(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 16 بهمن  1391 - شماره 20422

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راه عبور از فتنه ها در نگاه امام(ره)- قسمت چهارم
بيداري اولين قدم
در جلسه استيضاح و با 192راي موافق
مجلس وزير كار را بركنار كرد
در مكتب امام
در نخستين كنگره ملي پيامبر اعظم(ص) بيان شد
حجت الاسلام حسيني: نسل جوان مشتاق آشنايي با سبك زندگي پيامبر اسلام(ص) است
در نشست خبري كراچي
ولايتي: ايران و پاكستان براي تعميق روابط نيازي به اجازه آمريكا ندارند
واكنش وزير دفاع به اتهامات واهي لئون پانتا
اينترپل تعقيب خاوري را به جريان انداخت
آخرين وضعيت ائتلاف سه گانه
برگزيدگان جشنواره پزشكي ابن سينا تجليل شدند


راه عبور از فتنه ها در نگاه امام(ره)- قسمت چهارم

 بيداري اولين قدم

ابراهيم حاجي محمدزاده
يكي از ويژگي هاي بي نظير خط امام ديدگاه توحيدي معمار انقلاب اسلامي در همه امور بخصوص تأكيد بر مبارزه و سياست با الهام گرفتن از روش انبيا و معصومين است. حضرت امام(ره) اسلام ناب را اسلام عارفان مبارزه جو مي دانند و در نقد كساني كه بگونه اي ديگر عرفان و سير و سلوك را معرفي كرده اند، ميفرمايند:
«... كسي كه اهل سلوك است، اهل سلوك بايد با مردم كار نداشته باشد در شهر هرچه مي خواهد بگذرد. من اهل سلوكم بروم يك گوشه اي بنشينم و ورد بگويم و سلوك به قول خودش پيدا كند. اين سلوك در انبيا زيادتر از ديگران بوده است در اولياء زيادتر از ديگران بوده است، لكن نرفتند تو خانه خودشان بنشينند و بگويند كه ما اهل سلوكيم و چه كار داريم كه به ملت چه مي گذرد هر كه هر كاري مي خواهد بكند، اگر بنا باشد كه اهل سلوك بروند كنار بنشينند، پس بايد انبيا هم همين كار را بكنند و نكردند. موسي بن عمران اهل سلوك بود ولي مع ذالك رفت سراغ فرعون و آن كارها را كرد، ابراهيم هم همين طور، رسول خدا هم كه همه مي دانيم. رسول خدايي كه سالهاي طولاني در سلوك بوده است وقتي كه فرصت پيدا كرد يك حكومت سياسي ايجاد كرد براي اينكه عدالت ايجاد بشود، تبع ايجاد عدالت فرصت پيدا مي شود براي اينكه هركس هر چيزي دارد بياورد.(1)
همانگونه كه در مقالات پيشين گفتيم حضرت امام(ره)، تنها راه سعادت و رستگاري دنيا و آخرت را در موعظه الهي مبني بر تعهد مومنين به قيام لله ميدانند و به عنوان يك عارف موحد اولين قدم در سير سلوك عرفاني را نيز بمانند مبارزه با استكبار ، برمبناي آيه فوق تبيين مي كنند؛
«من اميدوارم كه خداي تبارك و تعالي، به همه ما و به همه مظلومين عالم و به همه مستضعفان جهان پيروزي عنايت كند تا همه از زير بار ابرقدرت ها خارج بشوند، و مسئله اي است كه بايد بشود و مسئله اين طور شده است كه ديگر مستضعفين در مقابل مستكبرين قيام كرده اند بيدار شده اند، بيداري اولين قدم است اول قدم يقظه (بيداري) است در اين سير، اين سير الهي وعرفاني است بيداري اول قدم است و كشورهاي اسلامي ملتهاي مسلم، ملت هاي مستضعف در سرتاسر جهان، اينها بيدار شده اند...»(2) و در توضيح بيشتر اولين گام عارفان مبارزه جو مي فرمايند:
«آن يك موعظه كه خداي تبارك و تعالي مي فرمايد بگو من يك موعظه دارم، اين يك موعظه بايد سرآمد تمام موعظه هايي باشد كه خداي تبارك و تعالي فرموده است. انبيا و اولياء هم همين طور هم هست،اين يك موعظه اين است كه ان تقوموالله قيام كنيد و نهضت كنيد براي خدا، اهل معرفت - شما طلبه هستيد، بايد با زبان طلبگي هم به شما عرض كنم- اهل معرفت مي گويند كه اول منزل سلوك يقظه است يعني بيداري و به همين آيه تمسك مي كنند خواجه عبدالله انصاري از منازل السائرين(3) كه منازل اهل سلوك را ذكر مي كند اول منزل را منزل يقظه منزل بيداري ذكر مي كند و اين آيه شريفه را هم شاهد مي آورد، كه خدا فرموده است ان تقوموالله ايشان تعبيرش اين است كه يعني بيدار شويد، بيدار شدن هم يك قسم قيام است و تمام نهضتهايي كه در عالم واقع مي شود آن هم قيام است قيام از خواب و قيام بعد از بيداري. قيام از خواب براي ماها كه خواب هستيم و باز بيدار نشديم ماها كه سكر طبيعت بيهوش هستيم، در خواب غفلت هستيم و گوشمان همه اش متوجه به عالم طبيعت است موعظه خدا به حسب قول اين مرد سالك اين است كه يك موعظه هست و آن اينكه بيدار بشويم و توجه كنيم كه اين عالم طبيعت چي هست و ما در عالم طبيعت به كجا مي رويم؟ در سير هستيم همه، اين سير به كجا منتهي مي شود؟ اين اولين قدمي است كه براي كساني كه سلوك الي الله مي كنند. اول قدم اين است كه بيدار بشوند. غفلت را كنار بگذارند، توجه به معنويات بكنند، به ماوراء طبيعت بكنند اين راه يك راه طولاني است كه ما در اوائلش واقع هستيم و بايد سير بكنيم و تا آخر سير بكنيم. اگر در حال غفلت ما را سير دادند و ما بيدار نشديم تا وقتي كه از عالم طبيعت بيرون رفتيم ما سعادتمند نيستيم... به تكليفهايي كه خداي تبارك و تعالي به وسيله انبيا براي ما بيان فرمودند عمل بكنيم، راه مستقيم را طي كنيم منتهي مي شويم به سعادت يكي از قيامها همان قيامي است كه ارباب سلوك مي گويند راجع به سير معنوي است، آيه را هم به حسب نظر آنها يا ناظر به آن است يا بعض از مفاد آن است... قيامتان لله باشد، فقط قيام نباشد... قيامتان لله باشد، آلوده نباشد به هواهاي نفساني آلوده نباشد، به وسوسه هاي شيطاني، آلوده به دنيا نباشد.(4)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- صحيفه امام ج 20 ص 116
2- صحيفه امام ج 12 ص 382
3- منازل السائرين (شرح تلمساني ص 53)
4 - صحيفه امام ج 10 ص 243
 


در جلسه استيضاح و با 192راي موافق

مجلس وزير كار را بركنار كرد

سرانجام پس از طي يك روند طولاني وزير كار و امور اجتماعي در جلسه علني ديروز مجلس استيضاح و با راي قاطع 192تن از نمايندگان بركنار شد .
استيضاح وزير كار در دو نوبت صبح و بعد از ظهر صورت گرفت كه طي آن بعد از سخنراني موافقان و مخالفان و شخص وزير، رئيس جمهور پشت تريبون قرار گرفته و با بيان جملاتي پرتنش، جلسه مجلس متشنج شد .
پس از آن رئيس مجلس به سخنان رئيس جمهور پاسخ گفت و در ادامه احمدي نژاد خواستار فرصت تازه اي براي سخنراني شد كه لاريجاني اين فرصت را به او نداد و احمدي نژاد به نشانه اعتراض مجلس را ترك كرد .
نمايندگان مجلس در پايان جلسه علني ديروز با راي قاطع وزير كار را بركنار كردند .
اعتراض نمايندگان به انتصاب
قاضي تعليق شده
احمد توكلي نماينده تهران در موافقت با استيضاح و با بيان اينكه سازمان تأمين اجتماعي بزرگترين سازمان اجتماعي كشور است، افزود: آقاي وزير كار در اقدامي غيرقانوني و غيرعقلاني، قاضي معلق شده از قضاوت را به عنوان مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي منصوب كرد كه مورد اعتراض نمايندگان قرار گرفت.
وي با بيان اينكه به دليل نقض عهد وزير و مرتضوي و به سخره گرفتن تعهدات اخلاقي چاره اي جز استيضاح وزير براي نمايندگان باقي نمانده بود گفت : وزير بايد توضيح بدهد كه چرا يك قاضي معلق از قضاوت را در رأس بزرگترين نهاد اجتماعي كشور قرار داده است، آقاي وزير مي توانست از آيت الله لاريجاني سؤال كنند كه دليل معلق شدن فعاليت وي چيست.
آرزو داريم مرتضوي تبرئه شود
علي مطهري ديگر نماينده اي بود كه در موافقت با استيضاح شيخ الاسلامي سخن گفت .
وي اظهار داشت: ما آرزو داريم كه مرتضوي از همه اتهامات وارده در پرونده هاي متعدد قضايي تبرئه شود.
نماينده تهران ادامه داد: مجلس به عنوان قانونگذار و پاسدار حرمت قانون نمي تواند پس از يك بي اعتنايي آشكار و مكرر به قانون سكوت كند چرا كه سكوت مجلس به معناي صحه گذاشتن بر بي حرمتي به قانون است.
وي اضافه كرد: طبق ماده 124 قانون استخدام كشوري نصب قاضي تعليق شده در مناصب دولتي ممنوع است؛ علاوه بر اين چه اصراري است كه افراد مسئله دار در پست هاي حساس به كار گرفته شوند.
قانون شكني را ديدن و سكوت كردن
به مصلحت نيست
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم رئيس كميسيون برنامه و بودجه نيز به عنوان يكي از طراحان استيضاح شيخ الاسلامي گفت:سه روز است كه نمايندگان را به شدت تحت فشار قرار داده اند كه مبادا به اين استيضاح راي مثبت دهيد. از طريق خود وزارتخانه از طريق مسئولان محلي استان ها و شهرستان ها به دوستان مراجعه مي كنند و تحت فشار هستيم، حتي تلفن مان را خاموش كرديم كه پيامي دريافت نكنيم چرا بايد براي انجام وظيفه قانوني نماينده تحت فشار قرار گيرد اين تحت فشار قرار دادن نمايندگان چه وجهي دارد. پيامك هاي فراواني از طريق اتاق تعاون به نمايندگان رسيده است. در حالي كه اتاق تعاون بايد مستقل از وزارت تعاون باشد اين نشاندهنده چيست. آيا نشان اين نيست كه اتاق تعاون را هم وابسته به وزارت تعاون كرده اند.
وي گفت: برخي دوستان ما يادداشتي را منتشر كردند كه استيضاح به مصلحت نيست به نظرم اين همه قانون شكني را ديدن و سكوت كردن به مصلحت نيست.
گفتني است در جلسه استيضاح علاوه بر توكلي ، مطهري و مصباحي مقدم ، محمد قسيم عثماني نماينده بوكان و غلامرضا نوري نماينده بستان آباد نيز در موافقت با استيضاح سخن گفتند .
استيضاح دستاوردي ندارد
از سوي ديگر روح الله عباس پور نماينده مردم بويين زهرا در مجلس نيز طي سخنراني در مخالفت با استيضاح شيخ الاسلامي در صحن علني مجلس اظهار داشت: سوال من از استيضاح كنندگان اين است در شرايط جنگي ضرورت همدلي و هم افزايي در جامعه چقدر است، آيا درست است با استيضاح باعث چالش بين دولت و مجلس شويم.
عباسپور ادامه داد: استيضاح هيچ دستاوردي در اين شرايط براي جامعه ندارد و در ضمن مشكلاتي را هم ايجاد مي كند.
باري بر دوش ملت نباشيم
روح الله حسينيان نماينده مردم تهران نيز در مخالفت با استيضاح شيخ الاسلامي وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي اظهار داشت: برادران همه مي دانيم در وضعيت بحراني اقتصاد هيچ چيز بدتر از نابساماني سياسي و احساس نا امني براي مردم نيست و اگر ما باري از دوش اين ملت بر نمي داريم، لااقل باري به دوش اين ملت نگذاريم.
وي خاطرنشان كرد: فرض كنيد استيضاح رأي بياورد، آقاي شيخ الاسلامي بركنار شود، چه مشكلي از نظام جمهوري اسلامي حل خواهد شد؟ چه كسي را بهتر از شيخ الاسلامي در وزارت كار خواهيم يافت؟
شيخ الاسلامي : رعايت قانون
مهمترين هدف ما است
عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير كار، تعاون و تأمين اجتماعي در جلسه استيضاح با اشاره به اينكه رعايت قانون يكي از مهمترين اهداف وي در اداره اين وزارتخانه بوده است گفت: ما در اين وزارتخانه به دلايل شرايط ادغام بيشترين انتصاب ها را داشته ايم و من مي توانم بگويم كه ما پاك ترين، مؤمن ترين و كارآمدترين مجموعه مديران را داريم كه اينها سرمايه اي باارزش و بي بديل براي كشور هستند.
شيخ الاسلامي با اشاره به اينكه تمام فعاليت هاي وزارتخانه در چارچوب قانون بوده است گفت: تمام تلاش ما براي اجراي هر چه بهتر قانون بوده است البته ممكن است در اين ميان اختلافاتي نيز وجود داشته باشد .
وزير كار، تعاون و تأمين اجتماعي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه اين وزارتخانه در هيچ كجا خلاف نظر قانون در انتصابات مديران عمل نكرده است گفت: برخي از سخناني كه دوستان در مورد پرونده هاي قضايي مطرح كرده اند مربوط به دستگاه قضايي است و زماني كه پرونده همچنان در حال رسيدگي است و مفتوح است نمي توان در مورد آن صحبت كرد.
وزير كار، تعاون و تأمين اجتماعي همچنين با اشاره به سخنان برخي از نمايندگان درباره جلسات آنها با تعدادي از نمايندگان گفت: ما هر زماني كه در جايي قولي داديم به آن عمل كرديم و هيچ كجا برخلاف قانون عمل نكرده ايم.
وزير كار و رفاه اجتماعي گفت: ديوان عدالت اداري برخلاف روال گذشته حكم انتصاب آقاي مرتضوي را ابطال كرد و دولت نيز بر اساس اختياراتش اقدام به تفسير قانون و تغيير اساسنامه صندوق كرد.
شيخ الاسلامي گفت: من دو بار از آقاي مصلحي به عنوان بالاترين مقام اطلاعاتي كشور استعلام كردم كه هر دو بار فرمودند مرتضوي مشكلي ندارد و تاكيد فرمودند پرونده را مطالعه كردم و بين خود و خدا دليلي مبني بر رد صلاحيت ايشان نبود.
وزير كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اظهارات استيضاح كنندگان درباره مغايرت انتصاب يك قاضي معلق به منصب دولتي با ماده 124 قانون استخدام كشوري گفت كه اين قانون منسوخ شده است.
جلسه بعد از ظهر نمايندگان
در جلسه صبح ديروز كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد نمايندگان استيضاح كننده مطالب خود را مطرح كردند و جلسه به بعد از ظهر كشيده شد .
بي قانوني از هر كسي باشد غلط است
مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز در مجلس نيز در جلسه بعد از ظهر در موافقت با استيضاح وزير كار اظهار داشت: اينكه ما مشكل بيكاري داريم و يا تورم بيداد مي كند به دليل عدم رعايت قانون است و بي قانوني از هر كسي كه باشد غلط است.
وي با بيان اينكه سوء مديريت اساسي ترين مشكل اجرايي كشور است، گفت: ما فردي كه تخصص، تجربه و علم مربوطه را ندارد را به سرپرستي دستگاه مي گذاريم كه 22 ميليون نفر را زير پوشش دارد، در حالي كه علم، تجربه و توان اداره آن مجموعه ندارد.
مرتضوي 11ماه سابقه كار
در تامين اجتماعي دارد !
عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي درادامه جلسه استيضاح خود طي سخناني گفت : اگر 11 ماه پيش راجع به صلاحيت آقاي مرتضوي بحثي صورت مي گرفت شايد مي توانستيد بگوييد كه ايشان هيچ سابقه اي در تامين اجتماعي ندارد اما امروز يك سابقه 11 ماهه خوب را در كارنامه كاري ايشان مي بينيم.
ظاهرا چاره اي نيست !
رئيس جمهور در صحن علني مجلس گفت: بعضي از مسائل سياسي و غير سياسي وجود دارند كه نمايندگان از آن خبر ندارند و بنده نمي خواستم به اين مسائل ورود پيدا كنم اما ظاهراً چاره اي نيست.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: نمي خواهم بگويم استيضاح كنندگان اشتباه مي كنند و ما درست مي گوييم . بحث من فراتر از استيضاح است . دائم مي بينيم كه اصطكاك پيش مي آيد و مي خواهيم يكديگر را متهم كنيم چرا بايد اين كار را بكنيم. ما يك مجموعه كامل با تقسيم كار هستيم . نبايد مجلس بگويد كار خود را مي كنيم و دولت نيز كار خود را انجام دهد.
احمدي نژاد تصريح كرد: شيخ الاسلام جزو بهترين هاي كابينه است دلسوز است و هر جايي كه كار كرده موفق بوده است و اين لطف خداست كه وزراي فداكار عمر خود را براي خدمت گذاشته اند.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: نمي خواستم وارد اين مسائل شوم همه تلاش خود را كردم و همكاران را به تحمل وا داشتم. دائما بولتن چاپ مي كنند با چند هزار نسخه كه سر تا پا اعتراض و توهين به همكاران من است.
وي با اشاره به حكم ديوان عدالت اداري براي بركناري مرتضوي از رياست اين سازمان گفت: صرف نظر از اينكه چه كسي رئيس جمهور است و چه كسي رئيس اين ديوان است، ديوان بايد نقطه اطمينان و آرامش باشد. همين ديوان در سال 87 شكايتي مطرح شده كه كسي گفته رياست اين سازمان واجدشرايط نيست به ديوان اظهارنظر كرده چون تامين اجتماعي نهاد غيرعمومي و غيردولتي است، ما صالح نيستيم در اين باره اظهارنظر كنيم چطور الان اين ديوان صلاحيت پيدا كرده؟ اگر آراي عمومي تغيير كند، چه چيزي ثبات پيدا مي كند؟ حالا بماند كه حكم قبلي دو سال و خورده اي طول كشيد تا صادر شود حكم اصلي چهار ماه.
رئيس ديوان حق نقض انتصابات دولت را ندارد
احمدي نژاد با اشاره به قانون اساسي خاطر نشان كرد: رئيس ديوان مي تواند مصوبات دولت را نقض كند نه انتصابات را و اگر اجازه دهيم ديوان عدالت اداري خارج از چارچوب قانون و قانون اساسي عمل كند، چطور مي توانيم كشور را اداره كنيم؟
رئيس جمهور با اشاره به اصل 55 قانون اساسي به حكم اخير ديوان محاسبات مبني بر انفصال رئيس بانك مركزي تصريح كرد: ديوان محاسبات مي تواند به حساب هاي موسساتي كه به نحوي از بودجه استفاده مي كنند رسيدگي و حسابرسي كنند تا از اعتبارات مصوب تجاوز نشده باشد يعني مسئول رسيدگي به بودجه است نمي تواند نامه بدهد كه مجلس مصوبه دولت را رد كرده و اگر فلان مسئول ادامه بدهد، مجازات مي شود. اين تجاوز از قانون است.
احمدي نژاد ادامه داد: آيا در قانون اساسي چيزي گفته شده و ديوان محاسبات مي تواند دادگاه داشته باشد و مجازات كند؟
احمدي نژاد به اصل 138 قانون اساسي اشاره كرد و گفت: اگر اشتباه جا افتاده بايد برطرف شود تا برطرف نشود مشكلات ادامه دارد و هر روز درگير مي شويم و تنش ايجاد مي شود چه كسي اجازه داده رئيس مجلس مصوبات دولت را لغو كند؟ ما كاري به شخص نداريم، بحث حقوقي است.
لاريجاني : در موضوع صحبت كنيد
لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به احمدي نژاد گفت: اگر مصلحت مي دانيد در موضوع صحبت كنيد اينها هميشه بين دولت و مجلس بوده است. درباره استيضاح صحبت كنيد.
احمدي نژاد در واكنش به وي گفت: استيضاح ها از همين جا سرچشمه مي گيرد نگوييم چون قانون است دهانت را ببند، رئيس مجلس به دولت حاكم شده و به مجلس هم حاكم شده اگر بنا بود رئيس مجلس بر دولت حاكم شود، بايد بجاي رئيس جمهور انتخاب مي شد و مي گفتند مردم رئيس مجلس را انتخاب كنند.
رئيس جمهور با اشاره به قانون اساسي خطاب به نمايندگان گفت: اگر قانون اساسي اشكال دارد بايد با برگزاري رفراندوم اصلاح شود. انتصابات دولت را كه نمي شود لغو كرد. اگر عزل و نصب ها از دولت گرفته شود، چه مي ماند براي اداره كشور.
احمدي نژاد : بگم ...نمايندگان : بگو !
در ادامه وي خطاب به نمايندگان گفت: يك نواري بود كه خواستم پخش كنم، آقايان گفتند اين كار را نكن كه در اين هنگام نمايندگان فرياد سر دادند بگو.
در اين هنگام علي لاريجاني رئيس مجلس خطاب به رئيس جمهور افزود: اگر لازم مي دانيد بگوييد چيزي نماند، نوار هم داريد بگذاريد چون از صبح داريد مي گوييد.
رئيس جمهور در اين بخش از سخنان خود ضمن قرائت بخش هايي از مكالمه فاضل لاريجاني برادر رئيس مجلس و سعيد مرتضوي گفت: مسائل جاهاي ديگري است و اختلاف بين مجلس و دولت ايجاد مي شود.
احمدي نژاد گفت: من فكر مي كنم مسائلي پشت صحنه مي گذرد كه نمايندگان خبر ندارند و ما هم خبر نداريم وقتي به ميدان اداري كشور مي آيد عناوين ديگري پيدا مي كند كه به دعواي من و شما تبديل مي شود.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه حدود 24 ساعت جلساتي برگزار شده است، بيان كرد: من بخشي از اين جلسه را كه بين آقاي فاضل لاريجاني و سعيد مرتضوي برگزار شده، گفته ام كه آورده اند و مي خواستم در اينجا پخش شود كه به من گفته اند اينها مسائل را درست نمي كند گفتند بايد اجازه دهيم فضاي كشور آرام تر شود من نيز گفتم كه يك نسخه از اين فيلم به رئيس مجلس يك نسخه به روساي كميسيون ها داده شود.
خواهش ميكنم نوار را پخش كنيد
لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در بين سخنان احمدي نژاد گفت: خواهش مي كنم نوار را پخش كنيد كه بعد نگوييد كه پخش نشده است چيزي كم نگذاريد.
وي افزود: بحث نوار كه گفته شده جامعه را حساس مي كند و بايد پخش شود.
احمدي نژاد در ادامه تاكيد كرد: اين نوار مربوط به جلسه اي به نام آقاي فاضل لاريجاني و مرتضوي است كه ساعات ها طول كشيده و به بخشي از مسائل ما باز مي گردد.
در ادامه اين جلسه نوار مربوطه پخش شد كه به دليل اشكال در سيستم صوتي پخش آن با مشكل مواجه بود.
رئيس جمهور گفت: اگر شما موافق باشيد چون سيستم صوتي در اينجا خوب پخش نمي كند من اين نوار را به روساي كميسيون ها مي دهم.
لاريجاني پاسخ داد: هر چقدر مي خواهيد پخش كنيد.
رئيس جمهور در ادامه خلاصه اي از گفته هاي رد و بدل شده بين سعيد مرتضوي و فاضل لاريجاني را قرائت كرد.
امروز روز مهمي است
لاريجاني در ادامه صحبت هاي رئيس جمهور گفت: شما گفتيد نواري در اختيار داريد و من نيز گفتم همه چيز را بگوييد كه بعد نگوييد نگفته ام امروز روز مهمي است، در جامعه ما از اين حرف ها زياد زده مي شود و اگر اين نوار راجع به بستگان ما بوده بگذاريد حرف بزنند من مي خواهم بشنوم.
بخشي از اين مكالمه دو نفره بر اين است كه فاضل لاريجاني درخواست راه اندازي يك پروژه اقتصادي با عنوان «ز» با شخصي بنام «م» كه معاون مجتمع قضايي تهران است، دارد.
رئيس جمهور ادامه داد: فاضل در بخشي از اين مكالمه مي گويد آن كسي كه مي خواهد قرارداد ببندد بايد هوشيار باشد كه با نام ما تبليغات نكند و اين موضوع مطرح نشود.
احمدي نژاد در ادامه پس از قرائت بخش هايي از اين مكالمه گفت: شما مجلس و ما دولت هستيم و من مي گويم نيازي به حل مسائل از اين طريق نيست شما بايد به اين مسائل رسيدگي كنيد صوت تصوير و نوار مشخص است و اگر رئيس مجلس صلاح بداند اين نوار حدود 24 ساعته را به طور كامل در اختيار شما قرار مي دهيم.
اين اقدامات در سطح رئيس جمهور نيست
رئيس مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اظهارات احمدي نژاد گفت: اقدامات مافيايي و توطئه آميز در سطح يك رئيس جمهور نيست و برخي رفتارهاي دولت كيان اخلاقي جامعه را به فساد مي كشاند.
علي لاريجاني بعد از اظهارات احمدي نژاد و بيان مطالبي در خصوص يكي از بستگان رئيس قوه مقننه خطاب به رئيس جمهور گفت: من احساس كردم كه آقاي رئيس جمهور راجع به من صحبت مي كنند موضوعاتي كه راجع به فاضل لاريجاني مطرح كردند را مي خواستند به من ربط بدهند. استيضاحي در مجلس شده و معلوم نيست ربطش به من چيست.
لاريجاني اظهار داشت : گفتيد تنظيم روابط به هم خورده در حاليكه اينگونه نيست ما قانون مي گذاريم شما رعايت مي كنيد قانون مجلس را وقتي شوراي نگهبان تاييد مي كند رئيس جمهور بايد ابلاغ كند.
رئيس قوه مقننه با اشاره به بخش ديگري از سخنان احمدي نژاد گفت: شما افرادي را به عنوان ياران خود انتخاب كرده ايد كه پرونده دارند و نمي گذاريد به آنها رسيدگي شود. مگر ما از كسي دفاع مي كنيم؟ نزديك ترين فرد ما هم باشد مي گوييم رسيدگي شود. شما نمي گذاريد رسيدگي شود.
در كشوري كه ولايت فقيه هست
بن بست ايجاد نمي شود
وي در خصوص ديگر اظهارات احمدي نژاد در خصوص به بن بست كشيدن كشور گفت: در كشوري كه ولايت فقيه است بن بست ايجاد نمي شود شما در بسياري از موارد به رهبري شكايت كرده ايد كه ايشان به هيات حل اختلافات ارجاع داده اند. وقتي هيات حل اختلافات نظر داد ديگر كسي نبايد حرفي بزند.
لاريجاني با اشاره به اصل 138 قانون اساسي گفت: شما قانون را تمكين نكرده ايد. در قانون گفته كه مجلس مي تواند مصوبه دولت را لغو كند چه كسي بايد اين را حل كند؟ شوراي نگهبان كه نظر داده چرا تمكين نمي كنيد؟ چرا درباره همين موضوع به رهبري نامه نوشتيد؟ چرا نظر رهبري را نمي گوييد كه به هيات حل اختلاف داده و وقتي رهبري ابلاغ كرد يعني تمام كرد. يعني بن بست تمام شد از چه تمكين نمي كنيد؟
بر اساس قانون مصوب سال 88
حرف شما اشتباه است
رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص اين گفته احمدي نژاد كه چرا راي ديوان عدالت اداري در سال 87 با راي اخير اين ديوان در خصوص رئيس تامين اجتماعي مغايرت دارد گفت: عزيز من! آن براي قبل از سال 88 بوده و ديوان حق داشته اما سال 88 قانوني تصويب شد كه بر اساس ماده 113 قانون مديريت خدمات كشوري سازمان مذكور زير مجموعه وزارت رفاه قرار گرفت. اما شما قانون را تغيير داده ايد و هم رئيس مجلس و هم ديوان گفتند اقدام شما خلاف قانون است .
رئيس مجلس افزود: مجلس طبق قانون وظايف روشني دارد اگر مصوبه اي خلاف باشد تشخيص ميدهد و آن را رد مي كند اين دخالت در كار اجرا نيست. رئيس مجلس به مرتضوي كار ندارد مصوبه اي كه شما دور زده ايد قانوني ندانسته چون اداره تامين اجتماعي را زير نظر معاون اول برده ايد كه اين خلاف قانون است. ما با استقلال قوه مجريه كاري نداريم.
تهمت هايي كه ربطي به موضوع نداشت
وي ادامه داد: تهمت هاي زيادي كه نثار بنده كرديد ربطي به موضوع نداشت. اگر مي خواستم مر قانون را اجرا كنم نبايد اجازه مي دادم صحبت كنيد. اما چون مكررا گفتيد فيلم دارم اجازه دادم مطالب بيان شود.
رئيس مجلس به بيان جزئياتي از اقدامات صورت گرفته براي حل و فصل بحث استيضاح وزير كار با بركنار شدن مرتضوي اضافه كرد: روز دوشنبه خدمت رئيس جمهور رفتم براي كار ديگري گفتم يا من يا شما وساطت كنيم و راهش اين است كه به مرتضوي كار ديگري بدهيد كه ايشان نپذيرفت بنابراين قدري كه ما وظيفه داشتيم انجام شد رئيس جمهور نپذيرفت.
پيغام فوري فروزنده به رئيس مجلس
لاريجاني گفت: امروز صبح[يكشنبه] آقاي فروزنده گفت پيغام فوري از رئيس جمهور دارد كه ممكن است در جلسه مجلس حرف هايي بزند من گفتم كار بيشتري از من ساخته نيست اما آقاي فروزنده نكته اي گفت كه رئيس جمهور گفته اگر موضوع حل نشود نواري از بستگان شما دارم كه پخش مي كنم و من گفتم نمي دانم موضوع نوار چيست براي من فرقي ندارد چيزي باشد پاسخ مي دهم.
وي ادامه داد: من اطلاعات زيادي از اطرافيان شما دارم اما مصلحت نمي دانم كه كشور را متشنج كنم. بنده چون ديدم اظهارات رئيس جمهور تهديد است تا از استيضاح صرفنظر كنيم نپذيرفتم.
لاريجاني افزود: اين يك اقدام توطئه آميز عليه رئيس قوه مقننه نبود؟! كه آقاي مرتضوي بستگان ما را دعوت مي كند بعد فيلم مي گيرد؟ دستگاه رئيس جمهور چطور فيلم مي گيرد؟ خود اين كار يك كار مافيايي نيست؟ اين اخلاق است؟ ودر سطح يك رئيس جمهور است؟ كه ديگران را تهديد كند آقاي رئيس جمهور مشكلات كشور اينهاست.
رئيس قوه مقننه تاكيد كرد: بنده با برادرم ارتباطي ندارم اما آقاي فرهنگي امروز با ايشان تماس گرفت من از ايشان مي خواهم نتيجه را بگويد.
در ادامه محمد حسين فرهنگي عضو هيات رئيسه مجلس گفت: با توجه به اينكه اتاق فرمان عنوان كرد صدا مطلقا روشن نيست ظهر با آقاي فاضل لاريجاني تماس گرفتند و در رابطه با اين موضوع سئوال كرديم كه ايشان گفت عنوان بنده رئيس دانشگاه آزاد آمل و مشاور رئيس دانشگاه پيام نور است و سمت ديگري ندارم. مدتها آقاي مرتضوي پيگير ملاقاتي بود بعد از مدتي در جلسه حضور پيدا كردم و بيشتر جلسه را ايشان صحبت كردند و ضمن ارادت به خاندان لاريجاني درخواست وساطت داشت تا ملاقاتي با رئيس قوه قضائيه داشته باشد و مطالبي را نيز عليه قاضي پرونده خود عنوان كرد و هيچ فيلمبرداري نيز در كار نبود كه رئيس قوه قضائيه اين ملاقات را نپذيرفت.
ربط اين به جلسه استيضاح چه بود
در ادامه لاريجاني گفت: اين ربطش به جلسه استيضاح چه بود؟ چند بار مرتضوي از من وقت خواست كه آقاي جهانگيرزاده در جريان است. بگوييد...
جواد جهانگيرزاده عضو ديگر هيات رئيسه مجلس نيز در اين خصوص توضيح داد كه مرتضوي از وي پيگير ملاقات با رئيس مجلس بوده و چند بار وي مراجعه داشته اما رئيس مجلس نپذيرفته است.
سپس لاريجاني اظهار داشت: مرتضوي دنبال اين بود براي پرونده اش پيش رئيس قوه قضائيه برود و براي استيضاحش نزد من بيايد كه به مصلحت ندانستيم و اگر عمل مي كرديم امروز چيز ديگري مطرح مي شد. ما اينها را صداقت نمي دانيم. بداخلاقي بلاي جان كشور شده است.فرض كنيد بستگان من اشتباهي كرده باشند چه ربطي به من دارد؟
فرق من با شما
لاريجاني خطاب به احمدي نژاد گفت: اگر جلسه اخوي شما با من در خصوص ارتباط اطرافيان شما و جريان انحرافي با منافقين مفاسد مالي و ارتباطات آنان با خارج را فيلم مي گرفتم و پخش مي كردم براي شما خوب بود؟ شما همين مقدار اخلاق را هم رعايت نكرديد. فرق من با شما اين است كه مي گويم اگر كسي از بستگان من تخلف كرده رسيدگي شود بلكه اطرافيان شما تحت تعقيب هستند و همچنان روي آن مي ايستيد و شما مانع رسيدگي مي شويد و حتي گفتيد خط قرمز است.
وي اظهارات احمدي نژاد را خلاف حق و عدالت توصيف كرد و گفت: چه فايده اي دارد از عدالت صحبت كنيم و با اين روش ها كيان اخلاق جامعه را به فساد بكشانيم. رئيس جمهور ادبيات اخلاقي را رعايت نمي كند استيضاح يك چيز بود چرا اينها را مطرح كرديد؟ اما خوب شد شما كه مرتب در جامعه »بگم بگم« راه انداخته ايد اين فيلم را پخش كرديدو حرفتان را زديد تا مردم شخصيت شما را بيشتر بشناسند. در ادامه احمدي نژاد كه همچنان در جلسه مجلس حضور داشت خواستار پاسخگويي به سخنان رئيس مجلس شد كه لاريجاني گفت شما تهمت زديد كه جوابتان را دادم ديگر حق صحبت نداريد.
راي قاطع به بركناري وزير كار
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 192 راي به استيضاح شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي راي دادند.
در جلسه بعد از ظهر ديروز بعد از سخنان نمايندگان موافق و مخالف استيضاح، راي گيري صورت گرفت كه در نهايت شيخ الاسلامي موفق به كسب مجدد راي اعتماد نشد.
بر اين اساس از مجموع 272 راي ، شيخ الاسلامي با 192 راي موافق، 56 مخالف و 24 ممتنع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بركنارشد.
نمايند گان با 204 راي موافق، 31 راي مخالف و 10 راي ممتنع از مجموع 245 راي ماخوذه به شيخ الاسلامي براي وزارتخانه « تعاون، كار و رفاه اجتماعي» در تاريخ 12 مرداد ماه ، 1390 به وي راي اعتماد داده بودند.
 


در مكتب امام

به مساجد توجه كنيد!
اين مساجد بود كه:
اين پيروزي (انقلاب اسلامي) را براي ملت ما درست كرد.
اين (مساجد) مراكز حساسي است كه ملت بايد به آن توجه داشته باشد.
آئين انقلاب اسلامي - ص 443
 


در نخستين كنگره ملي پيامبر اعظم(ص) بيان شد

حجت الاسلام حسيني: نسل جوان مشتاق آشنايي با سبك زندگي پيامبر اسلام(ص) است

سرويس فرهنگ و معارف-
نخستين كنگره ملي پيامبر اعظم(ص) همزمان با ايام ولادت رسول اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت برگزار شد و مراسم اختتاميه كنگره و تقدير از برگزيدگان اين كنگره امروز در تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، حجت الاسلام والمسلمين سيد هاشم حسيني معاون فرهنگي- اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران با اعلام خبر فوق به اهداف كنگره در خصوص تبيين تعليم و تربيت اسلامي در سيره پيامبر(ص) به ويژه با تاكيد به سبك زندگي اشاره كرد و افزود: «آشنايي بيشتر با ابعاد شخصيتي و سيره پيامبر(ص)، نمودار ساختن زواياي پنهان شخصيتي پيامبر اعظم، لزوم آشنايي بيشتر نسل جوان با پيامبر(ص) و حيات فكري و سياسي ايشان، بررسي چرايي و نقش استكبار در توهين به ساحت مقدسشان، الگوگيري از سيره پيامبر اكرم(ص) در ابعاد مختلف، تبيين انديشه هاي معنوي و علمي پيامبر و ديدگاه هاي ايشان به ويژه نسل كودك و نوجوان از ديگر اهداف اين كنگره است.»
حجت الاسلام حسيني گفت: «اين كنگره در بخش هاي ادبي- هنري علمي و رسانه هاي ديجيتال با محوريت پيامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد.»
معاون فرهنگي اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران با اعلام اين كه مراسم اختتاميه امروز از ساعت 14 تا 17 در تالار همايش هاي دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران برگزار مي شود تصريح كرد: مهمانان ويژه در اين مراسم مجيد مجيدي و فاضل نظري در دو بخش آثار تلويزيوني و ادبي هستند.
همچنين حجت الاسلام عليرضا پناهيان پيرامون الگوبرداري از جوانان از پيامبر عظيم الشان(ص) به سخنراني مي پردازد.
حجت الاسلام حسيني با اشاره به اين كه اين كنگره با همكاري اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران، دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع) و معاونت فرهنگي دانشگاه تهران برگزار مي شود افزود: «در مراسم اختتاميه از نرم افزار و كتاب مجموعه اشعار برگزيده كنگره «شميم احمد» رونمايي خواهد شد.»
حجت الاسلام حسيني گفت: در اين همايش به 100 نفر از برگزيدگان آثار در بخش هاي داستان، ادبي، خاطره، عكس، طرح، شعر، مقاله، اثر وبلاگ و سايت و فيلم و مستند و كليپ و فيلمنامه نويسي جوايز نفيسي تقديم مي شود و به 15 نفر از ارائه دهندگان آثار برگزيده جايزه ويژه كمك هزينه سفر به عتبات عاليات تعلق خواهد گرفت. وي در ادامه به برنامه هاي اداره اوقاف تهران در دهه فجر اشاره كرد و گفت: «غبارروبي مزار شهدا و بقاع متبركه، نمايشگاه هاي نقاشي كودكان و برگزاري غرفه هاي قرآن بخوانيد، جايزه بگيريد، ديدار با خانواده شهدا و ايجاد ايستگاه هاي صلواتي در مسير راهپيمايي روز 22 بهمن همراه با برپايي محافل انس با قرآن از جمله برنامه هاي ما در ايام دهه فجر است.
 


در نشست خبري كراچي

 ولايتي: ايران و پاكستان براي تعميق روابط نيازي به اجازه آمريكا ندارند

مشاور بين الملل رهبر معظم انقلاب با بيان اينكه روابط دوستانه دو كشور ايران و پاكستان در حال گسترش است گفت: تهران و اسلام آباد براي تعميق روابط خود نيازي به اجازه آمريكا ندارند.
علي اكبر ولايتي، مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب در نشست خبري كه در شهر كراچي پاكستان برگزار شد، گفت: ما مي دانيم كه از جانب دنياي خارجي به ويژه آمريكا فشارهايي وجود دارد اما هر دو كشور ايران و پاكستان مصمم هستند كه به همكاري استراتژيك خود ادامه دهند.
وي در اين كنفرانس خبري اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران به خوبي مي داند كه پاكستان براي اجراي پروژه خط لوله گاز «صلح» از جانب آمريكا تحت فشار است اما ايران با گسترش روابط خود با پاكستان در تمام زمينه ها ثابت مي كند كه فشارهاي آمريكا هيچ تأثيري در روابط دوستانه تهران- اسلام آباد ندارد.
ولايتي افزود: ما در آينده گام هاي بيشتري به ويژه در زمينه انرژي برمي داريم، زيرا در حال حاضر تنها ميزان محدودي برق از پاكستان به ايران منتقل مي شود.
وي تصريح كرد: همكاري هاي دوجانبه بين پاكستان و ايران بايد در حوزه هاي بيشتري كه به نفع جهان و منطقه است گسترش يابد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: ايران و پاكستان مي توانند نقشي كليدي در تقويت روابط بين همه كشورهاي مسلمان ايفا كنند.
ولايتي خاطرنشان كرد: انتظار مي رود كه روابط دوجانبه بين دو كشور پس از امضاي پروژه خط لوله گاز بيشتر از پيش تقويت شود.
وي در اين نشست خبري ملاقات با رئيس جمهور، وزير كشور، رئيس مجلس سنا، سر وزير ايالت پنجاب، سر وزير ايالت سند و ساير مقامات پاكستاني را مثبت ارزيابي و بر استحكام هرچه بيشتر روابط با پاكستان تأكيد كرد.
پيام تسليت رهبر انقلاب به خانواده شهداي كويته
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي پيام تسليت و همدردي رهبر معظم انقلاب را به خانواده بيش از يكصد شهيد شهر كويته پاكستان اعلام كرد.
ولايتي ضمن همدردي با خانواده شهداي كويته، نشستي را با حضور علماي اهل سنت و شيعه اين شهر نيز برگزار كرد.
در اين نشست، قاري عبدالرحمان، حافظ حمدالله، مولوي حبيب الله چشتي از علماي اهل سنت و همچنين از علماي ديوبند، اهل حديث، بري لوي، جماعت اسلامي، جمعيت علماي اسلامي و گروه هاي ديگر حضور داشتند.
از علماي شيعه نيز سيدهاشم موسوي، حجت الاسلام والمسلمين رفيعي، حجت الاسلام والمسلمين جمعه اسدي در اين جلسه شركت كرده بودند.
آمريكا عامل ايجاد جنگ فرقه اي
«سيد منور حسن» رهبر حزب جماعت اسلامي پاكستان در ديدار با ولايتي، آمريكا را عامل اصلي جنگ فرقه اي در اين كشور دانست.
وي با حمايت از اجراي پروژه خط لوله گاز صلح افزود: پاكستان با كمك ايران مي تواند به بحران كمبود انرژي در كشور غلبه كند.
رهبر جماعت اسلامي تأكيد كرد: پاكستان و ايران با كمك هم مي توانند به تسلط غيرقانوني آمريكا و ناتو در افغانستان پايان دهند.
وي افزود: دولت پاكستان بايد توجه بيشتري به حفظ روابط برادرانه و دوستانه خود با ايران داشته باشد.
پيروي مسلمانان پاكستان از رهبر انقلاب
«علامه امين شهيدي» از علماي پاكستان نيز در ملاقات با دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي اظهار داشت: شيعيان و اهل سنت با يكديگر متحد هستند و با اين اتحاد تمام توطئه ها براي ايجاد جنگ فرقه اي را خنثي مي كنند.
شهيدي افزود: تروريست هايي كه در دامان آمريكا پرورش يافته اند به دنبال ايجاد تفرقه بين شيعه و سني هستند تا از اين طريق بتوانند به پاكستان ضربه بزنند اما فرزندان پاكستان با خنثي كردن اين حربه از كشورشان دفاع مي كنند.
علامه شهيدي خاطرنشان كرد: ما با پيروي از رهبرمان آيت الله خامنه اي اتحاد خود را حفظ خواهيم كرد و به خواست خدا طبق خواسته رهبر دشمنان شكست مي خورند.
گفتني است، سفر ولايتي به پاكستان در زماني انجام شد كه پاكستان به شدت از جانب آمريكا براي گسترش روابط تحت فشار بود اما كابينه دولت پاكستان قبل از سفر اين مقام ايراني هرگونه فشار آمريكا را رد كرد.
همچنين وزارت امور خارجه پاكستان در بيانيه اي با مهم خواندن نقش ايران در فرآيند صلح افغانستان خواهان مشاركت اين كشور در پيشبرد روند صلح در اين كشور شد.
 


واكنش وزير دفاع به اتهامات واهي لئون پانتا

وزير دفاع كشورمان در واكنش به اتهامات بي اساس وزير دفاع آمريكا تاكيد كرد انقلاب اسلامي ايران براي رساندن پيام خود كه همان پيام اسلام و قرآن است نيازي به قاچاق سلاح و اقدامات غيرقانوني ندارد.
سردار احمد وحيدي در واكنش به مصاحبه اخير لئون پانتا وزير دفاع آمريكا با نشريه وال استريت ژورنال كه در آن جمهوري اسلامي ايران را به قاچاق سلاح و تلاش براي بي ثبات كردن خاورميانه متهم كرده است، گفت: اين اتهامات بي اساس يك نوع فرافكني مضحك است كه نمي تواند پرده بر جنايت بي شمار آمريكا در مناطق گوناگون جهان بويژه منطقه خاورميانه بكشد.
وحيدي تصريح كرد: البته سيا و پنتاگون كه امروز نامشان در دنيا با ترور، تهديد، ناامني، آدم ربايي، جاسوسي، قاچاق سلاح، آدم كشي مترادف است و هر روز براي تامين منافع نامشروعشان دست به اقدامات مغاير با حقوق بين الملل مي زنند، اتهام زني و فرافكني امري كاملا عادي تلقي مي شود.
وي افزود: حجم گسترده قاچاق سلاح از جمله موشك هاي دوش پرتاب آمريكايي ضد هواگرد كه گفته مي شود در دست تروريست ها و معارضين مسلح در سوريه قرار گرفته و هر روز جنايت جديد مي آفريند از ديگر نمونه هاي قاچاق سلاح و تلاش آنان براي بي ثبات كردن منطقه است.
وزير دفاع در پايان، با رد اين گونه اتهامات خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب فرهنگي و معنوي است و براي رساندن پيام خود كه همان پيام اسلام و قرآن كه منطبق با فطرت انسان ها است نياز به قاچاق سلاح و اقدامات غيرقانوني ندارد.
 


اينترپل تعقيب خاوري را به جريان انداخت

پس از گذشت چندين ماه از فرار خاوري مديرعامل سابق بانك ملي، در جريان پرونده فساد بزرگ بانكي، اينترپل تعقيب وي را به جريان انداخت.
قاضي ناصر سراج در رابطه با آخرين وضعيت «خاوري» يكي از مهمترين متهمان فساد مالي، اظهار داشت: اينترپل نام خاوري را در ليست اسامي تحت پيگرد قانون قرار داده است.
وي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، اين اقدام پليس بين الملل را مثبت تلقي كرد و افزود: اين امر گامي مثبت براي بازگرداندن خاوري به ايران و محاكمه وي در ايران محسوب مي شود.
قاضي پرونده فساد 3 هزار ميلياردي همچنين درباره علت تعلل اينترپل در نام بردن از خاوري به «فارس» گفت: مسئولان اينترپل خودشان بايد پاسخگوي اين مطلب باشند كه چرا پس از گذشت 8 ماه از درخواست ايران براي نام بردن از خاوري اسم او را در سايت خود منعكس كرده اند.
بنابر اطلاعات درج شده در سايت اينترپل خاوري به عنوان كلاهبردار شناخته شده و اين سازمان درخواست دستگيري وي را داشته است.
 


آخرين وضعيت ائتلاف سه گانه

رئيس فراكسيون اصولگرايان گفت: تاكنون هيچ نامزدي به ائتلاف سه گانه (حدادعادل - قاليباف - ولايتي) اضافه نشده است.
به گزارش فارس، غلامعلي حداد عادل رئيس فراكسيون اصولگرايان در حاشيه مراسم ختم مرحوم حسن حبيبي و در پاسخ به سوالي در خصوص تغيير تعداد نامزدهاي ائتلاف سه گانه گفت: در حال حاضر هنوز هيچ فردي به ائتلاف سه گانه اضافه نشده است.
 


برگزيدگان جشنواره پزشكي ابن سينا تجليل شدند

برگزيدگان چهاردهمين جشنواره پزشكي ابن سينا با حضور «محمدحسن طريقت» سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، «محمدرضا منصوري» رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران و جمعي از دست اندركاران نظام سلامت طي مراسمي تجليل شدند.
در اين جشنواره كه ديروز در محل تالار ابن سينا دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد از 30 نفر از برگزيدگان حيطه پزشكي در بخش هاي مختلف شامل جايزه ابن سينا، جايزه حكيم جرجاني و بخش هاي پيشكسوتان، اخلاق پزشكي و رفتار حرفه اي و پژوهش و آموزش، تجليل به عمل آمد.
براساس اين گزارش، اين برگزيدگان شامل 17 نفر در بخش پژوهش، 20 برگزيده در بخش آموزش پزشكي و سه نفر از دانشگاه هاي غير از دانشگاه علوم پزشكي تهران بودند.
گفتني است جشنواره ابن سينا هر سال با هدف تشويق محققان، هيات علمي و دانشجويان در زمينه فعاليت هاي پژوهشي، آموزشي و كاربردي، دادن هويت مستقل به كارهاي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي تهران و برقراري ارتباط مستمر دانشگاه با دانش آموختگان برگزار مي شود.
تشويق و ترغيب هيات علمي و دانشجويان در زمينه تاليف و ترجمه كتب علمي از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره است.
جايزه رتبه نخست تمام بخش هاي پژوهشي اين جشنواره 80 ميليون ريال به علاوه 30 ميليون ريال هزينه شركت در يك همايش خارج از كشور است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10