(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 بهمن  1391 - شماره 20433

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احتياط ! شياطين مشغول كارند ! (يادداشت روز)
بيكار ! (گفت و شنود)
جزئيات تازه از پرونده فساد كلان بانكي
 4 مجرم اعدام مي شوند
احمدي نژاد در نامه اي به رهبر معظم انقلاب:
كوچكترين قدمي بر خلاف مصالح كشور برنخواهيم داشت
وزير كشور:
اكثر مراحل انتخابات رياست جمهوري رايانه اي برگزار مي شود
حقيقت پور:
تعدادي از اخلالگران 22بهمن قم به قيد وثيقه آزاد شدند
برگزاري سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان در نيمه اسفند
كيهان و خوانندگان
«ز- ذ» اسم رمز مواضع تند برخي فراريان خارج نشين (خبر ويژه)
رعب تسليحات جديد حزب الله در نيروي هوايي و دريايي اسرائيل (خبر ويژه)
غم و غصه روباه پير براي ايران! (خبر ويژه)
عبدي مي گويد ميزان حال فعلي هاشمي است (خبر ويژه)
رهبر ايران در مقابل آمريكا قدرتمندتر از هميشه است (خبر ويژه)


احتياط ! شياطين مشغول كارند ! (يادداشت روز)

شيطان، راهزن است و مثل همه راهزن ها در گوشه هاي تاريك مسير و نقاط ناديدني به كمين مي نشيند. بسيار مراقب است كه ديده نشود و ردپايي از خود باقي نگذارد. او، آدم ها را مي بيند ولي خود، ديده نمي شود. «انه يراكم و قبيله من حيث لاترونهم- او و دارودسته اش شما را مي بينند، از جايي كه شما آنها را نمي بينيد». شيطان هم مانند بقيه راهزنان به كاروان مي تازد و كاروانيان را لخت مي كند. مگر پدر و مادرمان، حضرات آدم و حوا عليهم السلام را لخت نكرد؟! راهزنان به اموالي كه از كاروانيان مي ربايند قناعت مي كنند ولي شيطان دزد ايمان است و اصرار دارد كه آدم ها را بعد از لخت كردن در ميانه ميدان و در مقابل چشم اين و آن رها كند تا آبرويي براي آنها باقي نماند. اصلا كار شيطان، لخت كردن و بي آبرو كردن آدم هاست. شيطان زده ها براي نجات خويش راهي جز توبه ندارند و چنانچه به خدا پناه نبرده و در چنبره فريب شيطان باقي بمانند، نه فقط آخرت كه دنياي خود را نيز به تباهي مي كشانند. اصلا، شيطان اصرار دارد شكار خود را در همين دنيا هم به خواري و ذلت بكشاند. شيطان، آنگونه كه تصويرسازان به تصوير مي كشند، قيافه زشت و ترسناك ندارد يا اگر دارد، با ماسك ديگري به ميدان مي آيد. اگر اينگونه نبود كه طعمه هايش به جاي فرار، جذب او نمي شدند. شيطان پدر و مادر ما را هم با وعده «جاوداني»! فريب داد. نداد؟!
آمريكا به قول امام راحلمان- رضوان الله تعالي عليه- شيطان بزرگ است و مانند «ابليس» پنهان نمي كند كه براي فريب مسئولان نظام الهي و مقدس جمهوري اسلامي ايران، هزاران ترفند در آستين و ده ها هزار دام در دست دارد و چه بسيار كساني را مي توان در عمر سي و چند ساله انقلاب اسلامي آدرس داد كه به فريب شيطان بزرگ فريفته شدند و در پي «سراب» كه شيطان در نظرشان، «آب» جلوه داده بود، به مرداب افتادند. بني صدر اولين رئيس جمهور ايران اسلامي بود، فرماندهي كل قوا را برعهده داشت اما، آنقدر منم منم زد و به توصيه پدرانه حضرت امام(ره) كه فرموده بود «اين من، شيطان است» بي توجهي كرد تا... امروز به زحمت مي توان حقارت و فلاكت او را توضيح داده و تشريح كرد!
چرا راه دور برويم، مگر همين شيطان بزرگ، در جريان فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88، موسوي و كروبي و خاتمي را به «سراب قدرت» فريب نداد؟! و مگر آنچه از زشتي در دل نهفته داشتند «سواه پنهان» آنها را بيرون نريخت و برملا نكرد؟! و حالا هم كه كار از كار گذشته و شكار خويش را لخت و بي آبرو ساخته، آنها را در ميانه ميدان رها كرده و به «شاه» كار! خود پوزخند مي زند.
«كمثل الشيطان، اذقال للانسان اكفر فلما كفر قال اني بري منك، اني اخاف الله رب العالمين- مانند شيطان كه به انسان گفت؛ كفر بورز (تا به آرزويت برسي) ولي هنگامي كه كفر ورزيد، گفت؛ من از تو بيزارم، من از خداوندي كه پروردگار عالميان است بيم دارم»(سوره مباركه حشر-آيه61).
يك نگاه ديگر به ميدان بيندازيد. چه مي بينيد؟... آمريكا يعني همان شيطان بزرگ كه سران و عوامل فتنه را به «سراب قدرت» فريب داده و در آرزوي مقابله با نظام اسلامي ايران به ميدان آورده بود، امروزه در پي شكست پروژه كودتاي مخملي، عوامل شكار شده فتنه را با رسوايي و بي آبرويي در ميانه ميدان رها كرده و خود به گدايي مذاكره با ايران اسلامي آمده است. اين همان شيطاني است كه وقتي بازار فتنه آمريكايي- اسرائيلي داغ بود، حمايت از فتنه گران را «يكي از اهداف استراتژيك» خود مي دانست و چه رجزها كه نمي خواند!...
روز يكشنبه دو هفته پيش، برخي از مسئولان بلندپايه نظام با اقدام ناپسند خويش كام مردم را تلخ كردند و شيطان بزرگ و اعوان و انصار غربي و عبري و عربي آن را با ذوق زدگي به رقص آوردند. نظريه پردازان آمريكايي، اروپايي و اسرائيلي هلهله كنان در رسانه هاي خود به تفسير و تحليل آن ماجرا نشستند. راديو فردا- ارگان رسمي سيا- از آشفتگي زودرس قبل از انتخابات 29 خبر داد و اينكه شيرازه مديريت نظام به هم ريخته است! دويچه وله، به شكاف در اقتدار ايران اسلامي اشاره كرد و صهيونيست هاي كودك كش، هريك از بداخلاقان روز يكشنبه را نماد و نماينده بخشي از مردم معرفي كرده و از اين كه در همبستگي مردم با يكديگر ترك افتاده است! ابراز خشنودي كردند و اميدوار بودند اين ناهمخواني ميان مسئولان به ناهمدلي مردم تبديل شده و در 22 بهمن، سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، نشانه هاي آن ديده شود. اما، هيچيك از توده هاي عظيم مردم به هيچكدام از مسئولان بداخلاق «دمت گرم»! نگفتند و روز 22 بهمن كه از راه رسيد، جمعيت از همه جاي كشور جوشيد. و حماسه اي بي نظير با حضوري گسترده تر و متراكم تر از هميشه خلق شد. همه آمده بودند با تصاويري از امام راحل(ره) و خلف حاضر او كه روي دست برافراشته بودند. در حضور حماسي 22 بهمن امسال، علاوه بر شعارهاي الله اكبر، مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل كه شعارهاي ثبت شده در شناسنامه اينگونه حماسه هاي حضور است، بيشترين شعار كه نشانه بصيرت و شعور عميق مردم بود و با اصرار فرياد زده مي شد اين بود؛ «اين همه لشكر آمده، به عشق رهبر آمده» يعني آقايان مسئول، بداخلاقي هاي شما - صرفنظر از آن كه كدام كمتر و كدام بيشتر- در نگاه مردم به اسلام و انقلاب و نظام كمترين تاثيري ندارد و مردم مثل هميشه چشم به رهبري انقلاب دوخته و ايشان را قطب نماي صراط مستقيم مي دانند. به بيان ديگر، مسئولان نظام در هر جايگاه و رده اي كه باشند فقط تا آنجا قابل احترامند كه همراه با توده هاي عظيم مردم، پيرو بي چون و چراي رهبري باشند.
خوشبختانه نهيب حضرت آقا و اتمام حجت آميخته به نصيحت ايشان لبيك مسئولان محترم را درپي داشت و سران محترم سه قوه و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي با ارسال نامه و صدور بيانيه، بر همراهي خويش با مردم در پيروي از رهبر معظم انقلاب تاكيد ورزيدند و با اين اقدام خود، ملت را خشنود و خواب خوش دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها را به كابوس تبديل كردند.
و بالاخره بعد از اقدام قابل انتظار مسئولان محترم و توبه آنان- كه در مواردي بايد به صراحت اعلام مي شد و نشد!- توقع آن است كه اكنون به قول حضرت آقا «همه توان و نيروها را براي حل مشكلات مردم متمركز كنند و حالا كه دشمني هاي دشمن شدت يافته، آنها هم رفاقت هايشان را شدت دهند...» و اين كلام خداوند تبارك و تعالي درباره پذيرش توبه را نصب العين خويش قرار داده و به آن جامه عمل بپوشانند كه؛ «الاالذين تابوا و اصلحوا و بيّنوا... مگر آنان كه توبه كردند و به اصلاح آمدند و آنچه را پنهان داشته بودند، آشكار ساختند...»
حسين شريعتمداري
 


بيكار ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از منافقين كه از پادگان اشرف فرار كرده و به آمريكا رفته در وبلاگ شخصي خود نوشته؛ مسعود رجوي و همسرش از اينكه پير و فرتوت شده اند خيلي نگرانند.
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: نوشته است، آمريكايي ها قصد دارند به جاي اين دو نفر افراد ديگري را براي سركردگي سازمان منافقين انتخاب كنند و مسعود و همسرش بيم آن دارند كه آمريكا به زودي سر آنها را زير آب كند!
گفتم: الاغي كه پير شده و از كار افتاده بود را در بيابان رها كردند. گرگي بالاي سر او آمد و منتظر نشست. الاغ گفت؛ اگر براي خوردن من آمده اي من تا دوشنبه نمي ميرم و گرگ گفت؛ اشكالي نداره! من تا پنج شنبه بيكارم!
 


جزئيات تازه از پرونده فساد كلان بانكي

 4 مجرم اعدام مي شوند

ديوان عالي كشور احكام اعدام و جزاي نقدي متهمان رديف اول تا چهارم پرونده فساد بزرگ بانكي را تأييد كرد.
به گزارش دفتر سخنگوي قوه قضائيه، شعبه 13ديوانعالي كشور روز يكشنبه نظر و رأي خود را در مورد بخش اول پرونده فساد بزرگ بانكي (معروف به سه هزار ميلياردي) اعلام و پرونده را به دادگاه صادركننده احكام بدوي ارسال كرد.
براساس آراء صادره از سوي شعبه سوم ديوانعالي كشور:
1- احكام اعدام و جزاي نقدي متهمين رديف اول تا چهارم اين پرونده تائيد گرديده است.
2- حكم حبس ابد و جزاي نقدي رئيس بانك ملي شعبه كيش تائيد گرديده است.
3- حكم حبس ابد معاون بانك صادرات گروه ملي صنعتي شعبه اهواز نقض و به شعبه هم عرض جهت رسيدگي ارجاع گرديده است.
4- حكم حبس 10 سال و انفصال و شلاق و جزاي نقدي و استرداد وجوه مأخوذه 2 نفر از معاونين سابق وزير (كه يكي از آنان رئيس سابق سازمان ايميدرو مي باشد) و همچنين 2 نفر از مديران كل وزارت راه تائيد گرديده است.
5- احكام مربوط به مسائل مالي و حبس چند نفر از متهمين نقض و براي رسيدگي به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع گرديده است.
در پايان اين اطلاعيه آمده است: روند رسيدگي و جزئيات بيشتر ساير احكام پرونده فساد بزرگ مالي و بانكي امروز در چهل و چهارمين نشست خبري سخنگوي قوه قضائيه به اطلاع مي رسد.
احكام قطعي است
همچنين قاضي ناصر سراج درباره خبري مبني بر تأييد حكم اعدام 4 متهم پرونده فساد 3 هزار ميلياردي گفت: اين احكام قطعي به حساب مي آيد.
وي درباره اين مطلب كه آيا وكلا و يا خود متهمان مي توانند به احكام تأييد شده از سوي ديوان عالي اعتراضي داشته باشند گفت: اين احكام قطعي بوده و آماده اجراست.
قاضي شعبه اول دادگاه انقلاب تهران درباره زمان اجراي احكام تأييد شده از سوي ديوان عالي كشور گفت: من قاضي هستم و نمي توانم درباره زمان اجرا حدسي بزنم.
 


احمدي نژاد در نامه اي به رهبر معظم انقلاب:

كوچكترين قدمي بر خلاف مصالح كشور برنخواهيم داشت

رئيس جمهور در نامه اي به رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر ارادت خود و اعضاي هيئت دولت به ايشان تصريح كرد: كوچكترين قدمي برخلاف مصالح كشور برنخواهيم داشت.
متن كامل پيام محمود احمدي نژاد به شرح زير است؛
«با سلام و تحيت
عطف به بيانات حضرتعالي در روز شنبه 28/11/91 به استحضار مي رساند كه اينجانب و همكارانم در دولت تا آخرين لحظات مسئوليت دلبسته به ارزش هاي انقلاب اسلامي كمر بسته خدمت به كشور و مردم خواهيم بود و اطمينان مي دهم كه همه تلاش ما به عنوان خادمان ملت، در مسير اعتلاي كشور و رفع مشكلات كشور خواهد بود و كوچكترين قدمي برخلاف مصالح كشور بر نخواهيم داشت.
دلبستگي و ارادت اينجانب و اعضاي محترم دولت به جنابعالي هميشگي است. دوام سلامت و توفيقات حضرتعالي را از ايزد منان مسئلت دارم.»
دولت تا آخرين لحظه مسئوليت خود
نسبت به رهبري عزيز وفادار خواهد بود
همچنين رئيس جمهور در جلسه عصر يكشنبه هيئت دولت با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد: دولت تا آخرين لحظه مسئوليت خود نسبت به رهبري عزيز وفادار و در كنار معظم له خواهد بود .
احمدي نژاد تصريح كرد: هرگز به ناراحتي رهبر معظم انقلاب راضي نبوده و نيستم .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، در اين جلسه برخي از اعضاي دولت نيز در سخناني بر پايداري دولت به استمرار مسير آرمانهاي انقلاب اسلامي و خنثي كردن توطئه هاي دشمنان تاكيد كردند .
در ادامه اين جلسه تعدادي از مسائل اجرايي كشور مطرح و مورد تصميم گيري قرار گرفت .
 


وزير كشور:

 اكثر مراحل انتخابات رياست جمهوري رايانه اي برگزار مي شود

وزير كشور از طراحي سامانه جامع انتخاباتي كشور خبر داد و گفت: از 24 فرآيند انتخاباتي، 23 فرآيند آن به صورت كاملاً رايانه اي برگزار مي شود.
مصطفي محمدنجار در حاشيه همايش استانداران در وزارت كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آماده سازي زيرساخت ها، فراهم كردن محتواي مواد آموزشي براي استان ها و آموزش مجريان و دست اندركاران از برنامه هاي وزارت كشور براي برگزاري انتخاباتي پرشور و حضوري حداكثري است.
وي در ادامه سخنان خود به طراحي سامانه جامع براي اجراي انتخابات اشاره كرد و گفت: اين سامانه به صورت كامپيوتري و نرم افزاري است.
محمدنجار همچنين به آموزش هاي منطقه اي در سراسر كشور براي انتخابات سال 92 اشاره و اضافه كرد: با اتخاذ شعار قانون مداري، امانت داري و ايجاد بستري كه حضور مردم پرشورتر شود خود را آماده انتخابات كرده ايم.
وزير كشور تأكيد كرد: در انتخابات آينده نيز از 24 فرآيند انتخابات، 23 فرآيند به صورت كامپيوتري انجام خواهد شد و رأي گيري الكتريكي نيز در درصدي از حوزه ها با هماهنگي شوراي نگهبان انجام مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها نجار در ادامه تصريح كرد: ما نمي خواهيم زودتر از موعد فضا را تبليغاتي كنيم و متناسب با زمان كارها را پيش مي بريم. ما براساس قانون جديد انتخابات مقدمات فعاليتهاي مربوط به انتخابات آينده را فراهم مي كنيم.
وي توجه به گراني ها و مسائل مربوط به شب عيد را حائز اهميت دانست و خاطرنشان كرد: اقداماتي در دست كار است تا مردم در خريد آجيل و امكانات و خريد مربوط به شب عيد خود دچار مشكل نشوند. در اين راستا، داير شدن فروشگاهها، كنترل قيمت ها و جلوگيري از احتكار و گراني ها را در دستور كار قرار داده ايم تا مردم عيد با نشاطي داشته باشند. همچنين براي سفرهاي نوروزي مردم نيز از هم اكنون اقداماتي در دستور كار است.
 


حقيقت پور:

تعدادي از اخلالگران 22بهمن قم به قيد وثيقه آزاد شدند

رئيس كميته ويژه مجلس براي بررسي حوادث قم از آزادي تعدادي از اخلالگران و مسببان حوادث قم با قيد وثيقه خبر داد.
منصور حقيقت پور نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين در مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه روز شنبه كميته پيگيري حوادث 22بهمن در قم گفت: روز شنبه با رئيس شوراي تأمين استان قم در اين استان جلسه اي برگزار شد كه طي آن اعلام شد با احضار اخلال گران و ضبط اظهارات آنان تعدادي از اين افراد با قيد وثيقه آزاد شدند.
وي در ادامه افزود: همچنين جلساتي با استاندار و امام جمعه شهر مقدس قم برگزار شد و ما با برگزاري اين جلسات به دنبال اين هستيم كه بدانيم آيا تدبير مناسبي در آن روز اتخاذ شده بود و اينكه پيش بيني تهديدات وجود داشته يا نه؟
عضو كميسيون امنيت ملي اضافه كرد: در جلسات كميته ويژه مجلس براي بررسي حوادث قم با مسئولين اين استان اين موارد را به بحث خواهيم گذاشت تا به نتيجه و جمع بندي دقيقي دست پيدا كنيم.
وي ادامه داد: اعضاي اين كميته دوشنبه مجدداً به قم خواهند رفت و ضمن نشست با دستگاه قضايي ملاقاتي نيز با دستگيرشدگان خواهند داشت.
وي همچنين در گفت و گو با مهر اظهار داشت: 2 هفته نياز داريم تا بتوانيم با يك جمع بندي به نتيجه اي راهگشا برسيم.
 


برگزاري سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان در نيمه اسفند

سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري نيمه اسفند ماه سال جاري برگزار مي شود.
سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري در روزهاي 15و 16 اسفند ماه سال جاري در تهران در محل ساختمان سابق مجلس شوراي اسلامي، برگزار مي شود.به گزارش ايرنا در اين اجلاس طبق روال معمول با سخنراني آيت الله مهدوي كني به عنوان رئيس مجلس خبرگان آغاز خواهد شد.
گفتني است، اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري دو بار در سال تشكيل مي شود. اين مجلس 86 عضو دارد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ چه زيبا امام عزيزمان فرمودند كه «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيب نرسد» ما مسئولين را تا زماني حمايت مي كنيم كه پشتيبان مقام عظماي ولايت باشند و از اوامر رهبر عزيزمان سرپيچي نكنند و الا هماني كه سر مسئولين گذشته آمد به سر اينها هم خواهد آمد.
ستاري بازنشسته از تهران
¤ علامه حسن زاده آملي در مورد رهبر معظم انقلاب مي فرمايند اگر امثال بنده تسبيح به دست بگيريم و خدا را به خاطر برخورداري از چنين رهبري شكر بكنيم معتقدم از عهده شكر اين نعمت بر نمي آييم. ايشان در ادامه افزوده است: حضرت آقا (رهبري) تلالؤ معصوم است.
1998---0912
¤ همان گونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر روزها و ماهها به تفسير و تعريف و نتايج راهپيمايي 22 بهمن امسال سخن گفته شود حق آن ادا نشده، ولي آنچه مسلم است زورآزمايي مردم در طول يك سال در مقابله با تمامي دسيسه ها، دغلبازي ها و توطئه هاي استكبار است كه برنده آن مردم كشورمان بوده اند. شك نداريم كه آمريكاي جنايتكار و رژيم اشغالگر قدس پس از دريافت اين سيلي جانانه ساكت نخواهند نشست و باز به تكرار رويه دشمني با ملت خواهند پرداخت. لازم است مسئوليني كه خود را در كنار مردم مي دانند واقعا همراه و همگام با آنها باشند و هر از گاه با حركات نابجا و ناشايست خود موجب شادي دشمن و يأس در جامعه نشوند.
محمودي
¤ انقلاب ما مثل نوزادي بود كه رنجها برديم تا آن را 34 ساله كرديم براي حفظ آن شهيد داديم و از بمب هاي مخرب آمريكايي تا گراني ها و تحريم ها را تحمل كرديم، تا نوزاد ما الگوي جهان شد و دل مضطرب مظلومان جهان كه چشم به اين جوان 34 ساله دارند محكم شد. ناگهان مسئولان حركتي كردند كه دل دوستان و اميدواران غمگين و دشمن شاد شد، اما در 22 بهمن شادي هاي دشمن بحمدالله به غم و ياس تبديل شد و رهبر دلسوخته خود را شاد كرديم. اي مسئولان؛ مردم همه جا حامي رهبرند و دل رهبر را شاد مي كنند شما هم وحدت داشته باشيد. مردم در آرامش دعاگوي شما هستند.
محمدعلي يزدي
¤ به نظرم يكي از پيام هاي حماسه 22 بهمن ملت در سراسر كشور اخطار به مسئوليني است كه ممكن است فقط به فكر قدرت و پست و اميال و آرزوهاي دنيوي خود باشند. از خشم خدا بترسند و از اينكه عبرت ديگران شوند.
1983---0917
¤ برازنده جمهوري اسلامي نيست كه بعضي از مسئولين آن نسبت به يكديگر پرده دري كنند و فضاي عمومي جامعه را ملتهب سازند. اميدوارم از نصيحت رهبر معظم انقلاب تبعيت كنند.
0950---0919 و يك شهروند ديگر
¤ خيلي خوشحالم كه عزيزاني كه به اشتباه با اخلال كنندگان در مراسم 22 بهمن قم همراهي كرده بودند از آن اعلام برائت كردند. اين نشان مي دهد كه مردم چقدر ولايتمدار هستند و خيلي سريع اگر احيانا اشتباه كردند اعلام برائت مي كنند. اميدواريم اين حركت سرمشق برخي از مسئولان ما هم باشد كه اگر كارهاي اشتباهي مي كنند و مي فهمند حركتشان برخلاف اصول و گفتمان رهبري است اعلام برائت كنند و صادقانه به اشتباهات خود اعتراف كنند. اين مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، آنان كه از مردم والاتر نيستيد.
يك شهروند
¤ از جبهه مقاومت مي خواهم كه با انجام اقدام مناسب عليه رژيم اشغالگر قدس انتقام خون شهيد مغنيه، شهداي هسته اي و شهيد شاطري كه گناهي جز بازسازي جنوب لبنان مظلوم نداشت را از اين رژيم كودك كش بگيرند.
9788---0914
¤ برنامه جريان انحرافي براي انتخابات سال 92 اين است كه جريان كارگزاران هم در زمان خود فضاي دو قطبي راه انداختند و در اين فضا دولت اصلاح طلبان را روي كار آوردند و از مردم ذائقه سنجي كردند و بدل را به جاي اصل به مردم غالب كردند و ديديم وضعيت بدتر شد. الان جريان انحرافي برنامه اش براي كشور اين است كه مثل كارگزاران عمل كند مي خواهد رئيس جمهورسازي كند. مردم بايد هوشيار باشند و
يك شهروند
¤ آژانس بين المللي را كشورهاي استعمارگر غربي خودشان درست كردند به عنوان يك بنگاه و باشگاه انحصاري براي كشورهاي جهان و كشورهايي كه مي خواهند از ما بهترين باشند و كسي غير از خود آن ها وارد جرگه دانش هاي راهبردي نشود به طور رسمي قرار است اين آژانس به كشورها كمك كند ولي جز به نابودي و جاسوسي و مانع تراشي در مقابل دستيابي كشورهاي مستقل به دانش هاي راهبردي به هيچ چيز نمي انديشد، لذا آژانس را نبايد به عنوان يك مجموعه علمي بدانيم.
رضائيان
¤ در آموزشگاه رانندگي... واقع در خيابان خاوران براي دريافت گواهينامه ثبت نام كردم اما هر بار مبالغي را دريافت كردند كه درون قرارداد ذكر نشده بود. از مسئولين محترم تقاضا دارم به اين مشكل رسيدگي كنند كه چرا مبالغي خارج از قرارداد بسته شده از هنرجويان دريافت مي شود.
2914---0912
 


«ز- ذ» اسم رمز مواضع تند برخي فراريان خارج نشين (خبر ويژه)

مدير يكي از شبكه هاي ماهواره اي تعطيل شده مي گويد مواضع تند برخي از افراد فراري به خارج كشور، رفتاري پوششي و غيرواقعي براي «ز-ذ» يا همان زن ذليلي است.
داريوش سجادي در وبلاگ خود نوشت: برخي از رفتارها قبل از آنكه «اصالت» داشته باشند «تخديرگرند» يعني به مثابه مواد افيوني نقش تخديركنندگي در شخصيت فرد را عهده داري مي كنند. شب گذشته با يكي از دوستان گعده داشتيم و در مورد مواضع شاذ سياسي و تند راديكال و ساختارشكنانه برخي از آقايان در خارج از كشور صحبت مي كرديم. آقاياني كه قبلا و در دوران حضورشان در ايران منزلت و مسئوليتي آبرومند داشتند.
وي مي افزايد: به اعتبار شناخت شخصي كه با برخي از اين آقايان و زندگي خصوصي شان دارم با صراحت اعلام مي دارم اين آقايان با ميل و علاقه شخصي خود در خارج نمانده اند و اولويت شان بازگشت به كشور است اما تنها به دليل فشار همسران شان (بنا به دلايلي مشخص) جهت ماندن در خارج تن به اين تبعيد ناخواسته داده و مي دهند خصوصا آنكه عموما به دليل ناآشنايي با زبان كشور محل اقامت شان محروم از ايجاد رابطه با محيط جديد شده و ايضا از كسب شغلي آبرومند در حد و توقع آنچه كه در داخل كشور داشته اند نيز محروم مانده اند.
سجادي خاطرنشان كرد: واكنش غريزي چنين آقاياني به منظور «خود توجيه گري» چرايي ماندن در خارج از كشور، فرياد كشيدن با دوزي بالا از بغض و غيظ در حوزه مسائل سياسي شده تا از اين طريق و برخلاف سنت مالوف در داخل كشور، با هرچه راديكال تر و ساختارشكنانه تر خود را ارائه كردن در ضمير ناخودآگاه شان به اين تشفي خاطر برسند كه «دليل تن دادن به ماندن در غربت ولو با ذلت، متابعت از همسرم نيست بلكه در خطر بودن جانم در داخل به دليل مواضع انقلابي و شجاعانه خودم مي باشد!» بر اين اساس ايشان هر اندازه بر چاشني مواضع شاذ سياسي خود مي افزايند تا در مقابل متابعت از همسر، از اين طريق به خود و ايضا همسرشان «القاي شجاعت و استقلال شخصيت و استقلال عمل» شان را پمپ و باور نمايند.
همكار نشريات زنجيره اي در دوره اصلاحات مي نويسد: شخصا به اسم و با اطلاع دقيق تعداد زيادي از ايشان را مي توانم نام ببرم كه چگونه در اين مخمصه خود را اسير كرده اند و با چنان رويكردي هم كليه پل هاي پشت سرشان جهت بازگشت به كشور را شكسته اند و هم چنان كه از وضعيت موجود خود در خارج نيز ناخرسندند و مصداق بارز آناني هستند و شده اند كه؛ نه در غربت دلم شاد و نه رويي در وطن دارم.
مدير شبكه ماهواره اي تعطيل شده هما در مطلب ديگري با اشاره به عبور بي سروصداي فتنه گران از روز 25 بهمن امسال با وجود حاشيه سازي يكي دو سال قبل نوشت: 2 سال پيش وقتي سبزها فراخوان تظاهرات 25 بهمن را صادر كردند، در وبلاگ خود نوشتم كه اين تظاهرات يك شوخي و توهم است. خلاصه نوشته اين بود كه مگر مي شود اين فراخوان را باور كرد وقتي حاملان جنبش سبز چند ماه جلوتر و در سالگرد روز قدس شعار «نه غزه- نه لبنان» را به نام خود در كف خيابان هاي تهران سند زدند؟ منطق حاكم بر اين شعار ناظر بر اين اصل بود كه مظالم ملت ستمديده در غزه و لبنان و ايضا مظالم ملت هاي ديگر ربطي به ما ندارد! حال با چنان شعاري چگونه بايد باور كرد جنبش سبز به يك باره دچار استحاله شده و خود را در سنگر دفاع از ملت مسلمان مصر قرار داده جز آنكه؛ «بيله ديگ- بيله چغندر»!
 


رعب تسليحات جديد حزب الله در نيروي هوايي و دريايي اسرائيل (خبر ويژه)

يك ژنرال صهيونيست از تنوع و حجم تسليحات پيشرفته حزب الله ابراز شگفتي كرد.
ژنرال يفتاح شابير مدير پروژه موازنه نظامي در خاورميانه و پژوهشگر مركز تحقيقات امنيت ملي دانشگاه تل آويو گفته است: حزب الله سلاح هاي بسيار پيشرفته از ايران و سوريه دريافت كرده كه آرامش را از اسرائيل مي گيرد.
به گزارش القدس العربي وي تصريح كرد: «سوريه هم اكنون در حال انتقال تسليحات پيشرفته خود به لبنان است. سوري ها ظرف سالهاي گذشته بخشي از سلاح خريداري شده توسط اين كشور و سلاح انتقال يافته از ايران را به لبنان انتقال داده اند».
شابير از جمله به گلوله هاي 122 ميلي متري گراد، موشكهاي فجر 3 و فجر 5 توليد ايران و گلوله هاي 220 و 302 ميلي متري ساخت سوريه، موشكهاي زلزال و فاتح 110 ساخت ايران و موشكهاي اسكاد مدل C، B،D و موشكهاي ضدتانك از جمله موشكهاي كورنيت خريداري شده توسط دمشق از مسكو و موشكهاي زمين به دريا ساخت چين و موشكهاي دوش پرتاب مدلهاي Strela و lgla و سامانه موشكهاي متحرك مدل SA-8 و سامانه هاي دفاع هوايي استيرليتس و فانتسير و سامانه دفاع هوايي متحرك بسيار پيشرفته كلاس SA-17 اشاره كرد و اظهار داشت: سوريه اخيرا سلاح بسيار پيشرفته اي از روسيه خريداري كرده و حزب الله نيز سلاح هاي پيشرفته اي را به دست آورده و آنها را انبار كرده است. حزب الله با استفاده از اين سلاحها مي تواند جنگنده هاي اسرائيلي را سرنگون كند. البته رسيدن سامانه SA-17 از سوريه به لبنان براي اسرائيل به مثابه خط قرمز به شمار مي رود، زيرا در اين صورت جنگنده هاي اسرائيل نخواهند توانست آزادانه در آسمان لبنان به پرواز درآيند.
اين ژنرال صهيونيست تأكيد مي كند: انتقال سامانه موشكهاي دريا به خشكي «باستيون» دومين خطري است كه اسرائيل را تهديد مي كند، زيرا اين سامانه در صورت نصب شدن در سواحل لبنان مي تواند تمام ساحل اسرائيل را پوشش دهد و به همين دليل ورود اين سامانه به لبنان دومين خط قرمز اسرائيل به شمار مي رود. زيرا موشكهاي مافوق صوت ياخونت كه در ارتفاع پايين حركت مي كنند، در صورت شليك شدن نيروي دريايي اسرائيل بسيار به سختي خواهد توانست با آنها رويارو شود.
 


غم و غصه روباه پير براي ايران! (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا به نقل از وزارت خارجه انگليس ادعا مي كند تهران با كمك مالي به سوريه پول هاي خود را هدر مي دهد و با اين پول ها چه كارهايي كه مي شد در ايران انجام داد(!)
وزارت خارجه انگليس تحليل خود را دراين باره در اختيار راديو فردا قرار داد كه وبسايت اين راديو نيز آن را منتشر كرد و سپس جرس ارگان فتنه گران در لندن به نقل از راديو فردا همين مطلب را منتشر كرد تا ارتباط رسانه هاي به ظاهر مستقل ضدانقلاب با يكديگر و همچنين با مراكز دولتي در غرب آشكارتر شود.
در مطلب تهيه شده از سوي وزارت خارجه انگليس ابتدا به نقل از «رسانه ها»(!؟) ادعا شده ايران كمك چند ميليارددلاري به سوريه داده و سپس براساس اين ادعاي خود جعل كرده، توضيح مي دهد كه با اين پول ها مي شد كلاس و مدرسه ساخت، به ميراث فرهنگي رسيدگي كرد، جاده ساخت و...
وزارت خارجه انگليس و ارگان سازمان جاسوسي آمريكا توضيح نداده اند كه اگر لالايي بلدند، چرا خوابشان نمي برد و ميلياردها دلار پول را خرج مداخله در امور كشورهاي مختلف خاورميانه (از ايران و عراق و افغانستان و سوريه و لبنان تا تونس و ليبي و مصر و بحرين و يمن و...) مي كنند و براي مثال در آمريكا خرج 50 ميليون نفر گرسنه مطلق كه براي يك وعده غذايي هم محتاج اعانه و كوپن غذا هستند، نمي كنند؟ آنها رندانه مبادلات تجاري و اقتصادي بين دو كشور ايران و سوريه را نيز به عنوان كمك مالي ايران به سوريه جا زده اند؟
در عين حال بايد تصريح كرد كه ايران جنگ سوريه را جنگ جهان اسلام و محور مقاومت با محور صهيونيستي-آمريكايي و ارتجاع وابسته مي داند. به تعبير ديگر اين جنگ ادامه همان جنگ نيابتي است كه شيمون پرز در جريان آشوب افكني سال 88 با ايران داير كرد و تودهني سختي خورد. صهيونيست ها و آمريكايي ها و برخي مقامات انگليسي بارها تصريح كرده اند كه يكي از دلايل اصلي حمله به سوريه، تسويه حساب با ايران و ضعيف كردن قدرت جمهوري اسلامي و محور مقاومت است. به اين ترتيب سوريه و لبنان و فلسطين عمق استراتژيك و خط مقدم دفاعي جمهوري اسلامي است. با اين وجود نوع كمك جمهوري اسلامي به سوريه، كمك فكري و مشورتي و راهبردي است كه از جمله در تشكيل جيش الشعبي و بسيج مردمي عليه گروه هاي مسلح وارداتي جلوه گر شده و روياي پنبه دانه صهيونيسم مسيحي براي فتح چند هفته اي سوريه را به كابوس و نااميدي 2 ساله تبديل كرده است.
اين نكته را نيز بايد اضافه كرد كه انگليسي ها در طول 150 سال يكي از غارتگران اصلي منابع زيرزميني و مالي و اقتصادي ملت ايران بوده اند.
 


عبدي مي گويد ميزان حال فعلي هاشمي است (خبر ويژه)

عضو مستعفي حزب مشاركت مي گويد از مواضع حزب آقاي هاشمي بايد دفاع كرد.
عباس عبدي در پاسخ به سوال يكي از خوانندگان نشريه زنجيره اي آسمان مبني بر اينكه «آيا وقت آن نرسيده اشتباهات گذشته آقاي هاشمي را فراموش كنيم و براي خروج از بن بست موجود از ظرفيت هاي ايشان استفاده كنيم؟» نوشت: نظر جناب عالي كاملا درست است. بحث فراموشي هم نيست. ما قرار نيست درگذشته زندگي كنيم، بايد به مواضع امروز خود و ديگران نگاه كنيم. آقاي هاشمي رفسنجاني هم در 4 سال گذشته مواضع دقيق و حساب شده اي داشته اند (به جز چند ماه اخير) و از هر موضع خوب بايد حمايت كرد ولي اين دليل نمي شود كه براي توجيه موضع امروز خود را تأييد يا رد كسي تاريخ را قلب نماييم.
وي اين را هم گفته كه «در سال 84 هم همه اصلاح طلبان با تمام توان از آقاي هاشمي حمايت كردند. ظرفيت بيش از آنچه كه در دور دوم رأي آوردند وجود نداشت البته بخشي از آن رأي هم در ضديت با رقيب ايشان بود والا اين ظرفيت از اين هم كمتر بود».
هاشمي در دور دوم انتخابات رياست جمهوري سال 84 و در مقابل حدود 18ميليون رأي احمدي نژاد حدود 9 ميليون رأي كسب كرد.
عبدي در ادامه با بيان اينكه «آمدن هاشمي كاملا منتفي است»، به موضوع مسئوليت ناپذير خاتمي پرداخت و گفت: متأسفانه سران اصلاحات و به طور مشخص آقاي خاتمي مسئوليت پذيري مناسب با شرايط را ندارند، نه اين بار را زمين مي گذارند و نه آن را درست و حسابي برمي دارند. اين پيام را بايد به ايشان منتقل كرد تا حس مسئوليت پذيري را تحريك كند.
عبدي در دوره اصلاحات خواستار عبور از خاتمي شده بود.
 


رهبر ايران در مقابل آمريكا قدرتمندتر از هميشه است (خبر ويژه)

رهبر انقلابي ايران دليلي براي سازش با آمريكا نمي بيند. ايران اكنون نيازي به سازش با آمريكا ندارد.
مارك كازيوروسكي متخصص و مورخ آمريكايي ضمن بيان اين مطلب در مصاحبه با جرس، اظهار داشت: براي من قابل پيش بيني نيست كه شرايط موجود [در زمينه مذاكره با آمريكا] به اين سادگي تغيير كند. اگر اين شرايطي در دوران رياست جمهوري خاتمي و رفسنجاني پا برجا ماند و تغيير نكرد، دليلي براي تغيير آن در شرايطي كه امروز در آن قرار داريم وجود ندارد. و سوال من اين است كه امروز چه دليلي براي مذاكره و امتيازدهي وجود دارد؟ تصميم نهايي با [آيت الله] خامنه اي براي او بسيار روشن است كه نه آمريكا و نه اسرائيل به ايران حمله نظامي نخواهند كرد. او هرگز تا اين حد قدرتمند نبوده است.
وي با بيان اينكه «ايران در حال حاضر نيازي به سازش با آمريكا بر سر برنامه هسته اي ندارد»، گفت: بايد منتظر ماند تا شرايط موجود شايد به طور غيرمنتظره اي تغيير كند و منجر به تغيير رفتار ايران شود. مثلا انتخابات آينده رياست جمهوري در ايران به سمتي رود كه همه چيز را عوض كند. اما اين فقط يك فرض است. البته احتمال اينكه حاكميت از بروز چنين اتفاقاتي جلوگيري كند به مراتب بيشتر از وقوع آن است. تنها توصيه من به دولت آمريكا اين است كه اگر به دنبال توافق با ايران هستيد بايد صبور باشيد. ممكن است اين صبر شما شش ماه طول بكشد يا شش سال و شايد هم شصت سال!
وي درباره موضع صريح رهبر معظم انقلاب در رد ادعاي آمريكا براي مذاكره مستقيم گفت: او هميشه و بيشتر از ديگر مقامات ايران مواضع ضد آمريكايي داشته و از موضع اخير چندان متعجب نشدم.
كازيوروسكي معتقد است: علي رغم فشار تحريم ها دليل قوي اي نيز براي سازش وجود ندارد. ايران از ذخيره ارزي خوبي برخوردار است... تأثير تحريم ها بسيار قوي بوده اما اين به آن معنا نيست كه اين شرايط به طور خودكار منجر به تغيير موضع حكومت ايران شود. شرايط اقتصادي ايران در حال حاضر به بدي دوران جنگ ايران و عراق نيست. ايران در حال حاضر ميزان قابل توجهي پول و اندوخته ارزي در بانك دارد. احتمالا تا دو سه سال ديگر هم قادر به مقاومت در برابر تحريم ها خواهد بود.
اين تحليلگر آمريكايي اذعان كرد: در تابستان 1982 كه شرايط جنگ به نفع ايران تغيير كرد، موقعيت استراتژيكي را براي آمريكا تغييرداد. در آن شرايط آمريكا واقعا سياست بازدارندگي را در برابر انقلاب ايران پيش گرفت. آمريكا حتي به سمت كمك به عراق در جنگ حركت كرد.
وي افزود: حتي شنيده ام كه آمريكا در آن دوره اطلاعات جاسوسي بسيار ارزشمندي را در رابطه با تحركات ايران در اختيار عراق قرار مي داده است. در آن مقطع آمريكا كاملا به سمت عراق متمايل بود و از بغداد حمايت مي كرد تا مانع ورود ايران و تصرف خاك عراق توسط ايران شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10