(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 28 بهمن  1391 - شماره 20431

ديروز با شركت 15هزار رقيب
انتقاد ناجا از وضعيت نامناسب ايمني خودروها
معرفي پژوهشگران برتر حوزه پزشكي و سلامت
فرصت ثبت نام جاماندگان كنكور اعلام شد
رتبه سوم ايران در توليد داروهاي هايتك و بايوتيك
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدرخبر داد
ممانعت از زندان باز براي زندانيان مواد مخدر
دستگيري مروج تصاوير غيراخلاقي
 كاربران ايراني فيس بوك در رشت
در شوراي عالي استان ها رفع ابهام شد
حدود معافيت مددجويان از پرداخت عوارض و انشعابات در ساخت و ساز
حوادث كوتاه از كشور
معاون مالي و اداري شهرداري خبر داد
حسابرسي سال 90 و 91 شهرداري در دستور كار
تغيير پيك ترافيك عصرگاهي تهران
ارائه سوابق تحصيلي كنكوري ها به سازمان سنجش
براساس راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري
خريداران و فروشندگان خارج از شبكه مواد يارانه دار 3 برابر جريمه مي شوند
امكان شركت پذيرفته شدگان بدون آزمون در كنكور 92
پرداخت عيدي مستمري بگيران تا نيمه اول اسفند
آغاز دور جديد توزيع معرفي نامه ارز دانشجويي
آتش سوزي جنگلي در شيلي
باران عنكبوت!
مادر سر به هوا!
حمله فضايي به روسيه!
جاسوس موساد سر به نيست شد
اعلام مسيرهاي جايگزين بزرگراه صدر


ديروز با شركت 15هزار رقيب

المپياد سراسري فيزيك دانش آموزي برگزار شد
بيست و ششمين المپياد فيزيك دانش آموزي ديروز در سراسر كشور برگزار شد.
دانش آموزان شركت كننده در اين المپياد به 33 پرسش چند گزينه اي و 7 سؤال تشريحي در مدت 210 دقيقه پاسخ دادند.
در اين دوره از المپياد فيزيك 15 هزار دانش آموز شركت كردند كه بيش از 4000 نفر از آنها دختر بودند.بيست و ششمين المپياد فيزيك دانش آموزي در 830 حوزه امتحاني داخلي و 10حوزه خارج از كشور برگزار شد. نتايج اين المپياد 20 اسفند اعلام مي شود و حدود 500 دانش آموز پذيرفته خواهند شد.
پذيرفته شدگان اين المپياد بايد در آزمون مرحله دوم المپيادهاي دانش آموزي كه ارديبهشت سال آينده به صورت متمركز برگزار مي شود شركت كنند.
 


انتقاد ناجا از وضعيت نامناسب ايمني خودروها

رئيس پليس راهور كشور گفت: متأسفانه در توسعه ايمني خودرو وضعيت مناسبي نداريم و بايد متوليان در اين بخش تلاش كرده و همگام با ساير بخش ها شاهد توسعه اين بخش هم باشيم.
سردار اسكندر مؤمني عصر چهارشنبه در حاشيه دومين كنگره بين المللي ايمني جاده ها در جمع خبرنگاران اظهار كرد: كاهش 26درصدي تلفات جاده اي را در 9 ماهه نخست در خراسان رضوي داشته ايم كه رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده است.
وي تأكيد كرد: مردم در تصادفات جاده اي علاوه بر نقش ها و وظايفي كه بر عهده دارند حقوقي نيز دارند و داشتن جاده ايمن، خودروي ايمن، سيستم امداد و نجات و درمان به هنگام از حقوق مردم است.
رئيس پليس راهور كشور افزود: با توجه به بستري كه قانون فراهم كرده و با همكاري و مشاركت مردم در سيستم امداد و نجات پيشرفت هايي داشته ايم.
سردار مؤمني گفت: قانون و مقررات به روز، ايمني خودرو، ايمني شبكه معابر، توسعه سيستم حمل و نقل عمومي، خروج خودروهاي فرسوده، وضعيت بيمه، ارتقاي فرهنگ ترافيك و استفاده از فناوري هاي نوين 10 مؤلفه مؤثر در ايمني جاده هاي كشور است.
وي افزود: بسياري از جاده هاي پرتردد كشور دوطرفه هستند و در سالهاي اخير وزارت راه و شهرسازي تلاش بسياري براي رفع نقاط حادثه خيز كرده اما همچنان اين نقاط وجود دارد.
رئيس پليس راهور كشور ابراز اميدواري كرد كه با اختصاص منابع و پيگيري لازم علاوه بر رفع نقاط حادثه خيز جاده هاي دوطرفه كشور به جاده هاي يك طرفه تبديل شوند.
 


معرفي پژوهشگران برتر حوزه پزشكي و سلامت

پژوهشگران برتر سال 91 در حوزه پزشكي و سلامت در جشنواره علمي فرهنگستان علوم پزشكي جمهوري اسلامي ايران معرفي و تقدير شدند.
در اين جشنواره كه با حضور جمعي از اساتيد، روسا و معاونين پژوهشي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، روساي مراكز تحقيقاتي كشور در زمينه پزشكي و اعضاي فرهنگستان علوم پزشكي ايران برگزار شد، رتبه اول علوم باليني غيرجراحي به «علي اكبر ولايتي» اعطا شد.
همچنين رتبه دوم اين بخش را «اردشير قوام زاده» به خود اختصاص داد.
رتبه سوم علوم باليني نيز به «محمدرضا صداقت» و «عليرضا برادران رفيعي» اختصاص يافت.
همچنين رتبه اول علوم پايه پزشكي به «حسين نجم آبادي» و رتبه دوم علوم پايه پزشكي به «نور محمد قياسوند» تعلق گرفت.
جايزه بخش انتخاب پژوهشگر جوان نيز به «محمد مسعودي» و دكتر «هادي هراتي» رسيد.
همچنين «مركز تحقيقات بيماري هاي گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي تهران» به عنوان برترين مركز تحقيقاتي كشور در سال جاري معرفي شد.
براساس اين گزارش، «باقر لاريجاني» به عنوان دانشمند برگزيده دهه اخير علوم پزشكي از سوي كميته علمي جشنواره برگزيده و معرفي شد.

 


فرصت ثبت نام جاماندگان كنكور اعلام شد

مهلت دوباره ثبت نام براي شركت در كنكور سراسري 92 براي جاماندگان با اعلام سازمان سنجش از دوشنبه آغاز مي شود.
آن دسته از داوطلبان آزمون سراسري سال 92 كه در زمان مقرر موفق به ثبت نام در آزمون سراسري نشده يا نسبت به ثبت نام خود اقدام كرده و خواستار ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود هستند، طي روزهاي 30 بهمن تا 3 اسفند ماه با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org و با در نظر گرفتن موارد ذيل، اقدام كنند.
الف: آن دسته از متقاضياني كه به هر دليل در تاريخهاي تعيين شده موفق به ثبت نام در آزمون سراسري سال 1392 نشده اند، لازم است از تاريخ 30/11/91 لغايت 3/12/91 به نشاني: www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به دستورالعمل مربوط نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام و به نكات ذيل نيز توجه نمايند.
1- از آنجا كه آزمون سراسري سال 1392 به منظور پذيرش دانشجو براي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي اعم از دولتي و غيردولتي، دانشگاه پيام نور، دانشگاه فرهنگيان، همچنين رشته هاي دانشگاه آزاد اسلامي كه پذيرش براي آنها با آزمون صورت مي پذيرد، برگزار خواهد شد، بنابراين به تمام متقاضيان اين قبيل رشته ها تاكيد شده كه در محدوده زماني فوق نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
2- در خصوص نحوه اعلام علاقمندي به پذيرش در دانشگاه آزاد اسلامي از تمام داوطلباني كه در مهلت مقرر ثبت نام (16/9/91 الي 30/9/91) اقدام به ثبت نام كرده يا در محدوده زماني به شرح اين اطلاعيه ثبت نام مي كنند، در زمان توزيع كارت شركت در جلسه آزمون سراسري سال 1392 از طريق سازمان سنجش اطلاع رساني لازم صورت خواهد پذيرفت.
ب: آن دسته از داوطلبانيكه در زمان مقرر (16/9/91 لغايت 30/9/91) نسبت به ثبت نام اقدام كرده اند و هم اكنون خواستار ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود هستند، ضرورت دارد طي روزهاي 30 بهمن تا 3 اسفند با مراجعه به بخش آزمون سراسري در سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org در قسمت ويرايش اطلاعات ثبت نامي نسبت به ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود اقدام كنند.
 


رتبه سوم ايران در توليد داروهاي هايتك و بايوتيك

رئيس سازمان غذا و دارو گفت: ايران در توليد محصولات دارويي هايتك و بايوتيك در منطقه رتبه سوم و در دنيا رتبه دوازدهم را داراست.
به گزارش ايرنا، «احمد شيباني» روز پنج شنبه در مراسم رونمايي از داروي هورمون رشد نورديتروپين، نورديلت در هتل آزادي افزود: ايران در توليدات و بومي سازي برخي از محصولات دارويي از جمله ام.اس، تالاسمي و هموفيلي كه جزء داروهاي خاص هستند، علاوه بر بومي سازي ارز و ريال آن را تامين كرده چرا كه وجود اين داروها براي بيماران بسيار حساس است.وي افزود: اكنون 95 درصد داروها از نظر عددي و كمي در داخل توليد و سه درصد به صورت واردات تامين مي شود.
شيباني با بيان اينكه در جهت سياست وزارت بهداشت مبني بر حمايت توليد داخلي و توليد واردات منعي براي واردات محصولات مفيد وجود ندارد، گفت كه در طول سال هاي اخير از اين سياست وزارت بهداشت بسيار خوب استقبال شده است.وي ادامه داد: هر چند كه برخي از شركت هاي خارجي چند مليتي كه داروهاي صاحب برند را دارند حاضر نيستند آن را براي توليد در داخل كشورها عرضه كنند.شيباني يادآور شد كه يك زماني وظيفه سازمان غذا و دارو نظارت بر كنترل دارو و برنامه ريزي براي تامين آن بود اما در سال هاي اخير علاوه بر اين وظايف، اين سازمان در حوزه مديريت فناوري دارو نيز ورود يافته به گونه اي كه كميته اصلي نانو فناوري متشكل از دانشمندان و متخصصان در سازمان غذا و دارو تشكيل شده است كه از اين سياست شركت هاي وارداتي و توليدي دارو استقبال كرده اند.
 


قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدرخبر داد

ممانعت از زندان باز براي زندانيان مواد مخدر

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ديگر هيچ زنداني و معتاد مواد مخدر حكم زندان باز ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس طه طاهري در مراسم بهره برداري از فاز نخست اردوگاه شهيد لاجوردي استان اصفهان اظهار كرد: كشور از سال 85 شاهد تحولات عظيمي بوده است كه يكي از بخش هاي مهم آن سند بالادستي و نيز تاكيدات رهبر معظم انقلاب در بحث مواد مخدر در 11 بند است.وي افزود: هر چند نرخ جرائم مواد مخدر در اصفهان بالا است اما ديگر هيچ معتاد ولگردي را نمي بينيد و استان اصفهان پاك ترين استان از منظر عمومي جلوه اعتياد است.
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر به بخش درمان و مقابله اشاره و تصريح كرد: در 10 روز گذشته 7 نفر از سران تجارت جهاني مواد مخدر كه ايراني و در كشورهاي همجوار بودند دستگير شدند.وي ادامه داد: همچنين در مرزهاي كشور از جمله در خراسان رضوي، خراسان جنوبي و افغانستان ديواركشي هاي كلاني براي جلوگيري از ورود قاچاقچيان انجام شده است.
طاهري با اشاره به اين كه در سازمان زندان ها نيز تحولات بزرگي شكل گرفته است، افزود: براساس ماده 42، زندانيان مواد مخدر به لحاظ حرفه آموزي، كار و نگهداري بايد در يك محل مستقل نگهداري شوند.وي ضمن ابراز خرسندي از اين كه اراده استان در ساخت اين اردوگاه جدي بود، گفت: چندين جلسه شوراي امنيت ملي براي اين مركز برگزار شد كه در سال 90 با وجود تنگناهاي اقتصادي اما دولت با تخصيص 90 ميليارد تومان موافقت كرد.قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه كرد: ساخت اين مجموعه توسط قرارگاه خاتم الانبياء انجام شده است.
 


دستگيري مروج تصاوير غيراخلاقي

كاربران ايراني فيس بوك در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
فردي كه با انتشار تصاوير غيراخلاقي فيس بوكي 280 نفر از كاربران ايراني را به خود جذب كرده بود در رشت دستگير شد.
رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: تيم رصد اين فرماندهي در راستاي مقابله با جرايم سايبري، صفحه اي را در يكي از شبكه هاي اجتماعي شناسايي كردند كه گرداننده آن مبادرت به انتشار محتواي غيراخلاقي در فضاي مجازي مي كرد از اين رو شناسايي عامل اصلي صفحه مذكور در دستور كار اين پليس قرار گرفت.
سرهنگ محمدخاني اضافه كرد: با پي جويي هاي فني و پليسي انجام شده آدرس گرداننده اصلي صفحه مورد نظر كه با تحريك كاربران به دستيابي محتويات غيراخلاقي مي پرداخت شناسايي شده و با اخذ مجوزهاي لازم قضايي، در يكي از محلات شهر رشت دستگير شد.
وي در ادامه با بيان اينكه متهم 280 نفراز كاربران ايراني را به خود جذب كرده بود گفت: در بررسي ادله ديجيتالي كشف شده از اين متهم، مقادير زيادي تصاوير غيراخلاقي و فايل هاي صوتي خوانندگان مبتذل بدست آمد.برپايه همين گزارش متهم دستگير شده با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابي خود اعتراف و با صدور قرار مجرميت از سوي مقام قضايي روانه زندان شد.
 


در شوراي عالي استان ها رفع ابهام شد

حدود معافيت مددجويان از پرداخت عوارض و انشعابات در ساخت و ساز

شوراي عالي استان ها ابهام قانوني معافيت مددجويان نهادهاي حمايتي از پرداخت عوارض و انشعابات در هنگام ساخت و ساز را برطرف كرد.
شوراي عالي استان ها ديروز در شصت وچهارمين اجلاس عمومي خود با تصويب طرحي نسبت به اصلاح بند «د» ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه بر موضوع معافيت مددجويان تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي از پرداخت هزينه هاي عوارض و انشعاب براي يك بار انجام ساخت و ساز در شهرها تاكيد و از آن رفع ابهام كرد.
اين شورا براي رفع ابهاماتي درباره متراژ ساختمان هايي كه توسط مددجويان ساخته مي شود، طرحي را ارائه كرد كه به موجب ماده واحده آن، افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي در ساخت و سازهاي با زيربناي مفيد حداكثر 75 متر مربع در كلانشهرها و مراكز استان ها و يكصد متر مربع در ساير شهرها و روستاها از پرداخت كليه هزينه هاي مربوط به صدور پروانه ساختماني اعم از عوارض شهرداري و هزينه هاي انشعاب (آب، فاضلاب، برق و گاز) براي يك بار معاف هستند.
به اين ترتيب مددجويان نهادهاي حمايتي براي ساخت و سازهايي با زيربناي مفيد بيش از اين ميزان، از معافيت پرداخت عوارض برخوردار نخواهند بود.
شوراي عالي استان ها در اين جلسه با تصويب ماده واحده اي شوراهاي اسلامي را ملزم به استفاده از امكانات خود براي ارتقاي فرهنگ آپارتمان نشيني در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب درباره «سبك زندگي» كرد.
 


حوادث كوتاه از كشور

بارندگي در گناباد
گناباد-خبرنگار كيهان: دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران گناباد گفت: بر اثر بارندگي و جاري شدن سيل ارتباط چهار روستا با مركز اين شهرستان قطع شد. حسين مرادي افزود: بارندگي هاي شب پنج شنبه و روز پنج شنبه باعث قطع راه ارتباطي روستاهاي گيسور، چاه ميغاني، چاه نمك و رحمت آباد با شهر گناباد شده است.
دستگيري باند شرور
خرم آباد-خبرنگار كيهان: اعضاي باند شرارت و تجاوز به عنف معروف به حامد گر دستگير شدند. اشرار با ايجاد درگيري مسلحانه و رعب و وحشت در يكي از خيابان هاي خرم آباد متواري شدند كه با تلاش ماموران سر دسته اوباش و 7 عضو ديگر اين باند دستگير شدند.
اعضاي باند به ارتكاب جرائم متعدد و شرارت و اعمال شنيع اقرار كردند.
كشف مواد مخدر
جيرفت-فارس: ماموران انتظامي جيرفت هنگام گشت زني در محورهاي مواصلاتي شهرستان به يك دستگاه سواري پرايد كه از منوجان عازم ميناب بود، مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
در بازرسي خودرو، بيش از 31 كيلوگرم ترياك جاسازي شده در بدنه خودرو كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي منوجان خاطرنشان كرد: ماموران انتظامي در اين عمليات 2 متهم را دستگير و به همراه محموله ترياك كشف شده، تحويل دستگاه قضايي دادند.
 


معاون مالي و اداري شهرداري خبر داد

حسابرسي سال 90 و 91 شهرداري در دستور كار

معاون مالي و اداري شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه شفاف سازي مالي در شهرداري تهران هيچوقت مانند اين دوره انجام نشده بود، گفت: هم اكنون حسابرسي سال 90 و 91 شهرداري در دستور كار قرار دارد.
به گزارش ايسنا، حسين محمد پورزرندي با تأكيد بر اين كه شهرداري طي ساليان اخير معناي اقتصاد مقاومتي را به درستي درك كرده است، گفت: با وجود همه افزايش هزينه ها، شهرداري تهران اقتصاد مقاومتي را درك كرده چرا كه سازماني است كه هيچ بودجه و اعتباري از دولت نمي گيرد و تأمين درآمد برعهده خود شهرداري است.
وي با تأكيد بر اينكه شفاف سازي مالي در شهرداري تهران هيچ وقت مانند اين دوره انجام نشده بود، افزود: شهرداري سعي دارد تا از ريال به ريال پولي كه شهروندان به عنوان عوارض شهري پرداخت مي كنند، به بهترين نحو استفاده كند و شفاف سازي مالي را كه پيش از اين دوره به اين شكل وجود نداشت، انجام داده است.معاون مالي و اداري شهرداري تهران، خاطرنشان كرد: حسابرسي سال 90 و 91 هم اكنون در دستور كار قرار دارد و هر ماه گزارش عملكرد هزينه شهرداري در سايت آن ثبت مي شود.پورزرندي تصريح كرد: اين شفاف سازي به شكلي است كه همه هزينه ها و درآمدهاي شهرداري در اين سايت درج مي شود و اين كار در چنين شرايطي به معني واقعي شفاف سازي مالي است.
 


تغيير پيك ترافيك عصرگاهي تهران

رئيس پليس راهور تهران از تغيير ساعات پيك ترافيك در آستانه آغاز سال نو و خريدهاي نوروزي شهروندان خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه خريدهاي نوروزي شهروندان از هم اكنون آغاز شده است، گفت: پليس طرح ويژه اي براي ساماندهي ترافيك در ايام منتهي به نوروز را در نزديكي مراكز خريد بزرگ پايتخت و به ويژه مناطق مركزي همچون منطقه 11 و 12 (محدوده بازار تهران) از ابتداي اسفندماه اجرا خواهد كرد.
وي با بيان اينكه ساعت پيك ترافيك در ايام منتهي به عيد اندكي تغيير خواهد كرد، گفت: پيش بيني مي شود كه پيك ترافيك عصرگاهي تهران بين ساعت 16 تا 30:20 باشد، اما طبعا تغييري در ساعات پيك ترافيك صبحگاهي رخ نخواهد داد.
رئيس پليس راهور تهران خاطرنشان كرد: بخشي از برنامه هاي ساماندهي ترافيك ايام منتهي به نوروز همچون اتخاذ تدابيري براي توقف هاي ساكن در خيابان هاي اصلي و مهم پايتخت از هم اكنون آغاز شده و تا پايان اسفندماه ادامه خواهد يافت.
 


ارائه سوابق تحصيلي كنكوري ها به سازمان سنجش

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: سوابق تحصيلي دانش آموزاني كه در دي ماه امسال فارغ التحصيل شده اند، امروز به سازمان سنجش ارائه مي شود.
عبدالامير عرفي، رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در نوبت اولي كه امسال سوابق تحصيلي دانش آموزان را به سازمان سنجش ارائه داديم، سوابق تحصيلي 460 هزار دانش آموزاني كه تا سال تحصيلي 91- 90 فارغ التحصيل شده اند، ارائه شد.وي با بيان اينكه سوابق تحصيلي دانش آموزاني كه در دي ماه امسال فارغ التحصيل شده اند، فردا به سازمان سنجش ارائه مي شود، گفت: آن دسته از داوطلباني كه سوابق تحصيلي شان داراي اشكالاتي بود نيز اصلاح شد و به سازمان سنجش ارائه مي شود.
عرفي اضافه كرد: داوطلباني كه از سال 84 به بعد فارغ التحصيل شده اند، مي توانند با مراجعه به سامانه www.dipcode.medu.ir، سوابق تحصيلي و شناسنامه اي خود را مشاهده كنند و در صورت تاييد، كد سابقه تحصيلي دريافت كنند.وي افزود: در صورتي كه افراد پس از مراجعه به سامانه مركز سنجش آموزش و پرورش، مغايرتي در مشخصات سوابق تحصيلي و شناسنامه اي خود مشاهده كردند، در همان سامانه اعلام كنند و ما به سرعت رسيدگي كرده و نواقص را برطرف مي كنيم.
 


براساس راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري

خريداران و فروشندگان خارج از شبكه مواد يارانه دار 3 برابر جريمه مي شوند

هيئت عمومي ديوان عدالت اداري بر جريمه سه برابري خريداران و فروشندگان خارج از شبكه مواد يارانه دار نفتي تاكيد كرد.
روزنامه رسمي كشور در شماره اخير خود اعمال مفاد قانون تشديد مجازات محتكران و گرانفروشان در خصوص اتهام خريد خارج از شبكه مواد يارانه دار نفتي مصوبه هيئت عمومي ديوان عدالت اداري را ابلاغ كرد.در مصوبه ديوان تاكيد شده است كه براساس حكم مقرر در ماده 17 قانون تعزيرات حكومتي مصوب سال 1367 مبني بر مجازات 1 تا 3 برابر درآمد من غير حق مكتسبه براي خريداران كالايي كه بر خلاف ضوابط و مقررات توزيع يا قيمت به صورت عمده در اختيار آنها قرار گرفته است ناظر به خريداراني است كه با خريد كالا و فروش آن درآمدي من غير حق كسب كرده باشند و بايد 1 تا 3 برابر درآمد مذكور را به عنوان جريمه بپردازند، اما در صورتي كه كالاي مذكور به فروش نرفته باشد، مطابق تبصره ماده 17 قانون مذكور، فقط استرداد عين كالا و پرداخت هزينه هاي جنبي بر عهده خريدار است.به تاكيد هيئت عمومي ديوان عدالت اداري اين راي به استناد بند 2 ماده 19 و ماده 43 قانون ديوان عدالت اداري براي شعب ديوان و ساير مراجع اداري مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.
امتياز ايثارگري مناطق جنگي كارگران شامل كارمندان نمي شود
به گزارش روزنامه رسمي كشور ديوان عدالت اداري در مصوبه ديگري همچنين تسري مصوبه هيئت وزيران مبني بر اعطاي امتيازات ايثارگري و اشتغال در مناطق جنگي و جنگ زده به كارگران مشمول قانون كار به كارمندان را فاقد وجاهت قانوني دانست.به گزارش روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري با موضوع غيرقانوني بودن تسري مفاد قانون اعطاي امتيازات ايثارگري و اشتغال در مناطق جنگي به كارگران مشمول قانون كار به كارمندان ابلاغ شد.
در مصوبه ديوان عدالت اداري تاكيد شده است، نظر به اين كه مصوبه شماره 75237/ت 19803-ه-18/3/1378 هيات وزيران، متضمن آيين نامه اجرايي قانون اعطاي امتيازات ايثارگري و اشتغال در مناطق جنگي و جنگ زده به كارگران مشمول قانون كار مصوب سال 1376 است، تسري مفاد آن به كارمندان فاقد وجاهت است. بنابراين راي شعبه 12 ديوان عدالت اداري به شماره دادنامه 1152-9/11/1389 كه شكايت يكي از كارمندان شركت ملي نفت ايران را به اجراي مصوبه مذكور در حق خويش، به دليل عدم شمول مصوبه ياد شده در حق كارمندان، رد كرده است صحيح و موافق مقررات تشخيص مي شود. اين راي به استناد بند 2 ماده 19 و ماده 43 قانون ديوان عدالت اداري براي شعب ديوان و ساير مراجع اداري مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.
 


امكان شركت پذيرفته شدگان بدون آزمون در كنكور 92

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اعلام نتايج پذيرش بدون آزمون كنكوري ها، اظهار كرد: در اين دوره بيش از 77 هزار داوطلب پذيرفته شده اند.
دكتر ابراهيم خدايي با اشاره به نحوه ثبت نام اين دسته از داوطلبان اظهار كرد: پذيرفته شدگان دوره هاي بدون آزمون كنكور مي توانند بدون محدوديت در كنكور 92 شركت كرده و در صورت پذيرش نيز هيچ منعي براي ادامه تحصيل آنها وجود ندارد.وي ادامه داد: اين دسته از داوطلبان در صورت تمايل مي توانند از دانشگاه پذيرفته شده در دوره هاي بدون آزمون انصراف داده و در كنكور 92 شركت كنند، البته در اين راستا داوطلبان پسر بايد توجه داشته باشند كه منعي از نظر نظام وظيفه براي آنها وجود نداشته باشد.
خدايي در خاتمه از آغاز مهلت مجدد ثبت نام كنكور 92 از روز دوشنبه (30 بهمن ماه) خبر داد.
 


پرداخت عيدي مستمري بگيران تا نيمه اول اسفند

رئيس سازمان بهزيستي از پرداخت عيدي به تمامي مستمري بگيران تحت پوشش بهزيستي خبر داد و گفت: در نيمه اول اسفند عيدي مورد نظر همراه با مستمري پرداخت مي شود.
همايون هاشمي در گفت وگو با فارس با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته از سوي سازمان بهزيستي براي پايان سال اظهار داشت: پرداخت بن غيرنقدي به تمامي مستمري بگيران و همچنين برخي از نيازمندان واجد شرايط بخشي از تمهيدات در نظر گرفته شده از سوي سازمان بهزيستي است.
وي تصريح كرد: امسال نيز همانند سنوات گذشته به تمامي خانواده هاي تحت پوشش عيدي پرداخت مي شود.
هاشمي خاطرنشان كرد: عيدي در نظر گرفته شده از سوي سازمان بهزيستي همزمان با پرداخت مستمري به مددجويان انجام مي شود ضمن اينكه پيش بيني شده است مبلغ در نظر گرفته شده تحت عنوان عيدي در نيمه اول اسفند به مددجويان پرداخت شود.
رئيس سازمان بهزيستي كشور بيان داشت: براساس برنامه پيش بيني شده و همچنين اعتبارات تخصيص داده شده به هر مددجوي تحت پوشش بهزيستي به اندازه يك ماه عيدي پرداخت خواهد شد.
 


آغاز دور جديد توزيع معرفي نامه ارز دانشجويي

مديركل امور بورس وزارت علوم از آغاز دور جديد توزيع معرفي نامه ارز دانشجويي از ديروز خبر داد.
دكتر حسن مسلمي ناييني در اين رابطه گفت: براي اين دوره مجموعا 2974 تقاضا صدور حواله ارزي براي دانشجويان با هزينه شخصي شاغل به تحصيل در خارج از كشور ثبت شده كه با درخواست 2201 مورد يعني 74 درصد موافقت و حواله هاي آنها صادر شده است و با 773 مورد به علت نقص پرونده موافقت به عمل نيامد.وي ادامه داد: همچنين حواله هاي ارزي صادر شده به 11 شهر در سطح كشور و شش موسسه در تهران ارسال و از 27 بهمن قابل توزيع است.

 


آتش سوزي جنگلي در شيلي

وقوع آتش سوزي جنگلي حوالي شهر بندري «والپاراسيو» در شيلي، حداقل 70 ساختمان مسكوني را تخريب كرد و بيش از 500 خانواده وادار به ترك خانه هايشان شدند.
به گزارش ايسنا، مأموران «اداره شرايط اضطرار» شيلي اظهار داشتند كه شعله هاي سركش حريق، تپه «سان روك» در 120 كيلومتري شمال شرق «سانتياگو»، پايتخت اين كشور را دربرگرفت.
به گزارش آسوشيتدپرس، وزش بادهاي شديد و متغير و افزايش شديد دماي هوا، سبب آتش سوزي جنگلي در اين منطقه شده است.
در اين حادثه 27 نفر از جمله پنج كودك دچار جراحات سطحي و گاز گرفتگي خفيف شدند كه تحت درمان هستند.
 


باران عنكبوت!

روستاي «پلاتينا» در منطقه «سانتوآنتونيو» برزيل شاهد آويزان شدن هزاران عنكبوتي است كه در هوا معلق هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين روستا در ايالت «پاراناي برزيل» قرار دارد و مردم اين روستا مدتهاست كه با گسترش اين گونه عجيب از عنكبوت ها به مبارزه مي پردازند.هنوز درباره سمي بودن يا نبودن اين عنكبوت ها و اينكه چگونه چنين گسترشي در اين روستا پيدا كرده اند، اطلاع دقيقي در دسترس نيست.اين عنكبوت ها قادرند در هوا خود را آويزان كنند.
 


مادر سر به هوا!

بي توجهي مادر روسي موجب شد تا كودك 16 ماهه وي كه در آشپزخانه تنها مانده بود، 42 قطعه آهنرباي يخچال را ببلعد!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مادر اين كودك پس از اطلاع از اين موضوع، كودك را به بيمارستان رساند و عكسبرداري از دستگاه گوارش وي، صحت اين امر را نشان داد.
اين كودك تحت عمل جراحي قرار گرفت و آهنرباها از دستگاه گوارش وي خارج شد.
 


حمله فضايي به روسيه!

يك دنباله دار كه صبح جمعه در آسمان روسيه منفجر شده بود، توپ هاي آتشين را به سوي زمين روانه كرد و منجر به شكسته شدن شيشه خانه ها، به صدا درآمدن دزدگير خودروها و آسيب به 500 تن شد.
به گزارش خبرگزاري ها ساكنان شهر «چليابينسك» روسيه در 1500 كيلومتري مسكو در ساعت 20:05 به وقت گرينوويچ با صداي يك انفجار عظيم از خواب بيدار شدند.
اين دنباله دار در ادامه به سمت افق رفته و يك دنباله بلند از دود سفيد را كه تا فاصله 200 كيلومتري قابل مشاهده بود، برجاي گذاشت. در اثر اين انفجار آسيبهاي جزئي به ساختمانها وارد شد و تلفنهاي همراه نيز با قطعي متناوب همراه بودند.
به گفته وزارت امور اضطراري 150 تن آسيب ديدند كه بيشتر آنها در اثر شيشه هاي شكسته شده بوده است. برخي منابع خبري تعداد مجروحان را تا 500 نفر گزارش كرده و حال سه تن را وخيم اعلام كرده اند.به گفته يك مقام محلي وزارت احتمالاً اين بارش دنباله دار با عبور سياركي كه از فاصله 27 هزار و 520 كيلومتري زمين عبور مي كند، مرتبط است اما اين موضوع تأييد نشده است.
گزارش وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه حاكي است كه تنها در منطقه چليابينسك اين كشور براي كمك به آسيب ديدگان و رفع خرابي ناشي از برخورد شهاب سنگ ها، 20 هزار نيروي امدادي به منطقه اعزام شده اند.بنا به گزارشهاي رسيده، شهر «سادكا» در منطقه اورال نيز از بارش شهاب سنگ در امان نمانده و وزن يكي از شهاب سنگ هاي بررسي شده در اين شهر افزون بر يك كيلوگرم بوده است.وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه با ارسال پيامك و بكارگيري سامانه سراسري هشداردهي، مردم مناطق شهاب سنگ زده را از احتمال وقوع چنين اتفاقي آگاه كرده بود.
در همين حال كانال دوم تلويزيوني دولتي روسيه در گزارشي اعلام كرد: در اثر بارش شهاب سنگ به دانشگاه هاي دولتي «چليابينسك» و كارخانه توليد «سرب» اين شهر خسارت جدي وارد آمده است و مسئولان دانشگاه براي تأمين امنيت دانشجويان مجبور به تخليه اين مركز آموزشي شده اند.براساس اين گزارش، گستردگي بارش شهاب سنگ در مناطق روسيه به اندازه اي بوده است كه اين رويداد از سوي برخي از مردم و مقام هاي روس به عنوان «حمله فضايي» ناميده شده است.موج انفجارهاي شهاب سنگ ها همچنين بخش هايي از چندين مجتمع آموزشي و مدرسه را تخريب كرده است.

 


جاسوس موساد سر به نيست شد

يك روزنامه كويتي به نقل از منابع آگاه غربي فاش كرد جاسوس موساد كه در يكي از زندان هاي رژيم صهيونيستي، خودكشي كرد از عوامل ترور «محمود المبحوح» از رهبران حماس در دبي بود.
روزنامه «الجريده» كويت به نقل از منابع آگاه غربي نوشت جاسوس موساد به نام «بن الون» يا «بن زايجر» كه در سال 2010 در زندان تحت حراست شديد اسرائيل به ظاهر خودكشي كرده است، يكي از اعضاي تيم ترور «محمد المبحوح» از رهبران حماس بود كه در 19 ژانويه 2010 در دبي ترور شد.وي سپس با مقامات دبي تماس تلفني برقرار كرد و جزئيات عمليات ترور، اسامي و تصاوير عاملان ترور را فاش كرد.براساس اين گزارش در نهايت اسرائيلي ها توانستند به مخفيگاه بن الون دست يابند و پس از ربودن، وي را به اتهام خيانت زنداني و حبس كنند. به طوري كه حتي نگهبانان از هويت حقيقي وي اطلاعي نداشتند و او را به اسم «زنداني ايكس» مي شناختند.
بن الون شهروند استراليايي 10 سال پيش پا به اسرائيل گذاشت و جذب موساد شد و پس از آن به عنوان وكيل مشغول بكار شد و در چندين كشور عربي بويژه كشورهاي حوزه خليج فارس رفت و آمد مي كرد.وي در تيم 131 موساد كه تيم ترور است فعاليت داشت و چندين مأموريت برجسته و سري از جمله ترور مبحوح را انجام داده بود.پس از فاش شدن هويت بن الون، سران صهيونيست با يك خودكشي ساختگي او را سر به نيست كردند.

 


اعلام مسيرهاي جايگزين بزرگراه صدر

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از افتتاح آزمايشي تونل نيايش، صدر از روز شنبه خبر داد.
سردار رحيمي گفت: با افتتاح تونل نيايش، صدر محدوديت هاي ترددي براي اين مسير لحاظ كرديم كه طي آن با توجه به سرعت سگمنت گذاري بزرگراه صدر از غرب به شرق از مدرس تردد هرگونه وسيله نقليه از ساعت 22 تا 12ظهر روز بعد ممنوع و مسير طي ساعت مذكور مسدود خواهد شد.
وي در ادامه بيان كرد: مسير شرق به غرب از محدوده امام علي(ع) از ساعت 22 تا 6 صبح مسدود و از 6 صبح تا 10 مسير باز و در دسترس وسايل نقليه عبوري و در ادامه نيز از ساعت 10 تا 16مسير دوباره مسدود و 16 تا 22 نيز مسير باز مي شود و در ساعت هاي انسداد تردد وسايل نقليه از تونل نيسان امكان پذير نيست.
سردار رحيمي اظهار داشت: اين محدوديت تا پايان دو طبقه شدن پل صدر ادامه دارد و در اين مدت نيز شهروندان مي توانند از مسيرهاي جايگزين استفاده كنند.
همچنين در زمان انسداد، بهترين مسير در مسير شرق به غرب صدر، بزرگراه امام علي(ع) جنوب به سمت همت و همت به سمت غرب در نظر گرفته شده است. از سوي ديگر بزرگراه امام علي(ع) شمال به سمت بلوار ارتش و پس از آن به سمت غرب مسير ديگر جايگزين در اين خصوص است.
براساس اين گزارش خودروهايي كه از جنوب به شمال مدرس در حال تردد هستند، با توجه به مقصد خود مي توانند از بزرگراه همت، ورودي شريعتي يا پاسداران استفاده كنند. همچنين اين دسته از خودروها از مسير الهيه يا وليعصر نيز مي توانند به عنوان مسير جايگزين استفاده كنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10