(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 10 اسفند  1391 - شماره 20442

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اتهام ما اقتدار ماست ! (يادداشت روز)
گربه (گفت و شنود)
رهبر معظم انقلاب در ديدار آصف علي زرداري :
تفرقه مذهبي در پاكستان يك ميكروب خارجي خطرناك است
چامسكي: روابط ايران و مصر در مسير تنش زدايي است
احمدي نژاد در ديدار رييس جمهور پاكستان :
ايران و پاكستان با نگاه راهبردي در كنار هم هستند
نماز جمعه اين هفته تهران
به امامت حجت الاسلام صديقي برگزار خواهد شد
كيهان و خوانندگان
ارزيابي رسانه هاي غرب از قاطعيت رئيس گروه مذاكره كننده ايران (خبر ويژه)
نگراني آمريكا از حضور ايران در اقيانوس آرام (خبر ويژه
تأسف ديپلمات ارشد انگليس از سقوط اصلاح طلبان در ايران (خبر ويژه)
بازار داغ دفاع از مفسدان تروريست (خبر ويژه)
نفر بعدي كيست؟ (خبر ويژه)
پيشگويي 4 ماه پيش منتقد آمريكايي درباره جايزه اسكار «آرگو» (خبر ويژه)


اتهام ما اقتدار ماست ! (يادداشت روز)

اين روزها مذاكرات آلماتي در صدر اخبار و تحليل رسانه ها قرار گرفته و توجهات افكارعمومي به گفت وگوهاي ايران و 1+5 معطوف شده است.
روز گذشته پس از پايان دو روز مذاكرات ميان كشورمان و كشورهاي 1+5، دبير شوراي عالي امنيت در نشستي خبري به تشريح اين مذاكرات پرداخت و آنچه در اين ميان قابل اعتناست نكته اي است كه دكتر جليلي بر آن انگشت تاكيد گذاشت؛ «آنها- بخوانيد غرب- به اين نتيجه رسيده اند كه بايد رويكردشان را تغيير بدهند».
البته دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در كنار اين نكته به اين مطلب نيز اشاره كرد كه؛ «تا نقطه مطلوب فاصله بسيار زياد است». بنابراين جمع منطقي اين دو گزاره حاكي از آن است كه جمهوري اسلامي بر اثر مقاومت در برابر فشارهاي طرف مقابل موفق بوده و 1+5 فهميده كه ايران از حقوق مسلم خودش عقب نشيني نمي كند و در عين حال اين بدان معنا نيست كه آنها بهانه تراشي ها و اشكال تراشي هاي واهي عليه برنامه هسته اي كشورمان را پايان دهند و تا رسيدن به شرايطي منطقي و قانوني، فاصله زيادي وجود دارد.
اما سوالي كه پيش كشيده مي شود يك سوال كليدي و اصلي است كه طي 10 سال مناقشه ميان ايران و 1+5 همواره مطرح بوده است؛ «مشكل كجاست؟» و بلافاصله سوال بعدي اين است كه؛ «راه حل چيست؟» و مذاكرات تا كجا قرار است ادامه بيابد. در اين باره گفتني هايي هست؛
1- مشكل اول اين است كه طي 10 سال گذشته و گشوده شدن پرونده هسته اي كشورمان از سوي غرب، سير ماجرا به وضوح نشان مي دهد كه آنها هيچ گاه علي رغم ژست حق طلبانه و ديپلماتيك به مسايل حقوقي پايبند نبوده اند.
نقطه اين نزاع اين است كه ايران را متهم مي كنند قصد دارد به تسليحات هسته اي دست پيدا بكند و فعاليت جمهوري اسلامي بيرون از بستر صلح آميز نيز بوده است.
اولا؛ الفباي آموزه هاي حقوقي در تمام نظام هاي حقوقي بيانگر آن است كه اگر كسي ادعايي را عليه طرف مقابل مطرح مي كند، اقامه دليل نيز برعهده اوست و طرفه آنكه در اينجا «دليل» غرب عليه ايران طرح يك «ادعا»ي ديگر است؛ «ما اعتماد نداريم و ايران بايد اعتمادسازي كند»!
ثانياً؛ علي رغم اتهام به ايران درباره تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته اي و بمب اتم، مراكز اطلاعاتي و محافل رسانه اي غرب اذعان دارند كه ايران به دنبال تسليحات غيرصلح آميز نيست. از باب نمونه يادآور مي شود كه 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا-NIE- در سال 2007 به صراحت اعلام كردند انحرافي در برنامه هسته اي ايران به سوي فعاليت هاي نظامي وجود ندارد.
اين واقعيت آنچنان بر ادعاي توخالي غرب عليه ايران در موضوع پرونده هسته اي كشورمان ضربه زد كه بعدها «مايك مك كانل» مدير وقت اطلاعات ملي آمريكا خاطر نشان مي كند كه علني كردن برآورد سال 2007 درباره برنامه هسته اي ايران اشتباه بزرگي بود.
ثالثاً؛ به گواهي گزارش هاي متعدد آژانس بين المللي انرژي اتمي در فعاليت هسته اي ايران هيچ نشانه اي از تلاش براي توليد سلاح هسته اي ديده نشده است.
رابعاً؛ علي رغم همه اينها، ايران همه گونه با آژانس همكاري داشته و آنها به صورت مستمر فعاليت هاي كشورمان را مورد بازرسي قرار داده اند و آيا اگر به كوچكترين موردي برمي خوردند يا قرينه و نشانه اي ولو ضعيف- ظن آميز و مشكوك- در دست داشتند ساكت مي نشستند؟
خامساً؛ اگر بر مبناي «نيت خواني» نيز قرار است عليه ايران پيرامون برنامه هسته اي تصميم بگيرند باز هم شواهد و قرائن غيرقابل خدشه وجود دارد كه ايران به دنبال سلاح اتمي نيست و به قول رويترز (گزارش منتشره در فروردين امسال) آمريكا و غرب هم به خوبي از نيت تهران براي عدم دستيابي به تسليحات هسته اي آگاهي دارند و 2 چيز را باور دارند؛ الف؛ تهران بمب هسته اي در اختيار ندارد و ب؛ تهران تصميمي براي ساخت بمب هسته اي نگرفته است.
2- مشكل بعدي اين است كه غربي ها علاوه بر اين كه به ناحق پرونده هسته اي ايران را گشوده اند و خواسته اي باج خواهانه و بيرون از دالان حقوقي و قانوني دارند اين ماجرا را به مسايل ديگري نيز پيوند زده اند.
در گام نخست به بهانه برنامه هسته اي ايران، «تحريم» ها را بر ضد ايران به صحنه آورده اند و در واقع براي يك ادعاي اثبات نشده و خواسته ناحق، مجازاتي ناروا هم براي ايران لحاظ كرده اند.
بنابراين «تحريم» هاي آمريكا و چند كشور غربي عليه كشورمان هيچ مبناي حقوقي و توجيه قانوني ندارد.
اكنون اين غيرقانوني بودن تحريم ها از سوي شخصيت هاي حقوقي و بين المللي نيز مورد تاكيد و توجه قرار گرفته است.
همين دو روز پيش بود كه كنفرانسي در پاريس برگزار شد و شخصيت هاي برجسته سياسي و حقوقي اذعان كردند كه تحريم هاي ضدايراني، غيرقانوني و نامشروع است.
پطروس غالي (دبيركل اسبق سازمان ملل)، رولان دوما (وزير خارجه اسبق فرانسه)، پيرا مانوئل دو پون (استاد حقوق دانشگاه پاريس)، دانيل اچ جونير (استاد حقوق بين الملل دانشگاه آلاباماي آمريكا) از زمره اين شخصيت ها بودند كه در كنفرانسي 5 ساعته پيرامون «تحريم» ها و تحريم كشورمان از سوي آمريكا و غرب؛ سه نكته اساسي را مورد تصريح و تاكيد قرار دادند؛ الف: تحريم هاي ضد ايراني، غيرقانوني و در تضاد با منشور سازمان ملل است. ب؛ اين تحريم ها در راستاي اهداف و اغراض سياسي است به طوري كه مي شود آن را «تحريم هاي آمريكايي و كشورهاي دنباله رو آمريكا» نام نهاد. پ؛ تحريم ها دخالت در امور كشورها و نقض حقوق مردم آن كشورها است.
اكنون آيا اين خواسته كه لغو يا كاهش تحريم ها از سوي غرب در برابر محدود شدن حقي از جمهوري اسلامي قرار بگيرد مبناي حقوقي دارد و عادلانه است؟
بدون شك پاسخ روشن است؛ چرا كه تحريم هاي ضد ايراني به خاطر غيرقانوني و نامشروع بودن بايد لغو شود و اين مي تواند تنها نشان دهد كه طرف مقابل ايران، رويكرد اشتباهش را اصلاح كرده است.
3- مشكل جالب ديگر اين است كه ايران به خاطر «تحريم»ها به نقض حقوق بشر متهم مي شود! چگونه؟ با اين سفسطه كه چون ايران، «تحريم»ها را دور مي زند ناقض حقوق بشر بوده و اين در حالي است كه «تحريم»ها خود نقض حقوق بشر است. بنابراين، غربي ها يك سيكل معيوب را درباره ايران دنبال مي كنند و آن ارتباط دادن موضوع هسته اي، تحريم ها و پرونده سازي حقوق بشر عليه كشورمان است.
4- و بالاخره بايد گفت مشكل اصلي، اقتدار و مقاومت ايران در برابر باج خواهي هاي طرف غربي است. جاي كمترين ترديدي وجود ندارد كه بهانه تراشي هاي آنها درباره ايران نه تنها هيچ توجيه حقوقي ندارد بلكه حتي از اوليات منطقي نيز بي بهره است و كافي است تا موضوع واكاوي شود تا ناحق بودن آنها- همچنان كه در بالا توضيح داده شد- برملا شود.
تمام تلاش ها و تحركات طرف مقابل، به تعبير رسانه هاي غربي، «مهار ايران» است و اين همان نكته اي است كه كاندوليزا رايس وزير خارجه اسبق آمريكا به زبان آورد؛ «نفوذ ايران از هسته اي شدن خطرناك تر است».
براي همين است كه در 9 ماه گذشته و در فاصله مذاكرات مسكو تا مذاكرات آلماتي در قزاقستان، غرب تلاش كرد تا با شديدترين فشارها و به صحنه آوردن تحريم هاي به اصطلاح فلج كننده و گزنده رفتار و محاسبات ايران را براي جلوگيري از نفوذ و اقتدار فزاينده جمهوري اسلامي تغيير دهد ولي به اين نتيجه رسيده است كه خودش بايد رويكردش را تغيير بدهد. به قول جرمي هاوند كه سردبيري نشريه آمريكايي فارين پاليسي را در كارنامه خود دارد، «ايران چون از آمريكا سرپيچي مي كند- بخوانيد باج نمي دهد- متهم است وگرنه معلوم است كه برنامه هسته اي ايران صلح آميز است.»
و اينجاست كه فقط يك راه حل باقي نمي ماند و آن اين است كه طرف مقابل بايد رويكردش را تغيير بدهد و اين اتفاق اگر به زبان آنها نيز آمده است بايد در عمل محقق شود.
حسام الدين برومند
 


گربه (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: عليرضا نوري زاده كه وابستگي خود به موساد را انكار نمي كند بعد از پخش مستند مثلث از تلويزيون و اعترافات زماني در صفحه فيس بوك خود نوشته است؛ از دو سال قبل نسبت به زماني مشكوك بودم!
گفت: پس چرا جيك و پك و همه روابط و اطلاعات سري خود را نزد او لو داده است؟!
گفتم: نوري زاده بعد از اعترافات مدحي هم مي گفت؛ من از اول هم به او مشكوك بودم!
گفت: سايت صهيونيستي بالاترين خطاب به نوري زاده نوشته است؛ به جاي اينهمه پز دادن درباره زرنگي خود، بهتر است رد پاهاي خود را پاك كني تا باعث آبروريزي اپوزيسيون نشوي!
گفتم: يارو به نوكراش مي گفت؛ از اون گربه ياد بگيريد كه بعد از دستشويي با زبونش خودشو پاك مي كنه. يكي از نوكرها گفت؛ ارباب! دلمون ميخواد كه ما هم مثل اون گربه خودمونو پاك كنيم ولي زبونمون نمي رسه!
 


رهبر معظم انقلاب در ديدار آصف علي زرداري :

تفرقه مذهبي در پاكستان يك ميكروب خارجي خطرناك است

رهبر معظم انقلاب در ديدار با آصف علي زرداري با اشاره به اين كه ايجاد تفرقه از اهداف مسلم صهيونيست ها است گفتند : ايجاد تفرقه مذهبي در پاكستان يك ميكروب خارجي خطرناك است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي عصر ديروز در ديدار رئيس جمهور پاكستان، بسياري از مشكلات امت اسلامي را مشكلاتي مصنوعي و تزريق شده از جانب دشمنان اسلام خواندند و تأكيد كردند: احياي توانايي ها و استعدادهاي انساني، طبيعي و جغرافيايي دنياي اسلام، در حل اين مشكلات، تأثير فراواني خواهد داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي، تقويت و گسترش روابط كشورهاي اسلامي را دومين عامل مهم حل دشواريهاي ملل مسلمان دانستند و خاطرنشان كردند: ايجاد اختلاف و تفرقه ميان امت اسلامي از اهداف مسلم و برنامه ريزي شده صهيونيستها و بقيه مستكبران است.
ايشان با اشاره به عمق و گستردگي روابط عاطفي و برادرانه ايران و پاكستان افزودند: ما اعتقاد جدي داريم كه ارتباطات اقتصادي، زيربنايي، سياسي، اجتماعي و امنيتي دو كشور بايد تقويت شود.
رهبر انقلاب خط لوله گاز ايران و پاكستان را نمونه مهمي از همكاري تهران - اسلام آباد خواندند و با اشاره به مخالفتها و دشمني هايي كه در قبال توسعه روابط دو كشور وجود دارد افزودند: بايد قاطعانه از اين مخالفتها عبور كرد.
ايشان دسترسي به يك منبع ايمن و پايدار انرژي را براي هر كشوري از جمله پاكستان در درجه اول اهميت دانستند و افزودند: در اين منطقه، جمهوري اسلامي تنها كشور برخوردار از منبع ايمن انرژي است و ما آماده ايم نياز پاكستان را در اين زمينه تأمين كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي ايجاد اختلاف و تفرقه مذهبي در پاكستان را يك ميكروب خارجي خطرناك خواندند و افزودند: كشتار مذهبي در پاكستان واقعاً تأسف بار است و بايد با برخورد قاطعانه اجازه نداد اين مسئله، وحدت ملي پاكستان را بر هم زند.
رهبر انقلاب با ابراز اطمينان به دولت پاكستان براي حل اين مشكل افزودند: اميدواريم دولت شما در تحكيم وحدت مذهبي و قومي و پيشرفت پاكستان موفق باشد.
آقاي آصف علي زرداري نيز با ابراز خرسندي فراوان از اين ديدار تأكيد كرد: عميقاً به گسترش روابط دو جانبه اعتقاد داريم.
رئيس جمهور پاكستان گفت: تلاش بازيگران بين المللي و منطقه اي براي جلوگيري از تقويت روابط ايران و پاكستان، تلاشي شكست خورده است زيرا ملتها ياد گرفته اند در مقابل دشمنان اسلام چگونه عمل كنند.
آقاي آصف علي زرداري، ايجاد جنگ داخلي را نقشه دشمنان پاكستان دانست و گفت: در پرتو دعاهاي جنابعالي، نخواهيم گذاشت اين نقشه اجرا شود.
 


چامسكي: روابط ايران و مصر در مسير تنش زدايي است

فعال سياسي و استاد بازنشسته دانشگاه MIT اذعان داشت: روند كنوني حاكم بر روابط ايران و مصر روندي مبتني بر تنش زدايي است و به سوي روابط ديپلماتيك سير مي كند.
پروفسور «نوام چامسكي» زبان شناس معاصر و استاد بازنشسته دانشگاه «ام.آي.تي» آمريكا در گفت وگو با مهر درخصوص روابط ايران و مصر و اينكه آيا مي توان انتظار بهبود روابط در آينده نزديك را داشت گفت: درخصوص ايجاد روابط سياسي ميان كشورهايي چون مصر و ايران كه روابط سياسي آنها مدتها قطع بوده بايد در وهله اول به مسائل و نگراني هاي طرفين از يكديگر توجه داشت.
چامسكي در اين خصوص معتقد است: در وهله اول بايد ديد كه دو طرف چه ديدگاه هايي نسبت به يكديگر دارند و چه اقدامي براي رفع عوامل واگراكننده در روابط يكديگر برمي دارند.
وي اظهار داشت: پس از سقوط حسني مبارك و روي كار آمدن اخوان المسلمين اسلام گرا، اميد به از سرگيري روابط سياسي ميان دو كشور افزايش يافته و سفر روساي جمهوري دو كشور به خاك يكديگر، نشان از علاقه دو طرف براي از سرگيري روابط سياسي دارد.
چامسكي يادآور شد: روند كنوني دو كشور ايران و مصر روندي مبتني بر تنش زدايي است و به سوي روابط ديپلماتيك سير مي كند.
ديدار با هيئت مصري
گفتني است، «علاءالدين بروجردي» رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي روز گذشته با هيئتي از علماي مصر كه به كشورمان سفر كرده اند، ديدار و گفت وگو كرد.
بنابراين گزارش رئيس هيات علماي مصر در اين ديدار ضمن قدرداني از دعوت كشورمان، گفت: ما به موقعيت هاي ايران و ايستادگي جمهوري اسلامي ايران در برابر آمريكا افتخار مي كنيم و معتقديم راه نجات كشورهاي اسلامي همين راه است.
وي همچنين اظهار داشت: ما در مصر انقلابي به هيچ وجه از پيروي از سياست هاي آمريكا راضي نيستيم و معتقديم كه رژيم صهيونيستي دشمن هميشگي كشورهاي اسلامي است.
رئيس هيات علماي مصر همچنين اظهار اميدواري كرد: همكاري هاي نزديك ايران و مصر كه بايد هرچه سريع تر روابط رسمي آنها نيز برقرار شود مي تواند استعدادهاي نهفته جوانان مصري را شكوفا نمايد.
 


احمدي نژاد در ديدار رييس جمهور پاكستان :

ايران و پاكستان با نگاه راهبردي در كنار هم هستند

روساي جمهور ايران و پاكستان با اشاره به روابط برادرانه و نزديك دو كشور بر همكاري هاي مشترك و استفاده از ظرفيت هاي عظيم يكديگر در راستاي منافع دو ملت و ملت هاي منطقه تأكيد كردند .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در ديدار آصف علي زرداري همتاي پاكستاني خود با بيان اينكه دشمنان زيادي در مسير گسترش روابط دو ملت وجود دارد، اظهار داشت: ايران و پاكستان با نگاه راهبردي در كنار هم بوده و خواهند بود .
رييس جمهور همچنين احداث خط لوله گاز بين ايران و پاكستان را حادثه و رخداد بزرگ و مهمي دانست و گفت: احداث اين خط لوله به نفع دو كشور و كشورهاي منطقه است .
رئيس جمهور پاكستان نيز در اين ديدار بر اهميت گسترش روابط برادرانه بين دو كشور تأكيد كرد و گفت: به رغم اراده همه كساني كه قصد دارند روابط تهران - اسلام آباد را تخريب كنند و در مسير همكاري هايمان مانع ايجاد كنند، امروز اعتماد و روابط مستحكمي بين دو كشور برقرار است و پاكستان مصمم است با قوت در مسير گسترش روابط خود با ايران در تمام عرصه ها گام بردارد .
آصف علي زرداري با تأكيد بر فعال كردن تمام ظرفيت هاي همكاري ميان تهران - اسلام آباد، خاطرنشان كرد: ايران و پاكستان از منابع و ظرفيت هاي زيادي برخوردار هستند كه اگر در كنار هم قرار گيرد، مي تواند ظرفيت عظيمي در راستاي تأمين منافع دو ملت باشد .
 


نماز جمعه اين هفته تهران

به امامت حجت الاسلام صديقي برگزار خواهد شد

نماز جمعه اين هفته تهران در دانشگاه تهران و به امامت حجت الاسلام والمسلمين صديقي اقامه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران مراسم عبادي سياسي نماز جمعه تهران از ساعت 11 آغاز و با سخنراني سرپرست كميته امداد امام خميني ادامه خواهد يافت. در پايان مراسم نماز جمعه به امامت حجت الاسلام صديقي اقامه خواهد شد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ در تمناي نگاهت بي قرارم تا بيايي
من ظهور لحظه ها را مي شمارم تا بيايي
خاك لايق نيست جانا تا كه رويش پا گذاري
در مسيرت جان فشانم، گل بكارم تا بيايي
اللهم عجل لوليك الفرج
9155---0916
¤ وقتي مستند شكار طبس را از سيما ديدم به خود باليدم كه ايراني هستم و خدا را شاكرم كه نيروهاي مسلح ما از چنين توانايي و اقتداري برخوردارند كه پيشرفته ترين فن آوري دنيا را مجبور به تعظيم مي كنند.
نجفي از جزيره قشم
¤ امام خميني(ره) فرمودند: رابطه با آمريكا را مي خواهيم چكار؟ رابطه آمريكا با ما رابطه گرگ و ميش است.
9005---0913
¤ ترفند هسته اي غربي ها اين است كه با ما به نرخ ديروز تعامل كنند يعني بگويند ما داشتن چرخه غني سازي در داخل ايران را پذيرفته ايم و ايران نيز بايد حق بازرسي سرزده از تاسيسات هسته اي خود توسط آژانس را بپذيرد؟! و همچنين پذيرفتن پيشنهادهاي سوخته و قديمي را كه بايد ما را هم شريك و سهيم كنيد! يعني هدفشان گرفتن سررشته هسته اي از ايران است و اينكه خود زمام امور هسته اي كشورمان را همچون كشورهاي مستعمره در دست داشته باشند!
اصالت
¤ برخي افراد تا جايي پيرو ولايت و رهبري هستند كه به منافع آنان لطمه اي وارد نشود. اين نوع پيروي از ولايت هميشه در طول تاريخ تكرار شده و مصاديق آن در قضيه كربلا زياد است.
1524---0912
¤ با توجه به اينكه عمده مشكلات كشور حول محورهاي «گراني، تورم، بيكاري و ازدواج جوانان و» مي باشد از سران 3 قوه درخواست مي شود با همدلي و تقوا و همت به دور از هواهاي نفساني به گره گشايي از مشكلات فوق بپردازند و ديگر از رفتن به حاشيه ها جدا بپرهيزند.
7250---0919
¤ بعد از اتفاق يكشنبه سياه در مجلس و تذكر جدي حضرت آقا انتظار مي رود برخي از نمايندگان در موقع انتقاد حالت تهاجمي و انتقام نگيرند. هيئت رئيسه بايد به جد با اين مسئله برخورد كند.
نيكنام از قم
¤ سران فتنه و حاشيه هاي خاموش و روشن آنها با اين همه فضاحت و بي آبرويي كه در انتخابات 88 به بار آوردند چگونه صحبت از حضور در انتخابات مي كنند. اين جماعت بي آبرو با چه رويي مي خواهند چشم در چشم مردم بيندازند.
محمودي
¤ برپايي همايش مهرورزي در جزيره قشم از سوي دولت درچنين شرايطي كه اكثريت مردم قدرت خريد مايحتاج اوليه زندگي را ندارند چه معنايي دارد. اين كارهاي دولت قلب هر انساني را به درد مي آورد.
9271---0917
¤ ما حاضرين همان خودروهاي قديمي تعمير شده اول انقلاب را استفاده كنيم مثل روزهاي جنگ و دفاع مقدس ولي مسئولين نيز با صداقت و تقوا به حل مشكل مردم همت نمايند نه با بازي هاي سياسي و منافع جناحي.
علي نصيري از مشهد مقدس
¤ پيشاپيش با تبريك سال جديدي كه در پيش رو داريم پيشنهاد مي شود سال 92 بر تثبيت قيمت ها در حالت شيب نزولي و حذف 2 صفر از واحد پول ملي تاكيد شود تا با تشديد استقامت و پايداري در مقابل تحريم و محاصره اقتصادي 35 ساله دشمن بتوانيم بر مشكلات فائق آييم.
گودرزي از اصفهان
¤ قيمت زمين و خانه هاي شهر جديد گلبهار به طور سرسام آور افزايش پيدا كرده است. مسئولين شركت عمران و ساير مسئولين شهر دست روي دست گذاشته و نظاره گر حوادث شده اند چرا براي سر و سامان دادن به اين روند غير معقول اقدامي نمي كنند.
6152---0915
¤ پيمانكار مسكن مهر هفتاد و دو واحدي تنكابن از هيچ كس واهمه اي ندارد و با نصب تابلويي اعلام نموده هر كس مايل است آب و برق و گاز بكشد متري ششصد تومان بدهد؟ از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست نظارت و مساعدت داريم.
7577---0930
¤ به مسئولين محترم بفرماييد ايران فقط تهران نيست. اجناس و مايحتاج مردم از قبيل برنج و مرغ و به نرخ مصوب را در شهرهايي مثل شهرضا و هم توزيع كنند.
6256---6309
¤ انجمن صنفي پايانه مسافربري شهرستان شيراز براي كوتاه كردن دست افراد دلال در خريد بليت اقدام به اجراي طرحي كرده كه قابل تقدير و تشكر است. در اين طرح مسافر به صورت مستقيم اقدام به خريد بليت با نرخ ثابت مي كند. بنده به عنوان يك راننده به نمايندگي از همه راننده هاي زحمتكش از كساني كه چنين طرحي را پياده كرده و دست جماعت دلال را كوتاه ساخته اند تشكر مي كنم.
اصغر كردبچه
¤ چه زماني به وضعيت تاسف بار قيمت خودروها كه به صورت خودسرانه بيش از 051 درصد افزايش يافته رسيدگي مي شود؟
3898---9309
¤ در مورخه 22/5/90 يك دستگاه خودرو پژو پارس اتوماتيك صفر كيلومتر از يكي از نمايندگي هاي فروش خودرو... در تحويل گرفتم و براي رفع نقص در تاريخ 21/7/90 به رسم امانت و با اخذ رسيد تحويل نمايندگي مذكور دادم. اما نمايندگي مذكور نه تنها خودرو را به اينجانب مسترد نكرد بلكه آن را به شخص ثالث فروخت و بدواً منكر دريافت مدارك ثبت نام وجوه پيش پرداخت و چهار فقره چك سفيد امضا بابت مابقي وجوه اقساطي خودرو شد و اعلام كرد اين مدارك جعلي است و خريدار را نمي شناسم. اكنون كه كليه حق و حقوقم را فنا شده مي بينم از خود مي پرسم ديگر چگونه مي توان به اين شركت اعتماد كرد؟ چرا نماينده اين شركت بايد با استفاده از مهر كارخانه نامه هاي كذب بنويسد و مصادره اموال كند؟ چه كسي در مقابل اين خيانت در امانت و فروش مال غير پاسخگو است؟ نگذاريد اعتماد مردم به كارخانه هاي توليد خودرو داخل سلب شود!
احمد برناكي
كيهان : نام و مشخصات نمايندگي مورد اشاره و شهر مربوطه در كيهان محفوظ است.
¤ از شهرداري منطقه خوش جنوبي و كميل و رودكي درخواست مي شود نسبت به زيباسازي اين خيابانها كه توسط اراذل و اوباش برخي از در و ديوارها را با شعار و رنگ پاشي مخدوش نموده اند اقدام نمايد. علي رغم پي گيري اقدام موثري صورت نگرفته است.
3962---9109
¤ اين چه داستاني است كه جماعت سرمايه دار دست روي هر چيزي مي گذارد قيمتش سر به فلك مي كشد. يك روز پسته، روز ديگر پياز و مسئولين سيستم تنظيم بازار به چه كاري مشغول هستند. چرا همه چيز را رها كرده اند.
1906---5190
¤ چند نفر از جمعيت 77 ميليوني مردم ايران زندگي شبيه فيلم زمانه دارند چرا فيلم هاي شبيه تر به زندگي مردم در رسانه ملي پخش نمي شود؟
0175---2190
¤ چند نفر به خاطر بدهكاري كه بالا آورده ام حكم جلب بنده را گرفته اند و اين شب عيدي قرار است به زندان بيفتم. به چند مسئول و نهاد نامه نوشته ام و درد دل كرده ام ولي دريغ از اينكه حتي تماس تلفني بگيرند و حداقل دلداري بدهند. بنويسيد افراد نيكوكار نگذارند افرادي نظير من زندان برويم.
اكبر خاني
پاسخ روابط عمومي شركت ايرانسل
در پاسخ به مطلب مندرج درخصوص «هزينه پيامك هاي ارسالي از خطوط ايرانسل» در روزنامه مورخ 82/11/91، به آگاهي مي رساند تمامي پيامكهاي اطلاع رساني درخصوص محصولات و خدمات جديد ايرانسل براي تمامي مشتركين رايگان بوده و دريافت آنها هزينه اي براي مشترك ندارد.
محصولات و خدمات ارزش افزوده ويترين ايرانسل نيز تنها با ارسال دستور فعال سازي از سوي مشترك، بر روي خط وي فعال مي شود و هزينه اشتراك و نحوه غير فعال سازي در همان زمان به اطلاع مشترك مي رسد.
مشتركين محترمي كه مايل به دريافت پيامك هاي تبليغاتي ايرانسل نيستند مي توانند با ارسال رايگان عدد 2 به شماره ويژه 5005 درخواستشان مبني بر عدم دريافت پيامك هاي تبليغاتي ايرانسل را به ثبت برسانند.
همچنين اين دسته از مشتركين مي توانند با اعلام شماره خود به مركز تماس شبانه روزي ايرانسل شماره خود را از فهرست دريافت كنندگان اين قبيل پيامها حذف نمايند.
 


ارزيابي رسانه هاي غرب از قاطعيت رئيس گروه مذاكره كننده ايران (خبر ويژه)

رسانه هاي غربي رئيس هيئت ايراني در مذكرات با نمايندگان 1+5 را فردي قاطع و سازش ناپذير كه وفادار به ايدئولوژي انقلاب مي باشد معرفي مي كنند.
خبرگزاري رويتر، سعيد جليلي را نماينده رهبر ايران در مذاكرات توصيف كرده و نوشت: چالش پيشروي غرب، پيشبرد مذاكرات به نحوي است كه با ديدگاه هاي مذهبي و انقلابي وي مغايرت نداشته باشد.
جليلي كه از پنج سال پيش مذاكره كننده ارشد ايران است، همواره اعلام كرده كه حرف ايران برخورداري از حق استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي است.
رويتر با بيان اينكه موضع جليلي حمايت قاطع از رهبر عالي ايران است، مي نويسد: او پاي راستش را در دهه 1980 و در جنگي از دست داد كه در آن انقلاب نوپاي شيعي ايران در معرض خطر تهديد صدام قرار داشت و كشورهاي حاشيه خليج فارس و غرب همه از عراق حمايت مي كردند. جليلي آمريكا و اروپا را در حمايت از عراق عليه ايران مقصر مي داند. وقتي او پاي ميز مذاكره مي نشيند، مطمئنا تجربياتش جايي در گوشه ذهنش وجود دارند.
رويتر مي افزايد: جليلي يك مذاكره كننده جدي است و به شدت به برنامه هسته اي و حقوق مسلم ايران در اين زمينه معتقد است. او به هيچ عنوان از جمله افرادي نيست كه تن به سازش دهد.
طبق اسنادي كه در سايت «ويكي ليكس» منتشر شد، چند روز پس از انتصاب جليلي به عنوان رئيس هيئت مذاكره كننده ايراني، آمريكا از اين اقدام به عنوان حركتي در جهت جلوگيري از سازش در زمينه مسئله هسته اي و نشانه «سخت تر شدن موضع ايران در اين مذاكرات» ياد كرد.
سند ديگري از وزارت خارجه آمريكا كه تاريخش به 25 ژانويه 2008 باز مي گردد، حاكي از آن است كه يك مقام اتحاديه اروپا جليلي را محصول واقعي انقلاب ايران خواند.
به نوشته خبرگزاري، رويتر چالش پيش روي قدرت هاي بزرگ اين است كه تلاش كنند بحث هاي مذاكرات به نحوي پيش رود كه مانع از به چالش كشيدن وفاداري ايدئولوژيكي جدي جليلي نسبت به نظام حكومت ديني ايران شود.
«كريم سجادپور»، عضو «موسسه كارنگي» واشنگتن گفت، تجربه جليلي از جنگ عراق باعث شده است اين جهان بيني انقلابي مبني بر اين كه غرب منفور است در وي نهادينه شود.
روزنامه آلماني زود دويچه سايتونگ نيز در گزارش مشابهي نوشت: ديپلمات هاي غربي كه با سعيد جليلي سر و كار داشته اند او رامذاكره گري سرسخت و آشتي ناپذير توصيف مي كنند كه با استحكام كامل از مواضع خود دفاع مي كند.
اين روزنامه مي افزايد: اظهارات مذاكره كننده ارشد جمهوري اسلامي درباره ظلمي كه غرب در برابر ايران انجام مي دهد و نيز موقعيت مناسب ايران در جامعه جهاني آميخته با طعنه بيان مي شوند.
روزنامه آلماني مي نويسد: جليلي به لحاظ ايدئولوژيكي و مذهبي ثابت قدم است و تمايلي به سازش ندارد.
روزنامه سوئيسي تاگس آنزيگو نيز معتقد است: سعيد جليلي مذاكره كننده ارشد ايراني از مواضع جمهوري اسلامي عقب نشيني نمي كند و ديپلمات هاي غرب اميد ندارند كه چنين اتفاقي رخ بدهد.
 


نگراني آمريكا از حضور ايران در اقيانوس آرام (خبر ويژه

تقويت حضور ايران در اقيانوس آرام موجب نگراني واشنگتن شده است.
روزنامه الشرق الاوسط با انتشار اين خبر نوشت: در حالي كه تحركات نظامي ايران در آب هاي آزاد بين المللي رو به گسترش است، مقامات پنتاگون نگراني خود را از ادامه بن بست سياسي در خصوص بودجه دفاعي و تاثير آن در مناطق بحراني در جهان اظهار كردند.
الشرق الاوسط افزود: فرماندهان نظامي از اينكه گسترش بحران بتواند جلوي قدرت آمريكا را در دفاع و نشان دادن واكنش در قبال تهديدها و استفاده از قدرت يا به كارگيري آن در آسيا و ديگر مناطق جهان بگيرد، نگران هستند.
جاناتان گرينرت رئيس عمليات دريايي آمريكا به اعضاي كنگره اين كشور نسبت به ناتوان بودن نيروهاي آمريكايي در واكنش سريع در مقابله با هرگونه بحران هشدار داد.
وي گفت: كاهش بودجه ما را مجبور به لغو آموزش ها و تمرينات دريايي و حفاظت از هواپيماها و جلوگيري از طرح استقرار نيروها كرده است.
 


تأسف ديپلمات ارشد انگليس از سقوط اصلاح طلبان در ايران (خبر ويژه)

وزير خارجه انگليس در دوره رياست جمهوري خاتمي، نسبت به از دست رفتن آن دوره شيرين ابراز تأسف كرد.
جك استرا حد فاصل سال هاي 2001 تا 2006 وزير خارجه انگليس بود و به همراه وزراي خارجه فرانسه و آلمان به تهران آمد و بيانيه موسوم به تهران را امضا كرد. ايران در دوره فعاليت استرا و حضور اصلاح طلبان در دولت و مجلس، تمام فعاليت هاي اتمي خود را براي دو سال و نيم تعليق كرد اما طرف غربي به تعهدات بي مايه خود شامل فروش قطعات يدكي هواپيما و تروريست تلقي كردن گروهك تروريستي منافقين عمل نكرد.
بي بي سي با اشاره به كتاب خاطرات تازه منتشر شده جك استرا مي نويسد: او در فاصله اي كوتاه 5 بار به ايران سفر كرد. «ديگر به جريان عادي كار آشنا بودم، وقتي هواپيما مي نشست، كارمندان زن همراه با شوخي هاي بسيار- كه من هم معمولاً سردمدارش بودم- بايد روسري و مانتوهاي خود را به تن مي كردند». در ميان همكاري هاي رو به گسترش امنيتي ايران و آمريكا [بر سر افغانستان] ناگهان ضربه اي اساسي به همه چيز وارد شد كه تعجب اروپايي ها و بهت ايران را به دنبال آورد؛ سخنراني سالانه رئيس جمهور آمريكا در كنگره و قرار دادن نام ايران در كنار كره شمالي و عراق به عنوان محور شرارت. ترديدهاي سنتي در جمهوري اسلامي نسبت به صداقت آمريكايي بار ديگر بالا گرفت. جك استرا مي گويد نمي داند گنجاندن نام ايران در اين فهرست عامدانه بوده يا از روي سهل انگاري اما به نظر او از نظر استراتژيكي و راهبردي «فاجعه» بود.
استرا مي نويسد كه آمريكايي ها «اگر درك دقيق تري از وضعيت پيچيده نخبگان ايران داشتند- نه ديدگاهي تك بعدي كه ايران كشوري ديكتاتوري است- در مي يافتند كه موضعي چنين دفعي، قدرت مردي را كه روابط بهتر و تازه اي با غرب آغاز كرده- يعني خاتمي- تا چه حد تضعيف مي كند و در برابر، قدرت هاي تيره و تيره تر را كه موقعيت شان به شيطان و اهريمن نشان دادن آمريكا وابسته است، تقويت مي كند.»
استرا اما توضيح نمي دهد كه چرا انگليس و دو كشور ديگر اروپايي در قبال امتيازهايي كه اصلاح طلبان مي دادند، به حداقل تعهدات خود پايبند نماندند و هنگامي كه ديپلمات هاي ايراني گفتند تعليق موقت فعاليت هاي اتمي كي تمام مي شود، پاسخ شنيدند از نظر ما بهترين تضمين، تعطيلي دايمي برنامه اتمي ايران است؟! استرا اما امضاي بيانيه تهران را يك روز استثنايي در خاطرات خود توصيف كرده است. آن زمان از قول استرا گفته شد كه ما ميوه اشغال افغانستان و عراق را در تهران چيديم(!)
استرا با ابراز تأسف از سقوط اصلاح طلبان، آن را محصول سياست نئوكان هاي آمريكا توصيف مي كند و اين در حالي است كه در همان دوره بارها مقامات آمريكايي و از جمله جرج بوش تصريح كرده بودند «ما از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي كنيم».
 


بازار داغ دفاع از مفسدان تروريست (خبر ويژه)

بازار دفاع از انواع تروريست ها و مفسدان در محافل معارض جمهوري اسلامي داغ است.
يك هفته پس از دفاع صادق-ز در يكي از روزنامه هاي زنجيره اي از متهم اول پرونده بزرگ فساد اقتصادي، يك عضو متواري گروهك تروريستي منافقين از مه آفريد امير خسروي جانبداري و با حكم اعدام وي مخالفت كرد.
پيش از اين صادق-ز ضمن مطلبي مدعي شده بود امير خسروي يك كارآفرين نابغه است كه در حق او ظلم مي شود. وي اما به اهداي چمدان هاي پر از پول رشوه كه هر كدام بالغ بر 200 تا 300 ميليون تومان مي شد و آلودن برخي مديران بانكي و اجرايي به ميلياردها تومان رشوه هيچ اشاره اي نكرده بود.
يك هفته بعد، حسين باقرزاده از اعضاي گروهك منافقين دست به قلم شده و اين بار به بهانه مخالفت با اعدام، به مخالفت با اعدام مه آفريد خسروي پرداخت. اين در حالي بود كه بي بي سي و راديو فردا نيز به جانبداري از اين مفسد بزرگ اقتصادي برخاسته اند. باقرزاده پس از رسوايي هاي پي در پي سازمان منافقين مدعي جدايي از اين سازمان شد. وي در مقاله اي كه از سوي سايت ايران امروز منتشر شده، ادعا مي كند داراي سوابق پيكار با سنت اعدام و حامي حقوق بشر است بي آن كه كمترين اشاره به جنايت هاي سازمان منافقين عليه افراد بيگناه و 12 هزار ترور اين سازمان كند.
باقرزاده با ادعاي اينكه اعدام امير خسروي مخالف حقوق بشر است، تصريح كرده كه حاميان اين مفسد گردن كلفت نمي توانند او را از اجراي حكم نجات دهند.
يادآور مي شود نامبرده در دوره اصلاحات (سال 78) مقاله اي عليه حكم الهي و قرآني قصاص در روزنامه زنجيره اي نشاط به چاپ رساند.
در همين حال گروه موسوم به ديدبان حقوق بشر در بيانيه اي نسبت به سرنوشت جنايتكاراني كه در پيوند با سازمان موساد و سازمان منافقين به ترور دانشمندان هسته اي ايران پرداختند، ابراز نگراني كرد و خواستار آزادي آنان شد.
اين در حالي است كه ديدبان حقوق بشر به هنگام ترور وقيحانه شهداي والامقامي چون شهيدان شهرياري، علي محمدي، احمدي روشن و رضايي نژاد كه با سبعيت تمام و مقابل زن و فرزند خردسال انجام گرفت، كوچك ترين واكنشي نشان نداد.
 


نفر بعدي كيست؟ (خبر ويژه)


«آيا محمد-[ن] نفر بعدي در سريال نفوذ مدحي ها در ميان اپوزيسيون است.»
شبكه بالاترين با اشاره به پخش مستند مثلث از تلويزيون كه به نفوذ فردي به نام محمود زماني در حلقه اپوزيسيون خارج نشين اختصاص داشت، نوشت: طي مستندي كه از يكي از شبكه هاي رژيم پخش شد فرد نفوذي بود به نام محمود زماني كه اعلام مي داشت تا 2 هفته پيش با آقاي نوري زاده در لندن در ارتباط تلفني بوده و از ايشان كسب اطلاع مي كرده است، همچنين جهانشاهي مدير و صاحب امتياز تلويزيون رها تي وي او را به دفتر خصوصي خود دعوت مي كرده و به گونه اي جهانشاهي به زماني اعتماد مي كرده كه وي از زماني درخواست مي كرده است كه بدون اطلاع نوري زاده به دفتر جهانشاهي برود، همچنين زماني اعلام مي كرد كه از تمامي تست هاي امنيتي و روانشناسي و دروغ سنجي جهانشاهي با موفقيت عبور كرده و طي چند سال گذشته مرتب در دبي و لندن با آنها ديدار از نزديك داشته است. اين ديدارها حتي با نمايندگان سرويس هاي جاسوسي آمريكا هم برقرار شده و همگي اين ماجراها زير نظر دستگاه امنيتي اطلاعاتي ايران رصد مي شده است!
اين شبكه صهيونيستي با نگراني مي افزايد: با اتفاق اخير حتما خاطره تلخ مدحي و فاجعه الماسي گيت در ذهن شما متواتر شده است؛ البته از دوستان عذرخواهي مي كنم ولي چاره اي جز هشدار ندارم چون اين روند ادامه دار است و حدس مي زنم نفر بعدي اين آقاي محمد[ن...] است كه تا ديروز خود را سرباز ولايت مي دانست و چفيه به گردن مي انداخت و حالا شده است منتقد بي ترمز و براي همه شاخ و شانه مي كشد.
همزمان سايت اينترنتي نداي سبز (وابسته به پدر و پسر مزروعي) خبر داده كه «محمد- [ن...]» ساك لباس هاي خود را جمع كرده و احتمالا بازداشت خواهد شد(!) آقاي ن گفته كه حدس مي زند به خاطر برخي نوشته هايش بازداشت شود.
«محمد- ن» طي سال هاي اخير ارتباطات خوبي با طيف هايي از گروه هاي معارض به هم زده و اصطلاحا از جيك و پوك آنها باخبر است.
 


پيشگويي 4 ماه پيش منتقد آمريكايي درباره جايزه اسكار «آرگو» (خبر ويژه)

برخي تحليلگران با توجه به رويكرد فريبكارانه هاليوود اعطاي جايزه اسكار به فيلم ضد ايراني آرگو را از مدت ها قبل قابل پيش بيني دانسته بودند.
كيم نيكوليني، منتقد آمريكايي در مقاله اي كه اكتبر 2012(آبان گذشته) در سايت كانتر پانچ منتشر شد، نوشت: «من حاضرم شرط ببندم اين فيلم جايزه اسكار بهترين فيلم را خواهد برد (اگرچه واژه «بهترين» فاصله بسياري با اين فيلم دارد) و اگر اوباما پيروز انتخابات شود، احتمال جايزه بردن آن تقويت مي شود.»
به گزارش پرس تي وي، وي در اين مقاله كه پيش از پيروزي اوباما در انتخابات نوشته شد، تصريح مي كند «در حالي كه به انتخابات نزديك مي شويم، بايد گفت آرگو اثري است هم مسير با تبليغات ليبرال محافظه كار كه توسط هاليوود براي حمايت از سياست هاي ليبرال محافظه كار دولت اوباما ساخته شده است.»
طي هشتاد و پنجمين مراسم جوايز آكادمي (اسكار) در سالن دالبي هاليوود واقع در كاليفرنيا، ميشل اوباما همسر رئيس جمهور آمريكا به طور مستقيم از كاخ سفيد اعلام كرد كه آرگو برنده بهترين جايزه فيلم اسكار شده است.
فيلم آرگو كه در ژانر دلهره آور به كارگرداني بن افلك ساخته شده، اقتباسي آزاد از روايت به اصطلاح تاريخي توني مندز، مامور سابق سيا از نجات 6 ديپلمات آمريكايي در جريان تسخير سفارت آمريكا در تهران بعد از انقلاب اسلامي است.
نيكوليني ضمن انتقاد شديد از آرگو به دليل بي توجي كامل به روايت ايراني ها از اين ماجرا، مي گويد «اين فيلم نسخه سانسورشده اي از رويدادهاست.»
وي با بيان اينكه «هيچ نكته موثق و معتبري در روايت دستكاري شده اين فيلم از رويدادهاي تاريخي وجود ندارد» تاكيد مي كند، آرگو يك «تبليغات سياسي محض» است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10