(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 28 بهمن  1391 - شماره 20431

تل آويو:
جنگ جديد با حزب الله براي اسرائيل سخت تر خواهد بود
افشاي دخالت موساد در كودتا عليه دولت اسلامگراي اربكان
جشن آزمايش هسته اي در كره شمالي
درگيري خونين با ماموران آل خليفه
در سالگرد انقلاب بحرين
نظاميان صهيونيست
 100 فلسطيني معترض را در كرانه باختري مجروح كردند
وليد معلم و معاذالخطيب به مسكو مي روند
اعتراض و اعتصاب در اسپانيا، آلمان و يونان
دستگيري 181 جاسوس خارجي در روسيه
راهپيمايي مخالفان خشونت در خيابان هاي قاهره
رايزني هاي سفير آمريكا با مسعود بارزاني درباره تحولات عراق
مردم اردن وعده هاي حكومت را فريبكارانه خواندند
فرياد معترضان آمريكايي در ايالت كانكتيكات ؛
 قانون حمل اسلحه را تغيير دهيد


تل آويو:

جنگ جديد با حزب الله براي اسرائيل سخت تر خواهد بود

معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي با تاكيد بر افزايش قدرت نظامي و عملياتي حزب الله گفت: در صورت در گرفتن جنگ جديد با حزب الله، اين جنگ بسيار طولاني تر و سخت تر از درگيري هاي پيشين براي ما خواهد بود.
به گزارش ايرنا از بيروت، «يعالون»، وزير امور استراتژيك و معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي با اشاره به قدرت تسليحات موشكي حزب الله، گفته است: حزب الله ده ها هزار موشك دور برد در اختيار دارد كه به آساني قادر به هدف قرار دادن تمام نقاط اسرائيل است.اين مقام صهيونيستي افزود: قدرت موشكي حزب الله، با گذشت زمان پيشرفت چشمگيري كرده و اسرائيل به طور كامل از ميزان قدرت نظامي حزب الله با خبر است، به طوري كه نبرد آينده در مناطق شمالي اسرائيل به مراتب با جنگ 33 روزه سال 2006 ميلادي تفاوت بسيار خواهد داشت.وي با نگراني اعلام كرده كه مقامات تل آويو بايد هوشيار باشند و با اين تهديدها به طور جدي برخورد كنند.
 


افشاي دخالت موساد در كودتا عليه دولت اسلامگراي اربكان

در پي كشف سرنخ هايي از نقش رژيم صهيونيستي در كودتاي سال 1997 عليه دولت اسلامگراي تركيه، دادستان اين كشور دستور بازداشت هشت ژنرال بازنشسته ديگر را صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، تحقيقات جديد دادستاني كل تركيه، صهيونيستي بودن كودتا عليه دولت اسلامگراي «نجم الدين اربكان» در 28 فوريه سال 1997 (7 اسفند 1375) را برملا كرده است. براساس اين تحقيقات، «چوبك بير» جانشين رئيس ستاد مشترك وقت تركيه، پس از انتصاب به اين سمت بارها به فلسطين اشغالي و شهر «تل آويو» سفر كرده بود.
دادستاني تركيه براي كشف جزئيات اين توطئه صهيونيستي، دستور بازداشت هشت ژنرال بازنشسته ديگر را صادر كرده است.
 


جشن آزمايش هسته اي در كره شمالي

ده ها هزار نفر از مردم كره شمالي آزمايش اخير هسته اي اين كشور را جشن گرفتند.
به گزارش راشاتودي، ده ها هزار نفر از مردم كره شمالي روز پنجشنبه با تجمع در ميدان مركزي «كيم ايل سونگ» در پيونگ يانگ، آزمايش موفقيت آميز هسته اي اخير را جشن گرفتند.
يكي از مقامات ارشد دولتي در اين جشن گفت: اين مراسم نمايش قدرت علمي، تكنولوژيك و نظامي كشور است و ما قادريم هر نوع موشكي را توليد كنيم.
همزمان با بالا گرفتن تنش ها در شبه جزيره كره رسانه هاي خبري از اقدام كره جنوبي در پرتاب يك موشك بالستيك در واكنش به آزمايش هسته اي اخير كره شمالي خبر دادند.
كره جنوبي بدون اعلام برد اين موشك بالستيك اعلام كرد اين موشك قادر است هر نقطه اي را در كره شمالي هدف قرار دهد.
سخنگوي وزارت دفاع كره جنوبي موشك مذكور را بسيار «مخرب و قوي» خواند.
وي ادعا كرد: اين موشك به قدري دقيق است كه قادر است پنجره هاي دفتر فرماندهي كره شمالي را هم هدف قرار دهد.
اين موشك بالستيك از يك زيردريايي پرتاب شده و هدفي را در خشكي منهدم كرد.
كره شمالي سه شنبه هفته گذشته يك آزمايش هسته اي زيرزميني را در استان «هام گيونگ» در نزديكي سايت هسته اي «پيونگي ري« انجام داد كه قدرت آن شش الي هفت كيلوتن تي ان تي بود و زمين لرزه اي مصنوعي به بزرگي 1/5 ريشتر ايجاد كرد.
 


درگيري خونين با ماموران آل خليفه

در سالگرد انقلاب بحرين

ده ها هزار تن از مردم بحرين با شعار «هيهات مناالذله» و «سرنگون باد رژيم آل خليفه»، پيكر نخستين شهيد سالگرد انقلاب اين كشور را تشييع كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، شهيد «حسين الجزيري» نوجوان 16 ساله بحريني روز پنجشنبه در جريان تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين در دومين سالگرد انقلاب مردمي 14 فوريه به ضرب گلوله مستقيم مزدوران رژيم آل خليفه به شهادت رسيد.
براساس اين گزارش در جريان اين تظاهرات كه ده ها هزار تن از مردم بحرين به طور مسالمت آميز با در دست داشتن پرچم هاي كشورشان و پارچه نوشته هايي قصد داشتند به سوي ميدان لوءلوء (ميدان شهدا) راهپيمايي كنند كه با ممانعت ماموران امنيتي و پليس سركوبگر بحرين و عربستان مواجه شدند.
همچنين در جريان استفاده بي حد و اندازه گاز اشك آور و سمي از سوي مزدوران بحريني يك زن جوان به نام «حاجيه امينه سيد مهدي» به دليل استنشاق گازهاي سمي به عنوان دومين شهيد سالگرد انقلاب بحرين نام گرفت.
اين در حالي است كه تظاهرات مردم بحرين در روز جمعه بر ضد آل خليفه همچنان ادامه يافت و مردم خشمگين با مشت هاي گره كرده تكبيرگويان به خيابان ها آمدند و شعار «مرگ بر آل خليفه و آل سعود» را سر دادند.
به گفته شاهدان عيني در شهرك «ابوصبيع» مردم بحرين در حالي كه پيكر حاجيه سيدمهدي را تشييع مي كردند، مورد حمله مزدوران آل خليفه قرار گرفتند و تعداد زيادي از آنها توسط گلوله هاي ساچمه اي به شدت مجروح شدند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعار لبيك يا حسين، مرگ بر آل خليفه و هيهات مناالذله بر ادامه تظاهرات تا سرنگوني رژيم آل خليفه تاكيد كردند.
در منامه پايتخت بحرين نيز جنگ و گريزهاي خياباني بين تظاهركنندگان و مزدوران رژيم آل خليفه در روز جمعه به چشم مي خورد و مردم كه با دستان خالي به تظاهرات پرداخته بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ده ها نفر نيز بازداشت شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» رژيم آل خليفه همزمان با دومين سالگرد آغاز انقلاب 14 فوريه تعداد زيادي از زرهپوش ها، كاميون و خودروهاي نظامي را با پشتيباني چندين ستون سرباز بحريني و سعودي در مناطق مختلف جزيزه «ستره» و خيابان هاي اصلي مستقر كرد تا به زعم خود از تظاهرات اعتراض آميز مردم جلوگيري كند، اما موفق به اين كار نشد و صدها تن از جوانان بحريني با پرتاب سنگ و بطري هاي آتش زا به مقابله با سركوبگران پرداختند.
روز پنجشنبه نيز منطقه «سار» واقع در شرق منامه به محاصره كامل نظاميان آل خليفه درآمد و نيروهاي رژيم به طور مستقيم به شهروندان تيراندازي كردند. آنها سپس تمام منطقه سار را در گازهاي سمي و خفه كننده غرق كردند و با شليك عمدي بمب هاي دودزا به داخل خانه ها، تلاش كردند هرگونه حركت اعتراضي و تلاش براي حمايت از انقلاب را سركوب كنند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شاهدان عيني، نظاميان آل خليفه به منظور انتقام گرفتن از مردم در سالگرد انقلاب 14 فوريه، با استقرار در خيابان ها و شهرك ها، شهروندان را در معابر عمومي تحت تعقيب قرار داده و به آنان حمله كردند.
شدت اعتراض ها در سالگرد انقلاب بحرين به حدي بود كه از نقاط بسياري از مناطق پايتخت دود غليظي به آسمان برخاسته بود و فرودگاه بين المللي منامه به مدت چند ساعت بسته شد.
منابع بحريني گفتند فرودگاه بين المللي بحرين برخي از باندهاي خود را تعطيل و از فعاليت خارج و هواپيمايي قطر نيز پروازهاي خود در روز پنجشنبه را لغو كرد.خبرگزاري فرانسه نيز روز جمعه در خبري اعلام كرد كه يك پليس بحرين در انفجار بمب دست ساز آتش زا در درگيري با معترضان در يك روستا كشته شد.
اين در حالي است كه ناآرامي هاي دومين سالگرد انقلاب 14 فوريه و سركوب خشونت آميز آن بار ديگر گروه ها و جريان هاي سياسي بحرين بي فايده بودن گفت وگوها با رژيم آل خليفه را به اثبات رساند.
از ابتداي آغاز قيام مردم در بحرين تاكنون نزديك به 60 نفر شهيد و صدها تن مجروح شدند. همچنين تعداد بي شماري از مبارزان شيعه بحريني هم اكنون در زندان هاي آل خليفه به سر مي برند.
 


نظاميان صهيونيست

 100 فلسطيني معترض را در كرانه باختري مجروح كردند

حمله نظاميان صهيونيست به تظاهرات مقابل زندان «عوفر» در كرانه باختري، به جراحت 100 فلسطيني انجاميد.
به گزارش واحد مركزي خبر، نظاميان صهيونيست به صدها فلسطيني كه ديروز مقابل زندان «عوفر» در غرب رام الله اجتماع كرده بودند حمله و 100 نفر از آنها را زخمي كردند. نيروهاي اسرائيلي در اين حمله از گاز سمي و گلوله هاي پلاستيكي استفاده كردند. در اين درگيري، دو نظامي اسرائيلي نيز زخمي شدند.
خبرهاي ديگر حاكي است، يك جوان فلسطيني در تل آويو بر اثر ضربه كارد يك صهيونيست شهرك نشين به شهادت رسيد. در گذرگاه «الجمله» جنين هم يك صهيونيست با خودروي خود جوان فلسطيني را زير گرفت و او را زخمي كرد.
صهيونيست ها از وقوع انتفاضه سوم در سرزمين هاي اشغالي در هراس هستند.
 


وليد معلم و معاذالخطيب به مسكو مي روند

 وزير خارجه سوريه و رهبر مخالفان اين كشور به زودي به طور همزمان وارد پايتخت روسيه مي شوند و با مقامات اين كشور ديدار و گفت وگو مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، «وليد المعلم» و «معاذ الخطيب» به زودي به مسكو مي روند. شماري از رهبران مخالفان دولت دمشق نيز در اين سفر الخطيب را همراهي مي كنند. هر چند دولت سوريه اعلام كرد هدف از اين سفر المعلم ديدار با «سرگئي لاوروف» وزيرخارجه روسيه است. اين در حالي است كه هم دولت دمشق و هم الخطيب تمايل خود را براي مذاكره في مابين اعلام كرده اند.
الخطيب اوايل ماه جاري پيشنهاد كرده بود با «فاروق الشرع» معاون رئيس جمهوري سوريه مذاكره مستقيم كند.
در همين حال، «ويتالي چوركين» سفير روسيه در سازمان ملل گفت: همه به اين نتيجه رسيده اند كه دو طرف بايد پاي ميز مذاكره بنشينند.
نكته مهمي كه در ارتباط با شكل گيري روند مذاكرات به جاي درگيري مسلحانه در سوريه وجود دارد، گرايش آمريكا و اروپا به اين روند است؛ «ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس كه تاكنون عليه «بشاراسد» رئيس جمهوري سوريه لفاظي مي كرد و سخنان تندي را بر زبان مي راند، الان آشكارا عليه افراد مسلح حرف مي زند! وي گفت: افراد مسلح فعال در سوريه اگر كشته نشوند، با تفكرات تندتر به اروپا برمي گردند و اين مي تواند اروپا را تهديد كند. اظهارات هيگ نشان مي دهد شمار زيادي از تروريست هاي مسلح تابعيت اروپايي دارند.
وي آنچه را كه «انقلاب سوريه» ناميد در معرض خطر «ربوده شدن توسط تندروها» دانست و گفت: سوريه بيش از هر كشور ديگري به مركز تجمع گروه هاي تندرو تبديل شده است.
وزير خارجه انگليس در ادامه افزود: گروه هايي كه هم اكنون به سوريه رفته اند ممكن است اكنون براي ما خطري نداشته باشند اما در صورتي كه زنده بمانند برخي از آنها به كشورهاي اروپايي باز خواهند گشت و بازگشت آنها همراه با كوله باري از تجربه در زمينه سلاح و مواد منفجره و نيز افزايش تفكر افراطي آنها خواهد بود.
درگيري ها
ارتش سوريه جلوي حمله تروريست ها به يك منطقه نظامي را گرفت و تجهيزات نظامي آنها را نابود كرد.
اين درگيري كه در منطقه «حامديه» واقع در حومه «ادلب» رخ داد، دست كم 70 فرد مسلح كشته شدند. در منطقه «كفرحوم» واقع در نزديكي مرز تركيه نيز تعدادي خودروي تروريست ها هدف قرار گرفت و منهدم شد. همه سرنشينان اين خودروها نيز كشته شدند.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين توانستند 17 زن و 13 كودكي كه به دست تروريست ها به گروگان گرفته شده بودند را آزاد كنند. قبلا گزارش رسيده بود كه 48 سرنشين يك اتوبوس در اين منطقه ربوده شده بودند. ظاهرا همه اين گروگان ها آزاد شده اند. خبرها همچنين حاكي است ده ها تونسي عضو گروه هاي تروريستي در جديدترين حملات ارتش در خاك سوريه كشته شده اند.
ساير رويدادها
¤ يك فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه در گفت وگو با يك رسانه غربي اعتراف كرد كه فرماندهان ارتش آزاد مشتي دزد، و غارتگر هستند و از خارج هدايت مي شوند.
¤ صدها نفر از مردم منطقه جولان سوريه در حمايت از بشار اسد تظاهرات كردند.
¤ رهبر حزب جمهوريخواه خلق تركيه از دولت آنكارا خواست به مداخله در سوريه پايان دهد.
 


اعتراض و اعتصاب در اسپانيا، آلمان و يونان

مردم آلمان، يونان و اسپانيا در اعتراض به تشديد بحران اقتصادي و سياست هاي رياضتي تظاهرات و اعتصاب كردند.
كشاورزان يوناني در شهر «سرس» روز پنجشنبه در اعتراض به سياست هاي رياضتي و تحميل ميليون ها يورو زيان از جانب اجراي اين سياست ها با پليس ضدشورش به شدت درگير شدند. تصاوير و گزارش هاي منتشر شده حاكي است پليس يونان در جريان اين درگيري ها با كمك گاز اشك آور و باتوم پاسخ اعتراض كشاورزان را داده است!
گروهي از مردم «آتن» نيز همزمان، با برپايي يك تظاهرات عليه «تورم شديد» و افزايش فشارهاي اقتصادي شعار دادند.
مردم پايتخت يونان زير باران شديد افزايش بهاي برق، ماليات و از همه مهمتر اخراج كارگران و كارمندان و حذف كمك هاي مالي بخش خدمات درماني را محكوم كردند.
يورو نيوز نيز طي گزارشي نوشت، مستمري بگيران يوناني از ديگر معترضاني هستند كه پنجشنبه با ريختن به خيابان هاي پايتخت سياست هاي رياضتي دولت ائتلافي اين كشور را محكوم كردند. اين قشر از مردم فرياد مي زدند، ديگر توان پرداخت هزينه هاي درمان را ندارند. دولتمردان يوناني از سال 2010 تاكنون 2بار اقدام به كاهش پرداختي هاي خود به مستمري بگيران كرده اند.
اعتصاب در فرودگاه هاي سه شهر هامبورگ، كلن و دوسلدورف به خاطر كمي حقوق و دستمزد نيز باعث سرگرداني هزاران مسافر در آلمان شد. پايگاه خبري «اي تي دبليو» با اعلام اين خبر افزود: اتحاديه كاري «فردي» به عنوان برگزاركننده اين اعتصاب اعلام كرده تا زماني كه مسئولان اين فرودگاه ها اقدام به افزايش 33درصدي حقوق كاركنان خود نكنند، اعتصاب ادامه خواهد داشت. اين اظهارات پس از آن اعلام مي شود كه گفت وگوي اعتصابيون با مسئولان آلماني به نتيجه نرسيد. فرودگاه هاي اين سه شهر از روز پنجشنبه در اعتصاب به سر مي برند.
نيروهاي پليس منطقه استقلال طلب «كاتالونيا» اسپانيا نيز روز پنجشنبه در اعتراض به برنامه اخراج نيروها و كاهش حقوق و دستمزد اعتصاب و تظاهرات كردند. پليس هاي معترض براي اينكه شناسايي نشوند چهره هايشان را پوشانده بودند! دولت محلي كاتالونيا براي مقابله با بحران مالي و كمي بودجه اقدام به كاهش منابع و نيروهاي انساني و البته حقوق و دستمزد آنها كرده است. گفتني است، بحران مالي كه از سال 2008 گريبان قاره اروپا را گرفته همچنان از ميان مردم قرباني مي گيرد. در اين بين فرق زيادي بين كشورهاي قدرتمند و ضعيف نيز وجود ندارد چرا كه به دليل درهم تنيدگي ساختار سياسي و اقتصادي كشورهاي اتحاديه، همه در سود و زيان شريك اند. در همين رابطه روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» نوشت آلمان و فرانسه، به عنوان كشورهاي اصلي اتحاديه اروپا و منطقه يورو نيز دچار ركود اقتصادي شده اند.
اين روزنامه افزود: براساس اطلاعات رسمي منتشر شده اقتصاد اين دو كشور مهم اروپايي در سه ماهه چهارم سال 2012 بيش از آنچه انتظار مي رفت كوچك تر شده است.
از سوي ديگر راديو دولتي «صداي روسيه» نيز طي گزارشي به يكي از عواقب كمتر ديده شده ناشي از بحران اقتصادي اروپا پرداخت.
اين راديو اعلام كرد بحران اقتصادي و بيكاري شديد باعث فرار ميليون ها شهروند اروپايي از كشورهاي خود شده است. نبود اطمينان به آينده، بسياري از مردم اروپا را مجبور به ترك اتحاديه اروپا كرده است. دولتمردان اروپايي در مواجهه با كسري بودجه بيش از اينكه به فكر مردم باشند، به فكر نجات بانكداران و ثروتمندان هستند. در همين راستا قانونگذاران اسپانيايي مدتي است به دنبال تصويب قوانيني هستند كه با استفاده از آنها بتوانند راحت تر از گذشته بدهكاران ناتوان بانكي را از خانه هايشان اخراج كنند. اخراج روزانه صدها خانواده اسپانيايي از خانه باعث شده بسياري از مردم اين كشور بحران زده اقدام به برپايي تجمعات ضددولتي با شعار «خانه ام را پس بده» كنند. نخست وزير اسپانيا چندي پيش وعده داد به طور موقت هم كه شده جلوي اخراج مردم از خانه هايشان را بگيرد! وعده اي كه همچنان در حد همان وعده باقي مانده است. اروپائياني كه اقدام به ترك اين قاره مي كنند از خود مي پرسند بدون داشتن شغل و خانه چگونه مي توانند زندگي كنند؟
 


دستگيري 181 جاسوس خارجي در روسيه

رئيس جمهور روسيه اعلام كرد كه سازمان امنيت فدرال اين كشور در سال گذشته ميلادي، 181 جاسوس خارجي را شناسايي و دستگير كرد.
به گزارش ايرنا ولاديمير پوتين روز پنجشنبه در جمع سران و مقامات ارشد سازمان امنيت فدرال روسيه گفت: 12 نفر از اين جاسوسان شناسايي شده در هنگام جاسوسي به دام افتادند.
وي افزود: اين ارقام حاكي از شرايط پيچيده امنيتي و اطلاعاتي در روسيه است.
پوتين گفت: هرگونه مداخله مستقيم يا غيرمستقيم در امور داخلي روسيه و هرگونه فشار بر كشورمان و متحدان و شركاي خود را غيرقابل قبول مي دانيم و با آن مقابله مي كنيم.
رئيس جمهور روسيه افزود: در روسيه سازمان هايي كه از خارج اداره يا تأمين مالي مي شوند حق ندارند به نمايندگي از طرف مردم روسيه سخن بگويند.
 


راهپيمايي مخالفان خشونت در خيابان هاي قاهره

هزاران تن از مردم مصر در تظاهرات موسوم به «همه با هم عليه خشونت» حمايت خود را از رئيس جمهور اسلامگراي اين كشور اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري شرق الاوسط مصر، هزاران تن از مردم مصر روز گذشته با تجمع در مقابل دانشگاه قاهره نمازجمعه را برگزار و با سر دادن شعارهايي حمايت خود را از «محمد مرسي» رئيس جمهور اعلام كردند.
در اين مراسم كه به دعوت احزاب اسلامي مصر برگزار شد، خطيب نمازجمعه طي سخناني اظهار داشت: رئيس جمهوري كه از طريق صندوق هاي راي به صورت قانوني به قدرت رسيده است، نمي تواند با «كوكتل مولوتف» سرنگون شود و اعمال خشونت آميز و تخريب اموال عمومي محكوم است.
خطيب نمازجمعه مصر تاكيد كرد: ملت مصر از انتخاب خود دفاع خواهد كرد و در مقابل اعمال خشونت آميز ايستادگي مي كند و آنهايي كه در اينجا حضور دارند بر ادامه مطالبات قانوني مردم از طريق مسالمت آميز تاكيد مي كنند.
اين روحاني مصر با انتقاد از برخي مخالفان و تشكيل جبهه موسوم به نجات ملي خاطرنشان كرد: برخي ها گمان مي كنند با دست زدن به تظاهرات خشونت آميز و حمايت بيگانگان مي توانند دولت را ساقط كنند اما مردم مصر هوشيارتر از آنها هستند و بر ادامه اهداف انقلاب 25 ژانويه به صورت مسالمت آميز اصرار دارند.
خطيب نمازجمعه مصر با اشاره به اين موضوع كه در دوران رژيم مبارك اسلامگراها بيشترين تعداد زندانيان سياسي را تشكيل مي دادند متذكر شد: كساني كه اكنون ادعاي انقلابي بودن را دارند آيا بايد براي تظاهرات مسالمت آميز از بطري آتش زا و قيچي آهن بر براي بريدن نرده هاي كاخ رياست جمهوري استفاده كنند؟
از سوي ديگر با وجود استقرار گسترده نيروهاي امنيتي و پليس مصر در خيابان هاي اطراف قاهره در روز جمعه، هيچ گونه اخباري در مورد خشونت و برخورد موافقان و مخالفان گزارش نشده است و تظاهركننگان به آرامي خيابان ها را ترك كردند.
شبكه خبري «نيل» روز جمعه با اشاره به حضور ده ها تن از مخالفان دولت در ميدان التحرير اعلام كرد كه آرامش در اين منطقه معروف قاهره برقرار و رفت و آمدها عادي بوده است.
مخالفات دولت روز جمعه تهديد به برگزاري تظاهرات بر ضد مرسي كردند و خواستار كناره گيري دولت هشام قنديل نخست وزير مصر از مسند قدرت شدند.
به گفته سخنگوي رسمي جبهه نجات ملي، مخالفان مرسي طي روزهاي آينده چندين نشست را براي بررسي راهكارهاي مقابله با اصلاحات در درون كابينه دولت اسلامگراي مصر برگزار خواهند كرد.
 


رايزني هاي سفير آمريكا با مسعود بارزاني درباره تحولات عراق

رئيس منطقه خودمختار كردستان عراق با سفير آمريكا در شهر اربيل ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، «استفان بيكروفت» سفير آمريكا در عراق پنجشنبه شب به اربيل رفت و با «مسعود بارزاني» ديدار و گفت وگو كرد. محور گفت وگوي طرفين، تحولات داخلي عراق بوده است.
براساس اين گزارش، اظهارات سفير آمريكا حالت مداخله جويانه داشت. وي بدون اشاره به جايگاه «نوري مالكي» نخست وزير عراق در روند سياسي اين كشور مدعي شد: بارزاني مي تواند ابتكار عمل جديدي را در چارچوب يك برنامه مورد توافق همه گروه هاي سياسي براي خروج از بحران سياسي موجود ارائه كند.
كارشناسان احتمال مي دهند كه آمريكا بارزاني را براي رياست جمهوري عراق در آينده در نظر دارد.
در همين حال، «ياسين مجيد» نماينده مجلس عراق و عضو فهرست «دولت قانون» خبر داد كه بحران بغداد - اربيل طي روزهاي آتي حل و فصل خواهد شد. اين مقام نزديك به مالكي طي يك كنفرانس خبري افزود: رابطه ميان دولت مركزي و اربيل قطع نشده است. وي از اراده طرفين براي حل بحران في ما بين خبر داد.
بغداد و اربيل بر سر مناطق نفت خيز استان كركوك و برخي مناطق ديگر اختلاف دارند. علاوه بر آن، طي يك سال گذشته دولت خودمختار كردستان عراق با دولت تركيه رايزني هايي را در مورد مناطق نفتي عراق انجام داده كه با اعتراض بغداد مواجه شده است.
آخرين اين ديدارها پنجشنبه گذشته ميان «كسرت رسول علي» نفر دوم اتحاديه ميهني كردستان عراق و «داود اوغلو» وزيرخارجه تركيه و «رجب طيب اردوغان» نخست وزير اين كشور انجام شده است.
در ديدار مذكور «نجم الدين كريم» استاندار كركوك نيز حضور داشته است.
رسول علي طي يك كنفرانس خبري مشترك با اوغلو گفته است: ما خواستار همكاري هاي هرچه بيشتر در همه زمينه ها با تركيه هستيم.
 


مردم اردن وعده هاي حكومت را فريبكارانه خواندند

مردم اردن در شهرهاي مختلف اين كشور تظاهرات كردند و وعده هاي دولت در مورد اصلاحات را فريبكارانه دانستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز هزاران نفر از مردم اردن پس از برگزاري نمازجمعه تظاهرات ضد دولتي برگزار كردند. در اين تظاهرات گسترده، اردني ها بي توجهي دولت به خواسته هاي مردم را مورد اعتراض قرار دادند و يكبار ديگر از حكومت خواستند با فساد مبارزه كند و به اصلاحات سرعت ببخشد.
تظاهركنندگان همچنين، از انتخاب «فايز طراونه» براي تشكيل دولت انتقاد كردند. به گفته معترضان، حاكمان اردن براي فريب مردم به آنها وعده هاي دروغ مي دهند و فعالان سياسي را دستگير مي كنند.
مردم در تظاهرات خود تاكيد كردند تا زماني كه خواسته هاي آنها محقق نشود به اعتراضات ادامه خواهند داد.
اعتراضات در اردن نزديك به دو سال است كه آغاز شده و پس از انتخابات پارلماني اخير شدت پيدا كرده است. انتخابات پارلماني ماه گذشته در حالي برگزار شد كه از سوي احزاب و جريان هاي اسلامگرا، ليبرال و ملي تحريم شده بود و بعد از اعلام نتايج نيز بسياري از مخالفان، انتخابات را مشكوك و ناسالم خوانده بودند.

 


فرياد معترضان آمريكايي در ايالت كانكتيكات ؛

قانون حمل اسلحه را تغيير دهيد

هزاران نفر از ساكنان ايالت كانكتيكات آمريكا با برپايي تظاهرات خواستار توقف خشونت و اصلاح قوانين حمل سلاح شدند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي» هزاران نفر از مردم آمريكا روز پنجشنبه با تظاهرات به سمت ساختمان قانونگذاري ايالت كانكتيكات واقع در «هارتفورد» از قانونگذاران اين كشور خواستند با درس گرفتن از حوادث گذشته، قوانين حمل اسلحه را سخت تر كنند.
گروهي از قانونگذاران ايالتي، خانواده هاي قربانيان حوادث تيراندازي اخير در مدارس شهرهاي مختلف به همراه ساير مردم در اين تظاهرات شركت داشتند.
«من دانش آموز مدرسه سندي هوك هستم، ما تغيير مي خواهيم، قوانين حمل سلاح را اصلاح كنيد و...» از جمله دست نوشته هاي معترضان آمريكايي بود.
براساس تصاوير و گزارش هاي منتشر شده، گروهي از معترضان را مادران آمريكايي تشكيل مي دادند كه فرزندان دانش آموز دارند.
گفتني است، قوانين آسان حمل سلاح در آمريكا باعث شده همه ساله شماره زيادي در ايالت هاي مختلف اين كشور طي حوادث گوناگون كشته شوند.
افزايش اين روند طي ماه هاي گذشته كار را به جايي كشاند كه برخي مقامات از جمله رئيس جمهور اين كشور نيز خواستار اصلاح قوانين حمل سلاح شدند.
اما دلايل مختلف از جمله سود سرشار شركت هاي اسلحه سازي و يا سختي تغيير قوانين در آمريكا تاكنون مانع از تحقق اين آرزو براي مردم اين كشور شده است.
براساس گزارش مركز تحقيقات جنايي دانشگاه شيكاگو و مراكز كنترل بيماري ها، سالانه حدود 30 هزار نفر در سراسر آمريكا بر اثر تيراندازي كشته مي شوند. بدين ترتيب به طور متوسط روزانه 87 نفر در اين كشور با سلاح گرم كشته و 183 نفر مجروح مي شوند. حدود دو ماه پيش جواني با نام «آدام لانزا» طي يك تيراندازي در مدرسه «سندي هوك» شهر «نيوتاون» ايالت «كانكتيكات» 20 كودك و شش بزرگسال را به رگبار بست و كشت و در نهايت با شليك تير خود را نيز از پاي درآورد.
سال 2012، ركورددار بيشترين ميزان فروش اسلحه در آمريكا بود!
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10