(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 5 اسفند  1391 - شماره 20437

آغاز ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي
16 زخمي در تصادف اتوبوس شركت واحد
شعله هاي 25 متري در كارگاه حفر فاضلاب ميرداماد
محدوديت ترافيكي براي تشييع پيكر مرحوم آيت الله خوشوقت
آغاز حوادث چهارشنبه سوري امسال با 4 كشته
دانشجو: ساختمان شوراي شهر با افزايش اعضا تغيير نمي كند
هلال احمر خبر داد
بكارگيري 64 سگ زنده ياب در مواقع بحران
جمع آوري 5100 نمونه خون بندناف در پژوهشگاه رويان
محيط بان سياهكلي در درگيري با شكارچيان متخلف مجروح شد
خط كشي معابر با نانو رنگ هاي ترافيكي محققان ايراني
هواشناسي پيش بيني كرد
كاهش 3 درجه اي دماي پايتخت
امريه سربازي حذف مي شود
آتش سوزي در پاساژ سپهسالار
در رشت خانه 120 ساله
پروفسور جعفر خمامي زاده طعمه آتش شد
شبيخون پليس به مركز سولاريوم در خيابان شريعتي
حمله سارقان مسلح به جواهرفروشي
تندباد كيو آمريكا را در نورديد
3 كشته در تيراندازي لاس وگاس
مراسم پولشويي!
توزيع كتاب ضد شيعي در مدارس عربستان


آغاز ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي

ثبت نام مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي از امروز در مدارس محل تحصيلي فعلي آغاز شد.
مهري سويزي، رئيس مركز استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت وگو با فارس گفت: ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي از 5 تا 23 اسفندماه امسال در مدارس محل تحصيل فعلي دانش آموزان انجام مي شود.
وي ادامه داد: دراين بازه زماني، دانش آموزان فرصت دارند تا در اين آزمون شركت كنند و مديران كل آموزش و پرورش استان ها، مناطق و مدارس فرصت دارند تا در اين خصوص اطلاع رساني كنند.
سويزي تاكيد كرد: آزمون ورودي مدارس متوسطه استعدادهاي درخشان، دبيرستان هاي فني و حرفه اي نمونه دولتي رأس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 19 ارديبهشت ماه 92 و آزمون ورودي مدارس راهنمايي استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 20 ارديبهشت ماه 91 به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.
وي درخصوص مواد آزمون نيز گفت: سوالات آزمون ورودي پايه اول راهنمايي مدارس استعدادهاي درخشان و مدارس نمونه دولتي از دروس «قرآن و تعليمات ديني، زبان و ادبيات فارسي، مطالعات اجتماعي، علوم تجربي و رياضيات» و سوالات آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي دوره متوسطه از دروس «قرآن و تعليمات ديني، ادبيات فارسي، عربي، علوم اجتماعي، زبان انگليسي، حرفه و فن، علوم تجربي و رياضيات» برگزار مي شود.
معاون وزير آموزش و پرورش به شرايط ثبت نام دانش آموزان در اين آزمون اشاره كرد و گفت: دارا بودن معدل كل حداقل 19 در پايه پنجم ابتدايي جهت ورود به دوره راهنمايي تحصيلي استعدادهاي درخشان و معدل كل حداقل 16 در پايه پنجم براي ورود به مدارس راهنمايي نمونه دولتي ضروري است.
وي اضافه كرد: دارا بودن معدل كل حداقل 19 در سال دوم راهنمايي براي ورود به دبيرستان هاي استعدادهاي درخشان و معدل كل حداقل 15 در سال دوم راهنمايي براي ورود به دبيرستان ها و هنرستان هاي فني و حرفه اي نمونه دولتي ضروري است.

 


16 زخمي در تصادف اتوبوس شركت واحد

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از كشته شدن يك نفر و مجروحيت 16 تن در تصادف اتوبوس شركت واحد در جاده خاوران خبر داد.
حسن عباسي در اين باره گفت: ساعت 38/14 ديروز تصادف يك دستگاه اتوبوس شركت واحد به مركز اورژانس تهران اعلام شد كه بلافاصله يك دستگاه اتوبوس آمبولانس، يك فروند بالگرد و سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه در جاده خاوران روبروي بازار گل اعزام شد.
وي ادامه داد: متاسفانه بر اثر اين حادثه يك نفر كشته و 16 نفر زخمي شدند.
به گفته مدير روابط عمومي اورژانس تهران پس از انجام اقدامات اوليه پنج نفر از مصدمان حادثه با بالگرد به بيمارستان امام خميني(ره) و بقيه مصدومان به بيمارستان هفتم تير منتقل شدند.

 


شعله هاي 25 متري در كارگاه حفر فاضلاب ميرداماد

وقوع حريق مهيبي در بلوار ميرداماد تقاطع بزرگراه مدرس در روز پنج شنبه باعث بوجود آمدن ترافيك سنگين در محورهاي مرتبط شد.
به گزارش سازمان آتش نشاني حريق مربوط به لوله هاي پلي اتيلن موجود در كانال بود كه با حضور دو ايستگاه آتش نشاني به همراه خودروهاي تانكر 17000 ليتري و كف بسرعت خاموش گرديد.
بنابرگزارش سازمان آتش نشاني به علت خروج آتش از كانال هاي آب و فاضلاب شهري كه توسط شركت مهندسي آب و فاضلاب در حال احداث بود، آتش و دود فراواني به طول تقريبا 25 متر از آن خارج شد.
پس از بررسي هاي اوليه معلوم شد لوله هاي پلي اتيلن داخل كانال ها دچار آتش سوزي شده و در حال سوختن است و با وجود جنس اين لوله ها كه قابل اشتعال است آتش سوزي در حال گسترش بود.آتش نشانان با استفاده از كف مخصوص اقدام به مهار و خاموش كردن آتش كردند و با توجه به حجم فراوان آتش امكان ورود به داخل آنها وجود نداشت.از سوي ديگر عوامل شهرداري منطقه 3 و كاركنان پيمانكاري حفر كانال با استفاده از ماشين آلات داخل كانال ها خاك ريخته و بسرعت آتش داخل كانال ها مهار و خاموش شد.علت اين آتش سوزي جوشكاري در داخل كانال و رسيدن گدازه ها بر روي لوله ها اعلام گرديد.
 


محدوديت ترافيكي براي تشييع پيكر مرحوم آيت الله خوشوقت

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از اجراي محدوديت ترافيكي در اطراف دانشگاه تهران به مناسبت تشييع پيكر مرحوم آيت الله خوشوقت در صبح امروز خبر داد.
سردار حسين رحيمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در اين رابطه گفت: با توجه به اين كه پيكر مرحوم آيت الله خوشوقت صبح امروز از دانشگاه تهران تشييع خواهد شد از ساعت 7 صبح از ميدان انقلاب تا تقاطع خيابان قدس محدوديت ترافيكي به اجرا گذاشته خواهد شد.
وي در ادامه افزود: پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبري تشييع پيكر آن مرحوم از ضلع شرق دانشگاه به سمت خيابان طالقاني انجام خواهد گرفت كه در خيابان طالقاني از خيابان قدس تا تقاطع وليعصر محدوديت ترافيكي به صورت ممنوعيت توقف و تردد اعمال خواهد شد.
سردار رحيمي ضمن اشاره به اين كه هماهنگي هاي لازم بين تمام ارگان هاي برگزاركننده اين مراسم صورت گرفته است، افزود: قرار است پيكر آن مرحوم پس از تشييع در دانشگاه و خيابان طالقاني به حرم عبدالعظيم حسني در شهر ري انتقال پيدا كند كه در اطراف حرم عبدالعظيم نيز از ساعت 9 صبح ماموران راهور حضور دارند و محدوديت ترافيكي را در آنجا نيز اعمال مي كنند.
سردار رحيمي در پايان گفت: محدوديت هاي اعمال شده تا پايان مراسم تشييع و خاكسپاري ادامه خواهد داشت.

 


آغاز حوادث چهارشنبه سوري امسال با 4 كشته

سازمان آتش نشاني از انفجار مرگبار مواد محترقه در يك ساختمان در شمال شرق تهران خبر داد.
بنابر گزارش رسيده در پي انفجار در يك ساختمان پنج طبقه مسكوني در خيابان 131 تهرانپارس كه در ساعت 57/12 ظهر ديروز رخ داد، چهار تن كشته و يك نفر بشدت مصدوم گرديد.
در ميان كشته شدگان سه زن و يك مرد وجود دارد.
نگهداري از مواد محترقه در اين ساختمان علت وقوع اين حادثه اعلام شد.

 


دانشجو: ساختمان شوراي شهر با افزايش اعضا تغيير نمي كند

در صورت افزايش تعداد اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به 31 نفر تغييري در ساختمان فعلي شورا داده نخواهد شد.
مهندس خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبني بر افزايش تعداد اين شورا در انتخابات آينده گفت: در صورت چنين تغييري چينش سالن اصلي جلسات را طوري تغيير خواهيم داد كه براي 31 نفر فضا ايجاد شود اما در مورد دفاتر اعضا مسئله فرق مي كند.
وي با اشاره به سه طبقه فوقاني ساختمان شوراي شهر كه در حال حاضر در اختيار شهرداري تهران قرار دارد گفت: قرار است پس از مذاكرات با شهرداري اين سه طبقه نيز در اختيار اعضاي جديد قرار گيرد.
اين در حالي است كه سيدمحمدرضا رضوي فرد مديركل روابط عمومي شوراي شهر در گفت و گو با خبرنگار كيهان گفت: رايزني هايي با مجلس در حال صورت گرفتن است كه براساس آن امكان دارد تعداد اعضاي شورا در اين دوره از انتخابات نيز 15 نفر باشد.
لازم به ذكر است كه شوراي شهر بودجه 92 اين شورا را براساس 31 عضو و دو برابر بودجه سال 91 بسته است.
چند ماه پيش نيز مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ضمن انتقاد از برخي بي توجهي ها به مصوبات و تذكرات شوراي شهر گفت: متأسفانه در حال حاضر طرحي در كميسيون مربوطه مجلس در حال بررسي است كه در صورت تصويب شوراي شهر از حق استيضاح شهرداران كه يكي از حقوق اساسي و نظارتي شوراها محسوب مي شود محروم خواهد شد.
 


هلال احمر خبر داد

بكارگيري 64 سگ زنده ياب در مواقع بحران

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از 64 سگ زنده ياب براي نجات مصدومان و مفقودين در مواقع بحران استفاده مي شود.
محمود مظفر افزود: اكنون 64 قلاده سگ زنده ياب در مجموعه امداد و نجات هلال احمر كل كشور و در هر استان به تفكيك 2 قلاده سگ براي موارد اضطراري وجود دارد.
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به تربيت و پرورش سگ هاي زنده ياب گفت: اين سگ ها از نوع دوبرمن است كه از 2 تا 4 ماهگي به مدت 2 سال تحت آموزش خاص قرار مي گيرند.
وي خاطرنشان كرد: 14 نوع تست هوش و عاطفي از اين سگ ها گرفته مي شود كه سگ هاي وحشي و آنهايي كه ضريب هوشي پاييني دارند از گردونه حذف مي شوند.
مظفر در ادامه از برگزاري دوره آموزشي «آنست» براي نگهداري سگ هاي تخصص به امدادگران در تهران خبر داد و گفت: در اين دوره آموزش زنده يابي براي سگ هاي امدادي در آوارهاي خشتي و گلي، ساختمان و آپارتمان و محبوسين برف و بهمن داده مي شود.
وي تأكيد كرد: همچنين براي نخستين بار امدادگران علاوه بر آموزش كار با سگ هاي زنده ياب نحوه كار با دستگاه هاي الكترونيكي زنده ياب را فرا مي گيرند تا در مواقع لزوم از آن استفاده كنند.
 


جمع آوري 5100 نمونه خون بندناف در پژوهشگاه رويان

مدير بانك عمومي خون بندناف پژوهشگاه رويان گفت: 5 هزار و 100 نمونه خون بندناف از زمان تاسيس اين بانك در پژوهشگاه رويان در سال 87 جمع آوري شده است.
«مرضيه ابراهيمي» در دومين سمپوزيوم سلول هاي بنيادي خون بندناف افزود: اين بانك تمام شرايط و استانداردهايي را كه در بانك هاي جهاني رعايت مي شود داراست و تمام نمونه ها داراي شناسنامه ژني هستند.
وي كمبود مراكز پيوند سلول هاي بنيادي خون بندناف در كشور را از جمله مشكلات اين حوزه عنوان كرد و گفت: براي افزايش تعداد مراكز پيوند نيازمند حمايت هاي دولتي هستيم چرا كه پتانسيل عملي در اين زمينه در كشور وجود دارد.ابراهيمي افزود: بانك خون بندناف داراي دو قسمت عمومي و ويژه است كه بانك خون بندناف توسط بخش خصوصي ايجاد شده است كه پيوند خود را انجام داده است و اين در حاليست كه بانك خون بندناف عمومي در پژوهشگاه رويان قرار دارد و بناست تا پايان سال اولين پيوند در زمينه خون بندناف را انجام دهد.مدير بانك عمومي خون بندناف پژوهشگاه رويان تصريح كرد: اين سلول هاي فريز شده براي درمان در پيوند استفاده مي شود، هنوز براي پيوند استفاده نشده است و در آينده در بيماري ها استفاده مي شود.وي پيوند خون بندناف را يكي از گرينه هاي درمان در بسياري از بيماري ها دانست و گفت: هر ساله حدود 30 هزار بيمار براي درمان با استفاده از پيوند سلول هاي بنيادي مغز استخوان شناسايي مي شوند و اين در حاليست كه تنها 25درصد از اين افراد قادر به يافتن داوطلب پيوند مناسب هستند اين در حاليست كه استفاده از پيوند خون بندناف داراي درصد بيشتر يافتن داوطلب مناسب است و زمان بهبود پيوند در اين روش بسيار كمتر است.
 


محيط بان سياهكلي در درگيري با شكارچيان متخلف مجروح شد

رشت - خبرنگار كيهان:
محيط بان سياهكلي در درگيري با شكارچيان متخلف مجروح و روانه بيمارستان شد.
غلامرضا حيدري محيط بان سياهكلي در درگيري با 3 شكارچي متخلف در منطقه «آغوزي» سياهكل از پرتگاه 3 متري سقوط كرد و به علت آسيب ديدن از ناحيه سر روانه بيمارستان 22 آبان لاهيجان شد.
وي قصد داشت تفنگ هاي شكارچيان متخلف را كه براي شكار گوزن به منطقه «آغوزي» رفته بودند از دستشان خارج كند.
 


خط كشي معابر با نانو رنگ هاي ترافيكي محققان ايراني

محققان موفق به استفاده از نانو ذرات رنگ هاي ترافيكي مقاوم به آلاينده هاي شيميايي شدند كه علاوه بر تهران در 3 شهرستان براي خط كشي معابر استفاده شده است.
به گزارش نانو رنگ ترافيكي كه داراي نشان نانو نماد از سوي ستاد نانوي ايران است با راه اندازي واحد توليد صنعتي، به صورت انبوه توليد و ارائه مي شود.
اين نوع رنگ هاي ترافيكي با استفاده از نانو ذرات تقويت شده اند و در مقايسه با رنگ هاي سرد ترافيكي، خراش پذيري و سايش كمتري دارند و در نتيجه در سطح معابر كارايي و دوره عمر بالاتري از خود نشان مي دهند.
با توجه به ويژگي هاي اين نوع رنگ ها شهرداري تهران نانو رنگ هاي ترافيكي ساخت شركت دانش بنيان پيشگامان فناوري آسيا در سطح معابر تونل نيايش بخش شرق به غرب اين تونل استفاده كرد.مقاومت بالاي اين نانو رنگ ها در برابر آلاينده هاي شيميايي و واتابش نور و فام مناسب از دلايل استفاده از اين نانو رنگ ها در اين تونل است.اين نوع رنگ ها پيش از اين در شهرستان نقده براي خط كشي كليه خطوط محوري، عابر پياده و ايستگاه هاي تاكسي مورد استفاده قرار گرفته است.
تاكنون اين محصول علاوه بر تهران و نقده در شهرهاي تربت حيدريه و بندر ماهشهر كاربردي شده است.
 


هواشناسي پيش بيني كرد

كاهش 3 درجه اي دماي پايتخت

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از آغاز بارش برف، باران و وزش باد در پايتخت خبر داد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با مهر افزود: امروز با ورود يك سامانه بارشي به كشور در استان هاي غربي و به تدريج در اواخر وقت در دامنه هاي جنوبي البرز و سواحل غربي درياي خزر ابرناكي، بارش باران و برف و وزش باد آغاز مي شود.
به گفته وي، در روز يكشنبه، گستره بارش ها به تمام مناطق كشور به جز جنوب شرق خواهد رسيد.
اميدوار اظهار داشت: روز دوشنبه به تدريج از ميزان بارش ها در نيمه غربي كشور كاسته مي شود ولي در نيمه شرقي، نواحي مركزي و سواحل درياي خزر بارش ها ادامه خواهد داشت.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي تصريح كرد: فردا در نيمه غربي و روز دوشنبه در اكثر نقاط به ويژه شمال شرق كشور كاهش دما پيش بيني مي شود.
وي افزود: اين سامانه بارشي روز سه شنبه از مرزهاي شرقي كشور خارج مي شود.
اميدوار يادآور شد: طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه درياي خزر و خليج فارس به سبب ورزش باد شديد مواج است.
به گفته مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي، آسمان تهران ابري همراه با بارش باران، و برف و وزش باد خواهد بود بيشينه دما با 3 درجه كاهش نسبت به ديروز برابر 8 درجه سانتيگراد و كمينه دما با 1 درجه كاهش معادل 5 درجه سانتيگراد خواهد بود.
 


امريه سربازي حذف مي شود

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از بررسي طرحي خبر داد كه به موجب آن احتمال تعديل يا حذف سربازان امريه در ستاد كل وجود دارد.
سردار موسي كمالي با اشاره به اظهاراتي كه چندي پيش پيرامون حذف امريه از ستاد كل نيروهاي مسلح مطرح شده بود، گفت: در حال حاضر با توجه به نيازي كه سازمان هاي دولتي دارند، تعدادي از سربازان با موافقت ستاد كل در اختيار آنها قرار گرفته مي شود و آنان پس از گذراندن دوران آموزشي باقي مدت خدمت سربازي خود را در اين سازمان ها طي مي كنند.
وي يكي از اين نوع سربازان امريه را طرح سرباز معلم اعلام كرد و گفت: اين طرح، طرحي موقت است و به منظور جبران كمبود نيروي انساني در آموزش و پرورش اجرا شده و در صورتي كه آموزش و پرورش ديگر نيازي به سرباز معلم نداشته باشد، قطعا اين طرح متوقف خواهد شد.به گفته كمالي، همچنين سرباز معلم توانايي و تجربه اين كه مانند يك معلم با تجربه فعاليت كند را ندارد و بهتر است كه از معلمان براي اين امر استفاده شود.
كمالي با اشاره به كاهش مواليد ذكور از سال 70 به بعد، اظهار كرد: با توجه به اين موضوع بديهي است كه عدم واگذاري يا كاهش سهميه سربازان امريه مورد استقبال ما نيز باشد.
وي افزود: در حال حاضر مشغول بررسي سهميه دستگاه هايي هستيم كه اقدام به جذب سرباز امريه مي كنند و براين اساس آن دسته از دستگاه هايي كه اعطاي سهميه سرباز به آنان ضروري نيست را تعديل يا حذف خواهيم كرد.
به گفته كمالي ستاد كل به دنبال اين است كه در سال 92 حدود 60 تا 70 درصد سهميه سربازان امريه را كاهش بدهد.

 


آتش سوزي در پاساژ سپهسالار

سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از وقوع آتش سوزي در يك پاساژ كيف و كفش در محدوده باغ سپهسالار و مصدوميت 5 نفر خبر داد.
بنابر گزارش رسيده اين حادثه در ساعت 39:19 روز پنج شنبه رخ داد و به دنبال آن سه ايستگاه 2 ، 46 و 1 به همراه بالابر و تجهيزات مربوطه به محل حادثه واقع در خيابان باغ سپهسالار، خيابان آزادي اعزام شدند.
آتش سوزي در يك پاساژ شش طبقه توليدي كيف و كفش به نام «پرشين» رخ داد و در طبقه چهارم اين پاساژ يك كارگاه 90 متري توليد كيف و كفش كاملا شعله ور شده بود.
پنج تن از كارگران اين كارگاه توليدي در ميان شعله هاي آتش محبوس شده بودند آنان در حاليكه دچار سوختگي شده بودند توسط عوامل آتش نشاني از كارگاه خارج شده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحويل داده شدند.
آتش سوزي در پاركينگ خودرو
همچنين پنج شنبه شب ساعت 12/22 به دنبال وقوع آتش سوزي در پاركينگي در مسير شمال به جنوب خيابان فدائيان اسلام نرسيده به بزرگراه آزادگان، سه ايستگاه 83 ، 13 و 90 به محل اعزام شد.
عوامل آتش نشاني پس از حضور در محل متوجه شدند كه در بخشي از يك پاركينگ به مساحت 2500 متر مربع كه در حدود 200 خودروي سواري اعم از اسقاط، مزايده اي و خودروهاي شخصي در آن قرار داشت، دچار آتش سوزي شده است.
بنابر گزارش رسيده در مجاورت اين پاركينگ، پمپ بنزين و در سوي ديگر آن يك مجتمع مسكوني قرار داشت در ضلع غربي اين پاركينگ نيز شش خودرو شامل نيسان، پژو، پيكان و پرايد قرار داشت كه كاملا شعله ور شده بود و آتش ناشي از آن به انبارهاي مجتمع مسكوني مجاور نيز سرايت كرده بود.
 


در رشت خانه 120 ساله

پروفسور جعفر خمامي زاده طعمه آتش شد

مديرعامل سازمان آتش نشاني رشت گفت: خانه پروفسور جعفر خمامي زاده با 120 سال قدمت در آتش سوخت.
به گزارش خبرگزاري مهر، محمدعلي رفيعي افزود: اين حادثه ساعت 8 و 45 دقيقه ديروز توسط شهروندان با تلفن 125 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني رشت اطلاع داده شد.وي ادامه داد: ماموران 5 ايستگاه آتش نشاني بلافاصله به محل اعزام شدند اما دامنه حريق منزل مسكوني پروفسور خمامي زاده را به كام خود كشيده بود.رفيعي اظهار داشت: به دليل وسعت حريق و يكپارچگي منازل مسكوني در كوچه هاي تنگ و نبود ديوارهاي آتش بر در سربندي و سفالي بودن سقف اين منزل مسكوني، به خاطر عدم حضور مالك و ساكنان منزل، حريق به سرعت گسترش يافته و به سربندي منزل مجاور سرايت كرده بود.وي افزود: آتش نشانان تمام تلاش خود را براي خاموش كردن آتش به كار گرفتند اما اين ساختمان تاريخي 120 ساله كه منزل يكي از بزرگمردان شهر رشت بود به همراه كتابخانه و آثار ارزشمند و نادري كه در آن نگهداري مي شد، در آتش سوخت.«جعفر خمامي زاده» يكي از دانشمندان و مشاهير معاصر گيلان و ايران است.
 


شبيخون پليس به مركز سولاريوم در خيابان شريعتي

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ گفت: پنج شنبه شب پليس طي يك شبيخون به يك مركز سولاريوم در خيابان شريعتي چند جوان شرور را دستگير كرد.
سرهنگ عليرضا محرابي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: برابر خبر واصله مبني بر اين كه چند جوان شرور به هويت هاي سعيد 23 ساله و داود 25 ساله كه از اراذل و اوباش به نام منطقه شريعتي تهران هستند در مخفيگاه خود در آدرس خيابان شريعتي محدوده خيابان ملك به همراه افرادي تجمع و اقدام به فروش مواد مخدر و شرب خمر كردند.
وي در ادامه اذعان داشت: پس از تحقيقات ميداني و اطمينان از صحت موضوع دستورالعمل طي شرحي به دادسراي ناحيه 33 ارسال و با هماهنگي هاي قضايي اكيپي از عوامل اين پليس در ساعت 22 و 50 دقيقه سوم اسفندماه سال جاري به آدرس ذكر شده، اعزام شدند.سرهنگ محرابي ضمن اشاره به حضور عوامل اين حوزه در تمامي نقاط اطراف محل موردنظر افزود: ماموران با رعايت حقوق شهروندي و مواضع شرعي و قانوني وارد محل موردنظر شده كه بدو ورود مشخص گرديد سالن سولاريوم به صورت غيرمجاز تاسيس كرده اند و تعداد 5 نفر به هويت هاي سعيد، داوود، پوريا، محمد و علي در حال شرب خمر و استعمال مواد مخدر هستند.
وي در ادامه با اشاره به دستگيري متهمان گفت: ماموران در بازرسي از محل فوق موفق به كشف 670 عدد انواع قرص بدن سازي غيرمجاز، 46 عدد انواع آمپول بدن سازي و 53 بطري انواع مكمل هاي بدن سازي شدند.
لازم به ذكر است، متهمان جهت بررسي بيشتر و سير مراحل قانوني به مقر منتقل و پرونده شان به مقام قضايي ارجاع شد.
 


حمله سارقان مسلح به جواهرفروشي

پليس فرانسه از وقوع سرقتي مسلحانه در يكي از جواهرفروشي هاي مركز پاريس و سرقت سه ميليون يورو جواهر خبر داد.
بنابر اعلام پليس پاريس مردان مسلح در حالي كه نقاب بر چهره داشتند به اين فروشگاه فروش جواهرات حمله كرده و مقداري زيورآلات به ارزش سه ميليون يورو سرقت كردند.
يكي از شاهدان اين سرقت به پليس پاريس گفت: دو مرد مسلح داخل اين جواهرفروشي شدند و بدون آن كه گلوله اي شليك كنند يا به كسي آسيب برسانند اين سرقت را انجام دادند.
پليس پاريس از اعلام جزئيات بيشتر اين سرقت مسلحانه خودداري كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري فرانس 24، دوشنبه شب نيز چند سارق مسلح به يك فروند هواپيماي مسافربري كه حامل محموله اي از جواهرات به ارزش 50 ميليون دلار بود، حمله كرده و دست به سرقت زدند.
 


تندباد كيو آمريكا را در نورديد

طوفان هاي سهمگين همراه با برف شديد و رعد و برق هاي پي درپي، بخش شرقي آمريكا به ويژه «كانزاس» را درنورديد و موجب مرگ دو نفر شد.
به گزارش روزنامه آمريكايي «هافينگتون پست»، طوفان و تندبادهاي گسترده زمستاني تحت عنوان «كيو»، به سمت شرق آمريكا حركت كرده است و شهروندان ايالت «كانزاس»، «ميسوري» گزارش كردند كه در نتيجه اين طوفان هاي سهمگين كه همراه با بارش شديد برف است، حوادث زيادي به وقوع پيوسته است.بنا به گزارشهاي رسيده طوفان و بارش برف شديد به آتش گرفتن يك خانه منجر شد.
همچنين در بخش هايي از كانزاس، حدود 14 اينچ برف باريده است.براساس اين گزارش، بعد از نيمه شب گذشته بيش از 600 رعد و برق در غرب «اوكلاهما» و «تگزاس» طي مدت يكساعت گزارش شده است.پليس آمريكا اعلام كرده شدت بارش برف و كولاك در برخي مناطق به حدي رسيده كه به مسدود شدن مسيرهاي ارتباطي منجر شده است.بادهاي زمستاني كه وضعيت طوفاني در بخش هايي از كانزاس، نبراسكا و ميسوري به وجود آورده مسير شرق آمريكا را در پيش گرفته و احتمالاً وضعيت برف و بوران و يخبندان را در اوهايو به همراه خواهد داشت.
 


3 كشته در تيراندازي لاس وگاس

حادثه تيراندازي ميان سرنشينان دو خودرو در لاس وگاس 3 كشته و 6 مجروح برجاي گذاشت.
پليس لاس وگاس اعلام كرد: در اين حادثه سرنشينان دو خودرو حين تردد در خيابان با يكديگر درگير شده و اقدام به تيراندازي كردند كه اين تيراندازي موجب وقوع تصادف 6 خودروي ديگر شد.
به گفته شاهدان، تيراندازي هنگامي رخ داد كه دو خودرو قصد گذر از يك تقاطع پر ازدحام را داشتند و خودرو هدف آتش كه راننده آن نيز كشته شد، با يك دستگاه تاكسي برخورد كرد كه براثر انفجار و آتش سوزي، دو سرنشين آن كشته شدند و سپس تصادف سه خودرو و يك كاميون 6 مجروح بر جاي گذاشت.
 


مراسم پولشويي!


آيين «زنياراي» كه به معناي «شستن پول» است، همه ساله گردشگران بسياري را براي تماشاي اين مراسم به جنوب توكيو مي كشاند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مردم ژاپن با جمع شدن در معبد «بنتن اوگافوكو» در روستاي «كاماكورا» در جنوب توكيو به شستن پول هاي خود مي پردازند.
مردم اين منطقه اعتقاد دارند كه آب اين معبد بسيار پاك است و مي تواند اموال آنها را پاكيزه كند و به همين منظور بخشي از سرمايه خود را با اين آب مي شويند تا با اين كار روزي شان بيشتر شود.
معتقدان به آب اين معبد فكر مي كنند كه عليرغم خرج شدن اموال آنها، به طريقي ديگر اين پول هاي خرج شده به جيب آنها بر مي گردد.
 


توزيع كتاب ضد شيعي در مدارس عربستان

وزارت فرهنگ و اطلاع رساني رژيم آل سعود، كتابي با محتوي تفكرات ضد شيعي در مقاطع ابتدايي همه مدارس عربستان توزيع كرده است.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، اين كتاب نوشته «حامد علي عبدالرحمن» با عنوان «بديهيات مسلمان: خطاب به تفكرات شيعي» در سال جاري منتشر شده است.اين كتاب شيعيان را تكفير كرده و آنها را زنگ خطري براي امت مسلمان مي داند.تصاوير منتشر شده در شبكه هاي اجتماعي نشان مي دهد وزارت فرهنگ و اطلاع رساني عربستان اين كتاب را به مدارس منطقه «الباحه» و الشرقيه» ارسال كرده است.
خبرگزاري الجزيره العربيه گزارش كرد، منابع آموزشي وزارت آموزش و پرورش عربستان نيز از توزيع اين كتاب در مدارس راهنمايي و دبيرستان مناطق «نجران»، «مدينه منوره»، «حائل» و القصيم خبر داده اند.تحليلگران داخلي عربستاني از آغاز مجدد فعاليت هاي ضد مذهبي رژيم آل سعود با هدف برانگيختن اختلافات مذهبي تأكيد دارند؛ اين افراد معتقدند كه رژيم حاكم بر عربستان در برابر اعتراض هاي روز افزون، علاوه بر گزينه امنيتي به تفرقه افكني ميان گرايشهاي طائفه اي، منطقه اي و قبيله اي چشم دوخته است.
وزارت امور اسلامي و اوقاف عربستان نيز با برگزاري نشست هايي در رياض پايتخت اين كشور و منطقه تبوك، فعاليت هايي با گرايش هاي طايفه اي را دنبال مي كنند.
 


(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10