(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 4 بهمن  1391 - شماره 20413

استقبال از دهه مبارك فجر با حضور خانواده هاي شهدا و ايثارگران
احمدي مقدم خبر داد
همكاري ايران و روسيه براي حفظ امنيت و ثبات درياي خزر
زلزله 5/5 ريشتري سيرچ را لرزاند
2 برادر با ضمانت نامه جعلي 2 ميليارد تومان گوشت خريدند
شرايط جديد وظيفه عمومي
معافيت پسر به شرط حضور 30 ماهه پدر در جبهه
حوادث كوتاه از كشور
آسفالت راه هاي روستايي استان البرز
سردرگمي متقاضيان مسكن ويژه پس از گذشت 5 ماه
نصب دوربين كنترل ترافيك در معابر اصلي كرج
بازار گل آتش گرفت
نتايج نهايي آزمون دكتراي رشته هاي پزشكي اعلام شد
9 هزار زنداني جرايم غيرعمد در زندان هاي كشور
نيمه اول سال آينده انجام مي شود
آبرساني به منطقه 22 تهران از سد كرج
تعطيلي 250 مركز خدمات گردشگري به علت تخلف
كارگر مدفون شده در زير خاك از مرگ نجات يافت
برخورد 130خودرو در اوهايو
بي حرمتي نتانياهو به مسجدالاقصي
در جستجوي زني براي تولد نوزاد نئاندرتال
كودكان فقير فرانسوي به مهد نمي روند


استقبال از دهه مبارك فجر با حضور خانواده هاي شهدا و ايثارگران

مراسم استقبال از ايام الله دهه مبارك فجر ششم بهمن با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان لشكري و كشوري برگزار مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بنياد شهيد و امور ايثارگران، در آستانه سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و به پاس بزرگ مردي ها و تجديد ميثاق با معمار كبير انقلاب، حضرت امام خميني(ره)، خانواده معظم شهدا و ايثارگران، مسئولين لشكري و كشوري و مردم شهيدپرور با حضور در حرم مطهر امام خميني (رحمت الله عليه) به استقبال ايام الله دهه مبارك فجر مي روند.
اين مراسم با قرائت دعاي ندبه ساعت هفت صبح در مهديه شهدا آغاز خواهد شد و پس از آن ساعت 9 صبح با نثار گل به حرم امام خميني(ره) ادامه مي يابد.
پس از اين مراسم خانواده معظم شهدا و ايثارگران و جمعي از مسئولين و كاركنان بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ به منظور استقبال از ايام الله دهه فجر و بزرگداشت اين روزهاي حماسه ساز، در حرم مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي حضور خواهند يافت و با اهداي گل، مقام شامخ حضرت امام(ره) را گرامي مي دارند.
 


احمدي مقدم خبر داد

همكاري ايران و روسيه براي حفظ امنيت و ثبات درياي خزر

فرمانده نيروي انتظامي گفت: امروز كشورهاي غربي از طريق احاطه فضاي رسانه اي و در سايه جنگ هاي نرم در تلاشند تا ثبات كشورها را از بين ببرند.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در ملاقات با سرلشگر «ولاديمير الكساندرويچ كولولتسوف» وزير كشور روسيه گفت: كشور شما در زمان فروپاشي شوروي، خطر مواد مخدر را تا اين اندازه احساس نمي كرد و من از شنيدن گزارش آقاي ايوانف مبني بر وجود بيش از 8 ميليون نفر معتاد در كشور روسيه، متاثر شدم.
وي با اشاره به اينكه، جرائم جديد، امروز مرزها را كنار گذاشته است، تصريح كرد: مبارزه با مواد مخدر، از اولويت هاي اول دو كشور، محسوب مي شود چرا كه مواد مخدر از جمله جرائمي است كه منجر شده تروريسم و افراطي گري نه تنها در دو كشور بلكه در تمام دنيا ورود پيدا كند.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه نيمي از زندانيان در ايران، محكومان مواد مخدر هستند، يادآور شد: حدود 80 درصد از مجرمان زنداني ما نيز معتاد هستند.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي، اين در حالي است كه تروريسم مانند گروهك ريگي نيز، با پشتوانه مواد مخدر، به اقدامات تروريستي دست مي زدند كه حاكي از آن است كه مرزي بين تروريسم و مواد مخدر نمي توان قائل شد.
احمدي مقدم ادامه داد: آمريكا در افغانستان در تلاش است تا نشان دهد كه به دنبال مبارزه با تروريسم است و با مواد مخدر نيز كاري ندارند، اما واقعيت به گونه ديگري است.
وي تاكيد كرد: امروز مواد مخدر مسئله اي نيست كه تنها مربوط به يك كشور باشد و كشورهاي ديگر نيز از زير بار اين مسئوليت شانه خالي كنند.
رئيس پليس كشور، به مهاجرت غيرقانوني و قاچاق انسان نيز به عنوان يكي از مشكلات جهاني اشاره كرد و اظهار داشت: وجود 3 ميليون مهاجر غيرقانوني و قانوني، بخشي از مشكلات ما است.
احمدي مقدم با اشاره به جرائم سايبري كه يكي از مسائل مبتلا به جامعه ما است، اظهار داشت: اين نوع جرائم جديد هم در حوزه جرائم مالي و كلاهبرداري ها و هم حمله به حريم خصوصي افراد و هتك حيثيت آنان است.
وي ادامه داد: همچنين افراد با اقدام به اين نوع از جرائم بدنبال بي ثبات سازي سياسي كشورها هستند.
وي افزود: تكميل كننده اين جرائم، فضاي رسانه اي است چرا كه امروز كشورهاي غربي از طريق احاطه فضاي رسانه اي و در سايه جنگ هاي نرم در تلاشند تا ثبات كشورها را از بين برده و بر آنها سلطه رواني و سياسي پيدا كنند و كشور ما در اثر غفلت از اين فضاي رسانه اي، 3 سال پيش در جريان انتخابات رياست جمهوري، آسيب هاي جدي متحمل شد كه كشور شما نيز در انتخابات اخير خود با اين مشكلات روبرو بود.
احمدي مقدم، همچنين يادآور شد: در مناطق مرزي به دليل بي ثباتي همسايگان غربي و شرقي، چه در افغانستان، پاكستان، عراق و حتي تركيه كه از اقتدار نسبي برخوردار است، با موضوع تروريسم مواجه هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح دستاوردهاي پليس كشور ايران، اشاره كرد و گفت: ما به اين نتيجه رسيديم، كه نمي توانيم منتظر توان امنيتي كشورهاي همجوار باشيم بنابراين تقويت و احداث استحكامات در مرزهاي غرب و شرقي را آغاز كرديم كه اين اقدام ما منجر شد تا ورود مواد مخدر به ايران به نصف نيز كاهش پيدا كند و فعاليت هاي تروريستي و قاچاق انسان به حداقل برسد.
فرمانده نيروي انتظامي كشورمان يادآور شد: از پيشنهاد ابتكاري كه امروز از سوي وزير كشور روسيه به منظور همكاري دو كشور در جهت امنيت و ثبات درياي خزر مطرح شد، استقبال مي كنيم.
 


زلزله 5/5 ريشتري سيرچ را لرزاند

زمين لرزه اي به بزرگي 5/5 ريشتر شامگاه دوشنبه سيرچ كرمان را لرزاند.
به گزارش ايرنا از مركز لرزه نگاري كشوري وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه ساعت 23و18دقيقه و 57 ثانيه روز دوشنبه روي داد.
از خسارت احتمالي اين زمين لرزه گزارشي دريافت نشده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان به خبرنگار ايرنا گفت: گروه هاي امدادي براي بررسي وضعيت منطقه زلزله زده به سيرچ اعزام شده اند.سيرچ در شهرستان كرمان واقع است.

 


2 برادر با ضمانت نامه جعلي 2 ميليارد تومان گوشت خريدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دو برادر كه با ارائه ضمانت نامه جعلي اقدام به خريد 2ميليارد تومان گوشت از يك واحد صنفي كرده و متواري شده بودند دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با اشاره به شكايت صاحبان يك واحد صنفي بسته بندي گوشت مبني بر كلاهبرداري دو برادر از آنان اظهار داشت: اين دو برادر با مراجعه به صاحبان واحد صنفي مذكور با حيله و نيرنگ خود را از افرادي ذي نفوذ در دستگاه هاي دولتي معرفي و در مرتبه اول با خريد مبلغ 50 ميليون تومان گوشت به صورت نقدي از آنان اعتمادشان را به خود جلب كردند.
«سرهنگ غلامعباس بلفكه» افزود: كلاهبرداران براي بار دوم به آنان مراجعه كرده و اين بار با ارائه ضمانت نامه جعلي يك ميليارد توماني، مبلغ 2ميليارد تومان گوشت بسته بندي شده را خريداري كردند كه صاحبان واحد صنفي مذكور پس از مدتي متوجه شدند پولي به حسابشان واريز نشده است و ضمانت نامه دريافتي نيز جعلي است.
وي با بيان اينكه متهمان از شهرستان متواري شده بودند، گفت: در اين راستا تحقيقات وسيعي براي دستگيري اين دو متهم آغاز شد و سرانجام با انجام اقدامات ويژه پليسي اين دو برادر كلاهبردار در شهر تهران شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه اضافه كرد: دو متهم دستگير شده از سوي مقام قضايي روانه زندان شدند.
 


شرايط جديد وظيفه عمومي

معافيت پسر به شرط حضور 30 ماهه پدر در جبهه

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا شرايط جديد كسر از خدمت مشمولان و معافيت فرزندان را اعلام كرد.
سردار سيد حميد صدرالسادات، ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اين مطلب كه در قانون جديد كساني كه پدرشان سابقه حضور 30 ماه و بيشتر در جبهه دارد و يا از 25 درصد جانبازي به بالا برخوردارند، مي توانند از خدمت سربازي معاف شوند.
وي افزود: با توجه به اينكه در قانون قبلي نظام وظيفه كساني كه 50 درصد جانبازي و يا 60 ماه سابقه حضور در جبهه را داشتند، مي توانستند از معافيت استفاده كنند حال براساس قانون جديد مي توانند يك فرزند ديگر خود را هم معاف كنند.
وي درباره شرايط جديد كسر از خدمت مشمولان نيز گفت: تا پيش از تصويب قانون جديد تنها سه راه براي كسر خدمت وجود داشت كه عبارت بود از حضور كمتر از 30 ماه در جبهه ها، جانبازي كمتر از 25 درصد، عضويت در بسيج و نخبه بودن.
صدرالسادات گفت: در قانون جديد كسر خدمت مربوط به جانبازي زير 25 درصد و سابقه حضور در جبهه ها زير 30 ماه حذف شده اما كماكان كسر خدمت از طريق عضويت در بسيج تا حداكثر شش ماه و نخبه بودن تا حداكثر كل مدت سربازي پابرجا است.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره معافيت سه برادري و حذف آن از قوانين سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: تا پايان شهريور ماه امسال زمان در نظر گرفته بوديم كه اگر فردي مشمول اين قانون تا پايان سال 90 مي بوده است بيايد و از اين معافيت استفاده كند و البته اين مدت ديگر تمديد نشده است.
سردار صدرالسادات درباره وثيقه مالي براي خروج مشمولان از كشور نيز گفت: در حال حاضر براي سفرهاي مشمولان 15 ميليون وجه نقد يا وثيقه ملكي اخذ مي شود و اين در حالي است كه در سفرهاي علمي اين رقم 5 ميليون يا ضمانت بانكي، در سفرهاي نيمه علمي 8 ميليون نقدي يا ضمانت بانكي و در سفرهاي زيارتي اين رقم 500 هزار تومان دانش آموزان و دانشجويان و تعهد محضري به مبلغ 50 ميليون ريال و سپردن مبلغ 15 ميليون وديعه نقدي يا ضمانت بانكي براي اشخاصي كه در مهلت يك ساله پس از فراغت از تحصيل، ترك تحصيل و يا انصراف و اخراج هستند و يا برگه اعزام بدون غيبت دارند.
وي خاطرنشان كرد: سفرهاي زيارتي شامل سفر به عراق و عربستان بوده و سفر به كشور سوريه مشمول سفرهاي زيارتي نيست.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا همچنين درباره علم معافيت فرزندان ذكور خانواده ها نيز گفت: اصل قانون بر اين موضوع استوار شده است كه يگانه فرزند ذكور يك فرد در صورت نياز به مراقبت پدر معاف مي شود.وي گفت: پدر مي تواند سن 40 سال داشته باشد اما با توجه به تشخيص ضرورت مراقبت از وي فرزندش از خدمت سربازي معاف شود.
سردار صدرالسادات گفت: البته در صورتي كه پدر نياز به مراقبت نداشته باشد اما سن وي به 65 سال رسيده باشد يگانه فرزند ذكور مي تواند از معافي خدمت بهره مند شود.
 


حوادث كوتاه از كشور

زلزله در لرستان
خرم آباد-خبرنگار كيهان: زلزله اي با قدرت 9/4 ريشتر در مقياس امواج دروني زمين مناطق وسيعي از لرستان را تكان داد.
به گفته مدير كل ستاد حوادث غيرمترقبه لرستان مركز اين زمين لرزه در شهرستان سپيددشت واقع در جنوب شرق خرم آباد است. به گزارش خبرنگار ما در اثر اين زلزله يك باب خانه خراب شد.
جان باختن در ميان شعله هاي آتش
آوج-خبرنگار كيهان: يك دستگاه سواري پرايد به رانندگي عزيزعلي خدابنده لو، با يك دستگاه خودرو وانت نيسان، در حوالي شهر آبگرم با يكديگر تصادف كردند كه بر اثر اين برخورد، كپسول گاز خودروي پرايد منفجر شد و 3 تن از سرنشينان پرايد در ميان شعله هاي آتش جان باختند.
سرقت مسلحانه از طلافروشي
پلدختر-خبرنگار كيهان: سارقان مسلح با حمله به يك طلافروشي در پلدختر با تيراندازي و شكستن ويترين مغازه پس از جمع آوري طلاها از محل سرقت گريختند.
شاهدان عيني گفتند: سارقان 4 نفر بودند كه نقاب به صورت داشتند و بوسيله يك پژو 405 نقره اي از محل سرقت فرار كردند. پليس در حال بررسي اين سرقت مسلحانه و دستگيري سارقان است.
تصادف در محور پل زال-انديمشك
انديمشك-خبرنگار كيهان: در اثر برخورد يك دستگاه كاميون حامل بار با يك دستگاه پژو سواري در محور پل زال-انديمشك دو نفر از سرنشينان پژو در دم جان باختند. همچنين دو دستگاه موتورسيكلت در شهر جديد حمزه از توابع شهرستان دزفول با يكديگر برخورد كردند كه به دليل عدم استفاده راكبان موتورسيكلت ها از كلاه ايمني هر دو نفر در دم جان خويش را از دست دادند.
بازداشت سارق
گرگان-فارس: در پي چند فقره سرقت منازل در گرگان سرانجام ماموران پس از چند هفته كار اطلاعاتي و پليسي موفق به شناسايي و دستگيري سارق شدند.
در تحقيقات تخصصي فني صورت گرفته متهم به 18 فقره سرقت اعتراف كرد.
پلمب واحد صنفي
اراك-خبرنگار كيهان: ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اراك 14 واحد صنفي را در اين شهرستان به دليل نداشتن پروانه كسب و عرضه كالاي قاچاق و گرانفروشي پلمب كردند.
مرگ خاموش
اراك-خبرنگار كيهان: رعايت نكردن اصول فني در استفاده از وسايل گازسوز و نشت گاز، مرگ خاموش مرد 31 ساله اي را در خنداب رقم زد. وي توسط خانواده اش و ماموران انتظامي به درمانگاه انتقال يافت، اما نجات وي از مرگ ممكن نشد.
دستگيري زورگير
اراك-خبرنگار كيهان: در پي شكايت فردي مبني بر اينكه شخصي را به عنوان مسافر از زرنديه به مقصد يكي از شهرهاي همجوار سوار كرده و وي اتومبيلش را به زور گرفته است با پيگيري موضوع توسط پليس متهم شناسايي، دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.
 


آسفالت راه هاي روستايي استان البرز

كرج- خبرنگاركيهان:
بيش از 35كيلومتر از راه هاي روستايي استان البرز بهسازي و آسفالت شده است.
مديركل راه وشهرسازي استان البرز با بيان اين مطلب افزود: انتظار داريم تا پايان امسال اين رقم به بيش از 45كيلومتر افزايش پيدا كند.
قدرت الله ضيايي فر تصريح كرد: اجراي طرح اصلاح و بهسازي راه هاي روستايي نقش بسزايي در توسعه استان خواهد داشت.
وي با اشاره به توريستي بودن جاده چالوس و استقبال مردم براي بازديد از روستاهاي اطراف اين جاده گفت: تاكنون بيشتر راه هاي روستايي حومه جاده چالوس بهسازي شده است.ضيايي فر درپايان تصريح كرد: برنامه ريزي ما به گونه اي است كه تا پايان امسال تمام راه هاي روستايي منطقه از آسفالت مناسب برخوردار شوند.

 


سردرگمي متقاضيان مسكن ويژه پس از گذشت 5 ماه

حدود 5 ماه از آغاز واريز پول مسكن ويژه توسط متقاضيان مي گذرد اما هنوز دولت اسامي واجدين شرايط را اعلام نكرده و با پيامكي به مردم اعلام كرده كه به اداره راه و شهرسازي استان تهران مراجعه نكنند.
به گزارش مهر، طرح مسكن ويژه شهر تهران از زماني شكل گرفت كه كارشناسان اعلام كردند با وجودي كه مسكن مهر توانسته نياز بخشي از جامعه را پوشش دهند اما تعداد زيادي از متقاضيان تهراني به دلايل شغلي امكان استفاده از واحدهاي مسكن مهر در شهرهاي جديد اطراف تهران را ندارند.
اين موضوع باعث شد تا ساخت مسكن ويژه شهر تهران كليد بخورد تا بخشي از تهراني ها كه توان بيشتري نسبت به متقاضيان مسكن مهر در پرند و پرديس دارند از اين واحدها استفاده كنند.
بنابراين از شهريور ماه امسال و با واريز 20 ميليون تومان از سوي متقاضيان در بانك مسكن اين پروژه در سايت تهرانسر آغاز شد و براساس شرايط اعلام شده از سوي وزارت راه و شهرسازي، متقاضيان بايد در 4 مرحله اقساط 20 ميليون توماني را بپردازند و پس از آن حداكثر ماهيانه يك ميليون تومان پرداخت كنند.
اما با گذشت حدود 5 ماه از آغاز ثبت نام و واريز پول از سوي متقاضيان، دولت هنوز افراد واجد شرايط را تعيين تكليف نكرده و متقاضيان نمي دانند آيا در گزينش وزارت راه و شهرسازي پذيرفته مي شوند يا نه.
در طرحهاي ديگر مسكن مهر بارها ديده شده كه بخش زيادي از متقاضيان كه در ابتدا ثبت نام كرده بودند در مراحل گزينش به دليل وجود برخي از شرايط، از مسكن مهر كنار گذاشته شده اند اما از آنجاييكه آورده متقاضي در مسكن ويژه شهر تهران بيشتر است بنابراين نگراني زيادي در ميان متقاضيان وجود دارد.
در واقع حدود 3 هزار متقاضي 20 ميليون تومان را به حساب دولت واريز كرده اند اما هنوز از واجد شرايط بودن و اينكه دولت شرايط آنها را پذيرفته است اطمينان ندارند و تاكنون هم دولت در اين امر هيچ پاسخي را به متقاضيان نداده است و در اين مدت از سرمايه آنها براي ساخت واحدها استفاده كرده است.
يكي از ثبت نام كنندگان مسكن ويژه تهران در اين خصوص گفت: در اين مدت بارها به اداره كل راه و شهرسازي استان تهران مراجعه كرديم اما آنها با يك پيامك به متقاضيان اعلام كردند كه نبايد به اين اداره كل مراجعه كنيد.
وي افزود: ما هنوز تكليف خود را در مورد مسكن ويژه نمي دانيم و ممكن است دولت پس از گذشت يكسال به ما بگويد كه واجد شرايط نيستيم در حاليكه در اين مدت 20 ميليون تومان پول ما در اختيار دولت بوده است.
اين متقاضي مسكن با اشاره به اينكه قيمت مسكن هم هر روز در تهران بالاتر مي رود، افزود: به همراه تعدادي از متقاضيان به سايت تهرانسر رفتيم و مشاهده كرديم كه ساخت اين واحدها پيشرفت زيادي نداشته و تنها زيرسازي ها انجام شده، بنابراين به نظر نمي رسد كه ساخت آن به زودي به پايان برسد.
وي با ابراز نگراني نسبت به آينده مسكن ويژه و گراني آپارتمان در تهران گفت: هنوز واجد شرايط بودن ما از سوي دولت تعيين نشده است و هيچ گونه اطلاعاتي هم از اين سايت در اختيار ما قرار نمي دهند.
 


نصب دوربين كنترل ترافيك در معابر اصلي كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راهوار استان البرز از به كارگيري دوربين هاي كنترل ترافيك در معابر شهري مركز اين استان از سال آينده خبر داد.
سرهنگ حبيب كمالوند درباره كنترل ترافيك ميدان شهيد سلطاني و عبور و مرور نامناسب خودروها گفت: اين منطقه به عنوان يك كمربندي محسوب مي شود كه در مسير متروي كرج قرار دارد، براي حل مشكل اين منطقه اقداماتي صورت گرفته است كه در آينده اي نزديك شاهد روان شدن ترافيك اين قسمت از شهر باشيم. وي افزود:اين دوربين ها در 50 نقطه كلانشهر كرج نصب خواهند شد و توسط آن ترافيك مناطق بررسي و كنترل مي شود. كمالوند تصريح كرد: اقدام هاي فني و زيرساخت هاي لازم براي نصب دوربين ها و راه اندازي مركز مونيتورينگ صورت گرفته و اين دوربين ها از ابتداي سال آينده به كمك پليس خواهند آمد.
 


بازار گل آتش گرفت

سازمان آتش نشاني با اعلام آتش سوزي گسترده در بازار گل امام رضا(ع) گفت: در اين حادثه هشت غرفه و سه سردخانه در آتش سوختند.
بنابراين گزارش ساعت 52/4دقيقه بامداد ديروز آتش سوزي بازار گل امام رضا(ع) به مأموران آتش نشاني اعلام شد.در اين حادثه هشت غرفه و سه سردخانه به صورت كامل شعله ور شد و هر لحظه امكان سرايت آتش به غرفه هاي ديگر وجود داشت. آتش نشانان از چند جهت اقدام به اطفا حريق كردند و با كنترل آتش، ساعت 10/6دقيقه حريق مهار شد.خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشت اما خسارت مالي فراواني بر جاي گذاشت. علت بروز حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است.
 


نتايج نهايي آزمون دكتراي رشته هاي پزشكي اعلام شد

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: نتايج نهايي آزمون phd رشته هاي پزشكي امروز در سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني www.sanjeshp.ir اعلام مي شود.
«جبرائيل نسل سراجي» با بيان اينكه اين آزمون اوايل آبان ماه امسال در 56 رشته برگزار شد، افزود: پذيرفته شدگان مرحله اول- كتبي- براي شركت در مرحله دوم كه مصاحبه بود، دعوت شدند و نتايج نهايي براساس 30 درصد نمره مصاحبه و 70 درصد نمره كتبي، چهارم بهمن ماه اعلام مي شود.نسل سراجي، افزود: حدود پنج هزار نفر در اين آزمون شركت كردند كه پس از اعلام آزمون كتبي و مصاحبه حدود يك هزار و 300 نفر در مرحله نهايي اين آزمون پذيرفته شدند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد نتايج آزمون دكتري فيزيوتراپي نيز بر اساس انتخاب محل- رشته امروز اعلام مي شود.نسل سراجي افزود: داوطلبان شركت كننده در اين آزمون با وارد كردن كد رهگيري خود و ورود به سايت سنجش پزشكي، مي توانند از نتايج اين آزمون اطلاع يابند.وي با بيان اينكه اين آزمون نيز آبان ماه امسال برگزار شد، گفت: پس از برگزاري آزمون كتبي دكتري فيزيوتراپي و اعلام نتايج آن، اسامي پذيرفته شدگان بر اساس دو برابر كل ظرفيت براي شركت در مرحله مصاحبه دعوت شدند.نسل سراجي افزود: 30 درصد قبول شدگان مرحله مصاحبه و 70 درصد مرحله كتبي در هم ادغام و در نتيجه اسامي نفرات پذيرفته شده براساس رشته و محل هاي انتخابي داوطلبان اعلام خواهد شد.
 


9 هزار زنداني جرايم غيرعمد در زندان هاي كشور

مديرعامل ستاد ديه كشور از وجود بيش از 9 هزار زنداني جرايم غيرعمد در زندان هاي كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه سيد اسدلله جولايي مديرعامل ستاد ديه مردمي كشور از وجود بيش از 9 هزار زنداني جرايم غيرعمد در زندان هاي كشور خبر داد.
جولايي گفت: از اين تعداد 2 هزار نفر به دليل عدم پرداخت ديه كه شامل تصادفات شبه عمد، غيرعمد و خطايي مي شود، هزار و 500 نفر به علت ناتواني در پرداخت مهريه و 500 نفر نفقه و 5 هزار و 500 نفر نيز به علت جرايم مالي در زندان به سر مي برند.
به گفته وي، ميزان مبلغ مورد نياز براي آزادي اين تعداد زنداني به بخشش شاكيان و جذب كمك هاي مردمي بستگي دارد اما امسال تسهيلات قرض الحسنه تعيين شده توسط مجلس شوراي اسلامي براي اين زندانيان 200 ميليارد تومان بوده است.
وي با اشاره به آزادي 7 هزار زنداني اين نوع جرايم از ابتداي امسال اظهار داشت: بدهي اين تعداد 700 ميليارد تومان بوده است كه 350 ميليارد تومان توسط شاكيان بخشيده شد و 350 ميليارد تومان نيز با كمك هاي مردمي و منابع قرض الحسنه تامين شده است.
جولايي افزود: با توجه به اجراي قوانين جديد وضع شده در زمينه بيمه شخص ثالث امسال ورودي زندان ها 90 درصد كاهش يافته است به عنوان مثال سال قبل روزانه 57 نفر به دليل جرايم رانندگي در كشور زنداني شدند و اكنون اين تعداد به 2 نفر رسيده است.
وي گفت: چون تعداد زيادي از خيران به صورت ناشناس به پايگاه هاي ستاد مراجعه مي كنند آماري از خيران كشور در دست
 


نيمه اول سال آينده انجام مي شود

 آبرساني به منطقه 22 تهران از سد كرج

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران از اتمام حفر تونل 30كيلومتري انتقال آب سد تنظيمي كرج به تهران خبر داد.
خسرو ارتقايي در گفتگو با مهر از برنامه انتقال آب سد تنظيمي كرج به تهران از طريق تونل خبر داد و گفت: يكي از بخشهاي مهم اين كار اتمام تصفيه خانه ششم تهران است كه مدول اول آن با تصفيه 3مترمكعب بر ثانيه در نيمه اول سال آينده به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران اظهار داشت: با راه اندازي اين تصفيه خانه تا نيمه اول سال آينده، مقدار آبي كه از كرج به تهران منتقل خواهد شد به ميزاني است كه ظرفيت تصفيه آن وجود دارد و مابقي كار كه تصفيه 15مترمكعب آب بر ثانيه است زماني مي تواند به تهران منتقل شود كه تصفيه خانه بتواند با ظرفيت كامل كار كند.
ارتقايي خاطرنشان كرد: سال آينده قرار است 7مترمكعب آب بر ثانيه نيز از سمت بيلقان و كن علاوه بر 3متر مكعبي كه به تصفيه خانه ششم تهران منتقل خواهد شد، به تهران برسد.
اين مقام مسئول در وزارت نيرو گفت: هم اكنون حفر تونل 30كيلومتري انتقال آب از سد تنظيمي كرج به تهران به اتمام رسيده است و كار انتقال 5/7مترمكعب آب بر ثانيه به تهران سال آينده كه 3متر مكعب آن به تصفيه خانه ششم تهران به عنوان بزرگترين تصفيه خانه خاورميانه است، انجام مي شود.
ارتقايي تأمين آب مورد نياز منطقه 22 در غرب پايتخت را از اهداف طرح انتقال آب از كرج به تهران اعلام كرد و گفت: از اين طريق آبرساني به منطقه 22 كه به وسيله چاه انجام مي شود، پايان خواهد يافت.
 


تعطيلي 250 مركز خدمات گردشگري به علت تخلف

مديركل مراكز خدمات گردشگري كشور از انجام 70 هزار مورد بازرسي از مراكز خدمات گردشگري كشور خبر داد و گفت: 250 مركز گردشگري اعم از هتل، آژانس، واحد پذيرايي بين راهي و... تعطيل شدند.
مرتضي شريفي در گفت و گو با فارس اظهار داشت: طي 8 ماه ابتداي امسال 70 هزار مورد بازرسي از مراكز خدمات گردشگري اعم از هتل ها، متل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذيرها، واحدهاي پذيرايي بين راهي، سفره خانه هاي سنتي، مجتمع هاي گردشگري و دفاتر خدمات گردشگري انجام شده است.
وي افزود: در پي اين بازرسي ها، 6 هزار مورد، تذكر دريافت كردند، 2500 اخطار صادر شد، 250 مورد تعطيل شدند و 350 واحد به صورت تعليق درآمدند.
به گفته شريفي بيشترين تعطيلي ها و تعليق ها براي استان تهران بوده است.
وي با اشاره به آغاز بازرسي ها ي گردشگري از مراكز با توجه به نزديك شدن به ايام نوروز و سفرهاي نوروزي مردم گفت: مردم مي توانند در صورت هرگونه شكايتي از مراكز گردشگري، مدارك خود را به آدرس daftarichto.ir ارسال كنند يا به شماره 66582230 نمابر بفرستند.
مديركل مراكز خدمات گردشگري كشور تاكيد كرد: مردم در صورت داشتن هرگونه شكايتي از مراكز، حتما شماره تلفن و آدرس خود را اعلام كنند تا نتيجه پيگيري ها نيز به آنها اعلام شود.
 


كارگر مدفون شده در زير خاك از مرگ نجات يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
كارگر مدفون شده در زير خاك با تلاش كاركنان فوريت هاي پزشكي و آتش نشانان اصفهان به طرز معجزه آسايي زنده از زير خاك بيرون آورده شد.
به گزارش روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان اصفهان، روز دوشنبه گذشته، طي تماسي با اتاق فرمان فوريت هاي پزشكي شهرستان اصفهان اعلام شد كه كارگري در سگزي جاده مزرعه شور، به دليل ريزش كانال در زير خاك مدفون شده است.
بنابراين گزارش، امدادگران اورژانس 115 از شهر سگزي به محل اعزام شدند و با توجه به خروج سر مصدوم از زير آوار، اقدامات اوليه براي نجات وي را انجام دادند.
پس از يك ساعت تلاش آتش نشانان سگزي و كاركنان فوريت هاي پزشكي، اين كارگر 46 ساله از زير خاك بيرون كشيده شد و به بيمارستان الزهراي اصفهان انتقال يافت.شايان ذكر است، اين كارگر در اثر ريزش آوار از ناحيه قفسه سينه، شكم، و پا دچار آسيب شده است.
 


برخورد 130خودرو در اوهايو

بارش بي سابقه برف در سينسيناتي سبب لغزنده شدن جاده ها و كاهش ديد رانندگان و برخورد زنجيره اي خودروها در دو حادثه جداگانه و كشته شدن يك دختر دوازده ساله شد.
مأموران پليس سينسيناتي اعلام كردند: حادثه نخست در حدود ساعت يازده و سي دقيقه صبح در بزرگراه Interstates275 رخ داد كه در آن دست كم 87 خودرو و كاميون با يكديگر برخورد كردند. اين حادثه سبب شد اين بزرگراه براي چند ساعت مسدود شود.
تويي اسميت از اداره پليس منطقه هميلتون گفت: «دقيقاً آشوب رخ داد.» روزنامه هاي محلي نيز گزارش دادند يك دختر دوازده ساله در اين حادثه كشته شد. در برخورد زنجيره اي در بزرگراه I-75 نيز بيش از پنجاه خودرو با يكديگر برخورد كردند. اين دو حادثه سبب زخمي شدن حدود بيست نفر نيز شد. به گزارش يونايتدپرس از شيكاگو، بسياري از مردم در مناطق مركزي آمريكا با طوفان و يخبندان مواجهند كه سبب قطع برق و رسيدن دما به حدود ده درجه سانتيگراد زير صفر شده است.
شبكه تلويزيوني ان بي سي گزارش داد مينه سوتا و ويسكانسين با بيشترين موج سرما و يخبندان مواجهند. شرايط آب و هوايي سرد بزرگترين تهديد براي افرادي محسوب مي شود كه بدون وسايل گرمازا و برق زندگي مي كنند. صبح روز دوشنبه برق حدود چهارصد هزار خانواده در ديترويت به سبب بارش برف و سرما قطع شد.
سازمان هواشناسي شيكاگو اعلام كرد دماي هوا در اين شهر زير صفر باقي خواهد ماند. مقامات آمريكايي مي گويند از مردم شهرهاي ميشيگان گرفته تا نيويورك بايد منتظر وزش بادهاي سرد و بارش برف باشند.
 


بي حرمتي نتانياهو به مسجدالاقصي

«بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي صبح ديروز به همراه تني چند از روساي حزبش در ميان تدابير امنيتي شديد با ورود به مسجدالاقصي حرمت آن را شكست.
به گزارش پايگاه خبري «فلسطين اليوم»، نتانياهو همزمان با آغاز نوزدهمين دوره انتخابات پارلماني رژيم صهيونيستي كه ديروز آغاز شد، اين بي حرمتي را به مسجدالاقصي كرد.
«ايهاب الغصين» رئيس دفتر اطلاع رساني دولت فلسطين هتك حرمت به مسجدالاقصي توسط نتانياهو نخست وزير را محكوم كرد.
«الغصين» در يك گفت وگوي مطبوعاتي گفت: نتانياهو در روز برگزاري انتخابات براي كسب آراي راي دهندگان از طريق تحريك احساسات مسلمانان و هتك حرمت مقدسات آنها تلاش مي كند.
وي افزود: هدف از افزايش اقدامات تجاوزكارانه مسئولان رژيم صهيونيستي به فلسطيني ها كسب بيشتر آراي صهيونيست هاست.
الغصين خواستار محكوميت اقدامات تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي توسط كشورهاي عرب و مسلمان همچنين اهالي كرانه باختري شد.
راي دهندگان صهيونيست صبح امروز سه شنبه با حضور در پاي صندوق هاي راي گيري براي انتخاب 120 عضو پارلمان راي خود را به صندوق ها مي ريزند.
در سپتامبر سال 2000 - هفتم مهرماه 1379 - با ورود آريل شارون به صحن مسجدالاقصي، قبله اول مسلمين جهان هتك شد و البته به شكل گيري دومين انتفاضه ملت فلسطين منجر گرديد.
در چنين روزي نخست وزير خون آشام رژيم صهيونيستي به همراه 2000 نظامي اين رژيم با ورود به مسجدالاقصي تلاش كرد از يك سو عزم صهيونيست ها را براي تصرف اين نقطه حساس نشان دهد و از سوي ديگر شكست اين رژيم از حزب الله را كه منجر به خروج از جنوب لبنان در همين سال شد، بپوشاند اما برخلاف تصور صهيونيست ها، اين حادثه انتفاضه جديدي را سبب گرديد و مذاكرات سازش را دستخوش فروپاشي كرد.
 


در جستجوي زني براي تولد نوزاد نئاندرتال

يك دانشمند آمريكايي مدعي شده كه مي توان كودك نئاندرتال را با استفاده از دي ان اي قديمي شبيه سازي كرد در صورتي كه يك زن شجاع به عنوان رحم اجاره اي، اين مسئوليت را قبول كند.
جورج چرچ، استاد ژنتيك دانشكده پزشكي هاروارد مدعي شده كه اين فرآيند ممكن بوده و اينكه نئاندرتال ها در كنار خشن و بدوي بودن، در عين حال بسيار هوشمند بوده اند.
باورها بر اين است كه اين گونه، يكي از اجداد انسان مدرن بوده و 33 هزار سال پيش منقرض شده است.
چرچ افزود كه تغيير ژنوم انسان همچنين مي تواند پاسخ هايي را براي درمان بيماري هايي مانند سرطان و ايدز و كليد حيات تا 120سالگي ارائه كند.
چرچ در گفتگو با مجله اشپيگل اظهار كرد: من در حال حاضر دي ان اي كافي از استخوان هاي فسيلها را براي بازسازي دي ان اي گونه هاي انساني عمدتاً منقرض شده جمع آوري كرده ام. اكنون به يك گونه انسان مونث شجاع براي ادامه كار نياز دارم.
اين استاد دانشگاه گفته كه مي تواند بخشهاي ژنوم نئاندرتال را به سلول هاي بنيادي انسان معرفي كرده و آنها را براي توليد يك جنين همتاسازي كرده و در بدن يك زن قرار دهد.
 


كودكان فقير فرانسوي به مهد نمي روند


به علت ناتواني خانواده هاي بي بضاعت فرانسوي از فرستادن كودكانشان به مهدكودك، دولت اين كشور قصد دارد در طرحي جديد ده درصد از ظرفيت مهدكودك ها را به اين خانواده ها اختصاص دهد.
به گزارش شبكه «فرانس دو» و به نقل از شبكه تلويزيوني «tv5»؛ در حال حاضر اين طرح در شهر «گرونوبل» فرانسه اجرا مي شود. مهدكودك مكاني است كه زمينه ورود كودكان را به اجتماع فراهم مي كند. اما از هر 10خانواده بي بضاعت فرانسوي نه خانواده نمي توانند كودكانشان را به مهدكودك بفرستند. به همين علت، مسئولان شهر گرونوبل از چهار سال قبل تلاش مي كنند اين معضل را به نحوي جبران كنند.
در بيشتر شهرهاي فرانسه شرايط پذيرش كودكان در مهدكودك ها شاغل بودن والدين است كه اين پيش شرط در گرونوبل وجود ندارد. «ميشل دستو»، شهردار گرونوبل در اين باره مي گويد در اينجا اولويت با خانواده هاي محروم است. يعني اولويت با كودكاني است كه نياز به اجتماعي شدن دارند و والديني كه بايد دنبال كار بگردند. دولت فرانسه در نظر دارد در ديگر شهرهاي اين كشور نيز سهميه اي براي مهدكودك ها تعيين كند به نحوي كه ده درصد از ظرفيت آنها به كودكان محروم اختصاص داده شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10