(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 8 بهمن  1391 - شماره 20416

تخلف 10 داروخانه روي ميز كميسيون ماده 11 دانشگاه علوم پزشكي
سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد
امكان ادامه تحصيل مشمولان تا مقطع دكتري
انحراف به چپ جان5 نفر را گرفت
معافيت خيرين كميته امداد و هلال احمر از پرداخت ماليات
حوادث كوتاه از كشور
اعدام سارق مسلح در كرمان
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش:
تهران و خراسان رضوي بيشترين مدارس فرسوده را دارند
يزديخواه خبر داد
پرداخت عيدي فرهنگيان همراه با حقوق بهمن ماه
قاتل به علت عذاب وجدان
پس از 10 سال خود را به قانون معرفي كرد
كشف 1940 كيلوگرم حشيش در بندر لنگه
رئيس ستاد ديه خبر داد
مهريه 124هزار سكه اي با شوهر فراري!
كاهش 43درصد ي جرايم رايانه اي در تهران
كلاهبرداري در پوشش اجاره املاك
كشف 401 كيلوگرم موادمخدر در فرودگاه هاي كشور
كلاهبرداري به بهانه جذب در شركت هرمي گلدكوئيست
زندگي پردردسر با 6 هوو
دو بار زايمان در عرض 9ماه
فرار همسر چهارم پادشاه عربستان به لندن
اولين وكيل زن محجبه در تركيه
افزايش 70درصدي جاسوسي به كمك گوگل


تخلف 10 داروخانه روي ميز كميسيون ماده 11 دانشگاه علوم پزشكي

رئيس تعزيرات استان تهران از بازرسي و نظارت بر بيش از 110 داروخانه در سطح شهر تهران خبر داد.
ملكي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در راستاي اجراي گشت سيار بر طرح نظارت بر تخلفات داروخانه ها از بيش از 110 داروخانه بازرسي به عمل آمد كه در همين راستا 20 درصد از اين بازرسي ها منجر به احراز شدن تخلفات داروخانه ها شد.
وي در ادامه بيان كرد 10 داروخانه تخلفاتشان محرز و گزارش تخلفاتي آن نيز براي تشكيل پرونده به كميسيون ماده 11 دانشگاه علوم پزشكي ارسال شد تا اين كميسيون اين تخلفات را بررسي كند و در صورت احراز تخلف پرونده تخلفاتي نيز تشكيل شود.
 


سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد

امكان ادامه تحصيل مشمولان تا مقطع دكتري

براساس قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب 1390، مشمولان تنها از دو نوع كسر خدمت سربازي مي توانند بهره مند شوند.
اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي اعلام كرد: در سالجاري مشمولان تنها مي توانند از كسرخدمت هاي مربوط به بسيج (موضوع قانون احتساب بخشي از خدمت دوره ضرورت مشمولان عضو بسيج نيروي مقاومت سپاه پاسداران) و يا انجام پروژه هاي تحقيقاتي مربوط به نيروهاي مسلح بهره مند شوند كه حداكثر ميزان كسر خدمت بسيج 6 ماه بوده و همچنين مشمولاني كه پروژه هاي تحقيقاتي فوق را انجام داده اند در صورت تاييد توسط بنياد نخبگان نيروهاي مسلح، مي توانند از دو ماه و يا بيشتر كسر خدمت استفاده كنند.
در اين گزارش آمده است، در صورتي كه كسر خدمت ناشي از انجام پروژه هاي ذكر شده منجر به اتمام خدمت اين دسته از مشمولان شود، پس از طي دوره آموزش نظامي و يا ارائه گواهي كفايت از آموزش صادره از نيروي مقاومت بسيج، كارت پايان خدمت به آنان تعلق خواهد گرفت.
لازم به ذكر است، با توجه به اينكه در قانون وظيفه عمومي موضوع كسر خدمت سربازي قيد نشده، لذا از ابتداي سالجاري، ساير كسر خدمت هاي سربازي متوقف شده و قابل اجرا نيست.
امكان ادامه تحصيل مشمولان خدمت وظيفه عمومي
تا مقطع دكتري تخصصي
همچنين، سرهنگ حجت اله واعظي نژاد، معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به امكان ادامه تحصيل مشمولان خدمت وظيفه عمومي تا مقطع دكتري تخصصي گفت: برابر قانون اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب سال 1390 مجلس، مشمولان مي توانند قبل از انجام خدمت دوره ضرورت در صورت داشتن شرايط لازم تا مقطع دكتري تخصصي ( PHD) و كسب تخصص در رشته هاي پزشكي و دامپزشكي ادامه تحصيل دهند.
وي ادامه داد: پيش از اين ادامه تحصيل مشمولان براي كسب تخصص داراي محدوديت بوده و صرفا مشمولاني كه عضو هيئت علمي دانشگاه بودند امكان ادامه تحصيل در اين مقطع را داشتند.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي اين سازمان در خصوص شرايط و ضوابط كلي صدور مجوز ادامه تحصيل در مقطع جديد نيز گفت: در صورتيكه تاريخ قبولي دانشجو در مقطع جديد در مهلت يكساله پس از فراغت از تحصيل و همچنين مشمول فاقد غيبت باشد با ارائه پذيرش از دانشگاه مي تواند در سنوات مجاز، ادامه تحصيل دهد.

 


انحراف به چپ جان5 نفر را گرفت

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ديراستان بوشهر گفت: بر اثر حادثه رانندگي در محور دير به بردخون كه عصر جمعه رخ داد، پنج تن در دم كشته و يك نفر نيز مصدوم شد.
به گزارش ايرنا از بوشهر سرهنگ حميدرضا خضري تنگستاني گفت: در اين حادثه يك دستگاه پژو 405 تك سرنشين با يك دستگاه خودرو پرايد با پنج سرنشين برخورد كرد كه در جريان آن چهار سرنشين خودرو سواري پرايد در دم جان باختند و يك نفر ديگر مصدوم شد و راننده پژو 405 نيز كشته شد.
سرهنگ قدرت الله كشكولي رئيس پليس راه استان بوشهر علت اين حادثه را كه در نزديكي امام زاده ابوالقاسم دير رخ داد، انحراف به چپ خودرو پژو 405 اعلام كرد.محور دير به بوشهر يكي از محورهاي حادثه خيز است و سالانه شمار زيادي در اين جاده جان خود را از دست مي دهند.
بندر دير در 180 كيلومتري جنوب استان بوشهر واقع است.
 


معافيت خيرين كميته امداد و هلال احمر از پرداخت ماليات

قانون الحاق كميته امداد امام(ره) و جمعيت هلال احمر به فهرست نهادها و موسسات ماده (172) اصلاحي قانون ماليات هاي مستقيم كه در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده و به تاييد شوراي نگهبان رسيده است، از سوي رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.
براساس ماده واحده اين قانون، عبارت «كميته امداد امام خميني(ره) و جمعيت هلال احمر» بعد از عبارت «مراكز بهزيستي» به ماده (172) اصلاحي قانون ماليات هاي مستقيم مصوب 7/2/1371 اضافه مي شود.
اين قانون در صورت تامين اعتبار در قوانين بودجه سنواتي از ابتداي سال 1392 اجرا مي شود.
همچنين منحصرا بخش هاي حمايتي كميته امداد امام خميني(ره) و جمعيت هلال احمر مشمول اين حكم هستند.

 


حوادث كوتاه از كشور

تصادف مرگبار
زاهدان-فارس: يك دستگاه خودروي پژو 405 به رانندگي فردي به نام «جواد.ن» با 4 سرنشين از سمت زابل به طرف زاهدان در حركت بود كه از جاده منحرف و اژگون شد. در اين حادثه راننده خودرو و يكي از سرنشينان به نام «سكينه.د» به علت شدت جراحات وارده در دم فوت كردند و 3 نفر ديگر از سرنشينان خودرو مصدوم و توسط اورژانس 115 به بيمارستان زاهدان اعزام شدند.
برق سارق را گرفت
شازند-فارس: در پي اعلام وقوع سانحه برق گرفتگي در اراضي كشاورزي روستاي كوسعلي در شازند، بلافاصله ماموران انتظامي به محل اعزام شدند و در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد فرد جان باخته 25 ساله، از اهالي روستاهاي همجوار بوده كه در حال سرقت سيم برق دچار برق گرفتگي شده و جان خود را از دست داده است.
همچنين در بررسي محل حادثه، آلات و ادوات سرقت از جمله انبر، سيم چين، انبردست، پيچ گوشتي و كابل هاي قطع شده فشار قوي كشف شد.
مرگ موتورسوار
گنبدكاووس-ايرنا: بعدازظهر روز جمعه هنگام حركات نمايشي تعدادي از جوانان گنبدي با موتورسيكلت و برخورد چند دستگاه موتورسيكلت با يكديگر، 2 نفر جان خود را از دست دادند و يك نفر نيز بشدت زخمي و به مركز درماني منتقل شد.
اين حادثه در محل فرودگاه متروكه هواپيماهاي سمپاش گنبدكاووس در حوالي روستاي «داشلي عليا» رخ داد.
كشف مواد آتش زا
زنجان-ايسنا: معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان از كشف 180 هزار مواد محترقه و 30 هزار ليتر سوخت قاچاق از قاچاقچيان طي 24 ساعت گذشته در اين استان خبر داد. در اين ارتباط 2 نفر دستگير شدند.
نجات از مرگ
تهران-فارس: مرد جواني كه بر اثر بي احتياطي درون كانال آب خروشان در جاده ورامين سقوط كرده بود با جضور به موقع آتش نشانان نجات يافت.آتش نشانان با استفاده از تجهيزات ويژه نجات، مصدوم را از داخل كانال آب خارج و براي مداوا و انتقال به مراكز درماني منتقل كردند.
تصادف منجر به فوت
شهر جديد ا نديشه-خبرنگار كيهان: برخورد يك دستگاه خودروي پژو 206 با يك دستگاه كاميون در حال پارك در فاز 4 انديشه، موجب مرگ راننده زن پژو و مصدوميت دختر نوجوان كه سرنشين خودرو بود شد. اين دو نسبت مادر و فرزندي داشته و در مسير بازگشت از مدرسه به خانه دچار حادثه شدند.
كشف مشروبات الكلي
جهرم-فارس: ماموران سپاه ناحيه جهرم پس از دريافت گزارشي مبني بر نگهداري مشروبات الكلي دست ساز در يك منطقه متروكه، ضمن بازرسي از محل، 3 هزار ليتر مشروبات را كشف و ضبط كردند.
اين محموله با هماهنگي مقامات قضايي به مقر امنيتي منتقل و متهمان نيز تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف لواشك غيربهداشتي
پيشوا-فارس: براساس اظهارات فرمانده انتظامي پيشوا 2 فرد سودجو كه اقدام به توليد لواشك و آلوچه غيربهداشتي در داخل يك واحد دامداري مي كردند با بيش از 3 تن مواد اوليه و مقادير قابل توجهي لواشك غيربهداشتي دستگير و به مراجع قضايي پيشوا معرفي شدند.
دستگيري گرداننده وبلاگ مستهجن
ماموران پليس فتاي استان قزوين با رصد فضاي مجازي، يك وبلاگ مستهجن را شناسايي كردند كه متصدي آن محيطي براي دانلود فيلم هاي مستهجن فراهم آورده بود.
متهم با هماهنگي قضايي در آبيك دستگير شد.
 


اعدام سارق مسلح در كرمان

يك سارق مسلح و متجاوز به عنف در ملأ عام و در ميدان خواجوي شهر كرمان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، اين سارق و متجاوز به عنف به نام ياسر- ك با استفاده از سلاح سرد مانند دشنه، چاقو و حتي شيشه هاي شكسته وارد منازل مردم مي شد و اقدام به زورگيري و سرقت مي كرد و در مواردي نيز زنان را مورد آزار و اذيت جنسي قرار مي داد.
هشت مورد سرقت با سلاح سرد و تعدادي تجاوز به عنف توسط اين سارق و متجاوز صورت گرفته است.
اين مجرم در كوتاه ترين زمان ممكن توسط نيروهاي امنيتي، انتظامي و قضايي دستگير و در دادگاه كيفري استان كرمان محاكمه شد و به تمام جنايات ارتكابي خود اعتراف كرد.
 


معاون عمراني وزير آموزش و پرورش:

تهران و خراسان رضوي بيشترين مدارس فرسوده را دارند

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش با اشاره به وضعيت نامطلوب فضاهاي آموزشي و مدارس استان هاي تهران و خراسان رضوي تاكيد كرد:هرچه از پايتخت دور مي شويم كيفيت فضاهاي آموزشي بهتر مي شود.
مرتضي رئيسي در گفت وگو با ايسنا افزود: در دو دهه اول بعد از انقلاب، به نقاط محروم و روستاهاي كشور و همچنين شهرهاي كم جمعيت توجه بيشتري شد، اين در حاليست كه هرچه از پايتخت دورتر مي شويم به كيفيت فضاهاي آموزشي افزوده مي شود، به طوري كه در حال حاضر مناطقي كه عنوان مناطق محروم را به خود اختصاص داده اند از لحاظ آموزشي، بسيار وضعيت مطلوب تري را نسبت به مركزي ترين نقطه كشور دارند.
رئيس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: با توجه به اينكه قديمي ترين مدارس كشور در كلانشهرها به ويژه در تهران احداث شده است، اين مدارس عموما داراي قدمت بالا و در بافت هاي فرسوده قرار دارند و بايد در اولويت تخريب، بازسازي و مقاوم سازي قرار گيرند.
وي تصريح كرد: براساس آمار سال 84، بيشترين مساحت فضاي آموزشي تخريبي در بين شهرهاي كشور به شهر تهران تعلق دارد و به رغم اينكه بيشترين اعتبارات تخريب و بازسازي از سال 85 تا سال 91 به استان تهران اختصاص يافته، اما به علت اينكه داراي بالاترين ميزان فرسودگي و مساحت زيربنايي تخريبي و نيازمند مقاوم سازي است، تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله بسياري داريم.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش گفت: آمار و بررسي هاي ميداني و همچنين قانون تخريب و بازسازي فضاهاي آموزشي كشور (مصوبه سال 85) كه در برنامه پنجم توسعه نيز مورد تاكيد قرار گرفت، دولت را ملزم به كاهش اين فضاها كرده، اما با توجه به اينكه مساحت و زيربناي اين فضاها بسيار زياد است، همچنان با مشكل مدارس تخريبي و نيازمند مقاوم سازي در تهران مواجهيم.
وي ادامه داد: آموزش و پرورش در سال 84 براساس آمار، 45 ميليون متر مربع فضاي آموزشي در اختيار داشت كه 36 درصد آن مستحكم، 33 درصد تخريبي و 31 درصد نيازمند مقاوم سازي گزارش شده است.
وي با بيان اينكه بيشترين مدارس تخريبي كشور در استانهاي تهران و خراسان رضوي قرار دارد، گفت: براساس آمارها، استان هاي تهران و آذربايجان شرقي در رتبه هاي اول و دوم مدارس نيازمند مقاوم سازي قرار دارند.
 


يزديخواه خبر داد

پرداخت عيدي فرهنگيان همراه با حقوق بهمن ماه

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران از پرداخت عيدي فرهنگيان تهران همراه با حقوق بهمن ماه خبر داد.
سيدعلي يزديخواه، مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با فارس در خصوص زمان پرداخت عيدي فرهنگيان گفت: براساس اعلام مسئولان مالي كشور، قرار است عيدي كارمندان دولت با حقوق بهمن ماه پرداخت شود كه فرهنگيان نيز جزو كارمندان دولت محسوب مي شوند.
وي افزود: اسناد مالي ما آماده است و به محض آنكه خزانه اعلام كند، براي پرداخت عيدي فرهنگيان آموزش و پرورش شهر تهران اقدام مي كنيم.
يزديخواه در خصوص پرداخت اضافه كار معلمان رسمي نيز افزود: منتظر گشايش اعتباري از سوي خزانه كشور هستيم كه قول هاي مساعدي داده شده است و اميدواريم بتوانيم طي هفته هاي آينده پرداخت كنيم.
 


قاتل به علت عذاب وجدان

پس از 10 سال خود را به قانون معرفي كرد

بازپرس دادگستري داراب گفت: قاتل دارابي پس از 10 سال خود را به دادگستري اين شهرستان معرفي كرد.
مرتضي اسماعيلي در گفت و گو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: 31 خرداد 1381فردي 40 ساله به نام «ن.ك» كنار چشمه آب گل در گردنه بالش در مسير روستاي مرواريد داراب به قتل رسيد كه تاكنون نه دليل قتل و نه قاتل مشخص نشده بود.
وي تصريح كرد: پس از كشف جسد مقتول در كنار خودرو سايپا، سلاح كلت و چند فشنگ كلاشينكف نيز در كنار وي كشف شد.
بازپرس دادگستري داراب با بيان اينكه نكته قابل توجه در اين قتل اين بود كه هيچ شيئي و يا پولي از مقتول به سرقت نرفته بود افزود: خانواده مقتول به افرادي به نام هاي «ص.خ»، «م.ك» و «الف.ر»، مشكوك بودند كه هر سه نفر آنها بازداشت اما پس از تحقيقات لازم اين افراد بي گناه شناخته شده و آزاد شدند.
وي اضافه كرد: به دليل دستگير نشدن قاتل ديه مقتول در 22 فروردين 88 از بيت المال پرداخت شده است.
بازپرس دادگستري داراب اضافه كرد: 16دي ماه امسال فردي به نام «ح.خ» به بازپرسي دادگستري داراب مراجعه و اعلام كرد كه از راز قتلي كه 10 سال قبل اتفاق افتاده باخبر است و به خاطر عذاب وجدان قصد برملا كردن آن را دارد.
اسماعيلي خاطرنشان كرد: «ح.خ» اعتراف كرد كه در روز حادثه به همراه «الف.ب» از گردنه بالش عبور و قصد عزيمت به قطرويه از توابع شهرستان نيريز را داشته اند كه «الف.ب» در كنار چشمه آب گل در گردنه بالش با مقتول درگير و با سلاح كلاشينكف وي را به قتل رسانيد.
وي تصريح كرد: قاتل و شريك وي پس از قتل به روستاي مرواريد رفته و در منزل يكي از آشنايان اقامت كرده اند.بازپرس دادگستري داراب گفت: كسي كه خود را به اتهام شريك قاتل معرفي كرده اكنون در بازداشت است و «الف.ب» تاكنون متواري بوده، البته برادر «الف.ب» به اتهام مساعدت در خلاصي متهم از محاكمه و محكوميت در بازداشت است.اسماعيلي گفت: «ح.خ» پس از قتل دچار عذاب وجدان و بيماري رواني شده و در طول 10 سال اخير چند بار در بيمارستان بستري شده است.
 


كشف 1940 كيلوگرم حشيش در بندر لنگه

جانشين فرماندهي انتظامي هرمزگان گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بندر لنگه موفق به كشف يكهزار و 940 كيلوگرم حشيش شدند.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس هرمزگان، سرهنگ احمد دادستاني افزود: ماموران شهرستان بندر لنگه با همكاري ماموران استان فارس، مواد مخدر كشف شده را در يك اقدام اطلاعاتي از يك دستگاه خودروي بدون پلاك در يك انبار رها شده بدست آوردند.
وي بيان داشت: تلاش براي شناسايي و دستگيري عوامل قاچاق مواد مخدر ادامه دارد.
 


رئيس ستاد ديه خبر داد

مهريه 124هزار سكه اي با شوهر فراري!

رئيس ستاد ديه كشور از مهريه بالاي يك دختر تهراني خبر داد و گفت: اين خانم با مهريه 124هزار سكه بهار آزادي به خانه بخت رفت ولي حالا همسرش به خارج از كشور فرار كرده است.
اسدالله جولايي ديروز در يك نشست خبري از دستگيري يك كلاهبردار خبر داد و گفت: يك فردي با يكي از طلافروشان معروف تهراني تماس گرفته و با تقليد صداي من قصد داشته بيش از 60ميليون تومان ديه براي آزادي يك زنداني فرضي را از اين مغازه دار دريافت كند. از قضا يكي از دوستان اين طلافروش كه بنده را مي شناخته طي تماسي با من موضوع را گفت و فرد كلاهبردار دستگير شد.
رئيس ستاد ديه با انتقاد از وضعيت مهريه ها در كشور گفت: خاله ها، عمه ها، دايي ها و عموها توجيه نيستند. مي نشينند و شيريني و چاي مي خورند و مي گويند مهريه را كي داده و كي گرفته است بايد همين ها بروند و ببينيد اين همه زنداني مهريه چگونه در زندان هستند.
وي افزود: يك خانمي 124هزارسكه در قباله خود ثبت كرده حالا همسرش خارج از كشور است. يك دختر خانم ديگري هم 1371 پنج بهار آزادي، 10 كيلو شمش طلا و 50 طاقه پارچه ابريشمي مهر خود كرده است. حالا سوال اينجاست كه اين همه مهريه ضامن خوشبختي است. آيا اين مرد توان پرداخت آنها را دارد.
دهه فجر روزانه 34 زنداني
آزاد مي شوند
جولايي در اين نشست از آزادي روزانه 34 زنداني در روزهاي دهه فجر خبر داد و گفت: در 9ماهه سال جاري 7هزار و 236زنداني جرائم غيرعمد وارد زندان شده اند و تعداد زندانيان آزاد شده مهريه در سال 91 را 1956 نفر ذكر كرد و افزود: اين افراد با مبلغ مهريه 381 ميليارد تومان كه 25ميليارد تومان آن با كمك خيرين تامين شده است، آزاد شده اند.
ديه وارد كتاب هاي
درسي مي شود
جولايي همچنين از ورود مباحث ديه، گواهينامه و بيمه نامه به كتاب هاي درسي خبر داد و گفت: در اين خصوص با اعضاي كميسيون آموزش و وزارت آموزش و پرورش سالهاست رايزني و گفتگو داشته ايم و اميدواريم به زودي اين اتفاق رخ دهد.


 


كاهش 43درصد ي جرايم رايانه اي در تهران

معاون عمليات پليس پايتخت گفت: جرايم رايانه اي در پايتخت 43درصد كاهش داشته است.
سرهنگ قادر كريمي اظهار داشت: تماس هاي برقرار شده با مركز فوريت هاي پليسي 110، در 10ماهه امسال 9 ميليون و 662 هزار و 751 تماس بوده كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه 9 ميليون و 76 هزار و 228 مورد بوده؛ 6درصد افزايش داشته است.
وي ادامه داد: از ميان تماس هاي 3ميليون 444 هزار و 708 تماس منجر به عمليات پليس شده كه اين رقم با توجه به رقم 3 ميليون و 52 هزار و 995 مورد در 10 ماهه سال گذشته، افزايش 13درصدي را نشان مي دهد.معاون عمليات پليس پايتخت اضافه كرد: از يك ميليون و 426 هزار و 23 تماسي كه منجر به راهنمايي و دريافت اطلاعات شهروندان از پليس شده نسبت به 10 ماهه سال گذشته كه يك ميليون و 276 هزار و 341 تماس بوده؛ 12درصد افزايش داشته كه اين امر نشان مي دهد شهروندان با مجموعه پليس پايتخت تعامل خوب و سازنده دارند.
سرهنگ كريمي اظهار داشت: در اين مدت مواد مخدر 12درصد، حوادث و سوانح 8 درصد، اختلافات خانوادگي 20درصد، اختلافات و جرايم ملكي 13 درصد، تخلفات وجرايم صنفي 17درصد و جرايم رايانه اي 43درصد كاهش نسبت به 10 ماهه سال گذشته داشته است.معاون عمليات پليس پايتخت در خاتمه بيان داشت: شهروندان مي توانند موارد ضروري از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگيري، شرارت، تصادفات و وقايع و اتفاقات مهم را به 110اعلام كنند تا پليس در كمترين زمان ممكن بتواند در محل حادثه حاضر شوند.
 


كلاهبرداري در پوشش اجاره املاك

پليس در جستجو براي يافتن دو مرد تبهكاري است كه در پوشش اجاره املاك كلاهبرداري چندصدميليوني كرده اند.
مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفتند: با مراجعه به بنگاه املاك كوشا در خيابان دولت، اقدام به اجاره آپارتمان كردند هر يك از آنان با پرداخت مبالغي بالاي 20 ميليون با مدير بنگاه قرارداد بستند تا طي چند هفته بعد از تعميرات داخلي، آپارتمان تحويل آنان شود.
بنابر اظهارات آنان در زمان تحويل گرفتن خانه متوجه شدند كه بنگاه شبانه تعطيل شده است.در ادامه رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان اداره چهاردهم با بررسي اسناد و مدارك تنظيم شده اجاره بنگاه، اطلاع پيدا كردند كه «بنگاه املاك كوشا» فاقد هرگونه مجوز قانوني از سوي اتحاديه مربوطه مي باشد. در ادامه تحقيقات و با بررسي اسناد و مدارك شناسايي ارائه شده به مالك حقيقي ملك در زمان تنظيم قرارداد، كارآگاهان دريافتند كه قرارداد اجاره بنگاه في مابين مالك و پيرمرد 60 ساله اي تنظيم شده كه برابر مدارك شناسايي خود را با هويت احمد احمدلي معرفي كرده است. همچنين مشخص شد كه اسناد و مدارك شناسايي تحت عنوان «احمد احمدلي» متعلق به شخص ديگري در يكي از استان هاي مركزي كشور است كه مدارك شناسايي وي در سال گذشته و به شيوه داخل خودرو، به سرقت رفته و صاحب مدارك در همان زمان نسبت به تشكيل پرونده سرقت مدارك خود اقدام كرده است. در بررسي هويت مهدي عسگري به عنوان مدير بنگاه نيز، كارآگاهان موفق به شناسايي اين شخص در يكي از مناطق جنوب غرب تهران شده و اطلاع پيدا كردند كه نامبرده نيز به علت سرقت مدارك خود اقدام به تشكيل پرونده در كلانتري محل سكونت خود كرده است.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: «ارزش اين پرونده به چند صدميليون تومان رسيده كه با توجه به احتمال افزايش تعداد مالباختگان، احتمال افزايش ارزش مالي اين پرونده كماكان وجود دارد».
وي در ادامه با اشاره به دستور مقام قضايي براي انتشار تصاوير بدست آمده از متهمان گفت: «با توجه به شناسايي دهها مالباخته و احتمال افزايش تعداد آنها و به منظور شناسايي و دستگيري متهمان، دستور انتشار تصاوير متهمان از سوي مقام قضايي صادر شده است. به همين خاطر از كليه شهروندان كه موفق به شناسايي هويت واقعي متهمان پرونده شده و اطلاعاتي درخصوص محل فعاليت، محل تردد و يا مخفيگاه آنها در اختيار دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس هاي 51055514 و 51055614 در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند. همچنين از تمام شكات و مالباختگان احتمالي كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند نيز دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
 


كشف 401 كيلوگرم موادمخدر در فرودگاه هاي كشور

فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور از كشف 401 كيلوگرم موادمخدر و دستگيري 4هزار و 940نفر قاچاقچي و حمل كننده مواد افيوني در ده ماهه امسال خبر داد.
سرهنگ مهري ارزش تقريبي كالاي قاچاق در ده ماهه اخير را بالغ بر 11 ميليارد و 700 ميليون تومان برآورد كرد.
وي با اشاره به سختگيري هاي كشور عربستان در بحث موادمخدر از زائران خانه خدا خواست هنگام عزيمت به اين كشور علاوه بر توجه به هشدارهاي پليس و بروشورهائي كه در اختيار آنان قرار مي گيرد، از حمل و نگهداري هرگونه موادمخدر جدا خودداري كنند. وي از استفاده از تجهيزات فني و دستگاه هاي موادياب اشاره كرد و گفت: نيروي انتظامي مطابق قانون از ادامه سفر زائران بيت الله الحرام كه براي مصرف خود حتي يك گرم موادمخدر حمل كنند، جلوگيري و پس از تحويل ويزاي زائر مزبور به سازمان حج و زيارت؛ وي به دستگاه قضايي معرفي مي شود.
سرهنگ مهري، همچنين همراه داشتن برخي از داروهاي درماني را نيز در عربستان جرم دانست و درباره ممنوعيت برخي اجناس و اشياء، گفت: انواع مايعات، ترشيجات، موادمخدر، متادون و ترامادول و گياهان دارويي ازجمله مواد ممنوع براي حجاج به شمار مي آيد و افراد بيماري كه از داروهاي خاص استفاده مي كنند، بايد داروهاي خود را با پزشك كاروان چك كنند.
 


كلاهبرداري به بهانه جذب در شركت هرمي گلدكوئيست

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فردي كه به بهانه جذب زيرمجموعه در شركت هرمي گلدكوئيست بالغ بر 12 ميليون تومان از يك شهروند كلاهبرداري كرده بود در شاهين شهر و ميمه دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، «سرهنگ محمدرضا خدادوست» فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت فردي مبني بر اين كه شخصي براي عضويت در شركت هرمي گلدكوئيست از وي مبلغ 12 ميليون تومان دريافت كرده و در قبال آن مقداري اوراق و اسناد جعلي به وي داده است.
سرانجام اين فرد به نام ميلاد-ن را شناسايي و دستگير كرد. متهم با هدف كلاهبرداري اقدام به عضويت افراد در شركت هاي هرمي گلدكوئيست كرده و در اين راستا مبلغ 12 ميليون تومان از شاكي دريافت كرده بود.
خدادوست اظهار داشت: متهم پس از دريافت پول، مقداري اوراق و اسناد جعلي مبني بر عضويت و سهم سود به شاكي ارائه داده بود كه مشخص شد اين اوراق جعلي بوده است.
وي اضافه كرد: متهم دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.
 


زندگي پردردسر با 6 هوو

«تريسي شارپ» به همراه همسر و 6 زن ديگر او در يك مزرعه زندگي مي كرد. او مي گويد حسادت به شدت در ميان اين زنان رايج بود و اين خانم 46 ساله نهايتا تصميم گرفت در سال 2010 آن خانه را ترك كرده و به همراه فرزندانش به تنهايي در خانه اي ديگر زندگي كند.
او مي گويد از اينكه شوهرش را با 6 زن ديگر تقسيم كرده بود مشكلي نداشته است. او عاشق همسر خود بوده و با تلاش فراوان در مزرعه و كار در كنار ديگران سعي داشت زندگي اش را حفظ كند.
اما نهايتا انزوا، حسادت بيش از حد زنان به يكديگر و تنهايي باعث شد او تصميم بگيرد شوهرش را رها كند.اين زن 46 ساله مي گويد: اين مرد مثل يك پادشاه بر زنان حكمراني مي كرد اما زنان به صورت مداوم در حال درگيري و مشاجره با يكديگر بودند. 6 روز در هفته كار مي كردند و فقط ماهانه 30 پوند به عنوان خرجي از همسر خود دريافت مي كردند.او دومين همسر اين مرد است و در سال 1998 ازدواج كرده اند. اين مرد 12 فرزند از 7 همسر خود دارد.اين زنان در يك مزرعه بزرگ 675 هزار پوندي زندگي مي كنند. خانم شارپ مي گويد: احساس مي كردم در يك خانه جهنمي دچار طلسم هاي شيطاني شده ام براي همين تصميم گرفتم خود را نجات دهم. اگرچه زندگي در اين شرايط سخت بحران اقتصادي واقعا مشكل است اما اين آرامش را به بودن در كنار ديگر زنان همسرم ترجيح مي دهم.
 


دو بار زايمان در عرض 9ماه

يك زن 26ساله در عرض 9 ماه دو بار زايمان كرد.
آليس، دختر اين خانم 26 ساله در 6 دسامبر 2011 در 25 هفتگي به دنيا آمد. هفت هفته بعد زايمان در يك بارداري مجدد، پسرش گرت در 29 هفتگي به دنيا آمد. اين نشان مي دهد كه خانم اورمرود همزمان باردار بوده است.نكته جالب توجه اينجاست كه خانم اورمرود با وجود عوارض خطرناك در هر دو بارداري، بچه هاي سالمي به دنيا آورد.نوزاد دختر 15هفته و نوزاد پسر نيز 11هفته قبل از موعد به دنيا آمد.خانم اورمرود گفت: هنگامي كه متوجه شدم دوباره باردار هستم بسيار شگفت زده شدم و تصميم گرفتم آن را سقط كنم اما خودم را متقاعد كردم كه آن يك نوزاد زودرس است و از موقع سقط كردن آن نيز گذشته است. اكنون بسيار خوشحالم كه هر دو آنها هنوز با ما هستند.
 


فرار همسر چهارم پادشاه عربستان به لندن

همسر چهارم پادشاه عربستان سعودي با فرار به انگليس، خواستار پناهندگي سياسي از لندن شد.
به گزارش پايگاه خبري «عراق القانون»، همسر چهارم «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان سعودي به لندن گريخت و خواستار پناهندگي سياسي از انگليس شد.
وي در ادامه بر ضرورت آزادي 4 دخترش كه به گفته خودش در رياض زنداني اند و مقامات سعودي مانع خروج آنها از كشور و پيوستنشان به مادرشان مي شوند، تاكيد كرد.
همسر چهارم شاه سعودي، چهارم ژانويه 2013 به يك دادگاه بين المللي در استراسبورگ مراجعه كرده بود و خواستار اعمال فشار بر پادشاه عربستان براي پس گرفتن فرزندانش شده بود.
از سوي ديگر، رسانه هاي غربي اين خبر را كه در واقع يك بمب رسانه اي به شمار مي آيد، سانسور مي كنند؛ زيرا اين خبر مي تواند پايه هاي سلطنت عربستان را متزلزل كند و آن را بيش از پيش با سقوط مواجه كند.
براساس اين گزارش، اين سانسور خبري به دستور پادشاه عربستان صورت گرفته تا مانع سوءاستفاده دشمنان حكومت سعودي و احتمالا اعمال فشار بر او شود.

 


اولين وكيل زن محجبه در تركيه

 شعله داغلي، اولين وكيل زن در تركيه است كه توانست با حجاب در مراسم تحليف حرفه وكالت شركت كند.
اخيرا دادگاهي در تركيه در تفسيري جديد از قانون اعلام كرد كه حضور وكلاي زن محجبه منعي ندارد.
 


افزايش 70درصدي جاسوسي به كمك گوگل

گوگل با انتشار گزارشي اذعان كرده كه دولت آمريكا به نحو فزاينده اي از اين سايت براي جاسوسي در مورد امور شخصي افراد استفاده مي كند.
به گزارش «اي ويك»، گوگل اعلام كرده كه درخواست دولت آمريكا و ديگر دولت هاي جهان از اين شركت براي كسب اطلاعات شخصي كاربران خدمات مختلفش از سال 2009 بدين سو 70درصد افزايش نشان مي دهد.
دولت آمريكا مدعي است از اين اطلاعات براي مقابله با جرم و جنايت و همين طور حملات تروريستي استفاده مي كند، اما بسياري از صاحب نظران و كارشناسان معتقدند كاخ سفيد با اين بهانه به دنبال جاسوسي در امور خصوصي افراد است.
آماري كه به تازگي توسط گوگل منتشر شده نشان مي دهد در شش ماهه منتهي به 31 دسامبر سال 2012 گوگل 21389 درخواست دولتي براي دسترسي به اطلاعات 33634 كاربر دريافت كرده كه از اين رقم 8438 درخواست در مورد 14791 كاربر توسط دولت ايالات متحده ارسال شده است.
گوگل از سال 2010 بدين سو اطلاعات مفصلي را در اين زمينه منتشر مي كند و آمار جديد نشان مي دهد گوگل در نيمه دوم سال 2012 با 90درصد از درخواست هاي دولت آمريكا براي تحويل اطلاعات خصوصي افراد موافقت كرده است. اين رقم در نيمه اول سال 2012 برابر با 88درصد بوده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10