(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 6 اسفند  1391 - شماره 20438

حديث دشت عشق
اشتباهات داوري و عصبانيتي كه در جامعه فوتبال موج مي زند
اختلافات فدراسيون و پرسپوليس بالا گرفت
بياييد مديريت يادتان بدهم!
اخبار كوتاه از فوتبال
پرونده هفته بيست و هفتم ليگ برتر بسته شد
پيروزي مس ، توقف نفت و داماش
بركناري قريب الوقوع 2 معاون باشگاه پرطرفدار
سرپرست فدراسيون كشتي:
پاسخ انتقادات را داديم پيام رهبري مايه مباهات جامعه كشتي است
تيم ملي كشتي ايران پس از 10 سال به آمريكا مي رود؟!
تيرماه، زمان ميزباني تيم ملي واليبال از آلمان در ليگ جهاني
مديركل ورزش و جوانان استان خبرداد
مازندران ميزبان مسابقات شطرنج قهرماني آسيا
نمايش لافند بازي پهلوان حسين زاده در صومعه سرا


حديث دشت عشق

 به ياد معلم شهيد «جواد سميع عادل»
خدايا! عزمي ده كه از خود جدا شويم و به سوي تو هجرت كنيم
كلاس درسش را جبهه مي دانست تا به دانش آموزانش درس ايستادگي آموزد و جبهه را كلاس درسي براي خود. كلاس درسي كه لحظه به لحظه در آن حاضر بود. وقتي پاي منبر شهيدي بي سر مي رفت در مي يافت چگونه خاك به سبزه مي نشيند و آسمان آنقدر قامت خم مي كند و به ركوع مي رود تا به او بياموزد زيباترين قامت در نزد خداي منان سجده است و بس. و او همين تواضع را از شهدا آموخته بود كه به دانش آموزانش مي گفت: «شما پاكيد و بي گناه، چرا در برابر من آلوده از جا بلند مي شويد؟» و حديثي مي نوشت بر پاي تخته و مي خواست به احترام حديث رسول خدا(صلي الله عليه و آله) برجا بايستند. جواد خود را ساخته بود از همان زمان كه توسط ساواك دستگير شد و زير شكنجه رفت. آسايش را بر خود حرام كرد، آن موقعي كه انقلاب پيروز شد و او براي خدمت رساني به مناطق محروم ميهنش سفر كرد. و پا روي نفس و دلش گذاشت و دل از دنيا بريد، در آن زماني كه براي آخرين بار دختر يك ساله اش را بوسيد و به ميدان جنگ شتافت. عروجش مهيا شد در آخرين ماه سال 64 در منطقه فاو و جواد 14 روز بعد در حالي كه تمام بدنش در اثر شيميايي جراحت برداشته بود به ديدار ربش شتافت.
خدايا! چشمي عطا كن كه براي تو بگريد. دستي عطا كن تا دامان جز تو نگيرد و پايي عطا كن كه جز راه تو نرود و جاني كه براي تو برود.
خدايا! عزمي ده كه حج كنيم، از خود جدا شويم و به سوي تو هجرت كنيم، هاجر شويم و اسماعيل نفس را به ابراهيم عقل بسپريم تا ازگمراهي برهيم و با طواف برگرد معبد ايمان بگرديم. معلم شهيد «جواد سميع عادل»، سال 1337 در اصفهان متولد شد و در اسفند ماه سال 1364 در فاو به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي هيئت بني فاطمه اصفهان
 


اشتباهات داوري و عصبانيتي كه در جامعه فوتبال موج مي زند

 اختلافات فدراسيون و پرسپوليس بالا گرفت
بياييد مديريت يادتان بدهم!

سرويس ورزشي-
با گذشت 2 روز از اتفاقات بندرعباس، مسئولان فدراسيون و پرسپوليس تا توانسته اند عليه يكديگر خط و نشان كشيده اند، غافل از اينكه با اين شيوه رفتاري نه تنها چيزي درست نمي شود بلكه مشكلي بر مشكلات افزوده مي شود.
اعتراض ها در بندر عباس به اوج خود رسيد؛ اخراج مربيان پرسپوليس از روي نيمكت در بازي با آلومينيوم هرمزگان بهانه اي شد تا رويانيان انتقادات تندي را متوجه كميته داوران كند و رسما اعلام نمايد كه با اين وضعيت پرسپوليس از رقابت هاي ليگ برتر و جام حذفي كناره مي كشد. رويانيان در مهمترين صحبت هاي خود پس از بازي يادآور شد: مگر مي شود كه در يك بازي سه پنالتي تيم را نگيرند؟ اتفاقي كه در ديدار رفت با سايپا و در ديدار برگشت با استقلال رخ داد. مگر مي شود كه در يك بازي سه موقعيت تك به تك يك تيم را آفسايد اعلام كنند و مربيانش را با كوچكترين اعتراضي اخراج كنند و بعد هم ما را در واكنش به اعتراض ها تهديد كرده تا دهانمان را ببندند؟ چرا آقاي عسگري به رغم اين همه اشتباه عليه يك تيم همچنان رئيس دپارتمان داوري است و بركنار نمي شود؟!
پاسخ رئيس دپارتمان داوري
صحبت هاي رويانيان واكنش عسگري را در كمتر از 24 ساعت به دنبال داشت؛ رئيس دپارتمان داوري در مصاحبه اي اظهار داشت: قبل از تشريح و آناليز صحنه هاي ديدار پرسپوليس و آلومينيوم لازم است بگويم اميدوارم مديرعامل باشگاه پرسپوليس جوابگوي اظهارات كذب و غيرمنطقي خود به فدراسيون فوتبال باشد. همانگونه كه قبلا و بارها اعلام كرده ايم به هيچ عنوان احساسي برخورد نكرده و براي ارائه توضيحات صبح ديروز در دپارتمان داوران فيلم بازي را به صورت ثانيه به ثانيه و كامل توسط گروه آناليزو كارشناسي مورد بررسي و بازبيني قرار داديم و مشخص شد كه به جز دو مورد كليه تصميمات تيم داوري برابر قانون به اجرا گذاشته شد.
دو هفته اي داوري را درست مي كنم
اين مصاحبه عسگري نه تنها فضا را آرام تر نكرد بلكه واكنش تند رويانيان را به دنبال داشت تا جايي كه مديرعامل پرسپوليس اين بار به غيز از عسگري، فدراسيون فوتبال را نيز مورد آماج حملات خود قرار داد. رويانيان گفت: من صحبتي با حسين عسگري ندارم، چرا كه از نظر بنده او يك متخلف است و بايد به تخلفش رسيدگي شده و در مراجع ذيصلاح هم پاسخگو باشد. هر چند فعلا ما اميدي به مراجع ذيصلاح هم نداريم! روي سخنانم با رياست فدراسيون فوتبال است و اوست كه بايد پاسخگوي اين مشكلات باشد. وي ادامه داد: علت پديد آمدن اين مشكلات همان مافياي پشت پرده است كه آنها را بعدا بازگو خواهم كرد، چون نمي خواهم حرف هايي بزنم كه ليگ به هم بريزد. نمي خواهم براي فدراسيون و اين فوتبال كه افراد زيادي در آن مشغول به كار هستند مشكل ايجاد كنم. مي خواهم پخته و حساب شده در آينده همه چيز را با اسناد و مدركي كه دارم، مطرح كنم. مديرعامل پرسپوليس در بخش ديگري از صحبت هايش يادآور شد: مگر مي شود رييس تشكيلات داوري اين همه ضعف هاي يك داور را نبيند؟! اصلا همين آقاي صالحي، داور بازي مگر به خاطر قضاوتش در بازي ملوان و داماش محروم نشده بود، پس چرا بعد از محروميتش قضاوت بازي پرسپوليس را به او داديد؟ بازي كه 70 ميليون نفر آن را مي بينند. يك اشتباه از سوي داور مي تواند سرنوشت يك تيم را تغيير دهد. با يك اشتباه اگر در فينال باشد تمام هزينه هايي كه براي يك سال صرف تيم شده از بين مي رود. چرا اشتباهات داوري را اين طور توجيه مي كنيد؟ ! شما اصل را بر اشتباه داوري مي گذاريد، در حالي كه بايد اصل بر سلامت و اشتباه نكردن داوران باشد. اينها به اين خاطر است كه شما سيستم نداريد و بلد نيستيد داوري را مديريت كنيد؛ بياييد من مديريت را يادتان دهم؛ دو هفته دپارتمان داوري را به من بدهيد تا درستش كنم.
انتظاري كه از مسئولان مي رود
ادبيات مديران فدراسيون و پرسپوليس بيانگر عصبانيت موجود در جامعه فوتبال است؛ در اينكه مشكلاتي در راه برگزاري ليگ و داوري مسابقات وجود دارد ، ترديدي نيست . نه تنها پرسپوليس بلكه بسياري ديگر از تيم هاي ليگ برتري بعضا بابت سوت هاي اشتباه داوران متضرر شده اند اما هيچ گاه صداي اعتراض ها تا اين حد بلند نشده بود. با گذشت 2 روز از بازي پرسپوليس و آلومينيوم مسئولان فدراسيون و پرسپوليس تا توانسته اند عليه يكديگر خط و نشان كشيده اند، غافل از اينكه با اين شيوه رفتاري نه تنها چيزي درست نمي شود بلكه مشكلي بر مشكلات افزوده مي شود. از مسئولان فدراسيون و پرسپوليس انتظار مي رود طي چند روز آينده و پس از فروكش كردن هيجانات كاذب، با برگزاري جلسه اي مشترك و بررسي موشكافانه اشتباهات داوري اين بساط اتهام زني را برچينند تا آرامش به جامعه فوتبال بازگردد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

قول و قرار كفاشيان و بلاتر در زوريخ
رئيس فدراسيون فوتبال ايران مي گويد سپ بلاتر قول داده به ايران بيايد. علي كفاشيان درباره صحبتهاي رد و بدل شده و دعوت از بلاتر به ايران گفت: رئيس فيفا از دعوت شدن به ايران ابراز خرسندي و از سفر به ايران استقبال كرد و قول داد كه به ايران بيايد.وي در بخش ديگري از صحبت هايش اظهار داشت: درباره حكم كميته انضباطي كارلوس كي روش درخواست كرديم مجددا پرونده را بررسي كنند و در صورت امكان حكم تعليقي را صادر كنند تا بتوانيم از حضور سرمربي تيم ملي روي نيمكت در بازي مقابل قطر بهره ببريم.
خانه نشيني به دليل مشكلات مالي و مسايل فني
سرپرست استقلال مي گويد مشكلات مالي بازيكنان و مسايل فني به جسم قلعه نويي ضربه وارد كرده است. ماجدي گفت: بار بسياري از مشكلات بر گردن قلعه نويي است. از سويي استرس و فشار مسايل فني و از سويي ديگر مشكلات مالي بازيكنان فشار رواني زيادي بر او وارد مي كند. بسياري از بازيكنان مشكلات مالي شان را با او در ميان مي گذارند و او بايد پيگير اين مسايل هم باشد و به همين دليل فشار زيادي بر قلعه نويي وارد مي شود و قبول كنيد اين مسايل به جان آدم ضربه مي زند. شما خودتان را به جاي امير بگذاريد و ببينيد وقتي از دقيقه 35 بازيكن تيم اخراج مي شود چه فشاري را تحمل مي كند.
پايان سكوت مهدوي كيا
كاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس پس از مدت ها سكوت شايعه ناراحتي اش را تكذيب كرد و گفت كه تنها مصدوميت كلافه اش كرده است. مهدوي كيا اظهار داشت: من هيچگاه بازيكني نبوده ام كه بخواهم اعتراض كنم يا ابراز ناراحتي من به شكلي باشد كه تيم را دچار مشكل كند. حالا هم كه تيم نتيجه مي گيرد، خوشحال هستم. فكر مي كنم همه پرسپوليسي ها خوشحال هستند و ناراحتي من از اين مصدوميت است كه هم زندگي عادي و هم زندگي حرفه اي من را دچار مشكل كرده است و مي خواهم هر چه زودتر آن را پشت سر بگذارم، چون من را نگران و كلافه كرده است.
بازگشت داور معترض به مستطيل سبز
كنفدراسيون فوتبال آسيا از قضاوت داوران ايراني در ديدار اف سي سئول كره مقابل جيانگسو سنتي چين از سري رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا 2013 خبر داد. داور وسط اين بازي محسن تركي است. تركي چند صباحي است در اعتراض به اتفاقات بازي راه آهن و استقلال در ليگ قضاوت نمي كند.
تغيير نام باشگاه راه آهن
مديرعامل باشگاه راه آهن از تغيير نام تيم فوتبال اين باشگاه در فصل آينده ليگ برتر خبر داد. رئيسي كيا گفت: باشگاه راه آهن نام خود را در قسمت هاي مختلف و پايه حفظ خواهد كرد يعني در بخش هاي آكادمي تيم هاي پايه و مدارس همين نام راه آهن باقي خواهد ماند اما به احتمال زياد در فصل آينده ليگ برتر با نام سورينت حاضر خواهيم شد.
فلسطيني ها بازي مقابل بارسلونا را نپذيرفتند
فلسطيني ها تشكيل يك تيم مشترك با اسرائيلي ها براي برگزاري ديداري مقابل بارسلونا به منظور ترويج صلح و دوستي را رد كردند. جبريل راجوب، رئيس فدراسيون فوتبال فلسطين روز جمعه با ساندرو روسل، رئيس باشگاه بارسلونا ملاقات كرد و اظهار داشت: موانع فراواني بر سر اين كار وجود دارد.
شليك به منزل كاپيتان الاتحاد عربستان
منزل محمد نور، هافبك تيم ملي فوتبال عربستان صبح جمعه در مكه مورد اصابت گلوله قرار گرفت ولي آسيبي به اين بازيكن نرسيد و جان سالم به در برد. تنها دو ساعت بعد از اين حادثه فرد مهاجم دستگير شد. پليس عربستان اعلام كرد كه فرد شليك كننده جواني 30 ساله است كه 3 بار به منزل محمد نور شليك كرد.
رونالدو و باند پرتغالي در برنابئو
كريستيانو رونالدو ادعاهاي مطبوعات درباره وجود باند پرتغالي در رئال مادريد را رد كرد. رسانه هاي اسپانيايي در ماه هاي گذشته اعلام كردند، در رئال مادريد دو گروه مختلف وجود دارد: يك گروه پرتغالي ها با حضور ژوزه مورينيو، كريستيانو رونالدو، پپه، كوئنترائو و مدير برنامه هاي آنها، خورخه مندس و يك گروه اسپانيايي با حضور سرخيو راموس، ايكر كاسياس و ژابي آلونسو. كريستيانو رونالدو در گفت وگو با روزنامه AS عنوان كرد، اين نوشته ها صحت ندارد و او در رختكن هيچ باندي نمي بيند: من در رختكن رئال مادريد دوستان زيادي دارم. درست است كه اغلب خوشحالي هايم را با پپه و كاكا انجام مي دهم ولي اين كار به اين دليل نيست كه ما باند هستيم بلكه زبان مشتركي داريم.
 


پرونده هفته بيست و هفتم ليگ برتر بسته شد

پيروزي مس ، توقف نفت و داماش

با پيروزي مس و توقف نفت تهران و داماش پرونده بازي هاي هفته بيست و هفتم ليگ برتر بسته شد.
در روز سوم از رقابت هاي هفته بيست و هفتم ليگ روز گذشته 3 ديدار برگزار شد. در كرمان تيم مس موفق شد با 4 گل راه آهن را شكست دهد. گل هاي اين بازي را رضا عنايتي (41)، مصطفي شجاعي (57 و 72) و وحيد اسماعيل بيگي (84) به ثمر رساندند. شاگردان لوكا بوناچيچ با اين پيروزي 40 امتيازي شده و جاي پرسپوليس را در رده ششم جدول رده بندي گرفتند. راه آهن هم با 36 امتياز قبلي و تفاضل گل كمتر نسبت به ملوان به رده دهم سقوط كرد. در ادامه ديدارهاي هفته بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال دو تيم نفت تهران و گهر به مصاف هم رفتند كه نتيجه اين ديدار در پايان 90 دقيقه تلاش دو تيم، تساوي بدون گل بود. نفت با اين تساوي خانگي 44 امتيازي شد ولي جايگاهش در جدول هيچ تغييري نكرد تا اين تيم همچنان در رده پنجم جدول باقي بماند. گهر هم با يك امتيازي كه از اين بازي كسب كرد، جمع امتيازات خود را به عدد 19 رساند و همچنان در يك قدمي قعر جدول ماند. در آخرين ديدار اين هفته داماش و صبا در گيلان به مصاف هم رفتند كه اين ديدار هم با تساوي به پايان رسيد. اين ديدار برخلاف ديدار نفت و گهر، دو گل داشت كه سهم هر يك از دو تيم يك گل بود. در اين بازي، مهدي مومني (46) براي صبا و سعيد حلافي (72) براي داماش گل زني كردند. داماش با اين تساوي 31 امتيازي شد و در رتبه سيزدهم باقي ماند. صبا هم در پايان هفته بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال با 36 امتياز و به دليل تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان و راه آهن به رتبه هشتم جدول صعود كرد.
 


بركناري قريب الوقوع 2 معاون باشگاه پرطرفدار

معاونان يكي از باشگاه هاي پرطرفدار ليگ برتري كه توسط يكي از اعضاي هيئت مديره مورد حمايت قرار مي گيرند، بزودي و به دنبال اخطار يك نهاد نظارتي از سمت خود بركنار خواهند شد. اين دو به خاطر مشكلات مالي و اخلاقي در آستانه بركناري قرار دارند.
طبق نامه اي كه از يك نهاد نظارتي براي مديرعامل اين باشگاه پرطرفدار و مطرح ارسال خواهد شد، دو نفر از معاونان اين مجموعه بايد از سمت خود كنار بروند. «پ» و «الف» دو معاوني هستند كه هر كدام به دلايل مختلف از اين باشگاه پرطرفدار خارج مي شوند.
«پ» از جمله افرادي است كه به خاطر تمول و كمك مالي جذب باشگاه شده و چند ماه قبل به خاطر مسائل مالي در يك كشور همسايه مدتي ممنوع الخروج بوده است. طبق اخبار واصله شائبه هاي فراواني در خصوص فعاليت هاي اقتصادي اين فرد وجود دارد. همچنين اين فرد رابطه نزديكي با يكي از نمايندگان شهرهاي شمالي مجلس داشته و اين نماينده براي حمايت از تخلفات شخص مورد نظر توصيه هايي به مسئولين اجرايي كرده است. از سوي ديگر برخي نهادهاي امنيتي از مشكلات اخلاقي و اداري معاون ديگر اين باشگاه با نام «الف» كه زمينه ساز حضور «پ» در باشگاه بوده مستنداتي را در اختيار دارند. خبرگزاري مهر در همين خصوص مدعي شد با وجود نارضايتي مديرعامل از اين دو معاون، آنها از طرف يك عضو هيئت مديره به شدت حمايت مي شوند. اين عضو هيئت مديره به دنبال استفاده از اعتبار و سرمايه هواداري اين باشگاه در انتخابات رياست جمهوري خرداد سال آينده به نفع كانديداي موردنظرش است.
 


سرپرست فدراسيون كشتي:

پاسخ انتقادات را داديم پيام رهبري مايه مباهات جامعه كشتي است

سرپرست فدراسيون كشتي با تشكر از همه مسئولان كه اين فدراسيون را در برگزاري مسابقات جام جهاني همراهي كردند گفت: پيام تبريك مقام معظم رهبري مايه مباهات و خوشحالي جامعه ورزش به خصوص خانواده كشتي شد.
حجت الله خطيب ضمن بيان اين مطلب افزود: پيامي كه رهبر معظم انقلاب براي قهرماني تيم ملي كشتي آزاد ايران صادر فرمودند براي بنده و همه اهالي كشتي مايه افتخار و مباهات است و اميدوارم بتوانيم در رويدادهاي آينده نيز با كسب عناوين پرتعداد قهرماني موجبات خوشحالي ايشان را فراهم كنيم. همه ما سرباز انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي هستيم و تمام تلاشمان را براي موفقيت و سربلندي ايران عزيز انجام خواهيم داد. وي با تشكر از همه مسئولاني كه براي برگزاري جام جهاني كشتي فرنگي و آزاد فدراسيون كشتي را همراهي و كمك كردند گفت: قبل از اينكه ميزباني جام جهاني را قبول كنيم خيلي ها انتقاد كردند كه چرا در اين شرايط اين ميزباني را پذيرفته ايم. اما همه ديدند كه ما چه ميزباني داشتيم و جام جهاني با چه كيفيت بالايي برگزار شد.
سرپرست فدراسيون كشتي خاطرنشان كرد: خوشبختانه مسئولان فدراسيون جهاني رضايت بسيار زيادي از ميزباني ايران داشتند و كشورهاي شركت كننده نيز از وضعيت برگزاري جام جهاني رضايت داشتند و بارها از مسئولان فدراسيون كشتي ايران تشكر كردند. حضور پرشور تماشاگران و حمايت هايي كه آنها داشتند مثال زدني بود. اين مسابقات نقطه عطفي در تاريخ كشتي ايران بود و قطعا فيلا اگر ميزباني ديگري باشد آن را به ايران خواهد داد.
 


تيم ملي كشتي ايران پس از 10 سال به آمريكا مي رود؟!

در حاشيه جام جهاني كشتي آزاد مسئولان فدراسيون كشتي آمريكا شفاهاً از فدراسيون كشتي ايران دعوت كردند تا تيم ملي ايران در تورنمنت تايمز اسكوئر (ميدان تايمز) نيويورك شركت كند.
پس از حضور تيم ملي كشتي آزاد آمريكا در جام جهاني تهران و نشست هايي كه بين مسئولان كشورهاي مختلف در رابطه با تصميم اخير IOC مبني بر حذف كشتي از بازي هاي المپيك انجام شد، مسئولان بلندپايه فدراسيون كشتي آمريكا از تيم ملي ايران دعوت كردند تا سه ماه ديگر در مسابقات تايمز اسكوئر نيويورك شركت كنند. آخرين حضور تيم ملي كشتي ايران در آمريكا به مسابقات جهاني 2003 برمي گردد و بايد ديد تيم ملي كشتي ايران پس از 10 سال به آمريكا سفر مي كند؟ هر ساله يك تورنمنت كشتي در ميدان تايمز نيويورك و در فضاي باز برگزار مي شود كه مردم عادي در اين ميدان اصلي نيويورك جمع مي شوند و به تماشاي مسابقات مي پردازند. در دو سال گذشته تيم ملي روسيه به اين مسابقات دعوت شده است. حسن رنگرز نايب رئيس فدراسيون كشتي در اين رابطه گفت: مسئولان آمريكا شفاهاً از تيم ملي ايران دعوت كردند كه سه ماه آينده به آمريكا سفر كند. پس از ارسال دعوتنامه رسمي، اين موضوع مطرح خواهد شد كه حضور در مسابقات نيويورك مستلزم تائيد شوراي برون مرزي است.
 


تيرماه، زمان ميزباني تيم ملي واليبال از آلمان در ليگ جهاني

رئيس كميته بين الملل فدراسيون واليبال با اشاره به تغيير زمان ديدار تيم هاي ايران و آلمان در ليگ جهاني 2013 گفت: مسئولان فدراسيون جهاني با توجه به همكاري آلماني ها، بدون هيچ شرط و شروطي با درخواست ايران براي تغيير زمان اين بازي موافقت كردند.
سعيد درخشنده با يادآوري اينكه زمان اوليه تعيين شده براي ديدار با آلمان (24 و 26 خردادماه) همزمان با انتخابات رياست جمهوري بود و به همين دليل فدراسيون واليبال خواستار تغيير زمان آن شد، اظهار داشت: تنها مسئله در اين زمينه موافقت آلماني ها براي تغيير زمان بازي بود كه آنها همكاري لازم در اين زمينه را داشتند. به همين دليل فدراسيون جهاني بدون هيچ شرط و شروط ديگري با درخواست ايران موافقت كرد. وي با اشاره به جدول مسابقات ليگ جهاني خاطرنشان كرد: از گروه A اين رقابت ها و در هفته پاياني مرحله مقدماتي يعني طي روزهاي 12 تا 14 جولاي (21 و 23تيرماه) ديدار تيم هاي برزيل با آمريكا و بلغارستان با لهستان برگزار مي شود. در اين زمان براي برگزاري هيچ ديداري از گروه B كه ايران هم در آن قرار دارد، برنامه ريزي نشده بود.
عضو كميته مسابقات كنفدراسيون واليبال آسيا ادامه داد: فدراسيون واليبال ايران از اين جاي خالي براي ارائه درخواست خود به مسئولان FIVB استفاده كرد. بنابراين آنها بهانه اي براي مخالفت نداشتند. فقط اينكه بايد آلماني ها هم تغيير زمان بازي را مي پذيرفتند كه خوشبختانه مشكلي از اين بابت نداشتند. آنها 3 تا 5 جولاي در ديدارهاي خانگي به مصاف روسيه مي روند سپس آماده رقابت با ايران مي شوند. درخشنده تأكيد كرد: بدين ترتيب ديدار تيم هاي ايران و آلمان در ليگ جهاني يك هفته پيش از آغاز مرحله نهايي اين رقابت ها (25 تا 30 تيرماه) برگزار مي شود. تأخير در زمان برگزار اين ديدار كاملاً براي واليبال ايران خوب است چون بدون هيچ دغدغه اي آن را برگزار خواهيم كرد.
 


مديركل ورزش و جوانان استان خبرداد

مازندران ميزبان مسابقات شطرنج قهرماني آسيا

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل ورزش و جوانان مازندران از برگزاري مسابقات آسيايي شطرنج در تمامي رده هاي سني خرداد ماه سال آينده در استان خبرداد.
«احمد سعادتمند» در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري جلسه در دفتر رئيس فدراسيون شطرنج گفت: مسابقات شطرنج قهرماني آسيا رده هاي سني مختلف با حضور كشورهاي مدعي در 30 خرداد ماه سال آينده به مدت 7 روز در مازندران برگزار خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: مازندران با كسب بيش از 30درصد مدال هاي قهرماني كشور سال جاري در رشته ورزشي شطرنج داراي ظرفيت بالايي است و اين مسابقات در جهت ترغيب نونهالان، نوجوانان و جوانان استان به اين رشته ورزشي موثر است.
مديركل ورزش و جوانان مازندران با بيان اينكه شطرنج بازان استان از مجموع 36 مدال توزيع شده مسابقات قهرماني كشور 6 طلا، 3نقره و 3 برنز را از آن خود كردند گفت: تيم شطرنج آساسراي مازندران به عنوان نماينده استان با اقتدار قهرمان ليگ برتر شطرنج كشور شد.
 


نمايش لافند بازي پهلوان حسين زاده در صومعه سرا

صومعه سرا- خبرنگار كيهان:
به مناسبت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي نمايش لافند بازي در دهستان ليف شاگرد شهرستان صومعه سرا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما اين نمايش توسط پهلوان جمشيد حسين زاده و با همكاري هيئت ورزشهاي بومي و محلي شهرستان صومعه سرا و هيئت استان در دهستان ليف شاگرد، زادگاه مرحوم آيت الله احسانبخش برگزار شد.
برپايه اين گزارش در اين نمايش راه رفتن و خوابيدن و همچنين عمليات ژيمناستيك روي طناب به اجرا درآمد. حمل 2پسربچه كه يكي به كول و دومي به پا بسته شده بود و نيز حركت با دوچرخه از روي طناب از ديگر برنامه هاي پهلوان جمشيد حسين زاده بود كه مورد استقبال اهالي اين دهستان قرار گرفت.
گفتني است حسين عليزاده فرمانده صومعه سرا، سيدمرتضي رضايي جانشين فرماندهي سپاه صومعه سرا، ناصر رجبي رئيس اتحاديه تعاوني شهرستان صومعه سرا و وحيد مهدوي مدير جهاد كشاورزي رشت از جمله مهمانان اين برنامه بودند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10