(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 بهمن  1391 - شماره 20433

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد در نشست استانداران سراسر كشور:
كنترل بازار ارز اساسي ترين اقدام استانداران در روزهاي پايان سال باشد
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
سردار سلامي :
ايران در تراز بالاي قدرت جهاني قرار دارد
از سوي دولت سند توسعه تعاون بزودي ابلاغ مي شود
سفير ايران در لبنان:
روند تحولات سوريه به سمت يك راه حل سياسي مي رود
در ديدار سرپرست حجاج ايراني مطرح شد
تاكيد مراجع تقليد بر بهره گيري از حج و عمره به عنوان نماد وحدت اسلامي
رسانه ها و محافل سياسي غرب:
مذاكره با ايران نياز مبرم آمريكاست
ديروز در ميدان فلسطين صورت گرفت
گردهمايي بزرگ دانش آموزان و فرهنگيان عليه جنايات آل خليفه
انتقاد معاون شوراي سياست خارجي آمريكا از ناكارآمدي تحريم ها
هراس آمريكا و رژيم صهيونيستي از روند همگرايي تهران و قاهره
پايان جشنواره بين المللي فيلم فجر در سنندج
ضربه هماهنگ شده روسيه به تحريم هاي ضد ايراني
نتايج آزمون دستيار فوق تخصصي وزارت بهداشت اعلام شد
آغاز صدور كارت الكترونيكي ويژه مرزنشينان
«تنهاي تنهاي تنها» بهترين فيلم جشنواره فجربه انتخاب همداني ها
انتشار پايان نامه دانش آموخته دانشگاه صنعتي اصفهان
 در نشريات بين المللي
فراگيري آموزش ورزشي 6 ميليون دانش آموز در كشور
تشييع پيكر شهيد نيروي انتظامي در قروه
تنديس ساز اصفهاني درگذشت
پاسخ مرزباني كردستان به اظهارات نماينده سقز و بانه


احمدي نژاد در نشست استانداران سراسر كشور:

 كنترل بازار ارز اساسي ترين اقدام استانداران در روزهاي پايان سال باشد

رئيس جمهور در جمع استانداران سراسر كشور گفت: كنترل بازار ارز بايد يكي از اساسي ترين اقدامات استانداران در روزهاي منتهي به عيد نوروز باشد تا مردم براي عيد در مضيقه قرار نگيرند.
محمود احمدي نژاد روز يكشنبه در نشست استانداران در ساختمان وزارت كشور، گفت: برنامه و سياست دولت تا آخرين لحظه فرصت خدمتگزاري، كار و تلاش صادقانه و خالصانه و خدمت به مردم است و پشت اين ايده نيز استدلال عقلاني، ديني و منطقي قرار دارد.
وي تصريح كرد: تا آخرين لحظه پاي كار ايستاده ايم و هيچ دغدغه اي جز كار و تلاش و خدمت نداريم و از همه مديران اجرايي هم مي خواهم وقت خود را فقط در اين مسير متمركز كنند.
رئيس جمهور گفت: توان دولت در تحمل فشارها و بدخواهي ها زياد است و اين دولت تا روز آخر خدمت خود و تا ساعت 9 صبح 12 مرداد سال 92 كه براي تنفيذ رياست جمهوري جديد برويم همانند ساعت 10 صبح روزي كه حكم بنده تنفيذ شد، كار خواهد كرد؛ چرا كه اين خدمتگزاري فرصت مناسبي است كه نبايد اجازه دهيم از دست برود.
وي با بيان اينكه به تصريح امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري، ملت در انجام وظايف خود كوتاهي نكردند و اگر ايرادي هست از حلقه واسط بين مردم و انقلاب است، خاطر نشان كرد: اصلاح اين حلقه واسط براي خدا به هيچ وجه كار سختي نيست و خدا كساني كه دغدغه خدمت به انقلاب و مردم را ندارند، نابود خواهد كرد و بگونه اي آنان را از ميان بر خواهد داشت كه گويا هيچ گاه اثري از آنها در بين نبوده است.
رئيس جمهور در ادامه انقلاب اسلامي را در آستانه ورود به دوره اي جديد و سطحي بالاتر و جهاني تر عنوان كرد و افزود: وظيفه ما در اين عرصه كار، تلاش و خدمت است و ما مطالبه اي جز اين نداريم و هيچ كس نيز حق ندارد طلبي جز اين داشته باشد؛ خودم را بدهكار انقلاب اسلامي مي دانم و حاضرم جانم را در راه اسلام و قرآن فدا كنم و اساسا آرزويي جز بالا رفتن پرچم توحيد و عدالت در جهان و آزاد شدن بشريت ندارم.
احمدي نژاد دل بستن به عناوين و مناصب را غلط عنوان كرد و اظهار داشت: عناوين و مناصب دنيايي هيچ چيز به انسان نمي دهد و هنر اين است كه بتوانيم به اين عناوين شأنيت ببخشيم.
رئيس جمهور با بيان اينكه ثروت دائما در حال انباشت در تهران بوده و حجم گردش سرمايه در تهران با سراسر كشور برابري مي كند، اظهار داشت: همان جرياني كه باعث اين انباشت سرمايه در تهران شده، باعث شده است، توده هاي عظيم مردم از جريان فعاليت هاي اقتصادي خارج شده و اقتصاد در انحصار عده قليلي متمركز شود در حالي كه اقتصاد با تلاش همه مردم ماندگار، پويا و فعال مي شود.
احمدي نژاد گردش غلط مالي در كشور را ناشي از عملكرد نادرست تصميم گيران عنوان كرد و ادامه داد: امروز سيستم بانكي كشور به عامل اصلي انتقال پول و ثروت از طبقات پايين به طبقات بالا تبديل شده است و اين روند اشتباه بايد معكوس شود و تا زمانيكه اين روند غلط معكوس نشود در مديريت و كنترل مسائل با مشكل مواجه خواهيم بود.
وي در ادامه تسريع در اجراي طرح هاي مهر ماندگار را از برنامه هاي كاري مهم استانداران دانست و از استانداران خواست، اجراي طرح هاي مهر ماندگار را با جديت دنبال كنند چرا كه اجراي اين طرح ها براي مردم نشاط و اميد ايجاد كرده و در سال توليد ملي، حركت اقتصاد كشور را سرعت مي بخشد.
رئيس جمهور كنترل بازار را به عنوان يكي از اساسي ترين اقدامات استانداران در روزهاي منتهي به عيدنوروز، ذكر كرد و اظهار داشت: بايد كنترل بازار را در اين ماه جدي تر پيگيري و اجرا كنيد تا مردم براي عيد در مضيقه قرار نگيرند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد از استانداران بويژه در استان هاي مرزي، خواست تا اجازه دهند، روند واردات كالا از مرزها تسهيل شود تا بازار آرامش بيابد و به مردم فشار بي جهت وارد نشود.
احمدي نژاد با اشاره به سفر اخيرش به مصر، فضاي ايجاد شده در اثر سفر به مصر را ظرفيتي براي انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي توصيف كرد و گفت: ايران بايد با مصر روابط دوستانه و نزديك داشته باشد و براي اصلاح شرايط منطقه و بين المللي راه ديگري جز اين نيست.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): بدترين انحراف اين است كه انسان در ظاهر يك جوري نمايش دهد كه واقعش برخلاف اوست. اين نفاق است و نفاق از بدترين خبرهايي است كه در قرآن مجيد آمده است.
 


درپرتو وحي

گرفتار هواي نفس
گمراه تر از حيوانات است!
قرآن مجيد:
آيا ديدي كسي را كه هواي نفسش را معبود خود قرار داده (و پيرو خواهش هاي آن) است؟
آيا تو مي تواني او را هدايت كني؟
آيا گمان مي كني بيشتر آنها ( يي كه چنينند حرف حق را) مي شنوند و مي فهمند؟
(نه!) آنها فقط مثل چهار پايانند، بلكه گمراه ترند!
(فرقان 44-43)
 


اخبار ادبي و هنري

ايجاد رشته ادبيات پايداري
در دانشگاه ها
معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس از ايجاد رشته ادبيات پايداري در دانشگاه ها خبر داد.
سرهنگ پاسدار حسن رسولي در نشست خبري چهارمين كنگره سراسري ادبيات پايداري با اشاره به آغاز روند تدوين و تأليف منابع درسي رشته دانشگاهي ادبيات پايداري گفت: بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس چند سالي است كه گروه پژوهشي ادبيات را راه اندازي كرده است و تاكنون اين گروه موفق به انتشار هفت كتاب درسي و يك كتاب با موضوع چگونگي تأليف پايان نامه هاي دانشگاهي براي اين رشته شده است.
وي همچنين به موضوع حمايت از پايان نامه هاي دانشگاهي در اين زمينه اشاره كرد و گفت: براساس تمهيدات انديشيده شده، در صورتي كه دانشجويان دوره كارشناسي ارشد و دكتري پايان نامه خود را بر مبناي سوژه هاي مورد نياز پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تأليف كنند، صاحبان اين پايان نامه ها با معرفي به بنياد نخبگان نيروهاي مسلح از مزاياي كسر خدمت سربازي برخوردار خواهند شد.
به گزارش مهر، معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس همچنين از برنامه ريزي اين نهاد براي ترجمه منابع درسي و مقالات كنگره ادبيات پايداري به زبان انگليسي خبر داد.
رسولي همچنين گفت: با هماهنگي صورت پذيرفته با سازمان سنجش آموزش كشور، نام رشته ادبيات پايداري از سال آينده در دفترچه انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد قرار مي گيرد و تمام دانشگاه هاي كشور با اعلام ظرفيت پذيرش، مي توانند براي ثبت نام از دانشجو در اين رشته تحصيلي اقدام كنند.
خرس نقره اي آلمان عليه استقلال
و آزادي ايران!
كارگردان مجرم ضد امنيتي، جايزه جشنواره شصت و سوم ضد ايراني برلين را دريافت كرد.
اين جايزه در حالي به جعفر پناهي داده شد كه فيلم ارسالي او در حد يك بيانيه سياسي و سطح نازلي است.
جشنواره برلين پيشتر نيز عناد خود با مردم ايران را با دادن جوايز سياسي به فيلم هاي سياه ايراني ثابت كرده بود.
كامبوزيا پرتوي نيز در اين جشنواره به عنوان همكار كارگردان مجرم حضور داشت.
تحريف تاريخ در فيلم ضد ايراني
نامزد اسكار
«كن تيلور»، سفير كانادا در ايران در زمان تسخير سفارت آمريكا در تهران، در انتقاد از نادرستي هاي فيلم «آرگو» گفت: آرگو نگاه عادلانه اي به مردم ايران ندارد.
به گزارش فارس، «كنت دوگلاس تيلور»، سياستمدار كانادايي كه در حال حاضر مدير يك مؤسسه تجاري در كانادا است، در سال 1979 ميلادي سفير دولت كانادا در تهران بود.
وي شش نفر از گريختگان از اشغال سفارت آمريكا در تهران را در خانه هاي امن سفارت مخفي كرده و پس از 79 روز آنها را به كمك مأموران آژانس اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) از ايران خارج نمود. «تيلور» فيلم ضد ايراني آرگو را ديده و موضوع جالب اين است، علي رغم آنكه تصويري كه از او در فيلم آرگو به چشم مي خورد چهره مثبتي است ولي او يكي از منتقدان اين فيلم است.
وي كليت فيلم «آرگو» را تحريف كننده حقايق تاريخ انقلاب اسلامي ايران و مردم اين كشور مي داند.
او در اين باره مي گويد: فيلمنامه نويس نامزد اسكار فيلم آرگو، درباره آنچه كه در فيلم «آرگو» مي گويد، هيچ ايده و آگاهي خاصي ندارد.
قيام لبناني ها عليه استعمار در يك سريال
«قيامت اسلحه» نام سريال لبناني است كه قيام لبناني ها عليه استعمار را با ارائه تصوير شخصيت هاي لبناني چون علامه شرف الدين به تصوير مي كشد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، سريال «قيامت اسلحه» درام تاريخي به كارگرداني «عمار رضوان» است كه حوادث سال هاي 1912 تا 1926 در جبل عامل و قيام مردم لبنان عليه عثماني ها و شكل گيري توافقنامه ساكس- پيكو و نهايتاً تأسيس حكومت لبنان در سال 1920 را به تصوير مي كشد.
در اين سريال كه احمد الزين بازيگر مشهور لبناني بازي مي كند قيام ها در جهان عرب عليه استعمار غرب و بسياري از شخصيت هاي برجسته جبل عامل در آن دوران از جمله «ادهم خنجر»، «محمود بزي»، «صادق حمزه»، «ملحم قاسم» و به ويژه سيدعبدالحسين شرف الدين مرجع عالي شيعيان لبنان و جبل عامل را به تصوير مي كشد. علاوه بر احمد الزين قرار است در اين سريال ديگر بازيگران مشهور لبناني از جمله پير داغر، باسم مغنيه، مازن معضم، بولين حداد و همچنين بازيگراني از فلسطين، اردن و... حضور خواهند داشت. اين سريال را محمد نابلسي نوشته است و در نوشتن آن از خاطرات و داستان هاي پيران و بزرگان منطقه جبل عامل لبنان استفاده شده است.
اعتراض به تهديد نظام خانواده افغانستان از سوي شبكه هاي غربي
عالم ديني افغان با اعتراض نسبت به پخش فيلم ها و برنامه هاي مبتذل اظهار داشت: با پخش اين برنامه ها جوانان افغان به گمراهي كشانده شده، نظام گرم خانواده ها از هم پاشيده و ميزان طلاق افزايش يافته است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين «محمد روحاني» خطيب نمازجمعه مدرسه علميه صادقيه هرات در خطبه هاي عبادي- سياسي نمازجمعه اين هفته ضمن دعوت از تمامي نمازگزاران به تقواي الهي گفت: متأسفانه در خصوص موضوعات فرهنگي و اجتماعي در جامعه اسلامي افغانستان كنترل كمتري وجود دارد.
وي افزود: امروز برنامه هاي تلويزيوني ساخت غربي ها در افغانستان به صورت نگران كننده اي در خانه هاي مردم نفوذ كرده كه تأثيرات بسيار منفي را به بار آورده است.
وي با اشاره به ابعاد فروپاشي جامعه از طريق انتشار اين فيلم ها گفت: اين فيلم ها حتي در كشورهاي توليدكننده و پيشرفته غربي سانسور مي شوند چرا كه آنان از فروپاشي جامعه خود در هراس هستند و جلوگيري مي كنند، اما مقامات، بزرگان و مردم ما از اين مسئله و نكته مهم غافل مانده اند و اجازه انتشار اين گونه فيلم ها را مي دهند.
 


سردار سلامي :

ايران در تراز بالاي قدرت جهاني قرار دارد

جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه دشمن در محاسبه قدرت ما هنوز به واقعيت پي نبرده است گفت: من معتقدم از حيث تاثير، ما قدرت اول جهان هستيم چون قادريم با قدرت اول جهان برابري كنيم .
سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به توانمندي هاي نظامي و دفاعي كشورمان اظهاركرد: فناوري شكار پهپاد هاي متجاوز منحصر به فرد ايران است چراكه اگر منحصر به فرد نباشد، بصورت طبيعي دشمن مي تواند از تكنيك هاي آن عبور كند و قاعدتاً بايد بسيار مكتوم و منتشر نشده باقي بماند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه هيچ كشور ديگري به جز ايران موفق به شكار پهپاد نشده است گفت: به دليل اينكه ما در فضاي تهديد و جنگ اطلاعاتي زندگي مي كنيم، يك تجربه داريم. اين تجربه نشان مي دهد ما در زمان هايي كه با دشمن بيشتر درگيريم، بيشتر رشد مي كنيم و قوي تر مي شويم، يعني عضلات ما در جاهايي كه بيشتر درگير است و مجبور مي شود هماوردي كند، بيشتر رشد مي كند.
سلامي افزود: دشمن تلاش هاي اطلاعاتي گسترده اي را عليه ايران هدايت مي كند و ما اين نبرد اطلاعاتي را حس مي كنيم و به همين دليل زيرساخت ها و توانمندي هاي لازم را براي خنثي سازي توانمندي هاي اطلاعاتي دشمن به كار مي گيريم و محصول اين راهبرد همين شكار پهپادها و يا حتي موضوعات ديگري است كه گاهي مي بينيد و يا مشاهده مي كنيد .
جانشين فرمانده كل سپاه در گفت و گو با تسنيم تصريح كرد: ما قدرت چندم جهان نيستيم. من معتقدم از حيث تاثير ما قدرت اول جهان هستيم چون قادريم در ميدان واقعيت و عمل با قدرت اول جهان برابري كنيم.
 


از سوي دولت سند توسعه تعاون بزودي ابلاغ مي شود

معاون تعاون وزارت كار و رفاه اجتماعي از ابلاغ سند توسعه تعاون توسط دولت تا چند روز آينده خبر داد.
غلامحسين حسيني نيا در همايش اقتصاد مقاومتي و نقش تعاوني ها گفت: افزايش نقدينگي در هر جامعه اي مشكلاتي را به همراه دارد و در صورت جلوگيري نكردن از اين موضوع فاجعه ايجاد مي كند اما در اين ميان، تعاوني ها مي توانند با جذب سرمايه هاي كوچك و خرد، اين منابع را در مسير سرمايه گذاري و مقابله با فشارها و تحريم ها استفاده كنند.
معاون تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اقتصاد تعاوني را نزديك ترين نوع اقتصاد به اقتصاد اسلامي دانست و افزود: يكي از ضعف هاي موجود بخش تعاون، عدم شناسايي الگوهاي تعاوني هاي موفق براي معرفي به جامعه است.
وي به بايدها و چشم انداز بخش تعاون اشاره كرد و گفت: رسيدن به سهم 5 ميليون و 600 هزار شغل از 28 ميليون شغل در كشور در بخش تعاون و نيز اصلاح و رسيدن به سهم بازار پولي، ورود سرمايه به بورس و فرابورس، از جمله اين موارد است، اما آنچه اكنون وجود دارد مورد رضايت نيست و به بهانه هاي مختلف به اين جايگاه نرسيده ايم.
حسيني نيا با بيان اينكه رسيدن به سهم 40 درصدي از نظام توزيع در كشور در قالب تعاوني هاي مصرف ميسر است، گفت: اين موضوع نقش مهمي در اقتصاد مقاومتي دارد و مي تواند راهكاري براي مقابله با تحريم ها باشد.
معاون تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، از ابلاغ سند توسعه تعاون كشور در چند روز آينده توسط دولت خبر داد و گفت: اين سند در مسير ابلاغ قرار دارد و تاكنون به تاييد وزير اقتصاد، معاون نظارت راهبردي رئيس جمهور و رئيس كل بانك مركزي رسيده است.
 


سفير ايران در لبنان:

روند تحولات سوريه به سمت يك راه حل سياسي مي رود

سفير كشورمان در بيروت اظهار داشت: اكنون طرف هاي درگير در سوريه و حاميان خارجي آنها به اين نتيجه رسيده اند كه سوريه جز راه حل سياسي ندارد و روند تحولات سوريه به اين سمت در حال حركت است.
به مناسبت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب و همزمان با شهادت رئيس ستاد بازسازي كشورمان در لبنان، مراسمي در شهر خيام از استان مرجعيون لبنان و در مجاورت مرز لبنان و رژيم صهيونيستي با حضور جمعي از شخصيت هاي سياسي و اجتماعي استان برگزار شد.
«غضنفر ركن آبادي» در اين مراسم با تشريح آخرين تحولات سوريه و شكست توطئه دشمنان در نيل به اهداف خود اظهار داشت: ايران از ابتداي بحران سوريه همواره بر راه حل مسالمت آميز و حمايت از خواسته طبيعي مردم در انجام اصلاحات به رهبري بشار اسد تاكيد داشته و با ارائه طرح شش ماده اي در اين باره، گام مهمي در اين راستا برداشته است.
اكنون طرف هاي درگير در سوريه و حاميان خارجي آنها به اين نتيجه رسيده اند كه سوريه جز راه حل سياسي ندارد و روند تحولات سوريه به سمت يك راه حل سياسي در حال حركت است.
سفير ايران در بيروت در پايان با ابراز خرسندي از اينكه در منطقه مرجعيون و در شهر خيام، شهر علم و جهاد و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي با كليساها و مساجد خود حضور يافته است، گفت: ما هيچگاه نقش مردم خيام در پيروزي درخشان سال 2000 را كه با شكستن قفل هاي زندان خيام به وجود آمد و مقدمه شكست هاي بعدي رژيم صهيونيستي شد، فراموش نمي كنيم.


 


در ديدار سرپرست حجاج ايراني مطرح شد

تاكيد مراجع تقليد بر بهره گيري از حج و عمره به عنوان نماد وحدت اسلامي

مراجع عظام تقليد در ديدار نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني بر بهره گيري هر چه بيشتر مسئولان و زائران ايراني از حج و عمره به عنوان نماد وحدت اسلامي تاكيد كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني، در سفري به شهر مقدس قم با تعدادي از مراجع تقليد و علما ديدار و گفت وگو كرد.
براساس اين گزارش، سرپرست حجاج ايراني، با حضرات آيات عظام مكارم شيرازي، نوري همداني، سبحاني، موسوي اردبيلي، صافي گلپايگاني و شبيري زنجاني از مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدارها نماينده ولي فقيه به تشريح فعاليت ها و تلاش هاي گسترده بعثه مقام معظم رهبري در حج، عمره و عتبات پرداخت و مراجع عظام تقليد نيز رهنمودهايي در خصوص گسترش فعاليت هاي فرهنگي بعثه، تشكيل اتحاديه علماي مسلمان براي هدايت بيداري اسلامي، ضرورت آشنا ساختن بيشتر جوانان با معارف اسلامي، لزوم حفظ و صيانت از اماكن تاريخي و مذهبي و حفظ آثار و ميراث علماي گذشته ارائه دادند.
 


رسانه ها و محافل سياسي غرب:

مذاكره با ايران نياز مبرم آمريكاست

محافل رسانه اي و تحليلگران آمريكايي با اشاره به اصرار دولت اوباما براي مذاكره با ايران، اقتصاد آمريكا را وابسته به نفت دانسته و هدف مقامات كاخ سفيد از مذاكره با ايران را كاهش قيمت جهاني نفت ذكر كردند.
در همين رابطه، پايگاه آمريكايي «اويل پرايس» كه در حوزه انرژي و نفت به تحليل رويدادها مي پردازد در گزارشي آورده است كه به رغم آنكه اوباما اظهار داشته كه در پي مذاكره با ايران است اين رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي هستند كه به تلاش هاي خود براي كارشكني و به بن بست كشيدن مذاكرات ايران و قدرت هاي غربي ادامه مي دهند.
اين پايگاه تحليلي با اشاره به اينكه آمريكايي ها به ايران نيازمند هستند، مي نويسد: دولت اوباما براي كاهش قيمت نفت به مذاكره با ايران و به نتيجه مطلوب رسيدن نياز دارد.
پيشتر خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داده بود: كارشناسان اقتصادي همواره مشاهده كرده اند زماني كه گفت وگوهاي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و همچنين قدرت هاي غربي بر سر مسئله هسته اي موفقيت آميز بوده است، آرامشي نسبي به بازارهاي نفتي بازگشته است. كشورهاي غربي به دليل ترس از افزايش قيمت نفت خواهان به نتيجه رسيدن مذاكرات با ايران هستند.
از سوي ديگر «فرانكلين لمب» مشاور پيشين كنگره آمريكا در مقاله اي به دولت اوباما توصيه مي كند كه گام هاي عملي در مسير تعامل با ايران بردارد و مي نويسد واشنگتن مي بايستي نه صرفا در سخن كه در عمل گام هايي اساسي براي برقراري تعامل با ايران بردارد.
اين پژوهشگر آمريكايي در ادامه مقاله خود به سياه نمايي هاي رسانه هاي غربي در مورد ايران اشاره مي كند و مي افزايد: ايران كشوري است كه فرهنگ غني دارد و مردم آن با روحيه تلاش، بسيار گرم و مهربان با هم رفتار مي كنند.
مشاور پيشين كنگره آمريكا در ادامه به شخصيت معنوي حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي پردازد و مي نويسد من متوجه شدم كه آيت الله خميني شخصيتي به غايت روحاني و معنوي را دارا بوده اند. ايشان هر شب به نيايش و اقامه نماز مي پرداختند و به خواندن كتاب «مفاتيح» مي پرداختند. ايشان پيش از آغاز كلاس هاي درس خود همواره به شاگردانش تاكيد مي كردند كه اصول اخلاقي و معنوي را در زندگي سرلوحه كارهاي خويش قرار دهند تا از آن طريق به خدا نزديك تر شوند.
همچنين تحليلگران و محافل رسانه اي آمريكا بر افزايش قدرت ايران در منطقه و ضعف سياست هاي آمريكا تاكيدكردند.
در همين راستا، دو نويسنده آمريكايي در كتابي به اوباما پيشنهاد كردند كه با توجه به تضعيف موقعيت آمريكا در منطقه خاورميانه از يك سو و تقويت موقعيت ايران در منطقه پيراموني خود و خاورميانه از سوي ديگر، شايسته است رويكرد آمريكا در ارتباط با ايران و تعامل ديپلماتيك با اين كشور نيز تغيير يافته و آمريكا رويكردي همانند آن چه در ارتباط با چين دنبال كرد را درباره ايران نيز پيگيري كند.
«فلينت لورت» و «هيلاري مان لورت» معتقدند كه ايران با استفاده از قدرت نرم خود توانسته شبكه اي از ائتلاف منطقه اي را ايجاد كند. شبكه اي كه مي تواند به شيوه موثري در مقابل قدرت سخت و توان نظامي آمريكا در منطقه كه نسبت به 10سال قبل به ميزان زيادي تضعيف شده و همزمان با موقعيت رو به افزايش ايران، ايستادگي كند.
اين دو نويسنده در ادامه مطالب خود مي نويسند: تحريم هاي آمريكا موثر نبوده و ايران نه تنها در اثر تحولات پيراموني خود و تحولات بهار عربي منزوي نشده، بلكه در حقيقت موضع ايران به واسطه تحولات بهار عربي شفاف تر و قوي تر شده است.
بر اين اساس اوباما بايستي با ايران به عنوان جمهوري اسلامي ايران، آن چيزي كه در واقعيت وجود دارد وارد گفت وگو شود، به جاي آن كه منتظر ظهور ليبرال دموكراسي در اين كشور باشد، چيزي كه تنها به آن اميد دارد.
 


ديروز در ميدان فلسطين صورت گرفت

گردهمايي بزرگ دانش آموزان و فرهنگيان عليه جنايات آل خليفه

دانش آموزان و فرهنگيان مناطق 20گانه تهران ديروز با تجمع در ميدان فلسطين كشتار نظاميان آل خليفه در بحرين را به شدت محكوم كردند.
در اين تجمع بزرگ دانش آموزان و فرهنگيان مناطق 20گانه آموزش و پرورش شهر تهران با سر دادن شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل جنايات آل خليفه در بحرين را در راستاي سرسپردگي به اين دو رژيم دانسته و خواستار اتحاد مسلمين در برابر رژيم هاي سرسپرده منطقه شدند.
در ادامه اين مراسم شيخ راشد الراشد يكي از مبارزان بحريني با جنايات آل خليفه كه در اين تجمع حضور داشت طي سخناني گفت: ملت بحرين با توجه به جنايات انجام شده عليه مردم به رهبري ارتش آمريكا و عربستان درصدد دستيابي به آزادي و استقلال خود است و در اين راه نيز همواره از فرمايشات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بهره مي برد.
وي افزود: مردم مبارز بحرين از دو روز پيش وارد سومين سال مبارزات خود شدند و تاكنون نيز شهداي بسياري تقديم انقلابشان كرده اند.
به گفته راشد، جوانان بحريني همواره در طول اين دو سال مبارزه غيرت و روح عزت و كرامت شما جوانان ايراني را سرلوحه مبارزات انقلابي خود قرار داده اند و همواره از فرمايشات مقام معظم رهبري در مبارزات خود الهام مي گيرند.
وي تصريح كرد: من به شما مي گويم كه مشكلات جهان و منطقه همه از توطئه هاي آمريكا و انگليس است اما ما تا دستيابي به استقلال مان در اين راه مبارزه خواهيم كرد.
در ادامه اين مراسم اختري رئيس مجمع جهاني اهل بيت ضمن محكوم كردن جنايات آل خليفه گفت: امروز مردم بحرين پس از دو سال مبارزه شهيدان بسياري داده و بسياري نيز يا در زير شكنجه هستند و يا زير شكنجه جان خود را از دست داده اند اما ما امروز به شما مي گوييم دانش آموزان و فرهنگيان و همه ملت ايران در كنار شما هستند.
وي افزود: اگرچه مردم بحرين تاكنون در مبارزات خود از ما كمك نخواسته اند اما ما وظيفه خود مي دانيم تا آنها را در راه دستيابي به استقلال كمك كنيم.
اختري افزود: وقتي يك خانه صهيونيسم آتش مي گيرد در كل دنيا سر و صدا به پا مي شود اما كشورهاي غربي و آمريكا در برابر اين جنايات سكوت كرده اند. آنها حتي به رسانه هاي خود اجازه انعكاس اين جنايات را نمي دهند اين سكوت تا كي قرار است ادامه پيدا كند.
وي ابراز اميدواري كرد تا به زودي جشن پيروزي مردم بحرين را در ميدان فلسطين برگزار كنيم.
 


انتقاد معاون شوراي سياست خارجي آمريكا از ناكارآمدي تحريم ها

ناكارآمدي تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي خشم كارشناسان هوادار رژيم صهيونيستي را برانگيخته است.
«ايلان برمن» كه از او با عنوان معاون انديشكده «شوراي سياست خارجي آمريكا» نام برده مي شود، در مقاله اي در «امريكن»؛ نشريه آنلاين انديشكده امريكن اينترپرايز، گفته است آمريكا بايد تلاش خود را روي قطع همكاري و ارتباط گسترده و تنگانگ ايران و چين متمركز كند.
اين كارشناس آمريكايي با ذكر آمار و ارقامي درباره ميزان صادرات نفت ايران و تاكيد بر اثر منفي تحريم هاي سنگين آمريكا و اروپا عليه ايران، اذعان مي كند كه «با اين حال ايران همچنان موضع مخالف خود را حفظ كرده و از رياضت اقتصادي استقبال كرده است؛ رهبر عالي (معظم) ايران براي توصيف اوضاع دشوار اقتصادي و براي پاسخ به تحريم هاي غرب اصطلاح «اقتصاد مقاومتي» را به كار مي برد.»
برمن معتقد است كه اين شرايط سخت و گذشت زمان به نفع ايران تمام شده است.
اين هوادار رژيم اسرائيل همچنين اعتراف مي كند كه اين وضعيت در حالي است كه آمريكا روند گسترش تحريم هاي اقتصادي عليه ايران را كليد زده است و با اين كار تمام بخش هاي اقتصاد ايران را هدف گرفته است.
به گزارش ايرنا، كارشناس انديشكده شوراي سياست خارجي در بخش بعدي مقاله خود تاكيد مي كند كه سياست گذاران آمريكا بايد نكته ديگري را نيز مدنظر قرار دهند و به تغيير حوزه جغرافيايي فعاليت هاي تجاري ايران توجه كنند چرا كه تهران به طور فزاينده اي به آسيا گرايش پيدا كرده و شاهراه حياتي خود را از اين منطقه گذر داده است.
وي افزوده است: كشورهاي آسيايي از جمله ژاپن، هند و كره جنوبي، بخش عمده اي از منابع درآمد ايران در بخش انرژي هستند اما از بين اين كشورها، چين قوي ترين متحد ديپلماتيك ايران در قاره آسيا است كه نقش شريك حياتي اين كشور را در بخش انرژي بازي مي كند.
 


هراس آمريكا و رژيم صهيونيستي از روند همگرايي تهران و قاهره

ديپلمات صهيونيستي در مقاله اي اذعان داشت: راهبرد ايران و مصر براي همگرايي در عرصه منطقه اي و جهان اسلام، بيش از هميشه نگراني قدرت هاي داراي نفوذ بر چند كشور عربي و رژيم صهيونيستي را برانگيخته است.
«زوي مازل» ديپلمات رژيم صهيونيستي با اشاره به سفر رسمي يك هيئت عالي رتبه ايراني به سرپرستي رئيس جمهور كشورمان به مصر و استقبال رسمي رئيس جمهور مصر از اين هيئت، در مقاله اي با عنوان «محور تهران-قاهره» كه در پايگاه اطلاع رساني شوراي نهادهاي نمايندگي يهودي در فرانسه موسوم به «كريف» منتشر شده، آورده است: آشكار بود كه محمود احمدي نژاد در چارچوب نشست «همكاري اسلامي» به قاهره سفر مي كند و در حقيقت قصد داشت چگونگي توسعه روابط با مصر را بررسي كند.
اين ديپلمات صهيونيستي افزوده است: ديدار رئيس جمهوري ايران با محمد مرسي پس از انتخاب به عنوان رئيس جمهوري مصر در ژوئن سال 2012، براي سومين بار صورت گرفت.
مازل ادامه داده است:هر چند اين ديدارها در چارچوب نشست هاي بين المللي يا اسلامي صورت گرفته است، اما رفتار گرم و گفت وگوهاي طولاني اين دو مقام از ديد ناظران دور نمانده و آشكار است كه مرسي و احمدي نژاد در صدد پشت سر گذاشتن دوران «حسني مبارك» هستند و با كنار گذاشتن اختلافات و تكيه بر منافع مشترك، براي دستيابي به تفاهم تلاش مي كنند.
اين گزارش مي افزايد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، حكومت اين كشور روابط ديپلماتيك تهران با قاهره را با هدف اعتراض به توافق صلح مصر با اسرائيل قطع كرد.
مازل همچنين در ادامه با اعتراف به غيرقابل پذيرش بودن هرگونه ادعاي دخالت ايران در وقايع قبل و پس از سقوط مبارك، نوشته است: حاكم ساقط شده مصر نه تنها به دليل معاهده صلح با اسرائيل بلكه به دليل وفاداري به متحد آمريكايي از ديد ايران گناهكار بود.
 


پايان جشنواره بين المللي فيلم فجر در سنندج

سنندج-خبرنگاركيهان:
مراسم پاياني سي ويكمين جشنواره فيلم فجر در پرديس سينمايي بهمن سنندج برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور پوران درخشنده كارگردان و طناز طباطبايي بازيگر فيلم «هيس، دخترها فرياد نمي زنند»، معاون سازمان سينمايي كشور، مدير كل امور استان هاي سازمان سينمايي، معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان و مديران كل و مسئولان محلي استان و جمع كثيري از علاقه مندان و مشتاقان هنر هفتم انجام گرفت، مدير كل فرهنگ و ارشاد كردستان گفت: اين استان به عنوان يكي از 10 استان كشور براي اكران فيلم هاي سي و يكمين جشنواره فيلم فجر برگزيده شده كه در نهايت از 14 تا 24 بهمن ماه جاري 27 فيلم در طي 11 روز و در مجموع 55 سانس به نمايش درآمد. قباد ميمنت آبادي اضافه كرد: با توجه به استقبال بي نظير اهالي كردستان به ويژه قشر نوجوان و جوان مجبور شديم تعدادي از فيلم ها را در سانس هاي فوق العاده به نمايش بگذاريم.
وي اظهار داشت: براساس نظرسنجي عمومي 2 فيلم «هيس، دخترها فرياد نمي زنند» به كارگرداني پوران درخشنده و «استرداد» به كارگرداني علي غفاري به عنوان فيلم برتر جشنواره برگزيده شدند.
ميمنت آبادي با اشاره به رهنمودها و فرمايشات رهبر معظم انقلاب با مضمون سينما كليد پيشرفت كشور است و حركت نظام بستگي به تنوع در سينما و هنر ارزشمند سينما دارد گفت: بايد از سينما براي انتقال مفاهيم و مضامين در جامعه استفاده بكنيم.
 


ضربه هماهنگ شده روسيه به تحريم هاي ضد ايراني

يك سايت روسي توافقات انجام شده در دهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي بازرگاني و اقتصادي ايران و روسيه را ضربه هماهنگ شده روسيه به تحريم هاي ضد ايراني خواند.
سايت روسي «ايران رو» در اين باره نوشت: مصاحبه هاي كوتاهي كه «ايران رو» با شركت كنندگان روس و ايراني در جريان جلسات و بعد از آن انجام داد تكان دهنده بود. شادي و عزم راسخ بي پرده ايرانيان و روس ها براي اثبات اين واقعيت كه تحريم هاي خفه كننده غربي را مي توان غلبه كرد، شگفت انگيز است. و اين در حالي است كه در 4-3 سال اخير تبادلات بازرگاني بين دو كشور در همه زمينه ها تا پايين ترين سطح ممكن افت كرده و بر طبق برآوردهاي كارشناسان كه قبل از سال نو ميلادي منتشر شد به سختي به نيم ميليارد دلار مي رسد در حالي كه توان بالقوه اين روابط برابر چند ميليارد و حتي 10 ميليارد دلار است! در اين شرايط تصورناپذير، وزارت توسعه اقتصادي روسيه كار باورنكردني انجام داده و تيم روسي شامل 125 كارشناس (براساس فهرست رسمي شركت كنندگان) را به «ميدان بازي» فرستاد! گروه ميهمانان ايراني دو برابر كم تر بود ولي از نظر سطح معتبر و اختيارات گسترده اعضا، بي سابقه بود. نه تنها مسئولان دولتي بلكه دانشمندان و تجار، از جمله از استان ها و شهرستان ها در اجلاس حضور داشتند كه نيازهاي مناطق خود را به خوبي مي دانند.
در گزارش اين سايت روسي آمده است: ايرانيان از اين امر قدرداني كردند كه پروتكل نهايي كه مي تواند نتيجه نهايي فعاليت كارگروه هاي كميسيون مشترك تلقي شود، توسط شخص الكساندر نواك، وزير انرژي روسيه امضا شد. اين امر يك بار ديگر نشان داد كه كرملين با وجود يك نوع حمايت از تحريم هاي غرب عليه ايران، يك بار ديگر آمادگي خود را براي دفاع از حق تهران براي توسعه شاخه هاي كليدي صنايع به خصوص در بخش انرژي و از جمله «اتم صلح آميز» به نمايش گذاشت.
بنابراين گزارش، قرار است جلسه يازدهم بعدي كميسيون مشترك همكاري هاي بازرگاني و اقتصادي بين دو كشور در سال 2014 در تهران برگزار شود. قرار شد تاريخ دقيق آن از طريق مجاري ديپلماتيك تعيين و هماهنگ شود.
گفتني است، علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران بعد از پايان كار كميسيون مشترك در جريان كنفرانس خبري از مذاكرات به عمل آمده اظهار خرسندي كامل كرده و به اهميت پروتكل امضا شده اشاره كرد كه در آن حسن تفاهم كامل و علاقه واقعي دو طرف به پيشرفت در جهت ادامه همكاري، تعميق و تحكيم روابط بازرگاني و اقتصادي بين روسيه و ايران منعكس شود.
 


نتايج آزمون دستيار فوق تخصصي وزارت بهداشت اعلام شد

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت، گفت: نتايج آزمون دستيار فوق تخصصي پزشكي امروز اعلام مي شود.
دكتر بهرام عين اللهي با اعلام اين خبر، اظهار كرد: نتايج آزمون فوق تخصصي دستياري امروز از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني www.sanjeshp.ir منتشر مي شود.
به گفته وي در آزمون امسال پذيرش دستيار پزشكي فوق تخصصي 486 داوطلب در 24 رشته فوق تخصصي پزشكي شركت كرده اند كه از اين تعداد 281 نفر پذيرفته شده اند.
عين اللهي افزود: آزمون سال گذشته پذيرش دستيار پزشكي فوق تخصصي نيز با حضور 450 داوطلب برگزار شد كه 269 داوطلب قبول شدند.
 


آغاز صدور كارت الكترونيكي ويژه مرزنشينان

سامانه يكپارچه مديريت مرزنشينان در سازمان توسعه تجارت راه اندازي شد.
در اين سامانه كه روي صفحه نخست سايت سازمان توسعه تجارت قرار گرفته مواردي مانند فرايند صدور كارت الكترونيك مبادلات ارزي مرزنشينان، دياگرام صدور كارت الكترونيك مرزنشيني و مدارك مورد نياز جهت صدور كارت الكترونيكي مرزنشيني مشاهده مي شود.
بر اين اساس كليه مرزنشينان متقاضي دريافت كارت الكترونيكي مرزنشيني در سراسر كشور بايد با مراجعه به دفاتر پيشخوان محل سكونت خود يا تعاوني هاي مرزنشيني در صورت نبود دفاتر پيشخوان نسبت به ارائه درخواست خود جهت صدور كارت الكترونيكي اقدام كنند.
مدارك مورد نياز جهت درخواست صدور الكترونيك مبادلات ارزي مرزنشينان عبارتند از: فرم فرمانداري/بخشداري/دهداري محل سكونت مرزنشين كه سكونت مرزنشين را در محل تاييد كنند، اصل شناسنامه و كارت ملي يا تاييديه ثبت احوال براي شماره ملي سرپرست خانوار مرزنشين، اصل شناسنامه و كارت ملي يا تاييديه ثبت احوال براي شماره ملي تمامي افراد تحت تكفل سرپرست خانوار مرزنشين، كد پستي 10 رقمي و آدرس دقيق پستي محل سكونت دائمي مرزنشين، يك قطعه عكس 4*3 از سرپرست خانوار كه بيش از يك سال از زمان گرفتن آن نگذشته باشد(متقاضي دريافت كارت مرزنشيني)، متقاضي دريافت كارت بايستي مبلغ 8500 تومان بابت كارمزد صدور و مديريت كارت الكترونيكي مرزنشيني، خدمات پستي به دفاتر پيشخوان دريافت كند. مرزنشينان مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي http://www.tpo.ir/informationPage.html از جزئيات صدور كارت الكترونيكي مخصوص مرزنشينان آگاهي پيدا كنند.
 


«تنهاي تنهاي تنها» بهترين فيلم جشنواره فجربه انتخاب همداني ها

همدان-خبرنگار كيهان:
با برگزاري مراسم پاياني، برگزيدگان سي ويكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در همدان معرفي شدند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام اين خبر گفت: 28 عنوان از فيلم هاي جشنواره بين المللي فيلم فجر امسال از 14 تا 26 بهمن ماه در همدان نيز به اكران نيز در آمد.
خسرو بيات افزود: فيلم هاي به نمايش در آمده در همدان از 3 بخش سوداي سيمرغ، نگاه نو و خارج از مسابقه انتخاب شده بودند كه با استفاده از تجهيزات ديجيتال و به تعداد 3 نوبت در هر روز در 2 سالن شهر اكران شدند.
وي ادامه داد: اكران فيلم ها با موفقيت و بدون مشكل و در ميان استقبال خوب مردم اكران شد و 6 هزار بسته فرهنگي هم بين تماشاگران توزيع كرديم.
بيات يادآور شد: امسال غير از همدان در 9 استان ديگر كشور نيز فيلم هاي جشنواره فيلم به نمايش در آمد كه توزيع عدالت فرهنگي و هنري، ايجاد شور و نشاط در جامعه، ايجاد همدلي و همگرايي، استفاده حداكثري از ظرفيت هاي موجود و ترسيم نقش هنر سينما در جامعه براي عموم مردم، از جمله اهداف بردن جشنواره به استان ها محسوب مي شود.
در پايان برگزيدگان جشنواره فيلم فجر در استان همدان از سوي هيأت داوران استاني، به شرح زير معرفي شدند:
¤بهترين فيلمنامه: فيلم نامه «روز روشن» به نويسندگي حسين شهابي
¤بهترين كارگرداني: «نرگس آبيار» براي فيلم «اشياء از آنچه در آينه مي بينيم نزديك ترند»
¤بهترين تهيه كننده: «محمدرضا شفيعي» براي تهيه فيلم «سربه مهر»
«منتخب تماشاگران: فيلم «تنهاي تنهاي تنها» به كارگرداني «احسان عبدي» و فيلم «هيس! دخترها فرياد نمي زنند» به كارگرداني «پوران درخشنده» مشتركا به عنوان فيلم هاي برگزيده تماشاگران معرفي شدند.
 


انتشار پايان نامه دانش آموخته دانشگاه صنعتي اصفهان

 در نشريات بين المللي

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رساله دكتري دانش آموخته دانشگاه صنعتي اصفهان در نشريات معتبر آمريكا و اروپا منتشر شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان، براساس رساله دكتري علي مرادزاده دهكردي دانش آموخته رشته رياضي محض گرايش جبر دانشگاه صنعتي اصفهان و با راهنمايي دكتر محمود بهبودي و مشاوره دكتر عاطفه قرباني از اعضاي هيئت علمي دانشكده رياضي اين دانشگاه در يك كتاب به تاليف دانشمندان برتر رياضي جهان و چهار مجله معتبر بين المللي منتشر شده است.
عضو هيئت علمي دانشكده رياضي دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به نتايج رساله دكتري اين دانش آموخته رياضي افزود: از رساله دكتر علي مرادزاده دهكردي با عنوان «حلقه هاي كوته چپ و مدول هاي-c تصويري محض» كه در شهريورماه گذشته دفاع شد تاكنون پنج مقاله ژورنال و دو مقاله كنفرانسي چاپ و پذيرش شده و يك مقاله ديگر نيز در دست داوري است.
دكتر محمود بهبودي با اشاره به پاسخگويي يكي از مقالات مستخرج شده از اين رساله به يك مسئله باز رياضي در زمينه جبر پس از 80 سال اضافه كرد: اين مقاله كه با همكاري سيدحسين شجاعي ديگر دانشجوي دكتري دانشگاه صنعتي اصفهان نگارش يافته، مسئله باز رياضي قديمي منسوب به رياضي دانان مشهور كوته، كوهن و كاپلانسكي تحت عنوان «كدام حلقه هاي ناجابجايي هستند كه هر مدول روي آنها حاصل جمع مستقيمي از مدول هاي دوري است؟» كه از سال 1935 تاكنون بدون پاسخ مانده بود را جواب داده است.
وي اضافه كرد: نتايج اين مقاله ارزشمند ضمن پذيرش در يكي از مجلات انجمن رياضي آمريكا در سال 2011، و به عنوان يك فصل كامل از يك كتاب توسط انتشارات دانشگاه آكسفورد انگليس در سال 2012 به چاپ رسيده است.
 


فراگيري آموزش ورزشي 6 ميليون دانش آموز در كشور

معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اينك 6 ميليون دانش آموز در پنج پايه ابتدايي در كشور آموزش هاي آكادميك ورزشي را فرا مي گيرند.
كيومرث هاشمي يكشنبه در جشنواره نوجوان سالم در بوشهر افزود: با توجه به اهميت بحث تربيت بدني، وزارت آموزش و پرورش اقدام به جذب 15 هزار معلم تربيت بدني كرده كه سهم استان بوشهر از اين تعداد 200 نفر است.
وي اضافه كرد: برنامه هاي دقيق وزارت آموزش و پرورش در بخش تربيت بدني و تخصصي كردن آن باعث شده امروز ورزش به عنوان يك مطالبه در بدنه آموزش و پرورش تبديل شود. به گزارش ايرنا از بوشهر، هاشمي يادآور شد: پرداختن به رشته هاي پايه در آموزش و پرورش باعث مي شود در آينده در بسياري از رشته هايي كه تا امروز در آنها مدال هايي در سطح جهان كسب نكرده ايم، مطرح شويم.
هاشمي اظهار كرد: تنها راه حفظ بيش از 5 ميليون دانش آموز از آسيب هاي اجتماعي، جذب آنها به فعاليت هاي سالم ورزشي است كه در اين ارتباط برنامه هاي آموزش و پرورش به گونه اي ساماندهي شده كه سلامت نسل جوان تضمين مي شود.
 


تشييع پيكر شهيد نيروي انتظامي در قروه

پيكر مطهر شهيد استوار يكم «جواد منتشلو» با حضور جمعي از مسئولان و قشرهاي مختلف مردم شهرهاي قروه و دلبران، تشييع و در زادگاهش دلبران به خاك سپرده شد.
به گزارش ايرنا، شهيد منتشلو 22 ساله، جمعي نيروي انتظامي روز گذشته، در درگيري با اشرار مسلح در مرز قصر شيرين به شهادت رسيد.
امام جمعه قروه در اين آيين گفت: شهيد جواد منتشلو با شهادتش مدال افتخار ديگري براي ايران اسلامي به ارمغان آورد.
حجت الاسلام والمسلمين صفرعلي احياء افزود: مردم ايران اسلامي هميشه و در همه صحنه ها حضور دارند و براي حفظ و استقلال نظام، ايستادگي، و جان خودشان را تقديم اين نظام مي كنند. به گفته وي، شهدا نماد ايثار و مقاومت و عامل اصلي شكوفايي انقلاب اسلامي هستند، و ايثارگري شهدا ارزش الهي و ديني است كه در قرآن كريم به آن اشاره شده است.
حجت الاسلام والمسلمين احياء گفت: ايثار به معني مقدم داشتن منافع جمع بر منافع شخصي است، كه همانا فداكاري جاني و مالي را شامل مي شود و شهيد منتشلو و شهداي ديگر براي دفاع از انقلاب ايستادگي كردند.
 


تنديس ساز اصفهاني درگذشت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استاد و هنرمند تنديس ساز با احجام فولادي در اصفهان به دليل بيماري دار فاني را وداع گفت.
مرحوم «مسعود داستانپور» سال 1347 در يك خانواده هنرمند و هنرپرور در اصفهان چشم به جهان گشود و هنر تنديس سازي با فولاد را نزد پدر خود آموخت.
وي 27 سال با تلاش و پشتكار فراوان در اين رشته هنري فعاليت داشت و آثار بسيار زيبا و قابل توجهي را در اين زمينه از خود باقي گذاشته است.
مرحوم داستانپور در برگزاري بيش از 15 نمايشگاه داخلي و خارجي فعاليت داشت و نيز لوح تقدير ويژه و گواهي اصالت محصول در سال 2008 ميلادي را از سازمان يونسكو دريافت كرد.
 


پاسخ مرزباني كردستان به اظهارات نماينده سقز و بانه

سنندج - خبرنگار كيهان:
فرمانده مرزباني استان كردستان اظهارات اخير نماينده مردم سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي را رد كرد.
سرتيپ عزت ا... رشيديان گفت: چندي پيش نماينده مردم سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه اي گفته بود كه 230 راس حيوان باربر در حين عبور از ارتفاعات بر اثر تيراندازي ماموران مرزباني كشته شده اند و بايد وزارت كشور موضوع را مورد بررسي قرار دهد.
وي افزود: برخورد با قاچاقچيان و متجاوزان مرزي از وظايف اصلي نيروهاي مرزباني استان است و اين نيرو همانند نيروهاي مسلح كه در دفاع مقدس اجازه هيچ نوع تجاوزي را به دشمنان نمي دهند در دفاع از مرزهاي ميهن اسلامي با گذشتن از جان خود و با انجام درست وظايف محوله مانع از تجاوز و تعدي دشمنان و ورود افراد غيرمجاز به مرزهاي كشور خواهند شد.
فرمانده مرزباني كردستان اظهار داشت دشمنان اين آب و خاك با وارد كردن مشروبات الكلي، تجهيزات ماهواره و كالاهاي بنجل و بي كيفيت سعي دارند اختلال اقتصادي و ناامني اخلاقي را در كشور ترويج و اهداف شوم خود را پياده كنند.
رشيديان تصريح كرد: قاچاقچيان در روز اربعين حسيني كه تعطيل رسمي است در قالب يك كاروان شبانه و با استفاده از دواب كه به آنها مشروب خورانده بودند از محل ارتفاعات سوركوه بانه در حال عبور بودند كه با ماموران مرزباني كه از طريق گزارش هاي مردمي از حمل اين كالا باخبر شده بودند مواجه شدند.
وي گفت: چون مسير طوري است كه بايد در يك صف حركت كرده و راه برگشتي ندارد لذا قاچاقچيان با مشاهده ماموران مقداري از كالاي قاچاق خود را در زير سنگها و در دامنه كوه و دره پنهان كرده و در تاريكي شب متواري شدند و در اين حين دواب باربر نيز رم كرده و به داخل دره سقوط كرده و تلف شدند رشيديان افزود: از اين كاروان حامل قاچاق 13 ميليون نخ سيگار خارجي، دو ميليون و 500 هزار عدد انواع وسايل آرايشي و بهداشتي غيرمجاز، حدود دو تن البسه دست دوم (تاناكورا) 8 هزار جفت كفش خارجي، 4 هزار و 580 دستگاه رسيور ماهواره، 200 دستگاه انواع ال سي دي وال اي دي و مقادير زيادي انواع مشروبات الكلي كشف شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10