(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 24 بهمن  1391 - شماره 20428

حديث دشت عشق
خبري كه وزير ورزش و جوانان در آستانه برگزاري مسابقات جام جهاني تهران اعلام كرد
بيشترين كمك در ميان فدراسيون ها به كشتي شده است
اخبار كوتاه از فوتبال
دبير كميته ملي المپيك : بحث تعليق در حال حل شدن است
 IOC اساسنامه را تا 30 بهمن مي فرستد
احتمال تاخير و تغيير ديدارهاي واليبال در پلي آف
قهرماني نيجريه در جام ملت هاي آفريقا
پاداش ويژه براي ملي پوشان بسكتبال
معرفي سرمربي تيم ملي كاراته
بركناري رئيس سازمان ليگ برتر كشتي
گلايه هاي مشحون از مديران وزارت ورزش و جوانان
بازهم كاپيتان به تيم ملي جودو دعوت نشد
آغاز مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا
صدرنشينان ايتاليا و فرانسه به ميدان مي روند
مهماندوست در غم از دست دادن فرزندش به سوگ نشست


حديث دشت عشق

به ياد شهيد «عليرضا عربستاني»
اذان مكتب عشق
قدم هايش بي صدا بود چون مي دانست ممكن است در پس هر صخره ضد انقلابي كمين كرده باشد كه به هر شماره نفس، تير بلايي فرستد.
روستا در سكوت فرو رفته بود و همه چشمان در پس يك ترس، اضطراب را تجربه مي كرد. ماندن در كردستان شجاعت مي خواست و مردانگي و عليرضا مرد ميداني بود كه ايمانش به خدا شجاعت را چاشني وجودش كرده بود.
علاقه اش به مردم ستمديده او را راهي كردستان كرده بود. كردستان همه جايش جبهه بود و بايد با چشمان باز مي جنگيدند. جاده خلوت بود و صداي جيرجير چرخ هاي تويوتا، بارش باران تندي را تداعي مي كرد. سكوت سنگيني بين نيروها حاكم بود. در سر هر پيچي و يا با ديدن هر بوته بلندي بايد دست بر قنداق مي كوبيدند تا نكند كميني از دشمن آنان را نشانه رود.
سكوت كوهستان شكسته شد. بارش تير از هر طرف باريدن گرفت. ضد انقلاب صيدش را يافته بود. درگيري ساعتي به طول انجاميد. ايستادگي اش دشمن را كلافه كرده بود. بايد او را از سر راه بر مي داشتند. به هدفشان هم رسيدند و عليرضا به همراه دوستانش غرق در خون به ديدار ربش شتافت.
فرازي از نوشته شهيد: بار الها! پروردگارا! اگر خصم درون پيكرم را پاره پاره كند، خانه ام را ويران كند، خون گرمم را گستاخانه سركشد، هرگز به خاك نخواهم افتاد مگر اينكه قبل از نماز شهادت اذان مكتب سر دهم كه «الله اكبر خميني رهبر». شهيد «عليرضا عربستاني»، سال 1345 متولد شد و در 4/3/1362 در منطقه كردستان به شهادت رسيد.
ستاد يادواره هيئت بني فاطمه اصفهان
 


خبري كه وزير ورزش و جوانان در آستانه برگزاري مسابقات جام جهاني تهران اعلام كرد بيشترين كمك در ميان فدراسيون ها به كشتي شده است

در آستانه برگزاري رقابت هاي جام جهاني كشتي در تهران، وزير ورزش و جوانان مدعي شد اين وزارتخانه بيشترين كمك مالي را به فدراسيون كشتي داشته است.
كمتر از چند روز ديگر رقابت هاي جام جهاني كشتي در تهران برگزار مي شود، رقابت هايي كه در آن تهران ميزبان مطرح ترين تيم هاي آزاد و فرنگي جهان خواهد بود. در حالي كه انتظار مي رود اين مسابقات به بهترين شكل ممكن برگزار شود از فدراسيون كشتي خبر مي رسد كه اين فدراسيون گرفتار مشكلات مالي است و شايد اين مسئله در برگزاري مسابقات تاثير منفي داشته باشد. روز گذشته وزير ورزش و جوانان در مصاحبه اي با اشاره به كمك هاي عديده اين وزارت خانه به فدراسيون كشتي مدعي شد: ما ميان تمام فدراسيون ها به كشتي بيشترين كمك را با وجود تمام كمبود بودجه اي كه در وزارتخانه بوده، داشته ايم و حتي بيشتر از سال هاي ديگر اين كمك ها لحاظ شده است. عباسي با اشاره به كمك قابل توجه وزارت ورزش و جوانان به فدراسيون كشتي براي رفع مشكلات، اظهار داشت: وي افزود: بنابراين خود سرمربيان، مديران اجرايي و اعضاي فدراسيون كشتي بايد طوري عمل كنند كه بتوانند با اين امكانات اولويت خود را لحاظ كنند. اين نياز به ارزيابي دارد و بايد بررسي كنند تا مشكلات كار خود را بيابند كه با اين همه امكانات مالي كه داده شده چرا بعضاً نارضايتي اعلام مي شود.
وزير ورزش و جوانان در ادامه با رد ادعاهاي برخي از افراد مبني بر مقصر دانستن وزارت ورزش و جوانان در مشكلات فدراسيون كشتي به دليل اختصاص ندادن اعتبارات مورد نياز گفت: اين حرف نخ نماي بي ربطي است كه هركسي در همه سال و هر جا كم مي آورد، وصل مي كند به موضوع اعتبارات كه بايد از كجا بگيرد. در صورتي كه بايد ريشه مشكلات را در نظام برنامه ريزي و فني جستجو كرد.
عباسي خاطر نشان كرد: جمع بسيار خوبي هم اكنون در ورزش كشتي فعال هستند كه از زحمات آنها تشكر مي كنيم و اين مسائل را ممكن است افراد معدودي بگويند كه نبايد به حساب جمع گذاشت. ممكن است برخي افراد بدون اطلاع و طبق رويه گذشته كه بين خودشان معمول است، مطالبي را مطرح كنند و شايد برخي از رسانه ها نيز مطالب را كم و زياد كنند كه اين موضوع را نبايد به حساب جمع منظور كرد.
وي تصريح كرد: براي برگزاري مسابقات جهاني كشتي با حضور مسئولان ذي ربط جلساتي برگزار شد و در حال حاضر هيچ كم و كاستي وجود ندارد و بر اساس برنامه و امكاناتي كه به آنها داده شده، به نظر من مشكلي نيست و الان فقط بايد بر روي مسائل فني كار كنند تا مربيان و كشتي گيران بدون دغدغه بتوانند به كارهاي خود برسند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

مظلومي جاي ميثاقيان را گرفت
باشگاه آلومينيوم هرمزگان پس از كسب نتايج ضعيف اكبر ميثاقيان اعلام كرد، با اين مربي به صورت توافقي قطع همكاري كرده است. اين باشگاه همچنين ديروز با پرويز مظلومي و عبدالله ويسي براي سرمربيگري آلومينيوم تا پايان فصل وارد مذاكره شد كه سرمربي سابق استقلال پذيرفت تا پايان فصل هدايت آلومينيوم را بر عهده داشته باشد. تيم جديد پرويز مظلومي براي بقا در ليگ برتر بايد با تيم هاي نفت آبادان، گهر دورود، ذوب آهن اصفهان، پيكان تهران و داماش گيلان بجنگد. اين تيم در حال حاضر با 25 امتياز در رديف چهاردهم جدول قرار دارد. چهار و نيم تيم در پايان فصل به ليگ دسته يك سقوط خواهند كرد. يورگن گده، آتيلا حجازي و تراب پور دستياران مظلومي در آلومينيوم هرمزگان خواهند بود.
دايي، محمدي را كنار گذاشت
علي دايي ، محمد محمدي را از تمرينات راه آهن كنار گذاشت. وي در اين باره گفت: دروازه بان مان را به علت بي انضباطي فعلا كنار گذاشته ام چون در تيم هاي من انضباط حرف اول را مي زند. اگر قرار باشد كسي مرخصي بگيرد و سر تمرين نيايد، بايد از من به عنوان سرمربي اجازه بگيرد. محمدي در تمرين فرداي بازي با استقلال حاضر نشد و به همين علت او را در اختيار باشگاه گذاشته ام تا تصميم نهايي را آن ها بگيرند.
احتمال تغيير زمان بازي استقلال - سپاهان
نشست مدير عامل هاي باشگاههاي ايراني حاضر در ليگ قهرمانان آسيا با رييس سازمان ليگ حرفه اي برگزار شد.عليرضا رحيمي،مديرعامل سپاهان،علي فتح الله زاده،مديرعامل استقلال و محمد حسين جعفري،مديرعامل تراكتورسازي عصر روز دوشنبه با حضور در محل سازمان ليگ حرفه اي با مهدي تاج ديدار و گفت و گو كردند.در اين جلسه درباره برنامه رقابت هاي اين تيم ها در ليگ برتر بحث و تبادل نظر شد. يكي ديگر از موارد بحث شده در اين جلسه،بازي استقلال و سپاهان در نيمه نهايي جام حذفي است كه طبق برنامه روز 9 فروردين 92 برگزار مي شود اما با توجه به بازي تيم ملي مقابل كويت در روز ششم فروردين،احتمال تغيير زمان اين بازي وجود دارد.
غيبت مهدوي كيا در بازي با گهر
مهدي مهدوي كيا پس از مصدوميت از ناحيه كمر با تشخيص پزشكان بازي مقابل گهر را هم از دست داد. پزشكان اعلام كردند كه حداقل مهدوي كيا 4 الي 5 روز نياز به استراحت مداوم دارد. مهدوي كيا بازي با نفت تهران را هم به همين دليل از دست داده بود.
دربي خودروسازان در پيكانشهر
سرپرست تيم فوتبال پيكان از برگزاري سه ديدار آينده اين تيم در ورزشگاه پيكانشهر خبر داد. رهقي گفت: تيم پيكان ديگر در ورزشگاه تختي به مصاف حريفان نخواهد رفت و سه ديدار آينده ما با سايپا، راه آهن و فجرسپاسي در ورزشگاه پيكانشهر برگزار خواهد شد. وي ادامه داد: ديدار روز جمعه در هفته بيست و ششم ليگ برتر با سايپا ساعت 30:15 در همين ورزشگاه برگزار مي شود البته در ديدار با پرسپوليس ما با وجود ميزباني بايد در ورزشگاه آزادي بازي كنيم.
ادامه شرايط غيرعادي تمرينات ابومسلم
تمرينات تيم فوتبال ابومسلم خراسان ديروز نيز شرايط عادي نداشت. بعد از اين كه تمرينات روز يكشنبه تيم فوتبال ابومسلم با اعتراض بازيكنان به مشكلات مالي برگزار نشد، تمرين ديروز نيز به صورت ناقص انجام شد. در تمرين ديروز تيم فوتبال ابومسلم خراسان تنها يك سوم بازيكنان حضور داشتند.
نسخه تازه رويانيان براي پرسپوليس
مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره شرايط كنوني اين تيم و نتايج اخير سرخ پوشان گفت: بازيكنان بايد وظيفه خود را به درستي انجام دهند. من هم از كادر فني و هم از بازيكنان توقع دارم. تحول خوبي در تيم ايجاد شده و روند رو به رشد بود اما مساوي ديگر به درد ما نمي خورد. ان شاءالله كه از هفته هاي بعد تيم، راه مي افتد و نتايج بهتري مي گيرد. رويانيان در پاسخ به اين سوال كه پيش از اين همه گفته بوديد توقف براي پرسپوليس ممنوع است گفت: اگر توقف ممنوع باشد و كسي توقف كند جريمه مي شود حال اين اتفاق براي تيم ما هم بيفتد آن ها جريمه خواهند شد.
بازگشت شوچنكو به فوتبال
آندري شوچنكو در نظر دارد به عضويت تيم فوتبال اندونزيايي ميترا كوكار درآيد. شوچنكوي 36 ساله پس از رقابت هاي يورو 2012 كه به ميزباني دو كشور اوكراين و لهستان برگزار شد از دنياي فوتبال خداحافظي كرد. خبرها حاكي از اين است كه بازيكن پيشين تيم فوتبال ميلان به ازاي دريافت 100 هزار دلار براي هر بازي در سوپر ليگ اندونزي به تيم ميترا كوكار خواهد پيوست. سرمربي تيم ميترا كوكار، در اين خصوص اظهار داشت: ترديدي نيست كه ما علاقمند به جذب شوچنكو هستيم اما بايد به مذاكرات خود ادامه دهيم به ويژه در بخش مسائل مالي.
برگزاري ديدار معوقه راه آهن - سپاهان
يك ديدار معوقه از هفته بيستم ليگ برتر امروز برگزار مي شود كه سپاهان در تهران به مصاف راه آهن مي رود. راه آهن كه در هفته بيست و پنجم ليگ برتر سه امتياز را در ديدار با استقلال از دست داد در بازي با سپاهان مي خواهد هر طور شده به پيروزي برسد يا از سپاهان قدرتمند امتياز بگيرد تا از رده دهم خود را بالا بكشد. در آن سوي ميدان سپاهان اگر بتواند راه آهن را شكست بدهد 47 امتيازي مي شود و به دو امتيازي استقلال صدرنشين مي رسد و در آن صورت رقابت مدعيان قهرماني داغ تر خواهد شد. استقلال، فولاد و سپاهان مثلث مدعيان قهرماني در هفته هاي پاياني ليگ رقابت نفس گيري خواهند داشت.
 


دبير كميته ملي المپيك : بحث تعليق در حال حل شدن است

 IOC اساسنامه را تا 30 بهمن مي فرستد

دبير كميته ملي المپيك مي گويد تا قبل از 30 بهمن اساسنامه كميته ملي المپيك از سوي IOC تاييد و ارسال خواهد شد و قطعا مجمع عمومي در تاريخ مقرر برگزار مي شود.
افشارزاده در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني اساسنامه كميته ملي المپيك از سوي IOC براي كميته ارسال خواهد شد، يادآور شد: ما منتظر تصويب اساسنامه از سوي IOC هستيم، تا اين لحظه پاسخ IOC به دست ما نرسيده است. نيازي به پيگيري ما وجود ندارد و خود OIC به كار ما رسيدگي مي كند. افشارزاده در پاسخ به اين پرسش كه آيا برگزاري مجمع عمومي كميته المپيك در روز 30 بهمن قطعي است، تصريح كرد: قطعا مجمع برگزار مي شود. احتمال نرسيدن اساسنامه تا آن زمان وجود ندارد. وي در واكنش به اين پرسش كه در نامه تعليق روئينگ به صراحت اعلام شده اگر اساسنامه جديد براي مجمع جهاني ارسال نشود ورزشكاران اجازه حضور در مسابقه ها را نخواهند داشت، آيا اساسنامه اصلاح شده براي فدراسيون هاي جهاني قايقراني ارسال شده است، تصريح كرد: اساسنامه اصلاحي فدراسيون ها آماده شده، فكر مي كنم همين هفته براي فدراسيون جهاني ارسال مي شود. خوشبختانه كم كم بحث تعليق در حال حل شدن است.
 


احتمال تاخير و تغيير ديدارهاي واليبال در پلي آف

سازمان ليگ فدراسيون واليبال روز پنجشنبه در نشستي با مسئولان تيم هاي راه يافته به پلي آف در مورد چگونگي برگزاري ديدارهاي مرحله پلي آف و زمان اين ديدارها و تغيير آنها نسبت به برنامه از پيش تعيين شده بررسي هاي لازم را انجام مي دهد.
مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در پايان مرحله دوره اي (رفت و برگشت) با برگزاري ديدارهاي پلي آف ميان چهار تيم برتر پيگيري مي شود. تاكنون حضور تيم هاي پيكان، متين و كاله در مرحله پلي آف قطعي شده و روز چهارشنبه هم در پايان ديدارهاي هفته پاياني مرحله برگشت، از ميان دو تيم سايپا و شهرداري اروميه يكي به عنوان آخرين تيم سهميه حضور در اين مرحله را كسب مي كند. پيش از اين سازمان ليگ فدراسيون واليبال براي آغاز مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر از دوم اسفندماه و پيگيري ديدارهاي دور نخست اين مرحله به صورت 2 از 3 برنامه ريزي كرده بود. بر اين اساس روزهاي دوم، نهم و پانزدهم اسفندماه (در صورت نياز به برگزاري بازي سوم) براي برگزاري ديدارهاي دور اول مرحله پلي آف درنظر گرفته شده بود. همچنين طبق اين برنامه ريزي قرار بود ديدارهاي مرحله رده بندي و فينال نيز به صورت 2 از 3 و طي روزهاي 23 و 25 اسفندماه برگزار شود. در صورت نياز به بازي سوم هم 27 اسفندماه براي برگزاري بازي درنظر گرفته شده بود.
 


قهرماني نيجريه در جام ملت هاي آفريقا

تيم ملي فوتبال نيجريه با غلبه بر بوركينافاسو قهرمان جام ملت هاي آفريقا شد.
ديدار فينال جام ملت هاي فوتبال آفريقا يكشنبه شب در ورزشگاه ساكرسيتي شهر ژوهانسبورگ ميان تيم هاي نيجريه و بوركينافاسو آغاز شد كه در نهايت نيجريه اي ها كه به عقاب هاي بزرگ معروف هستند، توانستند با يك گل عنوان قهرماني اين پيكارها را بدست آورند. تك گل اين بازي را ساندي ام با در دقيقه 40 به ثمر رساند. نيجريه با اين پيروزي موفق شد سومين عنوان قهرماني خود را در قاره سياه بدست آورد. سب بلاتر رئيس فيفا جام قهرماني ملت هاي آفريقا را به كاپيتان نيجريه اهدا كرد. يكشنبه شب هم تيم ملي فوتبال مالي با شكست 3 بر يك غنا عنوان سوم پيكارهاي جام ملت هاي آفريقا را از آن خود كرده بود.
 


پاداش ويژه براي ملي پوشان بسكتبال

اعضاي تيم ملي بسكتبال به خاطر قهرماني در رقابت هاي غرب آسيا از طرف فدراسيون بسكتبال پاداش دريافت مي كنند.
تيم ملي بسكتبال شنبه شب در آخرين ديدار سيزدهمين دوره رقابت هاي غرب آسيا لبنان را شكست داد و با توجه به بردي كه برابر اردن و عراق كسب كرده بود عنوان قهرماني اين رقابت ها را از آن خود كرد. در همين راستا فدراسيون بسكتبال براي هر يك از اعضاي اين تيم پاداش در نظر گرفته است. يكي از مسئولان فدراسيون بسكتبال ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: متاسفانه چند سالي است كه بازيكنان ما در رده هاي مختلف بابت قهرماني ها و موفقيت هايي كه كسب كرده اند، پاداشي نگرفته اند چون موقعيت آن را نداشته ايم اما اينبار قصد داريم در حد توان پاداشي را براي اين قهرماني ارزشمند اختصاص دهيم.
 


معرفي سرمربي تيم ملي كاراته

فدراسيون كاراته پس از بررسي هاي لازم مسعود رهنما را به عنوان سرمربي تيم ملي ايران انتخاب و معرفي كرد.
مسئولان فدراسيون پس از بحث و بررسي فراوان در نهايت مسعود رهنما را كه سابقه هدايت تيم ملي در بازي هاي آسيايي گوانگجو و چندين دوره هدايت تيم هاي ملي نوجوانان، جوانان و اميد در مسابقات آسيايي و جهاني را در كارنامه دارد را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب و معرفي كرد. دستياران وي براي حضور در كادر فني هنوز معرفي نشده اند ولي با توجه به سابقه اي كه از رهنما وجود دارد حضور شهرام هروي مربي فعلي دانشگاه آزاد در كنار وي قطعي است و به احتمال فراوان مازيار فريد خمامي هم به عنوان بدنساز در كنار وي خواهد بود. رقابت هاي انتخابي تيم ملي در روزهاي 25 تا 27 بهمن ماه درسالن ورزشي پنجم مرداد شهر اراك و در رده هاي سني نوجوانان، جوانان، زير 21 سال و بزرگسالان انجام مي شود و اين نفرات رقابت هاي رده سني بزرگسالان را زير نظر خواهند داشت. شنيده مي شود عليرضا كتيرايي و مهران بهنام فر كه هدايت تيم ملي در مسابقات جهاني 2012 پاريس را برعهده داشتند در رده هاي سني نوجوانان و جوانان فعاليت خواهند داشت.
 


بركناري رئيس سازمان ليگ برتر كشتي

رئيس بركنار شده سازمان ليگ كشتي گفت، ديگر در فدراسيون كشتي حضور نخواهد داشت.
عباس نمازيان اظهاركرد: ديگر به فدراسيون كشتي نمي روم و با آن كار نمي كنم. هركسي تا روزي كه مي تواند خدمت كند حضور دارد، ولي وقتي شرايط مهيا نباشد بايد كار را به كس ديگري واگذار كند. وي از پاسخ دادن به اين سوال كه آيا استعفاي كتبي داده يا خير امتناع كرد و گفت: نمي خواهم درباره اين موضوع صحبت كنم، ولي مسئولان فدراسيون كشتي هر زمان كه بخواهند مي توانند جانشيني براي من تعيين كنند و هيچ مشكلي وجود ندارد. وي در پايان اظهاركرد: دوست ندارم در حال حاضر درباره حضور نيافتنم در فدراسيون كشتي صحبتي كنم، اما هر جا كه باشم خدمتگزار مردم و كشور خواهم بود و اين خدمت حتما نبايد در فدراسيون كشتي باشد، بلكه از بيرون هم مي توان كمك كرد.
 


گلايه هاي مشحون از مديران وزارت ورزش و جوانان

رئيس فدراسيون بسكتبال مي گويد: غيبت مسئولان ورزش در مراسم قهرماني تاسف خيلي ها را به دنبال داشت.
يكي دو روز پس از قهرماني تيم ملي بسكتبال در رقابت هاي غرب آسيا محمود مشحون گفت وگويي با خبرگزاري مهر انجام داد كه در قسمتي از آن و در تشريح دلايل غيبت مسئولان وزارت ورزش در مراسم قهرماني مدعي شد كه به اين بي مهري ها عادت كرده است. گزيده اي از صحبت هاي رئيس فدراسيون بسكتبال در ادامه مي آيد:
¤ براساس موقعيتي كه داشتيم هيچ نيازي به ميزباني و حتي قهرماني نبود اما به خاطر خواست جامعه بسكتبال ميزباني اين رقابت ها را پذيرفتيم و تيم ملي را هم در آن شركت داديم تا قاطعانه نتيجه بگيريم.
¤ اگر حدادي و كاظمي هم در تركيب تيم ملي بودند اطمينان دارم كه لبنان را با بيش از 50-40 اختلاف امتياز شكست مي داديم. اميدوارم براي جام ملت ها اين دو بازيكن در تركيب تيم ملي قرار بگيرند.
¤ غيبت مسئولان ورزش در مراسم قهرماني باعث تاسف خيلي ها بود اما من و ديگر اعضاي فدراسيون بسكتبال به اين بي مهري مسئولان عادت كرده ايم. اين دفعه اول و پانزدهم و بيستم نبود كه آنها به بسكتبال كم لطفي كردند.
 


بازهم كاپيتان به تيم ملي جودو دعوت نشد

دور جديد تمرينات تيم ملي جودوي بزرگسالان از روز شنبه 28 بهمن ماه در سالن جودوي مجموعه ورزشي شهيد كبكانبان آغاز مي شود.
اين اردوي آمادگي با حضور 25 جودوكار به مدت 2 هفته در سالن شهيد كبكانيان برگزار خواهد شد كه نام محمدرضا رودكي كاپيتان تيم ملي در بين دعوت شدگان ديده نمي شود. فرشاد پيري پور و علي كريميان(ايلام) ، شايان نصيرپور ، سعيد ملايي ، محمد جمالي ، اميرحسين خادميان ، مسعود خرابات (تهران) ، امير قاسمي نژاد ، جواد محجوب ، جعفر پهلوان (خراسان رضوي) ، قاسم احدي (خراسان جنوبي) ، بهزاد وحداني ، الياس علي اكبري (خراسان شمالي) ، ناصر ناصري پور ، طيب طالبي ، مختار خورنگ (خوزستان) ، وحيد بنا ، مسعود فكري (فارس) ، بهزاد عبادي ، سعيد مرادي ، حميدرضا بهرامي (قزوين) ، احسان بهراميان خياط ، سيد علي اصغر موسوي ، قاسم نوري زاده (لرستان) ، امين هومن (مركزي) نفرات دعوت شده به اين مرحله از اردوي تيم ملي جودو هستند.
 


آغاز مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا

 صدرنشينان ايتاليا و فرانسه به ميدان مي روند

صدرنشين ليگ هاي فوتبال ايتاليا و فرانسه با سلتيك اسكاتلند و والنسيا اسپانيا در دور رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا ديدار مي كنند.
اولين سري از دور رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا با 2 ديدار آغاز مي شود. در ورزشگاه مستايا، والنسيا اسپانيا با پاري سن ژرمن، صدرنشين لوشامپيونه فرانسه ديدار مي كند.
اين دو حريف اسپانيايي و فرانسوي كه امسال با بهره گيري از تمام امكانات موجود، خود را به اين مرحله از مسابقات قهرماني قاره سبز رسانده، به هيچ وجه دست از تلاش و رقابت در اين مرحله برنخواهند داشت. اعضاي دو تيم هرچند در اظهارات خويش عنوان كرده اند كسب جام در ليگ قهرمانان را با وجود مدعيان قدرتمند به عنوان هدف اصلي در دستور كار قرار نداده اند، اما حضور تا اين مرحله جام را براي خود كافي نمي دانند. به اين خاطر هر يك با تمام قوا قدم در ميدان گذاشته و تلاش خواهند كرد با كسب نتيجه اي مطلوب، با آسودگي بيشتري مهياي بازي برگشت شده و گام بزرگي براي صعود به دور يك چهارم نهايي بردارند. براساس آمار موجود تنها ديدار والنسيا و سن ژرمن مقابل هم مسابقات تورنمنت امارات در انگليس در سال 2007 بود كه سن ژرمني ها 3 بر صفر پيروز شدند.
در ورزشگاه سلتيك پارك شهر گلاسكو اسكاتلند هم سلتيك ميزبان يوونتوس صدرنشين كالچو ايتاليا است. اين دو حريف در ادوار گذشته ليگ قهرمانان 4 بار مقابل يكديگر به ميدان رفتند كه هر يك صاحب 2 برد شده اند. كسب پيروزي در ديدارامشب توازن موجود در رقابت هاي قبلي دو حريف را برهم خواهد زد. دو ديدار فوق امشب ساعت 15:23 به وقت تهران آغاز خواهد شد.
 


مهماندوست در غم از دست دادن فرزندش به سوگ نشست

سرمربي پيشين تيم ملي تكواندو ايران در غم از دست دادن فرزند نوجوانش به سوگ نشست.
محراب پسر 12 ساله رضا مهماندوست كه سالها با بيماري دست و پنجه نرم مي كرد، ديروز و پس از تحمل رنج و درد فراوان جان به جان آفرين تسليم كرد. سرويس ورزشي كيهان اين ضايعه را به رضا مهماندوست سرمربي پيشين تيم ملي تكواندو ايران تسليت مي گويد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10