(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 2 اسفند  1391 - شماره 20435

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سفير روسيه در تهران:
مسكو مخالف تحريم ها عليه ايران است
امير اسماعيلي مطرح كرد
دستيابي به فناوري انحراف موشك هاي كروز
آخرين خبرها از بررسي هاي كميته ويژه مجلس
در مورد حادثه قم
جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي:
رؤساي قوا در عمل به مطالبات رهبري پاسخ دهند
از سوي رئيس جمهور
اصلاحات دستورالعمل اجرايي نحوه انتخاب و انتصاب مديران حرفه اي ابلاغ شد
طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران به مجمع تشخيص رفت
خارج از دستور
در مكتب امام
عراقچي: 1+5 در قزاقستان حسن نيت خود را نشان دهد
معاون اول رئيس جمهور:
سفرهاي رهبر انقلاب همواره براي ملت توام با بركات است
آخرين اخبار انتخاباتي از چهره ها و گروه هاي سياسي
وزير دفاع خبر داد
 ساخت رادارهاي كشف ماهواره در آينده نزديك
مراسم گراميداشت سردار شهيد شاطري
با پيام سيدحسن نصرالله برگزار شد


سفير روسيه در تهران:

مسكو مخالف تحريم ها عليه ايران است

سفير روسيه در تهران تاكيد كرد كه كشورش همچنان مخالف هرگونه تحريم يكجانبه عليه برنامه هسته اي ايران است.
«لوان جاگاريان»، در گفت و گو با خبرگزاري ايتارتاس گفت: روسيه مخالف سياستي است كه برخي از كشورها در زمينه اعمال تحريم ها عليه ايران كه فراتر از چارچوب قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل اعمال مي شود اتخاذ كرده اند.
به گزارش خبرگزاري ترند، اين ديپلمات روسي افزود: چنين رفتاري راه هاي حل مشكلات فعلي در چارچوب روند مذاكرات را پيچيده مي كند.
سفير روسيه در ايران در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: طرف ايراني مطمئن است كه ايران توانايي اثبات ماهيت منحصرا صلح آميز برنامه هسته اي اش را در حال همكاري با آژانس به يك شكل كاملا سازنده دارد.
جاگاريان افزود: در چنين صورتي دليل اعمال فشار از طريق تحريم ها به خودي خود رفع مي شود. علاوه بر آن چنين همكاري ادعاي كساني را كه اتخاذ زور عليه ايران را يك گزينه ديپلماتيك احتمالي مي دانند، از بين مي برد.

 


امير اسماعيلي مطرح كرد

دستيابي به فناوري انحراف موشك هاي كروز

فرمانده قرارگاه هوايي خاتم الانبيا(ص) با بيان اينكه به فناوري انحراف موشك هاي كروز دست يافته ايم، تاكيد كرد كه از مركز هسته اي كشور لايه به لايه دفاع مي كنيم.
امير «فرزاد اسماعيلي» در گفت وگو با خبرگزاري تسنيم، درباره بهينه سازي سامانه موشكي اس 200 روسي به دست متخصصان كشورمان به نام «مرصاد» اظهار داشت: «يك سامانه موشكي عليه اهداف استراتژيك به اين معني است كه موشكي به سمت حجم انبوهي از هواپيماها (10 الي 20 فروند هواپيما) با يك موشك استراتژيك شليك مي شود، اما در رزمايش اخير در منطقه شرق كشور، اس 200 عليه پهپادي كه يك چهارم يا يك پنجم جثه اين موشك را داشت، شليك و در واقع به صورت نقطه زني اقدام كرديم؛ به اين منظور بايد پيچيدگي ها و فناورهاي خاصي نيز بايد در اين سامانه لحاظ شود و ما اين كار را انجام داديم.»
وي با بيان اينكه ما در سال گذشته نويدها و پيام هايي داده بوديم كه همه آنها را در صحنه به صورت حقيقي و نه در صحنه تعريف، بلكه در صحنه عملياتي و رزمايش نشان داديم، تصريح كرد: اين نويد را مي توانم بدهم كه بخش سامانه موشكي مرصاد را تماما در كشور و آن بخش هايي كه برابر طرح جامع پدافند هوايي ترسيم كرده ايم، به توليد انبوه رسيده و گسترش پيدا خواهد كرد. در بخش توليد موشك هاي بومي هم مشكلي نداريم چرا كه به تعداد كافي براي خسته كردن دشمن از اين موشك ها در اختيار داريم.
«در خصوص توليدات بومي از جمله رادارهاي ثامن، شهاب و رادار سپهر، اين نويد را مي دهيم كه رادار راهبردي سپهر را در سال آينده گسترش دهيم و از آن در صحنه با برد بيش از 2500 تا 3000 كيلومتر استفاده عملياتي كنيم.»
امير اسماعيلي با بيان اينكه تمام هواپيماهاي فرامنطقه اي كه در اقصي نقاط اطراف كشور ما در حال پرواز هستند، اگر به موقع از ما اخطار نگيرند، بدشان نمي آيد كه بر فراز كشور ما پرواز كنند، تصريح كرد: ما اين اواخر هيچ موردي نداشتيم كه دشمن بخواهد براي جاسوسي پرنده اي را بفرستد، بنابراين صحبتي از تازگي نيست و هر زمان كه به مرزها نزديك شوند، به آنها اخطار داده مي شود و اين وظيفه قرارگاه پدافند هوايي و شبكه يكپارچه كشور است كه به وفور صورت مي گيرد؛ اخطار به موقع داده مي شود و آنها هم تمكين كرده و از مرزهاي ما دور مي شوند.
وي با تاكيد بر اينكه ما در بخش فرعي فقط به اين فكر نمي كنيم كه حجم انبوهي از موشك هاي حمله ور را منهدم كنيم، بلكه بايد آنها را منحرف هم كنيم، اظهار داشت: پدافند هوايي تنها به انهدام فكر نمي كند، به تعويق انداختن ماموريت و يا تغيير در ماموريت خودش ماموريت پدافند هوايي است و از جمله اقداماتي كه ما به دنبال آن هستيم و در نمونه هاي آزمايشگاهي به آن رسيده ايم، كار انحراف موشك هاي كروز دشمن است.
«موشك هاي كروز دشمن طبيعتا نيازمند اين هستند كه از طريق سايت هاي زميني هدايت شوند، آنچه را كه ما در اين مرحله به آن دست يافتيم، انحراف موشك توسط پري پلن است، اين هم جزء تاكتيك هاي پدافند هوايي است كه اگر اتفاقي افتاد، در صحنه نشان خواهيم داد كه به چه صورت اقدام مي شود.»
امير اسماعيلي در ادامه درباره نحوه حراست و حفاظت قرارگاه پدافند هوايي از مراكز و تاسيسات هسته اي به عنوان مراكز حساس و كليدي كشور تاكيد كرد: پدافند هوايي تنها از مركز هسته اي كشور دفاع نمي كند، در كشور مراكز حياتي بسياري مثل پالايشگاه ها، صنايع پتروشيمي و سدها وجود دارند كه همه اين نقاط حساس بوده و توسط پدافند هوايي از آنها دفاع مي شود.وي با بيان اينكه از مراكز حساس و هسته اي كشور دفاع لايه به لايه مي كنيم، گفت: اينگونه نيست كه ما يك سامانه در يك مركز هسته اي بگذاريم و آن را به امان خدا رها كنيم؛ پدافند از دورتر از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران شروع مي شود به مرزها مي رسد.
 


آخرين خبرها از بررسي هاي كميته ويژه مجلس

در مورد حادثه قم

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس آخرين نتايج بررسي هاي كميته ويژه مجلس در مورد حادثه قم را تشريح كرد.
سيدحسين نقوي حسيني در گفت وگو با ايسنا با اشاره به حضور اعضاي كميته ويژه اين كميسيون براي پيگيري حادثه 22 بهمن در اين استان، گفت: روز گذشته با فرمانده سپاه و مسئول اطلاعات سپاه قم جلسه اي برگزار كرديم كه احتمالا در همين راستا پنجشنبه هفته جاري ملاقاتي با برخي از مراجع قم نيز خواهيم داشت.
وي اظهار كرد: اعضاي كميته ويژه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس روز دوشنبه به استان قم سفر كردند تا ادامه رسيدگي به جزئيات حادثه 22 بهمن در اين استان را مورد رسيدگي قرار دهند.
نقوي حسيني افزود: در همين راستا روز دوشنبه با فرمانده سپاه استان قم و معاون برنامه ريزي اين شهر، مسئول اطلاعات و مسئول حفاظت سپاه قم و همچنين فرماندار اين شهرستان جلسه اي برگزار كرديم و نقطه نظرات آنها را استماع كرديم.
به گفته نقوي حسيني، نتيجه نهايي اين جلسات و استماع نظرها به تهيه گزارشي ختم مي شود كه آن را به مجلس ارائه خواهيم كرد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين از احتمال ديدار با برخي از مراجع قم در روز پنجشنبه هفته جاري خبر داد.
 


جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي:

 رؤساي قوا در عمل به مطالبات رهبري پاسخ دهند

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با انتشار بيانيه اي خواستار اتحاد بيشتر مسئولين و پاسخ عملي به مطالبات رهبري از سوي روساي قواي سه گانه شد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است؛ «آنچه چراغ هدايت و موجب شكل گيري فصل جديدي براي خدمتگزاري براي مردم خواهد شد بيانات و راهنمايي هاي رهبر خردمند و حكيم انقلاب است كه در روزهاي اخير فرياد پيامبرگونه و امام گونه ايشان، آبي بود كه بر آتش التهاب مسئولين و دشمنان ريخته شد. بر اين اساس، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، ضمن ابراز گلايه شديد از عملكرد مسئولين و جريان هاي مختلف سياسي، خواستار عذرخواهي صريح روساي قوا و فعالين سياسي از محضر رهبري و مردم متدين و انقلابي ايران اسلامي است. البته اين عذرخواهي تنها با نامه نگاري پايان نمي يابد و بايد در عمل ديد كه چگونه مي خواهند در جهت مطالبات رهبري و مردم حركت كنند.
جريان ها و مسئوليني هم كه تا امروز صرفا شعار تبعيت از ولايت سر مي دادند اما در عمل اختلاف، تهمت، قانون شكني و هتاكي را در دستور كار داشتند با شرمساري و عذرخواهي از مردم به بگومگوهاي بيهوده ميان خود پايان دهند.»

 


از سوي رئيس جمهور

اصلاحات دستورالعمل اجرايي نحوه انتخاب و انتصاب مديران حرفه اي ابلاغ شد

از سوي رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي اداري، اصلاحات دستورالعمل اجرايي شرايط عمومي شايستگي هاي عمومي و تخصصي و نحوه انتخاب و انتصاب مديران حرفه اي ابلاغ شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت براساس اصلاحات تبصره (3) ماده (3) اين دستورالعمل، در موارد خاصي كه فرد انتخاب شده براي پست هاي مديريتي داراي توانمندي بالا بوده ولي شرايط پيش بيني شده را دارا نباشد، دستگاه هاي اجرايي مي توانند پيشنهاد لازم را پس از تاييد بالاترين مقام دستگاه، همراه با مدارك و مستندات مربوط براي طرح در شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني ارائه كنند تا شوراي مزبور براساس ضوابطي كه در اين زمينه به تصويب مي رساند، اتخاذ تصميم كند.
همچنين يك تبصره به عنوان تبصره (4) به ماده (3) الحاق و تبصره (4) به تبصره (5) تغيير مي يابد كه براساس آن، كارمنداني كه به موجب ضوابط قبلي، شرايط احراز شغل خاصي را به لحاظ نوع رشته تحصيلي دارا بوده در يكي از پست هاي سازماني آن شغل تخصيص يافته و تغيير در شغل آنان ايجاد نشده و در حال حاضر با توجه به اصلاحات طرح هاي طبقه بندي مشاغل شرايط احراز شغل مربوط را ندارند، چنانچه كماكان در همان شغل اشتغال داشته باشند، دستگاه متبوع مي تواند با رعايت ساير ضوابط و مقررات، براي انتصاب آنها در پست هاي مديريتي سطح سه (پايه)، اقدام كند. براي انتصاب اين افراد در پست هاي مديريتي بالاتر، لازم است براساس مفاد تبصره 3 اقدام كنند.
 


طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران به مجمع تشخيص رفت

با اصرار نمايندگان مجلس بر مصوبه قبلي خود طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار به مجمع تشخيص رفت.
موضوع مورد بحث و اصرار نمايندگان ماده 11 از اين طرح بود كه براساس آن حق بيمه بيكاري به ميزان 4 درصد مزد يا حقوق بيمه شده است كه 3 درصد آن توسط كارفرما و يك درصد توسط دولت تأمين و پرداخت مي شود.
نمايندگان مجلس با 127 رأي موافق، 12 رأي مخالف و 21 رأي ممتنع به اين موضوع رأي دادند.
مخالفت با فوريت طرحي
درباره سامانه حرارتي مدارس
نمايندگان مجلس در ادامه با دو فوريت طرح استفساريه بند (3-10) قانون بودجه سال 1391 كل كشور را مورد بحث و بررسي قرار داده و به تصويب نرساند.
وكلاي ملت با 86 رأي موافق، 84 رأي مخالف و 17 رأي ممتنع از 208 نفر از نمايندگان حاضر در جلسه، دو فوريت اين طرح را به تصويب نرساندند و سپس با 88 رأي موافق، 66 رأي مخالف و 15 رأي ممتنع از 208 نماينده حاضر در جلسه، با يك فوريت آن نيز مخالفت كردند.
اين طرح كه شامل يك مقدمه توجيهي و موضوع استفساريه است، به امضاي 57 نفر از نمايندگان مجلس رسيده است.
اين طرح كه به صورت عادي در دستور كار مجلس قرار مي گيرد در صورت تصويب نهايي طي آن مقرر مي شود كه مقصود از گازكشي داخلي مدارس با توجه به ممنوعيت استفاده از وسائل گازسوز در مدارس، شامل سامانه حرارت مركزي استاندارد در مدارس نيز مي شود.
در مقدمه توجيهي طرح مذكور آمده است: براساس بند (3-10) بودجه 91 مقرر شده است كه به ازاي مصرف هر متر مكعب گاز، شركت گاز 50 ريال از مشتركين دريافت و نسبت به «گازرساني به شهرها و روستاها» و «گازكشي داخل مدارس» اقدام كند.
اين مقدمه مي افزايد: با توجه به اينكه براساس مقررات مالي ساختمان كشور و آئين نامه هاي ساختماني گازكشي داخل مدارس ممنوع است، خواهشمند است استفساريه پيوست براي شفاف شدن موضوع در صحن علني مطرح شود.
اعتراض نماينده زرند در مورد ممنوعيت صادرات پسته
نماينده زرند كرمان در جلسه علني ديروز به ممنوعيت صادرات پسته اعتراض كرد و گفت: مردم حاضرند پسته نخورند ولي صادرات اين محصول قطع نشود!
حسين اميري خامكاني افزود: اخيراً توسط دولت موضوع منع صادرات پسته اعلام شد كه مسئله بازار پسته را هم مانند بازار ارز به هم ريخت و تقريباً بازار راكد شده است.
اين نماينده اظهار داشت: همين امروز صبح چندين تلفن از جاهاي مختلف كشور داشتيم كه در اين رابطه مباحث را مطرح كردند؛ پسته يك محصول صادراتي و مردم سال هاي سال است كه پسته را به اسم صادرات مي شناسند و توليد پسته براي صادرات است.
اميري خامكاني خاطرنشان كرد: كالاهايي مثل پسته صادراتي هستند و مردم حتي حاضرند پسته در آجيل شان نباشد اما بازاري را كه در دنيا در دست داريم از دست ندهيم.
حمايت از كودكان بي سرپرست و بدسرپرست
نمايندگان در بخش ديگري از جلسه علني ديروز رسيدگي به لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست و بدسرپرست را در دستور كار خود قرار دادند.
وكلاي ملت به منظور تأمين نظر شوراي نگهبان، مواد 6، 9 و 17 اين لايحه را مورد بحث و بررسي قرار داده و با اصلاحاتي به تصويب رساند.
به موجب مصوبه مجلس، رعايت اشتراكات ديني ميان سرپرست و افراد تحت سرپرستي الزامي است. دادگاه صالح مي تواند با رعايت مصلحت كودك و نوجوان غير مسلمان سرپرستي وي را به درخواست كنندگان مسلمان بسپارد.
مجلس مقرر كرد در صورتي كه متقاضي سرپرستي ادعاي يافتن طفلي را بنمايد و ادعاي وي در دادگاه ثابت شود، چنانچه واجد شرايط مندرج در اين قانون براي سرپرستي باشد، در اولويت واگذاري سرپرستي قرار مي گيرد.
مجلسي ها همچنين تصويب كردند كه همه كودكان و نوجوانان نابالغ و نيز افراد بالغ زير 16 سال كه به تشخيص دادگاه، عدم رشد و يا نياز آنان به سرپرستي احراز شود و واجد شرايط مذكور در ماده 8 اين قانون باشند، مشمول مفاد اين قانون مي شوند.
وكلاي ملت تصويب كردند كه تكاليف سرپرست نسبت به كودك و يا نوجوان از لحاظ نگهداري، تربيت و نفقه، با رعايت تبصره ماده 15 و احترام، نظير تكاليف والدين نسبت به اولاد است.
كودك يا نوجوان تحت سرپرستي نيز مكلف است نسبت به سرپرست، احترامات متناسب با شأن وي را رعايت كند.
تصويب لايحه عضويت ايران در 8 D
نمايندگان مجلس همچنين لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در گروه 8 كشور در حال توسعه موسوم به دي 8 را كه اعاده شده از سوي شوراي نگهبان بود بررسي و با الحاق يك ماده به آن موافقت كردند .
طبق مصوبه مجلس به دولت جمهوري اسلامي ايران اجازه داده شد كه در گروه 8 كشور در حال توسعه (D8) به شرح بيانيه پيوست عضويت يابد و نسبت به پرداخت حق عضويت مربوط، اقدام نمايد.
براساس اين گزارش تعيين و تغيير دستگاه اجرايي طرف عضويت برعهده دولت است.
همچنين متن «اجراي بند 10 از طرف جمهوري اسلامي ايران منوط به رعايت اصل 77 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران» به اين ماده واحده الحاق شد.
نمايندگان مجلس با 157 راي موافق، 5 راي مخالف و 9 راي ممتنع اصلاح لايحه عضويت دولت ايران در گروه (D8) را تصويب كردند.
اصلاح لايحه حمايت از خانواده
نمايندگان همچنين لايحه حمايت از خانواده اعاده شده از شوراي نگهبان را مورد بحث و بررسي قرار داده و با اصلاحاتي به منظور تامين نظر آن شورا به تصويب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، ماده 30 اين لايحه با اصلاحاتي به تصويب رسيد و مقرر شد در مواردي كه زوجه در دادگاه ثابت كند به امر زوج يا اذن وي از مال خود براي مخارج متعارف زندگي مشترك كه برعهده زوج است، هزينه كرده و زوج نتواند قصد تبرع زوجه را اثبات كند، مي تواند معادل آن را از وي دريافت نمايد.
وكلاي ملت با 138 راي موافق، 11 راي مخالف و 13 راي ممتنع از 216 نماينده حاضر در جلسه، اين ماده را به تصويب رساندند.
تسريع در لايحه حمايت از جمعيت
نمايندگان با بررسي خارج از دستور لايحه حمايت از افزايش جمعيت موافقت كردند.
براساس اين گزارش در ابتدا، عزيزي نماينده مردم فارسان در مخالفت با بررسي خارج از دستور اين لايحه گفت: مخالف رفع محدوديت ها براي افزايش جمعيت نيستم بلكه معتقدم بايد براي افزايش جمعيت به شكل هدفمند و كارشناسي عمل كنيم.
وي با بيان اينكه افزايش جمعيت مشروط به كيفي بودن آن براي كشور مفيد است، افزود: اگر هر مادر به طور ميانگين 5/2 فرزند داشته باشد و ميزان مرگ و مير يك دهم باشد جمعيت ما پويا و جوان خواهد بود.
نماينده مردم فارسان با بيان اينكه افزايش جمعيت بايد مطابق با امكانات و شرايط كشور باشد، تاكيد كرد: براي افزايش جمعيت بين نخبگان بايد تلاش كنيم تا جمعيت با كيفيت افزايش يابد.
براساس اين گزارش حجت الاسلام سيدمهدي موسوي نژاد نماينده مردم دشتستان در موافقت با بررسي خارج از دستور لايحه حمايت از افزايش جمعيت گفت: ما براي پويا شدن جمعيت و سالخورده نشدن آن نياز به افزايش جمعيت داريم.
بررسي خارج از دستور لايحه حمايت از افزايش جمعيت با 157 راي موافق، 5 راي مخالف و 9 راي ممتنع به تصويب مجلس رسيد.
مجلس به تسريع در بررسي لايحه حمايت از افزايش جمعيت راي مثبت داد.
سوال از وزير كشور منتفي شد
در جلسه علني ديروز چهار نفر از طرح سوال خود از وزير كشور انصراف داده و در نتيجه سوال از وزير كشور منتفي شد.
محمدحسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس، در زمان قرائت دستور جلسه علني مجلس گفت كه به دليل پس گرفتن سوال غلامرضا كاتب، كاظم جلالي، عبدالرحمن رستميان و عليرضا خسروي از وزير كشور طرح سوال در مجلس منتفي مي شود.
جلسه راي اعتماد به «نامي» 8 اسفند
برگزار مي شود
عضو هيئت رئيسه مجلس از برگزاري جلسه راي اعتماد به وزير معرفي شده براي تصدي وزارت ارتباطات در روز سه شنبه هفته آينده 8 اسفند خبر داد.
جواد جهانگيرزاده نماينده مردم اروميه و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، در گفت وگو با فارس، اعلام كرد كه هفته آينده مجلس تشكيل جلسه علني مي دهد.
وي با اشاره به معرفي محمدحسن نامي توسط دولت به مجلس براي تصدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: جلسه راي اعتماد به وزير معرفي شده نيز سه شنبه هفته آينده 8 اسفند ماه برگزار مي شود.
به گزارش فارس، طبق روال، نمايندگان هفته آينده مي بايست براي سركشي به حوزه هاي انتخابيه مي رفتند اما از آنجا كه دولت هنوز بودجه 92 را تقديم مجلس نكرده و همچنين نامي براي تصدي وزارت ارتباطات به مجلس معرفي شده، به همين دلايل وكلاي ملت هفته آينده نيز تشكيل جلسه علني مي دهند تا هم جلسه راي اعتماد به وزير معرفي شده برگزار شود و هم اينكه اگر دولت روز چهارشنبه [ امروز] هم نتوانست لايحه بودجه سال 92 را تقديم مجلس كند، بتواند هفته آينده لايحه بودجه سالانه را به مجلس بدهد.
تفحص از هزينه كرد اعتبارات فرهنگي
با راي نمايندگان مجلس از نحوه هزينه كرد اعتبارات فرهنگي بودجه سال هاي 89 و 90 تفحص مي كند.
براساس اين گزارش كميسيون فرهنگي به رد اين تحقيق و تفحص راي داده بود اما نمايندگان مجلس در جلسه علني اين تقاضا را تصويب كردند.
كميسيون فرهنگي در تشريح دلايل اين تحقيق و تفحص گفته بود كه بودجه فرهنگي سال 90 ابهام ندارد به دليل اينكه كميسيون فرهنگي به صورت شفاف بودجه را تقسيم كرده است.

 


خارج از دستور

بيانيه فراكسيون اصولگرايان
درباره بيانات 28 بهمن رهبر انقلاب
فراكسيون اصولگرايان در بيانيه اي مبسوط به تشريح دلايل منجر به يكشنبه استيضاح پرداخته و از رئيس مجلس خواست تا تدبيري بينديشد كه عملكرد تعدادي از نمايندگان به تذكر و خطاب رهبري منجر نشود.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: در مجلس دو طرز فكر و دو روش در قبال رهنمودها و هشدارهاي مقام معظم رهبري وجود دارد. يك دسته از نمايندگان كه اكثريت تام مجلس را تشكيل مي دهند معتقدند بايد با تامل و تفكر در سخنان رهبري ملاك و معيار به دست آورد و به اصطلاح با «تنقيح مناط» به تشخيص مصاديق پرداخت و معدودي معتقدند بايد به آنچه خود تشخيص مي دهند درست است عمل كنند و اگر رهبري به صراحت نظري دادند آنان در عمل تابع خواهند بود، فرق اين دو روش در اين است كه در اولي سعي مي شود در مقام فكر و نظر و تشخيص با رهبري هماهنگي و همراهي حاصل شود و در دومي اظهار مي شود كه ما به فكر و تشخيص خودمان عمل كنيم اما در مقام عمل از امر و نهي رهبري و حكم حكومتي اطاعت مي كنيم.
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: اكنون توصيه دوستانه و مشفقانه ما به رياست محترم مجلس اين است كه تدبيري بينديشند تا طراحي و تصميم معدود نمايندگاني كه روش مذكور در فوق را برگزيده اند مجلس را به مسيري كه منجر به تذكر و خطاب رهبري شود نكشاند.
 


در مكتب امام

خير دنيا و آخرت شما در اين كار است
به همه در كوشش براي رفاه طبقات محروم وصيت مي كنم كه خير دنيا و آخرت شماها رسيدگي به حال محرومان جامعه است كه در طول تاريخ ستم شاهي و خان خاني در رنج و زحمت بوده اند.
و چه نيكوست كه طبقات تمكن دار بطور داوطلب براي زاغه و چپرنشينان مسكن و رفاه تهيه كنند.
آئين انقلاب اسلامي - ص 463
 


عراقچي: 1+5 در قزاقستان حسن نيت خود را نشان دهد

يك عضو تيم مذاكره كننده كشورمان با تاكيد بر اين كه تهران هيچ گاه ميز مذاكرات را ترك نكرده خواستار نشان دادن حسن نيت از سوي 1+5 در مذاكرات آلماتي شد.
«سيد عباس عراقچي» درحاشيه همايش ايران و همكاري هاي بين المللي در اوراسيا در جمع خبرنگاران در خصوص نشست 1+5 و ايران كه 8 اسفند در آلماتي قزاقستان برگزار خواهد شد، گفت: زماني اين دور از گفت وگوها متفاوت خواهد بود كه طرف مقابل حسن نيت از خود نشان بدهد.
وي افزود: در جريان مذاكرات مشخص خواهد شد كه آيا طرف مقابل براي حل موضوع حسن نيت دارد يا نه.
عراقچي گفت: ما هيچ گاه ميز مذاكرات را در هيچ شرايطي ترك نكرده ايم.
وي در خصوص مدت برگزاري مذاكرات قزاقستان گفت: معمولا اين گفت وگوها يك روز برگزار مي شود اما اگر لازم باشد بيشتر هم خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين دوره از مذاكرات نتيجه اي حاصل خواهد شد يا نه، گفت: ما هيچگاه از گفت وگوها نااميد نيستيم.
ايران پيشنهاد جديدي دريافت نكرده است
در همين رابطه، يك عضو ديگر تيم مذاكره كننده كشورمان در واكنش به ادعاي برخي رسانه ها اعلام كرد كه تاكنون پيشنهاد جديدي از طرف گروه 1+5 به ايران ارائه نشده است.
«مصطفي دولتيار» در اين باره گفت، پيشنهادي مطرح نبوده و صرفا نبايد ادعاي خبرگزاري ها را جدي گرفت.
 


معاون اول رئيس جمهور:

سفرهاي رهبر انقلاب همواره براي ملت توام با بركات است

معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: حضور رهبر معظم انقلاب در سفر به استان هاي كشور همواره براي ملت بركات زيادي به همراه داشته است.
«محمدرضا رحيمي» در نشست بررسي مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالي كه با استقبال وصف ناپذير مردم اين استان همراه شد، با تاكيد بر اهميت و جايگاه ويژه و خاص سفرهاي رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: حضور رهبري در اين سفرها بركات زيادي براي ملت به همراه داشته و دارد و بر اين اساس نبايد برخي مشكلات، اجراي مصوبات سفر ايشان را به تاخير بيندازد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رحيمي خاطرنشان كرد: حضور پرشور مردم در سفرهاي رهبر معظم انقلاب همواره پيام هايي را براي دشمنان و بدخواهان نظام به همراه داشته و دشمنان را مايوس كرده است. وي با اشاره به حضور و نقش مهم ملت ايران در عرصه هاي مختلف كه در نوبه خود يك سرمايه بزرگ براي انقلاب به شمار مي آيد، افزود: همان طور كه نمونه بارز آن را هر سال در 22 بهمن ماه مشاهده مي كنيم و برخلاف تصور دشمنان، دلدادگي مردم به ولايت و نظام هر سال بيشتر از سال هاي گذشته به نمايش گذاشته مي شود.
گفتني است، در اين نشست كه نماينده دفتر مقام معظم رهبري، «مجيد نامجو» وزير نيرو، «محمود احمدي بيغش» استاندار خراسان شمالي، مديران عامل بانك ها و معاونين برخي دستگاه هاي اجرايي نيز حضور داشتند، طرح ها و پروژه هاي مصوب در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالي بررسي شد و موانعي كه پيش روي شماري از مصوبات وجود داشت، با همفكري و تبادل نظر از ميان برداشته شد.
 


آخرين اخبار انتخاباتي از چهره ها و گروه هاي سياسي

علي رغم زمان چهار ماهه تا انتخابات آتي رياست جمهوري، خبرهاي منتشره از تكاپوي گروه هاي مختلف سياسي براي تعيين نامزدهاي مورد نظر براي اين انتخابات حكايت دارد.
در تازه ترين اظهارنظرها در اين مورد، غلامعلي حدادعادل عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان (حداد، قاليباف، ولايتي) گفت: جلسات اين ائتلاف سر جاي خود باقي است و همچنان باهم ارتباط داريم.
وي اضافه كرد: ما گفتيم منعي براي اينكه كسي به ائتلاف سه گانه اضافه شود وجود ندارد.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس در پاسخ به اين سؤال كه آيا در ائتلاف سه گانه اختلاف وجود دارد خاطرنشان كرد: اختلافي بين ما نيست.
حدادعادل در پاسخ به اين پرسش كه شنيده شده آقاي قاليباف در خصوص رسانه اي شدن اين ائتلاف آزرده خاطر است گفت: خير، صحت ندارد.
همچنين مجيد متقي فر عضو شوراي مركزي و مسئول استان تهران جبهه پايداري درباره اظهارات اخير حسينيان مبني بر اينكه برخي افراد مورد نظر جبهه پايداري كانديداتوري را پذيرفته اند، اظهار داشت: زماني كه جبهه پايداري به جمع بندي نهايي برسد قطعاً نامزد خود را اعلام خواهد كرد لذا در حال حاضر بايد فضاي سياسي را تبيين كرد و هنوز فضاي كشور انتخاباتي نشده است.
به گزارش فارس عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با تأكيد براينكه دست پايداري پر است، خاطرنشان كرد: فتاح و جليلي از نگاه ما به صورت جدي مطرح هستند و افراد ارزشمندي محسوب مي شوند البته افراد ديگري نيز در دست بررسي قرار دارند.
در همين حال محسن رضايي درباره توطئه دشمنان براي برهم زدن آرامش كشور در آستانه انتخابات، گفت: همدلي دولت، مجلس و قوه قضائيه مهمترين خط مشي است كه مي تواند آرامش را در جريان انتخابات برقرار كند و كمك كند كه عده اي كه مخالف آزادي و دموكراسي در ايران هستند، در اهداف خود موفق نشوند و هماهنگي نيروهاي نظام نقش مؤثري را در انجام يك انتخابات سالم و موفق مي تواند داشته باشد.
وي در مورد وضعيت كانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: در روزهاي آينده در مورد نامزدي ام در انتخابات اعلام نظر مي كنم و اگر قرار شد كه در انتخابات كانديدا شوم به صورت مستقل وارد مي شوم.
رضايي در مورد احتمال كانديداتوري هاشمي گفت: من بعيد مي دانم هاشمي در انتخابات كانديدا شود.
همچنين، رمضانعلي شجاعي كياسري نماينده مردم ساري و سخنگوي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت با بيان اينكه اين فراكسيون همچنان معتقد به حضور علي لاريجاني در انتخابات خرداد 92 است، گفت: در پاسخ به دعوت رسمي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت از آقاي لاريجاني براي شركت در انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم، ايشان نظر نهايي خود را تاكنون اعلام نكرده است.
وي با بيان اينكه كانديداتوري لاريجاني در انتخابات 92 منتفي نيست، افزود: ما همچنان تلاش خود را براي متقاعد كردن آقاي لاريجاني براي كانديداتوري در انتخابات 92 انجام مي دهيم تا ايشان را راضي به كانديداتوري در انتخابات بكنيم.
از سوي ديگر؛ رئيس ستاد انتخاباتي جبهه اصلاح طلبان اظهار داشت: محقق داماد در جلسات اصلاح طلبان به عنوان گزينه اصلاح طلبان براي رياست جمهوري مطرح است.
محمدجواد حق شناس افزود: تمام ويژگي هايي كه براي رئيس جمهور از جمله رجل مذهبي، سياسي، مدير، مدبر و ايراني الاصل بودن در قانون اساسي آمده است را آقاي محقق داماد داراست. البته ايشان حضورش در عرصه انتخابات را به شدت تكذيب كرد.
همچنين محمدرضا عارف درباره انتخابات آتي گفت: من هنوز اعلام كانديداتوري قطعي نكرده ام. سابقه ام نشان مي دهد شخصاً براي هيچ پستي كانديدا نشده ام. هر وقت احساس مي كردم خدمتي مي توانم انجام دهم جواب منفي ندادم. در اين مقطع هم اگر احساس كنم فردي مناسب تر از من در عرصه انتخابات وجود دارد صحنه را به او واگذار مي كنم.
وي افزود: اصلاح طلبان بايد به اجماع برسند من نه آنچنان به اجماع اميدوار هستم و نه نااميد. براساس سابقه انتخابات سال 84 كه در قدرت بوديم ولي به اجماع نرسيديم مقداري نگران هستم.
عليرضا محجوب دبيركل خانه كارگر نيز در گفت و گويي پيش بيني كرد تعداد نامزدهاي نهايي انتخابات رياست جمهوري دو رقمي خواهد بود و افزود: در انتخابات رياست جمهوري حسين كمالي نامزد مورد حمايت خانه كارگر است و درباره ساير اصلاح طلبان نيز بايد از خود آنها سؤال كنيد.

 


وزير دفاع خبر داد

ساخت رادارهاي كشف ماهواره در آينده نزديك

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در دومين همايش فناوري سيستم هاي راداري در دانشگاه جامع امام حسين(ع) از ساخت رادارهاي كشف ماهواره در آينده اي نزديك خبر داد.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در اين همايش كه صبح ديروز در دانشگاه جامع امام حسين(ع) برگزار شد، طي سخناني به شكست هاي نظام سلطه و بويژه آمريكا اشاره كرد و گفت: آمريكا مي خواست الگوي دموكراسي خاص خود را در عراق پياده كند اما شكست خورد. آنها به دنبال نوسازي سياسي از طريق دولت ها بودند اما بيداري اسلامي برنامه هاي آنها را به هم ريخت، چرا كه نوسازي ملت ها رقم خورد. آمريكا به دنبال جهاني سازي و معرفي ليبرال دموكراسي به عنوان نهايت آمال بشر بود اما خودشان در همين عرصه به شدت دچار مشكل هستند.
وي افزود: آنها تلاش مي كردند جمهوري اسلامي را مهار و از نفود آن جلوگيري كنند اما اعتراف مي كنند كه هر جا پا را گذاشته اند ردپاي ايران در آنجا بوده است. اين شكست ها نشان مي دهد مسيري را كه طي مي كنند قابليت تحقق ندارد و امروز به سمت افول مي روند. خود مراجع آمريكايي اعلام كردند كه در سال 2030 آمريكا ديگر قدرت برتر نيست و حداكثر يك قدرت مثل ساير قدرتهاست و بر اين باورند كه آينده متعلق به غرب نيست بلكه به آسيا تعلق پيدا خواهد كرد.
وزير دفاع با اشاره به اختلاف رژيم صهيونيستي و آمريكا اظهار داشت: اين اختلافات نشان مي دهد كه دولتمردان آمريكا اگر عاقل باشند نبايد همه تخم مرغ هايشان را در سبد رژيم صهيونيستي قرار دهند و اين واقعيت ناشي از اختلافي است كه در منافع آنها به وجود آمده است. بسياري از مراجع و كارشناسان آمريكايي و حتي رژيم صهيونيستي درباره آينده اين رژيم نگرانند و اعلام كرده اند كه در آينده، رژيم صهيونيستي وجود نخواهد داشت.
سردار وحيدي در ادامه به توان نظامي دشمنان جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: ما نمي توانيم فعاليت دشمن را ناديده بگيريم و بايد هم تراز و حتي بالاتر از دشمن توانايي خود را ارتقا دهيم.
وي همچنين با اشاره به اهميت موضوع رادار در عرصه هاي نظامي تصريح كرد: صحبت از دفاع هوشمند بدون توجه به موضوع رادار قابل تصور نيست و هيچ حوزه اي از جنگ هوايي، دريايي و زميني نيست مگر آنكه موضوع رادار در مفهوم عام آن در دفاع و تهاجم نقش كليدي داشته باشد.
وزير دفاع با بيان اينكه «بايد بپذيريم كه يك عقب ماندگي در حوزه رادار داشته ايم»، خاطر نشان كرد: البته در چند سال اخير رشد خوبي صورت گرفته است و مي توان گفت جهش داشته ايم. امروز ما در رادار آرايه فازي باند اف حرف براي گفتن داريم و گام زيادي براي رسيدن به رادار باند ايكس نمانده است. البته فهرست بلندي از رادارها مانند رادار موج ميلي متري و سيكرها نيز مهم اند.
وحيدي اضافه كرد: رادارهاي ما با برد 500 و 700 كيلومتري هستند و در آينده نزديك به بالاي 1000 و 3000 كيلومتر خواهند رسيد. ما رادارهايي براي كشف ماهواره ها كه از آرايه فازي پيروي مي كنند، توليد كرده ايم. ما توليداتي خوبي داشته ايم اما كافي نيست، چرا كه رادارها جزو مهمترين مسائل است و زيرساختهاي خوبي براي ادامه قوي تر حركت ما در اين عرصه بوجود آمده است.
وزير دفاع در ادامه اين همايش با حضور در جمع خبرنگاران، با تاكيد بر اينكه «موضوع رادار براي جمهوري اسلامي، هم در عرصه نظامي و هم در عرصه غيرنظامي مهم است»، گفت« ما رادارهاي مختلفي تاكنون توليد كرده ايم و البته رادارهاي پيشرفته تري نيز در حال توليد است.
وي درباره دستاوردهاي جديد كشورمان در عرصه نظامي اظهار كرد: ما در حوزه رادار، دستاوردهاي جديدي داريم كه در ماه هاي آينده رونمايي خواهد شد. ناو جماران 2 پيشرفته، شناور پرنده با تعريف جديد به شكل تهاجمي و نوعي زيردريايي جديد هم در آينده رونمايي خواهد شد.
وزير دفاع در پاسخ به پرسشي درباره سردار حسن شاطري كه چندي پيش در سوريه به دست رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد گفت تروريستها به عنوان يك مشكل جامعه جهاني بروز كرده اند و همه جا حضور دارند و متاسفانه مورد حمايت نظام سلطه هستند و با وجود ادعاي مخالفت آنها با تروريسم، از انواع مختلف آن مثل تروريسم پهپادي كه اكنون جريان دارد حمايت مي كند.
وحيدي در پايان گفت: سردار شاطري انسان بزرگي بود كه به خدمت محرومان مي انديشيد. ما همواره شاهد اين بوده ايم كه كساني كه خدوم ملت ها بوده اند مورد غضب رژيم صهيونيستي بوده اند و ما به شهادت اين سردار بزرگ افتخار مي كنيم.
گفتني است، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه اين همايش از نمايشگاه تجهيزات و سيستم هاي راداري ديدن كرد.
 


مراسم گراميداشت سردار شهيد شاطري

 با پيام سيدحسن نصرالله برگزار شد

مراسم گراميداشت شهادت سردار حاج حسن شاطري با حضور جمعي از مسئولان لشكري و كشوري و با قرائت پيام دبيركل حزب الله لبنان برگزار شد.
آيت الله موحدي كرماني - امام جمعه موقت تهران - به عنوان سخنران اين مراسم با اشاره به اينكه جبهه حق قوي است اظهار داشت: در جبهه شما فرمانده خداست و قرآن به صراحت مي فرمايد اگر شما عده اي از دشمن را به ظاهر كشتيد در حقيقت بدانيد خداوند دشمنان شما را كشته و در جبهه اي كه خدا باشد دشمن هر كه و هر كجا باشد نمي تواند هيچ غلطي بكند.
وي افزود: جبهه حق بسيار قوي است، دشمن شما مي خواهد نور خدا را خاموش كند اما خداوند به جز پيروي شما، اراده ديگري ندارد و اين بيانگر قوي بودن جبهه حق است.
آيت الله موحدي كرماني با اشاره به خدمات سردار شاطري و اقدام جهادي آن شهيد گرانقدر در كمك به مردم لبنان براي بازسازي اين كشور تصريح كرد: براي موفقيت جبهه حق بينش ديني و آسماني را در دل هايتان نفوذ دهيد، به فكر نجات مستضعفين عالم باشيد به مردم فلسطين و لبنان كه در مضيقه هستند و دشمن به آنان ستم مي كند كمك نماييد.
علي لاريجاني، سردار احمد وحيدي، حسيني وزير ارشاد، سعيد جليلي، حداد عادل، سرلشكر محمدعلي جعفري، محسن رضايي، سردار پاكپور و امير پوردستان فرمانده هاي نيروي زميني سپاه و ارتش، سردار قاسم سليماني، سردار كاظميني فرمانده سپاه تهران، پدر شهيد عماد مغنيه و برخي از نمايندگان مجلس از جمله شخصيت هاي شركت كننده در اين مراسم بودند.
همچنين شيخ نبي نماينده سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان با حضور در مراسم بزرگداشت حسن شاطري رئيس ستاد بازسازي ايران در لبنان پيام تسليت دبيركل حزب الله لبنان را قرائت كرد و شهادت وي را تبريك و تسليت گفت.
دبيركل حزب الله لبنان در مراسم سالگرد شهادت عماد مغنيه در بيروت نيز شهادت سردار شاطري را به ملت ايران تسليت گفت و تاكيد كرد: اوج احترام و تقدير خود را به شهيد حسام خوشنويس به دليل تلاش هاي گسترده در بازسازي لبنان اعلام مي داريم، البته اين اولين فداكاري ايران در قبال لبنان نيست و به مسئولان ايراني و خانواده وي تسليت مي گوييم.
لاريجاني در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شهادت سردار شاطري ضايعه اي بزرگ براي مردم لبنان است زيرا جاي جاي كشور لبنان نشاني از زحمات شهيد شاطري وجود دارد.
لاريجاني افزود: هدف تروريستها از به شهادت رساندن شاطري اين است كه دست ياري افرادي مثل شهيد شاطري به مردم لبنان قطع شود زيرا شهيد شاطري ياور مردم لبنان محسوب مي شد.
وزير دفاع نيز با بيان اين كه شهادت شهيد شاطري نشان دهنده اوج استيصال صهيونيست ها است، اظهار كرد: شهادت شهيد شاطري را پرچم عزتي براي خود مي دانيم.
سردار وحيدي افزود: ايران حق خود مي داند كه به اقدامات تروريستي صهيونيست ها پاسخ دهد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10