(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 24 بهمن  1391 - شماره 20428

براي آخرين بار صورت مي گيرد
تمديد مهلت ارائه مدارك آرم طرح ترافيك تا 30 بهمن
وزير آموزش و پرورش:
تهران 4 هزار معلم بالاي 90 سال دارد
پليس پيشگيري خبر داد
رشد 30درصدي قاچاق كالا در راه آهن
رويداد هاي خارجي
تهراني ها آماده برف و باران باشند
كشف انبار بزرگ داروهاي نيروزا در اسلامشهر
هشدار وزارت بهداشت درباره مصرف «ريتالين» توسط دانشجويان
رئيس بيمارستان محك:
تامين دارو براي بيماران سرطان خون دشوار شده است
مديركل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت خبر داد
 قيمت گذاري تنها 200 قلم از 2 هزار قلم تجهيزات پزشكي وارداتي
معاون سازمان ثبت اسناد خبر داد
دريافت حق التحرير اضافي شايع ترين تخلف در دفاتر اسناد رسمي
مديرعامل مترو: مترو سال آينده از برج ميلاد عبور مي كند
استانداردهاي حسابداري بخش عمومي تدوين شد
انهدام باند توزيع شيشه در يافت آباد
مظفر خبر داد
آغاز به كار مركز كنترل و پاسخگويي اضطراري به حوادث كشور
كشف يك كيلو طلا از سارقان در پاكدشت
تخم گذاري پرنده 62 ساله
انسان هاي غارنشين!
گردباد در مي سي سي پي
شعارهاي نژادپرستانه روي ديوار مسجد


براي آخرين بار صورت مي گيرد

تمديد مهلت ارائه مدارك آرم طرح ترافيك تا 30 بهمن

مشاور معاون شهردار تهران از تمديد مهلت ارائه مدارك آرم طرح ترافيك تا 30 بهمن ماه جاري خبر داد.
وحيد نوروزي گفت: آخرين مهلت ارائه مدارك آرم هاي طرح ترافيك به دفاتر خدمات الكترونيك شهر تا 30 بهمن است.
وي افزود: با توجه به اينكه هنوز عده اي از متقاضيان مدارك خود را به دفاتر خدمات الكترونيك شهر تحويل نداده اند مهلت ارائه اين مدارك تا 30بهمن ماه تمديد شده است.
مشاور معاون شهردار تهران به سهميه خبرنگاران اشاره كرد و گفت: تمامي سهميه بگيران و خبرنگاراني كه تا مهلت اعلامي نتوانند مدارك خود را ارائه كنند سهميه آنها باطل و هيچگونه ادعايي نمي توانند در اين رابطه داشته باشند.
وي ضمن تاكيد بر اين مطلب كه اين مهلت به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد گفت: رونمايي از آرم هاي طرح ترافيك سال 92 هفته آينده انجام خواهد شد.
 


وزير آموزش و پرورش:

 تهران 4 هزار معلم بالاي 90 سال دارد

وزير آموزش و پرورش گفت: تنها تهران 4 هزار معلم بالاي 90 سال دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بابل «حميدرضا حاجي بابايي» در نشست فرهنگيان شهرستان بابل افزود: هدف از بيمه طلايي توجه بيشتر به بازنشستگان و ارائه خدمات مفيدتر به آنان است.
وي اظهار داشت: اميدوارم مشكل بيمه طلايي به زودي حل شود و اين بيمه به تمام فرهنگيان تعلق گيرد.
حاجي بابايي فهم درست مطالب دروس رياضي و علوم را مهم ترين عامل در تحول بنيادين دانست و گفت: سه سال قبل فرزندان ما سه مدال طلا، سال 90 پنج مدال طلا و در سال جاري هفت مدال طلا در رياضي و شيمي و ديگر شاخه ها در صحنه بين المللي كسب كردند اما اين كافي نيست.
وي با اشاره به اينكه سبك زندگي در جامعه بايد تغيير كند، اظهار داشت: امروز مهم ترين نياز جامعه سبك زندگي درست است، 70 درصد مشكلات جامعه به نوع رفتارهاي ما برمي گردد كه بايد نگاه ما به تعليم و تربيت تغيير كند.
اين مسئول افزود: فردرا متناسب با نياز جامعه تربيت نكرديم و اين سبب شده كه مشكل اشتغال يكي از بزرگ ترين مشكل كشور باشد، بايد 50 تا 70 درصد دانش آموزان ما كسب مهارت كرده و وارد هنرستان شوند، در اين راستا طي سه سال گذشته 30 تا 45 درصد از دانش آموزان كشور به سمت رشته هاي كاردانش و فني و حرفه اي سوق داده شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان از ساري حاجي بابايي در جمع فرهنگيان استان مازندران گفت: شميم زيباي تحول در كشور ناشي از نگاه عالمانه و زيباي رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش است. وي افزود: امروز تحول بنيادين در آموزش و پرورش شروع شده و نتايج آن با گذشت زمان مشخص مي شود.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز برنامه درس ملي به عنوان يكي از مهمترين اسناد تحولي در آموزش و پرورش است كه تدوين كتب جديدالتاليف، روش تدريس، حجم كتب و ساير مسائل آموزشي بر آن استوار خواهد بود.
 


پليس پيشگيري خبر داد

رشد 30درصدي قاچاق كالا در راه آهن

مسئولان اطلاع رساني پليس پيشگيري نيروي انتظامي از كشف حدود 12ميليارد كالاي قاچاق از سوي مأموران پليس راه آهن خبر داد.
سرگرد رضا تقي زاده در گفت و گو با ايسنا با اعلام كشف حدود 12ميليارد كالاي قاچاق از سوي مأموران پليس راه آهن در 10 ماهه سال جاري، گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد افزايش داشته است.
وي با اشاره به دستگيري 405تن در راستاي مبارزه مؤثر با كالاي قاچاق و قاچاقچيان براساس اعلام فرمانده پليس راه آهن، بيشترين كالاهاي مكشوفه در 10 ماهه سال جاري،گفت: پوشاك، گوشي تلفن همراه و لوازم جانبي، لوازم آرايشي و بهداشتي و لوازم صوتي و تصويري در صدر بيشترين كالاهاي مكشوفه قرار دارد.
مسئول اطلاع رساني پليس پيشگيري ناجا در مورد مسيرهايي كه بيشترين كشفيات كالاي قاچاق از آنان بود، گفت: مسيرهاي بندرعباس، يزد و كرمان به سمت تهران از مهم ترين مسيرهايي است كه بيشترين كشفيات ماموران پليس راه آهن در آنجا بوده است.
 


رويداد هاي خارجي

36 هندي قرباني ازدحام
تعداد قربانيان ازدحام براي سوار شدن به قطار در هند به 36 نفر افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شينهوا، تعداد قربانيان ازدحام براي سوار و پياده شدن از قطار در ايستگاه راه آهن شهر مذهبي الله آباد در شمال ايالت «اوتار پرادش» به 36 نفر رسيد.
مسافران براي حضور در مراسم سنتي غسل تعميد در رودخانه گنگ در ايستگاه قطار ازدحام كرده بودند.
حادثه زماني رخ داد كه ميليون ها نفر از هندي ها بعد از انجام مراسم مذهبي غسل تعميد در رودخانه گنگ قصد داشتند به شهرها و ايالت هاي خود بازگردند.
«هاريندر رائو»، مدير ايستگاه راه آهن منطقه اي هند گفت: 36 نفر كشته و تعدادي نيز مجروح شدند. اين اتفاق ساعت 7 عصر و زماني رخ داد كه هزاران مسافر در سكوهاي 5 و 6 ايستگاه ازدحام كردند.
شاهدان عيني مي گويند كه ازدحام براي سوار شدن به قطار منجر به سقوط نرده هاي آهني كنار خط آهن بر روي مردم شده است.در لحظه وقوع حادثه 22 نفر در دم جان باختند. در ميان كشته شدگان يك دختر 10 ساله نيز وجود دارد.
ميزان تلفات ممكن است باز هم افزايش يابد.
ميليون ها هندي هر ساله در مقدس ترين روز سالشان براي پاك كردن گناه هاي خود، به رودخانه گنگ مي روند و در آنجا خود را شستشو مي دهند.
 


تهراني ها آماده برف و باران باشند

 مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از بارش برف و باران در تهران خبر داد.
عبدالرضا اميدوار شهري گفت: با ورود سامانه بارشي جديد در استان هاي غربي كشور بارش باران و وزش باد را خواهيم داشت.
وي پيش بيني كرد امروز به تدريج دامنه اين بارش ها به نواحي مركزي و فردا به استان هاي شرقي كشور كشيده شود، همچنين با نفوذ جريانات سرد شمالي به سواحل درياي خزر به تدريج بارش باران و كاهش دما در اين مناطق آغاز و اواسط پنجشنبه از شمال شرق كشور خارج خواهد شد.وي همچنين براي تهران آسماني نيمه ابري تا ابري همراه با بارش باران و برف پيش بيني كرد و گفت: حداقل و حداكثر دما در اين روز به 4 و 13 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.

 

 


كشف انبار بزرگ داروهاي نيروزا در اسلامشهر

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان اسلامشهر از كشف يك انبار بزرگ داروهاي نيروزا در حوزه استحفاظي اين فرماندهي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، حمدالله نورايي گفت: به دنبال اخبار واصله مبني بر اينكه فردي در منزل شخصي خود در اسلامشهر اقدام به تهيه و ساخت غيرمجاز و تقلبي داروهاي پروتئيني و انرژي زا مي كند، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: با هماهنگي دستگاه قضايي، ماموران پليس آگاهي در يك عمليات ضربتي متهم را دستگير و در بازرسي از منزل وي، 100 پاكت مواد اوليه ساخت داروهاي انرژي زا، 2 هزار عدد انواع آمپول هاي هورموني، 87 بسته انواع مختلف دارو و قرص هاي بدنسازي، 62 كيلوگرم پودر بدنسازي و 87 عدد انواع قوطي خالي براي پر كردن مواد انرژي زا و دستگاه هاي بسته بندي و پرس كردن ظروف و... كشف و ضبط كردند.
نورايي گفت: متهم با توجه به دلايل و مدارك مستند لب به اعتراف گشود و گفت كه اقدام به ساخت داروهاي پروتئيني و انرژي زا مي كردم و پس از بسته بندي و پلمب با برچسب هاي خارجي به باشگاه هاي بدنسازي و برخي داروخانه ها مي فروختم.
پرونده در اين ارتباط تشكيل و متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
 


هشدار وزارت بهداشت درباره مصرف «ريتالين» توسط دانشجويان

مديركل سلامت و روان وزارت بهداشت از مصرف بي رويه داروي ريتالين در بين دانشجويان هشدار داد.
عباسعلي ناصحي در گفت وگو با فارس افزود: دانشجويان در فصل امتحانات متاسفانه به مصرف داروي خطرناك ريتالين مبادرت مي كنند بدون اينكه از عوارض آن باخبر باشند.
وي افزود: داروي ريتالين براي درمان بيماري اختلالات رواني كه با حملات غيرقابل كنترل خواب در بزرگسالان و اختلالات بيش فعالي كم توجهي در كودكان تجويز مي شود تاكيد كرد: علت مصرف اين دارو به دليل ايجاد بي خوابي در افراد است و دانشجويان به همين دليل به مصرف آن اقدام مي كنند چرا كه معتقدند خواب آنها را به هنگام شب بيداري در ايام امتحانات كم مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه افراد نبايد بدون تجويز پزشك، داروي ريتالين مصرف كنند گفت: اختلالات در خواب، كاهش اشتها، سردرد، تعريق، عصبي شدن، لرزش دست، افزايش ضربان قلب، افزايش دماي بدن و دل درد از عوارض مصرف ريتالين است.
به گفته ناصحي در صورت مصرف دوز بالاي اين دارو عوارض خطرناكي همچون اختلال در هوشياري، تشنج، سكته قلبي و مغزي مصرف كنندگان را تهديد مي كند كه در اين رابطه احتمال مرگ نيز وجود دارد.

 


رئيس بيمارستان محك:

تامين دارو براي بيماران سرطان خون دشوار شده است

رئيس بيمارستان فوق تخصصي محك با اشاره به دشواري تامين هزينه داروهاي درمان سرطان هاي خون براي اين گونه بيماران گفت: تهيه هر آمپول درمان سرطان خون حدود پنج ميليون تومان هزينه در بر دارد.
عظيم مهرور در گفت وگو با فارس افزود: بيماران مبتلا به سرطان خون پس از هزينه كردن 10 آمپول با هزينه 50 ميليون تومان وارد مرحله پيوند مغز استخوان مي شوند كه در اين مرحله نيز داروهاي پيوند بسيار پرهزينه هستند.
وي ادامه داد: هزينه هاي درمان بيماران سرطاني بسيار گران است. بخشي از داروها كه توسط بيمه پوشش داده شده مناسب است اما برخي ديگر كه بيمه آنها را پوشش نداده با افزايش نرخ ارز بسيار گران شده و تامين آن سخت است.
رئيس بيمارستان محك گفت: به دنبال راه حلي هستيم چرا كه قيمت دارو برايمان مهم نيست بلكه بايد دارو وارد شود تا بيماران به خوبي درمان شوند.
مهرور با اشاره به اينكه تأمين داروهاي خط اول كه حياتي بوده تأمين مي شود، افزود: اما داروهاي خط دوم كه بسيار پرهزينه هستند به سختي تأمين شده و نمي دانيم آنها را از كجا بخريم و چگونه وارد كنيم.
رئيس بيمارستان محك از دريافت مجوز جديدي از سوي وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با اين مجوز شركت هاي مورد تأييد دارو در خارج از كشور كه وزارت بهداشت آنها را در واردات دارو قبول دارد دريافت كرده ايم تا با هماهنگي وزارت بهداشت داروهاي مورد نياز وارد كشور شود تا از اين طريق مشكل تأمين دارو برطرف شود.
مهرور گفت: با اين وجود با كمك و مساعدت وزارت بهداشت و موسسه هاي خيريه بيمارستان محك به كار خود ادامه داده هرچند كه گاهي پول و اعتبارات موجود است اما نمي توانيم دارو وارد كنيم و گاهي نيز داروها موجود است و آن را نمي توانيم تأمين كنيم.
مهرور ادامه داد: تهيه، كنترل و جمع آوري دارو بسيار سخت است اما اميدواريم تا پايان سال از طريق مجوزي كه وزارت بهداشت داده است مشكلات را برطرف كنيم.
 


مديركل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت خبر داد

قيمت گذاري تنها 200 قلم از 2 هزار قلم تجهيزات پزشكي وارداتي

مديركل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از قيمت گذاري بيش از 200 قلم از تجهيزات پزشكي وارداتي در اين وزارتخانه خبر داد.
«سعيدرضا شاهمرادي» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: دستگاه استنت (ابزاري براي باز نگه داشتن عروق قلبي)، اكسيژناتور(تجهيزات جانبي پمپ قلبي)، دريچه هاي قلبي و فيلم راديولوژي از جمله تجهيزات پزشكي است كه در اين وزارتخانه قيمت گذاري شده است.
وي با بيان اينكه برخي از اين تجهيزات تا 90 درصد با رشد قيمت نسبت به سال گذشته مواجه بوده است افزود: اين تجهيزات در حال توزيع در بازار با نرخ مصوب وزارت بهداشت است.
شاهمرادي با بيان اينكه قيمت گذاري تجهيزات پزشكي از افزايش بي مورد و همچنين نوسان تعرفه هاي تجهيزات پزشكي جلوگيري مي كند تاكيد كرد چنانچه اين تجهيزات خارج از نرخ مصوب به فروش برسد، شركت هاي متخلف به تعزيرات حكومتي معرفي خواهند شد.
مديركل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، يادآور شد قيمت تجهيزات پزشكي مصوب در آدرس اينترنتيhttp://import.imed.ir /additionals/RefQuotaEqList.aspx آمده است.
شاهمرادي تاكيد كرد: قيمت گذاري تجهيزات پزشكي مشمول تجهيزاتي مي شود كه اين تجهيزات را با ارز مرجع وارد كشور كرده اند و تا قيمت گذاري نشوند، اجازه توزيع ندارند.
وي تاكيد كرد: قيمت گذاري تجهيزات پزشكي كه ارز مرجع و ارز مبادله اي دريافت مي كنند، در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد و به تدريج تمام تجهيزات پزشكي، قيمت گذاري خواهند شد.به گفته شاهمرادي، هم اكنون 490 قلم تجهيزات پزشكي در داخل كشور توليد مي شود در حالي كه دو هزار و 50 قلم از تجهيزات پزشكي مورد استفاده در داخل كشور، ساخت كشورهاي خارجي است.
 


معاون سازمان ثبت اسناد خبر داد

دريافت حق التحرير اضافي شايع ترين تخلف در دفاتر اسناد رسمي

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور دريافت حق التحرير اضافي را شايع ترين تخلف در دفاتر اسناد رسمي دانست.
محمد مهدي انجم شعاع ديروز در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: تخلفات در دفاتر اسناد رسمي از تنوع زيادي برخوردار است كه شايع ترين آن ها اخذ حق التحرير اضافي از مشتريان مي باشد.
وي با اشاره به يكي ديگر از تخلفات رايج در دفاتر گفت: وقتي يك سند رسمي تنظيم مي شود سردفتر بايد مستندات و مداركي از طرفين دريافت كند استعلام ها و مجوزهاي لازم نيز بايد اخذ شده باشد كه اگر اين كار انجام نشود، تخلف رخ داده است.
وي كوتاهي در وصول حقوق دولتي از متقاضيان تنظيم سند را ديگر تخلف احتمالي در دفاتر اسناد رسمي دانست و ادامه داد: اين حقوق مانند ماليات نقل و انتقال خودرو و حق الثبت اسناد است كه ممكن است گاهي در وصول حقوق دولت كوتاهي صورت گيرد.
انجم شعاع با تاكيد بر اينكه برخي تخلفات انجام شده در دفاتر اسناد رسمي، وصف كيفري هم دارد، گفت: ممكن است اين تخلفات مانند حضور نداشتن طرفين معامله در دفتر و تنظيم سند، طبق ماده 100 قانون ثبت، جعل در اسناد رسمي شناخته و براي آن مجازات كيفري هم در نظر گرفته شود.
وي خاطرنشان كرد: رعايت نكردن مقررات و آنچه در قانون به عنوان وظيفه براي دفاتر اسناد رسمي پيش بيني شده، قابل پيگرد و برخورد است.
معاون سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با بيان اينكه آماري از حيث فراواني تخلفات در اختيار نداريم، گفت: براي رسيدگي به تخلفات دفاتر اسناد رسمي در هر اداره كل ثبت يك نفر جانشين دادستان انتظامي و در بعضي استان ها نيز داديار انتظامي حضور دارند و به تخلفات رسيدگي مي كنند.
انجم شعاع به وجود دادگاه تجديدنظر در اين باره نيز اشاره كرد و گفت: در مواردي هم كه به احكام صادر شده از سوي دادگاه بدوي اعتراض شود، پرونده براي بررسي به دادگاه تجديدنظر كه در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مستقر است، ارسال مي شود.
 


مديرعامل مترو: مترو سال آينده از برج ميلاد عبور مي كند

مديرعامل شركت متروي تهران اعلام كرد: در صورت تامين اعتبار، 10 كيلومتر از خط 6 مترو در سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
هابيل درويش در گفت وگو با ايسنا با اعلام اينكه هم اكنون 150 كيلومتر خط مترو در دست ساخت است، تاكيد كرد: از اين ميزان 100 كيلومتر در داخل شهر تهران و در قالب خطوط 3، 6 و 7 در دست ساخت است.
وي با بيان اينكه خط 6 مترو از دولت آباد واقع در جنوب شرقي تهران تا منطقه كن در شمال غربي پايتخت كشيده شده است، گفت: تاكنون حدود شش كيلومتر از تونل اين خط ساخته شده است.
درويش خاطرنشان كرد: در صورت تامين اعتبار، سال آينده 10 كيلومتر از خط 6 با 10 ايستگاه به بهره برداري خواهد رسيد.
وي همچنين، به فعال بودن كارگاه هاي خط 7 مترو اشاره كرد و با بيان اينكه 11 كيلومتر از اين خط با 11 ايستگاه در دست ساخت است، افزود: در اين خط با فعاليت دو دستگاه حفار اتوماتيك (TBM)، بخش قابل توجهي از حفاري به اتمام رسيده و TBM از بوستان گفت وگو عبور كرده و به سمت ميدان صنعت در حركت است.
مديرعامل شركت مترو تهران با اشاره به اينكه خط 7 در مسير خود از برج ميلاد هم عبور مي كند، تاكيد كرد: در سال آينده، 11 كيلومتر از اين خط به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با اشاره به خط 3 به عنوان بلندترين خط متروي تهران به طول 35 كيلومتر، گفت: اين خط از پايانه آزادگان در ابتداي جاده ساوه آغاز مي شود و پس از عبور از ايستگاه هاي نعمت آباد، قلعه مرغي، جواديه، راه آهن، مولوي، اميراكرم، ميدان وليعصر، مصلي، بزرگراه صياد شيرازي، در نهايت به ميدان قائم واقع در شمال شرقي تهران مي رسد.
درويش افزود: علاوه بر هفت كيلومتر از اين خط كه به بهره برداري رسيده است، 12 كيلومتر ديگر از بخش جنوبي اين خط در دست ساخت است و ارديبهشت 92 بهره برداري از آن آغاز مي شود.
 


استانداردهاي حسابداري بخش عمومي تدوين شد

عضو هيئت عامل سازمان حسابرسي با اعلام تدوين استانداردهاي حسابداري بخش عمومي براي اولين بار در تاريخ كشور گفت: در آينده اي نزديك شاهد تحول اساسي در نظام گزارشگري مالي بخش عمومي و ارتقاي شفافيت و پاسخگويي خواهيم بود.
موسي بزرگ اصل در نخستين همايش ملي استاندارد حسابداري بخش عمومي گفت: در اين همايش ذيحسابان و مسئولين مالي دستگاه هاي دولتي ، مديران و حسابرسان ارشد ديوان محاسبات كشور، مديران و مسئولين مالي شهرداري تهران، اساتيد دانشگاه و شوراي عالي، اعضاي جامعه حسابداران رسمي ايران و هيئت عامل، هيئت عالي نظارت و مديران سازمان حسابرسي حضور دارند و پاسخگويي مسئولين در برابر اين ملت فداكار و مستقل براساس اصول 55، 56 و 122 قانون اساسي، مديرت بهينه منابع آنها، حفاظت از منابع بين نسلي و كاهش مفاسد اقتصادي همه و همه نيازمند يك تحول عظيم در نظام گزارشگري مالي بخش عمومي است، چرا كه نظام گزارشگري مالي قوي از پيش نيازهاي اصلي ايجاد شفافيت و پاسخگويي و حفظ اعتماد مردم است.
دبير علمي اين همايش با اشاره به اينكه ايجاد شفافيت به اطلاعات و سيستم هاي اطلاعاتي قوي نياز دارد، خاطر نشان كرد: اطلاعات و شفافيت همانند رابطه باران و چشمه است، در حوزه مديريت مالي بخش عمومي سيستم حسابداري نقدي توان تأمين اطلاعات مالي كافي براي تصميم گيري مديران و پاسخگويي مناسب در برابر مردم و نمايندگان آنها را ندارد.بزرگ اصل افزود: اجراي قوانيني كه به اطلاعات مالي نياز دارد از جمله قوانين مربوط به بودجه ريزي عملياتي و تعيين بهاي تمام شده خدمات، فعاليت ها و محصولات بدون تغيير سيستم حسابداري امكان پذير نخواهد بود، ما با سيستم حسابداري نقدي نمي توانيم بهاي تمام شده خدمات را مشخص و ترازنامه دولت يعني صورت منابع و تعهدات آن را تهيه كنيم، هم اكنون يك اتفاق نظر بي نظير براي رفع اين نارسايي بين مسئولين و كارشناسان دستگاه هاي مختلف وجود دارد.وي گفت: تغيير سيستم حسابداري از نقدي به تعهدي نيازمند اقدامات مختلفي بوده و تدوين استانداردهاي حسابداري بخش عمومي يكي از عناصر اصلي آن محسوب مي شود. براي تدوين اين استانداردها در سال 88 كميته اي مركب از نمايندگان وزارت اقتصاد، ديوان محاسبات كشور، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري و سازمان حسابرسي تشكيل شد تا امروز استانداردهاي حسابداري در اين همايش ارائه شود.به گفته اين مقام مسئول پذيرش مبناي حسابداري تعهدي، بي نيازي به گزارش گري مالي مستقل و متفاوت بودن مبناي حسابداري و بودجه از جمله تصميمات بسيار مهم كميته است.بزرگ اصل خاطر نشان كرد: نكته بسيار مهم اين است كه ما براي اولين بار در تاريخ كشور، استانداردهاي حسابداري بخش عمومي را تدوين كرده ايم و همزماني معرفي اين استانداردها با سالگرد پيروزي انقلاب را به فال نيك مي گيريم، اين استانداردها به همراه تجربه وزارت بهداشت و شهرداري تهران در اجراي حسابداري تعهدي ارائه و معرفي مي شوند.وي تاكيد كرد: با فراهم شدن مقدمات اجراي استانداردهاي حسابداري بخش عمومي از جمله اصلاح قوانين و مقررات، تدوين دستورالعمل هاي حسابداري، آموزش نيروي انساني و اصلاح سيستم هاي حسابداري و گزارش گري مالي در آينده نزديك شاهد يك تحول اساسي در نظام گزارشگري مالي بخش عمومي و ارتقاي شفافيت و پاسخگويي خواهيم بود.

 


انهدام باند توزيع شيشه در يافت آباد

رئيس كلانتري 151 يافت آباد از دستگيري چهار عضو باند توزيع مواد افيوني در اين منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي پايگاه اطلاع رساني پليس عطاءالله سينكايي در اين باره گفت: از متهمان مقادير قابل توجهي شيشه كشف شده است.
رئيس كلانتري 151 يافت آباد با اشاره به انهدام باند توزيع مواد مخدر در خيابان زنديه محله يافت آباد به تشريح جزئيات اين عمليات پرداخت و گفت: با شكايت تعدادي از شهروندان ساكن منطقه يافت آباد در ارتباط با اقدامات مجرمانه فردي در خصوص توزيع مواد مخدر در خيابان زنديه كه منجر به سلب آسايش شهروندان به خاطر تجمع معتادان و اراذل و اوباش در اين محل شده، اقدامات مأموران در اين زمينه آغاز شد.
وي تأكيد كرد: مأموران بعد از زير نظر گرفتن محل هاي تردد سركرده باند در يك عمليات غافلگيرانه موفق شدند متهم و سه همدستش كه در حال خرده فروشي مواد بودند را دستگير و در بازرسي از آنان بيش از 970 گرم شيشه كه به صورت يك گرمي بسته بندي شده بود، كشف كنند.
 


مظفر خبر داد

 آغاز به كار مركز كنترل و پاسخگويي اضطراري به حوادث كشور

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از افتتاح مركز كنترل و پاسخگويي اضطراري به حوادث كشور در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر خبر داد.
«محمود مظفر» ديروز در گفت وگو با ايرنا، افزود: اين مركز كنترل با دارا بودن جديدترين فناوري هاي نوين به صورت سخت افزاري و نرم افزاري توان عملياتي جمعيت هلال احمر را در پاسخگويي به حوادث كشور ارتقا مي دهد.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر هدف از اجراي اين طرح را ايجاد بستري مناسب براي كنترل و مانيتورينگ وضعيت امدادرساني از سوي سامانه نداي امداد در همه استان هاي كشور ذكر كرد.
مظفر به قابليت هاي عملياتي اين مركز كنترل و پاسخگويي اضطراري اشاره كرد و گفت: نمايش نقشه كشوري وضعيت فعاليت مراكز پاسخگويي اضطراري كشور به صورت لحظه اي، امكان كنترل و گزارش گيري از مراكز كشور به صورت مقايسه نموداري و پاسخگويي به امداد و نجات در حوادث و سوانح طبيعي، غير طبيعي و انسان ساخت از قابليت هاي اين مركز عملياتي است.
مظفر از عموم مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعيت هاي اضطراري عمومي و پيچيده در انواع حوادث جاده اي و ترافيكي، دريايي و كوهستاني با شماره 147 مركز پاسخگويي اضطراري به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سراسر كشور تماس بگيرند.
 


كشف يك كيلو طلا از سارقان در پاكدشت

فرمانده انتظامي شهرستان پاكدشت گفت: سارقاني كه با تهديد سلاح سرد اقدام به سرقت يك كيلوگرم طلا به ارزش دو ميليارد ريال كرده بودند، در كمتر از 24 ساعت دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، فرهاد قدسي اظهار داشت: فردي مضطرب و پريشان با مراجعه به پليس آگاهي از سرقت يك كيلو و 100 گرم طلا به ارزش تقريبي دوميليارد ريال خبر داد.وي افزود: با توجه به اظهارات مالباخته مشخص شد، شاكي داراي يك باب مغازه طلافروشي است كه روز حادثه پس از خريداري يك هزار و 100 گرم طلا از بازار تهران در مسير برگشت يكي از مشتريان سابق خود را به نام «بهاره» تا جلوي در منزلش همراهي مي كند.اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: پس از رسيدن به در منزل متهمه، همدست وي، شاكي را به داخل دعوت كرده و سپس با تهديد چاقو تمامي طلا و جواهرات را سرقت و متهمان يك رسيد 500 ميليون ريالي از مالباخته دريافت مي كنند.
وي تصريح كرد: به دليل حساسيت پرونده، موضوع در دستور كار مأموران پليس آگاهي قرار گرفت و پس از چهره نگاري و شناسايي متهمان با كسب دستور قضايي سارقان دستگير و تمامي اموال مسروقه كشف شد.فرمانده انتظامي شهرستان پاكدشت عنوان كرد: در بازجويي به عمل آمده، متهمان به بزه انتسابي اعتراف و اموال مسروقه به مالباخته بازگردانده شد.
 


تخم گذاري پرنده 62 ساله

پيرترين پرنده شناخته شده جهان در 62 سالگي جوجه دار شد.
به گزارش ايسنا، اين «آلباتروس» موسوم به «حكمت» در سال 2011 پس از اينكه از سونامي ژاپن جان سالم بدر برد، خبرساز شد.
«حكمت» تاكنون از بسياري از مرزها رد شده و از جمله آن كه تاكنون دو برابر ميانگين عمر آلباتروس هاي لايسان زندگي كرده است. اين پرنده نام خود را پس از علامت گذاري توسط يك محقق زمين شناسي آمريكا در سال 1956 بدست آورده است.
به گفته سازمان زمين شناسي آمريكا، «حكمت» از آن زمان تاكنون حدود 2/3 ميليون تا 8/4 ميليون كيلومتر مسافت را كه برابر با بيش از 4 تا 6 سفر از زمين به ماه و بالعكس بوده، پيموده است.با وجود اين كه آلباتروس هاي ديگري نيز با سن حدود 50 سال وجود دارند؛ اما حكمت تنها پرنده اي است كه در چنين سني بچه دار شده است.گفتني است حكمت از سال 2006 تاكنون 5 جوجه بزرگ كرده است.

 


انسان هاي غارنشين!

يك قوم ويژه كه پيرو آئين هندو هستند، تمام سال را در غارهاي داخل رشته كوه هيماليا زندگي مي كنند و تنها در روز ويژه هندوها از غارها بيرون مي آيند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نام اين قوم «ناگا سارهو» است و تمامي ايام سال را در درون غارها زندگي مي كنند.آنها در روز ويژه آيين هندوها با نام «كومب ملا» به بيرون غارها مي آيند و پس از پايان مراسم دوباره به مكان زندگي خود در درون غارها باز مي گردند.

 


گردباد در مي سي سي پي

بر اثر وقوع گردباد در جنوب رود مي سي سي پي آمريكا 10 نفر زخمي شدند. گردباد همچنين بام چندين خانه را از جا كند و ساختمانهاي دانشگاه محلي اين منطقه را تخريب كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، كلانتر منطقه فارست در شبكه تلويزيوني سي ان ان اعلام كرد 15 تن از زخميان اين حادثه به بيمارستان منتقل شدند.
به نظر مي رسد محله «هاتيسبرگ» واقع در 160 كيلومتري جنوب شرقي جكسون بيشترين آسيب را از اين گردباد متحمل شده است.
در شهر پتال نيز يكصد خانه مسكوني و همچنين چندين مغازه و شركت بر اثر اين گردباد ويران شدند.
 


شعارهاي نژادپرستانه روي ديوار مسجد

مسجد «پروون» نزديك پاريس پايتخت فرانسه، مورد هتك حرمت قرار گرفت كه نژادپرستان و نئو نازيست ها متهم انجام اين اقدام هستند.
روزنامه فرانسوي «لو فيگارو» نوشت، مسلمانان منطقه «سن ا مارن»، در حالي شاهد تصاوير صليب شكسته بر ديوار مسجد «پروون» در 77 كيلومتري جنوب شرق پايتخت فرانسه بودند كه يكشنبه و دوشنبه هفته گذشته نيز مسجدي در همين منطقه شاهد شعار نويسي هاي ضداسلامي بود.
مسجد «التوبه» و ساختمان فرهنگي شهرداري در «اوزوآر لا فرير» در 30 كيلومتري شرق پاريس هفته گذشته مورد هتك حرمت قرار گرفت.براساس اين گزارش، پليس فرانسه ضمن تاييد خبر شكايت مسلمانان از اين اقدامات، گفت: پليس قضايي بررسي مسئله را آغاز كرده است.شوراي منطقه اي مسلمانان در شرق استان «ايل دو فرانس» در بيانيه اي با محكوم كردن بي احترامي به مساجد، اين اقدام را «اسلام هراسانه» خواند و مسلمانان را به هوشياري و حفظ آرامش در برابر اقدامات تحريك آميز و بزدلانه دعوت كرد.
در اين بيانيه از مقامات قضايي فرانسه خواسته شد تا از همه امكانات براي شناسايي عوامل اين اقدامات و محاكمه آنان استفاده كنند.
«مانوئل والس» وزير كشور فرانسه در واكنش به هتك حرمت مساجد، آن را اقدامي «غيرقابل تحمل» خواند و به شدت آن را محكوم كرد.در بيانيه وزارت كشور فرانسه آمده است، والس احساسات جامعه مسلمان را درك و از آنان حمايت كامل مي كند.
پايگاه خبري «آتلانتيكو» هفته گذشته با اشاره به افزايش 28 درصدي اقدامات ضداسلامي در فرانسه در سال 2012 ميلادي نسبت به سال قبل، نوشت، «عبدالله ذكري» رئيس بخش نظارت بر مسئله اسلام ستيزي در شوراي مسلمانان فرانسه درباره تداوم سير صعودي اين گونه اقدامات عليه مسلمانان هشدار داده است.
وي گفته بود، از آغاز سال 2013 ميلادي به 6 مسجد در فرانسه بي احترامي و توهين شده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10