(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 11 بهمن  1391 - شماره 20418

حوادث كوتاه از كشور
پرواز 34 كبوتر و گلباران مزار شهدا در نخستين روز دهه فجر
بارش باران در پايتخت شدت مي يابد
محدوديت هاي ترافيكي اين هفته مركز مديريت راه هاي كشور،
محدوديت هاي ترافيكي هفته جاري را اعلام كرد.
مخالفت شوراي شهر با افزايش 25درصدي هزينه جمع آوري زباله در تهران
دانش آموزان مدارس به نام شهداي خود نهال مي كارند
كنگره 7000 شهيده زن كشور نهم اسفند برگزار مي شود
نجات معجزه آساي 40 دانش آموز از حادثه رانندگي
مسافرت 44 ميليون ايراني در فصل پاييز
بهياران و همراهان جايگزين پرستاران مي شوند
احمدي مقدم:
پاك كردن نمره هاي منفي رانندگان در دهه فجر شايعه است
پلمب چند انبار احتكار برنج در اصفهان
تعليق 95 مجوز دفاتر خدمات مسافرت هوايي در 9 ماهه امسال
تسهيلات شركت بهره برداري مترو در 12 بهمن
زورگيرها را شناسايي كنيد
در استان بوشهر انجام شد
سرقت مسلحانه از طلافروشي در بردخون
بارش برف راه ارتباطي 83 روستاي سلماس را قطع كرد
4 استراليايي قرباني سيل
مرگ مشكوك استاد برجسته فيزيك
آتش سوزي در مجتمع ورزشي
سقوط هواپيماي مسافربري در قزاقستان


حوادث كوتاه از كشور

تصادف مرگبار
تبريز-ايرنا: در يك سانحه رانندگي در محور سراب-بستان آباد مابين دوزدوزان و كردكندي، در اثر برخورد 2 دستگاه خودرو 2 نفر جان خود را از دست داده، و 4 نفر مجروح شدند.
كشف جسد در دريا
قشم-خبرنگار كيهان: يگان درياباني قشم در حين گشت زني جسد طناب پيچ شده فردي را در آبهاي محله چابهار قشم در نزديكي سواحل كشف كردند.
جسد اين جوان 30 الي 35 ساله مجهول الهويه كه مدت طولاني در دريا بوده براي تحقيقات تحويل پزشك قانوني شد.
دستگيري سارقان حرفه اي
اراك-خبرنگار كيهان: با تلاش ماموران انتظامي اراك، 5 سارق سابقه دار و حرفه اي شناسايي و دستگير شدند.
متهمان به 12 فقره سرقت شامل كيف قاپي، سرقت خودرو، لوازم خودرو و لوازم منزل اعتراف كردند.
انهدام مشروبات الكلي
مراغه-خبرنگار كيهان: در پي تعقيب 4 نفر قاچاقچي تعداد 2 هزار بطري انواع مشروبات الكلي به ارزش بيش از يك ميليارد و 160 ميليون ريال كشف و با حكم مقام قضايي معدوم شد و متهمان روانه زندان شدند.
كشف البسه قاچاق
اراك-خبرنگار كيهان: ماموران كلانتري 12 شازند تعدادي البسه قاچاق به ارزش تقريبي 100 ميليون ريال از يك دستگاه خودرو كشف و ضبط شد. در اين ارتباط راننده خودرو دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
اخراج 38 تبعه افغانستان
اراك-خبرنگار كيهان: رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان مركزي، از دستگيري 38 تبعه افغاني غيرمجاز در اراك خبر داد.
دستگيرشدگان فاقد مجوز اقامت بوده و پس از انجام اقدامات اوليه جهت طرد از كشور به اردوگاه مرزي، «سفيد سنگ» فريمان واقع در خراسان رضوي اعزام شدند.
حادثه در محور اهر-ورزقان
تبريز-ايرنا: در اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس در محور اهر-ورزقان يك نفر جان خود را از دست داد. در همين حادثه 18نفر نيز مصدوم و 10 نفر از آن ها به بيمارستان منتقل شدند.
كشف مواد آتش زا
آبادان-خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي آبادان از كشف 4 هزار عدد مواد آتش زا و دستگيري 2 نفر فروشنده در اين شهرستان خبر داد.
وي در ادامه افزود: ماموران پليس در بازرسي از مخفيگاه متهمان تعداد 4 هزار عدد مواد محترفه را كشف و ضبط كردند و متهمان دستگير شده پس از تشكيل پرونده قضايي براي سير مراحل قانوني راهي مراجع قضايي شدند.
كشف ماده مخدر شيشه
اصفهان-خبرنگار كيهان: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اصفهان از توقيف خودروي سمند حامل مواد مخدر صنعتي خبر داد. در بازرسي از اين خودرو يك كيلو و 485 گرم ماده صنعتي و مخدر شيشه كشف و ضبط شد. در اين ارتباط راننده 53 ساله خودرو كه قصد داشت بطرز ماهرانه اي اين مواد را به اصفهان منتقل كند، دستگير و به مراجع قضايي معرفي و خودروي وي نيز به پاركينگ منتقل شد.
نشت گاز 4 قرباني گرفت
تبريز-خبرنگار كيهان: نشت گاز از آبگرمكن حمام در شهرك انديشه تبريز موجب مسموميت و مرگ يك زن 35 ساله و 2 دختر 8 و 11 ساله و پسر 5 ساله وي شد.
 


پرواز 34 كبوتر و گلباران مزار شهدا در نخستين روز دهه فجر

در نخستين روز از دهه فجر همزمان با ساعت ورود امام خميني(ره) به كشور 34 كبوتر به مناسبت سي و چهارمين بهار انقلاب بر فراز قبور شهدا به پرواز درخواهند آمد.
اكبر توكلي با اعلام اين خبر گفت: راس ساعت 9 و 33 دقيقه دوازدهم بهمن ماه جايگاه جلوس امام و گلزار شهدا گلباران مي شود. همچنين در روز 19 بهمن ماه مزار شهدا غبارروبي و عطرافشاني خواهد شد.
گفتني است در ايام دهه فجر 24 ايستگاه صلواتي در بهشت زهرا(س) ايجاد شده كه اقدام به پذيرايي و اهداء بسته هاي فرهنگي با محتواي جذاب و متنوع از وقايع انقلاب خواهند كرد. همچنين نمايشگاه عكس در محل مزار شهدا، برپايي گذر انقلاب، نصب 4 دستگاه تلويزيون بزرگ شهري در 4 ضلع حرم مطهر حضرت امام و غيره از عمده فعاليت هاي فرهنگي در اين ايام است.

 


بارش باران در پايتخت شدت مي يابد

مديركل پيش بيني و هشدار سريع هوا سازمان هواشناسي گفت: بارش باران امروز و فردا در تهران و ساير نقاط كشور شدت بيشتري مي يابد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت و گو با فارس اظهار داشت: هنوز بارندگي اصلي تهران شروع نشده است و انتظار مي رود بارش ها مناسب باشد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع هوا ادامه داد: اين بارندگي ها با كاهش دما همراه خواهد بود و كاهش دما براي نيمه شمالي كشور پيش بيني شده است.وي افزود: موج بعدي بارندگي از اوايل هفته آينده وارد كشور مي شود و پيش بيني مي شود بارش باران ادامه يابد البته بارش برف را تنها در ارتفاعات پايتخت مي توان انتظار داشت.
وي با اعلام اينكه بارش باران، برف و وزش باد نسبتاً شديد امروز در استان هاي گلستان، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي است، گفت: بارش در استان گلستان در اين مدت از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود.
اميدوار شهري در ادامه گفت: از بعدازظهر پنجشنبه و طي جمعه دوباره يك سامانه بارش فعال ديگر ابتدا استان هاي آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، و سپس استان هاي آذربايجان شرقي، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، كرمان، يزد، غرب اصفهان، قزوين، البرز، خراسان شمالي و با شدت كمتر استان هاي سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، تهران، قم، مركزي و شمال را تحت تأثير قرار مي دهد.
به گفته وي سپس بارش باران، برف و وزش باد در اين مناطق شروع مي شود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع هوا همچنين پيش بيني كرد فعاليت اين سامانه پنجشنبه در استان هاي واقع در دامنه هاي غربي زاگرس و جمعه در استان هاي هرمزگان و جنوب كرمان از شدت بيشتري برخوردار باشد.
اميدوار شهري خاطرنشان كرد: در بيشتر نقاط نيمه غربي و شمال شرقي دماي هوا بين 5 تا 10درجه كاهش مي يابد.
 


محدوديت هاي ترافيكي اين هفته مركز مديريت راه هاي كشور،

محدوديت هاي ترافيكي هفته جاري را اعلام كرد.

تردد كاميون ها و تريلرها از محور كندوان، كماكان، تردد تريلرها از محور هراز و تردد كاميون ها از ساعت 12 الي 24 پنج شنبه 12 بهمن و همچنين از ساعت 6 الي 24 سه شنبه 10 بهمن، چهارشنبه 11 بهمن و جمعه 13 بهمن، از محور هراز و تردد كاميون ها و تريلرها از ساعت 14 الي 20 جمعه 13 بهمن از محور زاهدان- زابل، ممنوع است.
لازم به ذكر است زمان بندي ممنوعيت تردد تريلرها از محور فيروزكوه، دقيقا متناظر با ممنوعيت تردد كاميون ها از محور هراز است.
گفتني است، تردد از ساعت 16 الي 21 سه شنبه 10 بهمن از كرج تا آخر تونل كندوان، ممنوع و همچنين تردد از ساعت 13 جمعه 13 بهمن از كرج به مرزن آباد، ممنوع و از ساعت 16 الي 30/22 از مرزن آباد به كرج، يكطرفه است.
بر اين اساس، تردد خودروها از ساعت 13 جمعه 13 بهمن از رودهن به آمل ممنوع و تردد از ساعت 30/14 الي 30/22 از آب اسك تا رودهن، يكطرفه است.
 


مخالفت شوراي شهر با افزايش 25درصدي هزينه جمع آوري زباله در تهران

شوراي شهر با افزايش هزينه اخذ بهاي خدمات مديريت پسماند مخالفت كرد و آن را ظلم به مردم دانست.
به گزارش ايسنا مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران در جلسه غيرعلني شوراي شهر تهران در دفاع از لايحه اصلاحيه مصوبه چگونگي محاسبه و اخذ بهاي خدمات مديريت پسماند گفت: نحوه محاسبه بهاي خدمات پسماند از سال 88 تاكنون تغيير نداشته است لذا پيشنهاد افزايش 25 درصدي براي حمل هر كيلو زباله را داد و خواستار افزايش آن از 32تومان در هر كيلو به 40 تومان شد كه با مخالفت شديد برخي از اعضاي شوراي شهر مواجه شد.
خسرو دانشجو در اين رابطه تأكيد كرد: چه كسي مي گويد، هزينه عدم مديريت صحيح در پسماند را بايد مردم بپردازند.
وي افزود: در زماني كه لايحه پسماند به شورا ارائه شد موضوع تفكيك زباله و موفقيت شهرداري در اجراي اين طرح گوش فلك را كر كرد، چگونه است كه اين طرح در حال منتفي شدن است اما پيشنهاد افزايش قيمت ها در اين رابطه داده مي شود.
حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران نيز خاطرنشان كرد: چه فرمولي وجود دارد كه زباله دزدها پولدارتر مي شوند و مردم عادي بايد ميلياردها تومان هزينه بپردازند. زباله جمع كردن ما فقط مكانيزه شده ولي كارهاي ديگرش بدتر شده است.
بر همين اساس اعضاي شوراي شهر پس از بحث هاي طولاني تنها با افزايش 10درصد به بهاي محاسبه خدمات پسماند شهرداري موافقت كردند.
گفتني است، شوراي شهر در سال 88 لايحه پسماند را در شرايطي با قيمت هر كيلو 32 تومان به تصويب رساند كه مديريت سازمان پسماند شهرداري براساس اين لايحه موظف بود طرح جداسازي زباله هاي خانگي را استمرار بخشيده و آن را تبديل به يك فرهنگ كند. اما مدتي است كه اين طرح در نيمه راه رها شده است و در واقع لايحه پسماند كارايي خود را از دست داده است.
 


دانش آموزان مدارس به نام شهداي خود نهال مي كارند

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش از كاشت نهال به ياد و نام شهداي دانش آموز و فرهنگي در مدارس خبر داد.
حسين هژبري، معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس گفت: در دهه مبارك فجر، برنامه هاي متنوعي براي دانش آموزان پيش بيني شده است كه يكي از اين برنامه ها، كاشت نهال توسط دانش آموزان به ياد و نام شهداي دانش آموز و معلمان شهيد در محيط آموزشگاه است.وي به برگزاري يادواره شهداي دانش آموز و فرهنگي در مدارس اشاره كرد و گفت: در دهه فجر از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران فرهنگي و دانش آموزي تجليل خواهد شد.
هژبري به مراسم «ميهماني لاله ها» اشاره كرد و ادامه داد: مراسم غبارروبي مزار شهدا و تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل و شهدا نيز از ديگر برنامه هاي دهه فجر است.


 


كنگره 7000 شهيده زن كشور نهم اسفند برگزار مي شود

سرويس اجتماعي-
مسئول بسيج جامعه زنان از درج فداكاري هاي دانش آموزان شهيد استان آذربايجان شرقي در كتاب هاي درسي در قالب داستان خبر داد.
مينو اصلاني، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستاي برگزاري يادواره 7000 زن شهيده از همكاري 24دستگاه، سازمان و نهاد براي برگزاري اين كنگره خبر داد.
وي اظهار كرد: از سال 79 با مراجعه بسيجيان سراسر كشور به در منازل اقدام به جمع آوري مشخصات شهيده هاي زن در طول انقلاب اسلامي پرداختيم كه استان خوزستان با 1570زن شهيده از بالاترين آمار برخوردار است.
بنابر اظهارات وي آمار جمع آوري شده بسيار بيشتر از آمار 7000 نفري است كه در بنياد شهيد به ثبت رسيده است.
اصلاني در ادامه صحبت هايش يادآور شد: 43 عنوان برنامه ملي و بين المللي در راستاي برگزاري اين كنگره درنظر گرفته شده بود كه بسياري از آنها تاكنون اجرا شده است.
بنابر اظهارات رئيس سازمان بسيج زنان 17بهمن ماه نيز همايش بين المللي تجليل از طلايه داران عفاف و حجاب با حضور 150 ميهمان خارجي برگزار و از 25 نفر از فعالان حوزه عفاف و حجاب، تجليل خواهد شد.وي همچنين گفت: به اندازه زنان شهيده وبلاگ راه اندازي و سايت زنان نيز از خردادماه امسال راه اندازي شده است.
اصلاني به فعاليت اين كنگره در بخش ادبيات دفاع مقدس اشاره كرد و اظهار كرد: سعي كرده ايم سنين و اقشار مختلفي را در راستاي گرامي داشت ياد شهداي زن مورد توجه قرار دهيم و در اين راستا دو عنوان كتاب براي كودكان نوشته شده است. همچنين بيش از 60 عنوان كتاب در روز برگزاري رونمايي خواهد شد.
وي گفت: از روز دوم تا ششم اسفندماه امسال، ماحصل فعاليت هاي يكساله مان را در هفته زن معرفي خواهيم كرد.
 


نجات معجزه آساي 40 دانش آموز از حادثه رانندگي

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
كاروان 40 نفره راهيان نور به طرز معجزه آسا از حادثه رانندگي جان سالم به در بردند.
فرمانده پليس راه لرستان گفت: 40 تن از دانش آموزان پسر كه در قالب كاروان راهيان نور به منطقه عملياتي شلمچه عزيمت كرده بودند هنگام بازگشت، اتوبوس حامل آنان دچار سانحه رانندگي شد اما به هيچ يك از دانش آموزان آسيبي نرسيد.
سرهنگ ايوب شرافتي افزود: براثر لغزندگي جاده در جنوب خرم آباد اتوبوس حامل راهيان نور از مسير خارج شد و پس از برخورد با گاردريل وسط بزرگراه، ناگهان با دو دستگاه تريلر كه از مسير مقابل حركت مي كردند يكي پس از ديگري برخورد كرد.
وي اضافه كرد: براثر اين حادثه به اتوبوس حامل كاروان راهيان نور از جمله دو دستگاه تريلر حامل خاك به مقصد بندر امام خسارت وارد شد اما به طرز معجزه آسا هيچ يك از سرنشينان خودروها صدمه نديد.
 


مسافرت 44 ميليون ايراني در فصل پاييز

معاون گردشگري كشور آمار سفرهاي پائيزي مردم و اسامي استان هايي كه بيشترين مسافر را در اين 3 ماه داشته اند اعلام كرد.
منوچهر جهانيان در گفت و گو با فارس اظهار داشت: طي 3 ماه فصل پائيز در كل كشور 44 ميليون و 707 هزار نفر به سفر رفته اند.
وي افزود: در اين فصل به طور كلي 130 ميليون سفر انجام شده است كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 23 درصد رشد را نشان مي دهد.معاون گردشگري كشور ميزان اقامت در مراكز اقامتي اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذيرها و... را 21 ميليون و 498 هزار و 481 نفر اقامت اعلام كرد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل، 19 درصد رشد داشته است.جهانيان درباره استان هايي كه بيشترين مسافر را در ايام پائيز داشته اند، گفت: به ترتيب استان هاي مازندران، گيلان، خراسان رضوي، قم و اصفهان بيشترين مسافر را در فصل پائيز داشته اند.
به گفته رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي كشور، بيشترين اقامت گردشگران در اين فصل نيز به ترتيب در استان هاي خراسان رضوي، گيلان، قم، مازندران و تهران بوده است.
بنا به اين گزارش، در فصل پائيز امسال علاوه بر روزهاي تعطيل رسمي كه در تقويم كشور به ثبت رسيده بود روزهاي متعددي در كلان شهرهايي چون تهران، اصفهان، مشهد و ... تعطيل شد و مردم را راهي سفرهاي كوتاه مدت كرد.
 


بهياران و همراهان جايگزين پرستاران مي شوند

كمبود نيروي پرستار در مراكز درماني باعث شده تا بهياران و همراهان بيماران جايگزين پرستاران شوند.
دكتر ميرزابيگي، رئيس نظام پرستاري به باشگاه خبرنگاران گفت: علي رغم طبقه بندي فعاليت كادر پرستاري، به علت كمبود نيروي پرستاران در مراكز درماني بهياران جايگزين كار پرستاران مي شوند.
وي افزود: در نظام سلامت هر فرد بايد فعاليت خود را انجام دهد اما حتي در برخي از بيمارستان ها چه دولتي و چه خصوصي شاهديم كه حتي همراه بيمار نيز جهت انجام كارهاي بيمار خود بايد مبلغي را نيز به بيمارستان واريز نمايد كه تمامي اين مشكلات به علت كمبود پرستاران ايجاد مي شود.ميرزابيگي با بيان اين كه حتي در بخش خصوصي مبالغي بالغ بر 100 هزار تومان از همراه بيمار دريافت مي شود خاطرنشان كرد: بيشترين آسيب ناشي از كمبود پرستاران به بيماران وارد مي شود.
 


احمدي مقدم:

پاك كردن نمره هاي منفي رانندگان در دهه فجر شايعه است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: كاهش جريمه ها و پاك كردن نمره هاي منفي در آستانه دهه فجر شايعه اي بيش نيست.
با اشاره به همكاري نيروي انتظامي با مراكز تحقيقاتي و پژوهشي، به فعاليت 2000 عضو هيئت علمي در اتاق هاي فكر نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: در حوزه فني نيز نيروي انتظامي و دانشگاه ها همكاري نزديكي دارند، به گونه اي كه 130سامانه و زيرسامانه در حوزه هاي فناوري تشكيل شده است.
فرمانده ناجا در مورد فضاي سياسي دانشگاه ها، گفت: فضاي سياسي در دانشگاه ها، فعال و پويا بوده است و هم دانشگاه ها امنيت لازم را دارند.
به گفته وي، دانشگاه ها اجازه نداده اند كه جريان هاي سوءاستفاده گر از محيط دانشگاه در راستاي اهداف خود استفاده كنند.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه همه جرايم ارز ابتداي سال جاري روند نزولي داشته اند، گفت: در سال جاري شاهد كاهش 9 تا 10 درصدي قتل در كشور و جرايمي همچون آدم ربايي، سرقت مسلحانه، تجاوز و... بوده ايم.
فرمانده ناجا با بيان اينكه امروز شرايط امنيتي از هر زماني بهتر است، گفت: تنها دغدغه ما در حوزه جرايم و سرقت هاي خرد بود كه از نيمه شهريور ماه با افزايش قيمت از روگراني ها، فزوني يافته بود، اما بااقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادي در آذر و دي ماه شاهد روند نزولي اين گونه سرقت ها در كشور بوده ايم كه به نظر مي رسد به واسطه طرح ها و برنامه هايي كه به خصوص در آستانه نوروز ايجاد مي شود، شاهد بهبود اين گونه جرايم خرد در كشور باشيم.وي عامل ديگر در كاهش جرايم در كشور را قاطعيت و سرعت دستگاه قضايي عنوان كرد و در مورد برخي اخبار مبني بر «فعاليت زورگيران در يكي از مناطق تهران»، گفت: مطمئن باشيد فرمانده انتظامي تهران بزرگ به دنبال پيگيري اين پرونده است و تصور نكنيد اگر پرونده اي رسانه اي مي شود، پليس آن را زودتر كشف مي كند.
فرمانده ناجا با رد برخي شايعات مبني بر «كاهش جريمه ها و پاك كردن نمره هاي منفي در آستانه دهه فجر»، گفت: حوزه فرماندهي انتظامي نمي تواند جرم و تخلف را پاك كند.
وي در مورد كاهش نمرات منفي گفت: قانون اين اجازه را به پليس مي دهد به خصوص در مورد افرادي كه مدت مديدي تخلف نداشته باشند و در چنين شرايطي مي توان براي تشويق متخلفان در راستاي رعايت قوانين اين موارد را اعمال كرد، اما نمي توانيم جرم و تخلف را پاك كنيم.
وي در ادامه با بيان اينكه مرزها تهديدزا هستند، به حضور نيروهاي فرامليتي و بيگانه در پيرامون مرزهاي كشور اشاره كرد و گفت: سرويس هاي امنيتي، نيروهاي خارجي و بيگانه در كشورهاي پيرامون ايران حضور دارند و مداخله فعالي براي بي ثبات سازي كشور ما انجام مي دهند، بنابراين پليس بايد دانش بنيان و مسلح به انواع فناوري ها باشد.
فرمانده ناجا با بيان اينكه84 درصد از پرسنل نيروي انتظامي در رده صفي فعاليت كرده و تنها 16درصد از پرسنل نيروي انتظامي در امور پشتيباني و مشاغل مرتبط فعاليت مي كنند، گفت: اين در حالي است كه يك سوم از اين 84 درصد نيروي صفي، در حال استراحت و مرخصي بوده و دو سوم يا 180هزار تن سرپست ها، انجام وظيفه مي كنند كه اين نشان مي دهد نيروي انتظامي يكي از پركارترين سازمان هاي كشور است.
احمدي مقدم با اشاره به همكاري هاي دو جانبه نيروي انتظامي با دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي، از وجود 130سامانه در نيروي انتظامي خبر داد و گفت: 80 سامانه مأموريتي، وجود 30 هزار كاربر درون سازماني و 70 هزار ايستگاه كاري در نيروي انتظامي، نشان دهنده اوج فعاليت هاي مشترك ناجا با مراكز علمي است. فرمانده ناجا در بخش ديگر از صحبت هايش با اشاره به مباحث امنيتي انتخابات آتي، گفت: در انتخابات سال 88، كليه فعاليت رسانه هاي دشمن از دي ماهه آغاز شد، اما در انتخابات رياست جمهوري سال 92، فعاليت رسانه هاي بيگانه از تيرماه آغاز شد.وي با بيان اينكه رسانه هاي بيگانه با سوژه پروري و بزرگ نمايي تحريم ها تلاش بر بي ثباتي كشور دارند، گفت: البته مشكلات در كشور وجود دارد، اما نبايد اجازه دهيم كه اين مسائل به حلقه اي براي دشمنان ايجاد شود.
احمدي مقدم با اشاره به افزايش سرقت هاي خرد در كشور، گفت: افزايش اين گونه سرقت ها به عوامل اقتصادي مربوط است و روند افزايش قيمت ارز و گراني در مهر و شهريور ماه، موجب افزايش سير بروز اين گونه جرايم در كشور شده بود، اما در آذر و دي ماه شاهد روند نزولي اين گونه جرايم در كشور هستيم.به گفته وي، سال 91 به عنوان سالي كه هيچ حادثه تروريستي در آن رخ نداده است، حائز اهميت است.فرمانده ناجا با بيان اينكه نيروي انتظامي با كمك مجموعه سازمان هاي متولي امنيت تا ايستگاه انتخابات پيش مي رود، گفت: مطمئن هستم يكي از امن ترين انتخابات را خواهيم داشت.
 


پلمب چند انبار احتكار برنج در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنعت و تجارت استان اصفهان از كشف و پلمب چند انبار برنج احتكار شده در اصفهان خبر داد.
مظفر انصاري افزود: يك محموله 50 هزار تني برنج توسط تجار با ارز مرجع وارد استان اصفهان شده است و به زودي توزيع مي شود.
وي از مردم خواست براي مقابله با زياده خواهي برخي از تجار و بنكداران با مسئولان همكاري كنند.انصاري از افزايش چند برابري نرخ گوجه فرنگي، خيار، پياز و ديگر اقلام به يكباره در بازار خبر داد و گفت كه افرادي تلاش مي كنند تا براي رسيدن به منافع بيشتر مردم را در فشار قرار دهند.

 


تعليق 95 مجوز دفاتر خدمات مسافرت هوايي در 9 ماهه امسال

مسئول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيمايي كشوري از تعليق 95 مجوز دفتر خدمات مسافرت هوايي طي 9 ماه ابتدايي امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، محمدحسين اكبري با اعلام اين خبر، افزود: براساس بند الف از ماده يك آئين نامه نظارت بر تأسيس و فعاليت دفاتر خدمات مسافرت هوايي، جهانگردي و زيارتي طي 9 ماه ابتداي سال جاري در مجموع 250 مجوز صادر شد كه از اين تعداد 133 مجوز مربوط به تهران و 117 مجوز مربوط به شهرستان ها بوده است.
وي تعداد مجوزهاي لغو شده در مدت مذكور را 18 فقره اعلام كرد و افزود: همچنين براساس بازرسي هاي به عمل آمده از 1276دفتر خدمات مسافرت هوايي در كل كشور توسط بازرسان كميته فني سازمان هواپيمايي كشوري طي مدت مذكور 95 مجوز به دليل رعايت نكردن قوانين و تطبيق با آئين نامه دفاتر خدمات مسافرت هوايي تعليق و 85 مجوز به جهت رفع مشكلات آئين نامه اي در بازرسي هاي كارشناسان كميته فني و رضايت شاكيان پرونده هاي مطرح شده رفع تعليق شده است.
مسئول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اختصاص 69 مجوز به ايثارگران در 9 ماه گذشته تصريح كرد: از ابتدا تاكنون 3390 دفتر خدمات مسافرت هوايي تشكيل شده كه 1610دفتر در تهران و 1780دفتر در شهرستان تأسيس شده است.
 


تسهيلات شركت بهره برداري مترو در 12 بهمن

شركت بهره برداري مترو تهران براي تردد شركت كنندگان در مراسم سالگرد ورود حضرت امام خميني(ره) به ميهن اسلامي تسهيلات ويژه در نظر مي گيرد.
بنابر گزارش روابط عمومي شركت بهره برداري مترو تهران پنجشنبه 12 بهمن ماه همزمان با سالگرد ورود حضرت امام خميني(ره) به كشور و اولين روز از دهه مبارك فجر؛ اين شركت از آغاز شروع حركت ها تا ساعت 10 صبح همان روز در همه خطوط و براي مسافراني كه قصد حضور در اين مراسم در حرم مطهر امام(ره) را دارند به صورت رايگان تسهيلات ارائه مي كند.همچنين با توجه به افزايش حركت هاي مسافري در خط يك مترو براي جابجايي هرچه بيشتر مسافران و شركت كنندگان اين مراسم خدمات رساني شركت بهره برداري مترو تهران و حومه به شركت كنندگان در مراسم سالگرد ورود حضرت امام خميني(ره) به ميهن اسلامي در ايستگاه هاي شاهد و حرم مطهر نيز تا پايان مراسم رايگان خواهد بود.
 


زورگيرها را شناسايي كنيد

باند سارقان زورگيري كه در مناطق مختلف تهران اقدام به زورگيري با سلاح سرد مي كردند پس از درگيري با ماموران دستگير شدند كه پليس از مالباختگان خواسته است آنها را شناسايي كنند.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: در پي وقوع زورگيري هاي مشابه توسط سرنشينان دو دستگاه موتورسيكلت هوندا 125 و در قالب گروه هاي 3، 4 و 5نفره، موضوع جهت رسيدگي تخصصي در دستور كار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسيدگي به پرونده و درتحقيقات پليسي مشخص شد كه اين گروه از سارقان ابتدا به شيوه زاغ زني در بانك ها، مراكز تجاري، اقتصادي و همچنين مراكز خريد و فروش خودرو اقدام به شناسايي مالباختگان كرده، در يك فرصت مناسب با تهديد قمه و چاقو، ضمن ضرب و جرح افراد اقدام به زورگيري وجوه نقد مي كنند.
يكي از مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در روز 24 خرداد سال جاري براي برداشت مبلغ 5 ميليون تومان به بانك مراجعه كرده بودم؛ پس از گرفتن پول و در زمان ورود به منزل خود واقع در جنت آباد، ناگهان چهار سرنشين دو دستگاه موتورسيكلت هوندا به سمت من حمله ور شده و ضمن تهديد با چاقو و قمه و مجروح نمودن من از ناحيه دست راست و همچنين پاره نمودن لباسم، مبلغ 5 ميليون تومان را سرقت و از محل متواري شدند.
مالباخته اي ديگر نيز به كارآگاهان گفت: در روز 19 آذر سال جاري، پس از وصول مبلغ 4ميليون تومان، از بانك شعبه مهرآباد جنوبي خارج شدم كه ناگهان چهار سرنشين دو دستگاه موتوسيكلت، با تهديد و ضرب و جرح اقدام به سرقت مبلغ فوق كرده و به سرعت از محل متواري شدند.
با شناسايي تعدادي از مالباختگان و اظهارات مشابه آنها در خصوص زورگيري توسط چهار سرنشين دو دستگاه موتورسيكلت هوندا 125، كارآگاهان اداره پنجم با بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته شعبات مختلف بانكي موفق به شناسايي جواني به نام «بهزاد» شدند كه با ظاهري بسيار آراسته وارد شعبات مختلف بانكي شده و به شيوه زاغ زني اقدام به شناسايي مالباختگان مي كرد.
با بهره گيري از اطلاعات بدست آمده در خصوص، بلامكان بودن اعضاي گروه، محل هاي تردد متهمان و نهايتا شيوه و شگرد اقدامات آنها در زمينه ارتكاب جرايم مختلف از جمله زورگيري، كارآگاهان سرانجام در ساعت 13روز يكم بهمن ماه، در حين ورود متهمان به داخل پاركينگ، در يك عمليات ضربتي همراه با درگيري با اعضاي گروه سارقان، دو نفر از آنها (بهزاد و شاهرخ) را كه قصد داشتند تا با استفاده از سلاح سرد با ماموران درگير و از محل متواري شوند را از ناحيه پا مورد هدف گلوله قرار داده و سه عضو ديگر گروه سارقان زورگير را نيز قبل از هرگونه اقدام براي استفاده از سلاح هاي سرد همراهشان، دستگير كردند.
در بازرسي اوليه از متهمان تعداد 5 قبضه چاقو و قمه و همچنين مبلغ 5 ميليون تومان وجه نقد بدست آمده از زورگيري يكي از شهروندان كه با مراجعه به پاركينگ خريد و فروش خودرو در منطقه عبدل آباد اقدام به فروش خودرو خود كرده بود، كشف شد.سرهنگ محمديان با اشاره به افزايش تيم هاي تخصصي برخورد با سارقان به عنف در مجموعه پليس آگاهي تهران بزرگ، در پايان گفت: با توجه به شناسايي متهمان از سوي مالباختگان و اعترافات صريح در خصوص سرقت هاي متعدد در مناطق مختلف بويژه در مناطق غرب و جنوب غرب شهر تهران و با توجه به احتمال افزايش تعداد جرايم مختلف و همچنين مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي داديار شعبه پنجم دادسراي ناحيه 27 تهران صادر شده است؛ لذا از كليه مالباختگان و شهرونداني كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
 


در استان بوشهر انجام شد

 سرقت مسلحانه از طلافروشي در بردخون

سه سارق مسلح با ورود به يك طلافروشي در شهر بردخون اقدام به سرقت مقداري طلا كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، يكي از شاهدان عيني اين ماجرا ديروز گفت: سارقان با كوبيدن شيء فلزي به شيشه ويترين طلافروشي اقدام به جمع كردن طلاهاي موجود در ويترين كردند.وي افزود: سارقان سه نفر بودند يك نفر راننده، ديگري سلاح در دست داشت و نفر سوم اقدام به جمع كردن طلاها كرده و به سرعت با خودروي پژو 405 از محل گريختند.براساس اين گزارش، در زمان سرقت دو فروشنده در طلافروشي حضور داشتند كه سارقان با تهديد آنان را از انجام هرگونه اقدام برحذر داشتند.لازم به ذكر است اين گونه سرقت در شهر بردخون بي سابقه بوده است.
 


بارش برف راه ارتباطي 83 روستاي سلماس را قطع كرد

بخشدار كوهسار سلماس گفت: بر اثر بارش سنگين برف روز سه شنبه راه ارتباطي 83 روستاي اين بخش با مركز شهر مسدود شد.
به گزارش ايرنا، حيدر اسماعيل زاده افزود: اين روستاها در مناطق كوهستاني و سخت گذر قرار دارند كه بر اثر بارش برف و كولاك مسدود شده اند.
وي ارتفاع برف در اين بخش را 85 سانتيمتر تا يك متر اعلام كرد و اظهار كرد: با توجه به ادامه بارش شديد برف، تاكنون بازگشايي راه ها ميسر نشده است.
بخش كوهسار سلماس داراي 83 روستا است كه نزديك به 22هزار نفر از جمعيت روستايي و عشايري شهرستان در اين روستاها سكونت دارند.
 


4 استراليايي قرباني سيل

جاري شدن سيل در استراليا 4 كشته برجاي گذاشته و صدها نفر را مجبور به ترك منازل خود كرده است.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، طي چند روز گذشته بارش باران هاي سيل آسا در برخي مناطق استراليا به بيش از 200 ميلي متر رسيده است.يك ناوگان امداد و نجات متشكل از 14بالگرد امدادي بيش از هزار نفر را در سراسر ايالت كوئينزلند نجات دادند.
اين در حالي است كه پروازهاي هوايي و سفرهاي ريلي در مناطق سيل زده استراليا مختل شده است.
شهرهاي «باندابرگ»، «راك هامپتون» و «ايپسويچ» در ايالت كوئينزلند استراليا بيشترين آسيب ها را از سيل ديده اند.
 


مرگ مشكوك استاد برجسته فيزيك

رئيس دانشگاه «بايبورت» و استاد رشته فيزيك اتمي تركيه به طرز مشكوكي پس از بريدن شاهرگ دستش خود را از بالكن يك ساختمان چهار طبقه به پايين انداخت.
براساس گزارش هاي رسيده دكتر «گوكهان بوداك» رئيس دانشگاه بايبورت كه براي ديدار خانواده اش، به خانه هاي سازماني دانشگاه آتاتورك ارزروم رفته بود، روز شنبه و بنا به دلايل نامعلومي دست به خودكشي زد.
به گزارش خبرگزاري هاي تركيه، وي در حالي كه خون زيادي از بدنش رفته بود و به علت پرت كردن خود از ساختمان چهار طبقه به شدت مصدوم شده بود، به بيمارستان منتقل شد ولي تلاش هاي پزشكان براي نجات وي نتيجه نداد.رسانه هاي تركيه اين خبر را با كد فوري و عنوان «خودكشي تكان دهنده» مخابره كردند.
وي كه در رشته فيزيك اتمي تخصص داشت بيش از 6 سال رياست كرسي اين رشته را در دانشگاه آتاتورك عهده دار شده بود.وي كه براي محافل علمي تركيه شخصيتي شناخته شده بود، تاكنون بيش از 60 مقاله علمي اش در زمينه هاي اشعه ايكس، محاسبه مكانيكي كوانتوم مولكول ها و اتم، روش هاي سيمولاسيون مونتوكارلو در مجله هاي علمي بين المللي منتشر شده است.
پروفسور بوداك چندين جايزه و نشان لياقت علمي نيز دريافت كرده بود.او از سپتامبر سال گذشته به عنوان رئيس دانشگاه بايبورت شروع به كار كرده بود.پليس تحقيقات گسترده اي را درباره علت مرگ مشكوك اين شخصيت علمي تركيه شروع كرده است.
رسانه هاي تركيه همچنين از خودكشي پنج سرباز در مراكز نظامي اين كشور خبر دادند.خودكشي هاي پي درپي در مراكز نظامي تركيه موجب شده است مراجع قضايي، پليس و ارتش تحقيقاتي را در اين زمينه شروع كنند.
 


آتش سوزي در مجتمع ورزشي

پليس برزيل از افزايش شمار كشته شدگان حادثه آتش سوزي در يك مجتمع ورزشي- تفريحي در جنوب اين كشور خبر داد و گفت: آمار قربانيان اين حادثه به 245 نفر رسيده است.
به گزارش ايسنا، مسئولان منطقه اي شهر «سانتا ماريا» اعلام كردند: تلاش ماموران آتش نشاني براي بيرون كشيدن اجساد از داخل اين مجتمع همچنان ادامه دارد و احتمال مي رود آمار كشته شدگان افزايش يابد.
به گزارش شبكه خبري سي ان ان، همچنين صدها نفر ديگر نيز در اين حادثه زخمي شده اند، هرچند هنوز آمار دقيق آنها مشخص نيست. به نظر مي رسد كه بيشتر كشته شدگان بر اثر خفگي جان خود را از دست داده اند.
شواهد حاكي است، حريق بر اثر آتش گرفتن عايق بندي صوتي داخل مجتمع اتفاق افتاده است.
 


سقوط هواپيماي مسافربري در قزاقستان

بر اثر سقوط يك هواپيماي مسافربري كوچك در نزديكي آلماآتي، پايتخت تجاري قزاقستان 20 نفر كشته شدند.
به گزارش ايرنا و به نقل از خبرگزاري رويترز، «يوري ايلين» معاون رئيس اداره اورژانس قزاقستان گفت: تمامي سرنشينان اين هواپيما كشته شده اند.از سوي ديگر خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از منابع محلي اعلام كرد كه اين هواپيما متعلق به شركت هواپيمايي «سكات» قزاقستان بوده و در حالي كه در ميان مه غليظ مشغول نزديك شدن به فرودگاه آلماآتي بود، سقوط كرده است.
شركت سكات در بيانيه اي اعلام كرده است كه اين هواپيما از نوع «سي آرجي 200» ساخت شركت كانادايي «بومبارديه» بوده و بر اثر اين سانحه، پنج نفر از خدمه اين هواپيما همراه با 15مسافر آن كشته شده اند.بنابر اعلام دادستاني كل قزاقستان اين هواپيما در حال پرواز از «كوكشيتاو» واقع در شمال اين كشور بوده و حدود ساعت 13 به وقت محلي در پنج كيلومتري آلماآتي سقوط كرده است.
اين شركت خاطرنشان كرد: علت اصلي سقوط اين هواپيما شرايط بد جوي بوده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10