(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 6 اسفند  1391 - شماره 20438

پرداخت افزايش مستمري مددجويان به صورت بن كارت نقدي
از 14 اسفند اجرا مي شود
حضور 20 هزار تيم راهور در طرح نوروزي
توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) انجام شد
انهدام باند قاچاق طلا به خارج از كشور
سازمان ثبت احوال خبر داد
وجود 62 ميليون عكس ايرانيان در بانك عكس
از سوي سازمان تعزيرات حكومتي اعلام شد
محكوميت 160 ميلياردي شركت وارد كننده شمش آهن
اسامي نهايي 17 منتخب نظام پزشكي تهران
كشف اشياي عتيقه 3300 ساله در محمود آباد
سبقت تولد پسران از دختران
اسيدپاش منطقه نارمك دستگير شد
مرگ 1500 نفر در حوادث شغلي
قانون مرخصي زايمان عطف به ماسبق مي شود
8 ماه برنامه ريزي براي سرقت عتيقه جات
كاهش 24درصدي زورگيري در كشور
جريمه 7 ميلياردي براي شركت خدماتي
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد:
آمريكايي ها عامل افزايش توليد مواد مخدردر منطقه هستند
كودكي كه نصف صورت ندارد
خانواده اي كه پول دوست ندارد!
سيل در ايتاليا و يونان
4 كشته در كولاك آمريكا
گوشت اسب به مدارس اسكاتلند هم رسيد


پرداخت افزايش مستمري مددجويان به صورت بن كارت نقدي

معاون توسعه مديريت و منابع بهزيستي كشور از پرداخت مستمري مددجويان تحت پوشش اين سازمان به صورت بن كارت غيرنقدي خبر داد.
كوروش فانونسي در گفت وگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: در سال جاري براساس برنامه ريزي انجام شده افزايش 20درصدي مستمري مددجويان به صورت بن كارت پرداخت شده است به طوري كه تاكنون در دو مرحله اين موضوع محقق شده است.
وي با اشاره به اينكه مرحله سوم بن كارت تا پايان اسفند ماه به مددجويان پرداخت مي شود، تاكيد كرد: اين بن ها در قالب كارت خريد آفتاب به تمامي مددجويان تحت پوشش اين سازمان تعلق مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه بن كارت خريد آفتاب اعتبار 4 ساله دارد، افزود: مددجويان تحت پوشش مي توانند در مراحل بعدي اين بن كارت را خود شارژ كرده و از مراكز خريد كنند.
 


از 14 اسفند اجرا مي شود

حضور 20 هزار تيم راهور در طرح نوروزي

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از استقرار 20 هزار تيم ويژه پليس راهور براي طرح نوروز 92 خبر داد.
سردار اسكندر مومني، ديروز در حاشيه ششمين جلسه كميته عمليات و اجراي مقررات طرح نوروز 92 گفت: طرح نوروزي از 14 اسفند ماه تا صبح 17 فروردين 92 به مدت 34 روز اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه رزمايش طرح نوروزي 23 فروردين ماه در جوار حرم مطهر امام خميني(ره) برگزار مي شود، گفت: با توجه به پتانسيل ها و استعدادهاي سازمان هاي دخيل در طرح نوروزي نيم ميليون نفر آماده ارائه خدمات به مردم هستند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه شاهد افزايش حجم سفرها در نوروز هستيم، گفت: در بهمن ماه سال جاري شاهد افزايش 10 درصدي سفرها بوده ايم كه به نظر مي رسد سفرها در طرح نوروزي نيز افزايش پيدا مي كند.سردار مومني با بيان اينكه براساس تصميم گيريهاي صورت گرفته در اين جلسه مقرر شده است كه در هر 10 تا 15 كيلومتر يك واحد اجرايي مستقر شود، گفت: علاوه بر اين كمپ هايي نيز طراحي شده است كه واحدهاي هلال احمر، اورژانس و راهداري و پليس در آن مستقر مي شوند.
وي با اشاره به كاهش 14 درصدي تصادفات در طرح نوروزي سال 91 گفت: بايد تلاش كنيم تا اين رقم در طرح نوروزي 92 كاهش يابد.سردار مومني گفت: امسال هيچ خودرويي بدون معاينه فني اجازه تردد در سطح معابر را ندارد و از هموطنان خواهش مي كنيم تا فرصت است هم بابت گرفتن معاينه فني خودروي خود و همچنين سلامت ايمني خودروي خود اقدام كنند.
وي همچنين از حضور 20 هزار تيم پليس در قالب گشت هاي موتوري، خودرو و پياده در طرح نوروزي در سطح شهر و جاده و استقرار 30 فروند پرنده هاي فوق سبك براي نظارت هوايي جاده ها و شهرها در نظر گرفته شده است.
سردار مومني در مورد كنترل هوشمند جاده هاي كشور گفت: امسال جاده هراز به سيستم هوشمند مجهز و تلاش مي كنيم تا قبل از طرح نوروزي جاده كندوان و چالوس نيز به صورت هوشمند كنترل شود.
امدادرساني در جاده ها، كوهستان، دريا
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر نيز با اشاره به استقرار 1219 پايگاه ثابت و موقت گفت: 2730 خودروي عملياتي و 17 فروند بالگرد نيز در اين طرح حضور خواهند داشت.
محمود مظفر با بيان اينكه جمعيت هلال احمر آمادگي امدادرساني به 130 هزار نفر را دارد، گفت: همچنين در بخش فرهنگسازي، سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر طرح راهنماي مسافران نوروزي را در مبادي ورودي شهرها را برعهده دارد.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد: بيش از 146 هزار امدادگر و نجات گر با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي اين سازمان، در طرح نوروزي 92 مشاركت خواهند داشت.
مظفر از تمامي هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعيت هاي اضطراري عمومي و پيچيده با شماره تلفن 147 (نداي امداد) مركز پاسخگويي فوري به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر تماس بگيرند.
فراهاني، نماينده اورژانس كشور نيز در اين جلسه با اشاره به افزايش تجهيزات و امكانات اورژانس كشور در طرح نوروزي گفت: 2051 پايگاه ثابت و موقت در اين طرح مدنظر قرار گرفته است.
وي با اشاره به آماده باش شش پايگاه امداد هوايي گفت: 175 ايستگاه سلامت نيز در طرح نوروزي 92 برپا مي شود.
نماينده اورژانس كشور در اين جلسه هماهنگي با اشاره به استقرار 4186 دستگاه آمبولانس و فعاليت 17 هزار و 600 نفر از كاركنان اورژانس در طرح نوروزي 92 گفت: علاوه بر اين گشت هاي نظارتي نيز در طول انجام طرح براي كنترل تيم ها و نظارت بر فعاليت آنان آغاز به كار مي كنند.

 


توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) انجام شد

 انهدام باند قاچاق طلا به خارج از كشور

با پيگيري هاي اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج)، يك باند قاچاق طلا به خارج از كشور متلاشي و منهدم شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، اعضاي اين باند قاچاق طلا طي چندماه گذشته با خروج مقدار زيادي طلا از كشور و فروش غيرقانوني آن به بيگانگان باعث اخلال در نظام اقتصادي شدند.
با پيگيري هاي اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان (عج)، اعضاي باند قاچاق طلا به خارج از كشور شناسايي و طي عملياتي، چند نفر از عناصر فعال در آن به اتهام اخلال در نظام اقتصادي دستگير و روانه زندان شدند.
همچنين در چند ماه گذشته حدود 500 كيلوگرم طلا در هنگام خروج غيرقانوني به خارج از كشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اين استان كشف شده كه بخش عمده آن متعلق به اعضاي دستگير شده اين باند بوده است.

 


سازمان ثبت احوال خبر داد

وجود 62 ميليون عكس ايرانيان در بانك عكس

مدير كل اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور گفت: 62 ميليون عكس ايرانيان در بانك عكس اين سازمان وجود دارد كه از آنها براي انجام امورات مختلف استفاده مي شود.
«محسن اسماعيلي» در گفت وگو با ايرنا، افزود: از اين بانك براي سامانه استعلام، درخواست صدور سند در دفاتر پيشخوان دولت، آرشيو الكترونيكي اسناد هويتي و غيره بهره گيري مي شود.
وي اظهار داشت: هم اكنون حدود 100 دستگاه فرابخشي به پايگاه كشوري ثبت احوال و احراز هويت كاركنان و مشتريان دسترسي دارند.اسماعيلي با اشاره به آرشيو الكترونيكي 95 ميليون سند هويتي ايرانيان، ادامه داد: تا پايان نيمه اول سال آينده، آرشيو الكترونيكي 31 ميليون سند هويتي ديگر نيز به پايان مي رسد.
وي، تحويل و تسريع در خدمت رساني ثبت احوال را مهمترين هدف و اولويت اين سازمان دانست و گفت: اسنادي كه ثبت احوال صادر مي كند از اهميت بالايي برخوردار بوده و اتقان آن يكي از ضرورت هاي نظام ثبتي است.
 


از سوي سازمان تعزيرات حكومتي اعلام شد

محكوميت 160 ميلياردي شركت وارد كننده شمش آهن

يك شركت واردكننده شمش آهن به 160 ميليارد ريال جريمه محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي حسب اعلام اداره كل گمرك بندرانزلي مبني بر ورود غيرقانوني بيش از 15000 تن شمش آهن از سوي يك شركت خصوصي واردكننده كالا، موضوع به محض وصول در شعبه ويژه قاچاق كالا و ارز شهرستان بندرانزلي در دستور كار قرار گرفت.
بنابراين گزارش با توجه به رعايت نكردن تشريفات قانوني و جعل و مخدوش نمودن اسناد گمركي توسط شركت مزبور، پس از انجام تحقيقات لازم، تخلف انتسابي محرز تشخيص و شعبه مزبور با توجه به مستندات موجود در پرونده اقدام به صدور راي نموده و مدير شركت متخلف را به پرداخت بيش از 160 ميليارد ريال جزاي نقدي معادل دو برابر ارزش ريالي كالاي مكشوفه در حق صندوق دولت محكوم كرد.
جريمه يك ميلياردي قاچاقچيان تلويزيون LED
سخنگوي تعزيرات حكومتي با تشريح دو پرونده تعزيراتي از جريمه يك ميليارد ريالي قاچاقچيان تلويزيون و لباس خبر داد.
محمدحسن سرابيان اعلام كرد: ماموران نيروي انتظامي قم 66 هزار ليتر نفت و گاز قاچاق كشف كردند كه پرونده اين قاچاق سوخت در تعزيرات حكومتي تشكيل شد. شعبه تعزيرات استان پس از بررسي پرونده متخلفان را به 50 ميليون تومان جريمه در حق صندوق دولت محكوم كرد.
وي افزود: در پرونده ديگري ماموران ناجا در همدان مقدار زيادي كالاي قاچاق اعم از انواع پوشاك، لاستيك، گوشي همراه و تلويزيون LED كشف كردند كه پرونده هايي در اين خصوص تشكيل شد. شعبه تعزيرات حكومتي استان پس از بررسي پرونده و با توجه به مستندات متخلفين را به ضبط كالا و پرداخت 100 ميليون تومان جريمه كرد.
 


اسامي نهايي 17 منتخب نظام پزشكي تهران

اسامي نهايي 17 نفر منتخب نظام پزشكي تهران اعلام شد.
بنابر گزارش رسيده در شهر تهران از مجموع 6 گروه شامل گروه پزشكان، دندانپزشكان، داروسازان، ماماها، متخصصان علوم آزمايشگاهي و گروه هاي پروانه دار، 17 نفر شامل 10 پزشك، 2 دندانپزشك، 2 داروساز، يك نفر ماما، يك نفر متخصص علوم آزمايشگاهي و يك نفر از بين گروههاي پروانه دار انتخاب شدند كه نمايندگان هر يك از اين گروهها را اعضاي جامعه همان گروه انتخاب مي كنند.
در ششمين انتخابات نظام پزشكي تهران در مجموع 6510 نفر راي خود را به صندوق ريختند كه از اين تعداد حدود 3500 نفر پزشك، هزار و 67 نفر داروساز، 823 نفر دندانپزشك، 546 نفر ماما، 270 نفر متخصص علوم آزمايشگاهي و حدود 4 نفر از گروه هاي پروانه دار بودند.
براساس نتايج نهايي اين انتخابات در شهر تهران در گروه پزشكي عليرضا زالي با 917 راي، علي فتاحي با 1095 راي، علي اصغر پيوندي با 1065 راي، محمدحسين بدخش با 946 راي، ايرج خسرونيا با 926 راي، حسن هويدا با 904 راي محمدمهدي حفيظي با 869 راي، احمد شجاعي با 760 راي، مهدي قيامت با 664 راي و محمدمهدي گلمكاني با 615 راي، با كسب بيشترين آرا به عنوان اعضاي جديد هيئت مديره نظام پزشكي تهران انتخاب شدند.
همچنين در گروه داروسازان خيرالله غلامي و سيدحميد خويي بيشترين آرا را به دست آوردند، در گروه دندانپزشكي علي يزداني و كاوه سيدان انتخاب شدند. در گروه مامايي معصومه آباد بيشترين راي را كسب كرد و در گروه متخصصان پيراپزشكي پروانه دار نيز مرتضي حيدري بيشترين آرا را به دست آورد.
در ادامه اين انتخابات هر يك از 185 شهري كه اين انتخابات در آنها برگزار شده است به نسبت تعداد منتخبان خود افرادي را به عنوان اعضاي مجمع عمومي سازمان نظام پزشكي معرفي مي كنند و مجمع عمومي اين سازمان نيز طي يك انتخابات ديگر اعضاي شوراي عالي نظام پزشكي را انتخاب خواهد كرد.
طبق قانون مجمع عمومي نظام پزشكي مي تواند مستقيما رئيس كل سازمان نظام پزشكي را انتخاب كند يا اختيار انتخاب رئيس كل را به شوراي عالي نظام پزشكي تفويض كند.
حكم رئيس كل سازمان نظام پزشكي را طبق قانون رئيس جمهوري امضا مي كند.
گفتني است مشاركت پزشكان در انتخابات نظام پزشكي تهران 2 برابر دور قبل بود.
 


كشف اشياي عتيقه 3300 ساله در محمود آباد

فرمانده نيروي انتظامي محمودآباد از كشف اشياي عتيقه سه هزار و 300 ساله در اين شهرستان خبرداد.
نعمت الله صلواتي ديروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس در شهرستان محمودآباد اظهارداشت: در پي كسب خبري مبني بر فعاليت اعضاي باند قاچاق اشياي عتيقه در سطح شهرستان، مراتب در دستور كار پليس اطلاعات فرماندهي انتظامي محمودآباد قرارگرفت.
وي افزود: مأموران با هماهنگي مقام قضايي در عمليات ويژه پليسي، پنج متهم به قاچاق عتيقه را دستگير كردند.
صلواتي گفت: ماموران در عمليات بازرسي از محل فعاليت اين افراد، 46 قطعه انواع اشياي عتيقه را كشف و ضبط كردند.
فرمانده انتظامي محمودآباد با اشاره به تشكيل پرونده براي متهمان و تحويل آنها به مراجع قضايي براي سير مراحل قانوني خاطرنشان كرد: باحضور كارشناسان ميراث فرهنگي و بررسي اشياي عتيقه كشف شده مشخص شد كه قدمتي سه هزار و 300 ساله دارند و داراي ارزش فرهنگي، تاريخي و مردم شناسي هستند.

 


سبقت تولد پسران از دختران

سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد: متولدان در 11 ماهه امسال پسر با 674 هزار و 185مورد نسبت به دختران سبقت گرفت.
به گزارش روابط عمومي ثبت احوال، در دوره مورد بررسي يك ميليون و 316 هزار و 768 نفر در روستاها و شهرهاي كشور متولد شدند.از اين تعداد 642 هزار و 583 دختر متولد شدند و آمار ولادت در شهرها امسال با يك ميليون و 27 هزار و 79 مورد بيش از روستاها بوده است.
بنابراين گزارش، حدود يك ميليون و 382 هزار و 224 ولادت در سال 90 توسط ثبت احوال كشور ثبت شده است. همچنين طي 60 سال اخير حدود 100 ميليون سند ولادت در كشور به ثبت رسيده است.
 


اسيدپاش منطقه نارمك دستگير شد

مردي كه در منطقه نارمك و بازار بر روي زنان اسيد مي پاشيد دستگير و روانه زندان شد.
در مورخه 19/5/1391 خانم جواني با مراجعه به كلانتري 127 نارمك به مأموران اعلام كرد: به همراه خانواده ام در حال تردد در خيابان شهيد آيت بودم كه ناگهان احساس سوزش شديدي در ناحيه پا نمودم؛ با كمك پدر و مادرم متوجه شدم شخص ناشناسي اقدام به پاشيدن اسيد بر روي من كرده است.
با ارجاع پرونده به پليس آگاهي، كارآگاهان اداره شانزدهم با بررسي شكايت هاي مشابه موفق به شناسايي تعداد ديگري از شكات خانم شدند كه به شيوه و شگرد مشابه توسط فرد يا افراد ناشناس مورد اسيدپاشي قرار گرفته بودند.
تحقيقات انجام شده از شكات پرونده نشان داد كه تمامي آنها در زمان تردد در سطح شهر، ناگهان از ناحيه پشت سر متوجه سوختگي در لباس هاي خود شده كه قسمتي از اعضاي بدن تعدادي از آنها نيز دچار سوختگي شده ولي هيچ كدام در لحظه پاشيده شدن اسيد بر روي لباس هايشان، فرد اسيدپاش را مشاهده نكرده و به همين علت قادر به شناسايي و معرفي فرد يا افرادي به عنوان اسيدپاش نبودند.
با توجه به شناسايي تعدادي از شكات و احتمال افزايش موارد اسيدپاشي، بلافاصله هماهنگي لازم ميان پليس آگاهي و پليس پيشگيري انجام، محل هاي تردد احتمالي متهم يا متهمان جهت اقدام به اسيدپاشي شناسايي و گشت ها و مراقبت هاي آشكار و نامحسوس پليسي در اين مناطق به ويژه در منطقه شرق تهران- محدوده چهارراه سرسبز الي ميدان نبوت- در دستور كار مأموران و كارآگاهان قرار گرفت.
سرانجام مأموران كلانتري 127 موفق به دستگيري فردي به هويت «مرتضي. ش» (33 ساله) شدند كه در بازرسي بدني از وي، يك بطري حاوي اسيد كشف شد؛ اين بطري به گونه اي ساخته شده بود كه در هنگام اسيدپاشي، اسيد به صورت پودر از آن به بيرون پخش مي شد.با انتقال متهم به اداره شانزدهم، بررسي ظرف حاوي اسيد نشان داد كه اين ظرف به صورت ماهرانه اي ساخته و در داخل جيب لباس قرار داده شده بود تا در صورت خارج شدن اسيد، موجب سوزش و سوختگي بدن متهم نگردد.
متهم در اظهارات اوليه خود به كارآگاهان گفت: «از دو سال قبل تصميم به پاشيدن اسيد بر روي خانم ها گرفتم!! لذا از آن تاريخ به بعد، در مسير منزلم به محل هايي در حوالي نارمك كه براي نظافت منازل در آنها رفت و آمد مي كردم، با ساختن اين ظرف هر چند وقت يك بار بر روي [لباس] خانم ها اسيد پاشيده و قبل از آنكه [آنها] متوجه اسيدپاشي شوند، [ به سرعت] از آن محل دور مي شدم تا كسي چهره مرا نبيند.»
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به عدم استفاده متهم از هرگونه وسيله نقليه موتوري، گفت: «در بررسي ها و تحقيقات به عمل آمده مشخص شد كه متهم قادر به استفاده از وسايط نقليه به ويژه موتورسيكلت و رانندگي با آنها نبوده و به صورت پياده اقدام به اسيدپاشي داشته است.»
 


مرگ 1500 نفر در حوادث شغلي

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: طي 10 ماه امسال حوادث شغلي جان 1500 نفر را در كشور گرفت كه نسبت به سال گذشته 14درصد افزايش داشت.
به گزارش روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني، هزار و 517 نفر در كشور براثر حوادث ناشي از كار كه شامل سقوط از بلندي، اصابت اجسام سخت، برق گرفتگي، سوختگي و كمبود اكسيژن در 10 ماهه سال جاري جان خود را از دست دادند.
آمارها نشان مي دهد فوت شدگان كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد متوفيات حوادث كار هزار و 331 نفر بود، 14درصد افزايش يافته است و مردان بيشترين قربانيان را تشكيل مي دهند به طوري كه فقط 18نفر از آسيب ديدگان ناشي از حوادث كار زن بوده اند.براساس اين گزارش، در 10 ماهه امسال استان هاي تهران با 207، اصفهان با 125 و خراسان رضوي با 94 فوتي بيشترين و استان هاي خراسان جنوبي با 5، چهارمحال و بختياري با 7 و زنجان و كهگيلويه و بويراحمد هر كدام با 0 1 فوتي كمترين مرگ حوادث ناشي از كار را داشته اند.
در 10 سال گذشته، كمترين ميزان مرگ ناشي از حوادث كار با 461 فوتي در سال 1381 و بيشترين اين آمار با يك هزار و 508 فوتي در سال 1390 گزارش شده است. (لازم به ذكر است مرگ ناشي از حوادث كار طي يك دهه گذشته تنها در سال 1388با كاهش 417. درصدي مواجه بوده و در باقي موارد با افزايش اين آمار مواجه بوديم.)
 


قانون مرخصي زايمان عطف به ماسبق مي شود

سخنگوي فراكسيون زنان گفت: در لايحه افزايش مدت مرخصي مادران، لحاظ شده است كه مادراني كه در دوران مرخصي بارداري خود به سر مي برند مشمول اين قانون مي شوند.
لاله افتخاري در گفت وگو با فارس گفت: مصوبه افزايش مدت مرخصي مادران بايد پس از تأييد شوراي نگهبان به دولت ابلاغ شود كه مدتي انجام اين روند زمانبر است.وي ادامه داد: در متن اين قانون وضعيت زناني نيز كه هم اكنون در دوران بارداري خود به سر مي برند لحاظ شده است و در اين تبصره مادراني كه سن فرزندشان به 9 ماهگي نرسيده است نيز شامل مي شود و مادر مي تواند تا سن 9 ماهگي نوزاد خود از مرخصي زايمان استفاده كند.گفتني است، نمايندگان مجلس هفته گذشته با تبصره افزايش مرخصي زايمان مادران به 9 ماه موافقت و مقرر كردند كه همسر زنان باردار نيز از دو هفته مرخصي «اجباري» برخوردار شوند. اين تبصره مادراني را كه سن فرزندشان به 9 ماهگي نرسيده است نيز شامل مي شود و مادر مي تواند تا سن 9 ماهگي نوزاد خود از مرخصي زايمان استفاده كند.
 


8 ماه برنامه ريزي براي سرقت عتيقه جات

سارقي پس از 8 ماه برنامه ريزي دقيق در سرقت عتيقه جات يك خانه ويلايي ناكام ماند.
وي براي اجراي هدف خود مجبور به شناسايي و كنترل رفت و آمدهاي خانه ويلايي شده لذا براي اين كه مشكلش را حل كند به صورت مريض خود را در بيمارستان لبافي نژاد بستري نمود و حدود چند ماه از داخل بيمارستان كه اشرافيت كامل بر روي خانه داشت، رفت و آمدها را تحت نظر قرار داد.
پس از آن كه تمامي اطلاعات خود را اين سارق حرفه اي جمع آوري كرد، مورخه دوم اسفندماه سال جاري با يك دستگاه موتورسيكلت در ساعت 20 و 30 دقيقه سناريوي خود را آغاز كرد.
با به كارگيري تجهيزات و با توجه به كوتاه بودن ديوار و قطع كردن سيستم امنيتي به راحتي وارد منزل شد.
اين سارق در حال جستجوي منزل و تكاپو در منزل مورد نظر براي كشف عتيقه جات، ناگهان با صاحب ملك كه به دليل نامعلومي خارج از برنامه ريزي به خانه بازگشته بود مواجه شد.
سارق كه ديگر كارش به انجام رسيده بود، بلافاصله كوله پشتي اش را برداشت و به سمت كوچه متواري شد.
با روشن كردن سيستم هاي امنيتي و با حضور مستمر ماموران كلانتري 102 پاسداران سارق حرفه اي در يك درگيري و تعقيب و گريز دستگير و به مقر انتقال داده شد.در بازرسي از متهم يك جعبه جواهرات خارجي، يك تابلو عكس قديمي، يك كفن بسيار ارزشمند قديمي، يك جعبه كلكسيون تسبيح هاي قديمي و عتيقه و يك سري بشقاب سلطنتي كشف و ضبط گرديد.
 


كاهش 24درصدي زورگيري در كشور

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي نيروي انتظامي با بيان اين كه تنها دو درصد از پرونده هاي سرقت به عنف است گفت: پس از تصميم قاطع دستگاه قضايي مبني بر برخورد هرچه بيشتر با سارقان زورگير، شاهد كاهش 24 درصدي وقوعات اين جرم در كشور هستيم.
سرهنگ خالقي فرد با بيان اين كه در پليس آگاهي مسائلي همچون سرقت، قتل، جرايم اقتصادي، قاچاق كالا و... مورد بررسي قرار مي گيرد گفت: در معاونت مبارزه با سرقت اين پليس نيز مسائلي همچون سرقت وسايل نقليه، اماكن و سرقت هاي خاص همچون زورگيري و... مورد بررسي قرار مي گيرد.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا در مورد وضعيت وقوع سرقت هاي به عنف همچون زورگيري و... عنوان كرد: تنها دو درصد از سرقت ها به عنف است.
وي با بيان اينكه از مجموع سرقت ها بالغ بر 97درصد از نوع عادي بوده، در مورد وضعيت وقوعات جرايم و سرقت هاي به عنف گفت: برخورد قاطع و به موقع قوه قضاييه با سارقان به عنف كه پس از حادثه زورگيري ها راكب موتورسوار رخ داد، موجب موجي از احساس ناامني در ميان سارقان و زورگيران شد.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي نيروي انتظامي با بيان اينكه پس از تصميم قاطع دستگاه قضا در مورد سرنوشت زورگيران شاهد كاهش 30درصدي وقوعات سرقت به عنف تنها در تهران بوده ايم گفت: اين در حالي است كه ميزان وقوعات سرقت به عنف و زورگيري در كل كشور 24درصد در اين مدت كاهش يافته است.
خالقي فرد اقدام قاطع دستگاه قضايي را عامل مهمي در كاهش وقوع زورگيري عنوان كرد و گفت: با ادامه اين روند شاهد كاهش هرچه بيشتر زورگيري در كشور خواهيم بود.
 


جريمه 7 ميلياردي براي شركت خدماتي

يك شركت خدماتي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي عسلويه، به دليل عرضه خارج از شبكه 114 هزار ليتر انواع فرآورده هاي نفتي به 7 ميليارد ريال جريمه نقدي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي، با اعلام گزارش بازرسان تعزيرات حكومتي استان بوشهر مبني بر عرضه خارج از شبكه 114 هزار ليتر انواع فرآورده هاي نفتي توسط يك شركت خدماتي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي عسلويه، پرونده اي در اين خصوص تشكيل و به شعبه تعزيرات حكومتي استان ارسال شد.
در جريان بررسي پرونده در شعبه رسيدگي كننده تعزيرات حكومتي، تخلف انتسابي محرز تشخيص و مدير شركت مزبور به پرداخت 7 ميليارد ريال جريمه نقدي محكوم شد.
 


قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد:

آمريكايي ها عامل افزايش توليد مواد مخدردر منطقه هستند

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حضور نيروهاي آمريكايي و غرب در منطقه موجب افزايش و توسعه لابراتوارهاي مواد مخدر گرديده است.
طاها طاهري در اين رابطه اظهار كرد: افزايش لابراتوارها موجب شده تا ترانزيت مواد مخدر افزايش پيدا كند و به طبع آن خسارت هاي مالي و جاني بيشتري را به همراه داشته باشد.
وي تاكيد كرد: به دنبال اين موضوع ايران در جنگ نابرابر خود با آمريكا و كشورهاي غرب كه تنها به شعارهاي خود بسنده مي كنند هزينه هنگفتي را متقبل مي شود.
اين مقام مسئول در ادامه تصريح كرد: در همين راستا به دليلي كه در نقاط مرزي كشور ترانزيت مواد مخدر وجود دارد گروهي از مرزنشينان دچار بيماري شدند كه اين خود موجب هزينه هاي پنهاني براي اين حوزه مي گردد.
طاها طاهري در ادامه با اشاره به اقدامات نامحسوس اين حوزه اظهار داشت: امدادرساني و تقبل هزينه اين گونه متهمان كه در حوزه مواد مخدر در حال حاضر زنداني هستند از جمله اين اقدامات به شمار مي رود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم با بيداري ساير كشورها از هزينه هاي سه هزار ميلياردي كه از خسارت پنهان و هزينه هاي نامحسوس صرف مي شود كاسته و با حضور كشورهاي آگاه روند مبارزه با مواد مخدر را افزايش دهيم.
 


كودكي كه نصف صورت ندارد

يك زن انگليسي داراي دو پسر دوقلو است كه نيمي از صورت يكي از اين دو، شكل نگرفته و در چهره او چشم چپ، گوش چپ و سوراخ بيني چپ ديده نمي شود.
به گزارش مهر، اين كودكان اكنون 7 ساله هستند و نيمي از صورت «هري» هيچ تفاوتي با برادر دوقلويش «اوليور» ندارد اما مادرش دو سال تلاش كرده است تا هر دو را به يك اندازه دوست داشته باشد.«چارلين ماشين» مادر 33 ساله اين كودكان اهل استافوردشاير در انگليس است. او مي گويد اولين بار كه كودكش را در آغوش گرفته وحشت كرده و احساس مي كرده چگونه ممكن است پسرش را دوست داشته باشد.وي افزود: گويي نيمي از صورت هري كاملاً پاك شده است. من خودم را مقصر مي دانستم و برايم دوست داشتن و بزرگ كردن چنين فرزندي بسيار دشوار بود.اكنون چالشي كه هري و خانواده اش با آن مواجه هستند مدرسه رفتن اوست. چرا كه كودكان از ديدن چهره عجيب هري مي ترسند و جيغ مي كشند.

 


خانواده اي كه پول دوست ندارد!

پول از جمله مواردي است كه تمامي انسان ها نه تنها به آن علاقه دارند بلكه وابسته آن هستند. اما در اين ميان خانواده «رافائل فلمر» كاملاً متفاوت هستند و به هيچ عنوان دوست ندارند پولي داشته باشند و يا پول خرج كنند. آن ها تنها در مواردي كه اوضاع بسيار سخت باشد به سمت پول مي روند.
اين جوان 29 ساله در آلمان به دنيا آمده است و خانواده وي بسيار ثروتمند هم هستند. او در يكي از رشته هاي بسيار خوب دانشگاهي تحصيل كرده است و از همين رو مي تواند شغل پردرآمدي داشته باشد اما هيچ علاقه اي به پول ندارد.
به گفته خودش از چند سال پيش از دانشگاه متوجه شده است كه نكات مهم زيادي در دنيا وجود دارد كه ديگر مجالي براي فكر كردن به پول باقي نمي گذارد. او و همسرش تمام تلاش خود را مي كنند تا از پول استفاده نكنند.
آنها براي اينكه بتوانند بدون پول زندگي كنند بايد در قبال خريدهايشان كار كنند. او به همراه همسرش اگر بخواهد سبزي بخرد چند ساعتي در سبزي فروشي كار مي كند ولي پولي پرداخت نمي كند همچنين در خانه نيز كارهاي ساختمان را انجام مي دهد، اما اجاره پرداخت نمي كند.
او حتي يك بار توانسته است از آلمان تا آمريكا را كه بيش از هزار يورو خرج دارد تنها با 150 يورو سفر كند. وي در طول راه مجبور بوده اتوبوس بشورد، كشتي تميز كند و حتي برخي مواقع نگهباني بدهد.
او همچنين گفته است قصد دارد فرزندش را نيز بدون پول بزرگ كند تا به همه نشان دهد كه تمام دنيا خرج پول براي زندگي راحت تر نيست.
 


سيل در ايتاليا و يونان

به علت بارش شديد باران و تگرگ، سيل برخي شهرهاي ايتاليا و يونان را فرا گرفت و يك نفر جان خود را از دست داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، بارش باران و تگرگ شديد در جنوب اروپا، باعث به راه افتادن سيل در برخي از شهرهاي كشورهاي جنوب اروپا به ويژه در شهر كاتانيا ايالت سيسيل ايتاليا و آتن يونان شد.به علت بالا آمدن سطح آب در خيابان هاي شهر كاتانيا، مغازه ها روز جمعه بسته بودند.
جريان حركت سيل در اين شهر آنچنان شديد بود كه موتورسيكلت ها و خودروهاي سبك را با خود مي برد.
در آتن نيز به علت بارش تگرگ، ايستگاه هاي مترو بسته شدند و چهار راه هاي اصلي اين شهر را سيلاب گرفت. يك زن نيز كه در خودرويش گرفتار شده بود جان خود را از دست داد.

 


4 كشته در كولاك آمريكا

بر اثر سانحه رانندگي در كولاك شديد چهار آمريكايي كشته شدند كه يكي از آنان كودك بوده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، اين كولاك در طول 100 سال اخير شديدترين كولاك در آمريكا محسوب مي شود كه باعث وارد آمدن خساراتي در ايالت هاي «ايلينويز» و «كلرادو» شده است و زندگي 60 ميليون نفر را تحت تأثير قرار داده است.
به گفته هواشناسان آمريكائي كولاك اخير آمريكا در حال حركت به سوي مناطق شرقي آمريكا و از جمله پايتخت آن كشور است.
 


گوشت اسب به مدارس اسكاتلند هم رسيد

مسئولان محلي منطقه «لنك شاير» اسكاتلند از پيدا شدن دي ان اي اسب در همبرگرهاي منجمد مدرسه اي در اين منطقه خبر دادند.
به گزارش پايگاه خبري «هرالد اسكاتلند» در پي پيدا شدن اين نمونه آلوده، تمام همبرگرهاي منجمد 122 دبستان، 24 مدرسه راهنمايي و 11 مدرسه كودكان خاص، تخليه شده است.
اين اولين بار است كه در غذاهاي مدارس اسكاتلند گوش اسب پيدا مي شود. همين امر نگراني ها در مورد آلودگي غذاي ديگر مدارس را نيز افزايش داده است.
پيش از اين گزارش هايي از وجود گوشت الاغ در همبرگرهاي انگليسي نيز منتشر شده بود. در يك ماه گذشته وجود گوشت اسب در همبرگرها و مواد غذايي گوشتي فرانسه، آلمان، هلند و چند كشور اروپايي ديگر تأييد شده است.
هنوز ابعاد اين رسوايي تازه در صنعت مواد پروتئيني اروپا روشن نيست، ولي منتقدان از نقش شبكه اي سازمان يافته سخن مي گويند.
در حال حاضر سه كشور فرانسه، انگليس و سوئد از وارد كردن گوشت از كشورهاي ديگر خودداري مي كنند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10