمني نظام استكبار با انقلاب اسلامي ايران را وحشت از پيشرفت كشور، به خطر افتادن منافع نامشروع دشمنان و الگو بودن انقلاب اسلامي براي نهضت هاي آزاديبخش در جهان دانست و تصريح كرد: دشمن به دنبال آن است كه اين الگوي پيشرفت و توسعه اسلامي را مهار كند.
 


در زلزله تابستان امسال

بيش از 39 هزار واحد مسكوني در آذربايجان شرقي آسيب ديدند

تبريز-خبرنگار كيهان:
همزمان با تامين مسكن روستاييان، 11 هزار و 915 واحد اماكن دامي احداث و تحويل زلزله زدگان شده است.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق افزود: به منظور كمك به تامين معيشت روستاييان در مناطق زلزله زده، اين نهاد همزمان با تامين مسكن روستاييان، اقدام به احداث واحدهاي دامي در روستاهاي زلزله زده كرده است.
قربان محمدي افزود: در اين راستا 11 هزار و 915 واحد دامي احداث و تحويل روستاييان شده، و كار بازسازي همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، وي با اعلام اينكه بنياد مسكن تا پايان ساخت تمام واحدهاي مسكوني مورد نظر در كنار زلزله زدگان است، افزود: واحدهاي آسيب ديده در مناطق روستايي بالغ بر 11 هزار و 500 دستگاه بوده كه 9 هزار و 500 واحد 60 تا 100 درصد آسيب ديده است.
«محمدي» يادآور شد: واحدهاي مسكوني كه در مناطق زلزله زده بدون احداث مانده اند عمدتا ساكنان فصلي روستاها را شامل مي شود كه در اولويت دوم بازسازي قرار دارند.
وي گفت: واحدهاي مزبور، از فروردين سال 92 در برنامه ساخت و ساز بنياد مسكن هستند و ساخت وساز براي ساكنان فصلي عمدتا در روستاهايي كه ميزان تخريب يا خسارت در آنها پايين تر از 30 درصد بوده، مورد توجه قرار نگرفته است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10