(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 بهمن  1391 - شماره 20433

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
همكاري ايران و افغانستان در زمينه حمل و نقل جاده اي
ايران حادثه تروريستي كويته پاكستان را محكوم كرد
با صدور بيانيه هاي جداگانه صورت گرفت
حمايت تشكل هاي سياسي و دانشجويي از بيانات رهبر معظم انقلاب
تقدير و حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم
 از بيانات رهبر معظم انقلاب
لبيك 265 نماينده مجلس به ولي امر مسلمين
اطاعت از رهبر انقلاب را واجب شرعي و قانوني مي دانيم
خارج از دستور
در مكتب امام
دريادار سياري خبر داد
اعزام ناوگروه جديد نيروي دريايي ارتش به سواحل چين
بروجردي : سايت فردو هرگز تعطيل نخواهد شد
غلامحسين الهام:
مصوبه استخدامي دولت در حال اجرايي شدن است
ديدار احمدي نژاد با معاون وزير دربار كويت
برگزاري مراسم گراميداشت شهيد شاطري در سمنان
بيانيه ستاد مردمي بزرگداشت سرداران شهيد جهان اسلام
به مناسبت شهادت سردار شاطري
سخنگوي وزارت خارجه :
مذاكره با آمريكا تا زماني كه حسن نيت خود را اثبات نكنند امكان پذير نيست
آيت الله تسخيري مطرح كرد
تناقض اعلاميه جهاني حقوق بشر با كرامت و حقوق انسان


همكاري ايران و افغانستان در زمينه حمل و نقل جاده اي

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: براساس توافق با افغانستان تا 6 ماه آينده شرايط تسهيل در تردد ناوگان حمل و نقل جاده هاي ترانزيتي كالا و مسافر بين دو كشور اعلام مي شود.
شهريار افندي زاده، در گفت وگو با مهر با اشاره به برگزاري چهارمين اجلاس همكاري هاي حمل و نقل جاده اي جمهوري اسلامي ايران و افغانستان، اظهار داشت: در اين اجلاس، توافقات سه جانبه قبلي و موضوعات حمل و نقل كالا و مسافر مورد بررسي قرار گرفت تا به اين وسيله حمل و نقل بين المللي جاده اي بين دو كشور افزايش پيدا كند.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با اشاره به گسترش همكاري ها ميان دو كشور، افزود: در اين جلسه ساخت مجتمع هاي خدماتي و رفاهي در جاده هاي ترانزيتي كشور افغانستان توسط سرمايه گذاران بخش خصوصي ايران پيشنهاد داده شد و مقرر شد كه تا 3 ماه آينده، شرايط سرمايه گذاري در اين پروژه ها را به ما اعلام كند.
وي در خصوص موافقت اصولي دو كشور با فعاليت سازمانهاي مستقر در پايانه هاي مرزي مشترك به صورت شبانه روزي، بيان كرد: طرفين به توافق رسيدند كه تا 6 ماه آينده شرايط تسهيل در تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي كالا و مسافر را اعلام كنند.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: احداث پل مرزي سواره رو دوم بر روي رودخانه مرزي هيرمند در منطقه ميلك در استان سيستان و بلوچستان هم مورد توجه قرار گرفته و مقرر شد طرفين پيگيري هاي لازم را در اين خصوص انجام دهند.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با اشاره به طرح پيشنهاد ديگري، اظهار داشت: پيشنهاد الحاق افغانستان به موافقتنامه همكاري هاي حمل و نقل بين المللي و ترانزيتي بين ايران، تركمنستان، ازبكستان، عمان و قطر مطرح شد.
افندي زاده تصريح كرد: برگزاري اجلاس سه جانبه همكاري هاي ترانزيتي بين ايران، افغانستان و هندوستان در بندر چابهار با هدف توسعه همكاري هاي ترانزيتي و حمل و نقل بين المللي با محوريت بندر چابهار از ديگر موضوعات اين جلسه بود.
 


ايران حادثه تروريستي كويته پاكستان را محكوم كرد

وزير امور خارجه كشورمان به دنبال حملات ترويستي اخيردر كويته پاكستان كه منجر به شهادت و مجروح شدن جمعي از مردم اين شهر شد، در پيامي به حنا رباني وزير امور خارجه پاكستان ضمن محكوم ساختن اين اقدام تروريستي با دولت و مردم پاكستان بويژه خانواده قربانيان ابراز همدردي كرد.
علي اكبر صالحي در اين پيام با اعلام تاثر شديد ملت و مقامات جمهوري اسلامي ايران ، اينگونه اقدامات جنايتكارانه را پيروي از سياست تفرقه افكنانه بيگانگان عليه ملت و منافع پاكستان دانست كه تامين كننده اهداف پليد دشمنان اسلام نسبت به مسلمانان در اقصي نقاط جهان است.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به مسئوليت جهاني مبارزه با تروريسم ، بر ضرورت اتخاذ تدابير لازم براي جلوگيري از ريخته شدن خون مسلمانان تاكيد و برقراري تمهيدات لازم در اين خصوص از سوي دولت ، شخصيتهاي ديني و اقشار مختلف مردم پاكستان را خواستار گرديد.
 


با صدور بيانيه هاي جداگانه صورت گرفت

حمايت تشكل هاي سياسي و دانشجويي از بيانات رهبر معظم انقلاب

تشكل هاي مختلف دانشجويي و سياسي با صدور بيانيه هاي جداگانه اي، حمايت خود را از فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب اعلام كردند.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي درباره فرمايشات حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار با جمعي از مردم تبريز، تاكيد كرد؛ «در برابر رفتارهاي دوگانه غرب، آنچه اهميت دارد لزوم حفظ هوشياري، اطاعت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ايجاد وحدت و همدلي در صفوف مردم و مسئولان است، همان گونه كه معظم له فرمودند، آن هنگام كه دشمني ها بيشتر مي شود، بايد در داخل كشور همدلي ها و رفاقت ها افزون گردد و مسئولان آرامش رواني جامعه را افزايش دهند. در چنين فضايي است كه مي توان مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم را حل كرده، با مفاسد اقتصادي - كه از مطالبات جدي مقام معظم رهبري «مدظله العالي» از سران قواست - مبارزه نمود و نقشه هاي دشمنان انقلاب را خنثي كرد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ضمن حمايت همه جانبه از بيانات حكيمانه، دلسوزانه و ناصحانه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي «مدظله العالي»، مردم و مسئولان را به حفظ وحدت، همدلي و ايستادگي در برابر توطئه هاي زورمدارانه آمريكا دعوت مي نمايد.»
جبهه پايداري نيز با صدور بيانيه اي با محكوميت بداخلاقي هاي اخير در كشور، ضمن حمايت از فرمايشات رهبر انقلاب، مسئولين را به اتحاد بيشتر فرا خواند.
انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل، بسيج دانشجويي، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، دفتر تحكيم وحدت، تشكل هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي و بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) نيز با صدور بيانيه هاي جداگانه اي با حمايت از بيانات اخير رهبري بر لزوم اجرايي كردن منويات ايشان تاكيد كردند.

 


تقدير و حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم

 از بيانات رهبر معظم انقلاب

سرويس شهرستانها -
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم آذربايجان شرقي تقدير و حمايت كرد.
در اين بيانيه آمده است: بيانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب «مدظله العالي» در ديدار با مردم آذربايجان شرقي بار ديگر نقش مهم ولايت فقيه در پيشبرد اهداف انقلاب را بر همگان روشن ساخت. ايشان در اين ديدار، ضمن برشمردن جنايات و توطئه هاي آمريكا در طول سال هاي انقلاب اسلامي، اهداف دشمن را از طرح مسئله مذاكره بيان فرمودند. آري، به راستي كه آمريكاي جنايتكار در طول اين سال ها، لحظه اي دست از خصومت برنداشته و اكنون در حالي كه بر تشديد تحريم ها عليه ايران تأكيد مي كند، بر طرح مسئله مذاكره پرداخته است. اين بيانيه مي افزايد: در برابر رفتارهاي دوگانه غرب، آنچه اهميت دارد لزوم حفظ هوشياري، اطاعت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و ايجاد وحدت و همدلي در صفوف مردم و مسئولان است، همان گونه كه معظم له فرمودند، آن هنگام كه دشمني ها بيشتر مي شود، بايد در داخل كشور همدلي ها و رفاقت ها افزون شود و مسئولان آرامش رواني جامعه را افزايش دهند. در ادامه اين بيانيه آمده است: در چنين فضايي است كه مي توان مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم را حل كرده، با مفاسد اقتصادي- كه از مطالبات جدي رهبر معظم انقلاب «مدظله العالي» از سران قواست- مبارزه كرد و نقشه هاي دشمنان انقلاب را خنثي كرد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ضمن حمايت همه جانبه از بيانات حكيمانه، دلسوزانه و ناصحانه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي «مدظله العالي»، مردم و مسئولان را به حفظ وحدت، همدلي و ايستادگي در برابر توطئه هاي زورمدارانه آمريكا دعوت مي كند.
 


لبيك 265 نماينده مجلس به ولي امر مسلمين

اطاعت از رهبر انقلاب را واجب شرعي و قانوني مي دانيم

265 نماينده مجلس در بيانيه اي تاكيد كردند اطاعت از بيانات رهبر معظم انقلاب را بر خود واجب شرعي و قانوني مي دانيم.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: بيانات الهام بخش و آموزه هاي راهگشاي، تاريخي و ماندگار مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در جمع مردم غيور آذربايجان شرقي و تبريز نقشه راه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را در دو حوزه و قلمرو سياست خارجي و داخلي به شايستگي تبيين نمود و بار ديگر جايگاه بي بديل و رفيع ولايت فقيه را در ساختار سياسي نظام و هدايت و رهبري بايسته ملت و تمامي اركان حاكميت در برابر ديدگان جامعه جهاني تثبيت نمود.
نمايندگان ادامه دادند: مواضع روشن و شفاف ناخداي خدامحور نظام، تبلور وصيت امام عظيم الشأن و كلام نوراني معمار كبير انقلاب است كه فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملكت نرسد».
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با استمداد از خداوند سبحان، گوش جان به نداي ولايي پيشواي خود سپرده و اميد آن داريم كه تقوا و صبر را سرلوحه اقدامات خويش قرار داده و در اوج همدلي و هم افزايي با وحدت و انسجام حداكثري گام برداريم و به زعم خود از آنچه كه در مجلس شوراي اسلامي در حوزه استيضاح گذشت عذرخواهي نموده و اطاعت از فرمايشات رهبر عاليقدر را بر خود واجب شرعي و قانوني مي دانيم.
نمايندگان در پايان بيانيه خود اظهار داشتند: ملت شريف و بزرگوار خلق كنندگان هوشمند و متعهد و شجاع 22 بهمن 91 مطمئن باشند كه نهاد مقتدر مجلس كه برآمده از خون مقدس شهداي عاليقدر و ايثارگران سلحشور و مقاوم است با الهام از خط روشن رهبري همچون گذشته با اقتدار در برابر زياده خواهي نظام سلطه به سركردگي آمريكاي جنايتكار خواهد ايستاد و از منافع ملي با قدرت دفاع مي كند و دانش هسته اي براي اهداف صلح آميز را حق مسلم ملت دانسته و از تمام ظرفيت خود براي تبديل تهديد غير انساني و نابخردانه تحريم به فرصتي براي پيشرفت همراه با عزت و سربلندي ايران اسلامي استفاده خواهد كرد.
مجلس از رهبر معظم انقلاب عذرخواهي مي كند
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در سخنان پيش از دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس تاكيد كرد: سخنان ارزشمند روز شنبه رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف روشنگر و فصل الخطاب بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: درست است كه در كشور ما به دليل دموكراسي اختلاف آرا وجود دارد اما در مقابل توطئه دشمن همه يكصدا با نداي رهبري هم نوا مي گردند، مجال فرصت طلبي به آنان داده نمي شود. در همين راستا تذكرات مشفقانه رهبري به قواي سه گانه خيرخواهانه، منصفانه و دلپذير بود.
لاريجاني از جانب خود و همه نمايندگان مجلس اعلام كرد: نقد رهبري را عامل اصلاح كار خويش مي دانيم و در اين بخش آنچه از اشكالات به قوه مقننه مربوط مي شود را مي پذيريم و عذرخواهي مي كنيم. ايشان را ولي امر مسلمين و نور چشم خود مي دانيم و با جان و دل تلاش مي نماييم تا نظر حضرتشان در حوزه تقنين محقق گردد.
رئيس مجلس تاكيد كرد: امروز با بيعت مجدد با آن رهبري عظيم، مجدانه همت مجلس را در جهت حل مشكلات اصلي كشور كه بهبود وضع معيشتي مردم است متمركز نموده و اميدواريم با همدلي و كوشش در بررسي بودجه سال 92 زمينه هاي رونق بخشي به توليد داخل را فراهم نماييم.
وي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي ضمن سپاسگزاري از راهنمايي هاي ارزنده رهبر معظم انقلاب اعلام مي دارد راهكار برون رفت از وضعيت اقتصادي كشور در رونق بخشي به فضاي كسب و كار و توليد داخل است و ساماندهي اين امر است كه مي تواند تغيير در رفتار خصمانه بين المللي نسبت به نظام جمهوري اسلامي را ايجاد كند.
از سوي ديگر شهروز افخمي نماينده مردم ملكان و عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان نيز گفت: اعضاي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان در جلسه روز يكشنبه خود بر مطابقت تصميمات و قوانين وضع شده در مجلس با فرمايشات و منويات مقام معظم رهبري تاكيد كردند و در همين راستا بيانيه اي از سوي فراكسيون صادر خواهد شد.
مصوبات مجلس براي اعطاي سرپرستي كودك و نوجوان
نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز رسيدگي به لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست و بدسرپرست اعاده شده از شوراي نگهبان را ادامه دادند.
وكلاي ملت به منظور تامين نظر شوراي نگهبان، يك تبصره به ماده 14 اين لايحه الحاق و با 167 راي موافق، 18راي مخالف و 24 راي ممتنع از 254 نماينده حاضر درجلسه، آن را تصويب كردند.
به موجب مصوبه مجلس، دادگاه در صورتي حكم سرپرستي صادر مي كند كه درخواست كننده سرپرستي بخشي از اموال يا حقوق خود را به كودك يا نوجوان تحت سرپرستي تمليك كند. تشخيص نوع و ميزان مال يا حقوق مزبور با دادگاه است. در مواردي كه دادگاه تشخيص دهد اخذ تضمين عيني از درخواست كننده ممكن يا به مصلحت نيست و سرپرستي كودك يا نوجوان ضرورت داشته باشد، دستور اخذ تعهد كتبي به تمليك بخشي از اموال يا حقوق در آينده را صادر و پس از قبول درخواست كننده و انجام دستور، حكم سرپرستي صادر مي كند.
بهارستان نشينان در تبصره الحاقي به اين ماده نيز مقرر كردند در صورتي كه دادگاه تشخيص دهد اعطاي سرپرستي بدون اجراي مفاد اين ماده به مصلحت كودك يا نوجوان است، به صدور حكم سرپرستي اقدام مي كند.
همچنين به موجب مصوبه مجلس، پس از صدور حكم قطعي سرپرستي، مفاد حكم از سوي دادگاه به اداره ثبت احوال ابلاغ مي شود.
مجلس، اداره ثبت احوال را مكلف كرد كه نام كودك يا نوجوان تحت سرپرستي را در اسناد سه جلدي زوجين، سرپرست وارد كنند و همچنين شناسنامه جديدي براي كودك يا نوجوان تحت سرپرستي با درج نام زوجين سرپرست و نام و نام خانوادگي سرپرست صادر كند.
طبق مصوبه مجلس در ماده 15، درخواست كننده منحصر يا درخواست كنندگان سرپرستي بايد متعهد شوند كه تمامي هزينه هاي مربوط به نگهداري و تربيت و تحصيل افراد تحت سرپرستي را تامين نمايند.
وكلاي ملت در ماده 16 اين لايحه نيز مقرر كردند اموالي كه در مالكيت فقير تحت سرپرستي قرار دارد، در صورتي اداره آن به سرپرست موضوع اين قانون سپرده مي شود كه طفل فاقد ولي قهري باشد و همچنين ولي قهري وي براي اداره اموال او شخصي را تعيين نكرده باشد و مرجع صالح قضايي قيموميت طفل را برعهده سرپرست قرار داده باشد.
همچنين طبق مصوبه مجلس در ماده 26 اين لايحه حكم سرپرستي پس از اخذ نظر كارشناسي سازمان در صورتي كه هر يك از شرايط مقرر در ماده 6 اين قانون منتفي شود، تقاضاي سرپرست منحصر يا سرپرستان در صورتي كه سوء رفتار كودك يا نوجوان براي هر يك از آنان غيرقابل تحمل باشد، طفل پس از رشد با سرپرست منحصر يا سرپرستان توافق كند و مشخص شدن پدر يا مادر كودك يا نوجوان در صورتي كه صلاحيت لازم براي سرپرستي را ولو با ضمن امين يا ناظر از سوي دادگاه دارا باشند فسخ مي شود.
همچنين براساس مصوبه مجلس كودك تحت سرپرستي براي سفر حج تمتع به موافقت سرپرست نياز ندارد.
مخالفت با بررسي فوريتي دو طرح
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني ديروز خود بررسي طرح فوريتي ارتقاي ايمني كنترل ترافيك هوايي (مراقبت پرواز) را در دستور كار قرار داده و با فوريت آن مخالفت كردند.
نمايندگان همچنين 2 فوريت طرح كاهش آلودگي هواي كشور را مورد بحث و بررسي قرار داده و با 107 راي موافق، 60 راي مخالف و 25 راي ممتنع از 217 نماينده حاضر در جلسه به تصويب نرساندند.
ماموريت كميسيون كشاورزي در مورد پسته
در ادامه جلسه ديروز مجلس در پاسخ به تذكر شهباز حسن پور نماينده سيرجان ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: از آقاي رجايي رئيس كميسيون كشاورزي مي خواهيم كه موضوع پسته را در دستور كار كميسيون قرار دهد تا به نحوي كه مصالح توليدكنندگان و مردم شريف ايجاب مي كند در راستاي افزايش توليد تصميم گيري صورت گيرد.
 


خارج از دستور

طرح تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي در دستور كار مجلس
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس با اشاره به سخنان اخير رهبر معظم انقلاب گفت: طرح تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي سه شنبه در دستور كار مجلس قرار مي گيرد.
كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود از تهيه طرحي با عنوان طرح تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي خبر داد و افزود: حدود 60 نفر از نمايندگان مجلس با همكاري مركز پژوهش ها طرح 60 ماده اي تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي را تهيه كرده و در جلسه روز سه شنبه با قيد يك فوريت در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.
وي افزود: دليل تهيه اين طرح گلايه هاي رهبري به دليل شعارهاي پي در پي مسئولان براي مبارزه با مفاسد اقتصادي و اقدام عملي نكردن در اين زمينه بود و تشكيل اين سازمان يقينا در جهت تامين نظر رهبري موثر خواهد بود.
تعيين ناظر مجلس
در شوراي عالي نظام پرستاري
نعمت الله منوچهري به عنوان ناظر مجلس در شوراي عالي نظام پرستاري انتخاب شد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز خود يك نفر از نمايندگان مجلس را به معرفي كميسيون بهداشت و درمان به عنوان ناظر در شوراي عالي نظام پرستاري انتخاب كردند.
بر اين اساس نعمت الله منوچهري نماينده مردم پاوه با 96 راي از مجموعه 184 راي ماخوذه توانست در رقابت با عابد فتاحي به عنوان ناظر در شوراي عالي نظام پرستاري انتخاب شود.
خبر ديگر اينكه از بين دو كانديداي مطرح براي نظارت بر اقدامات سازمان امور مالياتي كشور يعني محمود شكري و حميدرضا خصوصي در نهايت محمود شكري با 115 راي از مجموع 169 راي ماخوذه به عنوان ناظر مجلس بر اقدامات سازمان امور مالياتي كشور برگزيده شد.
 


در مكتب امام

روشنفكران خود را از شر شرق و غرب نجات دهند
روشنفكران متعهد و مسئول!
بياييد تفرقه و تشتت را كنار بگذاريد و به مردم فكر كنيد.
و براي نجات اين قهرمانان شهيد داده، خود را از شر «ايسم» و «ايست» شرق و غرب نجات دهيد. روي پاي خود بايستيد و از تكيه به اجانب بپرهيزيد.
صحيفه نور - ج 12- ص 23
 


دريادار سياري خبر داد

اعزام ناوگروه جديد نيروي دريايي ارتش به سواحل چين

فرمانده نيروي دريايي ارتش از اعزام ناوگروه جديد نيروي دريايي ارتش به چين خبر داد .
«امير دريادار حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش از محل برگزاري همايش «توسعه سواحل مكران و اقتدار دريايي ايران» درخصوص وضعيت حضور ايران در آب هاي آزاد گفت: در اجراي فرامين مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا، نيروي دريايي درآب هاي آزاد و مناطق راهبردي جهان حضور پيدا كرد تا اقتدار دريايي جمهوري اسلامي ايران را تأمين كند .
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، وي با تأكيد بر اين كه حضور ايران در آب هاي آزاد به هيچ عنوان به معناي تعرض به ديگر كشورها نيست، اظهار داشت: از آن جا كه آب هاي آزاد متعلق به همه ملت هاست، جمهوري اسلامي ايران برابر قوانين و مقررات بين المللي، اين اختيار را دارد كه در آب هاي آزاد حضور پيدا كند .
دريادار سياري در گفت وگوي مستقيم با برنامه تلويزيوني صبح بخير ايران با بيان اين كه اين حضور، اقتدار ما را نشان مي دهد، افزود: در چند سال گذشته، بحث تأمين امنيت كشتي هاي نفت كش و تجاري ايران درخليج عدن و باب المندب كه مورد تهاجم دزدان دريايي قرار گرفته بود با حضور نيروي دريايي ارتش رفع شد و ما از آن پس تاكنون 24 ناوگروه را به آب هاي آزاد اعزام كرديم .
فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: احتمالاً در آينده نزديك، نيروي دريايي در تنگه مالاگا حضور خواهد داشت كه اين امر نشان دهنده توانمندي هاي دريايي جمهوري اسلامي ايران در آب هاي آزاد است.
وي با بيان اين كه در سه سال گذشته يك روز هم نشده كه در عرصه درياهاي آزاد به ويژه شمال اقيانوس هند كه براي جمهوري اسلامي ايران مهم است، ايران حضور نداشته باشد، خاطرنشان كرد: در اين مدت، به خاطر تحكيم روابط و پيام صلح و دوستي به كشورهاي همسايه ايران به بنادر جده، سودان، جيبوتي سفر كرده ايم و در آينده نزديك در سواحل چين پهلو خواهيم گرفت .
دريادار سياري با اشاره به برگزاري همايش سه روزه توسعه مكران و حضور رئيس جمهور در مراسم افتتاحيه اين همايش اظهار داشت: توسعه همه جانبه مكران براي توسعه درياپايه كشور بسيار حائز اهميت است و از اين نظر ارتش جمهوري اسلامي ايران اقدام به برگزاري اين همايش كرد .
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به اين كه يك سوم از مرزهاي كشور، دريايي است و نزديك به دو هزار كيلومتر مرز دريايي داريم ، تصريح كرد: سواحل جنوب از مهم ترين سواحل كشور است و ما در اين منطقه منافع و منابع زيادي داريم و مقام معظم رهبري هم تأكيد كردند درياي عمان براي كشور يك ذخيره و گنج است و ما بر اين باوريم كه بايد بتوانيم از اين منابع براي توسعه كشوراستفاده كنيم .
دريادار سياري در خصوص اين كه خروجي هاي اين همايش چه زماني كاربردي مي شود، گفت: تأكيد بر عمران و آباداني اين منطقه از سوي فرماندهي معظم كل قوا، موجب شده نيروي دريايي دراين منطقه مستقر شود و به لطف خدا در بحث توسعه سواحل مكران تلاش هاي انجام شده موجب پيشرفت و توسعه اين منطقه شده است.
لازم به ذكر است، »ناوگروه« مجموعه دو تا سه فروند شناور سطحي و زير دريايي را شامل مي شود كه به يك ماموريت دريانوردي اعزام مي شوند . همچنين »مكران« از نظر جغرافيايي از بندرعباس تا انتهاي مرزهاي جمهوري اسلامي ايران با كشور پاكستان را شامل مي شود.
 


بروجردي : سايت فردو هرگز تعطيل نخواهد شد

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به پيشنهاد مطرح شده در رسانه هاي غربي مبني بر اين كه گروه 1+5 پيشنهاد تعطيلي فردو در قبال لغو ممنوعيت تجارت طلا با ايران را بدهد تاكيد كرد كه سايت فردو هرگز تعطيل نخواهد شد .
علاء الدين بروجردي اظهار كرد: فردو تفاوتي با بقيه سايت هاي هسته اي ما ندارد چرا كه پدافند غير عامل در مورد آن اجرا و عملياتي شده است و با توجه به تهديدات مكرر رژيم صهيونيستي منطق و عقل حكم مي كند كه ما در مراكز حساس و حياتي مان مثل مراكز هسته اي پدافند غير عامل را اجرا كنيم كه يك ساز و كار شناخته شده در سطح جهاني است .
وي به ايسنا گفت: به همين دليل است كه فردو هرگز تعطيل نخواهد شد زيرا ما حتما وظيفه ملي مان اين است كه بتوانيم از مراكز هسته اي و حياتي خودمان در قبال تهديد دشمن دفاع كنيم .
بروجردي يادآور شد: اين پيشنهاد به معني كمك به رژيم صهيونيستي است براي اين كه بتواند كه تهديدات خود را عملي كند و تاسيسات ما را مورد تهديد قرار دهد. اگرچه رژيم صهيونيستي جرات چنين كاري ندارد اما ما نبايد شرايطي را در كشور ايجاد كنيم كه دشمن به طمع بيفتد .
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خصوص تناسب پيشنهاد مطرح شده تاكيد كرد: موضوع تناسب در پيشنهاد مطرح نيست بلكه اساسا تعطيلي فردو قابل قبول نيست و از نظر ما فردو مركزي است كه هيچ گاه تعطيل نخواهد شد .
 


غلامحسين الهام:

مصوبه استخدامي دولت در حال اجرايي شدن است

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: مصوبه استخدامي دولت طبق روال قانوني اصلاح شد و مراحل اجرايي آن در حال انجام است.
«غلامحسين الهام»، تصريح كرد: مصوبه استخدامي دولت كه ايراداتي از سوي رئيس مجلس به آن وارد شده بود، اصلاح و به تمام دستگاه هاي ملي و استاني براي اجرا ابلاغ شد.
سخنگوي دولت در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت خاطرنشان كرد: برخي از دستگاه ها اين مصوبه را در دستور كار خود قرار داده و حتي آگهي استخدام را نيز به صورت رسمي منتشر كردند و در حال انجام مراحل قانوني آن مي باشند.
وي افزود: اين مصوبه براي دستگاه هاي اجرايي لازم الاجراست و مي بايستي طبق مصوبه عمل كنند.
 


ديدار احمدي نژاد با معاون وزير دربار كويت

رئيس جمهور در ديدار با معاون وزير دربار كويت، روابط دو كشور را برادرانه و عميق دانست.
محموداحمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در ديدار با «شيخ علي الجراح الصباح» معاون وزير دربار كويت با اشاره به ملاقات با امير كويت در اجلاس مجمع گفت و گوي همكاري آسيايي ابراز اميدواري كرد كه نشست هاي آسيايي و همكاري در قالب اين نشست ها، همبستگي و روابط عميق و مستحكمي را براي كشورهاي اين منطقه به همراه داشته باشد.
وي با استقبال از پيشنهاد امير كويت براي تشكيل صندوق آسيايي گفت: مشاركت كشورهاي آسيايي در اين صندوق فوايد و بركات فراواني براي دولت ها و ملت هاي آسيايي خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، معاون وزير دربار كويت نيز در اين ديدار پس از تقديم پيام امير كويت به احمدي نژادگفت: جمهوري اسلامي ايران نقش برجسته اي در معادلات منطقه اي دارد و حضور و مشاركت فعال اين كشور در موفقيت اجلاس آسيايي و پيشبرد اهداف آن تعيين كننده است.
شيخ علي الجراح الصباح با اشاره به گسترش روابط دو كشور در عرصه هاي مختلف اظهارداشت: كويت به ايجاد روابط مستحكم با جمهوري اسلامي ايران اهتمام دارد.
 


برگزاري مراسم گراميداشت شهيد شاطري در سمنان

مراسم بزرگداشت سردار شهيد حسن شاطري در سمنان برگزار شد.
به گزارش واحد مركزي خبر از سمنان، جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين مراسم گفت: نبرد ما با جبهه استكبار از بعد از انقلاب تا پيروزي نهايي ادامه دارد و پاسخ جنايت اسرائيل را در ميدان نبرد خواهيم داد و هيچ اقدام آنان بي پاسخ نخواهد ماند.
سرتيپ پاسدار سلامي با بيان اينكه افغاني ها، سوري ها و لبناني ها بخوبي بر خدمات شهيد شاطري در بازسازي مناطق جنگ زده واقفند افزود: سردار شهيد در كسوت جهادگري و در همان منطقه اي كه براي خدمت خداپسندانه و الهي حضور داشت به فيض عظيم شهادت نايل آمد.
جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شهيد شاطري را يك افتخار جاودانه و فراموش ناشدني براي مردم سمنان خواند و گفت: تشييع باشكوه پيكر اين سردار بزرگ اسلام در سمنان نمونه بارز تجليل ملت از روح فداكاري و غيرت و ايثارگري است. سرتيپ سلامي همچنين با بر شمردن خدمات تاثيرگذار اين شهيد در دوران جنگ تحميلي و مناطق جنگ زده كردستان تاكيد كرد: حضور امثال شاطري ها سبب شد توطئه دشمن در تجزيه و جداسازي مناطق كردنشين از ايران شكست بخورد.
وي هجرت براي جهاد را ويژگي شاخص شهيد حسن شاطري برشمرد و گفت: شرايط خاص پس از حملات استكبار در افغانستان و لبنان و سوريه و عراق، بزرگمردي چون شهيد شاطري را مي طلبيد كه با عشق و ارادت و مخلصانه به مسلمانان آسيب ديده از جنگ نابرابر كمك رساني كند.
مراسم بزرگداشت شهيد حسن شاطري در گلزار شهداي امامزاده يحيي سمنان و در جوار مرقد اين شهيد با حضور آحاد مردم سمنان و مسئولان برگزار شد. در اين مراسم همچنين تعدادي از مداحان و همراهان و دوستان شهيد شاطري به مداحي و بيان خاطرات از اين شهيد پرداختند.
 


بيانيه ستاد مردمي بزرگداشت سرداران شهيد جهان اسلام

به مناسبت شهادت سردار شاطري

ستاد مردمي بزرگداشت سرداران شهيد جهان اسلام به مناسبت شهادت سردار حاج حسن شاطري رئيس ستاد بازسازي لبنان بيانيه صادر كرد.
بخشي از اين بيانيه كه در مراسم يادواره شهداي حزب الله لبنان در روضه رضوان، قرائت شد، به شرح زير است: سردار خستگي ناپذير سپاه اسلام حاج حسن شاطري مجاهدي نستوه و عابدي عالم بود كه بيش از 3 دهه از عمر شريفش را وقف خدمت به گسترش اسلام ناب محمدي نمود و لحظه اي از تلاش براي به اهتزاز درآوردن پرچم حق طلبي انقلاب اسلامي غافل نشد، شهيد شاطري از شهداي جهان وطني بود كه خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام را جنوب لبنان مي دانست و سال هاي پاياني حيات طيبه را وقف خدمت به محرومين آن سامان نمود. مهندس حسام نامي بود كه لبناني ها براي او برگزيده بودند و در اين ميان تفاوتي بين شيعه و سني و مسيحي نبود. جاده، پل و خانه هايي كه به همت بلند اين شهيد در لبنان بنا شد هديه اي براي تمامي لبناني ها بود.
در ادامه بيانيه تاكيد شده است: صهيونيست هاي غاصب و عوامل تروريست آنها هم به خيال خام خود به درستي او را به عنوان يكي از استوانه هاي مقاومت اسلامي در منطقه شناسايي نمود و به شهادت رساندند تا گامي در تضعيف جبهه مقاومت بردارند، اما همچون هميشه تحليل هايشان غلط از آب درآمده و خون اين شهيد، درخت تنومند مقاومت اسلامي را، كه ثمرات آن را جهانيان در غزه، لبنان و سوريه به نظاره نشسته اند، آبياري خواهد كرد. همانگونه كه دبيركل مومن و مجاهد حزب الله لبنان پس از شهادت اسطوره مقاومت اسلامي شهيد حاج عماد مغنيه فرمود: اگرچه عماد مغنيه به شهادت رسيد اما هزاران سرباز و مجاهد شجاع راه او را ادامه خواهند داد. جالب آن كه شهادت حاج حسين شاطري مصادف شده با پنجمين سالگرد شهادت حاج عماد مغنيه كه او نيز توسط دستان صهيونيستي بيرون آمده از آستين مزدوران سلفي و وهابي مرتجع در سرزمين پربلا، شام، به شهادت رسيد.
 


سخنگوي وزارت خارجه :

مذاكره با آمريكا تا زماني كه حسن نيت خود را اثبات نكنند امكان پذير نيست

سخنگوي وزات امور خارجه گفت: دولتمردان آمريكايي تا به امروز هيچ حسن نيتي در رفتار خود در قبال ايران نشان نداده اند لذا در غير اين صورت مذاكره با آنها امكانپذير نخواهد بود.
رامين مهمانپرست با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر مذاكره با آمريكا گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري واضح و روشن است و ورود مقامات كشورهاي غربي به مسائل داخلي كشورها امري غيرمنطقي بوده و آنها نبايد در امور داخلي كشورها به خصوص ايران دخالت كنند .
وي در گفت وگوبا تسنيم تصريح كرد: اگر دولتمردان غربي ملت ايران را به خوبي بشناسند مي دانند كه ملت ايران همواره اهل مذاكره و منطق بوده و به دنبال ثبات و صلح در عرصه بين الملل است و از همكاري با كشورهاي ديگر براي رسيدن به آرمان هاي خود حمايت مي كند .
سخنگوي دستگاه ديپلماسي با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب با بيان اينكه تناقض ميان حرف و عمل دولتمردان آمريكايي براي مذاكره با ايران وجود دارد، افزود: دولتمردان آمريكايي از يك سو عنوان مي كنند كه خواهان مذاكره با ايران هستند و از سوي ديگر ملت ايران را به فشار و تحريم هاي جديد تهديد مي كنند و خواهان اين هستند تا ايران را در موضع ضعف نگه دارند لذا اين رفتارهاي دوگانه نشانگر عدم حسن نيت مقامات آمريكايي را در قبال ايران نشان مي دهد و مذاكره با آنها امكانپذير نخواهد بود .
مهمانپرست خاطرنشان كرد: در چنين فضايي نمي توان به مذاكرات و نتيجه آن اميدوار بود چراكه مقامات آمريكايي در طي 34 سال پيروزي انقلاب اسلامي هيچگاه حسن نيت خود را ثابت نكرده و همواره اقدام به كارشكني و توطئه آفريني عليه ملت ايران كرده اند .
سخنگوي وزارت امورخارجه با بيان اينكه اگر دولتمردان آمريكايي به دنبال مذاكره با ايران هستند بايد حسن نيت خود را ثابت كنند، افزود: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري اگر آمريكا خواهان مذاكره با ايران است بايد با ديده احترام به حقوق كشورها بنگرد و در امور داخلي آنها دخالت نكند و با رويكردي منطقي به پاي ميز مذاكره با ايران بيايد كه آن زمان را رهبر معظم انقلاب تعيين خواهند كرد . مهمانپرست در مورد مذاكرات ايران وآژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه داد: ما همواره با آژانس بين المللي انرژي اتمي مذاكرات متعددي داشتيم و پايبند به معاهده ان پي تي بوده و آن را امضا كرده و بيشترين همكاري را نسبت به ساير كشورها با آژانس داشته ايم. وي خاطر نشان كرد: در نشست ايران وآژانس بحث هايي مطرح شد و براي رسيدن به يك توافق نهايي بايد حقوق ايران به رسميت شناخته شود چراكه ملت ايران از حقوق هسته اي خود كوتاه نخواهد آمد و بايد طبق توافقات طرفين باشد و مذاكرات با آژانس ادامه خواهد داشت.
 


آيت الله تسخيري مطرح كرد

تناقض اعلاميه جهاني حقوق بشر با كرامت و حقوق انسان

مشاور عالي رهبرمعظم انقلاب در امور جهان اسلام با بيان اينكه اعلاميه جهاني حقوق بشر آزادي مطلق را مطرح كرده است، گفت: اگر آزادي بيان مطلق باشد به كرامت، وجدان و حقوق انسانها خلل وارد مي كند.
آيت الله محمدعلي تسخيري مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام در دور چهارم گفت وگوي ديني مركز گفت وگوي اديان با كليساي كاتوليك اتريش اظهار كرد: در ماده اول اعلاميه جهاني حقوق بشر آزادي انسان و تساوي افراد از حيث كرامت و حقوق و اينكه همه داراي حق هستند، مطرح مي شود و از طرفي در ماده پنجم به بحث منع شكنجه و در ماده 12 از خانواده و توجه به زندگي شخصي صحبت مي شود و در ماده 26 تعليم و تربيت را موجب كمال شخصيت انساني مي داند اما در ماده 19 بحث آزادي مطلق بيان مطرح مي شود. مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام توضيح داد: راه حل طبيعي كه وجدان آن را قبول مي كند اين بوده كه اين آزادي را تا حدي كه به كرامت و حقوق انسان ها تجاوز نكند، قبول كنيم در غير اين صورت اين آزادي محكوم است.
تسخيري ادامه داد: يكي از مسلمات وجدان انسان اين است كه مقدسات جزء كرامات انسان بوده و انسان وقتي به يك چيزي به عنوان امر مقدسي ايمان داشته باشد، كرامتش با آن ارتباط پيدا مي كند به عنوان مثال مسلمانان محبت به پيامبرشان را جزء كرامات خود مي دانند و تعاليم اسلام نيز به اين مساله تاكيد دارد.
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام افزود: به طور طبيعي انسان يك موجود منطقي بوده و معني منطقي بودن انسان در پي دليل بودن است.
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام با اشاره به اينكه بايد معيار حق تعيين شود گفت: در اين زمينه متدينين، دين را ملاك حق بودن قرار مي دهند اما عموم بشر حتي غيرمتدينين معيار وسيع تري با عنوان «وجدان انساني» دارند كه بخشي از فطرت انسان است و لذا آنهايي كه ايمان به فطرت انساني ندارند پاسخي براي اين سوال ندارند.
وي يادآور شد: پيامبر در يك روايتي مي فرمايد انسان نمي تواند مومن باشد مگر اينكه محبت پيامبر بر هر گونه محبت ديگري مقدم باشد اين نكته جزء كرامت يك انسان مسلمان محسوب مي شود و اگر فردي به اين كرامت اهانت كند در واقع اين اهانت به كرامت انسان است و هيچ لايحه و قانون و حقوق بشري اجازه نمي دهد اين تعدي صورت بگيرد.
به گزارش ايرنا، تسخيري خاطرنشان كرد: در اين زمينه قرآن و اسلام اهانت به مقدسات را رد كرده تا حدي كه تاكيد مي كند نبايد به بت هاي مشركان و مقدسات آنها اهانت كرد چرا كه اين حركت، حركتي ضدانساني است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10