(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 19 بهمن  1391 - شماره 20425

مصطفي نجار:
انسداد مرزها 700 ميليون دلار هزينه بر كشور تحميل مي كند
18هزار گلزار شهدا غبارروبي و عطرافشاني مي شود
با ابطال مصوبه دولت ديوان عدالت اداري
عرضه و مصرف قليان در قهوه خانه ها را ممنوع اعلام كرد
مأمور انتظامي اصفهان
چك پول 60 ميليون ريالي را به صاحبش برگرداند
وضع هواي كشور در روز راهپيمايي 22 بهمن
هواي تهران در شرايط هشدار
كميته امداد خبر داد
افتتاح 7هزار مسكن ويژه مددجويان
كلاهبرداري 150 ميلياردريالي به بهانه پيش فروش خانه
حادثه در خط يك مترو تهران
دور جديد پيش فروش بليت قطار از 21 بهمن
حوادث كوتاه از كشور
جلوگيري از خروج 1400 راس دام از مرز ايران
محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كشور
برف ارتفاعات بشاگرد را سفيدپوش كرد
شيوع آنفلوانزا در عراق
300 كيلو كوكائين در قوطي رب
همزيستي با مار!
مرده اي كه به خانه برگشت!
محل كشته شدن «بن لادن» پارك مي شود


مصطفي نجار:

انسداد مرزها 700 ميليون دلار هزينه بر كشور تحميل مي كند

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با رئيس آژانس ملي مبارزه با مواد مخدر تاجيكستان ديدار كرد.
مصطفي نجار در اين ديدار كه در محل وزارت كشور برگزار شد با اشاره به اقدامات كشورمان در عرصه مبارزه با مواد مخدر در قالب يك استراتژي جامع و متوازن يادآور شد: تقويت ظرفيت هاي كمي و كيفي مبارزه با مواد مخدر از طريق انسداد و تجهيز مرزها و مبادي ورودي و خروجي كه سالانه بيش از 700 ميليون دلار هزينه بر كشورمان تحميل مي كند و برگزاري كارگاه هاي آموزشي تخصصي از جمله اقدامات مقابله اي كشور در حوزه مبارزه است كه در اين راستا نيروهاي ما موفق شده اند در سال گذشته بيش از 520 تن انواع مواد مخدر را كشف و ضبط كنند.
محمد نجار همچنين تهيه و اجراي سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد با هدف جلوگيري از گرايش آحاد سالم جامعه به اعتياد، ايجاد مراكز درماني با شيوه هاي علمي متعدد، اجراي طرح موثر توزيع شربت «تنتور اپيوم» در مراكز درماني اعتياد در سطح كشور و حمايت از فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد را از جمله برنامه هاي كاهش تقاضا در جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد.
وي همچنين همكاري با UNODC، پيمان پاريس، ابتكار سه جانبه، سيكا، اكو و امضاي 38 يادداشت تفاهم همكاري در زمينه مبارزه با مواد مخدر با كشورهاي منطقه و فرامنطقه اي را از اهم اقدامات بين المللي كشورمان ذكر كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران، آمادگي خود را براي تبادل اطلاعات، انجام عمليات هاي مشترك، برگزاري كارگاه هاي آموزشي در حوزه كاهش تقاضا و ديگر اقدامات مشترك مقابله اي اعلام مي دارد.
 


18هزار گلزار شهدا غبارروبي و عطرافشاني مي شود

امروز در بيش از 18هزار گلزار شهدا مراسم غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا باعنوان «ميهماني لاله ها» برگزار مي شود.
بنابرگزارش رسيده اين مراسم به مناسبت گرامي داشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در بهشت زهرا(س)، گلزار شهداي زرتشتي ويژه اقليت هاي ديني روستاي «روشن آباد» در استان گلستان و گلزار شهداي اهل تسنن در مهاباد همزمان ساعت 14 امروز برگزار خواهد شد.
اصغر آب خضر، قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اين رابطه با اشاره به مراسم «گلبانگ تكبير» و فرياد الله اكبر در شامگاه 21بهمن امسال در بام خانه ها، اظهار داشت: اين مراسم به ياد تكبيرهاي بهمن57، نغمه روحاني و دل انگيز گلبانگ تكبير رأس ساعت21 در آسمان ايران طنين انداز مي شود. همچنين بانگ الله اكبر از ماذنه هاي مساجد پايگاه هاي بسيج و شبكه هاي مختلف صداوسيما پخش مي شود.وي در تشريح برنامه هاي مراسم بزرگداشت 22بهمن، گفت: اين مراسم به طور همزمان در 930بخش، شهر و شهرستان و بيش از چهارهزار روستاي كشور از ساعت 9صبح از مسيرهاي 10گانه بسوي ميدان آزادي آغاز خواهدشد.
وي استقرار ماكت هواپيماي شكاري (قاهره 313) و ماكت ماهواره «كاوشگر» را از ديگر برنامه هاي روز 22بهمن در ميدان آزادي ذكر كرد و افزود: امسال بيش از 220خبرنگار خارجي و سه هزار و 600خبرنگار داخلي، عكاس و تصويربردار در سراسر كشور مراسم 22بهمن را پوشش مي دهند.
آب خضر از استقرار بيش از 13كيلومتر سيستم صوتي در مسيرهاي راهپيمايي منتهي به ميدان آزادي و ارائه خدمات صوتي به صورت ثابت و سيار در تهران و استان ها به عنوان بزرگ ترين سيستم صوتي مراسم هاي 22بهمن ياد كرد.
وي با بيان اينكه هموطنان خارج از كشور نيز مراسم 22بهمن را جشن مي گيرند، افزود: بيش از 100هنرمند و 10استاد دانشگاه در گروه هاي هنري و فرهنگي براي برگزاري جشن هاي پيروزي انقلاب به 30كشور جهان اعزام شدند.آب خضر ارايه خدمات رايگان از سوي مترو و شركت واحد اتوبوسراني بويژه از ميادين اصلي به سمت مسيرهاي راهپيمايي را از ديگر اقدامات انجام شده براي رفاه حال شركت كنندگان در مراسم راهپيمايي 22بهمن ذكر كرد و افزود: 600نوجوان و جوان دانش آموز و بسيجي در اين مراسم برنامه همسرايي را در قالب گروه هاي سرود يكهزار و 357نفري در مراكز استاني و شهرستاني و گروه 22هزار نفري در تهران اجرا خواهند كرد.
 


با ابطال مصوبه دولت ديوان عدالت اداري

عرضه و مصرف قليان در قهوه خانه ها را ممنوع اعلام كرد

ديوان عدالت اداري با ابطال مصوبه دولت، عرضه و مصرف قليان در قهوه خانه ها را رسما ممنوع اعلام كرد.
در پي شكايت دبير كل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران، ديوان عدالت اداري مصوبه وزراي عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك مبني بر خروج قهوه خانه ها از زمره اماكن عمومي را ابطال كرد.
در شكايت دبير كل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران ضمن ابراز تاسف از خبر آزادي مصرف دخانيات در قهوه خانه ها از سوي دولت تاكيد شده است: اين اقدام دولت كه موجب تاسف كليه دلسوزان سلامت كشور را فراهم كرده است، مغاير با ماده 18 و 13 قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات، مصوب مجلس شوراي اسلامي و ماده 7 آئين نامه اجرايي آن و ماده 8 معاهده جهاني كنترل دخانيات است.دولت در شرايطي دست به چنين اقدامي زده است كه ديوان عدالت اداري در شهريور ماه سال جاري نيز ارائه قليان با هر نوع تنباكو در قهوه خانه ها را ممنوع كرده بود.
اما متاسفانه وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك اين تصميم خود را در راستاي پيشنهاد وزارت بهداشت مطرح كرده بود اما اين وزارتخانه بلافاصله در مورخ 28/8/90 از اين تصميم بي اطلاعي كرده و آن را مخالف نظر خود اعلام كرد.
بنابراين گزارش در راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري درخصوص مصرف و عرضه قليان در قهوه خانه ها كه با امضاي محمد جعفر منتظري رئيس اين هيئت صادر شده آمده است: نظر به اين كه در بند 14 از ماده 55 قانون شهرداري اصلاحي مورخ
27/11/1345، قهوه خانه ها از مصاديق اماكن عمومي قلمداد شده اند، مصوبه شماره
165394/ت45944ك-21/8/1390 وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك مبني بر خروج قهوه خانه ها از زمره اماكن عمومي، مخالف قانون مذكور است و به استناد بند 1 ماده 19 و ماده 42 قانون ديوان عدالت اداري حكم به ابطال آن صادر و اعلام مي شود.
اطلاعيه مهم ديوان عدالت اداري
به سخنان اخير رئيس جمهور
در پي سخنان اخير رئيس جمهور در مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با استيضاح دكتر شيخ الاسلامي وزير وقت تعاون، كار و رفاه اجتماعي كه ايراداتي را متوجه تصميمات اتخاذ شده در ديوان درخصوص لغو تصميمات هيئت امناي تامين اجتماعي و ابلاغ انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان مديرعامل آن ابراز كرده بود اطلاعيه مهمي را صادر كرد.
در بخشي از اين اطلاعيه ضمن رد سخنان رئيس جمهور تاكيد شده است: اولا پرونده مورد نظر رئيس جمهور در تاريخ 17/5/89 در ديوان مطرح شده است نه در سال 87 و ديگر اينكه اين اقدام رئيس ديوان عدالت اداري به منزله عدم صلاحيت هيئت عمومي ديوان اداري نبوده است بلكه به لحاظ انتفاء موضوع و انتصاب شخص ديگر به جاي مديرعاملي كه ادعا شده بود فاقد شرايط مورد نظر مقنن بوده اتخاذ گرديده است. به علاوه زمان رسيدگي هم آنگونه كه اظهار كرده اند دو سال نبوده است بلكه تنها شش ماه به طول انجاميده است كه دقيقا ميانگين زمان در ديوان است.
ثانيا، به موجب استفساريه ماده 11 قانون ديوان عدالت اداري مصوب سال 1374، هرچند ماده واحده مذكور راجع به تفسير ماده 11 قانون سابق ديوان مي باشد ليكن با عنايت به اينكه مفاد ماده 11 قانون سابق در ماده 13 قانون فعلي ديوان عدالت اداري عينا مقرر شده و هرآنچه راجع به تفسير قانون سابق بوده منطقا بايد نسبت به مفاد قانون فعلي نيز لازم الرعايه باشد.
ديوان عدالت اداري در بخش ديگري از اين اطلاعيه تصريح كرده است، مطابق ماده 53 الحاقي به آئين دادرسي ديوان عدالت اداري، هيات عمومي ديوان صلاحيت رسيدگي به اعتراضات قانوني نسبت به آراء هيات عمومي را دارد. تاكنون نسبت به آراء متعددي اعمال ماده مذكور درخواست شده و در مواردي آراء نقض و جهت درج در روزنامه رسمي به آن مرجع ارسال شده و در دسترس همگان مي باشد. بنابراين مناسب بود به جاي تشكيك در رسيدگي مذكور و سياسي جلوه دادن آراء و تصميمات هيات عمومي ديوان عدالت اداري، با استفاده از نظرات مشاورين امين و با تمسك به مقررات مربوط نسبت به پيگيري و رفع ايراد ادعايي اقدام مي فرمودند.
 


مأمور انتظامي اصفهان

 چك پول 60 ميليون ريالي را به صاحبش برگرداند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مأمور وظيفه شناس در فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان، چك پول 60 ميليون ريالي پيدا شده را به صاحبش برگرداند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، مأمور وظيفه شناس جمعي فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان حين انجام وظيفه در سطح شهر يك فقره چك 60 ميليون ريالي را پيدا كرد.
بنابراين گزارش، اين مأمور نيروي انتظامي پس از پيگيري و شناسايي مالك چك پول آن را به وي تحويل داد.
اين اقدام مأمور پليس اصفهان كه خوشحالي مالباخته را به همراه داشت توسط فرماندهان ارشد انتظامي استان مورد تقدير قرار گرفت.
 


وضع هواي كشور در روز راهپيمايي 22 بهمن

مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي كشور گفت: آسمان تمام استان هاي كشور 22 بهمن صاف خواهد بود.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت و گو با ايسنا، افزود: استان هاي اردبيل، البرز، ايلام، تهران، چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، زنجان، سمنان، فارس، قزوين، قم، كردستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، مركزي و همدان روز يكشنبه (22 بهمن ماه) آسماني صاف خواهند داشت.
وي ادامه داد: آسمان استان هاي كرمان، يزد، بوشهر، خراسان شمالي، خوزستان و سيستان و بلوچستان نيز صاف همراه با وزش باد پيش بيني شده است.
مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي كشور خاطرنشان كرد: در استان هاي گلستان، گيلان و مازندران نيز شاهد آسماني صاف تا كمي ابري و در استان آذربايجان غربي، اصفهان و هرمزگان صاف و غبارآلود خواهيم بود.
به گفته اميدوار شهري آسمان استان آذربايجان غربي در روز يكشنبه (22 بهمن ماه) صاف و همراه با غبار صبحگاهي است.

 


هواي تهران در شرايط هشدار

به گزارش شركت كنترل كيفيت هواي شهرداري تهران، هواي پايتخت در شرايط هشدار قرار دارد.
بنابر آمار ساعات صبحگاهي روز چهارشنبه ايستگاههاي سنجش آلودگي هوا، ميزان غلظت ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون، 150 PSI است كه اين ميزان روز سه شنبه 144 PSI بود.
هنگامي كه شاخص كيفيت هوا بين 100 تا 200 PSI (شاخص استاندارد آلودگي هوا) قرار گيرد اعلام وضعيت هشدار، بين 200 تا 300 اعلام وضعيت اضطرار و بيش از 300 PSI اعلام وضعيت بحران است.
وضعيت پاك، سالم، ناسالم، بسيار ناسالم، هشدار، اضطرار و بحران از شاخص هاي اندازه گيري هوا هستند و با اين شاخص ها هواي تهران اندازه گيري مي شود.
آلاينده هاي اوزون، ذرات معلق، منوكسيد كربن، دي اكسيد نيتروژن و دي اكسيد گوگرد، پنج آلاينده هواي تهران هستند.
هرگاه شاخص كيفيت هواي تهران از وضعيت «هشدار» به «اضطرار» برسد، سازمان هاي ذيربط نيز ملزم مي شوند تا طبق قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، نسبت به رفع آن به صورت مكاني و زماني با اعمال شرايط خاص و محدوديت هاي تردد اقدام كنند.
آنها همچنين بايد اقداماتي را كه موجب كاهش آلودگي هوا مي شود اعمال كنند.
 


كميته امداد خبر داد

افتتاح 7هزار مسكن ويژه مددجويان

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از افتتاح بيش از 7هزار و 249 مسكن مددجويي و بيش از 61 پروژه اداري جهت ارايه خدمات بهتر به اقشار آسيب پذير جامعه در دهه فجر خبر داد.
حسين انواري با اشاره به توزيع 13هزار و 127سبد ارزاق و كالا در بين خانواده هاي تحت حمايت اين نهاد اظهار كرد: بازديد مسئولان كميته امداد امام(ره) از منازل بيش از 3هزار و 969مددجوي تحت پوشش اين نهاد به منظور بررسي وضعيت معيشتي آنان و ديدار با ايتام، اهداي بيش از 13هزار و 826 جهيزيه و پرداخت بيش از 16هزار و 287 مورد وام كارگشايي از ديگر اقدامات اين نهاد در ايام الله دهه مبارك فجر است.
ارائه خدمات حمايتي و درماني
در مراكز درماني در ايام دهه فجر
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) ارائه خدمات حمايتي و درماني اعم از ويزيت رايگان در مراكز درماني اين نهاد، آزادي زندانيان آبرومند معسر، افتتاح پروژه هاي زكات در روستاهاي مناطق محروم، جمع آوري و ارسال كالاهاي اساسي براي كمك به زلزله زدگان مناطق مختلف كشور، كمك در بهسازي مسكنهاي روستايي با همكاري بنياد مسكن انقلاب اسلامي، افتتاح حسابهاي قرض الحسنه براي مددجويان تحت حمايت، تامين انشعاب رايگان آب، برق و گاز منازل مددجويان را از ديگر اقدامات اجرايي اين نهاد در ايام دهه مبارك فجر اعلام كرد.
انواري تصريح كرد: غبارروبي و عطرافشاني مزار شهداي گمنام، برگزاري مراسم پرفيض زيارت عاشورا، شركت در راهپيمايي يوم الله 22بهمن، شركت در نماز عبادي، سياسي جمعه و برپايي بيش از 182 ايستگاه صلواتي در طول مسير راهپيمايي يوم الله 22 بهمن از ديگر برنامه هاي كميته امداد امام(ره) در ايام مبارك دهه فجر است.
 


كلاهبرداري 150 ميلياردريالي به بهانه پيش فروش خانه

رئيس بازپرسي شعبه 2 دادسراي شهرستان ري از كلاهبرداري 150 ميليارد ريالي پيش فروش واحد مسكوني توسط سه نفر با عنوان گروه مهندسين تك سازان سازه گستر در شهرري خبر داد.
«حسيني» ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا از تمام شاكياني كه از مسئولان شركت گروه مهندسين تك سازان سازه گستر شكايت دارند خواست در مدت يك ماه آينده براي طرح شكايت به دادسراي شهرري مراجعه كنند.
حسيني اظهار كرد: تاكنون 200 شاكي از شهرري يا تهران كه از اين افراد واحد مسكوني در محلات دهخدا، بلوار قدس و 13 آبان در شهرري خريداري كرده اند، طرح شكايت كرده اند.
حسيني ادامه داد: اين افراد در يكي از طرح هاي 100 واحدي حق فروش 70 واحد را داشته اند كه به 150 نفر فروخته اند و در طرح ديگري بدون اخذ جواز از شهرداري و بدون اجازه مالك 40 واحد را پيش فروش كرده اند.وي افزود: اين سودجويان در طرح هاي شخصي ديگر نيز با انعقاد قرارداد مشاركت با افراد، واحدها را به افراد ديگري فروخته اند.رئيس بازپرسي شعبه 2 دادسراي شهرستان ري با اشاره به بازداشت سه متهم اصلي پرونده گفت: اينك بايد همه شاكيان به دادسرا مراجعه كنند تا مبلغ دقيق برآورد شود. وي يادآور شد تاكنون بيشتر املاك و دارايي هاي اين افراد شناسايي و توقيف شده و در صورتي كه املاك يا دارايي ديگري از آنان شناسايي و احراز شود، توقيف خواهد شد.

 


حادثه در خط يك مترو تهران

بخشي از خط يك مترو تهران ديروز صبح از ايستگاه امام خميني(ره) تا حرم امام به علت بروز حادثه عمراني و سقوط جرثقيل مسدود و باعث معطلي مسافران شد.
بنابر گزارش شركت بهره برداري متروي تهران و حومه، ساعت 6 صبح ديروز پيمانكاري در حال ساختن پل در مسير خط 1 مترو بود كه جرثقيل واژگون شد.
در اين حادثه بوم جرثقيل شكسته شد و در حريم ريلي افتاد. همچنين سازه پل فلزي نيز روي خط افتاد. بلند كردن بار سنگين از سوي جرثقيل علت اين حادثه اعلام شد.
به دنبال اين حادثه سازمان تاكسيراني شهر تهران 500 دستگاه ون به ايستگاه هايي كه براي ساعاتي مسافرگيري در آنها متوقف شده بود، اعزام كرد. شركت واحد اتوبوسراني نيز 400 دستگاه اتوبوس را براي جابجايي مسافران به خط 1 مترو اعزام كرد.
گفتني است با تلاش عوامل اجرايي و فني مجموعه مترو خدمات رساني خط يك مترو از ساعت 30/8 آغاز شد.

 


دور جديد پيش فروش بليت قطار از 21 بهمن

دور جديد پيش فروش بليت قطارها در سامانه جامع برنامه ريزي و نظارت بر فروش بليت قطارهاي مسافري راه آهن جمهوري اسلامي ايران از 21 بهمن ماه سال جاري با حضور 6 شركت بخش خصوصي آغاز خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، شركت هاي بخش خصوصي در اين سامانه با بهره مندي از استقلال بيشتر به شكل مستقل نسبت به فروش بليت قطارهاي خود اقدام مي كنند.
متقاضيان مي توانند به منظور تهيه بليت با مراجعه به يكي از مراكز مجاز فروش بليت قطار در سراسر كشور نسبت به تهيه بليت اقدام كنند.
يادآور مي شود؛ خريداران بليت قطار پس از دريافت بليت از اپراتور فروش بايد مندرجات آن اعم از نام و نام خانوادگي، مبدأ و مقصد، تاريخ و ساعت حركت و غيره را به دقت بازنگري كرده و هرگونه مغايرت را به اپراتور اعلام كنند.شماره پيامك 3000139 و 3000300 نيز آماده دريافت نظرها، انتقادها و پيشنهادهاي متقاضيان خريد بليت و سفر با قطار است.

 


حوادث كوتاه از كشور

كشف كالاي قاچاق
اصفهان-خبرنگار كيهان: بيش از 6000 كالاي قاچاق و غيرمجاز در اصفهان كشف شد.
در اين اقدام كه با همكاري بازرسان تعزيرات حكومتي و پليس مبارزه با قاچاق كالا انجام شد، اقلامي از قبيل الكل طبي غيرمجاز، صابون هاي غيرمجاز و قاچاق و انواع فرآورده هاي غذايي غيربهداشتي و قاچاق به ارزش حدود 100 ميليون ريال توقيف شد. پس از دستگيري متهمان، پرونده براي رسيدگي به مراجع قضايي ارسال شد.
واژگوني خودرو
فارس-زاهدان: بر اثر واژگوني يك دستگاه خودروي تويوتا در محور شهرستان زابلي 2 كشته و 6 مجروح بر جا گذاشت.
به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس خودروي تويوتا داراي 8 نفر سرنشين بوده كه بر اثر اين سانحه 2 نفر به نام هاي «ندا و بشير احمد-آ» به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و مابقي سرنشينان و راننده خودرو مصدوم كه براي مداوا به بيمارستان منتقل شدند.
آتش سوزي خانه مسكوني
فارس-فهرج: يك باب منزل مسكوني در فهرج طعمه حريق شد. شهمرادزاده مسئول آتش نشاني فهرج ميزان خسارت وارده در اين حادثه را 150 ميليون ريال اعلام كرد و بيان داشت: در اين آتش سوزي تمام وسايل منزل مسكوني در آتش سوختند.
وي اتصال سيم هاي برق را علت وقوع حريق در اين واحد مسكوني اعلام كرد.
انفجار ديگ بخار
¤يك زن خانه دار در فهرج بر اثر انفجار ديك بخار فوت كرد.
انفجار ديك بخار در يك خانه در روستاي اسماعيل آباد شهرستان فهرج حادثه آفريد و خانمي در خانه اش در حال آشپزي جان خود را از دست داد.
بر اثر اين انفجار اين خانم از ناحيه سر و صورت به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش تيم پزشكي جان خود را از دست داد.
تصادف دو كاميون
فارس-قم: تصادف شديد دو كاميون در جاده قديم قم-كاشان مرگ 2 راننده كاميون را به همراه داشت.
سرهنگ جمشيدي راد رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم در تشريح حادثه تصادف افزود: راننده كاميون بنز از سمت قم به طرف كاشان در حال حركت بود كه با يك دستگاه كاميون كشنده هوو كه از سمت كاشان به سمت استان قم در تردد بود برخورد كرده كه در اثر شدت برخورد، كاميون بنز به سمت خودروي سواري پژو در حال حركت منحرف شده است. در اين تصادف راننده دو كاميون جان خود را از دست دادند.
كشف عسل تقلبي
اصفهان-خبرنگار كيهان: 4 تن عسل تقلبي در نجف آباد اصفهان كشف شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، «سرهنگ محمد پرتوي» افزود: در پي گزارش واصله مبني بر اينكه فردي به نام «ل-ف» 50 ساله اقدام به توليد عسل تقلبي در اين شهرستان مي كند، ماموران انتظامي پس از انجام تحقيقات و اطمينان از درستي موضوع با هماهنگي قضايي به محل مورد نظر اعزام و كارگاه موصوف را پلمب كردند.
 


جلوگيري از خروج 1400 راس دام از مرز ايران

مسئول اطلاع رساني فرماندهي مرزباني استان خراسان شمالي از خروج يك هزار و 400 راس دام طي 24 ساعت گذشته از مرز ايران به سمت تركمنستان در محدوده مرزي خراسان شمالي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس مصطفي امامي اظهار كرد: اين گله هاي دام از سوي مرزبانان مستقر در پاسگاه غلامان واقع در بخش مرزي راز و جرگلان بجنورد به داخل خاك ايران بازگردانده شدند.
وي تصريح كرد: دو چوپان در اين زمينه دستگير و با تشكيل پرونده اي از سوي فرماندهي مرزباني استان خراسان شمالي تحويل مراجع قضايي شدند.
مسئول اطلاع رساني فرماندهي مرزباني استان خراسان شمالي گفت: همچنين مرزبانان استان موفق شدند تا در اوايل همين هفته 1300 راس دام را هنگام خروج از مرز ايران به سمت تركمنستان شناسايي و متوقف كنند.
امامي گفت: دو عابر غيرمجاز نيز توسط مرزبانان پاسگاه مرزي حصارچه در اين زمينه شناسايي و دستگير شدند.
وي علت اصلي خروج دام از مرز استان خراسان شمالي را چرانيدن آنها در مراتع سرسبز كشور همسايه عنوان كرد.
گفتني است، استان خراسان شمالي 301 كيلومتر مرز بين المللي با كشور تركمنستان دارد.

 


محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كشور

معاون عملياتي پليس راه، محدوديت هاي ترافيكي در روزهاي پاياني هفته و تعطيلات منتهي به روز 22 بهمن را اعلام كرد.
سرهنگ صمد اسفندياري، گفت: تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر چهارشنبه 18 بهمن ماه الي ساعت 24 روز يكشنبه 22 بهمن ماه امسال از محور چالوس و بالعكس ممنوع است.
همچنين تردد انواع تريلر و كاميون از محورهاي كرج-چالوس و هراز كماكان ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 13 الي 30:22 روز جمعه 20 دي از ميدان اميركبير كرج تا دهانه شمالي تونل كندوان در استان البرز به منظور تخليه بار ترافيكي ممنوع و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 13 الي ساعت 30:22 روز يكشنبه 22 بهمن ماه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 16 الي 30:22 از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يك طرفه انجام مي گيرد.
وي همچنين افزود: تردد كليه كاميون ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 الي 30:22 روز چهارشنبه 18 بهمن ماه و از ساعت 6 الي 30:22 روزهاي پنجشنبه، جمعه، شنبه و يكشنبه مورخ 19، 20، 21 و 22 بهمن ماه سال جاري از محور هراز ممنوع است.
 


برف ارتفاعات بشاگرد را سفيدپوش كرد

رئيس اداره هواشناسي شهرستان بشاگرد گفت: بارش برف موجب خوشحالي و شگفتي مردم روستاي «بم بارك، دستگرد، سورگ و موردان» اين شهرستان شد.
به گزارش ايرنا از بشاگرد، محمد مهدي زاده سه شنبه شب افزود: اين برف كه از دوشنبه شب گذشته در ارتفاعات بشاگرد به زمين نشست حداقل دماي منطقه را هشت درجه و حداكثر 18درجه سانتي گراد كاهش داد.روستاي بم بارك با جمعيت 70 خانوار در فاصله 90 كيلومتري شمال سردشت مركز شهرستان بشاگرد واقع است.عمده درآمد مردم شهرستان بشاگرد از دامداري و باغداري است.
بشاگرد داراي آب و هوايي گرم و خشك در 270كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هاي هرمزگان واقع شده است.
 


شيوع آنفلوانزا در عراق

يك مقام رسمي بهداشتي در عراق اعلام كرد: تاكنون 359 نفر در اين كشور به آنفلوانزاي H1N1 مبتلا شده اند و از اين تعداد نيز 10 نفر بر اثر بيماري جان خود را از دست داده اند.
به گزارش ايسنا، معاون وزير بهداشت عراق تاييد كرد كه شرايط در حال حاضر تحت كنترل است و وزارت بهداشت اين كشور تمام داروها و واكسن هاي لازم را در اختيار مردم قرار مي دهد.به گزارش شينهوا، اين مقام رسمي همچنين اظهار داشته است كه تمام بيمارستان هاي سراسر اين كشور بخش هاي درماني جداگانه اي را براي پذيرش افراد مشكوك ابتلا به اين آنفلوانزا آماده كرده اند.
 


300 كيلو كوكائين در قوطي رب

پليس پاراگوئه از كشف بيش از 300 كيلوگرم ماده مخدر كوكايين در اين كشور آمريكاي جنوبي خبر داد كه در محموله قوطي هاي رب گوجه فرنگي به مقصد اسپانيا بارگيري شده بود.
به گزارش ايرنا، منابع خبري گزارش دادند: عمليات پليس در بندر «پوئرتو فنيكس» واقع در شهر «ماريانو روكه آلونسو» در نزديكي «آسونسيون» پايتخت پاراگوئه لحظاتي پيش از آن صورت گرفت كه كشتي حامل محموله گوجه فرنگي مي خواست آنجا را به قصد شهر مالاگا در جنوب اسپانيا ترك كند.
«روفينو خيل» رئيس پليس مبارزه با قاچاق مواد مخدر پاراگوئه به خبرنگاران گفت: محموله كوكايين جاسازي شده در قوطي هاي رب حدود 350 كيلوگرم است اما دادستان پرونده اين رقم را حدود 300 كيلو اعلام كرده است.به گفته پليس، كوكايين در كيسه هاي پلاستيكي كوچك دسته بندي و سپس در داخل قوطي هاي رب گوجه فرنگي جاسازي شده بود.پليس پاراگوئه تاكنون يك مظنون را دستگير كرده است.
 


همزيستي با مار!

«ژي» كودكي چيني است كه از 4 ماهگي با يك افعي خطرناك زندگي مي كند طوري كه بدون حضور او خوابش نمي برد!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ژي هم اكنون با صميمي ترين دوست خود يعني مار افعي زندگي مي كند و والدين او نيز بدون نگراني او را با مار تنها مي گذارند و سر كار مي روند.پدر «ژي» گفته پسرش فقط با وجود اين مار احساس آرامش مي كند و از همه چيز برايش مهمتر است.
بزرگترين تفريح اين پسر چيني بازي با مار است و او به غير از اين مار اسباب بازي ديگري ندارد.
 


مرده اي كه به خانه برگشت!

مرد جوان هندي 10روز پس از برگزاري مراسم خاكسپاري اش در كمال تعجب خانواده به خانه اش برگشت.
اين مرد 20ساله حدود 12 روز قبل براي يافتن شغلي مناسب از شهر خود خارج شد و در مسافرخانه اي در شهر «چناي» اتاقي اجاره كرد.
مدير اين مسافرخانه كه به نبود «هريس» در اتاقش مشكوك شده بود موضوع را با پليس در جريان گذاشت و شماره اي از ميان وسايل او پيدا و خانواده اش را از ناپديد شدن پسرشان مطلع كرد.
دو روز پس از ناپديد شدن اين جوان پليس جسد مردي را از ميان رودخانه اي بيرون كشيد و خانواده «هريس» پس از ديدن جسد او را به اشتباه شناسايي و بلافاصله مراسم خاكسپاري اش را برگزار كردند.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ايندين تايمز، «هريس» 10 روز پس از برگزاري مراسم خاكسپاري اش در كمال تعجب خانواده به خانه بازگشت.
 


محل كشته شدن «بن لادن» پارك مي شود

مقامات دولت ايالتي «خيبرتختونخواه» قصد دارند محل كشته شدن بن لادن را به مجتمع تفريحي- ورزشي تبديل كنند.
به گزارش فارس آنان اعلام كردند كه در محل كشته شدن «اسامه بن لادن» در منطقه «ابيت آباد» مجتمعي تفريحي- ورزشي مي سازند.
«سيد عاقل شاه» وزير ورزش و گردشگري اين ايالت اعلام كرد كه اين مجتمع تفريحي- ورزشي شامل باغ وحش، باشگاه پاراگلايدر، مجموعه ورزش هاي آبي و بخش فرهنگي است.
با اين حال وي اعلام كرده است كه ساخت اين پارك در اين محل به خاطر از بين بردن خاطره بد كشته شدن بن لادن در اين منطقه نيست، بلكه هدف گسترش فرهنگ است.مردم منطقه ابيت آباد ابراز اميدواري كرده اند كه با ساخت اين مجتمع تفريحي- ورزشي چهره مخدوش شهرستان در نزد افكار عمومي ترميم شود.
گزارش ها حاكي از آن است كه ساخت اين بنا حدود پنج سال طول خواهد كشيد و هزينه اي بالغ بر 50 ميليون دلار صرف ساخت آن خواهد شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10