(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 بهمن  1391 - شماره 20433

حديث دشت عشق
جابجايي تراكتور و سپاهان در جدول ، راه آهن فاتح نبرد 6 امتيازي
تاريخ براي سرخپوشان تكرار شد
خوش خدمتي پرسپوليس به استقلال
اخبار كوتاه از فوتبال
پيشكسوت فوتبال ايران درگذشت
خبري كه پس از لغو مجمع اعلام شد
برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك در خرداد 92
يادداشت دبير پيشين انجمن ورزشي نويسان در صداي آمريكا!
پيروزي پر گل منچسترسيتي و چلسي در جام حذفي
عقب نشيني تاكتيكي روس ها در انتخاب رئيس موقت فيلا
اساسنامه واقعي كميته ملي المپيك به IOC ارسال نشده است؟!
 وزير ورزش: پيگيري مي كنم
دانشگاه آزاد اسلامي زنجان قهرمان شناي كشور شد
خواندني از ورزش ايران
نابغه دووميداني جهان در جمع ستارگان NBA
مدعيان بسكتبال در انديشه نيمه نهايي


حديث دشت عشق

از نوشته معلم شهيد «حسن طحاني»
خوشا ياس هايي كه بي سر شدند
در زمان خود نگاه كنيم ببينيم حق چيست و در چه كسي خلاصه شده است و همين طور باطل، باطل كاملا براي ملت ما مشخص و معلوم است. به فرموده امام كبيرمان خميني، اين روح خدا و بت شكن، آمريكا شيطان بزرگ است و اين عمال شيطان در منطقه شيطانهاي كوچك اند و حق و رهبري اسلام با تمام خصوصيات و ويژگي هايش در مردي از تبار امام حسين(ع)، حضرت امام خميني جمع و نهفته است.و اما شما اي خواهران! هم اكنون شما وظيفه زينب گونه داريد و بايد در فكر اين باشيد كه بتوانيد ان شاءالله پيام رسان انقلاب و خون شهيدان باشيد و وظيفه بزرگ خويش را به نحو احسن انجام دهيد.معلم شهيد «حسن طحاني ساز» سال 1339 متولد شد و در 11/2/1365 به شهادت رسيد.
 


جابجايي تراكتور و سپاهان در جدول ، راه آهن فاتح نبرد 6 امتيازي

تاريخ براي سرخپوشان تكرار شد
خوش خدمتي پرسپوليس به استقلال

سرويس ورزشي-
با برتري در آخرين دقايق بازي با سپاهان، تاريخ براي سرخپوشان تهراني تكرار شد.
در ادامه ديدارهاي هفته بيست و ششم رقابت هاي ليگ برتر روز گذشته سه ديدار برگزار شد كه با برتري تيم هاي تراكتورسازي تبريز ، راه آهن و پرسپوليس تهران همراه بود. در دورود تيم هاي فوتبال تراكتورسازي تبريز و گهر به مصاف هم رفتند كه اين بازي در نهايت با نتيجه 2 بر يك به سود تراكتورسازي به پايان رسيد. جواد كاظميان و سيد مهدي سيد صالحي در دقايق 56 و 63 براي تراكتورسازي گلزني كردند و تك گل گهر را هم تقي نائيبي در دقيقه 92 به ثمر رساند. تراكتورسازي با اين پيروزي 49 امتيازي شد و به رده دوم جدول رده بندي ليگ صعود كرد. درتهران تيم هاي راه آهن و داماش به مصاف يكديگر رفتند كه اين بازي در نهايت با نتيجه يك بر صفر به سود شاگردان دايي به پايان رسيد. فرزاد آشوبي تك گل اين مسابقه را در دقيقه 59 به ثمر رساند. ضمن اينكه جهانگير عسگري بازيكن راه آهن در دقايق پاياني با دريافت كارت قرمز از بازي اخراج شد. اين پيروزي راه آهن را 36 امتيازي كرد تا اين تيم بعد از چند هفته ناكامي، به رده هشتم جدول صعود كند. همچنين داماش گيلان با اين شكست 30 امتيازي باقي ماند.
پيروزي پرسپوليس در آخرين دقايق
اما در آخرين بازي ديروز تيم پرسپوليس برابر سپاهان صف آرايي كرد. از ابتداي اين ديدار تيم پرسپوليس بازي به مراتب بهتري را نسبت به مهمانش ارائه داد با اين حال تيم سپاهان هم فرصت هاي خوبي براي گلزني داشت. نيمه نخست اين بازي گلي در بر نداشت.درآغاز نيمه دوم درگيري سوكاي با نيلسون براي تصاحب توپ چند دقيقه اي بازي را متوقف كرد كه داور كشمكش بين بازيكنان را با دادن يك كارت زرد به سوكاي پايان داد. در ادامه بازيكنان پرسپوليس معتقد بودند يك پنالتي بايد براي آنها گرفته مي شد كه داور چنين نظري نداشت.تك گل اين ديدار را در دقيقه سوم وقت هاي تلف شده هادي نوروزي به ثمر رساند. مهاجم سرخ پوشان با استفاده از غفلت مدافعان زرد پوش در محوطه شش قدم دروازه شهاب گردان را فرو ريخت تا خاطره قهرماني اين تيم با گل دير هنگام سپهر حيدري در سال 87 در خاطر هواداران زنده شود. در اين ديدار سوشاك از سپاهان با دريافت دو كارت زرد در دقيقه 66 از زمين بازي اخراج شد تا سپاهان نزديك به يك سوم زمان بازي را 10 نفره دنبال كند. پرسپوليس با اين پيروزي باعث شد فاصله امتيازات سپاهان با استقلال به عدد5 برسد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

تلاش هاي فدراسيون براي لغو محروميت سرمربي تيم ملي
رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان از سفر يك روزه اش به همراه محمد نبي به زوريخ خبر داد و گفت: ما چهارشنبه به اين كشور مي رويم تا در خصوص دعوت از بلاتر به ايران، پيگيري اجراي پروژه هاي گل در ايران، درخواست محروميت يا تعيلق محروميت كارلوس كي روش-سرمر بي تيم ملي ايران و درخواست از فيفا براي همكاري با مشاركت ايران براي برگزاري دومين كنگره علم و فوتبال كه در آبان ماه سال آينده برگزار خواهد شد، بحث و تبادل نظر كنيم.
گل محمدي: بازي بزرگي را برديم
يحيي گل محمدي پس از پيروزي يك بر صفر برابر سپاهان در نشست خبري اظهار داشت: بازي بزرگي را برديم و مسابقه اي را برديم كه برايش برنامه ريزي كرده بوديم. موقعيت هايي داشتيم كه متاسفانه تبديل به گل نشدند. در اين چند بازي كه سرمربي پرسپوليس بودم اين بازي يكي از بهترين بازي هاي ما بود و جا دارد به هواداران تبريك بگويم كه تا آخرين دقيقه تيم را تشويق كردند و بايد به بازيكنانم تبريك بگويم كه با انرژي زياد وارد ميدان شدند و پيروز شديم، اميدوارم اين روند را ادامه بدهيم.
كرانچار: پرسپوليس سزاوارانه بازي را برد
زلاتكو كرانچار پرسپوليس را شايسته پيروزي در ديدار مقابل سپاهان دانست. سرمربي سپاهان در پايان بازي ديروز گفت: اگر بخواهيم سراسر بازي را نگاه كنيم بايد بگوييم كه پرسپوليس سزاوارانه بازي را برد اما ما هم چند موقعيت براي گلزني داشتيم. به نظرم پرسپوليس نيمه اول را بسيار قوي و محكم بازي كرد به نحوي كه ما بازي خوبي انجام نداديم و به طور كلي در نيمه دوم شانه به شانه با پرسپوليس پيش رفتيم و حتي چند شانس خوب گلزني داشتيم به هر حال مي توانم بگويم كه اتفاق دردناكي براي ما رخ نداده و مي توانيم در بازي هاي آينده نتايج خوبي بگيريم.
سازمان ليگ هواي استقلال را دارد!
سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي معتقد است سازمان ليگ هواي تيم استقلال را دارد. اوليويرا گفت: نمي دانم چرا استقلال جمعه بازي مي كند، چرا دو روز بيشتر از ما استراحت مي كند، چرا استقلال يا فجر سپاسي ديروز بازي نكردند. در كل بايد بگويم كه هواي استقلال را دارند. وي افزود: ما امروز به تبريز مي رسيم كه بايد ريكاوري انجام دهيم و سه تمرين ديگر تا بازي بعدي داريم. ما بازي به بازي نگاه مي كنيم و با بازيكناني كه داريم راه مان را ادامه مي دهيم.
رحمتي كماكان جايي در تيم ملي ندارد
مربي تيم ملي مي گويد موضع كارلوس كي روش درباره مهدي رحمتي همان است كه بود و تغييري نمي كند. پس از آنكه ملاقات امير قلعه نويي و كارلوس كي روش در فرودگاه خبرساز شد و برخي رسانه ها از رايزني سرمربي استقلال براي بازگشت مهدي رحمتي به تيم ملي خبر دادند، اميد نمازي در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: اين مسئله صحت ندارد. نظر كي روش درباره موضوع مهدي رحمتي همان چيزي است كه قبلا گفته است و قضيه بازگشت رحمتي به تيم ملي صحت ندارد.
ملاقات شماره6 ناراضي با مديرعامل استقلال
جواد نكونام كه روز جمعه در بازي استقلال مقابل فجرسپاسي گل نخست تيمش را به ثمر رساند،شنبه شب با حضور در دفتر فتح الله زاده با وي ديدار و درباره مسائل مختلف گفت و گو كرد. اين ملاقات در شرايطي انجام مي شود كه گفته مي شود روابط شماره 6 استقلال با امير قلعه نويي مثل گذشته حسنه نبوده و از شرايطش در تيم چندان راضي نيست.
مايلي كهن: درتيم من نام ها بازي نمي كنند
محمد مايلي كهن پس از شكست تيمش مقابل تراكتورسازي اظهار داشت:ما در نيمه اول بازي خوبي را از بازيكنان تيممان شاهد بوديم اما در نيمه دوم به دليل تحليل قواي بدني بازيكنان و تجربه تراكتور با گلزنان فرصت طلبي كه داشت توانست ما را نجات بدهد.تراكتور در ضد حمله خيلي خطرناك بود ولي ما براي جبران گل خورده ناچار بوديم انتحاري بازي كنيم و فرقي نداشت با يك يا چندگل ببازيم. وي درباره اينكه چرا از بازيكنان صاحب نامش استفاده نمي كند گفت:در تيم من نامها بازي نمي كنند.هر بازيكني آماده باشد،به ميدان مي رود.ما در نيم فصل دوم مي توانستيم بازيكنان شايسته اي مانند:جواد كاظميان و داوود حقي را بگيريم اما به دليل اينكه توان مالي بالا نداشتيم آنها نيامدند.
مناقشه دايي و حسين عسگري به دليل جواب سلام
پس از ديدار راه آهن و داماش، برخورد علي دايي و حسين عسگري، باعث درگيري لفظي بين آن ها شد. علي دايي پس از ديدار تيم راه آهن و داماش در حالي كه به سمت رختكن تيمش مي رفت با حسين عسگري روبه رو شد كه در اين هنگام علي دايي به حسين عسگري سلام كرد و بعد از نشنيدن پاسخ از سوي عسگري، با لحني تند از او دليل عدم پاسخ سلامش را پرسيد و به او گفت چرا وقتي به شما سلام مي كنند سرتان را پايين مي اندازيد؟ بعد از اين مسئله دوستان علي دايي او را به سمت نيمكت تيم راه آهن هدايت كردند تا درگيري بيش از اين ادامه پيدا نيابد.
كريمي 10روز ديگر به ميدان مي رود
كاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس با اشاره به برتري اين تيم برابر سپاهان گفت: پرسپوليس برد خوبي برابر سپاهان كسب كرد و مي تواند نتايج گذشته را جبران كند.علي كريمي بعد از بازي پرسپوليس برابر سپاهان در جمع خبرنگاران گفت: پرسپوليس بازي خيلي خوبي ارايه كرد و به يك برد شيرين دست پيدا كرد. تيم ما نشان داد كه مي تواند در ادامه به نتايج بهتري دست يابد و ناكامي هاي قبل را نيز جبران كند. به نظرم با اين روند مي توانيم به كسب سهميه آسيا هم اميدوار باشيم.وي درباره بازگشت خود به ميادين اظهار داشت: مصدوميتم در حال بهبودي است و فكر مي كنم 10 روز ديگر به آمادگي خوبي برسم. در صورتي كه پزشك تيم تاييد كند و كادر فني هم صلاح بداند بعد از اين مدت براي پرسپوليس به ميدان خواهم رفت.
كاظمي در ذوب آهن ماند
فرهاد كاظمي سرمربي ذوب آهن همچنان فعاليتش را در اين تيم اصفهاني ادامه خواهد داد. هر چند كاظمي بعد از بازي با مس كرمان فقط به صورت شفاهي اعلام كرد كه قصد جدايي دارد و مي خواهد دست مسئولان باشگاه را باز بگذارد ولي همين موضوع باعث شد تا بحث جدايي اين مربي از ذوب آهن به شكل جدي مطرح شود.كاظمي در تمرين ريكاوري ذوب آهن هم غايب بود تا شايعات پيرامون جدايي او بيشتر شود ولي اين مربي در نهايت تصميم به ماندن گرفت.ديروز جلسه اي در حضور مسئولان باشگاه ذوب آهن و رئيس جديد كارخانه برگزار شد و در اين جلسه در خصوص مشكلات باشگاه و وضعيت تيم بحث هاي مختلفي صورت گرفت.در نهايت مسئولان ذوب آهن و همچنين رئيس كارخانه ذوب آهن با جدايي كاظمي مخالفت كرد و او همچنان كارش را ادامه مي دهد.
 


پيشكسوت فوتبال ايران درگذشت

علي ابوطالب، پيشكسوت فوتبال ايران درگذشت.
علي ابوطالب پيشكسوت فوتبال كشورمان دارفاني را وداع گفت؛ ابوطالب سابقه سال ها بازيگري و مربيگري را در كارنامه خود دارد و شاگردان بسياري را تحويل جامعه فوتبال داد. در پي درگذشت علي ابوطالب، فدراسيون فوتبال درگذشت اين زحمت كشيده فوتبال را به جامعه فوتبال ايران و خانواده اش تسليت عرض كرده و از درگاه باريتعالي براي آن مرحوم رحمت واسعه و براي بازماندگان، صبر و توفيق الهي مسئلت دارد. مراسم تشييع پيكر علي ابوطالب امروز صبح از ساعت 8:30 در ورزشگاه شهيد شيرودي تهران برگزار مي شود. سرويس ورزشي كيهان هم اين ضايعه را به خانواده مرحوم ابوطالب و جامعه ورزش تسليت مي گويد.
 


خبري كه پس از لغو مجمع اعلام شد

برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك در خرداد 92

در شرايطي كه قرار بود مجمع عمومي كميته ملي المپيك با حضور عباسي وزير ورزش و جوانان، علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك و اعضاي مجمع براي بررسي و تصويب اساسنامه اصلاحي كميته ملي المپيك برگزار شود اما اين نشست با تصميم اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك لغو شد.
لغو مجمع كميته ملي المپيك درحالي صورت گرفت كه عصر چهارشنبه گذشته كميته بين المللي المپيك در نامه اي از تائيد نشدن اساسنامه اصلاحي كميته ملي المپيك ايران خبر داد و ايراداتي را به آن وارد كرد. از اين رو قرار است مجمع كميته ملي المپيك پس از اعمال اصلاحات مدنظر IOC و تائيد آن برگزار شود. خسروي وفا در اين باره گفت: نامه اخير IOC دو، سه مورد را به ما تذكر داده و در اين نامه خواسته شده كه نسبت به ايرادات گرفته شده اقدام كنيم و آن را اصلاح و سپس ارسال كنيم تا اجازه برگزاري مجمع به ما داده شود. تا زماني كه اساسنامه اصلاح نشود، اجازه برگزاري هيچ مجمعي شامل مجمع عمومي و انتخابي را نداريم. محمود خسروي وفا با بيان اينكه به نظر مي رسد تا خرداد سال آينده مجمع انتخاباتي كميته ملي المپيك برگزار نشود گفت: قرار است طي يك هفته كميته ملي المپيك همين نامه را براي وزارت ورزش و جوانان ايران ارسال كند و روند برگزاري مجمع را توضيح دهد. براساس اين نامه بايد اساسنامه كميته ملي المپيك اصلاح شود، روساي بركنار شده به كارشان برگردند و ابقا شوند، همچنين اساسنامه همه فدراسيون هاي ورزشي اصلاح شود. خسروي وفا تاكيد كرد: كميته ملي المپيك اعلام كرده چون در موضوع ايرادات اساسنامه انشا آن است، بايد اصلاحات دوباره صورت بگيرد. در اساسنامه جديد نقش مجمع پررنگ تر شده است. با اين توصيف مجمع كميته ملي المپيك تا اطلاع ثانوي لغو است.
رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه چه زماني انتخابات كميته ملي المپيك برگزار خواهد شد؟ خاطرنشان كرد: اگر اساسنامه دوباره به IOC ارسال و تائيد شود يك ماه طول مي كشد كه آن را به تائيد مجمع عمومي خودمان برسانيم و پس از آن هم براي برگزاري مجمع انتخاباتي يك ماه زمان نياز است، با توجه به تعطيلات عيد نوروز بعيد مي دانم كه انتخابات كميته زودتر از خرداد برگزار شود. و در پاسخ به اين پرسش كه آيا مجمع انتخابات كميته ملي المپيك بعد از انتخابات رياست جمهوري برگزار خواهد شد؟ خاطرنشان كرد: نمي توان پيش بيني كرد. نمي دانم! حالا بايد به انتظار نشست و ديد واكنش وزارت ورزش و جوانان در قبال اين خبر چيست؛ پيش از اين محمد عباسي بارها اعلام كرده بود كه وزارت خواستار برگزاري مجمع انتخاباتي كميته ملي المپيك تا پايان سال 91 است.
 


يادداشت دبير پيشين انجمن ورزشي نويسان در صداي آمريكا!

دبيرپيشين انجمن ورزشي نويسان و عكاسان ايران طي يادداشتي به صداي آمريكا درباره وضعيت كنوني كشتي جهان اظهار نظر كرده است.
در وانفساي مشكلات كشتي و حذف آن از المپيك 2020، دبير پيشين انجمن ورزشي نويسان و عكاسان ايران طي يادداشتي درباره وضعيت كشتي و نگاه IOC به اين رشته به صداي آمريكا يادداشتي را ارسال كرده است. وي در اين يادداشت از نگاه IOC به كشتي و دلايل بركناري رافائل مارتينتي صحبت كرده اما اصل ماجرا اينجاست كه اين مقام مسئول در انجمن ورزشي نويسان و عكاسان به عنوان يك ايراني كه نايب رييس انجمن ورزشي نويسان جهان نيز است، ممنوعيت گفت وگو و ارتباط با رسانه هاي بيگانه از جمله صداي آمريكا و بي بي سي را زير پا گذاشته و با آن ها ارتباط گرفته است.
 


پيروزي پر گل منچسترسيتي و چلسي در جام حذفي

تيم هاي منچسترسيتي و چلسي عصر ديروز در جام حذفي انگليس با پيروزي هاي پر گل برابر حريفان به برتري دست يافتند.
منچسترسيتي در ديدار خود در دور پنجم جام حذفي جزيره با پيروزي پر گل 4 بر صفر برابر ليدز يونايتد به مرحله بعد صعود كرد.در اين ديدار يحيي توره( 5)، سرجيو آگوئرو( 15 پنالتي و 74 )و كارلوس توز(52) براي تيم دوم شهر منچستر گلزني كردند تا تيمشان را به مرحله بعد برسانند.
در ديگر ديدار اين مرحله و از ديدارهاي تكراري دور چهارم جام حذفي نيز چلسي با حساب 4 بر صفر برنتفورد را مغلوب كرد. خوان ماتا (55)، اسكار( 68)، فرانك لمپارد( 71 )و جان تري( 81 )براي آبي هاي لندن گل زدند تا پيروز ميدان باشند.در ادامه اين رقابت ها امروز منچستريونايتد در اولدترا فورد ميزبان ريدينگ خواهد بود.
 


عقب نشيني تاكتيكي روس ها در انتخاب رئيس موقت فيلا

درحالي كه روس ها در اقدامي شتاب زده الكساندر كارلين را به عنوان گزينه هيئت رئيسه براي جانشيني رافائل مارتينتي معرفي كرده بودند، آن ها در چرخشي 180 درجه نناد لالوويچ را انتخاب خود به عنوان رئيس موقت فدراسيون جهاني كشتي مي دانند.
فدراسيون جهاني كشتي وارد يك بحران شده است. پس از آن كه كشتي از بازي هاي اصلي المپيك 2020 كنار گذاشته شد رافائل مارتينتي رئيس سوئيسي فيلا تحت فشار كشورهاي بلوك شرق كه در هيئت رئيسه صاحب كرسي هستند از سمت خود استعفا كرد. پس از آن روس ها الكساندر كارلين را به عنوان نماينده هيئت رئيسه براي چرخاندن امور فدراسيون جهاني معرفي كردند اما اين خبر تائيد نشد و ننا لالوويچ از صربستان به عنوان رئيس موقت جانشين مارتينتي شد. البته به نظر مي رسد كه روس ها عمدا لالوويچ را به عنوان رئيس موقت جلو فرستاده اند و دست كشيدن از معرفي الكساندر كارلين يك عقب نشيني تاكتيكي بوده است. به نظر مي رسد عقب نشيني تاكتيكي روس ها در معرفي نكردن كارلين به عنوان رئيس موقت به اين دليل است كه اگر كشتي در انتخاب كميته اجرايي IOC براي رسيدن به المپيك راي نياورد، اين رسوايي و حذف تاريخي كشتي از بازي هاي المپيك به گردن روس ها نيفتد. اين در حالي است كه كنگره IOC در بوينس آيرس كه به رشته پيشنهادي كميته اجرايي راي خواهد داد، دقيقا يك هفته قبل از انتخابات فيلا برگزار مي شود و روس ها كارلين را نگه داشته اند تا اگر كشتي به المپيك رسيد، او را يك هفته پس از تصميم IOC به عنوان رئيس فيلا معرفي كنند تا راي بياورد و اگر هم كشتي المپيكي نشد، اين گناه بر گردن مارتينتي و لالوويچ بيفتد و خود را دخيل ندانند.
 


اساسنامه واقعي كميته ملي المپيك به IOC ارسال نشده است؟!

وزير ورزش: پيگيري مي كنم

وزير ورزش و جوانان اعلام كرد از ماجراي ارسال اساسنامه غيرواقعي به IOC توسط كميته ملي المپيك مطلع نيست اماقضيه را پيگيري مي كند.
محمد عباسي در پاسخ به اين پرسش خبرگزاري ايسنا مبني بر اينكه گفته مي شود كميته ملي المپيك اساسنامه واقعي را به IOC ارسال نكرده تا با رد آن مجمع برگزار نشود، تصريح كرد: تعلل هايي كه در برگزاري انتخابات و مجمع انجام مي شود، صحيح نيست و مناسب با شانيت و قاعده پذيري ما نيست چرا كه بايد چند ماه پيش اين انتخابات انجام مي شد، در واقع به نظر من اساسنامه ما اشكالي ندارد و از خيلي كشورهاي عربي نيز جدي تر و قوي تر است اما اينكه اساسنامه ديگري فرستاده باشند، من در جريان نيستم و بايد اعضاي مجمع بررسي كنند ولي اينكه مجمع بنا بر توسعه اعضاي مجمع تشكيل نمي شود شايد به اعضاي مجمع فرصت داده نمي شود كه اين مسائل را بررسي كنند. با اين حال خود اعضاي مجمع بايد اين مسائل را دنبال كنند و من نيز سعي مي كنم آن را پيگيري كنم.
 


دانشگاه آزاد اسلامي زنجان قهرمان شناي كشور شد

زنجان- خبرنگار كيهان:
دانشجويان واحد زنجان در مسابقات شناي دانشجويان كشور با شكست دادن حريفان خود قهرمان مسابقات شناي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور شدند.
رئيس اداره تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي زنجان ضمن اعلام خبر فوق گفت: دانشجويان واحد زنجان در مسابقات شناي دانشجويان كشور با كسب عناوين برتر مسابقات توانستند مدال هاي طلاي مسابقات را برگردن آويزند.
حسين محمدي ثانوي افزود: تيم شناي واحد زنجان با كسب 454 امتياز موفق شد براي چهارمين بار عنوان قهرماني را كسب كند.
وي افزود: رضا انصاري، حامد خوش خطي، عليرضا اسكندري، علي امير اصلاني، عليرضا مقدم، بابك قهرماني، هادي رضايي، محمد حسين محمدي، سيد محسن حسيني، مهدي وفا اعضاي تيم زنجان بودند.
 


خواندني از ورزش ايران

¤در پي درخواست فدراسيون شناي ايران با تعويق رقابت هاي واترپلوي جام باشگاه هاي آسيا، كنفدراسيون شناي آسيا طي نامه اي ضمن موافقت با درخواست كشورمان با تعويق دو هفته اي اين مسابقات موافقت كرد. به اين ترتيب مسابقات مذكور طي روزهاي 19 تا 23 اسفندماه به ميزباني كشور كويت برگزار خواهد شد. پيش از اين قرار بود اين مسابقات طي روزهاي 5تا 10اسفندماه برگزار شود.
¤نوشاد عالميان تنها نماينده ايران در مسابقات تنيس روي ميز تور جهاني قطر به منظور شركت در اين رقابت ها امشب تهران را به مقصد دوحه ترك مي كند. مسابقات تنيس روي ميز تور جهاني قطر طي روزهاي دوم تا ششم اسفندماه با حضور203 بازيكن از 33كشور جهان برگزار مي شود.
 


نابغه دووميداني جهان در جمع ستارگان NBA

يوسين بولت سريعترين دونده جهان كه علاقه زيادي به امتحان كردن ديگر رشته هاي ورزشي دارد اين بار در تيم ستارگان بسكتبال NBA به ميدان رفت.
تيم بولت كه در كنفرانس شرق بازي مي كرد نتيجه را 58به 38 به رقيب خود از كنفرانس شرق واگذار كرد. در اين بازي بولت پنج شوت به سمت سبد داشت كه تنها يكي از آنها به امتياز بدل شد و او در 29 دقيقه اي كه در ميدان حضور داشت تنها 2امتياز براي تيمش كسب كرد. دارنده مدال طلاي 100 متر و 200 متر المپيك لندن بعد از بازي در گفتگو با رويترز گفت: تيم كنفرانس غرب خيلي خوب بازي مي كرد. آنها در كوارتر چهارم با 20امتياز اختلاف از ما پيش بودند. فكر مي كنم اين بازي نمايشي نبود و آنها كاملا بازي را جدي گرفته بودند. من مدت زيادي بود كه بسكتبال بازي نكرده بودم اما از اينكه در اين بازي نمايشي حضور داشتم واقعا لذت بردم. اكنون مي توانيم بسكتبال را به فوتبال و كريكت به عنوان رشته هاي ورزشي مورد علاقه بولت كه آنها را امتحان كرده است، اضافه كنيم.
 


مدعيان بسكتبال در انديشه نيمه نهايي

مدعيان ليگ برتر بسكتبال براي رسيدن به جمع چهار تيم نخست به دنبال برد در دومين مسابقه از مرحله پلي آف اين فصل هستند.
مرحله پلي اف ليگ برتر بسكتبال با برگزاري ديدار دوم خود از امروز كارش را آغاز مي كند تا تيم هاي راه يافته به مرحله نيمه نهايي مشخص شوند. در تهران مهرام مدافع عنوان قهرماني ميزبان دانشگاه آزاد است. مهرام در حالي كه در مسابقه نخست حريفش را مغلوب كرد براي رسيدن به جمع چهار تيم نخست ليگ يك گام فاصله دارد و بايد در دومين دربي پياپي تهران برنده شود. پتروشيمي نايب قهرمان فصل گذشته نيز در خانه، بندركنگ را پيش رو دارد و خود را در يك قدمي نيمه نهايي مي بيند. شاگردان حاتمي در بندركنگ «البدر» را شكست داد و حالا بايد در خانه نيز به يك برد برسد و به جمع چهار تيم صعود كند. اما در زنجان همياري اين شهر با توجه به شكست در ديدار نخست برابر شهرداري گرگان كار دشواري دارد. شاگردان كوهيان كه در گرگان 74 بر 73 مغلوب گرگان شدند بايد در اين مسابقه برنده شوند در غير اين صورت به جمع چهار تيم نيز صعود نخواهند كرد. در صورت پيروزي همياري در اين بازي مسابقه سوم به ميزباني تيمي برگزار مي شود كه ميانگين گل بيشتري داشته باشد. آخرين مسابقه نيز بين ماهان و صنايع ماهشهر در اصفهان است. ماهاني ها كه اين روزها شرايط به مراتب بهتري نسبت به مرحله نخست ليگ دارند خود را در بين چهار تيم نخست مي بينند و در خانه به دنبال بردي قاطع برابر صنايع هستند. لازم به يادآوري است كه تمام اين ديدارها ساعت16 برگزار مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10