(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 5 اسفند  1391 - شماره 20437

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نقطه پايان كجاست ؟! (يادداشت روز)
خارج ! (گفت و شنود)
هشدار نماينده ايران در سازمان ملل به آمريكا
سياست دوگانه فشار و تعامل را كنار بگذاريد
با حضور 65 هزار شركت كننده
انتخابات نظام پزشكي تهران برگزار شد
نشست سران قوا امروز در خانه ملت
كيهان و خوانندگان
عسگراولادي: همه مطيع رهبري هستيم (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: تعامل و ديپلماسي پوششي براي دشمني با ايران است (خبر ويژه)
آوي ديختر: اين بهار نيست زمستان باراني عليه اسرائيل است (خبر ويژه)
از آفتابي شدن نامزدهاي اصلاح طلب تا بلاتكليفي نسبت به فتنه گران (خبر ويژه)
تبریک رهبر انقلاب به تیم های کشتی آزاد و فرنگی کشور


نقطه پايان كجاست ؟! (يادداشت روز)

شايد تعجب آور باشد ولي واقعيت دارد كه اگر روند مذاكرات هسته اي كشورمان با گروه 1+5 به روال كنوني ادامه يابد و در چارچوب آن تغييري داده نشود، از هم اكنون مي توان حدس زد اجلاس روز سه شنبه 8 اسفند/26 فوريه- قزاقستان نيز كمترين نتيجه قابل قبولي در پي نخواهد داشت. چرا؟! در اين باره گفتني هايي هست.
1- آيا چالش هسته اي كشورمان كه از ده سال قبل، ابتدا با حضور تروئيكاي اروپايي-انگليس، فرانسه و آلمان- آغاز شده و سپس با گروه موسوم به 1+5 ادامه يافته است، نقطه پاياني دارد؟ پاسخ اين سوال به يقين منفي است و علاوه بر شواهد و قرائن موجود، بسياري از اسناد قابل تكيه ديگر نيز كمترين ترديدي باقي نمي گذارند كه از نگاه حريف، نقطه پايان اين چالش -آنگونه كه خواهد آمد- اعتماد و اطمينان آنها نسبت به صلح آميز بودن فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران نيست. بنابراين و به همين علت، ادعاي آمريكا و متحدانش كه اطمينان از صلح آميز بودن برنامه هسته اي كشورمان را نقطه پايان چالش معرفي مي كنند فقط يك ترفند براي ادامه چالش است. اما، چرا؟! و حريف از ادامه اين چالش چه مقصودي را دنبال مي كند؟ اگر بپذيريم كه برخلاف ادعاي آمريكا و متحدانش، نقطه پايان اين چالش، اطمينان حريف از صلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران نيست - كه خواهيم ديد، نيست- پرسش بعدي آن است كه چرا بايد به مذاكرات ادامه بدهيم؟! زيرا، نهايت تلاش تيم هسته اي كشورمان كه به خوبي نيز از عهده آن برآمده است، ارائه اسناد و شواهدي حاكي از صلح آميز بودن فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران است و چنانچه حريف از اين واقعيت اطمينان داشته باشد- كه دارد- تلاش تيم مذاكره كننده كشورمان چه دستاوردي مي تواند در پي داشته باشد؟ به جرأت مي توان گفت كه هيچ! حريف خواب آلوده نيست كه بخواهيم بيدارش كنيم! خود را به خواب زده است و مصلحت و منفعت خويش را در آن مي بيند كه نشانه اي از بيداري بروز ندهد.
و اما، ممكن است گفته شود- و گفته اند- ادامه مذاكرات با اين هدف تعريف شده صورت مي پذيرد كه به حريف و افكارعمومي جهانيان اثبات كنيم، «آن را كه حساب پاك است، از محاسبه چه باك است» و اين كه آمريكا و متحدانش به بهانه توقف مذاكرات از جانب ما، اتهام تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي و انحراف از مسير صلح آميز -DIVERSION - را اثبات شده قلمداد نكنند. در صورت پذيرش اين ديدگاه، بايد در بستر مذاكرات و چگونگي انجام آن تغييراتي پديد آيد كه در ادامه همين يادداشت، به آن اشاره خواهيم كرد.
2- آمريكا و متحدانش به چند علت اعلام شده كه بدون اعتراف آنها نيز به آساني قابل درك است، در پي پايان دادن به چالش هسته اي با ايران اسلامي نيستند و اصرار دارند كه اين پرونده همچنان باز و خاتمه نيافته باقي بماند. بخوانيد؛
الف: جرج فريدمن، مسئول مركز راهبردي استراتفور در آمريكاست. اين مركز استراتژيك به باشگاه كهنه كاران CIA شهرت دارد و رئيس و اعضاي آن از ميان استراتژيست هاي عضو سيا و يا نظريه پردازان پنتاگون انتخاب مي شوند. فريدمن مي گويد «مشكل و چالش ما با ايران بر سر فعاليت هسته اي اين كشور نيست، بلكه مشكل آن است كه ايران نشان داده است نه فقط بدون حمايت آمريكا، بلكه در حال درگيري و تخاصم با آمريكا نيز مي توان بزرگترين قدرت تكنولوژيك و نظامي منطقه بود. اين پديده، ايران را به الگويي براي ساير كشورهاي منطقه تبديل كرده است و بهار عربي- بخوانيد انقلاب هاي اسلامي- را در پي داشته است». صرفنظر از هويت جرج فريدمن بايد گفت؛ آيا غير از اين است كه انقلاب هاي اسلامي منطقه، با الگوگرفتن از ايستادگي و مقاومت سي و چند ساله ايران اسلامي و در همان حال، تبديل شدن آن به قدرتمندترين كشور منطقه به لحاظ تكنولوژيك و نظامي، پديد آمده است؟
ب: سه ماه قبل - اوايل دسامبر 2012/آذرماه سال جاري- در محافل سياسي و رسانه اي غرب اين احتمال مطرح شده بود كه ممكن است ايران به عنوان يك امتياز براي اعتمادسازي، غني سازي 20 درصدي اورانيوم را متوقف سازد! و غرب در قبال آن، برخي از تحريم ها را لغو كند. در پي اين احتمال- كه بي مورد بود- ديويد فروم يكي از نظريه پردازان آمريكايي طي مقاله اي در سايت CNN به صراحت ابراز نگراني كرد كه اگر پرونده هسته اي ايران به نقطه پايان برسد، يا به نقطه پايان نزديك شود غرب براي حفظ پرستيژ بين المللي خود چاره اي جز لغو و يا كاهش تحريم ها ندارد و حال آن كه براي تحريم ها دو هدف پلكاني تعريف شده بود. اول تغيير رفتار سياسي ايران -BEHAVIOR - و دوم تغيير ساختار -STRUCTURE - نظام اسلامي و از اين روي پايان دادن به چالش هسته اي با ايران به دو هدف تعريف شده آسيب مي رساند!
گفتني است، چندماه قبل، حضرت آقا تاكيد فرموده بودند كه چالش هسته اي بهانه اي براي تحريم هاست و نه آن كه تحريم ها به خاطر چالش هسته اي باشد.
ج: آمريكا و متحدانش مي دانند چنانچه با اعتراف به صلح آميز بودن فعاليت هسته اي كشورمان بر حق قانوني و مسلم ايران هسته اي تاكيد ورزيده و چالش هسته اي به نقطه پايان برسد، الگوي ديگري از پيروزي ناشي از مقاومت به دنياي امروز و مخصوصا كشورهاي اسلامي منطقه ارائه خواهد شد و اين براي آنان به يك كابوس شبيه است زيرا، بار ديگر و براي چندمين بار نشان مي دهد كه پيروزي ملت ها در گرو مقاومت و ايستادگي آنهاست. آيا اينگونه نيست؟!
3- نگاهي گذرا به آنچه تاكنون از متن مذاكرات ايران و 1+5 منتشر شده است به وضوح نشان مي دهد كه حريف فقط در پي بهانه جويي است و آشكارا از پذيرش اسناد و دلايل غيرقابل ترديد و مستحكم جمهوري اسلامي ايران طفره مي رود. در اين باره تاكنون يادداشت ها و گزارش هاي مستند و فراواني داشته ايم و اين وجيزه جاي پرداختن و تكرار آنها نيست ولي تنها به عنوان نمونه به چند مورد كه در جريان مذاكرات اخير مطرح شده است بسنده مي كنيم.
الف: تيم مذاكره كننده 1+5 ادعا مي كند ايران در فلان نقطه و بهمان منطقه فعاليت هسته اي اعلام نشده دارد كه بايد مورد بازرسي قرار گيرد. تيم كشورمان در پاسخ مي گويد؛ برخي از اين نقاط نظير «پارچين» يك مركز نظامي است ولي با اين حال و مطابق مفاد پادمان، چنانچه سند و نشانه اي حاكي از فعاليت هسته اي در اين مناطق داريد، ارائه بدهيد تا به صورت داوطلبانه اجازه بازرسي داده شود. پاسخ تيم 1+5 اين است كه ما سند- DOCUMENT- نمي دهيم، بلكه فقط اطلاعات -INFORMATION- ارائه مي كنيم! پاسخ تيم هسته اي كشورمان اين است كه علاوه بر مفاد تعريف شده پادمان، و تصريح اساسنامه آژانس كه بايد براي ادعاي خود سند و يا شاهد و قرينه ارائه كنيد، مطابق يك اصل حقوقي پذيرفته شده در تمامي سيستم هاي حقوقي جهان، كسي كه ادعا مي كند بايد سند ارائه بدهد- البينه علي المدعي- و به اين اصل در حقوق بين الملل -BURDEN OF PROOF- نيز اشاره مي كنند ولي طرف مقابل كماكان بر خواسته فراتر از قانون خود اصرار مي ورزد.
ب: از تيم 1+5 پرسيده مي شود بر فرض اجازه بازرسي از پارچين چه تضميني مي دهيد كه اسرار نظامي ما را فاش نكنيد؟! و به مواردي از افشاي اسرار نظامي ايران بعد از بازرسي آژانس اشاره مي شود. پاسخ آن است نمي توانيم تضمين بدهيم!
ج: تيم مذاكره كننده كشورمان مي پرسد؛ اگر از مراكز مورد ادعا بازرسي كرديد و مانند نمونه هاي قبلي معلوم شود كه هيچ فعاليت هسته اي در آنجا صورت نپذيرفته است، آيا، اعلام خواهيد كرد كه ادعاي مطرح شده بي اساس بوده است؟ پاسخ تيم 1+5 منفي است! و مي گويند؛ از كجا معلوم كه بعدا چنين فعاليتي در همان مركز صورت نپذيرد!
د: پرسيده مي شود كه آيا بعد از بازديد از همه مكان هاي مورد نظر و اطمينان از صلح آميز بودن فعاليت هسته اي كشورمان، پرونده ايران از شوراي امنيت خارج شده و به حالت عادي بازمي گردد؟! فكر مي كنيد پاسخ تيم 1+5 چيست؟! « در صورتي كه اطلاعات ديگري مطرح نشود»! گفته مي شود با اين روال، رسيدگي به پرونده هسته اي ايران مي تواند صدها سال به درازا بكشد! پاسخ فقط لبخندي موذيانه است!
همين جا گفتني است كه «ري تكيه» يكي از اعضاي شوراي روابط خارجي آمريكا گفته بود آمريكا براي خاتمه دادن به چالش هسته اي با ايران سال ها وقت دارد!
هـ: گفته مي شود بازرسان آژانس بارها اعلام كرده اند كه هيچ نشانه اي از تسليحاتي بودن فعاليت هسته اي ايران به دست نياورده اند. پاسخ داده مي شود كه بعيد نيست در آينده چنين فعاليتي انجام پذيرد! گفته مي شود؛ در كجاي دنيا و در كدام سيستم حقوقي استناد به يك احتمال درآينده ملاك ارزيابي و قضاوت است؟! پاسخ چيست؟! هيچ!!
و...
اكنون با توجه به نمونه هاي فوق كه فقط اندكي از بسيارهاست بايد پرسيد، ادامه مذاكرات با 1+5 به روال جاري، غير از اتلاف وقت و تحميل ده ها هزينه سنگين ديگر به كشور چه دستاوردي مي تواند داشته باشد؟!
4- و اما، اگر توقف مذاكرات را به مصلحت نمي دانيم و ادامه آن را براي اثبات حقانيت خود و بي اساس بودن ادعاهاي حريف ضروري تشخيص مي دهيم، دستكم، مذاكرات را با سه شرط زير كه همه آنها قانوني است و در برخي از مذاكرات نمونه هاي مشابهي داشته است، دنبال كنيم؛
اول: جلسات و نشست هاي ايران و 1+5 پشت درهاي بسته تشكيل نشود، بلكه اين مذاكرات با حضور رسانه ها صورت پذيرفته و متن مكتوب و صوتي و تصويري آن براي اطلاع جهانيان منتشر شود. اين اقدام مي تواند ترفند آمريكا و متحدانش و چنته خالي از قانون و منطق آنها را فاش كند. و اين در حالي است كه طرف مقابل در جايگاه «مدعي» قرار دارد و اسراري كه بيم فاش شدن آن را داشته باشد در ميان نيست و درباره خودمان نيز بايد پرسيد آيا تيم محترم مذاكره كننده مي تواند به يك نمونه اشاره كند كه طرف مقابل بعد از پايان مذاكرات، اسرار طبقه بندي شده و سرّي مطرح شده در مذاكرات را فاش نكرده باشد؟!
دوم: علاوه بر نمايندگان كشورهاي 1+5، نمايندگاني از چند كشور بي طرف ديگر نيز به عنوان ناظر در مذاكرات حضور داشته باشند. مثلا برخي از اعضاي جنبش عدم تعهد- NAM- و يا شخصيت هاي شناخته شده و مرضي الطرفين جهاني.
سوم: در تمامي مذاكرات، تعيين بستر و چارچوب مذاكره - MODALITY- يك اصل پذيرفته شده است. با اين توضيح كه هر يك از طرفين مذاكره در قبال فلان گام يكي از طرفين، چه گامي برخواهد داشت. متاسفانه مذاكرات كنوني به ادعاي محض يك طرف و تلاش ايران براي پاسخ به آن تبديل شده است بي آن كه مشخص شود، حريف بعد از پاسخ ايران و اثبات بي اساس بودن ادعاي خود قرار است چه گامي به سوي حل ماجرا بردارد!
حسين شريعتمداري
 


خارج ! (گفت و شنود)

گفت: نگاهي به تبليغات زودرس انتخاباتي مدعيان اصلاحات كه از چند ماه قبل شروع شده نشان مي دهد كه آنها روي دو محور تكيه دارند.
گفتم: كدام دو محور؟!
گفت: يك بخش از تبليغات آنها درباره اين است كه اگر ما بيائيم، چنين و چنان مي كنيم و همه مشكلات حل خواهد شد!
گفتم: موز اگر قوت داشت كمر خودش را راست مي كرد! نه اين كه در جريان فتنه دست به وطن فروشي و جنايت نزدند!
گفت: بخش ديگر تبليغات آنها نيز تكرار آرزوهاي آمريكا و متحدانش است.
گفتم: چه عرض كنم؟! به يارو گفتند اگر همه دنيا را به تو بدهند چه مي كني؟ گفت؛ مي فروشم ميرم خارج!
 


هشدار نماينده ايران در سازمان ملل به آمريكا

سياست دوگانه فشار و تعامل را كنار بگذاريد

سفير و نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل متحد با بيان اينكه آمريكا تعهد خود را به گفت و گو برپايه احترام متقابل نشان دهد تأكيد كرد؛ سياست دو سويه فشار و تعامل آمريكايي ها غيرمنطقي است.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورك طي سخنراني در «انجمن آسيا»ي نيويورك، با اشاره به پيشنهادات اخير آمريكا براي گفت و گوي مستقيم اظهار داشت: در صورتي كه آمريكا تعهد خود را به گفت و گو بر پايه احترام متقابل نشان دهد و به طور مستمر شاهد اعمال فشار عليه ايران نباشيم، گفت و گو را گامي در جهت ايجاد فضاي اعتماد و مسيري درست ارزيابي مي كنيم.
وي در اين جلسه كه با حضور بيش از 200 نفر از مقامات ارشد سازمان ملل متحد، سفرا و نمايندگان دائم كشورها نزد سازمان ملل، ديپلمات هاي مقيم نيويورك، نخبگان و دانشگاهيان آمريكايي و همچنين برخي مقام هاي پيشين آمريكا برگزار شد، با نقل فرازهايي از بيانات اخير رهبر معظم انقلاب درباره موضوع مذاكره با آمريكا افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي گفتند مامنطقي هستيم، مقامات و مردم ما منطقي هستند و رفتار منطقي را درك مي كنند، آمريكايي ها بايد نشان دهند كه نمي خواهند تهديد كنند و نشان دهند كه آماده رفتار و گفتار منطقي هستند.
نماينده كشورمان نزد سازمان ملل در پاسخ به سؤالي درباره سخنان اخير رهبر معظم انقلاب درباره مذاكره با آمريكا گفت: رسانه هاي غربي سخنان رهبري را با تفسير خود منتشر كرده اند.
وي افزود: زماني كه رهبر معظم انقلاب كه يك مرجع عالي مذهبي نيز هستند، گفتند، من به عنوان يك انقلابي صحبت مي كنم، در واقع منظور اين بود كه آنچه را كه به زبان مي آورند صادقانه و از صميم قلب و به دور از سياسي كاري ديپلمات ها مي گويند.
خزاعي خاطرنشان كرد: در چند سال اخير شكاف عميقي بين مواضع اعلامي و عملي آمريكا مشاهده مي شود.
وي در اين رابطه با ذكر نمونه هايي از مواضع اعلام شده از سوي دولتمردان آمريكايي درباره گفت و گو و مذاكره با ايران و در مقابل فهرستي از اقدامات عملي آمريكا شامل تصويب بودجه اي براي مداخله در امور ايران، دستورالعمل ها و قوانين دولت و كنگره آمريكا براي اعمال تحريم هاي گسترده عليه كشورمان و اقداماتي مانند جنگ سايبري عليه تأسيسات هسته اي كشورمان و خارج ساختن نام گروهك منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا تأكيد كرد: تحريم ها به عنوان بخشي از اقدامات مخرب و غيرسازنده به معناي اعلام جنگ اقتصادي عليه ملت ايران به شمار مي رود، در حالي كه در اين مدت اگر جمهوري اسلامي ايران كوچكترين نشانه اي از تغيير عملي در رفتار دولت آمريكا مشاهده مي كرد، مطمئناً با نظر مثبت با آن برخورد مي كرد.
نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل با اشاره به گفت و گوهاي آتي ايران و 1+5 در قزاقستان گفت: خط قرمز ما حق غني سازي اورانيوم در چارچوب ان پي تي و نه سطح و ميزان غني سازي اورانيوم است. اينها مواردي هستند كه هيئت مذاكره كننده ايراني درباره آن تصميم مي گيرند و بحث خواهد شد.
خزاعي افزود: جوهر بحث ما به رسميت شناختن حق هسته اي ايران است. ايران بايد بتواند از حقوق خود مبتني بر معاهده پيمان عدم اشاعه (ان پي تي) استفاده كند.
وي با اشاره به فتواي رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعيت سلاح هاي هسته اي گفت: ما اين فتوا را به عنوان سند رسمي به شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل ثبت كرده ايم و اين فتوا زمينه مهمي براي اعتمادسازي درباره ماهيت برنامه اتمي ايران به وجود آورده است؛ چرا كه پيروي از فتواي رهبر مذهبي ضروري و غيرقابل سرپيچي است.
خزاعي با اشاره به اينكه «ايران براي دو سال و نيم غني سازي را تعليق كرد» تأكيد كرد: حتي اين اقدام ايران بي نتيجه بود و هيچ پاسخ مناسبي از سوي آمريكا و غربي ها دريافت نشد.
سفير و نماينده دائم ايران نزد سازمان ملل به مخالفت دولت اوباما با توافقنامه تهران كه با ميانجيگري برزيل و تركيه امضاء شد، اشاره كرد و آن را نمونه اي ديگر از رفتار نادرست دولت آمريكا با تلاش هاي ديپلماتيك ايران براي اعتمادسازي دانست، در حالي كه قبل از آن دولت آمريكا از برزيل و تركيه خواسته بود با ايران به توافق برسند ولي بعداً خلف وعده كرد.
ايران پرچمدار خلع سلاح هسته اي در دنيا
همچنين محمد خزاعي در حاشيه نشست ماهانه مركز هماهنگي جنبش عدم تعهد كه به رياست سفير كشورمان در مقر سازمان ملل برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش ويژه ايران براي حضور جنبش عدم تعهد در كنفرانس خلع سلاح هسته اي سازمان ملل گفت: مسئله خلع سلاح براي جمهوري اسلامي ايران مهم است و كشورمان يكي از پرچمداران خلع سلاح هسته اي در دنيا و منطقه خاورميانه است. نماينده كشورمان در سازمان ملل خاطرنشان كرد: در پي گزارش سفير فلسطين در نشست ماهانه مركز هماهنگي جنبش عدم تعهد در مورد آخرين تحولات مسئله فلسطين از جمله تداوم فشار مالي به مردم فلسطين به علت ضبط ماليات ها توسط رژيم صهيونيستي، تداوم شهرك سازي و نيز تلاش فلسطين براي حضور در نشست پيمان تجارت سلاح به عنوان يك كشور و برخي موضوعات ديگر، ايران پيشنهاد كرد كه كميته فلسطين جنبش عدم تعهد به فوريت تشكيل جلسه داده و پس از بررسي موضوعات مربوطه، تصميمات لازم را در مورد نحوه حمايت از مردم فلسطين در ارتباط با موضوعات مورد اشاره اتخاذ كند كه اين پيشنهاد مورد حمايت اعضا قرار گرفت.
 


با حضور 65 هزار شركت كننده

انتخابات نظام پزشكي تهران برگزار شد

ششمين دوره انتخابات سازمان نظام پزشكي تهران همزمان با سراسر كشور ديروز با حضور جامعه پزشكان در مركز همايش هاي رازي برگزار شد.
بنا به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين انتخابات راي هاي جامعه پزشكي در بخش هاي دندانپزشكي، داروسازي، علوم آزمايشگاهي و مامايي، ليسانسيه هاي پروانه دار و گروه پزشكان اخذ مي شود.
گفتني است نتايج ششمين دوره انتخابات نظام پزشكي امروز صبح اعلام مي شود.
هيئت مركزي نظارت بر ششمين دوره انتخابات سازمان نظام پزشكي صلاحيت 131 نفر از نامزدهاي تهراني براي حضور در اين دوره از انتخابات را تاييد كرده است كه اين تعداد 114 نفر مرد و 17 نفر زن هستند.
در تهران بزرگ و در گروه پزشكي 79 نفر به دور نهايي راه يافته اند كه از اين تعداد نيز 6 نفر زن هستند. همچنين 19 نفر از گروه داروسازان و 14 نفر از گروه دندانپزشكي انتخاب شده اند كه از اين تعداد يك نفر زن است. دو نفر نيز از گروه علوم آزمايشگاهي در اين انتخابات با يكديگر به رقابت مي پردازند كه يك نفر از آنان زن است.
همچنين 11 نفر در رشته هاي پروانه دار در اين انتخابات رقابت مي كنند كه سه نفر زن هستند. در گروه مامايي نيز 6 نفر تاييد صلاحيت شده اند و دور نهايي انتخابات هيئت مديره نظام پزشكي تهران با يكديگر به رقابت مي پردازند.
اين انتخابات با حضور 65 هزار راي دهنده در رشته هاي مختلف پزشكي برگزار گرديد.
 


نشست سران قوا امروز در خانه ملت

نشست سران قوا با دعوت رئيس مجلس امروز برگزار مي شود.
جلسه سران قوا امروز با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، علي لاريجاني رئيس مجلس و آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه برگزار خواهد شد.
به گزارش خانه ملت، اين نشست به ميزباني مجلس برگزار مي شود.
جلسه در راستاي تعامل قوا
برگزار مي شود
حسن زماني مشاور رئيس مجلس نيز با اشاره به جلسه روز شنبه سران قوا گفت: اين جلسه در راستاي جلسات مشترك سه قوه برگزار مي شود.
وي افزود: مهمترين هدف از برگزاري اين جلسات تعامل بيشتر بين قواي سه گانه است.
مشاور رئيس مجلس تصريح كرد: اين جلسه اولين نشست پس از جلسه استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در صحن علني مجلس و در راستاي پيروي از منويات مقام معظم رهبري مبني بر همدلي و تعامل بين قوا انجام مي شود.
به گزارش تسنيم لاريجاني پنج شنبه شب در تماس تلفني با محمود احمدي نژاد شخصا از وي براي شركت در جلسه سران قوا دعوت كرده است.
گفتني است آخرين جلسه مشترك سران قوا 20 شهريور سال جاري به ميزباني آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه برگزار شده بود.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ ارتحال ملكوتي عالم عامل و عارف الهي حضرت آيت الله خوشوقت را به پيشگاه امام زمان(عج) و نايب بر حق او امام خامنه اي و حوزه هاي علميه و شاگردانش تسليت عرض مي كنم. اين عالم وارسته را كه مدتي سعادت تلمذ از محضرش را داشتم به ساده زيستي و قناعت در تمام عمر مي شناسند. اميدوارم كه حوزه هاي علميه به جبران فقدان چنين عالمان وارسته اي كه خلأ آنها در جامعه احساس مي شود همت گمارند.
بوربور
¤ به حضرت آقا اين سلاله پاك حضرت زهرا(س) عرض مي كنم با سخنان خويش در جمع مردم عزيز تبريز آتش به جان ما زدي. كوچك ترين ناراحتي شما ما را متاثر مي سازد و ما طاقت شنيدن ناراحتي مولا و رهبر عزيز خويش را نداريم.
9915---0914
¤ راهپيمايي باشكوه مردم در روز 22 بهمن در سراسر كشور با وجود انواع تحريم همراه با گراني و تورم ثابت كرد بصيرت مردم به مراتب از بصيرت مسئولين بيشتر است. عكسي كه از رهبر معظم انقلاب در اتاق منزل بالاي سر خويش نصب كرده ايم به منزله اين است كه سر ما فداي قدمش باد.
3734---0918
¤ ما مردم تحمل ناراحتي مقام عظماي ولايت نايب امام زمان(عج) را نداريم. چرا مسئولين با ندانم كاري خود اسباب ناراحتي معظم له را فراهم مي كنند.
2530---0914
¤ با توجه به اينكه ايام عيد نوروز مصادف با ايام شهادت حضرت فاطمه(س) است از صدا و سيما تقاضا داريم با پخش برنامه هاي مناسب حرمت اين ايام را نگاه دارد.
اماني
¤ در حالي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي و مسئولين از لزوم ازدياد جمعيت كشور سخن مي گويند متاسفانه برابر اعلام رسمي دولت بانكها و برخي نهادها از اعطاي وام ازدواج خودداري و ارائه آن را به ماههاي بعد حواله مي دهند آيا اين گونه مي توان جمعيت را زياد و با فساد روزافزون سر راه جوانان مقابله و ازدواج را آسان نمود؟
3598---0912
¤ مردم ايران همان طوري كه در روز 22 بهمن با اتحاد در مقابل استكبار جهاني ايستادند يك بار ديگر همت خود را در مقابله با محتكران و گرانفروشان و نخريدن اجناس و كالاهاي غيرضروري نشان دهند چرا كه محتكرين نيز دست كمي از دشمنان خارجي ندارند.
3836---0911
¤ حضرت امام خامنه اي موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي را بار ديگر در سخنراني اخير خويش در جمع گروهي از مردم تبريز تكرار فرمودند. اين تكرار دليل بر اين است كه هر سه قوه در اين مورد كار جدي نكرده اند و مسئولين آن سرگرم كارهاي ديگر شده اند خداوند به عاقبت و آخرت آنان رحم كند كه تباه نشوند.
احمدزاده از تهران
¤ اي كاش طرح فراگير ملي تحريم گرانفروشان در سراسر كشور به اجرا درمي آمد تا در مدت كمتر از يك ماه شاهد كاهش فوق العاده قيمت ها مي شديم.
2372---0919
¤ پسته كه ديگر نان نيست پيشنهاد مي كنم تمام ملت غيورمان با نخريدن آن به جنگ محتكران بروند تا به قيمت قبلي خود برگردد.
رنجبر از اسلامشهر
¤ با توجه به گراني شديد تنقلات مرسوم عيد مانند پسته و ساير خشكبار جمعي از هم وطنان پايبند به اصول ديني و انساني تصميم گرفته اند براي هم دردي با خانواده هاي كم درآمد جامعه و همچنين مبارزه با گران فروشي سال نو را بدون خريد و مصرف آجيل سپري كنند.
5345---0912
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته قبل از پايان سال اقدام نمايند.
تيموري
¤ دايره تسهيلات بانكي براي مردم هر روز تنگ تر مي شود ولي اخذ وجوهات مختلف تحت عنوان كارمزد هر روز فزوني و گسترش مي يابد. قبلا براي نقد كردن چك هاي بانكهاي مختلف در شعبه ديگر كارمزد دريافت مي كردند كه قرار بود بررسي و غيرقانوني بودن آن اعلام شود درحال حاضر براي نقد كردن چك همان بانك در همان شعبه نيز وجه كارمزد دريافت مي كنند كه وجاهت قانوني اين كار نيز جاي تأمل و بررسي دارد.
محمودي
¤ چطور با گذشت 34 سال از انقلاب هنوز مشكل برخورد با قاچاق دارو در خيابان ناصر خسرو حل نشده است؟ از نيروي انتظامي درخواست مي شود با دستگيري اين دلالهاي دارو اين باندها را متلاشي كند. متاسفانه با فروش داروهاي تقلبي و تاريخ گذشته مردم را سر كيسه مي كنند؟
منتظري
¤ سازمان تامين اجتماعي براي اينكه دو سال خدمت سربازي كاركنان تحت پوشش خود را جزء سابقه بيمه حساب كند از همه خدمت رفته ها چه آنهايي كه قبل سربازي حق بيمه پرداخت كرده بودند و يا پرداخت نكرده بودند اقدام به دريافت وجه خواسته شده كرد. ولي الان قانون تصويب شده كه اگر كساني قبل از خدمت سربازي حق بيمه پرداخت كرده اند نبايد براي محاسبه دو سال خدمت خويش در سابقه بيمه وجهي بپردازند سوال ما اين است كه چرا پولي را كه از ما گرفته اند و طبق قانون بايد برگردانند عودت نمي دهند.
بيگ زاده
¤ هزينه صدور گواهينامه رانندگي تا 30 بهمن امسال 7500 تومان بود. از اول اسفند 17500 تومان شده است. وقتي خود دولت گران فروشي راه انداخته از كسبه و تجار چه انتظاري داريم.
6216---0912
¤ انتظار داريم حداقل شما مشكلات معيشتي مردم بخصوص رانندگان تاكسي را مطرح كنيد و بنويسيد چرا مردم از ما انتظار دارند مسافران را با نرخ 6 ماه قبل در سطح شهر جابه جا كنيم. لطفا درد دل ما را هم در روزنامه تان درج كنيد.
يك راننده تاكسي
¤ با گذشت 12 سال از ساخت مجتمع مسكوني گلديس اختلاف ميان بنياد مستضعفان و شهرداري بر سر 16 ميليون تومان بدهي موجب شده است اسناد مالكيت واحدهاي مسكوني 42 خريدار تاكنون صادر نشود، از مسئولان درخواست داريم به مسئله رسيدگي كنند.
يك خريدار
¤ گودبرداري در كنار ايستگاه مترو شهيد حقاني باعث شده مسافران با مشكلات زيادي در محل ورود و خروج رو به رو شوند. خاموش بودن گاه و بيگاه پله هاي برقي پل عابر پياده هم مشكل را دو چندان كرده است.
اميد روحاني
¤ از مسئولان وزارت بهداشت و درمان تقاضا داريم براي تعرفه دندانپزشكان تدابيري اتخاذ كنند تا در همه مراكز به صورت يكسان اين تعرفه ها دريافت شود.
فواد كاسب
¤ روستاي لپ چهار محال و بختياري 5 ماه است كه به علت سرقت دكل مخابراتي از امكانات تلفن همراه محروم شده است. همچنين بارندگي شديد وضعيت جاده روستا را كه 25 كيلومتر خاكي است مختل نموده است. متاسفانه مسئولين استان نيز به گزارش ها وقعي نمي نهند. اين انتظار بحقي است از خادمين ملت كه به رفع مشكل اقدام نمايند.
الهياري
¤ از دولتمردان تقاضا داريم به داد مردم از دست اين گراني ها برسند و دست دلالان را از بازار مواد غذايي كوتاه كنند و در شب عيد قشر ضعيف جامعه را خوشحال نمايند.
رمضاني
پاسخ روابط عمومي تاكسيراني تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 19/11/91 روزنامه وزين به آگاهي مي رساند، با توجه به اينكه اغلب مسافرين خط مورد اشاره از قشر جوان و دانشجو مي باشند، با رعايت اصل امر به معروف و نهي از منكر بطور مكرر تذكر لازم درخصوص رعايت شئونات اسلامي توسط رانندگان خط مذكور به ايشان گوشزد مي گردد. لكن با عنايت به موارد بالا و عدم رعايت مسائل ياد شده از سوي مسافرين محترم، تاكسيرانان خدوم به لحاظ عدم درگيري با آنان از دخالت بيشتر كه در حوزه اختيارات ايشان نمي باشد پرهيز مي نمايند.»
 


عسگراولادي: همه مطيع رهبري هستيم (خبر ويژه)

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري تاكيد كرد: مواضع بنده كوچكترين زاويه اي با ديدگاه هاي مقام معظم رهبري در باب فتنه، فتنه گران و فتنه سازان ندارد.
به گزارش جهان، حبيب الله عسگراولادي در مصاحبه با هفته نامه آدينه اظهار داشت: كساني كه سه دوره گفت وگوي مكتوب بنده با هفت اصلاح طلب را خوانده اند و مناظره با آقاي شريعتمداري را در سيماي جمهوري اسلامي ديده اند و مطالب و مقالاتي را كه در جرايد در اين موضوع رويت كرده اند، چنين داوري را نداشته باشند مواضع بنده كوچكترين زاويه اي با ديدگاه هاي مقام معظم رهبري در باب فتنه، فتنه گران و فتنه سازان ندارد و حتي اينجانب منتظر تذكر و تشري از جانب رهبري هم بودم كه هنوز بحمدالله دريافت نكرده ام.
وي مي گويد: مقام معظم رهبري اكنون در جايگاه ولايت سياسي جامعه ما قرار دارد احكام سياسي او نه تنها بر مقلدين بلكه بر مجتهدين ديگر هم لازم الاتباع هست و بنده تلاش دارم كه خود را از جمله مطيع ترين افراد نسبت به ولايت فقيه بدانم.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه گفته است: بهترين خاطره بنده از نمازجمعه، صلابت مردم و شجاعت خطيب جمعه در انفجار نمازجمعه تهران، هنگامي كه آيت الله العظمي خامنه اي خطبه ها را قرائت مي كردند؛ اين انفجار در زمان جنگ تحميلي رخ داد و دشمن اساسي ترين اجتماع مسلمين در تجهيز جبهه و جنگ را هدف قرار داد. مردم مثل كوه ايستادند و مقام معظم رهبري هم با صلابت خطبه ها را ادامه دادند. اين باعث مباهات ماست چنين رهبري داريم و چنين مردمي كه تا پاي جان براي انقلاب و اسلام و اقامه نماز ايستاده اند.
 


نيويورك تايمز: تعامل و ديپلماسي پوششي براي دشمني با ايران است (خبر ويژه)

روزنامه نيويورك تايمز سياست خارجي دولت اوباما را پر از تناقض عنوان كرد و نوشت اوباما در مقابل ايران دمدمي مزاجانه رفتار كرده است.
اين روزنامه با اشاره به كتاب يكي از مشاوران دولت اوباما تحت عنوان ملت اضافي نوشت: ولي نصر (عضو شوراي روابط خارجي) دو سال در دولت اوباما كار كرد و بعد رئيس دانشكده مطالعات بين المللي دانشگاه جانز هاپكينز شد. او در كتاب «ملت اضافي» تصويري ويران شده از سياست خارجي دولت اوباما نشان مي دهد كه از انتخاب هاي سخت در ديپلماسي پرهيز و اغلب به ملاحظات فرعي ختم شده، و توسط «گروه كوچكي از مشاوران كم تجربه كاخ سفيد» هدايت مي شد.
اين روزنامه مي نويسد: نصر كه يكي از مورد احترام ترين مقامات آمريكا در مسائل خاورميانه است مشاور ارشد ريچارد هولبروك، فرستاده ويژه اوباما به افغانستان و پاكستان تا پيش از مرگ او در دسامبر 2010 بود. از آن زمان به بعد و بعدها به عنوان يك ناظر، نصر به اين نتيجه رسيد كه هدف اصلي سياست هاي اوباما «اين نيست كه تصميم هاي استراتژيك بگيرد بلكه افكار عمومي را راضي كند.» آمريكايي ها مي خواستند از جنگ هاي بزرگ خلاص شوند و ردپاي كمتر در دنيا داشته باشند. راجر كوهن گزارشگر نيويورك تايمز مي افزايد: «ملت اضافي» كتاب مهمي است در حالي كه جان كري براي شغل جديدش به وزارت امور خارجه وارد مي شود. اين كتاب نشان مي دهد كه از هنر ديپلماسي- با بده بستان هاي سختش- فاصله گرفته و به سمت سياست خارجه اي رفته ايم كه از وزارت دفاع، سازمان هاي اطلاعاتي و محاسبات سياسي كوتاه مدت نشات گرفته است. رئيس جمهور را به خاطر زيگزاگ رفتن از كابل تا بيت المقدس، مسئول مي داند. نشان مي دهد وزارت خارجه قدرتش را از دست داده و نزول آمريكا را به تصوير مي كشد كه بيشتر از آن كه تحت تأثير ظهور ديگر قدرت ها باشد، تحت تأثير «تناقض» است كه اقتدار حاكميت آمريكا را زير سؤال» برده است.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: در مورد ايران، نصر نشان مي دهد كه اوباما نسبت به هرگونه توافقي بر سر برنامه هسته اي شديداً دمدمي مزاج است. به گفته او «فشار، خود تبديل به يك نتيجه شده». سياست دوگانه تحريم هاي سخت همراه با تلاش براي ديپلماسي «حتي دوگانه نبود. متكي به يك مسير بود، و آن فشار بود.» حقيقت اين بود كه «تعامل فقط پوششي بود براي مجموعه اي از اقدامات خراب كارانه، فشارهاي اقتصادي و جنگ سايبري.» فرصت ها براي شروع ديپلماسي گام به گام كه باعث شود ايران به ازاي لغو تحريم ها از اورانيوم غني شده در غلظت پايين اش بگذرد، از دست رفت. تهران بايد چه نتيجه اي مي گرفت وقتي كه «مجموعه سه دور اصلي مذاكرات ديپلماتيك اين بود كه آمريكا به ازاي برنامه هسته اي ايران، چند تكه قطعه هواپيماي كهنه بدهد؟»
نيويورك تايمز همچنين با اشاره به آشفتگي سياست خارجي آمريكا در زمينه بحران افغانستان نوشت: تناقض سياست خارجي دولت اوباما در هيچ جا به اندازه افغانستان بارز نبود. اوباما ده ها هزار نيرو اضافه كرد كه ثابت كند ترسو نيست و بعد تاريخ خروج را تعيين كرد كه نشان دهد جنگ افروز نيست. تفنگداران كشته شدند؛ اما براي كسي مهم نبود. او هولبروك را به عنوان نيروي اصلي اش فرستاد اما كاري كرد كه «هرگز قدرت انجام ديپلماسي را نداشته باشد». پيام اوباما به حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان اين بود؛ «فرستاده ويژه من را ناديده بگير.» اقدام كاخ سفيد عليه هولبروك يك «تئاتر مضحك» بود. «هولبروك در كنفرانس هاي ويدئويي اوباما با كرزاي حضور نداشت و زماني كه اوباما به افغانستان رفت از همراهان رئيس جمهور حذف شد.» به نظر مي رسيد كاخ سفيد «بيشتر مايل بود هولبروك را پايين بياورد تا اينكه سياستگذاري درست انجام دهد.»
نيويورك تايمز تصريح مي كند: ديپلماسي مرد. مذاكرات جدي با طالبان و دعوت ايران به مذاكرات درباره آينده افغانستان- قدم هاي جسورانه اي كه هزينه سياسي داخلي به دنبال داشت- پيش نرفت. استفاده از تجارت به عنوان يك راه ارتباطي، توجه زيادي جلب نكرد.
در مورد اسرائيل و فلسطين هم مثل ايران، اوباما با نظرات تازه اي شروع كرد اما بعداً عقب نشيني كرد. او سعي كرد جلوي گسترش شهرك سازي هاي اسرائيل را بگيرد. اما وقتي معلوم شد كه هزينه داخلي آن برايش زياد است، تسليم شد. نتيجه اين شد كه بي هدف رها شد.
 


آوي ديختر: اين بهار نيست زمستان باراني عليه اسرائيل است (خبر ويژه)

وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي بيداري اسلامي و به قدرت رسيدن اسلامگرايان را نگران كننده و تهديدي براي موجوديت اسرائيل توصيف كرد.
آوي ديختر كه پيش از اين در حد فاصل سالهاي 2000 تا 2005 رئيس سرويس امنيتي شين بث بوده، مي گويد: به قدرت رسيدن اسلامگرايان در كشورهاي عربي، وضعيت سوريه و برنامه هسته اي ايران از موضوعات نگران كننده است.
او مي افزايد: « ما در برابر تهديدهاي بسيار قرار داريم حتي موجوديت اسرائيل در خطر است». وي كه با رسانه فرانسوي ديركت ماتن مصاحبه كرده، در قبال اين پرسش كه «نتيجه گيري شما از بهار عربي چيست؟» مي گويد:من نمي دانم چه كسي واژه «بهار عربي» را اختراع كرده، چون بيشتر به يك زمستاني باراني شبيه است. برخي اميدوارند كه در اين كشورها ليبرال دموكراسي ايجاد شود، ولي ديديم كه اخوان المسلمين در مصر به قدرت رسيد. آنها طي يك سال توانستند كنترل مصر را به عنوان بزرگ ترين كشور منطقه، بزرگ ترين ارتش و همچنين كانال سوئز را به دست گيرند.
وي درباره سفر آتي اوباما به تل آويو و انتظار اسرائيل گفت: قبل از سفر او در ماه مارس اقدامات بسياري بايد انجام شود. در حالي كه خلع سلاح غزه يكي از پيش شرط هاي ايجاد صلح است، محمود عباس، رئيس دولت خودگردان فلسطين، هيچ گونه ضمانتي در اين زمينه ارائه نداده، زيرا از شش سال پيش تاكنون اصلا به غزه پا نگذاشته، دو ماه پيش 500 راكت به سوي اسرائيل شليك شد و جان شهروندان اسرائيلي را به خطر انداخت.
 


از آفتابي شدن نامزدهاي اصلاح طلب تا بلاتكليفي نسبت به فتنه گران (خبر ويژه)

طيف هاي اصلاح طلب همچنان درباره انتخابات رياست جمهوري سال آينده سردرگم هستند و اين در حالي است كه برخي از نامزدهاي نزديك به اين جبهه نظير محمدرضا عارف، حسن روحاني و محمدشريعتمداري وارد گود شده اند.
سردرگمي نسبت به فتنه سال 88 يكي از عوامل اين بلاتكليفي محسوب مي شود. پنج شنبه گذشته در حالي كه خاتمي با فرزندان موسوي ملاقات كرده و از برخوردهاي صورت گرفته ابراز تأسف كرده بود، حسن روحاني به تخطئه رفتارهاي غيرقانوني پس از نماز جمعه 29 خرداد 1388 رهبر معظم انقلاب پرداخت. خاتمي كه يكي از عوامل فتنه و آشوب سال 88 است، مدعي شده «ما مي توانيم از ظلم ها و تهمت هايي كه به ما روا داشتند بگذريم اما نگراني از آينده ايران قابل چشم پوشي نيست». او ابراز اميدواري كرد كه عناصر بازداشت شده آزاد شوند. اين اظهارات در حالي است كه فتنه انگيزي فتنه گران كاملاً هماهنگ با پروژه سازمان يافته جبهه استكبار براي كودتاي مخملين بود و باعث گستاخي آنها در دشمني و فشار بيشتر عليه ايران و ملت ايران شد و به عنوان مثال پس از اغتشاش در روز قدس همان سال، رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا اعلام كرد اين اتفاقات نشانه دودستگي در ايران است و ثابت مي كند كه تحريم ها موفق بوده و ما بايد اين تحريم ها را تشديد كنيم. قطعاً فتنه گراني چون خاتمي متهمان اصلي اين خيانت و جنايت بزرگ در جسور كردن دشمنان ملت ايران بودند و به همين دليل آنها تبديل به پاشنه آشيل طيف هاي اصلاح طلب شده اند.
با درك همين واقعيت است كه حسن روحاني در ديدار هفته گذشته جمعي از دانشجويان و در پاسخ به اينكه «نظرتان درباره وقايع پس از انتخابات سال 88 چيست؟» اظهار كرد: اعتراض اوليه بخشي از مردم پس از انتخابات و برخي از انتقادها طبيعي بود. گرچه هر حركتي بايد از مسير قانوني اش انجام شود. اما بعد از اين كه مقام معظم رهبري نظرشان را در نماز جمعه به صراحت اعلام كردند كه هرگونه اعتراضي بايد در چارچوب قانون ادامه پيدا مي كرد مي بايست اعتراض ها شكل قانوني به خود مي گرفت. من معتقدم مشكلات در خيابان حل و فصل نمي شود.
در همين حال ارگان گروهك ملي مذهبي كه در هماهنگي با تندروهاي حزب مشاركت فعاليت مي كند، از احتمال بازداشت شماري از اصلاح طلبان خبر داد و در عين حال نوشت: گفته مي شود نامزد اصلي و اوليه اصلاح طلبان طرفدار مشاركت در انتخابات (و يا فضاي انتخاباتي)، آقاي خاتمي است. اما فشار روي ايشان براي خودداري از نامزدي بسيار زياد است. نزديكان آقاي خاتمي از ترديدهاي وي در اعلام نامزدي ياد مي كنند. در ميان برخي اصلاح طلبان تمايل به نامزدي آقاي هاشمي هم وجود دارد. برخي نيز معتقدند بايد نامزدي غير از اين دو نفر به ميدان بيايد. در بين اين عده برخي بر اين باورند كه مهم نيست اين نامزد قوي باشد چرا كه حضور در انتخابات (و فضاي انتخاباتي) خود مهم است. ولي برخي ديگر معتقدند اين نامزد بايد روي مطالبات بايستد و زير فشارها هم كوتاه نيايد.
سايت ملي مذهبي نوشت: بخش مهمي از اصلاح طلبان معتقدند چون به آن ها فضايي براي فعاليت داده نخواهد شد و اگر نامزدشان رد صلاحيت شود نمي توانند برخورد مناسبي بكنند بهتر است كه وارد اين بازي يك طرفه نشوند. هنوز معلوم نيست برآيند اين نظرات چيست و اينكه نهايتاً آيا اجماعي صورت خواهد گرفت يا خير و احتمال اينكه هر كس در نهايت طبق تشخيص خود عمل كند چقدر خواهد بود؟
در اين ميان مسعود بهنود از همكاران فراري نشريات زنجيره اي ضمن تحليلي در وب سايت بي بي سي، به گمانه زني ها درباره احتمال نامزدي هاشمي رفسنجاني پرداخت و نوشت: نويسنده اين سطور در 21 دي 1378، همزمان با نامزدي هاشمي رفسنجاني براي انتخابات مجلس ششم، در مقاله اي با عنوان «برخاستن به موقع از سر ميز» در روزنامه عصر آزادگان ، با اشارت به سرنوشت چرچيل، دوگل، قوام و آخرين پادشاه ايران، بهتر آن ديد كه هاشمي بعد از سابقه اي طولاني در رياست مجلس، رياست جمهوري، رياست مجلس خبرگان و رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام ديگر از سر ميز برخيزد. در آن زمان واكنش هاي موافق و مخالف با اين مقاله چندان بود كه گزيده اي از آنها در روزنامه به چاپ رسيد. هفت سال قبل، باز فرصتي همانند رخ داد و اين بار در ضميمه آخر هفته روزنامه اعتماد مقاله اي نوشتم با عنوان «اندر حكايت نشستن و برخاستن به موقع از سر ميز» كه در ابتداي آن آمد «انسان چه از فرزي و چالاكي به موش شبيه شود و چه از زيركي چون روباه، چه از نازكي چون مويي شود و چه از جان سختي چون كرگدن، باز از هر در كه به درون مي رود اول از همه بايدش راهي و موقعي براي خروج جستن».
وي در بخش ديگري از اين تحليل نوشت: پس از پايان دوران هشت ساله رياست محمد خاتمي، هوس قمار ديگر هاشمي را به صحنه اي كشاند كه اين بار جناح راست و زيردستان پيشين، همدل و همرايش نبودند. اگر اخباري كه از سوي برخي نزديكان وي منتشر شده و نشان مي دهد كه وي خيال نامزدي در انتخابات رياست جمهوري آينده ندارد، دقيق باشد، بايد گفت مردي كه روزگاري لوموند به وي «آسانسور» لقب داده بود، هوس قمار ديگر از سر به در كرده است.
وبسايت انتخاب كه به هاشمي گرايش دارد اخيراً خبر شبكه العربيه مبني بر تشكيل «كمپين دعوت از هاشمي براي انتخابات توسط ياسر هاشمي» را مورد ترديد قرار داد و نوشت: اين خبر با توجه به مخالفت اعضاي خانواده نمي تواند صحيح باشد.

 


تبریک رهبر انقلاب به تیم های کشتی آزاد و فرنگی کشور

رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران و نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی تهران را تبریک گفتند.حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با صدور پیامی قهرمانی مقتدارنه تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی تهران و موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی در کسب نایب قهرمانی جهان را به دلاور مردان کشتی ایران و مربیان و مسئولان آن تبریک گفتند.رهبر انقلاب اسلامی در این پیام اظهار امیدواری کردند موفقیت های جوانان برومند و توانای ایران اسلامی در عرصه های مختلف از جمله میادین ورزشی روز به روز افزایش یابد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10