(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 11 بهمن  1391 - شماره 20418

تجمع اعتراض آميز كارگران در پايتخت عربستان
آيت الله سيستاني سفير تركيه در عراق را به حضور نپذيرفت
انفجار محل سكونت رئيس جمهور و نخست وزير سومالي نافرجام ماند
بشاراسد: تركيه كمك نكند
بحران سوريه ظرف 2 هفته تمام مي شود
مالكي طايفه گرايي را بزرگترين تهديد براي وحدت ملي دانست
اعتصاب و تظاهرات بار ديگر بلژيك، فرانسه و يونان را فرا گرفت
ارتش مصر براي سركوب آشوب طلبان كنار مرسي ايستاد
مردم كاليفرنيا عليه خشونت هاي پليس به خيابان ها ريختند
اعلام آمادگي انگليس براي اعزام سرباز به مالي


تجمع اعتراض آميز كارگران در پايتخت عربستان

كارگران عربستاني با برگزاري تجمع مقابل مركز مالي ملك عبدالله، از آغاز اعتصاب كارگري در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري العالم، حدود يك هزار تن از كارگران عربستاني در برابر مركز مالي موسوم به ملك عبدالله در رياض پايتخت اين كشور به علت پرداخت نشدن حقوقشان دست به اعتراض زدند.اين كارگران همچنين اعلام كردند بيش از سه ماه است كه حقوق دريافت نكرده اند و براي احقاق حق خودشان اعتصاب مي كنند.تجمع كنندگان همچنين تاكيد كردند شركت هاي سعودي منابع هنگفتي براي اجراي طرح هاي مختلف دريافت مي كنند اما حقوق كارگران را كه در رژيم آل سعود حامي اي ندارند، پرداخت نمي كنند.كارگران معترض تهديد كردند كه در مقابل مركز مالي ملك عبدالله تحصن خواهند كرد.در همين حال از مناطق مختلف عربستان خبر مي رسد كه معترضان بار ديگر با آمدن به خيابان ها و برگزاري تظاهرات آزادي زندانيان سياسي را خواستار شدند.
 


آيت الله سيستاني سفير تركيه در عراق را به حضور نپذيرفت

آيت الله «سيدعلي سيستاني» به دليل دخالت تركيه در عراق، سفير تركيه را به حضور نپذيرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس، مرجع عالي شيعيان عراق درخواست ديدار سفير تركيه در بغداد را رد كرد و او را به حضور نپذيرفت، اين اقدام در واكنش به دخالت گسترده تركيه در عراق و اظهارات خارج از شأن ديپلماتيك مقامات آنكارا در مورد «نوري مالكي» نخست وزير عراق صورت گرفت. «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه علاوه بر اينكه به تروريست هاي فعال در عراق كمك مي كند، مالكي را نخست وزير يك گروه اقليت شيعه در عراق دانسته بود. مقامات عراقي تاكنون بارها مقامت ترك را از دخالت در امور داخلي عراق بر حذر داشته اند. منابع تركيه اخيراً فاش كرده اند دولت اين كشور گروه تروريستي «ارتش آزاد عراق» را آموزش نظامي مي دهد.
 


انفجار محل سكونت رئيس جمهور و نخست وزير سومالي نافرجام ماند

در يك حمله انتحاري نزديك محل سكونت رئيس جمهور و نخست وزير سومالي يك سرباز كشته و سه نظامي ديگر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، يك فرد انتحاري روز سه شنبه با منفجر كردن كمربند حاوي مواد منفجره در ايستگاه پست و بازرسي نزديكي مقر نخست وزير سومالي موجب كشته و مجروح شدن چهار نفر گرديد.براساس اين گزارش، فرد انتحاري در اين حادثه به هلاك رسيد و يك تن از سربازان نيز كشته شد و سه نظامي ديگر سوماليايي مسئول حفاظت از ايستگاه پست و بازرسي نزديك مقر نخست وزيري، در ميان زخمي شدگان هستند.يك منبع امنيتي در پايتخت سومالي گفت: فرد انتحاري كه قصد نزديك شدن به محل سكونت رئيس جمهور و نخست وزير در منطقه «ويلا سوماليا» را داشت پس از مشكوك شدن پليس به وي، اقدام به انفجار كمربند مواد منفجره خود كرد. هنوز هيچ گروهي مسئوليت انفجار روز سه شنبه در پايتخت سومالي (موگاديشو) را برعهده نگرفته است، اما گمان مي رود اين حادثه تروريستي از سوي مخالفان دولت موسوم به «الشباب» طراحي و اجرا شده باشد.گروه الشباب كه هنوز كنترل بسياري از نقاط جنوب و مركز سومالي را در دست دارد، پيش از اين بارها با انجام حملات انتحاري تلاش كرد كه رئيس جمهور و ساير اعضاي دولت را هدف حملات انتحاري خود قرار دهد.پيش از اين دولت جديد سومالي كه از حمايت گسترده آمريكا و غرب برخوردار است اعلام كرد گروه الشباب را از پايتخت بيرون كرده است، اما حادثه اخير نشان داد كه دولت مركزي سومالي همچنان با خطر حملات انتقام جويانه مواجه است.
 


بشاراسد: تركيه كمك نكند

بحران سوريه ظرف 2 هفته تمام مي شود

رئيس جمهور سوريه گفت، ارتش عملا زمام امور را در اختيار دارد و در صورت توقف حمايت تركيه از تروريست ها بحران ظرف دو هفته پايان خواهد يافت.
بشاراسد در مصاحبه با روزنامه لبناني الاخبار اظهار داشت، ارتش به نتايج مهمي دست يافته است و دستاوردهاي ارتش طي 22 ماه گذشته به زودي اعلام خواهد شد.
وي افزود، بسته شدن مرزهاي تركيه به روي قاچاق اسلحه و افراد مسلح به معناي از بين رفتن منابع مالي و تسليحاتي مخالفان است و در آن صورت پس از آن ظرف دو هفته مسائل يكسره خواهد شد و بحران جاري خاتمه خواهد يافت.
رئيس جمهور سوريه گفت، دمشق هم اكنون در بهترين شرايط امنيتي به سر مي برد و نقاط راهبردي آن به ويژه جاده فرودگاه به رغم تلاش مخالفان مسلح در امنيت است.
بشاراسد تاكيد كرد، دمشق با اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه همكاري خواهد كرد.
وي افزود، دمشق همواره آماده مذاكره با احزاب و گروه هاي مخالف و تدوين يك گفت وگوي جامع ملي براي پايان دادن به درگيري ها است.
رئيس جمهور سوريه همچنين گفت، كشورهاي غربي به ويژه آمريكا و متحدان آن حوادث مرگبار در سوريه را شعله ور مي كنند.
در همين رابطه معاون نخست وزير سوريه بر لزوم تشكيل دولت انتقالي سوريه با حضور نمايندگان جناح حاكم و مخالفان اين كشور براي حل و فصل بحران كشور تاكيد كرد.
اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه روز گذشته شوراي امنيت را در جريان مذاكرات خود با نمايندگان آمريكا و روسيه در ژنو قرار داد.
ارائه اين گزارش در شرايطي صورت گرفت كه آمريكا و روسيه درباره نحوه انتقال قدرت در سوريه با يكديگر اختلاف داشتند و نشست سه جانبه آنان با اخضر ابراهيمي به نتيجه نرسيد.
از سوي ديگر سرگئي لاوروف وزير خارجه سوريه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با همتاي بلژيكي خود اظهار داشت، دعوت به جنگ در سوريه را غيرقابل قبول مي دانيم.
وي افزود، بازيگران خارجي بايد از رويكرد دخالت و تشويق به ادامه جنگ براي سرنگوني حكومت سوريه صرف نظر كنند.
سخنگوي وزير خارجه آمريكا نيز طي اظهاراتي بارديگر روسيه را به ارسال تسليحات نظامي براي دولت سوريه متهم كرد و از مقامات مسكو خواست تا دست از حمايت از بشاراسد بردارد.
اين در حالي است كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه اي اعلام كرد كه كشورش هنوز درباره نحوه برخورد با بحران سوريه مردد است.
وي در پاسخ به منتقدان خود افزود، من همواره اين سوال را از خود مي كنم كه آيا اين مداخله به نفع منافع ملي ماست؟ رئيس جمهور آمريكا گفت، اگر دخالت نظامي در سوريه صورت گيرد چه تاثيري بر قدرت ما در حمايت از نيروهايمان در افغانستان دارد و چه پيامدهايي مي تواند به دنبال داشته باشد.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه گروه هاي تروريستي در درگيري با ارتش سوريه در داريا متحمل شكست سختي شدند.
به گفته يك منبع آگاه نظامي، ارتش سوريه از دو محور مختلف به داريا حمله و يگان هاي استقرار تروريست ها را منهدم كرد.
استاندار حمص نيز از تاكتيك جديد ارتش براي جمع كردن تروريست ها در يك نقطه و سركوب آنها خبر داد.
وي افزود، نيروهاي ارتش به برخي افراد مسلح فرصت داد تا سلاح خود را زمين بگذارند و روش هاي مسالمت آميز را در پيش بگيرند.
ساير رويدادها
¤ شبكه خبري راشاتودي به نقل از راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرد اسرائيل سامانه موشك هاي پاتريوت را در مرزهاي خود با سوريه و لبنان مستقر كرد.
¤ مخالفان دولت سوريه دو كنفرانس جداگانه در پاريس و ژنو برگزار كردند و هر يك از دو گروه خواسته ها و ديدگاه هاي خود را براي برون رفت از وضعيت كنوني سوريه اعلام كردند.
¤ وزارت خارجه سوريه با ارسال دو نامه جداگانه به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت، آنها را در جريان اقدامات دولت سوريه براي اجراي طرح پيشنهادي بشاراسد قرار داد.
¤ يك فيلم كه اخيرا بر روي اينترنت منتشر شد نشان مي دهد كه تروريست هاي مخالف دولت سوريه در دستشان قوطي هايي دارند كه حاوي مواد شيميايي است.
 


مالكي طايفه گرايي را بزرگترين تهديد براي وحدت ملي دانست

نخست وزير عراق در سالروز تولد پيامبر(ص) مردم كشورش را به وحدت فراخواند و براساس آيات قرآني، عاقبت فتنه در كشور را ويرانگر و مصيبت بار دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس، «نوري مالكي» ديروز طي مراسمي در بغداد اظهار داشت: در قرآن كريم عاقبت هر فتنه اي مصيبت بار و ويرانگر خواهد بود. مالكي در مراسم جشن تولد پيامبر(ص) تصريح كرد: اسلام دين ما و عراق هويت ما است و ما را در كنار يكديگر جمع مي كند. لذا، حفاظت و پاسداري از آن، وظيفه ماست. به گزارش ايسنا، نخست وزير عراق گفت: انديشه شوم طايفه گرايي خطرناك ترين تهديد براي وحدت ملي عراق است. اما در حال حاضر به رغم آنكه فكر مي كرديم از فتنه عبور كرده ايم، همچنان شاهد وجود اين تهديدها در كشور هستيم. مالكي گفت: چه كسي در نهايت از اين فتنه ها كه تحت شعارهاي جديد وارد صحنه شده است، سود خواهد برد؟
نخست وزير عراق خطاب به خردمندان و خداترسان گفت كه بايد جلوي اين فتنه و ريخته شدن خون بي گناهان را گرفت. فتنه اي كه مي تواند تمام دستاوردهاي ملت عراق را نابود كند.
گفتني است طي هفته هاي اخير استان هاي الانبار، موصل، صلاح الدين و كركوك ناآرام بود و شماري از معترضان به طرفداري از صدام و عليه شيعيان شعار مي دادند. تظاهرات جمعه گذشته شهر فلوجه هم كه به سنگ پراني و حتي تيراندازي به سوي نيروهاي دولتي منجر شده بود، به درگيري ميان طرفين انجاميده و هفت كشته و حدود 30 مجروح بر جاي گذاشته است.
در همين حال، «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل از گروه هاي سياسي عراق خواست به جاي درگيري، به گفت و گو روي بياورند.
علي رغم اين توصيه ها، «صالح المطلك» معاون نخست وزير عراق از پست خود استعفا كرد. وي كه عضو فهرست «العراقيه» تحت رهبري «اياد علاوي» است، دوشنبه در پي نشست سران اين فهرست، تصميم به استعفا گرفت.
در نشست فوق «اسامه النجيفي» رئيس پارلمان و «رافع العيساوي» وزير دارايي عراق حضور داشتند.
خبر ديگر اينكه، «طارق عزيز» معاون ديكتاتور معدوم عراق، از انگليس براي خود و هشت نفر از اعضاي خانواده اش درخواست پناهندگي كرد.
طارق عزيز به مدت شش سال است كه در زندان هاي عراق به سر مي برد. وي هفته گذشته در پي تبرئه اش توسط يك دادگاه كيفري عراق به وكيلش گفته بود در صورت آزادي از زندان ترور مي شود.
 


اعتصاب و تظاهرات بار ديگر بلژيك، فرانسه و يونان را فرا گرفت

به دنبال ادامه بحران اقتصادي، اعتصاب و ناآرامي بلژيك، يونان و فرانسه را فراگرفت.
هزاران نفر از كارگران كارخانه بزرگ فولادسازي «آرسلور ميتال» بلژيك پس از مشاهده بي توجهي مديران به اعتراض ها به اخراج دست كم 1300 نفر از كارگران با پليس ضد شورش به شدت درگير شدند.
شبكه تلويزيوني «راشاتودي» با اعلام اين خبر افزود: پليس ضد شورش براي متفرق كردن كارگران خشمگين با خودروهاي آب پاش، گاز اشك آور و باتوم وارد عمل شد و شماري از معترضان را دستگير و مجروح كرد.
روز جمعه گذشته نيز معترضان با ريختن به خيابان هاي بروكسل با پليس تا دندان مسلح بلژيك درگير شده بودند.
ادامه بحران اقتصادي و در نتيجه ادامه اجراي طرح هاي رياضتي اقتصادي كارخانه فولادسازي «آرسلور ميتال» بلژيك را بر آن داشته اعلام كنند دست كم 1300 نفر را اخراج مي كنند. خبرهايي نيز منتشر شده مبني بر اينكه كارخانه خودروسازي «فورد موتور» اين كشور به زودي تعطيل مي شود!
كاركنان بخش حمل ونقل آتن نيز طبق روال معمول دست به اعتصاب زدند. اين اعتصاب ها كه خسارت هاي زيادي به اقتصاد بيمار يونان زده و باعث سرگرداني صدها هزار نفر از مردم اين كشور مي شود، با تهديد مقامات امنيتي و دولتي ادامه مي يابد.
هفته گذشته كاركنان خطوط راه آهن و متروي يونان پس از اينكه بي توجه به اخطارهاي مقامات قضايي و دولتي به اعتصاب ها ادامه دادند، با خشونت هاي پليس ضد شورش مواجه شدند.
اعتصاب 24 ساعته روز دوشنبه آتن نيز بلافاصله پس از آن برنامه ريزي و اجرا شد كه يك دادگاه برگزاري آن را «غيرقانوني» اعلام كرد.
تركش سياست هاي رياضتي شركت كوكاكولا را هم گرفت.
براساس تصاوير و گزارش هاي منتشر شده، صدها نفر از كاركنان اين شركت معروف آمريكايي در شهر «وايمار» آلمان در اعتراض به «كمي حقوق و دستمزد» مقابل كارخانه اي كه در آن كار مي كنند تجمع كردند. معترضان تهديد كردند در صورتي كه حقوق آنها افزايش نيابد، دست از كار مي كشند.
كاركنان آلماني كوكاكولا مي گويند همه ساله با ورود به سال جديد، حقوق آنها افزايش مي يابد اما در سال جديد ميلادي مسئولان كوكاكولا اعلام كرده اند به خاطر مشكلات مالي قادر به افزايش حقوق آنها نيستند.
كاركنان كارخانه خودروسازي پژو سيتروئن فرانسه در شمال پاريس نيز براي چندمين بار طي ماه هاي اخير دست به اعتصاب و تظاهرات زدند. اعتصاب ها كه در اعتراض به تصميم مديران پژو سيتروئن براي اخراج 8000 كارگر صورت مي گيرد باعث شده اين كارخانه به حال نيمه تعطيل درآيد. «كاهش فروش» يكي از مهمترين دلايل اين تصميم اعلام شده است. اين كارخانه چندي پيش به دنبال افزايش فشارها مجبور به قطع روابط تجاري خود با جمهوري اسلامي ايران شد. ايران يكي از بازارهاي اصلي مصرف خودروهاي فرانسوي بود. گفته مي شود با تعطيلي اين كارخانه ده ها كارگاه و كارخانه قطعه ساز نيز تعطيل و كاركنان آنها بيكار خواهند شد!
 


ارتش مصر براي سركوب آشوب طلبان كنار مرسي ايستاد

ارتش مصر حمايت كامل خود را از اقدامات مرسي براي مقابله با ناآرامي و خشونت ها در اين كشور اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي ادامه ناآرامي و تظاهرات خشونت آميز مخالفان دولت در پايتخت و برخي شهرهاي مصر، مجلس شورا (پارلمان) اختيارات قانوني گسترده اي را به نيروهاي مسلح اين كشور براي برخورد و مقابله با آشوبگران تفويض كرد.
براساس اين گزارش، نمايندگان پارلمان مصر با تصويب قانوني به ارتش و نيروهاي مسلح مصر اجازه دادند كه آشوبگران را بازداشت و به مراجع قضايي معرفي كنند.
مصوبه مجلس شوراي مصر كه با استقبال بسياري از فرماندهان ارتش مواجه شد، حيطه فعاليت و عملكرد آنها را گسترده خواهد كرد و به آنها اجازه خواهد داد كه از تاسيسات حياتي و زيربنايي در مقابل آشوبگران محافظت كنند.
در اين راستا وزير دفاع، رئيس ستاد مشترك و بسياري از فرماندهان نيروهاي مسلح مصر ضمن تاكيد بر حساسيت وضع موجود در مصر تصريح كردند كه در كنار محمد مرسي رئيس جمهور براي برون رفت از بحران فعلي ايستاده اند.
رئيس جمهور مصر شامگاه يكشنبه در شهرهاي «پورت سعيد»، «سوئز و اسماعيليه» حالت فوق العاده و مقررات منع آمد و شد اعلام كرد و از مردم خواست تا مطالبات خود را از طريق مسالمت آميز دنبال كنند.
بر پايه اين گزارش «عبدالفتاح السيسي» وزير دفاع مصر ضمن هشدار درباره خطراتي كه ادامه بحران كنوني مي تواند براي كشور و آينده آن داشته باشد تاكيد كرد: ارتش به عنوان يكي از اركان مهم حكومت، همچنان قدرتمندانه و متحد به كار خود ادامه خواهد داد. به گفته السيسي ادامه مناقشه ميان نيروهاي سياسي و تداوم اختلافات آنها درباره ادامه اداره امور كشور مي تواند در نهايت به فروپاشي كشور منجر شود.
وزير دفاع مصر كه در عين حال فرمانده نيروهاي مسلح اين كشور نيز به شمار مي رود خاطرنشان كرد: اگر نيروهاي سياسي كشور براي حل وفصل بحران كنوني تلاش نكنند، ممكن است اين بحران پيامدهاي وخيمي به همراه داشته باشد.
در همين حال محمد مرسي همزمان با اعلام حكومت نظامي در سه شهر اين كشور، از آغاز دور جديد گفت وگوهاي آشتي ملي در كشور خبر داد و از همه احزاب و گروه هاي مخالف دولت خواست تا از طريق گفت وگو، كشور را از بحران كنوني خارج كنند.
اين در حالي است كه «جبهه نجات ملي» مصر كه تشكل اصلي مخالف مرسي و دولت محسوب مي شود، هرگونه شركت در گفت وگوهاي آشتي ملي را رد كرد و خواستار استعفاي مرسي و برگزاري انتخابات زودهنگام رياست جمهوري شد.
گزارش هاي دريافتي از ادامه خشونت ها در شهرهاي سوئز و قاهره در روز سه شنبه حكايت مي كند و بسياري از آشوبگران با تجمع در خيابان هاي منتهي به كاخ رياست جمهوري و وزارت كشور به پليس و نيروهاي امنيتي سنگ و بطري هاي آتش زا پرتاب كردند.در پورت سعيد نيز عصر دوشنبه در درگيري هايي كه در مقابل يكي از مراكز پليس صورت گرفت 12 تن به شدت زخمي و به بيمارستان هاي منطقه اعزام شدند.
در استان اسكندريه نيز تظاهركنندگان با پليس درگير شدند و اقدام به بستن خيابان ها و جلوگيري از حركت قطارها كردند.
در سوئز نيز هزاران تن از مخالفان دولت بدون توجه به مقررات نظامي در خيابان ها گردهم آمدند و به سوي پليس و نيروهاي امنيتي سنگ پرتاب كردند.
 


مردم كاليفرنيا عليه خشونت هاي پليس به خيابان ها ريختند

افزايش خشونت هاي پليس آمريكا در ايالت كاليفرنيا مردم را به خيابان ها كشاند.
مردم «لس آنجلس» در اعتراض به «خشونت هاي پليس و قتل افراد بي گناه از سوي آنها» تظاهرات كردند و خواستار توقف اين روند شدند.
شبكه تلويزيوني پرس تي وي با اعلام اين خبر افزود: معترضان مي گويند پليس كاليفرنيا به سرعت به شيوه هاي مرگبار و خشونت آميز متوسل مي شود بنابراين دولت فدرال بايد نسبت به بررسي اين مهم وارد عمل شود. از يك سال پيش به اين سو پليس اين ايالت با توسل به شيوه هاي قهري چندين نفر را به قتل رسانده است. فقط در منطقه «آناهيم» پنج نفر به ضرب گلوله مستقيم پليس كشته شده اند. معترضان معتقدند در بسياري از موارد فردي كه مورد هدف قرار مي گيرد كاملاً بي گناه است و دولت فدرال نيز درباره اين موضوع تحقيق نمي كند. اين تظاهرات چند روز پس از انتشار يك فيلم از خشونت هاي پليس آمريكا در شبكه هاي اجتماعي برگزار شد. در اين فيلم سه پليس آمريكايي تا سر حد مرگ يك مرد ميانسال را كتك مي زنند.
 


اعلام آمادگي انگليس براي اعزام سرباز به مالي

منابع دولتي انگليس از اعزام نظاميان اين كشور براي شركت در عمليات نظامي در مالي خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس در ديدار با «فرانسوا اولاند» رئيس جمهور فرانسه از عمليات نظامي فرانسه در مالي حمايت كرد و از اعزام 300 تن از نظاميان انگليسي به مالي در آينده نزديك خبر داد.
شبكه خبري «بي بي سي»در اين باره اعلام كرد نظاميان انگليسي به زودي در قالب نيروهاي اتحاديه اروپا عازم مالي و برخي از كشورهاي همسايه در غرب آفريقا خواهند شد.
تلويزيون اسكاي نيوز اما در گزارشي اعلام كرد: در مجموع 350 نظامي انگليسي طي روزهاي آينده به غرب آفريقا اعزام خواهند شد و برخي از آنها با استقرار در خاك مالي از نيروهاي نظامي فرانسوي در برابر حملات احتمالي شورشيان حمايت خواهند كرد.
انگليس طي هفته هاي گذشته حداقل دو فروند هواپيماي ترابري و يك فروند هواپيماي جاسوسي خود را براي پشتيباني از مداخله نظامي فرانسه در كشور مالي به غرب آفريقا اعزام كرده است.
به نوشته گاردين نخست وزير انگليس روز دوشنبه مشاور امنيت ملي خود را به پاريس اعزام كرد تا درباره كمك هايي كه لندن مي تواند در جنگ مالي به فرانسه بدهد با مقامات آن كشور مذاكره كند. منابع دولتي انگليس اعلام كردند كه درباره اعزام نيرو به مالي در روزهاي آينده و پس از آنكه فرانسه نيازهاي خود را در اين ماموريت اعلام كند، تصميم گيري خواهد شد.
اين منابع همچنين تاكيد كردند در صورت نياز فرانسه، لندن آمادگي اعزام سريع صدها تن از سربازان زبده خود به مالي را دارد.
از سوي ديگر شبكه خبري «اسكاي نيوز عربي» اعلام كرد: در پي حمله نظاميان فرانسوي به منطقه اي در شهر «گائو» در شمال مالي دستكم 12 تن كشته شدند. بنابراين گزارش، پيشروي ارتش فرانسه به برخي مناطق مالي به بهانه مقابله با گروه هاي مسلح همچنان ادامه دارد و نيروهاي فرانسوي روز سه شنبه مقر اصلي جنگجويان اسلامي در شهر «تيمپوتكو» را به اشغال خود درآوردند.
به گفته شاهدان عيني نظاميان فرانسوي و ارتش مالي فرودگاه و نقاط حساس اين شهر را به كنترل خود درآوردند و با اجراي مقررات منع آمد و شد جست وجو براي يافتن طرفداران گروه هاي مسلح را آغاز كردند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10