(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 5 اسفند  1391 - شماره 20437

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در دانشگاه تهران صورت مي گيرد
اقامه نماز بر پيكر آيت الله خوشوقت به امامت رهبر انقلاب
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
آيت الله امامي كاشاني:
حاكمان ظالم بحرين، هم پيمان اسرائيل هستند
امام جمعه قم:
كساني كه به دنبال مذاكره با آمريكا هستند منفور ملت خواهند بود
در بيانيه اجلاس علما و روحانيون براي همبستگي با ملت بحرين مطرح شد
توقف عمليات نظامي و خروج اشغالگران سعودي از بحرين
بازداشت يكي از مرتبطين با شبكه رسانه اي بيگانه
ايران اتهام فعاليت غيرقانوني در نيجريه را رد كرد
ايران اقدامات تروريستي در سوريه را محكوم كرد
پيكر پاك 2 شهيد در بروجرد تشييع شد
براي نخستين بارالمپياد علمي
حوزه هاي علميه شمال غرب كشور برگزار مي شود
آيت الله مصباح يزدي:
عده اي هنوز فتنه 88 را تنها يك حادثه مي دانند
رئيس اداره تبليغات اسلامي بناب:
 130 هزار مسجد در كشور امام جماعت ندارند
جشنواره ملي خوشنويسي
 حافظ قرآن در شيراز به كار خود پايان داد
سرخه به شهرستان ارتقا يافت
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
طرح ها و توليدات برتر مد و لباس منطبق با موازين اسلامي حمايت مالي مي شوند
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور:
رايانه اي كردن انتخابات مستلزم تأييد شوراي نگهبان است
رئيس كميسيون انرژي مجلس:
مصرف انرژي در ايران 4 برابر متوسط جهاني است
كنگره بين المللي انتظار و بيداري اسلامي در يزد برگزار شد


در دانشگاه تهران صورت مي گيرد

اقامه نماز بر پيكر آيت الله خوشوقت به امامت رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دانشگاه تهران بر پيكر آيت الله خوشوقت نماز اقامه خواهند كرد.
پس از اقامه نماز، پيكر مطهر اين عالم رباني در جوار حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) به خاك سپرده مي شود.
گفتني است پيكر آيت الله خوشوقت پنج شنبه شب وارد تهران شد. آيت الله خوشوقت به علت عفونت حاد ريوي و نارسايي كليوي و قلبي در بيمارستان ملك فيصل مكه مكرمه بستري بود كه چهارشنبه گذشته به رحمت حق پيوستند.
بيانات رهبر معظم انقلاب
در بيت آيت الله خوشوقت
رهبر معظم انقلاب چهارشنبه شب با حضور در بيت مرحوم آيت الله خوشوقت فرمودند: ارواح بندگان خوب خدا بعد از رها شدن از قيد مادي توانايي هاي بيشتري دارند؛ دعا مي كنند، انشاءالله بركات آقاي خوشوقت منقطع نشود.
متن كامل بيانات رهبر معظم انقلاب به اين شرح است: تسليت عرض مي كنيم به آقازاده ها و خانواده و همه شماها و به همه اهل معنا و اهل معرفت و اهل سلوك درگذشت جناب آقاي خوشوقت را.
در واقع اگر كسي متاثر مي شود، گريه مي كند، ناراحت مي شود، بايد براي خودش باشد. ايشان كه خب يك عمر طولاني با بركتي را گذراندند، و همه اش هم در راه خدا، همه اش براي خدا؛ زندگي پاكيزه، نوراني. از اول جواني، ايشان در همين راه توحيد و راه معرفت و راه سلوك بودند. تا آخر اين عمر طولاني، ايشان در اين راه ظاهرا لحظه اي توقف نكردند و پيش رفتند. خب خداي متعال هم انشاءالله عملش با ايشان عمل بندگان صالح خواهد بود، عمل اولياء خواهد بود انشاءالله. گفت: پس عزا بر خود كنيد اي خفتگان!
اميدواريم انشاءالله بركات آقاي خوشوقت منقطع نشود از ماها، از شما جوانها، و بركات ايشان استمرار داشته باشد. بعد از رها شدن از قيد مادي و ماديت، ارواح بندگان خوب خدا توانايي هاي بيشتري دارند؛ دعا مي كنند، دست گيري مي كنند، هدايت مي كنند. رابطه را بتوانيم با اينها حفظ كنيم و نگه بداريم به نفعمان است، بتوانيم رابطه مان را با اينها حفظ كنيم، منتفع بشويم از دعايشان، از توجهاتشان، از بركاتشان انشاءالله، خدا انشاءالله درجات ايشان را عالي كند، و جايشان هم خيلي خالي است در اين اتاق.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): تنها در سختي ها و گرفتاري ها و حق گويي ها در مقابل قدرت هاي شيطاني است كه مدعيان لاف زن از متعهدان بي سر و صدا و خالصان فداكار از مغشوشان رياكار متمايز مي شوند.
 


درپرتو وحي

اهل شكر و سپاس باشيد
قرآن كريم:
اي كساني كه ايمان آورده ايد!
از نعمت هاي پاكيزه اي كه به شما روزي داده ايم:
- بخوريد
- و شكر خدا را به جا آوريد.
اگر (واقعا) خدا را پرستش مي كنيد!
سوره بقره
آيه 172
 


اخبار ادبي و هنري

بازداشت نامزد فلسطيني اسكار
در لس آنجلس
«عماد برناط» كارگردان و مستندساز فلسطيني و نامزد دريافت اسكار مستند بلافاصله پس از ورود به فرودگاه شهر لس آنجلس براي حضور در مراسم اسكار توسط مقامات آمريكايي دستگير شد كه با دخالت مايكل مور آزاد شد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره، «عماد برناط» كارگردان و مستندساز فلسطيني و نامزد دريافت اسكار مستند بلافاصله پس از ورود به فرودگاه شهر لس آنجلس براي حضور در مراسم اسكار توسط مقامات آمريكايي دستگير شد.
بنابر اين گزارش سازنده مستند «پنج دوربين شكسته» به همراه همسر و پسرش بيش از يك ساعت در فرودگاه لس آنجلس مورد بازجويي قرار گرفتند تا دليل سفرشان به آمريكا معلوم شود.
پس از اين اقدام مايكل مور مستندساز مشهور آمريكايي با دخالت در اين مسئله و با تماس با مسئولان آكادمي اسكار آنها را آزاد كرد.
مايكل مور در پستي كه در اين باره در توئيتر منتشر كرده، آورده است: معلوم بود كه افسران آمريكايي نفهميدند كه چگونه يك فلسطيني مي تواند نامزد اسكار شود.
وي افزوده است: برناط براي سفر به آمريكا[ از سوي صهيونيست ها] مورد تهديد قرار گرفته بود.
مور همچنين آورده است: برناط به من گفت: اين گونه رفتارها براي ساكنان كرانه باختري معمولي شده است كه به تو تعدي شود چرا كه هنگامي كه در سايه اشغالگري و بدون حقوق قانوني ات زندگي مي كني اين اتفاق هر روز رخ مي دهد و به ماموران آمريكايي گفتم كه اگر علت سفر من ثابت نشد من را به تركيه برگردانند.
بنابر اين گزارش تاكنون مسئولان آمريكايي هيچ اظهار نظري درباره اين اتفاق در فرودگاه لس آنجلس كه مخالف حقوق خصوصي افراد است، نكرده اند.
تلاش رئيس اسرائيلي يوتل ست
براي قطع شبكه هاي ماهواره اي ايران
رئيس اسرائيلي «يوتل ست» در پي تلاش براي قطع شبكه هاي ايراني از ماهواره ها است.
ميشل دروزن، رئيس اسرائيلي-فرانسوي شركت بزرگ ارائه خدمات ماهواره اي در اروپا موسوم به يوتل ست، مرحله جديدي از اعمال فشار عليه شبكه هاي ايراني را آغاز كرده است.
اين صهيونيست، در نامه اي به شركت هاي خدمات ماهواره اي در اروپا و حتي در آسيا و شمال آفريقا از آن ها خواسته است تا شبكه هاي ماهواره اي ايران به ويژه شبكه انگليسي زبان پرس تي وي را مورد تحريم قرار دهند.
در نامه اي كه پرس تي وي به دست آورده است، رئيس اسرائيلي يوتل ست، از شركت هاي ماهواره اي كه در غرب آسيا و شمال آفريقا خدمات پخش ماهواره اي را به عهده دارند، خواسته است تا از دادن خدمات به شبكه هاي ايراني خودداري كنند. وي علت اين اقدام را مورد تحريم قرار گرفتن رئيس صدا و سيما از سوي اتحاديه اروپا اعلام كرده است.
از سوي ديگر، مايكل مان سخنگوي ارشد رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا طي يك نامه رسمي به شبكه پرس تي وي خاطرنشان كرده است تحريم هاي اتحاديه اروپا هيچ ربطي به حملات عليه رسانه هاي ايراني از جانب يوتل ست نداشته و آن شركت خودسرانه به اين اقدام دست زده است. شبكه هاي جديدي كه از جانب يوتل ست مورد حمله قرار گرفته اند، آي فيلم كه به پخش فيلم ها و سريال هاي ايراني با دوبله و زيرنويس عربي اقدام مي كند و كوثر كه شبكه اي با مضامين فكري و فرهنگي به شمار مي آيد، را در بر مي گيرد.
پيش از اين يوتل ست طي اقدامي بحث برانگيز به شركت هيسپاست اسپانيا دستور داد تا شبكه اسپانيايي زبان ايران «هيسپان تي وي» و همچنين پرس تي وي را از پخش اسپانيا و آمريكاي لاتين حذف كند. اين اقدام از جانب كميته يهوديان آمريكا كه يكي از لابي هاي اصلي رژيم اسرائيل در ايالات متحده به شمار مي آيد، با استقبال گسترده مواجه شده است.
كتاب هاي دفاع مقدسي
در ميان پرفروش ترين كتاب ها
«دا»، «پايي كه جا ماند»، «نورالدين پسر ايران»، «بابانظر» و «همپاي صاعقه» از جمله كتاب هاي پرفروش ماه بهمن امسال در بازار نشر هستند.
براساس آمار اعلام شده از سوي شهر كتاب مركزي همچنين كتاب هاي «فيه ما فيه»، «هستي و زمان»، «معجزه»، «كشتي پهلو گرفته» و «همه چيز به شما بستگي دارد» هم كتاب هايي هستند كه در حوزه دين و عرفان، بيشترين فروش را داشته اند.
پوران درخشنده:
هنرمندان بايد دين خود را
به زنان شهيد ادا كنند
نويسنده و كارگردان سينماي اجتماعي با بيان اينكه هفت هزار شهيد زن كشور مظلوم واقع شده اند، افزود: متاسفانه اين زنان شهيد به خوبي به جامعه معرفي نشده اند و از اين رو جامعه هنري بايد دين خود را به آنان ادا كنند.
پوران درخشنده درباره تاثير ساخت برنامه هاي فرهنگي در معرفي هفت هزار زن شهيد، افزود: بهترين كار براي معرفي اين زنان ساخت فيلم، به ويژه سريال هايي است كه تداوم داشته باشد و وظيفه اين كار به عهده ما است.
اين نويسنده و كارگردان كشور، اطلاع رساني در معرفي اين زنان شهيد را مسئله اي بسيار ضروري دانست و گفت: اين افراد دوشادوش مردان در صحنه هاي دفاع از كشور تلاش كرده اند و وظيفه ما است كه با ساخت برنامه هاي فرهنگي در قالب فيلم و سريال دين خود را به اين زنان ادا كنيم.
به گفته درخشنده، به طور قطع جوانان نيز با اين افراد ارتباط برقرار كرده و مي تواند بهترين الگو براي آنها باشد.
 


آيت الله امامي كاشاني:

حاكمان ظالم بحرين، هم پيمان اسرائيل هستند

خطيب نمازجمعه تهران گفت: حاكمان بحرين عمال بيگانه اند، آنها نوكران و هم پيمانان اسرائيل هستند.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني خطيب نمازجمعه تهران با تشكر از ملت بزرگ ايران براي حضور در راهپيمايي 22بهمن، تصريح كرد: اين حضور بعد از 34 سال و آن همه گرفتاري ها، كشتارها، فشارها و تحريم ها نشانه اي از لطف خداست. اينها نشانه اي است از بصيرت و رشد ملت ايران و آن رشد محبوب خدا است و حتماً خدا فضل و رحمت خود را شامل چنين مردمي مي كند.
وي با اشاره به اينكه امروز اين حضور سبب يك بيداري جهاني شده است، گفت: بيداري مردم مظلوم بحرين جزو يكي از همين نمونه ها است كه در آنجا رژيم خودكامه جنايت مي كند اما مردم عزيز و مظلوم بحرين مقاومت مي كنند و خداوند متعال رحمت خود را بر اين مردم نازل خواهد كرد.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران تصريح كرد: البته اسلحه و زور در دست حاكمان است. امروز نه تنها امت اسلام بلكه ملت هاي روي زمين نيز به مسئله بحرين معترض هستند.
آيت الله امامي كاشاني گفت: البته آنها عمال بيگانه اند. آنها نوكران اسرائيل و هم پيمانان اسرائيل هستند اما به فضل خدا اين پول ها، اين زورها و اين تزويرها از بين خواهد رفت و رو به تخريب و نابودي است.
وي با اشاره به روايتي درباره دليل به تأخير افتادن ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: اين تأخير براي اين است كه به مردم ثابت شود فريادرسي نيست.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: اين خونريزي هايي كه در پاكستان انجام مي شود اين اختلاف بين شيعه و سني، كشتار مردم در عراق و سوريه همه اينها نشان از همان وقتي است كه امام صادق (ع) نيز آن را پيش بيني فرموده بودند و زماني است كه ملت هاي جهان مأيوس شدند.
آيت الله امامي كاشاني همچنين در خطبه اول نمازجمعه تهران با اشاره به ارزش شخصيت انسان اظهار داشت: شخصيت انسان به رفتار و كردار صاحب او نيست، بلكه بايد به باطن آن شخص برگشت و همه اين كه كردارها و رفتارها نمودي از باطن افراد است.
وي افزود: پيامبر عظيم الشأن اسلام در خصوص روابط انسان ها با يكديگر مي فرمايد مسلمانان بايد با يكديگر مهربان و رحيم باشند.
آيت الله امامي كاشاني گفت: نقل است كه روزي پيامبر عظيم الشان اسلام با اصحابشان در شهر مدينه بودند كه جنازه اي از آن محل عبور داده مي شد و پيامبر اسلام به احترام جنازه از جا بلند شدند، يكي از ياران به پيامبر گفت كه يا رسول الله اين جنازه، جنازه يك يهودي است، پيامبر به آن شخص فرمودند مهم اين است كه انسان است.
وي اضافه كرد: از جا برخاستن رسول اكرم به احترام جنازه يك يهودي نشان از اين دارد كه اسلام به انسانيت و جامعه انساني توجه دارد و بايد جامعه را از يك منظر نگاه و بر همان اساس فكر و برنامه ريزي كرد.
عالم مبارز بحريني :انقلاب ما داراي اهدافي عام براي همه مسلمانان است
شيخ علي احمد كرب آبادي در سخنراني پيش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: انقلاب ما داراي اهدافي عام است كه شامل همه مسلمانان مي شود و اهل سنت در انقلاب بحرين متحمل شكنجه نيز شده اند.
به گزارش فارس، شيخ علي احمد الكرب آبادي از علماي انقلاب بحرين در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران با قدرداني از مردم و مسئولين ايراني گفت: مردم ايران مردمي مطلع و بصير هستند كه تكليف خود را به خوبي مي شناسند و اين فرهنگ را از امام(ره) و رهبر انقلاب آموخته اند.
وي با اشاره به چند نكته قابل توجه در سخنان خود اظهار داشت: نكته اول اين است كه كمك ملت ايران به جنبش هاي مسلمان و مظلومان جهان قابل ستايش است كه از ابتدا حمايت خود را از ملت فلسطين ابراز داشت و همچنين انقلاب ايران از همه انقلاب هاي مستضعف و مظلوم دنيا از جمله مردم ميانمار و بحرين حمايت كرده است.
اين عالم بحريني با بيان اينكه بايد واقف باشيم كه ملت ايران نعمت بزرگي در اختيار دارد، خاطرنشان كرد: كشورهاي ديگر نيز نبايد به استكبار اميدوار باشند بلكه بايد اميد خود را به ملت شان داشته باشند.
كرب آبادي نكته دوم سخنان خود را به جنايت هاي آل خليفه اختصاص داد كه با حمايت هاي آل سعود در حال فتنه انگيزي در زمين هستند و يادآور شد: آل خليفه در بحرين جنايت هاي زيادي مرتكب شده و به ناموس، اعتقادات و مساجد مردم تعدي كردند. آنها 30 مسجد را نابود كردند و مناطقي كه در آن علوم اسلامي تدريس مي شد از بين بردند.
كرب آبادي با اشاره به اينكه آل خليفه اين روزها موضوع گفت وگو را مطرح مي كند، اما اين تبليغات رسانه اي بيش نيست، اظهار داشت: هرگاه آل خليفه به بن بست مي رسد، موضوع گفت وگوها را مطرح مي كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود درباره وحدت ملت بحرين نيز اظهار داشت: ملت بحرين در پيروي علما شاخص است و انقلاب خود را تحت رهبري اين علما پيش مي برد. زماني آيت الله مطهري مي گفت انقلاب هاي اسلامي در همه جاي جهان از يك ويژگي برخوردارند كه آن پيروي از علما مي باشد و امروز مردم بحرين همان راه را دنبال مي كنند.
اين انقلابي بحريني انقلاب مردم بحرين را، متعلق به مذهب خاصي ندانست و خاطرنشان كرد: انقلاب ما داراي اهدافي عام است كه شامل همه مسلمانان مي شود. عزيزاني از اهل سنت در انقلاب بحرين شكنجه هايي را متحمل شدند كه بيشتر از شيعيان بوده است. آنها در كنار شيعيان مبارزه كردند و شكنجه هاي سختي را متحمل شدند.
كرب آبادي يادآور شد: ملت بحرين پشت سر علما به رهبري شيخ عيسي قاسم قيام خود را آغاز كرد و آن را ادامه مي دهد. انقلاب ما متأثر از انقلاب هاي تونس و مصر نيست بلكه برگرفته از انديشه اي است كه به رهبري علما دنبال مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش به سركوب جوانان انقلابي بحرين از سوي آل خليفه اشاره كرد و اظهار داشت: آنها را از برگزاري هر گونه مراسم ديني باز مي داشتند كه از جمله اين مراسم برگزاري برنامه هاي مشترك بين شيعه و سني در هفته وحدت بود.
كرب آبادي با بيان اينكه آل سعود تلاش كرد فرهنگي را بين ارتش بحرين رواج دهد كه خطرناك است، افزود: در گزارش محرمانه بندر بن سلطان آمده است گروهي افراط گر و تكفيري در بحرين شكل گرفته است كه آل خليفه آن را به شدت مورد حمايت قرار مي دهد.
اين روحاني بحريني در بخش ديگري از سخنان خود در پيامي به جامعه دانشگاه الازهر مصر گفت: اين دانشگاه ديرينه لازم است وسعت نگاه خود را به اندازه همه جهان اسلام بگستراند و اين يك تكليف شرعي براي آن است و نه اينكه حقي است كه در اختيار اوست و به هر شكلي مي تواند با آن كار كند.
 


امام جمعه قم:

كساني كه به دنبال مذاكره با آمريكا هستند منفور ملت خواهند بود

امام جمعه قم گفت: رهبر و ملت و دولت خواستار مذاكره ذلت بار با آمريكا نيستند و هر كس با قلم و بيانش بخواهد به آمريكايي ها چراغ سبز نشان دهد، منفور ملت بزرگ ايران خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين «سيد محمد سعيدي» در خطبه هاي نماز جمعه قم افزود: در ماه هاي گذشته دشمنان با تشديد تهديدات و تحريم ها به دنبال جدا كردن مردم از انقلاب اسلامي بودند و يكي از فريب ها و شگردهايشان بحث مذاكره با كشورمان بود.
به گزارش خبرگزاري فارس، خطيب نماز جمعه قم گفت: مذاكره در سطح بين المللي داراي ساز و كار مشخصي است اما استكبار جهاني همواره قصد دارد با استفاده از افزايش تهديدات و تشديد تحريم ها ايران را پاي ميز مذاكره بنشاند و خواسته هاي خود را تحميل كند.
سعيدي با بيان اينكه راهپيمايي 22 بهمن امسال دستاوردها و آثار فراواني داشته است گفت: ملت ايران بسيار زمان شناس و ولايت مدار هستند و هميشه بر ارزش هاي انقلاب و امام خميني پافشاري كرده اند؛ مردم مسلمان ايران دريافتند كه دشمنان نقشه هاي شومي براي جمهوري اسلامي كشيده اند و تنها حضور آن هاست كه مي تواند مهم ترين مانع بر سر راه توطئه هاي استكبار جهاني باشد.
امام جمعه قم با اشاره به برتري هايي كه غرب در بعد اقتصادي و نظامي نسبت به ايران دارد عنوان داشت: با اين وجود آنها همواره در برابر ايران شكست خورده اند و دليل اين امر حضور مردم هميشه بيدار ايران در صحنه هاي انقلاب است؛ امسال نقشه دشمنان استفاده از پيشنهاد فريبكارانه مذاكره بود تا مردم را از نظام اسلامي نااميد كنند.
وي ادامه داد: مذاكره در سطح بين المللي داراي ساز و كار مشخصي است به اين ترتيب كه دو طرف ضمن پايبندي بر اصول مقداري از خواسته هاي خود كم مي كنند و سرانجام به توافق مي رسند اما استكبار جهاني همواره قصد دارد با استفاده از افزايش تهديدات و تشديد تحريم ها جمهوري اسلامي را پاي ميز مذاكره بنشاند و خواسته هاي خود را به ملت ايران تحميل كند.
سعيدي خاطرنشان كرد: اين نوع مذاكره حاصلي جز خفت و ذلت نخواهد داشت؛ در شرايط امروز كه رهبر، دولت و ملت ايران با اين شيوه از مذاكره مخالف هستند و آن را قبول ندارند اگر كسي بخواهد با قلم، حركت و بيانش چراغ سبز به غرب نشان دهد مطرود و منفور مردم خواهد شد.
امام جمعه قم در ادامه ضمن محكوم كردن حوادث تروريستي در كشورهاي مسلمان عنوان داشت: امروز كه حتي گروه هاي معارض نيز دولت سوريه را به رسميت مي شناسند اين دست پليد عربستان، قطر و تركيه است كه آشوب ايجاد مي كند و آنها نمي خواهند آرامش در سوريه حاكم شود.
وي گفت: در پاكستان نيز گروه «جنگوي» مسئوليت انفجارهاي اخير را برعهده گرفته و صدها شيعه را به قتل رسانده است؛ دولت پاكستان مسئول تامين امنيت جان شهروندان خويش در برابر اين گروه هاي تروريستي است كه با حمايت آمريكا و اسرائيل تنها در صدد به راه انداختن جنگ ميان شيعه و سني هستند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي به سالروز وفات حضرت معصومه(س) اشاره كرد.
 


در بيانيه اجلاس علما و روحانيون براي همبستگي با ملت بحرين مطرح شد

توقف عمليات نظامي و خروج اشغالگران سعودي از بحرين

شركت كنندگان در اجلاس منطقه اي علما و روحانيون براي همبستگي با ملت بحرين در بيانيه اي خواستار توجه جدي مجامع حقوق بشري به مسئله بحرين و خروج اشغالگران سعودي از اين كشور شدند.
به گزارش فارس، بيانيه پاياني همايش يك روزه علما، فضلا و روحانيون داخلي و خارجي در حمايت از مردم مظلوم بحرين خطاب به سازمان ملل متحد، شوراي امنيت، كشورهاي عضو عدم تعهد، اتحاديه عرب و سازمان حقوق بشر در نمازجمعه تهران قرائت شد.
در اين بيانيه آمده است: در سالگرد دومين سال آغاز قيام مردم مظلوم بحرين قرار داريم، قيام اسلامي مردمي كه بيش از دو سال است براي احقاق حقوق حداقلي خود اعتراض مسالمت آميز آغاز كرده اند و كماكان به قيام خود ادامه مي دهند.
در طول اين دو سال دشمنان قرآن و عترت با حمايت استكبار به سركردگي آمريكاي جهانخوار و صهيونيست بين الملل، آل خليفه و آل سعود را براي ادامه جنايات متعدد و مختلفشان تشويق كرده اند كه نتيجه آن، كشتار مردم قهرمان و مظلوم بحرين، تخريب ده ها مسجد، حسينيه، زيارتگاه شيعيان، بي حرمتي به قرآن كريم و ادعيه مبارك، تجاوز و هتك حرمت زنان و دختران مسلمان و زنداني كردن شخصيت هاي برجسته و علما و متفكران بوده است.
در بيانيه پاياني اين اجلاس كه توسط يك تشكل مردم نهاد و غيردولتي برگزار شده بر مواردي چون توجه سازمان هاي بين المللي حقوق بشر، خروج اشغالگران سعودي و دعوت از همه گروه هاي مخالف بحريني براي همبستگي و وحدت تأكيد شده است.
 


بازداشت يكي از مرتبطين با شبكه رسانه اي بيگانه

يكي ديگر از مرتبطين رسانه اي بيگانه و سايت هاي خبري ضدانقلاب بازداشت شد.
فردي به نام «الف-م» دبير اجرايي يكي از روزنامه هاي اصلاح طلب، به اتهام ارتباط با شبكه رسانه اي بنگاه دروغ پراكني بي بي سي و سايت هاي خبري ضدانقلاب چهارشنبه شب بازداشت شد. به گزارش خانه ملت، «الف-م» كه دبير اجرايي يكي از روزنامه هاي اصلاح طلب است و مدتي در مالزي زندگي مي كرد و در همان جا نيز با رسانه هاي فارسي زبان ضدانقلاب ارتباط داشت. گفتني است، وزارت اطلاعات پيش از اين نيز در 3 اطلاعيه جداگانه اطلاعاتي درباره بازداشت جمعي از روزنامه نگاران وابسته به جريان اصلاح طلب و جزئياتي از ارتباط آنان با رسانه هاي ضدانقلاب را منتشر كرده است.
 


ايران اتهام فعاليت غيرقانوني در نيجريه را رد كرد

معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه ايران، با رد اتهام سرويس امنيتي نيجريه گفت: اين اتهامات ساخته و پرداخته محافل امنيتي و رسانه اي مغرض است.
حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه كشورمان، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران و جمهوري نيجريه داراي روابط دوستانه و نزديكند و به رغم تلاش هاي وسيع دشمنان دو كشور در سال هاي اخير، روند روابط و همكاري ها همواره سير صعودي داشته است. به گزارش واحد مركزي خبر، معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه ظرفيت هاي بالاي دو كشور براي همكاري و حسن تفاهم بين دو ملت را انگيزه اصلي دشمنان براي ايجاد اختلال در روابط فيمابين دانست و ابراز اميدواري كرد: با تدبير و برخورد هوشمندانه مسئولان دو كشور، اين گونه ادعاها و اتهامات اجازه مطرح شدن پيدا نكنند و دشمنان روابط از اقدامات خصمانه و منفي خود نااميد شوند. گفتني است، سرويس امنيتي نيجريه در روزهاي گذشته در اظهارنظري مغرضانه ادعا كرد، گروهي مرتبط با جمهوري اسلامي را كه در نظر داشتند، دست به اقدامات تروريستي عليه اهداف آمريكايي و اسرائيلي بزنند، بازداشت كرده است.
 


ايران اقدامات تروريستي در سوريه را محكوم كرد

وزارت امور خارجه كشورمان با صدور بيانيه اي انفجارهاي تروريستي در سوريه را محكوم و با خانواده هاي قربانيان اين اقدامات تروريستي ابراز همدردي كرد.
در بيانيه وزارت امور خارجه كشورمان در خصوص محكوميت انفجارات تروريستي در سوريه آمده است؛ بي ترديد بدخواهان ملت سوريه از بازگشت آرامش و ثبات به سوريه نگران بوده و فرآيند آشتي ملي را برخلاف اميال و اطماع خود مي بينند.
از اين رو تلاش دارند با تداوم رعب و وحشت و اقدامات تروريستي، مانع تحقق اصلاحات سياسي ملت سوريه و تحكيم ثبات و امنيت داخلي در اين كشور شوند.
جمهوري اسلامي ايران ضمن توصيه اكيد به همه گروه ها و جريانات سياسي علاقمند به ثبات و امنيت در سوريه، خواستار هوشياري و مقابله با اينگونه اقدامات ضدانساني بوده و از كشورهاي منطقه اي و فرامنطقه اي انتظار دارد به روند مسالمت آميز گفت و گوهاي سياسي پيوسته و از آن حمايت كنند.
 


پيكر پاك 2 شهيد در بروجرد تشييع شد

سرويس شهرستانها-
پيكر پاك دو شهيد ديروز بر روي دستان مردم شهيدپرور بروجرد تشييع و به خاك سپرده شد.
پاسدار شهيد «مهدي فطرس» يكم اسفندماه جاري در كردستان به فيض شهادت نايل شده بود.
شهيد «فرشيد كلالي» نيز از پرسنل نيروي انتظامي به تازگي، در سيستان و بلوچستان در مبارزه با اشرار به شهادت رسيده بود.
پيكر پاك اين دو شهيد از مسجد امام خميني بروجرد تشييع و در بهشت شهداي بروجرد به خاك سپرده شد.
برپايه همين گزارش، شهيد «مهدي فطرس» از خانواده اي روحاني متولد شد. وي سال 78 وارد حوزه علميه ولي عصر«عج» بروجرد شد و در همان اوايل علاقه وافري به ارگان هاي انقلابي از جمله سپاه پاسداران داشت و همين امر باعث شد كه از حوزه انصراف دهد و مشغول به امر مهم پاسداري شد.
در سال هاي اخير كه سپاه مرزهاي غربي را تحويل گرفت، شهيد گرانقدر جزو افرادي بودند كه در خط مقدم جبهه هاي نبرد عليه نيروهاي پژاك وارد عمل شد و در نهايت در تاريخ
1/12/91 در درگيري با گروه تروريستي پژاك به فيض شهادت نايل شد.
گفتني است، پاسدار شهيد مهدي فطرس در عرصه فرهنگي نيز حضور چشمگيري داشت به طوري كه وي يكي از وبلاگ نويسان قديمي در فضاي رسانه اي كشور بود.
 


براي نخستين بارالمپياد علمي

حوزه هاي علميه شمال غرب كشور برگزار مي شود

بناب-خبرنگار كيهان:
نخستين دوره المپيادهاي علمي حوزه هاي علميه شمال غرب كشور سال آينده در بناب برگزار مي شود.
حجت الاسلام رسول جواني معاون پژوهشي حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج) بناب در حاشيه نشست يك روزه معاونان پژوهشي حوزه هاي علميه شمال غرب كشور به خبرنگاران گفت: اين دوره از المپيادها با هدف افزايش سطح مشاركت و رقابت طلاب در عرصه هاي علمي و پژوهشي، كمك به كاربردي كردن آموزه هاي متون درسي و تقويت امر پژوهش و نگارش آثار علمي، شناسايي نخبگان و استعدادهاي علمي برتر طلاب و حمايت از آنان و همچنين تقويت نشاط علمي و گسترش روحيه مطالعه و پژوهش در بين طلاب و اساتيد برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين رسول جواني سپس سياست هاي كلان برگزاري اين المپيادها را نيز ارتباط فعال و اثربخش مدارس علميه با يكديگر، جلب مشاركت اساتيد، مديران، طلاب و فضلاي حوزه ها در فرآيند برگزاري المپياد، شناسايي نقاط ضعف و قوت واحدهاي آموزشي و همچنين توجه به سطوح مختلف طلاب و توانايي هاي آنان عنوان كرد.
به گفته وي اين دوره از المپيادها در سطح حوزه هاي علميه استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، كردستان، زنجان، اردبيل و حوزه علميه منطقه ويژه بناب برگزار مي شود.
معاون پژوهشي حوزه علميه شهرستان بناب در ادامه اين گفت وگوي خبري اظهار داشت: نخستين دوره المپيادهاي علمي حوزه هاي علميه شمال غرب كشور در سال تحصيلي 92-91 در 2 مرحله استاني و منطقه اي به شيوه پايه اي و براي پايه هاي تحصيلي يك تا شش برگزار مي شود.
جواني تصريح كرد: هركدام از مراحل استاني و منطقه اي داراي 2 بخش آموزش محور و پژوهش محور است كه مرحله استاني در بهار 92 در سطح استان ها و مرحله منطقه اي شمال غرب در تابستان 92 به ميزباني استان آذربايجان غربي برگزار خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: پس از برگزاري دو مرحله در سطح استانها، از مجموع 6 حوزه علميه استاني 180 نفر براي رقابت در مرحله منطقه اي شمال غرب كشور معرفي مي شوند و در پايان مرحله منطقه اي در نهايت 18 نفر به عنوان نفرات برگزيده شمال غرب كشور انتخاب و تجليل مي شوند.
به گفته حجت الاسلام جواني حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج) بناب به تنهايي به عنوان منطقه ويژه و يك حوزه مستقل شناخته شده و هم تراز با حوزه هاي علميه استاني است.
هم اكنون بيش از 700 نفر طلبه خواهر و برادر در حوزه علميه بناب مشغول تحصيل هستند.
 


آيت الله مصباح يزدي:

عده اي هنوز فتنه 88 را تنها يك حادثه مي دانند

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به فتنه بعد از انتخابات سال 88 گفت: از كنار اين حادثه نبايد به راحتي عبور كرد و دشمنان در اين زمينه اعتراف كردند كه ده ها سال براي آن نقشه كشيدند و كار كردند، اما متاسفانه عده اي هنوز آن فتنه را تنها يك حادثه مي دانند.
به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در اولين يادواره شهداي مخابراتي و بي سيم چي استان قم كه در سالن همايش موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) برگزار شد، با بيان اينكه شهدا در مرتبه نازل تري نسبت به سيدالشهدا(ع) قرار دارند اظهار داشت: با برگزاري يادواره هاي شهدا، ياد و خاطره شهيدان در جامعه زنده نگاه داشته مي شود.
وي با بيان اين كه برخي از شهدا نسبت به سايرين داراي ويژگي هاي خاصي بودند، گفت: مسئوليت بي سيم چي پست حساسي بود اگر در اين كار اخلالي صورت مي گرفت، در حقيقت تمام عمليات و خط ضربه مي خورد.
استاد حوزه علميه قم، ابراز داشت: ملت بزرگ ايران از آزمون سخت دفاع مقدس توانست سربلند بيرون آيد اما بعد از پشت سر گذاشتن جنگ هشت ساله، با جنگي به مراتب پيچيده تر و سخت تر روبه رو شديم كه تاكنون ادامه دارد.
وي با اشاره به فتنه بعد از انتخابات سال 88 اظهار داشت: بايد ديد كه اين فتنه از كجا آغاز شده است و ابعاد آن را به دقت مورد تجزيه و تحليل قرار دهيم كه چه افرادي در اين فتنه با دشمن همراه شدند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه گفت: هدف دشمن در جنگ نرمي كه عليه ملت ايران به راه انداخته، تضعيف باورها و ارزش هاي معنوي و ديني است كه در اين راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند كه دشمن قلب و اعتقادات جوانان را در جنگ نرم خود نشانه گرفته است كه اين امر نشاندهنده پيچيدگي جنگ نرم است.
آيت الله مصباح با بيان اينكه دشمنان امروز اصل ولايت فقيه را مورد هدف قرار داده اند، افزود: همه بايد با بصيرت و آگاهي مانع از رسيدن دشمنان به اهداف شوم خود در اين زمينه شويم.
وي در ادامه سخنان خود افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از رحلت امام، به خوبي نشان دادند كه شايسته ترين فرد براي رهبري جامعه اسلامي هستند كه بايد عنوان كرد تدابير حكيمانه ايشان از الطاف الهي است.
عضو جامعه مدرسين حوزه تصريح كرد: به لطف الهي ما در ناحيه رهبري و مردم هيچ كمبودي نداريم و آنچه كمبود است ضعف در مديريت هاست و البته چندان هم اين مشكلات در جامعه انساني تعجب آور نيست كه مديران و مسئولان كشور بايد در برطرف كردن ضعف هاي خود اهتمام ويژه داشته باشند.
وي اظهار داشت: اگر فردي پيام ولايت را درست درك نكند و آن را عوضي بفهمد يا براساس خواسته خود آن را تغيير دهد، يا مصداق آن را براساس خواسته خود بيابد، ممكن است، خسارت هايي براي جامعه به بار آورد.
 


رئيس اداره تبليغات اسلامي بناب:

 130 هزار مسجد در كشور امام جماعت ندارند

بناب-خبرنگار كيهان:
رئيس اداره تبليغات اسلامي بناب گفت: تقويت هويت ديني جوانان نياز به امكانات و حمايت مالي دارد.
حجت الاسلام والمسلمين رسول يگانه در نشست اعضاي ستاد ساماندهي امور جوانان بناب با بيان اينكه هم اكنون 130 هزار مسجد در سطح كشور فاقد امام جماعت هستند، افزود: مسئولان بايد براي پشتيباني مادي از مساجد تدبير كنند.
به گفته وي از 190 مسجد موجود در بناب 35 مسجد فعال هستند كه يك پنجم آمار مساجد موجود در سطح شهرستان است و با كمال تاسف در تعدادي از آنها با مشكل اياب و ذهاب روحاني مواجه هستيم.
معاون خدمات شهري شهرداري بناب نيز در اين نشست از افزايش 2 برابري اعتبارات فرهنگي در بودجه سال آينده اين شهرداري خبر داد و گفت: اين نهاد همواره براي مسائل فرهنگي جوانان تلاش مي كند.
عليرضا علي اصغري افزود: بهسازي و ساماندهي ورزشگاه باستاني، احداث پيست موتورسواري و ماشين سواري و همچنين افزايش تعداد نمازخانه هاي سطح شهر و پارك ها از جمله كارهاي در دست انجام شهرداري بناب است.
 


جشنواره ملي خوشنويسي

حافظ قرآن در شيراز به كار خود پايان داد

نخستين جشنواره ملي خوشنويسي حافظ قرآن كه از 27 بهمن در شيراز آغاز شده بود، پنجشنبه شب با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.
رئيس انجمن خوشنويسان شيراز در گفت وگو با ايرنا گفت: آثار ارسال شده به بخش مسابقه بسيار قوي بود، طوري كه انتخاب برگزيده ها از بين آنها بسيار مشكل و كاري بس ظريف بود.
«مجيد چيزفهم« افزود: پس از ارسال فراخوان و ايجاد سايت اينترنتي به اين منظور، 650 اثر از تمام استان ها به جز يك استان به دبيرخانه و سايت اين جشنواره ارسال شد.
وي بيان كرد: از اين 650 اثر دو مرتبه گزينش صورت گرفت و در نهايت 275 اثر قابل ارائه در نمايشگاه تشخيص داده شد.
وي گفت: از اين 275 اثر، 150 اثر خوشنويسي نستعليق و 70 اثر خط شكسته نستعليق و بقيه ثلث و نسخ بوده است.
اين فعال هنري افزود: تمام خطوط نستعليق در نگارخانه وصال شيراز و خط هاي شكسته نستعليق و نسخ و ثلث در نگارخانه ملي به نمايش گذاشته شد.
وي همچنين گفت: به نفرات اول تا سوم از هر خط نستعليق، شكسته، نسخ و ثلث بترتيب، لوح يادبود به همراه جايزه نقدي اهدا شد.
 


سرخه به شهرستان ارتقا يافت

سمنان-خبرنگار كيهان:
معاون سياسي وزير كشور روز پنجشنبه با حضور در سرخه و معرفي سرپرست فرمانداري آن، رسما اين بخش را به شهرستان ارتقا داد.
سيد صولت مرتضوي در اين جلسه با اشاره به پيشرفتهاي گسترده ايران در حوزه هاي هسته اي، پزشكي، صنعتي و فناورهاي گوناگون نانو و بويژه دستاوردهاي فضايي گفت، اين پيشرفتها كه امروز اقتدار بين المللي ايران را بشدت ارتقاء داده است به بركت انقلاب اسلامي به دست آمده است.
وي با اشاره به فشارهاي اقتصادي استكبار و صهيونيستها گفت: راه مقابله با اين فشارها اقتصاد مقاومتي است و اين نوع اقتصاد همراه با بصيرت يعني بصيرت در مصرف و احياءكننده فرهنگ اصيل و قرآني قناعت و سبك زندگي اسلامي، انساني و متكي بر فرهنگ استفاده از توليدات ملي بجاي خريد و مصرف كالاهاي خارجي است.
مرتضوي با بيان اينكه هدفمندي يارانه تسهيل كننده احياء فرهنگ قناعت و دوري از مصرف زدگي و نيز توزيع عادلانه ثروت ميان مردم است گفت: هدفمندي يارانه ها البته بطور كامل علاوه بر خودكفايي كشور اتكا به توليدات كشورهاي ديگر را از بين مي برد.
در اين جلسه استاندار سمنان علي عاشوري را به عنوان سرپرست فرمانداري سرخه معرفي كرد.
 


معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

طرح ها و توليدات برتر مد و لباس منطبق با موازين اسلامي حمايت مالي مي شوند

معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: به منظور ترويج فرهنگ اسلامي ايراني در پوشش، از طرحها و توليدات برتر و لباس حمايت مالي مي شود.
«حميدرضا شاه آبادي» پنج شنبه شب در مراسم پاياني نخستين نمايشگاه مد و لباس در گرگان افزود: اين وزارتخانه براي هر طرح برتر، كمك هزينه بلاعوض به مبلغ 10 ميليون ريال پرداخت مي كند.
به گفته وي اين وزارتخانه براي توليد هر طرح برتر نيز مبلغ 50 ميليون ريال وام مي پردازد.
به گزارش مهر، وي گفت: طرح هاي برتر توسط كميسيون هاي ماده چهار و فني بنياد ملي مد و لباس كشور تاييد شوند.
وي ادامه داد: كميسيون ماده چهار نسبت به نمادهاي اسلامي و كميسيون فني درباره شاخص هاي يك پوشاك كه منطبق با موازين اسلامي ايراني باشد، نظر مي دهند.
شاه آبادي در ادامه گفت: تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حمايت از تمام فعالان چرخه توليد اعم از طراحان، توليدكنندگان، تبليغات و مصرف كنندگان است.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: لباس بيانگر اعتقادات و باورهاي افراد است.
شاه آبادي با بيان اين كه مد و لباس ايراني بايد در جامعه منشاء اثر باشد، ادامه داد: متاسفانه از پايان دوره قاجار، لباس با هجمه بيگانگان مواجه شد به گونه اي كه اكنون پوشش خاص ايراني نداريم.
وي گفت: با وجود اين هجمه ها برخي از نمادها حفظ شده و بايد براي كاربردي شدن آن ها تلاش هاي زيادي صورت گيرد.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: جامعه شناسان براي ارزيابي هويت اقوام سه موضوع زبان، دين و لباس را مورد ارزيابي قرار مي دهند.
 


مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور:

رايانه اي كردن انتخابات مستلزم تأييد شوراي نگهبان است

مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور گفت: رايانه اي كردن انتخابات سال آينده مستلزم تأييد شوراي نگهبان است.
به گزارش خبرگزاري فارس، حسين علي نوري ديروز در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي در سنندج اظهار كرد: در اين مقطع زماني شاهد انجام تبليغات زودهنگام از سوي افرادي كه شائبه نامزدي آن ها در انتخابات وجود دارد، هستيم.
وي تصريح كرد: متأسفانه اثبات اينكه سفر يك شخصيت كه در مورد وي شائبه انتخاباتي در سطح جامعه وجود دارد، به واسطه تبليغات انتخاباتي بوده ميسر نيست و در اين مورد خلأ قانوني داريم و لازم است قانون گذار در مباحثي چون تبليغات زودهنگام از سوي نامزدها صراحت و شفافيت بيشتري ارائه كند.
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور افزود: 24 خرداد ماه 92 يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا به صورت همزمان در كشور برگزار مي شود.
وي تصريح كرد: انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا به دليل تغييرات و اصلاحيه هاي انجام شده بايد بر طبق قانون جديد برگزار شوند.
نوري برگزاري اين 2 انتخابات به طور همزمان را نيازمند آموزش دقيق و كسب آمادگي بيشتر مجريان خواند و گفت: طرح جامع آموزش به منظور آشنا كردن مجريان با تغييرات اعمال شده در ستاد انتخابات وزارت كشور در دستور كار قرار دارد.
وي ادامه داد: كارگاه هاي آموزشي ويژه بخشداران و فرمانداران در قالب 11 همايش تا پايان اسفندماه امسال در سراسر كشور برگزار مي شود.
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور عنوان كرد: از 2روز پيش هشتمين همايش با مشاركت 150نفر از فرمانداران و بخشداران استان هاي كرمانشاه، كردستان و ايلام آغاز به كار كرده است.
نوري به محورهاي برگزاري اين همايش اشاره كرد و افزود: آشنايي با قانون و آيين نامه هاي اين 2 انتخابات، آشنايي با حوزه فناوري اطلاعات و رايانه اي شدن انتخابات و ارائه تجربيات و آسيب شناسي انتخابات گذشته توسط فرمانداران از محورهاي برگزاري اين همايش است.
وي با اعلام اينكه براي انتخابات رياست جمهوري 23 فرآيند و شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز 26 فرآيند تعريف شده است، افزود: رايانه اي كردن انتخابات پيش روي در كشور نيازمند تاييد دوباره شوراي نگهبان است.
 


رئيس كميسيون انرژي مجلس:

 مصرف انرژي در ايران 4 برابر متوسط جهاني است

رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: كشور ايران جداي از نفت و گاز داراي نعمت ها و ظرفيت هاي بسيار بالايي است كه مي توان و بايد از همه اين ظرفيت ها در اجراي اقتصاد مقاومتي استفاده شود.
به گزارش ايرنا، مسعود ميركاظمي روز پنجشنبه در همايش بسيج استادان استان بوشهر اظهار كرد: اقتصادي مي تواند پايدار باشد كه در هر شرايطي بتواند اهداف خود را دنبال كند.
وي اضافه كرد: در كشور ما منابع خدادادي و نيروي تحصيل كرده جوان و كارآمد زيادي وجود دارد و نبايد تنها به صنعت نفت بسنده كرد.
ميركاظمي با تاكيد بر اين كه بايد مولفه ها و ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي را وارد دانشگاهها و بخشهاي اقتصادي كشور كرد، ادامه داد: اولين مولفه در اقتصاد مقاومتي مردم هستند كه بايد با آن آشنايي پيدا كنند.
رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه در آينده براي ماندگاري در بازار جهاني رفتن به سمت و سوي توسعه شركت هاي دانش بنيان ضروري است، بيان كرد: هم اكنون در ايران شتاب خوبي در زمينه علم و دانش صورت گرفته ولي بايد اين علم تجاري شده و ارزش افزوده ايجاد كند.
وي اظهار كرد: در كشورهاي توسعه يافته تحقيق ها به محصول تبديل ولي در كشور ما تحقيق ها مقاله مي شوند و تا زماني كه اين گونه باشد، اقتصاد مقاومتي محقق نخواهد شد.
ميركاظمي با بيان اين كه ميزان شدت مصرف انرژي در كشور ما چهار برابر متوسط جهاني است، اضافه كرد: بايد در زمينه مديريت عرضه و تقاضا براي استفاده از منابع و رسيدن به نتيجه مطلوب در اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي شود.
رئيس كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: تحريم ها باعث شدند در بسياري از موارد بويژه در زمينه دفاعي به توان قابل توجهي دست پيدا كنيم و رشد داشته باشيم.
وي افزود: دشمنان همواره با متوقف كردن رشد اقتصادي ما به دنبال كاهش سطح درآمد خانواده هاي ايراني و دل زدگي مردم از انقلاب هستند، ولي مردم همواره در صحنه هاي مختلف انقلاب با حضور خود نشان داده اند كه هيچ گاه با آنها همسو نخواهند شد.
 


كنگره بين المللي انتظار و بيداري اسلامي در يزد برگزار شد

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: بيداري اسلامي در ايران بسيار زودتر از ساير كشورها به وقوع پيوست و سمت و سوي بيداري اسلامي ايران، عاشورا و انتظار بود.
به گزارش خبرنگار مهر از يزد علي اكبر ولايتي شامگاه پنجشنبه در كنگره بين المللي انتظار و بيداري اسلامي با موضوع نقش ولايت در بيداري اسلامي اظهار داشت: بيداري اسلامي در ايران با دو ركن عاشورا و انتظار كليد خورد و اگر عاشورا نبود، اين بيداري خاموش مي شد.
ولايتي بيان كرد: سمت و سوي بيداري اسلامي در ايران به سمت انتظار و شعار آن «يالثارات الحسين» بوده و هست.
وي با اشاره به عقب ماندگي هايي كه در عصرهاي مختلف گريبان كشورهاي اسلامي را گرفته بود، افزود: در ايران در راستاي اينكه الفباي ما نيز بايد لاتين شود، تشكل هايي شكل گرفت همانگونه كه چادر از سر زنان برداشته شد و كلاه ژاندارم هاي فرانسه به نام كلاه پهلوي بر سر مردان قرار گرفت. در آن زمان دانشگاه ها عقيم بود و ايران از فرهنگ غرب فقط فرنگي مآبي را ترويج داده بود و از آن به عنوان روشنفكري ياد مي كرد.
مشاور عالي مقام معظم رهبري ادامه داد: از بين 57 كشور اسلامي، كشوري را نمي شناسيم كه از فرهنگ غرب پيروي كرده باشد و به رشد علمي، عملي، فرهنگي و اقتصادي رسيده باشد.
وي با تاكيد بر اينكه كشورهاي بيگانه براي هيچ كشوري عزت و سربلندي نمي آورند، يادآور شد: كساني كه الفباي خود را تغيير دادند، از كشورهاي غربي عقب هستند و كساني كه الفباي خود را حفظ كردند، از كشورهاي غربي جلوتر هستند مانند چين و ژاپن كه رتبه 11 را در سطح دنيا در زمينه پيشرفت و تكنولوژي دارند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10