(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 5 اسفند  1391 - شماره 20437

وحشت سربازان فرانسوي از انفجارهاي انتحاري در مالي
انفجار بمب در حيدرآباد هند
 20 كشته و 80 مجروح برجاي گذاشت
جوان 20 ساله سومين شهيد سالگرد انقلاب بحرين
جان كري نسبت به كاهش بودجه وزارت خارجه آمريكا هشدار داد
با حمايت مالي آمريكا، قطر و عربستان
تروريست ها در سوريه غيرنظاميان را به خاك و خون كشيدند
چها رسوي پنج قا ره
زد و خورد شديد جوانان فلسطيني
 با صهيونيست ها در رام الله
وزير كشور تونس نخست وزير شد
مرسي تاريخ برگزاري انتخابات پارلماني مصر را اعلام كرد
فرياد شيعيان معترض در شرق عربستان
وزير كشور آل سعود را محاكمه كنيد
رئيس پارلمان اروپا: مردم ايتاليا به برلوسكني راي ندهند
بحران اقتصادي اروپا بلژيك را فلج كرد
قتل عام مخفي!


وحشت سربازان فرانسوي از انفجارهاي انتحاري در مالي

انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در شمال شرقي مالي، سربازان فرانسوي را به وحشت انداخت.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، منابع امنيتي روز جمعه اعلام كردند: دو خودروي بمب گذاري شده در شمال شرقي مالي منفجر شد كه در نتيجه آن سه نفر از جمله دو بمب گذار انتحاري كشته شدند. اين انفجارها در فاصله 500 متري محل استقرار سربازان فرانسوي صورت گرفت.اين انفجار در حالي روي مي دهد كه بيش از يك ماه است ارتش فرانسه به بهانه مبارزه با تروريسم، شهرها و روستاهاي مسلمان نشين شمال مالي را هدف حملات زميني و هوايي خود قرار داده است.از سوي ديگر شبكه خبري «يورو نيوز» گزارش داد كه نيروهاي ارتش مالي و نظاميان فرانسوي براي جلوگيري از بازگشت شورشيان اسلامگرا در مناطق شمالي اين كشور مستقر شده اند.
 


انفجار بمب در حيدرآباد هند

 20 كشته و 80 مجروح برجاي گذاشت

انفجار بمب در شهر جنوبي حيدرآباد هند حداقل 20 كشته و بيش از 80 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، تروريست هاي ناشناس عصر پنجشنبه دست به دو انفجار جداگانه در شهر حيدرآباد زدند. اولين انفجار در مجاورت يك سينما رخ داد و چند دقيقه پس از آن، بزرگترين منطقه تجاري حيدرآباد شاهد انفجار دوم بود. اين دو انفجار جان دست كم 20 نفر را گرفت و بيش از 80 نفر را نيز مجروح كرد.
وزير كشور هند اعلام كرد، هيچ گروهي مسئوليت اين دو انفجار را برعهده نگرفته است و فعلاً نمي توان گروه خاصي را متهم كرد. با وجود اين نيروهاي امنيتي هند در سراسر شهر حيدرآباد مستقر شده اند تا از بروز درگيري احتمالي ميان مسلمانان و هندوها جلوگيري كنند.
 


جوان 20 ساله سومين شهيد سالگرد انقلاب بحرين

«محمود الجزيري» جوان 20 ساله بحريني كه در جريان تظاهرات سالروز انقلاب اين كشور به شدت زخمي شده بود به شهادت رسيد.
به گزارش فارس، محمود الجزيري همزمان با تظاهرات 14 فوريه (26 بهمن) از ناحيه سر با گلوله هاي سلاح «شوزن» مورد اصابت قرار گرفته بود كه ديروز به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسيد.
الجزيري سومين شهيد بحريني است كه در تظاهرات روز 14 فوريه توسط نيروهاي آل خليفه به شهادت مي رسد.نيروهاي امنيتي در اين روز حسين علي احمد 16 ساله را نيز در منطقه الديه با گلوله هاي ساچمه اي هدف قرار دادند كه در دم به شهادت رسيد.همچنين در بامداد 14 فوريه نيز نيروهاي امنيتي با پرتاب گاز اشك آور به داخل خانه اي يك دختر جوان را شهيد كردند كه در روز بعد از آن 300 هزار بحريني در منامه در مراسم تشييع پيكر وي شركت كردند.در انقلاب بحرين تاكنون بيش از 100 نفر شهيد شده اند كه بيشتر آنها به دليل استنشاق گازهاي سمي به شهادت رسيده اند. اين گزارش حاكي است نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه تحت پشتيباني نيروهاي آل سعود روز پنجشنبه به تظاهركنندگان ضدرژيم در منطقه المالكيه و روستاهاي اطراف منامه حمله كردند.تظاهركنندگان بحريني اعلام كردند كه تا زمان تحقق كامل خواسته هاي مشروعشان كه همان سرنگوني رژيم آل خليفه و برگزاري انتخابات است؛ به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.نيروهاي رژيم آل خليفه براي متفرق كردن تظاهركنندگان از گاز اشك آور و نارنجك هاي صوتي استفاده كردند كه بر اثر آن شماري از مردم زخمي شدند.
 


جان كري نسبت به كاهش بودجه وزارت خارجه آمريكا هشدار داد

وزير خارجه آمريكا در نخستين سخنراني رسمي خود «كنگره» را چالش اصلي سياست خارجي، و كاهش بودجه را يك «تهديد» براي منافع آمريكا عنوان كرد.
خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از «دويچه وله» نوشت: «جان كري»، وزير خارجه آمريكا در اولين سخنراني خود به عنوان ديپلمات ارشد آمريكا گفت: تصميمات سياست خارجي بر زندگي روزانه آمريكاييان تاثير مي گذارد، از خريد و فروش كالا گرفته تا ايجاد شغل توسط بازرگانان آمريكايي.
وي كه در دانشگاه ويرجينيا سخنراني مي كرد سپس به كاهش 6/2 ميليارد دلاري بودجه وزارت خارجه آمريكا اشاره كرد و هشدار داد: چالش اصلي در سياست خارجي كشور نه چين در حال رشد و بي ثباتي در خاورميانه بلكه خود كنگره است. كاهش بودجه يك تهديد است.
«كري» سپس به قانونگذاران هشدار داد «از كاهش بي منطق بودجه» جلوگيري كنند. وي گفت: «امروز اگر ديپلمات اعزام كنيم بسيار ارزانتر از آن است كه فردا سرباز اعزام كنيم.»
به اعتقاد وزير خارجه آمريكا «كاهش اجباري بودجه وزارت خارجه» باعث تضعيف موضع آمريكا در جهان و آسيب رسيدن به بخش خصوصي اين كشور خواهد شد.
گفتني است احتمال مي رود وزارت خارجه آمريكا با يك كاهش 6/2 ميليارد دلاري در بودجه اين وزارتخانه مواجه شود. از اين مبلغ 7/1 ميليارد دلار از بودجه كمك هاي خارجي وزارت خارجه و بقيه از بودجه «ديپلماسي آمريكا» كسر خواهد شد. ايالات متحده آمريكا نيز همچون بسياري از كشورهاي اروپايي با بحران اقتصادي و كسري شديد بودجه مواجه است.
نرخ بيكاري در اين كشور بالاست و ميزان بدهي مالي آن نيز رقم نجومي 17 هزار ميليارد دلار را نشان مي دهد. اين كشور مدتي است با بحران بودجه كه به «بحران صخره مالي» معروف شده دست و پنجه نرم مي كند. رئيس جمهور آمريكا در تلاش است از كاهش 85 ميليارد دلاري هزينه هاي دولت جلوگيري كند. تلاشي كه با مخالفت هاي كنگره تبديل به «صخره مالي» شده است.
 


با حمايت مالي آمريكا، قطر و عربستان

تروريست ها در سوريه غيرنظاميان را به خاك و خون كشيدند

انفجار سه بمب قوي در پايتخت سوريه 53 شهيد و 235 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، تروريست هاي فعال در سوريه كه از طرف آمريكا، قطر و عربستان حمايت مي شوند روز پنجشنبه در «ميدان 16نوار»، «المزرعه» و «حي العمل» دست به انفجار خودروهاي بمب گذاري شده زدند. اين انفجارها كه در مجاورت مناطق مسكوني، مسجد «الايمان»، سفارت روسيه، يك مدرسه ابتدايي و دفتر حزب بعث سوريه رخ دادند، دست كم جان 53 نفر را گرفت و 235 نفر را نيز مجروح كرد. به گفته شاهدان، پس از وقوع انفجار، درگيري هايي نيز رخ داده است. اين انفجارها به ساختمان هاي مسكوني، يك مدرسه و يك بيمارستان خسارات زيادي وارد كرد و شمار زيادي خودرو و موتورسيكلت را به آتش كشيد. همه قربانيان و زخمي ها غيرنظامي هستند و شمار زيادي زن و كودك هم در ميان آنها ديده مي شوند.
در پي وقوع اين حملات تروريستي، جنبش حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي آن را به شدت محكوم كرد و اين اقدام را دور از اخلاق و اسلام دانست.
در همين حال، شبكه تلويزيوني فرانس-24 فاش كرد، كشورهاي عربستان و قطر تروريست هاي فعال در سوريه را كمك مالي مي كنند. «بان كي مون» دبير كل سازمان ملل حملات تروريستي دمشق را محكوم كرد.
مذاكره در قاهره
ائتلاف مخالفان سوريه به رهبري «معاذالخطيب» در دومين روز مذاكرات خود در قاهره اعلام كرد امضاي هر معاهده صلحي بايد تحت نظارت آمريكا و روسيه صورت گيرد. اين در حالي است كه شكست هاي ميداني، جايگاه مخالفان را در مذاكره با دولت سوريه متزلزل كرده است.
در بيانيه مخالفان همچنين آمده است كه «بشاراسد» رئيس جمهور سوريه و فرماندهان ارتش اين كشور نمي توانند در حل و فصل سياسي سوريه، طرفي براي مذاكره باشند.
خبر ديگر اينكه حملات سنگين ارتش سوريه به تروريست ها ادامه دارد؛ صبح ديروز نيروهاي دولتي توانستند در حومه شهر «لاذقيه» 20 خودروي مجهز به تيربار را منهدم كنند و سرنشينان آنها را به هلاكت برسانند.
ضرورت گفت وگو
«نبيل العربي» دبيركل اتحاديه عرب، «ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس، «سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه و «يانگ جيه چي» وزير خارجه چين، به طور جداگانه خواستار گفت وگوي ملي در سوريه شدند. العربي گفت: با روسيه به اين نتيجه رسيديم كه گفت وگوهاي ميان دولت سوريه و مخالفان بايد هرچه زودتر آغاز شود. وي گفت، الخطيب براي چنين گفت وگوهايي اعلام آمادگي كرده است و ما از آن حمايت مي كنيم. العربي افزود: درباره دولت سوريه هم به تلاش هاي دولت روسيه اميد بسته ايم. اميدواريم روسيه از نفوذ خود در اين مورد استفاده كند.
وزراي خارجه روسيه و چين نيز طي كنفرانس خبري مشترك در مسكو، حرف هاي العربي را در مورد ضرورت گفت وگو تكرار كردند. لاوروف گفت: بحران سوريه بايد از طريق مذاكره حل و فصل شود و راهكار نظامي نتيجه نمي دهد. لاوروف افزود: بازيگران خارجي بايد براي حل و فصل مسالمت آميز مسايل سوريه مساعدت كنند.
وزير خارجه چين نيز گفت: نيروهاي مختلف در سوريه بايد در چارچوب توافقنامه ژنو خشونت ها و درگيري هاي مسلحانه را متوقف و گفت وگوهاي ملي را براي تعيين نقشه راه و دوره انتقالي آغاز كنند. «ويليام هيگ» نيز كه به لبنان سفر كرده است، آغاز مذاكرات ميان دولت سوريه و مخالفان را خواستار شد.
ساير رويدادها
¤ نايف حواتمه، دبيركل جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين در انفجار پنجشنبه دمشق مجروح شد. جراحت وي سطحي اعلام شده است.
¤ مأموريت «اخضر ابراهيمي» فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه به مدت شش ماه ديگر تمديد شد.
¤ به گفته شاهدان عيني، ارتش سوريه يك فروند هواپيماي بدون سرنشين رژيم صهيونيستي را در آسمان مناطق مرزي لبنان و سوريه سرنگون كرد.
¤ تروريست هاي فعال در سوريه به چند قرارگاه جنبش حزب الله در خاك لبنان حمله كردند. اين حملات تلفاتي نداشت.
¤ مقامات فرانسوي اعتراف كرده اند، حدود 50 سلفي كه تبعه فرانسه هستند، هم اكنون در سوريه حضور دارند.
 


چها رسوي پنج قا ره

محكوميت كشتار شيعيان كويته
مردم شهرهاي «كارگيل» كشمير (هند) و «هرات» افغانستان با برگزاري تظاهرات، كشتار شيعيان در كويته پاكستان را محكوم كردند.تروريست هاي جهنگوي اخيراً با انفجار بمب در بازار كويته 87 شيعه را شهيد و 200 تن ديگر را مجروح كردند. اين كشتار اعتراض ملي در پاكستان را در پي داشت.
ديدار با عبدالله اوجالان
دولت تركيه با ملاقات شماري از سياستمداران كرد اين كشور با «عبدالله اوجالان» رهبر حزب كارگران كرد تركيه (پ.ك.ك) را پذيرفت. اوجالان هم اكنون در جزيره «امرالي» اسلامبول زنداني است. نخست وزير تركيه تصريح كرد، آن دسته از نمايندگان كرد كه با چريك هاي پ.ك.ك در ارتباط بوده اند، حق ديدار با اوجالان را ندارند.
3 انفجار در عراق
شهر موصل ديروز شاهد دو انفجار بود. اين انفجارها جان سه مأمور پليس را گرفته و 11 تن ديگر را مجروح كردند. انفجار سوم در شهر بعقوبه مركز استان ديالي رخ داد و يك كشته و هفت مجروح برجاي گذاشت. هر هفت مجروح اين حادثه، دانش آموزان دختر هستند.
خطرات خروج از افغانستان
وزير دفاع آلمان در نشست وزيران دفاع ناتو در بروكسل، خطرات خروج سريع نظاميان خارجي از افغانستان را به آنها گوشزد كرد. نيروهاي ناتو بايد تا پايان سال 2014 از خاك افغانستان خارج شوند.
مدودف در هاوانا
«ديميتري مدودف» نخست وزير روسيه به پايتخت كوبا رفت و با «رائول كاسترو» رئيس جمهور اين كشور ديدار و گفت و گو كرد. دو كشور روابط نزديكي در زمينه سرمايه گذاري، تجارت و گردشگري با يكديگر دارند.
 


زد و خورد شديد جوانان فلسطيني

 با صهيونيست ها در رام الله


نظاميان رژيم صهيونيستي با حمله به فلسطينياني كه در حمايت از زندانيان اعتصابي مقابل زنداني در كرانه باختري دست به تظاهرات زده بودند، ده ها تن را زخمي كردند.
به گزارش شبكه العالم، نظاميان رژيم اشغالگر قدس با گاز اشك آور و گلوله به تظاهركنندگان فلسطيني در مقابل زندان عوفر در شهر رام الله حمله كردند كه بر اثر آن 30 تن از فلسطيني ها مجروح شدند.
اين درگيري روز پنجشنبه در حالي كه بيش از 1500تن از مردم و مسئولان فلسطيني در حمايت از زندانيان اعتصاب كننده فلسطيني در زندان رژيم صهيونيستي دست به تظاهرات زده بودند به وقوع پيوست.
برپايه اين گزارش، علاوه بر زخمي ها، ده ها تن از فلسطينيان نيز با استنشاق گاز اشك آور دچار مسموميت و خفقان ناشي از آن شدند.
گفتني است تظاهرات فلسطيني ها در شهرهاي مختلف كرانه باختري رود اردن در حمايت از اسراي فلسطيني در زندان هاي اسرائيل به ويژه چهار اسير فلسطيني به نام هاي «سامر العيساوي»، «ايمن الشراونه»، «جعفر عزالدين» و «طارق قعدان» از اواسط فوريه افزايش يافته است. اين چهار اسير فلسطيني در اعتراض به بازداشت غيرقانوني خود از چند ماه پيش دست به اعتصاب غذا زده اند.
 


وزير كشور تونس نخست وزير شد

جنبش اسلامگراي «النهضه»، وزير كشور سابق تونس را نامزد تصدي پست نخست وزيري كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، جنبش اسلامگراي النهضه روز جمعه در آخرين زمان باقي مانده قانوني، «علي العريض» وزير سابق كشور و از رهبران اين جنبش را به عنوان نخست وزير به جاي «حمادي الجبالي» نخست وزير مستعفي به رئيس جمهور اعلام كرد.
براساس اين گزارش، معرفي علي العريض در حالي صورت گرفت كه حمادي الجبالي كه خود از رهبران جنبش النهضه است از پذيرش مجدد پست نخست وزيري تونس امتناع كرد.
اين گزارش حاكي است: جنبش النهضه كه در انتخابات مجلس موسسان اكتبر سال 2011 ميلادي با كسب 42 درصد از كرسي هاي پارلمان پيروز انتخابات شد، براساس قانون اين كشور مي تواند نخست وزير را به رئيس جمهوري تونس معرفي و پس از تائيد، مسئوليت را بر عهده بگيرد.
هفته گذشته و در پي استعفاي نخست وزير، «منصف المرزوقي» رئيس جمهور تونس با «راشد الغنوشي» رهبر جنبش النهضه و ديگر سران احزاب و گروه هاي ائتلافي ديدار و گفت و گو كرده بود. اين رايزني ها در روز جمعه نتيجه داد و رئيس جمهور علي العريض را مامور تشكيل كابينه اين كشور كرد.
راشد الغنوشي نيز پس از ديدار هفته گذشته با المرزوقي گفته بود كه كشور تونس به دولتي ائتلافي نياز دارد كه اكثر احزاب و افراد فن سالار در آن مشاركت داشته باشند. در مقابل حمادي الجبالي نخست وزير مستعفي كه چندي پيش و به دنبال پذيرفته نشدن طرحش از سوي گروه هاي سياسي از قدرت كناره گيري كرد اعلام كرد: در صورتي كه با طرح دولت تكنوكرات موافقت نشود از پذيرش مجدد پست نخست وزيري امتناع خواهد كرد.
«بشيرالنفزي» نماينده حزب كنگره براي جمهوريت در تونس گفت: با كنار رفتن اشخاص در تونس هيچ خللي در روند اداره امور كشور به وجود نخواهد آمد و نخست وزير جديد بايد مورد توافق همه احزاب و گروه هاي ائتلاف تشكيل دهنده باشد.
 


مرسي تاريخ برگزاري انتخابات پارلماني مصر را اعلام كرد

رئيس جمهور مصر با صدور فرماني از برگزاري انتخابات پارلماني اين كشور در 27 آوريل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمد مرسي» رئيس جمهور با صدور فرماني اعلام كرد: انتخابات پارلماني اين كشور از روز 27 آوريل (هفتم ارديبهشت) آغاز و تا چهارماه ادامه خواهد داشت.
براساس اين گزارش، بنا به فرماني كه مرسي صادر كرده است؛ انتخابات در چهار ماه مختلف و به اين ترتيب برگزار خواهد شد: انتخابات در قاهره و چهار استان ديگر 27 و 28 آوريل (دور نهايي چهارم و پنجم مه). استان جيزه، اسكندريه و شش استان ديگر 15 و 16 آوريل، (دورنهايي 22 و 23 ماه مه) و مردم هشت استان هم در روزهاي دوم و سوم ماه ژوئن، (دور نهايي نهم و دهم همان ماه) آراي خود را براي انتخاب نمايندگان پارلمان به صندوق هاي راي خواهند ريخت.
مردم شش استان باقيمانده هم در روزهاي 19 و 20 ژوئن به پاي صندوق راي گيري خواهند رفت و دور نهايي نيز در 26 و 27 ژوئن برگزار خواهد شد.
در فرمان صادر شده از سوي رئيس جمهور مصر، آمده است دولت به دليل كمبود نيرو و امكانات تصميم طولاني شدن انتخابات را اتخاذ كرده است و مجلس جديد در روز ششم ماه ژوئيه تشكيل جلسه خواهد داد.
از سوي ديگر، حزب «آزادي و عدالت» شاخه سياسي اخوان المسلمين اعلام كرد كه با قدرت در انتخابات شركت خواهد كرد و در صورت پيروزي اين حزب، اين فرصت براي رئيس جمهور كنوني مصر فراهم مي شود كه طرح هاي خود را عملي كند و كشور را از وضعيت ركود سياسي كه گرفتار آن شده است خارج كند.
در همين حال اعلام رسمي زمان برگزاري انتخابات پارلماني در مصر، مخالفان مرسي را با چالش جديدي مواجه كرده است تا در مورد آن تصميم گيري و اتخاذ موضع كنند.مخالفان دولت اسلامگراي مصر كه در دومين سالگرد پيروزي انقلاب مردمي 25 ژانويه در يك تشكيلات واحد به نام «جبهه نجات ملي» گردهم آمده اند، مرسي و اخوان المسلمين را به سرقت انقلاب متهم مي كنند، اگرچه اين اتهام بارها از سوي رئيس جمهور و همفكران وي رد شده است.
همچنين صاحبنظران مسائل مصر بر اين باورند كه مرسي و اخوان المسلمين اميدوارند برگزاري انتخابات پارلماني سبب شود تا اعتراض هاي خياباني و مخالفت هاي علني با دولت فروكش كند و كشور به سوي سازندگي و توسعه گام بردارد.بسياري از منتقدان مرسي را طيف غربگرا و لائيك ها تشكيل مي دهد كه خواستار سهم خواهي در قدرت است و از ابزار خشونت و تبليغات رسانه اي براي پيشبرد اهداف خود سود مي برد.
«نيتن براون» استاد علوم سياسي دانشگاه جرج واشنگتن و تحليل گر مسائل مصر تاكيد كرد كه چالشي حقيقي رو در روي مصر است، زيرا اگر اكثريت پارلمان آينده موافق حكومت باشد، رئيس جمهور مي تواند كارهاي زيادي را انجام دهد، اما اگر تقسيم بندي هاي موجود به مجلس سرايت كند، شاهد نبردي عميق در سياست داخلي خواهيم بود كه اين كشور را با بن بست مواجه خواهد كرد.
مجلس شورا كه هم اكنون عهده دار قانون گذاري در مصر است، پيش از اين قانون جديد انتخابات را تصويب كرد و دادگاه قانون اساسي پس از اصلاح، آن را براي امضا در اختيار مرسي قرار داد. اما دادگاه قانون اساسي مصر در ماه ژوئن (تيرماه 91) حكمي مبني بر انحلال مجلس صادر كرد، زيرا معتقد بود كه انتخابات پارلماني، برخلاف قانون اساسي برگزار شده است.
از سوي ديگر مخالفان دولت اسلامگراي مصر روز جمعه اعتراض هاي خود را از سر گرفته و با سرازير شدن به خيابان ها بر ضد مرسي و جماعت اخوان المسلمين شعار دادند.نكته جالب توجه در اين اعتراض ها، بي ميلي جنبش ششم آوريل و ائتلاف جوانان انقلابي مصر براي شركت در تظاهرات روز جمعه بود.
آنها با صدور بيانيه اي اعلام كردند كه براي جلوگيري از ريخته شدن خون هاي بيشتر در تظاهرات شركت نخواهند كرد.بركناري دولت و بازخواست وزير كشور در خصوص پرونده كشته شدگان ششم آوريل از جمله مطالبات مخالفان عنوان شده است.از سوي ديگر دولت «هشام قنديل» نخست وزير و جماعت اخوان المسلمين مخالفان را به تنش آفريني و اقدامات خشونت طلبانه متهم مي كنند و بر اين باورند كه آنها نمي خواهند مصر به سوي تعالي و پيشرفت گام بردارد.در همين حال در پي بركناري «خالد علم الدين» مشاور رئيس جمهور مصر در امور محيط زيست از پست خود، اختلاف بين حزب سلفي «النور» و جماعت اخوان المسلمين به شدت افزايش يافت.به گفته «محمد فواد جادالله» مشاور حقوقي و قانوني رئيس جمهور مصر، علم الدين به دليل سوءاستفاده از موقعيت خود، بركنار شده است، اما اعضا و هواداران سلفي ها خواستار عذرخواهي صريح مرسي براي اين موضوع شده اند.هم اكنون بسياري از اعضاي سلفي حزب النور در پست هاي معاونت دولت مرسي مشغول به كار هستند و در صورت خروج آنها از حاكميت، چالش جديدي در اين كشور به وجود خواهد آمد.
 


فرياد شيعيان معترض در شرق عربستان

وزير كشور آل سعود را محاكمه كنيد

مخالفان عربستاني با برگزاري تظاهرات در القطيف خواستار محاكمه وزير كشور آل سعود شدند.
به گزارش شبكه هاي خبري، مردم شهر القطيف در شرق عربستان در اعتراض به محاصره شهر شيعه نشين العواميه از سوي مزدوران آل سعود و هتك حرمت زنان پس از يورش به خانه هاي آنان، دست به تظاهرات و اعتراض خياباني زدند.
براساس اين گزارش در اين تظاهرات مردمي، معترضان از خيابان اصلي شهر القطيف راهپيمايي و با سردادن شعارهايي يورش نيروهاي امنيتي و پليس سعودي به منازل مردم در العواميه را محكوم كردند.
در اين راهپيمايي كه زنان، كودكان، جوانان و سالخوردگان عربستاني شيعه حضور داشتند، معترضان حمله به زنان را خط قرمز خود دانستند و بر محاكمه سركوبگران تاكيد كردند.
راهپيمايان آمادگي خود را براي دفاع از دين و ناموس خود در مقابل حكومت وهابي آل سعود بيان داشتند و اعلام كردند حتي حاضرند بهاي آن را كه جان دادن در راه انقلاب است بپردازند.
در اين تظاهرات، پارچه نوشته هايي توسط معترضان حمل مي شد كه بر روز آنها تصاوير «آيت الله نمر» روحاني سرشناس شيعه به چشم مي خورد.
معترضان برخي از جملات مشهور اين روحاني شيعه كه در دفاع از ناموس و مبارزه با ظلم بيان شده بود را به صورت پلاكاردهايي با خود حمل مي كردند.
شبكه خبري العالم نيز گزارش داد: تظاهركنندگان در شهر القطيف شعار سرنگوني رژيم آل سعود و آزادي زندانيان سياسي را سر داده و حكام اين كشور را جنايتكاراني خواندند كه بايد در دادگاه بين المللي محاكمه شوند.
اين اعتراض ها در حالي برگزار مي شود كه سازمان عفو بين الملل در اكتبر سال گذشته ميلادي از مقام هاي سعودي خواست تا به اعمال خشونت آميز و سركوب معترضان پايان دهد.
سازمان ديدبان حقوق بشر نيز طي بيانيه هايي دولت عربستان را به توسل به زور و پايمال كردن حقوق شهروندان خود در شرق اين كشور متهم كرده است.
به گفته سازمان هاي طرفدار حقوق بشر، هزاران تن از شهروندان عربستاني هم اكنون بدون محاكمه و تفهيم اتهام در زندان هاي اين كشور به سر مي برند.
مردم عربستان از فوريه سال 2011 ميلادي، تظاهرات متعددي را در استان الشرقيه آغاز و خواستار رفع تبعيض و اصلاحات سياسي هستند. بر اساس آمارها تاكنون 60 تن از جوانان شيعي به ضرب گلوله مزدوران آل سعود از پاي در آمده اند.
همچنين تظاهرات ضد رژيم مردم عربستان از نوامبر سال 2011 ميلادي و از زماني شدت گرفت كه پليس سعودي با هدف قرار دادن معترضان پنج تن از آنها را شهيد و شمار زيادي را مجروح كرد.
مردم شرق عربستان در سالگرد قيام خونين خود بر ضد آل سعود در ماه فوريه، اعتراضات خود را شدت بخشيده و پس از بازداشت آيت الله نمر، به صورت مستمر به آن ادامه داده اند.
 


رئيس پارلمان اروپا: مردم ايتاليا به برلوسكني راي ندهند

رئيس پارلمان اروپا از مردم ايتاليا خواست براي نجات كشورشان هم كه شده به «برلوسكني» راي ندهند!
به گزارش روزنامه «تودي زمان»، «مارتين شولتز» رئيس پارلمان اروپا در اقدامي كم سابقه از مردم ايتاليا خواست مانع از پيروزي برلوسكني در انتخابات پارلماني 24 و 25 فوريه (6 و 7 اسفند) شوند. «شولتز» با اعلام نگراني برخي سياستمداران اروپايي در خصوص تبعات بازگشت «سيلويو برلوسكني» به قدرت اعلام كرد، در صورت بازگشت وي تمام اصلاحات اقتصادي و تلاش هايي كه در اين كشور براي بازگشت اعتماد و كمك به سرمايه گذاران شده از بين خواهد رفت.
اين مقام اروپايي همچنين تصريح كرد برلوسكني پيشتر ايتاليا را با بي مسئوليتي هاي خود و همچنين اقدامات نامناسب شخصي مثل رسوايي هاي مالي و اخلاقي به منجلاب كشيده است.
آنگلا مركل صدراعظم آلمان نيز پيش از اين به اشكال مختلف نارضايتي خود از به قدرت رسيدن مجدد برلوسكني را ابراز داشته است. آخرين نظرسنجي ها حاكي است، به دليل اجراي سياست هاي سنگين رياضت اقتصادي از سوي دولت «ماريو مونتي»، احتمال پيروزي برلوسكني وجود دارد؛ اما با اين حال حزب چپ گراي دموكراتيك براي به دست گرفتن كنترل مجلس عليا و تشكيل دولت به حمايت ائتلافي مونتي نياز خواهد داشت.
پرونده فساد مالي و اخلاقي در كارنامه برلوسكني وجود دارد و اكثر مردم ايتاليا او را لايق مقام نخست وزيري آينده ايتاليا نمي دانند.
 


بحران اقتصادي اروپا بلژيك را فلج كرد

ده ها هزار نفر از مردم بلژيك با ريختن به خيابان ها خشم و نارضايتي خود را از تصويب طرح هاي جديد رياضتي فرياد زدند.
به گزارش شبكه تلويزيوني «يورونيوز» حدود 30 هزار نفر از مردم بروكسل روز پنجشنبه با برپايي تظاهرات ضد دولتي «حذف بودجه بخش هاي عمومي» كه به اسم «اصلاحات اقتصادي» و با هدف «مقابله با كسري بودجه» صورت مي گيرد را محكوم كردند. معترضان از اينكه قدرت خريدشان كاهش يافته و دولتمردان به اعتراضات آنها توجهي نمي كنند به شدت خشمگين هستند.
بنا به گفته اتحاديه هاي كارگري «بلژيك» با وجود اجراي چنين سياست هاي رياضتي، باز هم دولت مي تواند شرايط بهتري براي كارگران و كارمندان فراهم كند. يكي از شركت كنندگان در تظاهرات روز پنجشنبه گفت: «ما امروز به خيابان ها آمديم تا به دولت بفهمانيم وقتي مي گوئيم رياضت اقتصادي كافي است يعني كافي است مردم شغل، درآمد و زندگي مي خواهند، ما از وجود تبعيض رنج مي بريم و »
به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، علاوه بر بروكسل چند شهر ديگر اين كشور از جمله شهر «ليژ» نيز شاهد برگزاري تظاهرات ضد دولتي بود.
هزاران تن از قربانيان سياست هاي رياضتي اقتصادي در اسپانيا نيز روز پنجشنبه با تجمع مقابل ساختمان پارلمان اين كشور شعارهاي ضددولتي سر دادند.
به نوشته خبرگزاري آسوشيتدپرس، مردم در جريان تظاهرات و تجمعات خود خواستار شغل و مقابله با بيكاري شدند. مردم همچنين عليه فساد گسترده بين سياستمداران اين كشور شعار دادند. اين اعتراض ها مقابل ساختمان پارلمان محلي شهر «پامپلونا» واقع در شمال اسپانيا صورت گرفت.
 


قتل عام مخفي!

سناتور آمريكايي اعتراف كرد هواپيماهاي بدون سرنشين كشورش به طور مخفيانه 4700 نفر را به قتل رسانده اند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از روزنامه «داون» براي نخستين بار يك سناتور آمريكايي با نام «ليندسي گراهام» به صراحت اعلام كرد 4700 نفر در پي حملات پهپادهاي آمريكايي كشته شده اند كه شماري از آنها را زنان و كودكان و غيرنظاميان تشكيل مي دهند. اين حملات كه با محكوميت شديد گروه هاي حقوق بشري روبه رو شده، «ترورهاي فراقانوني» عنوان گرفته است. اعلام اين آمار در حالي صورت مي گيرد كه ميزان تلفات حملات موشكي توسط پهپادهاي آمريكايي در پاكستان، يمن و ديگر مناطق همچنان به صورت يك راز باقي مانده و مقام هاي آمريكايي از صحبت علني درباره هرگونه جزييات اين نبرد مخفي خودداري مي كنند.
گراهام گفته است: ما 4700 تن را كشته ايم گاهي اوقات مردم بي گناه هدف قرار گرفته اند.
گفتني است، مقامات بلندپايه آمريكايي نيز همواره پس از بمباران مراسم عزا و عروسي در كشورهاي مختلف به بهانه هدف قرار دادن «افراد مظنون» اعلام كرده اند كه در جنگ هستند. سران كاخ سفيد براي تامين منافع خود حاضرند هزاران زن و كودك بي گناه را قرباني كنند.
 


(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10