(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 11 بهمن  1391 - شماره 20418

حديث دشت عشق
5 بازي بدون گل در هفته بيست و چهارم به ثبت رسيد
خواب زمستاني ليگ برتري ها«پيكان سواري استقلال»در صدر جدول
اخبار كوتاه از فوتبال
گلايه هاي ركابزن ناراضي تيم ملي
هركسي صبح زودتر به فدراسيون برسد مربي مي شود !
ادعاي تكان دهنده فرانس فوتبال
قطر ميزباني جام جهاني را خريده است !
نخستين ال كلاسيكوي 2013
جادوي واقعي فوتبال در سانتياگو برنابئو
مشخص شدن تيم هاي راه يافته به مرحله پلي آف ليگ برتر بسكتبال
بهترين فرصت پيكان براي جدا شدن از مدعيان


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «محمدرضا شريعتي فرد» شهيد جنگل
شهيد «محمدرضا شريعتي فرد» فرزند حجه الاسلام حبيب الله شريعتي فرد، در سال 1337 در خانواده اي روحاني به دنيا آمد. دوران كودكي اش را در مشهد سپري كرد و پس از آن همراه والدينش به نجف اشرف هجرت نمود. دوران ابتدايي و متوسطه را در دبيرستان علوي، تابع دولت ايران، گذراند. بعد از آنكه دولت عراق ايرانيان را اخراج نمود، همراه با خانواده اش به ايران آمد و در رشته كشاورزي دانشگاه تهران قبول شد. سه سال در دانشكده كشاورزي كرج به تحصيل پرداخت. پس از پيروزي انقلاب و تعطيلي دانشگاه، وارد سپاه پاسداران گرگان شد و به آموزش عقيدتي-سياسي برادران پاسدار پرداخت.
او در تاريخ 52 آبان ماه سال 1360 جهت ماموريتي عازم تهران بود كه در جاده هراز توسط منافقين، به شهادت رسيد.
دانشجوي شهيد «محمد رضا شريعتي فرد» سال 1337 در بابل متولد شد و در 52/8/1360 در جنگل آمل به دست منافقين ترور شد
 


5 بازي بدون گل در هفته بيست و چهارم به ثبت رسيد

خواب زمستاني ليگ برتري ها«پيكان سواري استقلال»در صدر جدول

سرويس ورزشي-
در هفته اي كه بسياري از تيم هاي ليگ برتري به تساوي هاي بدون گل رضايت دادند، اين استقلال بود كه توانست با برتري پرگل مقابل پيكان جايگاه خود را در صدر جدول مستحكم كند.
هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال از ساعت 15/30 ديروز با برگزاري شش بازي همزمان ادامه پيدا كرد كه تمام اين بازي ها روي هم فقط پنج گل داشت! دربي گيلان يكي از دو ديداري بود كه گل داشت و طي آن ملوان با نتيجه 3 بر يك از سد داماش گيلان گذشت. جلال رافخايي (9 و 94) و محمد نزهتي (77) براي ملوان گلزني كردند تا شاگردان احمدزاده پيروز رقابت دو تيم گيلاني باشند. رودباريان در دقيقه 91 از زمين بازي اخراج شد تا داماش ده نفره به بازي ادامه دهد. سعيد حلافي (96) تك گل داماش را زد. همچنين نفت تهران توانست در خانه ذوب آهن با تك گل مهدي خيري (92) پيروز شود و يك برد ارزشمند به دست آورد. اما ساير بازي هاي همزمان در كمال تعجب گلي در بر نداشت و بازي تيم هاي مس كرمان با آلومينيوم هرمزگان، راه آهن با سايپا، صباي قم با تراكتورسازي ، نفت آبادان با گهر دورود و فجرسپاسي شيراز با سپاهان بدون گل مساوي به پايان رسيد تا مشخص شود برخي تيم هاي ليگ برتري در خواب زمستاني فرو رفته اند. نكته جالب توجه آنجاست كه اين اتفاق در زماني رخ داده كه اين روزها بيشترين انتقادات متوجه سطح كيفي ليگ برتر است؛ ليگي كه به اعتقاد خيلي نسبت به دوره هاي گذشته به شدت افت كرده است.
برتري پرگل استقلال برابر پيكان
آخرين ديدار از روز نخست هفته بيست و چهارم رقابت هاي ليگ برتر از ساعت 16/50 ديروز بين تيم هاي پيكان و استقلال در ورزشگاه آزادي برگزار شد كه در پايان شاگردان اميرقلعه نويي با نتيجه 3 بر صفر به پيروزي رسيدند. پيكان در شرايطي اين بازي را واگذار كرد كه تنها چند روز است فيروز كريمي را جانشين عبدالله ويسي كرده اما اين شوك هم براي اين تيم موثر نيفتاد.در اين ديدار كه زير بارش باران و استقبال كم هواداران برگزار شد، در نيمه اول ويسنته آرزه (20) براي استقلال گل زد تا اين تيم با پيروزي راهي رختكن شود. در نيمه دوم هم استقلال تيم برتر ميدان بود و دوبار ديگر دروازه حريف را بازكرد.در دقيقه 60 اين ديدار سياوش اكبرپور كه يكي از خوب هاي استقلال برابر پيكان بود توپ ارسالي از جناح چپ را با سينه براي فرزاد حاتمي آماده كرد و اين بازيكن موفق شد دومين گل آبي پوشان را وارد دروازه تيم بحران زده پيكان كند.در دقايق پاياني اين ديدار فرهاد مجيدي وارد ميدان شد و دقايقي پس از ورودش روي اشتباه حسين آشنا دروازه بان پيكان موفق شد براي استقلال گلزني كند تا تيمش به يك پيروزي پرگل دست پيدا كند. استقلال با اين پيروزي 46 امتيازي شد و با فاصله سه امتيازي از تيم هاي مدعي در صدر جدول باقي ماند. تيم هاي تراكتورسازي با 43 امتياز و سپاهان با 41 امتياز در تعقيب آبي پوشان هستند.
تقابل پرسپوليس و فولاد
در آخرين ديدار هفته بيست و چهارم پيكارهاي ليگ برتر تيم هاي پرسپوليس و فولاد خوزستان از ساعت 16/50 در ورزشگاه آزادي تهران با يكديگر ديدار مي كنند. پرسپوليسي ها كه در دور برگشت نيم فصل دوم ليگ برتر شكستي را متحمل نشده اند در شرايطي مقابل فولاد صف آرايي خواهند كرد كه تيم ميهمان در 15 ديدار اخير خود در ليگ برتر متحمل شكست نشده و با 3 باخت كمترين شكست را در ميان تيم هاي حاضر در مسابقات دارد. از طرفي شاگردان يحيي گل محمدي كه دربي پر حرف و حديث پايتخت را با كسب يك امتياز پشت سر گذاشته اند، اميدوارند بتوانند با حمايت تماشاگران در جدال با فولاد گداخته پيروز شوند و با كسب 3 امتياز اين بازي از جايگاه نازل يازدهم و امتياز 30 فاصله بگيرند. ديدار پرسپوليس و فولاد از جهاتي ديگر هم مي تواند به نوعي جذاب ترين بازي اين هفته ليگ لقب بگيرد. شاگردان فركي با 37 گل زده به همراه سپاهان بهترين خط آتش ليگ را در اختيار دارد و پرسپوليس ها هم از زماني كه يحيي گل محمدي را در مسند هدايت تيم خود قرار داده اند بردهاي پرگلي را بدست آورده اند. بدون شك جدال مهاجمان دو تيم براي باز كردن دروازه يكديگر خبر از يك بازي پرگل مي دهد.

 


اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي: حيف كه عيد برخي ها خراب شد!
سرمربي تيم استقلال اعتقاد دارد برد تيمش با وجود همه كارشكني ها به دست آمد. امير قلعه نويي در پايان بازي با پيكان گفت: آمدن مجتبي جباري به تيم ما بسيار كمك كرد و از گلزني فرهاد مجيدي هم در اين بازي خوشحالم البته دوستان خيلي زحمت كشيدند تا اين بازي را نبريم ولي نمي دانستند عزت و ذلت دست خداست و حيف شد عيدشان خراب شد.البته فراموش نكنيد كه به قطار در حال حركت سنگ نمي اندازند.
نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال در آستانه جدايي
نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال تاييد كرد ماموريتش در فوتبال تنها تا 20 بهمن ماه اعتبار دارد و براي ادامه فعاليتش در فدراسيون منتظر پاسخ وزارت ورزش است. هادي آيت اللهي كه سال هاست به عنوان مامور سازمان تربيت بدني و پس از آن وزارت ورزش در فوتبال حضور دارد به روزهاي پاياني دوران ماموريتش نزديك شده و با توجه به مشكلاتي كه بين وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال وجود دارد بعيد است با ادامه حضور وي در اين فدراسيون موافقت شود. آيت اللهي در اين باره گفت: هنوز مشخص نيست كه از فدراسيون فوتبال جدا خواهم شد يا نه، چرا كه تا اين لحظه چيزي به ما ابلاغ نشده است.وي با بيان اين كه فدراسيون فوتبال درخواست تمديد ماموريتش را ارائه كرده است، افزود: فدراسيون فوتبال دنبال كارهاست و در اين باره نيز درخواست رسمي خود را براي ادامه حضورم در فوتبال به وزارت ورزش ارائه كرده كه بايد منتظر پاسخ وزارت در اين رابطه باشيم.
تغيير زمان ديدارهاي يك چهارم و نيمه نهايي جام حذفي
مسئول نقل و انتقالات سازمان ليگ از تغيير برنامه يك بازي از مرحله يك چهارم نهايي و دو بازي از مرحله نيمه نهايي رقابت هاي جام حذفي خبرداد. مصطفي شهبازي ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: تيم هاي فوتبال ذوب آهن و پرسپوليس 16 اسفند ماه سال جاري در ورزشگاه فولا شهر اصفهان به مصاف هم خواهند رفت و برنده اين ديدار در مرحله نيمه نهايي جام حذفي در 16 فروردين سال 92 مقابل تيم داماش بازي خواهد كرد.وي در همين خصوص افزود: ديگر ديدار نيمه نهايي بين تيم هاي استقلال و سپاهان در تاريخ نهم فروردين سال 92 در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.مسئول نقل و انتقالات سازمان ليگ در خصوص زمان فينال جام حذفي تاكيد كرد: فينال جام حذفي در دهه اول ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد اما زمان دقيق آن هنوز مشخص نيست.
انتقاد دايي از داوري بازي راه آهن و سايپا
سرمربي راه آهن پس از توقف تيمش برابر سايپا به انتقاد از داوري پرداخت. دايي گفت: داوري بايد قانون داشته باشد و داور بر اساس قوانين سوت بزند. متاسفانه جهانبازي در چند صحنه كه بازيكنان سايپا روي بازيكنان ما مرتكب خطا شده بودند خطايي اعلام نكرد و يا در صحنه اي كه حسين پاشايي را زدند كارت قرمز مستقيم به بازيكن سايپا نشان نداد. در واقع وي هر موقع دلش مي خواست سوت مي زد و هر زمان كه دلش نمي خواست سوت نمي زد. در مجموع بايد بگويم داور با تيم سايپا خيلي كنار آمد و در خيلي از صحنه ها به بازيكنان سايپا به دليل خطاهايي كه انجام دادند كارت نشان نداد. در حاليكه به خاطر اينكه پرتاب اوت يك متر اين طرف تر يا آن طرف تر شده مرا تهديد به اخراج كرد.
وعده درخشان براي ماندن داماش در ليگ
سرمربي داماش پس از شكست تيمش برابر ملوان قول داد داماش را در ليگ حفظ كند. درخشان گفت: من تيم هاي بدتر از اين را هم داشته ام. قول مي دهم داماش در ليگ برتر بماند. شهرداري را هم در ليگ برتر نگه داشتم. من شاهين بوشهر را نينداختم. شما اصلا تصور كنيد مسئوليت باخت با من است اما من مي توانستم فوتبال را ببندم و اينجا گل نخوريم. مي توانستم فوتبال كثيفي ارائه كنم اما اين كار را نكردم زيرا دوست داشتم تماشاگران از فوتبال لذت ببرند. من براي مساوي نيامده بودم.
آرزوي ابراهيم زاده براي بقاي ذوب آهن
ابراهيم زاده سرمربي نفت تهران پس از پيروزي تيمش برابر ذوب آهن گفت: خدا را شكر مي كنم در اين مسابقه به پيروزي رسيديم و آرزو مي كنم ذوب آهن بتواند در ديدارهاي آينده با كسب نتايج مناسب به جايگاهش بهبود ببخشد، مي دانم ذوب آهن با توان فني فرهاد كاظمي بالا مي آيد و اين اتفاق آرزوي قلبي من است.
انتقادات مديرعامل سپاهان از فدراسيون فوتبال
مديرعامل باشگاه سپاهان پس از بازي اين تيم مقابل فجر سپاسي انتقاد شديدي از فدراسيون فوتبال كرد. رحيمي اظهار داشت: بعد از بازي با فجر سپاسي براي اينكه براي خودم مشخص شود كه آيا فغاني به درستي براي ما پنالتي نگرفته يا خير به فريدون اصفهانيان رئيس كميته داوران زنگ زدند و به او گفتند آيا بازي را ديده است يا نه؟ اما او در جواب به من مي گويد با پيكان بازي داشتيد كه به او گفتم ما هفته پيش با پيكان بازي داشتيم. وي افزود: به اصفهانيان مي گويم تو نمي داني كه ما با چه تيمي بازي داريم و پاسخ مي دهد: به من برنامه اين هفته را ندادند. رحيمي ادامه داد: از جامعه فوتبال عذرخواهي مي كنم كه در اين مدت از اين فدراسيون فوتبال حمايت كردم. من فقط مي خواستم نظر رئيس كميته داوران را بپرسم. وقتي رئيس كميته داوران نمي داند فغاني داور چه مسابقه اي است ،چه انتظاري بايد از اين فدراسيون داشته باشيم؟!
 


گلايه هاي ركابزن ناراضي تيم ملي

هركسي صبح زودتر به فدراسيون برسد مربي مي شود !

لژيونر سابق دوچرخه سواري ايران گفت: شرايط به گونه اي است كه تمايلي به حضور در اردوهاي تيم ملي ندارم.
امير زرگري درباره دعوت نشدنش به دومين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي دوچرخه سواري، اظهار كرد: در حقيقت خود من نيز تمايلي به حضور در اردوهاي تيم ملي ندارم چرا كه حاشيه ها زياد است. ركابزنان براي فدراسيون حاشيه درست مي كنند و فدراسيون براي ركابزنان. به همين دليل اصلا دوست ندارم در چنين جوي باشم. وي ادامه داد: از سوي ديگر پيش از آنكه اردويي برپا شود، مشخص مي كنند كه هر ركابزني در چه رشته اي بايد ركاب بزند. براي نمونه سال گذشته از فرانسه آمدم و مدت 20 روز در اردوي مالزي بودم اما شب مسابقه اعلام كردند كه من ركاب نمي زنم. يا اينكه در اردوها نفراتي را كه مي خواهند انتخاب مي كنند و اسامي بقيه ركابزنان را خط مي زنند و به خانه هايشان مي فرستند. البته خود آقايان نيز به دنبال اين بودند كه من را دعوت نكنند و حالا خوشحال باشند كه به اردوي تيم ملي نمي روم.
زرگري در پاسخ به اين پرسش كه فكر مي كند علت عدم دعوتش به اردوي تيم ملي چه چيزي مي تواند باشد، تصريح كرد: آقايان بايد جواب بدهند كه چرا يك نفري كه روي آن سرمايه گذاري شده و اين همه نتايج خوب كسب كرده، نبايد باشد اما كسي كه كار و زندگي ندارد و هر موقع كه مي گويند مي آيد، به عنوان ملي پوش به مسابقه ها اعزام مي شود. البته سال ها است كه اين كار را انجام مي دهند، حتي پس از بازي هاي آسيايي گوانگجو كه با اختلاف صدم ثانيه چهارم شدم فدراسيون با من تماسي نگرفت و حتي يك شاخه گل هم به من ندادند و تشكر نكرد كه يك سال وقت گذاشتم و تمرين كردم. اما در عوض اسم يك آقايي كه در مسابقه ها ركاب نزد را جزو مدال بگيرها رد كردند و حتي او پاداش 50 ميليوني نيز از رياست جمهوري دريافت كرد.
وي ادامه داد: در واقع هركس كه صبح زود به فدراسيون برود زودتر انتخاب مي شود و كاري ندارند كه چه كسي قوي تر است يا چه كسي بهتر نتيجه مي گيرد. در مورد مربيان نيز سيستم گزينش آنها به گونه اي است كه هر شخصي كه زودتر به فدراسيون برود مربي تيم ملي مي شود، براي نمونه كارت مربيگري، تجربه و رزومه كاري مربي تيم ملي سرعت را بررسي كنيد و بپرسيد كه بر چه اساس به عنوان مربي تيم ملي انتخاب شده است.
 


ادعاي تكان دهنده فرانس فوتبال

قطر ميزباني جام جهاني را خريده است !

نشريه معتبر فرانس فوتبال ادعا كرد قطر ميزباني جام جهاني را خريده است.
نشريه فرانس فوتبال با انتشار پرونده 20 صفحه اي ادعا كرد قطر در كسب ميزباني جام جهاني 2022 راي كشورهاي زيادي را خريده است.اين نشريه با اتهام به فيفا، فدراسيون فوتبال فرانسه و امارات را كمك كنندگان به قطر در كسب ميزباني جام جهاني 2022 معرفي كرد.اين نشريه همچنين به ميشل پلاتيني نيز اتهام كمك پنهاني به قطر در زمينه كسب ميزباني جام جهاني وارد كرد. به گفته اين نشريه در ضيافت نهار با حضور نيكولا ساركوزي رييس جمهور وقت فرانسه و نخست وزير قطر از پلاتيني خواسته شده است تا به قطر در كسب ميزباني جام جهاني 2022 راي دهد. پلاتيني در اين باره با اعتراف به حضور در ضيافت نهار با حضور نيكولا ساركوزي رييس جمهور فرانسه و نخست وزير قطر گفت: آقاي ساركوزي به هيچ وجه از من درخواست نكرد تا به قطر راي دهم.او فقط من را به يك نهار دعوت كرد اما راي من راي شخصي بود و كسي در آن دخالت نكرد.
قطر در 2 دسامبر 2010 به عنوان ميزبان جام جهاني 2022 معرفي شد. ديگر نامزدهاي ميزباني جام جهاني 2022 آمريكا، استراليا، كره جنوبي و ژاپن بودند.قطر براي كسب ميزباني جام جهاني 2022 موفق به كسب 14 راي از 22 راي اخذ شده از طرف كميته اجرايي فيفا شد و با كنار زدن آمريكا به عنوان ميزبان جام جهاني انتخاب شد. پلاتيني در ادامه اعلام كرد: من در مراسم انتخاب ميزبان جام جهاني 2022 به قطر راي دادم زيرا زمان آن بود كه فوتبال به يك كشور متفاوت برود.
چندي پيش جك وارنر نايب رييس سابق فيفا اعلام كرد كه، عيسي حياتو (كامرون)، نيكولاس لئوز، خوليو گروندونا، رييس فدراسيون فوتبال آرژانتين و رافائل سالگوئرو چهار عضو كميته اجرايي فيفا نزديك 20 ميليون دلار از قطر براي راي دادن به اين كشور براي كسب ميزباني جام جهاني 2022 دريافت كرده اند. فيفا كه پس از ماجراي فساد مالي اعضاي كميته ي اجرايي و چالش بن همام شرايط سختي را تجربه مي كرد، مدتي بود كه از حواشي فاصله گرفته بود، اما در صورت اثبات ادعاي فرانس فوتبال بار ديگر موجي از شايعات بزرگ ترين نهاد فوتبالي را فرا خواهد گرفت.
 


نخستين ال كلاسيكوي 2013

جادوي واقعي فوتبال در سانتياگو برنابئو

مهيج ترين بازي فوتبال باشگاهي جهان امشب در ورزشگاه سانتياگو برنابئو شهر مادريد برگزار مي شود. جايي كه تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا در نخستين ال كلاسيكوي سال 2013 رو در روي هم قرار مي گيرند.
رويارويي اين دو تيم به قدري جذاب و ديدني است كه همه بازي هاي فوتبال را در سراسر جهان تحت تاثير قرار مي دهد. رئال و بارسا در حالي از ساعت 30:23 به وقت تهران در مرحله نيمه نهايي مسابقات جام حذفي اسپانيا به مصاف يكديگر مي روند كه در لاليگا بارسايي ها با ايجاد شكافي 15امتيازي رقابت را از رئالي ها برده اند و حالا كوپا دل ري تنها فرصت پيش روي آقاي خاص براي بردن يك جام داخلي است.
پيروزي هاي پرگلي كه دو تيم در ديدارهاي اخير كسب كردند نشان از اوج آمادگي آنها دارد. رئالي ها ابتداي هفته جاري با چهار گل ختافه را در هم كوبيدند و بارسا هم پنج گل به اوساسوناي نگون بخت زد. نكته جالب اين كه دو بازيكن برتر فوتبال جهان در اين ديدارها با درخشش خيره كننده خود از چند روز پيش براي يكديگر خط و نشان كشيدند. بي شك چهارشنبه شب همه نگاه ها به ساق هاي اين دو اعجوبه فوتبال جهان است. دو مهاجمي كه همواره در ال كلاسيكو خوش درخشيده اند و البته مسي با زدن 17گل در 22ال كلاسيكو از آمار بهتري برخوردار است.
بازيهاي تهاجمي كه اين دو تيم در همه مسابقات به نمايش گذاشته اند به واقع جادوي واقعي فوتبال است. مادريدي ها در 7 بازي اخير خود توانسته اند 20 گل به ثمر برسانند و اين شرايطي است كه بارسا 25 بار در 7 بازي اخير خود تور دروازه حريفان را به لرزه درآورده است.
نخستين ال كلاسيكوي سال 2013 در شرايطي امشب برگزار مي شود كه 10بازيكن منتخب سال فيفا در اين دو تيم حضور دارند. تيتو ويلانووا سرمربي بارسايي ها به احتمال فراوان در اين ديدار هم به توصيه پزشكان روي نيمكت نمي نشيند كه اين شانس بزرگي براي جوردي رورا، دستيار ويلانووا خواهد بود تا يك ال كلاسيكو را به عنوان سرمربي تجربه كند!
 


مشخص شدن تيم هاي راه يافته به مرحله پلي آف ليگ برتر بسكتبال

هفته هفدهم ليگ برتر بسكتبال با برتري مدعيان ليگ و مشخص شدن تيم هاي راه يافته به مرحله پلي آف به پايان رسيد.
ليگ برتر بسكتبال در هفته هفدهم خود شاهد يكي از دربي هاي پايتخت بود. نفت تهران در تالار بسكتبال آزادي ميزبان مهرام، مدافع عنوان قهرماني بود. در پايان اين بازي تيم ميزبان با نتيجه 81 بر 68 تن به شكست داد.در ديگر مسابقه هاي هفته هفدهم همياري زنجان ميزبان استقلال زرين قشم بود و 67 بر 62 به پيروزي رسيد. ماهان اصفهان نيز در خانه، صنايع ماهشهر را 94 بر 60 شكست داد. شهرداري گرگان نيز در خانه به مصاف بندركنگ رفت و 65 بر 59 به پيروزي رسيد.آخرين مسابقه هفته هفدهم بين دو تيم پتروشيمي و دانشگاه آزاد در بندر امام(ره) برگزار شد كه در پايان نتيجه اين ديدار 82-69 به سود ميزبان به اتمام رسيد. با اين نتايج هشت تيم نخست به مرحله پلي آف صعود كردند.جدول رده بندي : 1- پتروشيمي، 2- ماهان، 3- مهرام، 3- همياري زنجان، 5- دانشگاه آزاد، 6- شهرداري گرگان، 7- صنايع ماهشهر، 8- بندر كنگ، 9- استقلال قشم، 10- نفت تهران
 


بهترين فرصت پيكان براي جدا شدن از مدعيان

هفته هشتم ليگ برتر واليبال امروز با برگزاري شش مسابقه در شهرهاي مختلف پيگيري مي شود و در مهمترين بازي ها پيكان و پيشگامان به ترتيب به مصاف متين و رامين و سايپا مي روند.
هشتمين هفته ليگ برتر واليبال از ساعت 30:15 امروز با برگزاري شش مسابقه در شهرهاي مختلف آغاز مي شود. در مهمترين بازي اين هفته دو تيم مدعي و پر قدرت متين و رامين و پيكان تهران برابر يكديگر به ميدان مي روند. متين با فاصله چهار امتيازي جدي ترين رقيب پيكان در صدر جدول است. پيكاني ها كه در تهران شكست تلخي را مقابل شاگردان كارخانه پذيرفتند حالا در بازي برگشت به دنبال انتقام در خانه حريف هستند. برنامه هفته هشتم ليگ برتر واليبال كه به صورت هم زمان از ساعت 30:15 به اين شرح است:¤ شهرداري تبريز- شهرداري اروميه، ¤ متين ورامين- پيكان تهران ¤ سايپا البرز- پيشگامان كوير، ¤نوين كشاورز- جواهري گنبد، ¤ باريج اسانس- ميزان خراسان، ¤ كاله مازندران-آلومينيوم المهدي
جدول رده بندي: 1- پيكان تهران با 42 امتياز، 2- متين ورامين با 38 امتياز، 3- كاله مازندران با 35 امتياز، 4- سايپا البرز با 32 امتياز، 5- شهرداري اروميه با 32 امتياز، 6- ميزان خراسان با 31 امتياز و...
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10