(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 بهمن  1391 - شماره 20433

تاكيد مجدد مهندس چمران در جمع خبرنگاران:
برخورد قاطع با اشرافيگري و ريخت و پاش ها در شهرداري وظيفه اصلي شوراي شهر است
ستاد مبارزه با مواد مخدر
دسترسي به مواد مخدر در تهران بايد كاهش يابد
ديروز برگزار شد
يادواره شهداي زن جامعه پزشكي كشور
هواي كشور سردتر مي شود
15 اسفند آخرين مهلت ارائه مدارك آرم طرح ترافيك
محققان ايراني از لجن درياچه اروميه دارو توليد كردند
هلال احمر اعلام كرد
اجراي طرح مروجين مهرورزي قبل از چهارشنبه پايان سال
رادان در همايش فرماندهان يگان ويژه:
احتمال مي رود فتنه هاي ديگري پيش رو داشته باشيم
وام 5 ميليوني ازدواج محقق نشد
گروه 10 نفره به جنگ موش ها رفتند
پاتك پليس به سي دي فروشان غيرمجاز
كشف محموله 3ميليارد ريالي
 گوشي تلفن همراه قاچاق در بيجار
خسارت شهابسنگ ها در روسيه
پرونده سياه شاهزاده هري
خواهركشي با سلاح غيرقانوني
اينشتين مغلوب دختر انگليسي
قتل زنداني به دست پليس آمريكا


تاكيد مجدد مهندس چمران در جمع خبرنگاران:

برخورد قاطع با اشرافيگري و ريخت و پاش ها در شهرداري وظيفه اصلي شوراي شهر است

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز پس از پايان بررسي و تصويب بودجه سال 92 شهرداري تهران از برخورد قاطع اين شورا با ريخت و پاش ها در شهرداري با استفاده از مكانيزم هاي دقيق خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان اعضاي شوراي شهر در جلسه علني ديروز در ادامه بررسي بودجه 92 شهرداري تهران و با افزودن 43 تبصره به همراه بايد ها و نبايدهايي پرونده اين بودجه را نيز بستند.
اين بودجه اگرچه با توجه به شرايط اقتصادي كشور انقباضي بسته شده است اما با اين حال حدود 15 درصد نسبت به بودجه سال جاري افزايش نشان مي دهد و همانطور كه هفته پيش رسما اعلام شد بالغ بر 10 هزار و 450ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.
بنابراين گزارش شهرداري حق تعريف پروژه جديدي را براي سال جاري ندارد و موظف است تا پايان سال كليه تعهدات و پروژه هاي نيمه تمام خود را به پايان برساند كه در اين رابطه شوراي شهر پروژه امام علي(ع) و تكميل تونل نيايش و بزرگراه صدر را به عنوان طرح هاي اولويت دار مورد تاكيد قرار داده است.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر در پايان جلسه در گفت وگو با خبرنگاران پروژه هاي مهم سال آينده شهرداري را بزرگراه يادگار امام دانست و گفت: اين پروژه اكنون به خيابان امام خميني(ره) رسيده و در اين محل متوقف شده و هرچه زودتر بايد اين بزرگراه از بن بست موجود خارج شود. چمران يكي ديگر از كارهاي اولويت دار سال آينده شهرداري را ارائه برنامه پنج ساله بعدي شهرداري دانست و گفت: اين لايحه بايد در دو ماه اول سال آينده تحويل شوراي شهر شود.
برخورد شوراي شهر با
ريخت و پاش ها در شهرداري جدي است
مهندس چمران در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان درخصوص مكانيزم برخورد شوراي شهر با ريخت و پاش ها در شهرداري گفت: از زماني كه پا در شوراي شهر گذاشته ايم اصل بر اين بوده كه از هرگونه اشرافيگري جلوگيري و با هر گونه تخلفات و خرج هاي اضافي برخورد شود و از سال 82 به شدت با اين مسئله برخورد كرده ايم و خوشبختانه هرچه رو به جلو مي رويم به توفيقات بيشتري در اين رابطه دست مي يابيم.
وي تاكيد كرد: جلوگيري از اينگونه تخلفات تنها از طريق ايجاد محدوديت ها در بودجه ميسر نمي شود و بايد از طرق ديگري اقدام شود.
رئيس شوراي شهر تاكيد كرد: مثلا يكي از راه هاي جلوگيري از ريخت و پاش ها جلوگيري از برگزاري همايش هاي بدون هدف و بي فايده پرهزينه است به طوري كه در يكي از تبصره هاي بودجه شهرداري شهردار را ملزم كرده ايم كه برگزاري همايش ها حتما بايد با مجوز شخص شهردار باشد و وي در برابر شوراي شهر پاسخگو باشد.
وي در مورد نشريات شهرداري به عنوان يكي ديگر از ريخت و پاش ها گفت: همانطور كه اعضاي شوراي شهر در جلسه گذشته به آن انتقاد داشتند امروز تبصره اي به بودجه شهرداري اضافه شد كه براساس آن تنها نشرياتي در شهرداري مي تواند چاپ و منتشر شود كه ضرورت آن از قبل مصوب شده باشد.
وي تاكيد كرد: در شهرداري تنها انتشار دو نشريه مصوب شده است و بيش از آن بايد بررسي و مصوب شود.
مهندس چمران تصريح كرد:مكانيزم برخورد با متخلفين شهرداري نظارت شورايي است و برخورد با متخلفين هم قاطعانه است به طوري كه اگر تخلفي ديده شد و پاسخ ها قانع كننده نبود بدون كوچكترين ملاحظه اي در كميسيون تخصيصي از اختصاص بودجه به بخش مربوطه جلوگيري و جلوي اعتبارش گرفته خواهد شد.
بيادي: اگر شهرداري گزارش ندهد، اسنادم را رو مي كنم
در جريان بررسي تبصره هاي بودجه مهندس حسن بيادي، نايب رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به تذكر مكتوب اعضاي شوراي شهر درباره فروش املاك شهرداري، گفت: كتبا از شهرداري درخواست كرديم كه گزارش كاملي از املاكي كه امسال فروخته شده به شورا ارائه كند، اما تاكنون اين درخواست را بي پاسخ گذاشته اند.
بيادي افزود: اگر گزارش شهرداري ارائه نشود، ناچار مي شوم مداركي را كه دراين باره در اختيار دارم، ارا ئه كنم كه در آن صورت ممكن است بازتاب سياسي پيدا كند.
چمران هم در واكنش به اظهارات بيادي، گفت: ما كاري به سياست نداريم و بحث شوراي شهر، رسيدگي به مسائل مالي شهرداري است و به همين خاطر ليست املاك فروخته شده بايد به شورا ارائه شود.
 


ستاد مبارزه با مواد مخدر

دسترسي به مواد مخدر در تهران بايد كاهش يابد

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر در اولين نشست مشترك شوراهاي فرعي هماهنگي مبارزه با موادمخدر شهرستان هاي استان تهران با تاكيد بر اينكه دسترسي به موادمخدر بايد در تهران كاهش يابد، گفت: پليس بايد در اين زمينه بيش از گذشته تلاش كند و هر آنچه را كه در توان دارد از طريق روش هاي اطلاعاتي، نسبت به شناسايي توزيع كنندگان موادمخدر انجام دهد تا دسترسي به موادمخدر كم شود.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با موادمخدر؛ مهندس طه طاهري در اين نشست كه در محل سالن الغدير وزارت كشور برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب گفت: تصميم داريم سهم نيروي ساختار شوراي استان تهران را براساس مطالبات انجام شده با معاونت توسعه مديريت و نيروي انساني رياست جمهوري افزايش دهيم و همچنين در فرمانداري ها تا سقف سه نفر اين ساختار ستادي را افزايش دهيم تا اين امر به مبارزه با موادمخدر در استان، در راستاي سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) كمك كند.
وي با اشاره به اعتبارات مبارزه با موادمخدر در استان تهران اظهار داشت: ما اين اعتبارات را تا جايي كه موظف هستيم و ستاد مي تواند مداخله كند، در اختيار شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان قرار خواهيم داد تا آن را براساس سياست هاي تحليل شده و توافقات في مابين توزيع كند تا مشكل تهران در حوزه موادمخدر حل شود.
اين مقام مسئول در ستاد در ادامه با اشاره به اجراي ماده 42 قانون مبارزه با موادمخدر در كشور ادامه داد: با توجه به اينكه در اين ماده قانوني آورده شده كه محكومين موادمخدر بايد در شرايط سخت نگهداري شوند، در كمتر از 2 سال گذشته و در 5 استان اصلي كشور، زندان هايي مدرن و مجهز براي نگهداري از محكومين موادمخدر ساخته شد و هم اكنون اين زندان ها در استان هاي خراسان رضوي و اصفهان افتتاح شده و به زودي سومين زندان ويژه نگهداري از محكومين موادمخدر در تهران افتتاح خواهد شد، تاكنون نيز دولت در اين زمينه در سال هاي 89 و 90، حدودا 90 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده است.طاهري گفت: امروزه مسئله موادمخدر به مسئله نظام تبديل شده و حتي براي اولين بار نمايندگان مجلس در تهران به پاي كار آمدند در حالي كه در سال هاي گذشته توجه كمي از سوي مسئولان به اين حوزه مي شد، به طور نمونه امروزه در زمينه مرخصي زندانيان كه باعث مراجعه و مصرف مجدد معتادان به موادمخدر مي شد اصلاحاتي در قانون انجام شده است.وي افزود: در استان هاي اصفهان، اراك و گلستان ديگر معتاد خياباني پيدا نمي شود اما اين مسئله در تهران مسئله متفاوتي است چرا كه مباحثي نظير انبوه جمعيت، حاشيه نشيني، نوع توزيع موادمخدر و شبكه ها و باندهاي قاچاق باعث پيچيدگي مسئله تهران شده است.
 


ديروز برگزار شد

يادواره شهداي زن جامعه پزشكي كشور

جمعي از خانواده هاي شهداي زن جامعه پزشكي كشور ظهر ديروز طي مراسمي در برج ميلاد تجليل شدند.
در مراسم يادواره شهداي زن جامعه پزشكي كشور، سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفان، طي سخناني گفت: راهي كه دشمنان عليه ايران به كار گرفته اند، راه پوچي است. آنها مي خواهند ما را از روحانيت دور كنند و در حقيقت نمي خواهند انسان هاي قوي، استوار و با اراده اي پولادين در مقابل آنها بايستند.
وي در ادامه به موضوع حجاب در ايران اشاره كرد و افزود: دشمنان مي خواهند حجاب را از زنان ايراني جدا كنند و اين كار آنها دقيقاً كار زورگوهاست، فرمول زورگوها براي اداره جامعه بشري همان فرمولي است كه قرآن كريم در مورد فرعون مي گويد؛ انسان ها را حقير و ضعيف مي كنند تا بتوانند بر آنها سلطه پيدا كنند.
سردار نقدي با طرح اين موضوع كه چرا موضوع اصلي جوامع غربي و حكومت هاي اروپايي قانونمند كردن همجنس بازي است؟ تصريح كرد: هدف آنها از اين كار سلطه پيدا كردن بر انسان هاست ولي قطعاً انسان باكرامت زير بار حرف زور نمي رود.
وي اضافه كرد: حتي آنها در اين سلطه نام هاي زيبا و عنوان هاي وجيه انتخاب مي كنند و اسم آزادي را مي آورند و مي گويند به خاطر آزادي انسان هاست كه تأكيد داريم مرد با مرد و زن با زن ازدواج كند و آنها نام اين كار را آزادي مي گذارند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه با اشاره به سابقه برخي سران كشورهاي اروپايي در شهوت راني گفت: آزادي آنها در همين حد است و كساني در نخست وزيري مي نشستند كه يا قاچاقچي و يا شهوت ران هستند.
سردار نقدي گفت: حضور انبوه متخصصان و فوق متخصصان بانوان به نمايندگي از هزاران بانوان جامعه پزشكي در اين مراسم دليل باطلي بر دروغ بودن آن ادعاهاست و حقيقتاً شما نشان داديد كه يك زن مي تواند با حجابش به اوج دانش تحقيق برسد.
وي خاطرنشان كرد: در حكومت منحوس پهلوي از 1292 تا 1357 اكثريت مردم ايران سواد خواندن و نوشتن را نداشتند كه اغلب آنها نيز زن ها بودند چرا كه هدف آنها ارائه درس و دانش به زنان نبود بلكه هدفشان بي حيا كردن زنان ايراني بود و حالا آن دوره را با دوره پس از پيروزي انقلاب مقايسه كنيد كه زنان ايراني بيشترين حضور در عرصه هاي اجتماعي، اقتصادي و انتخاباتي دارند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: الگويي كه غرب در برابر جهان اسلامي عرضه مي كند، نشأت گرفته از يك دروغ بزرگ است كه هدفش زيرپا گذاشتن حقوق زنان است كه امروز براي همه آشكار شده است.
سردار نقدي در پايان با بيان اينكه راه پيشرفت ايران پيروي از راه شهدا و ولايت است، خاطرنشان كرد: امروز ابرقدرت منحوس آمريكا را در برابر اسلام ذليل و خوار مي بينيم و اين ناشي از همان راه شهدا و امام است كه اميدواريم به زودي اين راه را تكامل بدهيم.
براساس اين گزارش، اين همايش كه با محوريت شهيد دكتر عزت الملوك كاووسي از نخستين شهداي انقلاب دانشگاه علوم پزشكي تهران و اولين زن دانشجوي شهيد پزشكي برگزار شد، از خواهر وي فخرالملوك كاووسي تقدير به عمل آمد.
بنابراين گزارش، در اين مراسم از تعدادي خواهران و برادران شهداي زن جامعه پزشكي كشور به پاس رشادتهاي بي نظير شهداي زن جامعه بسيج پزشكي تقدير به عمل آمد.
 


هواي كشور سردتر مي شود

دماي هوا در برخي استان هاي شمال و شمال شرقي كشور 6 تا 12 درجه كاهش مي يابد.
براساس نقشه هاي هواشناسي سامانه بارشي تنها در سواحل درياي خزر و بخش هايي از شمال شرق كشور فعال است و بارش هاي پراكنده براي نوار شمالي كشور پيش بيني مي شود.
بنا به اين گزارش، در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران و سپس در ارتفاعات البرز و استان گلستان بارش باران و برف و كاهش دما رخ مي دهد دماي هوا در اين استانها 6 تا 12 درجه كاهش مي يابد.همچنين در استان هاي زنجان، قزوين، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالي دماي هوا 3 تا 5 درجه كاهش مي يابد و سرعت باد نيز در اين استانها بالا مي رود.
 


15 اسفند آخرين مهلت ارائه مدارك آرم طرح ترافيك

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از تمديد دريافت مدارك آرم طرح ترافيك سال 92 تا 15 اسفند ماه خبر داد.
مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي گفت: براي آخرين بار اين مهلت تا نيمه اسفند ماه تمديد مي شود تا تمام متقاضيان دريافت طرح ترافيك كه واجد شرايط شناخته شده اند بتوانند مدارك خود را به دفاتر خدمات الكترونيك شهر ارايه دهند.
وي اظهار كرد: بنا به درخواست برخي گروه ها و نهادها مانند خبرنگاران و آژانس ها كه براي ثبت نام و ارايه مدارك خود با مشكلاتي مواجه بوده اند، مهلت دريافت مدارك آرم طرح ترافيك سال 92 براي آخرين بار تا 15 اسفند ماه تمديد مي شود كه از كليه متقاضيان درخواست مي شود در مدت مقرر نسبت به ارايه مدارك خود اقدام كنند.
وي افزود: تا پايان اسفند كليه محورهاي طرح ترافيك سال 91 توزيع خواهد شد و هيچ آرم طرح ترافيك توزيع نشده اي باقي نمي ماند تا از ابتداي سال 92 تنها دارندگان مجوز اين سال بتوانند در محدوده طرح ترافيك تردد كنند.معاون شهردار تهران در ادامه تصريح كرد: هفته آينده همچنين از آرم طرح ترافيك سال 92 رونمايي خواهد شد.
 


محققان ايراني از لجن درياچه اروميه دارو توليد كردند

محققان كشور موفق شدند با استخراج و عصاره گيري از لجن هاي درياچه اروميه دارو و محصولات آرايشي و بهداشتي توليد كنند.
«جلال محمدي» يكي از محققان اين طرح در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: محصول توليدي شامل كرم و لوسيون هاي آرايشي، بهداشتي و دارويي است كه اين محصولات از عصاره لجن هاي درياچه اروميه تهيه شده است.وي افزود: درياچه اروميه بزرگترين درياچه آسياي ميانه و يكي از درياچه هايي است كه داراي لجن و مواد معدني با خاصيت طبي است. تاكنون انواع نمكهاي خوراكي، داروها، لوازم آرايشي و بهداشتي گران قيمت از لجن هاي ته اين درياچه استخراج شده است.
اين محقق خاطرنشان كرد: لجن هاي اين درياچه داراي خاصيت دارويي است و بعد از جذب آنها در بدن، اين مواد سبب افزايش گردش خون در نتيجه افزايش اكسيژن رساني به بافت ها مي شود.به گفته وي بالا رفتن ميزان اكسيژن رساني باعث افزايش سوخت و ساز در بدن، توليد كلاژن بيشتر، افزايش فعاليت غدد عرق و چربي همچنين افزايش توليد ويتامين هاي مورد نياز سلول ها مي شود. تمامي موارد ذكر شده به از بين بردن چين و چروك و جوانتر شدن سلول ها در بدن كمك مي كند.
 


هلال احمر اعلام كرد

 اجراي طرح مروجين مهرورزي قبل از چهارشنبه پايان سال

رئيس سازمان داوطلبان با اشاره به اجراي طرح مروجين مهرورزي گفت: اين طرح به منظور كاهش رفتارهاي پرخطر روزهاي پاياني سال و ايجاد حس امنيت و كوشش در جهت تامين سلامت جامعه از سوي داوطلبان اين جمعيت در سراسر كشور به اجرا در مي آيد.
فرح ناز رافع در گفت وگو با مهر اعلام كرد: اجراي اين طرح در سال گذشته موجب كاهش قابل توجه آمار تلفات و حوادث ناشي از سوانح سوختگي و رفتارهاي پرخطر روزهاي پاياني سال شد.
رئيس سازمان داوطلبان اطلاع رساني و تهيه بسته هاي فرهنگي، بهره گيري گسترده از ظرفيت هاي تبليغاتي شهرها، برپايي ايستگاه هاي اطلاع رساني در معابر و مراكز پرتردد و حادثه ساز شهري، ارائه خدمات مشاوره اي به منظور آگاهي بخشي به مخاطبان در خصوص سوءآثار مواد منفجره غيراستاندارد و صدمات جاني و مالي را پيش از چهارشنبه سوري از مهمترين بخشهاي اين طرح عنوان كرد.فرحناز رافع گفت: در سال جاري با اجراي طرح مروجين مهرورزي در سراسر كشور، شاهد كاهش قابل توجه آمار ناشي از حوادث چهارشنبه سوري خواهيم بود. همچنين در سال گذشته هم طرح مروجين سلامت و مهرورزي با هدف كاهش خطرات و سطح آسيب پذيري مناسبت هاي خطر آ فرين پايان سال، در بيش از 200 پايگاه ثابت و سيار سازمان داوطلبان در سطح كلانشهرهاي كشور اجرا شد.
 


رادان در همايش فرماندهان يگان ويژه:

احتمال مي رود فتنه هاي ديگري پيش رو داشته باشيم

جانشين رئيس پليس كشور گفت: احتمال مي رود پس از پايان يافتن انحرافات 88، فتنه هاي ديگري نيز پيش رو داشته باشيم.
سردار احمدرضا رادان ديروز در همايش فرماندهان يگان ويژه ضمن اشاره به فتنه 88 اظهار كرد: اين فتنه مأموريت عادي نبود و در واقع آزمايش خداوندي بود و نشان داد كه ما تا چه اندازه در برابر امر ولي خود مطيع هستيم.
رادان با اشاره به اينكه پيروي از ولي زمانه به اشكال مختلف است، ادامه داد: برخي از افراد تا جايي پيرو اوامر رهبر خود هستند كه به منافع آنان لطمه اي وارد نشود و حتي بتوانند به مال و غنيمت دست يابند كه اين نوع پيروي در تاريخ همواره تكرار شده و بارزترين آن را مي توان در قيام كربلا مشاهده كرد. ما بايد خداوند را شكر كنيم كه در اين فتنه عزتي به ما عطا كرد تا بتوانيم از اين آزمايش سخت موفق و سربلند خارج شويم.
وي ايران را سرزميني داراي ولايت خواند و گفت: مملكتي كه ولي فقيه دارد و از نعمت ولايت برخوردار است نبايد به بيراهه برود و فراموش نكنيم كه در قيامت كساني كه از اين نعمت برخوردارند بيشتر مورد سؤال و مؤاخذه قرار مي گيرند.
سردار رادان بصيرت را پشت سر ولي فقيه حركت كردن دانست و افزود: انحرافات و فتنه ها از جايي آغاز مي شود كه به اوامر ولي فقيه بي توجه باشيم و حركت در پشت سر ولي فقيه، مانع از انحراف مي شود.
اين مقام ارشد انتظامي فتنه 88 را نعمت خداوند بر يگان ويژه و پليس دانست و اذعان داشت: اگر ما بر اين باور باشيم كه فتنه 88 اتفاقي بود كه رخ داد و به پايان رسيد، اشتباه بزرگي است چرا كه پيش از اين فتنه نيز شطينت هايي از سوي دشمنان وجود داشت و اين امر محتمل است كه پس از پايان يافتن انحرافات 88، فتنه هاي ديگري نيز پيش روي داشته باشيم.
وي آمادگي يگان ويژه در سه سطح پيشگيري، ارتقاي توان رزمي و افزايش نيروي اعتقادي را از وظايف اين يگان برشمرد و تصريح كرد: يگان ويژه بايد همواره آماده باشد تا در صورت بروز مشكلات، به مبارزه با آنها بپردازد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي، يگان ويژه را مشت بسته و توان مضاعف ناجا دانست و گفت: ويژگي هاي منحصر به فرد اين يگان به گونه اي است كه هرگاه ديگر نيروها در مأموريت هاي خود دچار مشكل مي شوند، با ورود يگان ويژه، مأموريت ها را با موفقيت پشت سر مي گذارند.
رادان به طرح سالم سازي دريا كه مأموريتي اجتماعي و اخلاقي است اشاره كرد و گفت: در دو سالي كه يگان ويژه نيز وارد اين مأموريت شده است، به راحتي توانستيم اين طرح را به سرانجام برسانيم.
وي از بكارگيري پليس افتخاري در يگان ويژه ناجا خبر داد و اذعان داشت: اين پليس افتخاري مي تواند از مردم و حتي بازنشستگان باشد. همواره جواناني هستند كه مايلند در مأموريت هاي يگان ويژه در كنار مأموران اين يگان باشند كه از اين افراد مي توانيم در قالب پليس افتخاري استفاده كنيم.
جانشين فرمانده ناجا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر اينكه «اساس فرماندهي در نيروهاي مسلح فرماندهي انقلابي است وبايد بتوان با كمترين امكانات بهترين خروجي را داشت». افزود: البته تأمين تجهيزات و امكانات براي يگان ويژه به تصويب رسيده است.
رادان به راه اندازي قرارگاه ظفر به فرماندهي سردار كرمي نيز اشاره كرد و اظهار داشت: اين قرارگاه با ارائه آموزش به نيروهاي خود در آستانه عيد نوروز فعاليت مي كند.
 


وام 5 ميليوني ازدواج محقق نشد

مدير كل دفتر ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: به دليل عدم همكاري ديگر دستگاه ها وام 5 ميليون توماني ازدواج فعلاً پرداخت نخواهد شد.
حسين معتمدنيا در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مقرر است كار گروهي از سوي وزارت ورزش و جوانان و بانك مركزي در خصوص مشكلات پرداخت وام ازدواج تشكيل شود.
وي ادامه داد: نحوه تخصيص اعتبار، دلايل عدم پرداخت وام ازدواج و همچنين ميزان اعتبار وام ازدواج از مسائلي است كه در اين كار گروه بررسي خواهد شد.مدير كل دفتر ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينكه منتظر مشخص شدن نماينده بانك مركزي در اين كار گروه هستيم افزود: سامانه ازدواج متعلق به شوراي پول و اعتبارات كه در آن 4 تبصره معرفي شده تا وام ازدواج به 5 ميليون افزايش يابد اما اين موضوع فعلاً به دليل عدم اعتبار محقق نخواهد شد.
حسين معتمدنيا خاطرنشان كرد: ستاد ملي ساماندهي امور جوانان در اسفند ماه برگزار خواهد شد.
 


گروه 10 نفره به جنگ موش ها رفتند

شهرداري تهران تك تيراندازهاي حرفه اي را براي معدوم كردن موش ها در نظر گرفته و طي 2 ماه گذشته 2 هزار و 205 موش در شهر معدوم شده است.
محمدهادي حيدرزاده، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهر تهران با اعلام اين خبر با اشاره به اينكه نوع سموم مورد استفاده بر موش ها در كميته علمي مورد بررسي قرار مي گيرد افزود: همچنين پيمانكاراني كه كار اتلاف موش را انجام مي دهند رتبه بندي كرده ايم.
حيدرزاده با تاكيد بر اين موضوع كه شبكه فاضلاب در تهران نداريم گفت: تهران جزء ده شهر آخر دنياست كه شبكه فاضلاب ندارد.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهر تهران ادامه داد: فست فود فروشي ها و ميوه فروشي ها به علت نوع آلودگي كه دارند باعث افزايش زاد و ولد موش ها مي شوند.
حيدرزاده اضافه كرد: نوع سمي كه براي موش ها استفاده مي كنيم بهترين سم است اما ويتامين Kاي كه در كاهو است باعث از بين رفتن سم مي شود.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهر تهران از برخورد جدي با سموم زباله ساز خبر داد و گفت: براساس قانون مي توانيم آنها را تا زماني كه مشكلشان برطرف نشده پلمب كنيم.
به گفته حيدرزاده 4 هزار و 20 صنف كه بند 20 را دارند و توليد مشكل كرده اند با آنها برخورد جدي مي كنم.
حيدرزاده از اتلاف موش با تفنگ بادي خبر داد و گفت: تك تيراندازهاي حرفه اي را براي اين كار در نظر گرفته ايم كه كانون موش را شناسايي و آنها را معدوم مي كنند.
حيدرزاده اضافه كرد: كه ما براي مبارزه موش از روش تلفيقي داريم چرا كه موش جانور بسيار باهوشي است و سريع براي مشكل خود راه حل پيدا مي كند پس بايد ما موش را گيج كرده تا بتوانيم آنها را از بين ببريم.
به گفته حيدرزاده در حال حاضر يك گروه 10 نفره مسئوليت مبارزه با موش را برعهده دارند اما تا پايان سال 20 نفر و در سال آينده تعداد آنها افزايش بيشتري مي يابد.
حيدرزاده اضافه كرد: طي دو ماه گذشته 2 هزار و 205 لاشه موش جمع آوري شده است.
وي ادامه داد: لاشه موشها را در زباله سوزها از بين برده و بيش از 90 درصد آنها را در كهريزك با الزامات زيست محيطي دفع مي كنيم.
 


پاتك پليس به سي دي فروشان غيرمجاز

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران از بازرسي هشت واحد صنفي و كشف بيش از 6000 سي دي غيرمجاز خبر داد.
سرهنگ شرف با بيان اينكه ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران در پي پاكسازي حوزه استحفاظي اين منطقه از سي دي هاي غيرمجاز و اقلام ضدفرهنگي، طرح تشديدي را در دستور كار خود قرار دادند، گفت: با اجراي طرح تشديد مبارزه با اقلام غيرمجاز و همچنين مبارزه با توزيع كنندگان سي دي هاي غيرمجاز كه با هماهنگي مراجع قضايي صورت گرفت، اقدام به بازرسي چندين باب مغازه و كارگاه كردند.
وي افزود: ماموران در بازديد از هشت واحد صنفي در شهرهاي انديشه و شهريار، 6840 صفحه سي دي كشف و ضبط كردند.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران با بيان اينكه متصديان واحدهاي صنفي متخلف به اتهام نگهداري و توزيع انواع اقلام غيرمجاز دستگير شدند، گفت: اين افراد براي ادامه رسيدگي و همچنين سير مراحل قانوني، به مراجع قضايي معرفي شدند.
 


كشف محموله 3ميليارد ريالي

گوشي تلفن همراه قاچاق در بيجار

فرمانده انتظامي شهرستان بيجار كردستان از توقيف يك محموله گوشي تلفن همراه قاچاق به ارزش تقريبي سه ميليارد ريال و دستگيري دو نفر خبر داد.
سرهنگ «محمد كريمي» در گفت وگو با ايرنا گفت: اين محموله در اجراي رزمايش مبارزه با قاچاق پليس آگاهي، و هنگام كنترل محور ديواندره-بيجار، از يك دستگاه خودرو ال90 به دست آمد.وي گفت: دو سرنشين اين خودرو، بدون توجه به فرمان ايست ماموران اقدام به فرار كردند كه با استفاده از موانع بازدارنده و پنچر كردن لاستيك خودرو، با بجا گذاشتن خودرو، متواري شدند.كريمي اظهار كرد: ماموران در نهايت با دستگيري دو نفر از سرنشينان خودرو، از داخل خودروي توقيف شده هزار و 92 دستگاه انواع گوشي تلفن همراه را كشف و ضبط كردند.
 


خسارت شهابسنگ ها در روسيه

بارش شهابسنگ ها كه بامداد روز جمعه در منطقه اورال روسيه به وقوع پيوست، بيش از 30 ميليون دلار خسارت بر جاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، «ميخاييل يورويچ» استاندار استان چليابينسك، منطقه اي كه بيش از ديگر استانهاي اورال آسيب ديده است، گفت:خسارات وارده به مناطق مسكوني و صنعتي افزون بر يك ميليارد روبل (حدود 33ميليون دلار) برآورد مي شود.
بارش شهابسنگ ها در چند استان منطقه اورال شامل چليابينسك، سوردلوفسك و كورگان رخ داد و اين پديده در استان تيومن در منطقه سيبري هم مشاهده شد.
براساس گزارش رسانه هاي خبري روسيه، شهابسنگ ها بيش از يكصد هزار تن وزن داشتند و پس از ورود به لايه هاي جو زمين سوخته وفقط قطعات كوچكي از آن به زمين اصابت كرد.
مسير شهابسنگ به صورتي بود كه از آسمان شمال قزاقستان وارد روسيه شد و استان هاي منطقه اورال را در نورديد.
براساس گزارش وزارت كشور روسيه در مجموع يكهزار و 200 نفر بر اثر بارش شهابسنگ مجروح و تعدادي از آنها در بيمارستانها بستري شدند.
استان چليابينسك بيش از استان هاي ديگر از پديده بارش شهابسنگ آسيب ديده است.
گفته مي شود قطعات شهاب سنگ به هيچ منطقه مسكوني اصابت نكرده است و فقط موج انفجار آنها خرابي ها را به بار آورده است و بزرگترين قطعه شهابسنگ در درياچه اي كوچك سقوط كرده است كه جستجوي آن ادامه دارد.
به دستور «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه به همه آسيب ديدگان بارش شهابسنگ كمك مالي مي شود.
 


پرونده سياه شاهزاده هري

هري نوه ملكه انگليس به علت رفتارهاي غيراخلاقي خود همچنان هدف انتقاد رسانه ها حتي رسانه هاي انگليس است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني پرس تي وي، رسانه هاي انگليس اخيرا القابي از جمله «گستاخ، بي احساس، خشن و احمق» را به هري نسبت مي دهند.نگاهي به سابقه اين شاهزاده 28 ساله نشان مي دهد كه او شايسته القابي بيشتر از اينهاست. هري مدعي است كه در بيست هفته حضورش در افغانستان ستيزه جويان را كشته است. بسياري اين ادعاي او را زير سوال برده اند و مي گويند او از كجا مي داند كساني كه كشته است واقعا عضو طالبان بوده اند. حتي حكمتيار نيز از او انتقاد كرده است. او به نشريه تلگراف چاپ انگليس گفت شاهزاده هري، شغالي است كه هنگام شكار افغانهاي بي گناه مست بوده است.توصيف حكمتيار از هري به عنوان «شغالي مست» چندان هم چيز جديدي نيست زيرا او چندين بار رفتارهاي جنجال برانگيز در هنگام مستي از خود نشان داده است كه بازتاب گسترده اي در رسانه هاي انگليس و بين المللي داشته است. مستي هاي او سبب شده بود تا در اوايل سال 2000 لقب بچه وحشي و سركش را يدك بكشد.
اوت گذشته نيز تصاوير عريان هري مست در كنار يك زن در هتلي گرانقيمت در لاس وگاس آمريكا به سرعت در رسانه ها و اينترنت منتشر شد.در سال 2005 نشريه سان چاپ انگليس هري را نازي لقب داد زيرا او در يك ميهماني نشان نازيها را به بازوي خود بسته بود.
پيش از اين نيز هري به علت نوشيدن مقدار زيادي مشروبات الكلي در خياباني در بوئنوس آيرس آرژانتين بيهوش شده بود.در سال 2002 نيز هري به علت اعتياد به ماريجوانا و الكل به مراكز بازپروري فرستاده شده بود. او در آن زمان فقط 16 سال داشت.برخي معتقدند اعزام هري به افغانستان براي اين بود كه توجه رسانه ها از رسوايي ها او منحرف شود اما او در افغانستان نيز رسوايي هاي ديگري به بار آورده است.
 


خواهركشي با سلاح غيرقانوني

يك دختر پنج ساله در هرات توسط برادرش با شليك گلوله كشته شد.
عبدالروف احمدي، سخنگوي پليس غرب افغانستان گفت: در اين حادثه دختري پنج ساله به خاطر وجود سلاح غيرقانوني در خانه و استفاده آن توسط برادرش به قتل رسيد.
احمدي افزود: تحقيقات ابتدايي نشان مي دهد كه اين حادثه عمدي نبوده است.او گفت كه در رابطه با اين قتل، پدر اين دختر دستگير و تحت نظارت پليس قرار دارد.
به گزارش ايسنا، در يك رويداد ديگر در «ولسوالي انجيل» هرات، دو جوان كه در حال حفر چاه در خانه خود بودند، جانشان را از دست دادند.اين دو جوان براثر فرو ريختن چاه كشته شدند.
طي ماه هاي اخير قتل هاي عمد و غيرعمد در ولايت هرات افزايش يافته است.
 


اينشتين مغلوب دختر انگليسي

يك نوجوان 16 ساله انگليسي در مقايسه با «آلبرت اينشتين» داراي ضريب هوشي بالاتري است.
به گزارش روزنامه آمريكايي «هافينگتون پست»، «لورن ماربي»، نوجوان 16 ساله اهل «لافتون» در «ايسكس» انگليس، داراي ضريب هوشي 161 است كه نشان مي دهد ضريب هوشي او از «آلبرت اينشتين»، «استفان هاوكينگ» و «بيل گيتس» بيشتر است.
در يك تست هوش «منسا» كه در مدرسه اين دختر انگليسي برگزار شد، لورن مشاركت كرد و چنين نتيجه اي مشخص شد كه او از بسياري از نوابغ دنيا برتر است.
براساس اين گزارش، ضريب هوشي آلبرت اينشتين، هاوكينگ، فيزيكدان انگليسي، و گيتس، بنيانگذار مايكروسافت، همگي 160 است و اين دختر انگليسي هم اكنون برتر از تمامي آنها است.
يك پسر 3 ساله از «يوركشاير» نيز در آزمون منسا مشاركت كرد كه ضريب هوشي او 136 تعيين شد. اين پسر مي تواند تا 200 بشمارد و تمامي كشورهاي جهان را نام ببرد.
 


قتل زنداني به دست پليس آمريكا

پليس آمريكا به سمت يك زنداني 42 ساله ايالت «تگزاس» تيراندازي كرد و او را به ضرب گلوله از پاي درآورد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه «سي ان ان»، مقامات ايالت «تگزاس» اوايل روز شنبه به سمت «آلبرتو مورالس»، 42 ساله، تيراندازي كردند و او را كشتند.پليس تگزاس اعلام كرده است كه مورالس يك زنداني فراري بوده است و چند روز پيش يك كارآگاه پليس را كه در حال انتقال وي بوده، با ضربات چاقو كشته است.
«رابرت ايبرلينگ» سخنگوي پليس گريپواين اعلام كرد كه اين زنداني 42 ساله، پس از آن كشته شد كه در منطقه پوشيده از درخت در «گريپواين» در نزديكي «دالاس» پنهان شده بود.مأموران پليس با استفاده از يك بالگرد، مورالس را در نزديكي خانه اي كه يك نفر جواهرات و لباس مردانه ربوده بود، پيدا كردند.ايبرلينگ مي گويد: در حال حاضر، تا جايي كه تحقيقات نشان مي دهد، مورالس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مرده است. اين مسئله هنوز تحت تحقيق است و جزئيات بيشتر در مراحل بعدي به دست مي آيد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10