(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 10 اسفند  1391 - شماره 20442

محدوديت هاي ترافيكي امروز و فردا در جاده هاي كشور
انجام اولين پيوند دست در خاورميانه از سوي پزشكان ايراني
اعلام نتايج فارغ التحصيلان ممتاز بدون آزمون
رئيس سازمان محيط زيست عنوان كرد
مقابله با ريزگردها امسال موفق تر از پارسال
رئيس اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش:
فرهنگيان عيدي و اضافه تدريس خود را دريافت كردند
ورود سازمان تعزيرات به بازرسي از آژانس هاي گردشگري
قاتل خاموش جان مادر و پسر 6 ساله را گرفت
حوادث كوتاه از كشور
آغاز ثبت نام نقل و انتقال دانشجويان از ارديبهشت 92
بازسازي مسجد قديمي اعظم
و ساخت 2 مسجد جديد در مركز تهران
صدور پلاك ويژه براي معلولان متوسط
رئيس راهنمايي و رانندگي:
تاكنون 3 بار به خودروسازان مهلت داده ايم
راه اندازي دكتراي پژوهشي در واحد علوم و تحقيقات
كشف اشياي عتيقه از يك خودرو متخلف
تأخير قطار تهران- پيشوا
15اسفند آخرين مهلت ثبت نام وام هاي دانشجويي
دستگيري قدرتمند ترين زن مكزيك
گردوي چيني هم آمد!
هتل يا زندان؟!
مادري با 754 فرزند
يك زن ركورددار فتح اورست


محدوديت هاي ترافيكي امروز و فردا در جاده هاي كشور

رئيس مركز كنترل و فرماندهي راهور ناجا محدوديت هاي ترافيكي در محورهاي مواصلاتي كشور در روزهاي پاياني هفته را اعلام كرد.
سرهنگ رضا سلبي در گفت وگو با فارس گفت: تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر امروز پنجشنبه 10 اسفندماه الي ساعت 22 روز جمعه 11 اسفند و همچنين تردد انواع تريلر و كاميون از محورهاي كرج- چالوس و هراز ممنوع است.
وي افزود تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15/14 الي 30/21 روز جمعه 11 اسفندماه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه نيز از ساعت 17 الي ساعت 30/21 همان تاريخ از 15 كيلومتري بالاتر از مرزن آباد به سمت كرج، به صورت يك طرفه انجام خواهد شد.
رئيس مركز كنترل و فرماندهي راهور ناجا همچنين اعلام كرد: تردد همه كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 الي 30/21 روز پنجشنبه 10 اسفندماه و از ساعت 6 الي 30/21 روز جمعه 11 اسفندماه از محور هراز ممنوع است.
 


انجام اولين پيوند دست در خاورميانه از سوي پزشكان ايراني

اولين پيوند دست در خاورميانه صبح ديروز پس از 11 سال انتظار توسط پزشكان ايراني در بيمارستان فوق تخصصي جراحي پلاستيك 15 خرداد با موفقيت تمام انجام شد.
طي اين عمل بي نظير دست يك جوان 25 ساله تصادفي مرگ مغزي از مچ به يك جوان 38 ساله كه 6 سال پيش دست خود را در چرخ گوشت از دست داده بود پيوند شد.
اين عمل شگفت انگيز از ساعت 4و30 دقيقه صبح ديروز بعد از ارجاع جوان مرگ مغزي شده به اين بيمارستان صورت گرفت و پس از 8 ساعت عمل جراحي شريان هاي عصب و ساير نسوج دست به جوان گيرنده پيوند زده شد.دكتر حسن ابوالقاسمي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي كه بيمارستان 15 خرداد را تحت نظر دارد در حاشيه اين جراحي بزرگ گفت: ايران در پيوند اعضاي ريه، قلب، كبد و غيره تاكنون موفق بوده و براي اولين بار اقدام به پيوند دست زده است.
دكتر عبدالجليل كلانتر هرمزي رئيس بيمارستان 15 خرداد نيز با موفق خواندن اين جراحي تاكيد كرد: اين آمادگي را داريم عمل هاي ديگري در اين رابطه انجام دهيم.وي افزود: 11 سال بود كه در نوبت پيوند دست به سر مي برديم و تاكنون چنين پيوندي در كشور انجام نشده است و با رضايت و حمايت مردم اميدواريم ادامه روند پيوند در كشور تسريع شود.
دكتر كلانتر هرمزي با اشاره به اينكه دست آماده براي پيوند نبايد مشكلات مادرزادي داشته باشد افزود: مراكز درماني كه با مرگ مغزي بيماران خود سر و كار دارند بايد به هنگام رگ گيري و انجام آزمايش ها مراقب باشند تا صدمه اي به اندام هاي و اعصاب دست وارد نشده و كار پيوند راحت تر انجام شود.كلانتر هرمزي گفت: حدود 100 بيمار از 5 سال پيش در بيمارستان پرونده تشكيل دادند و عصر روز (سه شنبه) پس از اعلام آمادگي پيوند دست 5 نفر از اين افراد سريعا خود را به تهران رساندند كه يكي از آنها كانديداي عمل پيوند شد.
وي با اشاره به اينكه تمرين هاي بسياري بر روي اجساد انجام داده ايم و نگران پيوند نيستيم، گفت: چنانچه بيماري معرفي شود ظرف كمتر از 24 ساعت كار پيوند را آغاز مي كنيم.
اولين پيوند «صورت»
در آينده نزديك
رئيس بيمارستان 15 خرداد از انجام پيوند صورت در آينده نزديك خبر داد و گفت: به زودي شاهد پيوند صورت در كشور خواهيم بود كه تاكنون انجام نشده است و چندين سال است كه با پزشكي قانوني در ارتباط هستيم تا موافقت آنها را جلب كنيم. اعضاي تيم پيوند صورت مشخص شده اند و منتظر دهنده آن هستيم بنابراين چنانچه خانواده اي رضايت خود را اعلام كنند بيمارستان توان انجام اين پيوند را دارد.
 


اعلام نتايج فارغ التحصيلان ممتاز بدون آزمون

نتايج پذيرش فارغ التحصيلان ممتاز دوره بدون آزمون كارشناسي ارشد نيمسال دوم سال 92-91 و رتبه هاي اول و دوم با آزمون كارشناسي ارشد 91 دانشگاه آزاد امروز اعلام مي شود.
به گفته ناصر اقبالي رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد، متقاضيان مي توانند با مراجعه به سايت www.azmoon.com از نتيجه خود مطلع شوند.
رئيس مركز آزمون درباره نحوه پذيرش ممتازين بدون آزمون ارشد، گفت: نحوه پذيرش فارغ التحصيلان ممتاز به اين صورت است كه ابتدا اين دسته از داوطلبان در رشته هاي انتخابي بيست گانه و در واحد محل فراغت از تحصيل خود بررسي و ارزشيابي مي شوند و سپس در صورت عدم پذيرش رشته/ محل هاي بيست گانه، ملاك عمل قرار مي گيرند.
اقبالي ادامه داد: پذيرفته شدگان ممتاز دوره بدون آزمون و رتبه هاي اول و دوم با آزمون ارشد مي توانند روز شنبه 12اسفندماه به واحدهاي پذيرفته شده مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

 


رئيس سازمان محيط زيست عنوان كرد

مقابله با ريزگردها امسال موفق تر از پارسال

رئيس سازمان محيط زيست از كاهش حجم ريزگردها در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اين موفقيت در خصوص مقابله با ريزگردها را مرهون هماهنگي خوب با وزارت نيرو در رابطه با مهار آب ها و تامين آب موردنياز تالاب ها مي دانيم.
محمدجواد محمدي زاده رئيس سازمان محيط زيست صبح ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر مقابله با ريزگردها گفت: امسال نسبت به سال هاي گذشته وضعيت بهتري داريم و علت اصلي، هماهنگي خوب با وزارت نيرو در رابطه با مهار آب ها و تامين آب موردنياز تالاب ها بود.رئيس سازمان محيط زيست بر همين اساس به وضعيت بهتر تالاب ها به ويژه درياچه اروميه اشاره كرد و گفت: همكاري هايي با كشور عراق نيز انجام شده است.وي اضافه كرد: هم نيروهاي كشور عراق را آموزش داديم و هم قراردادها و توافق هايي با كشور عراق صورت گرفت؛ كه نتيجه خوبي داد و تالاب بين النهرين پرآب شد.رئيس سازمان محيط زيست در پايان گفت: حجم ريزگردها كمتر شده و اميدواريم اين كار ادامه يابد.
 


رئيس اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش:

فرهنگيان عيدي و اضافه تدريس خود را دريافت كردند

رئيس مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش از پرداخت عيدي فرهنگيان شاغل و بازنشسته خبر داد و گفت: پاداش پايان خدمت فرهنگيان در حال پيگيري است.
علي فرهادي در گفت وگو با ايسنا، افزود: عيدي شاغلان و فرهنگيان سراسر كشور پرداخت شده و آموزش و پرورش در اين خصوص بدهي به فرهنگيان ندارد. همچنين اضافه تدريس فرهنگيان نيز كه مربوط به ماه هاي آبان، آذر و دي ماه بود نيز به طور كامل پرداخت شده است.
وي درباره پاداش پايان خدمت بازنشستگان فرهنگي نيز گفت: پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان در هر دستگاه منوط به تامين اعتبارات مربوط به آن است و آموزش و پرورش نيز شامل اين قانون مي شود لذا رئيس جمهور و دولت پيگير اين موضوع هستند و مقرر شده بخشي از پاداش پايان خدمت بازنشستگان تا پايان امسال و بخشي نيز اوايل سال 92 پرداخت شود.به گفته فرهادي، آموزش و پرورش حقوق اسفندماه فرهنگيان را نيز در موعد مقرر پرداخت خواهد كرد و هيچگونه كمبودي از لحاظ منابع مالي براي حقوق اسفندماه وجود ندارد.وي درباره عدم پرداخت حق الزحمه معلماني كه در برگزاري امتحانات نهايي حضور داشتند نيز گفت: اين مطالبه معلمان با توجه به فرايند جمع آوري ليست و محاسبه و تامين منابع آن در سال 92 پرداخت خواهد شد.
 


ورود سازمان تعزيرات به بازرسي از آژانس هاي گردشگري

سازمان ميراث فرهنگي با همكاري سازمان تعزيرات حكومتي، گشت هاي ويژه بازرسي از دفاتر خدمات مسافرتي و نحوه فروش تورهاي نوروزي را در هفته جاري راه اندازي مي كند.
مرتضي شريفي مديركل مراكز اقامتي و خدمات گردشگري به مهر گفت: تورهاي گردشگري نبايد براي نوروز افزايش نرخ داشته باشند در غير اين صورت تخلف محسوب مي شود.
وي گفت: تاكنون هتل ها براي ايام عيد افزايش قيمت نداشته اند و نرخ اتاق براي نوروز امسال همانند سال گذشته است تنها تغيير نرخ در ايرلاين ها، ترانسفر و بليت هاي هوايي بوده است با اين وجود ايرلاين ها تخفيف هايي را به گروه هاي گردشگري مي دهند.
شريفي تصريح كرد: يكي از شاخص هاي بازرسي گران فروشي است كه سازمان ميراث فرهنگي در صورت مشاهده با آن برخورد مي كند اما از آنجا كه تاكنون از ظرفيت سازمان تعزيرات حكومتي استفاده نكرده بوديم امسال قصد داريم تا گشت هاي مشتركي را با اين سازمان برگزار كنيم.
وي با بيان اينكه كار گشت هاي مشترك ميراث و تعزيرات در هفته جاري آغاز مي شود، افزود: سازمان ميراث فرهنگي براساس آيين نامه تخلفات با آژانس هاي متخلف برخورد مي كند، اما سازمان تعزيرات حكومتي نيز با عاملان كم فروشي و گران فروشي براساس قانون خود اعمال نظر خواهد كرد. بنابراين ممكن است آژانس متخلف از سوي سازمان ميراث فرهنگي تعليق شود و سازمان تعزيرات حكومتي نيز همان آژانس را به پرداخت جريمه نقدي محكوم كند.
 


قاتل خاموش جان مادر و پسر 6 ساله را گرفت

فرمانده انتظامي شهرستان بجنورد گفت: مادري 24 ساله به همراه پسر 6 ساله اش در اين شهرستان دچار گازگرفتگي شدند و جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد به نقل از پايگاه خبري پليس خراسان شمالي، قربانعلي داوطلب اظهار كرد: مأموران كلانتري 12 امام رضا(ع) فرماندهي انتظامي بجنورد از طريق تماس تعدادي از شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان وقوع يك مورد گارگرفتگي قرار گرفتند و با توجه به حساسيت موضوع رسيدگي به آن را به سرعت در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: به محض حصول خبر اكيپي از مأموران اين يگان به اتفاق عوامل اورژانس و آتش نشاني به سرعت به آدرس روستاي علي آباد اعزام شده و به بررسي موضوع پرداختند.
داوطلب تصريح كرد: مشاهدات مأموران كلانتري حكايت از آن داشت كه يك خانم 24 ساله به همراه پسر 6 ساله اش بر اثر استنشاق گاز منواكسيدكربن دچار گازگرفتگي شده و جان خود را از دست داده اند.
وي گفت: با مشخص شدن علت مرگ اين خانواده كه بر اثر گازگرفتگي ايجاد شده بود مأموران بلافاصله با بازپرس ويژه قتل براي كسب تكليف تماس گرفتند كه بنا به دستور صادره از سوي مقام قضايي مقرر شد متوفي براي تعيين دقيق علت مرگ و سير مراحل به پزشكي قانوني منتقل شود كه در اين رابطه پرونده اي در كلانتري 12بجنورد تشكيل شد.
فرمانده انتظامي شهرستان بجنورد اظهار كرد: نخستين علامت مسموميت با گازمنواكسيد كربن، سردرد و سرگيجه است كه با پيشرفت مسموميت، اختلال در تمركز و تحريك پذيري، ضعف، تهوع و اختلال در تشخيص نيز به علائم بالا اضافه مي شود و چون مسموميت با گازمنواكسيد كربن تدريجي و پيش رونده است، فرد با از دست دادن قدرت عكس العمل خود دچار مرگ خاموش مي شود.

 


حوادث كوتاه از كشور

توقيف محموله چاي قاچاق
ساوه-فارس: فرمانده انتظامي ساوه گفت: محموله 50 ميليون ريالي قاچاق در اين شهرستان با تلاش پليس مبارزه با كالاي قاچاق و ارز و مأموران يگان امداد شناسايي و توقيف شد.
در بازرسي به عمل آمده از خودروي قاچاقچيان تعداد 492 پاكت نيم كيلويي چاي خارجي قاچاق به ارزش 50 ميليون ريال كشف و ضبط شد و راننده به همراه خودرو توقيف و براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضايي معرفي شد.
كشف سوخت قاچاق در ميناب
بندرعباس- خبرنگار كيهان:فرماندار ويژه ميناب با بيان اينكه مأموران درياباني ميناب موفق به كشف 250 هزار ليتر گازوئيل از 2 فروند لنج شناور در حوزه استحفاظي دريا شدند گفت: در اين ارتباط 15 نفر متهم دستگير و شناورها براي سير مراحل قانوني به اسكله سيريك هدايت شدند.
ضبط سوخت قاچاق در گناوه
فارس- گناوه: فرمانده پايگاه درياباني شهرستان گناوه گفت: مأموران اين فرماندهي در يك عمليات، 6 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل در بندر ريگ كشف و ضبط كردند.
سرهنگ غلامرضا جمالي افزود: اين مقدار سوخت از 3 باب منزل مسكوني كه قاچاقچيان اقدام به ذخيره اين فرآورده نفتي مي كردند، به دست آمد.
دستگيري 21 متجاوز مرزي
خبرگزاري فارس- بوشهر: فرمانده پايگاه درياباني گناوه از شناسايي و دستگيري 21 نفر متجاوز مرزي كه به صورت غيرقانوني از طريق مرزهاي شرقي كشور و به جهت اشتغال وارد استان بوشهر شده بودند، طي يك مرحله عمليات مشترك با فرماندهي انتظامي آن شهرستان خبر داد.
در اين عمليات منسجم و غافلگيرانه مأموران پس از دستگيري 21 نفر متجاوز افغانستاني، صورتجلسه اي تنظيم و حسب دستور مقام قضايي متهمين دستگير شده براي تردد از كشور تحويل اردوگاه مراقبتي بوشهر شدند.
كشف مواد آتش زا
زنجان- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي شهرستان هاي «زنجان» و «خدابنده» موفق شدند طي 2 عمليات جداگانه از 2 نفر سود جو و قاچاقچي 30 هزار و 825 عدد انواع مواد آتش زا كشف كنند.
سرقت از منزل برادر
زنجان- خبرنگار كيهان:در پي شكايت فردي مبني بر اينكه 500 كيلوگرم عسل از منزلش به سرقت رفته است موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
پليس در تحقيقات خود دريافت سرقت توسط برادر شاكي كه معتاد به مواد مخدر نيز است صورت گرفته و دستور بازداشت وي صادر شد.
متهم در بازجويي به سرقت 500 كيلوگرم عسل از منزل برادر خود اعتراف و انگيزه خود را تهيه مواد مخدر بيان كرد.
 


آغاز ثبت نام نقل و انتقال دانشجويان از ارديبهشت 92

رئيس سازمان امور دانشجويان گفت: مهلت ثبت نام نقل و انتقال دانشجويان از ارديبهشت ماه سال 92 آغاز مي شود.
محمود ملاباشي، رئيس سازمان امور دانشجويان در گفت و گو با خبرگزاري فارس، افزود: مهلت نقل و انتقال دانشجويان از ارديبهشت ماه سال 92 آغاز مي شود و مدت يك ماه ادامه دارد.
وي بيان داشت: بعد از اتمام مهلت ثبت نام دانشگاه هاي مبدا و مقصد هر كدام به طور جداگانه مهلت دارند تا پرونده افراد درخواست كننده را طي 15 روز بررسي كنند.
رئيس سازمان امور دانشجويان افزود: بعد از اين مدت نتايج بررسي دانشگاه هاي مبدا و مقصد طي 15 روز به سازمان امور دانشجويان اعلام مي شود.
ملاباشي خاطرنشان كرد: سازمان امور دانشجويان از طريق پرتال مربوط به نقل و انتقال دانشجويان بر عملكرد دانشگاه ها در اين حوزه نظارت مي كند.
وي تأكيد كرد: دانشگاه ها بايد معادل 20 تا 25 درصد ورودي هاي خود را براي انتقالي بپذيرند.
رئيس سازمان امور دانشجويان تصريح كرد: نتايج نهايي نيز 15 شهريور ماه اعلام مي شود و دانشجويان از اول مهر ماه مي توانند به دانشگاه هاي تعيين شده منتقل شوند.
 


بازسازي مسجد قديمي اعظم

و ساخت 2 مسجد جديد در مركز تهران

شهردار منطقه 7 از بازسازي مسجد قديمي اعظم در اين منطقه خبر داد و گفت: مسجد اعظم با طراحي و معماري جديد بازسازي مي شود..
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 7، رمضان ميرعباسي با بيان اينكه مسجد اعظم جزو پروژه هاي 77گانه شهر تهران است، افزود: پيشينه ساخت مسجد اعظم به 50 سال پيش بازمي گردد و كاربري آن در گذشته در دو طبقه براي انجام فعاليت هاي مذهبي، فرهنگي و درماني بوده است.
وي ادامه داد: با توجه به برنامه شهرداري تهران براي نوسازي مساجد قديمي پايتخت، اين مسجد تخريب شد و عمليات بازسازي آن تا سال 92 ادامه دارد.
شهردار منطقه 7 با اشاره به اينكه عمليات اجرايي اين پروژه در مراحل سفت كاري است، تصريح كرد: مساحت اين مسجد دو هزار متر و داراي 6 طبقه است كه در طبقه پايين آن آشپزخانه صنعتي و در طبقات بالاتر صحن زنانه و مردانه، رواق، سرويس بهداشتي به همراه دو دستگاه آسانسور پيش بيني شده است.
ميرعباسي اعلام كرد: در برنامه سال 92 پيش بيني كرده ايم كه دو مسجد را در منطقه 7 به نام هاي مسجد شريفي واقع در خيابان چهره و مسجد حسيني را در خيابان سنجلي احداث كنيم.
 


صدور پلاك ويژه براي معلولان متوسط

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور از موافقت پليس راهنمايي و رانندگي در خصوص صدور پلاك ويژه تردد معلولان متوسط خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان بهزيستي كشور، يحيي سخنگويي افزود: سازمان بهزيستي تا پايان سال چند برنامه متنوع براي معلولان تحت پوشش خود دارد.
وي تأكيد كرد: واگذاري مسكن معلولان در طرح نهضت تأمين مسكن در حال اجراست كه تا پايان سال تعداد قابل توجهي از اين افراد مسكن هاي خود را تحويل مي گيرند.
سخنگويي تصريح كرد: يكي ديگر از اقدامات سازمان بهزيستي براي قشر معلول، پرداخت بن كالا است به طوري كه به دستور رئيس سازمان تا پايان سال به تمام معلولان اين تسهيلات پرداخت مي شود.سخنگويي در ادامه به موافقت پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در خصوص صدور پلاك ويژه تردد به معلولان متوسط اشاره كرد و گفت: با موافقت پليس راهنمايي و رانندگي به زودي معلولان متوسط و واجد شرايط پلاك ويژه مي گيرند.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: در گذشته تنها معلولان شديد از اين تسهيلات استفاده مي كردند كه با رايزني هاي صورت گرفته از اين به بعد معلولان متوسط نيز از اين تسهيلات بهره مند خواهند شد.
 


رئيس راهنمايي و رانندگي:

تاكنون 3 بار به خودروسازان مهلت داده ايم

رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا درباره رعايت استاندارد يورو 4 براي خودروها تاكيد كرد: تاكنون 3 بار به خودروسازان براي ارتقاي سطح محصولاتشان به يورو 4 مهلت داده ايم.
سردار اسكندر مومني در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: براساس مصوبه سال 1384 هيئت دولت قرار بود خودروها و سوخت از سال 89 براساس استاندارد يورو 3 توليد و عرضه شود اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد.
وي افزود: در همين راستا در يك تصميم گيري ديگر مقرر شد تا استاندارد خودرو و سوخت در سال 91 به استاندارد يورو 4 ارتقا يابد كه باز هم چنين اقدامي از سوي خودروسازان عملياتي نشده است.فرمانده راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: اكنون سوال ما اين است كه چرا اين مهم محقق نشده است و اين در حالي است كه تاكنون 3 مرتبه به خودروسازان براي ارتقاي سطح استانداردهاي محصولات توليدشان مهلت داده شده است.
مومني تاكيد كرد: اجراي طرحي مانند زوج و فرد و نيز جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده فقط يك درمان موقتي براي جلوگيري از تشديد آلودگي هواست.وي گفت: از مردم سپاسگزاريم كه همكاري لازم را با پليس راهور براي اجراي طرح سراسري زوج و فرد وسايل نقليه داشتند. اما بايد دانست كه اجراي چنين طرح هايي اثر پايداري نخواهد داشت.مومني اضافه كرد: نيروهاي پليس بيشترين آسيب را درفرآيند اجراي طرح زوج و فرد متحمل مي شوند.
رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا در ادامه افزود: اگر قانون مصوب شد كه خودروسازان محصولات خود را براساس استاندارد يورو 4 توليد كنند، خودروسازان موظفند از قوانين مصوب تبعيت كنند.
مومني گفت: براساس نمونه گيري هاي به عمل آمده، ميزان بيماري هاي ريوي و آزبست در ميان نيروهاي راهنمايي و رانندگي به مراتب بيشتر از ساير افراد مشاهده شده است.
وي با اعلام اينكه پليس حتما همكاري لازم را براي اجراي قوانين مصوب به عمل خواهد آورد، گفت: خوشبختانه سازمان حفاظت محيط زيست اعلام كرده كه از سال 92 از شماره گذاري خودروهايي كه فاقد استاندارد يورو 4 هستند جلوگيري خواهد كرد.
 


راه اندازي دكتراي پژوهشي در واحد علوم و تحقيقات

رئيس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد گفت: با توجه به ظرفيت و رتبه علمي دانشگاه، موفق به كسب مجوز از سوي وزارت علوم براي جذب دانشجوي دكتراي پژوهشي در رشته هاي مختلف شده ايم.
به گزارش خبرگزاري فارس، خسرو دانشجو رئيس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد، ضمن بررسي راهكارهاي جذب پروژه هاي ملي و تحقيقاتي و تأكيد بر ارتباط بيشتر دانشگاه با بخش هاي مختلف صنعت، خواستار ارائه راهكارهاي موثر و عملياتي استادان دانشگاه براي رفع مسائل مختلف كلان ملي و مسئوليت پذيري بيش از پيش دانشگاهيان در قبال مسائل روز كشور شد.وي واحد علوم و تحقيقات را به عنوان معتبرترين دانشگاه بخش خصوصي كشور معرفي كرد و گفت: اين واحد دانشگاهي در حوزه پژوهشي و تحقيقات كاربردي در سال 91 داراي عملكرد بسيار مناسبي بوده، اما معتقديم تا نقطه مطلوبي كه ظرفيت آن نيز وجود دارد فاصله داريم.دانشجو از تشكيل كارگروه تخصصي در زمينه طراحي و ارائه مدل جديد راهكارهاي جذب پروژه هاي ملي و تحقيقاتي خبر داد و گفت: در اين كارگروه از استادان و مديران گروه در رشته هاي مختلف براي طراحي و ارائه راهكارهاي جذب پروژه هاي ملي و تحقيقاتي استفاده مي شود.
وي گفت: براي نافع شدن جامعه و كاربردي كردن علوم و تبديل آن به ثروت براي استفاده آحاد كشور بايد مدل هاي جديدي در جذب پروژه هاي ملي و تحقيقاتي طراحي و ارائه كرد.
رئيس واحد علوم و تحقيقات با بيان اين كه فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي دانشگاه بايد محتوايي باشد نه شكلي، افزود: پژوهشگران واحد علوم و تحقيقات تنها به توليد مقالات ISI و مقالات علمي و پژوهشي بسنده نكنند چرا كه ترقي علمي دانشگاه نبايد تنها در ارائه جداول پربار آماري مشهود باشد.دانشجو با بيان اين مطلب كه دانشگاه آزاد اسلامي نبايد تنها وابسته به شهريه دانشجويان باشد، اظهار داشت: مجموعه علمي و بي نظير واحد علوم و تحقيقات با كمك دانشجويان نخبه و اعضاي هيئت علمي مجرب مي تواند از طريق تعريف پروژه هاي تحقيقاتي و كاربردي سهم بسزايي در درآمد زايي داشته باشد.
وي از ارتقاي رتبه علمي برخي نشريات علمي واحد علوم و تحقيقات خبر داد و گفت: در حال حاضر معتبرترين نشريه محيط زيست جهان با عنوان Ijest در واحد علوم و تحقيقات به چاپ مي رسد.وي با اشاره به اينكه انعقاد تفاهم نامه همكاري با شركت هاي دانش بنيان در راه اندازي رشته هاي بين رشته اي و تخصصي بايد به صورت هدفمند صورت گيرد، گفت: با توجه به ظرفيت و رتبه علمي دانشگاه، موفق به كسب مجوز از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري براي جذب دانشجوي دكتري پژوهشي در رشته هاي مختلف شده ايم.
وي گفت: براي نخستين بار در واحد علوم و تحقيقات، درخواست جذب بيش از 300 عضو هيئت علمي جوان و نخبه براي فعاليت در اين مجموعه ارائه شده است.
 


كشف اشياي عتيقه از يك خودرو متخلف

اصفهان- خبرنگاركيهان:
خودرويي كه به صورت خلاف جهت در يكي از بزرگراه هاي شهر اصفهان حركت مي كرد متوقف و بيش از 180 شيء عتيقه و با ارزش تاريخي از آن كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: ماموران يگان امداد پليس مركز استان اصفهان حين گشت زني در يكي از بزرگراه ها به يك دستگاه خودروي مگان كه به صورت خلاف جهت در حركت بود، برخورد كردند.«سرهنگ حسن ياردوستي» افزود: راننده خودرو كه متوجه حضور ماموران شده بود بدون توجه به دستور ايست پليس اقدام به فرار كرد كه ماموران بلافاصله به تعقيب وي پرداختند و در مدت كوتاهي خودرو را متوقف كردند.وي اظهار داشت: در بازرسي از اين خودرو بيش از 180 شيء با ارزش تاريخي شامل اتوي زغالي قديمي، قاشق، قوري سنگي قديمي، سماور، سيني مسي و تعدادي اشياي ديگر كشف و ضبط كردند.در اين ارتباط خودرو توقيف و راننده آن كه در بازرسي از وي مقداري هروئين كشف شده بود، تحويل مراجع قضايي شد.
 


تأخير قطار تهران- پيشوا

قطار تهران- پيشوا با توقف طولاني در يك ايستگاه فرعي فاصله 40 دقيقه اي را با دو ساعت تأخير پيمود.
به گزارش ايسنا، قطار تهران- پيشوا كه معمولاً يك تا دو هزار مسافر را حمل مي كند، عصر سه شنبه دقايقي پس از حركت در ايستگاه «بهرام» كه يك ايستگاه فرعي است و از جاده هاي ارتباطي فاصله طولاني دارد، متوقف شد.
يكي از مسافران اين قطار درباره دليل توقف آن در اين ايستگاه به ايسنا گفت: در حالي كه ساعت 17 و 20 دقيقه قطار از تهران به حركت درآمد و بايد تا ساعت 18 به ورامين مي رسيد، اما ناگهان قطار در ايستگاه بهرام متوقف شد و رئيس قطار عنوان كرد كه مردم بايد پول بليت را با نرخ جديد بدهند.وي مدعي شد پس از اينكه از دو ماه پيش نرخ بليت اين مسير از 600 به 1000 تومان افزايش يافته بود، در دو سه روز گذشته اين نرخ به 1500 تومان رسيد كه با اعتراض مسافران همراه بوده است.
به گفته اين مسافر وقتي رئيس قطار خواستار مبلغ اضافه شد، مسافران اعتراض كردند و همين موضوع باعث شد كه حدود دو ساعت قطار از حركت باز ايستد.ظاهراً خروج برخي مسافران از قطار و آمدن بر روي ريل باعث شد كه حركت قطار تهران- مشهد نيز با تاخير نيم ساعته در اين مسيري مواجه شود.قطار تهران- پيشوا (ورامين) پس از گفت و گوي مسئولان با مردم ساعت 19 و 30 دقيقه به حركت درآمد.
 


15اسفند آخرين مهلت ثبت نام وام هاي دانشجويي

قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان گفت: مهلت ثبت نام براي وام هاي دانشجويي 15 اسفندماه پايان مي يابد.
منصور حبيب پور گودرزي، قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان در گفت وگو با فارس افزود: ثبت نام براي وام هاي دانشجويي براي نيمسال دوم تحصيلي سال 92-91 از 16بهمن آغاز شده و تا 15اسفندماه ادامه دارد.وي بيان داشت: تمامي دانشجويان دانشگاه هاي كشور مي توانند در اين مهلت به معاونت دانشجويي دانشگاه خود مراجعه كرده و تقاضاي خود را به صندوق رفاه دانشجويان ارائه دهند.
 


دستگيري قدرتمند ترين زن مكزيك

رئيس اتحاديه معلمان مكزيك به جرم اختلاس مالي دستگير شد.
به گزارش شبكه الجزيره انگليسي، «البا استر گورديو» رئيس اتحاديه قدرتمند معلمان مكزيك به جرم اختلاس مالي در فرودگاه تولوكا دستگير شد.«خسوس كارام» دادستان كل مكزيك اعلام كرد كه گورديو، رئيس اتحاديه 5/1 ميليون نفري كاركنان آموزش، به اتهام فساد مالي 200 ميليون دلاري دستگير شده است.
گورديو، يكي از قدرتمند ترين زنان مكزيك محسوب مي شد كه به عنوان رئيس اتحاديه معلمان، كنترل ويژه بر روي نظام آموزشي مكزيك و استخدام معلمان اين كشور داشت.دستگيري گورديو يك روز پس از آن صورت گرفت كه «انريكه پنا نيتو» رئيس جمهور مكزيك قانون اصلاحات نظام آموزشي اين كشور را امضا كرد.براساس اين قانون، استقلال و قدرت بيشتري در اختيار سازمان آموزش ملي مكزيك قرار مي گيرد تا رويكردها و برنامه هاي گوناگون آموزشي را يكسان كند.
اين قانون همچنين روند مشخصي را براي پذيرش معلمان و استخدام آنها در نظر گرفته است. در نظام پيشين، شغل معلمان مي توانست فروخته شده يا به ارث برسد.اين در حالي است كه معلمان مكزيكي دست به اعتصاب زده و بزرگترين اتحاديه آنها اعلام كرده است اين قانون موجب اخراج برخي معلمان خواهد شد.

 


گردوي چيني هم آمد!

چين كشوري است كه سابقه بسيار خرابي در جعل دارد و البته آخرين دستاورد آنها بسيار شگفت انگيز است چون آنها حتي گردو را هم جعل كرده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندي پيش تصاوير جالبي از گردوهايي وارد اينترنت شد كه نشان مي داد در چين برخي فروشنده ها گردوها را نيز جعل كرده و آنها را با استفاده از سنگ پر كرده اند.اين گردوها بسيار زيبا و تازه به نظر مي رسند و در نگاه اول شايد به هيچ عنوان خريدار را به شك نيندازند كه ممكن است داخل آنها پوچ باشد اما واقعيت اين است كه داخل آنها پر از سنگ و كلوخ است.براساس گزارش هاي به دست آمده، مشخص شده است كه فروشنده هاي چيني به اين سبك هم وزن گردو را افزايش مي دهند و هم مي توانند پوست گردو و مغز آن را جداگانه بفروشند!
 


هتل يا زندان؟!

 زنداني در هلند كه در گذشته بسيار بدنام بوده است، پس از اعتراض هاي مداوم، اكنون به هتلي مجلل براي زندانيان تبديل شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، زندان «هت ارستويس» در 150 سال گذشته به مخوف ترين زندان هلند شهرت داشته است، اما اكنون به مكاني تبديل شده كه بسياري از مردم حاضرند در ازاي پرداخت پول، شبي را در آنجا بگذرانند. همه سلول هاي اين زندان به سيستم تهويه هوا، تلويزيون، واي فاي، دستگاه قهوه ساز و بسياري از امكانات ديگر مجهز هستند.
 


مادري با 754 فرزند

يك زن فعال افغان با ايجاد كمپ ترك موادمخدر در كابل تلاش دارد معتادان مواد مخدر را درمان و آنان را به جامعه افغانستان بازگرداند.
ليلا حيدري چندي است با ايجاد كمپ ترك موادمخدر در كابل؛ كه كمپ «مادر» نام دارد، توانسته در مدت 2 سال 754 معتاد را از دام سياه اعتياد نجات دهد و به آغوش جامعه بازگرداند.
به نقل از «جمهور نيوز»، اين زن فعال افغان تاكنون هيچ كمك مالي و معنوي از كشورهاي خارجي دريافت نكرده و همواره توسط دوستان خود در داخل و بيرون از افغانستان به جمع آوري كمك هاي مالي براي ترك اعتياد معتادان(فرزندانش) مشغول بوده است.
از ميان 754 فرزند (ليلا حيدري) حدود 10 نفر آنان در ارتش ملي افغانستان و 8 نفر ديگرشان در پليس محلي استخدام شده اند كه از اين ميان، يكي از فرزندان وي كشته شده است.
حيدري، تحصيل كرده ايران بوده و فارغ التحصيل رشته الهيات است و مي خواهد از طريق كمپ مادر، به معتادان افغان كمك كند.
 


يك زن ركورددار فتح اورست

نام زن جوان نپالي به عنوان اولين زن جهان كه موفق شد قله اورست را دوبار در يك هفته فتح كند، در ركوردهاي جهاني گينس به ثبت رسيد.
«چيوريم شرپا» زن 29 ساله نپالي دوازدهم و نوزدهم ماه مه سال گذشته ميلادي (2012) موفق شد ارتفاع 8850 متري قله اورست را طي كند.
به گزارش رويترز، «چيوريم» گفت: بالا رفتن از اورست براي بار دوم واقعا سخت و دشوار بود؛ اما وقتي به قله رسيدم همه سختي ها به يك پيروزي شيرين تبديل شد.بنابراين گزارش، «آپا شرپا» يك كوهنورد نپالي ديگر كه در ايالت متحده زندگي مي كند در حال حاضر ركوددار 21 بار فتح قله اورست است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10