(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 3 اسفند  1391 - شماره 20436

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مهر تاييد قاضي القضات
بر رسيدگي دقيق در پرونده فساد بانكي
در صحن علني مجلس
لايحه تنظيم سياست هاي جمعيتي تصويب شد
در مكتب امام
برگزيدگان خداوند (1)
خارج از دستور
همايش منطقه اي روحانيون
براي همبستگي با مردم بحرين برگزار شد
سردار پاكپور خبر داد
برگزاري رزمايش پيامبر اعظم 8 در جنوب شرق كشور
تشييع پيكر شهيد امير دكتر سنجابي
هاشمي رفسنجاني:
جمهوريت بدون تحزب موفق نخواهد بود
افشاي دخالت هاي آمريكا در تحقيقات پرونده آميا
سردار فضلي در رزمايش «الي بيت المقدس»:
بسيج براي پاسخ به هر تهديدي آماده است
مقدم فر: ولايت هم سرباز مي خواهد و هم سردار


مهر تاييد قاضي القضات

بر رسيدگي دقيق در پرونده فساد بانكي

رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه تمام مراحل رسيدگي به پرونده فساد بزرگ بانكي قابل دفاع است تاكيد كرد كه شرايط دادرسي در اين پرونده را كاملا متين و معقول مي دانيم.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي ضمن تسليت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به هجمه هاي شديد داخلي و خارجي رسانه ها عليه رسيدگي قوه قضاييه به پرونده فساد بزرگ مالي از روزهاي آغازين آن گفت: از ابتداي رسيدگي به اين پرونده، تبليغات بسيار وسيع و شديد رسانه هاي داخلي و خارجي، به اين مساله دامن زد و تلاش كرد كه ذهن مردم را به اين سمت سوق دهد كه قوه قضاييه توانايي رسيدگي به اين پرونده را ندارد اما دستگاه قضايي در همان زمان اعلام كرد كه با قدرت و اقتدار و عادلانه به اين پرونده رسيدگي خواهد كرد.
رئيس قوه قضاييه افزود: ما مفتخريم كه دستگاه قضايي توان و ظرفيت بالايي داشته و پرونده اي با اين حجم و وسعت و كميت را كه باعث فشارهاي زيادي نيز به قوه قضاييه شد، به خوبي رسيدگي كرد.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اين كه دستگاه قضايي با وجود تمام فشارها و هجمه ها و در بحبوحه زماني كه همه رسانه ها خواستار رسيدگي سريع بودند، با متانت و رعايت تمام جوانب قانوني و حقوق متهمان به اين پرونده رسيدگي كرد تا ثابت كند كه تحت تاثير رسانه ها و جريان ها نيست، افزود: حتي در زمان رسيدگي به اين پرونده برخي با بي مهري تمام و با تبليغات سو به اين مسئله دامن زدند كه چون خود قوه قضاييه در اين قضيه درگير است، نمي تواند به آن رسيدگي كند.
رئيس دستگاه قضا با تاكيد بر اين كه «تمام مراحل رسيدگي به اين پرونده و شرايط دادرسي آن كاملا قابل دفاع است» گفت: اين پرونده 28 هزار برگ اسناد دارد كه تمام آن با دقت رسيدگي شده و در جلساتي كه براي بررسي روند رسيدگي به اين پرونده داشتم كاملا به اين مسئله پي بردم كه رسيدگي ها دقيق و همراه با تسلط كامل قضات به پرونده بوده است.
آيت الله آملي لاريجاني با اعلام اين كه قوه قضائيه پس از اين نيز از ظرفيت بالاي خود در مقابله با فساد اقتصادي بهره خواهد برد، به سخنان گذشته رهبرمعظم انقلاب در خصوص مبارزه با فساد و ضرورت عملي كردن آن اشاره كرد و افزود: قوه قضاييه توصيه هاي رهبرمعظم انقلاب را نصب العين خود قرار داده و مي دهد و همچنان قاطعانه با انواع فساد مبارزه خواهد كرد.
رئيس قوه قضاييه همچنين با اشاره به اظهار ناراحتي شديد رهبرمعظم انقلاب از وقايع روز استيضاح گفت:رهبر معظم انقلاب همواره در مواقع حساس به صحنه مي آيند و روشنگري مي كنند و در اين موقعيت نيز ايشان با حكمت و صلابت و اقتدار در اين مسئله به آنچه خير و صلاح كشور است رهنمون شدند و همه ما بايد توجه داشته باشيم كه دستورات و توصيه هاي ايشان براي مصالح كشور است.
آيت الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: در حال حاضر آرامش جامعه از ضروري ترين مسائل كشور است و با توجه به دشمناني كه در اطراف ما هستند و نيز با توجه به تشديد تحريم ها، مشكلات معيشتي مردم، همه ما مسئولان بايد به وظايف خودمان در چارچوب قوانين عمل كنيم و قوا در كارهاي خود همسو باشند و تلاششان را در مسير خدمت رساني به مردم قرار دهند.
رئيس قوه قضاييه افزود: قابل قبول نيست در شرايطي كه مردم شريف ايران با تمام وجود در صحنه حاضر شدند و همواره حاضرند براي حفظ ارزش هاي انقلاب از هر مساله اي بگذرند، مسئولان برخي مسائل ضروري را رعايت نكنند.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، در اين جلسه بحث و بررسي درباره پيش نويس آيين نامه نحوه بازرسي، نظارت و ارزشيابي رفتار و عملكرد قضات صورت گرفت.


 


در صحن علني مجلس

لايحه تنظيم سياست هاي جمعيتي تصويب شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز خود كليات لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده را با راي بالايي به تصويب رساندند.
رسيدگي به لايحه تنظيم و اصلاح سياست هاي جمعيتي از جمله دستور كارهاي نشست علني ديروز مجلس بود كه با تصويب نهايي جزئيات و ماده واحده لايحه مذكور، مرخصي زايمان مادران به 9 ماه افزايش مي يابد و همسر آنها نيز از دو هفته مرخصي اجباري (تشويقي) برخوردار مي شوند.
به موجب مصوبه مجلس، اين قانون به مادراني كه سن فرزند آنها به 9 ماهگي نرسيده است، تسري مي يابد و مادر مي تواند تا سن 9 ماهگي نوزاد از مرخصي زايمان استفاده كند.
نيازمند قانون جامع تر
درباره اصلاح قوانين خانواده هستيم
محمدحسن آصفري نماينده مردم اراك در مجلس شوراي اسلامي در سخناني به عنوان نخستين مخالف كليات لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده اظهار داشت: رهبر انقلاب نسبت به اينكه امروز بايد درباره آهنگ كند رشد جمعيت در كشور تجديدنظر شود، تاكيد داشتند اما اين امر بايد با برنامه ريزي انجام شود تا در آينده با كمبود جمعيت مواجه نشويم.
وي با بيان اينكه طرح جامع تر، كامل تر و پخته تري درباره اصلاح سياست هاي جمعيتي بايد ارائه شود، افزود: نبايد مجددا مجبور شويم تا در سال هاي آينده در زمينه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت مجددا تجديدنظر كنيم، اگر باز هم از موضوع شاخص هاي بهداشتي و سلامت مادران و كودكان غافل شويم در آينده دوباره با مشكلاتي از اين دست مواجه مي شويم، بنابراين لازم است تا كار كارشناسي و توجه ويژه اي در زمينه اين طرح انجام شود.
آصفري ادامه داد: با وجود اينكه درباره كليات اين لايحه نظر موافقي دارم، اما بايد رشد جمعيت آهنگ مشخصي داشته باشد تا در آينده دچار مشكلاتي از جمله ايجاد اشتغال و مسائل اقتصادي نشويم و برنامه ريزي جامع و كاملي در اين زمينه صورت گيرد.
در ادامه اين جلسه سيدباقر حسيني نيز در سخناني به عنوان دومين مخالف كليات لايحه مذكور گفت: اينجا پيشنهاد شده كه اختيار را به دولت مي دهيم تا هر 5 سال يك بار در صورت لزوم لايحه اي را براساس شرايط تقديم مجلس كند.
وي با بيان اينكه اگر دولت خودش بيايد و تصميم گيري كند خلاف قانون است، تصريح كرد: هم اكنون مشكلات زيادي در كشور داريم و جوانان بسياري كه تحصيل كرده اند، بيكارند و با تصويب اين قانون، بايد به فكر اشتغال افراد جديد هم باشيم.
حسيني در پايان گفت: مهم اين است كه براي افراد جديد برنامه ريزي درستي انجام دهيم و اگر براي آينده آنها تدابيري انديشيده نشود، با مشكلات بسياري مواجه مي شويم.
شأن قانونگذاري در اختيار مجلس است
در ادامه جلسه علني ديروز مجلس، حجت الاسلام والمسلمين موسي غضنفرآبادي نماينده مردم بم در مجلس شوراي اسلامي طي اخطاري با استناد به اصل 85 قانون اساسي تبصره يك ماده واحده لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده را مغاير با قانون اساسي دانست.
وي افزود: در تبصره يك ماده واحده لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده به دولت اختيار داده شده كه هر 5 سال يكبار با توجه به نتايج سرشماري نفوس به برقراري امتيازات و يا ايجاد محدوديت هاي جمعيتي، اقدام كند در حالي كه اين اقدام از شئون قانونگذاري است و دولت چنين حقي ندارد.
غضنفرآبادي با بيان اينكه اصل 85 قانون اساسي، قانونگذاري را در مجلس حصر و با انتقال شئون قانونگذاري به ديگر نهادها مخالفت كرده است، افزود: در تبصره يك اين ماده واحده، دولت شأن قانونگذاري پيدا كرده است در حالي كه قانون اساسي چنين اجازه اي به دولت نمي دهد.
علي لاريجاني رئيس مجلس با وارد دانستن اخطار نماينده مردم بم، اختيار قانونگذاري به دولت را به تبصره يك ماده واحده لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت خانواده را تاييد كرد، اخطار غضنفرآبادي را به راي نمايندگان گذاشت.
نمايندگان مجلس با 157 راي موافق، 9 راي مخالف و 18 راي ممتنع نظر لاريجاني را مبني بر وارد بودن اخطار نماينده مردم بم را تاييد كردند.
بنا به نظر نماينده دولت و نماينده كميسيون مربوطه براي برطرف كردن اشكال قانون اساسي در تبصره يك ماده واحده لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده واژه هاي «با ارائه لايحه به مجلس» به اين تبصره اضافه شد تا دولت براي قائل شدن محدوديت ها و امتيازات جمعيتي، ملزم به ارائه لايحه به مجلس شد.
ميزان جمعيت در تأمين امنيت پايدار تعيين كننده است
كمال علي پور نماينده مردم قائم شهر در مجلس در سخناني به عنوان اولين موافق كليات لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده، اظهار داشت: دليلي وجود ندارد كه روي مهمترين موضوع يعني اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده كار نكنيم. چرا كه در آينده كشور با پيري جمعيت مواجه خواهد شد و كشور جواني نخواهيم داشت.
وي افزود: بايد سعي كنيم مشوق هاي بيشتري را در نظر بگيريم تا جمعيت كشور افزايش يابد اما اينكه بياييم محدوديت هايي در نظر بگيريم، قاعدتا آينده نگري نكرده ايم.
در اين جلسه همچنين مصطفي افضلي فر نماينده مردم اردبيل در مجلس نيز در سخناني به عنوان دومين موافق كليات لايحه مذكور، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر افزايش جمعيت البته با سازوكار مناسب تاكيد كرده اند.
وي افزود: رهبر انقلاب دراين باره انتظار ويژه اي از مجلس دارند كه در قالب قانوني، اين موضوع را تصويب و براي اجرا ابلاغ كنيم.
افضلي فر همچنين گفت: امنيت ملي كشور به كميت و كيفيت جمعيت بستگي دارد و ميزان جمعيت يك كشور در برابر تهديدات و تأمين امنيت پايدار تعيين كننده است، بنابراين لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت را به تصويب برسانيم.
پس از سخنان موافقان و مخالفان اين لايحه، علي لاريجاني رئيس مجلس نيز در جملات كوتاهي گفت: اين لايحه در ادامه نظر رهبر معظم انقلاب است و كميسيون بهداشت آمده تدابير ايشان را به صورت قانون ارائه كرده است.
طبق مصوبه مجلس در ماده واحده لايحه مذكور، از تاريخ لازم الاجرا شدن اين قانون، همه محدوديت هاي مقرر در قانون تنظيم خانواده و جمعيت مصوب 1372 و اصلاحات آن و ساير قوانين كه براساس تعداد فرزند براي والدين شاغل يا فرزندان آنان ايجاد شده است، لغو مي شود.
همچنين براساس اين مصوبه پارلمان، بيمه فرزندان چهارم و محدوديت هاي ديگري كه پيش از اين در نظر گرفته شده بود، لغو مي شود.
بهارستان نشينان در تبصره يك اين لايحه مصوب كردند كه دولت مي تواند هر 5 سال يك بار، با توجه به نتايج سرشماري هاي عمومي نفوس، تركيب جمعيتي و شاخص هاي سياسي، امنيتي، اقتصادي و اجتماعي در چارچوب سياست هاي كلي نظام و با رعايت شاخص هاي مندرج در قوانين برنامه 5 ساله با ارائه لايحه اي به مجلس نسبت به برقراري امتيازات يا ايجاد محدوديت ها براساس تعداد فرزندان اقدام كند.
بنابراين وكلاي ملت با 160 راي موافق، 16 راي مخالف و 9 راي ممتنع از 222 نماينده حاضر در جلسه ديروز، كليات اين لايحه كه مشوق هاي بيشتري را براي افزايش جمعيت پيش بيني كرده است، مصوب كردند.
مخالفت با يك فوريت تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي
بررسي يك فوريتي تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي يكي ديگر از دستور كارهاي نشست علني روز گذشته مجلس بود.
كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي طي سخناني به عنوان طراح طرح يك فوريتي تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي در صحن علني مجلس اظهار داشت: مطالبه رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادي هنوز اجرايي نشده است هرچند كه در پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي اتفاق ميموني افتاد و دستگاه قضايي با قاطعيت با موضوع برخورد كرد.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي افزود: در طرح تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي تمركزگرايي همراه با تخصص گرايي پيگيري مي شود.
نماينده مردم شاهرود خاطر نشان كرد: براساس طرح كنوني اعضاي سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي متشكل از دادستان كل كشور، رئيس سازمان بازرسي كل كشور، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه، وزير دادگستري، وزير اطلاعات، رئيس ديوان محاسبات، معاون نظارت مجلس و رئيس كميسيون اصل 90 قانون اساسي هستند يعني هر سه قوه در كنار هم كار را دنبال مي كنند.
بعد از اينكه موافقان و مخالفان طرح مذكور نظراتشان را در صحن علني ارائه كردند در نهايت نمايندگان مجلس با 97 راي موافق، 83 راي مخالف و 8 راي ممتنع از مجموع 213 نماينده حاضر در مجلس با بررسي يك فوريتي طرح مذكور مخالفت كردند.
محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس بعد از راي گيري اين طرح گفت كه طرح تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي به صورت عادي در كميسيون قضايي- حقوقي مجلس بررسي مي شود.
به گزارش فارس، وي پيش از پايان جلسه اعلام كرد كه جلسه بعدي مجلس يكشنبه هفته آينده 6 اسفند ماه رأس ساعت 8 صبح با دستور كار رسيدگي به دستور هفتگي تشكيل مي شود.
 


در مكتب امام

مشت ادعا در ميدان عمل باز مي شود!
ماها هم امتحان مي شويم. و همه بشر هم امتحان خواهند شد.
و امتحان به امنيت و دارايي و ثروت و رياست و امثال ذالك بزرگ تر است از امتحان در نقص اولاد و انفس.
چه بسا اشخاصي كه ادعا مي كنند كه ما مومن هستيم، لكن وقتي كه امتحان مي شوند معلوم مي شود كه فقط ادعا بوده و چه اشخاصي كه ادعا مي كنند كه ما طرفدار ضعفا هستيم لكن وقتي امتحان مي شوند از امتحان درست درنمي آيند. صحيفه نور - ج 13 - ص 234
 


برگزيدگان خداوند (1)

ما في الجمله مي دانيم كه خداي متعال براي بعضي از بندگان از همان ابتدا زمينه هايي را فراهم آورده و آنان را بگونه اي خاص آفريده است. حتي در زمان انعقاد نطفه شان نيز شرايط ويژه اي پيش مي آيد. ازدواج پدر و مادرشان با يكديگر و كيفيت تولد و رشد آنان نيز در شرايط خاصي صورت مي گيرد. اگر در اين مسأله درباره هر كس شك داشته باشيم، درباره حضرات معصومين ـ صلوات الله عليهم اجمعين ـ ترديدي راه ندارد؛ بخصوص درباره صدّيقه كبري فاطمه زهرا سلام الله عليها در روايات آمده است: از آن سيب طاهر، پاك و نوراني كه پيامبر اكرم صل الله وعليه وآله به امر خداوند متعال تناول فرمودند، نطفه حضرت زهرا ـ س ـ پديد آمده است. در زيارت ها هم مي خوانيم كه خداوند شما را از «اصلاب شامخه» و «ارحام مطهره» منتقل كرد. اينها نشانه هايي است تا بدانيم كه آفرينش بعضي از انسان ها مقدمات خاصي دارد و خداوند، با عنايت ويژه اي مقدمات و زمينه رشد آنان را فراهم مي كند. حضرت اميرالمؤمنين ـ سلام الله عليه ـ در خطبه قاصعه مي فرمايد: وقتي كه پيامبر اكرم ـ ص ـ از شير گرفته شد، خداي متعال ملكي را براي تربيت ايشان موكّل فرمود و از همان دوران شيرخوارگي تحت تربيت آن فرشته قرار گرفت. حضرت در ادامه مي فرمايند: من نيز پس از تولد، آنچنان وابسته به پيامبر اكرم ـ ص ـ بودم كه نمي توانستم از آن حضرت جدا شوم، بدين ترتيب، پيغمبر هرروز به من تعليم مي داد. يعني، خداوند پيغمبر را بوسيله فرشته اي از فرشتگان پرورش داد و من را به وسيله پيغمبر اكرم. آشكار است كه اين امر براي همه، اين گونه نيست و فقط براي اشخاص خاص است.
استعدادها و تفاوت ها
اما بحثي كه در اينجا مطرح مي شود اين است كه بسياري تصور مي كنند اين خداوند است كه آنان را اين گونه آفريده است و اگر ما را نيز چنان مي آفريد، ما نيز آن گونه مي شديم. اينكه آنان معصوم هستند، به اين معني است كه خداوند مقام عصمت را به آنان داده و از گناه و شيطان حفظ شان كرده است. اگر براي ما نيز چنين مي كرد ، ما نيز آن گونه مي شديم. تصور مي شود وقتي خداوند مي فرمايد: »اصطنعتك لنفسي«؛ يعني ديگر به تو مربوط نيست، تو اختياري نداري و من تو را ساختم! اما انسان هاي معمولي مختارند!! اين است كه در دام شيطان مي افتند و گناه مي كنند. اگر خداوند ما را هم معصوم آفريده بود، ما نيز مانند آنها مي شديم. اكنون اين پرسش مطرح مي شود كه: آيا واقعاً افراد از ابتدا كه آفريده مي شوند با هم تفاوت هايي دارند؟ آيا اين تفاوت ها سبب مي شود كه برخي به اجبار خوب و برخي ديگر بد شوند؟
جاي هيچ شكي نيست كه استعدادهاي اوليه افراد بسيار متفاوت است. همان طور كه برخي موجودات از نسل يك حيوان به وجود آمدند و برخي نيز از نسل انسان.براي مثال، يك كره خر اختيار نداشته كه كره خر شود! چون پدر و مادرش الاغ بودند، او هم كره خر شده است. ما نيز آدميزاد شديم، چون پدر و مادرمان آدم بودند. اين دست ما نبوده و نيست، اما در ميان آدميزادگان نيز همه با هم يكسان نيستند. آنهايي كه چند بچه دارند، ديده اند كه بچه هايشان حتي از اوايل تولد نيز باهم تفاوت دارند. همچنان كه بچه هايي هستند كه در سنين كودكي چيزهايي را درك مي كنند كه بقيه از درك آنها عاجزند. چندي پيش نوشته بودند كه كودك سه يا چهار ساله اي در كشور چين، رياضيات عالي مي خواند! درسي را كه بچه هاي دبيرستاني به زحمت آن را مي فهمند. در ايران نيز نابغه اي بود كه سن او اقتضا نمي كرد كه او را در دانشگاه هاي ايران بپذيرند. از اين رو، به كشور ديگري رفت و آنجا او را براي دوره دكتري پذيرفتند. در سفري كه به آن كشور داشتم، براي احوالپرسي به ملاقاتش رفتم. وي گفت: استادي داريم كه بيش از 70 سال دارد و من تنها شاگرد او هستم و روزي 11 ساعت كار علمي مي كنيم. اين همان شاگرد نابغه اي بود كه در ايران او را براي دوره ليسانس نمي پذيرفتند و به وي گفتند شرايطش را نداري!
اراده «شدن»
استعدادها متفاوت است، اما آيا ما حق داريم كه بگوييم چرا خداوند استعداد او را بيشتر كرده است؟ يا چرا مرا بچه آدم قرار داده و آن را كره خر خلق كرده است؟ يا اينكه كره خر بگويد من چه گناهي داشتم كه حيوان شدم، چه مي شد من هم آدميزاد مي شدم؟ آيا واقعاً چنين حقي براي ما هست؟ جاي اعتراضي هست؟
مي دانيم كه همه ما بدون استثنا در ابتدا يك اسپرم بوديم. يعني يك جزء بسيار ريزي از يك قطره آب نجس. خداوند در اين جزء بسيار ناچيز استعدادي آفريده كه وقتي در رحم انساني قرار مي گيرد، در شرايط خاصي رشد مي كند، جنين و نهايتاً بچه آدمي مي شود. اين اختلاف استعدادها در ابتداي آفرينش قابل انكار نيست. همه دنيا مي دانند و هيچ كس هم حق اعتراض ندارد. ما پيش از اينكه باشيم، چيزي نبوديم. برخي مي گويند: چرا با ما مشورت نكردند كه مي خواهي آفريده شوي يا نه!؟ با چه كسي مشورت كنند؟ چگونه به يك اسپرم بگويند كه آيا مي خواهي آدم شوي يا نه؟ «شدن» آن وقتي است كه روح در تو دميده مي شود. آن وقت است كه موجودي مي شوي كه مي تواند شعور داشته باشد. در سوره «يس» آمده است آدميزادي كه ما او را از نطفه آفريديم، با ما بحث مي كند كه چرا چنين و چنان است! تو يادت رفته است چه بودي و چه كسي تو را آفريد و به اينجا رسانيد؟! گاهي وقتي اين آدميزاد به جايي رسيد و شعوري پيدا كرد، حتي ادعاي خدايي هم مي كند و با صراحت مي گويد: «انا ربّكم الاعلي». عجيب است! واقعاً خداوند موجود عجيبي آفريده است!
حكمت كثرت: رحمت الهي
واقعيت اين است كه حكمت الهي اقتضا كرده است كه در اين عالم تحولاتي پديد بيايد و در اثر اين تحولات استعدادهاي مختلفي در موجودات به وجود آيد. يكي گياه، يكي حيوان و يكي انسان مي شود؛ موجوداتي كه در همه چيز با هم متفاوت هستند. بنابراين، حكمت الهي اين است كه اين كثرت و تنوع در عالم پديد آيد. اگر چنين نبود و همه چيز يكپارچه بود، اين عالم هميشه يكسان مي ماند. فرض كنيد: تمام عالم از آهن آفريده مي شد، قطعاً چنين عالمي رشدي نمي داشت. اختلافات و فعل و انفعالات ميان آنها بايد باشد تا زمينه تنوع پديد آيد. هستي، تابلوي نقاشي را مي ماند كه رنگ صورتي، سبز، سفيد و بي شمار رنگ دارد و يك گوشه آن نيز رنگ سياه است. رنگ سياه هم اگر در آن تابلو نباشد، تابلو به آن زيبايي نمي شود. اين تابلو بايد تنوع داشته باشد، اما اگر همه آن رنگ ها يك رنگ شود؛ حتي رنگي كه شما دوست داريد، آيا اين تابلو زيبايي اي خواهد داشت؟ اين عالم با اين زيبايي ها و با اين حكمت ها مرهون تنوعات آن است. اگر اختلافات نباشند، زمينه اي براي رحمت هاي الهي پيدا نمي شود. بنازم آن دست حكيمي را كه نظامي برقرار كرده كه در آن اين همه تنوعات گوناگون پيدا مي شود. در اين نظام خلقت، دو انسان همانند يكديگر نيستند. اينجاست كه بايد گفت: تبارك الله احسن الخالقين. اگر اختلاف نبود، عالم يخ كرده و بي مزه بود! نه رشدي در آن پيدا مي شد و نه مولود جديدي و البته نه اين همه زيبايي هاي بي نظير.
سنت الهي و رشد استعدادها
پس، اين تنوع لازمه اين خلقت است و البته حكمت الهي نيز اين اختلافات را اقتضا كرده است و ازاين پس هم خواهد بود و به كسي هم ربطي ندارد. همه چيز مال اوست و هر طور كه حكمتش اقتضا كرده آفريده است. حال، در ميان همه اين موجودات، عده اي را بگونه اي ديگر آفريده و موهبت خاصي به آنان داده است كه آن موهبت همانا قدرت انتخاب و اختيار است، موهبت جديدي كه در اثر استعدادي كه اين موجود دارد به او مي دهد. سنگ، درخت و ساير حيوانات وحشي اين استعداد را ندارند. اين انتخاب و اختياري كه انسان قدرت آن را دارد، فقط مخصوص اوست. پس، خداوند تفضل مي فرمايد و اين را به او مي دهد. حال كه اين را اختيار كرد، دستگاه تدبير عظيمي براي اينكه كساني چگونه از اين استعدادهايشان استفاده كنند، راه مي افتد. آنان مي توانند از استعدادشان در راه صحيح يا در راه غلط بهره گيرند. خداي متعال سلسله سنت هايي دارد كه اگر كساني از استعداد اختيار و انتخاب و از دارايي هايشان درست استفاده كردند، خدا هم بر استعداد آنها مي افزايد و زمينه رشد آنها را بيشتر فراهم مي كند. اين سنت الهي است كه بر اساس رحمت و حكمت، همواره زمينه رشد بيشتر براي موجودات فراهم شود. به عكس؛ اگر از داده هايي كه خدا به آنها عطا فرموده سوء استفاده كردند، خداوند از آن موهبت محرومشان مي كند و آنان را به نقمت مبتلا مي كند: « و ذ تأذّن ربّكم لئ ن شكرتم لأزيدنّكم و لئ ن كفرتم نّ عذابي لشديد»(ابراهيم /7)
سخنراني آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته) در يادواره شهيد ميثمي - مدرسه فيضيه قم ، 15/10/90
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
 


خارج از دستور

طرح اصلاح لايحه
گذرنامه زنان منتفي شد
رئيس فراكسيون زنان و خانواده مجلس با بيان اينكه اصلاح لايحه گذرنامه با مخالفت هايي روبرو است گفت: طرح موضوع اجازه ولي براي سفر خارج از كشور بانوان زير 40 سال به كل منتفي شد.
فاطمه رهبر نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برگزاري نخستين جلسه شوراي راهبردي زنان و خانواده مركز پژوهش هاي مجلس اظهار داشت: اين نشست با حضور كاظم جلالي، جمعي از نمايندگان مجلس نهم، نمايندگان ادوار و تعدادي از مديران مراكز مرتبط با امور زنان در سازمان هاي دولتي و غيردولتي عصر ديروز در مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
وي با اشاره به طرح لايحه گذرنامه زنان خاطرنشان كرد: زمان تصويب اين طرح ما مخالف بوديم، چرا كه يك زن با 40 سال سن، خود مي تواند براي خودش تصميم گيري كند.
نماينده تهران با بيان اينكه پس از بررسي هاي انجام شده متوجه شديم كه تعداد اندكي از زنان در خارج از كشور مرتكب تخلف شده اند، خاطرنشان كرد: اين بررسي ها نشان داد كه در نهايت 76 نفر صلاحيت سفر به خارج از كشور بدون اجازه ولي را ندارند و اين مبناي تصميم گيري ما نمي شود، بنابراين موضوع به كل منتفي شد.
رهبر با اشاره به بيمه زنان خانه دار به فارس گفت: طرحي در مجلس مطرح است كه پس از تصويب آن قرار شد كه خود خانم هاي خانه دار حق بيمه خود را پرداخت كنند.
فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي تشكيل شد
30 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با امضاي نامه اي تشكيل فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي را اعلام كردند.
اهداف تشكيل فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي، پيگيري مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي و مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادي از طرق قانوني و حقوقي به خصوص در مفاسد سنگيني همچون اختلاس سه هزار ميلياردي، برطرف كردن خلأهاي قانوني كه باعث ايجاد زمينه هاي مناسب براي گسترش مفاسد اقتصادي مي شوند و تدوين طرح سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي اعلام شده است.
ديدار تعدادي از نمايندگان مجلس
با شهردار تهران
تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي سه شنبه شب در ساختماني در حوالي خيابان حافظ تهران با محمدباقر قاليباف ديدار كردند.
مهرداد لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي در همين رابطه گفت: جلسه نمايندگان با آقاي قاليباف در مورد انتخابات آينده بود؛ در اين جلسه حدود 50 نفر از نمايندگان حضور داشتند.
لاهوتي در گفت و گو با فارس ادامه داد: بنده در مورد حضور آقاي قاليباف در انتخابات، از سخنان وي اين برداشت را كردم كه وي در صحنه خواهد ماند و خودش را آماده كرده تا در انتخابات شركت كند.
تقدير نمايندگان مجلس از برخورد
قوه قضائيه با مفاسد اقتصادي
170 نفر از نمايندگان مجلس با امضا بيانيه اي از قوه قضائيه به دليل برخورد قاطع با مفاسد اقتصادي تقدير و حمايت كردند.
در بخشي از اين بيانيه كه محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس آن را قرائت كرد، آمده است: دستگاه قضا مي تواند براي كاهش فشار اقتصادي در كشور به عنوان ابزار ثبات بخش در جامعه، مانند پرونده اخير به نحو مطلوبي عمل كند.
اين بيانيه مي افزايد: پيگيري هاي مجدانه قوه قضائيه و محاكمه عوامل و دست اندركار اختلاس 3 هزار ميليارد توماني و نهايتاً صدور احكام قاطع و صريح، موجب اميدواري مردم و تمامي دلسوزان در برخورد جدي و مستمر با اينگونه مفاسد است.
در اين بيانيه مندرج است: ما نمايندگان مردم سرافراز ايران در مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير و تشكر از قوه محترم قضائيه، براي برخورد قاطع با جرايم اقتصادي در سطح كشور، انتظار داريم تا با تمام عناصر دخيل در اين اختلاس و جرايم و مفاسد مشابه از اين دست، بدون توجه به مقام و جايگاه افراد و پست آنان، برخورد قاطعانه انجام دهد.
 


همايش منطقه اي روحانيون

براي همبستگي با مردم بحرين برگزار شد

همايش منطقه اي روحانيون براي همبستگي با مردم مظلوم بحرين چهارشنبه با حضور علما و انديشمندان ايراني، عراقي، حجازي، سوري، لبناني و بحريني در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش ايرنا، اين همايش در ادامه هفته همبستگي با مردم مظلوم بحرين برگزار و در آن به موضوع تضييع حقوق ديني و انساني مردم بحرين پرداخته شد.
در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسن اختري» دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دبير كل كميته بين المللي حمايت از مردم بحرين، شيخ الدقاق نماينده احزاب و نهضت هاي مردمي بحرين، شيخ المبارك نماينده مردم كشورهاي حاشيه خليج فارس و حجت الاسلام والمسلمين «سيديدالله شيرمردي» رئيس ستاد نمازجمعه تهران به ايراد سخنراني پرداختند.
همچنين نمايشگاه عكس از انقلاب بحرين و جنايات رژيم حاكم بر اين كشور در حاشيه اين همايش برپا شد.
 


سردار پاكپور خبر داد

برگزاري رزمايش پيامبر اعظم 8 در جنوب شرق كشور

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران از برگزاري رزمايش پيامبر اعظم 8 در منطقه عمومي كرمان، سيريز و سيرجان توسط بخشي از نيروهاي قرارگاه مدينه نيروي زميني سپاه خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان سرتيپ پاسدار «محمد پاكپور» در نشست خبري روز چهارشنبه، گفت نيروي زميني سپاه در دو بعد مأموريت دارد، يكي دفاعي و ديگري بعد امنيتي.
وي اظهار داشت: در بعد امنيتي، مسئوليت امنيت شمال غرب، غرب و جنوب شرق كشور به نيروي زميني سپاه واگذار شده است و از سال 89 تاكنون اقدامات عملياتي و زيرساختي اساسي در شمال غرب انجام داده ايم كه سبب شده امسال از يك امنيت بسيار بالا و قابل قبول برخوردار باشيم كه در غرب هم به همين صورت است.
فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: در سال 88 و 89 و قبل از آن شاهد اقدامات تروريستي متعددي در منطقه جنوب شرق بوديم اما با واگذاري امنيت به خود مردم و هدايت توسط سپاه، در سطح وسيع استان هاي جنوب شرق كشور امنيت خوبي ايجاد شده است.
پاكپور با اشاره به برگزاري رزمايش پيامبر اعظم 8 اظهار داشت: اين رزمايش در امتداد اين اقدامات نيروي زميني سپاه در خصوص طرح هاي دفاعي در مناطق مختلف مرز، برگزار مي شود.
وي افزود: اين رزمايش در جنوب شرق كشور در منطقه عمومي كرمان، سيريز و سيرجان توسط بخشي از نيروهاي قرارگاه مدينه نيروي زميني سپاه برگزار مي شود.
فرمانده نيروي زميني سپاه خاطرنشان كرد: از روز سه شنبه ستون كشي نيروها به منطقه آغاز شده و امروز و فردا استقرار كامل صورت مي گيرد و از پنجم اسفندماه اين رزمايش به صورت عملياتي آغاز مي شود و تا 7 اسفند ادامه دارد.
پاكپور با اشاره به آزمايش تجهيزات جديد نيروي زميني سپاه در اين رزمايش گفت: تعدادي از تجهيزات جديدي كه وارد نيروي زميني سپاه شده از جمله تجهيزات جنگ الكترونيك، تجهيزات مخابراتي و تجهيزات سبك انفرادي تست خواهد شد.
وي ادامه داد: همچنين تاكتيك ها و طرح هاي دفاعي مورد آزمايش قرار خواهد گرفت و يكي از اهداف رزمايش ارزيابي توان رزم يگان ها و سازماندهي دفاع مردمي در قالب گردان هاي بسيج امام حسين(ع) است.
فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينكه در اين نيرو يگان هاي مختلفي داريم، گفت: يگان هاي ما كه تجهيزات محور هستند، از جمله يگان هاي زرهي، مكانيزه، تكاور و هوابرد يگان هاي حرفه اي تلقي مي شوند و آموزش ها و تجهيزات حرفه اي دارند كه در اين رزمايش حضور دارند.
پاكپور تأكيد كرد: ما سال گذشته 3 رزمايش زرهي، هوابرد و پياده داشتيم كه رزمايش امسال تركيب همه اين ها است و يگان هاي زرهي، پياده، پدافند، توپخانه، مهندسي و گردان هاي امام حسين(ع) حضور دارند.
وي همچنين از حضور احتمالي بخشي از نيروي هوافضاي سپاه در اين رزمايش خبر داد.
فرمانده نيروي زميني سپاه در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه در شمال غرب و جنوب شرق كشور مبنا را بر مردمي كردن امنيت گذاشته ايم، اظهار داشت: شهيد شوشتري در زمان حضورش در اين منطقه مطالعات بسيار زيادي داشت و به اين نتيجه رسيديم كه از مردم منطقه در جهت ايجاد امنيت استفاده كنيم.
فرمانده نيروي زميني سپاه خاطرنشان كرد: با قوت طرح امنيت پايدار بر پايه مردم موسوم به طرح شهيد شوشتري را ادامه مي دهيم و سال به سال آن را تقويت خواهيم كرد.
پاكپور با اشاره به واحدهاي جنگ الكترونيك نيروي زميني سپاه، گفت: در اين واحدها قسمت هاي جنگ سايبري از قوت خوبي برخوردارند و در مناطق عملياتي عملاً اين كار را انجام مي دهيم. ما بحث سايبري را چندين برابر تقويت كرده ايم.
وي با بيان اينكه امنيت پايدار صرفاً بحث نظامي نيست و ابعاد ديگري دارد، تصريح كرد: محروميت زدايي و برطرف كردن مشكلات فرهنگي و اجتماعي، ابعاد ديگر امنيت پايدار است و به نظر من وزن ابعاد مردمياري قرارگاه قدس در جنوب شرق كشور بسيار سنگين تر از وزن ابعاد نظامي است كه انجام مي شود.
فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به اقدامات سازندگي سپاه در جنوب شرق كشور گفت: ما به دنبال اين هستيم ساير واحدهاي دولت را به اين منطقه بكشانيم و در كنار اقدامات دولت، يگان هاي سپاه تا جايي كه توان دارند به مردم ياري ادامه خواهند داد.
پاكپور با بيان اينكه سال گذشته اقدامات مهندسي وسيعي در شمال غرب كشور توسط سپاه صورت گرفت، گفت: همه اقدامات مهندسي و طراحي ها و جاده هايي كه ما در مرزها ايجاد كرديم، با 2 منظور كمك به مردم و اقدامات امنيتي صورت گرفته است.
وي با اشاره به اقدامات درماني سپاه در شمال غرب و جنوب شرق كشور، اظهار داشت: سپاه جدا از امكانات، 10ميليارد تومان پول به واحدهاي درماني براي ايجاد بيمارستان هاي صحرايي داده است.
فرمانده نيروي زميني سپاه در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه گروه هاي تروريستي كه در جنوب شرق كشور وجود دارند، توسط سرويس هاي امنيتي بيگانه و با تجهيزات خاص پشتيباني مي شوند، گفت: متأسفانه برخي از كشورهاي همسايه نيز در جهت سازماندهي تروريست ها نقش دارند كه ما مدارك آنها را در اختيار داريم و برخي از اين تروريست ها در بازجويي ها به اين موضوع اعتراف كردند.
وي افزود: برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس به اين تروريست ها براي اقدامات تروريستي در كشورمان پول و تجهيزات مي دهند، البته اين گروهك ها از سوي سرويس هاي امنيتي فرامنطقه اي نيز پشتيباني مي شوند.
 


تشييع پيكر شهيد امير دكتر سنجابي

پيكر پاك و مطهر جانباز شهيد امير سرتيپ دكتر عليرضا سنجابي از فرماندهان برجسته نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس در تهران تشييع شد.
شهيد سنجابي جانباز 70 درصد و از فرماندهان دوران دفاع مقدس ، پس از سالها تحمل درد و رنج ناشي از جراحتهاي شيميايي دشمن روز دوشنبه در سن 72 سالگي به خيل همرزمان شهيدش پيوست.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم با اشاره به سوابق ارزشمند شهيد سنجابي در دوران دفاع مقدس گفت: اين شهيد بزرگوار از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي دوشادوش شهيد چمران و صياد شيرازي براي دفاع از كيان كشور در برابر دشمنان خارجي و ضدانقلاب داخلي پا به ميدان نبرد گذاشت و رشادتهاي زيادي از خود نشان داد.
امير سرتيپ پوردستان به سوابق علمي اين شهيد اشاره كرد و افزود: شهيد سنجابي استاد برجسته دافوس بود و سوابق زياد خدمتي در دانشگاههاي مختلف داشت و فقدان ايشان ضايعه بزرگي براي ارتش جمهوري اسلامي ايران و دانشگاهيان است.
شهيد سنجابي كه از نيروهاي شجاع و از فرماندهان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس بود، در عمليات هايي همچون والفجر2، والفجر9 و ظفر3 حضوري فعال و اثرگذار داشت.
به گزارش مشرق، شهيد سنجابي در سال 1364 در عمليات قادر شيميايي شد.
 


هاشمي رفسنجاني:

جمهوريت بدون تحزب موفق نخواهد بود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جمهوريت و آزادي بدون تحزب واقعي و قدرتمند، آسان و موافق نخواهد بود و اگر قرار است به مردم تكيه كنيم و آنها در اداره كشور دخيل باشند، اين امر جز در قالب انسجام و هماهنگي حزبي محقق نخواهد شد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مركزي و مسئولان استاني حزب اعتدال و توسعه، با بيان اينكه «اگرچه انقلاب اسلامي بدون احزاب شكل گرفت و به پيروزي رسيد، اما اداره كشور از همان روز اول بدون تشكل و حزب آسان نبود، خاطرنشان كرد: به همين دليل بيشتر اعضاي كابينه دولت موقت از نهضت آزادي و دولت ها و انتخابات بعدي با حضور قدرتمند حزب جمهوري اسلامي شكل گرفت.
وي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را نعمت و حجت خداوند بر مردم و دوستداران اهل بيت(ع) دانست و تأكيد كرد: شهدا، ايثارگران و بسياري از انسان هاي پاك باخته، ارزشمندترين دارايي خود را كه جانشان بود براي تحقق و حفظ نظام اسلامي هديه كردند و بر ما واجب است كه كفران نعمت نكنيم و ضمن پذيرش اشتباهات و خطاها و جبران سوءتدبير و مديريت ها، خواست هاي به حق مردم و شهدا و خانواده هايشان را محقق كنيم.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جمهوريت و آزادي را از خواسته هاي اصلي مردم و مبارزان انقلاب اسلامي خواند و افزود: جمهوريت و آزادي بدون تحزب واقعي و قدرتمند، آسان و موافق نخواهد بود و اگر قرار است به مردم تكيه كنيم و آنها در اداره كشور دخيل باشند، اين امر جز در قالب انسجام و هماهنگي حزبي محقق نخواهد شد.
 


افشاي دخالت هاي آمريكا در تحقيقات پرونده آميا

يك روزنامه آرژانتيني با افشاي اسنادي از دخالت آمريكا در پرونده آميا براي متهم كردن ايران خبر داد.
روزنامه پاخينا دوثه با انتشار مقاله اي در بخش نظرات در 17 فوريه 2013 با استفاده از اسناد و مدارك ويكي ليكس، نقش سفارت آمريكا در جهت دهي به تحقيقات پرونده آميا و اقدامات دادستان پرونده را افشا نمود و اثبات كرد كه در واقع ايدئولوگ اصلي و طراح تحقيقات پرونده، آمريكا بوده است.
در بخشي از اين مقاله آمده است: « ازبين صدها هزار تلگراف كه دوسال پيش توسط ويكي ليكس از وزارت خارجه آمريكا به دست آمده، 196 سند مربوط به آميا مي باشد. اسناد منتشره در ويكي ليكس كه به كيبل گيت معروف گرديد، دوره 2004 تا 2010 را در برمي گيرد. بنابراين از ابتداي دوره نستوركرچنر تا پايان دوره اول رياست جمهوري كريستينا را در برمي گيرد. در حالي كه بيشتر اسناد ويكي ليكس ارتباطات حساس را شامل نمي شود اما برخي از اين 86 سند، مهر فوق سرّي خورده اند، 16 سند طبقه بندي سرّي و 75 مورد، محرمانه هستند. بنابراين بيشتر اين اسناد در آرژانتين منتشر نشده و يا از رسانه هاي كشور پخش نشده اند .
اين تلگراف ها نشان مي دهند كه دولت امريكا تحقيق درباره ايرانيهايي كه به مشاركت درحمله1994 متهم هستند را تشويق و جهت دهي كرده است. بسياري از مسئولين آمريكائي ملاقاتهاي متعددي با دادستان پروند(آلبرتو نيسمان) داشتند. دراين تماسها آمريكائيها بوضوح تأكيد كرده اند كه شك ندارند متهمين ايراني مجرم هستند و اصرار داشتند كه نيسمان بايد فرضيه هاي «ردپاي سوري» و « مرتبطين داخلي» را كنار بگذارد چرا كه اين امر ممكن است، بخش «مرتبطين بين المللي» عليه متهمان ايراني را تضعيف كند. دراين تلگراف ها آمده كه نيسمان هميشه نسبت به نصايح و نظرات سفارت امريكا توجه ويژه داشته و بر اجراي آنها تأكيد داشته است. »
اين مقاله دركنار سلسله مواضع، اخبار و اطلاعاتي كه در روزهاي اخير در خصوص فساد پرونده، منافع كشورهاي ديگر در اتهام زني به جمهوري اسلامي ايران منتشر شده، به واقع نشان دهنده حقانيت مواضع كشورمان در 19 سال گذشته مي باشد.
 


سردار فضلي در رزمايش «الي بيت المقدس»:

بسيج براي پاسخ به هر تهديدي آماده است

جانشين سازمان بسيج مستضعفين در رزمايش بزرگ 30 هزار نفري الي بيت المقدس گفت: بسيج براي پاسخ به هر تهديدي آماده است.
سردار علي فضلي در رزمايش بزرگ 30 هزار نفري الي بيت المقدس گفت: حضور پرشور شما برادران و خواهران بسيجي دريادل و اطاعت شما از فرمايشات رهبر بزرگ انقلاب آيت الله خامنه اي باعث رشد و توسعه روزافزون قدرت نظامي و سياسي اين مرز و بوم است.
وي با اشاره به حضور پرشور بسيجيان استان خراسان در اين رزمايش يادآور شد: حضور پرشور شما نشان دهنده عزت و اقتدار ديار خراسان و نشانگر درايت و استواري مسئولان سپاه استان خراسان است.
سردار فضلي با يادآوري از فداكاري و دلاوري هاي بسيج در 8 سال دفاع مقدس به خصوص عمليات والفجر 8 و فتح فاو مقتدرانه تأكيد كرد: امروز دشمنان و دوستان جمهوري اسلامي ايران بدانند بسيج در تمام استان ها و مناطق كشور طبق فرمايشات رهبر انقلاب آمادگي كامل داشته و حاضر است در مقابل هرگونه تهديد و تعرضي در هر جاي اين خاك مقدس مقتدرانه پاسخگو باشد.
وي تصريح كرد: بسيج در 8 سال دفاع مقدس چنان درسي به دشمن داد كه هرگز تاريخ و دشمنان اسلام اين دلاوري ها را فراموش نخواهد كرد.
سردار فضلي تأكيد كرد: دشمنان اين مرز و بوم بدانند كه روز و شب از زمين و آسمان و دريا رصد مي شوند و كوچكترين حركتي از سوي آنان از ديد ما خارج نبوده و جواب خواهند گرفت و بدانند همه دريادلان آمادگي كامل براي مقابله با هر سه عنصر جنگ سخت، جنگ نيمه سخت و جنگ نرم را داشته و گوش به فرمان ولي امر خود براي دفاع از كشور و آرمان هاي آن هستيم.
شايان ذكر است اين رزمايش با حضور 30 هزار نفر از بسيجيان استان در 8 محور مشهد، نيشابور، سبزوار، قوچان، گناباد، كاشمر، تربت حيدريه و تربت جام در حال برگزاري است و هر محور به نام يكي از شهيدان مزين مي باشد كه 15 هزار نفر در منطقه عمومي برزش آباد مشهد با نام سردار شهيد كاوه و 15 هزار نفر در 7 محور ديگر اين رزمايش در حال اجراي عمليات هماهنگ هستند.
 


مقدم فر: ولايت هم سرباز مي خواهد و هم سردار

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران تأكيد كرد: اينكه گفته مي شود »ولايت به سرباز نياز دارد،نه به سردار«حرف غلطي است چرا كه ولايت هم سرباز مي خواهد و هم سرداراني ولايتمدار و جان بر كف.
حميدرضا مقدم فر معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران با اشاره به برخي سخنان مبني بر اينكه «امروز سرباز مي خواهيم و سردار نمي خواهيم»، اظهار داشت: سردار در ادبيات مصطلح اسلامي و در جمهوري اسلامي ايران به افرادي گفته مي شود كه در مسير سربازي خود در ركاب ولايت از امتحانات سخت عبور كرده، صاحب تجربه و موفقيت هايي شده اند كه بدين سبب در جايگاه و مرتبه بالاتري كه همانا جايگاه مديريتي، هدايت و فرماندهي است، قرار گرفته اند. وي استناد به لغزش ابن عباس در دوران ولايت امام حسن(ع) و تعميم دادن اين لغزش ها به سرداران در گذشته و حال را، غلط و نادرست عنوان و تصريح كرد: آيا در صدر اول و دوم اسلام ما سرداراني مانند حمزه سيدالشهدا(ع)، مالك اشتر نخعي و عمار ياسر نداشته ايم كه آنگونه در خدمت اسلام و ولايت بوده اند؟
مقدم فر با تأكيد بر اينكه اگر در طول تاريخ، سرداري دچار لغزش شده به هيچ وجه به معناي آن نيست كه جايگاه سرداري، بالذات، مخدوش و منفي است، خاطرنشان كرد: سرداري در ادبيات ديني و تاريخ اسلام و در جمهوري اسلامي، جايگاه مقدس و ارزشمندي است و همواره به سرداران بزرگ در خدمت ولايت نيازمنديم.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10