(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 8 بهمن  1391 - شماره 20416

حديث دشت عشق
نوسانات ارز يك بار ديگر براي ورزش مشكل ساز شد
كميته ملي المپيك با مربيان خارجي قرارداد امضا نمي كند
اخبار كوتاه از فوتبال
مشكلات فدراسيون كشتي در آستانه مسابقات جام جهاني
از خداحافظي رحمتي تا كناره گيري داوري
 بحران روي خط دروازه !
برگزاري قطعي يورو 2020 در 13 كشور
اعلام آمادگي 13 تيم براي حضور در جام باشگاه هاي واليبال آسيا


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي تردست»
پدر، پسر، عشق
طلبه شهيد «علي تردست»، سال 1364 وارد مدرسه علميه امام صادق(ع) سميرم شد و پس از مدتي تلمذ در محضر استادان حوزه، تكليف الهي خويش را در دفاع از اسلام و كشور اسلامي ديد، به فرمان امام گردن نهاد و به جمع رزمندگان جبهه نور پيوست. يك بار بر اثر تركش خمپاره بعثي ها از ناحيه پا مجروح گرديد. پس از بهبود، زندگي مشترك با همسرش را تنها 25 روز بود شروع كرده بود كه باز روانه جبهه شد. علي در عمليات كربلاي 4 آرپي جي زن و پدرش علي بابا، كمك آر پي جي زن!
خدايا نور در نور اين چنين است
حديث عشق منصور اين چنين است
... در كربلاي 5، علي زخمي مي شود پدر بزرگوارش رزمنده، دلاور پير، او را به بهداري پشت خط منتقل مي كند و خود پيروز از آزمون الهي در منطقه عملياتي مي ماند... در عمليات كربلاي 10 هم علي بي سيم چي بود كه يكي از ياران آر پي جي زن او به شهادت مي رسد، او بيسيم را روي زمين مي گذارد، آر پي جي را برداشته و سه تانك را شكار مي كند و مجددا بيسيم را برمي دارد تا موفقيت خود را گزارش كند كه تيري به پيشاني او اصابت مي كند و در بارگاه مليك مقتدر بار مي يابد.
طلبه بسيجي شهيد «علي تردست»، سال 1348 در سميرم متولد شد و در 23/12/1366 در عمليات كربلاي 10 (شاخ شميران) به شهادت رسيد.
 


نوسانات ارز يك بار ديگر براي ورزش مشكل ساز شد

كميته ملي المپيك با مربيان خارجي قرارداد امضا نمي كند

سرويس ورزشي-
در حالي كه كميته ملي المپيك اعلام كرده بود كه از فدراسيون و ورزشكاران مدال آور حمايت مي كند اما دبير اين كميته ديروز صراحتا اعلام كرد كه كميته المپيك هيچ قراردادي با مربيان خارجي فدراسيون واليبال و دو و ميداني امضا نخواهد كرد.
بالا رفتن نرخ ارز و عدم اختصاص ارز مبادله اي به كميته ملي المپيك و همچنين موانع و مشكلات اين كميته براي تامين ارز از بازار آزاد باعث شد تا اطلاع ثانوي از اين پس هيچ قراردادي ميان كميته ملي المپيك و مربيان خارجي امضا نشود.
اين تصميم در حالي گرفته شده كه طبق روال معمول، فدراسيون ها مربيان خارجي را براي امضاي قرارداد به كميته ملي المپيك معرفي مي كردند و پس از بررسي و مطالعه سوابق كاري، قرارداد همكاري امضا مي شد.
دبير كل كميته ملي المپيك ديروز با اعلام اين خبر گفت: تا زماني كه نرخ ارز ثابت نشده و موانع براي تهيه ارز برداشته نشود، كميته ملي المپيك هيچ قراردادي با مربيان خارجي امضا نخواهد كرد. وي در پاسخ به اين پرسش كه با اين شرايط تكليف قرارداد مربيان خارجي چه خواهد شد؟ تاكيد كرد: تصميم گرفته شده كه مربيان به طور مستقيم با فدراسيون قرارداد ببندند، اما دستمزد آنها به صورت ريالي و بنا به تورم موجود در اختيار فدراسيون قرار بگيرد و از طريق آنها به مربيان پرداخت شود.
بهرام افشارزاده در پاسخ به اين پرسش كه اين تصميم از چه زماني اجرا مي شود؟ خاطرنشان كرد: اكنون در مورد ولاسكو و مربي احسان حدادي اين تصميم اعمال شده است.
در چنين شرايطي اولين سوال اين طور در ذهن مطرح مي شود كه فدراسيون واليبال كه چندي پيش و پس از كش وقوس هاي فراوان موفق شد قرارداد خوليو ولاسكو را تمديد كند چطور با اين مشكل كنار خواهد آمد.
خوش خبر سرپرست تيم ملي واليبال در گفت وگو با خبرنگار كيهان در اين خصوص گفت: قرارداد ولاسكو در فدراسيون واليبال امضا شده و اگر كميته ملي المپيك نتواند به ما كمك كند ما قطعا از طريق بودجه اي كه اين كميته در اختيارمان قرار مي دهد ارز را از بيرون تهيه مي كنيم تا بيشتر از اين به مشكل بر نخوريم، چرا كه قرارداد ولاسكو منعقد شده و وي طبق قرارداد از اسفند ماه كارش را با ما شروع مي كند.
طبق قرارداد جديدي كه فدراسيون واليبال با ولاسكو بسته وي و همكارانش هر ماه حقوق ماهيانه دريافت مي كنند و برعكس اكثر مربيان خارجي پيش پرداخت دريافت نخواهند كرد و اين موضوع باعث مي شود كه فدراسيون واليبال هر ماه دغدغه تامين حقوق مربيان خود را داشته باشد. خوش خبر در اين خصوص مي گويد: به هر حال فدراسيون هر ماه با اين مشكل دست به گريبان خواهد بود و با توجه به بالا رفتن هر روز ارز و نوسان بازار شايد رقم پرداختي به وي در هر ماه نسبت به ماه ديگر افزايش پيدا كند، اما اميدوارم كه براي اين مشكل هم راه حلي پيدا كنيم.
وي با بيان اينكه نمي توانم رقم پرداختي به ولاسكو را عنوان كنم در پايان گفت: به هر حال كار كردن با مربيان خارجي سخت است، چرا كه آنها در روز و ساعت تعيين شده دنبال رقم دريافتي خود هستند. متاسفانه فدراسيون واليبال مشكل كم داشت، اين مشكل هم به آن اضافه شد.
متاسفانه طي چند ماه گذشته كميته ملي المپيك به خاطر نوسانات ارزي قرارداد اكثر مربيان شاغل در فدراسيون هاي ورزشي را فسخ و از همكاري با آنها خودداري كرده است، اما در اين بين قرار بود كه چند رشته مدال آور از جمله واليبال، وزنه برداري، دووميداني و استثنا واقع شوند و كميته ملي المپيك مشكل آنان را براي جذب مربي خارجي حل كند. با توجه به روند رو به رشد واليبال با ولاسكو و همچنين كسب مدال احسان حدادي در المپيك انتظار مي رفت و مي رود كه مسئولان به وعده خود مبني بر حمايت از چنين فدراسيون هايي جامه عمل بپوشانند تا بيش از اين روند آماده سازي اين تيم ها مختل نشود.
 


اخبار كوتاه از فوتبال


ادعاي عجيب مديرعامل پرسپوليس
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با مطرح كردن ادعايي عجيب گفت: مي خواهند هر دو جام فوتبال كشور را به استقلال بدهند. رويانيان اظهار داشت: قصد داشتم زماني كه از فوتبال مي روم دست هاي پشت پرده و اقدامات ناپاك، زد و بندها و بسياري ناگفته ها را بگويم و افشا كنم. در مدتي كه در فوتبال بودم چه مسائلي را به چشم خود ديدم و چه مسائلي را مستند شنيدم و بگويم كه در اين فوتبال چه مي گذرد ولي حالا نظرم عوض شده و مي خواهم زماني كه در فوتبال هستم عليه دست هاي پشت پرده و ناپاكي ها قيام كنم و بسياري مسائل را افشا خواهم كرد. واقعيت ها را بايد گفت و من اين كار را خواهم كرد .
تشريح مشكلات ملوان از زبان صالح نيا
پيشكسوت ملوان معتقد است وضعيت مديريتي ملوان در نتايج و وضعيت ملوان موثر است. صالح نيا مي گويد: اجازه دهيد تا من به اين قضايا ورود نكنم، چرا كه با وجود پر بودن قلبم از ناراحتي و گله ها، نمي خواهم حاشيه اي براي اين تيم ايجاد شود، ولي مشكلات ملوان وقتي آغاز شد كه منطقه آزاد با دستور معاونت رياست جمهوري از مالكيت ملوان انصراف داد و مالكيت باشگاه به بخش خصوصي واگذار شد و اين در حالي بود كه هواداران ملوان از شرايط مالي و مديريتي راضي بودند و با ورود بخش خصوصي، قاعدتا آنها به منافع خودشان توجه كردند و متاسفانه همين تصميمات غلط باعث ايجاد مشكل حتي براي تيم هاي ديگر ليگ هم شده است.
گل محمدي: نبايد احضار شوم
يحيي گل محمدي مي گويد حرف بدي عليه داوري نزده است كه به خاطر آن احضار شود. سرمربي پرسپوليس درباره صحبت هاي عسگري مبني بر احضارش به خاطر صحبت عليه داوري گفت: من حرف بدي نزده ام كه بخواهم احضار شوم، فقط از حق پرسپوليس دفاع كرده ام. همه چيز واضح است. اگر بخواهيم بيشتر در اين باره صحبت كنيم بي فايده است.
فوايد تساوي در دربي براي 3 نفر
تساوي در دربي باعث شد تا ركورد سه نفر همچنان حفظ شود. امير قلعه نوعي با بازي جمعه دو تيم استقلال و پرسپوليس 10 بازي است كه به عنوان سرمربي در دربي نباخته .او سه بار پيروز شده و 7 بار هم مساوي كرده. مجتبي جباري هم مرد شكست ناپذير دربي است كه با احتساب بازي ديروز براي يازدهمين بار دربي را بدون باخت تجربه است. از جمع پرسپوليسي ها هم مهدوي كيا در ششمين دربي به ميدان آمده و آن را بدون شكست به پايان رسانده است.
تصميم مديرعامل داماش براي خداحافظي از فوتبال
مدير عامل باشگاه داماش با انتقاد از داوري بازي تيمش برابر مس كرمان،گفت: آخر فصل براي هميشه از اين فوتبال مي روم. امير عابديني اظهار داشت: من تصميم خودم را گرفته ام و آخر فصل از فوتبال مي روم تا اين فوتبال بماند براي دوستان.چون حالا به نقطه جوش رسيده ام.نقطه جوش يعني بيان حرفهايي كه نبايد گفت.اگر بگويم اين فوتبال ضربه خيلي بدي مي خورد.پس صبوري مي كنم و خودم كنار مي روم تا اگر بعدها حرفي داشتم نگويند از روي حب و بغض است.
هافبك تراكتورسازي وسط دربي خوابش برد!
دربي 76 تهران آنقدر كسالت آور بود كه هافبك تراكتورسازي مدعي شده در بين دو نيمه اين بازي خوابيده است! قاسم دهنوي مي گويد: يك بازي سرد و كسل كننده را از دو تيم ديدم به طوري كه بين دو نيمه خوابم برد و به همسرم گفتم من را براي نيمه دوم بيدار نكن.
خداحافظي با ميهمان ويژه
فرانكو باره سي پس از مذاكرات با مقام هاي پرسپوليس در حوزه هاي مختلف و تماشاي دربي تهران، ساعت پنج بامداد ديروز تهران را به مقصد ايتاليا ترك كرد. باره سي پيش از ترك تهران گفت: از ميهمان نوازي باشگاه پرسپوليس، مردم ايران و رسانه ها تشكر مي كنم. قطعا اين ميهمان نوازي را به اطلاع مسئولان باشگاه ميلان و مردم مي رسانم و اميدوارم در آينده همكاري هاي خوبي شكل بگيرد.
امكانات بليت فروشي الكترونيكي در گمرك مانده است
رئيس سازمان ليگ در تازه ترين صحبت هاي خود با بيان اينكه مشكل بليت فروشي به ويژه در دربي با وضع فعلي حل نمي شود، تصريح كرد: اين مشكل هيچ وقت حل نمي شود مگر اينكه كار به صورت الكترونيكي انجام شود. مسئولان استاديوم مي توانند در اين باره توضيح دهند هرچند شنيده ام دستگاه هاي مربوط به اين فرآيند را تهيه كرده اما در گمرك مانده است. گروهي ديگر از دستگيرشدگان دربي ديروز بليت فروش هاي غيرمجازي بودند كه پس از تهيه بليت از باجه ها به دنبال راه انداختن بازار سياه بودند.
 


مشكلات فدراسيون كشتي در آستانه مسابقات جام جهاني

فدراسيون كشتي در حالي بايد از ابتداي اسفندماه جاري ميزبان رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد و فرنگي 2013 باشد كه هنوز پولي از سوي متوليان ورزش به حساب فدراسيون واريز نشده است!
رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد و فرنگي طبق برنامه طي روزهاي اول تا چهارم اسفندماه در سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود كه فدراسيون كشتي به عنوان متولي اصلي برگزاري اين رويداد بين المللي هنوز در كش و قوس بي پولي و بدهكاري هاي ميلياردي خود است. به گفته يكي از كارمندان قديمي فدراسيون كشتي، ميزباني رقابت هاي جام جهاني در بدترين شرايط ممكن گريبانگير متوليان فدراسيون شده چرا كه اين فدراسيون چندين ماه است كه به برخي از كارمندان خود حقوق پرداخت نكرده است!
از ستاد اجرايي رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد و فرنگي هم خبر مي رسد كه فعلا با جيب خالي نمي توان هيچ امكاناتي از قبيل اسكوربرد، داربست و حتي تزيينات اوليه براي سالن برگزاري مسابقات طراحي و نصب كرد. گويا هنوز هزينه چاپ آي دي كارت و پوستر مسابقات نيز تامين نشده و ستاد اجرايي همچنان در انتظار دريافت پول و آغاز تداركات لازم براي ميزباني اين پيكارهاست.
اين در حالي است كه تيم هاي شركت كننده در رقابت هاي جام جهاني نيز طبق برنامه از اواخر بهمن ماه وارد تهران شده و در هتل هاي آزادي و استقلال اسكان مي يابند. هرچند گفته مي شود مسئوليت اسكان، تغذيه و ترانسفر ورزشكاران و ميهمانان رقابت هاي جام جهاني، طبق عقد قراردادي رسمي از سوي فدراسيون كشتي برعهده يكي از شركت هاي متخصص گذاشته شده، اما تداركات كنوني نشان مي دهد كه همه چيز به دقيقه 90 و واپسين روزهاي ماه جاري محول شده است.
مشخص شدن تكليف كشتي ايران
در حالي كه مسئولان فدراسيون كشتي درگير چگونگي برگزار كردن مسابقات جام جهاني هستند عضو كميته انضباطي فيلا از رسيدگي به مشكل اساسنامه و مجمع عمومي فدراسيون كشتي ايران در حاشيه نشست آتي هيات رئيسه فدراسيون جهاني در تايلند خبر داد.
روزبه وثوق احمدي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: نشست هيات رئيسه فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) طبق برنامه روز 25 بهمن ماه در پوكت تايلند برگزار مي شود كه قرار است در حاشيه اين نشست به پرونده كشتي ايران نيز رسيدگي شود. وي تصريح كرد: بحث رسيدگي به مشكل اساسنامه و عدم برگزاري مجمع عمومي فدراسيون كشتي ايران از پيش از سال نو ميلادي بطور رسمي در دستور كار فيلا قرار گرفت كه اين مساله مقارن شد با تعطيلات سال جديد و بدين ترتيب همه چيز به نشست آتي هيات رئيسه موكول شد.
 


از خداحافظي رحمتي تا كناره گيري داوري

بحران روي خط دروازه !

سرويس ورزشي-
حالا علاقه مندان به فوتبال منتظر واكنش كارلوس كي روش هستند؛ وي كه در قبال خداحافظي رحمتي گفته بود« تيم ملي بازيكناني مي خواهد كه عاشقانه براي اين تيم بازي كنند » حالا بايد پاسخي تازه براي صحبت هاي دانيال داوري داشته باشد؛ فوتباليستي كه در تشريح دلايل كناره گيري اش از تيم ملي ايران گفته « حضور در تيم ملي ايران براي من ريسك خواهد بود .»
ظهر ديروز بود كه خبرگزاري هاي داخلي از انصراف دانيال داوري براي حضور در اردوي تيم ملي فوتبال خبردادند؛ خبري كه به نقل از روزنامه برانشويگ زايتونگ آلمان منعكس شده بود. در متن خبر آمده بود: « اين بازيكن درست مانند هم تيمي خودش دامي كومبدا دعوت تيم ملي كشورش براي حضور در اردو را رد كرد. او كه به خاطر داشتن پدري ايراني براي بازي ايران برابر لبنان به تيم ملي فوتبال ايران دعوت شده همانند كومبدا كه نتوانست تيم ملي كشورش كنگو را در جام ملت هاي آفريقا همراهي كند نمي تواند تيم ملي ايران را در مسابقه هاي انتخابي جام ملتهاي آسيا همراهي كند. دانيل داوري در اين باره گفت: با توجه به پرواز طولاني كه در انتظارم خواهد بود حضور در تيم ملي ايران برايم مشكل خواهد بود اگرچه دوست دارم پيراهن تيم ملي ايران را بر تن كنم. 48 ساعت پس از آن ديدار بايد براي تيمم به ميدان بروم بنابراين حضور در تيم ملي فوتبال ايران برايم كمي مشكل خواهد بود. داوري همچنين ادامه مي دهد: حضور در تيم ملي ايران براي من ريسك خواهد بود زيرا دوست دارم با تيم باشگاهي ام برانشويگ افتخارات زيادي كسب كنم. كسب اين افتخارات براي من از اهميت بالايي برخوردار است. دانيل داوري كه متولد شهر گيسن است از سال 2009 در تيم اينتراخت برانشويگ بازي كرده است. او در اين فصل بوندسليگاي B يكي از موفق ترين فصل هاي خود را با اين تيم سپري كرده است. دانيل داوري معتقد است آرزوي حضور در تيم ملي براي او به پايان نرسيده است. او در اين باره ادامه مي دهد اميدوارم شانس ديگري براي حضور در تيم ملي ايران داشته باشم. »
بي خبري كادرفني
اين خبر شايد تا 10 روز قبل اهميت چنداني نداشت اما انصراف دانيال داوري از حضور در تيم ملي زماني مهم جلوه مي كند كه بدانيم سيد مهدي رحمتي از تيم ملي كناره گيري كرده و هم اكنون تيم ملي فاقد دروازه بان مطمئن است. نكته جالب توجه اين ماجرا آنجاست كه كادرفني تيم ملي كه حساب ويژه اي روي دانيال داوري باز كرده از اين موضوع بي خبر بوده تا جايي كه اميد نمازي در اين باره مي گويد: من در كنار كادر فني نيستم و نمي دانم كه آيا صحبتي اين چنيني شده يا خير، بنابراين نمي توانم جوابي به اين مساله بدهم. وي در پاسخ به اين سوال كه پس حتما داوري پاسخش را به دن گاسپار داده، گفت: احتمال قوي دارد كه او با دن گاسپار صحبت كرده باشد.
در انتظار واكنش كي روش
حالا علاقه مندان به فوتبال منتظر واكنش كارلوس كي روش هستند؛ وي كه در قبال خداحافظي رحمتي گفته بود« تيم ملي بازيكناني مي خواهد كه عاشقانه براي اين تيم بازي كنند » حالا بايد پاسخي تازه براي صحبت هاي دانيال داوري داشته باشد؛ فوتباليستي كه در تشريح دلايل كناره گيري اش از تيم ملي ايران گفته « حضور در تيم ملي ايران براي من ريسك خواهد بود .»
چه كسي شماره يك مي شود
طبق صحبت هاي قبلي كي روش راهي براي بازگشت رحمتي وجود ندارد، دانيال داوري هم از حضور در جمع ملي پوشان انصراف داده است و حالا مي ماند تيم ملي ايران و خطر استفاده از دروازه باناني كه از نظر فني در شرايط خوبي قرار ندارند. گلرهايي همچون حقيقي، مكاني ، احمدي و ... اگر شرايط خوبي داشتند حتما در اين يكي، دو سال اخير حداقل براي چند بار در درون چارچوب تيم ملي قرار مي گرفتند اما... حالا بايد گفت بحران دروازه باني، تيم ملي را فراگرفته و انتظار مي رود سرمربي پرتغالي از همين امروز به فكر چاره باشد زيرا رقابت هاي دشوار مقدماتي جام ملت هاي آسيا و جام جهاني 2014 در راه است.
 


برگزاري قطعي يورو 2020 در 13 كشور

رئيس اتحاديه فوتبال اروپا «يوفا» از قطعي شدن برگزاري جام ملت هاي اروپا 2020 در 13 كشور ابراز خوشحالي كرد و آن را راهي براي گسترش و پيشرفت اين ورزش دانست.
روز جمعه در شهر نيون سوئيس نمايندگان 53 كشور عضو اين اتحاديه حضور يافتند و با رأي اكثريت اعضا قرار شد پيكارهاي يورو 2020 در 13 ورزشگاه از كشورهاي قاره سبز برگزار شود. ميشل پلاتيني، رئيس اين سازمان كه از يكي، دو سال قبل وعده برگزاري مرحله نهايي مسابقات را به جاي يك كشور در كل قاره داده بود، در نشست اعضاي عضو توانست طرح خود را به تصويب رسانده و براي 7 سال ديگر اجرايي كند.
پلاتيني گفت: از اين كه پروژه مورد نظر يوفا، به تصويب رسيد، بسيار خوشحالم. با اين حركت مي توان كمك شاياني به بسط و گسترش اين رشته در قاره كرد و همچنين باعث شد تا تحولات اقتصادي شگرفي در برگزاري مسابقات در 13 كشور ايجاد شود. هدف مااين است از شمال تا جنوب و غرب تا شرق قاره همه درگير برگزاري مرحله نهايي مسابقات شوند.
هرچند بنا به گفته اين مقام هنوز درخواست ميزباني مسابقات به صورت رسمي توسط هيچ يك از اعضا ارائه نشده است اما چند كشور از جمله آلمان، انگليس و ايتاليا از طريق نمايندگان خود به صورت ضمني خواهان كسب يكي از سهميه هاي ميزباني بازي ها شده اند. مطابق اعلام سازمان تحت امر اين مقام، مرحله نهايي يورو 2020 با شركت 24 تيم در 6 گروه 4 تيمي انجام خواهد شد. 12 شهر داوطلب مطابق برنامه هر يك سهمي از برگزاري مسابقات هر گروه را در اختيار خواهند داشت. داوطلب سيزدهم نيز مسابقات مرحله نيمه نهايي و فينال جام را برگزار خواهد كرد.
يوفا در سايت خود اعلام كرده تا ابتداي بهار درخواست هاي ميزباني را دريافت خواهد كرد؛ اما اواسط بهار به وضعيت داوطلبين رسيدگي خواهد كرد تا پس از چندين ماه كار كارشناسي، در سال 2014 شهرهاي ميزبان جام را معرفي كند.
پيكارهاي جام ملت هاي 2016 اروپا در 10 شهر فرانسه با حضور 24 تيم برگزار خواهد شد.
 


اعلام آمادگي 13 تيم براي حضور در جام باشگاه هاي واليبال آسيا

مسابقات واليبال جام باشگاه هاي آسيا كه به ميزباني ايران برگزار مي شود امسال با حضور 13 تيم انجام مي شود.
مسابقات واليبال جام باشگاه هاي آسيا كه چند سالي است به يكي از تورنمنت هاي مهم و معتبر در آسيا تبديل شده است و كنفدراسيون واليبال آسيا هم نگاه خاصي هم به اين مسابقات انداخته امسال در ايران برگزار مي شود. در اين رقابت ها كه حكم انتخابي مسابقات جام باشگاه هاي جهان را دارد تيم ها با بهترين تداركات و شرايط پا به ميدان مي گذارند تا بتوانند با قهرماني در آسيا بليت حضور در ميان بهترين هاي جهان را به دست آورند و در آن ميدان هم عرض اندام كنند.
امسال تهران ميزبان اين مسابقات است و جالب اينكه برخلاف سال هاي قبل كه معمولاً با 8 تيم برگزار مي شد، AVC امسال با استقبال گسترده مواجه شده و 13 تيم براي حضور در تهران اعلام آمادگي كردند. تاكنون نمايندگان قزاقستان، ازبكستان، كويت، چين، ايران، عراق، تايوان، لبنان، قطر، ژاپن، امارات، هند و مالديو براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي كردند و تنها هند است كه هنوز فرم ثبت نامش به دست مسئولان آسيا نرسيده است.
در اين بين مسئولان واليبال ايران در نظر دارند طي مذاكره با مسئولان آسيا زمينه حضور دو تيم از كشورمان را در اين مسابقات فراهم سازند و در صورتي كه AVC با اين پيشنهاد كشورمان موافقت كند مي توان رقابت هاي ديدني نمايندگان ايران در اين مسابقات را شاهد بود. اين رقابت ها از 20 تا 28 فروردين در تهران سالن واليبال آزادي برگزار خواهد شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10