(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 24 بهمن  1391 - شماره 20428

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيام تشكر ولي امر مسلمين از حضور باشكوه مردم در جشن انقلاب
رهبر انقلاب : ملت دشمن را ناكام كرد
هديه به خوانندگان
اخبار ادبي و هنري
پاي درس علي (ع)
بروجردي: ايران از ميزباني قزاقستان
براي انجام مذاكره با 1+5 استقبال كرده است
خطيب جمعه نجف اشرف:
انقلاب اسلامي ايران بازگشت به اسلام است
معاون وزير خارجه سوريه در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي:
ائتلاف ما با ايران ناگسستني است
مرتضوي:
فعاليت ستاد انتخابات كشور از سال 92 عملياتي مي شود
بررسي ايرادات قانون مجازات اسلامي در كميسيون قضايي
مراجع و علماء اخلال در مراسم 22 بهمن قم را محكوم كردند
اجراي طرح امضاي الكترونيكي در روزنامه رسمي كشور
تازه ترين وضعيت پرونده فساد بزرگ بانكي
تحليلگر آمريكايي:
اقدامات تنبيهي با پيشنهاد مذاكره سازگاري ندارد
فارين پاليسي:
تحريم ها تاثيري بر پيشرفت برنامه هسته اي ايران ندارد
شرايط پذيرش دانشجوي تحصيلات تكميلي در پرديس هاي دانشگاهي
راه اندازي كارخانه توليد ماده رفع آلودگي عوامل شيميايي و ميكروبي
رنگ آميزي طولاني ترين نقاشي انقلاب اسلامي
توسط 2هزار دانش آموز مشهدي
ارائه 2 واحد درسي حفظ جزء سي ام قرآن در دانشگاه پيام نور
معاون جهاد كشاورزي استان خبر داد
تسهيلات بلاعوض به واحدهاي دامي تخريبي در زلزله آذربايجان شرقي
نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي:
تقاضاي مذاكره با آمريكا ساده لوحانه است
رونمايي از كيك يك هزار كيلويي تولد شهدا در رفسنجان
بدنه چوبي ضريح جديد امام حسين(ع) نصب شد
اجراي طرح كمك به بيماران صعب العلاج و نيازمند در خوزستان
اولين موزه مدرسه همدان در كشور راه اندازي شد
آزاده جانباز نوشهري به همرزمان شهيدش پيوست
كلنگ شهرك دارويي كشور در البرز به زمين زده شد
اصلاحيه


پيام تشكر ولي امر مسلمين از حضور باشكوه مردم در جشن انقلاب

رهبر انقلاب : ملت دشمن را ناكام كرد

 رهبر معظم انقلاب اسلامي روز دوشنبه در كلاس درس خارج فقه شان، از بصيرت، شجاعت و موقع شناسي ملت ايران در خلق حماسه باشكوه سي و چهارمين سالگرد 22 بهمن تقدير و تشكر كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ديروز در كلاس درس خارج فقه با تقدير و تشكر از بصيرت، شجاعت و موقع شناسي ملت ايران در خلق حماسه عظيم مردمي و باشكوه 22 بهمن، اين حضور گسترده مردمي را حادثه اي بزرگ خواندند و تأكيد كردند: حضور همه اقشار از پير و جوان، زن و مرد در صحنه آن هم در شرايطي كه 34 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است، بزرگترين نعمت الهي است كه بايد همه عمر را براي آن شكرگزاري كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي ضمن مقايسه برگزاري سالگرد جشن پيروزي انقلاب اسلامي در ايران با ساير كشورهايي كه در آن انقلاب رخ داده است افزودند: هنر بزرگ و برجسته اين است كه در ايران مردم خود، صاحبان انقلاب و كشور هستند و كار برگزاري جشن انقلاب بر دوش خود آنان است، و به همين دليل مردم از اين ثروت عظيم، كه مايه عزت و استقلال آنهاست حمايت مي كنند و هرجا كه نياز باشد حضور خود را نشان مي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از يكايك مردم ايران براي حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه اي كه دشمنان استقلال و عزت ملت ايران انتظار داشتند كه مردم به نداي انقلاب و نداي جمهوري اسلامي پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناكام و مأيوس كردند.
ايشان با تأكيد بر اينكه دشمنان در تبليغات تلاش مي كنند كه اين صحنه هاي عظيم مردمي را كمرنگ جلوه دهند افزودند: البته آنان واقعيات صحنه را مي بينند و مي فهمند و آن را تحليل مي كنند و به اين نتيجه مي رسند كه نمي شود با اين ملت مواجه شد.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): اگر معناي ضديت با آمريكا اين است كه ما نمي خواهيم وابسته به آمريكا باشيم، آري ما ضد آمريكايي هستيم و اگر ترس آمريكا از اين است، آري بايد بترسند.
 


اخبار ادبي و هنري

جشنواره فيلم فجر
عاقبت بخير نشد!
اختتاميه جشنواره فيلم فجر باز هم جنجال برانگيز شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در حالي كه دبير سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر پيش از اين تأكيد كرده بود كه جشنواره امسال در شأن انقلاب برگزار خواهد شد اما در مراسم پاياني اين رويداد، اتفاقاتي رخ داد كه سوال برانگيز است. در شرايطي كه جشنواره هاي غربي آرايشي سياسي و ضدايراني گرفته اند و هر هفته شاهد اهداي جوايزي به فيلم هايي ضدايراني اسلامي در اين جشنواره ها هستيم، جشنواره فيلم فجر نيز ضمن ناديده گرفتن برخي از فيلم هاي ارزشي، به افراد ضد انقلاب و فعال در اغتشاشات جوايزي را تقديم كرد. به طوري كه در اين جشنواره هيئت محترم داوران يكي از سيمرغ هاي جشنواره به هنرمندنمايي كه سابقه تيره اي در همكاري با رسانه هاي بيگانه عليه جمهوري اسلامي دارد، اهدا كرد.
سي و يكمين جشنواره فيلم فجر در حالي برخي از هنرمندان و آثار ارزشمند را ناديده گرفت كه برخي از برگزيدگان اين جشنواره، اساسا هويت آن كه انقلاب اسلامي باشد را قبول ندارند.
در اين مراسم سيمرغ هاي بخش مسابقه سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر به اين ترتيب اهدا شد:
بهترين فيلم: محسن علي اكبري به خاطر فيلم استرداد، كارگرداني: پرويز شهبازي براي فيلم دربند، بازيگر مرد: حميد فرخ نژاد براي فيلم استرداد، بازيگر زن: هانيه توسلي براي فيلم دهليز، بازيگر نقش مكمل مرد: رامبد جوان براي فيلم گناهكاران، بازيگر نقش مكمل زن: پگاه آهنگراني براي فيلم دربند، فيلمنامه: بهنام بهزادي براي فيلم قاعده تصادف، جلوه هاي ويژه ميداني: محسن روزبهاني براي فيلم استرداد، جلوه هاي ويژه بصري: بهنام خاكسار براي فيلم عقاب صحرا، صداگذاري: محمدرضا دلپاك براي فيلم برلين منفي هفت، صدابرداري: نجفي و دانشمند براي فيلم قاعده تصادف، طراحي صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسايي براي فيلم حوض نقاشي، چهره پردازي: امير اسكندري براي فيلم رسوايي، تدوين: بهرام دهقان (براي دو فيلم آسمان زرد كم عمق) و استرداد، موسيقي: حامد ثابت براي فيلم برلين منفي هفت، فيلمبرداري: هومن به منش براي فيلم دربند، جايزه ويژه هيات داوران: عليرضا داودنژاد (كارگردان كلاس هنرپيشگي)، جايزه بهترين فيلم از نگاه تماشاگران در بخش سوداي سيمرغ: منوچهر محمدي به خاطر فيلم حوض نقاشي و پوران درخشنده به خاطر فيلم هيس... دخترها فرياد نمي زنند، جايزه بهترين فيلم از نگاه تماشاگران در بخش بين الملل: بهنام بهزادي به خاطر فيلم قاعده تصادف، جايزه ملي: انسيه شاه حسيني و سيدسعيد سيدزاده به خاطر فيلم زيباتر از زندگي. در بخش مستند نيز سيمرغ دستاورد فني و هنري مستند به هادي بهروز براي فيلمبرداري «آخرين روزهاي زمستان»، سيمرغ بهترين كارگرداني مستند هم به مهدي زمانپور كياسري براي فيلم «مشتي اسماعيل» و سيمرغ بهترين فيلم مستند هم به «رودخانه ليان» رامتين بالف اهدا شد. در بخش نگاه نو (فيلم اولي ها) نيز سيمرغ هاي بهترين دستاورد فني و هنري به فرشاد محمدي براي فيلمبرداري «برلين منفي هفت»، بهترين كارگرداني به هادي مقدم دوست براي كارگرداني «سر به مهر» و بهترين فيلم به سيدمحمود رضوي تهيه كننده فيلم «دهليز» تقديم شد.
انگليس هم از فيلم ضدايراني
تقدير كرد
پس از جشنواره هاي دولتي در آمريكا و كانادا، اين بار نوبت به يك جشنواره انگليسي رسيد كه فيلم ضدايراني هاليوود را تحويل بگيرد.
جشنواره فيلم بفتا در تازه ترين دوره خود، از فيلم ضد ايراني و صهيونيستي «آرگو» به كارگرداني بن افلك تجليل كرد. اين جشنواره وابسته به دولت انگليس در حالي به استقبال از اين فيلم آمريكايي رفته است كه فيلمسازان مستقل و دگرانديش اين كشور از جوايز دولت خود محروم ماندند.
پيش از اين نيز جشنواره هايي چون تورنتو، گلدن گلوب، اتحاديه كارگردانان و... نيز به فيلم «آرگو» جوايزي داده بودند.
به اذعان كارشناسان و رسانه هاي غربي، آنچه جشنواره هاي فرمايشي و دولتي غربي را به تحسين اين فيلم متوسط واداشته، تلاش «آرگو» براي تحريف وقايع مربوط به حماسه فتح لانه جاسوسي آمريكا در تهران و جبران تحقير تاريخي اين دولت توسط دانشجويان پيرو خط امام است.
«لحظه هاي انقلاب»
رونمايي مي شود
چاپ جديد كتاب «لحظه هاي انقلاب» اثر نويسنده فقيد سيدمحمود گلابدره اي امروز در بنياد ادبيات داستاني ايرانيان رونمايي مي شود.
اين كتاب كه اولين بار در سال 1358 توسط انتشارات سروش و پس از آن تا سال 79 سه بار از سوي انتشارات كيهان به چاپ رسيده است، روايتي از روزهاي انقلاب است كه راوي، خود در تمامي صحنه هاي آن حضور داشته و همه وقايع را بدون شعار و زياده گويي مطرح مي كند.
در ويراست جديد اين اثر، بخش جديدي نيز به قلم آن زنده ياد اضافه شده است. مراسم رونمايي از كتاب لحظه هاي انقلاب امروز در بنياد ادبيات داستاني با حضور اهالي قلم رونمايي شد.
كاهش 22 درصدي
مطالعه در آمريكا
آمارها نشان مي دهد كه مطالعه در ايالات متحده حدود 22 درصد نسبت به سال 2000 كمتر شده است.
به گزارش مهر به نقل از يو اس اي تودي، بر مبناي يك گزارش آماري سالانه كه به تازگي اعلام شده، 75 شهر آمريكا از نظر ادبي بودن، رده بندي شدند. دانشگاه مركزي كانتيكت بر مبناي اطلاعات به دست آمده از جمله تعداد كتابفروشي ها، كتابخانه ها، تيراژ روزنامه ها، كاربران اينترنت، و سطوح آموزشي، اين رده بندي را انجام مي دهد. سه شهر اول اين فهرست يعني واشنگتن، سياتل و مينياپوليس در رده بندي پارسال نيز همين جايگاه ها را به دست آورده بودند.
ميزان مطالعه چه چاپي و چه الكترونيك در آمريكا به نسبت سال 2000 به ميزان 22 درصد كاهش يافته است و ميزان توجه به ديگر سرگرمي ها به ميزان 25 درصد بيشتر شده است.
 


پاي درس علي (ع)

به روايات عمل كنيد!
وقتي روايتي را شنيديد
آن را بفهميد و عمل كنيد!
نه اينكه بشنويد و (فقط) نقل كنيد.
زيرا:
راويان علم فراوان
و عمل كنندگان به آن كمند.
نهج البلاغه
حكمت 98
 


بروجردي: ايران از ميزباني قزاقستان

براي انجام مذاكره با 1+5 استقبال كرده است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در توضيح دليل انتخاب كشور قزاقستان به عنوان محل مذاكرات آينده ايران و گروه 1+5 اعلام كرد كه قزاقستان كشوري بي طرف در مورد مسئله هسته اي ايران است كه مواضع اين كشور براي ما مهم به شمار مي آيد.
علاءالدين بروجردي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به تعيين زمان 8 اسفند و مكان كشور قزاقستان براي مذاكرات آينده ايران و گروه 1+5 گفت: با تعيين زمان و مكان مذاكرات توسط ايران طبيعتا اين موضوع دير يا زود نيز از طرف هاي مقابل مذاكره نهايي مي شد. مهم آن است كه آنها انجام مذاكرات را پذيرفته اند.
وي در توضيح دليل انتخاب كشور قزاقستان به عنوان محل مذاكرات آتي گفت: قزاقستان كشوري اسلامي است كه مواضعش در مورد مسئله هسته اي ايران بي طرفانه است، اين موضوع براي ما مهم است كه كشور ميزبان طرفدار و دنباله رو سياست هاي ظالمانه كشورهاي غربي به خصوص آمريكا در عرصه هسته اي نباشد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خصوص احتمال انجام مذاكره مستقيم بين ايران و آمريكا در حاشيه مذاكرات ايران و گروه 1+5 گفت: طبيعتا تصميم گيري در اين رابطه به عهده شوراي عالي امنيت ملي است.

 


خطيب جمعه نجف اشرف:

انقلاب اسلامي ايران بازگشت به اسلام است

خطيب نمازجمعه نجف اشرف انقلاب اسلامي ايران را عامل بازگشت هويت به امت اسلام دانست.
«سيد صدرالدين القپانچي» امام جمعه نجف اشرف در عراق گفت: امام خميني(ره) توانست يك امپراتوري را ساقط كند و به طور جهاني، دريايي را به حركت وادارد و امواج آن در سراسر جهان به تلاطم درآيد. انقلاب اسلامي ايران آغاز عصر جديد و بازگشت به اسلام و دين خدا بود.
قپانچي در گفت وگو با فارس با اشاره به نقش انقلاب اسلامي ايران در افزايش توانمندي امت اسلامي براي مقابله با چالش ها و بحران ها افزود: ما به پايداري ملت ايران و پيشرفت تكنولوژي و طرح هاي آن براي وحدت امت اسلام، افتخار مي كنيم همچنان كه رهبري ديني ايران و امام خميني(ره) و امام خامنه اي كه مشعل نور در عصر حاضر است، مايه افتخار هستند.
 


معاون وزير خارجه سوريه در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي:

ائتلاف ما با ايران ناگسستني است

فيصل المقداد در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در شهر دمشق گفت: ائتلاف ما با ايران سست نمي شود و روابط ما تا زمان ادامه زندگي بر روي زمين ادامه خواهد داشت.
معاون وزير خارجه سوريه در سخناني در مراسم سالروز 22 بهمن در سفارت ايران در دمشق گفت: عجيب نيست كه چنين جشني در دمشق پايتخت پايداري برگزار شود اين جشن ملت ايران و ملت عرب در سوريه و در هر مكان ديگري است.
وي با اشاره به روابط استراتژيك و سرنوشت ساز ميان دو كشور گفت كه انقلاب ايران حادثه بزرگي را در خاورميانه ايجاد كرد اما همواره در همه نقاط جهان آثار آن را در همه حوادث سياسي كه ملت هاي منطقه شاهد آن هستند، شاهديم. انقلاب ايران معادلات منطقه اي را تغيير داد معادلاتي كه آمريكا و ديگران سعي مي كردند اين كشور تا ابد خادم شاه و مزدور اسرائيل در منطقه باشد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري سوريه (سانا) معاون وزير خارجه سوريه ادامه داد كه وجهه روشن انقلاب ايران نيازي به آزمايش ندارد و مواضع آن در قبال مسايل جهان عرب همچنان پايدار است. اين انقلاب و دستاوردهاي آن موجب افتخار است.
وي افزود: دمشق در جنگي وارد شده كه جنگ همه مسلمانان شريف و پرهيزگار عليه دشمنان اسلام و غرب است و آنچه كه ايران به لحاظ سياسي و اقتصادي انجام داده است براي پايداري سوريه است.
مقداد با تأكيد بر اينكه سوريه براي برادران ايراني اش بهترين دوست و برادر در رويارويي با چالش ها باقي خواهد ماند، گفت: آنچه كه دو كشور را كنار يكديگر گردهم مي آورد كرامت، شرف، اخلاص، مقاومت، خير و مبارزه مشترك براي كسب دموكراسي و آينده ملت بزرگوار است.
وي تأكيد كرد: ائتلاف ما با ايران سست نمي شود و روابط ما تا زمان ادامه زندگي بر روي زمين ادامه خواهد داشت.
همچنين جشن سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي علاوه بر سوريه در ديگر كشورها از جمله لبنان، امارات، اردن، قزاقستان و قطر نيز برگزار شد.
 


مرتضوي:

فعاليت ستاد انتخابات كشور از سال 92 عملياتي مي شود

معاون سياسي وزير كشور گفت: ستاد انتخابات سال آينده تشكيل و عملا فعاليت هاي خود را آغاز مي كند.
«سيد صولت مرتضوي» در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين كه ستاد انتخابات سال آينده عملا فعاليت خود را آغاز مي كند افزود: جدول زمانبندي انتخابات هاي آينده نيز به استان ها ابلاغ شده است.
وي با مورد توجه قرار دادن بحث آموزش در وزارت كشور براي انتخابات هاي آينده، اظهار داشت: آموزش هاي مربوط به انتخابات هاي آينده در 15 استان تمام شده است و تا اواخر اسفندماه تمام آموزش ها در سطح استان در سطح ملي به اتمام خواهد رسيد.
مرتضوي با اشاره به برگزاري انتخابات شوراها و انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در برخي از حوزه ها گفت: فعاليت هاي مربوط به اين انتخابات ها نيز در حال پيگيري است.
همچنين «حسنعلي نوري» مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور نيز در گفت وگو با ايرنا اعلام كرد: 130 مربي آموزش هاي لازم را براي ارائه به اعضاي شعب و هيئت هاي اجرايي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سراسر كشور فرا گرفتند.
 


بررسي ايرادات قانون مجازات اسلامي در كميسيون قضايي

سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس از بررسي سه ايراد شوراي نگهبان به لايحه قانون مجازات اسلامي، در جلسه امروز كميسيون قضايي مجلس خبر داد.
محمدعلي اسفناني با اشاره به ايرادات مجدد شوراي نگهبان به لايحه قانون مجازات اسلامي، اظهار داشت: شوراي نگهبان طي نامه اي كه به كميسيون حقوقي ارسال كرده، 3 ايراد را به مواد اين لايحه وارد دانسته است.
سخنگوي كميسيون قضايي مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: ايرادات وارده بر لايحه مجازات اسلامي امروز در جلسه كميسيون قضايي بررسي مي شود.
 


مراجع و علماء اخلال در مراسم 22 بهمن قم را محكوم كردند

مراجع عظام تقليد و علماء با محكوم كردن اخلال در مراسم 22 بهمن قم تأكيد كردند كه مسئولان با ريشه يابي اين حادثه نتايج را اعلام كنند.
در همين ارتباط، آيت الله ناصر مكارم شيرازي پيش از ظهر ديروز در آغاز درس خارج فقه خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد با تقدير از حضور گسترده مردم در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن اظهار كرد: روز يكشنبه راهپيمايي بسيار پرشكوهي برگزار شد و مردم نشان دادند كه در صحنه حضور دارند.
وي ادامه داد: برخي ها در ضمن راهپيمايي كه ما هم در آن شركت كرديم گفتند «شما بياييد و ما هم آمديم»؛ تعبير آنها اين بود بالاخره مردم به شرايط كشور توجه داشته و حساب مشكلات را از حساب خطراتي كه اصل نظام را تهديد مي كند جدا مي كنند و بحمدالله عكس العمل مناسب را نشان مي دهند.
اين مرجع تقليد در ادامه گفت: متاسفانه حركت بسيار زشتي در حرم حضرت معصومه(س) نسبت به آقاي لاريجاني انجام شد كه مسئولان مشغول مطالعه و بررسي هستند كه ريشه هاي آن را پيدا كنند و بعدا در اين باره صحبت مناسب خواهد شد.
وي تاكيد كرد: بايد جلوي كارهاي خودسرانه گرفته شود و اگر افرادي فريب خورده اند بايد توجيه شوند و اگر اين حركت ريشه هاي انتخاباتي دارد كه بايد به صورت عاقلانه مشكل را بررسي و حل كرد.
آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: همه آقايان نگران اين مسئله بوده و منتظر هستند كه مسئولان نتيجه مطالعه و ريشه يابي انجام شده را اعلام كنند.
وي با اشاره به اينكه در مواجهه با اين مسئله بايد پخته، عاقلانه و حساب شده كار كرد، گفت: در اين جريان عده اي فريب خورده هستند و عده اي اغراض خاصي دارند.
آيت الله سبحاني نيز در تماس تلفني با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه هم اكنون براي حضور در اجلاس مجمع مجالس كشورهاي عضو اكو در پاكستان به سر مي برد، اقدام روز يكشنبه 22 بهمن ماه عده اي خودسر در هتك حرمت حرم شريف حضرت فاطمه معصومه(س) و اهانت به رئيس مجلس را به شدت محكوم كرده و آن را اقدامي در جهت اهداف دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران خواند.
آيت الله سبحاني از اقدام اين افراد در ساحت مقدس حوزه ابراز تاسف و تنفر كرده و گفت: حوزه علميه صاحب دارد و اين نوع اقدامات كار حوزه و طلاب حوزه علميه قم نيست.
آيت الله حسين نوري همداني از مراجع عظام تقليد نيز در تماس تلفني با رئيس مجلس، ضمن اظهار تألم و تأثر فراوان و فاجعه بار خواندن اتفاق 22 بهمن قم، اقدام افرادي را كه حرمت آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها و سالروز جشن بزرگ انقلاب را رعايت نكردند، منزجركننده خواند.
آيت الله نوري همداني همچنين از حلم و بردباري رئيس مجلس تجليل كرد و با بيان اينكه حضرتعالي از بيت مرجعيت و روحانيت و فرزند حوزه و نماينده اول مردم قم هستند، از حوادث تلخ 22 بهمن ابراز تاسف كردند.
آيت الله جواد فاضل لنكراني نيز در پي هتك حرمت نسبت به حرم شريف حضرت فاطمه معصومه(س) در يوم الله 22 بهمن و اهانت به رئيس مجلس، طي تماس تلفني با علي لاريجاني اين اقدام «زشت» را به شدت محكوم كرد و آن را در راستاي اهداف دشمنان خواند.
آيت الله جوادي آملي نيز در ديدار اساتيد بسيجي دانشگاه هاي كشور كه روز يكشنبه برگزار شد گفت: اغتشاش و اخلال در مراسم 22 بهمن حرام عيني است.
استاد حوزه علميه، راهپيمايي 22 بهمن را بيعت مجدد با رهبر انقلاب دانست و تاكيد كرد: «نعمت رهبري عادل و شجاع يكي از نعمت هاي بزرگ انقلاب اسلامي است».
حوادث قم در كميسيون امنيت ملي بررسي مي شود
از سوي ديگر؛ نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خبر داد هيئت رئيسه اين كميسيون بنا دارد حوادث 22 بهمن قم كه منجر به قطع سخنراني رئيس مجلس شد را بررسي كند.
منصور حقيقت پور در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از مسئولان سياسي و امنيتي كشور دعوت كرده است تا ضمن حضور در جلسات كميسيون، اتفاقات 22 بهمن در قم را مورد بررسي قرار دهند.
وي با بيان اينكه از نجار وزير كشور، مصلحي وزير اطلاعات، احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي و مسئولاني از سپاه براي حضور در كميسيون دعوت شده است، گفت: اين جلسه در هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بررسي مي شود تا عواملي كه اتفاقات 22 بهمن را در قم رقم زدند و به دنبال آن با اهانت به رئيس مجلس سخنراني او را قطع كردند، شناسايي كنند تا برخوردهاي لازم با آنها صورت گيرد.
نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: مسئولان سياسي و امنيتي كشور بايد به ما پاسخ دهند كه چرا اجازه مي دهند به سران كشور اهانت شود؛ بايد حتما با مقصر برخورد شود. ما حتي اگر شواهدي دال بر احتمال سازماندهي در اين كار ببينيم، به صورت جدي پيگيري مي كنيم.
 


اجراي طرح امضاي الكترونيكي در روزنامه رسمي كشور

طرح امضاي الكترونيكي در روزنامه رسمي كشور با همكاري معاونت فناوري اطلاعات قوه قضائيه به صورت رسمي به اجرا درآمد.
رضا باقري رئيس آي تي روزنامه رسمي كشور درباره اجرايي شدن امضاي الكترونيكي روزنامه رسمي كشور، اظهار داشت: براساس برنامه پنجم تجارت و افق چشم انداز 1404 بايد تمام سيستم هاي دولتي الكترونيكي شوند.
وي افزود: روزنامه رسمي كشور كه از سازمان هاي مهم براي انتشار قوانين و مقررات و همچنين آگهي هاي قانوني به حساب مي آيد و اجراي طرح امضاي ديجيتال در اين سازمان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
رئيس آي تي روزنامه رسمي كشور با بيان اينكه اجراي طرح امضاي ديجيتال در روزنامه رسمي براي اولين بار در كشور رخ داده است، گفت: از طريق اين فناوري امكان جعل آگهي از بين مي رود و همچنين دلالان آگهي ها در جريان اين طرح حذف مي شوند، مراجعه كنندگان با اجراي اين طرح ديگر نياز به حضور در مراكز درج آگهي ندارند.
باقري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: معاونت فناوري قوه قضائيه در اين طرح وظيفه تاييد امضاي ديجيتالي سازمان هاي مختلف را برعهده دارد.
 


تازه ترين وضعيت پرونده فساد بزرگ بانكي

قاضي سراج با بيان اينكه احكام پرونده فساد بزرگ بانكي هنوز تاييد نشده است گفت: اگر تكليف اين پرونده از سوي ديوان عالي كشور مشخص شود، به اطلاع شهروندان مي رسد.
ناصر سراج رئيس شعبه يك دادگاه انقلاب تهران اظهار كرد: پرونده فساد 3 هزار ميلياردي هنوز در شعبه تجديدنظر ديوان عالي كشور است.
وي درباره اين مطلب كه يكي از رسانه ها عنوان كرده كه هفته آينده احكام اعلام مي شود گفت: من ابراز اميدواري كردم كه احكام تا هفته آينده ابلاغ شود.
قاضي پرونده فساد 3 هزار ميليارد توماني در گفت و گو با فارس خاطرنشان كرد: احكام هنوز تاييد يا رد نشده است و اگر تكليف از سوي ديوان عالي كشور مشخص شود به اطلاع شهروندان مي رسد.
همچنين سعيد عمراني رئيس دفتر ديوان عالي كشور اعلام كرد: پرونده هاي «بيمه ايران» و «فساد بزرگ مالي» همچنان در ديوان عالي كشور مطرح است.
اين قاضي ديوان عالي كشور افزود: دو پرونده «بيمه ايران» و «فساد بزرگ مالي» پس از اعتراض متهمان به آراي صادره براي تجديدنظرخواهي به ديوان عالي كشور ارسال شده و رسيدگي به اين دو پرونده، كماكان ادامه دارد.
وي يادآور شد: به محض اتمام رسيدگي، پرونده هاي مذكور به شعبه هاي صادركننده راي ارسال مي شوند.
 


تحليلگر آمريكايي:

اقدامات تنبيهي با پيشنهاد مذاكره سازگاري ندارد

يك تحليلگر برجسته آمريكايي تصريح كرد كه اقدامات تنبيهي آمريكا عليه ايران با پيشنهاد مذاكره و گفت وگو با اين كشور سازگاري ندارد.
«پل شلدون فوت»، تحليلگر آمريكايي در گفت وگو با شبكه خبري پرس تي وي گفت: اعمال و كرده ها مهم تر از گفته هاست. اين صرفاً يك تصويرسازي از برقراري روابط از جانب آمريكا است. آنها كاملاً غيرصادق هستند.
بنابر اين گزارش «جو بايدن»، معاون رئيس جمهور آمريكا در دوم فوريه اعلام كرد كه كشورش آماده برگزاري مذاكرات مستقيم با ايران در مورد برنامه انرژي هسته اي اش است.
با توجه به اينكه واشنگتن تحريم ها عليه تهران را افزايش داده است، فوت كه استاد دانشگاه ايالتي كاليفرنياست پيشنهاد بايدن را، زير سؤال برد و گفت: ما بايد فوراً به تمام تحريم ها پايان دهيم؛ اين تحريم ها جان ايرانياني را كه با هواپيما سفر مي كنند به خطر مي اندازد، زيرا آنها نمي توانند قطعات هواپيما خريداري كنند؛ اين تحريم ها جان ايراني ها را به دليل اينكه در خريد دارو با مشكل روبرو هستند، به خطر مي اندازد.
به گزارش پرس تي وي، آماري كه اخيراً از سوي وزارت بازرگاني آمريكا ارائه شده است، نشان مي دهد صادرات محصولات پزشكي و دارويي به ايران نصف شده است و اين در حالي است كه واشنگتن ادعا مي كند «اقدامات تنبيهي» هيچ تبعات انساني در پي ندارد.
حقوقدانان و فعالان حقوق بشر مي گويند كه اعمال تحريم عليه بانك هاي عمده ايران، انعقاد قراردادهاي مالي جهت خريد محصولات دارويي را به شدت با مشكل روبرو كرده است.
ايران به طور مكرر اعلام كرده كه تحريم هاي تحت هدايت آمريكا عليه تهران عملاً واردات دارو را به اين كشور با مانع روبرو كرده و بدين ترتيب جان ميليون ها ايراني مبتلا به بيماري هاي خاص مانند تالاسمي، هموفيلي، هپاتيت، اسكلروز چند گانه و غيره را به خطر انداخته است.
 


فارين پاليسي:

تحريم ها تاثيري بر پيشرفت برنامه هسته اي ايران ندارد

يك نشريه آمريكايي در گزارشي اذعان كرد كه تشديد تحريم ها نمي تواند مانع پيشرفت برنامه هسته اي ايران شود.
نشريه فارين پاليسي در بخشي از ارزيابي خود در مورد برنامه هسته اي ايران تحت عنوان «حل معماي هسته اي ايران» نوشت: «هم اكنون ايران و كشورهاي عضو گروه 1+5 خواهان مذاكره پيرامون مسئله هسته اي ايران هستند.»
در ادامه اين گزارش آمده است: «با اين حال گزارش ها نشان مي دهند كه تحريم هاي شديدتر نمي توانند مانع از پيشرفت برنامه هسته اي ايران شوند و استفاده از گزينه نظامي نيز اقدامي منطقي نخواهد بود. استفاده از گزينه نظامي عليه ايران و يا اشغال آن كشور شايد بتواند بصورت كوتاه مدت برنامه هسته اي ايران را متوقف سازد.»«فارن پاليسي» در ادامه مي افزايد: گزينه نظامي پرهزينه خواهد بود و با واكنش شديد متقابل مواجه خواهد شد و منجر خواهد شد تا گزينه ديپلماتيك از ميان برداشته شود و در نهايت جنگي منطقه اي درخواهد گرفت كه به تلفات انساني بسياري منجر خواهد شد.»
اين نشريه در پايان مي نويسد: «ادامه گزينه ديپلماتيك به رغم دشواري هايي كه در اين مسير وجود دارد بهترين گزينه ممكن خواهد بود.»
 


شرايط پذيرش دانشجوي تحصيلات تكميلي در پرديس هاي دانشگاهي

مديركل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري شرايط پذيرش دانشجوي تحصيلات تكميلي در پرديس هاي دانشگاهي را تشريح كرد.
دكتر ابوالفضل حسني در گفت و گو با ايسنا، با بيان اينكه پذيرش دانشجو براي دوره هاي تحصيلات تكميلي صرفاً از طريق شركت و قبولي داوطلبان در آزمون امكان پذير است، گفت: در اين ميان داوطلبان دوره هاي كارشناسي ارشد براي ورود به اين دوره ها بايد يا از طريق آزمون سراسري يا از طريق آزمون اختصاصي دانشگاه زيرنظر سازمان سنجش، پذيرش شوند.
وي اضافه كرد: همچنين پرديس هاي دانشگاهي براي پذيرش دانشجو در دوره دكتري صرفاً بايد از طريق آزمون نيمه متمركز دكتري اقدام كنند و حتي اجازه برگزاري آزمون اختصاصي زير نظر سازمان سنجش براي پذيرش را ندارند.
وي درباره مدارك تحصيلي دانشجوياني كه پذيرش آنها در پرديس ها بدون رعايت مقررات ذكر شده و بدون آزمون بوده است، نيز گفت: مدارك اين دسته از داوطلبان از نظر وزارت علوم غيررسمي و فاقد امكان ارزشيابي است.
 


راه اندازي كارخانه توليد ماده رفع آلودگي عوامل شيميايي و ميكروبي

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
همزمان با سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و با حضور دريادار تنگسيري جانشين نيروي دريايي سپاه كارخانه توليد ماده رفع آلودگي عوامل شيميايي و ميكروبي در منطقه يكم ندسا افتتاح شد.
دريادار ترابي در مراسم افتتاحيه اين كارخانه بزرگ گفت: اين كارخانه قادر است 18 مورد ماده رفع آلودگي و خنثي سازي براي مواد شناخته شده و پركار در كشورهاي مختلف دنيا را با ظرفيت بالا توليد كند.
وي ابراز كرد: اين كارخانه تماما توسط كارشناسان و متخصصان ايراني در گردان جنگ نوين منطقه يكم دريايي سپاه طراحي و اجرا شده و موجب خودكفايي 100 درصد ما در عرصه محلول هاي رفع آلودگي در كل نيروي دريايي سپاه شده است.
 


رنگ آميزي طولاني ترين نقاشي انقلاب اسلامي

توسط 2هزار دانش آموز مشهدي

2 هزار دانش آموز مشهدي در سي و چهارمين بهار پيروزي انقلاب اسلامي طولاني ترين نقاشي انقلاب اسلامي را در حرم مطهر رضوي رنگ آميزي كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، بيش از 2 هزار دانش آموز از 120 مدرسه ابتدايي نواحي مختلف مشهد با حضور در رواق شيخ حرعاملي حرم مطهر رضوي طولاني ترين نقاشي انقلاب اسلامي را در ابعاد يك در چهارصدمتر رنگ آميزي كردند.
اين نقاشي به دو صورت آزاد و نقاشي ناقص تدارك ديده شده بود و دانش آموزان مشهدي بيش از 300 متر نقاشي ناقص در قالب 40 تصوير را رنگ آميزي كردند.
در بخش آزاد اين نقاشي، دانش آموزان براساس برداشت هايي كه از انقلاب اسلامي ايران و نقش مردم و رهبري در پيروزي انقلاب اسلامي داشتند، 100 متر را به صورت آزاد نقاشي كردند. اين برنامه از سوي اداره توليدات فرهنگي و اداره پاسخ گويي به سوالات ديني معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي تدارك ديده شده و بيش از 9هزار و 500ماژيك براي رنگ آميزي اين نقاشي به كار گرفته شد.
 


ارائه 2 واحد درسي حفظ جزء سي ام قرآن در دانشگاه پيام نور

معاون فرهنگي دانشگاه پيام نور كشور از ارائه دو واحد درسي حفظ جزء سي ام قرآن در واحدهاي اين دانشگاه خبر داد.
عليرضا اژدر به خبرنگار ايرنا در گرمسار گفت: اين واحد درسي از ترم تحصيلي كنوني ارائه شده و شركت كنندگان در آن از پرداخت شهريه معاف هستند.
وي با بيان اينكه آزمون پايان ترم اين واحد درسي به صورت تستي برگزار مي شود گفت: با اين كه اين واحد درسي، اختياري و خارج از سقف تعيين شده دروس است، امسال 15 هزار نفر در آن شركت كردند.
وي اظهار اميدواري كرد توسعه فرهنگ قرآن آموزي در دانشگاه ها با ارائه اين دروس محقق شود. معاون فرهنگي دانشگاه پيام نور كشور همچنين از برگزاري ويدئو كنفرانسي كرسي هاي آزاد انديشي در اين دانشگاه خبر داد و افزود: در اين سال تحصيلي بيش از 400 كرسي آزاد انديشي در واحدهاي دانشگاهي پيام نور در كشور برگزار شده و قرار است از ترم دوم اين تعداد را به 500 كرسي برسانيم.
 


معاون جهاد كشاورزي استان خبر داد

تسهيلات بلاعوض به واحدهاي دامي تخريبي در زلزله آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگاركيهان:
تاكنون 10هزار و 500 واحد دامي پيش ساخته در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي تحويل داده شده است.
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر در حاشيه افتتاح يك هزار و 100 واحد دامي شهرستان اهر گفت: يك هزار و 500 واحد باقي مانده نيز از محل تسهيلات بلاعوض ويژه واحدهاي دامي تخريبي، آماده و تحويل زلزله زدگان خواهد شد.
غفور عبداللهي افزود: 18 هزار و 716 پرونده براي افراد خسارت ديده در مناطق زلزله زده استان تشكيل شده و 17 هزار و 404 مورد از آن، براي اخذ تسهيلات به بنياد مسكن ارسال و از اين تعداد تاكنون 16هزار و 399 مورد جهت اخذ تسهيلات به بانك معرفي شده اند.
به گفته وي براي ساخت اماكن دامي دايمي اين نواحي 50 ميليون ريال تسهيلات بانكي با كارمزد 4درصد و بازپرداخت 12ساله و تنفس 3 ساله، پرداخت اما به دليل شرايط جوي و سردي هوا اين كار به كندي صورت مي گيرد و البته برنامه ريزي هايي براي ساخت واحدهاي باقيمانده در بهار سال 92 تدوين شده است.
عبداللهي تصريح كرد: نهاده هاي دامي زلزله زدگان به ميزان 600 تن تهيه و توزيع شده و مشكلي وجود ندارد.
به گزارش جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي وي از ساخت و تحويل بيش از 2 هزار و 260 واحد اماكن دامي و دايمي در مناطق زلزله زده تبريز، اهر، ورزقان، هريس، كليبر، خداآفرين، سراب و مرند خبر داد و گفت: در اثر زلزله بيش از يك هزار و 980 ميليارد ريال خسارت به بخش كشاورزي استان وارد شده است.
 


نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي:

تقاضاي مذاكره با آمريكا ساده لوحانه است

ساري-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي گفت: تقاضاي مذاكره و دوستي با آمريكا ساده لوحانه است.
محمد دامادي با اشاره به بيانات اخير رهبرمعظم انقلاب درباره درخواست مذاكره آمريكايي ها از جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: تهديد و ادعاي دوستي با مردم ايران قابل قبول نيست.
وي در جمع فرهنگيان مازندران افزود: با درايت رهبر معظم انقلاب و به پشتوانه مردم شريف به خصوص شما فرهنگيان از پيچ هاي مهم انقلاب هم چون گذشته به راحتي خواهيم گذشت.
نماينده مردم شهرستان هاي ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: سند تحول بنيادين يك انقلاب بزرگ در تاريخ آموزش و پرورش است كه به خوبي در حال اجراست.
دامادي با اشاره به اهميت درس و مدرسه و نقش آن در ساختن آينده كشور افزود: رئيس جمهوري، من و شما همه از همين كلاس هاي درس بيرون آمده ايم و هيچ كشوري پيشرفت نمي كند زماني كه آموزش و پرورش آن مناسب نباشد.
 


رونمايي از كيك يك هزار كيلويي تولد شهدا در رفسنجان

همزمان با ايام الله دهه فجر انقلاب، كيك تولد شهدا با وزن بيش از يك هزار كيلو در رفسنجان رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رفسنجان، در اين آيين كيك تولدي با وزن بيش از يك هزار كيلو با حضور خانواده سه شهيد «نخستين مفقود، نخستين شهيد انقلاب در رفسنجان» و نخستين شهيد رفسنجاني انقلاب» در محل سالن صدف تالار فرهنگيان رفسنجان رونمايي شد.
در اين مراسم جمعي از مسئولان به همراه خانواده شهدا، جانبازان قطع نخاع و ديگر اقشار مردم حضور داشتند و تولد شهدا را جشن گرفتند.
همچنين در ادامه جشن ميلاد شهدا، تنديس طرح تبسم خدا نيز امروز در مصلاي بزرگ امام خامنه اي رفسنجان رونمايي مي شود.
 


بدنه چوبي ضريح جديد امام حسين(ع) نصب شد

مدير پروژه ساخت ضريح مطهر اباعبدالله الحسين از نصب بدنه چوبي ضريح مطهر بر روي مضجع شريف سيدالشهدا خبر داد.
محمود پارچه باف كه در كشور عراق به سر مي برد در گفت وگوي تلفني با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پيشرفت هاي عمليات نصب ضريح جديد اباعبدالله الحسين(ع) گفت: از ابتداي بهمن ماه اقدامات لازم به منظور نصب ضريح جديد آغاز شد.
مدير پروژه ساخت ضريح مطهر اباعبدالله با بيان اينكه پس از نقشه برداري عمليات اجراي فونداسيون، آرماتوربندي و بتن ريزي پايه هاي ضريح جديد انجام شد، اظهار داشت: با توجه به اينكه وزن ضريح جديد بسيار بالاتر از ضريح قبلي است بايد بتن ريزي پايه ها بر همين اساس انجام مي گرفت كه در اين زمينه محاسبات دقيقي توسط مهندسان ايراني انجام گرفت.
پارچه باف با اشاره به اينكه پس از خشك شدن بتن، عمليات نصب بدنه چوبي آغاز شد، يادآور شد: طي سه روز تلاش توانستيم بدنه چوبي ضريح كه بخش اصلي ضريح مطهر اباعبدالله را تشكيل مي دهد بر روي مضجع شريف آن حضرت نصب كنيم.
 


اجراي طرح كمك به بيماران صعب العلاج و نيازمند در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشكي اهواز از اجراي طرح كمك به بيماران صعب العلاج و نيازمند براي نخستين بار در استان خوزستان خبر داد.
دكتر حسين برزگر با اعلام اين خبر گفت: در راستاي سياست هاي دولت براي كمك به بيماران صعب العلاج و نيازمند براي نخستين بار در خوزستان طرحي براي مساعدت دارويي به بيماران واجد شرايط و نيازمند اختصاص يافته است كه در استان اجرا مي شود.
وي افزود:بيماران مربوطه با مراجعه به داروخانه آموزشي دانشكده داروسازي امام جعفرالصادق(ع) واقع در فلكه كمپلوي شهرستان اهواز و معاونت غذا و داروي استان با ارائه مدارك لازم از اين طرح بهره مند خواهند شد.
برزگر در ادامه اظهار كرد: در خصوص تامين دارو براي گروه هاي تخصصي، در حال حاضر تدارك لازم انجام شده است و نيازهاي ضروري بيماران در داروخانه هاي خاص استان موجود است.
مدير نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشكي اهواز تصريح كرد: در صورتي كه بيماران با كمبودي در خصوص دارو يا نياز به راهنمايي براي دريافت دارو داشته باشند مي توانند به نشاني داروخانه هاي موردنظر و يا با مراجعه حضوري به معاونت غذا و داروي خوزستان واقع در خيابان آزادگان- خيابان نظام وفا- بين خيابان هاي شهيد آهنگري و شهيد رستگاري و يا با شماره تلفن هاي 3-2232362-0611 تماس بگيرند.
 


اولين موزه مدرسه همدان در كشور راه اندازي شد

همدان - خبرنگاركيهان:
رئيس اداره روابط عمومي و اسناد آموزش و پرورش استان همدان گفت: در اولين موزه مدرسه همدان، گنجينه آموزش و پرورش استان راه اندازي مي شود.
شكرالله كياني افزود: سال گذشته براي اولين بار تفاهم نامه اي بين آموزش و پرورش و اداره كل ميراث فرهنگي - گردشگري و صنايع دستي همدان منعقد شد تا اولين موزه مدرسه استان به عنوان گنجينه اين اداره كل در فضايي مناسب مورد بهره برداري قرار بگيرد.
وي با ابراز خوشحالي از همكاري مستمر بين اين دو سازمان استان اذغان داشت: با همت مسئولين ميراث فرهنگي و پيگيري هاي مستمر اداره كل آموزش و پرورش ، دبيرستان ابن سيناي همدان كه قديمي ترين فضاي آموزشي استان است و ثبت آثار ملي شده براي موزه مدرسه در نظر گرفته شد.
كياني از بازسازي و مرمت و تجهيز موزه مدرسه با همكاري آموزش و پرورش و سازمان ميراث فرهنگي خبر داد و يادآور شد: در اين مدرسه در ابعاد مختلف بحث مفاخر و بزرگان آموزش و پرورش، تجهيزات و وسايل آموزشي قديم و جديد، معرفي علم نجوم، هلال احمر، ورزش و بازي، هنر، اسناد و مدارك، تاريخ و پيشينه آموزش و پرورش به ويژه در استان به علاقه مندان و بازديدكنندگان معرفي مي شود.
 


آزاده جانباز نوشهري به همرزمان شهيدش پيوست

ساري-خبرنگار كيهان:
پيكر پاك آزاده جانباز فرامرز صداقت لاريجاني بر روي دستان مردم نوشهر تشييع شد.
اين آزاده، جانباز 25درصد اعصاب و روان بود كه 3 سال رنج اسارت را در زندان هاي رژيم بعث عراق تحمل كرد. فرامرز صداقت لاريجاني بيش از 24سال با بيماري اعصاب و روان دست به گريبان بود و مشكلات ناشي از آن را تحمل مي كرد. سرانجام اين آزاده جانباز در سحرگاه 22بهمن دعوت حق را لبيك گفت و به همرزمان شهيدش پيوست. مردم متدين نوشهر صبح ديروز پيكر پاك آزاده جانباز شهر خود را تا گلزار شهداي نوشهر تشييع و در آنجا به خاك سپردند.
 


كلنگ شهرك دارويي كشور در البرز به زمين زده شد

كرج- خبرنگار كيهان:
كلنگ نخستين شهرك دارويي كشور در استان البرز به زمين زده شد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان البرز با بيان اين خبر اظهار داشت: راه اندازي اين شهرك دارويي دو هزار ميليارد تومان هزينه در برخواهد داشت. عقيل احمدي با اشاره به ايجاد اشتغال در اين شهرك گفت: با راه اندازي اين شهرك 6 هزار شغل در استان ايجاد مي شود.
وي با اشاره به اينكه 96 درصد داروهاي مورد نياز كشور در داخل توليد مي شود افزود: اين شهرك ظرفيت خوبي براي ساخت واحدهاي مورد نياز دارد و براين اساس 132 واحد در اين شهرك مستقر خواهند شد.
احمدي تصريح كرد: در كنار راه اندازي اين شهرك، دانشگاه فوق تخصصي نيز احداث مي شود.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان البرز يادآور شد: واحدهاي صنعتي استان البرز 67 هزار و 374 نفر اشتغالزايي با سرمايه گذاري 6 هزار و 658 ميليارد ريال ايجاد كرده است.
 


اصلاحيه

در خبري كه 23 بهمن در صفحه 9 روزنامه كيهان به نقل از خبرگزاري مهر تحت عنوان «فضاي رسانه اي نبايد جاي كشمكش هاي سياسي باشد» چاپ شد سمت حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور به جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران اصلاح مي شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10